Niet echt, de andere vereniging in mijn stad neemt momenteel geen leden aan. Er traint een vereniging op zondagochtend op 12 km fietsen van hier, dat zou nog wel kunnen maar doordeweeks niet.quote:Op dinsdag 15 april 2025 23:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeeezzz @:tele6 Jij heb het volledig goed. Wat een idioten, geen warming up/cooling down hoe komen ze erbij dat dat verstandig zou zijn.
Is er in de buurt nog een vereniging waar je kunt trainen op de goede (dus jouw) manier?
Dat zou kunnen, maar dat wil ik eigenlijk niet. Ik woon niet voor niks nog in m'n eigen huis, dus als ik bij B ga slapen is het een logeerpartij en dan vind ik het suf om het merendeel van de avond niet eens bij hem te zijn. En dan kom ik eind van de avond pas bij hem, zweterig en moe. Meer profiteren dan logerenquote:Op woensdag 16 april 2025 00:00 schreef Kaatje1 het volgende:
Zou je dan niet de sportavond bij B kunnen blijven slapen?
Is ook weer zo.quote:Op woensdag 16 april 2025 00:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dat wil ik eigenlijk niet. Ik woon niet voor niks nog in m'n eigen huis, dus als ik bij B ga slapen is het een logeerpartij en dan vind ik het suf om het merendeel van de avond niet eens bij hem te zijn. En dan kom ik eind van de avond pas bij hem, zweterig en moe. Meer profiteren dan logeren
Is dat iets dat jíj niet prettig vindt, of waarvan je denkt dat B het niks vindt? En is deze redenering het enige/voornamelijk wat je tegenhoudt om dit te doen?quote:Op woensdag 16 april 2025 00:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar dat wil ik eigenlijk niet. Ik woon niet voor niks nog in m'n eigen huis, dus als ik bij B ga slapen is het een logeerpartij en dan vind ik het suf om het merendeel van de avond niet eens bij hem te zijn. En dan kom ik eind van de avond pas bij hem, zweterig en moe. Meer profiteren dan logeren
Je verwoordt mijn gedachtequote:Op woensdag 16 april 2025 07:27 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Is dat iets dat jíj niet prettig vindt, of waarvan je denkt dat B het niks vindt? En is deze redenering het enige/voornamelijk wat je tegenhoudt om dit te doen?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit is hoe B erover zou denken, met profiteren enzo. Misschien denkt ie wel, wat fijn voor tele dat ze dan bij een leukere club alsnog haar ding kan doen, vast weer een beetje een sociaal netwerk hier opbouwt voor als ze over niet al te lang deze kant op komt, én dan heb ik haar lekker een extra nachtje naast me liggen.
Kan de moeite waard zijn om gewoon eens te bespreken, dus, als die gedachten het enige zijn wat je daarin tegenhoudt. Dat je gewoon op tafel gooit dat je dit hebt overwogen maar voor jou beetje gek/niet helemaal goed voelt want.. , en dan eens kijken wat hij daarvan zegt.
En de mijne. Je gaat (denk ik) toch niet meteen naar bed na een training?quote:
Balen van je lekke bandquote:Op woensdag 16 april 2025 06:19 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Ik zou met de fiets naar kantoor, om dan vóór kantoor binnen te stappen eerst bij de sportschool een kennismakingsles te doen.
Lekke band![]()
Dus nu moet ik thuis even wat tijd zoekmaken want ik kan niet eerder dan 7u aankomen bij de sportschool en de auto is wel echt sneller dan de fiets.
@:tele6 Goed van je dat je niet een paar maanden geleden het bijltje erbij neergegooid hebt maar nu het hele proces doorlopen en afgerond. Ik denk dat jij goed doorziet wat de consequenties kunnen zijn van de keuze die de groep nu maakt, en dat velen denken/hopen dat het wel mee zal vallen, of op die manier ook best zal gaan etc.
Mogelijk heb jij gelijk, mogelijk zij. Maar daar gaat het niet om.
Wat interessant is, is hoe je een groep meekrijgt of niet, hoe je omgaat met een keuze die niet de jouwe is, hoe je omgaat met achteraf (on)gelijk hebben. En het is waardevol om dat soort zaken goed te zien uitspinnen op een plaats als vrijwilligerswerk. Dat is luxe
Eerlijk gezegd, 21:00 terug van training, douchen, bak yoghurt eten, en hup m'n bed inquote:Op woensdag 16 april 2025 08:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En de mijne. Je gaat (denk ik) toch niet meteen naar bed na een training?
Het ligt meer bij mij waarschijnlijk. Ik zal het eens navragenquote:Op woensdag 16 april 2025 07:27 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Is dat iets dat jíj niet prettig vindt, of waarvan je denkt dat B het niks vindt? En is deze redenering het enige/voornamelijk wat je tegenhoudt om dit te doen?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dit is hoe B erover zou denken, met profiteren enzo. Misschien denkt ie wel, wat fijn voor tele dat ze dan bij een leukere club alsnog haar ding kan doen, vast weer een beetje een sociaal netwerk hier opbouwt voor als ze over niet al te lang deze kant op komt, én dan heb ik haar lekker een extra nachtje naast me liggen.
Kan de moeite waard zijn om gewoon eens te bespreken, dus, als die gedachten het enige zijn wat je daarin tegenhoudt. Dat je gewoon op tafel gooit dat je dit hebt overwogen maar voor jou beetje gek/niet helemaal goed voelt want.. , en dan eens kijken wat hij daarvan zegt.
quote:Op woensdag 16 april 2025 10:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, 21:00 terug van training, douchen, bak yoghurt eten, en hup m'n bed in
Wat goed dat hij dit doet! En ook nog publiekelijk durft toe te geven dat de kwaliteit van zijn onderzoek te wensen overliet.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:31 schreef borisz het volgende:
Webinar aan het kijken op werk. Prof evalueert zn eigen paper van 15 jaar terug, waarmee die beroemd is geworden een groot literatuuronderzoek. Met de ogen van nu een zeer naief onderzoek en zijn de resultaten niet zo zeker als die toen opschreef.
Ouderwets college wetenschapsmethoden.. Hij is nu bezig met een nieuwe literatuuronderzoek, maar dan wel alleen onderzoeken die betrouwbaarder zijn. Herhaald kunnen worden enz enz. Onderwerp is de mechanismen van het geven van giften.
Kijk, dat zijn de besten; zij die hun eigen zekerheden durven te ondergraven.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:31 schreef borisz het volgende:
Webinar aan het kijken op werk. Prof evalueert zn eigen paper van 15 jaar terug, waarmee die beroemd is geworden een groot literatuuronderzoek. Met de ogen van nu een zeer naief onderzoek en zijn de resultaten niet zo zeker als die toen opschreef.
Ouderwets college wetenschapsmethoden.. Hij is nu bezig met een nieuwe literatuuronderzoek, maar dan wel alleen onderzoeken die betrouwbaarder zijn. Herhaald kunnen worden enz enz. Onderwerp is de mechanismen van het geven van giften.
Aangezien de machine in selfservice modus werkt, neemt men geen verantwoordelijkheid als je die regel niet naleeft.quote:Op woensdag 16 april 2025 14:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik geloof niet dat ik in Nederland ooit zo'n bord heb zien hangen bij de wasstraatverboden de modder van je terreinwagen af te spoelen.
Niet in NL maar waar ik een woning heb gekocht staat ook zoiets bij de wasplaats. Je mag er geen aanhangers en landbouwvoertuigen schoonmaken en dat eventuele schoonmaakkosten op je zullen worden verhaaldquote:Op woensdag 16 april 2025 14:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik geloof niet dat ik in Nederland ooit zo'n bord heb zien hangen bij de wasstraatverboden de modder van je terreinwagen af te spoelen.
2300 citaties and countingquote:Op woensdag 16 april 2025 14:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn de besten; zij die hun eigen zekerheden durven te ondergraven.
Wat goed van hem!quote:Op woensdag 16 april 2025 11:31 schreef borisz het volgende:
Dju.quote:Op woensdag 16 april 2025 17:54 schreef Blues het volgende:
Het is me gelukt! Werken met goede mindset. En een migraine aanval![]()
Verdikkeme niet fijn. De mindset wel natuurlijk, maar de migraine is weer mehquote:Op woensdag 16 april 2025 17:54 schreef Blues het volgende:
Het is me gelukt! Werken met goede mindset. En een migraine aanval![]()
quote:
Aanvallen komen laatste tijd steeds vaker, maar minder heftig. "Ik heb er geen invloed op" dus ik probeer ook daar een andere strategie; bijna uur in een spreekkamer zitten (ik zie nl niks met die aura's en vlekken) meteen méér en over de dag verdeeld meer pijnstilling zoals met huisarts doorgesproken 2 wk geleden. Ik miste gewoon een paar vervelende onderdelen van een aanval waardoor het 'te doen' was.quote:Op woensdag 16 april 2025 19:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Verdikkeme niet fijn. De mindset wel natuurlijk, maar de migraine is weer meh
Prachtig he?quote:Op woensdag 16 april 2025 20:47 schreef Blues het volgende:
Maar mensen wat een lucht![]()
bloedkoraal rood
![]()
Dat was heel in de verte te zien.quote:Op woensdag 16 april 2025 20:47 schreef Blues het volgende:
Maar mensen wat een lucht![]()
bloedkoraal rood
![]()
Denk het, icm vocht/regen op komst?quote:Op woensdag 16 april 2025 21:35 schreef AnneX het volgende:
Dat was heel in de verte te zien.
Is dat het Sahara stof in de lucht?
Heel klein beetje maar hoor en met trillende handjesquote:Op donderdag 17 april 2025 08:37 schreef Tele6 het volgende:
@:Kaatje1voor naaimachine uit elkaar en in elkaar kunnen doen. Ik durf dat niet met mijne
Ik wist dat ik nog wat moest nakijken en net gedaan. Je kent het gebouw waar ik woon, onze schoonmaakkosten staan voor dit jaar begroot op 5300quote:Op donderdag 17 april 2025 09:34 schreef Tele6 het volgende:
In ander nieuws, over 2 weken heb ik een afspraak om de facturen van de gebouwbeheerder voor de servicekosten in te zien. Ik ga er met een van mijn buren naartoeben benieuwd hoe het nou zit met die 11k aan energiekosten en 5k schoonmaakkosten.
Ah dankje!quote:Op donderdag 17 april 2025 09:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik wist dat ik nog wat moest nakijken en net gedaan. Je kent het gebouw waar ik woon, onze schoonmaakkosten staan voor dit jaar begroot op 5300
Electra zitten we op een begroting van 1750, was eerder ca 2400 maar alles is nu led en we hebben een volledige liftrenovatie gehadquote:Op donderdag 17 april 2025 09:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ah dankje!
Ons gebouw is in 2023 maandenlang niet schoongemaakt, dus ik ben benieuwd of we daar wel voor betaald hebben.
Als het over een heel jaar aan schoonmaakkosten zou zijn gegaan, zou 5k dus wel een redelijk bedrag zijnhandig om te weten.
Heerlijk! Goed slapen kan zo'n wonder zijn soms.quote:Op donderdag 17 april 2025 08:40 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb zooooo fijn geslapen vannacht, voel me als herboren![]()
En B en ik hebben gisteren ruim een uur gewandeld en vandaag fietst hij naar werk ipv met de auto. Gaat lekker met zijn voornemen om meer te bewegen![]()
Ik zou eerder zo';n lot in de eurojackpot ofzo, 100 miljoen (naja 67 na belastiing)quote:Op donderdag 17 april 2025 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ha! Bericht van de autoverzekering. De schadevrije jaren worden in ons voordeel gecorrigeerd!
Ik geloof dat we maar een staatslot moeten gaan kopen straks.
Hehe ja. Wat een bedrag ook. Ik zou niet eens weten wat ik ermee moest. 10 zelf houden en de rest weggeven denk ik.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik zou eerder zo';n lot in de eurojackpot ofzo, 100 miljoen (naja 67 na belastiing)
Dat regelt de overheid voor je; ieder jaar mag je een fiks aandeel wegkruienquote:Op donderdag 17 april 2025 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hehe ja. Wat een bedrag ook. Ik zou niet eens weten wat ik ermee moest. 10 zelf houden en de rest weggeven denk ik.
Ik zou een potje monopoly gaan spelen met iemand waar je een hekel aan hebt.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ha! Bericht van de autoverzekering. De schadevrije jaren worden in ons voordeel gecorrigeerd!
Ik geloof dat we maar een staatslot moeten gaan kopen straks.
En terecht, niemand zou zo veel geld mogen bezittenquote:Op donderdag 17 april 2025 10:51 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat regelt de overheid voor je; ieder jaar mag je een fiks aandeel wegkruien
quote:Op donderdag 17 april 2025 11:06 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zou een potje monopoly gaan spelen met iemand waar je een hekel aan hebt.
quote:
Zoietsquote:Op donderdag 17 april 2025 08:40 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb zooooo fijn geslapen vannacht, voel me als herboren![]()
Er zijn vervelender dingen om je hoofd over te moeten breken.quote:Op donderdag 17 april 2025 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hehe ja. Wat een bedrag ook. Ik zou niet eens weten wat ik ermee moest. 10 zelf houden en de rest weggeven denk ik.
De meesten die dat "hebben" zullen dat wel in een stichting of bv hebbenquote:Op donderdag 17 april 2025 11:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En terecht, niemand zou zo veel geld mogen bezitten
Hoezo privacy?quote:Op donderdag 17 april 2025 12:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Zou dat doorgeven via de gemeente kunnen?
Zo heb je wel bergruimte met de kasten (al denk ik dat jij daar niet op zit te wachten)
Ach wat jammer. Levering is wel snel. Kan je een foto plaatsen/sturen (en maten) van de lades, dan kan ik verder voor je kijken.quote:Op donderdag 17 april 2025 15:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hoezo privacy?
De gemeente geeft bij digitale aangifte van verhuizen door aan Zorgverzekeraars, BD, cak. Duo, pensioenfondsen, rdw, svb.
Vreemd.
@:Kaatje1 en ik was zo blij met jouw vondst!https://www.bol.com/nl/nl(...)eOption#productTitle
Past het niet, want de laden zijn niet hoog genoeg voor efficiënt gebruik.
Helaasch 😢
Goed spul hoor. Geen flipflop kwaliteit.
En kerkenquote:Op donderdag 17 april 2025 15:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hoezo privacy?
De gemeente geeft bij digitale aangifte van verhuizen door aan Zorgverzekeraars, BD, cak. Duo, pensioenfondsen, rdw, svb.
Vreemd.
Dat is domweg: aangesloten bij DigiD.quote:Op donderdag 17 april 2025 15:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hoezo privacy?
Vreemd.
Ik zou zeggen: hebben recht op die gegevens volgens de wet BRP.quote:Op donderdag 17 april 2025 17:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is domweg: aangesloten bij DigiD.
quote:Op donderdag 17 april 2025 17:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is domweg: aangesloten bij DigiD.
Gut ja hoor, dat begrijp ik zelfs.quote:Op donderdag 17 april 2025 17:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: hebben recht op die gegevens volgens de wet BRP.
Dit was in reactie op de privacykwestie.quote:Op donderdag 17 april 2025 17:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
[..]
Gut ja hoor, dat begrijp ik zelfs.
En nu Buurtkado’s 🙃
“ Hoe komen jullie aan mijn gegevens? Wij ontvangen via verschillende bronnen verhuisgegevens. Wij ontvangen geen verhuisgegevens van de gemeente. Aan de hand van jouw adresgegevens of de code achterop de doos kunnen wij achterhalen via welke bron wij jouw adres ontvangen hebben.”
Er was geen doos, er was een envelop.
Vergeet je de SILA stip?quote:Op donderdag 17 april 2025 15:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hoezo privacy?
Vreemd.
Edit: voor de duidelijkheid: de privacy vraag is over Buurtkado’s.
Vergeet je de SILA stip?quote:Op donderdag 17 april 2025 15:17 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hoezo privacy?
Vreemd.
Edit: voor de duidelijkheid: de privacy vraag is over Buurtkado’s.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Waarom zo onvriendelijk als mensen proberen een vraag te beantwoorden?quote:Op donderdag 17 april 2025 17:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
[..]
En nu Buurtkado’s 🙃
“ Hoe komen jullie aan mijn gegevens? Wij ontvangen via verschillende bronnen verhuisgegevens. Wij ontvangen geen verhuisgegevens van de gemeente. Aan de hand van jouw adresgegevens of de code achterop de doos kunnen wij achterhalen via welke bron wij jouw adres ontvangen hebben.”
Ditquote:Op donderdag 17 april 2025 18:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Waarom zo onvriendelijk als mensen proberen eem vraag te beantwoorden?
Inmiddels deed ik edit.quote:Op donderdag 17 april 2025 18:47 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Waarom zo onvriendelijk als mensen proberen eem vraag te beantwoorden?
Zeker niet.quote:Op donderdag 17 april 2025 19:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit
@:annex heb je verhuisbericht van PostNL oid gebruikt? Die verpatsen je data
Oh dan ben je het vast zelf absoluut niet geweest, is magie!quote:
Gevalletje 'ik zie overal om me heen spookrijders rijden, wat een aso's!!!'quote:Op donderdag 17 april 2025 19:15 schreef Clubsoda het volgende:
"Gut ja, dat begrijp zelfs ik. En nu Buurtkadoos".
Dat staat nog gewoon in je post toch, geen edit? Ik ben misschien overgevoelig (dat ben ik vaker) maar ik vind het een nare en rare manier om te reageren op iemand je probeert te helpen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hm, tsja, in die wet staat geen opsomming ofzo, daar staat eigenlijk zoiets als dat de gegevens verstrekt worden aan wie er volgens de wet recht op heeft. Maar niet wie dat dan (allemaal) zijn.quote:Op donderdag 17 april 2025 17:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: hebben recht op die gegevens volgens de wet BRP.
Wij hadden laatst een 'ja maar metadata zijn geen echte data dus die mag je gewoon altijd vrijgeven' verhaal. Heerlijkquote:Op donderdag 17 april 2025 19:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Hm, tsja, in die wet staat geen opsomming ofzo, daar staat eigenlijk zoiets als dat de gegevens verstrekt worden aan wie er volgens de wet recht op heeft. Maar niet wie dat dan (allemaal) zijn.
En achterhalen wie op basis van die wet recht erop heeft is nog niet zo eenvoudig. Ik heb in die hoek nog wel wat dingen op mijn lijst met goede voornemens staan. Maar dat schuif ik wat voor me uit.
Ik zit nog eerst te wachten op afronding van een interne privacy-klacht over een ander onderwerp. Dat zou eind deze maand komen. Zodra ik dat rapport ook echt heb ga ik daar extern verder op spitten.
Daarnaast heb ik al wel eens losjes geínformeerd naar een geval dat met die BRP-gegevens te maken heeft en ik heb nog geen zin om daar echt werk van te maken zolang ik me nog vermaak met die andere privacykwestie.
Post #61 ?quote:Op donderdag 17 april 2025 19:15 schreef Clubsoda het volgende:
"Gut ja, dat begrijp zelfs ik. En nu Buurtkadoos".
Dat staat nog gewoon in je post toch, geen edit? Ik ben misschien overgevoelig (dat ben ik vaker) maar ik vind het een nare en rare manier om te reageren op iemand je probeert te helpen.
Je antwoord en je manier van antwoorden sluiten niet echt aan bij de post van ClubSodaquote:Op donderdag 17 april 2025 20:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Post #61 ?
De gemeente geeft zelf aan aan welke instituten, organisaties een verhuizing doorgeven.
Ik vind dit een nare reactie op iemand die met je meedenkt. Ik kan niet duidelijker zijn. En ik lees vaker nare reacties van je op mensen die behulpzaam zijn. Het beïnvloedt mijn behoefte om behulpzaam te zijn in dit topic (in het algemeen want je geeft me ook vegen uit de pan als ik ánderen probeer te helpen). Daarom benoem ik het nu. Doe ermee wat je goeddunkt.quote:Op donderdag 17 april 2025 17:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
[..]
En nu Buurtkado’s 🙃;
Levert dit een schone pan op? Of moet je deze alsnog afwassen.quote:Op donderdag 17 april 2025 20:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind dit een nare reactie op iemand die met je meedenkt. Ik kan niet duidelijker zijn. En ik lees vaker nare reacties van je op mensen die behulpzaam zijn. Het beïnvloedt mijn behoefte om behulpzaam te zijn in dit topic (in het algemeen want je geeft me ook vegen uit de pan als ik ánderen probeer te helpen). Daarom benoem ik het nu. Doe ermee wat je goeddunkt.
Wat?!quote:Op donderdag 17 april 2025 20:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind dit een nare reactie op iemand die met je meedenkt. Ik kan niet duidelijker zijn. En ik lees vaker nare reacties van je op mensen die behulpzaam zijn. Het beïnvloedt mijn behoefte om behulpzaam te zijn in dit topic (in het algemeen want je geeft me ook vegen uit de pan als ik ánderen probeer te helpen). Daarom benoem ik het nu. Doe ermee wat je goeddunkt.
Doen als Trump, nooit sorry zeggen, gewoon doorbeuken en alles bij een ander leggenquote:Op donderdag 17 april 2025 20:28 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat?!
Nou denk ik, dat je mij verwart met iemand anders hoor!
Het antwoord heb ik in eerste instantie niet gelezen als ‘behulpzaam’, eerder als kritisch, dat ik er niet zelf aan heb gedacht.
Volgens mij heb ik mijnn opmerking gecorrigeerd .
En nog niet duidelijk.![]()
Zo zo. Zal morgen eens kijken. Niet Emma Wortelboer toch hoop ik?quote:Op donderdag 17 april 2025 20:37 schreef Blues het volgende:
Fles!
Heb je de aflevering van wortelboer en v rossem gezien toevallig?
Ze zijn hier:
https://www.nzhhobbyclub.nl/onze-afdelingen-en-modelbanen/
Wow![]()
Djiezus 😂quote:Op donderdag 17 april 2025 20:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Doen als Trump, nooit sorry zeggen, gewoon doorbeuken en alles bij een ander leggen
Goed bezig
Jep. Er wordt veel te sereneus gereageerd.quote:Op donderdag 17 april 2025 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ik land midden in een bitch fightSuperlagge. Tot morgen maar weer
Of je gaat lekker negeren of bagatelliseren.quote:Op donderdag 17 april 2025 21:04 schreef z80 het volgende:
[..]
Jep. Er wordt veel te sereneus gereageerd.
Ik vind haar leuk. Maar als je haar niet leuk vind, in dit item trek je het wel hoorquote:Op donderdag 17 april 2025 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo zo. Zal morgen eens kijken. Niet Emma Wortelboer toch hoop ik?
Optie drie: als er een miscommunicatie is, kom je je er mee bemoeien om olie op het vuur te gooien.quote:Op donderdag 17 april 2025 21:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Of je gaat lekker negeren of bagatelliseren.
Offffff je creërt een omgeving waarin je iemand kan aanspreken op iets wat je niet fijn vindt qua gedrag en dan heb je het erover en is het klaar.
Kan ook
quote:Op donderdag 17 april 2025 21:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Of je gaat lekker negeren of bagatelliseren.
Offffff je creërt een omgeving waarin je iemand kan aanspreken op iets wat je niet fijn vindt qua gedrag en dan heb je het erover en is het klaar.
Kan ook
Leuk, heb ik doorgestuurd.quote:Op donderdag 17 april 2025 20:37 schreef Blues het volgende:
Fles!
Heb je de aflevering van wortelboer en v rossem gezien toevallig?
Ze zijn hier:
https://www.nzhhobbyclub.nl/onze-afdelingen-en-modelbanen/
Wow![]()
JA NOU SORRY HOORquote:Op donderdag 17 april 2025 21:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Optie drie: als er een miscommunicatie is, kom je je er mee bemoeien om olie op het vuur te gooien.
Het is daar zo groot, uitgebreid! Echt nog nooit gezien, als je liefhebber bent een walhallaquote:Op donderdag 17 april 2025 21:21 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Leuk, heb ik doorgestuurd.
Mijn vader had tot een paar jaar geleden een modelbouwwinkel
Ja zo zijn er nog wel meer mogelijk iddquote:Op donderdag 17 april 2025 21:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Optie drie: als er een miscommunicatie is, kom je je er mee bemoeien om olie op het vuur te gooien.
Je hebt groot gelijk Clubsoda.quote:Op donderdag 17 april 2025 20:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik probeer al de hele tijd neer te zetten wat jij nu schrijft, tig keer weer weggehaald want ik kreeg het niet goed geschreven. Dankquote:Op donderdag 17 april 2025 22:15 schreef sigme het volgende:
Ik ben niet zo dol op mensen in het echt, maar voor het beter lezen van iemands getyp vind ik het wel veel meerwaarde hebben iemand ooit in het echt gezien te hebben. Zo is @:annex in mijn ogen een uiterst aimabele beschaafde dame, die haar stinkende best zal doen niemand voor het hoofd te stoten. Met dat uitgangspunt lezen haar posts heel anders.
Kijk, ik ben in het echt een rare hork, maar ik kan typsgewijs best aardig punten scorenquote:Op donderdag 17 april 2025 22:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik probeer al de hele tijd neer te zetten wat jij nu schrijft, tig keer weer weggehaald want ik kreeg het niet goed geschreven. Dank
En dat krijg ik niet goed voor elkaar. Ben best jaloers op jou en een paar anderen hier.quote:Op donderdag 17 april 2025 22:37 schreef sigme het volgende:
[..]
Kijk, ik ben in het echt een rare hork, maar ik kan typsgewijs best aardig punten scoren
Mwah zo haar best deed ze niet om geen k*t opmerking naar mij te maken een paar jaar geleden. Maar goed ik merk dat deze discussie hier dat weer allemaal omhoog haalt dus ik blijf wel weer even weg totdat ik weer normaal kan reageren.quote:Op donderdag 17 april 2025 22:15 schreef sigme het volgende:
Ik ben niet zo dol op mensen in het echt, maar voor het beter lezen van iemands getyp vind ik het wel veel meerwaarde hebben iemand ooit in het echt gezien te hebben. Zo is @:annex in mijn ogen een uiterst aimabele beschaafde dame, die haar stinkende best zal doen niemand voor het hoofd te stoten. Met dat uitgangspunt lezen haar posts heel anders.
Ik denk dat iedereen (of het nou hier is of irl of waar dan ook) wel eens een lullige opmerking maakt of een opmerking die bij een ander lullig overkomt maar wat totaal niet de bedoeling is.quote:Op donderdag 17 april 2025 23:09 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Mwah zo haar best deed ze niet om geen k*t opmerking naar mij te maken een paar jaar geleden. Maar goed ik merk dat deze discussie hier dat weer allemaal omhoog haalt dus ik blijf wel weer even weg totdat ik weer normaal kan reageren.
Ow dat zeker. Ik denk dat het alleen extra zeer deed omdat ik het dus niet bij zo'n persoon had verwacht. Als een 'lomp' persoon dezelfde opmerking had gemaakt dan had het niet zo'n impact gehad. Maar goed allemaal mijn probleem dus ik blijf wel even stil.quote:Op donderdag 17 april 2025 23:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen (of het nou hier is of irl of waar dan ook) wel eens een lullige opmerking maakt of een opmerking die bij een ander lullig overkomt maar wat totaal niet de bedoeling is.
Ah, ik begrijp nu wat je bedoelt. Dank daarvoor . Ik lees dat dus echt anders. Die rode/gele kaarten, de 'duhs' en dequote:Op vrijdag 18 april 2025 07:09 schreef Clubsoda het volgende:
Juist ook voor mensen die anderen niet voor het hoofd stoten, kan het prettig zijn om te horen dat 'duh' een antwoord is dat eigenlijk nooit voor verbinding zorgt. Of dat![]()
uitdelen aan mensen die een tip geven, niet aimabel overkomt. Want ik snap best dat bij typen dingen soms vertekend overkomen. Het was mij oprechte bedoeling om aan te geven dat de sfeer van de antwoorden voor mij onprettig voelt met het idee dat je daar dan vervolgens iets mee kunt, met die wetenschap. Maar ik begrijp ook best dat het in een groepje niet om mij draait dus ik kan daar ook prima weer mijn mond over houden.
Als er geen seinstoring was geweest in Hamburg, waardoor onze trein uit Praag werd opgeheven in Dresden, was ik zondag ook een half uurtje in Berlin geweest. Komt dichtbij zo.quote:Op vrijdag 18 april 2025 07:57 schreef Lonaa het volgende:
Weten jullie nog dat ik zondag postte een rustige dag te hebben? Ik wilde eigenlijk wel iets leuks doen met m'n/ onzevrije tijd. De agenda was ook leeg voor een aantal dagen dus uh....
We vertrokken naar Berlijn met de auto.Gisteren eind van de dag waren we weer thuis. Klein beetje gesloopt want dat doet Berlijn altijd, maar het was heel lekker.
Beetje slenteren, Unterwelten tourtje, nog meer slenteren, beetje pils, lekker eten.
Oh en niet onbelangrijk: 22 tot 26 graden en ZON.
Het is ook goed om het aan te kaarten denk ik.quote:Op vrijdag 18 april 2025 07:09 schreef Clubsoda het volgende:
Juist ook voor mensen die anderen niet voor het hoofd stoten, kan het prettig zijn om te horen dat 'duh' een antwoord is dat eigenlijk nooit voor verbinding zorgt. Of dat![]()
uitdelen aan mensen die een tip geven, niet aimabel overkomt. Want ik snap best dat bij typen dingen soms vertekend overkomen. Het was mij oprechte bedoeling om aan te geven dat de sfeer van de antwoorden voor mij onprettig voelt met het idee dat je daar dan vervolgens iets mee kunt, met die wetenschap. Maar ik begrijp ook best dat het in een groepje niet om mij draait dus ik kan daar ook prima weer mijn mond over houden.
Oh. Echt? Nooit zo bekeken. (Ik ben niet ironisch, ik lees het oprecht niet zo). Dank je voor het inzicht, ik zal een proberen die bril op te zetten.quote:Op vrijdag 18 april 2025 08:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ah, ik begrijp nu wat je bedoelt. Dank daarvoor . Ik lees dat dus echt anders. Die rode/gele kaarten, de 'duhs' en dezijn vrijwel altijd voor haarzelf en niet voor een andere user.
Omzetten van geschreven tekst doet ook weer een heel ander beroep op die spier.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:06 schreef Clubsoda het volgende:
Weet je, ik ben op m'n werk echt altijd ontzettend intensief bezig met proberen te verstaan wat mensen zeggen. Eigenlijk kan ik dat ook best. Ik denk alleen dat mijn 'proberen te verstaan'-spier ook echt op is af en toe. Ik kan beter iets anders doen dan hier rondhangen op die momenten.
Dat lees ik dus ook een soort “sukkel die ik ben” of “waarom ben ik daar zelf niet opgekomen”.quote:Op vrijdag 18 april 2025 08:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ah, ik begrijp nu wat je bedoelt. Dank daarvoor . Ik lees dat dus echt anders. Die rode/gele kaarten, de 'duhs' en dezijn vrijwel altijd voor haarzelf en niet voor een andere user.
Dat is ook wel te begrijpen gezien jouw werk natuurlijk. Maar ik vind het oprecht wel jammer dat je hier de laatste tijd minder bent.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:06 schreef Clubsoda het volgende:
Weet je, ik ben op m'n werk echt altijd ontzettend intensief bezig met proberen te verstaan wat mensen zeggen. Eigenlijk kan ik dat ook best. Ik denk alleen dat mijn 'proberen te verstaan'-spier ook echt op is af en toe. Ik kan beter iets anders doen dan hier rondhangen op die momenten.
De gezellige rellers komen uit de krochtenquote:
Dat is tegelijkertijd goed en ingewikkeld nieuws. Genoeg om over na te denken dus.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:16 schreef sigme het volgende:
Anyway, goede morgen allemaal
Ik heb gister een makelaar over de vloer gehad in het pied a terre, die deed een waardeschatting voor de vuist weg. We overwegen het te gaan verkopen, want in de afgelopen hondloze periode, waarin liefste nota bene sabbatical had en het winter was, gingen we nog steeds niet lekker warm en gezellig daar bij de kachel zitten.
Het piedaterre is veel meer waard dan we hadden gedacht. Dat maakt onderhandse aankoop door familie niet eenvoudiger.
Hoe is het met jouw medicatiebijstelling eigenlijk?quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zeg mensen, ik heb vakantie! Nou heb ik dat al 3 weken eigenlijk, maar deze is samen en we hebben grote plannen in huis en tuin. Ik ga eens een mooie to do lijst maken want er zijn eigenlijk geen andere plannen dan klussen. Heel misschien een dagje weg maar ik kan nog niet zo goed prikkels verwerken dus dat zien we nog wel.
Vakantie
Huh? Nee (wat mij betreft). Het gaat voor een belangrijk deel over de lezing/de lezers.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:35 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb eigenlijk maar één verzoek in heel de discussie over toonzetting en opmerkingen en commentaar van buitenaf; kunnen we het er mét iemand over blijven hebben in plaats van óver iemand in de derde persoon gaan praten, terwijl deze hier zelfs gewoon aanwezig is? Viel me in het verloop van de posts op, in het begin werd er wel direct aangesproken.
Wel lekker zakcentje voor de dorst, (zeker met de complete verwoesting van de zorgsector voor later ook wel prettig om zelf meer te kunnen besteden en zo meer controle te kunnen houden...) dus ik weet niet hoe hard familie het nodig heeft? Of vindt je het zelf een fijner idee dat het bij bekenden blijft ?quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:16 schreef sigme het volgende:
Anyway, goede morgen allemaal
Ik heb gister een makelaar over de vloer gehad in het pied a terre, die deed een waardeschatting voor de vuist weg. We overwegen het te gaan verkopen, want in de afgelopen hondloze periode, waarin liefste nota bene sabbatical had en het winter was, gingen we nog steeds niet lekker warm en gezellig daar bij de kachel zitten.
Het piedaterre is veel meer waard dan we hadden gedacht. Dat maakt onderhandse aankoop door familie niet eenvoudiger.
Die heb ik gemistquote:Op vrijdag 18 april 2025 09:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
En ik grinnik nog steeds als ik iemand de 'mag ik je tieten voelen' Whatsapp emoji van @:Tele6 zie gebruiken.
Er zijn veel overwegingen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:39 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wel lekker zakcentje voor de dorst, (zeker met de complete verwoesting van de zorgsector voor later ook wel prettig om zelf meer te kunnen besteden en zo meer controle te kunnen houden...) dus ik weet niet hoe hard familie het nodig heeft? Of vindt je het zelf een fijner idee dat het bij bekenden blijft ?
Nee. Wie is dat dan? Covert die Frans Bauer?quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:35 schreef sigme het volgende:
Ben ik nou gek als ik hier Luigi Mangione zie staan?
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Over de interpretatie van emoji gesproken, ik krijg altijd een PVV-vibe bij@:Blues gebruikt hem regelmatig en dan moet ik soms ook even schakelen. Ik zie dan echt iets anders dan wat er bedoelt wordt
Dit vind ik nou een moeilijke tekst. Volgens mij moet daar 'Ja'. staan ipv 'Nee'.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee. Wie is dat dan? Covert die Frans Bauer?
Dan ervaren wij de lezing toch anders denk ikquote:Op vrijdag 18 april 2025 09:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Huh? Nee (wat mij betreft). Het gaat voor een belangrijk deel over de lezing/de lezers.
En verhuren (voor een eerlijke prijs, niet om er zoveel mogelijk geld uit te halen) aan neefjes/nichtjes een optie? Of deden jullie dat al?quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Er zijn veel overwegingen.
Ten eerste hebben wij bloed zweet en tranen gestoken in de verbouwing en is het daarna Heel Mooi geworden en niemand mag dat stukmaken.
Ten tweede zit die waarde heel veilig in dat huis en een stuk minder veilig op een bankrekening (gat in de hand, inflatie, bankrovers, etc)
Ten derde zouden her en der neefjes/nichtjes graag het huis uit gaan (of de ouders ze graag het huis uit zien gaan) en is dat niet eenvoudig
Ten vierde is het piedaterre ons enige echte huis-huis en zullen we nooit meer een huis-huis kunnen kopen
Ten vijfde is het een echt huis-huis en wordt er nu niet echt gewoond en vind ik dat zonde van het huis
Ten zesde is het een echt huis-huis en wordt er nu niet echt gewoond en vind ik dat eigenlijk niet kunnen in tijden van woningnood
Dat soort dingen
Hoeft nietquote:Op vrijdag 18 april 2025 09:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Dit vind ik nou een moeilijke tekst. Volgens mij moet daar 'Ja'. staan ipv 'Nee'.
Het gaat best goed eigenlijk. Ik heb weinig lichamelijke klachten gehad. Ik lig niet wekenlang als zombie op de bank maar heb best een paar nuttige weken achter de rug. Zo lang ik klusjes op het gemak doe, gaat het allemaal wel. Mijn hoofd is inmiddels ook een stuk normaler. Niet meer constant 26 dingen tegelijk aan het willen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoe is het met jouw medicatiebijstelling eigenlijk?
Tenzij hij ontkent dat je gek bent als je daar Luigi M. ziet staan…quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Dit vind ik nou een moeilijke tekst. Volgens mij moet daar 'Ja'. staan ipv 'Nee'.
Neen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:35 schreef sigme het volgende:
Ben ik nou gek als ik hier Luigi Mangione zie staan?
[ afbeelding ]
Hmpf.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:48 schreef Candaasje het volgende:
[..]
En verhuren (voor een eerlijke prijs, niet om er zoveel mogelijk geld uit te halen) aan neefjes/nichtjes een optie? Of deden jullie dat al?
Dat is dan beter dan verwacht / dan je gewend bent, denk ik?quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het gaat best goed eigenlijk. Ik heb weinig lichamelijke klachten gehad. Ik lig niet wekenlang als zombie op de bank maar heb best een paar nuttige weken achter de rug. Zo lang ik klusjes op het gemak doe, gaat het allemaal wel. Mijn hoofd is inmiddels ook een stuk normaler. Niet meer constant 26 dingen tegelijk aan het willen.
Maar ik ben er nog niet. Ik heb afgelopen woensdag een uurtje met mijn collega's gebeld en dat was toch moeilijk zeg. Je moet zo enorm snel schakelen tijdens het bellen, dat lukte lang niet bij elk telefoontje goed. Dat was wel een tegenvaller. Maar ook dat komt wel weer goed.
Daar was ik al bang voorquote:
quote:
Ik weet het, voor mij is hij ook verpestquote:Op vrijdag 18 april 2025 09:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Daar was ik al bang voordie gebruik ik regelmatig, dat ga ik nu dus ook niet meer kunnen doen zonder aan jullie te denken
Vorige keer is dik 2 jaar geleden dus dat is best lang.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is dan beter dan verwacht / dan je gewend bent, denk ik?
Hoe lang geleden was de vorige grote aanpassing? Tijd vliegt altijd, maar in mijn herinnering was dat niet heel lang geleden.
Dat wist ik ook nietquote:
Deze emoji schijnt voor 'dikke knuffel' te staan.quote:
Dit is toch knuffel 🫂?quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Deze emoji schijnt voor 'dikke knuffel' te staan.
Ik dacht dat 'ie zoiets als 'Sorry, my bad' betekende en heb 'm dus vaak verkeerd gebruikt…
Voor mij betekent hij 'yay, jazzhands'. Een light-versie vanquote:Op vrijdag 18 april 2025 10:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Deze emoji schijnt voor 'dikke knuffel' te staan.
Ik dacht dat 'ie zoiets als 'Sorry, my bad' betekende en heb 'm dus vaak verkeerd gebruikt…
Dat is oprecht wel ingewikkeld. Ook een luxeprobleem natuurlijk maar een probleem niettemin. Ik heb even geen advies.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:44 schreef sigme het volgende:
[..]
Er zijn veel overwegingen.
Ten eerste hebben wij bloed zweet en tranen gestoken in de verbouwing en is het daarna Heel Mooi geworden en niemand mag dat stukmaken.
Ten tweede zit die waarde heel veilig in dat huis en een stuk minder veilig op een bankrekening (gat in de hand, inflatie, bankrovers, etc)
Ten derde zouden her en der neefjes/nichtjes graag het huis uit gaan (of de ouders ze graag het huis uit zien gaan) en is dat niet eenvoudig
Ten vierde is het piedaterre ons enige echte huis-huis en zullen we nooit meer een huis-huis kunnen kopen
Ten vijfde is het een echt huis-huis en wordt er nu niet echt gewoond en vind ik dat zonde van het huis
Ten zesde is het een echt huis-huis en wordt er nu niet echt gewoond en vind ik dat eigenlijk niet kunnen in tijden van woningnood
Dat soort dingen
Ik durf niets meer aan te nemen als het om emoji's gaat…quote:
quote:Wat betekent de emoji 🤗?
🤗 Knuffelend gezicht – Dit kan worden gebruikt om genegenheid, vriendelijkheid of troost uit te drukken.
Verhuren voor billijke prijs kost je geld omdat Belastingdienst rekening houdt met het rendement dat je in de vrije sector had kunnen maken en je op basis daarvan een aanslag stuurt.quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:48 schreef Candaasje het volgende:
[..]
En verhuren (voor een eerlijke prijs, niet om er zoveel mogelijk geld uit te halen) aan neefjes/nichtjes een optie? Of deden jullie dat al?
Een vlinder in je bio op Twitter of Instagram schijnt te betekenen dat je hoer sekswerker bentquote:Op vrijdag 18 april 2025 10:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik durf niets meer aan te nemen als het om emoji's gaat…
Maar dit is wat ik lees (via verschillnde bronnen) als ik de betekenis van de emoji opzoek:
[..]
De wattus??quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
En ik grinnik nog steeds als ik iemand de 'mag ik je tieten voelen' Whatsapp emoji van @:Tele6 zie gebruiken.
Volgens mij verberg jij dat voor onsquote:Op donderdag 17 april 2025 21:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]![]()
Poging gewaagd, poging gestrand. Ik doe vrij bewust mijn best om duidelijk doch beleefd te zijn in mijn bewoordingen. Kwalificeert blijkbaar als batch fight. Ik klink heus anders hoor, als ik echt wil bitchen.
Kun je als je toch bezig bent ook even een quickscan vaatwassers doen? E22 "watertoevoer" hier.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:38 schreef Lonaa het volgende:
Misschien was het niet het slimste idee om zondag te besluiten dat de wasmachine echt overleden is en dat je een nieuwe moet kopen maandag maar in plaats daar van 4 dagen weg te gaan (en zodoende nog meer was te maken).
*moppert
*gaat op zoek naar een nieuwe wasmachine
En zou jij daar wel goed op gaan...quote:
Nou, ik rij denk ik zo naar de kringloop die altijd opvallend veel jong gebruikt witgoed heeft en dan zeg ik "die. kom morgen maar brengen en neem de oude mee plz.'quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Kun je als je toch bezig bent ook even een quickscan vaatwassers doen? E22 "watertoevoer" hier.
Ik rijd zo ook wel langs een kringloop alleen op de motor. Dat wordt niet succesvol met een vaatwasser erachter slepend..quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nou, ik rij denk ik zo naar de kringloop die altijd opvallend veel jong gebruikt witgoed heeft en dan zeg ik "die. kom morgen maar brengen en neem de oude mee plz.'
quote:Op vrijdag 18 april 2025 09:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nieuw huis zoektocht staat met die idiote prijzen momenteel zeker in de vriezer?quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:47 schreef fietsie het volgende:
Eigenlijk moet ik gewoon een Ikea keuken bestellen want het kraan-gat in het aanrechtblad lubbert enorm uit.
En ik raak steeds meer laadjesgreepjes kwijt, en de zon bijt de lak nu echt van het eiken uit 1991
We doen gemiddeld 1x per maand een bezichtiging, maar het is over het algemeen binnen ons budget + wens dat het geen rijtjeshuis is een kluswoning. Die in de verkooptekst en de foto wordt gepresenteerd als af en bewoonbaar.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nieuw huis zoektocht staat met die idiote prijzen momenteel zeker in de vriezer?
Op Discord is die nog veel erger.quote:
Hier is de vraag. Hoe oud is de machine en wat is er stuk/werkt niet.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:38 schreef Lonaa het volgende:
Misschien was het niet het slimste idee om zondag te besluiten dat de wasmachine echt overleden is en dat je een nieuwe moet kopen maandag maar in plaats daar van 4 dagen weg te gaan (en zodoende nog meer was te maken).
*moppert
*gaat op zoek naar een nieuwe wasmachine
Wellicht in de winter zoveel kou+nattigheid dat ze slecht starten, en dat dat tot een gewoonte heeft geleid ?quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:04 schreef Barreltje het volgende:
Al gingen we gister wel "even fijn een stukje rijden" naar een ander eiland en weer terug en ik begrijp dat gewoon niet echt.. Hier staan de auto's ook gerust met motor te draaien als men even 5 minuten de winkel in moet.![]()
Dat wat de zoek machine roept en de ervaring met wat het probleem is. Daar zit nog wat ruimte tussen.quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Kun je als je toch bezig bent ook even een quickscan vaatwassers doen? E22 "watertoevoer" hier.
De laatste 2 keren dat ie dit deed betekende het beide pompen vervangen, helaas.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:07 schreef z80 het volgende:
[..]
Dat wat de zoek machine roept en de ervaring met wat het probleem is. Daar zit nog wat ruimte tussen.
Ik neem aan dat je de afvoer en zeef reeds gecontroleerd hebt. En daar zit vaak het probleem ook niet.
Het probleem is er meer in dat de machine niet ziet dat het waterpeil daalt of dat al het water er al uit is.
Het probleem zit waarschijnlijk in het labyrint. Deze zit aan de zijkant en werkt op het principe van communicerende vaten. Op het einde van het labyrint zit een slangetje naar een klikson/drukmeter.
Grote kans dat het labyrint vervuild is. Zeep/vuil en kalk willen er graag in achterblijven.
Loshalen en goed reinigen. En weer door.
2 Dagen?quote:Op vrijdag 18 april 2025 10:56 schreef fietsie het volgende:
De dames hier gaan 2 dagen shoppen in Leidschendam of Leiderdorp ofzo. Iets met een groot winkelcentrum, dus zomaar ineens heb ik een 2e paasdag voor mezelf.
Ook niet met het bijplaatsen van een extra groep?quote:Dus dat IKEA keuken meten klinkt als haalbare kaart. Alleen dan wel met een gaskookplaat want de meterkast blijkt niet inductiekookplaatgeschikt..
Als het de stroeflopende pompen zijn. Kun je er ook een hand citroenzuur en wat vaatwasserzout in gooien met een kwak warmwater er achteraan. En dat een paar uur laten staan.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:08 schreef fietsie het volgende:
[..]
De laatste 2 keren dat ie dit deed betekende het beide pompen vervangen, helaas.
Beetje een vaag Bosch design, deze machine.
Ik ga niet voor niets niet meequote:Op vrijdag 18 april 2025 11:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
2 Dagen?
Dat shopping centrum is pure horror, als je er al vanaf de snelweg komt en een parkeerplek kan vinden.
Ben er 1 keer geweest, omdat daar toen nog de enige winkel van Bath & Bodywork zat (inmiddels failliet in Nederland), maar nooit meer…
[..]
Ook niet met het bijplaatsen van een extra groep?
Maar dat hoeft toch met de autos van tegenwoordig toch niet?quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:06 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wellicht in de winter zoveel kou+nattigheid dat ze slecht starten, en dat dat tot een gewoonte heeft geleid ?
Nou.. als de lucht vriezend is, en zeemist erbij.. dan kan ik me goed voorstellen dat modern motormanagement ook denkt *fuck it*. (En dan niet vriendelijk vraagt met een emoticon aan een buste te mogen fondelen).quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:14 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Maar dat hoeft toch met de autos van tegenwoordig toch niet?
Overigens reed er hier gister een electrische ford mustang GT
Doe er gewoon een boomer disclaimer bij.. dan weten ze heus wel dat je gewoon van groenten houdt en niet perse sex wilquote:Op vrijdag 18 april 2025 11:24 schreef Candaasje het volgende:
2 dagen schoppen in een shopping mall..... ik ga nog liever gewoon dood![]()
![]()
![]()
Over emoticons; ik keek deze week Adolescence (aanrader, niks vrolijks aan, wel indrukwekkend. Ik ben niet zo heel snel onder de indruk van erg jonge acteurs, maar deze kroop echt onder m'n huid.) en ik denk dat ik ook niks meer durf te posten op social media. Want ik denk niet dat ik de emoticontaal nog goed versta
quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:35 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Doe er gewoon een boomer disclaimer bij.. dan weten ze heus wel dat je gewoon van groenten houdt en niet perse sex wil
Ik had er ook een boomer disclaimer bij moeten zetten geloof ikquote:
Over laaghangend fruit ?quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:37 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik had er ook een boomer disclaimer bij moeten zetten geloof ik
Ik begrijp dit helemaal. Ik snapte het ook niet, en had het "geluk" dat ik dinsdag gewoon mag werkenquote:Op vrijdag 18 april 2025 11:24 schreef Candaasje het volgende:
2 dagen schoppen in een shopping mall..... ik ga nog liever gewoon dood![]()
![]()
![]()
Gokje: relatief vaak in het bezit van een Fok-account?quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:40 schreef Candaasje het volgende:
![]()
Ik vraag me overigens af hoeverre dit ook op NLse scholen speelt. In het VK was die Andrew Tate natuurlijk ook echt verkiesbaar. Maar ik heb geen idee, of Nlse kinderen van zo'n 13 jaar ook al echt bekend zijn met die hele incel-beweging, of dat het hier in NL toch meer wat oudere groepen betreft. Iemand die daar wat over kan zeggen?
Niet precies, maar ik hoorde gisteren op het nieuws dat uit onderzoek bleek dat 34% van de gevonden kinderporno-foto's door die kinderen zelf gemaakt is. Dus er gaat ergens wel iets heel erg mis .quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:40 schreef Candaasje het volgende:
![]()
Ik vraag me overigens af hoeverre dit ook op NLse scholen speelt. In het VK was die Andrew Tate natuurlijk ook echt verkiesbaar. Maar ik heb geen idee, of Nlse kinderen van zo'n 13 jaar ook al echt bekend zijn met die hele incel-beweging, of dat het hier in NL toch meer wat oudere groepen betreft. Iemand die daar wat over kan zeggen?
Dat is geen gokje, dat is een gegevenquote:Op vrijdag 18 april 2025 11:42 schreef fietsie het volgende:
[..]
Gokje: relatief vaak in het bezit van een Fok-account?
Oh wowquote:Op vrijdag 18 april 2025 11:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Niet precies, maar ik hoorde gisteren op het nieuws dat uit onderzoek bleek dat 34% van de gevonden kinderporno-foto's door die kinderen zelf gemaakt is. Dus er gaat ergens wel iets heel erg mis .
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)t-door-kinderen-zelfquote:
Ik las "voor man" en dacht dat ik weer eens iets belangrijks gemist hadquote:Op vrijdag 18 april 2025 10:45 schreef vlindertje89 het volgende:
De rest bijlezen komt later, want ik moet nog even snel douchen voor mam
Ik denk het niet hoorquote:Op vrijdag 18 april 2025 11:37 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik had er ook een boomer disclaimer bij moeten zetten geloof ik
Aubergine dan... daar ben je een half uur in de keuken aan kwijt voor het wat wordt...quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik denk het niet hoor![]()
Maar de courgette zou mijn emoji niet zijn.
Saai ook trouwens, courgettes. Beetje vlak altijd, worden alleen maaar lekker als je er vanalles bij doet.
Ik heb nu zin in courgette...quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik denk het niet hoor![]()
Maar de courgette zou mijn emoji niet zijn.
Saai ook trouwens, courgettes. Beetje vlak altijd, worden alleen maaar lekker als je er vanalles bij doet.
Rly?quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Niet precies, maar ik hoorde gisteren op het nieuws dat uit onderzoek bleek dat 34% van de gevonden kinderporno-foto's door die kinderen zelf gemaakt is. Dus er gaat ergens wel iets heel erg mis .
Andrew T. was echt verkiesbaar? Nee toch?quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:40 schreef Candaasje het volgende:
![]()
Sinds die aflevering van Sex voor de Buch 180 jaar geleden, laat ik de aubergines altijd links liggenquote:Op vrijdag 18 april 2025 11:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Aubergine dan... daar ben je een half uur in de keuken aan kwijt voor het wat wordt...
Onze lokale echt Griekse Griek heeft me geleerd hoe hij zijn koude aubergine-feta salade maakt en sindsdien koop ik ze met regelmaatquote:Op vrijdag 18 april 2025 11:52 schreef flipsen het volgende:
[..]
Sinds die aflevering van Sex voor de Buch 180 jaar geleden, laat ik de aubergines altijd links liggen
Oh mijn fout, is hij inderdaad nog niet geweest. Ik begreep dat hij wel de Britain Restoring Underlying Values (BRUV) partij wilde opzetten en zich verkiesbaar wilde stellen bij de volgende verkiezingen. (Ik volg hem verder niet zo, blijf liefst zover mogelijk van hem weg. )quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Andrew T. was echt verkiesbaar? Nee toch?
Zonder koffie is alles lastig.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:54 schreef Candaasje het volgende:
(communiceren is nog best lastig! Zeker zonder koffie!)
Vertelquote:Op vrijdag 18 april 2025 11:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Onze lokale echt Griekse Griek heeft me geleerd hoe hij zijn koude aubergine-feta salade maakt en sindsdien koop ik ze met regelmaat
Aanvullingquote:Op vrijdag 18 april 2025 11:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Paar jaar geleden was er een artikel in de Volkskrant hierover. https://www.volkskrant.nl(...)andrew-tate~v696875/quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:40 schreef Candaasje het volgende:
![]()
Roosteren op / met / bij vuur. Tot echt -bijna- geblakerd, maar wel zorgen dat ze heel blijven. Je houdt dan echt zo'n geshrivveled velltje met weinig erin over.quote:
Whut.quote:Op vrijdag 18 april 2025 11:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)t-door-kinderen-zelf
Ja. Ik werd er gisteren ook een beetje naar van.
quote:Een derde van de foto's en video's van kinderen die bij het Meldpunt Kinderporno binnenkomen, is gemaakt door die kinderen zelf. Het gaat jaarlijks om zo'n 77.000 beelden.
Ik vondquote:Spiegel of selfie
De analisten van Offlimits weten dat beelden zelfgemaakt zijn als de foto of video via een spiegel is gemaakt, of het kind de telefoon vasthoudt in de selfie-modus. Van der Bruggen: "Ook zie je dat er geen andere mensen in de kamer zijn die ze tot de handelingen dwingen."
Beelden worden vaak gemaakt in slaapkamers en badkamers, en er worden soms attributen bij gebruikt. "Het is best wel volwassen en seksuele content. Zeker voor die leeftijd", zegt analist Naomi Roozendaal.
quote:Jonge kinderen onder de 12 jaar blijken op grote schaal seksueel getinte beelden van zichzelf online te delen. Het Meldpunt Kinderporno stuitte vorig jaar op bijna 55.000 afbeeldingen van vooral meisjes en slaat nu alarm.
Hier: https://www.pzc.nl/binnen(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:Dat het om zelfgemaakt materiaal gaat, leiden de analisten af uit de plekken waar de beelden worden opgenomen. Vaak is dat in badkamers en slaapkamers.
https://www.ah.nl/allerha(...)quiche-van-courgettequote:Op vrijdag 18 april 2025 11:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb nu zin in courgette...
@:Kreator had daar wel een goed recept voor
Haha ja die ja. Ik maak hem nog regelmatig, staat voor dit weekend nog op de planning. Ik vind hem wel passen bij het voorjaarquote:Op vrijdag 18 april 2025 12:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
https://www.ah.nl/allerha(...)quiche-van-courgette
Bedoel je dezelfde veiling die ook een terrein heeft in een plaats waar jij wel een Marktkauf bezoekt?quote:Op vrijdag 18 april 2025 13:12 schreef fietsie het volgende:
@:lucky_strike heeft @:Jflip de verkoop van machines 18 en 19 juni al in zijn agenda staan, bij de industrie bij jullie vlakbij aan het water ?
Moment, ik refresh de pagina even. Op dezelfde plek staat nu een reclame voor Zweedse topklasse BH's.quote:Op vrijdag 18 april 2025 13:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bedoel je dezelfde veiling die ook een terrein heeft in een plaats waar jij wel een Marktkauf bezoekt?Of gaat het om kleinere machines?
https://www.rbauction.nl/(...)enbergen-nld-2025285quote:Op vrijdag 18 april 2025 13:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bedoel je dezelfde veiling die ook een terrein heeft in een plaats waar jij wel een Marktkauf bezoekt?Of gaat het om kleinere machines?
Ah, daar ookquote:Op vrijdag 18 april 2025 13:24 schreef derLudolf het volgende:
Uhu ja dacht al dat het RB was, zit ook in Meppen. Net voor de bajes rechts als je vanaf de A31 kont
quote:Op vrijdag 18 april 2025 13:21 schreef derLudolf het volgende:
Vlakbij die "autosloop" van een Nederlander die prototypen voor de vooraanstaande automerken mag slopen recyclen
Die overigens een enorm knappe dochter heeft
Iets met waar het hart vol van is?quote:Op vrijdag 18 april 2025 13:24 schreef derLudolf het volgende:
Uhu ja dacht al dat het RB was, zit ook in Meppen. Net voor de bajes rechts als je vanaf de A31 kont
recept plzquote:Op vrijdag 18 april 2025 11:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Onze lokale echt Griekse Griek heeft me geleerd hoe hij zijn koude aubergine-feta salade maakt en sindsdien koop ik ze met regelmaat
Een paar posts eronder, onder de post van Tele6, zonder discutabel emoticonnetjequote:
Ja ho, ik hoorde het gisteren bij de NOS. Ik had ook vragen bij het bericht want veel haken en ogen. Don't shoot the messenger (mij in dit geval.)quote:Op vrijdag 18 april 2025 12:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Whut.
Jouw bron
[..]
[..]
Ik vond
[..]
[..]
Hier: https://www.pzc.nl/binnen(...)%2Fwww.google.com%2F
Ja, ik was spuit11. Zag het net.quote:Op vrijdag 18 april 2025 13:26 schreef fietsie het volgende:
[..]
Een paar posts eronder, onder de post van Tele6, zonder discutabel emoticonnetje
Stroomt het kontje van overquote:Op vrijdag 18 april 2025 13:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
[..]
Iets met waar het hart vol van is?
Soms moet de straat schoongespoten. Dan is spuit11 ook welkomquote:
Kom ik schietend over?quote:Op vrijdag 18 april 2025 13:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja ho, ik hoorde het gisteren bij de NOS. Ik had ook vragen bij het bericht want veel haken en ogen. Don't shoot the messenger (mij in dit geval.)
Ik kan me niet voorstellen dat je dat werk kunt doen zonder er iets aan over te houden...quote:Op vrijdag 18 april 2025 14:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik las laatst een artikel over mensen die gerapporteerde beelden moeten beoordelen. Ergens in mijn achterhoofd dacht ik dat ik wel een uitgelezen kandidaat zou zijn voor zulk werk, omdat ik zo overtuigd kindvrij ben, maar je maakt je leven dan ook wel echt een stuk moeilijker.
Dat jij zelf geen kinderen hebt, maakt je nog geen kinderhater, volgens mij overschat je jezelf.quote:Op vrijdag 18 april 2025 14:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik las laatst een artikel over mensen die gerapporteerde beelden moeten beoordelen. Ergens in mijn achterhoofd dacht ik dat ik wel een uitgelezen kandidaat zou zijn voor zulk werk, omdat ik zo overtuigd kindvrij ben, maar je maakt je leven dan ook wel echt een stuk moeilijker.
Awwwquote:Op vrijdag 18 april 2025 15:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Elin is helemaal de weg kwijt. Op de radio is iemand die vogelfluiten nadoet. En ze snapt er niets van
Voor de volgende keer kan je ook zoeken of er een tweelingnaald in je machine kan. Dan krijg je zo’n mooi dubbel rijtjequote:Op vrijdag 18 april 2025 16:00 schreef Tele6 het volgende:
@:Kaatje1 !
Ik heb wat geleerd vandaag
Ik had een sportshirt waar een zoom van was losgegaan. Dat wilde ik op de naaimachine repareren.
Juiste kleur draad opgezocht, zigzagsteek ingesteld (want ik had onthouden dat dat handig was voor stretchstof), maar dan slaat de naaimachine telkens steken over. Op een katoenen proeflapje niet maar op het shirt wel. Zegt het internet, gebruik een stretchnaald. Blijkt die zowaar bij de naaimachine te zitten. Wel een veel te dikke voor hoe dun en losgebreid het materiaal is maar ok. En het werkt![]()
Morgen wil ik het shirt aan dus het is maar beter ook dat het werkt
quote:Op vrijdag 18 april 2025 14:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je dat werk kunt doen zonder er iets aan over te houden...
Niet vrolijk, obvs. Maar uit de gedachte dat iemand het moet doen en dat dan wellicht beter iemand zonder kinderen kan zijn. Maar denk dat ik het idd ook niet zou kunnen, dat klopt.quote:Op vrijdag 18 april 2025 15:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat jij zelf geen kinderen hebt, maakt je nog geen kinderhater, volgens mij overschat je jezelf.
Probeer je Dot eens in te beelden.
Word je daar vrolijk van?
Heb je dan ook een ander voetje nodig? Ik heb wel een paar voetjes voor de machine, maar ik heb eigenlijk altijd de zigzagvoet eronder zittenquote:Op vrijdag 18 april 2025 16:36 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Voor de volgende keer kan je ook zoeken of er een tweelingnaald in je machine kan. Dan krijg je zo’n mooi dubbel rijtje
Nee, je hebt daar juist het zigzag voetje voor nodig.quote:Op vrijdag 18 april 2025 17:06 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Heb je dan ook een ander voetje nodig? Ik heb wel een paar voetjes voor de machine, maar ik heb eigenlijk altijd de zigzagvoet eronder zitten
Ik denk dat je nog wel terecht kunt met een oudere machine. Die van mij repareert zeker nog oudere machines ook. Het kan een punt worden als er een onderdeel vervangen moet worden, maar als het een mechanische machine is kan een reparateur nog vrij veel.quote:Op vrijdag 18 april 2025 17:05 schreef Tele6 het volgende:
Naaiwerk toch geen onverdeeld succes vandaag. Ik heb aan zoveel knoppen geprutst om het juiste zigzagpatroon te krijgen (dat gaat allemaal mechanisch op deze bejaarde machine) dat ik 'm niet terug in rechte steek krijg
De zigzagbreedte-indicator zegt 0, dus dat zou rechte steek moeten zijn, maar misschien is er vanbinnen iets verschoven of zo, want hij doet een 2mm zigzag
Op alle standen 0-2 doet hij nu een 2mm zigzag. Raaaar.
Misschien dat ik er een keertje met B naar kijk of die een technische reden kan vinden.
@:Kaatje1 denk je dat naaimachinereparateuren ook kunnen helpen met 30+ jaar oude machines?
Dat kan zeker. De machine van mijn moeder heb ik een paar jaar geleden laten repareren en die was volgens mij uit midden jaren 80 en ik denk dat de man waar ik mijn machine laat doen dat ook prima kanquote:Op vrijdag 18 april 2025 17:05 schreef Tele6 het volgende:
Naaiwerk toch geen onverdeeld succes vandaag. Ik heb aan zoveel knoppen geprutst om het juiste zigzagpatroon te krijgen (dat gaat allemaal mechanisch op deze bejaarde machine) dat ik 'm niet terug in rechte steek krijg
De zigzagbreedte-indicator zegt 0, dus dat zou rechte steek moeten zijn, maar misschien is er vanbinnen iets verschoven of zo, want hij doet een 2mm zigzag
Misschien dat ik er een keertje met B naar kijk of die een technische reden kan vinden.
@:Kaatje1 denk je dat naaimachinereparateuren ook kunnen helpen met 30+ jaar oude machines?
Er is een docu over dit soort werk en volgens mij komt daar wel uit dat mensen die dat doen er universeel in zekere mate last van hebben. Niet per se allemaal na 5 minuten in een hoekje liggen huilen, dan ben je uiteraard ongeschikt. Een zekere mate van neutraliteit moet je kunnen vasthouden ervoor, maar helemaal niet geraakt worden is volgens mij niet mogelijk, als je verder een gezonde geest hebt.quote:Op vrijdag 18 april 2025 16:03 schreef Candaasje het volgende:
Je hoeft geen kinderen te haten, om er niet zoveel bij te voelen. Het zal per individu verschillen op wat voor misstanden je in meer of mindere mate fysiek danwel mentaal reageert.
Dank je, dat waardeer ik. Daar heeft dit punt overigens geen doorslaggevende rol in. Er is vooral wat weinig ruimte voor mij in mijn leven geloof, daardoor ontbreekt me de energie om hier actief mee te doen en een beetje extra als ik daarin ook nog een beetje genuanceerd moet lopen doenquote:Op vrijdag 18 april 2025 09:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is ook wel te begrijpen gezien jouw werk natuurlijk. Maar ik vind het oprecht wel jammer dat je hier de laatste tijd minder bent.
Zijlstra?quote:Op vrijdag 18 april 2025 17:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat je nog wel terecht kunt met een oudere machine. Die van mij repareert zeker nog oudere machines ook. Het kan een punt worden als er een onderdeel vervangen moet worden, maar als het een mechanische machine is kan een reparateur nog vrij veel.
Ik heb toch een groot deel van mijn leven gehoord dat ik een mopperende naarling kan zijn dus ik neem dit even als complimentquote:
Als er een Ricken vestiging bij je in de buurt is... die kunnen daar over het algemeen wel mee overweg.quote:Op vrijdag 18 april 2025 17:05 schreef Tele6 het volgende:
Ik krijg altijd te horen dat ik 'zo direct' ben. En dat ik 'mijn toon' moet letten.quote:Op vrijdag 18 april 2025 18:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb toch een groot deel van mijn leven gehoord dat ik een mopperende naarling kan zijn dus ik neem dit even als complimentik kan heel slecht tegen dommigheid dus dan bitch ik er lustig op los. Heel weinig constructief ook
Borden en mokken er dusdanig slecht aan toe dat kringloopwinkel geen optie is? Dan zou ik ook stort denken idd. Ik heb bij de stort geen aparte categorie ervoor gezien dus dan zou het denk ik grofvuil zijn. Iig beter dan het in de grijze zak doen en dat de vuilnisman zich eraan snijdt denk ik.quote:Op vrijdag 18 april 2025 18:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat is een klap geld zeg @:Lucky_Strike!
Ik luisterde toevallig een podcast van pro forma waar een zedenrechercheur die studioverhoren met kinderen en personen met een verstandelijke beperking doet te gast was. Zij heeft zelf ook kinderen, en ze vertelde ook wel dat ze daar ook wel iets van mee neemt. Haar kinderen zitten op scouting en gaan dan op kamp, en dan moet ze ze dus daar afgeven. Dat vindt ze dan ook wel iets lastiger gaf ze aan, of ze wil dan vooraf meer weten over hoe alles geregeld is binnen de organisatie en dingen als VOGs etc, daar is ze dan toch allemaal wat alerter op dan andere ouders. Logisch ook wel. De beelden bekijken lijkt me inderdaad ook echt verschrikkelijk, dat zou ik echt absoluut niet kunnen. Ik ben blij dat er mensen zijn die dat beter kunnen, maar ik denk inderdaad dat iedereen er op termijn wel iets aan overhoudt.
Ik had een drukke dagik was vroeg wakker, ochtend nog een beetje gewerkt incl een meeting met student over hoe het nu gaat twee weken na een ingewikkelde evaluatie, maar dat ging gelukkig beter dan ik me op had ingesteld. Daarna nog wat data tips gegeven aan een student. Snel gedoucht en met mama opgeruimd. Een bovenkastje en een onderkast gedaan en een losse onderkast van 80cm, 4 volle vuilniszakken weggegooid, een doos vol glas weggebracht en er ligt nog een halve plank vol met spullen die naar stort moeten denk ik (waar moet je borden en mokken laten, weet iemand dat? Het is geen glas, maar het leek me ook weer geen restafval om een of andere reden, of is het dat wel gewoon?). Zoveel ruimte ineens weer
. Half uur powernap gedaan en daarna naar jarige buurvrouw twee huizen verderop. Net thuis. Nu even wandelen en dan moet ik nog een artikel doorlezen en als nodig feedback geven, maar er zijn er al 3 voor me geweest dus ik kijk vooral even of ik daar echt nog iets aan toe te voegen heb of niet
. En dan nog één mailtje naar een student, en dan lekker op de bank ploffen. Iemand nog suggesties voor series oid op Videoland, NPO start of Prime?
Na het artikel en de mail naar student gooi ik laptop wel dicht tot dinsdag, ik was eigenlijk vandaag ook al vrij dus die halve dag werk is de max voor dit weekend.
Tilburg of Gouda? Allebei niet om de hoek.quote:Op vrijdag 18 april 2025 18:45 schreef fietsie het volgende:
[..]
Als er een Ricken vestiging bij je in de buurt is... die kunnen daar over het algemeen wel mee overweg.
Op een gegeven moment ben je toch klaar zou je zeggen.....quote:Op vrijdag 18 april 2025 18:29 schreef fietsie het volgende:
De winter is voorbij.
Dus mijn buren heropen hun bouwterrein. 4-6 uur zagen boren hameren en hakken per dag.
Zo fijn.
Achja sinds Ricken senior niet meer leeft hebben ze natuurlijk die andere vestigingen gesloten.. sorry.quote:Op vrijdag 18 april 2025 18:49 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Tilburg of Gouda? Allebei niet om de hoek.
Ik hoop iig allereerst nog op B z'n technische inzicht
Ze hebben tig thuiswonenden 25+ kinderen en bouwen iedere m2 tuin om tot woning.quote:Op vrijdag 18 april 2025 18:50 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Op een gegeven moment ben je toch klaar zou je zeggen.....
Ahh gezellig, sterkte!quote:Op vrijdag 18 april 2025 18:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ze hebben tig thuiswonenden 25+ kinderen en bouwen iedere m2 tuin om tot woning.
In Elden zit Eltink, da’s een hele goede waar mijn machines altijd nagekeken worden. Da’s in ieder geval dichterbij dan Tilburg. Maar in Nijmegen is er ook vast wel eenquote:Op vrijdag 18 april 2025 18:49 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Tilburg of Gouda? Allebei niet om de hoek.
Ik hoop iig allereerst nog op B z'n technische inzicht
Borden en mokken naar die rage room van je brengenquote:Op vrijdag 18 april 2025 18:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik luisterde toevallig een podcast van pro forma waar een zedenrechercheur die studioverhoren met kinderen en personen met een verstandelijke beperking doet te gast was. Zij heeft zelf ook kinderen, en ze vertelde ook wel dat ze daar ook wel iets van mee neemt. Haar kinderen zitten op scouting en gaan dan op kamp, en dan moet ze ze dus daar afgeven. Dat vindt ze dan ook wel iets lastiger gaf ze aan, of ze wil dan vooraf meer weten over hoe alles geregeld is binnen de organisatie en dingen als VOGs etc, daar is ze dan toch allemaal wat alerter op dan andere ouders. Logisch ook wel. De beelden bekijken lijkt me inderdaad ook echt verschrikkelijk, dat zou ik echt absoluut niet kunnen. Ik ben blij dat er mensen zijn die dat beter kunnen, maar ik denk inderdaad dat iedereen er op termijn wel iets aan overhoudt.
Ik had een drukke dagik was vroeg wakker, ochtend nog een beetje gewerkt incl een meeting met student over hoe het nu gaat twee weken na een ingewikkelde evaluatie, maar dat ging gelukkig beter dan ik me op had ingesteld. Daarna nog wat data tips gegeven aan een student. Snel gedoucht en met mama opgeruimd. Een bovenkastje en een onderkast gedaan en een losse onderkast van 80cm, 4 volle vuilniszakken weggegooid, een doos vol glas weggebracht en er ligt nog een halve plank vol met spullen die naar stort moeten denk ik (waar moet je borden en mokken laten, weet iemand dat? Het is geen glas, maar het leek me ook weer geen restafval om een of andere reden, of is het dat wel gewoon?). Zoveel ruimte ineens weer
. Half uur powernap gedaan en daarna naar jarige buurvrouw twee huizen verderop. Net thuis. Nu even wandelen en dan moet ik nog een artikel doorlezen en als nodig feedback geven, maar er zijn er al 3 voor me geweest dus ik kijk vooral even of ik daar echt nog iets aan toe te voegen heb of niet
. En dan nog één mailtje naar een student, en dan lekker op de bank ploffen. Iemand nog suggesties voor series oid op Videoland, NPO start of Prime?
Na het artikel en de mail naar student gooi ik laptop wel dicht tot dinsdag, ik was eigenlijk vandaag ook al vrij dus die halve dag werk is de max voor dit weekend.
Serviesgoed is restafval. Kan zo de kliko in. Dit spul is niet geschikt voor recycling, zitten geen materialen in voor hergebruik en geen gevaarlijke producten.quote:Op vrijdag 18 april 2025 18:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Zoeen heb ik wel eens huilend aan tafel gehad, over zoiets.quote:Op vrijdag 18 april 2025 18:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik luisterde toevallig een podcast van pro forma waar een zedenrechercheur die studioverhoren met kinderen en personen met een verstandelijke beperking doet te gast was. Zij heeft zelf ook kinderen, en ze vertelde ook wel dat ze daar ook wel iets van mee neemt.
Dus als je ongebreideld en ongegeneerd hier ruimte kon grijpen zou je misschien wel vaker hier zijn?quote:Op vrijdag 18 april 2025 18:34 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dank je, dat waardeer ik. Daar heeft dit punt overigens geen doorslaggevende rol in. Er is vooral wat weinig ruimte voor mij in mijn leven geloof, daardoor ontbreekt me de energie om hier actief mee te doen en een beetje extra als ik daarin ook nog een beetje genuanceerd moet lopen doenmaar ik ben niet echt ver weg.
Ga nu even bijlezen en kijken hoe je medicatie gaat.
Harkema in Zuidhorn, die komt aan huis. Hij werkt volgens mij ook wel voor Zijlstra.quote:
Ok ok, ik ga al!quote:Op vrijdag 18 april 2025 18:39 schreef Clubsoda het volgende:
ik kan heel slecht tegen dommigheid dus dan bitch ik er lustig op los.
ik merk aan mezelf dat het minder met e gaat als ik vooral veel op BGA zit. dat is dan blijkbaar een teken dat ik overprikkeld ben, want rust in spelletjesquote:Op vrijdag 18 april 2025 19:13 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dus als je ongebreideld en ongegeneerd hier ruimte kon grijpen zou je misschien wel vaker hier zijn?
Trouwens wel goed dat je dan niet overmatig hier gaat rondrennenMijn reflex als er zo weinig tijd is voor mij is om mobiele games oid te gaan spelen en mijn ruimte soort van op te eisen door zelf daarin te verdwijnen. Vrij disfunctioneel wel.
vrijdag vis dag, dus Heilbotquote:Op vrijdag 18 april 2025 19:42 schreef z80 het volgende:
Aangezien de supermarkten hier de traditie nog in stand houden.
Vandaag zeebaars uit de oven. Morgen warm gerookte forel, en overmorgen waarschijnlijk ook nog gezien de grote van de vis.
Ja want voor een minder visje doen we het natuurlijk nietquote:
Mokken zouden wel naar kringloop kunnen, goede. Borden zijn wel allemaal met butsen enzo dus gaan echt weg. Maar idd in vuilniszak vond ik ook gek idee (ook al is het hier in ondergrondse containers die met grote machines geleegd worden). Ik ga het eens opzoeken.quote:Op vrijdag 18 april 2025 18:48 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Borden en mokken er dusdanig slecht aan toe dat kringloopwinkel geen optie is? Dan zou ik ook stort denken idd. Ik heb bij de stort geen aparte categorie ervoor gezien dus dan zou het denk ik grofvuil zijn. Iig beter dan het in de grijze zak doen en dat de vuilnisman zich eraan snijdt denk ik.
Ha, dat is nog best een goed ideequote:Op vrijdag 18 april 2025 18:59 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Borden en mokken naar die rage room van je brengenanders restafval.
Geniet van je lange weekend!
Oh, heet dat zo tegenwoordigquote:Op vrijdag 18 april 2025 19:55 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb net nog de vlinderstruik grondig gesnoeid
Dat is exact wat hier de hele dag is gebeurdquote:Op vrijdag 18 april 2025 18:29 schreef fietsie het volgende:
De winter is voorbij.
Dus mijn buren heropen hun bouwterrein. 4-6 uur zagen boren hameren en hakken per dag.
Zo fijn.
Actief nadenken over hoe jij in je eigen leven past, is zeer belangrijk. Ik lever daar graag een stukje (niet alles!) Clubsoda voor in.quote:Op vrijdag 18 april 2025 18:34 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dank je, dat waardeer ik. Daar heeft dit punt overigens geen doorslaggevende rol in. Er is vooral wat weinig ruimte voor mij in mijn leven geloof, daardoor ontbreekt me de energie om hier actief mee te doen en een beetje extra als ik daarin ook nog een beetje genuanceerd moet lopen doenmaar ik ben niet echt ver weg.
Ga nu even bijlezen en kijken hoe je medicatie gaat.
Oef. Dat kan ik me voorstellen ja. Heftig wel. Ook voor jouquote:Op vrijdag 18 april 2025 19:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zoeen heb ik wel eens huilend aan tafel gehad, over zoiets.
De Ysmiley lacht te hard![]()
Ik had je al aangenomen als collega hoorquote:Op vrijdag 18 april 2025 18:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik krijg altijd te horen dat ik 'zo direct' ben. En dat ik 'mijn toon' moet letten.
Gister kwam er weer eens een collega naar me toe om te zeggen dat hij zo blij was met wat ik altijd *wel* zeg. En een andere collega heeft ooit de moeite genomen om zwart op wit aan mijn manager te melden dat de mense die klagen over 'de toon' meestal moeite hebben met de inhoud.
Naar aanleiding van deze terugkerende feedback ben ik mij zeer bewust van mijn rol in gezelschappen. Soms hou ik mijn mond - en dan zegt niemand datgene wat velen denken. En ik beoordeel mijn teksten die als 'zo direct' beoordeeld worden. Ze zijn niet direct. Ik ben altijd zorgvuldig niet direct. Maar wel duidelijk, en wie zich aangesproken voelt kan vrijwel niet duiken als ik mopper.
En ik heb altijd van tevoren gepolst of ik niet de enige ben die X denkt over Y.
Ik zag toch wel wat machines waar ik @JFlip wel mee zou zien klussenquote:Op vrijdag 18 april 2025 21:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit nu naar die veiling waar @:fietsie het ofer had te kijken. Dat is toch wat te veel van het goede
Nog twee jaarquote:Op vrijdag 18 april 2025 21:02 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Oef. Dat kan ik me voorstellen ja. Heftig wel. Ook voor jou(niet (alleen) ivm die huilende aan tafel, uiteraard). Hoe gaat het nu eigenlijk thuis? Als je daar wat over wil vertellen uiteraard - hoeft natuurlijk zeker niet. En met jou zelf? Begint de concentratie etc wat meer terug te komen, of merk je nog erg de effecten van alles?
@:Clubsoda wel vooruitzicht op iets meer ruimte voor jezelf op enigszins overzienbare termijn?
En ongerelateerd, hoewel misschien ook wel niet helemaal want mogelijk speelt werk een rol in je weinig ruimte voor jezelf, begeleid jij eigenlijk stages bij waar je nu zit? Ik vraag me elke keer bij een nieuwe groep af of een van mijn studenten bij jou blijkt te zitten haha. Maar weet helemaal niet of dat überhaupt mogelijk is
. Bij vorige werk deed je het wel, toch? Volgens mij heb ik meerdere studenten (gehad) die bij jouw oud-collega's zitten/zaten.
En @:Lucky_Strike ik las inmiddels wat beter terug en zie dat het nog niet helemaal optimaal is, maar de medicatie aanpassingen wel minder verstorend zijn voor je welzijn/mogelijkheden dan eerder. Wat fijn! Hopelijk lukt het om het snel zo te krijgen dat het ook qua concentratie en kunnen schakelen enzo weer als 'jezelf' voelt.
Ja dan doe ik me wel dicht hoorquote:Op vrijdag 18 april 2025 20:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is exact wat hier de hele dag is gebeurdHet hek aan de voorkant is verwijderd, er is een sleuf daar gegraven en de hele oprit ligt vol met snoeimateriaal. Er fladderde een duif steeds nerveus heen en weer, die heeft een nest waar wij aan de slag waren. Dat was niet ideaal, al hebben we dat nest natuurlijk ruim vrijgehouden.
Het scheelt dat iedereen dit doet hier. Het is dat kerst nat en/of koud is, anders zouden we dan ook nog hakken en zagen
@:vlindertje89, ik weet niet wat voor serie je wilt kijken maar ik vond op NPO de serie 25 jaar Foute Vrienden erg fascinerend.
Wij kijken nu American Primeval. Goede verhalen over gehoord maar het valt tegen. Ik ben helemaal voor creatief bloedvergieten maar ik wil er ook graag een boeiend verhaal bij.
[..]
Actief nadenken over hoe jij in je eigen leven past, is zeer belangrijk. Ik lever daar graag een stukje (niet alles!) Clubsoda voor in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |