SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De poes houden we maar binnen inderdaad. Ik denk dat het gisteren overdag of vannacht is gebeurd.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Iew @:Syrena Heb je geen huisdieren die er misschien van gaan eten? Want dat lijkt me niet gezond.
De dierenambulance zei gemeente bellen. Die zijn dinsdag pas weer bereikbaarquote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:18 schreef AnneX het volgende:
Oh en er is geen kadaver ophaaldienst? Of overleg met dierenambu?
In de polder ligt wel eens een dood kalf of varken langs de dijk gewikkeld in zak te wachten op afhalen.
Het is/was een beschermd dier. Even de politie bellen met de vraag, wat er mee te doen.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:39 schreef Syrena het volgende:
[..]
De poes houden we maar binnen inderdaad. Ik denk dat het gisteren overdag of vannacht is gebeurd.
[..]
De dierenambulance zei gemeente bellen. Die zijn dinsdag pas weer bereikbaarGemeente verwijst dan weer door naar een ophaler denk ik.
Mijn man wil 'm in de kliko mikken. Hij is alleen nog niet thuis, dus die heeft de situatie nog niet live gezien (en geroken)
In een vuilniszak stoppen en in de kliko gooien...quote:Op vrijdag 2 mei 2025 16:49 schreef z80 het volgende:
[..]
Het is/was een beschermd dier. Even de politie bellen met de vraag, wat er mee te doen.
Fysiomartelboxquote:Op vrijdag 2 mei 2025 17:50 schreef Tuindier het volgende:
Hier ook weekend! Vanmorgen gemarteld bij de fysio, en in combinatie met die warmte vraagt dat om een rustige avond.
Hij ligt er al in. RIP Johnquote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:27 schreef sigme het volgende:
@:syrena waarom niet de marter in de kliko?
@:annex de kadaverophaaldienst rijdt niet voor wild en stuurt trouwens ook een rekening.
Opgeruimd staat netjes.quote:
Het is altijd zo’n mengeling van fijn en dat ik weet dat het helpt en ook blij dat ik meer mag of we iets extra’s proberen, en weten dat future me met de korte termijn gevolgen mag dealen.quote:
quote:Op vrijdag 2 mei 2025 15:57 schreef AnneX het volgende:
Kaatje haakt af, zelf heb ik geen airfryer.
Wie waagt zich aan deze variatie op hasselback:Grappig! En lekkerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Precies dat. Ik moet echt enorm moeilijke oefeningen doen ook dit keer. Het doet nog pijn ook, waardoor ik nog minder met mijn dag kan doen. Mopperquote:Op vrijdag 2 mei 2025 20:24 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Het is altijd zo’n mengeling van fijn en dat ik weet dat het helpt en ook blij dat ik meer mag of we iets extra’s proberen, en weten dat future me met de korte termijn gevolgen mag dealen.
Zoals de grote opwinding dat Trump financiële voordelen uit zijn positie lijkt te halen terwijl de halve senaat dat al decennia doet.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 20:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Oh dat heb ik met selectieve verontwaardiging.
quote:Op vrijdag 2 mei 2025 22:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zoals de grote opwinding dat Trump financiële voordelen uit zijn positie lijkt te halen terwijl de halve senaat dat al decennia doet.
https://youtube.com/shorts/xvriwMCa7rE?si=RngyLLqzDKlMjr9nquote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Gesponsord paasfeest, Trump bijbels, Trump crypto, je voor een miljoen inkopen op de inauguratie, abonnementen op het Witte Huis en het oor van de president aan kunnen schaffen, reclame door de president voor een merk auto's, een president die grof geld verdient aan het laten overnachten van de secret service in zijn eigen hotels en resorts. En dat zijn alleen nog maar een paar dingen die 100% zeker en in het openbaar zijn gebeurd.
But what about ... Ja, wat eigenlijk Jan?
Met zijn anti-Amerikaanse mosterdquote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
https://youtube.com/shorts/xvriwMCa7rE?si=RngyLLqzDKlMjr9n
Bestrijd ik dit? Maar dat afgevaardigden in de senaat al decennia lang beter doen in hún investeringen dan de grootse beleggers, hoor ik weinig over.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Gesponsord paasfeest, Trump bijbels, Trump crypto, je voor een miljoen inkopen op de inauguratie, abonnementen op het Witte Huis en het oor van de president aan kunnen schaffen, reclame door de president voor een merk auto's, een president die grof geld verdient aan het laten overnachten van de secret service in zijn eigen hotels en resorts. En dat zijn alleen nog maar een paar dingen die 100% zeker en in het openbaar zijn gebeurd.
But what about ... Ja, wat eigenlijk Jan?
Obama charismatische en geliefd presidentquote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
https://youtube.com/shorts/xvriwMCa7rE?si=RngyLLqzDKlMjr9n
Ja het blijft wel steeds stapjes beter gaan, ik kan al heel veel meer. Maar ik moet doseren, en rustig aan doen en dat vind ik heel lastig. Voor het eerst in mijn leven dat ik fysiek beperkt ben en dat duurt nu al maanden. Wil ook weer niet te veel klagen, want we gaan nog steeds voor volledig herstel.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 21:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Precies dat. Ik moet echt enorm moeilijke oefeningen doen ook dit keer. Het doet nog pijn ook, waardoor ik nog minder met mijn dag kan doen. Mopper
Doet jouw rug (toch) het wel al beter?
Whataboutism.quote:Op vrijdag 2 mei 2025 23:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bestrijd ik dit? Maar dat afgevaardigden in de senaat al decennia lang beter doen in hún investeringen dan de grootse beleggers, hoor ik weinig over.
Dat is wat je selectieve opwinding noemt, waar LHO het over had. Ik geef hem er een voorbeeld van om te weten of hij dat bedoeld.
Doseren is een van de moeilijkste dingen. Het komt vast goed uiteindelijkquote:Op zaterdag 3 mei 2025 07:39 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Ja het blijft wel steeds stapjes beter gaan, ik kan al heel veel meer. Maar ik moet doseren, en rustig aan doen en dat vind ik heel lastig. Voor het eerst in mijn leven dat ik fysiek beperkt ben en dat duurt nu al maanden. Wil ook weer niet te veel klagen, want we gaan nog steeds voor volledig herstel.
Nee, juist niet, de belastingbetaler betaalt nu niet daaraan mee.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 08:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Fijn dat je beetje bij beetje vooruit gaat @:Tuindier Alleen dat doseren he? Da's toch zo ontzettend lastig.
De zere rug gaat hier ook langzaam beter, maar wel veel te langzaam naar mijn idee.
Ook net kunnen doneren voor een uitje voor AZC bewoners (gisteravond lukte het steeds niet). Als het met de diverse inzamelingen zo doorgaat, kunnen straks alle AZC kinderen een dagje naar de Efteling, een dagje uit gesponsord door Faber
Er is een budget hiervoor (niet perse voor efteling maar voor musea bezoek of workshops). En nee, geen beloning voor slecht gedrag maar ter voorkoming van ellende.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee, juist niet, de belastingbetaler betaalt nu niet daaraan mee.
Maar goed, omdat mensen van het AZC vorig jaar mensen hebben neergestoken op de kermis stuur je ze nu een dagje weg.
Eigenlijk beloon je dus slecht gedrag?
Lekker makkelijk weer op deze manier. Zo hoef je nooit een fatsoenlijk gesprek te voeren want "dat hou je nou eenmaal".quote:Op zaterdag 3 mei 2025 08:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat hou je bij een commentaar over selectief opwinden nu eenmaal.
Het gaat niet om dezelfde jongens. De jongeren die dit jaar zouden gaan, hebben niets misdaan hoor. Die hoeven niet te boeten voor wat anderen al dan niet gedaan hebben.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee, juist niet, de belastingbetaler betaalt nu niet daaraan mee.
Maar goed, omdat mensen van het AZC vorig jaar mensen hebben neergestoken op de kermis stuur je ze nu een dagje weg.
Eigenlijk beloon je dus slecht gedrag?
55.000 in 17 uur. En da's alleen nog maar deze actie. Zwijgend Nederland overstemd schreeuwend Nederlandquote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
'om spanningen met de lokale jeugd te voorkomen' - misschien moet de lokale jeugd dan iets minder schultenbrau naar binnen gieten en wat minder boos worden als er een bruun persoon in de rij voor hun staat.
Aan de andere kant is een opstootje op de kermis wel hét toppunt van assimilatie in het dorp
Dit is ook vrij stereotyperend he, dat heb je door? Ik vind het achterlijk hoe nu over de asielzoekers daar gesproken wordt waarvoor het uitje georganiseerd was, maar als we dat veroordelen, waarom is het dan ineens wel oke om zo over lokale jeugd daar te gaan praten?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
'om spanningen met de lokale jeugd te voorkomen' - misschien moet de lokale jeugd dan iets minder schultenbrau naar binnen gieten en wat minder boos worden als er een bruun persoon in de rij voor hun staat.
Aan de andere kant is een opstootje op de kermis wel hét toppunt van assimilatie in het dorp
Wat ik begreep is dat er vorig jaar tijdens de kermis ruzie is ontstaan tussen lokale en azc jongeren. Waarom is niet bekend gemaakt. Maar wanneer je even rondzoekt zijn dit soort ruzie's er al eeuwen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 11:15 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dit is ook vrij stereotyperend he, dat heb je door? Ik vind het achterlijk hoe nu over de asielzoekers daar gesproken wordt waarvoor het uitje georganiseerd was, maar als we dat veroordelen, waarom is het dan ineens wel oke om zo over lokale jeugd daar te gaan praten?
Ik weet niet precies wat er vorig jaar was gebeurd, als er precies is gebeurd wat jij zegt dan neem ik bovenstaande terug, maar anders vind ik het beetje jammer om rare uitspraken te bestrijden met net zo rare uitspraken. Kunnen we niet rare 3 bestrijden met fatsoen, alle kanten op?
Sowieso zouden ze dus een uitje minder hebben als ze naar de Efteling gaan, want dan kunnen ze niet naar de kermis.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 11:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat ik begreep is dat er vorig jaar tijdens de kermis ruzie is ontstaan tussen lokale en azc jongeren. Waarom is niet bekend gemaakt. Maar wanneer je even rondzoekt zijn dit soort ruzie's er al eeuwen.
3 lokale jongeren zijn voor steekwonden behandeld (afschuwelijk natuurlijk) en een paar amv'ers zijn opgepakt, de volgende dag weer vrijgelaten en door het COA verplaatst naar een andere locatie.
Om evt problemen dit jaar te voorkomen is het jaarlijkse uitje (waar gewoon wettelijk budget voor is) gezet op de dag van de kermis. En dat heeft Faber willen voorkomen, maar dat krijgt ze nu keihard terug. Want zo te zien gaan ze alsnog naar de Efteling dankzij de inzamelingsactie, heeft COA geld over uit het budget voor een ander uitje of workshop, en gaan er waarschijnlijk veel meer kinderen naar de Efteling.
Zie boven. Jongeren mogen dus niet naar de kermis -hun uitje word verzet om dat te voorkomen - vanwege 'spanningen' bij de lokale jeugd. En de mensen uit azc zijn dus niet dezelfde mensen als vorig jaar.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 11:15 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dit is ook vrij stereotyperend he, dat heb je door? Ik vind het achterlijk hoe nu over de asielzoekers daar gesproken wordt waarvoor het uitje georganiseerd was, maar als we dat veroordelen, waarom is het dan ineens wel oke om zo over lokale jeugd daar te gaan praten?
Ik weet niet precies wat er vorig jaar was gebeurd, als er precies is gebeurd wat jij zegt dan neem ik bovenstaande terug, maar anders vind ik het beetje jammer om rare uitspraken te bestrijden met net zo rare uitspraken. Kunnen we niet rare uitspraken bestrijden met fatsoen, alle kanten op?
quote:Op zaterdag 3 mei 2025 11:15 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat er vorig jaar was gebeurd, als er precies is gebeurd wat jij zegt dan neem ik bovenstaande terug, maar anders vind ik het beetje jammer om rare uitspraken te bestrijden met net zo rare uitspraken. Kunnen we niet rare uitspraken bestrijden met fatsoen, alle kanten op?
Dat was heel duidelijk hoorquote:Op zaterdag 3 mei 2025 13:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik geloof niet dat mijn punt helemaal duidelijk is.
Als je niet weet waardoor de ruzie vorig jaar is ontstaan, is het niet oké, en stereotyperend, om er vanuit te gaan dat de amv'ers het wel veroorzaakt zullen hebben. Wat ik bedoelde met mijn post is dat ik het óók niet oké, en stereotyperend, vind om de lokale jeugd dan weg te zetten als lokale jeugd die teveel schultenbrau gezopen heeft en over de zeik raakt als er een bruin persoon voor ze in de rij staat (zoals LHO het omschreef).
Er staat overigens niet spanningen 'bij' de lokale jeugd. Spanningen tussen de amv'ers en de lokale jeugd.
Ik ben het verder helemaal eens met dat het juist slim gepland uitje was en dat deze groep jongeren ook gewoon naar de Efteling moet kunnen etcetera en ik vind Faber ook achterlijk handelen, daar ging het helemaal niet om.
Gelukkig dat het voor jou wel duidelijk was - gezien hoe er voor de post die je quote erop gereageerd werd, had ik toch het idee dat de boodschap niet geheel werd begrepen hoe ik hem had bedoeldquote:Op zaterdag 3 mei 2025 13:23 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat was heel duidelijk hoor![]()
Het idee was om te voorkomen dat spanning keer op zou lopen, bij alle partijen, door een uitje naar de efteling te plannen. Toen deed Faber debiel, waarmee dat uitje los van het budget godsonmogelijk gemaakt werd en er nu gegarandeerd een gespannen situatie ontstaat tijdens de kermis. Top gedeëscaleerd dus! En gelukkig is er iemand beloond voor z'n slechte gedrag.
Dit is wel heel fijn om te zienquote:Op zaterdag 3 mei 2025 11:04 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zwijgend Nederland overstemd schreeuwend Nederland
Vertel, hoe vermijd je whataboutisms bij een discussie over selectief opwinden?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 09:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lekker makkelijk weer op deze manier. Zo hoef je nooit een fatsoenlijk gesprek te voeren want "dat hou je nou eenmaal".
Over vooroordelen gesproken en zeer selectief verontwaardigd zijnquote:Op zaterdag 3 mei 2025 10:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Scroll eens terugquote:Op zaterdag 3 mei 2025 13:41 schreef Clubsoda het volgende:
Door de discussie niet te starten? Iemand betichten van selectief opwinden ís whataboutism.
Behalve dan dat de azc'ers van vorig jaar er niet meer wonen. Dus spanningen tussen de lokale jeugd en een random groep mensen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 13:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Er staat overigens niet spanningen 'bij' de lokale jeugd. Spanningen tussen de amv'ers en de lokale jeugd. Dat is een relevant verschil.
De combi helaas hufters en een mooie gedachte moet je ff uitleggenquote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Hehe In etappes het huis gezogen. Wat ben ik blij dat alles gelijkvloers is. De wc laat ik vandaag maar voor wat die is, dat doe ik of morgen of de hulp van de week. Gebogen poetsen lukt nu echt niet meer.
En ah, bij de diverse opvangplekken van de Keniaanse Olifantenopvang zijn de afgelopen week 4 olifanten die door hen zijn grootgebracht en nu weer in het wild leven langsgekomen om hun pasgeborenen te laten zien. Zo schattig dat jonge spul.
En (helaas) komt vanavond Arnhem bij "Even tot Hier". Hufters hebben een plaquette bij de John Frost brug gestolen en zij hebben een vervanging gemaakt met een hele mooie gedachte erachter.
Er hangt al heel lang bij de John Frost brug (de commandant van "A bridge too far" (ff voor het gemak) een plaquette over de Airborne landingen. En die plaquette is van de week gestolen (ze hebben een ijzerzaag moeten gebruiken). Even tot hier zal er vanavond aandacht aan besteden en hebben een alternatieve plaquette gemaakt van foto;s van soldatenquote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:51 schreef Blues het volgende:
[..]
De combi helaas hufters en een mooie gedachte moet je ff uitleggen
Het was hier best een ding, maar da's natuurlijk wel "ons ding". Ging er domweg vanuit dat het "iedereens ding" was.quote:
Totdat ze begrijpen dat haar "werk" een miljard extra kost. Daar kunnen ook mooie dingen voor gedaan worden, paar huizen of zo, stukje extra spoor, betere scholing, wat meer mensen in de zorg.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 15:32 schreef sigme het volgende:
Faber is de effectiefste minister in dit kabinet. Jullie zien misschien een vrijwillige donatieronde als succesvol verzet. De racisten zien iemand die optreedt. Zij zijn content.
Nee. Je snapt het niet. Het effect zit ‘m niet in wat fysiek wel of niet bereikt wordt.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 15:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Totdat ze begrijpen dat haar "werk" een miljard extra kost. Daar kunnen ook mooie dingen voor gedaan worden, paar huizen of zo, stukje extra spoor, betere scholing, wat meer mensen in de zorg.
Ik snap wel dat racisten heel blij zijn met haar woorden. Maar ik ben vooral blij dat het duidelijk is dat heel veel mensen laten merken geen racist te zijn. Het komt als een soort boomerang terug. Want ook de racisten zien (als ze het willen zien) dat hun mening niet de mening van "het volk" is zoals ze vaak beweren (en faber ook altijd zegt in de kamer)quote:Op zaterdag 3 mei 2025 15:51 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee. Je snapt het niet. Het effect zit ‘m niet in wat fysiek wel of niet bereikt wordt.
Wat zij effectief bereikt is veel meer emotioneel. En dat doet de racisten goed.
quote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:26 schreef sigme het volgende:
Verstandige mensen zien haar gestuntel. Maar verstandigheid is geen winnend lot.
goed zo!quote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:36 schreef Blues het volgende:
Kaat! 1e sessie (na een HELE tijd) NiB zit erop, pfoe!!
Wil elke vrije dag weer een sessie doen.
De 2 Afrikaanse beeldjes (mn gewichtjes) schrokken zich dood![]()
Zo'n actie als vandaag, binnen 23 uur 110.000 euro ophalen (en da's maar 1 actie er zijn er meerdere) geeft mij echt wel hoop. Dat zijn de mensen die niet schreeuwen dat het allemaal fout is, maar die doen gewoon iets, stilletjes, zonder het aan de grote klok te hangen, zonder te schreeuwen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:35 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik vind het zo'n zorgelijke ontwikkeling voor nu en de toekomst.
Ik ben in het aller-allerlaatste obstakel gestrand.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
goed zo!![]()
Doe het vandaag niet. Vond badkamer schoon (beetje) maken en stofzuigen wel genoeg voor vandaag. En ik ben nu echt mijn moeder aan het worden, zittend gestreken![]()
En ook al lukte het niet helemaal @:Tele6 je hebt het wel gedaan
Lag aan de elasticiteit van het touw jaquote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:58 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben in het aller-allerlaatste obstakel gestrand.
We moesten ergens overheen klimmen langs een elastisch touw. Ik heb het vier keer geprobeerd, maar het touw rekte telkens zo uit onder mijn lichaamsgewicht en ik vond het eng.
Ik vraag me alsnog af of het gelukt zou zijn, misschien was er een andere manier geweest om het te doen of zo.
Het is zo'n afgang
Ton opgehaald voor Efteling-uitje jonge asielzoekers, maar het gaat niet door - https://nos.nl/l/2565893quote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zo'n actie als vandaag, binnen 23 uur 110.000 euro ophalen (en da's maar 1 actie er zijn er meerdere) geeft mij echt wel hoop. Dat zijn de mensen die niet schreeuwen dat het allemaal fout is, maar die doen gewoon iets, stilletjes, zonder het aan de grote klok te hangen, zonder te schreeuwen.
Nee, dat was te verwachten. Te beladen voor die dag. Maar COA geeft aan dat het geld verdeeld gaat worden over diverse organisaties die met kinderen in de AZC's werken. En deze jongeren gaan waarschijnlijk op die dag ergens anders heen want dat zit gewoon in het budget dat (de ironie) Faber aan COA geeft en wat bij de taakstelling van het COA hoort.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:04 schreef Blues het volgende:
[..]
Ton opgehaald voor Efteling-uitje jonge asielzoekers, maar het gaat niet door - https://nos.nl/l/2565893
Ja zo begrijp ik ook.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, dat was te verwachten. Te beladen voor die dag. Maar COA geeft aan dat het geld verdeeld gaat worden over diverse organisaties die met kinderen in de AZC's werken. En deze jongeren gaan waarschijnlijk op die dag ergens anders heen want dat zit gewoon in het budget dat (de ironie) Faber aan COA geeft en wat bij de taakstelling van het COA hoort.
Nou ja, de andere mensen zijn er wel overheen gekomen. Volgens de uitslagenlijst hebben maar 4 van de 40 dames het niet gehaald en de andere drie hoeven niet per se op dit obstakel gestrand te zijn.quote:
Een off dag dus. Mag toch wel? Uit je hoofd zetten, volgende keer gaat het zeker beter.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou ja, de andere mensen zijn er wel overheen gekomen. Volgens de uitslagenlijst hebben maar 4 van de 40 dames het niet gehaald en de andere drie hoeven niet per se op dit obstakel gestrand te zijn.
M'n hoofd zat me vandaag ook in de weg. De eerste 1/3 van de wedstrijd liep ik supergoed op schema om met een nette tijd te finishen, maar daarna verloor ik veel tijd omdat ik een obstakel over moest doen, en toen heb ik nogal moedeloos en zwakjes de rest uitgelopen met in m'n achterhoofd dat ik deze achterstand toch niet in zou lopen. Terwijl er geen enkele reden was om dan de achterstand nog groter te laten worden
Ja dit soort operationele zaken hoort Faber zich helemaal niet mee te bemoeien. Oppervlakkig kutwijf.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, dat was te verwachten. Te beladen voor die dag. Maar COA geeft aan dat het geld verdeeld gaat worden over diverse organisaties die met kinderen in de AZC's werken. En deze jongeren gaan waarschijnlijk op die dag ergens anders heen want dat zit gewoon in het budget dat (de ironie) Faber aan COA geeft en wat bij de taakstelling van het COA hoort.
Maar nu laat ze zien dat ze wel wat "doet". Telefoon van burgemeesters en CvdK aannemen doet ze niet, luisteren naar medewerkers of ketenpartners doet ze niet, AZC's bezoeken doet ze niet.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dit soort operationele zaken hoort Faber zich helemaal niet mee te bemoeien. Oppervlakkig kutwijf.
Dat soort dingen heeft toch ook helemaal geen nut voor racisten? Faber mist niks belangrijks voor haar en hun doel.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar nu laat ze zien dat ze wel wat "doet". Telefoon van burgemeesters en CvdK aannemen doet ze niet, luisteren naar medewerkers of ketenpartners doet ze niet, AZC's bezoeken doet ze niet.
Olifanten zijn leuke dieren. Bij verschillende opvang locaties in Azië geweest. En dan niet de kermisattractie met geketende dieren. Maar ruim opgezette gebieden waar de olifanten konden leven.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Hehe In etappes het huis gezogen. Wat ben ik blij dat alles gelijkvloers is. De wc laat ik vandaag maar voor wat die is, dat doe ik of morgen of de hulp van de week. Gebogen poetsen lukt nu echt niet meer.
En ah, bij de diverse opvangplekken van de Keniaanse Olifantenopvang zijn de afgelopen week 4 olifanten die door hen zijn grootgebracht en nu weer in het wild leven langsgekomen om hun pasgeborenen te laten zien. Zo schattig dat jonge spul.
En (helaas) komt vanavond Arnhem bij "Even tot Hier". Hufters hebben een plaquette bij de John Frost brug gestolen en zij hebben een vervanging gemaakt met een hele mooie gedachte erachter.
Toen ik in Kenia was had ik ook graag de Sheldrick foundation willen bezoeken. Maar hun hoofdlocatie in Nairobi was te ver van waar ik was, en ik had maar kort de tijd. Daarnaast is daar maar 1 bezoektijd, ca 15 uur wanneer de weesukkies vanuit Nairobi NP komen naar de slaapvertrekken.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 18:13 schreef z80 het volgende:
[..]
Olifanten zijn leuke dieren. Bij verschillende opvang locaties in Azië geweest. En dan niet de kermisattractie met geketende dieren. Maar ruim opgezette gebieden waar de olifanten konden leven.
En het jonge spul is helemaal leuk. Mocht bij 1 locatie ook tussen de bezoekers door lopen, onder toezicht van ma fant. Speels en lomp zijn ze nog. En willen graag aandacht. Net kleine kinderen.
Allemaal uit angst voor een tegengeluid. Slappe toei.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar nu laat ze zien dat ze wel wat "doet". Telefoon van burgemeesters en CvdK aannemen doet ze niet, luisteren naar medewerkers of ketenpartners doet ze niet, AZC's bezoeken doet ze niet.
Snap niet waarom ze daar bang voor is, ze doet er toch niets meequote:Op zaterdag 3 mei 2025 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Allemaal uit angst voor een tegengeluid. Slappe toei.
Nee, maar omdat ze de materie nauwelijks kent zal ze snel in een hoek gedrukt worden.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 18:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Snap niet waarom ze daar bang voor is, ze doet er toch niets mee
Het is geen afgangquote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ben in het aller-allerlaatste obstakel gestrand.
We moesten ergens overheen klimmen langs een elastisch touw. Ik heb het vier keer geprobeerd, maar het touw rekte telkens zo uit onder mijn lichaamsgewicht en ik vond het eng.
Ik vraag me alsnog af of het gelukt zou zijn, misschien was er een andere manier geweest om het te doen of zo.
Het is zo'n afgang
Nóg strenger?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 18:19 schreef derLudolf het volgende:
Hoewel het asielbeleid best wat strenger mag in mijn ogen, snapt Faber het gewoon niet. Als dat geld al is geoormerkt voor "dagje Efteling" dat is dat geld daar al, dat vloeit niet meer terug naar de lopende bankrekening van de overheid ofzo.
Ze is misschien minister maar zeker geen politicus.
Alsje haar optreden in dat licht blijft zien dan zie je het gevaar niet. Ze is goed in haar werk. Haar werk is iets anders dan wat jij denkt dat het is of zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 18:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, maar omdat ze de materie nauwelijks kent zal ze snel in een hoek gedrukt worden.
Als het niet zo triest was is het dolkomisch om haar in de kamer te zien en antwoorden op kamervragen geven. Ze weet echt nauwelijks iets, moet door haar ambtenaren gecorrigeerd worden. De kamerleden in zo'n commissiedebat weten wel van de hoed en de rand en slaan haar ook met kennis om de oren.
Ik kijk soms omdat het haast een soort komedie is.
Je hebt hier zoveel gelijk in.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 19:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Alsje haar optreden in dat licht blijft zien dan zie je het gevaar niet. Ze is goed in haar werk. Haar werk is iets anders dan wat jij denkt dat het is of zou moeten zijn.
Ze blijft minister ondanks dat mensen die een minister zouden moeten afrekenen op ministerswerk, dat niet doen. En staatsrecht werkt op “blijkbaar is dit wel/niet toelaatbaar”.
En jij hebt hier ook heel veel gelijk in.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 18:59 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Het is geen afgangje hebt gesport, je hebt het tot het laatste obstakel volgehouden, je hebt het niet één maar zelfs vier keer geprobeerd en toen je het eng vond, heb je jezelf toegestaan naar dat gevoel te luisteren en te stoppen, wat belangrijker is dan een of ander vinkje dat je alle obstakels hebt gedaan. Dat is een staaltje zelfzorg/zelfliefde van heb ik jou daar
dat voelt misschien nog niet zo, maar als je het maar vaak genoeg doet dan komt dat vanzelf
![]()
En dan maakt het dus óók niet meer uit hoeveel dames wel alle obstakels hebben gedaan. Jij hebt geluisterd naar wat je op dat moment nodig had, dat is alles wat relevant is. Het wel of niet voltooien van een obstakel an sich zegt niks over jou als persoon.
Ondanks of omdat?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 19:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Alsje haar optreden in dat licht blijft zien dan zie je het gevaar niet. Ze is goed in haar werk. Haar werk is iets anders dan wat jij denkt dat het is of zou moeten zijn.
Ze blijft minister ondanks dat mensen die een minister zouden moeten afrekenen op ministerswerk, dat niet doen. En staatsrecht werkt op “blijkbaar is dit wel/niet toelaatbaar”.
Nou ja, in de ogen van aanhangers levert ze denk ik wel degelijk.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar ze levert nul niets nada. Enige wat ze doet (en dat bedoel jij waarschijnlijk) is de boel vaster dan vast laten lopen om echt een crisis te kunnen uitroepen. En daarom laat wilders haar ook zitten (naast dat hij verder niemand heeft).
Ik ben een trotse woke-gek hoor. Maar dan het echte woke en niet de verzamelput voor mensen die niet onder woorden kunnen brengen waar ze tegen zijn en vooral waarom ze tegen zijn en het dan maar de term "woke" geven.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 21:17 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Nou ja, in de ogen van aanhangers levert ze denk ik wel degelijk.
Ze maakt een punt door geen lintje te willen geven aan COA vrijwilligers. Ze zorgt ervoor dat het uitje naar de Efteling niet doorgaat. Dat zijn waarschijnlijk dingen waarvan aanhangers vinden dat het belachelijk is dat dat zou gaan gebeuren, die nu of niet gebeuren of alsnog maar wel na heel veel aandacht voor haar standpunt. Ze 'staat op' tegen de linkse woke cultuur die haar aanhangers waarschijnlijk zien maar niet aanspreekt.
Linkse woke cultuur / woke-gekkies overigens gebruikt als terminologie die door de aanhangers van Wilders/Faber regelmatig gebezigd wordt, niet mijn eigen mening over links, voor de duidelijkheid
En dan de 2e wijn erbijquote:Op zaterdag 3 mei 2025 21:35 schreef Blues het volgende:
Zo gevaarlijk om TV te kijken![]()
Ilja Gort was hoog in de Italiaanse bergen bij een boerin die Bitto kaas maakt, g op zoek, megaduur.
Besteld![]()
![]()
![]()
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bitto
Wat een prachtig portret zo met die fotootjesquote:Op zaterdag 3 mei 2025 15:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Er hangt al heel lang bij de John Frost brug (de commandant van "A bridge too far" (ff voor het gemak) een plaquette over de Airborne landingen. En die plaquette is van de week gestolen (ze hebben een ijzerzaag moeten gebruiken). Even tot hier zal er vanavond aandacht aan besteden en hebben een alternatieve plaquette gemaakt van foto;s van soldaten [ afbeelding ]
Smeerzeep, daarvoor wordt groene zeep toch ook gebruikt.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zou dit een soort groene zeep zijn? @:sigme weet dit misschien wel.
https://www.dm.de/denkmit-schmierseife-gold-p4010355247261.html
[ afbeelding ]
Ja, heel mooi.en betekenisvol, al zijn jongens (want vaak zo ontzettend jong) erbij.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat een prachtig portret zo met die fotootjes
Ik heb werkelijk geen idee. Je zou wel gelijk kunnen hebben.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Smeerzeep, daarvoor wordt groene zeep toch ook gebruikt.
En op die potten van Tricel staat toch ook goudzeep?
Ik kom eigenlijk nooit bij de DM en ook zelden bij eentje in de buurt, maar zal er es een keer aan ruikenquote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee. Je zou wel gelijk kunnen hebben.
Meestal als allesreiniger. Of om een vlek van een tuintegel te halen, om de groene aanslag van tuinmeubels te halen. De emmers gebruik ik om ergens een papje op te maken, zoals op de aanslag in het toilet.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik kom nooit bij de DM en ook zelden bij eentje in de buurt, maar zal er es een keer aan ruiken![]()
Waarvoor gebruik je groene zeep?
Uitschuiversquote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik kom eigenlijk nooit bij de DM en ook zelden bij eentje in de buurt, maar zal er es een keer aan ruiken![]()
Waarvoor gebruik je groene zeep?
Dat was heavy shitquote:Op zondag 4 mei 2025 11:05 schreef Lonaa het volgende:
Poh. Afgelopen nacht een feestje gedraaid. 600 man, onlogisch ingedeelde bar, 1 tappunt, kapotte bierkoeler, fusten die warm stonden, collega's die "nog niet ingewerkt zijn", de onzichtbare kracht (emballage en vullen) die echt onzichtbaar was.
Het is wel echt een leuk feestje, goede sfeer maar holy shit heb ik er een hard hoofd in gehad rond 11 uurHet kwa natuurlijk wel goed, maar zo tegen de bierkaai (haha) vechten was lang geleden.
Wat een krachtquote:Op zondag 4 mei 2025 12:34 schreef Blues het volgende:
Flatsverhaal
https://www.vogelbescherm(...)ekijken/flatsverhaal
Welke kleur?quote:Op zondag 4 mei 2025 11:32 schreef Blues het volgende:
Haartjes in de verf, 3 wassen draaien en bed verschonen.
Wandelingetje, NiB en eindelijk eens goed beginnen in nieuwe boek.
#dagboek
Het bruin van m'n natuurlijke kleur. Iets lichter bruin dan vroegah op advies van de kapper.quote:
NiB was vandaag een hele toestand om de mambo en chachacha pasjes met een schuine stap naar voren en een klap in je handen op Olga's tempo te kunnen volgenquote:
Ik kijk altijd terug via de tv gids. Deze dingen hoefde ik vandaag niet te doen, maar wel een soort planken. Moest een stoel bij en daarop heb ik voor de zekerheid mijn telefoon gelegd, mocht ik ter aarde storten en niet meer overeind kunnen komenquote:Op zondag 4 mei 2025 13:26 schreef Blues het volgende:
[..]
NiB was vandaag een hele toestand om de mambo en chachacha pasjes met een schuine stap naar voren en een klap in je handen op Olga's tempo te kunnen volgen![]()
Ik had Twister associaties!
Ik heb op YT een Max-NiB playlist gevonden. Oude en nieuwere uitzendingen door elkaar, helemaal prima en afwisselend.
lijf
Doe het niet of doe het goed…is de rail later nog aan te brengen?quote:Op zondag 4 mei 2025 12:54 schreef derLudolf het volgende:
Afgelopen week nog even weer nog even bij de keukenzaak geweest, ook even vloertegels uitgezocht.
Krijg ook nog een offerte zonder apparatuur, aangezien ik het toch (met hulp van een neef) zelf ga plaatsen. Zij verdienen toch niets aan apparatuur.
Dus wat betreft apparatuur: is een telescooprail in een oven ¤300 extra waard?
Ik heb het nog nooit gemistquote:Op zondag 4 mei 2025 14:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
Doe het niet of doe het goed…is de rail later nog aan te brengen?
Je gaat zeker 10 jaar ermee doen. Das ¤ 30, per jaar . 🙃
Op zich vind ik het wel handig: met een hete schaal erop uitschuiven en pakken zónder de handrug te verbranden 😳 bijv. Of uitschuiven en nog wat op een gerecht strooien van kruiden of kaas bijv.
Ik zou eerder meer uitgeven aan een hogere maximumtemperatuur dan een rail...quote:Op zondag 4 mei 2025 12:54 schreef derLudolf het volgende:
Afgelopen week nog even weer nog even bij de keukenzaak geweest, ook even vloertegels uitgezocht.
Krijg ook nog een offerte zonder apparatuur, aangezien ik het toch (met hulp van een neef) zelf ga plaatsen. Zij verdienen toch niets aan apparatuur.
Dus wat betreft apparatuur: is een telescooprail in een oven ¤300 extra waard?
Beide 30°C-300°Cquote:Op zondag 4 mei 2025 14:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik zou eerder meer uitgeven aan een hogere maximumtemperatuur dan een rail...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.POLL
quote:Op zondag 4 mei 2025 15:49 schreef AnneX het volgende:
@:Blues ken je de pianist Youri EgonovSinds een docu over hem, vind ik het geweldig. Met violen heb ik weinig op.
Funshoppen voor brede kledinghangers voor truien en jassen. Kan niet kiezen.
Klein dilemma.
Plaatjes:Nee, ik ga 'm luisteren. Wat triest vroeg overleden lees ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[poll=8844]
Gestemd op de lichte hangers![]()
Ik hou wel van violen![]()
![]()
Picnic is weer binnen voor een week![]()
2 sterke jonge gasten (1 in opleiding) altijd vriendelijk en bereid de tassen 1 trap op te dragen en zetten het hoog op het aanrecht![]()
Gisteren kwam hier een AH bezorger. Ook (net als de picnic mensen) heel vriendelijk en behulpzaam.quote:Op zondag 4 mei 2025 16:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee, ik ga 'm luisteren. Wat triest vroeg overleden lees ik.
Gestemd op de lichte hangers![]()
Ik hou wel van violen![]()
![]()
Picnic is weer binnen voor een week![]()
2 sterke jonge gasten (1 in opleiding) altijd vriendelijk en bereid de tassen 1 trap op te dragen en zetten het hoog op het aanrecht
Eet smakelijk! Ga ze donderdag weer halenquote:Op zondag 4 mei 2025 17:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Eerste verse asperges van dit jaar![]()
Gruwelijk laat maja vakantie en daarna feestjes en zulks
Ik was druk dus de asperges in mijn tuin zijn wel een meter lang gewordenquote:Op zondag 4 mei 2025 17:27 schreef Tuindier het volgende:
We waren net bij een kweker van plantjes die ook asperges doet,
quote:Op zondag 4 mei 2025 19:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik was druk dus de asperges in mijn tuin zijn wel een meter lang geworden
Pics?quote:Op zondag 4 mei 2025 19:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik was druk dus de asperges in mijn tuin zijn wel een meter lang geworden
Nooit gezien omdat we altijd bij Hannie Schaft staan met onze tulpjes.quote:Op zondag 4 mei 2025 20:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat netjes, die herdenkmelding op fokNog nooit eerder gezien, geloof ik, omdat ik het ook nog nooit eerder vergat
quote:Op zondag 4 mei 2025 20:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Nooit gezien omdat we altijd bij Hannie Schaft staan met onze tulpjes.
Wat zie je dan?
Toevallig deze vanmiddag naar Mrs V gestuurd. Crappyquote:
Mogelijk ga je er niet dood aan (ik weet oprecht niet of het giftig wordt) maar je tanden zijn daarna in ieder geval goed geflostquote:Op zondag 4 mei 2025 21:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat zijn wel uit de klauwen gegroeide aspergesNooit geweten dat dat ook kan.
Zouden de uitlopers eetbaar zijn?
Nooit geweten dat het een userfoto is. Nice!quote:Op zondag 4 mei 2025 20:52 schreef borisz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tijdens de Nationale Herdenking op 4 mei herdenken we allen -burgers en militairen-
die in het Koninkrijk der Nederlanden, of waar ook ter wereld, zijn omgekomen sinds
het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties of in vredesmissies.
Foto van Roel_jewel. Bekende user uit het verleden. Helaas in 2018 voor het laatst gepost.
(al spreek ik hem nog wel via andere sociale mediaas)
Dankje!quote:Op zondag 4 mei 2025 20:52 schreef borisz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tijdens de Nationale Herdenking op 4 mei herdenken we allen -burgers en militairen-
die in het Koninkrijk der Nederlanden, of waar ook ter wereld, zijn omgekomen sinds
het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties of in vredesmissies.
Foto van Roel_jewel. Bekende user uit het verleden. Helaas in 2018 voor het laatst gepost.
(al spreek ik hem nog wel via andere sociale mediaas)
Zo danquote:Op zondag 4 mei 2025 21:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Toevallig deze vanmiddag naar Mrs V gestuurd. Crappy
[ afbeelding ]
swaar lefeuhquote:Op zondag 4 mei 2025 17:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Eerste verse asperges van dit jaar![]()
Gruwelijk laat maja vakantie en daarna feestjes en zulks
WTAsperguhquote:Op zondag 4 mei 2025 21:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Toevallig deze vanmiddag naar Mrs V gestuurd. Crappy
[ afbeelding ]
Daar ga je toch alleen maar van schaterlachen ?quote:Op zondag 4 mei 2025 22:54 schreef AnneX het volgende:
Van zo’n sms !!! is toch even schrikken!
…” (BELASTINGDIENST) Schuld onbetaald na aanmaningen. Gerechtsdeurwaarder legt beslag op 05-05-2025. Betaal nu via:
spoed-verwerking.site…”
De docu over de overlevenden die terugkwamen gezien?, gotsamme die bureaucratie etc in NLquote:Op zondag 4 mei 2025 23:01 schreef AnneX het volgende:
Wat een trieste verhalen worden kort verteld door de mensen, die kransen legden namens een groep.
Mooi gedaan altijd met twee generaties .
En premier Schoof, die mooi sprak en dan moet leiding geven aan het zootje ongeregeld dat regering heet.
Woorden in tegenspraak met daden.
Te lang blijkbaar. Geen idee hoe lang.quote:Op zondag 4 mei 2025 23:02 schreef AnneX het volgende:
Wat een houten staken Vanyel😳 Sooooo.
Hoe lang heb je niet gekeken? Staan ze achterin detuin?
Nee, kan het niet aanzien.quote:Op zondag 4 mei 2025 23:12 schreef Blues het volgende:
[..]
De docu over de overlevenden die terugkwamen gezien?, gotsamme die bureaucratie etc in NL![]()
Na 2 seconden, wèl ja.quote:Op zondag 4 mei 2025 22:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Daar ga je toch alleen maar van schaterlachen ?
Nou idd.quote:Op zondag 4 mei 2025 23:16 schreef AnneX het volgende:
Nee, kan het niet aanzien.
De verhalen ken ik. Om je rot te schamen.
Ik dacht dat je een geintje maakte maar die dingen zijn enormquote:Op zondag 4 mei 2025 23:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Te lang blijkbaar. Geen idee hoe lang.
En ja, gewoon in de tuin. Waar ik echt wel kom ook. Maar opeens was het poef
quote:Op zondag 4 mei 2025 23:33 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een geintje maakte maar die dingen zijn enorm
Dik op tijd, ik ben net de verjaardag van mijn echtgenote in oktober aan het regelen…quote:
Oh best lastige dienst ja, onrustig ook. Werkze!quote:Op maandag 5 mei 2025 11:28 schreef Candaasje het volgende:
Goedemorgen!
Ik heb deze dagen oproepdienst van 9-21 uur. Het is gelukkig maar 2-3 keer per jaar dus ik mag eigenlijk niet klagen, maar ik vind het toch irritant. Sta liever gewoon ingeroosterd, nu weet ik bij wijze van spreken niet eens of ik eigenlijk wel tijd heb om te douchen![]()
Dus gister de 2 minuten stilte in de operatiekamer gehouden. Gelukkig in de ochtend nog wel lekker kunnen wandelen in het bos.
Ben benieuwd.quote:Op maandag 5 mei 2025 11:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dik op tijd, ik ben net de verjaardag van mijn echtgenote in oktober aan het regelen…
Gefeliciteerd @:Whiskers!🎂
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door Blues op 05-05-2025 14:16:46 ]
quote:Op maandag 5 mei 2025 12:32 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ben benieuwd.
MnX ook in oktober. Wat kan ik alvast regelen?
De vlag hangt. De noordenwind staat pal op het balkon.Inventief!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 5 mei 2025 12:32 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ben benieuwd.
MnX ook in oktober. Wat kan ik alvast regelen?
De vlag hangt. De noordenwind staat pal op het balkon.Zoals al eerder gemeld wilde mw. MM een cruise door de fjorden door Noorwegen doen voor haar verjaardag. Dat idee gaat wegens diverse redenen niet door, dus in plaats daarvan gaan we in september een fly/drive trip doen door Noorwegen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om toch een beetje Noorwegen tijdens haar verjaardag te doen een paar maanden later, heb ik gereserveerd bij een Scandinavisch restaurant in Drenthe, Posten Nordic Cuisine.
En omdat even heen en weer rijden dan niet echt een optie is, heb ik een B&B daar in de buurt geboekt (De Drentse Krent)…
Oh ja. Die postboot cruise lijkt (mij) wel wat.quote:Op maandag 5 mei 2025 16:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zoals al eerder gemeld wilde mw. MM een cruise door de fjorden door Noorwegen doen voor haar verjaardag. Dat idee gaat wegens diverse redenen niet door, dus in plaats daarvan gaan we in september een fly/drive trip doen door Noorwegen.
Om toch een beetje Noorwegen tijdens haar verjaardag te doen een paar maanden later, heb ik gereserveerd bij een Scandinavisch restaurant in Drenthe, Posten Nordic Cuisine.
En omdat even heen en weer rijden dan niet echt een optie is, heb ik een B&B daar in de buurt geboekt (De Drentse Krent)…
Oef, sterkte! Ik moet zeggen: met zieke kinderen heb ik een stuk meer geduld dan met zieke partnerquote:Op maandag 5 mei 2025 16:44 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb bij elkaar echt een waardeloos weekend
Vandaag zouden B en ik naar familie gaan, dus ik was bij B logeren en dan zouden we samen erheen gaan. Maar B z'n verkoudheid lijkt toch meer dan dat. Hij heeft vannacht de hele nacht liggen snurken alsof de heli van LHO op 10 meter overkwam, en toen ik op de bank ging proberen te slapen kwam hij me ijlend en wel zoekenik heb bij elkaar misschien 1,5u slaap gehad want toen hij klaar was met z'n koortsdromen kwam hij me wéér zoeken om te vragen of ik oma zou afbellen of hij.
Gelukkig zijn vandaag de winkels gewoon open dus ik heb een covidtest gehaald voor B (negatief; griep bestaat ook nog!) en ik zit nu maar te proberen om administratie voor vrijwilligerswerk te doen.
Ik snap niet hoe mensen dit doen?!
Hoe doen mensen dit als ze kinderen hebben die ze uit hun slaap houden?
Ik doe erg m'n best om geduld te hebben met B maar ik wil eigenlijk allemaal helemaal niet
Dank je wel!quote:Op maandag 5 mei 2025 08:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Gefeliciteerd met je verjaardag @:whiskers2009
Dank je!quote:Op maandag 5 mei 2025 09:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Gefeliciteerd @:whiskers2009
Fijn van de volgende tuinstap @:lucky_strike Komt dit vandaag af? En waar komt die overkapping? Aan de keuken?
Rug gaat steeds een beetje beter![]()
De vogeltjes in de tuinen beneden waren heerlijk luidruchtig
Veel plezier @:sarabi
Dank!quote:Op maandag 5 mei 2025 11:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dik op tijd, ik ben net de verjaardag van mijn echtgenote in oktober aan het regelen…
Gefeliciteerd @:Whiskers!🎂
Thanks!quote:Op maandag 5 mei 2025 09:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gefeliciteerd Whiskers!
Het is hier ook een mooie dag. Na 13 maanden wachten wordt vandaag eindelijk de overkapping gebouwd. Vorig jaar april werd het hout geleverd. Maar door het natte voorjaar en ons maandenlange project in de moestuin duurde het lang voor alles in de olie stond. In augustus was het al klaar. De bouwer had ook last van het weer dus die kwam niet aan ons project toe. Dit jaar is het nu twee keer verplaatst maar vandaag zijn ze er dusZe zijn om 7.30 begonnen en de liggers op het dak zitten er al bijna op.
Ruilen?quote:Op maandag 5 mei 2025 16:44 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb bij elkaar echt een waardeloos weekend
Vandaag zouden B en ik naar familie gaan, dus ik was bij B logeren en dan zouden we samen erheen gaan. Maar B z'n verkoudheid lijkt toch meer dan dat. Hij heeft vannacht de hele nacht liggen snurken alsof de heli van LHO op 10 meter overkwam, en toen ik op de bank ging proberen te slapen kwam hij me ijlend en wel zoekenik heb bij elkaar misschien 1,5u slaap gehad want toen hij klaar was met z'n koortsdromen kwam hij me wéér zoeken om te vragen of ik oma zou afbellen of hij.
Gelukkig zijn vandaag de winkels gewoon open dus ik heb een covidtest gehaald voor B (negatief; griep bestaat ook nog!) en ik zit nu maar te proberen om administratie voor vrijwilligerswerk te doen.
Ik snap niet hoe mensen dit doen?!
Hoe doen mensen dit als ze kinderen hebben die ze uit hun slaap houden?
Ik doe erg m'n best om geduld te hebben met B maar ik wil eigenlijk allemaal helemaal niet
Dank je!quote:Op maandag 5 mei 2025 08:30 schreef AnneX het volgende:
Oh kijk eens: @:Whiskers2009 is jarig: van Harte en een X leuke dag.
Voor jou straks ook de vlag uit en de bruggen versierd
Dank je wel!quote:Op maandag 5 mei 2025 11:28 schreef Candaasje het volgende:
Goedemorgen!
Ik heb deze dagen oproepdienst van 9-21 uur. Het is gelukkig maar 2-3 keer per jaar dus ik mag eigenlijk niet klagen, maar ik vind het toch irritant. Sta liever gewoon ingeroosterd, nu weet ik bij wijze van spreken niet eens of ik eigenlijk wel tijd heb om te douchen![]()
Dus gister de 2 minuten stilte in de operatiekamer gehouden. Gelukkig in de ochtend nog wel lekker kunnen wandelen in het bos.
Vandaag kijken of het lukt om ook de voortuin van wat wildgroei te voorzien, boks @:Lonaa , weer even een inspectie te doen van de konijnenburcht die knaag&co fanatiek onder de grond aan het realiseren zijn, en nog wat prutsen aan het bureau op de werkkamer.![]()
Gefeliciteerd @:Whiskers !
En mooie stap verder @:Lucky_Strike
Dank je wel!quote:Op maandag 5 mei 2025 12:40 schreef borisz het volgende:
Gefeliciteerd Whisker
Gewandeld door Muziekwijk en Literatuurwijk te Almere. Helaas de saaiste wandeling tot nu toe.. Geen interessante architectuur. Weinig beelden. Het groen tja. Zoveel leuke wandelingen gedaan in Almere. Dit was echt niks.
Maar 2 mensen die echt kunnen onthouden hoe je heetquote:Op maandag 5 mei 2025 17:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
En sorry voor alle individuele bedankjes![]()
Ik zag 2 mentions, maar er bleken nog veel meer felicitaties te zijn. Superlief!
Pics or it didn't happen.quote:Op maandag 5 mei 2025 15:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vrijheidsklusje gedaan, nu uitpuffen met Lastof us.
Overigens zag ik monsterlijkere asperges op reddit, zeg maar de groente helemaal uit de klauwen geescaleerd, behoorlijk freaky.
Ik doe sowieso weinig konten als hetero manquote:
Ik ben nu idd maar op weg naar m'n eigen huis.quote:
Een goed liggend opklapbed? Dat staat minder in de wegquote:Op maandag 5 mei 2025 19:59 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ben nu idd maar op weg naar m'n eigen huis.
B heeft vorig jaar z'n logeerbed weggedaan en we hebben afgesproken dat we er weer een logeerbed neer gaan zetten zodat een van ons in een andere kamer kan slapen. Hij had het voor ruimtebesparing weggedaan maar dan doet hij maar een bed met lades erin of zo.
Van harte!quote:Op maandag 5 mei 2025 17:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
En sorry voor alle individuele bedankjes![]()
Ik zag 2 mentions, maar er bleken nog veel meer felicitaties te zijn. Superlief!
ik zag in hun boekjeboekje dat jij je ook nog met het Eerste Noorse Leger bemoeid hebt van de weekquote:Op maandag 5 mei 2025 21:13 schreef Sarabi het volgende:
Gefeliciteerd Whiskers!
Net thuis van een dagje Efteling. Zoals verwacht was het druk, daarom hebben we veel tijd besteed in het Sprookjesbos, Lavelaar en Diorama. Toch knap dat we nog steeds nieuwe dingen ontdekkener zijn zo veel mooie kleine details te vinden.
Die moet nog worden ontworpen en gebouwd. Hij kan 3 meter breed worden, plus een klein stukje de hoek om.quote:Op maandag 5 mei 2025 22:40 schreef AnneX het volgende:
Mooi geworden Lucky & J.
Het wachten waard.![]()
En past de buitenkeuken?
Dat is de huurkeuken hier. Binnen. 😂quote:Op maandag 5 mei 2025 22:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die moet nog worden ontworpen en gebouwd. Hij kan 3 meter breed worden, plus een klein stukje de hoek om.
je bent in elk geval consequentquote:Op maandag 5 mei 2025 07:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit is ook al de tweede keer![]()
Vorige heb ik toch geoogst en geprobeerd maar dat is echt geen aanrader.
Oi, ik wilde dat ik zo'n stukje grond hadquote:Op maandag 5 mei 2025 22:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
De overkapping is voor een groot deel klaar. Nog wat aftimmeren in de punt en de kier aan de achterkant. De shingles moeten er ook nog op. We konden het niet laten om de meubels erin te zetten zodat we kunnen zien hoeveel ruimte voor de buitenkeuken er nog is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar lijkt het wel op, dit lijkt mij niet anders dan 'jaarabonnement internet of televisie'; https://www.rijksoverheid(...)ngde%20abonnement%20'uitzitten'.quote:Op maandag 5 mei 2025 22:14 schreef Vanyel het volgende:
Hmmm, mijn Disney jaarabo werd in feb verlengd met 12 maanden.
Nu heb ik opgezegd, krijg een einddatum van de 26. In theorie logisch want jaarabo is goedkoper dus goldt ook voor een heel jaar, maar is het niet zo dat abonnementen in NL altijd na automatische verlenging een opzegtermijn van een maand krijgen?
Wowquote:Op maandag 5 mei 2025 22:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
De overkapping is voor een groot deel klaar. Nog wat aftimmeren in de punt en de kier aan de achterkant. De shingles moeten er ook nog op. We konden het niet laten om de meubels erin te zetten zodat we kunnen zien hoeveel ruimte voor de buitenkeuken er nog is.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jazekerquote:Op maandag 5 mei 2025 22:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik zag in hun boekjeboekje dat jij je ook nog met het Eerste Noorse Leger bemoeid hebt van de weekOnder aanvoering van luitenant-kolonel @:Fogel en generaal-majoor @:loveislikeakiss
Zoeen hebben wij ook. Ga ik niet meer heen want geen vriezerruimte plus veel weggooien.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:09 schreef fietsie het volgende:
Hier werd net een TGTG opgehaald bij de bakkerij van de lokale super. Bleek een half winkelwagentje vol gesneden broden te zijn....
Dit zou mij ook gebeuren.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 10:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Overkapping van @:Lucky_StrikeDat worden vast veel heerlijke avonden buiten.
Bij TGTG had ik een halve vlaai meegekregenLekker abrikoos wat ik wist omdat er alleen halve abrikozenvlaaien klaarstonden terwijl de mijne werd ingepakt. Nom!
Gisteren naar een uitvaart en dus uiteraard vlaai. Ik houd minder van kersenvlaai maar met de abrikozenweelde die thuis op me wachtte nu toch een stukje kersen gepakt voor de afwisseling.
En net was het thuisvlaaitijd! Doos geopend en u raadt het al: de bakker had alleen abrikozenvlaai over omdat hij voor mij een halve kersenvlaai inpakte![]()
Ik moest best wel lachen om mezelf /firstwirldproblems
Kersenvlaaiquote:Op dinsdag 6 mei 2025 10:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Overkapping van @:Lucky_StrikeDat worden vast veel heerlijke avonden buiten.
Bij TGTG had ik een halve vlaai meegekregenLekker abrikoos wat ik wist omdat er alleen halve abrikozenvlaaien klaarstonden terwijl de mijne werd ingepakt. Nom!
Gisteren naar een uitvaart en dus uiteraard vlaai. Ik houd minder van kersenvlaai maar met de abrikozenweelde die thuis op me wachtte nu toch een stukje kersen gepakt voor de afwisseling.
En net was het thuisvlaaitijd! Doos geopend en u raadt het al: de bakker had alleen abrikozenvlaai over omdat hij voor mij een halve kersenvlaai inpakte![]()
Ik moest best wel lachen om mezelf /firstwirldproblems
Mooi dat je goed geslapen hebt!quote:Op dinsdag 6 mei 2025 09:55 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen
Ik heb heerlijk geslapen in m'n eigen bedje
Vervolgens heerlijk in een drukke en te warme trein gezeten
Maar wel fijn om aan een doodnormale kantoordag te beginnen
@:vlindertje89 hoe gaat het?
Mocht je weer eens hier in de buurt zijn, de botanische tuinen staan er prachtig bij
De brouwerij heb ik ook nog nooit gezien. Vroeger kwamen we best vaak in het Openluchtmuseum. En vorig jaar zijn we er tijdens Uitgelicht geweest, maar dat kwam niet langs de brouwerij.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat leuk @:sarabi Duimen staan vast aan. Geloof niet dat ik ooit in de brouwerij daar ben geweest. Gaan jullie al eerder om ook de rest van het park te bezoeken?
Ik denk dat de Limburgse vlaaien bij beiden hetzelfde zijn. Komt vast uit dezelfde centrale bakkerij. En dat de bakker wellicht zelfs meer keuze heeft als je binnen loopt.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:17 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Kersenvlaaimaar wel knap, ja
![]()
Zeg, als kenner: er is broekmans patisserie, en broekmans bakkerij, en beide hebben vlaaien. Moet ik dan bij de patisserie versie zijn voor de betere van de twee? Vorig jaar was ik bij de patisserie en ik vond de kruisbessen slagroom daaren was nu aan het zoeken voor kruisbessen schuim voor als we er weer zijn, want jij zei dat die nog lekkerder is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Hoeveel wil je?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 17:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Heeft iemand toevallig nog Eftelingzegels die je niet gaat gebruiken?
Ik neem maatje en broer mee naar de Efteling. Vader betaalt maar altijd fijn als we wat kunnen besparen.
Ik heb nog 20 volle kaartenquote:Op dinsdag 6 mei 2025 17:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Heeft iemand toevallig nog Eftelingzegels die je niet gaat gebruiken?
Ik neem maatje en broer mee naar de Efteling. Vader betaalt maar altijd fijn als we wat kunnen besparen.
quote:
quote:
Klinkt goed bij jou, fijnquote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:19 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Mooi dat je goed geslapen hebt!
En lief dat je het vraagt! Het gaat best goedpiek van werk is weer geweest en nu komen pas 20 mei volgende stukken van scripties binnen, dus even relatieve rust. Dat is fijn. En good to know! De laatste keren had ik t overleg met collega daar steeds online, maar hopelijk binnenkort weer een keer fysiek!
Heb je ze al?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
[..]![]()
12 (per persoon 4 kaarten nodig dacht ik en ik winkel vrijwel nooit bij de AH)
Kan je een verzoek sturen of hoe gaan we het doen? 😊quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
[..]![]()
12 (per persoon 4 kaarten nodig dacht ik en ik winkel vrijwel nooit bij de AH)
DM gehad, bedanktquote:
Leandra heeft me al voorzien, bedankt voor je aanbodquote:Op dinsdag 6 mei 2025 21:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kan je een verzoek sturen of hoe gaan we het doen? 😊
Ahquote:Op dinsdag 6 mei 2025 21:29 schreef Sarabi het volgende:
Helaas niets gewonnen vanavond maar het was wel erg gezellig onderling.
Eh, Lienekien.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 21:31 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Leandra heeft me al voorzien, bedankt voor je aanbod
quote:
Ik zie het maar half en stopte bij de Lquote:Op dinsdag 6 mei 2025 22:55 schreef Queller het volgende:
[..]
Jullie worden echt zélden door elkaar gehaald.
![]()
![]()
Je hebt wel wat krediet.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 23:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Dat is vast de eerste en laatste keer dat je mij wat stuurt![]()
Niets aan te doenquote:
Koekoek!quote:Op woensdag 7 mei 2025 09:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Shiiiiit, de koekoek is terug![]()
![]()
![]()
Het klinkt heel gezellig, dat gekoekoek, tot je er een maand lang elke nacht van wakker wordt. De buurman had het vorig jaar al over een luchtbuks
En zijn helaas beschermd...quote:Op woensdag 7 mei 2025 12:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
Bomen vol kauwen en roeken hier![]()
Maken geen gezellige geluiden en zijn met HEEL VEEL.
Waarop de koe antwoordt ROEDUIFquote:Op woensdag 7 mei 2025 12:17 schreef Blues het volgende:
een tijdje naar de luchtbuks voor de tortelduifjes.
ROEKOEKOE ROEKOEKOE ROEKOEKOE
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |