Lijkt me een compliment dat die gek het moeilijk onderhandelen vindt met de EU. Laat dat pakket met heffingen op 95 miljard aan Amerikaanse goederen nu maar van kracht worden.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:42 schreef Vallon het volgende:
Trump is weer in de porseleinkast aan het afleiden:
[..]
Het narratief blijft hij doorpompen. Word wat moe van die dictator en vraag mij werkelijk af wie hem waarom/waartoe aanstuurt.
Ik zou zeggen laat de EU dan ook snel & hard de USA diensten conform, dubbel doorbelasten.
You want a trade to war, you can have it your way.
Maar dit moet ongrondwettelijk zijn, toch?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:30 schreef Salina het volgende:
Er zit schijnbaar een heel piepklein hidden egg verstopt in deze big beautiful bill.
Eentje waar juristen zich ernstig zorgen om maken, schijnt. Want wat als rechterlijke uitspraken niet opgevolgd worden?
[..]
Daarbij vergeleken is het feit dat Trump met een foto van 'blanke boeren' kwam aanzetten tijdens de meeting met de Zuid-Afrikaanse president in het WH, maar dat eigenlijk een in Congo gemaakte foto is maar een 'kleinigheidje'.
[..]
De bill misschien niet, maar dit nieuws is je niet ontgaan toch? Dat kan ik me echt niet voorstellen. Kan grote impact hebben voor de gemiddelde amerikaan.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Geen mening over, ik heb overigens heel die bill niet gelezen.
Dat het weer een belofte van Trump breekt moet je ook niet ontgaan zijn toch?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 12:01 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Geen mening over, ik heb overigens heel die bill niet gelezen.
Jezelf dealmaker in chief laten noemen en dan klagen boe boe het is moeilijk onderhandelenquote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:47 schreef Szura het volgende:
[..]
Lijkt me een compliment dat die gek het moeilijk onderhandelen vindt met de EU. Laat dat pakket met heffingen op 95 miljard aan Amerikaanse goederen nu maar van kracht worden.
Gewoon doen wat China ook deed...toen raakte de hele Trump Orbit in paniek en trokken ze het oranje keuteltje snel weer in.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:47 schreef Szura het volgende:
[..]
Lijkt me een compliment dat die gek het moeilijk onderhandelen vindt met de EU. Laat dat pakket met heffingen op 95 miljard aan Amerikaanse goederen nu maar van kracht worden.
Helaas heeft de VS wel wat meer leverage op Europa dan China i.v.m. defensie. Straks gaat hij de NAVO misbruiken in het spelletje rondom de heffingen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 15:18 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Gewoon doen wat China ook deed...toen raakte de hele Trump Orbit in paniek en trokken ze het oranje keuteltje snel weer in.
Ook preventief 100% op Tesla's, iPhones, Drank/cola en Harley Davidsons.
Allemaal dingen die normale mensen niet nodig hebben
Kan hij wel doen maar aan de andere kant wil de VS ook heel erg graag dat we hun militaire spullen blijven kopen, dan moet je vooral niet enorm onbetrouwbaar worden op dat gebied.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 15:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Helaas heeft de VS wel wat meer leverage op Europa dan China i.v.m. defensie. Straks gaat hij de NAVO misbruiken in het spelletje rondom de heffingen.
Onbetrouwbaar overkomen lijkt het laatste te zijn waar Trump zich druk over maakt dus daar zou ik niet al te veel op leunen. Waar ik wel op zou leunen is dat Trump vaak zijn keutels intrekt zodra de ander zijn rug recht houdt dus dat moet Europa ook doen.... zelfs als NAVO participatie van de VS in gevaar komt. Weet alleen niet zo zeker of Europa dat durft als het puntje bij paaltje komt.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 15:27 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Kan hij wel doen maar aan de andere kant wil de VS ook heel erg graag dat we hun militaire spullen blijven kopen, dan moet je vooral niet enorm onbetrouwbaar worden op dat gebied.
Lubach had gisteren ofzo wel een aardig item dat Amerika in dat geval onze gehele overheidsdiensten in Europa plat kan leggen. Wat dat betreft zal Europa eigen tech moeten ontwikkelen of confisqueren.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 15:18 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Gewoon doen wat China ook deed...toen raakte de hele Trump Orbit in paniek en trokken ze het oranje keuteltje snel weer in.
Ook preventief 100% op Tesla's, iPhones, Drank/cola en Harley Davidsons.
Allemaal dingen die normale mensen niet nodig hebben
Dickie zal wel doodsbang zijn dat Trump niet op ons NAVO-feestje komt als Merz en Macron economisch tegengas geven.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:42 schreef Vallon het volgende:
Trump is weer in de porseleinkast aan het afleiden:
[..]
Het narratief blijft hij doorpompen. Word wat moe van die dictator en vraag mij werkelijk af wie hem waarom/waartoe aanstuurt.
Ik zou zeggen laat de EU dan ook snel & hard de USA diensten conform, dubbel doorbelasten.
You want a trade to war, you can have it your way.
Ik ben geen jurist, maar het 'grappige' is dat het Congress (Senaat) zich hier nu over mag (moet) buigen. En dat de senatoren deze bill nu moeten goedkeuren.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar dit moet ongrondwettelijk zijn, toch?
Nou ja, het lijkt me toch niet dat de volksvertegenwoordiging iets kan besluiten dat strijdig is met de grondwet (in NL wel, maar in de VS kan dat volgens mij echt niet. Daar is nu net het SC voor...)quote:Op vrijdag 23 mei 2025 15:46 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik ben geen jurist, maar het 'grappige' is dat het Congress (Senaat) zich hier nu over mag (moet) buigen. En dat de senatoren deze bill nu moeten goedkeuren.
Indien goedgekeurd (door het Huis en de Senaat), inclusief dit verborgen paaseitje, is het dan nog steeds ongrondwettelijk?
Geen idee. Of nou ja, het blijft dan wellicht ongrondwettelijk maar wat stelt dat nog voor als er niets aan (tegen) gedaan kan worden door SC of federale courts?
Dan is het einde wel zoek.
Maar zelfverdeding wat hier gebeurd is is geen misdaad. Wat wel misdaad is, is hoe de verzekeraars in Amerika mensen oplichten met gigantische gevolgen. Wat dat betreft moeten we wel duidelijk houden wie de misdadigers zijn en dat is het huidige regime en dat type CEO. Je kunt moeilijk een rechtssysteem geleid door criminelen dat criminelen beschermd en burgers onderdrukt rechtvaardig noemen. Dat de president boven de wet staat en de wet negeert waar het uitkomt laat zien dat Amerika geen rechsstaat meer is.quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het moet ook weer blijkbaar het een of het ander zijn.
Kerel kan gewoon prima veroordeeld worden voor moord terwijl je best kan zeggen dat hij een belangrijk punt op de maatschappelijke (in de VS dan) agenda heeft gezet.
Een misdaad is een misdaad. Je kan ze niet tegen elkaar wegstrepen.
De gemiddelde Amerikaan heeft gewoon een baan. De enige voorwaarde die word gesteld is dat je een aantal uurtjes per week gaat werken desnoods vrijwilligers werk.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
De bill misschien niet, maar dit nieuws is je niet ontgaan toch? Dat kan ik me echt niet voorstellen. Kan grote impact hebben voor de gemiddelde amerikaan.
Een koelbloedige moord is geen zelfverdediging. Luigi Mangione was op geen enkel moment in gevaar dankzij het slachtoffer.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 15:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar zelfverdeding wat hier gebeurd is is geen misdaad. Wat wel misdaad is, is hoe de verzekeraars in Amerika mensen oplichten met gigantische gevolgen. Wat dat betreft moeten we wel duidelijk houden wie de misdadigers zijn en dat is het huidige regime en dat type CEO. Je kunt moeilijk een rechtssysteem geleid door criminelen dat criminelen beschermd en burgers onderdrukt rechtvaardig noemen. Dat de president boven de wet staat en de wet negeert waar het uitkomt laat zien dat Amerika geen rechsstaat meer is.
Het is niet alsof United Healthcare ontkent dat hun beslissingen om meer claims af te wijzen dan de andere verzekeraars doden tot gevolg hebben. Het is ook goed dat zulke moordenaars merken dat ook al hebben ze het onrechtssysteem aan hun kant, ze zijn niet onschendbaar.
Ermächtigungsgesetzed.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 15:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, het lijkt me toch niet dat de volksvertegenwoordiging iets kan besluiten dat strijdig is met de grondwet (in NL wel, maar in de VS kan dat volgens mij echt niet. Daar is nu net het SC voor...)
Het ligt uiteraard een stuk genuanceerder.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 16:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De gemiddelde Amerikaan heeft gewoon een baan. De enige voorwaarde die word gesteld is dat je een aantal uurtjes per week gaat werken desnoods vrijwilligers werk.
In Nederland doen we dit ook in bepaalde gemeenten waar er een tegenprestatie word verwacht voor behoud van je uitkering.
Kortom een ieder die in aanmerking komt heeft nog steeds toegang tot deze sociale voorziening.
Kortom het is wederom weer een storm in een glas water.
@:Tuinhek, welke belofte word er precies gebroken en wat vind je van het feit dat gezonde mensen misbruik maken van sociale programma’s?
Met de huidige president, jouw droomkandidaat, die beslissingen neemt gaat het echt een stuk beter, ik begrijp je helemaal.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 11:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Natuurlijk zit ik bij Biden, de kans is namelijk aanzienlijk dat de president niet de man was die de beslissingen nam.
Als je dit voor lief neemt wat de meerderheid in dit topic blijkbaar graag doet dan kun je jezelf afvragen of het nog nut heeft om verkiezingen te houden.
Ik snap best dat verkiezingen waar mensen stemmen voor een bepaalde richting een vervelend gegeven is dat in de weg staat voor de liberale hemel, maar er zijn gelukkig nog mensen die daar wel waarde aan hechten.
Daarom alleen al is het belangrijk om er achter te komen wie er achter de knoppen zat, waarom de media in samenspraak met de democraten de gezondheid van Biden niet in twijfel trokken en hoe dat de volgende keer voorkomen gaat worden.
Ik heb overigens wel het idee dat als het andersom was hier minimaal een jaar over gesproken werd.
Waarom moet je dat nog vragen?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 16:07 schreef Chivaz het volgende:
...
@:Tuinhek, welke belofte word er precies gebroken en wat vind je van het feit dat gezonde mensen misbruik maken van sociale programma’s?
Bereid je voor op een post met (verzonnen) gebroken beloften vannBiden, Obama en Democraten in het algemeen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 17:28 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom moet je dat nog vragen?Het niet snijden in Medicaid natuurlijk.
Wijzigingen aan de grondwet hebben toch normaal gesproken een grotere meerderheid nodig? Dan lijkt me dat niet te kunnen in een gewone wetswijziging, maar geen ideequote:Op vrijdag 23 mei 2025 15:46 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik ben geen jurist, maar het 'grappige' is dat het Congress (Senaat) zich hier nu over mag (moet) buigen. En dat de senatoren deze bill nu moeten goedkeuren.
Indien goedgekeurd (door het Huis en de Senaat), inclusief dit verborgen paaseitje, is het dan nog steeds ongrondwettelijk?
Geen idee. Of nou ja, het blijft dan wellicht ongrondwettelijk maar wat stelt dat nog voor als er niets aan (tegen) gedaan kan worden door SC of federale courts?
Dan is het einde wel zoek.
Dat kan niet, want dat zou een whataboutism zijnquote:Op vrijdag 23 mei 2025 17:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bereid je voor op een post met (verzonnen) gebroken beloften vannBiden, Obama en Democraten in het algemeen.
Er word niet gesneden, er worden slechts voorwaarden gesteld. In theorie zou een ieder nog steeds toegang hebben tot dit programma mits ze voldoen aan de voorwaarden.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 17:28 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waarom moet je dat nog vragen?Het niet snijden in Medicaid natuurlijk.
Exact, het zou behoorlijk hypocriet zijn om mijzelf van dat soort rare spelletjes te bedienen vind je niet?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:01 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dat kan niet, want dat zou een whataboutism zijn
Daadwerkelijk beleid is niet belangrijk. De prostaat van Biden, die heeft prioriteit.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
De bill misschien niet, maar dit nieuws is je niet ontgaan toch? Dat kan ik me echt niet voorstellen. Kan grote impact hebben voor de gemiddelde amerikaan.
Ik heb daar geen mening over. Het enige wat ik kan zeggen over dit soort gigantische bills is dat ik het concept van zo’n “big beautifull bill” verwerpelijk vind. Buiten het feit dat je als congresslid nooit voor kan stemmen als je enige principes hebt is dit wederom bewijs dat er teveel macht ligt bij de federale overheid.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 17:19 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Het ligt uiteraard een stuk genuanceerder.
https://www.newsweek.com/(...)ble-navigate-2074190
En Trump had aangegeven dat hier niet aan gesleuteld zou worden.
Wat vind je verder van de bill?
De gezondheid van een president en de daarop voortvloeiende leugens om diezelfde president te dekken heeft zeker prioriteit.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:13 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Daadwerkelijk beleid is niet belangrijk. De prostaat van Biden, die heeft prioriteit.
Het één sluit het ander niet uit. Ik verbaas me regelmatig hoeveel macht er daadwerkelijk bij de president ligt en hoe makkelijk zaken door middel van executive orders geregeld worden. Het lijkt me dan uiterst belangrijk een president te hebben die helder van geest is, of het nu een democraat of republikein is.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De gezondheid van een president en de daarop voortvloeiende leugens om diezelfde president te dekken heeft zeker prioriteit.
Je kan niet zeuren over een gebrek aan transparantie en het einde van de rechtsstaat als je dit voor lief neemt.
Ik snap dat je het liever over muh Trump wil hebben en dat is je goedrecht maar ga nu niet doen alsof wat er is gebeurt totaal niet relevant is voor nu of de toekomst.
quote:Judge temporarily blocks Trump plan to stop Harvard enrolling foreign students (BBC)
A judge has issued a temporary restraining order blocking the Trump administration's plan to strip Harvard University of its ability to enrol foreign students.
The ruling came after Harvard filed a lawsuit - the latest escalation of a dispute between the White House and one of America's most prestigious institutions.
The university said the administration's decision on Thursday was a "blatant violation" of the law and free speech rights.
The Trump administration says Harvard has not done enough to fight antisemitism and change its hiring and admissions practices - allegations that the university has strongly denied.
US District Judge Allison Burroughs issued a temporary restraining order in a short ruling issued on Friday.
The order pauses a move that the Department of Homeland Security made on Thursday to revoke Harvard's access to the Student and Exchange Visitor Program - a government database that manages foreign students.
There are around 6,800 international students at Harvard, who make up more than 27% of its enrolments this year.
"With the stroke of a pen, the government has sought to erase a quarter of Harvard's student body, international students who contribute significantly to the University and its mission," Harvard argued in the lawsuit.
"We condemn this unlawful and unwarranted action," Harvard President Alan Garber said in a letter.
"The revocation continues a series of government actions to retaliate against Harvard for our refusal to surrender our academic independence and to submit to the federal government's illegal assertion of control over our curriculum, our faculty, and our student body," he wrote.
In response, White House deputy press secretary Abigail Jackson said: "If only Harvard cared this much about ending the scourge of anti-American, anti-Semitic, pro-terrorist agitators on their campus they wouldn't be in this situation to begin with.
"Harvard should spend their time and resources on creating a safe campus environment instead of filing frivolous lawsuits," Jackson said in a statement.
[...]
Dat is snel!quote:
We schakelen direct naar @Chivaz voor een inhoudelijke reactiequote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:52 schreef Bluesdude het volgende:
Een van de foto’s die president Trump tijdens het bezoek van zijn Zuid-Afrikaanse collega Ramaphosa bovenhaalde als bewijs voor een “witte genocide” in diens land, blijkt in Congo gemaakt. Ook andere beelden die hij toonde, stroken niet met zijn omschrijving.
-----
https://www.standaard.be/(...)enomen/68423477.html
Gut wie had nou gedacht van zo'n eerlijk mens, Foei !!
je bent me net voor.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:52 schreef Bluesdude het volgende:
Een van de foto’s die president Trump tijdens het bezoek van zijn Zuid-Afrikaanse collega Ramaphosa bovenhaalde als bewijs voor een “witte genocide” in diens land, blijkt in Congo gemaakt. Ook andere beelden die hij toonde, stroken niet met zijn omschrijving.
-----
quote:Misdaadcijfers wijzen er niet op dat witte boeren systematisch worden uitgemoord, aldus de BBC in een uitvoerig artikel. Cijfers over de laatste drie maanden van 2024 omvatten 6.953 moorden, waarvan 12 op een boerderij. Een van die 12 betrof een witte boer, minstens vier anderen waren – waarschijnlijk zwarte – werknemers. In heel 2024 (aldus NU.nl) telde de politie in Zuid-Afrika 8 moorden op boeren en 44 moorden die plaatsvonden op boerderijen – op een totaal van 26.232 moorden.
He bah, feiten, daar houdt domrechts niet van.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 19:52 schreef Bluesdude het volgende:
-----
In de post truth politiek van Trump is de waarheid van ondergeschikt belang.quote:
Forgive me if I don’t hold my breath.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
We schakelen direct naar @:Chivaz voor een inhoudelijke reactie
Nou jongens, die dekselse Trump en die liegende zuid Afrikanen zitten er allemaal naast. Die paar foto’s bewijzen natuurlijk dat zuid Afrika een Utopia is waar alle rassen en stammen in harmonie met elkaar samen leven.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
En die stelde niet teleurquote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Tja waarom dan gebruik maken van niet kloppende info en fabels bij foto's verzinnen. Als dit zo'n groot probleem is waar Trump zich zo graag hard voor maakt, waarom dan niet:quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nou jongens, die dekselse Trump en die liegende zuid Afrikanen zitten er allemaal naast. Die paar foto’s bewijzen natuurlijk dat zuid Afrika een Utopia is waar alle rassen en stammen in harmonie met elkaar samen leven.
Van discriminatie, raciaal gemotiveerd geweld en parlementsleden die oproepen tot landonteigening en erger is natuurlijk geen sprake.
Zo'n decreet schijnt wel dwingend te zijn. Dat noem ik "wet"quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:05 schreef OMG het volgende:
Dat van die wetten geldt ook gewoon voor de VS, executive orders zijn geen wetten.
Omdat deze kleine groep bedreigt word door de politiek. Nogmaals in het parlement zit Julius Melema te roepen op landonteigening en hij vind het niet zo’n probleem als er doden vallen vanwege zijn zieke vorm van gerechtigheid.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:38 schreef Gehenna het volgende:
Nou jongens, het 'dekselse progressievelingen'-bandje draait alweer
[..]
Tja waarom dan gebruik maken van niet kloppende info en fabels bij foto's verzinnen. Als dit zo'n groot probleem is waar Trump zich zo graag hard voor maakt, waarom dan niet:
1: Valide bewijsmateriaal gebruiken die dan ten over moet zijn?
2: Doordachter omgaan met dit soort dingen, als hij echt zo begaan is met die mensen daar. Nu gooit ie toch gewoon weer z'n eigen glazen in met dit debiele gedrag. Je mag van een wereldleider toch wel iets constructievere houding verwachten. Dat is je primaire taak: mensen bij elkaar krijgen en overtuigen van een gezamenlijk doel en die dan proberen te halen, en daar lijkt hij keer op keer compleet incapabel voor
.
En waarom moeten we het überhaupt enkel hebben over de genocide op witte boeren, als van de meer dan 26.000 moorden in een jaar, 'slechts' een handjevol daarvan op een boer is (en dan zelfs kleur nog daargelaten). Dan is er nogal iets aan de hand in de land inderdaad met zulke cijfers, maar waarom de prio willen leggen bij deze kleine groep?
Er zit wel meer fout dan dat. De president trekt namelijk ook macht naar zich toe die hij eigenlijk niet heeft en daar lijkt geen passend antwoord op te zitten vanuit de rechtspraak of het congres. De macht om tariffs in te stellen ligt bij het congres, niet de president. De president kan dat uitsluitend doen in gevallen van nationale veiligheid dus zijn er nu op het gebied van energie, de economie en de grens noodtoestanden uitgeroepen, zonder fatsoenlijke onderbouwing, wat de president zelf kan doen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 21:47 schreef Bluesdude het volgende:
Er zit iets fouts aan de vele macht die een Amerikaanse president is gegeven met het decreetrecht.
Het schijnt wet te zijn per direct ingaande en het congress heeft een vetorecht , begrijp ik
Dat congress gedraagt zich als een klapmachine. Applaus voor de dictator.
Democratie in Nederland is dat nieuwe wetgeving wordt voorgelegd aan de Tweede Kamer en onderwijl is het nog geen wet.
Minder geld voor universitair onderwijs in Nederland bijv --->> eerst naar de Tweede Kamer.
In Amerika werkt dat niet zo met de Harvardkwestie, een politieke vendetta van Trump.
Na Harvard kunnen alle onderwijsinstituten gedecreet worden door de dictator.
Maar ook musea, publieke media,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |