Met het enthousiasme van Claude, Pim en Cornald en die geheimzinnigheid over de staging heb ik een maanlanding deja-vu, Ik hoop dat ze die verwachtingen dit jaar wél waar maken. Ik merk bij mezelf dat ik op weinig durf te hopen na die rehearsal clipquote:Op zondag 11 mei 2025 21:29 schreef Greys het volgende:
Claude over z'n act tegen William vanmiddag 'it's gonna be amazing, be prepared..'.
En z'n moeder en zussen komen over een paar dagen!
Bekijk deze YouTube-video
Heel herkenbaar.quote:[terwijl ik dat niet verwacht had (op de kop af) een jaar geleden
Claude weet ze wel allemaal in te pakken he?quote:Op zondag 11 mei 2025 21:29 schreef Greys het volgende:
Claude over z'n act tegen William vanmiddag 'it's gonna be amazing, be prepared..'.
Het valt me nu pas op dat hij een heel Nederlands accent heeft in het Engels itt Frans accentquote:Op zondag 11 mei 2025 21:29 schreef Greys het volgende:
Hoe bedoel je dat? Ik denk juist dat het alleen maar positief kan gaan werken als je in de week zelf momentum gaat krijgen. Dan wordt je het land dat besproken gaat worden overal en krijg je aandacht. Dat er voor is gekozen om minimaal iets te delen vind ik juist wel slim.quote:Op zondag 11 mei 2025 20:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het feit dat Pim herhaaldelijk aangeeft dat hij niets prijs wil geven van de act, geeft overigens wel aan dat hij nog veel te leren heeft over het ESF.
Uiteindelijk krijgt maar een kleine minderheid het mee natuurlijk. De gemiddelde kijker wist vorig jaar van tevoren ook niet dat Nemo met een draaischijf zou komen of Slimane een eind van de microfoon zou zingen. Maar wie wel bereikt wordt, zijn fans en ESF-media, waardoor je, als je het goed doet, positieve aandacht kan creëren. Dan ga je omhoog bij de bookmakers, krijg je meer interviews en andere aandacht, en ben je al onderwerp van gesprek zodra je het ESF ingaat.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:16 schreef maresc het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Ik denk juist dat het alleen maar positief kan gaan werken als je in de week zelf momentum gaat krijgen. Dan wordt je het land dat besproken gaat worden overal en krijg je aandacht. Dat er voor is gekozen om minimaal iets te delen vind ik juist wel slim.
Ik heb het gevoel dat in de laatste jaren de jury ook wel weet wat de favorieten zijn en wat hoog staat bij de bookies. Dat ze dan niet als jurylid ineens de favorieten op plek 14 en 18 willen zetten ofzo. BBB zou een potentie kunnen hebben voor lage juryscores.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Uiteindelijk krijgt maar een kleine minderheid het mee natuurlijk. De gemiddelde kijker wist vorig jaar van tevoren ook niet dat Nemo met een draaischijf zou komen of Slimane een eind van de microfoon zou zingen. Maar wie wel bereikt wordt, zijn fans en ESF-media, waardoor je, als je het goed doet, positieve aandacht kan creëren. Dan ga je omhoog bij de bookmakers, krijg je meer interviews en andere aandacht, en ben je al onderwerp van gesprek zodra je het ESF ingaat.
Uiteraard ligt dat ook aan het liedje, maar Zweden, van wie elk detail al bekend is, heeft momenteel al in half Europa TV-interviews gedaan.
Toch is dat niet helemaal hetzelfde. Die staging heeft de staging van Melfest als blauwdruk, een staging die zich daar al bewezen heeft. Dat die nog enigszins aangepast is aan de grotere schaal is voor iedereen wel duidelijk, maar dat die in toonzetting wel hetzelfde zal zijn.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Uiteindelijk krijgt maar een kleine minderheid het mee natuurlijk. De gemiddelde kijker wist vorig jaar van tevoren ook niet dat Nemo met een draaischijf zou komen of Slimane een eind van de microfoon zou zingen. Maar wie wel bereikt wordt, zijn fans en ESF-media, waardoor je, als je het goed doet, positieve aandacht kan creëren. Dan ga je omhoog bij de bookmakers, krijg je meer interviews en andere aandacht, en ben je al onderwerp van gesprek zodra je het ESF ingaat.
Uiteraard ligt dat ook aan het liedje, maar Zweden, van wie elk detail al bekend is, heeft momenteel al in half Europa TV-interviews gedaan.
Ja, dat Kroatië vorig jaar 15x zo veel punten kreeg als Moldavië in 2022 is wat dat betreft ook wel exemplarisch. Zo briljant was dat liedje nou ook weer niet.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat in de laatste jaren de jury ook wel weet wat de favorieten zijn en wat hoog staat bij de bookies. Dat ze dan niet als jurylid ineens de favorieten op plek 14 en 18 willen zetten ofzo. BBB zou een potentie kunnen hebben voor lage juryscores.
Die Nederlanders kunnen niet stemmen en niet gokken, dus dat maakt in principe niet zo veel uit. En een bijzaak als de act op het ESF, lijkt me ook geen thema dat al te lang het algemene nieuws domineert.quote:Op zondag 11 mei 2025 23:06 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Toch is dat niet helemaal hetzelfde. Die staging heeft de staging van Melfest als blauwdruk, een staging die zich daar al bewezen heeft. Dat die nog enigszins aangepast is aan de grotere schaal is voor iedereen wel duidelijk, maar dat die in toonzetting wel hetzelfde zal zijn.
Een staging van een lied dat niet in een NF is gekozen zal altijd door de fans met andere ogen bekeken worden, en met meer kritiek te maken krijgen. Want altijd zal de teneur zijn: het blijft de vraag of het wel aan zal slaan. En speciaal Nederlanders zijn daar erg goed in. Als Pim en co voor het begin had gekozen als snippet, dan was de reactie: ja, maar dit is het gevoelige begin, dat zegt nog niets over wat er verder nog te zien is, maar het zal vast niet feestelijk zijn, anders hadden ze dat wel laten zien. Had Pim voor het feestelijke gekozen, dan was de kritiek: ja, maar als het begin ook al zo is, dan gaat dat niet werken.
Wat gezellig en leukquote:
Dat denk ik ook.quote:Op zondag 11 mei 2025 22:58 schreef Momo het volgende:[..]
Ik heb het gevoel dat in de laatste jaren de jury ook wel weet wat de favorieten zijn en wat hoog staat bij de bookies. Dat ze dan niet als jurylid ineens de favorieten op plek 14 en 18 willen zetten ofzo. BBB zou een potentie kunnen hebben voor lage juryscores.
Voor afgelopen twee edities waarin de jury's een populaire televotingwinnaar afhielden van de winst, gaan ze nu hopelijk niet overcompenseren en Zweden overwaarderen, alleen maar omdat ze verwachten dat die de televote zal winnen.quote:Op zondag 11 mei 2025 23:14 schreef Fred_B het volgende:[..]
Ja, dat Kroatië vorig jaar 15x zo veel punten kreeg als Moldavië in 2022 is wat dat betreft ook wel exemplarisch. Zo briljant was dat liedje nou ook weer niet.
Ik denk eerlijk gezegd echt dat dit precies is wat gaat gebeuren deze keer.quote:Op maandag 12 mei 2025 00:01 schreef NLpop het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
[..]
Voor afgelopen twee edities waarin de jury's een populaire televotingwinnaar afhielden van de winst, gaan ze nu hopelijk niet overcompenseren en Zweden overwaarderen, alleen maar omdat ze verwachten dat die de televote zal winnen.
Aranquote:Op maandag 12 mei 2025 07:37 schreef Dave het volgende:
Aran straks bij 538, want "het gaat niet goed met Claude".
Heeft ie van JJ verloren met UNO?quote:Op maandag 12 mei 2025 07:37 schreef Dave het volgende:
Aran straks bij 538, want "het gaat niet goed met Claude".
Dat is nieuws van donderdag. Wat gaat die morgen melden, het uitbreken van de Eerste Wereldoorlog?quote:Op maandag 12 mei 2025 08:32 schreef Dave het volgende:
[..]
Gezakt naar 7 etc, oud nieuws eigenlijk dus.
Ja, en Zweden is natuurlijk een makkelijk en geloofwaardig land om op te stemmen. Als het nou Montenegro was, dan kon je lekker kritisch doen als jurylid.quote:Op maandag 12 mei 2025 00:12 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd echt dat dit precies is wat gaat gebeuren deze keer.weer een jury-winnaar wil de EBU denk ik ook liever niet.
Ik vind het zo grappig hoe Aran een soort terugkerende villain isquote:
Eens. De pro-Sweden bias is er. Ook bij de pers en een deel van de fans.quote:Op maandag 12 mei 2025 08:58 schreef Fred_B het volgende:[..]
Ja, en Zweden is natuurlijk een makkelijk en geloofwaardig land om op te stemmen. Als het nou Montenegro was, dan kon je lekker kritisch doen als jurylid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |