Nice...quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:10 schreef LXIV het volgende:
Tesla krijgt echt het ene slechte nieuwsbericht na het andere. Het houd niet op. Maar de koers trekt zich er niks van aan en stijgt vrolijk verder. Hoe irritant als je short zit!!
Het loopt wel in de pas met bitcoin. Ook zo’n asset die zich niks van fundamentals aantrekt en doet wat het zelf zin in heeft.
Bitcoin (en MSTR) is ook het enige dat ik niet verkocht heb vanwege Trump / tariffs.quote:Op donderdag 8 mei 2025 20:10 schreef LXIV het volgende:
Het loopt wel in de pas met bitcoin. Ook zo’n asset die zich niks van fundamentals aantrekt en doet wat het zelf zin in heeft.
Had ze begin februari, de timing was goed. Maar nu heb ik er geen winst meer p op.quote:Op zondag 11 mei 2025 11:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nice...
Leip ja, ik vind dat Musk prima gelijk heeft maarja zeker effect op het bedrijf...
Ik ken je als een goed geïnformeerd en rationele user. Daarom verbaast mstr in jouw porto me wel een beetje..quote:Op zondag 11 mei 2025 12:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bitcoin (en MSTR) is ook het enige dat ik niet verkocht heb vanwege Trump / tariffs.
Zolang ik in bitcoin zit (2011) heeft dat altijd zijn ding gedaan (en zeker niet in een rechte lijn) en daar zit ik zonder stress in. Er zijn weken dat ik niet naar de koers kijk.
De koers van MSTR hangt aan de bitcoin koers, dus ook daar maak ik me niet zo heel druk om.
Daarmee wil ik niet zeggen dat ik in één of andere vorm "gelijk" heb maar ik voel me er al 14 jaar rustig genoeg bij om bitcoin als investering aan te houden en dat heeft zich uitbetaald.
Met welk doel koopt MSTR bitcoin?quote:Op zondag 11 mei 2025 13:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ken je als een goed geïnformeerd en rationele user. Daarom verbaast mstr in jouw porto me wel een beetje..
Koerswinstquote:Op zondag 11 mei 2025 15:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Met welk doel koopt MSTR bitcoin?
Geen idee. Ik dacht dat ze gewoon zoveel mogelijk btc wilden accumuleren en zo indirect de koers en sowieso hun eigen vermogen wilden opvoeren.quote:Op zondag 11 mei 2025 15:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is een deel van het verhaal.
Maar hoe willen ze die bitcoin gaan inzetten?
Ik kan natuurlijk niet instaan voor wat zo'n bedrijf daadwerkelijk gaat doen en of het slaagt, maar het idee is als volgt:quote:Op zondag 11 mei 2025 16:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geen idee. Ik dacht dat ze gewoon zoveel mogelijk btc wilden accumuleren en zo indirect de koers en sowieso hun eigen vermogen wilden opvoeren.
Ik ben geen crypto-believer; zoals je weet en dus ook geen mstr-aanhanger, vooral niet omdat er geen waardecreatie plaatsvindt.
Verder wil heel interessant hoe het loopt, met Micheal Saylor en zijn tweets en de voortdurende kapitaalvergaring van zijn fonds tegen de klippen op. Ben benieuwd wat ze uitkomen.
Daar kan je een mening over hebben, prima. Misschien zal blijkben dat het luchtfietserij is.quote:Op zondag 20 oktober 2024 16:56 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
MSTR wil bitcoin gebruiken als collateral (ofwel, een zekerheid, onderpand) voor het verkrijgen van leningen om te investeren.
Voorheen werd daar vaak vastgoed voor ingezet maar het nadeel van vastgoed is o.a. dat het niet mobiel is, onderhoudsintensief en er vaak nog belastingen voor/over betaald moeten worden.
Daarom beschouwt MSTR bitcoin als "virtueel vastgoed".
Dus het genereert dan wel niets, het heeft wel een functie.
Was met Adyen destijds ook.quote:Op zondag 11 mei 2025 13:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Had ze begin februari, de timing was goed. Maar nu heb ik er geen winst meer p op.
Ben niet anti-musk, maar met deze K/W moeten de cijfers en omstandigheden bijna perfect zijn, en ze zijn juist dramatisch!
The sky is the limitquote:Op maandag 12 mei 2025 09:06 schreef Faraday01 het volgende:
We gaan door het dak, iets met een afspraak 90 dagen de tarieven te verlagen tussen US en China
Hier idem dito, nog niet helemaal maar al een flink end.quote:Op maandag 12 mei 2025 10:42 schreef ISVV het volgende:
Mijn winst is weer (nagenoeg) terug op het niveau van voor deze gekte.
True. Binnenkort zullen we wel weer een rondje doen.quote:Op maandag 12 mei 2025 10:42 schreef ISVV het volgende:
Mijn winst is weer (nagenoeg) terug op het niveau van voor deze gekte.
welke grote crash ??quote:Op maandag 12 mei 2025 18:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik heb een hoop domme dingen gedaan tijdens die grote crash maar gelukkig heb ik ook alles weer (te duur) weer teruggekocht zodat mn domheid niet enorm wordt afgestraft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |