Ach, WOUT Red Sebastian (wie?)quote:
Wout ook.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:45 schreef Marcoss het volgende:
Belgen stonden wel hoog bij de bookmakers..
Altijd tegen België!
Hier al besproken: Koffieplanter in WLR / Tour de France 2025 #1quote:Op woensdag 14 mei 2025 15:10 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)asseiklim-montmartre
quote:Trump also remarked about the camels he saw upon arrival.
We appreciate those camels. I haven’t seen camels like that in a long time. And it was some greeting, we appreciate it very much.
Kwataar #1 🇶🇦quote:Looking around the room, Trump compliments the marble again: “It’s the real deal, it’s very hard to buy.”
And that’s it, the ceremony is over.
Jinxgodquote:Op woensdag 14 mei 2025 21:27 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik zou het ook wel humor vinden als Almere de laatste ronde nog over Willem II heen gaat.
PSV met 6 man >10 doelpuntenquote:Op woensdag 14 mei 2025 21:37 schreef Fretwork het volgende:
Brian Brobbey vanaf nu de derde meest scorende Brian van de Eredivisie in 24/25
Fortuna mag de boel best wat meer manipuleren.quote:
Dit mag ookquote:Op woensdag 14 mei 2025 21:27 schreef Fretwork het volgende:
Ik gun Ajax nog wel een miraculeuze overwinning in de 97e minuut. Om er dan keihard af te gaan tegen Twente met 4-0
Wout wederom tweedequote:Op woensdag 14 mei 2025 22:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wil deze Wout straks ook niet praten?
Toch jammer dat de gast met de bliksemschicht in zn haar geschoren weer een Tokkie blijkt te zijn. Zo mag ik nooit een vet kapsel.quote:
Free Palestine.quote:Op donderdag 15 mei 2025 07:58 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Was hij weer aan het vechten voor de goede zaak tussen alle nazi's en facisten in NWS?
In zijn laatste posts moet hij ook nog even uitleggen dat het niet heel netjes is om slapende mensen kapot te schieten.quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:37 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Even in de MyCroft van VoMy gekeken, en de beste jongen moet nog moeite doen om uit te leggen dat Faber niet gedwarsboomd wordt, maar er gewoon geen reet van kan.
VoMy in NWS / 206.000 handtekeningen om Marjolein Faber naar huis te sturen
Wat zou er gebeuren als je dit artikel daar deelt?quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:25 schreef Slobeend het volgende:
Notes omdat hij Israël vergelijkt met een fascisten staat en Hitler.
Van wie heeft hij die gekregen dan?quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:25 schreef Slobeend het volgende:
Notes omdat hij Israël vergelijkt met een fascisten staat en Hitler.
Prachtige post.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:35 schreef Momo het volgende:
Je gelijk halen op het internet is toch onmogelijk
Ik geef je gelijk.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:35 schreef Momo het volgende:
Je gelijk halen op het internet is toch onmogelijk
Deze wetenschappers zijn natuurlijk gekleurd en proberen er hun eigen agenda doorheen te drukken.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:26 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Wat zou er gebeuren als je dit artikel daar deelt?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-het-plegen-a4893293
Ik denk niet dat die figuren een agenda hebben, laat staan een daginvullingquote:Op donderdag 15 mei 2025 12:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Deze wetenschappers zijn natuurlijk gekleurd en proberen er hun eigen agenda doorheen te drukken.
- Steevast verkondigd door users die absoluut niet gekleurd zijn en totaal geen eigen agenda hebben
Ik neem aan dat Howierd een riante vergoeding krijgt voor zijn werk in de trollenfabriek.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die figuren een agenda hebben, laat staan een daginvulling
Ik ben wel benieuwd hoe dat nou allemaal zit. Kan me niet voorstellen dat die lui allemaal zo achterlijk zijn. Zou Danny ook betaald krijgen?quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Howierd een riante vergoeding krijgt voor zijn werk in de trollenfabriek.
HowardRoark die zijn posts stelselmatig begint met 'Hmm...' om interessanter te klinken is een van mijn favoriete dingen op dit forum. Buiten de steevaste woestheid van Red'fijnzen'85 gerekend.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik neem aan dat Howierd een riante vergoeding krijgt voor zijn werk in de trollenfabriek.
Ook al kan het 350 jaar duren voor Gaza (ja, echt!) weer op het niveau van voor 7/10/23 terugkeert, niets aan het handje allemaal.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
En, zegt O’Brien, een genocide gebeurt niet omdat een rechtbank dat vaststelt. „Het gebeurt omdat het gebeurt.”
Dit was het nieuwste stokpaardje in NWS. Het is pas een genocide als de rechter het zegt!!! De rechter, die we overigens niet serieus nemen, dus zelfs als de rechter wat zegt boeit het ons niet. Lekker man.
Ja maar Hamas is begonnen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 13:26 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Ook al kan het 350 jaar duren voor Gaza (ja, echt!) weer op het niveau van voor 7/10/23 terugkeert, niets aan het handje allemaal.
Danny betaald krijgen? Die moet alleen maar zelf betalen. Aan Tedgod.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe dat nou allemaal zit. Kan me niet voorstellen dat die lui allemaal zo achterlijk zijn. Zou Danny ook betaald krijgen?
Boh, stukje vissen in Pattaya genotquote:Op donderdag 15 mei 2025 14:13 schreef Szura het volgende:
[..]
Danny betaald krijgen? Die moet alleen maar zelf betalen. Aan Tedgod.
Aanrader dat boek?quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:05 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Afgelopen zaterdag een boekje over Israël/Palestina bij de boekhandel gekocht. Gisteravond mee begonnen.
https://dasmag.nl/product/geweten/
En geheel toevallig zat de (Joodse!) schrijver zondag bij Buitenhof.
[ x ]
Nog iets te vroeg voor een recensie. Wel irritant dat het vooralsnog niet echt hoofdstukken te zijn, maar losse notities in coherente volgorde.quote:
Dit is echt krankzinnig.quote:Op donderdag 15 mei 2025 20:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Internationaal Strafhof hard geraakt door sancties VS
Gave wereld.
quote:The International Criminal Court ’s chief prosecutor has lost access to his email, and his bank accounts have been frozen.
The Hague-based court’s American staffers have been told that if they travel to the U.S. they risk arrest.
Some nongovernmental organizations have stopped working with the ICC and the leaders of one won’t even reply to emails from court officials.
Those are just some of the hurdles facing court staff since U.S. President Donald Trump in February slapped sanctions on its chief prosecutor, Karim Khan, according to interviews with current and former ICC officials, international lawyers and human rights advocates.
Ben dan benieuwd of Bianchi broddelwerk heeft geleverd, en zo ja, hoe dan? Zadelbuis uit het lood?quote:
Contender voor de Evergreen top 1000 inmiddels. Moedergods.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 20:18 schreef Koffieplanter het volgende:
Gefeliciteerd met de 25e verjaardag van Oops!...I Did It Again. @:Mani89
Wat een fenomeen was ze hè.quote:Op vrijdag 16 mei 2025 20:33 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Contender voor de Evergreen top 1000 inmiddels. Moedergods.
Bezorgd zijn over de onrust in Nederlandquote:Op vrijdag 16 mei 2025 20:51 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Niet een streep trekken tegen genocide.
Wel een streep trekken richting iemand die zich uitspreekt tegen genocide.
34 doelpogingen en 70% balbezit en dan 1-1 tegen fucking Den Boschquote:
De niet meer rijdende rechter?quote:
Die had ik helemaal gemist vandaag. Wel een mooie leeftijd bereikt.quote:
Agema verwoordde mening van kabinet uitstekend. Zorgen om de protesten, niet om de genocide. Ach.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
https://www.trouw.nl/buit(...)-we-konden~ba2fe59b/
Aardig toespraakje. Al koop je er verder niets voor.
Bart Veldkamp is zo mogelijk een nog slappere lul dan Dick Schoof. OMPZIGTED.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Agema verwoordde mening van kabinet uitstekend. Zorgen om de protesten, niet om de genocide. Ach.
Heb debat gezien met Veldkamp van de week. Nog steeds inzetten op 'stille diplomatie'. Ook al werd hij erop gewezen dat hij al 19 maanden daarmee bezig is en Israel nog altijd niet luistert zei hij dat dat toch de beste weg is. Gewoon gênant. En zich schouderklopjes geven omdat Nederland met 'onderzoek naar naleving van verdrag' wil opstarten. Als eerste van heel Europa jaaaaa!
WIJ zijn de bestequote:Op zaterdag 17 mei 2025 10:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Agema verwoordde mening van kabinet uitstekend. Zorgen om de protesten, niet om de genocide. Ach.
Heb debat gezien met Veldkamp van de week. Nog steeds inzetten op 'stille diplomatie'. Ook al werd hij erop gewezen dat hij al 19 maanden daarmee bezig is en Israel nog altijd niet luistert zei hij dat dat toch de beste weg is. Gewoon gênant. En zich schouderklopjes geven omdat Nederland met 'onderzoek naar naleving van verdrag' wil opstarten. Als eerste van heel Europa jaaaaa!
quote:Op woensdag 14 mei 2025 21:27 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik zou het ook wel humor vinden als Almere de laatste ronde nog over Willem II heen gaat.
Geert Milders, allenquote:Op zaterdag 17 mei 2025 23:36 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ach, de 76,51 procent stemgerechtigden die niet op deze racistische klootzak hebben gestemd in 2023.
https://x.com/geertwilderspvv/status/1923843998420009134
quote:Op zondag 18 mei 2025 06:58 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Geert Milders, allen
En demense stonden weer te juichen op de banken tegen booslims
Ach, de altijd genocidale apartheidsstaat Israël die met het hun lange arm en massale omkopings- en propagandacampagne niet redt tegen de altijd sympathieke JJ. Al had ik het voor het shitshow eigenlijk nog wel mooier gevonden als Israël wel had gewonnen. Zoals een wijs man ooit zei: 'Fuck the EBU'.quote:
Ik ga!quote:Op zondag 18 mei 2025 08:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Gaan jullie wel naar Het Protest vandaag?
Maar het heeft nog geen officieel stempel van genocide.quote:Op zondag 18 mei 2025 11:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Israël blijft onverstoord massaal geweld gebruiken: 'Een schoolvoorbeeld van genocide'
Ondertussen op het songfestival:
Israël eindigde op de tweede plaats door het hoge aantal punten van het publiek.
Wat een wereld.
Rustgevend dat die club geen enkele compassie van de sportgoden kent.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 18:18 schreef Szura het volgende:
Weer een jaar eredivisie zonder tokkieclub ADO, ERG MOOI
Ik had toch graag Cambuur erbij gehad. Den Bosch, Telstar of Dordrecht word je niet blij van.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:28 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Rustgevend dat die club geen enkele compassie van de sportgoden kent.
Beter nog een seizoen bouwen. Volgend seizoen genoeg kansen.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:41 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik had toch graag Cambuur erbij gehad. Den Bosch, Telstar of Dordrecht word je niet blij van.
Telstar is leuke cult, maar die ben je na 1 jaar weer kwijt. Den Bosch en Dordrecht hebben al helemaal niets te zoeken in de Eredivisie.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:41 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik had toch graag Cambuur erbij gehad. Den Bosch, Telstar of Dordrecht word je niet blij van.
Niet om vervelend te doen, maar in clubs als SC Cambuur/ADO schuilt ook enorm een gevaar dat je die na een seizoen weer kwijt bent. Willem II heeft ook een enorme injectie nodig om enigszins levensvatbaar te zijn voor nog meer seizoenen Eredivisie.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Telstar is leuke cult, maar die ben je na 1 jaar weer kwijt. Den Bosch en Dordrecht hebben al helemaal niets te zoeken in de Eredivisie.
Ik ga bijna hopen dat Willem II er gewoon in blijft.
Er is genoeg matigheid in de Eredivisie voor Cambuur om boven te eindigen. De kans dat je over 2 jaar in de Eredivisie speelt is groter als je wél promoveert dan als je niet promoveert.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:57 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Niet om vervelend te doen, maar in clubs als SC Cambuur/ADO schuilt ook enorm een gevaar dat je die na een seizoen weer kwijt bent. Willem II heeft ook een enorme injectie nodig om enigszins levensvatbaar te zijn voor nog meer seizoenen Eredivisie.
Dan heb je liever iets houdbaars zoals NAC Breda dat nu LIJKT te hebben, dan dat een mooie club er één seizoen is en meteen weer verdwijnt.
Cambuur promoveerde in 2021, had een leuk Eredivisieseizoen maar renoveerde zijn selectie niet of nauwelijks waarna ze in 2022/23 aangeschoten wild waren. Is ook niet alles.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er is genoeg matigheid in de Eredivisie voor Cambuur om boven te eindigen. De kans dat je over 2 jaar in de Eredivisie speelt is groter als je wél promoveert dan als je niet promoveert.
Onschuldpresumptie!quote:Op zondag 18 mei 2025 12:38 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Maar het heeft nog geen officieel stempel van genocide.
Ik heb ook helemaal niks gezien of gehoord, volgens mij ONS liedje 2 of 3 keer gehoord een tijdje terug en dat was het.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:06 schreef Immerdebestebob het volgende:
Erg mooi dat het songfestival volledig langs mij heen is gegaan.
Ik heb geen idee welke liedje WIJ hebbenquote:Op zondag 18 mei 2025 15:04 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Ik heb ook helemaal niks gezien of gehoord, volgens mij ONS liedje 2 of 3 keer gehoord een tijdje terug en dat was het.
Dat melodramatische gedoe na zijn kool ook, ultieme clown.quote:
Even een kijkje genomen, en na 2 pagina's maar weer weggeklikt omdat ik anders uit woede een meltdown zou krijgen en dingen zou posten die jouw ban doen verbleken.quote:Op zondag 18 mei 2025 19:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Echt uitermate genant hoe de megademonstratie van vandaag in Bofjijff in NWS / pro-Palestina betoging UvA #36 - Met de lange lat weer wordt gespind als steun voor Hamas. Onbeschaamd gewoon.
Oké ik ben benieuwdquote:Voor de buitenwacht hebben Geert-Jan Knoops en Carry Knoops-Hamburger, het bekendste advocatenechtpaar van Nederland, een onberispelijk imago. Oud-medewerkers vertellen Het Parool echter over een schrikbewind op kantoor. En er ligt een klacht bij de deken over exorbitante tarieven. ‘Na een paar dagen stond ik al buiten te huilen, omdat ze me finaal de grond had ingestampt.’
quote:“What the fuck! Ga weg man!” schreeuwt een medewerkster van Knoops’ advocaten op dinsdag 25 juni 2024 omstreeks 14.00 uur door het advocatenkantoor. Op het balkon van het pand in Amsterdam-Buitenveldert staat een man in een rode overall met een witte bouwvakkershelm. Hij filmt met zijn telefoon.
De medewerker denkt dat er wordt ingebroken en roept dat de politie gebeld moet worden. Ook andere medewerkers schrikken zich een hoedje. Geert-Jan en Carry Knoops zijn ook aanwezig.
Een uur later is de commotie nog altijd groot als het advocatenstel het kantoor komt binnenlopen in het gezelschap van twee mannen. “Dat is hem!” roept de medewerker, wijzend naar een van hen. Het is inderdaad de man van het balkon.
Het blijken de twee eigenaren van een trainingsbedrijf die elk 25 jaar ervaring hebben bij de speciale diensten van defensie, politie en heimelijke opsporing. (…) “Dat ze geschrokken zijn, is maar goed ook, want ze moeten de zwakke plekken kennen en zelf ervaren hoe ze op een boef kunnen reageren. Dat kan zeker confronterend zijn en een inbreuk op je leven, maar dat is de bedoeling. Je moet goed getraind zijn, want je tegenstander uit het criminele milieu is ook goed getraind.”
Dat mag zo zijn, voor een van de advocaten is de gebeurtenis zo traumatisch dat ze zich ziek meldt en nooit meer zal terugkeren bij Knoops’ advocaten.
Lekker man, bespioneerd worden door je eigen baas. Meer nog?quote:De onaangekondigde training is volgens ingewijden exemplarisch voor de werkcultuur bij Knoops’ advocaten. “Carry Knoops laat telefoons op kantoor afluisteren,” vertellen twee oud-medewerkers aan Het Parool. “Ook hangen er camera’s in de werkruimtes.” Het zorgt volgens hen voor een paranoïde werksfeer, waarbij medewerkers elkaar niet durven te bellen en sommige gesprekken voeren op een manier die niet kan worden opgenomen.
De verhalen worden onderschreven door een brief van advocaat Niclas Koelemaij die in het bezit is van Het Parool. Ook hij sprak uitgebreid met een advocaat die jarenlang op het kantoor werkzaam was. In de brief valt te lezen dat die advocaat spreekt van ‘een schrikbewind’ en een ‘volstrekt onveilige werksfeer’, waardoor meerdere medewerkers bij een bedrijfsarts belandden.
‘Ik heb de advocaat voorgehouden dat het ongevraagd afluisteren van advocaten niet is toegestaan,’ zo stelt Koelemaij in zijn brief. ‘Zij deelde mij mede dat Knoops-(Hamburger) zich daarvan bewust is, maar desondanks een dergelijke handelwijze erop nahoudt.’
Juist ja, dit begint neer te komen op twee totale gekkenquote:Tussen de foto’s van medewerkers staan ook Abby en Lizzy Knoops, de labradors van het echtpaar.
Advocaatjes moet je kort houden. En je man ook. Zodat ie vooral lekker geld blijft scheppen.quote:Met name de stijl van leidinggeven van Knoops-Hamburger wordt als problematisch ervaren. “Dat is een vrouw met twee gezichten,” stelt een bron. “Aan de ene kant is ze heel innemend. Ze kan je het gevoel geven dat je heel goed bent en heel bijzonder. Aan de andere kant is ze heel directief en dwingend. Als ze boos is, verandert ze compleet. Dan gaat ze schreeuwen en dreigen. Ze herinnert medewerkers er ook geregeld aan dat ze getekend hebben voor geheimhouding.”
“Ik ben door iedereen gewaarschuwd toen ik vertelde dat ik daar ging werken,” vertelt een ander. “Ik vond het hartstikke mooi om voor zo’n bekend kantoor te werken. Ik dacht dat het allemaal wel mee zou vallen. Na een paar dagen stond ik al buiten te huilen omdat ze me finaal de grond had ingestampt. Haar woorden kunnen keihard aankomen.”
Knoops-Hamburger spreekt medewerkers aan op hun kledingstijl. Zo zou ze vrouwelijke medewerkers hebben laten weten dat ze ‘te hoerig’ gekleed waren.
Over Geert-Jan Knoops zijn de oud-werknemers een stuk milder. Hij is veel afwezig en laat de dagelijkse bedrijfsvoering over aan zijn vrouw. “Geert-Jan zal je nooit horen schreeuwen of dreigen,” zegt een oud-medewerker. “Als hij erbij is, is Carry ook rustiger. Maar hij weet heus wel wat er gebeurt en hij grijpt niet in. Hij laat het daarmee wel gebeuren.”
Nepuurtje-factuurtje. Lekker man.quote:Om de facturen rondom één specifiek dossier woedt al een tijd een verhitte strijd. Die is zo hoog opgelopen dat advocaten Bart Swier en Anno Huisman op 9 december 2024, namens een cliënt, een tuchtklacht over Knoops’ advocaten hebben ingediend bij de Amsterdamse Orde van Advocaten.
Die klacht gaat over door Knoops gedeclareerde kosten in een weliswaar ernstige maar betrekkelijk overzichtelijke strafzaak. Die komen volgens de klacht op ‘een duizelingwekkend bedrag aan advocatenkosten’ van ruim 215.000 euro.
(…)
De man vertelt hoe hij factuur na factuur betaalde aan het advocatenkantoor. “Ik was heel erg in paniek en ik zat in een soort overlevingsstand. Knoops’ advocaten zette continu druk. Men zou niet verder gaan als er niet betaald zou worden. Dan stuurde Carry vlak voor de zitting berichten dat er betaald moest worden.”
“Toen ik de borg van 65.000 euro nog niet volledig had betaald, liet Carry mij weten dat al het werk gestaakt werd tot de borg volledig was betaald. Het door mij betaalde voorschot van 65.000 euro was nota bene nog lang niet op.”
(…)
“Ik zat in de rechtbank met Geert-Jan Knoops voor de zaak waar alles in mijn leven vanaf hing,” vertelt de ondernemer. “Ik had toen bijna 200.000 euro overgemaakt en hij zegt tegen me: ‘Vanochtend om half vijf heb ik me toch even aan de pleitnota gezet, ik heb nog een handmatige wijziging gedaan en die ga ik nu even tot me nemen’.”
Die kritiek lijkt te worden onderbouwd door de urenspecificatie van Knoops. In de tuchtklacht schrijven Huisman en Swier: ‘Op de dag van de zitting schrijft beklaagde (Geert-Jan Knoops, red.) nog snel 2.30 uur voor het voorbereiden van de zitting.’
(…)
Knoops erkent dat hij werkzaamheden en vrijwel het gehele contact met de cliënt heeft overgelaten aan de jonge medewerker, maar stelt dat hij het pleidooi dicteerde terwijl hij ‘continu’ naast haar zat terwijl zij typte. “Omwille van de efficiëntie en kostenbesparing zijn enkel de uren van de stagiaire ingevoerd. Dat heeft de cliënt zelfs geld bespaard.”
‘Dit is aantoonbaar in strijd met de waarheid,’ schrijven Swier en Huisman. ‘Dat Knoops kostenbesparend heeft gewerkt in deze zaak voor een totaalbedrag van ¤ 215.000 is een gotspe. Zo schrijft Knoops 47 uur aan intern overleg. Dat is een kostenpost van meer dan ¤ 15.000. Dat is niet kostenbesparend, dat is kostenopdrijvend.’
(…)
De vraag is of de ondernemer ook aangifte gedaan had als de zaak voor hem wél tot een goed einde was gebracht. ‘Ik heb met een medewerker van kantoor gesproken en zij vertelde me dat het schrijven van niet-gemaakte uren een structurele werkwijze is,’ zo stelt hij in zijn aangifte. Als motief geeft hij: ‘het bredere maatschappelijke belang van een financieel integere advocatuur’.
(…)
‘Uit de urenspecificatie van 15 februari 2024 blijkt dat werkzaamheden zijn toegevoegd die niet vermeld stonden op de urenspecificatie van 18 oktober 2023,’ schrijven Swier en Huisman. ‘Andere werkzaamheden bleken opeens langer te hebben geduurd. Een intern overleg verandert opeens van 10 minuten naar 45 minuten. Het roept het uiterst verontrustende beeld op dat verweerder (Knoops, red.) later fictieve werkzaamheden toevoegt aan de urenspecificatie.’
De advocatuur moet toch wel één van de meest corrupte beroepsgroepen zijn die er bestaat?quote:Op zondag 18 mei 2025 20:12 schreef Szura het volgende:
https://archive.ph/k6lEd
Dit artikel had ik nog even gemist
[..]
Oké ik ben benieuwd
[..]
Is het dat dan, een ietwat misplaatste training? Nee hoor.
[..]
Lekker man, bespioneerd worden door je eigen baas. Meer nog?
[..]
Juist ja, dit begint neer te komen op twee totale gekken
[..]
Advocaatjes moet je kort houden. En je man ook. Zodat ie vooral lekker geld blijft scheppen.
[..]
Nepuurtje-factuurtje. Lekker man.
Advocaten, allemaal boeven
Nederlanders doperen niet, alles op water en brood hallo.quote:
Technische sport.quote:
Ongenuanceerd haha. Men moet natuurlijk niet door hebben wat hun echte doel is.quote:Nee, kritiek op Israël hóéft niet antisemitisch te zijn, verklaart Mestrum boven het geluid van de activisten uit. Als voorbeeld noemt ze dat het CIDI van mening is dat uitspraken van extreemrechtse Israëlische bewindslieden Bezalel Smotrich en Itamar Ben-Gvir „ongenuanceerd” waren.
Tsja, mogen we echt kritiek op Israel verwachten van huidige kabinet en de Kamer?quote:Dat de boodschap van het CIDI gehoor vindt in de politiek blijkt deze dag. Minister Mona Keijzer (BBB) zit in de zaal, net als Kamerleden zoals Diederik Boomsma (NSC) en Ulysse Ellian (VVD).
Oh wacht Schoof werkt ook al mee...quote:In in tandem met een videobericht van de Israëlische president Yitzhak Herzog, verschijnt premier Dick Schoof in een felicitatievideo, waarin hij „namens de Nederlandse regering” zijn „grote waardering” voor het CIDI uitspreekt.
Ja laat maarquote:Na hem spreekt Ayaan Hirsi Ali, voor het eerst in tien jaar is het oud-VVD-Kamerlid weer in Nederland. Ze is bang dat het land z’n „boerenverstand” kwijt is.
Ze denken het niet, ze weten het zeker. Debiel.quote:Tijdens de lunch vertelt NSC-Kamerlid Diederik Boomsma dat hij bij binnenkomst een duw kreeg van demonstranten. „Mensen zijn een beetje door het dolle heen, door alle propaganda. Ze denken dat er genocide plaatsvindt.”
Liep volledig uit de hand jaquote:Andere aanwezigen bespreken het nieuws over de demonstratie in Den Haag. „Het loopt uit de hand, al 70.000 demonstranten!”
Gezelligquote:Douglas Murray, de Britse journalist die zich recent achter het plan van Trump schaarde om de Gazastrook onder Amerikaanse controle te brengen, krijgt bij binnenkomst een staande ovatie. Tijdens het interview, waar veel gelachen wordt, kunnen de uithalen naar de mainstream media rekenen op veel applaus. „Leest u The Guardian ook?” „Ja, leugens lezen is belangrijk.”
Waarom zitten onze politici daarbij. Hou toch op. En dan met name een vice-premier. Bedankt he.quote:Murrays harde woorden over burgemeester Halsema – „een totale mislukking” – kunnen rekenen op „bravo!’s”. En als Murray suggereert dat pro-Palestina-demonstranten met een visum opgepakt en uitgezet zouden moeten worden, naar Amerikaans voorbeeld, barst de zaal uit in gejuich en gejoel.
En er werd vrolijk doorgegeten met het bord op schoot.quote:Op maandag 19 mei 2025 00:11 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ron Jans en Dani de Wit gaan een powerkoppel vormen. @:mani89
Lekker een bejaarde Tadic voor een milljoenmiljard aan salaris binnenhalen als de grote verlosser.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:15 schreef Hamlapjes het volgende:
Ajax volgend seizoen lekker weer 5e ofzo
Dat is niet echt toch?quote:Op maandag 19 mei 2025 11:24 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Lekker een bejaarde Tadic voor een milljoenmiljard aan salaris binnenhalen als de grote verlosser.
Een van de redenen dat de Italiaan weg gaatquote:
quote:Op maandag 19 mei 2025 11:26 schreef franklop het volgende:
[..]
Een van de redenen dat de Italiaan weg gaat
Zo kan je niet werken inderdaad.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:26 schreef franklop het volgende:
[..]
Een van de redenen dat de Italiaan weg gaat
Het stemvee dat dit kabinet mogelijk heeft gemaakt; niet vergeven.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://archive.ph/4vOrL
‘De Israëlische regering had eigenlijk nergens iets beter kunnen doen’, klinkt het op het 50-jarige jubileum van CIDI
[..]
Ongenuanceerd haha. Men moet natuurlijk niet door hebben wat hun echte doel is.
[..]
Tsja, mogen we echt kritiek op Israel verwachten van huidige kabinet en de Kamer?
[..]
Oh wacht Schoof werkt ook al mee...
[..]
Ja laat maar
[..]
Ze denken het niet, ze weten het zeker. Debiel.
[..]
Liep volledig uit de hand ja
[..]
Gezellig
[..]
Waarom zitten onze politici daarbij. Hou toch op. En dan met name een vice-premier. Bedankt he.
Zou hij niet azen op een andere buitenlandse job?quote:Op maandag 19 mei 2025 12:01 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Krijgen we wellicht Ten H'ach ervoor terug bij Ajax. Zijn Overmars-beschermende houding zit me niet helemaal lekker, maar op zijn minst zijn het andere tijden.
Lijkt me wel maar Alonso naar Leverkusen is nog niet officieel rond toch?quote:Op maandag 19 mei 2025 12:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zou hij niet azen op een andere buitenlandse job?
Geen idee of een Leverkusen beter betaalt dan Ajax.
Alonso vertrekt al definitief bij Leverkusen. En tap-in merchant heeft zijn komst ook bevestigd.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Lijkt me wel maar Alonso naar Leverkusen is nog niet officieel rond toch?
Real bedoel je? Dat lijkt me een kwestie van tijd, maar misschien dat Ten Hag nu nog open staat voor iets anders inderdaad.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:04 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Lijkt me wel maar Alonso naar Leverkusen is nog niet officieel rond toch?
Dat eerste had ik ook wel verwacht, het tweede heb ik gemist. Eens opzoeken.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:05 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Alonso vertrekt al definitief bij Leverkusen. En tap-in merchant heeft zijn komst ook bevestigd.
En het seizoen is dit weekend net afgelopen. Zal komende week wel rondkomen, joh.
Ten Hag lijkt me een Bundesliga-diertje, ja. Afgelopen week schreef The Athletic dat hij op de shortlist staat, aldaar.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zou hij niet azen op een andere buitenlandse job?
Geen idee of een Leverkusen beter betaalt dan Ajax.
In de tweede Bundesliga was ook meer dan de helft ontslagenquote:Op maandag 19 mei 2025 12:08 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ik volg de Duitse managermarkt niet zo, @:rellende_rotscholier iets beter, maar van een afstandje is dat ook een heel rare carrousel geworden.
Dit is echt misselijkmakend.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://archive.ph/4vOrL
‘De Israëlische regering had eigenlijk nergens iets beter kunnen doen’, klinkt het op het 50-jarige jubileum van CIDI
[..]
Ongenuanceerd haha. Men moet natuurlijk niet door hebben wat hun echte doel is.
[..]
Tsja, mogen we echt kritiek op Israel verwachten van huidige kabinet en de Kamer?
[..]
Oh wacht Schoof werkt ook al mee...
[..]
Ja laat maar
[..]
Ze denken het niet, ze weten het zeker. Debiel.
[..]
Liep volledig uit de hand ja
[..]
Gezellig
[..]
Waarom zitten onze politici daarbij. Hou toch op. En dan met name een vice-premier. Bedankt he.
Dortmund maakt standaard alleen maar verkeerde keuzes. Die club is ook redelijk diep gezonken.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:10 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Hoe een club als Dortmund bij Niko Kovac uitkomt, hoe Bayern aan Kompany vastzit. Ik vind dat allemaal mateloos fascinerend.
Voor wie gaat RB Leipzig überhaupt?
quote:Op maandag 19 mei 2025 12:01 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Krijgen we wellicht Ten H'ach ervoor terug bij Ajax. Zijn Overmars-beschermende houding zit me niet helemaal lekker, maar op zijn minst zijn het andere tijden.
Ten Hag is geen mens.quote:According to The Athletic, Erik ten Hag was willing to reintegrate Mason Greenwood (22) into his squad at Manchester United and play the striker before his eventual move to Olympique de Marseille.
Toen hij vorig jaar zich uitsprak over het Rwanda-plan van Sunak en consorten, was hij ook al op non-actief gesteld.quote:Op maandag 19 mei 2025 13:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Gary Lineker die om letterlijk niets wordt gecanceld.
Wat een wereld, wat een wereld.
Jij cancelt mensen voor minder.quote:Op maandag 19 mei 2025 13:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het was een beetje dom, maar dit is erg overdreven ja. Jammer, Lineker is wel een charismatische man en ruim leuker dan 'de rest'.quote:Op maandag 19 mei 2025 13:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Gefeliciteerd.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:10 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Komende zomer weer eens een weekje naar Sevilla, niks mis mee.
Alleen al het beweren dat er een lobby bestaat is antisemitisme, heb ik geleerd op dit prachtige forum.quote:Op maandag 19 mei 2025 13:04 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Toen hij vorig jaar zich uitsprak over het Rwanda-plan van Sunak en consorten, was hij ook al op non-actief gesteld.
De fascistische lobby is ongekend.
Als dat waar was zou jij hier niet meer kunnen posten, ouwe VVD'er.quote:
Domheid of onwetendheid kan je het niet eens noemen.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Alleen al het beweren dat er een lobby bestaat is antisemitisme, heb ik geleerd op dit prachtige forum.
Oh nee, ze weten allemaal heel goed hoe het zit.quote:Op maandag 19 mei 2025 15:07 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Domheid of onwetendheid kan je het niet eens noemen.
Maar onderbuikgevoelens zijn ook gevoelens.quote:Op maandag 19 mei 2025 15:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Oh nee, ze weten allemaal heel goed hoe het zit.
Deze onware frame doet wel pijn.quote:Op maandag 19 mei 2025 15:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Als dat waar was zou jij hier niet meer kunnen posten, ouwe VVD'er.
Zeker wel. Na je 30e is het leven over.quote:Op maandag 19 mei 2025 19:11 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Je ziet jezelf niet als oud?
Nou nou nouquote:Op maandag 19 mei 2025 20:25 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Zeker wel. Na je 30e is het leven over.
Ik heb een gesigneerde versie! Maar naar het einde haakte ik wel een beetje af.quote:Op maandag 19 mei 2025 22:01 schreef Faraday01 het volgende:
Safae el Khannoussi wint de Libris literatuurprijs als debutant![]()
Dat is nog nooit gebeurd.
In plaats daarvan zou ik opteren voor een bedevaart naar Miranda de Ebro. We zijn dichtbij iets heel moois.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:10 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Komende zomer weer eens een weekje naar Sevilla, niks mis mee.
John levert weer?quote:Op maandag 19 mei 2025 22:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik heb gelukkig veel vrouwen door wie ik gefriendzoned ben. Maar ik merk dat ik behalve voor seks niet meer zo in mensen geïnteresseerd ben. In mannen had ik sowieso al vrijwel nooit interesse en in vrouwen wel. Ik maakte mezelf altijd wijs dat dat voor vriendschap was, maar in feite was ik altijd op zoek naar spanning en seks. Helaas is het wel lastiger om vrouwen in bed te krijgen als je niet oprecht in ze geïnteresseerd bent. En dus ben ik vaak alleen. Als ik dan op straat loop, kijk ik naar jonge meiden van een jaar of 20 en als ik thuiskom trek ik me daarop af en val ik in slaap nadat ik net 10 afleveringen van een serie heb gekeken.
Dat is het leven van een man van middelbare leeftijd. Heel normaal. Je wordt eenzaam, contactschuw en gaat geilen op jonge meiden die jou niet meer zien staan.
Later ga je drinken, krijg je thuiszorg, dan word je misschien nog eens afgetrokken door de thuiszorgmedewerkster als je mazzel hebt en vervolgens word je op een dag dood in huis gevonden.
Zo is het leven.
Misschien kan Lance bij hem langskomen om hem te helpen?quote:Op maandag 19 mei 2025 22:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
John zit in een cynische fase.
Haha, Anduva in LaLiga. Daar gaan heel veel mensen hun hoofd over breken.quote:Op maandag 19 mei 2025 22:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
In plaats daarvan zou ik opteren voor een bedevaart naar Miranda de Ebro. We zijn dichtbij iets heel moois.
Terlouw en Wiegel binnen een week van elkaar overleden is wel bijzonder.quote:
De oudgedienden die we in 2025 kwijtraken is wel bijzonder.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:53 schreef Felagund het volgende:
[..]
Terlouw en Wiegel binnen een week van elkaar overleden is wel bijzonder.
Figuren als Wiegel zijn medeplichtig aan de ondergang van dit land.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:59 schreef Pino112 het volgende:
Al die oud-politici zijn klaar met dit kutland, mooi geweest.
Sow, hallo.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 12:09 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Figuren als Wiegel zijn medeplichtig aan de ondergang van dit land.
Vandaag is derhalve een mooie dag
Opgezocht. Dit is echt een compleet fascinerend topic.quote:Op maandag 19 mei 2025 22:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
John zit in een cynische fase.
Magere poging van Marca om een paar kranten te verkopen. Nico gaat volgend seizoen met Athletic de Champions League in.quote:Op woensdag 21 mei 2025 07:08 schreef Szura het volgende:
Nico naar Real Madrid? We schakelen naar @:rellende_rotscholier
Overigens is meer inzet externen altijd een gevolg van """"bezuinigingen"""" ambtenarenapparaat.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:43 schreef DeeBee het volgende:
Algemene Rekenkamer ziet ernstige problemen bij drie ministeries - https://nos.nl/l/2568141
Overheid betaalde recordbedrag voor extern personeel, waar ze juist op wil bezuinigen - https://nos.nl/l/2568144
IMF kritisch over 'kortzichtig' beleid Nederlandse kabinet - https://nos.nl/l/2568127
VVDED
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Brexit Bellyquote:
Beter gaan ze heel snel even hun best doen, op de overgebleven clubs zit echt helemaal niemand te wachten.quote:Op woensdag 21 mei 2025 19:19 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Eredivisieclubs in de nacompetitie zijn ook wel een leuke rubriek, he?
Dit wordt de meest mensonterende Europese finale ooit.quote:Op woensdag 21 mei 2025 19:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Brexit Belly
Al probeer ik het bestaan van deze finale te ontkennen.
In ieder geval fijn om dan voor komend seizoen alvast één degradant op te kunnen schrijven!quote:Op woensdag 21 mei 2025 19:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Beter gaan ze heel snel even hun best doen, op de overgebleven clubs zit echt helemaal niemand te wachten.
En het klootjesvolk rent er weer als lemmingen achteraan. Je ziet het al helemaal voor je, iemand die uit de moslimgemeenschap is gestapt en daar veel kritiek op heeft, de volgende messias is gevonden!quote:Op woensdag 21 mei 2025 19:42 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
SBS6 wordt steeds meer een plek voor mensen met een narcistisch probleem, hé?
Jij bent geen fan van de Brabants Chinese cultclub voor de eredivisie?quote:Op woensdag 21 mei 2025 19:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Beter gaan ze heel snel even hun best doen, op de overgebleven clubs zit echt helemaal niemand te wachten.
Den Bosch is een waanzinnige pauperclub, die tokkies zie je het liefst in de hoofdklasse of nog lager.quote:Op woensdag 21 mei 2025 19:46 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Jij bent geen fan van de Brabants Chinese cultclub voor de eredivisie?
Je meent hetquote:Op woensdag 21 mei 2025 20:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Den Bosch is een waanzinnige pauperclub, die tokkies zie je het liefst in de hoofdklasse of nog lager.
Tragisch tafeltje wel. Rob Oudkerk, die ze alleen maar bellen omdat hij als PvdA'er altijd kritiek op de PvdA heeft, die dikzak als presentator met zijn carnavalsmuziek waar zelfs Johan Vlemmix zich nog voor zou schamen, de immer door rechts Nederlands misbruikte Lale Gul die zelf te achterlijk is om in de gaten te hebben dat men misbruik van haar maakt en, tja, de Lasbril.quote:
Ongekend mongolenshowtje weer, incl. nepvideosquote:Op woensdag 21 mei 2025 23:14 schreef Pino112 het volgende:
Lezen jullie ook altijd mensen uit Zuid-Afrika de les over genocide?
Incompetente oranje mongool
Jammer dat die nog ademtquote:Op woensdag 21 mei 2025 23:14 schreef Pino112 het volgende:
Lezen jullie ook altijd mensen uit Zuid-Afrika de les over genocide?
Incompetente oranje mongool
Mensen zonder haar zijn niet te vertrouwen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 07:21 schreef AllesKaputt het volgende:
Ach, Jaap.
Dit wist iedereen natuurlijk al lang.
Je wordt bedankt. Ik ben nu volledig op de hoogte van Jaap Stam zijn koffieverslaving.quote:Op donderdag 22 mei 2025 07:52 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Mensen zonder haar zijn niet te vertrouwen.
Krijg je als je in de Champions League wil spelenquote:Op donderdag 22 mei 2025 07:21 schreef AllesKaputt het volgende:
Ach, Jaap.
Dit wist iedereen natuurlijk al lang.
Zouden al die musici ook kippen moeten slachten?quote:Op donderdag 22 mei 2025 08:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Krijg je als je in de Champions League wil spelen
7 bakken koffie in de ochtendquote:Op donderdag 22 mei 2025 08:32 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Je wordt bedankt. Ik ben nu volledig op de hoogte van Jaap Stam zijn koffieverslaving.
Een beetje muzikant heeft voor zijn twaalfde al een dozijn katten de nek omgedraaid voor een setje darmsnaren. Daar kunnen ze in Alkmaar nog wat leren...quote:Op donderdag 22 mei 2025 08:47 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Zouden al die musici ook kippen moeten slachten?
Een beetje muzikant neemt dode dieren mee het podium op (Mayhem).quote:Op donderdag 22 mei 2025 09:59 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Een beetje muzikant heeft voor zijn twaalfde al een dozijn katten de nek omgedraaid voor een setje darmsnaren. Daar kunnen ze in Alkmaar nog wat leren...
Mensen met een mening, in het Baskenland zijn ze nog te vinden.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:52 schreef Alaphilippe_ het volgende:
https://x.com/mikelsanjo6/status/1925312702576034059
@:rellende_rotscholier
Weet je wie ook voortdurend op intense toon mensen aansprak op wat er beter kon? Hij was eveneens tamelijk veeleisend.quote:"De realiteit is dat ik als dirigent voortdurend mensen aanspreek op wat er beter kan. Soms gebeurt dat op intense toon en als dat in het bijzijn van 120 anderen gebeurt, is dat niet altijd prettig. Ik weet dat ik veeleisend kan zijn."
Louis van Gaal?quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Weet je wie ook voortdurend op intense toon mensen aansprak op wat er beter kon? Hij was eveneens tamelijk veeleisend.
Marco Kroon? Henk Kuipers?quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Weet je wie ook voortdurend op intense toon mensen aansprak op wat er beter kon? Hij was eveneens tamelijk veeleisend.
Echt iedereen in het muziekwereldje weet dat Jaap van Z. een lul van Wagneriaanse proporties is, helemaal niemand is verrast door dit nieuwsfeitje.quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Verrassend overigens dat Jaap van Zweden een lul is. Met een stokje zwaaien is geen sport.
Zit jij in die scene?quote:Op donderdag 22 mei 2025 13:07 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Echt iedereen in het muziekwereldje weet dat Jaap van Z. een lul van Wagneriaanse proporties is, helemaal niemand is verrast door dit nieuwsfeitje.
Deze verwijzing zat niet meer zo goed in m'n systeem. Het is wat.quote:Op donderdag 22 mei 2025 13:29 schreef Koffieplanter het volgende:
@:Slobeend snapt deze referentie niet. @:Mani89 @:johannes_vermeer
De Slob houdt niet van die premitieve scheldpartijen. Maar als je nog een goede Who Damn imitatie in huis hebt krijg je vast een positieve note.quote:Op donderdag 22 mei 2025 13:29 schreef Koffieplanter het volgende:
@:Slobeend snapt deze referentie niet. @:Mani89 @:johannes_vermeer
quote:Op donderdag 22 mei 2025 12:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
quote:Dedecker deelt bier uit in de Kamer als protest tegen alcoholverbod: “Als het niet mag, dat ze mij dan maar in de boeien slaan”
Het onafhankelijke Kamerlid Jean-Marie Dedecker serveert vandaag zijn eigen drank in het federale parlement. Premier Bart De Wever (N-VA) riep op om bier en wijn uit de cafetaria van de Kamer te bannen. Dedecker noemt die drooglegging compleet belachelijk en kleuterachtig. Voor het oog van de camera van VTM NIEUWS offreerde Dedecker de premier een biertje uit zijn Middelkerke.
“Ik heb iets mee voor de drooglegging of noem het de rouwdrink”, zei Dedecker bij aankomst in de Kamer. In zijn hand: een volle winkelzak met streekbiertjes uit zijn thuisgemeente Middelkerke. Het Kamerlid organiseert vandaag een soort van protestactie nadat het bureau van de Kamer woensdag heeft beslist om alcohol uit de cafetaria te bannen. Het was premier De Wever die tijdens het marathondebat over het regeerakkoord opriep om de tapkraan dicht te draaien. “Dat is niet meer van deze tijd”, aldus De Wever die al jarenlang geheelonthouder is.
“We betreuren de drooglegging”, zei Dedecker tegen De Wever toen hij een flesje bier van het merk Jus de Mer aanbood, een streekproduct uit Middelkerke waar Jean-Marie Dedecker burgemeester is.
“Wie is we? Noem namen!”, antwoordde De Wever al lachend. “Oh, dan moet ik de helft van de N-VA opnoemen ...”, aldus Dedecker die al snel werd onderbroken door de premier. “Noem geen namen, noem geen namen!”, grapte De Wever vervolgens.
Voor de camera van VTM NIEUWS probeerde Dedecker De Wever nog te overtuigen, maar dat was tevergeefs. “Het is dan ook niet mijn politieke doel om vrienden te maken in het parlement en op dat vlak ben ik heel goed bezig”, zei De Wever op een sarcastische toon. “Laat het los. We gaan hier nog voldoende toogpraat hebben.”
Zeurpiet
Na zijn passage bij De Wever trok Dedecker naar de koffiekamer om zijn bier gratis uit te delen. “Ik schat dat 140 van de 150 Kamerleden tegen zijn”, foetert Dedecker. “Ze komen het mij allemaal zeggen. Maar ja, de fractieleiders zijn vorige week bij onze eerste minister en de zeurpiet gesommeerd. U weet wel, onze minister van Volksgezondheid die al zat wordt van een glas water. Die hebben daar op hun communiezieltje moeten beloven dat er een alcoholverbod zou komen in de Kamer en zo geschiedde”, zegt hij in een reactie aan HLN.
“En waarom? De Kamer is geen werkvloer hé, dat is een vergadervloer. In de plenaire wordt er alleen water gedronken. Maar als we zitten te keuvelen in de buvette (cafetaria in het parlement, red), dan mag je daar toch eens iets bij drinken zeker. Op sommige momenten zit je daar 20 uur op een dag.”
Zelf drinkt Dedecker, die onlangs een zware operatie kreeg, naar eigen zeggen niet. “Ik mag niet van me vrouwe en ik moet met de wagen naar huis. Maar ik protesteer niet voor mezelf. Ik ben 72 jaar en ik kan gewoon niet tegen altijd dat opgestoken vingertje dat ons als kleuters behandelt. Dus ik heb vandaag zelf bier mee. Als het niet mag, dat ze mij dan maar in de boeien slaan.”
Welke return?quote:Op donderdag 22 mei 2025 20:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat wordt lastig in de return.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:14 schreef hhh38 het volgende:
Ach, LasbrilSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fenomenaal.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
@Sabata kan je daar meer over vertellen. Blijkbaar zit daar ook een Franz von Zömeren.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Spiesen-Elversberg is een gemeente in de Duitse deelstaat Saarland, en maakt deel uit van de Landkreis Neunkirchen. Spiesen-Elversberg telt 12.748 inwoners.
Oei, dan gaan de Duitsers weer ZIEDEND worden.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
@:sabata kan je daar meer over vertellen. Blijkbaar zit daar ook een Franz von Zömeren.
Moeten die clubs maar eens goed beleid gaan voeren, met alleen tradition kom je er niet.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:42 schreef Slobeend het volgende:
Erg jammer dat er weer een tweede Hoffenheim in de Bundesliga komt. Het had ook zomaar Kaiserslautern of Düsseldorf kunnen zijn.
Melilla of Ceuta?quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:45 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Komend jaar gaan we in Noord-Afrika voetballen in de Segunda in Spanje.
Weet je welke club jarenlang goed beleid met Tradition heeft verenigd?quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Moeten die clubs maar eens goed beleid gaan voeren, met alleen tradition kom je er niet.
Ceuta, hartstikke gezellig.quote:
Bayern München?quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:48 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Weet je welke club jarenlang goed beleid met Tradition heeft verenigd?
Sankt Pauli?quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:48 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Weet je welke club jarenlang goed beleid met Tradition heeft verenigd?
Dat is de schuld van Frank Holzer, voormalig voetballer van FC Saarbrucken, vormde in zijn tijd een duo met ene Felix Magath. Maar terwijl Magath verder omhoog ging in de voetballerij, koos Holzer voor zijn maatschappelijke carrière. Hij was apotheker en steeg op in de hierarchie van het bedrijf waar hij op dat moment werkte, dat wel in Elversberg gevestigd was. Uiteindelijk nam hij de boel over, dat bedrijf fuseerde tot Usapharm, maar verplaatste wel zijn 'hauptsitz' (hoofdkantoor) naar Saarbrucken. In 1980 hielp Holzer amateurclub Elversberg aan een nieuw complex dat geheel door lokale firma's werd opgebouwd. De club begon daarna aan zijn voetbalreis door de Oberliga en de Regionalliga. Toen Holzer's zoon Dominik Usapharm overnam werd er iets meer geld in gepompt en de laatste jaren kwam het in een stroomversnelling.quote:Op donderdag 22 mei 2025 21:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Oei, dan gaan de Duitsers weer ZIEDEND worden.
Ursapharm, een bedrijf uit Saarbrücken, mij een raadsel waarom ze dan niet gewoon de lokale club sponsoren in plaats van deze dorpsclub.
Kijk, aan deze informatie hebben we iets.quote:Op donderdag 22 mei 2025 23:18 schreef Sabata het volgende:
[..]
Dat is de schuld van Frank Holzer, voormalig voetballer van FC Saarbrucken, vormde in zijn tijd een duo met ene Felix Magath. Maar terwijl Magath verder omhoog ging in de voetballerij, koos Holzer voor zijn maatschappelijke carrière. Hij was apotheker en steeg op in de hierarchie van het bedrijf waar hij op dat moment werkte, dat wel in Elversberg gevestigd was. Uiteindelijk nam hij de boel over, dat bedrijf fuseerde tot Usapharm, maar verplaatste wel zijn 'hauptsitz' (hoofdkantoor) naar Saarbrucken. In 1980 hielp Holzer amateurclub Elversberg aan een nieuw complex dat geheel door lokale firma's werd opgebouwd. De club begon daarna aan zijn voetbalreis door de Oberliga en de Regionalliga. Toen Holzer's zoon Dominik Usapharm overnam werd er iets meer geld in gepompt en de laatste jaren kwam het in een stroomversnelling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |