Intussen is wel duidelijk dat jij een middenpartij als D66 als uiterst links beschouwd, en die ook nog koppelt aan het regeringsbeleid van de VVD van Rutte.quote:Op maandag 1 december 2025 10:57 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Tuurlijk, de omroepen zijn niet per se gelieerd aan de een of andere partij. Maar uiteindelijk zie je dat veel van dit soort mensen toch op D66 stemmen. Ze zijn iets hoger opgeleid (maar niet per se academici), ze verdienen goed, maar zijn wel links, en dan wordt het al snel D66. Sowieso is D66 natuurlijk de deugdzaamheid zelve en bij de NPO denkt men ook graag dat men een soort neutrale stem moet zijn, maar die neutrale stem blijkt dan toch altijd allerlei dingen te verbloemen, zoals de problemen met asielzoekers in ons land of de keerzijde van het coronabeleid.
De stromingen die door de omroepen worden vertolkt bestaan al lang niet meer. Zoals je zegt, de omroepen stammen nog uit de tijd van de verzuiling. De verzuiling is al heel lang voorbij. De omroepen zijn in die zin dus ook niet meer zo relevant.
De omroepen bestaan alleen bij de gratie van de subsidie vanuit de overheid. Dus daarom zullen ze nooit de mening van partijen kunnen vertolken die voor de afschaffing van die subsidie zijn.
Nou, de subsidies dan maar geheel afschaffen? Dan wordt daar dus ook niemand minder van?quote:Op maandag 1 december 2025 11:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Intussen is wel duidelijk dat jij een middenpartij als D66 als uiterst links beschouwd, en die ook nog koppelt aan het regeringsbeleid van de VVD van Rutte.
Maar 100x liever dat mensen die daar op stemmen bepalen wat er wordt uitgezonden dat personen uit enge clubjes als de PVV, Ja21 of FvD. Die overigens ook ON promoten.
Overigens zijn de omroepen niet totaal afhankelijk van overheidssubsidies, ze krijgen ook vrij veel geld van de Ster-reclames en eigen inkomsten via een betaalde streamingdienst, zoals NPO-Plus..
quote:Op maandag 1 december 2025 11:41 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Tuurlijk, en het is goed dat ON er is. Je kunt het natuurlijk ook een beetje de excuusomroep noemen, waardoor de overheid kan volhouden dat de publieke omroep echt niet zo links is als men beweert.
Jij moet eens leren om begrijpend te lezen.quote:Op maandag 1 december 2025 11:42 schreef TAmaru het volgende:
Nou, de subsidies dan maar geheel afschaffen? Dan wordt daar dus ook niemand minder van?
De inhoud van een roddel-vod als de Mediacourant neem ik altijd met een paar kilo zout.quote:Op maandag 1 december 2025 12:03 schreef Regilio_ het volgende:
Sinds bekend is hoe ze bij heel veel omroepen binnen de NPO met geld smijten voor een leuk interieurtje kan ik het (voorspelbare) gejank over die bezuinigingen totaal niet serieus nemen.
Treurig wel dat door dit soort onzin niet onbelangrijke programma's als Kassa verdwijnen.
https://www.mediacourant.(...)rcel-wanders-lampen/
Ik ook, maar zie hier niet zoveel verkeerds aan. Mede omdat die Tina dat op tv ook al aantal keer heeft aangehaald.quote:Op maandag 1 december 2025 12:11 schreef golfer het volgende:
[..]
De inhoud van een roddel-vod als de Mediacourant neem ik altijd met een paar kilo zout.
Belgische tv is ook wel zo goed als stuk na de laatste bezuinigingsronde. Het was altijd wel goed voor zijn geld maar de laaste tijd druipt de armoe van het scherm.quote:Op vrijdag 28 november 2025 05:18 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik wil tegen zoveel mogelijk mensen zeggen dat de programma's niet verdwijnen door de bezuinigingen uit Den Haag, maat omdat de veel te duur betaalde managers van de NPO daarop besloten om deze programma's dan maar stop te zetten.
Waar Nederland 1 miljard per jaar krijgt en er ook zoiets is als de STER, heeft België 350 miljoen per jaar en geen reclames tussen de programma's. Go figure.
Stoot NPO 3 toch gewoon af, man. En die netmanagers erbij. Kutvolk.
Oh, dat vind ik jammer. Dat programma kijk ik heel graag.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:26 schreef Piles het volgende:
Evangelische Omroep stopt vanwege bezuinigingen met series en documentaires
Het einde van Rail Away
Ja zometeen alleen nog de hele dag repeats van Boer zoekt vrouw en Heel Holland bakt, met reclameblokken van een half uur en af en toe een journaal.quote:Op dinsdag 2 december 2025 16:45 schreef Eightyone het volgende:
Straks past datgene wat er wel over blijft op één zender ipv drie.
Lijkt me leuk om inderdaad geld uit te geven aan een vergadering tussen alle omroepen om zo een gezamenlijk statement te doen ja, want geld hebben ze genoeg!quote:Op dinsdag 2 december 2025 17:09 schreef DrDentz het volgende:
Gaan ze nu echt elke dag een nieuwe cancellation aankondigen voor het maximale effect? Deel gewoon een lijst met welke programma's je gaat behouden en welke verdwijnen, dan kun je ook de keuzes zien.
En overdag een kabelkrant. Eventueel met een database van een stuk of tien roulerende liedjes op de achtergrond, net als bij At5, want dat scheelt aan royalties.quote:Op dinsdag 2 december 2025 17:41 schreef Makamba_ het volgende:
Binnenkort 24 uur journaal met paar kijkcijferhits als afwisseling.
De omroepen moeten gewoon het gehele spectrum vertegenwoordigen, liefst zo neutraal mogelijk. Maar dat is het niet, heel hilversum is behoorlijk links.quote:Op maandag 1 december 2025 11:42 schreef golfer het volgende:
[..]
Intussen is wel duidelijk dat jij een middenpartij als D66 als uiterst links beschouwd, en die ook nog koppelt aan het regeringsbeleid van de VVD van Rutte.
Maar 100x liever dat mensen die daar op stemmen bepalen wat er wordt uitgezonden dat personen uit enge clubjes als de PVV, Ja21 of FvD. Die overigens ook ON promoten.
Overigens zijn de omroepen niet totaal afhankelijk van overheidssubsidies, ze krijgen ook vrij veel geld van de Ster-reclames en eigen inkomsten via een betaalde streamingdienst, zoals NPO-Plus..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |