abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217399949
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:06 schreef Clubsoda het volgende:
Weet je, ik ben op m'n werk echt altijd ontzettend intensief bezig met proberen te verstaan wat mensen zeggen. Eigenlijk kan ik dat ook best. Ik denk alleen dat mijn 'proberen te verstaan'-spier ook echt op is af en toe. Ik kan beter iets anders doen dan hier rondhangen op die momenten.
Omzetten van geschreven tekst doet ook weer een heel ander beroep op die spier.

Maar het is reuze interessant, ook hier en nu en dat je het benoemt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_217400050
Anyway, goede morgen allemaal :)

Ik heb gister een makelaar over de vloer gehad in het pied a terre, die deed een waardeschatting voor de vuist weg. We overwegen het te gaan verkopen, want in de afgelopen hondloze periode, waarin liefste nota bene sabbatical had en het winter was, gingen we nog steeds niet lekker warm en gezellig daar bij de kachel zitten.

Het piedaterre is veel meer waard dan we hadden gedacht. Dat maakt onderhandse aankoop door familie niet eenvoudiger.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_217400074
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 08:44 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ah, ik begrijp nu wat je bedoelt. Dank daarvoor . Ik lees dat dus echt anders. Die rode/gele kaarten, de 'duhs' en de o|O zijn vrijwel altijd voor haarzelf en niet voor een andere user.
Dat lees ik dus ook een soort “sukkel die ik ben” of “waarom ben ik daar zelf niet opgekomen”.

En als het niet fijn overkomt (heb het niet over de opmerking aan @Sarabi die ben ik kwijt) hou ik er nu zeker ook rekening mee dat @AnneX in een deel van de verhuizing zit die, wanneer ik tussen de regels lees, niet heel soepel verloopt. Een hoarder te moeten laten opruimen/wegdoen, ga er maar aanstaan.

En dat nu opeens er weer aanvallen op @AnneX komen van mensen die al tijden niet gepost hebben (niet @Clubsoda want dat was een terechte opmerking vanuit haar standpunt), daar vind ik ook wat van.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 18 april 2025 @ 09:18:43 #129
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217400085
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:06 schreef Clubsoda het volgende:
Weet je, ik ben op m'n werk echt altijd ontzettend intensief bezig met proberen te verstaan wat mensen zeggen. Eigenlijk kan ik dat ook best. Ik denk alleen dat mijn 'proberen te verstaan'-spier ook echt op is af en toe. Ik kan beter iets anders doen dan hier rondhangen op die momenten.
Dat is ook wel te begrijpen gezien jouw werk natuurlijk. Maar ik vind het oprecht wel jammer dat je hier de laatste tijd minder bent.
Spoilers!
pi_217400123
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:18 schreef Kaatje1 het volgende:
mensen die al tijden niet gepost hebben
De gezellige rellers komen uit de krochten :')

Het is jammer dat fok langzaam sterft en dat de rellers niet elders voldoende aan hun trekken komen. Maar ja, de kneusjes horen er ook bij probeer ik altijd maar te denken.
  vrijdag 18 april 2025 @ 09:26:05 #131
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217400159
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:16 schreef sigme het volgende:

Ik heb gister een makelaar over de vloer gehad in het pied a terre, die deed een waardeschatting voor de vuist weg. We overwegen het te gaan verkopen, want in de afgelopen hondloze periode, waarin liefste nota bene sabbatical had en het winter was, gingen we nog steeds niet lekker warm en gezellig daar bij de kachel zitten.

Het piedaterre is veel meer waard dan we hadden gedacht. Dat maakt onderhandse aankoop door familie niet eenvoudiger.
Dat is tegelijkertijd goed en ingewikkeld nieuws. Genoeg om over na te denken dus.
Spoilers!
  vrijdag 18 april 2025 @ 09:27:53 #132
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217400177
Zeg mensen, ik heb vakantie! Nou heb ik dat al 3 weken eigenlijk, maar deze is samen en we hebben grote plannen in huis en tuin. Ik ga eens een mooie to do lijst maken want er zijn eigenlijk geen andere plannen dan klussen. Heel misschien een dagje weg maar ik kan nog niet zo goed prikkels verwerken dus dat zien we nog wel.

Vakantie *O*
Spoilers!
pi_217400189
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zeg mensen, ik heb vakantie! Nou heb ik dat al 3 weken eigenlijk, maar deze is samen en we hebben grote plannen in huis en tuin. Ik ga eens een mooie to do lijst maken want er zijn eigenlijk geen andere plannen dan klussen. Heel misschien een dagje weg maar ik kan nog niet zo goed prikkels verwerken dus dat zien we nog wel.

Vakantie *O*
Hoe is het met jouw medicatiebijstelling eigenlijk?
  vrijdag 18 april 2025 @ 09:30:39 #134
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217400208
Over de interpretatie van emoji gesproken, ik krijg altijd een PVV-vibe bij :B @Blues gebruikt hem regelmatig en dan moet ik soms ook even schakelen. Ik zie dan echt iets anders dan wat er bedoelt wordt :D

En ik grinnik nog steeds als ik iemand de 'mag ik je tieten voelen' Whatsapp emoji van @Tele6 zie gebruiken.
Spoilers!
pi_217400258
Ben ik nou gek als ik hier Luigi Mangione zie staan?

pi_217400260
Mogguh.

Ik heb eigenlijk maar één verzoek in heel de discussie over toonzetting en opmerkingen en commentaar van buitenaf; kunnen we het er mét iemand over blijven hebben in plaats van óver iemand in de derde persoon gaan praten, terwijl deze hier zelfs gewoon aanwezig is? :) Viel me in het verloop van de posts op, in het begin werd er wel direct aangesproken.

Vandaag (en het hele weekend + maandag) vrij *O*
Wel ene ellenlange to-do-list thuis: C. komt morgenvroeg terug dus dan moet het huis wel weer een beetje toonbaar en minder stoffig zijn :+ . Verder wil ik nog even bij oud-collega's langs in Waalwijk, moet nog langs de bouwmarkt. moet ik nog 100+ zakjes met bloemzaad vullen, en probeer te achterhalen waar de lieve ongecastreerde kater vandaan komt die elke avond bij ons komt buurten. (Hij ziet er qua vacht/lijf goed uit, maar heeft een kop vol littekens en kale plekken, en is duidelijk niet geholpen. Dus in het kader van oepsnesten en verhoogde kans op ziekte-overdracht wil ik wel weten waar ie vandaan komt.)
pi_217400292
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:35 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb eigenlijk maar één verzoek in heel de discussie over toonzetting en opmerkingen en commentaar van buitenaf; kunnen we het er mét iemand over blijven hebben in plaats van óver iemand in de derde persoon gaan praten, terwijl deze hier zelfs gewoon aanwezig is? Viel me in het verloop van de posts op, in het begin werd er wel direct aangesproken.
Huh? Nee (wat mij betreft). Het gaat voor een belangrijk deel over de lezing/de lezers.
pi_217400306
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:16 schreef sigme het volgende:

Wel lekker zakcentje voor de dorst, (zeker met de complete verwoesting van de zorgsector voor later ook wel prettig om zelf meer te kunnen besteden en zo meer controle te kunnen houden...) dus ik weet niet hoe hard familie het nodig heeft? Of vindt je het zelf een fijner idee dat het bij bekenden blijft ? :)
pi_217400342
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
En ik grinnik nog steeds als ik iemand de 'mag ik je tieten voelen' Whatsapp emoji van @:Tele6 zie gebruiken.
Die heb ik gemist :D welke is dat?
pi_217400350
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:39 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Wel lekker zakcentje voor de dorst, (zeker met de complete verwoesting van de zorgsector voor later ook wel prettig om zelf meer te kunnen besteden en zo meer controle te kunnen houden...) dus ik weet niet hoe hard familie het nodig heeft? Of vindt je het zelf een fijner idee dat het bij bekenden blijft ? :)
Er zijn veel overwegingen.
Ten eerste hebben wij bloed zweet en tranen gestoken in de verbouwing en is het daarna Heel Mooi geworden en niemand mag dat stukmaken.
Ten tweede zit die waarde heel veilig in dat huis en een stuk minder veilig op een bankrekening (gat in de hand, inflatie, bankrovers, etc)
Ten derde zouden her en der neefjes/nichtjes graag het huis uit gaan (of de ouders ze graag het huis uit zien gaan) en is dat niet eenvoudig
Ten vierde is het piedaterre ons enige echte huis-huis en zullen we nooit meer een huis-huis kunnen kopen
Ten vijfde is het een echt huis-huis en wordt er nu niet echt gewoond en vind ik dat zonde van het huis
Ten zesde is het een echt huis-huis en wordt er nu niet echt gewoond en vind ik dat eigenlijk niet kunnen in tijden van woningnood

Dat soort dingen
  Moderator vrijdag 18 april 2025 @ 09:45:02 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_217400355
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:35 schreef sigme het volgende:

[ afbeelding ]
Nee. Wie is dat dan? Covert die Frans Bauer?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_217400362
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Over de interpretatie van emoji gesproken, ik krijg altijd een PVV-vibe bij :B @:Blues gebruikt hem regelmatig en dan moet ik soms ook even schakelen. Ik zie dan echt iets anders dan wat er bedoelt wordt :D

:o
pi_217400366
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nee. Wie is dat dan? Covert die Frans Bauer?
Dit vind ik nou een moeilijke tekst. Volgens mij moet daar 'Ja'. staan ipv 'Nee'. :D
pi_217400373
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:38 schreef sigme het volgende:

[..]
Huh? Nee (wat mij betreft). Het gaat voor een belangrijk deel over de lezing/de lezers.
Dan ervaren wij de lezing toch anders denk ik :D
Ik ervaarde het echt dat er veel over AnneX en haar manier van schrijven en doen en zijn geschreven werd, over haar hoofd heen. Ook over zaken uit een verder verleden. Zeg maar alsof we bij een 10--minutengesprek zaten en AnneX er wel naast zat, maar de ouders en juf/meester het vooral hadden over hoe AnneX het doet/deed. En in het begin werd AnneX nog wel direct gevraagd/aangekeken, maar in het verloop van het gesprek niet meer. Dat idee.
pi_217400382
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:44 schreef sigme het volgende:

[..]
Er zijn veel overwegingen.
Ten eerste hebben wij bloed zweet en tranen gestoken in de verbouwing en is het daarna Heel Mooi geworden en niemand mag dat stukmaken.
Ten tweede zit die waarde heel veilig in dat huis en een stuk minder veilig op een bankrekening (gat in de hand, inflatie, bankrovers, etc)
Ten derde zouden her en der neefjes/nichtjes graag het huis uit gaan (of de ouders ze graag het huis uit zien gaan) en is dat niet eenvoudig
Ten vierde is het piedaterre ons enige echte huis-huis en zullen we nooit meer een huis-huis kunnen kopen
Ten vijfde is het een echt huis-huis en wordt er nu niet echt gewoond en vind ik dat zonde van het huis
Ten zesde is het een echt huis-huis en wordt er nu niet echt gewoond en vind ik dat eigenlijk niet kunnen in tijden van woningnood

Dat soort dingen
En verhuren (voor een eerlijke prijs, niet om er zoveel mogelijk geld uit te halen) aan neefjes/nichtjes een optie? Of deden jullie dat al? :)
pi_217400398
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:46 schreef sigme het volgende:

[..]
Dit vind ik nou een moeilijke tekst. Volgens mij moet daar 'Ja'. staan ipv 'Nee'. :D
Hoeft niet :P Want als men het niet weet (zoals @Ludolf) hoeft dat niet te betekenen dat de ander (jij dus) daarom wel gek moet zijn als je het wel weet en ziet.

Maar dan had "Geen idee, in plaats van 'ja' of 'nee' misschien beter gepast
  vrijdag 18 april 2025 @ 09:49:32 #147
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217400400
quote:
5s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:29 schreef sigme het volgende:

[..]
Hoe is het met jouw medicatiebijstelling eigenlijk?
Het gaat best goed eigenlijk. Ik heb weinig lichamelijke klachten gehad. Ik lig niet wekenlang als zombie op de bank maar heb best een paar nuttige weken achter de rug. Zo lang ik klusjes op het gemak doe, gaat het allemaal wel. Mijn hoofd is inmiddels ook een stuk normaler. Niet meer constant 26 dingen tegelijk aan het willen.

Maar ik ben er nog niet. Ik heb afgelopen woensdag een uurtje met mijn collega's gebeld en dat was toch moeilijk zeg. Je moet zo enorm snel schakelen tijdens het bellen, dat lukte lang niet bij elk telefoontje goed. Dat was wel een tegenvaller. Maar ook dat komt wel weer goed.
Spoilers!
  vrijdag 18 april 2025 @ 09:54:04 #148
63722 z80
I fink you freaky
pi_217400433
Morgen.
Eerste mok koffie achter de kiezen. Ton was nummer 1 draait, mag waarschijnlijk vandaag niet. Maar de was begint zich op te stapelen. En ik ben vandaag vrij.

En wat betreft lezen van tekst/posten van users.
Ik heb jarenlang help/servicedesk werk gedaan. Met de nodige trainingen. En dan kijk je toch anders neer de tekst.
Meer in de zin van. Is deze opmerking voor mij persoonlijk? En zo ja, waarom?
En witregels doen ook heel veel. Dat wat er in dat blok staat is vaak een /me. Of een afgekaderd stuk. Los van de rest van de post.

Deze nerd met autistische trekjes gaat zo op zoek naar de paasstol als ontbijt. En de volgende sloot koffie. Om daarna /me. te beslissen of een rondje sportschool (cirkeltraining) met de fiets door de regen de moeite waard is.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 18 april 2025 @ 09:55:45 #149
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_217400447
quote:
11s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:46 schreef sigme het volgende:

[..]
Tenzij hij ontkent dat je gek bent als je daar Luigi M. ziet staan…
  vrijdag 18 april 2025 @ 09:56:02 #150
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217400452
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:35 schreef sigme het volgende:

[ afbeelding ]
Neen.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')