abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 maart 2025 @ 10:56:05 #101
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217205138
Hoe je het ook noemt, het gaat volledig fout in de VS, of het nu komt door fascisme of gewoon puur racisme, het is een beetje sneu om dan mensen die er middenin zitten belachelijk te maken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_217205353
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:56 schreef Vis1980 het volgende:
Hoe je het ook noemt, het gaat volledig fout in de VS, of het nu komt door fascisme of gewoon puur racisme, het is een beetje sneu om dan mensen die er middenin zitten belachelijk te maken.
Ben je bekend met het werk van de beste kerel? 'Er middenin zitten', kom op zeg _O-
  vrijdag 28 maart 2025 @ 11:37:50 #103
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217205740
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 11:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ben je bekend met het werk van de beste kerel? 'Er middenin zitten', kom op zeg _O-
Deze gast?

quote:
Jason Stanley (born 1969) is an American philosopher who is currently the Jacob Urowsky Professor of Philosophy at Yale University[1][2] but has accepted an appointment at the University of Toronto based on what he describes as the deteriorating political situation in the United States.[3][4]

He is best known for his contributions to philosophy of language and epistemology,[5] which often draw upon and influence other fields, including linguistics and cognitive science.

He has written for popular audiences in The New York Times, The Guardian, The Washington Post, Rolling Stone, The New Republic, and many other publications in the United States and abroad.[5]

In his more recent work, Stanley has brought tools from philosophy of language and epistemology to bear on questions of political philosophy, for example in his 2015 book, How Propaganda Works, and his 2023 book, The Politics of Language.
quote:
After receiving his doctorate, Stanley accepted a position at University College, Oxford, as a stipendiary lecturer. He returned to New York and taught at Cornell University until 2000. He was appointed an Associate Professor of Philosophy at the University of Michigan, Ann Arbor.[5] In 2004, he moved to the department of philosophy at Rutgers University, where he taught from 2004 to 2013. In March 2013 he accepted a professorship at Yale University.[10]

Stanley is the author of seven books, including How Propaganda Works (2015)[11] and How Fascism Works (2018). As a philosopher of language[12] and an authority on propaganda and fascism, Stanley's work often views contemporary politics and foreign affairs through the lens of Nazi Germany and the Holocaust.[13] He has been interviewed by Vox in 2018[14] and 2021;[15] NPR in 2020;[2] KCRW in Los Angeles in 2020;[16] and WBUR in Boston in 2021.[17]

On March 28, 2025, Stanley accepted a position at the University of Toronto's Munk School in Canada due to the political climate in the United States [3][4]
Wat een debiel, joh, je hebt gelijk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 28 maart 2025 @ 11:45:04 #104
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217205839
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 11:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Deze gast?
[..]
[..]
MoreDakka gooit met poep naar een bekend professor en schrijver. Sneu.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_217205858
En hij zit er zeker midden in, hij woont tenslotte (nog) in de USA en is (nog) US Citizen.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_217205864
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 11:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Deze gast?
[..]
[..]
Het antwoord is dus nee. Geen verrassing. :)
pi_217205891
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 11:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
MoreDakka gooit met poep naar een bekend professor en schrijver. Sneu.
Ben je bekend met zijn werk? Nee hé? :)
pi_217206220
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 11:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, maar ik zie dat z'n boek How Fascism Works alom wordt geprezen:

How Fascism Works review: a vital read for a nation under Trump

En sorry, maar ik heb jou nog nooit kunnen betrappen op enige intellectuele diepgang. Dus jouw afkeuring zegt mij persoonlijk niks.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 28 maart 2025 @ 12:27:32 #109
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_217206260
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 11:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Who cares. Ik ben bekend met jou. Helaas.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 28 maart 2025 @ 12:32:37 #110
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217206301
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 10:09 schreef Perrin het volgende:

[..]
Niet verrassend dat jij weer eens niet verder komt dan wat goedkope ad hominems.
En straks weer mekkeren dat er geen niveau is, de MoraDakka special. Een van mijn favoriete rubrieken op dit forum.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_217206327
We zijn dan wel bekend met de uitspraken van het Trump circus, het oppakken van studenten vanwege hun mening, het uitzetten van illegalen waarvan men schreeuwt dat het criminelen zijn.

Gisteren nog het propaganda van een van de circusartiesten filmpje uit een gevangenkamp in elk Salvador.

De democratisch rechtstaat opzij schuiven zoals het VS circus aan het doen is grenst toch echt aan fascistische maatregelen aan.

Maar laten we een persoon die naar Canada vlucht die zulke dingen benoemt maar zwarte piet maken. :')
pi_217206762
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 12:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee, maar ik zie dat z'n boek How Fascism Works alom wordt geprezen:

How Fascism Works review: a vital read for a nation under Trump

En sorry, maar ik heb jou nog nooit kunnen betrappen op enige intellectuele diepgang. Dus jouw afkeuring zegt mij persoonlijk niks.
Heb je dat boek gelezen? Natuurlijk niet, daarom google je maar gewoon een review van de Guardian. Beetje zielig hoor. Natuurlijk zal de Guardian niet kritisch zijn _O-

Een veel betere review: http://quarterly.politics(...)s-how-fascism-works/

En vanuit de marxistische kant: https://marxandphilosophy(...)-by-devin-zane-shaw/

https://www.leftvoice.org/thats-not-how-fascism-works/

https://archive.ph/cK7LY
Zelfs de review van de NYT geeft aan hoe plat het allemaal is. Inhoudsloos. Dit soort 'Trump is een fascist!!!' geroep was zelfs in 2018 al gedateerd. Er is niemand die deze kerel als filosoof serieus neemt, en nog minder als een soort van expert op het gebied van fascisme.

Net doen alsof deze kerel enige invloed heeft en dat zijn gelul over verhuizen naar Canada voor wie dan ook interessant is, is achterlijk. De enige mensen die weten wie hij is hebben twitter brainrot, wat ook blijkt uit het feit dat Perrin met een tweetje uit zijn fuik komt en verder niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door MoreDakka op 28-03-2025 13:39:11 ]
pi_217206783
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 12:36 schreef Basp1 het volgende:
We zijn dan wel bekend met de uitspraken van het Trump circus, het oppakken van studenten vanwege hun mening, het uitzetten van illegalen waarvan men schreeuwt dat het criminelen zijn.

Gisteren nog het propaganda van een van de circusartiesten filmpje uit een gevangenkamp in elk Salvador.

De democratisch rechtstaat opzij schuiven zoals het VS circus aan het doen is grenst toch echt aan fascistische maatregelen aan.

Maar laten we een persoon die naar Canada vlucht die zulke dingen benoemt maar zwarte piet maken. :')
Altijd leuk, whatabouttism. Niveautje hoor!
pi_217206891
Het is weer typisch. Iemand komt met een fuiktweetje over een of andere onbenul maar weet verder helemaal niets over die kerel, heeft nog nooit een bladzijde van zijn werk gelezen maar ja, omdat hij in die fuik bekend is moet en zal hij verdedigd worden. Enige kritiek leidt meteen tot het wild om zich heen slaan en persoonlijke aanvallen. Blijft toch jammer, maar op zich is het niet verrassend. Zeker als de tweet komt van The Serfs, een extreem-linkse idioot die zichzelf constant belachelijk maakt, door debatten te verliezen van andere online idioten als Tim Pool en Lauren Southern _O-

Dat je zo iemand volgt en z'n posts ook serieus neemt, vooruit. Maar kom dan niet hier met die troep.
pi_217207037
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 12:36 schreef Basp1 het volgende:

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 13:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Altijd leuk, whatabouttism. Niveautje hoor!
Whatabout Trump in een Topic over Trump.

Je verzint het niet :7
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217207051
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 13:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]
Whatabout Trump in een Topic over Trump.

Je verzint het niet :7
Dit topic gaat niet over Trump, zeer matige trollpoging helaas.
pi_217207114
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 13:22 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Heb je dat boek gelezen? Natuurlijk niet, daarom google je maar gewoon een review van de Guardian. Beetje zielig hoor. Natuurlijk zal de Guardian niet kritisch zijn _O-

Een veel betere review: http://quarterly.politics(...)s-how-fascism-works/

En vanuit de marxistische kant: https://marxandphilosophy(...)-by-devin-zane-shaw/

https://www.leftvoice.org/thats-not-how-fascism-works/

https://archive.ph/cK7LY
Zelfs de review van de NYT geeft aan hoe plat het allemaal is. Inhoudsloos. Dit soort 'Trump is een fascist!!!' geroep was zelfs in 2018 al gedateerd. Er is niemand die deze kerel als filosoof serieus neemt, en nog minder als een soort van expert op het gebied van fascisme.
Je citeert een opiniestuk van de beste man zelf. Geen idee welk punt je daarmee probeert te maken. Een snelle zoekopdracht leert mij dat reviewers vooral verdeeld zijn. En ja, dat zie je vaker met boeken. Mijn bezwaar is dan ook vooral dat jij er een karikatuur van maakt, de indruk wekt alsof deze man totaal incompetent is.

En dat slaat natuurlijk nergens op. Temeer omdat jij het boek overduidelijk zelf niet hebt gelezen en ik ten zeerste betwijfel of jij überhaupt de moeite neemt om dit soort non-fictie te lezen.

Maar dat fascisme - al is het wellicht beter om autoritarisme te gebruiken - bezig is aan een opmars, dat lijdt geen twijfel. Ik zou je Autocratie BV van Anne Applebaum van harte aanraden (al weet ik dat jij dat boek niet gaat lezen).
pi_217207180
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 13:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit topic gaat niet over Trump, zeer matige trollpoging helaas.
Nee, het gaat over madeliefjes _O-

Anyway, het was geen whataboutism.

Dat is inderdaad een matige trollpoging van je.

Maar niet onverwacht.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217207216
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 05:01 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik weet niet op welke diagnose je doelt maar ik heb vooral de indruk dat Trump en zijn MAGA-leger bestaan uit een stelletje arrogante, rancuneuze, kleinzielige, intolerante, onverantwoordelijk en incompetente egootjes die in een alternatieve werkelijkheid leven.
De maatschappelijke diagnose van MAGA en progressieve Amerikanen vertoont gek genoeg best wat raakvlakken. Beide stromingen signaleren dat globalisme en neoliberalisme de samenleving hebben ontwricht. Een deel van de middenklasse is uitgehold doordat miljoenen verdwenen naar lage lonenlanden, zonder dat daar iets voor terugkwam. Sociale mobiliteit is tot stilstand gekomen in de VS. Geld bepaalt de toon van het debat, met als gevolg dat een nieuwe elite is ontstaan.

Ook in MAGA-land heerst nog altijd veel woede over de nasleep van de kredietcrisis. Banken werden met miljarden belastinggeld gered, terwijl gewone Amerikanen aan hun lot werden overgelaten, zonder huis en baan. Dat heeft diepe sporen achtergelaten in de Amerikaanse samenleving.

Trump speelt al sinds 2015 slim in op deze (terechte) woede en machteloosheid. Het verschil zit hem vooral in de oplossingen en de daarmee gepaard gaande toekomstvisie. Die verschilt natuurlijk radicaal.

In Europa geldt ongeveer hetzelfde, al zijn de problemen hier van een iets andere aard. Laatst heb ik In Onze Tijd van Tim Fransen gelezen en kort daarna Opstand van Marijn Kruk, wat gaat over de opkomst van populistisch en conservatief rechts in Europa.

Fransen verhaalt over de westerse obsessie met individualiteit en het gebrekkige burgerschap dat daaruit voortkomt. De conservatieven signaleren precies hetzelfde. Alleen hebben beide stromingen andere oplossingen voor ogen.
pi_217207241
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 13:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat slaat natuurlijk nergens op. Temeer omdat jij het boek overduidelijk zelf niet hebt gelezen
Jawel, als in, ik heb een poging gedaan. Maar het was echt heel slecht, er was nul komma nul daadwerkelijke informatie over fascisme en het is allemaal platgeslagen met als doel om Trump een fascist te noemen. Puur spreken voor eigen parochie, zoals gezegd de beste man noemt iedereen links van Mao een fascist. Ik ben ook wel eens andere werken van hem tegen gekomen, waaronder zijn oeuvre op twitter. Waar denk je dat ik die kerel van ken? Hij is niet voor niets een meme hé :D Als we dan toch twitter moeten citeren:

twitter

Valt me tegen van je, Koos. Je kent de man niet, je hebt nooit een woord van hem gelezen en hebt geen idee wat voor reputatie of invloed hij daadwerkelijk heeft. En dan toch er voor kiezen om volledig feitenvrij te raaskallen in dit topic en alleen maar andere posters op de man aanvallen en in paniek wat te googlen. Waarom die keuze? Het is een raadsel. Misschien een soort misplaatst gevoel van superieuriteit.
pi_217207372
quote:
U.S. arms sales delays are creating uncertainty in Taiwan’s defense strategy, and the consequences could be costly.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3llgv5g7jyc2d
De 'focus op Azië' is ook al weg.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 maart 2025 @ 14:22:37 #122
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_217207392
Een andere "vraag" wat ik heb is what the actual fuck de mensen die op Trump hebben gestemd, en nu al genoeg hebben van Trump, nou eigenlijk hadden verwacht dat er ging gebeuren?

Dachten ze echt dat Trump en zijn elite groepje zich hard gingen maken voor de gewone burger?
pi_217207404
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 14:22 schreef Evenstar het volgende:
Een andere "vraag" wat ik heb is what the actual fuck de mensen die op Trump hebben gestemd, en nu al genoeg hebben van Trump, nou eigenlijk hadden verwacht dat er ging gebeuren?

Dachten ze echt dat Trump en zijn elite groepje zich hard gingen maken voor de gewone burger?
Nee, ze dachten dat hij die anderen te grazen zou nemen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 28 maart 2025 @ 14:25:11 #124
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_217207414
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 14:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee, ze dachten dat hij die anderen te grazen zou nemen.
Mja, dat is waar het vaakt begint. Altijd denken dat ze de anderen aanpakken, en je bek houden zolang je zelf niet gepakt wordt.
pi_217207465
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2025 14:05 schreef MoreDakka het volgende:
beste man noemt iedereen links van Mao een fascist
Andere links.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')