abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2025 @ 21:29:50 #151
163650 Greys
pi_217605143
Claude over z'n act tegen William vanmiddag 'it's gonna be amazing, be prepared..'.

En z'n moeder en zussen komen over een paar dagen!

Bekijk deze YouTube-video
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217605199
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 21:29 schreef Greys het volgende:
Claude over z'n act tegen William vanmiddag 'it's gonna be amazing, be prepared..'.

Met het enthousiasme van Claude, Pim en Cornald en die geheimzinnigheid over de staging heb ik een maanlanding deja-vu, Ik hoop dat ze die verwachtingen dit jaar wél waar maken. Ik merk bij mezelf dat ik op weinig durf te hopen na die rehearsal clip :@ Desalniettemin heel veel zin in aankomende week, terwijl ik dat niet verwacht had (op de kop af) een jaar geleden *O*
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2025 @ 21:48:28 #153
163650 Greys
pi_217605249
Hm nee, maanlanding heb ik helemaal niet haha. Maanlanding is iets 'extreem opvallends' in mijn hoofd, ik denk dat dit juist meer als geheel mooi gaat zijn en dat de opbouw mooi in beeld gebracht gaat worden waardoor de opbouw in het lied versterkt wordt. Ik ben wel echt blij dat ze er zelf allemaal zo blij mee zijn, dat maakt wel erg benieuwd ja!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217605260
quote:
[terwijl ik dat niet verwacht had (op de kop af) een jaar geleden *O*
Heel herkenbaar.

En ondanks dat ik toch even in een dip raakte na dat rehearsal clipje, zoals velen, ben ik dankbaar dat juist Claude met al zijn warmte en charme ervoor gezorgd heeft dat ik er toch weer zin in heb dit jaar.

Hij zorgt ervoor dat heel veel van het nare gevoel van vorig jaar verdwijnt. Ik gun Claude echt een enorme topscore (winst zou te gek zijn, maar daar durf ik echt niet op te hopen).
pi_217605338
quote:

Claude weet ze wel allemaal in te pakken he? O+
Dat zag je vanmiddag bij Martin ook. Benieuwd wat hij tegen Claude heeft gezegd want het was meer dan goedemiddag en hoe gaat het.

[ Bericht 0% gewijzigd door summer52 op 11-05-2025 22:39:57 ]
  zondag 11 mei 2025 @ 22:11:19 #156
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_217605424
quote:

Het valt me nu pas op dat hij een heel Nederlands accent heeft in het Engels itt Frans accent _O- :D
Fuck the EBU
pi_217605461
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 20:34 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het feit dat Pim herhaaldelijk aangeeft dat hij niets prijs wil geven van de act, geeft overigens wel aan dat hij nog veel te leren heeft over het ESF.
Hoe bedoel je dat? Ik denk juist dat het alleen maar positief kan gaan werken als je in de week zelf momentum gaat krijgen. Dan wordt je het land dat besproken gaat worden overal en krijg je aandacht. Dat er voor is gekozen om minimaal iets te delen vind ik juist wel slim.

[ Bericht 0% gewijzigd door maresc op 11-05-2025 22:20:32 (Spelfout) ]
pi_217605771
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 22:16 schreef maresc het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dat? Ik denk juist dat het alleen maar positief kan gaan werken als je in de week zelf momentum gaat krijgen. Dan wordt je het land dat besproken gaat worden overal en krijg je aandacht. Dat er voor is gekozen om minimaal iets te delen vind ik juist wel slim.
Uiteindelijk krijgt maar een kleine minderheid het mee natuurlijk. De gemiddelde kijker wist vorig jaar van tevoren ook niet dat Nemo met een draaischijf zou komen of Slimane een eind van de microfoon zou zingen. Maar wie wel bereikt wordt, zijn fans en ESF-media, waardoor je, als je het goed doet, positieve aandacht kan creëren. Dan ga je omhoog bij de bookmakers, krijg je meer interviews en andere aandacht, en ben je al onderwerp van gesprek zodra je het ESF ingaat.

Uiteraard ligt dat ook aan het liedje, maar Zweden, van wie elk detail al bekend is, heeft momenteel al in half Europa TV-interviews gedaan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 11 mei 2025 @ 22:58:51 #159
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217605867
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 22:47 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Uiteindelijk krijgt maar een kleine minderheid het mee natuurlijk. De gemiddelde kijker wist vorig jaar van tevoren ook niet dat Nemo met een draaischijf zou komen of Slimane een eind van de microfoon zou zingen. Maar wie wel bereikt wordt, zijn fans en ESF-media, waardoor je, als je het goed doet, positieve aandacht kan creëren. Dan ga je omhoog bij de bookmakers, krijg je meer interviews en andere aandacht, en ben je al onderwerp van gesprek zodra je het ESF ingaat.

Uiteraard ligt dat ook aan het liedje, maar Zweden, van wie elk detail al bekend is, heeft momenteel al in half Europa TV-interviews gedaan.
Ik heb het gevoel dat in de laatste jaren de jury ook wel weet wat de favorieten zijn en wat hoog staat bij de bookies. Dat ze dan niet als jurylid ineens de favorieten op plek 14 en 18 willen zetten ofzo. BBB zou een potentie kunnen hebben voor lage juryscores.
pi_217605909
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 22:47 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Toch is dat niet helemaal hetzelfde. Die staging heeft de staging van Melfest als blauwdruk, een staging die zich daar al bewezen heeft. Dat die nog enigszins aangepast is aan de grotere schaal is voor iedereen wel duidelijk, maar dat die in toonzetting wel hetzelfde zal zijn.

Een staging van een lied dat niet in een NF is gekozen zal altijd door de fans met andere ogen bekeken worden, en met meer kritiek te maken krijgen. Want altijd zal de teneur zijn: het blijft de vraag of het wel aan zal slaan. En speciaal Nederlanders zijn daar erg goed in. Als Pim en co voor het begin had gekozen als snippet, dan was de reactie: ja, maar dit is het gevoelige begin, dat zegt nog niets over wat er verder nog te zien is, maar het zal vast niet feestelijk zijn, anders hadden ze dat wel laten zien. Had Pim voor het feestelijke gekozen, dan was de kritiek: ja, maar als het begin ook al zo is, dan gaat dat niet werken.

Dat Claude wat buiten adem was, en zijn stem wat zwabberde (wat nog niet hetzelfde is als vals zingen overigens) is nu verklaard: het was de laatste run, hij zong niet meer voor het mooie, maar vooral om alles qua beweging en lopen goed te laten matchen met wat de camera doet.
AvroTros heeft niet bewust de slechtste take gekozen (waar hier over werd gespeculeerd) maar voor een moment waarin te zien is dat hij in één take door de camera gevolgd wordt terwijl hij loopt en danst, dat er dansers in zitten en dat hij omringd wordt door violisten en dansers. Dat staaft naar mijn idee genoeg over wat er over het concept gezegd is, om te geloven dat er lijn in het geheel zit. Dus waarom twijfelen aan de uitleg dat er nog een wow moment komt en een in ingetogen einde? Omdat 'Nederland altijd zijn stagings fuckt'? Wat heeft Claude daarmee te maken? Of Pim? Uit het interview bij Ding a Dong heeft Pim het alleen maar gehad over wat voor mogelijkheden er allemaal waren, maar nooit over: Ik moest natuurlijk wel alles binnen en minimaal budget doen, dus het blijft behelpen met deze omroep (die overigens ons wel van al dit moois laat genieten en wie zou het anders moeten doen binnen het Nederlandse Omroepbestel?).
pi_217605953
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 22:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik heb het gevoel dat in de laatste jaren de jury ook wel weet wat de favorieten zijn en wat hoog staat bij de bookies. Dat ze dan niet als jurylid ineens de favorieten op plek 14 en 18 willen zetten ofzo. BBB zou een potentie kunnen hebben voor lage juryscores.
Ja, dat Kroatië vorig jaar 15x zo veel punten kreeg als Moldavië in 2022 is wat dat betreft ook wel exemplarisch. Zo briljant was dat liedje nou ook weer niet.
pi_217605967
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 23:06 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Toch is dat niet helemaal hetzelfde. Die staging heeft de staging van Melfest als blauwdruk, een staging die zich daar al bewezen heeft. Dat die nog enigszins aangepast is aan de grotere schaal is voor iedereen wel duidelijk, maar dat die in toonzetting wel hetzelfde zal zijn.

Een staging van een lied dat niet in een NF is gekozen zal altijd door de fans met andere ogen bekeken worden, en met meer kritiek te maken krijgen. Want altijd zal de teneur zijn: het blijft de vraag of het wel aan zal slaan. En speciaal Nederlanders zijn daar erg goed in. Als Pim en co voor het begin had gekozen als snippet, dan was de reactie: ja, maar dit is het gevoelige begin, dat zegt nog niets over wat er verder nog te zien is, maar het zal vast niet feestelijk zijn, anders hadden ze dat wel laten zien. Had Pim voor het feestelijke gekozen, dan was de kritiek: ja, maar als het begin ook al zo is, dan gaat dat niet werken.
Die Nederlanders kunnen niet stemmen en niet gokken, dus dat maakt in principe niet zo veel uit. En een bijzaak als de act op het ESF, lijkt me ook geen thema dat al te lang het algemene nieuws domineert.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 11 mei 2025 @ 23:51:00 #163
163650 Greys
pi_217606208
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217606223
quote:
17s.gif Op zondag 11 mei 2025 23:51 schreef Greys het volgende:
[ x ]
Wat gezellig en leuk _O_
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_217606234
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 22:58 schreef Momo het volgende:[..]
Dat denk ik ook.

quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 23:14 schreef Fred_B het volgende:[..]
Ja, dat Kroatië vorig jaar 15x zo veel punten kreeg als Moldavië in 2022 is wat dat betreft ook wel exemplarisch. Zo briljant was dat liedje nou ook weer niet.
Voor afgelopen twee edities waarin de jury's een populaire televotingwinnaar afhielden van de winst, gaan ze nu hopelijk niet overcompenseren en Zweden overwaarderen, alleen maar omdat ze verwachten dat die de televote zal winnen.
pi_217606272
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 00:01 schreef NLpop het volgende:

[..]
Dat denk ik ook.
[..]
Voor afgelopen twee edities waarin de jury's een populaire televotingwinnaar afhielden van de winst, gaan ze nu hopelijk niet overcompenseren en Zweden overwaarderen, alleen maar omdat ze verwachten dat die de televote zal winnen.
Ik denk eerlijk gezegd echt dat dit precies is wat gaat gebeuren deze keer. _O- weer een jury-winnaar wil de EBU denk ik ook liever niet.
pi_217606726
Aran straks bij 538, want "het gaat niet goed met Claude".
C’est Davie :o)
pi_217606736
Kan zelf niet luisteren, maar dit was de vooraankondiging.
  Moderator maandag 12 mei 2025 @ 08:12:21 #169
446930 crew  ESF1Gamer
pi_217606962
quote:
9s.gif Op maandag 12 mei 2025 07:37 schreef Dave het volgende:
Aran :r
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 12 mei 2025 @ 08:18:08 #170
163650 Greys
pi_217606987
quote:
9s.gif Op maandag 12 mei 2025 07:37 schreef Dave het volgende:
Heeft ie van JJ verloren met UNO?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217607055
quote:
10s.gif Op maandag 12 mei 2025 08:18 schreef Greys het volgende:

[..]
Heeft ie van JJ verloren met UNO?
Gezakt naar 7 etc, oud nieuws eigenlijk dus.
pi_217607059
Team #aranhefjezelfop
pi_217607242
quote:
10s.gif Op maandag 12 mei 2025 08:32 schreef Dave het volgende:

[..]
Gezakt naar 7 etc, oud nieuws eigenlijk dus.
Dat is nieuws van donderdag. Wat gaat die morgen melden, het uitbreken van de Eerste Wereldoorlog?
pi_217607250
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 00:12 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik denk eerlijk gezegd echt dat dit precies is wat gaat gebeuren deze keer. _O- weer een jury-winnaar wil de EBU denk ik ook liever niet.
Ja, en Zweden is natuurlijk een makkelijk en geloofwaardig land om op te stemmen. Als het nou Montenegro was, dan kon je lekker kritisch doen als jurylid.
pi_217607302
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 08:33 schreef summer52 het volgende:Team #aranhefjezelfop
Ik vind het zo grappig hoe Aran een soort terugkerende villain is _O-

quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 08:58 schreef Fred_B het volgende:[..]
Ja, en Zweden is natuurlijk een makkelijk en geloofwaardig land om op te stemmen. Als het nou Montenegro was, dan kon je lekker kritisch doen als jurylid.
Eens. De pro-Sweden bias is er. Ook bij de pers en een deel van de fans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')