abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217404132
Naaiwerk toch geen onverdeeld succes vandaag. Ik heb aan zoveel knoppen geprutst om het juiste zigzagpatroon te krijgen (dat gaat allemaal mechanisch op deze bejaarde machine) dat ik 'm niet terug in rechte steek krijg :')

De zigzagbreedte-indicator zegt 0, dus dat zou rechte steek moeten zijn, maar misschien is er vanbinnen iets verschoven of zo, want hij doet een 2mm zigzag :')
Op alle standen 0-2 doet hij nu een 2mm zigzag. Raaaar.

Misschien dat ik er een keertje met B naar kijk of die een technische reden kan vinden.

@Kaatje1 denk je dat naaimachinereparateuren ook kunnen helpen met 30+ jaar oude machines?
pi_217404155
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 16:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Voor de volgende keer kan je ook zoeken of er een tweelingnaald in je machine kan. Dan krijg je zo’n mooi dubbel rijtje
Heb je dan ook een ander voetje nodig? Ik heb wel een paar voetjes voor de machine, maar ik heb eigenlijk altijd de zigzagvoet eronder zitten :')
pi_217404247
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 17:06 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Heb je dan ook een ander voetje nodig? Ik heb wel een paar voetjes voor de machine, maar ik heb eigenlijk altijd de zigzagvoet eronder zitten :')
Nee, je hebt daar juist het zigzag voetje voor nodig.

De to-do lijst is vrijwel klaar. Morgen en volgende week een paar dingetjes nog die nu nog niet kunnen (of waar ik nu echt geen puf meer in heb).
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 18 april 2025 @ 17:14:16 #254
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217404274
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 17:05 schreef Tele6 het volgende:
Naaiwerk toch geen onverdeeld succes vandaag. Ik heb aan zoveel knoppen geprutst om het juiste zigzagpatroon te krijgen (dat gaat allemaal mechanisch op deze bejaarde machine) dat ik 'm niet terug in rechte steek krijg :')

De zigzagbreedte-indicator zegt 0, dus dat zou rechte steek moeten zijn, maar misschien is er vanbinnen iets verschoven of zo, want hij doet een 2mm zigzag :')

Misschien dat ik er een keertje met B naar kijk of die een technische reden kan vinden.

@:Kaatje1 denk je dat naaimachinereparateuren ook kunnen helpen met 30+ jaar oude machines?
Ik denk dat je nog wel terecht kunt met een oudere machine. Die van mij repareert zeker nog oudere machines ook. Het kan een punt worden als er een onderdeel vervangen moet worden, maar als het een mechanische machine is kan een reparateur nog vrij veel.
The love you take is equal to the love you make.
pi_217404383
quote:

@:Kaatje1 denk je dat naaimachinereparateuren ook kunnen helpen met 30+ jaar oude machines?
Dat kan zeker. De machine van mijn moeder heb ik een paar jaar geleden laten repareren en die was volgens mij uit midden jaren 80 en ik denk dat de man waar ik mijn machine laat doen dat ook prima kan
We have far more in common than that which devides us..
pi_217404427
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2025 16:03 schreef Candaasje het volgende:
Je hoeft geen kinderen te haten, om er niet zoveel bij te voelen. Het zal per individu verschillen op wat voor misstanden je in meer of mindere mate fysiek danwel mentaal reageert.
Er is een docu over dit soort werk en volgens mij komt daar wel uit dat mensen die dat doen er universeel in zekere mate last van hebben. Niet per se allemaal na 5 minuten in een hoekje liggen huilen, dan ben je uiteraard ongeschikt. Een zekere mate van neutraliteit moet je kunnen vasthouden ervoor, maar helemaal niet geraakt worden is volgens mij niet mogelijk, als je verder een gezonde geest hebt.

Oh je door mij al geknipte stuk eindigt met iets als 'het langer kunnen volhouden' zie ik nu.
Dat geeft natuurlijk ook al enige mate van geraaktheid aan, als het je niks doet kun je het in theorie oneindig volhouden (als het je niet gaat vervelen).
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_217404673
Ik kon met m'n oude 2e hands jaren 70 1000 kg zware vendomatic lezen en schrijven en naaie als een dolle!
Aantal jaar nu een nieuwe lichtgewicht fancy masjien. Ik hou nog steeds niet van dr -O-
  vrijdag 18 april 2025 @ 17:46:33 #258
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217404677
Dus. Wij hebben een kapschuur. Ik moest en zou dakpannen want andere dakbedekking is lelijk.

Wij vandaag naar het tweedehands dakpannenbedrijf. Of we even 1300 euro af willen rekenen.

Ik vind shingles ineens prachtig :')
Spoilers!
pi_217404696
Ja zijn ze ook!
pi_217404702
En... 3 dagen frei *O*
  vrijdag 18 april 2025 @ 18:14:54 #261
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_217405017
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 17:47 schreef Blues het volgende:
En... 3 dagen frei *O*
*O*
Spoilers!
pi_217405069
Dat is een klap geld zeg @Lucky_Strike!

Ik luisterde toevallig een podcast van pro forma waar een zedenrechercheur die studioverhoren met kinderen en personen met een verstandelijke beperking doet te gast was. Zij heeft zelf ook kinderen, en ze vertelde ook wel dat ze daar ook wel iets van mee neemt. Haar kinderen zitten op scouting en gaan dan op kamp, en dan moet ze ze dus daar afgeven. Dat vindt ze dan ook wel iets lastiger gaf ze aan, of ze wil dan vooraf meer weten over hoe alles geregeld is binnen de organisatie en dingen als VOGs etc, daar is ze dan toch allemaal wat alerter op dan andere ouders. Logisch ook wel. De beelden bekijken lijkt me inderdaad ook echt verschrikkelijk, dat zou ik echt absoluut niet kunnen. Ik ben blij dat er mensen zijn die dat beter kunnen, maar ik denk inderdaad dat iedereen er op termijn wel iets aan overhoudt.

Ik had een drukke dag :O ik was vroeg wakker, ochtend nog een beetje gewerkt incl een meeting met student over hoe het nu gaat twee weken na een ingewikkelde evaluatie, maar dat ging gelukkig beter dan ik me op had ingesteld. Daarna nog wat data tips gegeven aan een student. Snel gedoucht en met mama opgeruimd. Een bovenkastje en een onderkast gedaan en een losse onderkast van 80cm, 4 volle vuilniszakken weggegooid, een doos vol glas weggebracht en er ligt nog een halve plank vol met spullen die naar stort moeten denk ik (waar moet je borden en mokken laten, weet iemand dat? Het is geen glas, maar het leek me ook weer geen restafval om een of andere reden, of is het dat wel gewoon?). Zoveel ruimte ineens weer _O_ . Half uur powernap gedaan en daarna naar jarige buurvrouw twee huizen verderop. Net thuis. Nu even wandelen en dan moet ik nog een artikel doorlezen en als nodig feedback geven, maar er zijn er al 3 voor me geweest dus ik kijk vooral even of ik daar echt nog iets aan toe te voegen heb of niet O-) . En dan nog één mailtje naar een student, en dan lekker op de bank ploffen. Iemand nog suggesties voor series oid op Videoland, NPO start of Prime?

Na het artikel en de mail naar student gooi ik laptop wel dicht tot dinsdag, ik was eigenlijk vandaag ook al vrij dus die halve dag werk is de max voor dit weekend.
  vrijdag 18 april 2025 @ 18:29:21 #263
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217405128
De winter is voorbij.

Dus mijn buren heropen hun bouwterrein. 4-6 uur zagen boren hameren en hakken per dag.

Zo fijn.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_217405154
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 09:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat is ook wel te begrijpen gezien jouw werk natuurlijk. Maar ik vind het oprecht wel jammer dat je hier de laatste tijd minder bent.
Dank je, dat waardeer ik. Daar heeft dit punt overigens geen doorslaggevende rol in. Er is vooral wat weinig ruimte voor mij in mijn leven geloof, daardoor ontbreekt me de energie om hier actief mee te doen en een beetje extra als ik daarin ook nog een beetje genuanceerd moet lopen doen ;) maar ik ben niet echt ver weg.

Ga nu even bijlezen en kijken hoe je medicatie gaat.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_217405187
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 17:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik denk dat je nog wel terecht kunt met een oudere machine. Die van mij repareert zeker nog oudere machines ook. Het kan een punt worden als er een onderdeel vervangen moet worden, maar als het een mechanische machine is kan een reparateur nog vrij veel.
Zijlstra?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_217405190
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 10:39 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Volgens mij verberg jij dat voor ons }:|
Ik heb toch een groot deel van mijn leven gehoord dat ik een mopperende naarling kan zijn dus ik neem dit even als compliment :P ik kan heel slecht tegen dommigheid dus dan bitch ik er lustig op los. Heel weinig constructief ook :Y
  vrijdag 18 april 2025 @ 18:45:10 #267
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217405221
quote:

Als er een Ricken vestiging bij je in de buurt is... die kunnen daar over het algemeen wel mee overweg.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_217405222
Ik moet nog wat met Adolescence. Maar moeder van een adolescente jongen wil ik er ook liever niet over nadenken. Dat is onderdeel van het probleem, dat begrijp ik wel. Mijn voornemen is om eens met hem over dit thema in gesprek te gaan.
pi_217405225
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 18:39 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik heb toch een groot deel van mijn leven gehoord dat ik een mopperende naarling kan zijn dus ik neem dit even als compliment :P ik kan heel slecht tegen dommigheid dus dan bitch ik er lustig op los. Heel weinig constructief ook :Y
Ik krijg altijd te horen dat ik 'zo direct' ben. En dat ik 'mijn toon' moet letten.

Gister kwam er weer eens een collega naar me toe om te zeggen dat hij zo blij was met wat ik altijd *wel* zeg. En een andere collega heeft ooit de moeite genomen om zwart op wit aan mijn manager te melden dat de mense die klagen over 'de toon' meestal moeite hebben met de inhoud.

Naar aanleiding van deze terugkerende feedback ben ik mij zeer bewust van mijn rol in gezelschappen. Soms hou ik mijn mond - en dan zegt niemand datgene wat velen denken. En ik beoordeel mijn teksten die als 'zo direct' beoordeeld worden. Ze zijn niet direct. Ik ben altijd zorgvuldig niet direct. Maar wel duidelijk, en wie zich aangesproken voelt kan vrijwel niet duiken als ik mopper.
En ik heb altijd van tevoren gepolst of ik niet de enige ben die X denkt over Y.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_217405252
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2025 18:19 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat is een klap geld zeg @:Lucky_Strike!

Ik luisterde toevallig een podcast van pro forma waar een zedenrechercheur die studioverhoren met kinderen en personen met een verstandelijke beperking doet te gast was. Zij heeft zelf ook kinderen, en ze vertelde ook wel dat ze daar ook wel iets van mee neemt. Haar kinderen zitten op scouting en gaan dan op kamp, en dan moet ze ze dus daar afgeven. Dat vindt ze dan ook wel iets lastiger gaf ze aan, of ze wil dan vooraf meer weten over hoe alles geregeld is binnen de organisatie en dingen als VOGs etc, daar is ze dan toch allemaal wat alerter op dan andere ouders. Logisch ook wel. De beelden bekijken lijkt me inderdaad ook echt verschrikkelijk, dat zou ik echt absoluut niet kunnen. Ik ben blij dat er mensen zijn die dat beter kunnen, maar ik denk inderdaad dat iedereen er op termijn wel iets aan overhoudt.

Ik had een drukke dag :O ik was vroeg wakker, ochtend nog een beetje gewerkt incl een meeting met student over hoe het nu gaat twee weken na een ingewikkelde evaluatie, maar dat ging gelukkig beter dan ik me op had ingesteld. Daarna nog wat data tips gegeven aan een student. Snel gedoucht en met mama opgeruimd. Een bovenkastje en een onderkast gedaan en een losse onderkast van 80cm, 4 volle vuilniszakken weggegooid, een doos vol glas weggebracht en er ligt nog een halve plank vol met spullen die naar stort moeten denk ik (waar moet je borden en mokken laten, weet iemand dat? Het is geen glas, maar het leek me ook weer geen restafval om een of andere reden, of is het dat wel gewoon?). Zoveel ruimte ineens weer _O_ . Half uur powernap gedaan en daarna naar jarige buurvrouw twee huizen verderop. Net thuis. Nu even wandelen en dan moet ik nog een artikel doorlezen en als nodig feedback geven, maar er zijn er al 3 voor me geweest dus ik kijk vooral even of ik daar echt nog iets aan toe te voegen heb of niet O-) . En dan nog één mailtje naar een student, en dan lekker op de bank ploffen. Iemand nog suggesties voor series oid op Videoland, NPO start of Prime?

Na het artikel en de mail naar student gooi ik laptop wel dicht tot dinsdag, ik was eigenlijk vandaag ook al vrij dus die halve dag werk is de max voor dit weekend.
Borden en mokken er dusdanig slecht aan toe dat kringloopwinkel geen optie is? Dan zou ik ook stort denken idd. Ik heb bij de stort geen aparte categorie ervoor gezien dus dan zou het denk ik grofvuil zijn. Iig beter dan het in de grijze zak doen en dat de vuilnisman zich eraan snijdt denk ik.
pi_217405261
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 18:45 schreef fietsie het volgende:

[..]
Als er een Ricken vestiging bij je in de buurt is... die kunnen daar over het algemeen wel mee overweg.
Tilburg of Gouda? Allebei niet om de hoek.

Ik hoop iig allereerst nog op B z'n technische inzicht O-)
pi_217405268
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 18:29 schreef fietsie het volgende:
De winter is voorbij.

Dus mijn buren heropen hun bouwterrein. 4-6 uur zagen boren hameren en hakken per dag.

Zo fijn.
Op een gegeven moment ben je toch klaar zou je zeggen.....
  vrijdag 18 april 2025 @ 18:51:23 #273
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217405278
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 18:49 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Tilburg of Gouda? Allebei niet om de hoek.

Ik hoop iig allereerst nog op B z'n technische inzicht O-)
Achja sinds Ricken senior niet meer leeft hebben ze natuurlijk die andere vestigingen gesloten.. sorry.
  vrijdag 18 april 2025 @ 18:52:32 #274
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_217405282
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 18:50 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Op een gegeven moment ben je toch klaar zou je zeggen.....
Ze hebben tig thuiswonenden 25+ kinderen en bouwen iedere m2 tuin om tot woning.

En voor jouw beeld: mensen die tegelen gebruiken soms tegelkruisjes voor afstandhouden en gelijke voegen.
Mijn buurman hamert 4 spijkertjes per tegel erin.
pi_217405283
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2025 18:52 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ze hebben tig thuiswonenden 25+ kinderen en bouwen iedere m2 tuin om tot woning.
Ahh gezellig, sterkte!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')