quote:
Op zaterdag 10 mei 2025 20:24 schreef NLpop het volgende:Claude schrikt van commentaar op clip repetitie: 'Alsof het hele land boe riep'Bij AD / DPG Media:
Claude ervaart extra spanning door de negatieve commentaren:
Video hier"Het was steeds positief geweest rondom mij, nu merkte ik hoe het dus ook kan gaan. Het leek wel of het hele land boe riep op het moment dat ik juist de steun het hardst kan gebruiken. Ik ben het stuk zelf gaan terugluisteren, was het echt zo erg? Ik vond van niet, ik was daar aan het dansen en zingen tegelijk, het was de vierde take, ik hoop dat mensen begrijpen dat het een repetitie is.”
"Ik heb overigens voordat dat filmpje online kwam mijn Instagram al van mijn telefoon verwijderd omdat ik mezelf wil beschermen tegen negativiteit en me wil focussen op de act. Die gaat iedereen dinsdag zien, dan gaat ook iedereen begrijpen wat het verhaal erachter is. Daar verheug ik me enorm op. En tussendoor ben ik aan het lezen in boeken en in de Bijbel, dat hielp me ook om rustig te blijven nadat die clip online was gekomen en iedereen zei dat het vreselijk was. Dat is echt een nadeel van deze regel. Ik zou liever hebben dat ze helemaal niets naar buiten brengen, of de hele act in één keer.”
"Het heeft wel gezorgd voor extra onbewuste spanning, ik kreeg het gevoel dat ik me extra moet bewijzen tegenover iedereen. Maar toen ik dat bedacht, heb ik meteen ook voor mezelf bepaald dat ik het naast me neer moet leggen. Ik sta hier nu, maak van alles mee dat bijna niemand meemaakt en ik ga dinsdagavond iets goeds neerzetten. Ik ga hier van genieten en ga Nederland zo goed mogelijk vertegenwoordigen. Dat komt wel goed.”En ook bij Telegraaf een reactie:
Bekijk deze YouTube-video
Ophitsmedia strike again. Die hebben geen enkele behoefte aan nuance, sensatie zorgt voor de clicks en views. Geld moet immers verdiend worden door middel van voorgenoemde methodes. Dat kan door iemand hysterisch positief op te blazen, of hysterisch af te branden. Dat er dan iemand zoveel shit over zich krijgt, interesseert ze geen reet.
Zo gaat het immiddels al jaren, niet alleen met het songfestival of popartiesten, maar ook met voetbal, of zelfs politiek.
We leven in een tamelijk hitserig en hijgerig tijdperk. Koppen zullen rollen, zelfs bij de kleine tegenvallers of foutjes. Noem me me cynisch, maar voorlopig zal het ook niet veranderen met de huidige verdienmodellen. (en breek me de bek niet open over de staat van de sociale media en hun algoritmes)
Vermoedelijk zal volgend jaar onze deelnemer ook gewoon weer een berg ellende op z'n nek krijgen.