Olifanten zijn leuke dieren. Bij verschillende opvang locaties in Azië geweest. En dan niet de kermisattractie met geketende dieren. Maar ruim opgezette gebieden waar de olifanten konden leven.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Hehe In etappes het huis gezogen. Wat ben ik blij dat alles gelijkvloers is. De wc laat ik vandaag maar voor wat die is, dat doe ik of morgen of de hulp van de week. Gebogen poetsen lukt nu echt niet meer.
En ah, bij de diverse opvangplekken van de Keniaanse Olifantenopvang zijn de afgelopen week 4 olifanten die door hen zijn grootgebracht en nu weer in het wild leven langsgekomen om hun pasgeborenen te laten zien. Zo schattig dat jonge spul.
En (helaas) komt vanavond Arnhem bij "Even tot Hier". Hufters hebben een plaquette bij de John Frost brug gestolen en zij hebben een vervanging gemaakt met een hele mooie gedachte erachter.
Toen ik in Kenia was had ik ook graag de Sheldrick foundation willen bezoeken. Maar hun hoofdlocatie in Nairobi was te ver van waar ik was, en ik had maar kort de tijd. Daarnaast is daar maar 1 bezoektijd, ca 15 uur wanneer de weesukkies vanuit Nairobi NP komen naar de slaapvertrekken.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 18:13 schreef z80 het volgende:
[..]
Olifanten zijn leuke dieren. Bij verschillende opvang locaties in Azië geweest. En dan niet de kermisattractie met geketende dieren. Maar ruim opgezette gebieden waar de olifanten konden leven.
En het jonge spul is helemaal leuk. Mocht bij 1 locatie ook tussen de bezoekers door lopen, onder toezicht van ma fant. Speels en lomp zijn ze nog. En willen graag aandacht. Net kleine kinderen.
Allemaal uit angst voor een tegengeluid. Slappe toei.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar nu laat ze zien dat ze wel wat "doet". Telefoon van burgemeesters en CvdK aannemen doet ze niet, luisteren naar medewerkers of ketenpartners doet ze niet, AZC's bezoeken doet ze niet.
Snap niet waarom ze daar bang voor is, ze doet er toch niets meequote:Op zaterdag 3 mei 2025 18:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Allemaal uit angst voor een tegengeluid. Slappe toei.
Nee, maar omdat ze de materie nauwelijks kent zal ze snel in een hoek gedrukt worden.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 18:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Snap niet waarom ze daar bang voor is, ze doet er toch niets mee
Het is geen afgangquote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:58 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ben in het aller-allerlaatste obstakel gestrand.
We moesten ergens overheen klimmen langs een elastisch touw. Ik heb het vier keer geprobeerd, maar het touw rekte telkens zo uit onder mijn lichaamsgewicht en ik vond het eng.
Ik vraag me alsnog af of het gelukt zou zijn, misschien was er een andere manier geweest om het te doen of zo.
Het is zo'n afgang
Nóg strenger?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 18:19 schreef derLudolf het volgende:
Hoewel het asielbeleid best wat strenger mag in mijn ogen, snapt Faber het gewoon niet. Als dat geld al is geoormerkt voor "dagje Efteling" dat is dat geld daar al, dat vloeit niet meer terug naar de lopende bankrekening van de overheid ofzo.
Ze is misschien minister maar zeker geen politicus.
Op zaterdag 3 mei 2025 19:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Alsje haar optreden in dat licht blijft zien dan zie je het gevaar niet. Ze is goed in haar werk. Haar werk is iets anders dan wat jij denkt dat het is of zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 18:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nee, maar omdat ze de materie nauwelijks kent zal ze snel in een hoek gedrukt worden.
Als het niet zo triest was is het dolkomisch om haar in de kamer te zien en antwoorden op kamervragen geven. Ze weet echt nauwelijks iets, moet door haar ambtenaren gecorrigeerd worden. De kamerleden in zo'n commissiedebat weten wel van de hoed en de rand en slaan haar ook met kennis om de oren.
Ik kijk soms omdat het haast een soort komedie is.
Je hebt hier zoveel gelijk in.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 19:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Alsje haar optreden in dat licht blijft zien dan zie je het gevaar niet. Ze is goed in haar werk. Haar werk is iets anders dan wat jij denkt dat het is of zou moeten zijn.
Ze blijft minister ondanks dat mensen die een minister zouden moeten afrekenen op ministerswerk, dat niet doen. En staatsrecht werkt op “blijkbaar is dit wel/niet toelaatbaar”.
En jij hebt hier ook heel veel gelijk in.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 18:59 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Het is geen afgangje hebt gesport, je hebt het tot het laatste obstakel volgehouden, je hebt het niet één maar zelfs vier keer geprobeerd en toen je het eng vond, heb je jezelf toegestaan naar dat gevoel te luisteren en te stoppen, wat belangrijker is dan een of ander vinkje dat je alle obstakels hebt gedaan. Dat is een staaltje zelfzorg/zelfliefde van heb ik jou daar
dat voelt misschien nog niet zo, maar als je het maar vaak genoeg doet dan komt dat vanzelf
![]()
En dan maakt het dus óók niet meer uit hoeveel dames wel alle obstakels hebben gedaan. Jij hebt geluisterd naar wat je op dat moment nodig had, dat is alles wat relevant is. Het wel of niet voltooien van een obstakel an sich zegt niks over jou als persoon.
Ondanks of omdat?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 19:49 schreef sigme het volgende:
[..]
Alsje haar optreden in dat licht blijft zien dan zie je het gevaar niet. Ze is goed in haar werk. Haar werk is iets anders dan wat jij denkt dat het is of zou moeten zijn.
Ze blijft minister ondanks dat mensen die een minister zouden moeten afrekenen op ministerswerk, dat niet doen. En staatsrecht werkt op “blijkbaar is dit wel/niet toelaatbaar”.
Nou ja, in de ogen van aanhangers levert ze denk ik wel degelijk.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 20:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Maar ze levert nul niets nada. Enige wat ze doet (en dat bedoel jij waarschijnlijk) is de boel vaster dan vast laten lopen om echt een crisis te kunnen uitroepen. En daarom laat wilders haar ook zitten (naast dat hij verder niemand heeft).
Ik ben een trotse woke-gek hoor. Maar dan het echte woke en niet de verzamelput voor mensen die niet onder woorden kunnen brengen waar ze tegen zijn en vooral waarom ze tegen zijn en het dan maar de term "woke" geven.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 21:17 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Nou ja, in de ogen van aanhangers levert ze denk ik wel degelijk.
Ze maakt een punt door geen lintje te willen geven aan COA vrijwilligers. Ze zorgt ervoor dat het uitje naar de Efteling niet doorgaat. Dat zijn waarschijnlijk dingen waarvan aanhangers vinden dat het belachelijk is dat dat zou gaan gebeuren, die nu of niet gebeuren of alsnog maar wel na heel veel aandacht voor haar standpunt. Ze 'staat op' tegen de linkse woke cultuur die haar aanhangers waarschijnlijk zien maar niet aanspreekt.
Linkse woke cultuur / woke-gekkies overigens gebruikt als terminologie die door de aanhangers van Wilders/Faber regelmatig gebezigd wordt, niet mijn eigen mening over links, voor de duidelijkheid
En dan de 2e wijn erbijquote:Op zaterdag 3 mei 2025 21:35 schreef Blues het volgende:
Zo gevaarlijk om TV te kijken![]()
Ilja Gort was hoog in de Italiaanse bergen bij een boerin die Bitto kaas maakt, g op zoek, megaduur.
Besteld![]()
![]()
![]()
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bitto
Wat een prachtig portret zo met die fotootjesquote:Op zaterdag 3 mei 2025 15:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Er hangt al heel lang bij de John Frost brug (de commandant van "A bridge too far" (ff voor het gemak) een plaquette over de Airborne landingen. En die plaquette is van de week gestolen (ze hebben een ijzerzaag moeten gebruiken). Even tot hier zal er vanavond aandacht aan besteden en hebben een alternatieve plaquette gemaakt van foto;s van soldaten [ afbeelding ]
Smeerzeep, daarvoor wordt groene zeep toch ook gebruikt.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zou dit een soort groene zeep zijn? @:sigme weet dit misschien wel.
https://www.dm.de/denkmit-schmierseife-gold-p4010355247261.html
[ afbeelding ]
Ja, heel mooi.en betekenisvol, al zijn jongens (want vaak zo ontzettend jong) erbij.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat een prachtig portret zo met die fotootjes
Ik heb werkelijk geen idee. Je zou wel gelijk kunnen hebben.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Smeerzeep, daarvoor wordt groene zeep toch ook gebruikt.
En op die potten van Tricel staat toch ook goudzeep?
Ik kom eigenlijk nooit bij de DM en ook zelden bij eentje in de buurt, maar zal er es een keer aan ruikenquote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee. Je zou wel gelijk kunnen hebben.
Meestal als allesreiniger. Of om een vlek van een tuintegel te halen, om de groene aanslag van tuinmeubels te halen. De emmers gebruik ik om ergens een papje op te maken, zoals op de aanslag in het toilet.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik kom nooit bij de DM en ook zelden bij eentje in de buurt, maar zal er es een keer aan ruiken![]()
Waarvoor gebruik je groene zeep?
Uitschuiversquote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik kom eigenlijk nooit bij de DM en ook zelden bij eentje in de buurt, maar zal er es een keer aan ruiken![]()
Waarvoor gebruik je groene zeep?
Dat was heavy shitquote:Op zondag 4 mei 2025 11:05 schreef Lonaa het volgende:
Poh. Afgelopen nacht een feestje gedraaid. 600 man, onlogisch ingedeelde bar, 1 tappunt, kapotte bierkoeler, fusten die warm stonden, collega's die "nog niet ingewerkt zijn", de onzichtbare kracht (emballage en vullen) die echt onzichtbaar was.
Het is wel echt een leuk feestje, goede sfeer maar holy shit heb ik er een hard hoofd in gehad rond 11 uurHet kwa natuurlijk wel goed, maar zo tegen de bierkaai (haha) vechten was lang geleden.
Wat een krachtquote:Op zondag 4 mei 2025 12:34 schreef Blues het volgende:
Flatsverhaal
https://www.vogelbescherm(...)ekijken/flatsverhaal
Welke kleur?quote:Op zondag 4 mei 2025 11:32 schreef Blues het volgende:
Haartjes in de verf, 3 wassen draaien en bed verschonen.
Wandelingetje, NiB en eindelijk eens goed beginnen in nieuwe boek.
#dagboek
Het bruin van m'n natuurlijke kleur. Iets lichter bruin dan vroegah op advies van de kapper.quote:
NiB was vandaag een hele toestand om de mambo en chachacha pasjes met een schuine stap naar voren en een klap in je handen op Olga's tempo te kunnen volgenquote:
Ik kijk altijd terug via de tv gids. Deze dingen hoefde ik vandaag niet te doen, maar wel een soort planken. Moest een stoel bij en daarop heb ik voor de zekerheid mijn telefoon gelegd, mocht ik ter aarde storten en niet meer overeind kunnen komenquote:Op zondag 4 mei 2025 13:26 schreef Blues het volgende:
[..]
NiB was vandaag een hele toestand om de mambo en chachacha pasjes met een schuine stap naar voren en een klap in je handen op Olga's tempo te kunnen volgen![]()
Ik had Twister associaties!
Ik heb op YT een Max-NiB playlist gevonden. Oude en nieuwere uitzendingen door elkaar, helemaal prima en afwisselend.
lijf
Doe het niet of doe het goed…is de rail later nog aan te brengen?quote:Op zondag 4 mei 2025 12:54 schreef derLudolf het volgende:
Afgelopen week nog even weer nog even bij de keukenzaak geweest, ook even vloertegels uitgezocht.
Krijg ook nog een offerte zonder apparatuur, aangezien ik het toch (met hulp van een neef) zelf ga plaatsen. Zij verdienen toch niets aan apparatuur.
Dus wat betreft apparatuur: is een telescooprail in een oven ¤300 extra waard?
Ik heb het nog nooit gemistquote:Op zondag 4 mei 2025 14:45 schreef AnneX het volgende:
[..]
Doe het niet of doe het goed…is de rail later nog aan te brengen?
Je gaat zeker 10 jaar ermee doen. Das ¤ 30, per jaar . 🙃
Op zich vind ik het wel handig: met een hete schaal erop uitschuiven en pakken zónder de handrug te verbranden 😳 bijv. Of uitschuiven en nog wat op een gerecht strooien van kruiden of kaas bijv.
Ik zou eerder meer uitgeven aan een hogere maximumtemperatuur dan een rail...quote:Op zondag 4 mei 2025 12:54 schreef derLudolf het volgende:
Afgelopen week nog even weer nog even bij de keukenzaak geweest, ook even vloertegels uitgezocht.
Krijg ook nog een offerte zonder apparatuur, aangezien ik het toch (met hulp van een neef) zelf ga plaatsen. Zij verdienen toch niets aan apparatuur.
Dus wat betreft apparatuur: is een telescooprail in een oven ¤300 extra waard?
Beide 30°C-300°Cquote:Op zondag 4 mei 2025 14:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik zou eerder meer uitgeven aan een hogere maximumtemperatuur dan een rail...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.POLL
quote:Op zondag 4 mei 2025 15:49 schreef AnneX het volgende:
@:Blues ken je de pianist Youri EgonovSinds een docu over hem, vind ik het geweldig. Met violen heb ik weinig op.
Funshoppen voor brede kledinghangers voor truien en jassen. Kan niet kiezen.
Klein dilemma.
Plaatjes:Nee, ik ga 'm luisteren. Wat triest vroeg overleden lees ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[poll=8844]
Gestemd op de lichte hangers![]()
Ik hou wel van violen![]()
![]()
Picnic is weer binnen voor een week![]()
2 sterke jonge gasten (1 in opleiding) altijd vriendelijk en bereid de tassen 1 trap op te dragen en zetten het hoog op het aanrecht![]()
Gisteren kwam hier een AH bezorger. Ook (net als de picnic mensen) heel vriendelijk en behulpzaam.quote:Op zondag 4 mei 2025 16:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee, ik ga 'm luisteren. Wat triest vroeg overleden lees ik.
Gestemd op de lichte hangers![]()
Ik hou wel van violen![]()
![]()
Picnic is weer binnen voor een week![]()
2 sterke jonge gasten (1 in opleiding) altijd vriendelijk en bereid de tassen 1 trap op te dragen en zetten het hoog op het aanrecht
Eet smakelijk! Ga ze donderdag weer halenquote:Op zondag 4 mei 2025 17:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Eerste verse asperges van dit jaar![]()
Gruwelijk laat maja vakantie en daarna feestjes en zulks
Ik was druk dus de asperges in mijn tuin zijn wel een meter lang gewordenquote:Op zondag 4 mei 2025 17:27 schreef Tuindier het volgende:
We waren net bij een kweker van plantjes die ook asperges doet,
quote:Op zondag 4 mei 2025 19:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik was druk dus de asperges in mijn tuin zijn wel een meter lang geworden
Pics?quote:Op zondag 4 mei 2025 19:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik was druk dus de asperges in mijn tuin zijn wel een meter lang geworden
Nooit gezien omdat we altijd bij Hannie Schaft staan met onze tulpjes.quote:Op zondag 4 mei 2025 20:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat netjes, die herdenkmelding op fokNog nooit eerder gezien, geloof ik, omdat ik het ook nog nooit eerder vergat
quote:Op zondag 4 mei 2025 20:37 schreef Blues het volgende:
[..]
Nooit gezien omdat we altijd bij Hannie Schaft staan met onze tulpjes.
Wat zie je dan?
Toevallig deze vanmiddag naar Mrs V gestuurd. Crappyquote:
Mogelijk ga je er niet dood aan (ik weet oprecht niet of het giftig wordt) maar je tanden zijn daarna in ieder geval goed geflostquote:Op zondag 4 mei 2025 21:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat zijn wel uit de klauwen gegroeide aspergesNooit geweten dat dat ook kan.
Zouden de uitlopers eetbaar zijn?
Nooit geweten dat het een userfoto is. Nice!quote:Op zondag 4 mei 2025 20:52 schreef borisz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tijdens de Nationale Herdenking op 4 mei herdenken we allen -burgers en militairen-
die in het Koninkrijk der Nederlanden, of waar ook ter wereld, zijn omgekomen sinds
het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties of in vredesmissies.
Foto van Roel_jewel. Bekende user uit het verleden. Helaas in 2018 voor het laatst gepost.
(al spreek ik hem nog wel via andere sociale mediaas)
Dankje!quote:Op zondag 4 mei 2025 20:52 schreef borisz het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tijdens de Nationale Herdenking op 4 mei herdenken we allen -burgers en militairen-
die in het Koninkrijk der Nederlanden, of waar ook ter wereld, zijn omgekomen sinds
het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties of in vredesmissies.
Foto van Roel_jewel. Bekende user uit het verleden. Helaas in 2018 voor het laatst gepost.
(al spreek ik hem nog wel via andere sociale mediaas)
Zo danquote:Op zondag 4 mei 2025 21:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Toevallig deze vanmiddag naar Mrs V gestuurd. Crappy
[ afbeelding ]
swaar lefeuhquote:Op zondag 4 mei 2025 17:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
Eerste verse asperges van dit jaar![]()
Gruwelijk laat maja vakantie en daarna feestjes en zulks
WTAsperguhquote:Op zondag 4 mei 2025 21:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Toevallig deze vanmiddag naar Mrs V gestuurd. Crappy
[ afbeelding ]
Daar ga je toch alleen maar van schaterlachen ?quote:Op zondag 4 mei 2025 22:54 schreef AnneX het volgende:
Van zo’n sms !!! is toch even schrikken!
…” (BELASTINGDIENST) Schuld onbetaald na aanmaningen. Gerechtsdeurwaarder legt beslag op 05-05-2025. Betaal nu via:
spoed-verwerking.site…”
De docu over de overlevenden die terugkwamen gezien?, gotsamme die bureaucratie etc in NLquote:Op zondag 4 mei 2025 23:01 schreef AnneX het volgende:
Wat een trieste verhalen worden kort verteld door de mensen, die kransen legden namens een groep.
Mooi gedaan altijd met twee generaties .
En premier Schoof, die mooi sprak en dan moet leiding geven aan het zootje ongeregeld dat regering heet.
Woorden in tegenspraak met daden.
Te lang blijkbaar. Geen idee hoe lang.quote:Op zondag 4 mei 2025 23:02 schreef AnneX het volgende:
Wat een houten staken Vanyel😳 Sooooo.
Hoe lang heb je niet gekeken? Staan ze achterin detuin?
Nee, kan het niet aanzien.quote:Op zondag 4 mei 2025 23:12 schreef Blues het volgende:
[..]
De docu over de overlevenden die terugkwamen gezien?, gotsamme die bureaucratie etc in NL![]()
Na 2 seconden, wèl ja.quote:Op zondag 4 mei 2025 22:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Daar ga je toch alleen maar van schaterlachen ?
Nou idd.quote:Op zondag 4 mei 2025 23:16 schreef AnneX het volgende:
Nee, kan het niet aanzien.
De verhalen ken ik. Om je rot te schamen.
Ik dacht dat je een geintje maakte maar die dingen zijn enormquote:Op zondag 4 mei 2025 23:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Te lang blijkbaar. Geen idee hoe lang.
En ja, gewoon in de tuin. Waar ik echt wel kom ook. Maar opeens was het poef
quote:Op zondag 4 mei 2025 23:33 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een geintje maakte maar die dingen zijn enorm
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |