abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217615775
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 22:08 schreef Chivaz het volgende:
Vind je het niet een beetje vreemd dat de bank geen aangifte heeft gedaan? Uiteindelijk is de bank toch het slachtoffer van deze zaak?

In deze zaak heeft toch ook niemand aangifte gedaan?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_217616495
Iedereen die Trump niet (of wel) de hemel in prijst en met die willekeurige ICE acties nu het risico nog neemt om naar het WK '26 voor wedstrijden in de VS te vliegen is knettergek.

Ik vraag me ook af of het Nederlands elftal dit moet willen.

Huffpost: JD Vance Jokes About Deporting Tourists Attending 2026 World Cup

Ik volg de kwalificaties totaal niet, maar trap er maar een paar in eigen doel.

Misschien een goed idee om dit met tweede kamerleden te delen ook.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:38:33 #203
136 V.
Like tears in rain...
pi_217616622
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 22:08 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik beweer niet dat het onwettig is, ik beweer dat de aanklacht vergezocht is. Niet zo gek ook als je campagne voert als doel om Donald Trump aan te pakken. Dan moet je flink graven en zoeken om uiteindelijk tot zo’n belachelijke aanklacht te komen.
Nee, je draait het om. Trump was een bekende fraudeur, zij vond het voor New York belangrijk om dat aan te pakken. Dit gebeurt niet in een vacuüm, hè? Iedereen die campagne voert doet dat. Sterker nog, jouw geliefde Trump deed tijdens zijn campagne zelf niet anders: "ik ga die aanpakken, ik ga die vervolgen, ik ga die uitzetten" Hij vervolgde nog net niet het tapijt en de prullenbak. Ik hoor jou daar niet kritisch over. Het verschil met James is, dat zij een punt had, zoals gezegd, Trump is een bekende fraudeur. Heel veel types die Trump wil aanpakken worden buitenrechtelijk gepakt.
quote:
Vind je het niet een beetje vreemd dat de bank geen aangifte heeft gedaan? Uiteindelijk is de bank toch het slachtoffer van deze zaak?
Dat is niet gek. Punt een: de regels zijn ernstig geschonden om hogere leningen te krijgen tegen betere voorwaarden. Bezit overwaarderen om hoger te lenen, en af te waarderen als je belasting moet betalen. Als Pietje Puk dat doet op een kleinere schaal wordt die ook aangepakt. Plus, het is oneerlijke concurrentie. Anderen krijgen geen leningen op dezelfde voorwaarden omdat zij gewoon eerlijk zijn.
quote:
Je hoeft overigens geen antwoord te geven hoor ik weet immers dat het niet gaat om recht maar om het aanpakken van Trump en het totale gebrek aan principes zorgt ervoor dat je het helemaal prima vind dat de rechterlijke macht hier voor word misbruikt.
Doe niet zo slachtofferig.
quote:
Dit is een van de redenen dat ik ben gaan nadenken over het hebben van principes en of het wel wenselijk is om die principes te dragen als ze niet breed gedragen worden.
Je zet jezelf dan eigenlijk altijd op achterstand, je speelt immers het spel niet met dezelfde regels of een totaal gebrek aan regels.
Het enige principe dat jij lijkt te hanteren is: 'mensen mogen dikke criminelen zijn, als ik het maar met ze eens ben.'
quote:
Wat er dan overblijft is puur tribalisme en dat is dus wat ik eigenlijk al die jaren zie in dit topic.
Jij bent een bijzonder sterk voorbeeld van dat tribalisme, alleen dan zonder de feiten.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:42:08 #204
136 V.
Like tears in rain...
pi_217616662
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 00:59 schreef Kijkertje het volgende:
Trump heeft een nieuw woord bedacht ...

EQUALIZING!

Was zijn favoriete woord tot voor kort niet " tariffs"?
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 09:52:40 #205
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217616757
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:23 schreef Beathoven het volgende:
Iedereen die Trump niet (of wel) de hemel in prijst en met die willekeurige ICE acties nu het risico nog neemt om naar het WK '26 voor wedstrijden in de VS te vliegen is knettergek.

Ik vraag me ook af of het Nederlands elftal dit moet willen.

Misschien een goed idee om dit met tweede kamerleden te delen ook.
Is dit wel zo'n groot issue? Dit gaat om mensen die na het verstrijken van hun visa niet vertrekken. Ik vraag me af hoeveel westerse voetbalfans dit zullen doen. Niet om mensen die gewoon de regels volgen.
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:01:40 #206
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217616829
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 00:59 schreef Kijkertje het volgende:
Trump heeft een nieuw woord bedacht ...

EQUALIZING!

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3loy6cl642c2q

[ afbeelding ]

Is dat niet veel te WOKE :?
Nee hoor. Dat woord bestaat al 90 jaar in het Duits. Gleichschaltung.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217616868
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nee hoor. Dat woord bestaat al 90 jaar in het Duits. Gleichschaltung.
In het Nederlands: gelijkmaken.

De verfilming:

Bekijk deze YouTube-video
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:10:56 #208
66444 Lord_Vetinari
pi_217616887
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
In het Nederlands: gelijkmaken.

De verfilming:

Gelijktrekken. Egaliseren. Gelijkschakelen (wat natuurlijk gewoon een Germanisme is).
pi_217616890
Dat was alleen maar de remake, de originele serie is uit 1980, met leuke muziek van de drummer van The Police

"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_217616902
quote:

Hmmm tja, dit deed een Colombiaanse verdediger dus ooit al eens per ongeluk. Tijdens het WK nog wel.
Liep niet zo goed af met die knul helaas.

Dus weet niet of dit nu zo'n goed idee is.

Een keer raden waar dat WK destijds gehouden werd trouwens. :P _O-

quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:52 schreef Gunner het volgende:

[..]
Is dit wel zo'n groot issue? Dit gaat om mensen die na het verstrijken van hun visa niet vertrekken. Ik vraag me af hoeveel westerse voetbalfans dit zullen doen. Niet om mensen die gewoon de regels volgen.
Eh ja, dit is wel een beetje een issue hé. Vance ziet in iedere bezoeker een potentiële blijver en toekomstig illegaal/crimineel. Lekker schofferend dus. Of wacht, het was een 'onhandig' grapje. Awkward.

Ik neem aan dat jij het ook niet prettig zal vinden als je elke keer dat je naar de supermarkt gaat wordt aangesproken door de beveiliger met 'zeg jongeman, je mag hier best winkelen, zolang je maar niets gratis meeneemt hé!'.

Daar komt het een beetje op neer m.i.

Wat mij betreft mogen de WK26 en OS28 op een dikke vette flop uitlopen als dit zo blijft. Nu al geen zin meer in.

[ Bericht 33% gewijzigd door Salina op 13-05-2025 10:19:55 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:22:15 #211
13309 nostra
ask why
pi_217616950
quote:
Het risico dat jou als toerist echt wat gebeurt op immigratievlak was verwaarloosbaar klein en blijft dat, alle gekkigheid van Trump daargelaten. Knettergek is wel een béétje een overkwalificatie daarvan.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:23:02 #212
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217616954
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 09:38 schreef V. het volgende:
Het enige principe dat jij lijkt te hanteren is: 'mensen mogen dikke criminelen zijn, als ik het maar met ze eens ben.'
Dit is wel de kern van het hele gebeuren, schaamteloos ook hoe ver men daar in gaat. De partij van zogenaamd constitutionists en law and order, blijkt schokkend genoeg geen fuck om de constitutie én law en order te geven. Als klap op de vuurpijl elke keer toch nog met het vingertje omhoog komen stellen dat sommige mensen hard aangepakt moeten worden en dan de grootste crimineel constant buiten schot laten.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:28:57 #213
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217616980
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:13 schreef Salina het volgende:
Wat mij betreft mogen de WK26 en OS28 op een dikke vette flop uitlopen als dit zo blijft. Nu al geen zin meer in.
Man, ik ben zo'n sukkel die stiekem toch gaat uitkijken naar mijn favoriete evenementen, ondanks de locatie waar het zich afspeelt. Moet elke keer al 4 jaar wachten op een WK en ondanks dat ik het triest vond dat het in Qatar werd gehouden en ik liever zag dat het ergens anders was, heb ik elke wedstrijd gekeken en het was nog een goed toernooi ook.

Voor mij hoeven sport en politiek niet altijd aan elkaar verbonden worden, ook al maak ik mij zorgen over de VS.
pi_217617031
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:28 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Man, ik ben zo'n sukkel die stiekem toch gaat uitkijken naar mijn favoriete evenementen, ondanks de locatie waar het zich afspeelt. Moet elke keer al 4 jaar wachten op een WK en ondanks dat ik het triest vond dat het in Qatar werd gehouden en ik liever zag dat het ergens anders was, heb ik elke wedstrijd gekeken en het was nog een goed toernooi ook.

Voor mij hoeven sport en politiek niet altijd aan elkaar verbonden worden, ook al maak ik mij zorgen over de VS.
Misschien draait het tegen die tijd wel weer bij hoor, maar nu ontbreekt het me even aan de voorpret zeg maar.
WK 22 niet veel van gezien, zat 3 weken in Vietnam. :P
Vond Qatar ook al niet zo'n toffe locatie; uiteindelijk nog wel wat gekeken bij terugkomst en in Vietnam zelf, maar niet super veel.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_217617071
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Het risico dat jou als toerist echt wat gebeurt op immigratievlak was verwaarloosbaar klein en blijft dat, alle gekkigheid van Trump daargelaten. Knettergek is wel een béétje een overkwalificatie daarvan.
Als je het door een Nederlandse (blanke) bril bekijkt, sure. Maar als voetbalfan uit bv Colombia zou ik me absoluut niet veilig voelen daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Barbusse op 13-05-2025 10:48:18 ]
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:41:46 #216
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217617076
Wanneer komen die Epsteinfiles nou, die zouden toch vrijgegeven worden door de meest transparante administration ooit?
pi_217617087
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:41 schreef Vis1980 het volgende:
Wanneer komen die Epsteinfiles nou, die zouden toch vrijgegeven worden door de meest transparante administration ooit?
Omdat Trump's naam er teveel in voorkomt vinden de cultisten het helemaal prima dat de lijst niet meer openbaar gemaakt wordt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:45:37 #218
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217617094
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Omdat Trump's naam er teveel in voorkomt vinden de cultisten het helemaal prima dat de lijst niet meer openbaar gemaakt wordt.
Dus al die mappen, die ze bij zich hadden en stonden te liegen dat het eindelijk allemaal uit zou komen, zijn de open haard in gegaan? Dat moet vast het meest bezochte topic zijn in BNW, eindelijk eens iets waarop ze helemaal los kunnen gaan. .... toch?

;)
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:46:51 #219
13309 nostra
ask why
pi_217617099
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 22:00 schreef Wantie het volgende:
Hij is veroordeeld voor fraude.
Formeel nog niet natuurlijk - en sowieso niet strafrechtelijk.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:48:17 #220
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217617105
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:46 schreef nostra het volgende:

[..]
Formeel nog niet natuurlijk - en sowieso niet strafrechtelijk.
Je ziet de corruptie en fraude elke keer live op tv en truths.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:49:17 #221
13309 nostra
ask why
pi_217617110
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:41 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Als je het door een Nederlandse (blanke) brilliant bekijkt, sure. Maar als voetbalfan uit bv Colombia zou ik me absoluut niet veilig voelen daar.
Nee, dat niet.
pi_217617112
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dus al die mappen, die ze bij zich hadden en stonden te liegen dat het eindelijk allemaal uit zou komen, zijn de open haard in gegaan? Dat moet vast het meest bezochte topic zijn in BNW, eindelijk eens iets waarop ze helemaal los kunnen gaan. .... toch?

;)
Krekels.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 13 mei 2025 @ 10:50:55 #223
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_217617119
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:13 schreef Salina het volgende:
Eh ja, dit is wel een beetje een issue hé. Vance ziet in iedere bezoeker een potentiële blijver en toekomstig illegaal/crimineel.
Daar ben ik het wel mee eens hoor.
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:18:05 #224
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217617290
En klopt het dat Qatar ook investeert in Trump's Golf Courts voor 5,5 miljard?

Gaat dat dan ook het museum in?
  dinsdag 13 mei 2025 @ 11:18:36 #225
66444 Lord_Vetinari
pi_217617293
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 10:41 schreef Vis1980 het volgende:
En dat ziektenkostenplan dat in twee weken in 2016 al gepresenteerd zou worden? En die vrede in Oekraine binnen 24 uur na zijn aantreden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')