In deze zaak heeft toch ook niemand aangifte gedaan?quote:Op maandag 12 mei 2025 22:08 schreef Chivaz het volgende:
Vind je het niet een beetje vreemd dat de bank geen aangifte heeft gedaan? Uiteindelijk is de bank toch het slachtoffer van deze zaak?
Nee, je draait het om. Trump was een bekende fraudeur, zij vond het voor New York belangrijk om dat aan te pakken. Dit gebeurt niet in een vacuüm, hè? Iedereen die campagne voert doet dat. Sterker nog, jouw geliefde Trump deed tijdens zijn campagne zelf niet anders: "ik ga die aanpakken, ik ga die vervolgen, ik ga die uitzetten" Hij vervolgde nog net niet het tapijt en de prullenbak. Ik hoor jou daar niet kritisch over. Het verschil met James is, dat zij een punt had, zoals gezegd, Trump is een bekende fraudeur. Heel veel types die Trump wil aanpakken worden buitenrechtelijk gepakt.quote:Op maandag 12 mei 2025 22:08 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat het onwettig is, ik beweer dat de aanklacht vergezocht is. Niet zo gek ook als je campagne voert als doel om Donald Trump aan te pakken. Dan moet je flink graven en zoeken om uiteindelijk tot zo’n belachelijke aanklacht te komen.
Dat is niet gek. Punt een: de regels zijn ernstig geschonden om hogere leningen te krijgen tegen betere voorwaarden. Bezit overwaarderen om hoger te lenen, en af te waarderen als je belasting moet betalen. Als Pietje Puk dat doet op een kleinere schaal wordt die ook aangepakt. Plus, het is oneerlijke concurrentie. Anderen krijgen geen leningen op dezelfde voorwaarden omdat zij gewoon eerlijk zijn.quote:Vind je het niet een beetje vreemd dat de bank geen aangifte heeft gedaan? Uiteindelijk is de bank toch het slachtoffer van deze zaak?
Doe niet zo slachtofferig.quote:Je hoeft overigens geen antwoord te geven hoor ik weet immers dat het niet gaat om recht maar om het aanpakken van Trump en het totale gebrek aan principes zorgt ervoor dat je het helemaal prima vind dat de rechterlijke macht hier voor word misbruikt.
Het enige principe dat jij lijkt te hanteren is: 'mensen mogen dikke criminelen zijn, als ik het maar met ze eens ben.'quote:Dit is een van de redenen dat ik ben gaan nadenken over het hebben van principes en of het wel wenselijk is om die principes te dragen als ze niet breed gedragen worden.
Je zet jezelf dan eigenlijk altijd op achterstand, je speelt immers het spel niet met dezelfde regels of een totaal gebrek aan regels.
Jij bent een bijzonder sterk voorbeeld van dat tribalisme, alleen dan zonder de feiten.quote:Wat er dan overblijft is puur tribalisme en dat is dus wat ik eigenlijk al die jaren zie in dit topic.
Was zijn favoriete woord tot voor kort niet " tariffs"?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 00:59 schreef Kijkertje het volgende:
Trump heeft een nieuw woord bedacht ...
EQUALIZING!
Is dit wel zo'n groot issue? Dit gaat om mensen die na het verstrijken van hun visa niet vertrekken. Ik vraag me af hoeveel westerse voetbalfans dit zullen doen. Niet om mensen die gewoon de regels volgen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:23 schreef Beathoven het volgende:
Iedereen die Trump niet (of wel) de hemel in prijst en met die willekeurige ICE acties nu het risico nog neemt om naar het WK '26 voor wedstrijden in de VS te vliegen is knettergek.
Ik vraag me ook af of het Nederlands elftal dit moet willen.
Huffpost: JD Vance Jokes About Deporting Tourists Attending 2026 World Cup
Ik volg de kwalificaties totaal niet, maar trap er maar een paar in eigen doel.
Misschien een goed idee om dit met tweede kamerleden te delen ook.
Nee hoor. Dat woord bestaat al 90 jaar in het Duits. Gleichschaltung.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 00:59 schreef Kijkertje het volgende:
Trump heeft een nieuw woord bedacht ...
EQUALIZING!
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3loy6cl642c2q
[ afbeelding ]
Is dat niet veel te WOKE
In het Nederlands: gelijkmaken.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat woord bestaat al 90 jaar in het Duits. Gleichschaltung.
Gelijktrekken. Egaliseren. Gelijkschakelen (wat natuurlijk gewoon een Germanisme is).quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
In het Nederlands: gelijkmaken.
De verfilming:
Bekijk deze YouTube-video
Hmmm tja, dit deed een Colombiaanse verdediger dus ooit al eens per ongeluk. Tijdens het WK nog wel.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:23 schreef Beathoven het volgende:
Huffpost: JD Vance Jokes About Deporting Tourists Attending 2026 World Cup
Ik volg de kwalificaties totaal niet, maar trap er maar een paar in eigen doel.
Eh ja, dit is wel een beetje een issue hé. Vance ziet in iedere bezoeker een potentiële blijver en toekomstig illegaal/crimineel. Lekker schofferend dus. Of wacht, het was een 'onhandig' grapje. Awkward.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Is dit wel zo'n groot issue? Dit gaat om mensen die na het verstrijken van hun visa niet vertrekken. Ik vraag me af hoeveel westerse voetbalfans dit zullen doen. Niet om mensen die gewoon de regels volgen.
Het risico dat jou als toerist echt wat gebeurt op immigratievlak was verwaarloosbaar klein en blijft dat, alle gekkigheid van Trump daargelaten. Knettergek is wel een béétje een overkwalificatie daarvan.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:23 schreef Beathoven het volgende:
Iedereen die Trump niet (of wel) de hemel in prijst en met die willekeurige ICE acties nu het risico nog neemt om naar het WK '26 voor wedstrijden in de VS te vliegen is knettergek.
Dit is wel de kern van het hele gebeuren, schaamteloos ook hoe ver men daar in gaat. De partij van zogenaamd constitutionists en law and order, blijkt schokkend genoeg geen fuck om de constitutie én law en order te geven. Als klap op de vuurpijl elke keer toch nog met het vingertje omhoog komen stellen dat sommige mensen hard aangepakt moeten worden en dan de grootste crimineel constant buiten schot laten.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:38 schreef V. het volgende:
Het enige principe dat jij lijkt te hanteren is: 'mensen mogen dikke criminelen zijn, als ik het maar met ze eens ben.'
Man, ik ben zo'n sukkel die stiekem toch gaat uitkijken naar mijn favoriete evenementen, ondanks de locatie waar het zich afspeelt. Moet elke keer al 4 jaar wachten op een WK en ondanks dat ik het triest vond dat het in Qatar werd gehouden en ik liever zag dat het ergens anders was, heb ik elke wedstrijd gekeken en het was nog een goed toernooi ook.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:13 schreef Salina het volgende:
Wat mij betreft mogen de WK26 en OS28 op een dikke vette flop uitlopen als dit zo blijft. Nu al geen zin meer in.
Misschien draait het tegen die tijd wel weer bij hoor, maar nu ontbreekt het me even aan de voorpret zeg maar.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Man, ik ben zo'n sukkel die stiekem toch gaat uitkijken naar mijn favoriete evenementen, ondanks de locatie waar het zich afspeelt. Moet elke keer al 4 jaar wachten op een WK en ondanks dat ik het triest vond dat het in Qatar werd gehouden en ik liever zag dat het ergens anders was, heb ik elke wedstrijd gekeken en het was nog een goed toernooi ook.
Voor mij hoeven sport en politiek niet altijd aan elkaar verbonden worden, ook al maak ik mij zorgen over de VS.
Als je het door een Nederlandse (blanke) bril bekijkt, sure. Maar als voetbalfan uit bv Colombia zou ik me absoluut niet veilig voelen daar.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Het risico dat jou als toerist echt wat gebeurt op immigratievlak was verwaarloosbaar klein en blijft dat, alle gekkigheid van Trump daargelaten. Knettergek is wel een béétje een overkwalificatie daarvan.
Omdat Trump's naam er teveel in voorkomt vinden de cultisten het helemaal prima dat de lijst niet meer openbaar gemaakt wordt.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:41 schreef Vis1980 het volgende:
Wanneer komen die Epsteinfiles nou, die zouden toch vrijgegeven worden door de meest transparante administration ooit?
Dus al die mappen, die ze bij zich hadden en stonden te liegen dat het eindelijk allemaal uit zou komen, zijn de open haard in gegaan? Dat moet vast het meest bezochte topic zijn in BNW, eindelijk eens iets waarop ze helemaal los kunnen gaan. .... toch?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat Trump's naam er teveel in voorkomt vinden de cultisten het helemaal prima dat de lijst niet meer openbaar gemaakt wordt.
Formeel nog niet natuurlijk - en sowieso niet strafrechtelijk.quote:
Je ziet de corruptie en fraude elke keer live op tv en truths.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Formeel nog niet natuurlijk - en sowieso niet strafrechtelijk.
Nee, dat niet.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als je het door een Nederlandse (blanke) brilliant bekijkt, sure. Maar als voetbalfan uit bv Colombia zou ik me absoluut niet veilig voelen daar.
Krekels.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:45 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dus al die mappen, die ze bij zich hadden en stonden te liegen dat het eindelijk allemaal uit zou komen, zijn de open haard in gegaan? Dat moet vast het meest bezochte topic zijn in BNW, eindelijk eens iets waarop ze helemaal los kunnen gaan. .... toch?
Daar ben ik het wel mee eens hoor.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:13 schreef Salina het volgende:
Eh ja, dit is wel een beetje een issue hé. Vance ziet in iedere bezoeker een potentiële blijver en toekomstig illegaal/crimineel.
En dat ziektenkostenplan dat in twee weken in 2016 al gepresenteerd zou worden? En die vrede in Oekraine binnen 24 uur na zijn aantreden?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:41 schreef Vis1980 het volgende:
Wanneer komen die Epsteinfiles nou, die zouden toch vrijgegeven worden door de meest transparante administration ooit?
Ik bedoelde dat men in de kwalificatie maar een bal in eigen doel moet trappen om niet door te gaan. Niet op het WK. Dat doelpunt van Andres Escobar was trouwens een blunder, niet een bewuste.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:41 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als je het door een Nederlandse (blanke) bril bekijkt, sure. Maar als voetbalfan uit bv Colombia zou ik me absoluut niet veilig voelen daar.
Er ligt inmiddels een plan om te bezuinigen op Medicaid:quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dat ziektenkostenplan dat in twee weken in 2016 al gepresenteerd zou worden? En die vrede in Oekraine binnen 24 uur na zijn aantreden?
https://nos.nl/artikel/25(...)miljoen-dollar-boetequote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Formeel nog niet natuurlijk - en sowieso niet strafrechtelijk.
quote:Trump veroordeeld voor fraude, krijgt ruim 354 miljoen dollar boete
Donald Trump is veroordeeld tot een boete van ruim 354 miljoen dollar voor het misleiden van banken en andere financiële instellingen. Door stelselmatig een te hoog vermogen op te voeren, kon Trump leningen en verzekeringen onder gunstige voorwaarden krijgen, bedoeld voor de bouw van onder meer wolkenkrabbers en golfbanen. Dat scheelde hem zo'n 168 miljoen aan rentebetalingen.
Openbaar aanklager Letitia James beschuldigde Trump er vorig jaar namens de staat New York van zijn vermogen met zo'n 3,6 miljard dollar te hebben overschat, en de rechter gaat daar dus in mee. Hij veroordeelde Trump tot de boete, en besloot daarnaast dat de oud-president de komende drie jaar geen zakelijke ondernemingen meer mag bezitten in de staat. Het gaat om een civiele zaak, dus een gevangenisstraf is voor de oud-president niet aan de orde.
Appeal loopt, dus niet onherroepelijk.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:50 schreef Wantie het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)miljoen-dollar-boete
Het staat er echt.
Ik denk niet dat het iets zegt dat hij niet veroordeeld is. Ja dat het rechsysteem in Amerika totaal niet werkt. De boetes die hij zou krijgen stellen ook helemaal niks voor, ik bedoel zo'n gift uit Qatar is al groter dan de boete voor massale fraude. Zijn oplichting met die cryptomunten levert ook veel meer op. Wat dat betreft laat Amerika heel erg zien, als je rijk wil worden is oplichten en liegen en bedriegen de manier dat te doen.quote:
De regering wilde ook korten op vrije tijd begreep ik.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er ligt inmiddels een plan om te bezuinigen op Medicaid:
https://www.cbsnews.com/n(...)g-cuts-what-to-know/
Het klinkt natuurlijk op het eerste oor niet geheel onredelijk om te eisen dat iemand die kan werken ook moet werken om in aanmerking te komen voor dit soort regelingen, maar in de praktijk creëer je toch vaak een bureacratische moloch waarbij mensen weer in Kafkaëske situaties terechtkomen waarin ze naar de zin van de ambtenaren niet voldoende aantoonbaar maken dat ze werken en daarmee hun levensreddende behandeling niet kunnen krijgen en meer van dat soort zaken.
Zoals ook in dit artikel (en andere artikelen die ik erover gelezen heb) te lezen valt is er tot dusver maar weinig succes behaald met dit soort regelingen tenzij je het vrij willekeurig reduceren van het aantal mensen dat verzekerd is onder Medicaid als succes beschouwt.
Was er niet ook een plan om 't makkelijker te maken jongeren te laten werken, in bijvoorbeeld avond- en nachtdiensten? Er is een groot aantal jongeren die in plaats van met 2 poppen spelen ook gewoon kunnen werkenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:14 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De regering wilde ook korten op vrije tijd begreep ik.
Dat is een signaal dat iedereen niet alleen moet werken, wat velen al doen, maar dat men van bovengemiddeld veel uren 'nog' veel meer uren moet draaien in een land waar het qua een uurloon een race naar de bodem kan worden. Dus degenen die 2 tot 3 banen hebben en naast hun slaaptijd nog wat tijd kunnen vinden om bureaucratische processen te doorlopen om hiervan alle administratie bij te houden, mogen zich gelukkig prijzen.
Lijkt me helemaal geen issue, waarom zou een inwoner van een gemiddeld Westers land liever in de VS willen blijven wonen?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 09:52 schreef Gunner het volgende:
[..]
Is dit wel zo'n groot issue? Dit gaat om mensen die na het verstrijken van hun visa niet vertrekken. Ik vraag me af hoeveel westerse voetbalfans dit zullen doen. Niet om mensen die gewoon de regels volgen.
bericht van 27 maartquote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:16 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Was er niet ook een plan om 't makkelijker te maken jongeren te laten werken, in bijvoorbeeld avond- en nachtdiensten? Er is een groot aantal jongeren die in plaats van met 2 poppen spelen ook gewoon kunnen werken
Waarom leg je dat laptopverhaal naast een twijfelachtige, mogelijk corrupte actie van de president?quote:Op maandag 12 mei 2025 19:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is vooral wat je niet zegt Koos, toen aan het licht kwam dat er nogal verdachte zaken op de laptop van Hunter Biden stond omtrent mogelijke schimmige deals waar de voormalige president betrokken was zag ik niets van je morele verontwaardiging.
Ik heb geen enkele post van je gezien toen hier in alle toonaarden werd ontkent dat het zaakje stinkt.
Ergens wel logisch ook want er was geen hard bewijs van corruptie of iets dergelijks net zoals er nu geen hard bewijs is.
Gek genoeg vind je het nu wel nodig gedreven door puur tribalisme om de verdachtmakingen rond deze zaak na te papegaaien.
Wat vind je daar zelf eigenlijk van dat je niet zo principieel bent als dat je jezelf voordoet?
[..]
De les die ik heb geleerd is dat rechtlijnigheid en principes niets waar zijn in een uiterst tribale wereld. Principes hebben pas nut als die breed gedragen word. Aangezien dat niet het geval is zitten principes alleen maar in de weg.
Dit is de wereld waar we nu in leven en het is aanpassen of verzuipen.
Ik had het liever anders gezien maar het is helaas niet zo.
Als ze 'm ooit bij de grens scannen op z'n internetgedrag en z'n latino username 'Chivaz' dan kan hij een markering verwachten. Maar misschien dat hij ermee wegkomt als hij over het geschenk aan Trump de laptop van hunter Biden begintquote:Op dinsdag 13 mei 2025 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom leg je dat laptopverhaal naast een twijfelachtige, mogelijk corrupte actie van de president?
Volgens mij is dat Saoedi-Arabië. Qatar hielp rond het eerste Trump-presidentschap met het afbetalen van 'The Devil Building' van Jared Kushner, ook een paar honderd miljoen btw.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:18 schreef Vis1980 het volgende:
En klopt het dat Qatar ook investeert in Trump's Golf Courts voor 5,5 miljard?
Gaat dat dan ook het museum in?
Komt nooit. Er schijnt nu geclaimd te worden dat de 'deep state' die heeft vernietigdquote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:41 schreef Vis1980 het volgende:
Neuh, de echte MAGAts winden zich juist op, omdat die niet geloven/weten dat Trump in die files voorkomt en zij vooral de Libs willen ownen, want dat zijn de pedofielen (ondanks het feit dat vrijwel elke dag een of andere MAGAt wordt gearresteerd voor seksueel misbruik of verkrachting).quote:Op dinsdag 13 mei 2025 10:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat Trump's naam er teveel in voorkomt vinden de cultisten het helemaal prima dat de lijst niet meer openbaar gemaakt wordt.
De grap is, al deze ongein wordt een stukje in de geschiedenis. Dit is wie president #45 en #47 is, een toonbeeld van klasse, integriteit en zakelijk inzicht.quote:
Het lijkt een dynasty te worden waarin de happy few in-crowd alles kan doen waar ze zin in hebben, inclusief dit soort feesten. Terwijl de rest voor iedere komma online wordt doorgescand op alle mieren die je maar in olifanten kunt laten veranderen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:20 schreef V. het volgende:
[..]
Komt nooit. Er schijnt nu geclaimd te worden dat de 'deep state' die heeft vernietigd
"I barely knew him"quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het lijkt een dynasty te worden waarin de happy few in-crowd alles kan doen waar ze zin in hebben, inclusief dit soort feesten. Terwijl de rest voor iedere komma online wordt doorgescand op alle mieren die je maar in olifanten kunt laten veranderen.
met het verschil dat men er met de tijd niet eens meer geheimzinnig over gaat lopen doen
Het straalt ook elke keer zoveel decadentie uit dat het er op lijkt dat ze het er om doen. Alsof ze bewust een beeld proberen te scheppen van zichzelf als die groepen uit bijvoorbeeld Snowpiercer of The Hunger Games die feesten terwijl de protagonist probeert om zichzelf staande te houden in een wrede wereld. Heel bijzonder.quote:
Ik vind die dames, vol met botox en lipfillers, geblondeerde haren met extensions, dure glitterjurken, dure sierraden altijd wel een bijzonder beeld als je het over heel conservatieve mensen hebt. In Nederland ziet er dat wel wat anders uit in Staphorst.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:43 schreef Friggles het volgende:
[..]
Het straalt ook elke keer zoveel decadentie uit dat het er op lijkt dat ze het er om doen. Alsof ze bewust een beeld proberen te scheppen van zichzelf als die groepen uit bijvoorbeeld Snowpiercer of The Hunger Games die feesten terwijl de protagonist probeert om zichzelf staande te houden in een wrede wereld. Heel bijzonder.
Trump is altijd al jaloers geweest op leiders van landen die zich niet hoefden te verantwoorden voor dingen die tegen het onethische schuren of er aan voorbij gaan. Dat men dit juist wil laten zien is niet zo verwonderlijk. In het geval van het mar-a-lago feest is er het contrast van een samenleving in angst en geldnood en de rijken die zorgeloos peperdure feesten organiseren.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:43 schreef Friggles het volgende:
[..]
Het straalt ook elke keer zoveel decadentie uit dat het er op lijkt dat ze het er om doen. Alsof ze bewust een beeld proberen te scheppen van zichzelf als die groepen uit bijvoorbeeld Snowpiercer of The Hunger Games die feesten terwijl de protagonist probeert om zichzelf staande te houden in een wrede wereld. Heel bijzonder.
Je komt dus terug op je bewering dat hij niet is veroordeeld en dat het civiel is.quote:
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je komt dus terug op je bewering dat hij niet is veroordeeld en dat het civiel is.
Je bent pas veroordeeld als dat onherroepelijk is, niet zolang er nog een hoger beroep loopt. Ik kom nergens terug op de stelling dat het gaat om een civiele zaak: daar gaat het namelijk wel om en niet een strafzaak.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:53 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je komt dus terug op je bewering dat hij niet is veroordeeld en dat het civiel is.
Je wordt veroordeeld, en daartegen kun je in beroep gaan.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:55 schreef nostra het volgende:
[..]
[..]
Je bent pas veroordeeld als dat onherroepelijk is, niet zolang er nog een hoger beroep loopt. Ik kom nergens terug op de stelling dat het gaat om een civiele zaak: daar gaat het namelijk wel om en niet een strafzaak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |