Ben je bekend met het werk van de beste kerel? 'Er middenin zitten', kom op zegquote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:56 schreef Vis1980 het volgende:
Hoe je het ook noemt, het gaat volledig fout in de VS, of het nu komt door fascisme of gewoon puur racisme, het is een beetje sneu om dan mensen die er middenin zitten belachelijk te maken.
Deze gast?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ben je bekend met het werk van de beste kerel? 'Er middenin zitten', kom op zeg
quote:Jason Stanley (born 1969) is an American philosopher who is currently the Jacob Urowsky Professor of Philosophy at Yale University[1][2] but has accepted an appointment at the University of Toronto based on what he describes as the deteriorating political situation in the United States.[3][4]
He is best known for his contributions to philosophy of language and epistemology,[5] which often draw upon and influence other fields, including linguistics and cognitive science.
He has written for popular audiences in The New York Times, The Guardian, The Washington Post, Rolling Stone, The New Republic, and many other publications in the United States and abroad.[5]
In his more recent work, Stanley has brought tools from philosophy of language and epistemology to bear on questions of political philosophy, for example in his 2015 book, How Propaganda Works, and his 2023 book, The Politics of Language.
Wat een debiel, joh, je hebt gelijk.quote:After receiving his doctorate, Stanley accepted a position at University College, Oxford, as a stipendiary lecturer. He returned to New York and taught at Cornell University until 2000. He was appointed an Associate Professor of Philosophy at the University of Michigan, Ann Arbor.[5] In 2004, he moved to the department of philosophy at Rutgers University, where he taught from 2004 to 2013. In March 2013 he accepted a professorship at Yale University.[10]
Stanley is the author of seven books, including How Propaganda Works (2015)[11] and How Fascism Works (2018). As a philosopher of language[12] and an authority on propaganda and fascism, Stanley's work often views contemporary politics and foreign affairs through the lens of Nazi Germany and the Holocaust.[13] He has been interviewed by Vox in 2018[14] and 2021;[15] NPR in 2020;[2] KCRW in Los Angeles in 2020;[16] and WBUR in Boston in 2021.[17]
On March 28, 2025, Stanley accepted a position at the University of Toronto's Munk School in Canada due to the political climate in the United States [3][4]
MoreDakka gooit met poep naar een bekend professor en schrijver. Sneu.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Deze gast?
[..]
[..]
Wat een debiel, joh, je hebt gelijk.
Het antwoord is dus nee. Geen verrassing.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Deze gast?
[..]
[..]
Wat een debiel, joh, je hebt gelijk.
Ben je bekend met zijn werk? Nee hé?quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
MoreDakka gooit met poep naar een bekend professor en schrijver. Sneu.
Nee, maar ik zie dat z'n boek How Fascism Works alom wordt geprezen:quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ben je bekend met zijn werk? Nee hé?
Who cares. Ik ben bekend met jou. Helaas.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 11:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ben je bekend met zijn werk? Nee hé?
En straks weer mekkeren dat er geen niveau is, de MoraDakka special. Een van mijn favoriete rubrieken op dit forum.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 10:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet verrassend dat jij weer eens niet verder komt dan wat goedkope ad hominems.
Heb je dat boek gelezen? Natuurlijk niet, daarom google je maar gewoon een review van de Guardian. Beetje zielig hoor. Natuurlijk zal de Guardian niet kritisch zijnquote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, maar ik zie dat z'n boek How Fascism Works alom wordt geprezen:
How Fascism Works review: a vital read for a nation under Trump
En sorry, maar ik heb jou nog nooit kunnen betrappen op enige intellectuele diepgang. Dus jouw afkeuring zegt mij persoonlijk niks.
Altijd leuk, whatabouttism. Niveautje hoor!quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:36 schreef Basp1 het volgende:
We zijn dan wel bekend met de uitspraken van het Trump circus, het oppakken van studenten vanwege hun mening, het uitzetten van illegalen waarvan men schreeuwt dat het criminelen zijn.
Gisteren nog het propaganda van een van de circusartiesten filmpje uit een gevangenkamp in elk Salvador.
De democratisch rechtstaat opzij schuiven zoals het VS circus aan het doen is grenst toch echt aan fascistische maatregelen aan.
Maar laten we een persoon die naar Canada vlucht die zulke dingen benoemt maar zwarte piet maken.
quote:Op vrijdag 28 maart 2025 12:36 schreef Basp1 het volgende:
We zijn dan wel bekend met de uitspraken van het Trump circus, het oppakken van studenten vanwege hun mening, het uitzetten van illegalen waarvan men schreeuwt dat het criminelen zijn.
Gisteren nog het propaganda van een van de circusartiesten filmpje uit een gevangenkamp in elk Salvador.
De democratisch rechtstaat opzij schuiven zoals het VS circus aan het doen is grenst toch echt aan fascistische maatregelen aan.
Maar laten we een persoon die naar Canada vlucht die zulke dingen benoemt maar zwarte piet maken.
Whatabout Trump in een Topic over Trump.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Altijd leuk, whatabouttism. Niveautje hoor!
Dit topic gaat niet over Trump, zeer matige trollpoging helaas.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
[..]
Whatabout Trump in een Topic over Trump.
Je verzint het niet
Je citeert een opiniestuk van de beste man zelf. Geen idee welk punt je daarmee probeert te maken. Een snelle zoekopdracht leert mij dat reviewers vooral verdeeld zijn. En ja, dat zie je vaker met boeken. Mijn bezwaar is dan ook vooral dat jij er een karikatuur van maakt, de indruk wekt alsof deze man totaal incompetent is.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:22 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heb je dat boek gelezen? Natuurlijk niet, daarom google je maar gewoon een review van de Guardian. Beetje zielig hoor. Natuurlijk zal de Guardian niet kritisch zijn
Een veel betere review: http://quarterly.politics(...)s-how-fascism-works/
En vanuit de marxistische kant: https://marxandphilosophy(...)-by-devin-zane-shaw/
https://www.leftvoice.org/thats-not-how-fascism-works/
https://archive.ph/cK7LY
Zelfs de review van de NYT geeft aan hoe plat het allemaal is. Inhoudsloos. Dit soort 'Trump is een fascist!!!' geroep was zelfs in 2018 al gedateerd. Er is niemand die deze kerel als filosoof serieus neemt, en nog minder als een soort van expert op het gebied van fascisme.
Nee, het gaat over madeliefjesquote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over Trump, zeer matige trollpoging helaas.
De maatschappelijke diagnose van MAGA en progressieve Amerikanen vertoont gek genoeg best wat raakvlakken. Beide stromingen signaleren dat globalisme en neoliberalisme de samenleving hebben ontwricht. Een deel van de middenklasse is uitgehold doordat miljoenen verdwenen naar lage lonenlanden, zonder dat daar iets voor terugkwam. Sociale mobiliteit is tot stilstand gekomen in de VS. Geld bepaalt de toon van het debat, met als gevolg dat een nieuwe elite is ontstaan.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 05:01 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik weet niet op welke diagnose je doelt maar ik heb vooral de indruk dat Trump en zijn MAGA-leger bestaan uit een stelletje arrogante, rancuneuze, kleinzielige, intolerante, onverantwoordelijk en incompetente egootjes die in een alternatieve werkelijkheid leven.
Jawel, als in, ik heb een poging gedaan. Maar het was echt heel slecht, er was nul komma nul daadwerkelijke informatie over fascisme en het is allemaal platgeslagen met als doel om Trump een fascist te noemen. Puur spreken voor eigen parochie, zoals gezegd de beste man noemt iedereen links van Mao een fascist. Ik ben ook wel eens andere werken van hem tegen gekomen, waaronder zijn oeuvre op twitter. Waar denk je dat ik die kerel van ken? Hij is niet voor niets een meme héquote:Op vrijdag 28 maart 2025 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat slaat natuurlijk nergens op. Temeer omdat jij het boek overduidelijk zelf niet hebt gelezen
De 'focus op Azië' is ook al weg.quote:U.S. arms sales delays are creating uncertainty in Taiwan’s defense strategy, and the consequences could be costly.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3llgv5g7jyc2d
Nee, ze dachten dat hij die anderen te grazen zou nemen.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:22 schreef Evenstar het volgende:
Een andere "vraag" wat ik heb is what the actual fuck de mensen die op Trump hebben gestemd, en nu al genoeg hebben van Trump, nou eigenlijk hadden verwacht dat er ging gebeuren?
Dachten ze echt dat Trump en zijn elite groepje zich hard gingen maken voor de gewone burger?
Mja, dat is waar het vaakt begint. Altijd denken dat ze de anderen aanpakken, en je bek houden zolang je zelf niet gepakt wordt.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, ze dachten dat hij die anderen te grazen zou nemen.
Andere links.quote:Op vrijdag 28 maart 2025 14:05 schreef MoreDakka het volgende:
beste man noemt iedereen links van Mao een fascist
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |