Tijd verslaat Trump.quote:Op donderdag 10 april 2025 09:42 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Trots op mezelf dat ik afgelopen week niets verkocht heb toen er een paar maandsalarissen voor mijn neus verdampten. Niet dat het verlies nu helemaal goedgemaakt is natuurlijk. Ik heb overigens ook helemaal geen tijd om mijn beleggingsportefeuille te herballanceren iedere keer als dhr. Trump zijn mond open doet. De koersbeweging gaan zo extreem snel daar valt als particulier niet op te anticiperen.
Wel een jaartje box3-verlof voor wie nog flink in box3 belegt.quote:Op donderdag 10 april 2025 09:51 schreef Faraday01 het volgende:
Het rendement uit 2024 is in ieder geval weer voldoende om de verliezen uit 2025 te dragen
Dat zal inderdaad wel.quote:Op donderdag 10 april 2025 09:42 schreef recursief het volgende:
[..]
Beleggers die zich het apelazarus geschrokken zijn en van deze koersstijging gebruik maken om uit te stappen.
Of beleggers die gisteren laag hebben gekocht en nu een paar procent winst pakken.
Als je horizon zo kort is zou ik dat geld alvast reserveren.quote:Op donderdag 10 april 2025 09:53 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik heb wat VUSA verkocht op een vrij dom moment maar wel gunstig ingestapt op TSWE.
Heb wel wat meer stress aangezien ik mn badkamer wil verbouwen volgend jaar ofzo
Klopt tussen de -1 en -2 procent voor de verschillende indexen. Zoals bijna standaard is elke reactie overtrokken en volgt de dag erna weer een gedeeltelijke correctie.quote:Op donderdag 10 april 2025 10:05 schreef Black-Death het volgende:
USA premarket is weer rood geloof ik
De chaos blijft voorlopig ook wel. Trump is onbetrouwbaar, instabiel en vooral op zijn eigen vermogen gericht. We gaan de komende tijd nog heel wat swings meemaken lijkt mij.quote:Op donderdag 10 april 2025 09:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik vind het wel altijd fascinerend hoe het dan weer met 1 blok omhoog schiet (vrijwel alle beurzen en ETF's 8 tot 10%) en dan direct ook weer kalm is.
Alsof we in 1 keer een plateau oprijden zeg maar. Juist nu zou ik meer chaos verwachten.
Edit; of verpest ik het nu weerik zie de AEX alweer dalen.
Je zou zelfs kunnen beargumenteren dat zijn actie gister alleen maar voor meer onzekerheid zorgtquote:Op donderdag 10 april 2025 10:22 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
De chaos blijft voorlopig ook wel. Trump is onbetrouwbaar, instabiel en vooral op zijn eigen vermogen gericht. We gaan de komende tijd nog heel wat swings meemaken lijkt mij.
Handelsoorlog met China is natuurlijk ook nog niet van de baan.quote:Op donderdag 10 april 2025 10:05 schreef Black-Death het volgende:
USA premarket is weer rood geloof ik
Haha en de Amerikanen betalen nu al meer dan 10% van de nationale overheidsuitgaven aan rente. Ze komen per kwartaal een whopping 2.000 miljard tekort...quote:Op donderdag 10 april 2025 11:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Trump wil $1.000.000.000.000 gaan uitgeven aan het leger.
Tot zover de DOGE besparingen.
Noemt hij gewoon een willekeurig getal nadat hij Kabouter Wesley heeft gekeken of wat?quote:Op donderdag 10 april 2025 11:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Trump wil $1.000.000.000.000 gaan uitgeven aan het leger.
Tot zover de DOGE besparingen.
One Trillion, dat klinkt wel lekkerquote:Op donderdag 10 april 2025 11:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Noemt hij gewoon een willekeurig getal nadat hij Kabouter Wesley heeft gekeken of wat?
Zo'n ~19% meer dan dat ze vorig jaar uitgavenquote:Op donderdag 10 april 2025 11:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Noemt hij gewoon een willekeurig getal nadat hij Kabouter Wesley heeft gekeken of wat?
Ach het tekort gaat dan van 8 biljoen naar 9 biljoen, is in de margequote:Op donderdag 10 april 2025 11:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zo'n ~19% meer dan dat ze vorig jaar uitgaven
Honderd miljoen miljard! Godmiljaar!quote:Op donderdag 10 april 2025 11:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Inderdaad. Wel een normale correctie na die enorme pump van gisteren.quote:Op donderdag 10 april 2025 13:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
S&P voormarkt alweer 2,5% down. In normale tijden zou dat bijzonder zijn maar nu voelt het zelfs weinig
Je bedoelt de tijden?quote:Op donderdag 10 april 2025 13:52 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Wel grappig dat de NL markt en USA markt eigenlijk scheef lopen ten opzichte van elkaar.
Dat ookquote:
Virtueel dan hè, als ze verkocht hadden. En ze staan nog steeds fors lager dan begin februariquote:Op donderdag 10 april 2025 17:26 schreef laziness het volgende:
Rijkste mensen ter wereld werden niet eerder zó veel rijker op één dag https://www.nu.nl/economi(...)jker-op-een-dag.html
Dus…
Reken ook even voor hoeveel ze armer zijn geworden sinds Trump president is.quote:Op donderdag 10 april 2025 17:26 schreef laziness het volgende:
Rijkste mensen ter wereld werden niet eerder zó veel rijker op één dag https://www.nu.nl/economi(...)jker-op-een-dag.html
Dus…
Vroeg of laat komen ze hem wel tegemoet ben ik bang.quote:Op donderdag 10 april 2025 17:44 schreef Elan het volgende:
Het plan is toch duidelijk? Zolang de rente niet daalt zal Trump achterlijke dingen blijven doen.
https://www.iex.nl/Rente-Koers/190147099/VS-10-jaar.aspx
Lachwekkonde journalistiek idd. Alsof je als aandeelhouder spekkoper bent als de boel met 7% opveert na een crash van 20%.quote:Op donderdag 10 april 2025 17:32 schreef dop het volgende:
[..]
Reken ook even voor hoeveel ze armer zijn geworden sinds Trump president is.
Dat zal vast minder sappig zijn om in de krant te zetten.
Als je inkocht na die crash van 20% wel natuurlijk.quote:Op donderdag 10 april 2025 17:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Lachwekkonde journalistiek idd. Alsof je als aandeelhouder spekkoper bent als de boel met 7% opveert na een crash van 20%.
China niet hoor die zijn zich al 50 jaar aan het voorbereiden op een dergelijk scenario.quote:Op donderdag 10 april 2025 17:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Vroeg of laat komen ze hem wel tegemoet ben ik bang.
China niet. Maar intern in de VS wel.quote:Op donderdag 10 april 2025 17:57 schreef Elan het volgende:
[..]
China niet hoor die zijn zich al 50 jaar aan het voorbereiden op een dergelijk scenario.
Dan zal hij eerst de Senaat moeten verliezen en dat duurt nog wel een half jaar. In die tijd zitten we allang in een extreme recessie.quote:Op donderdag 10 april 2025 17:58 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
China niet. Maar intern in de VS wel.
Wat wordt de volgende shock beweging die de oranje grote leider af gaat kondigen?quote:Op donderdag 10 april 2025 18:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nog een procentje eraf dan wordt de handel stop gezet (eerste circuit breaker is bij -7%)
De "bescherming" van Groenland tegen China en Rusland door het in te nemen (incl. grondstoffen), maffia stijl.quote:Op donderdag 10 april 2025 18:35 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat wordt de volgende shock beweging die de oranje grote leider af gaat kondigen?
Iran een beetje bombarderen?quote:Op donderdag 10 april 2025 18:35 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat wordt de volgende shock beweging die de oranje grote leider af gaat kondigen?
Niet eerst Canada?quote:Op donderdag 10 april 2025 18:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De "bescherming" van Groenland tegen China en Rusland door het in te nemen (incl. grondstoffen), maffia stijl.
Nee die mogen naar Alaska in zo'n wildlife resort van duizenden km2quote:Op donderdag 10 april 2025 18:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En dan alle bewoners van Groenland daarheen verhuizen.
Succes met treasuries verkopen ook.quote:Op donderdag 10 april 2025 18:52 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Die belastingverlaging wordt een groot probleem en we krijgen weer gedoe met een shutdown
O ja nu zal t wel goedkomen, gaat ie zich ook al met de retne bemoeienquote:
Hij wil graag nog wat meer rente betalen over de staatsschuldquote:Op donderdag 10 april 2025 20:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O ja nu zal t wel goedkomen, gaat ie zich ook al met de retne bemoeien
Waarom denk je dat de dollar in vrije val is en de bond yields omhoog gaan. China en Japan en de rest zijn druk bezig de schuldenpapieren van de vs te verkopen zo lijkt het.quote:Op donderdag 10 april 2025 23:07 schreef Arcee het volgende:
De totale onvoorspelbaarheid van Trump zou toch funest moeten zijn voor het vertrouwen van beleggers en dus voor de beurskoersen?
Blijkt dat een dictatuur voor velen niet zo'n aantrekkelijke investering is. Wie had dat gedacht?quote:Op donderdag 10 april 2025 23:07 schreef Arcee het volgende:
De totale onvoorspelbaarheid van Trump zou toch funest moeten zijn voor het vertrouwen van beleggers en dus voor de beurskoersen?
Inmiddels ¤0.87quote:Op donderdag 10 april 2025 17:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
Overigens houdt Realty Income zich wel aardig staande, afgezien van het Dollar - Euro koersverlies.
Als ik weer eens in een aandeel stap, zal het zoiets worden. Maar niet meer dit jaar.
Dollar op ¤0,89 nu, ook iets om mee te nemen in je verliezen.
Alleen willen de Amerikanen de dollar devalueren dus dat is nogal een riskante strategie.quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:52 schreef Tjoent het volgende:
Het wordt steeds interessanter om weer wat USD te gaan kopen en te bewaren tot betere tijden. Was dit in de eerste termijn van Trump ook al niet het geval? Ik moet eens opzoeken wanneer dat was, maar tis best lucratief om ze te kopen op bijv. 1,18 en weer te verkopen op bijv. pariteit.
Ja, maar gaat hem dat lukken is de vraag. Anders is het sowieso meer lange termijn strategie.quote:Op vrijdag 11 april 2025 15:20 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Alleen willen de Amerikanen de dollar devalueren dus dat is nogal een riskante strategie.
Ondertussen staat Amerika al weer op verlies voorbeurs
Ik zou even wachten tot je 20 dollar voor een euro krijgt.quote:Op vrijdag 11 april 2025 10:52 schreef Tjoent het volgende:
Het wordt steeds interessanter om weer wat USD te gaan kopen en te bewaren tot betere tijden. Was dit in de eerste termijn van Trump ook al niet het geval? Ik moet eens opzoeken wanneer dat was, maar tis best lucratief om ze te kopen op bijv. 1,18 en weer te verkopen op bijv. pariteit.
Jij hebt ook Turkse lira neem ik dan aan?quote:Op vrijdag 11 april 2025 15:54 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ik zou even wachten tot je 20 dollar voor een euro krijgt.
In Turkije hebben ze inderdaad een vergelijkbare president.quote:Op vrijdag 11 april 2025 16:25 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Jij hebt ook Turkse lira neem ik dan aan?
Wat ik maar wil zeggen, is dat als je straks 20 USD voor 1 EUR krijgt, er ook geen garantie is dat het niet nog verder gaat dalen. Wie durft er dan nog ... maar dat is natuurlijk altijd het probleem van traden, dat je nooit weet wanneer de bodem bereikt is.quote:Op vrijdag 11 april 2025 16:26 schreef Hallojo het volgende:
[..]
In Turkije hebben ze inderdaad een vergelijkbare president.
Nou ja, als je weet dat Trump binnen een uur allerlei handelsbeperkingen op pauze gaat zetten dan kan je gerust een gokje gaan doen. En blijkbaar wist een hele appgroep van miljardairs dat eergisteren.quote:Op vrijdag 11 april 2025 16:31 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Wat ik maar wil zeggen, is dat als je straks 20 USD voor 1 EUR krijgt, er ook geen garantie is dat het niet nog verder gaat dalen. Wie durft er dan nog ... maar dat is natuurlijk altijd het probleem van traden, dat je nooit weet wanneer de bodem bereikt is.
Maar als miljardair kun je niet verdienen door via je broker wat op de beurs te handelen. Dat doen ze dan ook niet. Voor miljardairs is het geheel gewoon ongunstig, al zouden ze een paar uur van tevoren weten wat Trump gaat doen.quote:Op vrijdag 11 april 2025 16:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou ja, als je weet dat Trump binnen een uur allerlei handelsbeperkingen op pauze gaat zetten dan kan je gerust een gokje gaan doen. En blijkbaar wist een hele appgroep van miljardairs dat eergisteren.
Ik zeg niet dat het het plan was van die miljardairs, maar wel dat ze kort voordat Trump zijn besluit bekend maakte op de hoogte waren daarvan.quote:Op vrijdag 11 april 2025 17:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar als miljardair kun je niet verdienen door via je broker wat op de beurs te handelen. Dat doen ze dan ook niet. Voor miljardairs is het geheel gewoon ongunstig, al zouden ze een paar uur van tevoren weten wat Trump gaat doen.
Dat kan. Maar mijn punt is dat een miljardair dat niet zoveel aan heeftquote:Op vrijdag 11 april 2025 17:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het het plan was van die miljardairs, maar wel dat ze kort voordat Trump zijn besluit bekend maakte op de hoogte waren daarvan.
Mja, dit is al zo vaak voorspeld. Ondertussen heeft geen enkele valuta ooit een deuk in een pakje boter kunnen slaanquote:Op vrijdag 11 april 2025 16:29 schreef Faraday01 het volgende:
Hoe lang nog voordat de opec landen niet meer in dollars af willen rekenen? Veel te volatiel, lijkt Argentinië wel
Het is de combinatie van beurzen die dalen, bond yields die stijgen en de dollar die aan sterkte verliest.quote:Op vrijdag 11 april 2025 16:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zie iedereen praten over de bond yields die omhoog schieten (slecht voor de VS) maar eerder dit jaar waren ze hoger. Hoe zit dat dan? Komt het door de snelheid van de stijging nu?
Ik begrijp zelf niet dat bedrijven als Nike en SharkNinja, die sterk leunen op fabricage in Azie, nog resp 60 miljard and 10 miljard USD waard zijn. Voor beiden is de VS de grootste markt. Met importtarieven zoals 145% vanuit China en 46% vanuit Vietnam kun je simpelweg geen redelijk geprijsde producten meer aanbieden.quote:Op donderdag 10 april 2025 23:07 schreef Arcee het volgende:
kloptquote:Op zaterdag 12 april 2025 08:18 schreef TAmaru het volgende:
We weten toch allemaal dat die schoenen een euro ofzo kosten om te maken? Dus als dat dan 2 euro wordt met de importheffing erbovenop en ze verdienen er niet 99 maar 98 euro aan (want prijs 100 euro), dan is dat toch allemaal niet zo erg? Desnoods doen ze de prijs naar 110 euro en dan verdienen ze nog steeds veel meer dan voorheen.
Wat een onzin.quote:Op zaterdag 12 april 2025 08:18 schreef TAmaru het volgende:
We weten toch allemaal dat die schoenen een euro ofzo kosten om te maken? Dus als dat dan 2 euro wordt met de importheffing erbovenop en ze verdienen er niet 99 maar 98 euro aan (want prijs 100 euro), dan is dat toch allemaal niet zo erg? Desnoods doen ze de prijs naar 110 euro en dan verdienen ze nog steeds veel meer dan voorheen.
inderdaad, alsof al die dikke Amerikanen nu opeens Nikes gaan maken of smartphones in fabriekenquote:Op zaterdag 12 april 2025 07:35 schreef recursief het volgende:
Het lijkt mij duurder en riskanter om een fabriek in de VS op te zetten, dan vanuit China/Vietnam naar een land met lage Amerikaanse importheffingen te exporteren en vandaar uit naar de VS.
Ok, maar wat ik daar zie, is dat de productiekosten 22 dollar zijn en het transport, de verzekering en importtarieven slechts 5 dollar bij elkaar. Ik neem aan dat er bij die 22 dollar productiekosten ook rekening wordt gehouden met de algehele kosten van de productie, dus de productontwikkeling, ontwerp, etc. Dat zou ook bij overheads kunnen zitten, dat weet ik niet. Feit is dat je prachtige namaakschoenen kunt kopen van Nike, Adidas etc. in Cambodja of Vietnam voor minder dan 10 dollar. Dus ik schat zo in dat de productiekosten van één paar schoenen onder die 10 dollar liggen.quote:Op zaterdag 12 april 2025 08:23 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat een onzin.
https://weartesters.com/cost-breakdown-100-nike-sneaker/
Artikel is 10 jaar oud, maar het geeft wel inzicht hoe het echt zit.
/edit:
Deze is ook aardig
[ afbeelding ]
bron
Voorwaarde om dat lagere tarief te krijgen is alleen wel dat dat land er "alles aan doet" om dat soort trucs te belemmeren.quote:Op zaterdag 12 april 2025 07:35 schreef recursief het volgende:
Het lijkt mij duurder en riskanter om een fabriek in de VS op te zetten, dan vanuit China/Vietnam naar een land met lage Amerikaanse importheffingen te exporteren en vandaar uit naar de VS.
Maakt Donahoe's besissing als apparel-outsider wel begrijpelijk; de uitvoering bleek alleen wat genuanceerder en matig.quote:Op zaterdag 12 april 2025 08:23 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat een onzin.
https://weartesters.com/cost-breakdown-100-nike-sneaker/
Artikel is 10 jaar oud, maar het geeft wel inzicht hoe het echt zit.
/edit:
Deze is ook aardig
[ afbeelding ]
bron
Nee lijkt me niet. Paketten hebben een bepaalde waarde (ook voor de verzekering) maar de overheid kijkt ook naar het verleden begrijp ik.quote:Op zaterdag 12 april 2025 08:18 schreef TAmaru het volgende:
Dit gaat over een schoen van $100 dus eigenlijk zijn het procenten. Een beetje schoen gaat tegenwoordig richting $180 - $200. De retailer margin is niet hetzelfde als winst. Hier moet de retailer ook zijn kosten van betalen. Personeel, voorraad, logistiek, marketing, etc. Als een schoen duurder wordt door heffingen kun je dat niet uit de retailer margin betalen want dan vallen de retailers om. Het is veel te simpel om een namaak-Nike van de Cambodjaanse markt te gebruiken om te bepalen wat het mag kosten om een schoen voor de Amerikaanse consument te maken.quote:Op zaterdag 12 april 2025 09:57 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ok, maar wat ik daar zie, is dat de productiekosten 22 dollar zijn en het transport, de verzekering en importtarieven slechts 5 dollar bij elkaar. Ik neem aan dat er bij die 22 dollar productiekosten ook rekening wordt gehouden met de algehele kosten van de productie, dus de productontwikkeling, ontwerp, etc. Dat zou ook bij overheads kunnen zitten, dat weet ik niet. Feit is dat je prachtige namaakschoenen kunt kopen van Nike, Adidas etc. in Cambodja of Vietnam voor minder dan 10 dollar. Dus ik schat zo in dat de productiekosten van één paar schoenen onder die 10 dollar liggen.
Ik weet ook niet waar die heffingen precies voor gelden, maar ik neem aan op de productiekosten van één paar. Dus ik schat in dat die $5 uit het plaatje voor freight, insurance en custom duty dan naar 15 of 20 dollar zal gaan. Dat valt me dus best wel mee. De retailer margin is het hoogst en die hoeft in principe niet omhoog te gaan, tenzij je natuurlijk enorme inflatie krijgt, want dan gaat alles omhoog.
De bron geeft trouwens een ander idee dan het plaatje dat je hier post.
Denk ook dat iedereen er vanuit gaat dat het een tactiek is. Anders was er wel meer paniek.quote:Op zaterdag 12 april 2025 06:31 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik denk dat nog steeds is ingeprijst dat Trump's voorgestelde tarieven een onderhandelings strategie zijn en dat er uiteindelijk een sterk afgezwakt compromis uit de bus komt. Ik ben er zelf niet zo zeker van dat dit gaat gebeuren.
Ik zit fors short op tesla nu (vanaf februari). Als de dollar 10% daalt is dat zuivere extra winst bij een in euro genoteerd derivaat. Zonder de oliedollar en met de handelswijze van de VS was een dollar een halve euro waardquote:Ik heb geen Amerikaanse bedrijven meer in mijn portfolio. Wel Europese en Aziatische bedrijven die een deel van hun omzet in de VS draaien met geimporteerde producten. Maar het is dan ook vrijwel onmogelijk om succesvolle bedrijven te vinden die helemaal niets doen in de VS.
Zojuist aangekondigd dat Tariffs niet gaan geleden voor electronica. Dus ik denk dat de beurs gaat vliegen maandag. Goed nieuws voor Apple bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 12 april 2025 15:26 schreef JimmyJames het volgende:
Hoe staan jullie ervoor YTD in ¤?
Hier -2,55% en ben op iets van 25% cash volbelegd. Ik stond op +12% mid-feb dus das wel een beetje balen. Maar ik kan relativeren als ik naa de benchmarks kijk die het een heel stuk slechter doen.
Strategie is: opties schrijven (calls op dingen die ik heb; puts op dingen die ik nog wil hebben) en wat dingen bijkopen als alles weer eens -10% doet.
Ik op -14.8%; daarbij zijn aan- en verkopen en dividend al meegerekend. Ik heb waarde genomen van afgelopen vrijdag, min waarde 1 januari, min wat ik netto geïnvesteerd heb (dus plus bij meer verkoop dan aankoop), min uitgekeerd dividend. Dat bedrag is mn winst/verlies dit jaar, en dan dat gedeeld door waarde 1 januari.quote:Op zaterdag 12 april 2025 15:26 schreef JimmyJames het volgende:
Hier -2,55% en ben op iets van 25% cash volbelegd. Ik stond op +12% mid-feb dus das wel een beetje balen. Maar ik kan relativeren als ik naa de benchmarks kijk die het een heel stuk slechter doen.
Strategie is: opties schrijven (calls op dingen die ik heb; puts op dingen die ik nog wil hebben) en wat dingen bijkopen als alles weer eens -10% doet.
Hopelijk op zn minst Nasdaq weer lekker de lucht in dan!quote:Op zaterdag 12 april 2025 17:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zojuist aangekondigd dat Tariffs niet gaan geleden voor electronica. Dus ik denk dat de beurs gaat vliegen maandag. Goed nieuws voor Apple bijvoorbeeld.
https://www.nu.nl/economi(...)importheffingen.html
Jep, dat is een groot probleem voor de theorie van Trump. En dat gebeurt nu ook al, met Vietnam bijvoorbeeld. Waarop Amerika dan weer met sancties richting Vietnam dreigt, gevolgd door een belofte van Vietnam om handelsfraude tegen te gaan in ruil voor lagere tariffs: https://www.reuters.com/w(...)na-trade-2025-04-11/quote:Op zaterdag 12 april 2025 19:18 schreef monkyyy het volgende:
Wat houdt China tegen om al hun spul eerst naar Mexico te sturen en dan van Mexico de USA in te importeren? Om tarieven te ontwijken
Is al duidelijk of deze vrijstelling ook gaat gelden voor de machines van ASML?quote:Op zaterdag 12 april 2025 17:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zojuist aangekondigd dat Tariffs niet gaan geleden voor electronica. Dus ik denk dat de beurs gaat vliegen maandag. Goed nieuws voor Apple bijvoorbeeld.
Wat ik kan vinden is een lijstje HTSUS-classificaties. Daaronder ook heading 8486 en die wordt omschreven als:quote:Op zaterdag 12 april 2025 20:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Is al duidelijk of deze vrijstelling ook gaat gelden voor de machines van ASML?
Deze vrijstelling schijnt in totaal om zo'n 30% van alle import van de USA te gaan
Hier het besluit met de classificaties.quote:8486
Machines and apparatus of a kind used solely or principally for the manufacture of semiconductor boules or wafers, semiconductor devices, electronic integrated circuits or flat panel displays; machines and apparatus specified in note 11(C) to this chapter; parts and accessories:
8486.10.00.00
Machines and apparatus for the manufacture of boules or wafers
8486.20.00.00
Machines and apparatus for the manufacture of semiconductor devices or of electronic integrated circuits
8486.30.00.00
Machines and apparatus for the manufacture of flat panel displays
8486.40.00
Machines and apparatus specified in note 11(C) to this chapter
8486.40.00.10
For the manufacture or repair of masks and reticles
8486.40.00.20
For assembling semiconductor devices or electronic integrated circuits
8486.40.00.30
For lifting, handling, loading or unloading of boules, wafers, semiconductor devices, electronic integrated circuits and flat panel displays
8486.90.00.00
Parts and accessories
9902.16.96
Electrical cables and cable bundles for a voltage not exceeding 1,000 V, fitted with connectors (provided for in subheading 8544.42.90), the foregoing of a kind used with machines and apparatus for the manufacture or inspection of semiconductor devices of subheading 8486.20.00 or with optical instruments and appliances for inspecting semiconductor wafers of 9031.41.00
Deze vrijstelling gaat over de importtarieven die aan China zijn opgelegd. Voor ASML verandert dat niets.quote:Op zaterdag 12 april 2025 20:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Is al duidelijk of deze vrijstelling ook gaat gelden voor de machines van ASML?
Deze vrijstelling schijnt in totaal om zo'n 30% van alle import van de USA te gaan
YTD -14,52% volbelegd.quote:Op zaterdag 12 april 2025 15:26 schreef JimmyJames het volgende:
Mee eens en ik denk dat je hier ook prijs elasticiteit van het product bij moet betrekken. Nike heeft deskundigen in dienst om een bepaalde schoen op bijv. $180 te prijzen. Als ze gedwongen wordt om daar $195 van te maken, dan haakt er een deel van de doelgroep af. Het is zelfs mogelijk dat het net een grens is waarbij bijna iedereen in de doelgroep afhaakt. Dit zie je nu bij Douwe Egberts, waarbij koffie drinkers het huismerk van de supermarkt ineens ook prima vinden.quote:Op zaterdag 12 april 2025 12:48 schreef recursief het volgende:
[..]
Dit gaat over een schoen van $100 dus eigenlijk zijn het procenten. Een beetje schoen gaat tegenwoordig richting $180 - $200. De retailer margin is niet hetzelfde als winst. Hier moet de retailer ook zijn kosten van betalen. Personeel, voorraad, logistiek, marketing, etc. Als een schoen duurder wordt door heffingen kun je dat niet uit de retailer margin betalen want dan vallen de retailers om. Het is veel te simpel om een namaak-Nike van de Cambodjaanse markt te gebruiken om te bepalen wat het mag kosten om een schoen voor de Amerikaanse consument te maken.
Zo lees ik het niet. Het gaat o.a. over Executive Order 14257 en die gaat niet alleen over China.quote:Op zaterdag 12 april 2025 22:21 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Deze vrijstelling gaat over de importtarieven die aan China zijn opgelegd. Voor ASML verandert dat niets.
Je hebt gelijk, had het verkeerd gelezenquote:Op zondag 13 april 2025 08:26 schreef recursief het volgende:
[..]
Zo lees ik het niet. Het gaat o.a. over Executive Order 14257 en die gaat niet alleen over China.
Wel. Niet. Nog meer. Pauze. Exemptions. Tijdelijke expemptions. Quid-pro-quo, want anders. Compleet koekwaus.quote:Smartphones and other tech products that won an exemption Friday night from the latest so-called reciprocal tariffs will still face separate levies in a month or two as part of a trade investigation into semiconductors, Commerce Secretary Howard Lutnick said Sunday on ABC's "This Week."
“This is not a permanent sort of exemption,” he said.
The comments create fresh uncertainty for the tech industry about where tariffs will be set on key products.
Mwah, er wordt ondertussen roet in't eten gegooidquote:Op zaterdag 12 april 2025 17:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
quote:https://www.bloomberg.com/europe
Lutnick Says Tariff Pause on Phones, Computers Is Temporary
The US commerce secretary downplayed what China had called a “small step” toward easing the trade fight between the world’s two biggest economies.
Ik zet alles in op roodquote:Op zondag 13 april 2025 22:31 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bon chance deze week
quote:China Halts Critical Exports as Trade War Intensifies
Beijing has suspended exports of certain rare earth minerals and magnets that are crucial for the world’s car, semiconductor and aerospace industries.
-16.44% hierquote:
Mijn motto is dan ook altijd, spreiden, spreiden en spreiden.quote:Op maandag 14 april 2025 10:49 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
-16.44% hier![]()
Gelukkig heb ik nog crypto dat is het enige waar je nog zieke winst op hebt. (ff afkloppen voor dat straks ook opeens gaat crashen)
-18 hierquote:Op maandag 14 april 2025 10:49 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
-16.44% hier![]()
Gelukkig heb ik nog crypto dat is het enige waar je nog zieke winst op hebt. (ff afkloppen voor dat straks ook opeens gaat crashen)
quote:Op maandag 14 april 2025 10:57 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Mijn motto is dan ook altijd, spreiden, spreiden en spreiden.
Ja leuk al je 'veilig' geïnvesteerde geld terug naar het bedrag waar je mee begonnen bent zien gaan.quote:
ach ik zit hierin voor de lange termijn, >20 jaar. Maak me weinig zorgenquote:Op maandag 14 april 2025 11:29 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
[..]
Ja leuk al je 'veilig' geïnvesteerde geld terug naar het bedrag waar je mee begonnen bent zien gaan.![]()
Er vanuit gaande dat het niet nog verder gaat crashen en je straks onderwater staat + inflatie die we al hebben en al je geld al minder waard werd.
Volgens mij willen ze ons echt allemaal arm hebben.
He's doing the meme.quote:Op maandag 14 april 2025 13:28 schreef ThePlaneteer het volgende:
Trump is weer lekker aan het kloten. Nu toch wel weer heffingen op tech
Waar lees je dat?quote:Op maandag 14 april 2025 13:28 schreef ThePlaneteer het volgende:
Trump is weer lekker aan het kloten. Nu toch wel weer heffingen op tech
Hier is echt geen touw aan vast te knopenquote:Op maandag 14 april 2025 14:15 schreef polquito1971 het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)ken-er-nog-naar.html
Don't shoot the messengerquote:Op maandag 14 april 2025 14:15 schreef polquito1971 het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)ken-er-nog-naar.html
Je moet nooit aandelen aanhouden in de hoop ze nog even snel zonder verlies te kunnen verkopen. De markt is niet op de hoogte van jouw gemiddelde aankoopprijs.quote:Op maandag 14 april 2025 13:26 schreef Dutch_view het volgende:
De dollar helpt ook niet mee als je Amerikaanse aandelen hebt staan![]()
Ondertussen sta ik op -12% YTD.Dat was eerst nog meer. Plus dat mijn europese defensie aandelen dat percentage nog drukken , anders was het helemaal een dramaHopen dat het weer wat op gaat krabbelen en dat ik iig voor een mogelijke Amerikaanse recessie die Amerikaanse aandelen kan verkopen. Dan gaat er weer meer $ naar ¤ in defensie aandelen
Je verlies erkennenquote:Op maandag 14 april 2025 14:37 schreef LXIV het volgende:
Om ze aan te houden om zonder verlies uit te kunnen stappen, waarna het weer mag dalen is onzin.
Hoe het in Duitsland zit, geen idee.quote:Op maandag 14 april 2025 16:50 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik heb even een belastingvraag m.b.t. beleggen.
Op mijn jaaroverzicht van DEGIRO staat dat ik ¤0 winst heb gemaakt. Dit klopt op zich wel, want ik heb enkel bijgekocht.
Maar wanneer maak je volgens de belastingdienst nou "winst" met je aandelen? Op het moment dat je het verkoopt? Of op het moment dat ik die winst dan van mijn beleggingsrekening af haal? Want stel ik herinvesteer die winst nou in nieuwe aandelen, hoe ziet de belastingdienst dat dan?
Dus stel:
1 januari koop ik voor 10.000 euro aandelen.
1 juni verkoop ik die aandelen voor 15.000 (winst dus eigenlijk 5.000)
2 juni koop ik andere aandelen voor 15.000
31 december zijn die aandelen 17.500 waard, ik houd ze aan.
Wat is nu dan mijn winst waarover ik belasting zou moeten betalen? Theoretisch denk ik 7.500, maar niets daarvan heb ik liquide gemaakt.
Iemand die hier wat licht op kan schijnen?
Ik woon weliswaar in Duitsland, dus daar zit het qua belasting allemaal anders, maar alsnog probeer ik het algemeen wat beter te begrijpen.
Chatgpt?quote:Op maandag 14 april 2025 16:50 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik heb even een belastingvraag m.b.t. beleggen.
Op mijn jaaroverzicht van DEGIRO staat dat ik ¤0 winst heb gemaakt. Dit klopt op zich wel, want ik heb enkel bijgekocht.
Maar wanneer maak je volgens de belastingdienst nou "winst" met je aandelen? Op het moment dat je het verkoopt? Of op het moment dat ik die winst dan van mijn beleggingsrekening af haal? Want stel ik herinvesteer die winst nou in nieuwe aandelen, hoe ziet de belastingdienst dat dan?
Dus stel:
1 januari koop ik voor 10.000 euro aandelen.
1 juni verkoop ik die aandelen voor 15.000 (winst dus eigenlijk 5.000)
2 juni koop ik andere aandelen voor 15.000
31 december zijn die aandelen 17.500 waard, ik houd ze aan.
Wat is nu dan mijn winst waarover ik belasting zou moeten betalen? Theoretisch denk ik 7.500, maar niets daarvan heb ik liquide gemaakt.
Iemand die hier wat licht op kan schijnen?
Ik woon weliswaar in Duitsland, dus daar zit het qua belasting allemaal anders, maar alsnog probeer ik het algemeen wat beter te begrijpen.
Verlies kunnen nemen is een van de belangrijkste vaardigheden voor een beleggerquote:Op maandag 14 april 2025 16:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je verlies erkennen, je zit wel op Fok! hè?
Hè, maar als ik dus 1 januari 10.000 euro heb geïnvesteerd, en het jaar daarop is dat dus 17.500 waard maar nog niet verkocht (want het zit in aandelen), dan heb ik dus fictief rendement van 7.500 waarover ik belasting betaal?quote:Op maandag 14 april 2025 17:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoe het in Duitsland zit, geen idee.
In Nederland wordt er een fictief rendement gerekend voor de waarde op 1 januari en daarover betaal je (een jaar later) belasting.
Nee je hebt een jaar later dan een fictief rendement over die 10000 dan. Dus er wordt gerekend dat je ong 6% verdiend zou kunnen hebben, dus 600 euro. Daar betaal je ong 30%, dus 180 euro over.quote:Op maandag 14 april 2025 17:22 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Hè, maar als ik dus 1 januari 10.000 euro heb geïnvesteerd, en het jaar daarop is dat dus 17.500 waard maar nog niet verkocht (want het zit in aandelen), dan heb ik dus fictief rendement van 7.500 waarover ik belasting betaal?
quote:
Hm, ook in Duitsland heb je gerealiseerd en niet-gerealiseerde winst:quote:
Dus moet ik over het fictief rendement (die 5.000 die ik dus wel heb geherinvesteerd) ook VRH betalen. Hoe dat allemaal moet weet ik niet, misschien toch maar naar een belastingadviseur hier.quote:Du erzielst steuerlich relevante Gewinne immer dann, wenn du eine Aktie (oder ein anderes Wertpapier) verkaufst – nicht beim Abheben vom Konto und auch nicht, wenn der Kurs steigt, du aber nicht verkaufst.
🧮 Dein Beispiel analysiert:
1. Januar: Kauf von Aktien für 10.000 ¤
Noch kein steuerlicher Vorgang.
1. Juni: Verkauf der Aktien für 15.000 ¤
Verkaufspreis – Kaufpreis = 5.000 ¤ Gewinn
Dieser Gewinn ist realisiert → steuerpflichtig
Abgeltungssteuer (i.d.R. 25 % + Soli + ggf. Kirchensteuer) fällt darauf an
2. Juni: Kauf neuer Aktien für 15.000 ¤
Neuer Kauf → Noch kein Gewinn, nur eine neue Investition
31. Dezember: Die neuen Aktien sind 17.500 ¤ wert
Buchgewinn von 2.500 ¤
Aber: Nicht realisiert → nicht steuerpflichtig
Die 6% fictief rendement komt waarvandaan? Of is dat zo vastgesteld door de Belastingdienst?quote:Op maandag 14 april 2025 17:26 schreef polquito1971 het volgende:
[..]
Nee je hebt een jaar later dan een fictief rendement over die 10000 dan. Dus er wordt gerekend dat je ong 6% verdiend zou kunnen hebben, dus 600 euro. Daar betaal je ong 30%, dus 180 euro over.
En het jaar erna een fictief rendement over 17500.
Toch?
Nee, je betaalt niet over het werkelijke rendement in Nederland.quote:Op maandag 14 april 2025 17:30 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Die 6% fictief rendement komt waarvandaan? Of is dat zo vastgesteld door de Belastingdienst?
En als je dan werkelijk verkoopt en je pakt die 7500 winst, dan moet je daarover 30% betalen?
Oké, dus stel je rendement is (veel) hoger, je betaalt uitsluitend over het fictief rendement van 6% die dertig procent belasting? Oké, sick...quote:Op maandag 14 april 2025 17:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, je betaalt niet over het werkelijke rendement in Nederland.
Er wordt gekeken naar de waarde op 1 januari van dat jaar en over die waarde wordt een fictief rendement gegooid waar je weer 36% belasting over betaalt.
Dus wat je rendement echt is (kan ook verlies zijn) doet er niet toe, betalen zal je.
Nu kan je wel bezwaar indienen als je rendement lager is, geloof ik. Maar hoe en wat weet ik niet.
Als je 100.000 in aandelen hebt en je verkoopt ze voor 1.000.000 dan krijg je alsnog maar een rekening voor die 36% belasting over ongeveer 6% fictief rendement.
Ja, geloof wel dat het 36% is geworden inmiddels.quote:Op maandag 14 april 2025 17:36 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Oké, dus stel je rendement is (veel) hoger, je betaalt uitsluitend over het fictief rendement van 6% die dertig procent belasting? Oké, sick...
Ja sorry .. tarief is inderdaad iets hoger tegenwoordig.quote:Op maandag 14 april 2025 17:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, geloof wel dat het 36% is geworden inmiddels.
Aan de andere kant, als je verlies draait in dat jaar (of net quitte draait met inflatie) dan betaal je ook belasting over een niet behaald fictief rendement.
Oh ja, dat is wel een flinke keerzijde idd.quote:Op maandag 14 april 2025 17:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, geloof wel dat het 36% is geworden inmiddels.
Aan de andere kant, als je verlies draait in dat jaar (of net quitte draait met inflatie) dan betaal je ook belasting over een niet behaald fictief rendement.
Nee, dat is wel afgeschoten door de Hoge Raad, alleen wordt de bewijslast omgedraaid: jij zal moeten aantonen dat je werkelijk rendement lager is geweest. Hoe je dat moet aantonen, krijg je ergens in juni ofzo te horen van de fiscus. En dan mag je ook nog een aantal jaren terug, met mitsen en maren.quote:Op maandag 14 april 2025 17:36 schreef Hojdhopper het volgende:
Oké, dus stel je rendement is (veel) hoger, je betaalt uitsluitend over het fictief rendement van 6% die dertig procent belasting? Oké, sick...
Trump is de weg kwijt, dus het verbaast me nietquote:Op dinsdag 15 april 2025 09:29 schreef Tjoent het volgende:
Wauw TomTom vliegt ineens omhoog.
Mooi vorige week gekocht op 4,30 en zojuist verkocht tegen 5,06. 2500 stuks.
Dank u, meneer Trump.
Toch even 2 uurtjes geduld moeten hebbenquote:Op dinsdag 15 april 2025 09:29 schreef Tjoent het volgende:
Dank u, meneer Trump.
Nee, ik ben tevreden. Beleg uitsluitend voor goede doelen en met name de Oekraïne.quote:Op dinsdag 15 april 2025 11:34 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Toch even 2 uurtjes geduld moeten hebben
Mee eens. Je statement is wetenschappelijk bewezen in onderzoek naar het Disposition effect.Meer specifiek voor beleggers heet het get-even-itis. Voor beginnende beleggers is dit verschijnsel contra-intuitief om te doorgronden. Voor mijzelf was dat tenminste wel het geval. Het is echter een van de belangrijkere biases om inzicht in te krijgen en jezelf op te betrappen.quote:Op maandag 14 april 2025 14:37 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je moet nooit aandelen aanhouden in de hoop ze nog even snel zonder verlies te kunnen verkopen. De markt is niet op de hoogte van jouw gemiddelde aankoopprijs.
Of je verwacht dat je aandelen in de toekomst gaan stijgen, dan houd je ze, of je verwacht dat ze gaan dalen en dan verkoop je ze.
Om ze aan te houden om zonder verlies uit te kunnen stappen, waarna het weer mag dalen is onzin.
Hopelijk gaan die krengen nu ook eindelijk eens winst voor mij makenquote:Op dinsdag 15 april 2025 14:29 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Benieuwd wanneer onze Dick Schoof gaat tweeten dat we aandelen KPN moeten gaan kopen.
Nvidia zal het wel net zo uitmikken / rekken dat ze dat ze over 3,5 jaar kunnen beginnen met bouwen en dan is Trump net weer wegquote:Op dinsdag 15 april 2025 14:29 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Benieuwd wanneer onze Dick Schoof gaat tweeten dat we aandelen KPN moeten gaan kopen.
BENIEUWD WAT HIER BINNEN EEN PAAR JAAR UIT GAAT komen. We gaan het zien, een half biljoen voor ontwikkeling kan altijd wat interessants opleveren.quote:Op dinsdag 15 april 2025 14:29 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Ben wel benieuwd, op basis van wat heb je het gekocht?quote:Op dinsdag 15 april 2025 09:29 schreef Tjoent het volgende:
Dank u, meneer Trump.
Zou dat niet minder aan Trump liggen en meer aan de positieve resultaten waar ze vanochtend na een jaar verlies mee naar buiten kwamen?quote:Op dinsdag 15 april 2025 09:29 schreef Tjoent het volgende:
Dank u, meneer Trump.
Beste aandeel gaan ze nooit worden, dus elk geval iets als troostprijs.quote:
Gaat pijn doen denk ikquote:Op woensdag 16 april 2025 07:28 schreef Faraday01 het volgende:
Cijfers van ASML zijn in lijn met de consensus, marge zelfs iets beter dan verwacht. Nieuwe orders zijn zo'n 20% lager dan verwacht.
Ze handhaven wel de outlook voor 2025 op basis van lopende onderhandelingen met klanten.quote:
Nadeel van hoge beurskoersen is dat de verwachtingen altijd overtroffen moeten worden. Behalve bij tesla en GameStopquote:Op woensdag 16 april 2025 07:33 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ze handhaven wel de outlook voor 2025 op basis van lopende onderhandelingen met klanten.
Ook voor 2,7 miljard aan aandelen ingekocht en ze hebben nog ruim 9 miljard aan cash achter de hand.
Edit: ASML voorbeurs -5%
Het lag aan Trump dat ze vorige week zo goedkoop warenquote:Op dinsdag 15 april 2025 18:11 schreef recursief het volgende:
[..]
Zou dat niet minder aan Trump liggen en meer aan de positieve resultaten waar ze vanochtend na een jaar verlies mee naar buiten kwamen?
De lage prijs, puur gevoelsmatig. Ik hanteer geen logicaquote:Op dinsdag 15 april 2025 18:02 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd, op basis van wat heb je het gekocht?
Toch valt het niet tegen in de huidige marktomstandigheden. Ja er is een miljard minder nieuwe orders dan verwacht maar voor de rest valt er weinig op aan te merken. De inkomsten uit exploitatie nemen ook fors toe dus dat is prettig.quote:Op woensdag 16 april 2025 07:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nadeel van hoge beurskoersen is dat de verwachtingen altijd overtroffen moeten worden. Behalve bij tesla en GameStop
Het gaat allemaal om de toekomst.quote:Op woensdag 16 april 2025 08:47 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Toch valt het niet tegen in de huidige marktomstandigheden. Ja er is een miljard minder nieuwe orders dan verwacht maar voor de rest valt er weinig op aan te merken. De inkomsten uit exploitatie nemen ook fors toe dus dat is prettig.
Ja, het is nu onduidelijk of dit een eenmalige dip is, of dat de handelsoorlog uiteindelijk nog veel ergere vormen gaat aannemen, china helemaal zelf alles gaat ontwikkelen, etc.quote:
Zeker, alleen is ASML in de outlook niet pessimistischer en bevestigt ook de outlook voor 2026. -6% is dan best fors, maar de beurs heeft altijd gelijk zullen we maar denken.quote:
Idd nu halted...crapquote:Op woensdag 16 april 2025 09:04 schreef nostra het volgende:
Freeze bij opening?
[edit]oh nu koers[/edit]
Het zijn ook helemaal geen slechte cijfers. Maar torenhoge verwachtingen, die telkens ook nog eens overtroffen moeten wordenquote:Op woensdag 16 april 2025 08:47 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Toch valt het niet tegen in de huidige marktomstandigheden. Ja er is een miljard minder nieuwe orders dan verwacht maar voor de rest valt er weinig op aan te merken. De inkomsten uit exploitatie nemen ook fors toe dus dat is prettig.
Ben ik blij dat ik een heel stuk lager heb gekochtquote:Op woensdag 16 april 2025 09:23 schreef LXIV het volgende:
ASML moet wel met bijna 100% stijgen om op de koers van vorig jaar te komen. Dat is toch veel
quote:Op woensdag 16 april 2025 11:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zie er verder geen bron voor, behalve deze stream.
quote:The White house
China now faces up to a 245% tariff on imports to the United States as a result of its retaliatory actions.
Ach ja, en jarenlang kocht je het voor twee tientjes.quote:Op woensdag 16 april 2025 09:23 schreef LXIV het volgende:
ASML moet wel met bijna 100% stijgen om op de koers van vorig jaar te komen. Dat is toch veel
Het lijkt eerder een dreiging, maar ondertussen is het lachwekkend geworden, want met de huidige extreem hoge tarieven is de handel tussen de VS en China vrijwel stilgelegd zodat je van ontkoppeling kan uitgaan. Met deze dreiging, die elk moment kan ingaan gaat geen hond alsnog export vanuit China naar de VS doen.quote:Op woensdag 16 april 2025 11:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Maar dat is nog niet doorgevoerd blijkbaar?
quote:
Dat gaat de EU nog wel merken dan: Google, Amazon c.s. moeten gewoon een vrijbrief krijgen, anders krijg je een tariff om je oren. Blijf erbij dat zelfstandigheid op met name dat gebied een grote prioriteit moet krijgen, je hoort er alleen niemand echt over en de vraag is hoe je die inhaalslag überhaupt gaat maken.quote:President Trump signed a memorandum to safeguard American innovation, including the consideration of tariffs to combat digital service taxes (DSTs), fines, practices, and policies that foreign governments levy on American companies.
FF kijken hoe China dat heeft aangepaktquote:Op woensdag 16 april 2025 11:35 schreef nostra het volgende:
[..]
[..]
Dat gaat de EU nog wel merken dan: Google, Amazon c.s. moeten gewoon een vrijbrief krijgen, anders krijg je een tariff om je oren. Blijf erbij dat zelfstandigheid op met name dat gebied een grote prioriteit moet krijgen, je hoort er alleen niemand echt over en de vraag is hoe je die inhaalslag überhaupt gaat maken.
Gaan we een beurscrash in slow motion zien dit jaarquote:Op woensdag 16 april 2025 19:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Gaat weer lekker met de Amerikaanse beurs.
Powell maakt het ook niet veel beter maar "don't shoot the messenger"
De afkeur druipt er vanaf bij hem.quote:Op woensdag 16 april 2025 19:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
Gaat weer lekker met de Amerikaanse beurs.
Powell maakt het ook niet veel beter maar "don't shoot the messenger"
Ook volstrekt onnodige crisis dit, economie ging prima, beurs ging prima.quote:Op woensdag 16 april 2025 19:53 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Gaan we een beurscrash in slow motion zien dit jaar
Dit noemen we nou, opportunistic buybacks. Bijna 1% van je totale uitstaande aandelen binnen twee weken terugkopen. Hartverwarmend.quote:Share Repurchases. From April 3 through April 15, we repurchased 900,000 shares of common stock for
$34.5 million, or approximately $38.34 per share.
Probleemloos ingelogd, via Authenticator.quote:
Een ramp voor de wereldeconomie, -vrede en intercongenitale verhoudingen.quote:Op woensdag 16 april 2025 20:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ook volstrekt onnodige crisis dit, economie ging prima, beurs ging prima.
En nu nog 3,5 jaar meer van dit...
Ja, dat is goedquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 18 april 2025 12:11 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, dat is goedOh boy.... dit is pijnlijk. Ik ga terug in mijn hokSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
In ieder geval weer eens iets anders dan op ATH's vanuit de FCF, of nog erger met leningen, die terugkopen doen, zoals de gemiddelde opportunische Amerikaan.quote:Op woensdag 16 april 2025 23:00 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Dit noemen we nou, opportunistic buybacks. Bijna 1% van je totale uitstaande aandelen binnen twee weken terugkopen. Hartverwarmend.
bron: Q1 2025 earnings van OZK.
Wat is er aan de hand?quote:Op vrijdag 18 april 2025 20:05 schreef nostra het volgende:
CTO van Ahold heeft zwaar functioneringsgesprek tegemoet. 2 miljardjes please.
Waarom zou een communist aandelen hebben in the first place? MJT had "toevallig" wel lekker gebeurd op de dag van pauzering.quote:Op zaterdag 19 april 2025 20:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Het is allemaal de schuld van die communisten, zoals ik
[ afbeelding ]
quote:Schade handelsoorlog Trump zet beurzen Wall Street op verlies: ’Sell America’ trend onder beleggers
Redactie DFT
.quote:Aangepast: 3 min geleden6 min geledenin Financieel
Amsterdam - Amerikaanse beurzen gaan volgens de futures op Tweede Paasdag lager openen.
Beleggers tonen zorgen over de handelsoorlog van de VS met China en Europa.
Bovendien is er onzekerheid nu de Amerikaanse president Trump overweegt de voorzitter van de Federal Reserve te verwijderen
quote:De future van de Dow Jones-index staat 360 punten in het rood (-0,9%). De future van de breder samengestelde S&P 500-index noteert een daling met 1,1%, de technologiezware Nasdaq staat 1,3% lager.
Hoewel het in Nederland Tweede Paasdag is en de Europese beurzen gesloten zijn, gaan alle Amerikaanse financiële markten die op Goede Vrijdag gesloten waren weer open.
Dollar verzwakt
Voor de opening om half vier noteert de dollar op het laagste punt in vijftien maanden tijd, bij $1,1532 tegen de euro.
De effectieve rentevergoeding die beleggers kunnen krijgen voor aankoop van een Amerikaanse 10-jarige staatsobligatie is 4,354%.
https://finance.yahoo.com(...)rline-061247929.htmlquote:Business Insider
A Boeing plane made for a Chinese airline was sent back to the US
quote:Den Haag - China heeft zich jarenlang op een nieuwe handelsoorlog met de VS voorbereid.
De klap die Trump uitdeelt met zijn torenhoge importtarieven kan het land daardoor redelijk opvangen. ,,
Het doet pijn, maar Chinezen zijn goed in bitterheid eten", zegt China-expert Henk Schulte Nordholt. ,
,En Xi Jinping kan dit gebruiken in zijn propaganda."
De Chinese export is gekelderd door de torenhoge handelstarieven die Trump het land heeft opgelegd, maar partijleider Xi Jinping slaat keihard terug.
Schulte Nordholt is sinoloog, wetenschapper op het gebied van alles wat met China te maken heeft, en werkte daar ook meer dan twintig jaar als ondernemer.
Hij volgt de nieuwe handelsoorlog die de Amerikaanse president Donald Trump is begonnen op de voet. ,
,De Amerikanen hebben een punt als ze zeggen dat China zich wel beroept op de internationale handelsorde, maar zich er in de praktijk niet aan houdt. Maar Xi Jinping zal nooit voor Trump buigen.
Dat zou een publieke vernedering zijn."
Toch even ter info: Powell kan de rente niet zelf verlagen (dus een vervanger van Trump ook niet). het zijn, zoals ik begrijp, 7 mensen die dat moeten beslissen samen. Dus die zou Trump allemaal moeten vervangen.quote:Op maandag 21 april 2025 14:12 schreef michaelmoore het volgende:
Trump staat te springen om Powel te ontslaan en dan gaat ie de rente met een half procent verlagen en volgende week nog een keer en gaat de Dollar nog veel verder door het putje
Trump heeft net zoveel verstand van economie als Erdogan . ook niks
https://finance.yahoo.com(...)asier-133026526.html
China is echt boos he, en zoekt medestanders
[..]
https://finance.yahoo.com(...)rline-061247929.html
[..]
Trump is gek johquote:Op maandag 21 april 2025 16:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Toch even ter info: Powell kan de rente niet zelf verlagen (dus een vervanger van Trump ook niet). het zijn, zoals ik begrijp, 7 mensen die dat moeten beslissen samen. Dus die zou Trump allemaal moeten vervangen.
Zie ik niet echt gebeuren.
quote:Dow Jones zakt 750 punten na nieuwe aanval Trump op Federal Reserve-baas Powell
Theo Besteman
Aangepast: 1 min geleden5 min geledenin Financieel
Amsterdam - Amerikaanse beurzen zijn op Tweede Paasdag met verlies begonnen, dat bovendien snel oploopt. De Dow Jones-index zakt inmiddels 750 punten (-2%).
Beleggers tonen zorgen over de handelsoorlog van de VS met China en Europa nu er geen enkel zicht op een overeenkomst is.
Vooral afleiding heb ik het idee. Ik denk niet dat de beurs omlaag gaat vanwege zijn commentaar op Powellquote:
de dollar gaat door het putjequote:Op maandag 21 april 2025 16:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vooral afleiding heb ik het idee. Ik denk niet dat de beurs omlaag gaat vanwege zijn commentaar op Powell
Gaat er nu echt om dat er voorlopig geen deal gaat komen tussen China en de VS.
ja zelfs goud en zilvermijnen staan roodquote:
quote:Dow Jones keldert 1300 punten na nieuwe aanval Trump op Federal Reserve-baas Powell
Theo Besteman
Aangepast: 10 min geleden2 uur geledenin Financieel
Amsterdam - Amerikaanse beurzen blijven dalen op Tweede Paasdag. De Dow Jones-index noteert inmiddels 1300 punten verlies (-3,3%).
Beleggers tonen zorgen over de aanval van president Trump op Federal Reserve-baas Jerome Powel, en over de handelsoorlog van de VS met China en Europa nu er geen zicht op een overeenkomst over importheffingen is.
ja dat is een beslissing di ieder voor zich neemtquote:Op maandag 21 april 2025 21:59 schreef Hyaenidae het volgende:
Wie verkoopt nu eigenlijk nog? Want na een dip van 20% ben je toch gek om nog te verkopen, dan had je dat al veel eerder moeten doen.
quote:President Trump again called on Jerome Powell to cut interest rates after threatening to oust the Federal Reserve chairman last week.
"There can be a SLOWING of the economy unless Mr. Too Late, a major loser, lowers interest rates, NOW," the president posted on his social media website Truth Social Monday morning, saying that "'Preemptive Cuts' in Interest Rates are being called for by many."
als je de alltime silverprice ziet .quote:Op maandag 21 april 2025 22:21 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Wat gaat postnl morgen doen. Heb 5000 aandelen gekocht omdat het zo goedkoop is
Had ik maar goud gekochtquote:Op maandag 21 april 2025 22:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als je de alltime silverprice ziet .
https://www.bullionbypost.eu/silver-price/silver-price-history/
en de alltime koers van een gerenommeerd zilvermine bedrijf
https://finance.yahoo.com/quote/AG/
dan denk je ?
goudmineaandelen zijn dus ook veel te goedkoopquote:
Barrick gaat zijn naam wijzigen (want focus op koper in plaats van goud), hoop wel dat die gouden ticker behouden blijft, maar dat zal.quote:Op maandag 21 april 2025 22:51 schreef michaelmoore het volgende:
goudmineaandelen zijn dus ook veel te goedkoop
https://finance.yahoo.com/quote/GOLD/
ja ok now koper heeft nog een gebruiksfactor en in de energietransitie nog wel meer, wel een stabiele beleggingquote:Op maandag 21 april 2025 23:01 schreef nostra het volgende:
[..]
Barrick gaat zijn naam wijzigen (want focus op koper in plaats van goud), hoop wel dat die gouden ticker behouden blijft, maar dat zal.
hier is nog een mooie pennystock voor jequote:
Als die weer naar de 4 dollar gaat heb je winst dat je in 50 jaar niet haalt met sp500. Als je maar geluk hebtquote:Op maandag 21 april 2025 23:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hier is nog een mooie pennystock voor je
Platinum Group Metals Ltd
https://finance.yahoo.com/quote/PLG/
quote:Op maandag 7 april 2025 14:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Europese clouddiensten zijn nog wel een aardige. Listed ken ik alleen IONOS en OVH Groupe.
https://fd.nl/bedrijfslev(...)_20250422&utm_term=Aquote:21 apr 19:37
Bedrijven onderzoeken ontsnapping uit de Amerikaanse cloud
Jasper HoutmanSandra Olsthoorn
IT-dienstverleners krijgen de afgelopen weken veel meer vragen van klanten over alternatieven voor de dienstverlening van bedrijven als Amazon, Google en Microsoft. ‘Overal vraagt men zich af: waar draaien onze IT-diensten?
In het kort
Net als de overheid zijn bedrijven sterk afhankelijk van Amerikaanse cloudbedrijven.
Door de handelsoorlog staat die afhankelijkheid bij meer bedrijven ter discussie.
Overstappen op Europese alternatieven is echter nog niet zo makkelijk.
Bedrijven zoeken een weg uit de Amerikaanse cloud. IT-dienstverleners krijgen de afgelopen weken veel meer vragen van klanten over alternatieven voor de dienstverlening van bedrijven als Amazon, Google en Microsoft. ‘Bedrijven willen dat we meedenken over exit-strategieën’, zegt Lucas Jellema van IT-specialist Conclusion. ‘Ook klanten die nog maar een half jaar geleden juist meer diensten wilden overhevelen naar die cloud.’
De afgelopen jaren hebben Nederlandse bedrijven massaal hun data en bedrijfssoftware ondergebracht op de servers van de Amerikaanse techreuzen. Maar door de onder president Donald Trump ingezette handelsoorlog en dreiging van nieuwe handelsbeperkingen, vrezen bedrijven blokkades of heffingen.
Bedrijven volgen daarmee de overheid. Het kabinet wil dat het Rijk, maar ook andere overheidslagen, versneld de afhankelijkheid van Amerikaanse partijen afbouwen na een zeer kritisch Rekenkamerrapport. De Algemene Rekenkamer constateerde begin dit jaar dat de dienstverlening aan burgers en bedrijven door die sterke afhankelijkheid risico loopt.
Bedrijven pauzeren al plannen om nog meer te doen in de Amerikaanse cloud, vernam Ludo Baauw, oprichter en ceo van het Rotterdamse cloudbedrijf Intermax. ‘Overal vraagt men zich af: waar draaien onze IT-diensten? De pleuris is uitgebroken.’ Nog weinig ondernemingen besloten alles naar een Europese cloud te brengen, aldus Baauw. ‘Bedrijven zijn vooral bezig met het opstellen van een plan B, voor als er wat gebeurt rond die Amerikaanse clouddiensten.’
Wispelturigheid Trump een risico
Dat merkt ook ceo Peter van Burgel van internetknooppunt AMS-IX. ‘Een jaar geleden gingen de gesprekken nog vooral over duurzaamheid, maar dat is helemaal weg. Nu is de zorg: hoe houden we de boel in de lucht?’ Klanten vragen AMS-IX hulp bij het zekerstellen en lokaliseren van hun data, voor het geval de toegang tot de Amerikaanse cloud op slot gaat.
Van Burgel zit namens AMS-IX ook in overleggen met andere partijen die behoren tot ‘de kritische infrastructuur’; de kring van bedrijven en instellingen die te allen tijde moeten blijven draaien. Daar staat de afhankelijkheid eveneens bovenaan de agenda, weet hij. ‘Het probleem wordt al langer gezien, maar het is door de wispelturigheid van Trump wel veel urgenter geworden.’
Toezichthouder ACM constateerde drie jaar geleden al dat de markt in Nederland gedomineerd werd door Amerikaanse bedrijven en dat sprake was van een hoge mate van vendor lock-in: ben je eenmaal klant dan is het door technische complicaties heel moeilijk over te stappen naar een andere aanbieder.
Afbouw niet zonder risico
Tegen dat probleem lopen bedrijven nu aan, ziet Marc Welters. Hij is IT-auditor bij EY, wat betekent dat hij de IT-risico’s van bedrijven in kaart brengt. Ook bij zijn klanten staat terugdringen van de afhankelijkheid ineens bovenaan de agenda, maar dat gaat niet zomaar. ‘Het liefst willen bedrijven helemaal over, maar er is een grote mate van vendor lock-in. Zelfs om delen over te hevelen ben je minimaal een jaar verder.’
Overhevelen naar Europese aanbieders is ook niet zonder risico, zegt Welters. Bij de Amerikaanse techreuzen is de beveiliging van data en systemen het best geregeld. ‘Zij hebben de afgelopen jaren de mogelijkheid en middelen gehad om maximaal te investeren in de veiligheid van hun diensten.’
Energieleverancier Vandebron zette onlangs al de stap. Cto Sietse Bruinsma startte een jaar geleden het traject om af te komen van AWS, de clouddienst van Amazon. Aanvankelijk vooral vanwege zorgen over de negatieve impact op het milieu. Maar het gebrek aan alternatieven voor de Amerikaanse cloudbedrijven was toen ook al een punt van zorg. ‘Trump was er nog niet eens, maar de risico’s van die afhankelijkheid zag ik wel.’
Europese providers lopen achter
Vandebron is onlangs overgestapt naar een Franse cloudaanbieder. Dat de energieleverancier altijd als uitgangspunt heeft gehad dat het makkelijk moest kunnen wisselen van IT-diensten ‘kwam mooi uit’. De IT-architectuur van het bedrijf was daardoor zo opgebouwd dat het relatief weinig last had van de vendor lock-in.
Beveiliging was bij de overstap de belangrijkste zorg. ‘Er is natuurlijk een reden dat die Amerikaanse partijen zo populair zijn’, zegt Bruinsma. ‘De Europese providers lopen met een aantal functionaliteiten achter. Maar dat betekent niet dat je niets kunt doen. Je moet risico’s spreiden. En je hoeft ook niet in een keer helemaal over. Een bedrijf kan met kleine stapjes beginnen.’
Ruwe data overhevelen is vrij makkelijk, zegt Jellema van Conclusion. ‘Met databases wordt dat al ingewikkelder en helemaal complex is het met programma's als Salesforce en Microsoft 365. De meeste bedrijven beginnen nu met een risicoanalyse voor ze concrete stappen zetten.’
quote:7 minuten geleden
Na de sombere gang van zaken op Wall Street afgelopen maandag lijken de beurzen in Europa dinsdag bij de start toch rood te gaan kleuren.
Beleggers maken zich zorgen over de grilligheid van Trump die op tweede paasdag weer eens van zich deed spreken door een felle aanval op Fed-baas Powell.
Sta inmiddels weer op een plus met het gedeelte waarmee ik weer ingestapt was. Blijf er maar in zitten, time in the market enzoquote:Op donderdag 3 april 2025 18:40 schreef Lichtloper het volgende:
Was volledig uitgestapt 1,5 maand geleden. Denk dat ik de helft nu weer in ga leggen. Timing blijft een bitch.
Proberen de bodem van de depressie te timen?quote:Op donderdag 24 april 2025 07:44 schreef Lichtloper het volgende:
@:thefreshprince wat is jouw instapstrategie?
Heb niet echt een instapstrategie zolang Trump daar zit.quote:Op donderdag 24 april 2025 07:44 schreef Lichtloper het volgende:
@:thefreshprince wat is jouw instapstrategie?
Back to the 80'squote:Op donderdag 24 april 2025 19:30 schreef nostra het volgende:
30-jaars hypotheekrente is daar ook 7% inmiddels.
Het is nog erger, want er heeft een reverse stocksplit plaatsgevonden. Op het hoogtepunt heeft het aandeel op ¤150,- gestaan.quote:Op woensdag 30 april 2025 11:56 schreef Tjoent het volgende:
Ebusco ook (weer) ten dode opgeschreven.
Drie jaar geleden 64 euro, nu 0,20 euro...
ABP zat er heel erg diep inquote:Op woensdag 30 april 2025 19:57 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Het is nog erger, want er heeft een reverse stocksplit plaatsgevonden. Op het hoogtepunt heeft het aandeel op ¤150,- gestaan.
Wauwquote:Op woensdag 30 april 2025 19:57 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Het is nog erger, want er heeft een reverse stocksplit plaatsgevonden. Op het hoogtepunt heeft het aandeel op ¤150,- gestaan.
ja ik denk als het remote werken blijft of humanoid productie op gang komt dan gaat men toch echt ergens anders wonen, zo pretje is het niet in de stad wonen in zo een klein rothokkie,quote:Op donderdag 24 april 2025 19:06 schreef Drass het volgende:
Zag wat staatjes voorbij komen dat prijzen van appartementen in de us ( 30 grote steden ) al behoorlijk aan het zakken zijn.
En zijn afscheid aangekondigdquote:Op zaterdag 3 mei 2025 15:32 schreef eenjongen... het volgende:
https://www.cnbc.com/brklive/
Livestream van aandeelhouders vergadering Berkshire. Die ouwe doet het toch nog maar, kan je alleen maar respect voor hebben. Heeft zojuist Trump nog wat advies gegeven, zonder hem bij naam te noemen
Helaas, maar logisch. Was toen inmiddels wel gestopt met kijken overigensquote:
Het spreken leek hem veel energie te kosten. Ik kon het eerlijk gezegd niet aanhoren en heb de stream uitgezet. Cognitief leek hij nog voldoende scherp. Mogelijk kan hij als chairman of the board verder of als adviseur. Berkshire moet misschien wel oppassen dat Buffett de nieuwe CEO niet overschaduwt in welke rol dan ook.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 22:50 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Helaas, maar logisch. Was toen inmiddels wel gestopt met kijken overigens![]()
Maar ik vond hem ook wel echt ouder/slechter overkomen dan normaal.
Echt een black swan is het nu niet bepaald te noemen, dus ik verwacht niet veel. Maar ik verwacht(te) wel meer andere dingen van Amerikanen en Amerikaanse beurzen.quote:Op zondag 4 mei 2025 08:31 schreef jaco het volgende:
[..]
Het spreken leek hem veel energie te kosten. Ik kon het eerlijk gezegd niet aanhoren en heb de stream uitgezet. Cognitief leek hij nog voldoende scherp. Mogelijk kan hij als chairman of the board verder of als adviseur. Berkshire moet misschien wel oppassen dat Buffett de nieuwe CEO niet overschaduwt in welke rol dan ook.
Ik ben benieuwd in hoeverre de beurskoers hier op gaat reageren morgen.
-6, aardig bijkoop momentje.quote:Op zondag 4 mei 2025 11:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Echt een black swan is het nu niet bepaald te noemen, dus ik verwacht niet veel. Maar ik verwacht(te) wel meer andere dingen van Amerikanen en Amerikaanse beurzen.
Ja, maar ik had bijna het idee dat het soms aan die snoepjes lag. Leek wel een soort toffees dat ie aan het eten was.quote:Op zondag 4 mei 2025 08:31 schreef jaco het volgende:
[..]
Het spreken leek hem veel energie te kosten. Ik kon het eerlijk gezegd niet aanhoren en heb de stream uitgezet. Cognitief leek hij nog voldoende scherp. Mogelijk kan hij als chairman of the board verder of als adviseur. Berkshire moet misschien wel oppassen dat Buffett de nieuwe CEO niet overschaduwt in welke rol dan ook.
Ik ben benieuwd in hoeverre de beurskoers hier op gaat reageren morgen.
Uitgeschoten met de Kukident misschien.quote:Op maandag 5 mei 2025 17:18 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, maar ik had bijna het idee dat het soms aan die snoepjes lag. Leek wel een soort toffees dat ie aan het eten was.
Shell is dan wel één van de weinige Nederlandse, nou ja: nu Britse, bedrijven die grote overnames succesvol hebben uitgevoerd. Maar goed, of olie staat weer onder de 40 binnenkort, ik heb echt geen idee van wat er te gebeuren staat, dus ik doe maar niets. Ik heb nog één aandeel (Newriver, REIT) en daar houd ik het voorlopig bij in de aandelenmarkt.quote:Op maandag 5 mei 2025 12:12 schreef JimmyJames het volgende:
BP weer in het vizier van Shell voor een overname. Doen jullie daar iets mee? Mocht het er niet van komen, wil je dan BP in bezit hebben ? Op het eerste oog lijkt het nog goedkoper dan shell?
Heb je er een turbo short op? Was je niet geneigd deels winst te nemen toen ze op -40% stonden YTD?quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:10 schreef LXIV het volgende:
Tesla krijgt echt het ene slechte nieuwsbericht na het andere. Het houd niet op. Maar de koers trekt zich er niks van aan en stijgt vrolijk verder. Hoe irritant als je short zit!!
Het loopt wel in de pas met bitcoin. Ook zo’n asset die zich niks van fundamentals aantrekt en doet wat het zelf zin in heeft.
Paar keer winst genomen en doorgerold naar hogere leveragequote:Op zondag 11 mei 2025 08:55 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Heb je er een turbo short op? Was je niet geneigd deels winst te nemen toen ze op -40% stonden YTD?
Nice...quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:10 schreef LXIV het volgende:
Tesla krijgt echt het ene slechte nieuwsbericht na het andere. Het houd niet op. Maar de koers trekt zich er niks van aan en stijgt vrolijk verder. Hoe irritant als je short zit!!
Het loopt wel in de pas met bitcoin. Ook zo’n asset die zich niks van fundamentals aantrekt en doet wat het zelf zin in heeft.
Bitcoin (en MSTR) is ook het enige dat ik niet verkocht heb vanwege Trump / tariffs.quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:10 schreef LXIV het volgende:
Had ze begin februari, de timing was goed. Maar nu heb ik er geen winst meer p op.quote:Op zondag 11 mei 2025 11:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nice...
Leip ja, ik vind dat Musk prima gelijk heeft maarja zeker effect op het bedrijf...
Ik ken je als een goed geïnformeerd en rationele user. Daarom verbaast mstr in jouw porto me wel een beetje..quote:Op zondag 11 mei 2025 12:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bitcoin (en MSTR) is ook het enige dat ik niet verkocht heb vanwege Trump / tariffs.
Zolang ik in bitcoin zit (2011) heeft dat altijd zijn ding gedaan (en zeker niet in een rechte lijn) en daar zit ik zonder stress in. Er zijn weken dat ik niet naar de koers kijk.
De koers van MSTR hangt aan de bitcoin koers, dus ook daar maak ik me niet zo heel druk om.
Daarmee wil ik niet zeggen dat ik in één of andere vorm "gelijk" heb maar ik voel me er al 14 jaar rustig genoeg bij om bitcoin als investering aan te houden en dat heeft zich uitbetaald.
Met welk doel koopt MSTR bitcoin?quote:Op zondag 11 mei 2025 13:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ken je als een goed geïnformeerd en rationele user. Daarom verbaast mstr in jouw porto me wel een beetje..
Koerswinstquote:Op zondag 11 mei 2025 15:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met welk doel koopt MSTR bitcoin?
Geen idee. Ik dacht dat ze gewoon zoveel mogelijk btc wilden accumuleren en zo indirect de koers en sowieso hun eigen vermogen wilden opvoeren.quote:Op zondag 11 mei 2025 15:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is een deel van het verhaal.
Maar hoe willen ze die bitcoin gaan inzetten?
Ik kan natuurlijk niet instaan voor wat zo'n bedrijf daadwerkelijk gaat doen en of het slaagt, maar het idee is als volgt:quote:Op zondag 11 mei 2025 16:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geen idee. Ik dacht dat ze gewoon zoveel mogelijk btc wilden accumuleren en zo indirect de koers en sowieso hun eigen vermogen wilden opvoeren.
Ik ben geen crypto-believer; zoals je weet en dus ook geen mstr-aanhanger, vooral niet omdat er geen waardecreatie plaatsvindt.
Verder wil heel interessant hoe het loopt, met Micheal Saylor en zijn tweets en de voortdurende kapitaalvergaring van zijn fonds tegen de klippen op. Ben benieuwd wat ze uitkomen.
Daar kan je een mening over hebben, prima. Misschien zal blijkben dat het luchtfietserij is.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
MSTR wil bitcoin gebruiken als collateral (ofwel, een zekerheid, onderpand) voor het verkrijgen van leningen om te investeren.
Voorheen werd daar vaak vastgoed voor ingezet maar het nadeel van vastgoed is o.a. dat het niet mobiel is, onderhoudsintensief en er vaak nog belastingen voor/over betaald moeten worden.
Daarom beschouwt MSTR bitcoin als "virtueel vastgoed".
Dus het genereert dan wel niets, het heeft wel een functie.
Was met Adyen destijds ook.quote:Op zondag 11 mei 2025 13:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Had ze begin februari, de timing was goed. Maar nu heb ik er geen winst meer p op.
Ben niet anti-musk, maar met deze K/W moeten de cijfers en omstandigheden bijna perfect zijn, en ze zijn juist dramatisch!
The sky is the limitquote:Op maandag 12 mei 2025 09:06 schreef Faraday01 het volgende:
We gaan door het dak, iets met een afspraak 90 dagen de tarieven te verlagen tussen US en China
Hier idem dito, nog niet helemaal maar al een flink end.quote:Op maandag 12 mei 2025 10:42 schreef ISVV het volgende:
Mijn winst is weer (nagenoeg) terug op het niveau van voor deze gekte.
True. Binnenkort zullen we wel weer een rondje doen.quote:Op maandag 12 mei 2025 10:42 schreef ISVV het volgende:
Mijn winst is weer (nagenoeg) terug op het niveau van voor deze gekte.
welke grote crash ??quote:Op maandag 12 mei 2025 18:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik heb een hoop domme dingen gedaan tijdens die grote crash maar gelukkig heb ik ook alles weer (te duur) weer teruggekocht zodat mn domheid niet enorm wordt afgestraft.
Naja ik bedoel die dip van wat was het, februari?quote:Op maandag 12 mei 2025 20:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
welke grote crash ??
je bedoelt vorige week?? Dat was geen grote crash
Dat was een fluctuatie
grote crash was van 2000 tot 2003 en van 2008 toto 2009
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |