abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217592039

Nederland w/
Omroep: AVROTROS
Selectiemethode: interne selectie
Deelnemer: Claude Kiambe
Leeftijd: 21 jaar
Social media: Instagram TikTok YouTube
Titel inzending: C'est La Vie
Taal inzending: Frans en Engels
Genre inzending: Pop
Schrijvers muziek: Léon Palmen, Joren van der Voort, and Arno Krabman
Schrijvers tekst: Léon Palmen, Joren van der Voort, and Arno Krabman
Loting: Eerste semi, tweede helft

quote:
Kiambe vluchtte in 2013[b] op 9-jarige leeftijd vanuit Congo met zijn moeder, drie broers en drie zussen naar Nederland.Daarna verbleven ze anderhalf jaar in het asielzoekerscentrum in Alkmaar, waar het multicultureel orkest Orchestre Partout indruk op hem maakte; hij ging steeds een beetje meer meedoen. Claude: "Zingen zit in onze familie." Ze verhuisden naar Enkhuizen, waar hij zijn havo-diploma haalde. Hij studeerde hotelmanagement maar is daarmee gestopt.Naast zijn zangcarrière was hij werkzaam in een restaurant.

In 2017 won hij een talentenjacht in Enkhuizen met het nummer Uit elkaar van Yes-R. In het voorjaar van 2019 nam hij deel aan het achtste seizoen van The Voice Kids met het nummer Papaoutai van Stromae. Hij strandde in de tweede ronde, 'The Battles'.In de jaren daarna deed hij onder meer mee aan de ARE YOU NEXT?-talentenjacht waar hij een platencontract bij muzieklabel Cloud 9 Music won.

De jaren daarna deed hij mee aan verschillende audities en zangwedstrijden waar hij in contact kwam met onder andere muziekproducent Arno Krabman en songwriter Joren van der Voort. Samen met hen schreef hij het Nederlands-Franse nummer Ladada (Mon dernier mot), dat eind 2022 uitkwam. Het werd een 538 Favourite en bereikte de nummer 1-positie in de Nederlandse Top 40 en Single Top 100. Hij werd bij de totstandkoming van het nummer geïnspireerd door Stromae.

In 2023 trad Claude op het popmuziekfestival Noorderslag op. In maart van dat jaar kreeg hij de 3FM Award voor Beste nieuwkomer en werd hij uitgeroepen tot 3FM Talent. Diezelfde maand volgde het nummer Layla, dat de Alarmschijf werd bij Qmusic.[14] In april maakte hij zijn festivaldebuut op Paaspop in Schijndel, waar hij het nog niet uitgekomen nummer Écoute-moi ten gehore bracht.

Claude zou in april 2023 in het voorprogramma van de concerten van Stromae staan, maar deze concerten werden afgelast wegens gezondheidsredenen van de Belgische zanger.In plaats daarvan heeft Claude in het voorprogramma van Suzan & Freek in november dat jaar gestaan.

Op 5 mei 2023 trad Claude op tijdens het Bevrijdingsconcert op de Amstel. In datzelfde jaar was hij te gast in het televisieprogramma Ik hou van Holland.

Op 12 oktober 2023 trad Claude op bij de 58e editie van het Gouden Televizier-Ring Gala waarna hij de troffee Televizier-Ring Talent uitreikte aan Noa Vahle. Claude trad op 3 februari 2024 op in Rotterdam tijdens de Qmusic Top 40 Awards. Hij won de Award in de categorie "Beste Artiest" en trad op met Flemming. In maart en april 2024 deed hij zijn eerste clubtour met de naam Je m'appelle Claude.

Op 21 september 2024 was hij de hoofdgast in het programma Beste Zangers. Twee maanden later verscheen zijn debuutalbum Parler français.

In 2025 vertegenwoordigt Claude Nederland bij het Eurovisie Songfestival in Basel, Zwitserland.
Wikipedia

Bekijk deze YouTube-video
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217592044
In de Top 40 gaat C’est La Vie van 4 naar 3. In de Single Top 100 van 15 naar 16.
  roze zaterdag 10 mei 2025 @ 10:09:55 #3
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217592047
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 22:47 schreef GeorgeM het volgende: [..] Ik weet het ook niet. Ik weet alleen dat ze zei dat het verhaal over die auditie zo niet klopt. Volgens Anouk zou de commissie (ze had het over de meiden) hebben gezegd: ‘nee tuurlijk hoef je geen auditie te doen, we weten wel dat jij kunt zingen’ |:)
Lijkt me echt onzin want sinds vorig jaar(?) was het toch vrij duidelijk dat mensen allemaal live moeten zingen voor ze een ja of nee krijgen.
Your beauty never ever scared me.
pi_217592100
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 10:09 schreef Fred_B het volgende:
In de Top 40 gaat C’est La Vie van 4 naar 3. In de Single Top 100 van 15 naar 16.
Fred geeft hij echt een persconferentie?
Na al die negatieve shit zal hij toch niet stoppen? Hij is vanaf de 2e rehearsal ook niet meer op Instagram of TikTok geweest.
pi_217592109
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 10:18 schreef summer52 het volgende:

[..]
Na al die negatieve shit zal hij toch niet stoppen? Hij is vanaf de 2e rehearsal ook niet meer op Instagram of TikTok geweest.
Nee, dit is gewoon een standaard persmoment, net als bij Eurovision In Concert. Niet om iets groots aan te kondigen, maar gewoon om wat interviews met de (Nederlandse) media te doen.
pi_217592150
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 10:21 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nee, dit is gewoon een standaard persmoment, net als bij Eurovision In Concert. Niet om iets groots aan te kondigen, maar gewoon om wat interviews met de (Nederlandse) media te doen.
Oh gelukkig *O*
pi_217592155
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 10:18 schreef summer52 het volgende:

[..]
Gediskwalificeerd :o
  zaterdag 10 mei 2025 @ 10:50:42 #8
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217592324
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 10:31 schreef Em31 het volgende:

[..]
Gediskwalificeerd :o
Oh jeetje, niet weer! :P
pi_217592401
Johan Derksen is natuurlijk een rigide ouwe zeiksnor met een beperkte, afgebakende smaak, zit vastgeroest in z'n eigen gelijk, niet in staat zich in anderen te verplaatsen en anderen iets te gunnen. Dat is denk ook een rol die hij speelt, om ophef te creëren voor de kijkcijfers. Daarvoor krijgen die boomers miljoenen betaald.

Dat is bekend. En als de kijkcijfers dalen gaan ze weer ruzie or rel verzinnen, dreigen te stoppen, enz. Telkens hetzelfde liedje.

Maar laat ik iets positief zeggen. Hij is in elk geval niet zo'n type die alleen maar klaagt dat we niet meer mee moeten doen. Hij vindt het Songfestival kennelijk wel leuk om te volgen, en heeft zijn eigen ideeën over wie we zouden moeten sturen.

Dat is tenminste iets! :D
pi_217592513
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 10:09 schreef Ama het volgende:

[..]
Lijkt me echt onzin want sinds vorig jaar(?) was het toch vrij duidelijk dat mensen allemaal live moeten zingen voor ze een ja of nee krijgen.
Je kunt zeggen/vinden van haar wat je wilt, maar zij lijkt me niet het type leugenaar.
Ze zegt ook eerlijk dat ze kaarten moet verkopen en dingen voor het geld doet.
Ook vond ik haar heel netjes over de Commissie en de Voice jury. Eerlijk is eerlijk :@
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_217592524
Dat Anouk zei dat in de commissie mensen zitten die heel veel weten van muziek, songwriting en masterpieces hebben geschreven bedoelde ze volgens mij sarcastisch.
pi_217592550
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 11:33 schreef NLpop het volgende:
Dat Anouk zei dat in de commissie mensen zitten die heel veel weten van muziek, songwriting en masterpieces hebben geschreven bedoelde ze volgens mij sarcastisch.
Volgens mij niet.
Ze zegt ook nog ‘een beetje respect’, maar daar wordt doorheen gepraat.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 10 mei 2025 @ 11:59:27 #14
163650 Greys
pi_217592707
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 11:38 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Volgens mij niet.
Ze zei 'ja in die commissie zitten mensen die zelf masterpieces hebben geschreven natuurlijk', dus dat was wel echt sarcastisch.

Maar ben iig blij dat ze Claude niet de grond in heeft lopen boren. En één van de twee is een jokkebrok, Anouk of haar manager, dus wellicht is het de laatste, dat kan! :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 10 mei 2025 @ 12:08:47 #15
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217592790
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 11:59 schreef Greys het volgende:

[..]
Ze zei 'ja in die commissie zitten mensen die zelf masterpieces hebben geschreven natuurlijk', dus dat was wel echt sarcastisch.

Maar ben iig blij dat ze Claude niet de grond in heeft lopen boren. En één van de twee is een jokkebrok, Anouk of haar manager, dus wellicht is het de laatste, dat kan! :Y
Ik heb het gevoel dat de commissie haar misschien uitgesloten had door haar niet door te laten gaan naar auditie ronde omdat ze geen zin hadden in nog een jaar vol gedoe. Frenna had bijvoorbeeld ook een nummer ingezonden voor ESF2025 maar daar hangt ook veel gedoe aan.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 10 mei 2025 @ 12:14:06 #16
163650 Greys
pi_217592833
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik heb het gevoel dat de commissie haar misschien uitgesloten had door haar niet door te laten gaan naar auditie ronde omdat ze geen zin hadden in nog een jaar vol gedoe. Frenna had bijvoorbeeld ook een nummer ingezonden voor ESF2025 maar daar hangt ook veel gedoe aan.
Kan ook zeker! En zou ik helemaal snappen. Maar het lied van Anouk was imho ook gewoon echt niet beter voor het ESF dan dat van Claude.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217592843
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 11:38 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Volgens mij niet.
Dat was 100% sarcastisch.
pi_217592871
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:15 schreef CityPigeon het volgende:

[..]
Dat was 100% sarcastisch.
Misschien eerst over die masterpieces, maar dat klopt toch ook?
Over het respect, dat was niet sarcastisch, dat bedoelde ik.
George Michael
  zaterdag 10 mei 2025 @ 12:29:10 #19
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217592939
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:20 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Misschien eerst over die masterpieces, maar dat klopt toch ook?
Over het respect, dat was niet sarcastisch, dat bedoelde ik.
Ze noemt het ook "die meisjes" volgens mij is er niet zo heel veel respect. Klonk meer als "jullie nobuddies vinden het niks? whatever"
pi_217592946
Claude gezakt zelfs naar plek 7 bij bookmakers staat hier.
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_217592964
Nog "netjes" op plek 5.
pi_217592985
Dit was vanmorgen de ranking op Betfair. De rest volgt dan wel. Maar laten we verder niet te veel staren naar de bookmakers, want kans op de winst lijkt me een gepasseerd station, en buiten de Top 10 is ook weer vrij onwaarschijnlijk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 09:54 schreef Fred_B het volgende:
Bookmaker update na het grootste deel van de repetities:

1. Zweden 2,49
2. Oostenrijk 3,85
3. Frankrijk 11,50
4. Israël 21,50
5. Finland 31
6. België 34
7. Nederland 42
8. Tsjechië 51
9. Estland 65
10. Malta 70

Zweden heeft waarschijnlijk last van het “is dit het dan-sentiment”, waar Duncan en Netta bijvoorbeeld ook mee te maken hadden in deze fase van de strijd. Maar het papieren bootje van Oostenrijk maakt duidelijk indruk, want die kruipen wat dichterbij. Daarachter blijft EBU-favoriet Frankrijk de voornaamste outsider.

Israël deed een prima repetitie, maar dat maakte blijkbaar toch niet zo veel indruk. Nederland en Tsjechië bakten er vrij weinig van, en zijn dus weggezakt. België en Finland deden het prima, maar dat zijn natuurlijk geen realistische kandidaten voor de winst.
pi_217592995
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:29 schreef Momo het volgende:

[..]
Ze noemt het ook "die meisjes" volgens mij is er niet zo heel veel respect. Klonk meer als "jullie nobuddies vinden het niks? whatever"
Het “gezag” zoals zo’n selectiecommissie is natuurlijk altijd een dankbaar doelwit voor een programma als VI.
  zaterdag 10 mei 2025 @ 12:42:16 #24
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217593018
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:38 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het “gezag” zoals zo’n selectiecommissie is natuurlijk altijd een dankbaar doelwit voor een programma als VI.
VI is natuurlijk ook wel het ultieme onderbuik programma. Wat het onderwerp ook is, de mannen aan tafel weten het wel beter. Gewoon X, klaar! Schoof had gewoon Y moeten zeggen. Veel kijkers zullen ook denken ze het zelf beter zouden dan de selectiecommissie ook al hebben ze al 20 jaar niet naar het songfestival gekeken of geluisterd naar wat er op dit in de hitlijsten staat de laatste jaren.
pi_217593053
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 11:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja, een masterpiece als Walk Along heeft Jacqueline Govaert inderdaad nog nooit geschreven.

Verder niet teveel aandacht aan besteden. Als het aan Johan Derksen ligt graven we Cuby & the Blizzards op en sturen we ze naar Eurovisie.
pi_217593127
Ja idd! Goed dat ze Claude niet afviel.

Ik kan het wel begrijpen. Anouk zei eerder in een interview letterlijk dat ze het moeilijk vindt. Snap ik, afwijzing is nooit tof, dus mag er best kribbig of sarcastisch over zijn. Als het in de media komt, ook haar mening geven.

Ilse DeLange was ook gepikeerd toen later uitlekte waarom de commissie niet voor haar nummer had gekozen. 'Als ik van tevoren had geweten dat het publiekelijk werd, dan weet ik niet zeker of ik dat had gedaan', zei Ilse.

Logisch! Dit zijn professionele topartiesten met een enorme, succesvolle discografie en decennia aan ervaring.

Daar moet die commissie beter rekening mee houden, als ze van 'grote namen' vragen om zich vanwege fairplay te voegen naar dit selectieproces. Het is toch vooral bedoeld voor onervaren artiesten die een deelname niet aankunnen. Na Mia & Dion werd het live optreden toegevoegd, en na Joost werd een gesprek met een psycholoog (of mental coach) toegevoegd.

(Zoals ik eerder al schreef ben ik ontevreden over dit selectieproces en ik vind dat het anders moet, maar het is wat het is.)

Heeft Anouk een punt? Ik denk deels. Je mag I Would Stay van Krezip/Jacqueline wel een Nederlandse klassieker noemen, in die context een masterpiece. Jaap Reesema heeft ook veel ervaring, in diverse genres, en relatief jong, geen boomers.

(Het is ook de vraag hoeveel grote artiesten eigenlijk bereid zijn (en tijd hebben) om zo'n commissie te gaan zitten.)

Cornald, ja.. ik heb ook weleens kritiek op hem gehad, maar hij heeft voor mij vorig jaar veel krediet herwonnen. En het is een feit dat in alle landen die het goed doen op het Songfestival er mensen zijn in de organisatie die de kar trekken, met passie en liefde voor het festival, veel ervan weten, en voor ons is dat nu eenmaal Cornald.

Jan Smit mis ik, die zorgde voor balans. Heel ander type, met ook een berg aan ervaring van optreden in grote venues, songwriting, produceren, en zakelijk. Er werd over hem smalend gedaan, maar je hoeft niet van zijn muziek te houden om te erkennen dat Jan echt een professional is, veel weet. Ook geen boomer. En uiteraard dat hij gelijk had over Mia & Dion.

Maar m.b.t. Sander, Carolien, en Hila moet ik Anouk toch deels gelijk geven. Ik heb de indruk dat het voor hen een leuk bijbaantje is. Sander is ook Songfestivalfan, weet er ook veel van, en wellicht wel goed voor balans en de hetero male gaze. Maar Carolien en Hila zijn volgens mij uit het personeelsbestand van AVROTROS geplukt. Wel goed voor de diversiteit op zich, maar Anouk heeft gelijk dat zij, vanuit haar carrière en ervaring, dan wat sarcastisch is over een afwijzing.
pi_217593174
Die bookmakers is ook maar de wind van de dag. Voor de uitslag van de halve finale maakt het niet uit. In de odds voor de eerste halve finale staan we nog steeds stevig in de bovenste regionen. Ook ook voor de top 5 en top 10 odds. En bij/na de halve finale heeft iedereen de volledige versie van het Nederlandse optreden gezien en kan de wind weer volledig de andere kant op waaien. De uitslag van de halve finale zal meetellen bij de plek die we in de finale krijgen.

En Johan Onderbuik is een orakel waar ik sowieso niet wakker van lig.

Ik geloof in Claude en ik geloof in Pim. #teamkomtgoed.
pi_217593305
Maar eh, maandag mogen dus mensen die in de zaal zitten ons alles vertellen, maar de pers in het perscentrum niet? :?
  zaterdag 10 mei 2025 @ 13:31:32 #29
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217593322
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 13:28 schreef Em31 het volgende:
Maar eh, maandag mogen dus mensen die in de zaal zitten ons alles vertellen, maar de pers in het perscentrum niet? :?
Die mogen inderdaad geen beelden maken, maar Truus zonder perspas mag dat wel :+
pi_217593419
Op Instagram van Pim Brassien.
Vanmiddag 17.00 uur?
  zaterdag 10 mei 2025 @ 14:01:07 #31
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217593448
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 13:54 schreef summer52 het volgende:
Op Instagram van Pim Brassien.
Vanmiddag 17.00 uur?[ afbeelding ]
Volgens mij een optreden, doen best veel landen deze dagen. Een klein feestje voor een kleiner publiek. Leuk dat Red Sebastian en JJ er ook optreden.
  zaterdag 10 mei 2025 @ 14:02:02 #32
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217593458

Kleine zaal zo te zien
  ESF Reporter zaterdag 10 mei 2025 @ 14:06:00 #33
87554 Cee
Welluk?
pi_217593479
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 14:01 schreef Momo het volgende:

[..]
Volgens mij een optreden, doen best veel landen deze dagen. Een klein feestje voor een kleiner publiek. Leuk dat Red Sebastian en JJ er ook optreden.
Yep, Australië en Albanië hebben ook hun eigen feestjes gehouden de afgelopen dagen. Wordt volgens mij steeds vaker door steeds meer delegaties gedaan.
pi_217593487
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 13:31 schreef Momo het volgende:

[..]
Die mogen inderdaad geen beelden maken, maar Truus zonder perspas mag dat wel :+
Alle pers dus volgend jaar in de zaal 8)7
pi_217593493
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 14:02 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Kleine zaal zo te zien
Jeetje lijkt wel in een schuilkelder. :o
Je kunt in die gelegenheid ook essen und trinken. Nou er zal dan wel meer getrunken worden. :)
pi_217593547
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:37 schreef Fred_B het volgende:
Dit was vanmorgen de ranking op Betfair. De rest volgt dan wel. Maar laten we verder niet te veel staren naar de bookmakers, want kans op de winst lijkt me een gepasseerd station, en buiten de Top 10 is ook weer vrij onwaarschijnlijk.
[..]

Gek genoeg zie ik België nog wel wat geks doen, zeker bij de jury's. Al hebben die waarschijnlijk toch niet het lied om ook 200+ aan televote binnen te harken.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_217593889
Telegraaf kennende zal het klikbeet zijn en heb geen account, maar

quote:
Claude wijzigt op laatste moment nog dingen aan Songfestivalact C’est la vie: ’Was het maar alleen een kleurwissel’
quote:
Claude moet vooral leren mooi te zingen terwijl hij danst. Hij oefent dat op de loopband
C’est Davie :o)
pi_217593904
Je mag toch niets meer wijzigen als ik Pim in z’n interview goed begreep?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 10 mei 2025 @ 15:39:58 #39
163650 Greys
pi_217593987
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 15:22 schreef Dave het volgende:
Telegraaf kennende zal het klikbeet zijn en heb geen account, maar
[..]
[..]

Verder in het artikel staat dat die 'op het laatste moment wijzigingen aan de act' gingen over z'n kleding haha.

quote:
Je schijnt op het laatste moment nog de kleur van je outfit te hebben aangepast. Het is burgundy (roodbruin) geworden. Hoe zit dat?
„Dat klopt. Ik vind het allemaal zo leuk en er zijn zoveel mogelijkheden qua outfits. We hadden alles van ons optreden al doorgegeven aan de songfestivalorganisatie, maar op een gegeven moment open ik mijn Pinterest en ik zie een kleur en ik denk: dit is het, het was liefde op het eerste gezicht.”

„Wanneer was de deadline? Twee weken geleden. Ohhh, zouden we misschien toch een klein ding kunnen aanpassen. Binnen tien seconden was het besloten om het alsnog te doen. Het kon gelukkig. Ik moet mezelf echt in toom houden om toch niet nog wat dingetjes aan te passen. Als het hierop aankomt, wil ik het wel zo goed mogelijk doen.”
Hier dus ook weer de bevestiging dat (net als bij Joost etc) de deelnemer zelf ook nu gewoon de outfit bepaalt en kiest. En niet AvroTros, waar sommigen hier weleens bang voor waren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217593995
Oh, ze bedoelen “op het laatste moment voor afreizen naar Basel”. |:)
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 10 mei 2025 @ 15:43:16 #41
163650 Greys
pi_217594009
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 15:41 schreef Dave het volgende:
Oh, ze bedoelen “op het laatste moment voor afreizen naar Basel”. |:)
Ja, die kop leek idd weer heel ergens anders over te gaan.

De grote media mogen dat he. Fanmedia niet. Want eeuwige foei en een cursus van de EBU. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217594035
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 15:39 schreef Greys het volgende:

[..]
Verder in het artikel staat dat die 'op het laatste moment wijzigingen aan de act' gingen over z'n kleding haha.
[..]
Hier dus ook weer de bevestiging dat (net als bij Joost etc) de deelnemer zelf ook nu gewoon de outfit bepaalt en kiest. En niet AvroTros, waar sommigen hier weleens bang voor waren.
S10 en Joost hadden toch ook hun eigen outfit gekozen?
pi_217594042
Die quotes komen allemaal uit een interview van Max en Richard van de Telegraaf met Claude voordat hij naar Bazel ging, ja. Hij vertelt daarin over het maakproces en het allemaal inleveren bij de EBU. Dat interview is 17 april online gekomen: Songfestivalkoorts · Episode

Typisch dat het nu lijkt alsof dit recente quotes zijn. :')
  zaterdag 10 mei 2025 @ 17:33:50 #44
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217594681
https://www.instagram.com/p/DJelFRwIzIQ/
twitter

Claude op het feestje
  zaterdag 10 mei 2025 @ 17:41:19 #45
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217594708
twitter

Rise Like A Phoenix met JJ
pi_217594765
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 17:33 schreef Momo het volgende:
https://www.instagram.com/p/DJelFRwIzIQ/
[ x ]

Claude op het feestje
Leuk!
Dat hoge van JJ werkt behoorlijk op m’n zenuwen :@
George Michael
pi_217594788
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 17:51 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Leuk!
Bij mij ook, pfff
pi_217594796
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 17:51 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Leuk!
Hier ook. En ik hou eigenlijk best wel van een countertenor, maar hier staat het me tegen.
pi_217594897
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 17:41 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Rise Like A Phoenix met JJ
Als Nederlander behoort die dat nummer eigenlijk wel te boycotten.
pi_217595065
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 18:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Als Nederlander behoort die dat nummer eigenlijk wel te boycotten.
Hij heeft er speciale herinneringen aan, hij keek toen voor het eerst het Songfestival dacht ik?
George Michael
pi_217595097
Echt wel tof dat Claude die showcase doet ^O^
  zaterdag 10 mei 2025 @ 19:00:28 #52
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217595243
twitter
  roze zaterdag 10 mei 2025 @ 19:01:54 #53
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217595259
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 19:00 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Lijkt me helemaal niet onverstandig van hem.
pi_217595268
twitter
pi_217595327
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 19:01 schreef Ama het volgende:

[..]
Lijkt me helemaal niet onverstandig van hem.
Gelukkig heeft die Aran die hem vanaf nu iedere dag gaat vertellen wat er op social media staat.
  zaterdag 10 mei 2025 @ 19:24:14 #56
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217595378
twitter

twitter
  roze zaterdag 10 mei 2025 @ 19:25:54 #57
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217595387
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 19:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Gelukkig heeft die Aran die hem vanaf nu iedere dag gaat vertellen wat er op social media staat.
:D
pi_217595434
quote:

[..]
twitter

Hij kan met dit uiterst belangwekkende nieuws beginnen.
pi_217595448
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 19:32 schreef Fred_B het volgende:

[..]
[ x ]
Zo dat is opeens wel een keiharde daling, vreemd moment.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 10 mei 2025 @ 19:35:00 #60
163650 Greys
pi_217595454
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 15:47 schreef NailQueen het volgende:

[..]
S10 en Joost hadden toch ook hun eigen outfit gekozen?
Ja! Vandaar m'n 'net als Joost etc' in mijn post. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 10 mei 2025 @ 19:35:27 #61
163650 Greys
pi_217595457
quote:

[..]
Hmpf....
Hoop echt dat ze hem een beetje met rust laten.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217595489
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 19:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Zo dat is opeens wel een keiharde daling, vreemd moment.
Dat was gisteren ook al, alleen Aran heeft het nu pas opgemerkt, omdat hij de site van Eurovisionworld gebruikt, die maar langzaam update.
  zaterdag 10 mei 2025 @ 19:46:25 #63
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217595527

C'est La Vie is wel goud!
  zaterdag 10 mei 2025 @ 20:00:39 #64
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_217595632
Gewoon wat minder dansen en meer focus op zang, dan komt het allemaal wel goed dinsdag.

Springen doet ie maar thuis op een trampoline ofzo...
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_217595686
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 19:35 schreef Greys het volgende:[..]
Hmpf....
Hoop echt dat ze hem een beetje met rust laten.
Ik hoop het ook!

Treurige situatie dat reacties zo fel zijn dat Claude zich genoodzaakt ziet om alle sociale media van zijn telefoon te verwijderen. Showbizz pers en Songfestivalexperts doen er hard aan mee door kritische narratieven te pushen.

Ze eisen perfecte vocals, continu verrassing en kippenvelmomenten, ook al was het een 30 seconden snippet van een repetitie. Ik begreep de keuzes voor dit clipje ook niet, maar realiseerde me wel dat het nog maar een repetitie is de NL delegatie Pim, Claude, Cornald, zeggen dat het goed ging en ze dingen een verrassing willen houden.
pi_217595764
Claude schrikt van commentaar op clip repetitie: 'Alsof het hele land boe riep'

Bij AD / DPG Media:

Claude ervaart extra spanning door de negatieve commentaren:

Video hier

"Het was steeds positief geweest rondom mij, nu merkte ik hoe het dus ook kan gaan. Het leek wel of het hele land boe riep op het moment dat ik juist de steun het hardst kan gebruiken. Ik ben het stuk zelf gaan terugluisteren, was het echt zo erg? Ik vond van niet, ik was daar aan het dansen en zingen tegelijk, het was de vierde take, ik hoop dat mensen begrijpen dat het een repetitie is.”

"Ik heb overigens voordat dat filmpje online kwam mijn Instagram al van mijn telefoon verwijderd omdat ik mezelf wil beschermen tegen negativiteit en me wil focussen op de act. Die gaat iedereen dinsdag zien, dan gaat ook iedereen begrijpen wat het verhaal erachter is. Daar verheug ik me enorm op. En tussendoor ben ik aan het lezen in boeken en in de Bijbel, dat hielp me ook om rustig te blijven nadat die clip online was gekomen en iedereen zei dat het vreselijk was. Dat is echt een nadeel van deze regel. Ik zou liever hebben dat ze helemaal niets naar buiten brengen, of de hele act in één keer.”

"Het heeft wel gezorgd voor extra onbewuste spanning, ik kreeg het gevoel dat ik me extra moet bewijzen tegenover iedereen. Maar toen ik dat bedacht, heb ik meteen ook voor mezelf bepaald dat ik het naast me neer moet leggen. Ik sta hier nu, maak van alles mee dat bijna niemand meemaakt en ik ga dinsdagavond iets goeds neerzetten. Ik ga hier van genieten en ga Nederland zo goed mogelijk vertegenwoordigen. Dat komt wel goed.”

En ook bij Telegraaf een reactie:

pi_217595880
Ik zal wel biased zijn en ik heb er ook geen verstand van maar zo vals klonk het toch ook niet?
  Moderator zaterdag 10 mei 2025 @ 21:23:11 #69
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_217596216
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 20:24 schreef NLpop het volgende:
Claude schrikt van commentaar op clip repetitie: 'Alsof het hele land boe riep'

Bij AD / DPG Media:

Claude ervaart extra spanning door de negatieve commentaren:

Video hier

"Het was steeds positief geweest rondom mij, nu merkte ik hoe het dus ook kan gaan. Het leek wel of het hele land boe riep op het moment dat ik juist de steun het hardst kan gebruiken. Ik ben het stuk zelf gaan terugluisteren, was het echt zo erg? Ik vond van niet, ik was daar aan het dansen en zingen tegelijk, het was de vierde take, ik hoop dat mensen begrijpen dat het een repetitie is.”

"Ik heb overigens voordat dat filmpje online kwam mijn Instagram al van mijn telefoon verwijderd omdat ik mezelf wil beschermen tegen negativiteit en me wil focussen op de act. Die gaat iedereen dinsdag zien, dan gaat ook iedereen begrijpen wat het verhaal erachter is. Daar verheug ik me enorm op. En tussendoor ben ik aan het lezen in boeken en in de Bijbel, dat hielp me ook om rustig te blijven nadat die clip online was gekomen en iedereen zei dat het vreselijk was. Dat is echt een nadeel van deze regel. Ik zou liever hebben dat ze helemaal niets naar buiten brengen, of de hele act in één keer.”

"Het heeft wel gezorgd voor extra onbewuste spanning, ik kreeg het gevoel dat ik me extra moet bewijzen tegenover iedereen. Maar toen ik dat bedacht, heb ik meteen ook voor mezelf bepaald dat ik het naast me neer moet leggen. Ik sta hier nu, maak van alles mee dat bijna niemand meemaakt en ik ga dinsdagavond iets goeds neerzetten. Ik ga hier van genieten en ga Nederland zo goed mogelijk vertegenwoordigen. Dat komt wel goed.”

En ook bij Telegraaf een reactie:

Ophitsmedia strike again. Die hebben geen enkele behoefte aan nuance, sensatie zorgt voor de clicks en views. Geld moet immers verdiend worden door middel van voorgenoemde methodes. Dat kan door iemand hysterisch positief op te blazen, of hysterisch af te branden. Dat er dan iemand zoveel shit over zich krijgt, interesseert ze geen reet.
Zo gaat het immiddels al jaren, niet alleen met het songfestival of popartiesten, maar ook met voetbal, of zelfs politiek.

We leven in een tamelijk hitserig en hijgerig tijdperk. Koppen zullen rollen, zelfs bij de kleine tegenvallers of foutjes. Noem me me cynisch, maar voorlopig zal het ook niet veranderen met de huidige verdienmodellen. (en breek me de bek niet open over de staat van de sociale media en hun algoritmes)

Vermoedelijk zal volgend jaar onze deelnemer ook gewoon weer een berg ellende op z'n nek krijgen. -O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 10 mei 2025 @ 21:27:13 #70
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217596336
Wel de aandacht willen van een evenement waar half Europa naar kijkt, maar vervolgens gaan huilen als je wat kritiek krijgt. Wat een slappe zak.
  ESF Reporter zaterdag 10 mei 2025 @ 21:41:48 #72
87554 Cee
Welluk?
pi_217596361
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 21:38 schreef Mansjester het volgende:
Wel de aandacht willen van een evenement waar half Europa naar kijkt, maar vervolgens gaan huilen als je wat kritiek krijgt. Wat een slappe zak.
Ik vind dat je je aanstelt.
  zaterdag 10 mei 2025 @ 21:47:40 #73
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217596407
BBC over alle 37 nummers en dus ook C'est La Vie "Post-immigrant pop"

https://www.bbc.com/news/articles/c9vg8k4zxk9o
pi_217596422
quote:
Omdat hij ervoor kiest om zich niet bezig te houden met de negativiteit van media + types die hem afkraken en alles negatief willen zien? 😂
pi_217596432
quote:
Wat fijn dat jij zo stoer bent.
pi_217596506
De NOS heeft ook een filmpje

pi_217596531
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 19:32 schreef Fred_B het volgende:

[..]
[ x ]
Hoe kan België zo laat staan bij de qualifiers odds voor SF1 maar hier 6e?
  ESF Reporter zaterdag 10 mei 2025 @ 22:08:50 #78
87554 Cee
Welluk?
pi_217596564
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 22:04 schreef HenkjeNL2 het volgende:

[..]
Hoe kan België zo laat staan bij de qualifiers odds voor SF1 maar hier 6e?
Misschien dat het voor een televote wat lastiger is (dus geen topscore) maar met een jury erbij wel de nodige punten bij elkaar kan schrapen.
pi_217596861
Als je aan zo'n groot evenement mee doet weet je, of horen ze je van AvroTros te vertellen, dat er over je gesproken gaat worden. Dat alles uitvergroot gaat worden. De leuke maar ook mindere kanten. Dus als een filmpje online komt, waar echt wel wat over te vertellen valt, zal de media er zeker opduiken. Altijd al gedaan maar in dit huidige tijdperk al helemaal.
Dan had óf de AvroTros een andere Teaser moeten delen. Want zij konden de kritiek voorzien aan de hand van het filmpje. Ben bang dat Claude z'n reactie "het viel toch allemaal wel mee" juist zorgt voor meer kritiek en de boulevards/shownieuws-programma's het fragment opnieuw laten zien om Claude tegen te spreken. Jammer dat hij zich nu zo voelt. Avrotros had dit kunnen voorkomen m.i.
pi_217596886
En de kritiek viel in vergelijking met Mia en Dion wel mee toch? Bij Boulevard zeiden ze dat het "niet helemaal zuiver was". Mia en Dion werden continue neergesabeld.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 10 mei 2025 @ 23:01:57 #81
163650 Greys
pi_217596987
Ik vind Claude prima reageren. Gewoon menselijk en eerlijk. Niet gedaan alsof het hem geen ene reet doet (gelooft toch niemand, dit zou niemand echt fijn vinden) en tegelijkertijd ook niet hysterisch of huilend of boos of wat dan ook. Prima toch?
Demense mogen overal wat van vinden en hij mag daar weer van vinden, op een heel normale manier geuit. Soms is je even afsluiten van de socials gewoon heel verstandig. Zeker als je daar de soms wel héél giftige reacties leest, niet alleen op hem. Er zitten gewoon complete idioten op de socials, dat wordt elk jaar erger. Verstandige keuze dus. :)

Lekker plezier gemaakt met JJ en Red Sebastian vandaag en verder gaan met focussen op wat echt telt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Greys op 10-05-2025 23:29:11 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217597071
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 22:43 schreef drxanax het volgende:
Als je aan zo'n groot evenement mee doet weet je, of horen ze je van AvroTros te vertellen, dat er over je gesproken gaat worden. Dat alles uitvergroot gaat worden. De leuke maar ook mindere kanten. Dus als een filmpje online komt, waar echt wel wat over te vertellen valt, zal de media er zeker opduiken. Altijd al gedaan maar in dit huidige tijdperk al helemaal.
Dan had óf de AvroTros een andere Teaser moeten delen. Want zij konden de kritiek voorzien aan de hand van het filmpje. Ben bang dat Claude z'n reactie "het viel toch allemaal wel mee" juist zorgt voor meer kritiek en de boulevards/shownieuws-programma's het fragment opnieuw laten zien om Claude tegen te spreken. Jammer dat hij zich nu zo voelt. Avrotros had dit kunnen voorkomen m.i.
Ik ben het er wel mee eens dat AVROTROS dan beter een ander fragment had kunnen kiezen om hem te beschermen. Als men de eerste 30 seconden had laten zien had je misschien wel iets weggegeven maar was het nooit in een "hij zingt niet zuiver"-tsunami ontaard
pi_217597430
Ik ga bijna denken dat als we de akoestische versie hadden ingestuurd dat we veel meer kans op de eindzege zouden hebben :o
pi_217597441
Claude mag dan dalen als het gaat om de winst, maar dat hij op plek 7 staat wil niet zeggen dat hij daar uiteindelijk ook terecht komt.

In de odds voor top 10, top 5 en kwalificeren bij de semi final staat hij nog steady op plek 5.

https://eurovisionworld.com/odds/eurovision-top-10

https://eurovisionworld.com/odds/eurovision-top-5

https://eurovisionworld.com/odds/eurovision-semi-final-1
pi_217597467
Sowieso kruipt ie nu weer wat richting plek 5 met groene bollen, denk dat die filmpjes van vandaag in ieder geval wat twijfels hebben weggenomen

Edit: al zal Zwitserland er sowieso nog wel voorbij gaan nu na de repetitiebeelden

[ Bericht 24% gewijzigd door TheVulture op 11-05-2025 00:53:18 ]
pi_217598178
We staan weer gewoon oud en vertrouwd op 5
pi_217598245
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 09:31 schreef Eurochacha het volgende:
RANKINGPOLONAISE!
pi_217598584
Morgen horen we hoe de hele staging eruit ziet. Spannend!
  zondag 11 mei 2025 @ 10:39:25 #90
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217598594

Zo te zien hebben JJ en Claude het ook wel gezellig samen :)
pi_217598783
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 09:31 schreef Eurochacha het volgende:
Heeft Aran de relreporter al breaking news gebracht? :+
pi_217598872
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 22:47 schreef drxanax het volgende:
En de kritiek viel in vergelijking met Mia en Dion wel mee toch? Bij Boulevard zeiden ze dat het "niet helemaal zuiver was". Mia en Dion werden continue neergesabeld.
Dat was ook terecht, wat waren die slecht

Ik vind dit nummer niks maar hij zingt niet vals
pi_217598884
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 20:41 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Ik zal wel biased zijn en ik heb er ook geen verstand van maar zo vals klonk het toch ook niet?
Het was niet kneitervals, maar doet die dit ook bij het 'echte' optreden dan zeggen als die commentatoren op de tv aan het eind toch echt dat het niet overal even zuiver was.
pi_217599102
Geweldig om te zien hoe leuk Claude het heeft met de andere artiesten. Dat heb ik al een tijd lang niet meer gezien bij een Nederlandse artiest :)
  Moderator zondag 11 mei 2025 @ 11:57:11 #95
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217599140
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 11:53 schreef NailQueen het volgende:
Geweldig om te zien hoe leuk Claude het heeft met de andere artiesten. Dat heb ik al een tijd lang niet meer gezien bij een Nederlandse artiest :)
Bij Duncan en Douwe Bob was dat?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_217599160
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 11:57 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Bij Duncan en Douwe Bob was dat?
Douwe Bob had een bromance met Amir. Duncan kon het volgens mij goed worden met die zanger van Litouwen. En ik herinner me vaag dat Mahmood bij thuiskomt het jasje van Duncan aanhad. Of het was andersom.
  Moderator zondag 11 mei 2025 @ 12:01:44 #97
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217599175
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 12:00 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Douwe Bob had een bromance met Amir. Duncan kon het volgens mij goed worden met die zanger van Litouwen. En ik herinner me vaag dat Mahmood bij thuiskomt het jasje van Duncan aanhad. Of het was andersom.
Volgens mij was het andersom.

Jeangu kon niet veel met andere deelnemers omgaan vanwege covid restricties toentertijd.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_217599899
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 11:53 schreef NailQueen het volgende:
Er waren ook vorig jaar een aantal deelnemers heel positief over Joost (Dons, Besa, Windows95Man oa). Dan moet er achter de schermen toch wel goed contact zijn geweest, denk ik.
pi_217600066
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 22:47 schreef drxanax het volgende:
Het zijn meer de buitenlandse fans enzo deze keer, tenminste onder dat filmpje op Instagram.
pi_217600080
Hoezo imploderen de acts van Nederland altijd :') ?
pi_217600256
quote:
10s.gif Op zondag 11 mei 2025 14:00 schreef Benny het volgende:
Hoezo imploderen de acts van Nederland altijd :') ?
Traditie :)
pi_217600286
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 13:57 schreef Em31 het volgende:[..]
Het zijn meer de buitenlandse fans enzo deze keer, tenminste onder dat filmpje op Instagram.
Ja idd, en lui die al vanaf de lancering niet van onze inzending hielden, wekenlang klaagden 'waarom staat dit zo hoog', en de rehearsal nu aangrijpen om te trollen en haten. Fans van onze inzending reageren echt niet ineens met haatcomments.
pi_217600994
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 14:19 schreef CityPigeon het volgende:

[..]
Traditie :)
Net zoals het traditie is dat Nederlanders al van alles afbranden voordat ze het hele eindresultaat gezien hebben....
pi_217602425
Jeugdjournaal: Claude over zenuwen, zijn moeder en het Songfestival

pi_217602552
Er is ook nog de Lara Zevenberg en Bas Scharwachter NU.nl video van gisteravond:

Claude niet in paniek na negatieve recensies: 'Wacht de hele act af‘
pi_217603008
Claude begint op 'Brel-achtige wijze'

Citaat van Cornald Maas uit nieuw Telegraaf-artikel van Richard van de Crommert:

„Het gedeelde beeld was een fragment van de derde run. Dat is zo bepaald door de EBU. Ik denk eigenlijk, en dat is geen gemakkelijk kletspraatje, dat er dit jaar veel acts zijn waarvan, als je er dertig seconden van laat zien, je snapt wat het wordt. Maar bij Nederland niet.”

„De act van C’est la vie is een opbouw van begin tot het eind. Bij datgene wat nu van Nederland is gedeeld, krijg je nog niet de ontroering mee. Zo is het begin heel pakkend als Claude op Brel-achtige wijze de song begint.”
pi_217603059
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 18:06 schreef NLpop het volgende:
Claude begint op 'Brel-achtige wijze'

Citaat van Cornald Maas uit nieuw Telegraaf-artikel van Richard van de Crommert:

„Het gedeelde beeld was een fragment van de derde run. Dat is zo bepaald door de EBU. Ik denk eigenlijk, en dat is geen gemakkelijk kletspraatje, dat er dit jaar veel acts zijn waarvan, als je er dertig seconden van laat zien, je snapt wat het wordt. Maar bij Nederland niet.”

„De act van C’est la vie is een opbouw van begin tot het eind. Bij datgene wat nu van Nederland is gedeeld, krijg je nog niet de ontroering mee. Zo is het begin heel pakkend als Claude op Brel-achtige wijze de song begint.”

Ik dacht dat de artiest/omroep zelf mocht kiezen wat ze precies de wereld in wilden slingeren, blijkbaar niet. Ik hoop echt dat wat Cornald en Pim zeggen allemaal waar is, maar ik durf niet te veel te hopen.
pi_217603124
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 18:11 schreef d_elise het volgende:[..]
Ik dacht dat de artiest/omroep zelf mocht kiezen wat ze precies de wereld in wilden slingeren, blijkbaar niet. Ik hoop echt dat wat Cornald en Pim zeggen allemaal waar is, maar ik durf niet te veel te hopen.
Ja ze mogen zelf het stukje kiezen, maar niet uit eerdere runs.
pi_217603216
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 18:15 schreef NLpop het volgende:

[..]
Dat is niet per se wat ik lees uit het citaat van Cornald. Maar jij weet het zeker? (Geen kritiek, maar een eerlijke vraag?)
pi_217603271
Hey er staat een foto op z’n insta met een wat ander pak.
pi_217603374
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 18:29 schreef Sociologica het volgende:
Hey er staat een foto op z’n insta met een wat ander pak.
Voor op de turquoise loper misschien?
pi_217603380
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 18:36 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Voor op de turquoise loper misschien?
Ah ja. Dacht misschien een blijvende aanpassing.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2025 @ 18:38:17 #113
163650 Greys
pi_217603394
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 18:11 schreef d_elise het volgende:

[..]
Dat het uit de derde run komt is bepaald door de EBU. Zo lees ik het (en zo las ik het van de week ook elders bij een ander land, dat de clip uit de derde run komt). Dus dat je niet mag kiezen uit opnames van alle drie de runs.

Het stukje dat er gekozen wordt uit die derde run wordt wel door NL zelf gekozen, maar ze hadden dus niet kiezen zeggen 'dit stukje maar dan graag van de eerste keer dat ik het lied deed vandaag'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 11 mei 2025 @ 18:39:51 #114
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217603419
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 18:37 schreef Sociologica het volgende:

[..]
Ah ja. Dacht misschien een blijvende aanpassing.
Die outfit was voor de turquoise loper vandaag idd.

pi_217603434
Mooi pak!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2025 @ 18:43:44 #116
163650 Greys
pi_217603478
Heel mooi!
En aan de plooien/ophalen in de broekspijpen te zien van dezelfde ontwerper als het stagepak.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2025 @ 18:46:50 #117
163650 Greys
pi_217603511
Aran loopt weer enorm hard een Nationaal Songfestival te pushen nu op tv. Hij ging erover door bij Cornald en die is natuurlijk niet in de positie om NEE GAAT NIET GEBEUREN te zeggen namens AvroTros dus die zei niet al te enthousiast 'ik vind het best hoor als dat gebeurt'. Aran twee seconden later 'heel goed dat Cornald zegt dat dit weer moet gaan gebeuren'.

Zo gaat dat dus. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2025 @ 18:49:17 #118
163650 Greys
pi_217603538
Pim zegt dus idd hardop dat hij liever helemaal niks bekend wilde maken en daarom al helemaal niet het begin of het einde wilde laten zien. Dat wilde hij echt geheim houden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 11 mei 2025 @ 18:51:09 #119
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_217603561
Het Jongetje Uit De Clip is misschien het konijntje uit de hoge hoed? Ben benieuwd of Aran dit wél goed heeft.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_217603589
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 18:51 schreef Arizona het volgende:
Het Jongetje Uit De Clip is misschien het konijntje uit de hoge hoed? Ben benieuwd of Aran dit wél goed heeft.
Het jongetje uit de clip mag sowieso niet op het toneel. En als je de clip niet gezien hebt (wat toch voor de hele grote meerderheid van de kijkers geldt), snap je er niks van als hij ineens ergens op een LED verschijnt. Dus.... Als Aran dit beweert, betekent dat nog maar eens extra dat hij er de ballen verstand van heeft, 'onze songfestival specialist' (kuch).
  zondag 11 mei 2025 @ 18:56:11 #121
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217603609
Nou ik ga maar weer eens Boulevard terugkijken
  zondag 11 mei 2025 @ 18:58:23 #122
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217603635
Aran die aan andere kandidaten alleen maar vragen over Claude stellen, altijd een beetje cringe.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2025 @ 19:03:01 #123
163650 Greys
pi_217603678
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 18:58 schreef Momo het volgende:
Aran die aan andere kandidaten alleen maar vragen over Claude stellen, altijd een beetje cringe.
Dat doet ie altijd.

Er waren eerder dit jaar zelfs al diverse tweets van buitenlandse fans over 'die cringe Dutch reporter die alleen maar vraagt wat je van hun act vindt'. Dus we staan er weer mooi op als NL. :') :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 11 mei 2025 @ 19:04:50 #124
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217603686
Nationaal Songfestival, een recept voor een middelmatige veiligheid ala wat Duitsland en Denemarken vaak hebben.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2025 @ 19:05:45 #125
163650 Greys
pi_217603690
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 18:54 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Het jongetje uit de clip mag sowieso niet op het toneel. En als je de clip niet gezien hebt (wat toch voor de hele grote meerderheid van de kijkers geldt), snap je er niks van als hij ineens ergens op een LED verschijnt. Dus.... Als Aran dit beweert, betekent dat nog maar eens extra dat hij er de ballen verstand van heeft, 'onze songfestival specialist' (kuch).
Niet om het voor Aran op te nemen (want die had het 'via de verwarmingsbuizen gehoord') maar ik kan me toch echt mooie stagings bedenken waarbij het mooi is als miniclaude te zien is op LED ofzo zonder dat je de clip gezien hebt.
En aangezien Pim het had over 'het verhaal vertellen' zou het best kunnen dat het waar is. Ik zou het heel mooi vinden als het zo is dus ik hoop! ☺️

We snapten de clip toch ook zonder uitleg, dat het jongetje Claude als kind moest voorstellen? Dan snappen mensen dat in een staging vast ook. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217603695
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 19:04 schreef Momo het volgende:
Nationaal Songfestival, een recept voor een middelmatige veiligheid ala wat Duitsland en Denemarken vaak hebben.
En we moeten kijken wat ze in Zweden hebben. Dat kunnen wij volgend jaar ook doen!

Uiteraard niet weten dat Melodifestivalen een jaarlijks traditie is dat al iets van 40 jaar bestaat. Net als Sanremo trouwens.
  zondag 11 mei 2025 @ 19:06:35 #127
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217603699
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 19:05 schreef Greys het volgende:

[..]
Niet om het voor Aran op te nemen (want die had het 'via de verwarmingsbuizen gehoord') maar ik kan me toch echt mooie stagings bedenken waarbij het mooi is als miniclaude te zien is op LED ofzo zonder dat je de clip gezien hebt.
En aangezien Pim het had over 'het verhaal vertellen' zou het best kunnen dat het waar is. Ik zou het heel mooi vinden als het zo is dus ik hoop! ☺️
Het zou best kunnen op zich als jongere versie van Claude, dus zonder dat mensen de videoclip moeten hebben gezien.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2025 @ 19:08:52 #128
163650 Greys
pi_217603715
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 19:06 schreef Momo het volgende:

[..]
Het zou best kunnen op zich als jongere versie van Claude, dus zonder dat mensen de videoclip moeten hebben gezien.
Ja, we begrepen in de clip toch ook meteen dat het Claude als kind moest voorstellen. Alssss hij in de act zit snappen mensen dat vast wel. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217603742
quote:

[..]
In de clip werkt dat, omdat het met mini Claude begint. Maar nu begint het met een close up van Claude. Dat jongetje voelt nergens meer logisch in de reis die Claude gaat maken. Ik heb al moeite met die violisten, maar als die jongen erin zit, wat voor verhaal vertel je dan? Omarm je jonge zelf? Dan zou ik foto's van jonge Claude nog snappen. Maar ook heel erg expliciet vinden....
Dat de jongen in de greenroom een plekje heeft is een leuke geste, die voor de grote fans die de clip gezien hebben verrassend is. Maar zo'n prominente plek in de hele staging..... Nee. Tang en Varken verhaal wordt dat. Nooit 'verwarmingsbuien' vertrouwen zou ik zeggen 😊
pi_217603758
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 18:25 schreef Aadrianus het volgende:[..]
Dat is niet per se wat ik lees uit het citaat van Cornald. Maar jij weet het zeker? (Geen kritiek, maar een eerlijke vraag?)
Ja ik hoorde @CrazyDutchPunk dat ook zeggen in hun podcast. Dat de 30 seconden uit de laatste run gekozen moesten worden.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2025 @ 19:17:33 #131
163650 Greys
pi_217603790
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 19:12 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
In de clip werkt dat, omdat het met mini Claude begint. Maar nu begint het met een close up van Claude. Dat jongetje voelt nergens meer logisch in de reis die Claude gaat maken. Ik heb al moeite met die violisten, maar als die jongen erin zit, wat voor verhaal vertel je dan? Omarm je jonge zelf? Dan zou ik foto's van jonge Claude nog snappen. Maar ook heel erg expliciet vinden....
Dat de jongen in de greenroom een plekje heeft is een leuke geste, die voor de grote fans die de clip gezien hebben verrassend is. Maar zo'n prominente plek in de hele staging..... Nee. Tang en Varken verhaal wordt dat. Nooit 'verwarmingsbuien' vertrouwen zou ik zeggen 😊
We zullen zien! :)

Ik hoop er toch op. :P

Cornald zei ook dat hij de hele act 'ook heel emotioneel' vond toen hij het zag. Ik vermoed dat hij daarmee niet de violen en de bloemen bedoelt. Dus dat zou zomaar ook het jongetje kunnen zijn. Geen idee. Spannend! *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217603828
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 18:15 schreef NLpop het volgende:

[..]
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 18:38 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat het uit de derde run komt is bepaald door de EBU. Zo lees ik het (en zo las ik het van de week ook elders bij een ander land, dat de clip uit de derde run komt). Dus dat je niet mag kiezen uit opnames van alle drie de runs.

Het stukje dat er gekozen wordt uit die derde run wordt wel door NL zelf gekozen, maar ze hadden dus niet kiezen zeggen 'dit stukje maar dan graag van de eerste keer dat ik het lied deed vandaag'.
Helder, thanks! Snap dan ook meer waarom Claude zo buiten adem klonk. Dan heeft hij in die krappe 20 min veel moeten bewegen en dan zit daar ook nog een stukje natuurlijke spanning bij. Logisch dat hij in de derde run waarschijnlijk wat slechter klonk dan de eerste.
pi_217603850
Benieuwd wat Aran gaat zeggen als er inderdaad weer eens een nationale finale zou komen en een middelmatige artiest met middelmatig liedje gekozen wordt die totaal flopt op het esf. Waarschijnlijk gaat hij dan pleiten dat we terug moeten naar een interne selectie. :+
pi_217603986
Interview met Andy O+
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2025 @ 19:47:00 #135
163650 Greys
pi_217604004
Zag een stukje van het Jeugdjournaal interview met Claude. Dat was me leuk zeg! O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217604074
Het jongetje uit de clip zal het niet zijn denk ik @Arizona @Aadrianus @Greys @Momo

Een 'Brel-achtige wijze' om de song te beginnen duidt op intieme close-up met veel expressie/emotie in het gezicht, en volledig donkere achtergrond. Als je 'jacques brel live' googelt zie je heel veel volledig zwarte achtergronden.

We hebben ook deze foto gezien waarop Claude in slechts één spotlight staat. Dat zou best weleens het intro kunnen zijn. Of misschien het einde. Maar ik denk het intro.

Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2025 @ 19:56:05 #137
163650 Greys
pi_217604097
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 19:43 schreef summer52 het volgende:
Interview met Andy O+
Claude kan echt niet meer wachten tot iedereen de hele act ziet he. :D O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217604201
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 19:04 schreef Momo het volgende:
Een recept voor een paar weken genot van Aran en Co, vanwege het onvermijdelijke amateurisme waarmee Avrotros dat zou organiseren.
pi_217604247
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 19:17 schreef Greys het volgende:

[..]
We zullen zien! :)

Ik hoop er toch op. :P

Cornald zei ook dat hij de hele act 'ook heel emotioneel' vond toen hij het zag. Ik vermoed dat hij daarmee niet de violen en de bloemen bedoelt. Dus dat zou zomaar ook het jongetje kunnen zijn. Geen idee. Spannend! *O*
Ik weet het uiteraard ook niet, maar als het hele verhaal van de act is dat Claude een levensverhaal vertelt, als C’est La Vie dus, dan zou een soort kader dat Claude dat aan zijn jonge zelf vertelt natuurlijk wel een heel mooie invulling zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2025 @ 20:12:34 #140
163650 Greys
pi_217604316
quote:
14s.gif Op zondag 11 mei 2025 20:06 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik weet het uiteraard ook niet, maar als het hele verhaal van de act is dat Claude een levensverhaal vertelt, als C’est La Vie dus, dan zou een soort kader dat Claude dat aan zijn jonge zelf vertelt natuurlijk wel een heel mooie invulling zijn.
Ja ik kan me er ook wel mooie dingen bij bedenken! Dus ik sluit het echt niet uit dat de verwarmingsbuizen in dit geval gelijk hebben, sterker nog: ik hoop het!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2025 @ 20:16:28 #141
163650 Greys
pi_217604375
Nog even wat verwachtingsmanagement voor morgenmiddag:

Morgenmiddag is er nog géén stream met camerabeelden voor de pers. Ze mogen wel aanwezig zijn bij de repetities maar daar geen foto's maken en niet filmen.

quote:
1st Dress Rehearsals - Monday 12, Wednesday 14 and Friday 16 May

Media representatives accredited onsite will be able to access the first Dress Rehearsal inside the arena for each Live Show to aid their reporting.

Please note: No filming or photography is permitted inside the arena during the first Dress Rehearsal for each Live Show, including on mobile phones, and you cannot bring any camera or filming equipment inside.

These rehearsals WILL NOT be viewable in the Media Centre and the Online Media Centre.

2nd & 3rd Dress Rehearsals - Monday 11 to Saturday 17 May

These rehearsals will have an audience and a valid ticket will be required to enter the arena.

No filming or photography equipment can be brought into arena during these shows. If you have a ticket please see the advice from Ticketmaster on what can be brought inside the arena (such as forbidden items).

These rehearsals WILL be viewable in the Media Centre and Online Media Centre.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217604433
Oh ik heb net even dat item van RTL Boulevard teruggekeken @Arizona @Aadrianus @Greys @Momo ja, nu snap ik dat jullie dit zeggen over dat jongetje! Zou het dan toch...
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2025 @ 20:22:29 #143
163650 Greys
pi_217604456
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 20:20 schreef NLpop het volgende:
Oh ik heb net even dat item van RTL Boulevard teruggekeken @:Arizona @:Aadrianus @:Greys @:Momo ja, nu snap ik dat jullie dit zeggen over dat jongetje! Zou het dan toch...
Kan best zijn dat Pim zelf in dit geval een van de verwarmingsbuizen was haha. Dat ze iets leuks wilden 'lekken' zonder het te laten zien. Zo voelde het op de één of andere manier een beetje, vond jij dat ook toen je dat stukje zag?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217604494
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 20:22 schreef Greys het volgende:[..]
Kan best zijn dat Pim zelf in dit geval een van de verwarmingsbuizen was haha. Dat ze iets leuks wilden 'lekken' zonder het te laten zien. Zo voelde het op de één of andere manier een beetje, vond jij dat ook toen je dat stukje zag?
Ja denk ik ook, dat Pim dat off the record heeft gezegd. En ook omdat Aran zegt: ik zou m'n geld daarop zetten. Dat zeg je niet als je het niet zeker weet.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2025 @ 20:30:59 #145
163650 Greys
pi_217604581
Oh wat zalig dit jongens! :D

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217604614
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 20:20 schreef NLpop het volgende:
Oh ik heb net even dat item van RTL Boulevard teruggekeken @:Arizona @:Aadrianus @:Greys @:Momo ja, nu snap ik dat jullie dit zeggen over dat jongetje! Zou het dan toch...
Het feit dat Pim herhaaldelijk aangeeft dat hij niets prijs wil geven van de act, geeft overigens wel aan dat hij nog veel te leren heeft over het ESF.
pi_217604654
Ruth! ♥ *;
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2025 @ 20:45:18 #148
163650 Greys
pi_217604707
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 20:34 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het feit dat Pim herhaaldelijk aangeeft dat hij niets prijs wil geven van de act, geeft overigens wel aan dat hij nog veel te leren heeft over het ESF.
Hahaha ja. Al denk ik dat als je in de hartjes van alle andere makers van de andere acts daar zou kunnen kijken dat de meesten het liefst zouden hebben dat alles in z'n geheel zichtbaar tijdens de live show hun voorkeur zou hebben. Joost had dat bv zelf ook het liefst gehad. Ik gok dat Pim hierin alles behalve de enige is, maar het wel gewoon hardop eerlijk zegt. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217604803
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 20:45 schreef Greys het volgende:

[..]
Hahaha ja. Al denk ik dat als je in de hartjes van alle andere makers van de andere acts daar zou kunnen kijken dat de meesten het liefst zouden hebben dat alles in z'n geheel zichtbaar tijdens de live show hun voorkeur zou hebben. Joost had dat bv zelf ook het liefst gehad. Ik gok dat Pim hierin alles behalve de enige is, maar het wel gewoon hardop eerlijk zegt. :D
Ja, ik kom natuurlijk nooit in die positie. Maar ik zou zeggen gooi die hele staging gewoon een maand van tevoren naar buiten. Dan krijg je complimenten, creëer je hype, heb je intern rust dat het goed landt.

Of als het niet lekker valt, kan je nog een beetje bijsturen.
pi_217604869
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 20:55 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja, ik kom natuurlijk nooit in die positie. Maar ik zou zeggen gooi die hele staging gewoon een maand van tevoren naar buiten. Dan krijg je complimenten, creëer je hype, heb je intern rust dat het goed landt.

Of als het niet lekker valt, kan je nog een beetje bijsturen.
Nadat het concept is doorgegeven aan de organisatie is er geen bijsturen meer mogelijk, alleen op details. En aangezien dat dat al ver voor een maand tevoren moet worden ingeleverd, krijg je dus een maand lang allerlei gezeur van iedereen die denkt dat hij ook bondscoach art director is terwijl het gewoon toch doorgaat zoals bedacht. Nu is het gelukkig maar beperkt tot een week gezeik.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2025 @ 21:29:50 #151
163650 Greys
pi_217605143
Claude over z'n act tegen William vanmiddag 'it's gonna be amazing, be prepared..'.

En z'n moeder en zussen komen over een paar dagen!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217605199
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 21:29 schreef Greys het volgende:
Claude over z'n act tegen William vanmiddag 'it's gonna be amazing, be prepared..'.

Met het enthousiasme van Claude, Pim en Cornald en die geheimzinnigheid over de staging heb ik een maanlanding deja-vu, Ik hoop dat ze die verwachtingen dit jaar wél waar maken. Ik merk bij mezelf dat ik op weinig durf te hopen na die rehearsal clip :@ Desalniettemin heel veel zin in aankomende week, terwijl ik dat niet verwacht had (op de kop af) een jaar geleden *O*
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2025 @ 21:48:28 #153
163650 Greys
pi_217605249
Hm nee, maanlanding heb ik helemaal niet haha. Maanlanding is iets 'extreem opvallends' in mijn hoofd, ik denk dat dit juist meer als geheel mooi gaat zijn en dat de opbouw mooi in beeld gebracht gaat worden waardoor de opbouw in het lied versterkt wordt. Ik ben wel echt blij dat ze er zelf allemaal zo blij mee zijn, dat maakt wel erg benieuwd ja!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217605260
quote:
[terwijl ik dat niet verwacht had (op de kop af) een jaar geleden *O*
Heel herkenbaar.

En ondanks dat ik toch even in een dip raakte na dat rehearsal clipje, zoals velen, ben ik dankbaar dat juist Claude met al zijn warmte en charme ervoor gezorgd heeft dat ik er toch weer zin in heb dit jaar.

Hij zorgt ervoor dat heel veel van het nare gevoel van vorig jaar verdwijnt. Ik gun Claude echt een enorme topscore (winst zou te gek zijn, maar daar durf ik echt niet op te hopen).
pi_217605338
quote:

Claude weet ze wel allemaal in te pakken he? O+
Dat zag je vanmiddag bij Martin ook. Benieuwd wat hij tegen Claude heeft gezegd want het was meer dan goedemiddag en hoe gaat het.

[ Bericht 0% gewijzigd door summer52 op 11-05-2025 22:39:57 ]
  zondag 11 mei 2025 @ 22:11:19 #156
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_217605424
quote:

Het valt me nu pas op dat hij een heel Nederlands accent heeft in het Engels itt Frans accent _O- :D
Fuck the EBU
pi_217605461
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 20:34 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dat? Ik denk juist dat het alleen maar positief kan gaan werken als je in de week zelf momentum gaat krijgen. Dan wordt je het land dat besproken gaat worden overal en krijg je aandacht. Dat er voor is gekozen om minimaal iets te delen vind ik juist wel slim.

[ Bericht 0% gewijzigd door maresc op 11-05-2025 22:20:32 (Spelfout) ]
pi_217605771
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 22:16 schreef maresc het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dat? Ik denk juist dat het alleen maar positief kan gaan werken als je in de week zelf momentum gaat krijgen. Dan wordt je het land dat besproken gaat worden overal en krijg je aandacht. Dat er voor is gekozen om minimaal iets te delen vind ik juist wel slim.
Uiteindelijk krijgt maar een kleine minderheid het mee natuurlijk. De gemiddelde kijker wist vorig jaar van tevoren ook niet dat Nemo met een draaischijf zou komen of Slimane een eind van de microfoon zou zingen. Maar wie wel bereikt wordt, zijn fans en ESF-media, waardoor je, als je het goed doet, positieve aandacht kan creëren. Dan ga je omhoog bij de bookmakers, krijg je meer interviews en andere aandacht, en ben je al onderwerp van gesprek zodra je het ESF ingaat.

Uiteraard ligt dat ook aan het liedje, maar Zweden, van wie elk detail al bekend is, heeft momenteel al in half Europa TV-interviews gedaan.
  zondag 11 mei 2025 @ 22:58:51 #159
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217605867
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 22:47 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Uiteindelijk krijgt maar een kleine minderheid het mee natuurlijk. De gemiddelde kijker wist vorig jaar van tevoren ook niet dat Nemo met een draaischijf zou komen of Slimane een eind van de microfoon zou zingen. Maar wie wel bereikt wordt, zijn fans en ESF-media, waardoor je, als je het goed doet, positieve aandacht kan creëren. Dan ga je omhoog bij de bookmakers, krijg je meer interviews en andere aandacht, en ben je al onderwerp van gesprek zodra je het ESF ingaat.

Uiteraard ligt dat ook aan het liedje, maar Zweden, van wie elk detail al bekend is, heeft momenteel al in half Europa TV-interviews gedaan.
Ik heb het gevoel dat in de laatste jaren de jury ook wel weet wat de favorieten zijn en wat hoog staat bij de bookies. Dat ze dan niet als jurylid ineens de favorieten op plek 14 en 18 willen zetten ofzo. BBB zou een potentie kunnen hebben voor lage juryscores.
pi_217605909
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 22:47 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Toch is dat niet helemaal hetzelfde. Die staging heeft de staging van Melfest als blauwdruk, een staging die zich daar al bewezen heeft. Dat die nog enigszins aangepast is aan de grotere schaal is voor iedereen wel duidelijk, maar dat die in toonzetting wel hetzelfde zal zijn.

Een staging van een lied dat niet in een NF is gekozen zal altijd door de fans met andere ogen bekeken worden, en met meer kritiek te maken krijgen. Want altijd zal de teneur zijn: het blijft de vraag of het wel aan zal slaan. En speciaal Nederlanders zijn daar erg goed in. Als Pim en co voor het begin had gekozen als snippet, dan was de reactie: ja, maar dit is het gevoelige begin, dat zegt nog niets over wat er verder nog te zien is, maar het zal vast niet feestelijk zijn, anders hadden ze dat wel laten zien. Had Pim voor het feestelijke gekozen, dan was de kritiek: ja, maar als het begin ook al zo is, dan gaat dat niet werken.

Dat Claude wat buiten adem was, en zijn stem wat zwabberde (wat nog niet hetzelfde is als vals zingen overigens) is nu verklaard: het was de laatste run, hij zong niet meer voor het mooie, maar vooral om alles qua beweging en lopen goed te laten matchen met wat de camera doet.
AvroTros heeft niet bewust de slechtste take gekozen (waar hier over werd gespeculeerd) maar voor een moment waarin te zien is dat hij in één take door de camera gevolgd wordt terwijl hij loopt en danst, dat er dansers in zitten en dat hij omringd wordt door violisten en dansers. Dat staaft naar mijn idee genoeg over wat er over het concept gezegd is, om te geloven dat er lijn in het geheel zit. Dus waarom twijfelen aan de uitleg dat er nog een wow moment komt en een in ingetogen einde? Omdat 'Nederland altijd zijn stagings fuckt'? Wat heeft Claude daarmee te maken? Of Pim? Uit het interview bij Ding a Dong heeft Pim het alleen maar gehad over wat voor mogelijkheden er allemaal waren, maar nooit over: Ik moest natuurlijk wel alles binnen en minimaal budget doen, dus het blijft behelpen met deze omroep (die overigens ons wel van al dit moois laat genieten en wie zou het anders moeten doen binnen het Nederlandse Omroepbestel?).
pi_217605953
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 22:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik heb het gevoel dat in de laatste jaren de jury ook wel weet wat de favorieten zijn en wat hoog staat bij de bookies. Dat ze dan niet als jurylid ineens de favorieten op plek 14 en 18 willen zetten ofzo. BBB zou een potentie kunnen hebben voor lage juryscores.
Ja, dat Kroatië vorig jaar 15x zo veel punten kreeg als Moldavië in 2022 is wat dat betreft ook wel exemplarisch. Zo briljant was dat liedje nou ook weer niet.
pi_217605967
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 23:06 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Toch is dat niet helemaal hetzelfde. Die staging heeft de staging van Melfest als blauwdruk, een staging die zich daar al bewezen heeft. Dat die nog enigszins aangepast is aan de grotere schaal is voor iedereen wel duidelijk, maar dat die in toonzetting wel hetzelfde zal zijn.

Een staging van een lied dat niet in een NF is gekozen zal altijd door de fans met andere ogen bekeken worden, en met meer kritiek te maken krijgen. Want altijd zal de teneur zijn: het blijft de vraag of het wel aan zal slaan. En speciaal Nederlanders zijn daar erg goed in. Als Pim en co voor het begin had gekozen als snippet, dan was de reactie: ja, maar dit is het gevoelige begin, dat zegt nog niets over wat er verder nog te zien is, maar het zal vast niet feestelijk zijn, anders hadden ze dat wel laten zien. Had Pim voor het feestelijke gekozen, dan was de kritiek: ja, maar als het begin ook al zo is, dan gaat dat niet werken.
Die Nederlanders kunnen niet stemmen en niet gokken, dus dat maakt in principe niet zo veel uit. En een bijzaak als de act op het ESF, lijkt me ook geen thema dat al te lang het algemene nieuws domineert.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2025 @ 23:51:00 #163
163650 Greys
pi_217606208
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217606223
quote:
17s.gif Op zondag 11 mei 2025 23:51 schreef Greys het volgende:
[ x ]
Wat gezellig en leuk _O_
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_217606234
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 22:58 schreef Momo het volgende:[..]
Dat denk ik ook.

quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 23:14 schreef Fred_B het volgende:[..]
Ja, dat Kroatië vorig jaar 15x zo veel punten kreeg als Moldavië in 2022 is wat dat betreft ook wel exemplarisch. Zo briljant was dat liedje nou ook weer niet.
Voor afgelopen twee edities waarin de jury's een populaire televotingwinnaar afhielden van de winst, gaan ze nu hopelijk niet overcompenseren en Zweden overwaarderen, alleen maar omdat ze verwachten dat die de televote zal winnen.
pi_217606272
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 00:01 schreef NLpop het volgende:

[..]
Dat denk ik ook.
[..]
Voor afgelopen twee edities waarin de jury's een populaire televotingwinnaar afhielden van de winst, gaan ze nu hopelijk niet overcompenseren en Zweden overwaarderen, alleen maar omdat ze verwachten dat die de televote zal winnen.
Ik denk eerlijk gezegd echt dat dit precies is wat gaat gebeuren deze keer. _O- weer een jury-winnaar wil de EBU denk ik ook liever niet.
pi_217606726
Aran straks bij 538, want "het gaat niet goed met Claude".
pi_217606736
Kan zelf niet luisteren, maar dit was de vooraankondiging.
  Moderator maandag 12 mei 2025 @ 08:12:21 #169
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217606962
quote:
9s.gif Op maandag 12 mei 2025 07:37 schreef Dave het volgende:
Aran :r
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 08:18:08 #170
163650 Greys
pi_217606987
quote:
9s.gif Op maandag 12 mei 2025 07:37 schreef Dave het volgende:
Heeft ie van JJ verloren met UNO?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217607055
quote:
10s.gif Op maandag 12 mei 2025 08:18 schreef Greys het volgende:

[..]
Heeft ie van JJ verloren met UNO?
Gezakt naar 7 etc, oud nieuws eigenlijk dus.
pi_217607059
Team #aranhefjezelfop
pi_217607242
quote:
10s.gif Op maandag 12 mei 2025 08:32 schreef Dave het volgende:

[..]
Gezakt naar 7 etc, oud nieuws eigenlijk dus.
Dat is nieuws van donderdag. Wat gaat die morgen melden, het uitbreken van de Eerste Wereldoorlog?
pi_217607250
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 00:12 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik denk eerlijk gezegd echt dat dit precies is wat gaat gebeuren deze keer. _O- weer een jury-winnaar wil de EBU denk ik ook liever niet.
Ja, en Zweden is natuurlijk een makkelijk en geloofwaardig land om op te stemmen. Als het nou Montenegro was, dan kon je lekker kritisch doen als jurylid.
pi_217607302
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 08:33 schreef summer52 het volgende:Team #aranhefjezelfop
Ik vind het zo grappig hoe Aran een soort terugkerende villain is _O-

quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 08:58 schreef Fred_B het volgende:[..]
Ja, en Zweden is natuurlijk een makkelijk en geloofwaardig land om op te stemmen. Als het nou Montenegro was, dan kon je lekker kritisch doen als jurylid.
Eens. De pro-Sweden bias is er. Ook bij de pers en een deel van de fans.
pi_217607305
Volkskrant heeft vandaag een flashback naar 1975 door Paul Onkenhout.

Grimmige sfeer op Songfestival in 1975 werd met Ding-a-dong onschadelijk gemaakt

SPOILER: Artikel
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 87% gewijzigd door NLpop op 12-05-2025 09:17:38 ]
pi_217607354
quote:
17s.gif Op zondag 11 mei 2025 23:51 schreef Greys het volgende:
[ x ]
De class van 2025 vind ik zo leuk. Het is een grote vriendengroep. En ik hou van de bromance van Claude en JJ O+
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 09:16:20 #178
163650 Greys
pi_217607370
Zweden heeft ook gewoon een héél goed Songfestivallied natuurlijk dat het tijdens Melfest bij de internationale jury ook gewoon al heel goed deed.

Dus imho sowieso weinig reden om aan te nemen dat ze het bij de Eurovisiejury ineens veel slechter zouden doen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 09:20:39 #179
163650 Greys
pi_217607390
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 09:14 schreef NailQueen het volgende:

[..]
De class van 2025 vind ik zo leuk. Het is een grote vriendengroep. En ik hou van de bromance van Claude en JJ O+
Ja ik vind ze ook heel leuk met elkaar, Claude en JJ. Sissal heeft dat goed gedaan om ze vooraf al in een chatgroep te gooien enzo.
Go-Jo vind ik ook zo enorm leuk met iedereen. Die legt ook allemaal leuke contacten met iedereen. Hier met Lucio. O+

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  roze maandag 12 mei 2025 @ 09:21:12 #180
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217607394
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 09:14 schreef NailQueen het volgende:

[..]
2023 hing er ook een leuke sfeer.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 09:46:18 #181
163650 Greys
pi_217607542
Hoor hem zingen! O+

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 12 mei 2025 @ 10:15:49 #182
59121 JaneDoe
SHAMONE!
pi_217607723
quote:

[..]

We snapten de clip toch ook zonder uitleg, dat het jongetje Claude als kind moest voorstellen? Dan snappen mensen dat in een staging vast ook. :P
Daarbij verwijst de tekst letterlijk in het Engels en Frans naar zijn jongere ik. Best knap als mensen het verband dan niet begrijpen
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 10:21:31 #183
163650 Greys
pi_217607804
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 12 mei 2025 @ 10:26:09 #184
59121 JaneDoe
SHAMONE!
pi_217607833
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 20:30 schreef Greys het volgende:
Oh wat zalig dit jongens! :D

[ x ]
We O+ Ruth
pi_217607857
Toegegeven: Een vriendschap met Erika zag ik niet zo snel aankomen :D
  maandag 12 mei 2025 @ 10:37:01 #186
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217607912
Ik zit shownieuws terug te kijken en ook daar kunnen ze enkel aan ander kandidaten vragen wat ze van Claude of zijn nummer vinden ;(
  maandag 12 mei 2025 @ 10:37:59 #187
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_217607922
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:37 schreef Momo het volgende:
Ik zit shownieuws terug te kijken en ook daar kunnen ze enkel aan ander kandidaten vragen wat ze van Claude of zijn nummer vinden ;(
Plaatsvervangende schaamte bij dit soort vragen... :'(
Just do it »
  maandag 12 mei 2025 @ 10:46:10 #188
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_217607975
Pim nu bij radio2.
George Michael
  maandag 12 mei 2025 @ 10:49:13 #189
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_217608001
Je gaat dicht bij Claude blijven, aldus Pim.
Eindigt met traantje.
Just do it »
  maandag 12 mei 2025 @ 10:50:08 #190
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_217608007
Ze hebben dingen toegepast waardoor het gaat opvallen.
George Michael
pi_217608027
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:21 schreef Greys het volgende:
[ x ]
Eigenlijk wel spannend zo, dat we pas vanavond weten hoe zijn optreden er op beeld uitziet. Het zou vanmiddag dus ietwat kunnen tegenvallen en vanavond (tv beelden) juist een veel sterkere indruk kunnen maken. Ohhh this rolercoaster *O*
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  roze maandag 12 mei 2025 @ 10:53:57 #192
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217608029
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 09:46 schreef Greys het volgende:
Hoor hem zingen! O+

[ x ]
Claude en Erika samen. _O_
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 11:02:54 #193
163650 Greys
pi_217608078
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:53 schreef Ama het volgende:

[..]
Claude en Erika samen. _O_
Hahaha ja leuke combi!
Vond het ook leuk om te zien dat Erika gister ook lekker met Claude aan het UNOën was. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 11:03:58 #194
163650 Greys
pi_217608086
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:37 schreef Momo het volgende:
Heb elk jaar weer plaatsvervangende schaamte bij onze landelijke media als het gaat om het Songfestival.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217608167
Ik vind het heel leuk dat Claude, de rustige, lieve jongen, een vriendenclubje heeft met de sexy diva's als Erika en Sissal haha :D Leuke combi idd.

Verder hoop ik dat hij alles naast zich neer kan leggen en vanavond en morgenavond gewoon gaat shinen en ons allemaal gaat verbazen. O+
pi_217608383
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:46 schreef GeorgeM het volgende:
Pim nu bij radio2.
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:49 schreef Niels93 het volgende:
Je gaat dicht bij Claude blijven, aldus Pim.
Eindigt met traantje.
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:50 schreef GeorgeM het volgende:
Ze hebben dingen toegepast waardoor het gaat opvallen.
Spannend!!! Ik ben heel benieuwd w/
pi_217608416
Eerlijk is eerlijk, tijdens de openingsceremonie zag Claude eruit als een internationale ster.

Hopelijk weet hij z'n zenuwen te beheersen en dit te vertalen naar het podium!
  maandag 12 mei 2025 @ 11:46:17 #198
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217608484
  maandag 12 mei 2025 @ 11:59:25 #199
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_217608675
https://www.nporadio2.nl/(...)e-echt-gaan-opvallen

Het interview met Pim van vanmorgen met Bart Arens.
George Michael
pi_217608848
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:21 schreef Greys het volgende:
[ x ]
Daar komt ie weer: “wat is hij toch fotogeniek”. Plaatje. _O_
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 12:18:10 #201
163650 Greys
pi_217608915
Zit net het NOS Journaal te kijken en direct daarna kwam gewoon in z'n geheel de clip van Claude op tv. Wat leuk. Dus niet bij een programma maar gewoon plop, na het journaal. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 12:19:49 #202
163650 Greys
pi_217608923
Toen ik de clip net op tv weer zag keek ik nog eens goed naar het einde waar grote Claude en miniClaude zo hun handen tegen elkaar doen tijdens die gebaren en ik hoop dat dát stukje in de act zit op de één of andere manier. Bv via de (doorzichtige?) LED.

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 12-05-2025 12:33:14 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 12 mei 2025 @ 12:40:19 #203
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_217609120
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 12:19 schreef Greys het volgende:
Toen ik de clip net op tv weer zag keek ik nog eens goed naar het einde waar grote Claude en miniClaude zo hun handen tegen elkaar doen tijdens die gebaren en ik hoop dat dát stukje in de act zit op de één of andere manier. Bv via de (doorzichtige?) LED.
Hoop het ook. Dat kan het traantje zijn waar Pim het over had.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 12:55:24 #204
163650 Greys
pi_217609252
En weer de hele clip na het journaal op NPO1.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217609273
Wij hebben sinds kort geen reguliere tv meer.
Via wat kan ik nu het beste, zonder storingen, de uitzending live meekijken? :o
  maandag 12 mei 2025 @ 12:59:35 #206
476197 DevK
Eurodaddy.
pi_217609321
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 12:56 schreef vencodark het volgende:
De Youtube van Eurovision! Daar heb je streams zonder commentaar. :)
pi_217609329
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 11:59 schreef GeorgeM het volgende:
https://www.nporadio2.nl/(...)e-echt-gaan-opvallen

Het interview met Pim van vanmorgen met Bart Arens.
Bedankt voor het posten! Ik word enthousiast!
pi_217609351
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 12:56 schreef vencodark het volgende:
NPO Start of VRT (evt. met vpn) als je wel Nederlands of Vlaams commentaar wil. Misschien loop je dan ietsjes achter dan de tv-uitzending, maar veel scheelt het niet volgens mij.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 13:08:38 #209
163650 Greys
pi_217609377
Dit lange stuk van Volkskrant over Cornald is imho de moeite van het lezen echt waard. :)

Met o.a.

quote:
De meest structurele aanvallen komen van Mark Koster. De podcastmaker en columnist van De Telegraaf heeft een lichte obsessie voor Maas, in zijn ogen onder meer een ‘tv-narcist’, een ‘zure bom’, een ‘Songfestivalwijsneus’, een ‘omhooggevallen figuur’ en een ‘betweter’. Kortom, aldus Koster, ‘het is een verschrikking die man, hij moet daar weg.’

Een half dozijn mensen met wie Maas de afgelopen jaren samenwerkte, vaak intensief, spreekt andere taal. De Volendamse zanger Jan Smit is een van hen. Fuck de EBU, Smit keek er niet van op. Zijn eerste gedachte? ‘Mijn vriend. En de man die door roeien en ruiten gaat om de Nederlandse inzending, ook zijn inzending, te verdedigen.’
Vond het vooral leuk om te lezen over z'n zenuwen tijdens de uitzending of hij niks zegt dat verkeerd valt bij demense en hoe hij in paniek was toen hij verdwaalde op weg naar het commentaarhokje. Tis net een echt mens! :D

https://www.volkskrant.nl(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217609379
Hopelijk een keer een meevaller en horen we vanmiddag dat het eigenlijk heel mooi is. w/
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 13:13:52 #211
163650 Greys
pi_217609422
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 13:09 schreef Em31 het volgende:
Hopelijk een keer een meevaller en horen we vanmiddag dat het eigenlijk heel mooi is. w/
Ja!

Al 'vrees' ik nog een beetje voor vanmiddag omdat het volgens mij het allermooist is op de camerabeelden en daar vanmiddag in de zaal volgens mij nog geen sprake van is. Ze zien daar hoe het er op het podium uitziet, dus met die camera die om hem heen dwarrelt etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 12-05-2025 13:54:16 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 12 mei 2025 @ 13:14:12 #212
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_217609425
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 13:09 schreef Em31 het volgende:
Same! Dat vanmiddag alles op zijn pootjes terechtkomt en dan stijgen we naar plek 3 O+

En dat we hard moeten lachen zo van poe poe, waren we toch even op het verkeerde been gezet door die snippet!
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_217609428
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 13:13 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja!

Al 'vrees' ik nog een beetje voor vanmiddag omdat het volgens mij het allermooist is op de camerabeelden en daar vanmiddag in de zaal nog geen sprake van is. Ze zien daar hoe het er op het podium uitziet, dus met die camera die om hem heen dwarrelt etc.
In de zaal hangen normaal wel schermen, zou het daar niet al op te zien zijn?
  maandag 12 mei 2025 @ 13:17:00 #214
476197 DevK
Eurodaddy.
pi_217609439
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 13:14 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat vroeg ik mij ook af. Lijkt mij wel, toch?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 13:17:02 #215
163650 Greys
pi_217609440
quote:

[..]
Geen idee. Er was normaal in de middag ook al de stream voor de pers, maar nu dus niet meer. Dus er is eea gewijzigd aan het middaggebeuren qua wat pers te zien krijgt en wat ze mogen. Zo mogen ze vanmiddag ook niet filmen of fotograferen.

Maar wie weet kunnen ze daar vanmiddag idd meekijken op schermen! Al kan je daar dus ook weer dingen op missen als je deels ook live naar het podium kijkt. Ben benieuwd, maar heb persoonlijk dus meer verwachting van vanavond als de stream met camerabeelden er is voor de pers!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217609603
Waarom mag er niets meer gefilmd worden? Het komt toch op tv morgen en vanavond zit er al publiek?
pi_217609648
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 13:41 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Waarom mag er niets meer gefilmd worden? Het komt toch op tv morgen en vanavond zit er al publiek?
Omdat de EBU een stomme organisatie is die niets op heeft met de echte hard core fans, Henk 😊
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 13:52:22 #218
163650 Greys
pi_217609674
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 13:41 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Omdat het de eerste complete doorloop is waarschijnlijk, met interval acts etc. Ze willen waarschijnlijk niet alles al spoilen voordat er publiek bij is.

Maar vanavond mag het publiek wel alles filmen, alleen als pers een kaartje koopt voor de show van vanavond mogen zij maar 10 seconden filmen van een act en dan nog niet eens van elke deelnemer. Maximaal 12 geloof ik.

Het is allemaal wat anders dit jaar..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217609676
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 13:13 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja!

Al 'vrees' ik nog een beetje voor vanmiddag omdat het volgens mij het allermooist is op de camerabeelden en daar vanmiddag in de zaal nog geen sprake van is. Ze zien daar hoe het er op het podium uitziet, dus met die camera die om hem heen dwarrelt etc.
Ik verwacht geen Slays en YASSS-es dit keer
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 13:54:53 #220
163650 Greys
pi_217609695
quote:
10s.gif Op maandag 12 mei 2025 13:52 schreef grazz het volgende:

[..]
Ik verwacht geen Slays en YASSS-es dit keer in ieder geval [ link | afbeelding ]
Hardop lachen om die emoji. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217609715
Was er niet iemand van het forum hier die vandaag in de zaal zit?
pi_217609721
Als je in de zaal zit en het prachtige LEDdecor ziet met daarop allerlei toffe graphics, snap ik wel dat je daar onder de indruk van kan zijn. Een lied als dat van Claude, waarbij de camera dicht op hem zit, kan dan een wat lauwere reactie ontvangen omdat er geen interactie is met het publiek daar, maar zegt natuurlijk niks over z'n kansen morgen. Ik hoop op een The Common Linnets-je qua regie. Dat je meteen vanaf de eerste seconde wordt gegrepen en Claude je daarna niet meer loslaat.
  Moderator maandag 12 mei 2025 @ 13:59:22 #223
375570 crew  Cyan9
pi_217609726
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 11:46 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Wat mij betreft staat de winnaar op deze foto.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_217609730
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 13:57 schreef Aadrianus het volgende:
Was er niet iemand van het forum hier die vandaag in de zaal zit?
Nee, morgen zit @TheVulture geloof ik in de zaal.
pi_217609773
quote:
6s.gif Op maandag 12 mei 2025 13:59 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Wat mij betreft staat de winnaar op deze foto.
Gnjilica 2026
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 14:06:02 #226
163650 Greys
pi_217609787
Ik vind het zo'n toffe combi, Erika en Claude haha. Hij is altijd zo'n lieve golden retriever maar ze maakt hem sexy!

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217609907
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 13:58 schreef grazz het volgende:
Als je in de zaal zit en het prachtige LEDdecor ziet met daarop allerlei toffe graphics, snap ik wel dat je daar onder de indruk van kan zijn. Een lied als dat van Claude, waarbij de camera dicht op hem zit, kan dan een wat lauwere reactie ontvangen omdat er geen interactie is met het publiek daar, maar zegt natuurlijk niks over z'n kansen morgen. Ik hoop op een The Common Linnets-je qua regie. Dat je meteen vanaf de eerste seconde wordt gegrepen en Claude je daarna niet meer loslaat.
Alvast aan het indekken :P
pi_217610106
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 13:08 schreef Greys het volgende:
Dit lange stuk van Volkskrant over Cornald is imho de moeite van het lezen echt waard. :)

Met o.a.
[..]
Vond het vooral leuk om te lezen over z'n zenuwen tijdens de uitzending of hij niks zegt dat verkeerd valt bij demense en hoe hij in paniek was toen hij verdwaalde op weg naar het commentaarhokje. Tis net een echt mens! :D

https://www.volkskrant.nl(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F
Zeker, het geeft wel een beeld dat wij kennen. Iemand die perfectionistisch is, maar ook leuk in de omgang buiten beeld, en sowieso een enorme liefhebber. En ook (ondanks dat het uit de mond van D.Dekker komt) dat hij zelf dingen prachtig kan vinden, maar moeite heeft in te schatten of iets kan scoren op een ESF.
pi_217610133
quote:

[..]
Zeker, maar je bent dus afhankelijk van fans in de zaal die dat gaan filmen en daarna uploaden, in plaats van gewoon van de show te genieten.
  maandag 12 mei 2025 @ 14:52:01 #230
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 14:56:25 #231
163650 Greys
pi_217610175
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:48 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Zeker, het geeft wel een beeld dat wij kennen. Iemand die perfectionistisch is, maar ook leuk in de omgang buiten beeld, en sowieso een enorme liefhebber. En ook (ondanks dat het uit de mond van D.Dekker komt) dat hij zelf dingen prachtig kan vinden, maar moeite heeft in te schatten of iets kan scoren op een ESF.
Ja ik vond hem lekker menselijk overkomen, inclusief diverse onzekerheden of hij het allemaal wel goed genoeg doet, en tof dat mensen die jaren met hem werken hem oprecht zo lief vinden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217610184
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:23 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Alvast aan het indekken :P
De hooggespannen verwachtingen temperen :P
pi_217610208
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:52 schreef Momo het volgende:
https://www.instagram.com/p/DJjJ63SNE0k/

Claude en Red Sebastian
Wat Griekenland en Cyprus samen kunnen, dat kunnen wij ook! 8-)
pi_217610254
https://www.instagram.com/eurovision/reel/DJjeWNwvnrh/

Vragen beantwoorden uit een bak met kaas!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 15:18:26 #235
163650 Greys
pi_217610359
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 15:05 schreef NailQueen het volgende:
https://www.instagram.com/eurovision/reel/DJjeWNwvnrh/

Vragen beantwoorden uit een bak met kaas!
_O-

Wat doet hij dit toch ook weer verdomd grappig en leuk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 15:26:12 #236
163650 Greys
pi_217610407
Voor degenen zonder instagram omdat ik weet dat die hier zijn.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 16:38:20 #237
163650 Greys
pi_217610949
Sommige mensen van de pers schrijven in hun reacties vanmiddag '...voor zo ver ik op het scherm kan zien' en anderen zien kennelijk wel camerabeelden in de zaal op een monitor/scherm, dus we weten toch al veel meer vanmiddag! *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217611009
verkeerde topic
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 16:47:31 #239
163650 Greys
pi_217611016
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 16:46 schreef grazz het volgende:
verkeerde topic
Kopieer jij zo ajb ff wat zij erover schrijven hierheen? Ik check Twitter!

Edit: oh :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 16:51:35 #240
163650 Greys
pi_217611066
Het jongetje uit de clip zit erin!
En Claude begint niet op de main stage zo te zien.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 12 mei 2025 @ 16:54:13 #241
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_217611120
Escnation:

13. Netherlands
This is different from what I had imagined but still very decent. Claude starts alone in close-up until after the first chorus when he is joined by two dancers and three musicians. They all disappear during the bridge during which another led wall is driven on stage. The performance ends with Claude dancing 'together with his younger self' like in the music video. It's more artistic than energetic but is very classy and works very well. Claudes vocals are also on point this time. Goed gedaan!
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 16:55:04 #242
163650 Greys
pi_217611134
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217611164
Klinkt goed! w/
  maandag 12 mei 2025 @ 17:08:33 #245
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217611305
quote:
Mooi, het verhaal van de staging.
  maandag 12 mei 2025 @ 17:09:37 #246
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217611318
Beelden van de bloemenmuur en mini Claude zien we er al in.
pi_217611324
En over het algemeen 1 lang short op 3 kleine knipjes na
pi_217611326
Net gearriveerd in Mulhouse in het hotel en wat een fijn nieuws om de week mee te beginnen *O*
  maandag 12 mei 2025 @ 17:11:31 #249
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_217611329
quote:
Leuk! De bloemen zien er hier mooi uit en ook leuk dat we een stukje van het spiegel-idee zien :)
pi_217611371
Spuit 11 8)7
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_217611378
Dat het een one-shot is vind ik een hele goede zet. En natuurlijk dat de kleine Claude erin voorkomt. In de 30 seconden die we zagen was het chaotisch en leek het shot van de violisten niet goed getimed, alsof ze nog niet in beeld moesten komen. Maar uit de omschrijvingen van vandaag komt het geheel in elk geval niet amateuristisch over, zoals het op basis van dat fragment wel leek.
  maandag 12 mei 2025 @ 17:17:48 #252
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217611392
Vraag mij af hoeveel de kijker meekrijgt van de tekst maar het dansen met de jongere Claude spreekt denk ik wel voor zich zonder uitleg.
pi_217611394
Vooral het einde met kleine Claude in de spiegel lijkt heel mooi. Lief en leuk dat hij onderdeel is van de act O+
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 17:18:05 #254
163650 Greys
pi_217611395
Voor degenen zonder instagram, hier kan je het belangrijkste stuk dan alsnog zien. :)

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217611405
Ik vind de reacties (op die van Tom na) nog steeds niet overlopen van enthousiasme. Had op meer gehoopt dan "decent" maar goed we zullen zien.
pi_217611419
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:18 schreef CityPigeon het volgende:
Ik vind de reacties (op die van Tom na) nog steeds niet overlopen van enthousiasme. Had op meer gehoopt dan "decent" maar goed we zullen zien.
Representatief, maar geen maanlanding die ons naar de overwinning katapulteert, haal ik er vooral uit.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 17:20:37 #257
163650 Greys
pi_217611421
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:18 schreef CityPigeon het volgende:
Heb ik ook wel.
Maar ik hoop en denk nog wel dat dit op tv beelden veel beter over gaat komen dan in de zaal en op kleine schermpjes aldaar.

Daar klamp ik me aan vast.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217611425
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:18 schreef Greys het volgende:
Voor degenen zonder instagram, hier kan je het belangrijkste stuk dan alsnog zien. :)

[ x ]
Wat vet, mensen _O_ .
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_217611437
Ziet zo te zien goed in elkaar, wordt vast een mooi optreden.
Bij ESCTom inderdaad niet in de top 3 van de dag.
pi_217611438
En thank god weer een staging die uitgelegd moet worden! We zouden het toch es moeten doen met iets wat vanzelf spreekt!
pi_217611464
quote:
10s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:22 schreef Dave het volgende:
En thank god weer een staging die uitgelegd moet worden! We zouden het toch es moeten doen met iets wat vanzelf spreekt!
Ik denk dat het wel duidelijk is als je het volledig ziet. Pim legt de beweegredenen achter het concept uit, maar het concept zelf spreekt wel voor zich in beeld.
pi_217611473
quote:
10s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:22 schreef Dave het volgende:
Dat is waar, als je het moet uitleggen is het dus niet duidelijk genoeg. Maar goed, dat beeld met mini-Claude is volgens mij wel sterk... had alleen ook aan het begin moeten zitten. Dat is je money shot.
pi_217611486
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:27 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Ik denk dat het wel duidelijk is als je het volledig ziet. Pim legt de beweegredenen achter het concept uit, maar het concept zelf spreek wel voor zich in beeld.
Dansers, die eerst 'in love' verbeelden, en dan het 'miserable', het liefdesverdriet/gekwetst zijn? Dan de violisten die een soort mensen zijn ie om hem heen gaan staan?

Ik zal 't tante Gerda eens vragen.
pi_217611490
Verder ben ik tevreden hoor, laat dat duidelijk zijn.
pi_217611495
quote:
11s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:30 schreef Dave het volgende:
Verder ben ik tevreden hoor, laat dat duidelijk zijn.
_O-
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 17:32:00 #266
163650 Greys
pi_217611501
Ik weet eigenlijk niet of dit wel een kwestie is van 'moeten uitleggen' - misschien spreken de beelden genoeg voor zich als we ze zien - of een kwestie van 'leuk om in deze uitgebreide video het idee lekker helemaal even toe te lichten en Olivier nog aan het woord te laten etc'.

(Ik had zelf ook liever een veel vrolijker gebeuren gezien. Dat wel. Pim is voor mij nog niet de Staging Saviour die we hadden gehoopt. Maar misschien morgenavond alsnog. Ik hoop het maar.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217611510
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:28 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat is waar, als je het moet uitleggen is het dus niet duidelijk genoeg. Maar goed, dat beeld met mini-Claude is volgens mij wel sterk... had alleen ook aan het begin moeten zitten. Dat is je money shot.
Ja, de beste elementen lijken nu te komen op het moment dat de kijker zijn mening al wel gevormd heeft.
pi_217611536
Ik denk dat het al met al best goed komt. Maar ik vind het jammer dat het concept van Claude die op reis gaat zo'n classy feel heeft. Ik had het mooier gevonden als in diezelfde steadycam camerabewegingen die we nu zien de vibe uit de video was doorgezet: fris en jong en energiek. Had die violisten maar thuisgelaten en vervangen door drie extra dansers die hem omringen. Kleine Claude, ach... ja.... Mag. Maar ik mis de dansers. Ik mis de kledingstyling van de video. Het is me te netjes. Te braaf.
pi_217611539
Het volledige filmpje met daarin beelden van de act:
pi_217611543
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:32 schreef Greys het volgende:
(Ik had zelf ook liever een veel vrolijker gebeuren gezien. Dat wel. Pim is voor mij nog niet de Staging Saviour die we hadden gehoopt. Maar misschien morgenavond alsnog. Ik hoop het maar.)
Het doet me nu allemaal nog een beetje Pannecouckiaans aan. Ook op de beelden die we tot nu toe zien. Niet per se slecht, maar wel een beetje saai.
pi_217611565
quote:
10s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:30 schreef Dave het volgende:

[..]
Dansers, die eerst 'in love' verbeelden, en dan het 'miserable', het liefdesverdriet/gekwetst zijn? Dan de violisten die een soort mensen zijn ie om hem heen gaan staan?

Ik zal 't tante Gerda eens vragen.
Hij legt uit wat de inspiratie is. Dat wil niet zeggen dat de kijkers dat allemaal letterlijk moeten begrijpen. Het ligt ten grondslag aan wat we zien. En de kijkers mogen ermee doen wat ze willen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Aadrianus op 12-05-2025 17:46:06 ]
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 17:39:45 #272
163650 Greys
pi_217611572
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:36 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Het doet me nu allemaal nog een beetje Pannecouckiaans aan. Ook op de beelden die we tot nu toe zien. Niet per se slecht, maar wel een beetje saai.
Ja. En te... donker. Ofzo.
Ik snap echt dat het niet een Sjalielie en dansen maar lied is. Maar een beetje meer uplifting had ik wel gehoopt. Maar hopelijk voel ik dat alsnog bij de echte beelden. 🤞🏼🧡
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217611648
Wat een over geanalyseer :') kijk en geniet (of niet).
pi_217611649
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:39 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja. En te... donker. Ofzo.
Ik snap echt dat het niet een Sjalielie en dansen maar lied is. Maar een beetje meer uplifting had ik wel gehoopt. Maar hopelijk voel ik dat alsnog bij de echte beelden. 🤞🏼🧡
De styling doet de das om. Te parelketting. Te netjes. Te stemmig. Te ouwelijk. Te weinig Claude. Zo voelt het voor mij.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 17:49:46 #275
163650 Greys
pi_217611659
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:47 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
De styling doet de das om. Te parelketting. Te netjes. Te stemmig. Te ouwelijk. Te weinig Claude. Zo voelt het voor mij.
'Te weinig Claude' kan eigenlijk niet want hij heeft het helemaal zelf uitgezocht en de parels zijn de lieveling-accessoire van Claude.
Dit is dus óók gewoon Claude. Wat wij er ook van vinden. Hij is er zelf immens blij mee, ook dat hij kort vooraf de kleur nog kon wijzigen naar iets dat hij op Pinterest zag. Dus het is Claude. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217611663
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:47 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
De parelketting is wel heel erg Claude. Maar het is inderdaad minder sprekend dan hoe hij er in de videoclip uitziet... of hoe hij er eigenlijk altijd uitziet.

Dat is wel wat we altijd doen, als Nederland en Avrotros. Een frisse, jonge artiest ineens transformeren tot een degelijke middle aged chansonnier. Welke stemmers proberen we hiermee te bereiken? Jongeren gaan hier niet op stemmen, terwijl de zanger heel jong is.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 17:52:23 #277
163650 Greys
pi_217611668
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:51 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
De parelketting is wel heel erg Claude. Maar het is inderdaad minder sprekend dan hoe hij er in de videoclip uitziet... of hoe hij er eigenlijk altijd uitziet.

Dat is wel wat we altijd doen, als Nederland en Avrotros. Een frisse, jonge artiest ineens transformeren tot een degelijke middle aged chansonnier. Welke stemmers proberen we hiermee te bereiken? Jongeren gaan hier niet op stemmen, terwijl de zanger heel jong is.
Hij werd niet getransformeerd.
Hij koos dit. Helemaal zelf.
Vertelt hij toch uitgebreid in die andere video. En hoe vreselijk gelukkig hij ermee is. En hoe hij moest lachen dat anderen het op een pyjama vonden lijken maar dat hij er zich geweldig in voelt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217611671
Was het niet beter geweest als Olivier dezelfde kleding als Claude aan had?
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 17:55:10 #279
163650 Greys
pi_217611679
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:53 schreef NailQueen het volgende:
Was het niet beter geweest als Olivier dezelfde kleding als Claude aan had?
Heeft ie in de clip ook niet en daar snapten we het ook toch. Niemand draagt nu nog dezelfde kleren als die je als jong kind droeg. Ik niet tenminste. 😅
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 12 mei 2025 @ 17:56:01 #280
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_217611690
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:52 schreef Greys het volgende:

[..]
Vertelt hij toch uitgebreid in die andere video. En hoe vreselijk gelukkig hij ermee is. En hoe hij moest lachen dat anderen het op een pyjama vonden lijken maar dat hij er zich geweldig in voelt.
Ik vind het pak an sich mooi hoor, ook die kleur! O+
Het staat hem prachtig. Maar misschien dat het in combinatie met de staging een iets te donker geheel wordt.
pi_217611697
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:52 schreef Greys het volgende:

[..]
Nee ok, S10 koos het ook helemaal zelf, maar het is wel anders dan hoe ze zich normaal gesproken presenteren... alsof dit erbij hoort op het songfestival, ineens een versie van jezelf zijn die 15 jaar ouder is.
pi_217611710
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:49 schreef Greys het volgende:

[..]
'Te weinig Claude' kan eigenlijk niet want hij heeft het helemaal zelf uitgezocht en de parels zijn de lieveling-accessoire van Claude.
Dit is dus óók gewoon Claude. Wat wij er ook van vinden.
Hij mag best een parelketting dragen, maar het is de combinatie van glanzend satijn, stemmige kleur EN parelketting. Het is te veel van hetzelfde. Iemand had in het proces moeten zien dat dat een overkill geeft. In de video draagt hij echt geweldige kleding. Dat had een edge, iets tegendraads, en dat matchte zo mooi met zijn enorm toegankelijke persoonlijkheid. Discrepantie is altijd spannender dan alles dat klopt en gepolijst is. Hij kan alles dragen, hij heeft genoeg schwung van zichzelf. En nu is het te braaf. Hij heeft gekozen uit iets wat hem is aangeboden door de ontwerpster. En zij had beter moeten weten. En ook Pim had in de styling wel om iets meer avontuur kunnen vragen.
pi_217611711
Alle kleur die in de clip zat is er eigenlijk uit, ook de kleding/make up van de dansers, weg.
Alleen Olivier is as is overgenomen. Behalve het logo op z'n trui, want een merk-logo zal wel niet mogen. Dus daar is een blauw hartje van gemaakt.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 18:00:58 #284
163650 Greys
pi_217611716
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:56 schreef Arizona het volgende:

[..]
Ik vind het pak an sich mooi hoor, ook die kleur! O+
Het staat hem prachtig. Maar misschien dat het in combinatie met de staging een iets te donker geheel wordt.
Ik vind het ook wat donker allemaal hoor! Van wat ik tot nu toe allemaal zag dan.

Maar vorig jaar werd hier ook al geroepen dat AvroTros Joost heus in dat blauwe pak had gehesen omdat hij AvroTrosserig moest worden (bleek totaal niet zo, had hij helemaal zelf ontworpen zei hij zelf en was z'n eigen styling en keuze) en nu lees ik weer dat 'we dat altijd doen als NL en AvroTros', iemand transformeren tot iets dat hij niet is. Maar ook Claude is overduidelijk in dat HIJ dit koos en wilde. Niet AvroTros, niet NL.

Wat wij er ook van vinden natuurlijk.
Want je kunt er alsnog gewoon iets van vinden. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 12 mei 2025 @ 18:01:08 #285
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217611730
Waarom posten we hier uberhaupt nog links van de mediacourant?
  maandag 12 mei 2025 @ 18:03:26 #287
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_217611733
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 18:00 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik vind het ook wat donker allemaal hoor! Van wat ik tot nu toe allemaal zag dan.

Maar vorig jaar werd hier ook al geroepen dat AvroTros Joost heus in dat blauwe pak had gehesen omdat hij AvroTrosserig moest worden (bleek totaal niet zo, had hij helemaal zelf ontworpen zei hij zelf en was z'n eigen styling en keuze) en nu lees ik weer dat 'we dat altijd doen als NL en AvroTros', iemand transformeren tot iets dat hij niet is. Maar ook Claude is overduidelijk in dat HIJ dit koos en wilde. Niet AvroTros, niet NL.

Dus we kunnen nu eindelijk de AvroTros de schuld geven van de scheurjurk?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_217611734
quote:
Het is bijna jammer dat ik geen instagram heb, anders had ik onder Gordon's post: "Relevantie zit er niet meer in" gezet.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 18:03:59 #289
163650 Greys
pi_217611738
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:56 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Nee ok, S10 koos het ook helemaal zelf, maar het is wel anders dan hoe ze zich normaal gesproken presenteren... alsof dit erbij hoort op het songfestival, ineens een versie van jezelf zijn die 15 jaar ouder is.
Ja, Joost loopt normaal inderdaad ook niet in zo'n puntpak haha. Maar toch wel gaaf dat het ook na het ESF een ding is gebleven bij hem nog een tijd. En hij het ook in de clip al droeg bv. Ik vond het ook een briljante zet trouwens, dat pak! :D

Dus de ene artiest zal 'beter' kiezen dan de ander. Het blijven mensen met eigen smaken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217611742
Volgens mij was deze reactie nog niet geplaatst?

maandag 12 mei 2025 @ 18:04:55 #291
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_217611743
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 18:00 schreef Dave het volgende:
Alle kleur die in de clip zat is er eigenlijk uit, ook de kleding/make up van de dansers, weg.
Alleen Olivier is as is overgenomen. Behalve het logo op z'n trui, want een merk-logo zal wel niet mogen. Dus daar is een blauw hartje van gemaakt.
Dat is het ja! Het lijkt allemaal grotendeels kleurloos!

Ik hoop dat de led-bloemen (en misschien toch ook het lichtplan) dit alsnog meer dan goed gaan maken :)
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 18:05:02 #292
163650 Greys
pi_217611745
quote:
10s.gif Op maandag 12 mei 2025 18:03 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Dus we kunnen nu eindelijk de AvroTros de schuld geven van de scheurjurk?
AvroTros die roept 'WIJJJJ WILLEN TIETEN ZIENNNN, WIJ WILLEN TIETEN ZIENNNN' is inderdaad wel helemaal hoe het vast gegaan is. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217611752
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 18:00 schreef Greys het volgende:

[..]

Nogmaals, de artiesten kiezen het wel zelf, maar van het nummer dat ze insturen tot hoe ze eruit zien en hoe hun staging is, het lijkt wel of ze zich aanpassen aan wat ze denken dat de Avrotros verwacht van een Eurovisie-inzending. Misschien onbewust, maar toch.
  maandag 12 mei 2025 @ 18:05:59 #294
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217611753
quote:
10s.gif Op maandag 12 mei 2025 18:03 schreef Dave het volgende:
Waarom posten we hier uberhaupt nog links van de mediacourant?
Een beetje het VI onder internetpagina's. Verzuurde clickbait en dom gelul.
  maandag 12 mei 2025 @ 18:06:23 #295
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_217611754
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 18:03 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja, Joost loopt normaal inderdaad ook niet in zo'n puntpak haha. Maar toch wel gaaf dat het ook na het ESF een ding is gebleven bij hem nog een tijd. En hij het ook in de clip al droeg bv. Ik vond het ook een briljante zet trouwens, dat pak! :D

Dus de ene artiest zal 'beter' kiezen dan de ander. Het blijven mensen met eigen smaken.
Dat was echt een statement piece :J O+

Het pak van Claude zal nooit zo memorabel worden :P maar dat hoeft ook niet.
pi_217611755
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 18:04 schreef Arizona het volgende:
Ik hoop dat de led-bloemen (en misschien toch ook het lichtplan) dit alsnog meer dan goed gaan maken
Gelukkig staat op dat moment de LED-spiegel voor de LED-wall, maar ik hoop dat de shots zo zijn dat je dat niet ziet. Ik gok er op dat er op dat moment een wide-shot is, en dat je dus die spiegel al wel ziet staan, but we'll see.

Een beetje als de bal van Duncan die te vroeg in beeld was.
pi_217611758
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 18:03 schreef Greys het volgende:

[..]

Het probleem is meer dat als hij geblinddoekt iets uit zijn eigen kast had gepakt, dat het waarschijnlijk leuker was geweest.

Niet dat we hierdoor verder wel of niet gaan winnen uiteraard.
  maandag 12 mei 2025 @ 18:10:23 #298
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_217611782
quote:
10s.gif Op maandag 12 mei 2025 18:05 schreef Greys het volgende:

[..]
AvroTros die roept 'WIJJJJ WILLEN TIETEN ZIENNNN, WIJ WILLEN TIETEN ZIENNNN' is inderdaad wel helemaal hoe het vast gegaan is. :Y
Precies ja _O-
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 18:12:43 #299
163650 Greys
pi_217611806
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 18:05 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Nogmaals, de artiesten kiezen het wel zelf, maar van het nummer dat ze insturen tot hoe ze eruit zien en hoe hun staging is, het lijkt wel of ze zich aanpassen aan wat ze denken dat de Avrotros verwacht van een Eurovisie-inzending. Misschien onbewust, maar toch.
Ik denk persoonlijk gewoon echt niet dat ze denken aan 'wat AvroTros verwacht'. Ze weten als ze hieraan beginnen donders goed wat het Songfestival is, hebben er zelf al vaker naar gekeken etc. Weten dat het veel meer is dan optreden in een AvroTros-programma in een kleine studio. Dus ik denk zelf dat ze misschien meer denken aan wat men (het hele miljoenenpubliek) verwacht en wat ze daarbij zelf mooi vinden. :)

We zullen het waarschijnlijk nooit duizend procent zeker weten, maar sowieso Joost en Claude waren heel stellig dat ZIJ dit gaaf vonden en wilden en kozen. En dat is uiteindelijk sowieso het allerbelangrijkste, dat zij zich er prachtig en goed in voelen, want dat draagt bij aan het zelfvertrouwen op dat podium. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217611808
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 18:00 schreef Dave het volgende:
Blauw hartje verwijzing naar joost? Of zie ik er nu teveel in 👀
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 18:14:15 #301
163650 Greys
pi_217611831
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 18:06 schreef Arizona het volgende:

[..]
Dat was echt een statement piece :J O+

Het pak van Claude zal nooit zo memorabel worden :P maar dat hoeft ook niet.
Afijn, over enkele maanden heel jong Europa in glimmende soepele pakken. :D O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')