Hoop het ook. Dat kan het traantje zijn waar Pim het over had.quote:Op maandag 12 mei 2025 12:19 schreef Greys het volgende:
Toen ik de clip net op tv weer zag keek ik nog eens goed naar het einde waar grote Claude en miniClaude zo hun handen tegen elkaar doen tijdens die gebaren en ik hoop dat dát stukje in de act zit op de één of andere manier. Bv via de (doorzichtige?) LED.
De Youtube van Eurovision! Daar heb je streams zonder commentaar.quote:Op maandag 12 mei 2025 12:56 schreef vencodark het volgende:
Wij hebben sinds kort geen reguliere tv meer.
Via wat kan ik nu het beste, zonder storingen, de uitzending live meekijken?
Bedankt voor het posten! Ik word enthousiast!quote:Op maandag 12 mei 2025 11:59 schreef GeorgeM het volgende:
https://www.nporadio2.nl/(...)e-echt-gaan-opvallen
Het interview met Pim van vanmorgen met Bart Arens.
NPO Start of VRT (evt. met vpn) als je wel Nederlands of Vlaams commentaar wil. Misschien loop je dan ietsjes achter dan de tv-uitzending, maar veel scheelt het niet volgens mij.quote:Op maandag 12 mei 2025 12:56 schreef vencodark het volgende:
Wij hebben sinds kort geen reguliere tv meer.
Via wat kan ik nu het beste, zonder storingen, de uitzending live meekijken?
Vond het vooral leuk om te lezen over z'n zenuwen tijdens de uitzending of hij niks zegt dat verkeerd valt bij demense en hoe hij in paniek was toen hij verdwaalde op weg naar het commentaarhokje. Tis net een echt mens!quote:De meest structurele aanvallen komen van Mark Koster. De podcastmaker en columnist van De Telegraaf heeft een lichte obsessie voor Maas, in zijn ogen onder meer een ‘tv-narcist’, een ‘zure bom’, een ‘Songfestivalwijsneus’, een ‘omhooggevallen figuur’ en een ‘betweter’. Kortom, aldus Koster, ‘het is een verschrikking die man, hij moet daar weg.’
Een half dozijn mensen met wie Maas de afgelopen jaren samenwerkte, vaak intensief, spreekt andere taal. De Volendamse zanger Jan Smit is een van hen. Fuck de EBU, Smit keek er niet van op. Zijn eerste gedachte? ‘Mijn vriend. En de man die door roeien en ruiten gaat om de Nederlandse inzending, ook zijn inzending, te verdedigen.’
Ja!quote:Op maandag 12 mei 2025 13:09 schreef Em31 het volgende:
Hopelijk een keer een meevaller en horen we vanmiddag dat het eigenlijk heel mooi is.
Same! Dat vanmiddag alles op zijn pootjes terechtkomt en dan stijgen we naar plek 3quote:Op maandag 12 mei 2025 13:09 schreef Em31 het volgende:
Hopelijk een keer een meevaller en horen we vanmiddag dat het eigenlijk heel mooi is.
In de zaal hangen normaal wel schermen, zou het daar niet al op te zien zijn?quote:Op maandag 12 mei 2025 13:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja!
Al 'vrees' ik nog een beetje voor vanmiddag omdat het volgens mij het allermooist is op de camerabeelden en daar vanmiddag in de zaal nog geen sprake van is. Ze zien daar hoe het er op het podium uitziet, dus met die camera die om hem heen dwarrelt etc.
Dat vroeg ik mij ook af. Lijkt mij wel, toch?quote:Op maandag 12 mei 2025 13:14 schreef Em31 het volgende:
[..]
In de zaal hangen normaal wel schermen, zou het daar niet al op te zien zijn?
Geen idee. Er was normaal in de middag ook al de stream voor de pers, maar nu dus niet meer. Dus er is eea gewijzigd aan het middaggebeuren qua wat pers te zien krijgt en wat ze mogen. Zo mogen ze vanmiddag ook niet filmen of fotograferen.quote:Op maandag 12 mei 2025 13:14 schreef Em31 het volgende:
[..]
Omdat de EBU een stomme organisatie is die niets op heeft met de echte hard core fans, Henk 😊quote:Op maandag 12 mei 2025 13:41 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Waarom mag er niets meer gefilmd worden? Het komt toch op tv morgen en vanavond zit er al publiek?
Omdat het de eerste complete doorloop is waarschijnlijk, met interval acts etc. Ze willen waarschijnlijk niet alles al spoilen voordat er publiek bij is.quote:Op maandag 12 mei 2025 13:41 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Waarom mag er niets meer gefilmd worden? Het komt toch op tv morgen en vanavond zit er al publiek?
Ik verwacht geen Slays en YASSS-es dit keerquote:Op maandag 12 mei 2025 13:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja!
Al 'vrees' ik nog een beetje voor vanmiddag omdat het volgens mij het allermooist is op de camerabeelden en daar vanmiddag in de zaal nog geen sprake van is. Ze zien daar hoe het er op het podium uitziet, dus met die camera die om hem heen dwarrelt etc.
Hardop lachen om die emoji.quote:Op maandag 12 mei 2025 13:52 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik verwacht geen Slays en YASSS-es dit keer in ieder geval [ link | afbeelding ]
Nee, morgen zit @TheVulture geloof ik in de zaal.quote:Op maandag 12 mei 2025 13:57 schreef Aadrianus het volgende:
Was er niet iemand van het forum hier die vandaag in de zaal zit?
Gnjilica 2026quote:Op maandag 12 mei 2025 13:59 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Wat mij betreft staat de winnaar op deze foto.
Alvast aan het indekkenquote:Op maandag 12 mei 2025 13:58 schreef grazz het volgende:
Als je in de zaal zit en het prachtige LEDdecor ziet met daarop allerlei toffe graphics, snap ik wel dat je daar onder de indruk van kan zijn. Een lied als dat van Claude, waarbij de camera dicht op hem zit, kan dan een wat lauwere reactie ontvangen omdat er geen interactie is met het publiek daar, maar zegt natuurlijk niks over z'n kansen morgen. Ik hoop op een The Common Linnets-je qua regie. Dat je meteen vanaf de eerste seconde wordt gegrepen en Claude je daarna niet meer loslaat.
Zeker, het geeft wel een beeld dat wij kennen. Iemand die perfectionistisch is, maar ook leuk in de omgang buiten beeld, en sowieso een enorme liefhebber. En ook (ondanks dat het uit de mond van D.Dekker komt) dat hij zelf dingen prachtig kan vinden, maar moeite heeft in te schatten of iets kan scoren op een ESF.quote:Op maandag 12 mei 2025 13:08 schreef Greys het volgende:
Dit lange stuk van Volkskrant over Cornald is imho de moeite van het lezen echt waard.![]()
Met o.a.
[..]
Vond het vooral leuk om te lezen over z'n zenuwen tijdens de uitzending of hij niks zegt dat verkeerd valt bij demense en hoe hij in paniek was toen hij verdwaalde op weg naar het commentaarhokje. Tis net een echt mens!![]()
https://www.volkskrant.nl(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F
Zeker, maar je bent dus afhankelijk van fans in de zaal die dat gaan filmen en daarna uploaden, in plaats van gewoon van de show te genieten.quote:Op maandag 12 mei 2025 13:14 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja ik vond hem lekker menselijk overkomen, inclusief diverse onzekerheden of hij het allemaal wel goed genoeg doet, en tof dat mensen die jaren met hem werken hem oprecht zo lief vinden.quote:Op maandag 12 mei 2025 14:48 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zeker, het geeft wel een beeld dat wij kennen. Iemand die perfectionistisch is, maar ook leuk in de omgang buiten beeld, en sowieso een enorme liefhebber. En ook (ondanks dat het uit de mond van D.Dekker komt) dat hij zelf dingen prachtig kan vinden, maar moeite heeft in te schatten of iets kan scoren op een ESF.
Wat Griekenland en Cyprus samen kunnen, dat kunnen wij ook!quote:Op maandag 12 mei 2025 14:52 schreef Momo het volgende:
https://www.instagram.com/p/DJjJ63SNE0k/
Claude en Red Sebastian
quote:Op maandag 12 mei 2025 15:05 schreef NailQueen het volgende:
https://www.instagram.com/eurovision/reel/DJjeWNwvnrh/
Vragen beantwoorden uit een bak met kaas!
Kopieer jij zo ajb ff wat zij erover schrijven hierheen? Ik check Twitter!quote:
Mooi, het verhaal van de staging.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:07 schreef Eurochacha het volgende:
https://www.instagram.com/reel/DJjrjcMsE9b/?igsh=c2FsZmFwN2VkeGxj
Leuk! De bloemen zien er hier mooi uit en ook leuk dat we een stukje van het spiegel-idee zienquote:Op maandag 12 mei 2025 17:07 schreef Eurochacha het volgende:
https://www.instagram.com/reel/DJjrjcMsE9b/?igsh=c2FsZmFwN2VkeGxj
Representatief, maar geen maanlanding die ons naar de overwinning katapulteert, haal ik er vooral uit.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:18 schreef CityPigeon het volgende:
Ik vind de reacties (op die van Tom na) nog steeds niet overlopen van enthousiasme. Had op meer gehoopt dan "decent" maar goed we zullen zien.
Heb ik ook wel.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:18 schreef CityPigeon het volgende:
Ik vind de reacties (op die van Tom na) nog steeds niet overlopen van enthousiasme. Had op meer gehoopt dan "decent" maar goed we zullen zien.
Wat vet, mensenquote:Op maandag 12 mei 2025 17:18 schreef Greys het volgende:
Voor degenen zonder instagram, hier kan je het belangrijkste stuk dan alsnog zien.
[ x ]
Ik denk dat het wel duidelijk is als je het volledig ziet. Pim legt de beweegredenen achter het concept uit, maar het concept zelf spreekt wel voor zich in beeld.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:22 schreef Dave het volgende:
En thank god weer een staging die uitgelegd moet worden! We zouden het toch es moeten doen met iets wat vanzelf spreekt!
Dat is waar, als je het moet uitleggen is het dus niet duidelijk genoeg. Maar goed, dat beeld met mini-Claude is volgens mij wel sterk... had alleen ook aan het begin moeten zitten. Dat is je money shot.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:22 schreef Dave het volgende:
En thank god weer een staging die uitgelegd moet worden! We zouden het toch es moeten doen met iets wat vanzelf spreekt!
Dansers, die eerst 'in love' verbeelden, en dan het 'miserable', het liefdesverdriet/gekwetst zijn? Dan de violisten die een soort mensen zijn ie om hem heen gaan staan?quote:Op maandag 12 mei 2025 17:27 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel duidelijk is als je het volledig ziet. Pim legt de beweegredenen achter het concept uit, maar het concept zelf spreek wel voor zich in beeld.
quote:Op maandag 12 mei 2025 17:30 schreef Dave het volgende:
Verder ben ik tevreden hoor, laat dat duidelijk zijn.
Ja, de beste elementen lijken nu te komen op het moment dat de kijker zijn mening al wel gevormd heeft.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:28 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is waar, als je het moet uitleggen is het dus niet duidelijk genoeg. Maar goed, dat beeld met mini-Claude is volgens mij wel sterk... had alleen ook aan het begin moeten zitten. Dat is je money shot.
Het doet me nu allemaal nog een beetje Pannecouckiaans aan. Ook op de beelden die we tot nu toe zien. Niet per se slecht, maar wel een beetje saai.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:32 schreef Greys het volgende:
(Ik had zelf ook liever een veel vrolijker gebeuren gezien. Dat wel. Pim is voor mij nog niet de Staging Saviour die we hadden gehoopt. Maar misschien morgenavond alsnog. Ik hoop het maar.)
Hij legt uit wat de inspiratie is. Dat wil niet zeggen dat de kijkers dat allemaal letterlijk moeten begrijpen. Het ligt ten grondslag aan wat we zien. En de kijkers mogen ermee doen wat ze willen.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:30 schreef Dave het volgende:
[..]
Dansers, die eerst 'in love' verbeelden, en dan het 'miserable', het liefdesverdriet/gekwetst zijn? Dan de violisten die een soort mensen zijn ie om hem heen gaan staan?
Ik zal 't tante Gerda eens vragen.
Ja. En te... donker. Ofzo.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:36 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het doet me nu allemaal nog een beetje Pannecouckiaans aan. Ook op de beelden die we tot nu toe zien. Niet per se slecht, maar wel een beetje saai.
De styling doet de das om. Te parelketting. Te netjes. Te stemmig. Te ouwelijk. Te weinig Claude. Zo voelt het voor mij.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja. En te... donker. Ofzo.
Ik snap echt dat het niet een Sjalielie en dansen maar lied is. Maar een beetje meer uplifting had ik wel gehoopt. Maar hopelijk voel ik dat alsnog bij de echte beelden. 🤞🏼🧡
'Te weinig Claude' kan eigenlijk niet want hij heeft het helemaal zelf uitgezocht en de parels zijn de lieveling-accessoire van Claude.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:47 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
De styling doet de das om. Te parelketting. Te netjes. Te stemmig. Te ouwelijk. Te weinig Claude. Zo voelt het voor mij.
De parelketting is wel heel erg Claude. Maar het is inderdaad minder sprekend dan hoe hij er in de videoclip uitziet... of hoe hij er eigenlijk altijd uitziet.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:47 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
De styling doet de das om. Te parelketting. Te netjes. Te stemmig. Te ouwelijk. Te weinig Claude. Zo voelt het voor mij.
Hij werd niet getransformeerd.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:51 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
De parelketting is wel heel erg Claude. Maar het is inderdaad minder sprekend dan hoe hij er in de videoclip uitziet... of hoe hij er eigenlijk altijd uitziet.
Dat is wel wat we altijd doen, als Nederland en Avrotros. Een frisse, jonge artiest ineens transformeren tot een degelijke middle aged chansonnier. Welke stemmers proberen we hiermee te bereiken? Jongeren gaan hier niet op stemmen, terwijl de zanger heel jong is.
Heeft ie in de clip ook niet en daar snapten we het ook toch. Niemand draagt nu nog dezelfde kleren als die je als jong kind droeg. Ik niet tenminste. 😅quote:Op maandag 12 mei 2025 17:53 schreef NailQueen het volgende:
Was het niet beter geweest als Olivier dezelfde kleding als Claude aan had?
Ik vind het pak an sich mooi hoor, ook die kleur!quote:Op maandag 12 mei 2025 17:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij werd niet getransformeerd.
Hij koos dit. Helemaal zelf.
Vertelt hij toch uitgebreid in die andere video. En hoe vreselijk gelukkig hij ermee is. En hoe hij moest lachen dat anderen het op een pyjama vonden lijken maar dat hij er zich geweldig in voelt.
Nee ok, S10 koos het ook helemaal zelf, maar het is wel anders dan hoe ze zich normaal gesproken presenteren... alsof dit erbij hoort op het songfestival, ineens een versie van jezelf zijn die 15 jaar ouder is.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:52 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij werd niet getransformeerd.
Hij koos dit. Helemaal zelf.
Vertelt hij toch uitgebreid in die andere video. En hoe vreselijk gelukkig hij ermee is. En hoe hij moest lachen dat anderen het op een pyjama vonden lijken maar dat hij er zich geweldig in voelt.
Hij mag best een parelketting dragen, maar het is de combinatie van glanzend satijn, stemmige kleur EN parelketting. Het is te veel van hetzelfde. Iemand had in het proces moeten zien dat dat een overkill geeft. In de video draagt hij echt geweldige kleding. Dat had een edge, iets tegendraads, en dat matchte zo mooi met zijn enorm toegankelijke persoonlijkheid. Discrepantie is altijd spannender dan alles dat klopt en gepolijst is. Hij kan alles dragen, hij heeft genoeg schwung van zichzelf. En nu is het te braaf. Hij heeft gekozen uit iets wat hem is aangeboden door de ontwerpster. En zij had beter moeten weten. En ook Pim had in de styling wel om iets meer avontuur kunnen vragen.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:49 schreef Greys het volgende:
[..]
'Te weinig Claude' kan eigenlijk niet want hij heeft het helemaal zelf uitgezocht en de parels zijn de lieveling-accessoire van Claude.
Dit is dus óók gewoon Claude. Wat wij er ook van vinden.
Ik vind het ook wat donker allemaal hoor! Van wat ik tot nu toe allemaal zag dan.quote:Op maandag 12 mei 2025 17:56 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind het pak an sich mooi hoor, ook die kleur!
Het staat hem prachtig. Maar misschien dat het in combinatie met de staging een iets te donker geheel wordt.
Dus we kunnen nu eindelijk de AvroTros de schuld geven van de scheurjurk?quote:Op maandag 12 mei 2025 18:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het ook wat donker allemaal hoor! Van wat ik tot nu toe allemaal zag dan.
Maar vorig jaar werd hier ook al geroepen dat AvroTros Joost heus in dat blauwe pak had gehesen omdat hij AvroTrosserig moest worden (bleek totaal niet zo, had hij helemaal zelf ontworpen zei hij zelf en was z'n eigen styling en keuze) en nu lees ik weer dat 'we dat altijd doen als NL en AvroTros', iemand transformeren tot iets dat hij niet is. Maar ook Claude is overduidelijk in dat HIJ dit koos en wilde. Niet AvroTros, niet NL.
Wat wij er ook van vinden natuurlijk.
Want je kunt er alsnog gewoon iets van vinden.
Het is bijna jammer dat ik geen instagram heb, anders had ik onder Gordon's post: "Relevantie zit er niet meer in" gezet.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:01 schreef Eightyone het volgende:
Gordon. Stomme zak.
https://www.mediacourant.(...)aude-jij-winnen-nee/
Ja, Joost loopt normaal inderdaad ook niet in zo'n puntpak haha. Maar toch wel gaaf dat het ook na het ESF een ding is gebleven bij hem nog een tijd. En hij het ook in de clip al droeg bv. Ik vond het ook een briljante zet trouwens, dat pak!quote:Op maandag 12 mei 2025 17:56 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nee ok, S10 koos het ook helemaal zelf, maar het is wel anders dan hoe ze zich normaal gesproken presenteren... alsof dit erbij hoort op het songfestival, ineens een versie van jezelf zijn die 15 jaar ouder is.
Dat is het ja! Het lijkt allemaal grotendeels kleurloos!quote:Op maandag 12 mei 2025 18:00 schreef Dave het volgende:
Alle kleur die in de clip zat is er eigenlijk uit, ook de kleding/make up van de dansers, weg.
Alleen Olivier is as is overgenomen. Behalve het logo op z'n trui, want een merk-logo zal wel niet mogen. Dus daar is een blauw hartje van gemaakt.
AvroTros die roept 'WIJJJJ WILLEN TIETEN ZIENNNN, WIJ WILLEN TIETEN ZIENNNN' is inderdaad wel helemaal hoe het vast gegaan is.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:03 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Dus we kunnen nu eindelijk de AvroTros de schuld geven van de scheurjurk?
Nogmaals, de artiesten kiezen het wel zelf, maar van het nummer dat ze insturen tot hoe ze eruit zien en hoe hun staging is, het lijkt wel of ze zich aanpassen aan wat ze denken dat de Avrotros verwacht van een Eurovisie-inzending. Misschien onbewust, maar toch.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind het ook wat donker allemaal hoor! Van wat ik tot nu toe allemaal zag dan.
Maar vorig jaar werd hier ook al geroepen dat AvroTros Joost heus in dat blauwe pak had gehesen omdat hij AvroTrosserig moest worden (bleek totaal niet zo, had hij helemaal zelf ontworpen zei hij zelf en was z'n eigen styling en keuze) en nu lees ik weer dat 'we dat altijd doen als NL en AvroTros', iemand transformeren tot iets dat hij niet is. Maar ook Claude is overduidelijk in dat HIJ dit koos en wilde. Niet AvroTros, niet NL.
Wat wij er ook van vinden natuurlijk.
Want je kunt er alsnog gewoon iets van vinden.
Een beetje het VI onder internetpagina's. Verzuurde clickbait en dom gelul.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:03 schreef Dave het volgende:
Waarom posten we hier uberhaupt nog links van de mediacourant?
Dat was echt een statement piecequote:Op maandag 12 mei 2025 18:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, Joost loopt normaal inderdaad ook niet in zo'n puntpak haha. Maar toch wel gaaf dat het ook na het ESF een ding is gebleven bij hem nog een tijd. En hij het ook in de clip al droeg bv. Ik vond het ook een briljante zet trouwens, dat pak!
Dus de ene artiest zal 'beter' kiezen dan de ander. Het blijven mensen met eigen smaken.
Gelukkig staat op dat moment de LED-spiegel voor de LED-wall, maar ik hoop dat de shots zo zijn dat je dat niet ziet. Ik gok er op dat er op dat moment een wide-shot is, en dat je dus die spiegel al wel ziet staan, but we'll see.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:04 schreef Arizona het volgende:
Ik hoop dat de led-bloemen (en misschien toch ook het lichtplan) dit alsnog meer dan goed gaan maken
Het probleem is meer dat als hij geblinddoekt iets uit zijn eigen kast had gepakt, dat het waarschijnlijk leuker was geweest.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, Joost loopt normaal inderdaad ook niet in zo'n puntpak haha. Maar toch wel gaaf dat het ook na het ESF een ding is gebleven bij hem nog een tijd. En hij het ook in de clip al droeg bv. Ik vond het ook een briljante zet trouwens, dat pak!
Dus de ene artiest zal 'beter' kiezen dan de ander. Het blijven mensen met eigen smaken.
Precies jaquote:Op maandag 12 mei 2025 18:05 schreef Greys het volgende:
[..]
AvroTros die roept 'WIJJJJ WILLEN TIETEN ZIENNNN, WIJ WILLEN TIETEN ZIENNNN' is inderdaad wel helemaal hoe het vast gegaan is.
Ik denk persoonlijk gewoon echt niet dat ze denken aan 'wat AvroTros verwacht'. Ze weten als ze hieraan beginnen donders goed wat het Songfestival is, hebben er zelf al vaker naar gekeken etc. Weten dat het veel meer is dan optreden in een AvroTros-programma in een kleine studio. Dus ik denk zelf dat ze misschien meer denken aan wat men (het hele miljoenenpubliek) verwacht en wat ze daarbij zelf mooi vinden.quote:Op maandag 12 mei 2025 18:05 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Nogmaals, de artiesten kiezen het wel zelf, maar van het nummer dat ze insturen tot hoe ze eruit zien en hoe hun staging is, het lijkt wel of ze zich aanpassen aan wat ze denken dat de Avrotros verwacht van een Eurovisie-inzending. Misschien onbewust, maar toch.
Blauw hartje verwijzing naar joost? Of zie ik er nu teveel in 👀quote:Op maandag 12 mei 2025 18:00 schreef Dave het volgende:
Alle kleur die in de clip zat is er eigenlijk uit, ook de kleding/make up van de dansers, weg.
Alleen Olivier is as is overgenomen. Behalve het logo op z'n trui, want een merk-logo zal wel niet mogen. Dus daar is een blauw hartje van gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |