abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217599018
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 20:10 schreef LXIV het volgende:
Tesla krijgt echt het ene slechte nieuwsbericht na het andere. Het houd niet op. Maar de koers trekt zich er niks van aan en stijgt vrolijk verder. Hoe irritant als je short zit!!
Het loopt wel in de pas met bitcoin. Ook zo’n asset die zich niks van fundamentals aantrekt en doet wat het zelf zin in heeft.
Nice...

Leip ja, ik vind dat Musk prima gelijk heeft maarja zeker effect op het bedrijf...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_217599614
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 20:10 schreef LXIV het volgende:

Het loopt wel in de pas met bitcoin. Ook zo’n asset die zich niks van fundamentals aantrekt en doet wat het zelf zin in heeft.
Bitcoin (en MSTR) is ook het enige dat ik niet verkocht heb vanwege Trump / tariffs.

Zolang ik in bitcoin zit (2011) heeft dat altijd zijn ding gedaan (en zeker niet in een rechte lijn) en daar zit ik zonder stress in. Er zijn weken dat ik niet naar de koers kijk.

De koers van MSTR hangt aan de bitcoin koers, dus ook daar maak ik me niet zo heel druk om.

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik in één of andere vorm "gelijk" heb maar ik voel me er al 14 jaar rustig genoeg bij om bitcoin als investering aan te houden en dat heeft zich uitbetaald.
  zondag 11 mei 2025 @ 13:56:32 #278
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217600059
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 11:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nice...

Leip ja, ik vind dat Musk prima gelijk heeft maarja zeker effect op het bedrijf...
Had ze begin februari, de timing was goed. Maar nu heb ik er geen winst meer p op.
Ben niet anti-musk, maar met deze K/W moeten de cijfers en omstandigheden bijna perfect zijn, en ze zijn juist dramatisch!
The End Times are wild
  zondag 11 mei 2025 @ 13:57:38 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217600070
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 12:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bitcoin (en MSTR) is ook het enige dat ik niet verkocht heb vanwege Trump / tariffs.

Zolang ik in bitcoin zit (2011) heeft dat altijd zijn ding gedaan (en zeker niet in een rechte lijn) en daar zit ik zonder stress in. Er zijn weken dat ik niet naar de koers kijk.

De koers van MSTR hangt aan de bitcoin koers, dus ook daar maak ik me niet zo heel druk om.

Daarmee wil ik niet zeggen dat ik in één of andere vorm "gelijk" heb maar ik voel me er al 14 jaar rustig genoeg bij om bitcoin als investering aan te houden en dat heeft zich uitbetaald.
Ik ken je als een goed geïnformeerd en rationele user. Daarom verbaast mstr in jouw porto me wel een beetje..
The End Times are wild
pi_217601191
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 13:57 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik ken je als een goed geïnformeerd en rationele user. Daarom verbaast mstr in jouw porto me wel een beetje..
Met welk doel koopt MSTR bitcoin?
  zondag 11 mei 2025 @ 15:44:16 #281
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217601278
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 15:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Met welk doel koopt MSTR bitcoin?
Koerswinst
The End Times are wild
pi_217601292
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 15:44 schreef LXIV het volgende:

[..]
Koerswinst
Dat is een deel van het verhaal.

Maar hoe willen ze die bitcoin gaan inzetten?
  zondag 11 mei 2025 @ 16:03:09 #283
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_217601486
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 15:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is een deel van het verhaal.

Maar hoe willen ze die bitcoin gaan inzetten?
Geen idee. Ik dacht dat ze gewoon zoveel mogelijk btc wilden accumuleren en zo indirect de koers en sowieso hun eigen vermogen wilden opvoeren.
Ik ben geen crypto-believer; zoals je weet en dus ook geen mstr-aanhanger, vooral niet omdat er geen waardecreatie plaatsvindt.
Verder wil heel interessant hoe het loopt, met Micheal Saylor en zijn tweets en de voortdurende kapitaalvergaring van zijn fonds tegen de klippen op. Ben benieuwd wat ze uitkomen.
The End Times are wild
  zondag 11 mei 2025 @ 16:06:07 #284
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217601517
Wat denken we? Sell in may but remember come back...
Of toch nog even blijven zitten omdat het weer wat aantrekt?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_217602390
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 16:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Geen idee. Ik dacht dat ze gewoon zoveel mogelijk btc wilden accumuleren en zo indirect de koers en sowieso hun eigen vermogen wilden opvoeren.
Ik ben geen crypto-believer; zoals je weet en dus ook geen mstr-aanhanger, vooral niet omdat er geen waardecreatie plaatsvindt.
Verder wil heel interessant hoe het loopt, met Micheal Saylor en zijn tweets en de voortdurende kapitaalvergaring van zijn fonds tegen de klippen op. Ben benieuwd wat ze uitkomen.
Ik kan natuurlijk niet instaan voor wat zo'n bedrijf daadwerkelijk gaat doen en of het slaagt, maar het idee is als volgt:

quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2024 16:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

MSTR wil bitcoin gebruiken als collateral (ofwel, een zekerheid, onderpand) voor het verkrijgen van leningen om te investeren.

Voorheen werd daar vaak vastgoed voor ingezet maar het nadeel van vastgoed is o.a. dat het niet mobiel is, onderhoudsintensief en er vaak nog belastingen voor/over betaald moeten worden.

Daarom beschouwt MSTR bitcoin als "virtueel vastgoed".

Dus het genereert dan wel niets, het heeft wel een functie.
Daar kan je een mening over hebben, prima. Misschien zal blijkben dat het luchtfietserij is.
Maar je kan ook niet stellen dat ik me in dit geval niet geïnformeerd heb voor ik in MSTR stapte.

En met 235% waardestijging sinds ik ben ingestapt, heb ik ook niet te klagen.
pi_217602861
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 13:56 schreef LXIV het volgende:

[..]
Had ze begin februari, de timing was goed. Maar nu heb ik er geen winst meer p op.
Ben niet anti-musk, maar met deze K/W moeten de cijfers en omstandigheden bijna perfect zijn, en ze zijn juist dramatisch!
Was met Adyen destijds ook.
Maar je zult het zien met opties dat de premie gigantisch is.. En turbo's dan leg je wel gelijk erg veel geld in.

Short is een beetje Kut zegmaar.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_217607308
We gaan door het dak, iets met een afspraak 90 dagen de tarieven te verlagen tussen US en China
pi_217607882
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 09:06 schreef Faraday01 het volgende:
We gaan door het dak, iets met een afspraak 90 dagen de tarieven te verlagen tussen US en China
The sky is the limit
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_217607953
Mijn winst is weer (nagenoeg) terug op het niveau van voor deze gekte.
  maandag 12 mei 2025 @ 10:55:05 #290
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_217608033
Als we op de oude top uitkomen van mid Feb op de Nasdaq 100 (nog 6% te gaan) dan verkoop ik zeker de helft. Ik heb net winstgenomen op asml (3% van de porto).
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_217608035
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:42 schreef ISVV het volgende:
Hier idem dito, nog niet helemaal maar al een flink end.

Toch weer wat van geleerd. Iets meer cash inzetten tijdens de dip ;)
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  maandag 12 mei 2025 @ 11:00:59 #292
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217608069
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 10:42 schreef ISVV het volgende:
True. Binnenkort zullen we wel weer een rondje doen.
pi_217608077
Heb nog steeds geen rustig gevoel dus ik blijf er nog even uit.
Dat is niet erg.

Ongeveer 26,5% zit nog in m'n huidige woning, 34,5% in cash, 32% in bitcoin en 7% in MSTR.

Dus momenteel zou ik hooguit 34,5% kunnen beleggen (maar ik hou ook altijd wat cash aan om van te leven), volgend jaar (na verkoop woning) komt daar nog 26,5% bij.

MSTR en bitcoin was vorig jaar maar iets van 3% en 18% (ruwweg, niet nagerekend) maar dat is nogal gestegen.
pi_217608129
Ik sta nog 3.4% in de min ten opzichte van 1 januari, 9.9% in de min als ik reken ten opzichte van het hoogtepunt in (uit mn hoofd) februari. Heb wel op gegeven moment al mn ishares Nasdaq ETF eruit gegooid en de helft wat goedkoper teruggekocht, dus die andere helft heeft niet ook kunnen profiteren van het weer opveren, dat scheelt natuurlijk wat in het rendement. Maar was een bewuste keuze, wilde iets minder US exposure, dus is okay. En had ook weinig uitgemaakt, -2.4 ipv -3.4% had ik gestaan als ik alles had teruggekocht toen ipv de helft.

Je weet ook nooit wanneer ie weer wat geks zegt en het allemaal weer downhill gaat, er komen vast nog wel nieuwe aankoopmomenten :+
pi_217609342
Ik sta inmiddels weer in het groen voor 2025. Tenminste dat verwacht ik als de rally van vandaag verwerkt is in de GS fitvermogen index fondsen.

Dat roept ook de vraag op: wat nu? Want ondanks dat de storm is gaan liggen, is de oranje man in het witte huis nog steeds 8)7 en gaan de cijfers het volgende kwartaal waarschijnlijk niet zo rooskleurig zijn.
Daar ga ik verder over denken.
pi_217609855
Hier ook maar winst genomen op asml en s&p, verwacht binnenkort nog wel een keer een dip.
  maandag 12 mei 2025 @ 16:07:43 #297
545 dop
:copyright: dop
pi_217610729
35% aandelen 65% cash inmiddels
Op de aandelen is de koerswinst ytd 17%
En nog wat dividend ontvangen.
Zal ook richting de 2% zijn

Heb maar een paar daagjes in de min gestaan dit jaar
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_217612091
Ik heb een hoop domme dingen gedaan tijdens die grote crash maar gelukkig heb ik ook alles weer (te duur) weer teruggekocht zodat mn domheid niet enorm wordt afgestraft.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 12 mei 2025 @ 20:37:52 #299
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217613578
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 18:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik heb een hoop domme dingen gedaan tijdens die grote crash maar gelukkig heb ik ook alles weer (te duur) weer teruggekocht zodat mn domheid niet enorm wordt afgestraft.
welke grote crash ??

je bedoelt vorige week?? Dat was geen grote crash
Dat was een fluctuatie

grote crash was van 2000 tot 2003 en van 2008 toto 2009
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217614840
Het was een mooie dag vandaag.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')