Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
An now back to GreedLand en Tariffs.....quote:bron: cnn
Trump: "I want to find if there's any mistake or if Signal doesn't work. It could be that Signal is not very good company," he said.
....
“I think Signal could be defective, to be honest with you,” Trump later added. “We use Signal, and everybody uses Signal, but it could be a defective platform, and we’re gonna have to find that out.”
De Republikeinen ja. Bizar hè.quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Mooi al die hypocrieten.
[ x ]
https://x.com/7744St/status/1904962533926010970
Ze moeten ook wel denken dat iedereen extreem dom is, om iets wat ze zelf bevestigen een hoax te noemen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De Republikeinen ja. Bizar hè.
De mond vol over die mails en de garage van Biden en weet ik wat allemaal, en moet je ze nu eens horen.
Waar gaat dit over? Het klinkt alsof hij een soort stal met vrouwen heeft bevrucht -the fertilisation president- die o.a. een zak met cadeautjes krijgen om ze gelukkig te houden tot de bevalling. Maar dat lijkt me zelfs te gek voor Trump.quote:Op woensdag 26 maart 2025 22:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3llclkqz7rc2o
[ afbeelding ]
Dat is naar aanleiding van zijn executive order dat vrouwen makkelijker toegang krijgen tot IVF nadat de Supreme Court in Alabama vorig jaar had besloten dat eventueel overschot aan ingevroren embryo's niet vernietigd mag worden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 02:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Waar gaat dit over? Het klinkt alsof hij een soort stal met vrouwen heeft bevrucht -the fertilisation president- die o.a. een zak met cadeautjes krijgen om ze gelukkig te houden tot de bevalling. Maar dat lijkt me zelfs te gek voor Trump.
Wat is de context?
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lld5kd2uks2r
?The Resistance Fighters news? ?@:resistancefighters.bsky.social?
·
10m
Ugh, I commented about this to OP, but I recommend looking into the German aryan breeding program, Lebensborn. This is giving me major parallels. The guy that is best friends with a freak billionaire that's obsessed with nazi dog whistles, did nazi salutes, and intentionally did eugenics so -
Zij begint ook langzaam steeds zuurder te kijken. Kan het wel begrijpen als je dagtaak leugens verkopen is.quote:Op donderdag 27 maart 2025 00:07 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3llccksq3r22j
[ afbeelding ]
Maar Hegseth zegt het zelf![]()
MAGA-logica!
Ja, Maga is inderdaad enorm hypocriet.quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Mooi al die hypocrieten.
[ x ]
https://x.com/7744St/status/1904962533926010970
Is dit in Moskou?quote:Op donderdag 27 maart 2025 08:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
The New Video of Federal Agents Ambushing a Student and Disappearing With Her Should Chill You to Your Core
https://slate.com/news-an(...)-rumeysa-ozturk.html
Federal agents? Waar is dat aan te zien?
Bekijk deze YouTube-video
Huiveringwekkend.
En niet te vergeten Sims 4quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:02 schreef Lyrewyn het volgende:
Ik heb me de afgelopen jaren flink zitten verkneukelen om de onkunde van de Russische geheime dienst: geheim agenten die bij hun arrestatie de bonnetjes van de Moskouse taxi nog in hun portemonnee hadden zitten, Navalny die een KGB'er telefonisch onder druk zette en hem zo een bekentenis ontfutselde over de moordplannen op hemzelf. Kostelijk.
Maar zoals we vaker hebben gezien de afgelopen weken, is er altijd een overtreffende trap. Staatsgeheime informatie delen via Signal, nota bene vlak nadat er door het Pentagon een waarschuwing was afgegeven, contactgegevens en wachtwoorden van hoogwaardigheidsbekleders die door iedere amateur kunnen worden binnengehengeld, en dit alles ook nog bagatelliseren of simpelweg ontkennen dat dit onwettig of zelfs maar gevaarlijk is. Het is het toppunt van amateurisme, onkunde en arrogantie.
Onbestaanbaar.
Nog even en ze zijn te herkennen aan het zwarte uniform met rode band om de arm.quote:Op donderdag 27 maart 2025 08:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
The New Video of Federal Agents Ambushing a Student and Disappearing With Her Should Chill You to Your Core
https://slate.com/news-an(...)-rumeysa-ozturk.html
Federal agents? Waar is dat aan te zien?
Bekijk deze YouTube-video
Huiveringwekkend.
woordvoerders modus aan.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nog even en ze zijn te herkennen aan het zwarte uniform met rode band om de arm.
Nou, en vooral iedereen en zijn moeder de schuld geven. Goldberg is een rioolrat, de fake news media, de Democraten, de Signal app is defectquote:Op donderdag 27 maart 2025 09:02 schreef Lyrewyn het volgende:
Ik heb me de afgelopen jaren flink zitten verkneukelen om de onkunde van de Russische geheime dienst: geheim agenten die bij hun arrestatie de bonnetjes van de Moskouse taxi nog in hun portemonnee hadden zitten, Navalny die een KGB'er telefonisch onder druk zette en hem zo een bekentenis ontfutselde over de moordplannen op hemzelf. Kostelijk.
Maar zoals we vaker hebben gezien de afgelopen weken, is er altijd een overtreffende trap. Staatsgeheime informatie delen via Signal, nota bene vlak nadat er door het Pentagon een waarschuwing was afgegeven, contactgegevens en wachtwoorden van hoogwaardigheidsbekleders die door iedere amateur kunnen worden binnengehengeld, en dit alles ook nog bagatelliseren of simpelweg ontkennen dat dit onwettig of zelfs maar gevaarlijk is. Het is het toppunt van amateurisme, onkunde en arrogantie.
Onbestaanbaar.
En dan nog voor de tweede termijn dat gezeik met geclassificeerde documenten, daar komt ook ooit van uit wat daar allemaal voor duistere dingen mee zijn gedaan. Veel gegevens van mensen die niet zomaar gedeeld mochten worden zijn denk ik voor geld gedeeld met geïnteresseerde partijen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:02 schreef Lyrewyn het volgende:
Onbestaanbaar.
Ik neem dit soort dingen zeer serieus, als je hardcore Wilders-fans de ruimte geeft gaat dit ook hier gebeuren.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nog even en ze zijn te herkennen aan het zwarte uniform met rode band om de arm.
Het is zeer gevaarlijk idd, en ze begeven zich daar meer en meer op een inmiddels heel erg hellend pad.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:10 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik neem dit soort dingen zeer serieus, als je hardcore Wilders-fans de ruimte geeft gaat dit ook hier gebeuren.
Ja maar dan kan je toch alles doen wat je wil want democratisch gekozen???????????quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:10 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik neem dit soort dingen zeer serieus, als je hardcore Wilders-fans de ruimte geeft gaat dit ook hier gebeuren.
Tja, gewoon even in Lusha gegooid?quote:Op donderdag 27 maart 2025 00:36 schreef proud_mami het volgende:
VS Minister van Defensie Pete Hegseth: Zijn contactgegevens konden worden gevonden met behulp van een commerciële mensenzoeker.
Het is ook heel serieus. Eigenlijk is de domheid van Trump met Musk het enige wat een succesvolle implementatie van Project 2025 met bijbehorende fascisme nog in de weg staat. Als zij niet met de Tariffs en kettingzaag de hele economie naar een recessie brachten, zou er veel minder weerstand zijn. JD Vance heeft het wel door, vandaar zijn rant tegen Musk. Ze hadden Trump natuurlijk wel nodig als useful idiot, maar helaas is hij iets te veel idiot voor hun agenda.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:10 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zou de symbolische waarde van Trumps domheid niet onderschatten. Uit de reacties van de minions op Signalgate blijkt wel dat er van ze verwacht wordt exact de talking points van Trump zelf te herhalen, en de hypocrisie die uit die talking points/dat verweer blijkt (journalist is de schuldige, geen classified info, signal gewoon goedgekeurd) speelt niet in hun nadeel zoals in een normalere wereld wel het geval zou zijn, maar moet juist hun machtspositie en eeuwige gelijk onderstrepen. Waarheid, kundigheid en integriteit worden afgeschreven als waarden, het enige dat er nog toe doet is je zin krijgen (might makes right) en anderen het zwijgen opleggen. Trumps 'domheid' is daarvan het boegbeeld.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Het is ook heel serieus. Eigenlijk is de domheid van Trump met Musk het enige wat een succesvolle implementatie van Project 2025 met bijbehorende fascisme nog in de weg staat. Als zij niet met de Tariffs en kettingzaag de hele economie naar een recessie brachten, zou er veel minder weerstand zijn. JD Vance heeft het wel door, vandaar zijn rant tegen Musk. Ze hadden Trump natuurlijk wel nodig als useful idiot, maar helaas is hij iets te veel idiot voor hun agenda.
Gewoon importheffingen op dode soldaten.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:56 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3llcup4tb4k2q
[ afbeelding ]
Gesneuvelde soldaten zijn door Trump al eerder "suckers" en "losers" genoemd.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:56 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3llcup4tb4k2q
[ afbeelding ]
Nou ja, 'meneer Rutte' is natuurlijk secretaris generaal van de NAVO en in die hoedanigheid sterk afhankelijk van de VS. Het tegenwicht bieden is daar meer aan de leiders van Europese landen en ook aan de EU. De 'strategische onafhankelijkheid' die Frankrijk al decennia hartstochtelijk bepleit is lang weggehoond en men is zich ook veel te laat gaan realiseren hoe noodzakelijk dat is. De echte daadkracht lijkt bij veel landen nu pas te komen, maar je bent nog niet van de ene op dag volledig onafhankelijk van de partner waar je voor defensie decennialang op hebt geleund natuurlijk.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:03 schreef Toby56 het volgende:
Je kunt het blijven proberen, de rijkste (en inmiddels zeer invloedrijke) man ter wereld en de man die al 10 jaar de Amerikaanse- en wereldpolitiek beheerst 'dom' noemen.
Alsof het nog steeds 2015 is en je in de kroeg de beste mop vertelt als je zegt "over 10 jaar zijn Donald Trump en Elon Musk de baas".
Het politieke verzet, zowel nationaal als internationaal, is er eigenlijk nog steeds nauwelijks.
De Democraten zijn verward en zeer verdeeld, en meneer Rutte wil de boel zoveel mogelijk bij mekaar houden. Want de neo-fascisten uit de VS en Europa horen blijkbaar bij elkaar.
De eventuele vertragingen in Project 2025 zijn niet te 'danken' aan de 'domheid' van Trump en Musk, of van een paar anderren.
Eigenlijk zijn ze alleen te danken aan het feit dat de rechterlijke macht in de VS en de president van een land in oorlog niet zomaar wensen te buigen.
Maar voor het grootste gedeelte loopt Project 2025 als een trein.
Ik vermoed dat we in de praktijk inmiddels al aardig onafhankelijk zijn van de grootste NAVO-partner. Of we nu willen of niet.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, 'meneer Rutte' is natuurlijk secretaris generaal van de NAVO en in die hoedanigheid sterk afhankelijk van de VS. Het tegenwicht bieden is daar meer aan de leiders van Europese landen en ook aan de EU. De 'strategische onafhankelijkheid' die Frankrijk al decennia hartstochtelijk bepleit is lang weggehoond en men is zich ook veel te laat gaan realiseren hoe noodzakelijk dat is. De echte daadkracht lijkt bij veel landen nu pas te komen, maar je bent nog niet van de ene op dag volledig onafhankelijk van de partner waar je voor defensie decennialang op hebt geleund natuurlijk.
Het feit dat een democraat een verkiezing in een district van Pennsylvania heeft gewonnen dat al 136 jaar Republikeins was is toch wel een teken dat de kiezers toch echt niet tevreden zijn en dat kan serieuze gevolgen hebben voor de implementatie van Project 2025. En dat de kiezers afstand nemen komt denk ik grotendeels niet omdat ze het ideologisch niet met de Republikeinen eens zijn, maar vanwege de economie. Ik blijf erbij dat een Trump die minder wappert met tariffs en de bijbehorende onrust en een Musk die wat minder rigoureus te werk zou gaan veel en veel gevaarlijker zou zijn als het gaat om fascisme en Project 2025. En ja, dat vind ik dom, maar in dit geval komt dat goed uit.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:03 schreef Toby56 het volgende:
Je kunt het blijven proberen, de rijkste (en inmiddels zeer invloedrijke) man ter wereld en de man die al 10 jaar de Amerikaanse- en wereldpolitiek beheerst 'dom' noemen.
Alsof het nog steeds 2015 is en je in de kroeg de beste mop vertelt als je zegt "over 10 jaar zijn Donald Trump en Elon Musk de baas".
Het politieke verzet, zowel nationaal als internationaal, is er eigenlijk nog steeds nauwelijks.
De Democraten zijn verward en zeer verdeeld, en meneer Rutte wil de boel zoveel mogelijk bij mekaar houden. Want de neo-fascisten uit de VS en Europa horen blijkbaar bij elkaar.
De eventuele vertragingen in Project 2025 zijn niet te 'danken' aan de 'domheid' van Trump en Musk, of van een paar anderren.
Eigenlijk zijn ze alleen te danken aan het feit dat de rechterlijke macht in de VS en de president van een land in oorlog niet zomaar wensen te buigen.
Maar voor het grootste gedeelte loopt Project 2025 als een trein.
De portemonnee is inderdaad een belangrijke factor voor de meeste kiezers.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Het feit dat een democraat een verkiezing in een district van Pennsylvania heeft gewonnen dat al 136 jaar Republikeins was is toch wel een teken dat de kiezers toch echt niet tevreden zijn en dat kan serieuze gevolgen hebben voor de implementatie van Project 2025. En dat de kiezers afstand nemen komt denk ik grotendeels niet omdat ze het ideologisch niet met de Republikeinen eens zijn, maar vanwege de economie. Ik blijf erbij dat een Trump die minder wappert met tariffs en de bijbehorende onrust en een Musk die wat minder rigoureus te werk zou gaan veel en veel gevaarlijker zou zijn als het gaat om fascisme en Project 2025. En ja, dat vind ik dom, maar in dit geval komt dat goed uit.
Trump en Vance zitten er niet voor altijd, dus ik zou eerder willen stellen dat de NAVO in coma ligt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:19 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat we in de praktijk inmiddels al aardig onafhankelijk zijn van de grootste NAVO-partner. Of we nu willen of niet.
Ik denk niet dat Trump ook maar enig Europees land zou willen verdedigen als een kwaadwillende rivaal oorlogszuchtige acties gaat ondernemen. In ieder geval zal Vance het hem zeer sterk ontraden.
Hun uitlatingen maken duidelijk dat wat hun betreft nagenoeg alle 'shit' die de USA de laatste decennia is overkomen, de schuld is van Europa.
In feite is de NAVO, in de huidige samenstelling, klinisch dood.
Als hij zo boos wordt weet je dat een handelsdeal tussen EU en Canada een goed idee is.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]![]()
Beste vriend? Eerder jaloerse en rancuneuze borderline ex.
je zou hier zo Paolo Nutini en Iron Sky onder kunnen zetten, inclusief dat Chaplin citaatquote:Op donderdag 27 maart 2025 15:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Trump en Vance zitten er niet voor altijd, dus ik zou eerder willen stellen dat de NAVO in coma ligt.
De situatie kan er over vier jaar zo maar anders uitzien. Het is wel zaak voor Europa om te zorgen dat ze in defensieopzicht, maar ook op andere vlakken echt op eigen benen kunnen staan.
Het totale gebrek aan zelfreflectie en wat nu oorzaak en gevolg is daar ontbreekt het totaal aan bij het maga circus.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]![]()
Beste vriend? Eerder jaloerse en rancuneuze borderline ex.
Ik kan me wel scharen achter een dergelijk citaat.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:13 schreef Sabata het volgende:
[..]
je zou hier zo Paolo Nutini en Iron Sky onder kunnen zetten, inclusief dat Chaplin citaat
"To those who can hear me, I say - do not despair. The misery that is now upon us is but the passing of greed. The bitterness of men who fear the way of human progress.
The hate of men will pass, and dictators die, and the power they took from the people will return to the people. And so long as men die, liberty will never perish...
Don't give yourselves to these unnatural men! Machine men with machine minds and machine hearts!
You are not machines! You are not cattle!You are men!
You, the people, have the power to make this life free and beautiful
To make this life a wonderful adventure. Let us use that power - let us all unite."
Maar wat we wel - voor de zoveelste keer - kunnen concluderen is dat de huidige bondgenoten helemaal NIETS positiefs van de Verenigde Staten te verwachten hebben. (Op Israël na uiteraard.)quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het totale gebrek aan zelfreflectie en wat nu oorzaak en gevolg is daar ontbreekt het totaal aan bij het maga circus.
Hoe meer tarieven Trump en zijn clowns invoeren hoe meer andere landen gaan samenwerken om hier zo min mogelijk last van te hebben.
De VS is als een vriend die verslaafd raakt aan de drank en drugs en dan steeds maffer gedrag gaat vertonen, waardoor de vriendschap bijna onhoudbaar wordt.quote:
3e termijn, 4e eventueel Ivanka.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:33 schreef Evenstar het volgende:
Ik vraag mij toch wel af hoe hij denkt met veel dingen weg te komen als hij over minder dan 4 jaar niet meer aan de macht is en ook niet meer aan de macht kan komen. Of is hij van plan een Erdoganetje te doen? Nou heb ik de Amerikanen niet heel hoog zitten, maar dat zou knap zijn
Er is al iets ondertekend dat er voor moet zorgen dan enkel zij die zich identificeren kunnen stemmen en de controle is bij de staten weggehaald, dat mag doge gaan doen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 17:15 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
3e termijn, 4e eventueel Ivanka.
"Dat stemmen is ook alleen maar fraude, iedereen weet dat Amerika Donald wil, daarom stoppen we met verkiezingen." Of zoiets.
Ja, het is bizar! Qua rechtsstaat blijft er ook weinig bewonderingswaardigs over.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:36 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Bijzonder hoe dat land bezig is zichzelf om zeep te helpen. Dat was natuurlijk al langer aan de gang, maar het gaat nu wel heel snel.
En ja, de VS is en blijft een economische powerhouse, maar in vrijwel alle andere opzichten is dat land volledig stuk.
Economisch powerhouse is ook geen zekerheid meer wanneer Trump op deze manier doorgaat. Dat powerhouse is op een paar pilaren gebaseerd die ernstig onder druk staan.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:36 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Bijzonder hoe dat land bezig is zichzelf om zeep te helpen. Dat was natuurlijk al langer aan de gang, maar het gaat nu wel heel snel.
En ja, de VS is en blijft een economische powerhouse, maar in vrijwel alle andere opzichten is dat land volledig stuk.
Kwestie van het 22e amendement om zeep helpen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:33 schreef Evenstar het volgende:
Ik vraag mij toch wel af hoe hij denkt met veel dingen weg te komen als hij over minder dan 4 jaar niet meer aan de macht is en ook niet meer aan de macht kan komen. Of is hij van plan een Erdoganetje te doen? Nou heb ik de Amerikanen niet heel hoog zitten, maar dat zou knap zijn
What about her emails.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:03 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ja, het is bizar! Qua rechtsstaat blijft er ook weinig bewonderingswaardigs over.
The Bulwark
@:thebulwark.bsky.social
Follow
Q: “In terms of the Signal chat controversy…is the DOJ involved at this point?”
Bondi: “…We're not going to comment any further on that. If you want to talk about classified information, talk about what was at Hillary Clinton's home that she was trying to bleach bit.”
https://bsky.app/profile/ryanenos.bsky.social/post/3lleqamxdsk23
Sommige Amerikanen komt de stoom inmiddels ook uit de oren, in de commentaren o.a.
David Bailey @:drgdave.bsky.social
·
1h
Um --- Attorney General Bondi?
HILLARY CLINTON IS A PRIVATE CITIZEN, AND THE ALLEGATIONS AGAINST HER WERE RESOLVED *EIGHT FUCKING YEARS AGO*!!!
Maybe --- just *MAYBE*? --- think about doing your goddamned job?
CatzDad @:catzinthehouz.bsky.social
·
2h
Remember when Hillary stored all those top secret documents in her bathroom?
That was epic!
Vind je niet dat je nogal "binair" denkt? Het land is kapot omdat een paar procent voor Trump heeft gestemd, maar het land was compleet heel geweest als die paar procent op Harris had gestemd?quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:36 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Nou, zo binair is het in de VS dus wel, want the winner gets all. En zeker nu de senaat min of meer buitenspel wordt gezet. Die paar procent is een wereld van verschil daar.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vind je niet dat je nogal "binair" denkt? Het land is kapot omdat een paar procent voor Trump heeft gestemd, maar het land was compleet heel geweest als die paar procent op Harris had gestemd?
Kijk je zo met een rietje naar grote ontwikkelingen?
Heb jij de afgelopen 2 maanden onder een steen geleefd?quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vind je niet dat je nogal "binair" denkt? Het land is kapot omdat een paar procent voor Trump heeft gestemd, maar het land was compleet heel geweest als die paar procent op Harris had gestemd?
Tja, onze Rusland-vriend is nogal vol van de romance tussen de VS en Rusland. Wanneer je diep genoeg in de fabeltjesfuik zit kun je het blijkbaar een goed idee vinden dat:quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Heb jij de afgelopen 2 maanden onder een steen geleefd?
Omdat on the ground er ook aan Democratische kant heel veel gebeurt. We lezen er niets over omdat Trump & zijn clownerie alle lucht wegzuigt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 19:49 schreef Szura het volgende:
Kennelijk een behoorlijke upset in Pennsylvania gisteren:
https://thehill.com/homen(...)tate-senate-win/amp/
Stukje zelfbescherming tegen de harde realiteit.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:13 schreef -XOR- het volgende:
Grappig trouwens dat de rechtsen op reddit zich helemaal in hun safespace hebben opgesloten.
Ik wilde ze even wat uitleggen en ze zijn alleen te vinden op /r/Conservative, maar dat mocht blijkbaar niet want 'het is geen discussieforum'.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Stukje zelfbescherming tegen de harde realiteit.
quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik wilde ze even wat uitleggen en ze zijn alleen te vinden op /r/Conservative, maar dat mocht blijkbaar niet want 'het is geen discussieforum'.
Eerlijk is eerlijk, zelfs daar zijn er nog wel een redelijk aantal conservatieven die niet geheel zijn doorgedraaid en Trumps internationale agenda ook nogal debiel vinden.quote:
Er kijken ook Nederlandse idioten naar. Kreeg van de week nog een bericht over 'de pilaren die ontdekt zijn onder de piramides van Giza' met de toevoeging 'hoe ga je dit dan verklaren als het mensenwerk is geweest?'. Dat kwam uit een gsprek tussen Rogan en een Youtuber, beide op geen enkele manier wetenschapper of archeoloog. Zij hadden het dan weer uit een 'nieuwsartikel' dat verwees naar een 'onderzoek' van een aantal mensen. De sturende 'wetenschapper' was gewoon een schrijver van boeken over bijvoorbeeld 'ontvoeringen door aliens'.quote:Op donderdag 27 maart 2025 18:36 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Die user is echt alleen maar aan het trollen, die snapt heus wel dat het geen normale praktijken zijn wat er nu allemaal gaande is.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:27 schreef livelink het volgende:
[..]
Nou, zo binair is het in de VS dus wel, want the winner gets all. En zeker nu de senaat min of meer buitenspel wordt gezet. Die paar procent is een wereld van verschil daar.
Ook die worden weggeduwd.quote:Op donderdag 27 maart 2025 21:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, zelfs daar zijn er nog wel een redelijk aantal conservatieven die niet geheel zijn doorgedraaid en Trumps internationale agenda ook nogal debiel vinden.
En als je alles gedaan hebt kun je roepen dat het nog steeds een perfecte democratie is.quote:Op donderdag 27 maart 2025 11:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja maar dan kan je toch alles doen wat je wil want democratisch gekozen???????????
Neuh.quote:Op donderdag 27 maart 2025 20:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ook nog even meeliften op de ghibli stijl AI images trend.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 00:12 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)anten-te-waarschuwen
![]()
Ik weet niet op welke diagnose je doelt maar ik heb vooral de indruk dat Trump en zijn MAGA-leger bestaan uit een stelletje arrogante, rancuneuze, kleinzielige, intolerante, onverantwoordelijk en incompetente egootjes die in een alternatieve werkelijkheid leven.quote:Op donderdag 27 maart 2025 22:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Neuh.
Ik lees nogal veel. Timothy Snyder, Michael Sandel. Ik duik in buitenlandse kranten en tijdschriften en volg het nieuws al meer dan vijftien jaar op de voet.
Kortom, ik heb een aardig beeld van de staat van de Amerikaanse samenleving. En nee, de VS was niet 'gefixt' als Harris had gewonnen. Er was vooral sprake geweest van minder krankzinnigheid en hier en daar wat meer sociaal rechtvaardig beleid. Maar het rot zit veel dieper in de VS.
En gek genoeg snijdt de diagnose van Trump en zijn MAGA-leger nog best hout, in die zin dat ze de vinger op een aantal zere plekken weten te leggen. Maar hun oplossingen zijn volkomen kut.
Geen kruisje om de hals vandaag. Dan gaat ze liegen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 00:07 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3llccksq3r22j
Maar Hegseth zegt het zelf![]()
MAGA-logica!
Misschien is het inmiddels een goed idee voor hem om ff een potje Luigi's Mansion te spelen met Peter Thiel en Curtis Yarvin...lekker even ontspannen en afkoelenquote:Op vrijdag 28 maart 2025 04:22 schreef Kijkertje het volgende:
Mr Free Speech![]()
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3llfm2iqnrc2p
[ afbeelding ]
Brrr eng mannetje ..
Nu de pan met fascisme overkookt en men Trump dictator wil maken, is er geen duiding meer nodig dat we het kookpunt bereikt hebben.quote:
Die komt uit een district dat zij zelf en Trump vorig jaar met zo’n 60-40 wonnenquote:Op vrijdag 28 maart 2025 04:28 schreef Kijkertje het volgende:
Stefanik (die Ambassador UN zou worden) moet nablijven van Trump. Teken dat de polls niet best zijn voor de Republikeinen en ze kunnen geen stem missen in het Huis.
[ afbeelding ]
Fascistische angstzaaierij.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 04:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ook nog even meeliften op de ghibli stijl AI images trend.
[ afbeelding ]
Jup, dit is echt gepost
quote:Covenant Children’s Hospital in Lubbock confirms it is treating children with severe cases of measles who are also suffering from vitamin A toxicity. According to the hospital, they have admitted fewer than 10 pediatric patients who were all initially hospitalized due to measles complications but have elevated levels of vitamin A that is resulting in abnormal liver function.
Health and Human Services Secretary Robert F. Kennedy Jr. directed the CDC to update its measles guidance to promote the use of vitamin A. Kennedy, a vaccine skeptic, recommended in an article published March 2 on FOX News to take vitamin A under the supervision of a physician for those with mild, moderate and severe infections.
During a March 4 interview on Fox News, Kennedy suggested that therapies such as the use of cod liver oil — which contains vitamins A and D — were "working" in treating measles patients.
Voorlopig heb ik nog wel een beetje hoop in de enorme grassrootsbeweging die de democraten opgezet hebben. Als ze bij al die lokale verkiezingen blijven winnen kan dat compenseren voor de massale voter suppression die de GOP najaagt en ongetwijfeld stappen in kunnen zetten.quote:
Niet weten dat je op moet passen met grote hoeveelheden vitamine A.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:25 schreef la_perle_rouge het volgende:
https://www.tpr.org/publi(...)ide-measles-outbreak
Goed gedaan Kennedy, prima advies, echt wetenschappelijk onderbouwd en zo, slik extra vitamine A, drink levertraan tegen mazelen. Het helpt, het helpt als je niet uitkijkt je zo het graf in. Leverfalen is geen grapje.
West Texas children treated for vitamin A toxicity as medical disinformation spreads alongside measles outbreak
Medical disinformation connected to the West Texas measles outbreak has created a new problem. Children are being treated for toxic levels of vitamin A.
[..]
Dit gebeurt als je een snake oil doctor op volksgezondheid zetquote:Op vrijdag 28 maart 2025 09:25 schreef la_perle_rouge het volgende:
https://www.tpr.org/publi(...)ide-measles-outbreak
Goed gedaan Kennedy, prima advies, echt wetenschappelijk onderbouwd en zo, slik extra vitamine A, drink levertraan tegen mazelen. Het helpt, het helpt als je niet uitkijkt je zo het graf in. Leverfalen is geen grapje.
West Texas children treated for vitamin A toxicity as medical disinformation spreads alongside measles outbreak
Medical disinformation connected to the West Texas measles outbreak has created a new problem. Children are being treated for toxic levels of vitamin A.
[..]
Wat een clownshowquote:
Is er iemand die Jason Stanley serieus neemt?quote:
Niet verrassend dat jij weer eens niet verder komt dan wat goedkope ad hominems.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Is er iemand die Jason Stanley serieus neemt?![]()
Die kerel noemt je al fascist als je vindt dat communisme niet zo'n goed idee is.
Nee serieus, ben je bekend met het werk van die kerel?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet verrassend dat jij weer eens niet verder komt dan wat goedkope ad hominems.
Ben je bekend met het werk van de beste kerel? 'Er middenin zitten', kom op zegquote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:56 schreef Vis1980 het volgende:
Hoe je het ook noemt, het gaat volledig fout in de VS, of het nu komt door fascisme of gewoon puur racisme, het is een beetje sneu om dan mensen die er middenin zitten belachelijk te maken.
Deze gast?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ben je bekend met het werk van de beste kerel? 'Er middenin zitten', kom op zeg
quote:Jason Stanley (born 1969) is an American philosopher who is currently the Jacob Urowsky Professor of Philosophy at Yale University[1][2] but has accepted an appointment at the University of Toronto based on what he describes as the deteriorating political situation in the United States.[3][4]
He is best known for his contributions to philosophy of language and epistemology,[5] which often draw upon and influence other fields, including linguistics and cognitive science.
He has written for popular audiences in The New York Times, The Guardian, The Washington Post, Rolling Stone, The New Republic, and many other publications in the United States and abroad.[5]
In his more recent work, Stanley has brought tools from philosophy of language and epistemology to bear on questions of political philosophy, for example in his 2015 book, How Propaganda Works, and his 2023 book, The Politics of Language.
Wat een debiel, joh, je hebt gelijk.quote:After receiving his doctorate, Stanley accepted a position at University College, Oxford, as a stipendiary lecturer. He returned to New York and taught at Cornell University until 2000. He was appointed an Associate Professor of Philosophy at the University of Michigan, Ann Arbor.[5] In 2004, he moved to the department of philosophy at Rutgers University, where he taught from 2004 to 2013. In March 2013 he accepted a professorship at Yale University.[10]
Stanley is the author of seven books, including How Propaganda Works (2015)[11] and How Fascism Works (2018). As a philosopher of language[12] and an authority on propaganda and fascism, Stanley's work often views contemporary politics and foreign affairs through the lens of Nazi Germany and the Holocaust.[13] He has been interviewed by Vox in 2018[14] and 2021;[15] NPR in 2020;[2] KCRW in Los Angeles in 2020;[16] and WBUR in Boston in 2021.[17]
On March 28, 2025, Stanley accepted a position at the University of Toronto's Munk School in Canada due to the political climate in the United States [3][4]
MoreDakka gooit met poep naar een bekend professor en schrijver. Sneu.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Deze gast?
[..]
[..]
Wat een debiel, joh, je hebt gelijk.
Het antwoord is dus nee. Geen verrassing.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Deze gast?
[..]
[..]
Wat een debiel, joh, je hebt gelijk.
Ben je bekend met zijn werk? Nee hé?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
MoreDakka gooit met poep naar een bekend professor en schrijver. Sneu.
Nee, maar ik zie dat z'n boek How Fascism Works alom wordt geprezen:quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ben je bekend met zijn werk? Nee hé?
Who cares. Ik ben bekend met jou. Helaas.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ben je bekend met zijn werk? Nee hé?
En straks weer mekkeren dat er geen niveau is, de MoraDakka special. Een van mijn favoriete rubrieken op dit forum.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet verrassend dat jij weer eens niet verder komt dan wat goedkope ad hominems.
Heb je dat boek gelezen? Natuurlijk niet, daarom google je maar gewoon een review van de Guardian. Beetje zielig hoor. Natuurlijk zal de Guardian niet kritisch zijnquote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, maar ik zie dat z'n boek How Fascism Works alom wordt geprezen:
How Fascism Works review: a vital read for a nation under Trump
En sorry, maar ik heb jou nog nooit kunnen betrappen op enige intellectuele diepgang. Dus jouw afkeuring zegt mij persoonlijk niks.
Altijd leuk, whatabouttism. Niveautje hoor!quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:36 schreef Basp1 het volgende:
We zijn dan wel bekend met de uitspraken van het Trump circus, het oppakken van studenten vanwege hun mening, het uitzetten van illegalen waarvan men schreeuwt dat het criminelen zijn.
Gisteren nog het propaganda van een van de circusartiesten filmpje uit een gevangenkamp in elk Salvador.
De democratisch rechtstaat opzij schuiven zoals het VS circus aan het doen is grenst toch echt aan fascistische maatregelen aan.
Maar laten we een persoon die naar Canada vlucht die zulke dingen benoemt maar zwarte piet maken.
quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:36 schreef Basp1 het volgende:
We zijn dan wel bekend met de uitspraken van het Trump circus, het oppakken van studenten vanwege hun mening, het uitzetten van illegalen waarvan men schreeuwt dat het criminelen zijn.
Gisteren nog het propaganda van een van de circusartiesten filmpje uit een gevangenkamp in elk Salvador.
De democratisch rechtstaat opzij schuiven zoals het VS circus aan het doen is grenst toch echt aan fascistische maatregelen aan.
Maar laten we een persoon die naar Canada vlucht die zulke dingen benoemt maar zwarte piet maken.
Whatabout Trump in een Topic over Trump.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Altijd leuk, whatabouttism. Niveautje hoor!
Dit topic gaat niet over Trump, zeer matige trollpoging helaas.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Whatabout Trump in een Topic over Trump.
Je verzint het niet
Je citeert een opiniestuk van de beste man zelf. Geen idee welk punt je daarmee probeert te maken. Een snelle zoekopdracht leert mij dat reviewers vooral verdeeld zijn. En ja, dat zie je vaker met boeken. Mijn bezwaar is dan ook vooral dat jij er een karikatuur van maakt, de indruk wekt alsof deze man totaal incompetent is.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je dat boek gelezen? Natuurlijk niet, daarom google je maar gewoon een review van de Guardian. Beetje zielig hoor. Natuurlijk zal de Guardian niet kritisch zijn
Een veel betere review: http://quarterly.politics(...)s-how-fascism-works/
En vanuit de marxistische kant: https://marxandphilosophy(...)-by-devin-zane-shaw/
https://www.leftvoice.org/thats-not-how-fascism-works/
https://archive.ph/cK7LY
Zelfs de review van de NYT geeft aan hoe plat het allemaal is. Inhoudsloos. Dit soort 'Trump is een fascist!!!' geroep was zelfs in 2018 al gedateerd. Er is niemand die deze kerel als filosoof serieus neemt, en nog minder als een soort van expert op het gebied van fascisme.
Nee, het gaat over madeliefjesquote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over Trump, zeer matige trollpoging helaas.
De maatschappelijke diagnose van MAGA en progressieve Amerikanen vertoont gek genoeg best wat raakvlakken. Beide stromingen signaleren dat globalisme en neoliberalisme de samenleving hebben ontwricht. Een deel van de middenklasse is uitgehold doordat miljoenen verdwenen naar lage lonenlanden, zonder dat daar iets voor terugkwam. Sociale mobiliteit is tot stilstand gekomen in de VS. Geld bepaalt de toon van het debat, met als gevolg dat een nieuwe elite is ontstaan.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 05:01 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik weet niet op welke diagnose je doelt maar ik heb vooral de indruk dat Trump en zijn MAGA-leger bestaan uit een stelletje arrogante, rancuneuze, kleinzielige, intolerante, onverantwoordelijk en incompetente egootjes die in een alternatieve werkelijkheid leven.
Jawel, als in, ik heb een poging gedaan. Maar het was echt heel slecht, er was nul komma nul daadwerkelijke informatie over fascisme en het is allemaal platgeslagen met als doel om Trump een fascist te noemen. Puur spreken voor eigen parochie, zoals gezegd de beste man noemt iedereen links van Mao een fascist. Ik ben ook wel eens andere werken van hem tegen gekomen, waaronder zijn oeuvre op twitter. Waar denk je dat ik die kerel van ken? Hij is niet voor niets een meme héquote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat slaat natuurlijk nergens op. Temeer omdat jij het boek overduidelijk zelf niet hebt gelezen
De 'focus op Azië' is ook al weg.quote:U.S. arms sales delays are creating uncertainty in Taiwan’s defense strategy, and the consequences could be costly.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3llgv5g7jyc2d
Nee, ze dachten dat hij die anderen te grazen zou nemen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:22 schreef Evenstar het volgende:
Een andere "vraag" wat ik heb is what the actual fuck de mensen die op Trump hebben gestemd, en nu al genoeg hebben van Trump, nou eigenlijk hadden verwacht dat er ging gebeuren?
Dachten ze echt dat Trump en zijn elite groepje zich hard gingen maken voor de gewone burger?
Mja, dat is waar het vaakt begint. Altijd denken dat ze de anderen aanpakken, en je bek houden zolang je zelf niet gepakt wordt.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, ze dachten dat hij die anderen te grazen zou nemen.
Andere links.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:05 schreef MoreDakka het volgende:
beste man noemt iedereen links van Mao een fascist
Ik denk dat heel veel dachten dat Trump vergelijkbaar zou zijn met zijn eerste termijn en dat het allemaal wel zou mee vallen met de "praatjes". Ik kan me goed voorstellen dat er een grote groep nu spijt heeft.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:22 schreef Evenstar het volgende:
Een andere "vraag" wat ik heb is what the actual fuck de mensen die op Trump hebben gestemd, en nu al genoeg hebben van Trump, nou eigenlijk hadden verwacht dat er ging gebeuren?
Dachten ze echt dat Trump en zijn elite groepje zich hard gingen maken voor de gewone burger?
Je hebt 'een poging gedaan' om zijn werk te lezen en komt dan met dit soort inhoudsloze tegenwerpingen: 'hij noemt iedereen links van Moa een fascist'.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jawel, als in, ik heb een poging gedaan. Maar het was echt heel slecht, er was nul komma nul daadwerkelijke informatie over fascisme en het is allemaal platgeslagen met als doel om Trump een fascist te noemen. Puur spreken voor eigen parochie, zoals gezegd de beste man noemt iedereen links van Mao een fascist. Ik ben ook wel eens andere werken van hem tegen gekomen, waaronder zijn oeuvre op twitter. Waar denk je dat ik die kerel van ken?
Ik pretendeer dan ook niet dat ik zijn werk ken. In mijn vorige bijdrage gaf ik aan dat ik mij baseer op wat vlug zoekwerk. Dat leek mij zinnig omdat jij de suggestie wekt dat deze man een lachtertje is dat compleet wordt afgebrand. Een vlugge zoektocht op internet wijst iets anders uit.quote:Valt me tegen van je, Koos. Je kent de man niet, je hebt nooit een woord van hem gelezen en hebt geen idee wat voor reputatie of invloed hij daadwerkelijk heeft. En dan toch er voor kiezen om volledig feitenvrij te raaskallen in dit topic en alleen maar andere posters op de man aanvallen en in paniek wat te googlen. Waarom die keuze? Het is een raadsel. Misschien een soort misplaatst gevoel van superieuriteit.
Lees een paar van die reviews maar, prima kritieken. Volgende keer als je persoonlijke aanvallen wil uitdelen kun je misschien beter gewoon eerst even inlezen of het alleen doen als je ook daadwerkelijk ook maar enige kennis over het onderwerp hebt. Fijne vrijdag verderquote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt 'een poging gedaan' om zijn werk te lezen en komt dan met dit soort inhoudsloze tegenwerpingen: 'hij noemt iedereen links van Moa een fascist'.
Daarmee onderstreep je wat ik betoogde in mijn vorige post: je maakt er een karikatuur van. Ik geloof namelijk best dat er inhoudelijk zat valt aan te merken op het werk van deze man. Maar daar waag jij je uiteraard niet aan: we moeten het doen met absurde karikaturen waar we helemaal niets mee kunnen.
Wat is nou precies het doel van je Moa-opmerking? Want ik weet al dat er in de verste verte niets klopt van die claim. Het is, zoals ik al herhaaldelijk aangaf, een karikatuur. Probeer het eens met een echte inhoudelijke kritiek, daar zou je bijdragen meteen flink van opknappen.
Ik kan je toch niet serieus nemen met dit onzin?
[..]
Ik pretendeer dan ook niet dat ik zijn werk ken. In mijn vorige bijdrage gaf ik aan dat ik mij baseer op wat vlug zoekwerk. Dat leek mij zinnig omdat jij de suggestie wekt dat deze man een lachtertje is dat compleet wordt afgebrand. Een vlugge zoektocht op internet wijst iets anders uit.
Ik kan jou beter vragen waarom jij zo'n grote broek aantrekt op basis van 'een poging' om zijn boek te lezen, een paar random rants en zijn twitteraccount?
Met alle plezier lees ik een doordachte, beargumenteerde kritiek van jouw hand op het betoog van deze meneer in How Fascism Works.
Dat is nog snel voor zijn doen.quote:Trump appears to be starting to realise that the Kremlin has made a fool of him - The Telegraph
https://www.telegraph.co.(...)l-is-proving-a-scam/
Zoals de review van de NYT, waarvan jij claimde dat die negatief was? Laat ik eens citeren uit die recensie:quote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Lees een paar van die reviews maar, prima kritieken. Volgende keer als je persoonlijke aanvallen wil uitdelen kun je misschien beter gewoon eerst even inlezen of het alleen doen als je ook daadwerkelijk ook maar enige kennis over het onderwerp hebt. Fijne vrijdag verder
En tot slot:quote:But if Stanley’s lumping is sometimes a weakness, it also accounts for his book’s conceptual power. By placing Trump in transnational and transhistorical perspective, Stanley sees patterns that others miss. He notes the apparent paradox that Trump — like many fascist politicians — rode to power in part by attacking government “corruption,” yet practices it even more brazenly himself. The explanation, Stanley suggests, lies in what fascists actually mean by the term. “Corruption, to the fascist politician,” he argues, “is really about the corruption of purity rather than of law. Officially, the fascist politician’s denunciations of corruption sound like a denunciation of political corruption. But such talk is intended to evoke corruption in the sense of the usurpation of traditional order.”
Stanley’s comparative perspective is particularly effective in illustrating how fascists use fears of sexual violence. He notes that fascist politicians, who portray themselves as defenders of a pure, mythic, patriarchal past, frequently play on fears that alien groups pose a sexual threat. Segregationists used the specter of black rape to justify lynchings. After World War I, Germans “promulgated racial fantasies of mass rape of white women” by African soldiers serving among the French occupying forces, fantasies embraced in the United States by the renascent Ku Klux Klan. Nearly half a century later, the wave of Middle Eastern migrants entering Germany has spawned another sexual terror, which has again crossed the Atlantic, and become a staple of pro-Trump platforms like Breitbart.
Zoals ik je al probeerde duidelijk te maken: er is niets mis met kritiek. Op de meeste boeken die ik lees valt wel iets aan te merken. Maar jij wekt de suggestie dat de man een lachertje, iemand die geen verstand van zaken heeft en onzin loopt te spuwen. De recensies van The Guardian en NYT schetsen in elk geval een ander beeld.quote:By calling Trump a “fascist” — a word that strikes many Americans as alien and extreme — Stanley is trying to spark public alarm. He doesn’t want Americans to respond to Trump’s racist, authoritarian offensives by moving their moral goal posts. The greater danger, he suggests, isn’t hyperbole, it’s normalization. And 20 months into Trump’s presidency, the evidence is mounting that he’s right.
Het zou toch een stunt zijn als ie uit wraak nu de Ruzzen Oekraïne uit gaat schoppenquote:
Nee, dat claimde ik niet. Ik zei dat zelfs de NYT toe moest geven hoe plat het allemaal was. Jouw citaat zegt precies dat, de 'lumping'. De review zegt precies hetzelfde als ik: het is slechts een vehikel om Trump een fascist te noemen en op die manier te 'waarschuwen'. Dat de NYT die afweging de moeite waard vindt is niet verrassend natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoals de review van de NYT, waarvan jij claimde dat die negatief was?
Alles wat 'rechts' is staat gelijk aan fascisme. Totaal niet serieus te nemen, en de belangrijkste reden dat ik het boek niet uit kon lezen.quote:Stanley’s approach has its costs. He emphasizes the similarities between myriad “fascist” parties and regimes without adequately acknowledging their differences. Nor does he adequately distinguish between conservative or right-wing politics and fascism. Early in the book, for instance, while arguing that fascist politicians promote traditional gender roles, Stanley notes that Mitt Romney said Trump’s comments in the “Access Hollywood” tape “demean our wives and daughters.” By describing “women exclusively in terms of traditionally subordinate roles in families,” Stanley claims, Romney employs “language evocative of that used in the Hutu Ten Commandments.” Maybe so, but if Romney’s rhetoric qualifies as fascist, so does that of virtually every other cultural conservative.
Later, in critiquing American conservatives who want universities to teach the Western canon, Stanley writes, “it should give fans of such ‘Great Books’ programs pause that Hitler declares in ‘Mein Kampf’ that, ‘all that we admire on this earth … is the creative product of only a small number of nations.’” Really? Is there no difference between Hitler’s motivations and William Bennett’s?
Waarom heb je uberhaupt dat boek aangeschaft danquote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat claimde ik niet. Ik zei dat zelfs de NYT toe moest geven hoe plat het allemaal was. Jouw citaat zegt precies dat, de 'lumping'. De review zegt precies hetzelfde als ik: het is slechts een vehikel om Trump een fascist te noemen en op die manier te 'waarschuwen'. Dat de NYT die afweging de moeite waard vindt is niet verrassend natuurlijk.
Het is dus geen serieuze filosofie of een historische, onderbouwde uitleg over hoe fascisme werkt, zoals de titel doet vermoeden. Het is allemaal platgeslagen, zoals de NYT ook toe moet geven:
[..]
Alles wat 'rechts' is staat gelijk aan fascisme. Totaal niet serieus te nemen, en de belangrijkste reden dat ik het boek niet uit kon lezen.
Dat zijn boodschap (Trump fascist!!!) alsnog goed viel bij de NYT en the Guardian in die tijd is natuurlijk geen verrassing. Daar is nog steeds een markt voor natuurlijk, bij dezelfde soort mensen die dachten dat Harris een geweldige kandidaat was die vooral verloor omdat ze Trump niet vaak genoeg een fascist noemde. Zie dus de originele tweet van zo iemand, die twitterfuik is echt tragisch.
Maar goed, dit is verder verspilde moeite. Je weet niets over de man, het boek, zijn invloed, de reden dat hij belachelijk wordt gemaakt, zijn reputatie etc. En je gaat er verder ook niets over weten want je wil gewoon alleen even lekker uit de onderbuik schelden. Tja.
Het is voor sommigen blijkbaar te confronterend dat ze fascistische figuren en acties goedkeuren.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:15 schreef Monolith het volgende:
Ik snap ook niet waarom mensen zo in een spasme schieten over het woordje fascisme. Trump valt natuurlijk gewoon in hetzelfde rijtje te scharen als een Erdogan, Orban of Poetin. Autoritaire leiders die geen moer geven om kernwaarden van een vrije samenleving zoals vrije pers, eerlijke verkiezingen, pluriformiteit, scheiding der machten en ga zo maar door. Het grote verschil is dat de VS als federale staat met nog een relatief goed functionerende rechtsstaat vergeleken met die andere landen iets robuuster is dan die landen, maar als de Republikeinen wat langduriger de macht houden dan kan het daar ook misgaan.
Los van het boek en de auteur (ken ik verder niet). De boodschap van Trump=fascist is toch wel vrij accuraat, zo leert de realiteit ons nu wel? Of zie je dat niet?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat claimde ik niet. Ik zei dat zelfs de NYT toe moest geven hoe plat het allemaal was. Jouw citaat zegt precies dat, de 'lumping'. De review zegt precies hetzelfde als ik: het is slechts een vehikel om Trump een fascist te noemen en op die manier te 'waarschuwen'. Dat de NYT die afweging de moeite waard vindt is niet verrassend natuurlijk.
Het is dus geen serieuze filosofie of een historische, onderbouwde uitleg over hoe fascisme werkt, zoals de titel doet vermoeden. Het is allemaal platgeslagen, zoals de NYT ook toe moet geven:
[..]
Alles wat 'rechts' is staat gelijk aan fascisme. Totaal niet serieus te nemen, en de belangrijkste reden dat ik het boek niet uit kon lezen.
Dat zijn boodschap (Trump fascist!!!) alsnog goed viel bij de NYT en the Guardian in die tijd is natuurlijk geen verrassing. Daar is nog steeds een markt voor natuurlijk, bij dezelfde soort mensen die dachten dat Harris een geweldige kandidaat was die vooral verloor omdat ze Trump niet vaak genoeg een fascist noemde. Zie dus de originele tweet van zo iemand, die twitterfuik is echt tragisch.
Maar goed, dit is verder verspilde moeite. Je weet niets over de man, het boek, zijn invloed, de reden dat hij belachelijk wordt gemaakt, zijn reputatie etc. En je gaat er verder ook niets over weten want je wil gewoon alleen even lekker uit de onderbuik schelden. Tja.
Ik heb het niet gekocht natuurlijk, ik was en ben nog ouderwets lid van de bibliotheek. Verder heb ik een poging gedaan omdat, en ja ik weet dat dit heel gek klinkt, het heel goed kan zijn om dingen tot je te nemen die buiten je eigen ideologische hokjes vallen. Deze kerel werd destijds enorm gepusht door wat zeg maar grof gezegd de Warren-vleugel van de Democratische partij en media is. Dus ik was benieuwd.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:11 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waarom heb je uberhaupt dat boek aangeschaft dan
Dat is gewoon normale, valide kritiek. De reviewer stelt dat de auteur op bepaalde fronten te kort door de bocht gaat. Maar jij komt het topic binnenstormen met de suggestie dat deze man totaal niet serieus valt te nemen, dat hij van alle kanten af wordt gekraakt. Maar dat is overduidelijk niet het geval. Wat ik al aangaf: je maakt er een karikatuur van.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]
Tsja, ik kan dan ook weinig met een losse opmerking dat iemand 'belachelijk wordt gemaakt'. Dat is volledig afhankelijk van de persoon die de kritiek uit en de inhoud daarvan. Net zoals dat hij wordt afgebrand op Twitter. Ik kan je verklappen dat juist de meest verstandige stemmen op Twitter het hardst worden afgezeken. Dus op het eerste gezicht lijkt dat vooral voor de man te pleiten.quote:Dat zijn boodschap (Trump fascist!!!) alsnog goed viel bij de NYT en the Guardian in die tijd is natuurlijk geen verrassing. Daar is nog steeds een markt voor natuurlijk, bij dezelfde soort mensen die dachten dat Harris een geweldige kandidaat was die vooral verloor omdat ze Trump niet vaak genoeg een fascist noemde. Zie dus de originele tweet van zo iemand, die twitterfuik is echt tragisch.
Ja ja tuurlijk joh. Ik geloof er alleen geen zak van.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:26 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik heb het niet gekocht natuurlijk, ik was en ben nog ouderwets lid van de bibliotheek. Verder heb ik een poging gedaan omdat, en ja ik weet dat dit heel gek klinkt, het heel goed kan zijn om dingen tot je te nemen die buiten je eigen ideologische hokjes vallen. Deze kerel werd destijds enorm gepusht door wat zeg maar grof gezegd de Warren-vleugel van de Democratische partij en media is. Dus ik was benieuwd.
Dat hij sindsdien weer obscuur geworden is zegt natuurlijk nogal wat. Maar het is een aanrader om ook eens wat diverser leesvoer tot je te nemen, vooral voor jou
Dit dus.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:15 schreef Monolith het volgende:
Ik snap ook niet waarom mensen zo in een spasme schieten over het woordje fascisme. Trump valt natuurlijk gewoon in hetzelfde rijtje te scharen als een Erdogan, Orban of Poetin. Autoritaire leiders die geen moer geven om kernwaarden van een vrije samenleving zoals vrije pers, eerlijke verkiezingen, pluriformiteit, scheiding der machten en ga zo maar door. Het grote verschil is dat de VS als federale staat met nog een relatief goed functionerende rechtsstaat vergeleken met die andere landen iets robuuster is dan die landen, maar als de Republikeinen wat langduriger de macht houden dan kan het daar ook misgaan.
Nou precies dit dus ....quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:15 schreef Monolith het volgende:
Het is een soort paniekreactie. De boodschap dat Trump een gevaar is voor van alles en nogwat komt maar steeds niet over. Dat kan natuurlijk niet aan die taktiek liggen, dus moet de boodschap verder geëscaleerd worden. Dat zie je ook aan die review, deze kerel is dapper omdat hij Trump een fascist durft te noemen om daarmee een waarschuwing af te geven. Het gaat allemaal om die boodschap, of Trump daadwerkelijk historisch gezien een fascist genoemd kan worden is bijzaak.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:15 schreef Monolith het volgende:
Ik snap ook niet waarom mensen zo in een spasme schieten over het woordje fascisme.
Gefeliciteerd met het ontdekken van de stijlfiguur hyperbool. Doe er je voordeel meequote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je komt nog steeds ook niet verder dan 'alles rechts van Mao vindt hij fascistisch'. Dat onderbouw je verder niet,
quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Gefeliciteerd met het ontdekken van de stijlfiguur hyperbool. Doe er je voordeel meeHet punt is dus dat deze kerel geen onderscheid maakt en, zoals de review letterlijk zegt, alles en iedereen wat maar enigzins beschouwd kan worden als 'rechts' gelijksteld aan fascisten.
quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:28 schreef KoosVogels het volgende:
Tip voor het vervolg: doe op z'n minst een poging om je boude claims te onderbouwen. Niemand hier wordt wijzer van de beschuldiging dat een auteur 'iedereen rechts van Mao een fascist vindt'. Zulke hyperbolen verschaffen geen greintje kennis of inzicht.
Alsof je geïnteresseerd bent in inzichtquote:
Tja, waarom vraag je het danquote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:29 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja ja tuurlijk joh. Ik geloof er alleen geen zak van.
Even een kleine recap:quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Alsof je geïnteresseerd bent in inzichtMeneer komt op hoge poten het topic binnenwandelen zonder ooit een woord gelezen te hebben over het onderwerp en probeert dan met een hautain toontje anderen de les te lezen.
Het is echt veel beter als je gewoon post over dingen waar je misschien enige kennis over hebt, geloof me
Nou Koos het is allemaal leuk en aardig, maar nou moet je niet gaan liegen hé. Ik zei dit:quote:Op vrijdag 28 maart 2025 15:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
MoreDakka stormt het topic binnen en beweert dat we hier te maken hebben met een prutser, die van toeten noch blazen weet. Hij onderbouwt dat door te stellen dat hij 'iedereen rechts van Mao beschouwt als een fascist'. Na enig aandringen verwijst hij naar recensies, waarin inderdaad kritiek wordt geuit op onderdelen van de werken van Stanley, maar hij nergens wordt aangeduid als een of andere onwetende charlaten. Integendeel.
Dat is alles. Daarna vlogen de persoonlijke aanvallen van onder andere jou me meteen om de oren. Allemaal van mensen die nog nooit een woord gelezen hebben van de beste manquote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Is er iemand die Jason Stanley serieus neemt?![]()
Die kerel noemt je al fascist als je vindt dat communisme niet zo'n goed idee is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |