abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217592039

Nederland w/
Omroep: AVROTROS
Selectiemethode: interne selectie
Deelnemer: Claude Kiambe
Leeftijd: 21 jaar
Social media: Instagram TikTok YouTube
Titel inzending: C'est La Vie
Taal inzending: Frans en Engels
Genre inzending: Pop
Schrijvers muziek: Léon Palmen, Joren van der Voort, and Arno Krabman
Schrijvers tekst: Léon Palmen, Joren van der Voort, and Arno Krabman
Loting: Eerste semi, tweede helft

quote:
Kiambe vluchtte in 2013[b] op 9-jarige leeftijd vanuit Congo met zijn moeder, drie broers en drie zussen naar Nederland.Daarna verbleven ze anderhalf jaar in het asielzoekerscentrum in Alkmaar, waar het multicultureel orkest Orchestre Partout indruk op hem maakte; hij ging steeds een beetje meer meedoen. Claude: "Zingen zit in onze familie." Ze verhuisden naar Enkhuizen, waar hij zijn havo-diploma haalde. Hij studeerde hotelmanagement maar is daarmee gestopt.Naast zijn zangcarrière was hij werkzaam in een restaurant.

In 2017 won hij een talentenjacht in Enkhuizen met het nummer Uit elkaar van Yes-R. In het voorjaar van 2019 nam hij deel aan het achtste seizoen van The Voice Kids met het nummer Papaoutai van Stromae. Hij strandde in de tweede ronde, 'The Battles'.In de jaren daarna deed hij onder meer mee aan de ARE YOU NEXT?-talentenjacht waar hij een platencontract bij muzieklabel Cloud 9 Music won.

De jaren daarna deed hij mee aan verschillende audities en zangwedstrijden waar hij in contact kwam met onder andere muziekproducent Arno Krabman en songwriter Joren van der Voort. Samen met hen schreef hij het Nederlands-Franse nummer Ladada (Mon dernier mot), dat eind 2022 uitkwam. Het werd een 538 Favourite en bereikte de nummer 1-positie in de Nederlandse Top 40 en Single Top 100. Hij werd bij de totstandkoming van het nummer geïnspireerd door Stromae.

In 2023 trad Claude op het popmuziekfestival Noorderslag op. In maart van dat jaar kreeg hij de 3FM Award voor Beste nieuwkomer en werd hij uitgeroepen tot 3FM Talent. Diezelfde maand volgde het nummer Layla, dat de Alarmschijf werd bij Qmusic.[14] In april maakte hij zijn festivaldebuut op Paaspop in Schijndel, waar hij het nog niet uitgekomen nummer Écoute-moi ten gehore bracht.

Claude zou in april 2023 in het voorprogramma van de concerten van Stromae staan, maar deze concerten werden afgelast wegens gezondheidsredenen van de Belgische zanger.In plaats daarvan heeft Claude in het voorprogramma van Suzan & Freek in november dat jaar gestaan.

Op 5 mei 2023 trad Claude op tijdens het Bevrijdingsconcert op de Amstel. In datzelfde jaar was hij te gast in het televisieprogramma Ik hou van Holland.

Op 12 oktober 2023 trad Claude op bij de 58e editie van het Gouden Televizier-Ring Gala waarna hij de troffee Televizier-Ring Talent uitreikte aan Noa Vahle. Claude trad op 3 februari 2024 op in Rotterdam tijdens de Qmusic Top 40 Awards. Hij won de Award in de categorie "Beste Artiest" en trad op met Flemming. In maart en april 2024 deed hij zijn eerste clubtour met de naam Je m'appelle Claude.

Op 21 september 2024 was hij de hoofdgast in het programma Beste Zangers. Twee maanden later verscheen zijn debuutalbum Parler français.

In 2025 vertegenwoordigt Claude Nederland bij het Eurovisie Songfestival in Basel, Zwitserland.
Wikipedia

Bekijk deze YouTube-video
Bekijk deze YouTube-video
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217592044
In de Top 40 gaat C’est La Vie van 4 naar 3. In de Single Top 100 van 15 naar 16.
  roze zaterdag 10 mei 2025 @ 10:09:55 #3
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217592047
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2025 22:47 schreef GeorgeM het volgende: [..] Ik weet het ook niet. Ik weet alleen dat ze zei dat het verhaal over die auditie zo niet klopt. Volgens Anouk zou de commissie (ze had het over de meiden) hebben gezegd: ‘nee tuurlijk hoef je geen auditie te doen, we weten wel dat jij kunt zingen’ |:)
Lijkt me echt onzin want sinds vorig jaar(?) was het toch vrij duidelijk dat mensen allemaal live moeten zingen voor ze een ja of nee krijgen.
Your beauty never ever scared me.
pi_217592100
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 10:09 schreef Fred_B het volgende:
In de Top 40 gaat C’est La Vie van 4 naar 3. In de Single Top 100 van 15 naar 16.
Fred geeft hij echt een persconferentie?
Na al die negatieve shit zal hij toch niet stoppen? Hij is vanaf de 2e rehearsal ook niet meer op Instagram of TikTok geweest.
pi_217592109
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 10:18 schreef summer52 het volgende:

[..]
Na al die negatieve shit zal hij toch niet stoppen? Hij is vanaf de 2e rehearsal ook niet meer op Instagram of TikTok geweest.
Nee, dit is gewoon een standaard persmoment, net als bij Eurovision In Concert. Niet om iets groots aan te kondigen, maar gewoon om wat interviews met de (Nederlandse) media te doen.
pi_217592150
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 10:21 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nee, dit is gewoon een standaard persmoment, net als bij Eurovision In Concert. Niet om iets groots aan te kondigen, maar gewoon om wat interviews met de (Nederlandse) media te doen.
Oh gelukkig *O*
pi_217592155
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 10:18 schreef summer52 het volgende:

[..]
Gediskwalificeerd :o
  Moderator zaterdag 10 mei 2025 @ 10:50:42 #8
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217592324
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 10:31 schreef Em31 het volgende:

[..]
Gediskwalificeerd :o
Oh jeetje, niet weer! :P
pi_217592401
Johan Derksen is natuurlijk een rigide ouwe zeiksnor met een beperkte, afgebakende smaak, zit vastgeroest in z'n eigen gelijk, niet in staat zich in anderen te verplaatsen en anderen iets te gunnen. Dat is denk ook een rol die hij speelt, om ophef te creëren voor de kijkcijfers. Daarvoor krijgen die boomers miljoenen betaald.

Dat is bekend. En als de kijkcijfers dalen gaan ze weer ruzie or rel verzinnen, dreigen te stoppen, enz. Telkens hetzelfde liedje.

Maar laat ik iets positief zeggen. Hij is in elk geval niet zo'n type die alleen maar klaagt dat we niet meer mee moeten doen. Hij vindt het Songfestival kennelijk wel leuk om te volgen, en heeft zijn eigen ideeën over wie we zouden moeten sturen.

Dat is tenminste iets! :D
pi_217592513
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 10:09 schreef Ama het volgende:

[..]
Lijkt me echt onzin want sinds vorig jaar(?) was het toch vrij duidelijk dat mensen allemaal live moeten zingen voor ze een ja of nee krijgen.
Je kunt zeggen/vinden van haar wat je wilt, maar zij lijkt me niet het type leugenaar.
Ze zegt ook eerlijk dat ze kaarten moet verkopen en dingen voor het geld doet.
Ook vond ik haar heel netjes over de Commissie en de Voice jury. Eerlijk is eerlijk :@
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_217592524
Dat Anouk zei dat in de commissie mensen zitten die heel veel weten van muziek, songwriting en masterpieces hebben geschreven bedoelde ze volgens mij sarcastisch.
pi_217592550
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 11:33 schreef NLpop het volgende:
Dat Anouk zei dat in de commissie mensen zitten die heel veel weten van muziek, songwriting en masterpieces hebben geschreven bedoelde ze volgens mij sarcastisch.
Volgens mij niet.
Ze zegt ook nog ‘een beetje respect’, maar daar wordt doorheen gepraat.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 10 mei 2025 @ 11:59:27 #14
163650 Greys
pi_217592707
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 11:38 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Volgens mij niet.
Ze zei 'ja in die commissie zitten mensen die zelf masterpieces hebben geschreven natuurlijk', dus dat was wel echt sarcastisch.

Maar ben iig blij dat ze Claude niet de grond in heeft lopen boren. En één van de twee is een jokkebrok, Anouk of haar manager, dus wellicht is het de laatste, dat kan! :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator zaterdag 10 mei 2025 @ 12:08:47 #15
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217592790
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 11:59 schreef Greys het volgende:

[..]
Ze zei 'ja in die commissie zitten mensen die zelf masterpieces hebben geschreven natuurlijk', dus dat was wel echt sarcastisch.

Maar ben iig blij dat ze Claude niet de grond in heeft lopen boren. En één van de twee is een jokkebrok, Anouk of haar manager, dus wellicht is het de laatste, dat kan! :Y
Ik heb het gevoel dat de commissie haar misschien uitgesloten had door haar niet door te laten gaan naar auditie ronde omdat ze geen zin hadden in nog een jaar vol gedoe. Frenna had bijvoorbeeld ook een nummer ingezonden voor ESF2025 maar daar hangt ook veel gedoe aan.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 10 mei 2025 @ 12:14:06 #16
163650 Greys
pi_217592833
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik heb het gevoel dat de commissie haar misschien uitgesloten had door haar niet door te laten gaan naar auditie ronde omdat ze geen zin hadden in nog een jaar vol gedoe. Frenna had bijvoorbeeld ook een nummer ingezonden voor ESF2025 maar daar hangt ook veel gedoe aan.
Kan ook zeker! En zou ik helemaal snappen. Maar het lied van Anouk was imho ook gewoon echt niet beter voor het ESF dan dat van Claude.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217592843
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 11:38 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Volgens mij niet.
Dat was 100% sarcastisch.
pi_217592871
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:15 schreef CityPigeon het volgende:

[..]
Dat was 100% sarcastisch.
Misschien eerst over die masterpieces, maar dat klopt toch ook?
Over het respect, dat was niet sarcastisch, dat bedoelde ik.
George Michael
  Moderator zaterdag 10 mei 2025 @ 12:29:10 #19
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217592939
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:20 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Misschien eerst over die masterpieces, maar dat klopt toch ook?
Over het respect, dat was niet sarcastisch, dat bedoelde ik.
Ze noemt het ook "die meisjes" volgens mij is er niet zo heel veel respect. Klonk meer als "jullie nobuddies vinden het niks? whatever"
pi_217592946
Claude gezakt zelfs naar plek 7 bij bookmakers staat hier.
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_217592964
Nog "netjes" op plek 5.
pi_217592985
Dit was vanmorgen de ranking op Betfair. De rest volgt dan wel. Maar laten we verder niet te veel staren naar de bookmakers, want kans op de winst lijkt me een gepasseerd station, en buiten de Top 10 is ook weer vrij onwaarschijnlijk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 09:54 schreef Fred_B het volgende:
Bookmaker update na het grootste deel van de repetities:

1. Zweden 2,49
2. Oostenrijk 3,85
3. Frankrijk 11,50
4. Israël 21,50
5. Finland 31
6. België 34
7. Nederland 42
8. Tsjechië 51
9. Estland 65
10. Malta 70

Zweden heeft waarschijnlijk last van het “is dit het dan-sentiment”, waar Duncan en Netta bijvoorbeeld ook mee te maken hadden in deze fase van de strijd. Maar het papieren bootje van Oostenrijk maakt duidelijk indruk, want die kruipen wat dichterbij. Daarachter blijft EBU-favoriet Frankrijk de voornaamste outsider.

Israël deed een prima repetitie, maar dat maakte blijkbaar toch niet zo veel indruk. Nederland en Tsjechië bakten er vrij weinig van, en zijn dus weggezakt. België en Finland deden het prima, maar dat zijn natuurlijk geen realistische kandidaten voor de winst.
pi_217592995
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:29 schreef Momo het volgende:

[..]
Ze noemt het ook "die meisjes" volgens mij is er niet zo heel veel respect. Klonk meer als "jullie nobuddies vinden het niks? whatever"
Het “gezag” zoals zo’n selectiecommissie is natuurlijk altijd een dankbaar doelwit voor een programma als VI.
  Moderator zaterdag 10 mei 2025 @ 12:42:16 #24
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217593018
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:38 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het “gezag” zoals zo’n selectiecommissie is natuurlijk altijd een dankbaar doelwit voor een programma als VI.
VI is natuurlijk ook wel het ultieme onderbuik programma. Wat het onderwerp ook is, de mannen aan tafel weten het wel beter. Gewoon X, klaar! Schoof had gewoon Y moeten zeggen. Veel kijkers zullen ook denken ze het zelf beter zouden dan de selectiecommissie ook al hebben ze al 20 jaar niet naar het songfestival gekeken of geluisterd naar wat er op dit in de hitlijsten staat de laatste jaren.
pi_217593053
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 11:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja, een masterpiece als Walk Along heeft Jacqueline Govaert inderdaad nog nooit geschreven.

Verder niet teveel aandacht aan besteden. Als het aan Johan Derksen ligt graven we Cuby & the Blizzards op en sturen we ze naar Eurovisie.
pi_217593127
Ja idd! Goed dat ze Claude niet afviel.

Ik kan het wel begrijpen. Anouk zei eerder in een interview letterlijk dat ze het moeilijk vindt. Snap ik, afwijzing is nooit tof, dus mag er best kribbig of sarcastisch over zijn. Als het in de media komt, ook haar mening geven.

Ilse DeLange was ook gepikeerd toen later uitlekte waarom de commissie niet voor haar nummer had gekozen. 'Als ik van tevoren had geweten dat het publiekelijk werd, dan weet ik niet zeker of ik dat had gedaan', zei Ilse.

Logisch! Dit zijn professionele topartiesten met een enorme, succesvolle discografie en decennia aan ervaring.

Daar moet die commissie beter rekening mee houden, als ze van 'grote namen' vragen om zich vanwege fairplay te voegen naar dit selectieproces. Het is toch vooral bedoeld voor onervaren artiesten die een deelname niet aankunnen. Na Mia & Dion werd het live optreden toegevoegd, en na Joost werd een gesprek met een psycholoog (of mental coach) toegevoegd.

(Zoals ik eerder al schreef ben ik ontevreden over dit selectieproces en ik vind dat het anders moet, maar het is wat het is.)

Heeft Anouk een punt? Ik denk deels. Je mag I Would Stay van Krezip/Jacqueline wel een Nederlandse klassieker noemen, in die context een masterpiece. Jaap Reesema heeft ook veel ervaring, in diverse genres, en relatief jong, geen boomers.

(Het is ook de vraag hoeveel grote artiesten eigenlijk bereid zijn (en tijd hebben) om zo'n commissie te gaan zitten.)

Cornald, ja.. ik heb ook weleens kritiek op hem gehad, maar hij heeft voor mij vorig jaar veel krediet herwonnen. En het is een feit dat in alle landen die het goed doen op het Songfestival er mensen zijn in de organisatie die de kar trekken, met passie en liefde voor het festival, veel ervan weten, en voor ons is dat nu eenmaal Cornald.

Jan Smit mis ik, die zorgde voor balans. Heel ander type, met ook een berg aan ervaring van optreden in grote venues, songwriting, produceren, en zakelijk. Er werd over hem smalend gedaan, maar je hoeft niet van zijn muziek te houden om te erkennen dat Jan echt een professional is, veel weet. Ook geen boomer. En uiteraard dat hij gelijk had over Mia & Dion.

Maar m.b.t. Sander, Carolien, en Hila moet ik Anouk toch deels gelijk geven. Ik heb de indruk dat het voor hen een leuk bijbaantje is. Sander is ook Songfestivalfan, weet er ook veel van, en wellicht wel goed voor balans en de hetero male gaze. Maar Carolien en Hila zijn volgens mij uit het personeelsbestand van AVROTROS geplukt. Wel goed voor de diversiteit op zich, maar Anouk heeft gelijk dat zij, vanuit haar carrière en ervaring, dan wat sarcastisch is over een afwijzing.
pi_217593174
Die bookmakers is ook maar de wind van de dag. Voor de uitslag van de halve finale maakt het niet uit. In de odds voor de eerste halve finale staan we nog steeds stevig in de bovenste regionen. Ook ook voor de top 5 en top 10 odds. En bij/na de halve finale heeft iedereen de volledige versie van het Nederlandse optreden gezien en kan de wind weer volledig de andere kant op waaien. De uitslag van de halve finale zal meetellen bij de plek die we in de finale krijgen.

En Johan Onderbuik is een orakel waar ik sowieso niet wakker van lig.

Ik geloof in Claude en ik geloof in Pim. #teamkomtgoed.
pi_217593305
Maar eh, maandag mogen dus mensen die in de zaal zitten ons alles vertellen, maar de pers in het perscentrum niet? :?
  Moderator zaterdag 10 mei 2025 @ 13:31:32 #29
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217593322
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 13:28 schreef Em31 het volgende:
Maar eh, maandag mogen dus mensen die in de zaal zitten ons alles vertellen, maar de pers in het perscentrum niet? :?
Die mogen inderdaad geen beelden maken, maar Truus zonder perspas mag dat wel :+
pi_217593419
Op Instagram van Pim Brassien.
Vanmiddag 17.00 uur?
  Moderator zaterdag 10 mei 2025 @ 14:01:07 #31
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217593448
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 13:54 schreef summer52 het volgende:
Op Instagram van Pim Brassien.
Vanmiddag 17.00 uur?[ afbeelding ]
Volgens mij een optreden, doen best veel landen deze dagen. Een klein feestje voor een kleiner publiek. Leuk dat Red Sebastian en JJ er ook optreden.
  Moderator zaterdag 10 mei 2025 @ 14:02:02 #32
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217593458

Kleine zaal zo te zien
  ESF Reporter zaterdag 10 mei 2025 @ 14:06:00 #33
87554 Cee
Welluk?
pi_217593479
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 14:01 schreef Momo het volgende:

[..]
Volgens mij een optreden, doen best veel landen deze dagen. Een klein feestje voor een kleiner publiek. Leuk dat Red Sebastian en JJ er ook optreden.
Yep, Australië en Albanië hebben ook hun eigen feestjes gehouden de afgelopen dagen. Wordt volgens mij steeds vaker door steeds meer delegaties gedaan.
pi_217593487
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 13:31 schreef Momo het volgende:

[..]
Die mogen inderdaad geen beelden maken, maar Truus zonder perspas mag dat wel :+
Alle pers dus volgend jaar in de zaal 8)7
pi_217593493
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 14:02 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Kleine zaal zo te zien
Jeetje lijkt wel in een schuilkelder. :o
Je kunt in die gelegenheid ook essen und trinken. Nou er zal dan wel meer getrunken worden. :)
pi_217593547
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 12:37 schreef Fred_B het volgende:
Dit was vanmorgen de ranking op Betfair. De rest volgt dan wel. Maar laten we verder niet te veel staren naar de bookmakers, want kans op de winst lijkt me een gepasseerd station, en buiten de Top 10 is ook weer vrij onwaarschijnlijk.
[..]

Gek genoeg zie ik België nog wel wat geks doen, zeker bij de jury's. Al hebben die waarschijnlijk toch niet het lied om ook 200+ aan televote binnen te harken.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_217593889
Telegraaf kennende zal het klikbeet zijn en heb geen account, maar

quote:
Claude wijzigt op laatste moment nog dingen aan Songfestivalact C’est la vie: ’Was het maar alleen een kleurwissel’
quote:
Claude moet vooral leren mooi te zingen terwijl hij danst. Hij oefent dat op de loopband
C’est Davie :o)
pi_217593904
Je mag toch niets meer wijzigen als ik Pim in z’n interview goed begreep?
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 10 mei 2025 @ 15:39:58 #39
163650 Greys
pi_217593987
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 15:22 schreef Dave het volgende:
Telegraaf kennende zal het klikbeet zijn en heb geen account, maar
[..]
[..]

Verder in het artikel staat dat die 'op het laatste moment wijzigingen aan de act' gingen over z'n kleding haha.

quote:
Je schijnt op het laatste moment nog de kleur van je outfit te hebben aangepast. Het is burgundy (roodbruin) geworden. Hoe zit dat?
„Dat klopt. Ik vind het allemaal zo leuk en er zijn zoveel mogelijkheden qua outfits. We hadden alles van ons optreden al doorgegeven aan de songfestivalorganisatie, maar op een gegeven moment open ik mijn Pinterest en ik zie een kleur en ik denk: dit is het, het was liefde op het eerste gezicht.”

„Wanneer was de deadline? Twee weken geleden. Ohhh, zouden we misschien toch een klein ding kunnen aanpassen. Binnen tien seconden was het besloten om het alsnog te doen. Het kon gelukkig. Ik moet mezelf echt in toom houden om toch niet nog wat dingetjes aan te passen. Als het hierop aankomt, wil ik het wel zo goed mogelijk doen.”
Hier dus ook weer de bevestiging dat (net als bij Joost etc) de deelnemer zelf ook nu gewoon de outfit bepaalt en kiest. En niet AvroTros, waar sommigen hier weleens bang voor waren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217593995
Oh, ze bedoelen “op het laatste moment voor afreizen naar Basel”. |:)
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 10 mei 2025 @ 15:43:16 #41
163650 Greys
pi_217594009
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 15:41 schreef Dave het volgende:
Oh, ze bedoelen “op het laatste moment voor afreizen naar Basel”. |:)
Ja, die kop leek idd weer heel ergens anders over te gaan.

De grote media mogen dat he. Fanmedia niet. Want eeuwige foei en een cursus van de EBU. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217594035
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 15:39 schreef Greys het volgende:

[..]
Verder in het artikel staat dat die 'op het laatste moment wijzigingen aan de act' gingen over z'n kleding haha.
[..]
Hier dus ook weer de bevestiging dat (net als bij Joost etc) de deelnemer zelf ook nu gewoon de outfit bepaalt en kiest. En niet AvroTros, waar sommigen hier weleens bang voor waren.
S10 en Joost hadden toch ook hun eigen outfit gekozen?
pi_217594042
Die quotes komen allemaal uit een interview van Max en Richard van de Telegraaf met Claude voordat hij naar Bazel ging, ja. Hij vertelt daarin over het maakproces en het allemaal inleveren bij de EBU. Dat interview is 17 april online gekomen: Songfestivalkoorts · Episode

Typisch dat het nu lijkt alsof dit recente quotes zijn. :')
  Moderator zaterdag 10 mei 2025 @ 17:33:50 #44
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217594681
https://www.instagram.com/p/DJelFRwIzIQ/
twitter

Claude op het feestje
  Moderator zaterdag 10 mei 2025 @ 17:41:19 #45
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217594708
twitter

Rise Like A Phoenix met JJ
pi_217594765
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 17:33 schreef Momo het volgende:
https://www.instagram.com/p/DJelFRwIzIQ/
[ x ]

Claude op het feestje
Leuk!
Dat hoge van JJ werkt behoorlijk op m’n zenuwen :@
George Michael
pi_217594788
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 17:51 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Leuk!
Bij mij ook, pfff
pi_217594796
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 17:51 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Leuk!
Hier ook. En ik hou eigenlijk best wel van een countertenor, maar hier staat het me tegen.
pi_217594897
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 17:41 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Rise Like A Phoenix met JJ
Als Nederlander behoort die dat nummer eigenlijk wel te boycotten.
pi_217595065
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 18:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Als Nederlander behoort die dat nummer eigenlijk wel te boycotten.
Hij heeft er speciale herinneringen aan, hij keek toen voor het eerst het Songfestival dacht ik?
George Michael
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')