Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
An now back to GreedLand en Tariffs.....quote:bron: cnn
Trump: "I want to find if there's any mistake or if Signal doesn't work. It could be that Signal is not very good company," he said.
....
“I think Signal could be defective, to be honest with you,” Trump later added. “We use Signal, and everybody uses Signal, but it could be a defective platform, and we’re gonna have to find that out.”
De Republikeinen ja. Bizar hè.quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Mooi al die hypocrieten.
[ x ]
https://x.com/7744St/status/1904962533926010970
Ze moeten ook wel denken dat iedereen extreem dom is, om iets wat ze zelf bevestigen een hoax te noemen.quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De Republikeinen ja. Bizar hè.
De mond vol over die mails en de garage van Biden en weet ik wat allemaal, en moet je ze nu eens horen.
Waar gaat dit over? Het klinkt alsof hij een soort stal met vrouwen heeft bevrucht -the fertilisation president- die o.a. een zak met cadeautjes krijgen om ze gelukkig te houden tot de bevalling. Maar dat lijkt me zelfs te gek voor Trump.quote:Op woensdag 26 maart 2025 22:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3llclkqz7rc2o
[ afbeelding ]
Dat is naar aanleiding van zijn executive order dat vrouwen makkelijker toegang krijgen tot IVF nadat de Supreme Court in Alabama vorig jaar had besloten dat eventueel overschot aan ingevroren embryo's niet vernietigd mag worden.quote:Op donderdag 27 maart 2025 02:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Waar gaat dit over? Het klinkt alsof hij een soort stal met vrouwen heeft bevrucht -the fertilisation president- die o.a. een zak met cadeautjes krijgen om ze gelukkig te houden tot de bevalling. Maar dat lijkt me zelfs te gek voor Trump.
Wat is de context?
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lld5kd2uks2r
?The Resistance Fighters news? ?@:resistancefighters.bsky.social?
·
10m
Ugh, I commented about this to OP, but I recommend looking into the German aryan breeding program, Lebensborn. This is giving me major parallels. The guy that is best friends with a freak billionaire that's obsessed with nazi dog whistles, did nazi salutes, and intentionally did eugenics so -
Zij begint ook langzaam steeds zuurder te kijken. Kan het wel begrijpen als je dagtaak leugens verkopen is.quote:Op donderdag 27 maart 2025 00:07 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3llccksq3r22j
[ afbeelding ]
Maar Hegseth zegt het zelf![]()
MAGA-logica!
Ja, Maga is inderdaad enorm hypocriet.quote:Op woensdag 26 maart 2025 23:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Mooi al die hypocrieten.
[ x ]
https://x.com/7744St/status/1904962533926010970
Is dit in Moskou?quote:Op donderdag 27 maart 2025 08:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
The New Video of Federal Agents Ambushing a Student and Disappearing With Her Should Chill You to Your Core
https://slate.com/news-an(...)-rumeysa-ozturk.html
Federal agents? Waar is dat aan te zien?
Bekijk deze YouTube-video
Huiveringwekkend.
En niet te vergeten Sims 4quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:02 schreef Lyrewyn het volgende:
Ik heb me de afgelopen jaren flink zitten verkneukelen om de onkunde van de Russische geheime dienst: geheim agenten die bij hun arrestatie de bonnetjes van de Moskouse taxi nog in hun portemonnee hadden zitten, Navalny die een KGB'er telefonisch onder druk zette en hem zo een bekentenis ontfutselde over de moordplannen op hemzelf. Kostelijk.
Maar zoals we vaker hebben gezien de afgelopen weken, is er altijd een overtreffende trap. Staatsgeheime informatie delen via Signal, nota bene vlak nadat er door het Pentagon een waarschuwing was afgegeven, contactgegevens en wachtwoorden van hoogwaardigheidsbekleders die door iedere amateur kunnen worden binnengehengeld, en dit alles ook nog bagatelliseren of simpelweg ontkennen dat dit onwettig of zelfs maar gevaarlijk is. Het is het toppunt van amateurisme, onkunde en arrogantie.
Onbestaanbaar.
Nog even en ze zijn te herkennen aan het zwarte uniform met rode band om de arm.quote:Op donderdag 27 maart 2025 08:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
The New Video of Federal Agents Ambushing a Student and Disappearing With Her Should Chill You to Your Core
https://slate.com/news-an(...)-rumeysa-ozturk.html
Federal agents? Waar is dat aan te zien?
Bekijk deze YouTube-video
Huiveringwekkend.
woordvoerders modus aan.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nog even en ze zijn te herkennen aan het zwarte uniform met rode band om de arm.
Nou, en vooral iedereen en zijn moeder de schuld geven. Goldberg is een rioolrat, de fake news media, de Democraten, de Signal app is defectquote:Op donderdag 27 maart 2025 09:02 schreef Lyrewyn het volgende:
Ik heb me de afgelopen jaren flink zitten verkneukelen om de onkunde van de Russische geheime dienst: geheim agenten die bij hun arrestatie de bonnetjes van de Moskouse taxi nog in hun portemonnee hadden zitten, Navalny die een KGB'er telefonisch onder druk zette en hem zo een bekentenis ontfutselde over de moordplannen op hemzelf. Kostelijk.
Maar zoals we vaker hebben gezien de afgelopen weken, is er altijd een overtreffende trap. Staatsgeheime informatie delen via Signal, nota bene vlak nadat er door het Pentagon een waarschuwing was afgegeven, contactgegevens en wachtwoorden van hoogwaardigheidsbekleders die door iedere amateur kunnen worden binnengehengeld, en dit alles ook nog bagatelliseren of simpelweg ontkennen dat dit onwettig of zelfs maar gevaarlijk is. Het is het toppunt van amateurisme, onkunde en arrogantie.
Onbestaanbaar.
En dan nog voor de tweede termijn dat gezeik met geclassificeerde documenten, daar komt ook ooit van uit wat daar allemaal voor duistere dingen mee zijn gedaan. Veel gegevens van mensen die niet zomaar gedeeld mochten worden zijn denk ik voor geld gedeeld met geïnteresseerde partijen.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:02 schreef Lyrewyn het volgende:
Onbestaanbaar.
Ik neem dit soort dingen zeer serieus, als je hardcore Wilders-fans de ruimte geeft gaat dit ook hier gebeuren.quote:Op donderdag 27 maart 2025 09:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nog even en ze zijn te herkennen aan het zwarte uniform met rode band om de arm.
Het is zeer gevaarlijk idd, en ze begeven zich daar meer en meer op een inmiddels heel erg hellend pad.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:10 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik neem dit soort dingen zeer serieus, als je hardcore Wilders-fans de ruimte geeft gaat dit ook hier gebeuren.
Ja maar dan kan je toch alles doen wat je wil want democratisch gekozen???????????quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:10 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik neem dit soort dingen zeer serieus, als je hardcore Wilders-fans de ruimte geeft gaat dit ook hier gebeuren.
Tja, gewoon even in Lusha gegooid?quote:Op donderdag 27 maart 2025 00:36 schreef proud_mami het volgende:
VS Minister van Defensie Pete Hegseth: Zijn contactgegevens konden worden gevonden met behulp van een commerciële mensenzoeker.
Het is ook heel serieus. Eigenlijk is de domheid van Trump met Musk het enige wat een succesvolle implementatie van Project 2025 met bijbehorende fascisme nog in de weg staat. Als zij niet met de Tariffs en kettingzaag de hele economie naar een recessie brachten, zou er veel minder weerstand zijn. JD Vance heeft het wel door, vandaar zijn rant tegen Musk. Ze hadden Trump natuurlijk wel nodig als useful idiot, maar helaas is hij iets te veel idiot voor hun agenda.quote:Op donderdag 27 maart 2025 10:10 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik zou de symbolische waarde van Trumps domheid niet onderschatten. Uit de reacties van de minions op Signalgate blijkt wel dat er van ze verwacht wordt exact de talking points van Trump zelf te herhalen, en de hypocrisie die uit die talking points/dat verweer blijkt (journalist is de schuldige, geen classified info, signal gewoon goedgekeurd) speelt niet in hun nadeel zoals in een normalere wereld wel het geval zou zijn, maar moet juist hun machtspositie en eeuwige gelijk onderstrepen. Waarheid, kundigheid en integriteit worden afgeschreven als waarden, het enige dat er nog toe doet is je zin krijgen (might makes right) en anderen het zwijgen opleggen. Trumps 'domheid' is daarvan het boegbeeld.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Het is ook heel serieus. Eigenlijk is de domheid van Trump met Musk het enige wat een succesvolle implementatie van Project 2025 met bijbehorende fascisme nog in de weg staat. Als zij niet met de Tariffs en kettingzaag de hele economie naar een recessie brachten, zou er veel minder weerstand zijn. JD Vance heeft het wel door, vandaar zijn rant tegen Musk. Ze hadden Trump natuurlijk wel nodig als useful idiot, maar helaas is hij iets te veel idiot voor hun agenda.
Gewoon importheffingen op dode soldaten.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:56 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3llcup4tb4k2q
[ afbeelding ]
Gesneuvelde soldaten zijn door Trump al eerder "suckers" en "losers" genoemd.quote:Op donderdag 27 maart 2025 13:56 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3llcup4tb4k2q
[ afbeelding ]
Nou ja, 'meneer Rutte' is natuurlijk secretaris generaal van de NAVO en in die hoedanigheid sterk afhankelijk van de VS. Het tegenwicht bieden is daar meer aan de leiders van Europese landen en ook aan de EU. De 'strategische onafhankelijkheid' die Frankrijk al decennia hartstochtelijk bepleit is lang weggehoond en men is zich ook veel te laat gaan realiseren hoe noodzakelijk dat is. De echte daadkracht lijkt bij veel landen nu pas te komen, maar je bent nog niet van de ene op dag volledig onafhankelijk van de partner waar je voor defensie decennialang op hebt geleund natuurlijk.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:03 schreef Toby56 het volgende:
Je kunt het blijven proberen, de rijkste (en inmiddels zeer invloedrijke) man ter wereld en de man die al 10 jaar de Amerikaanse- en wereldpolitiek beheerst 'dom' noemen.
Alsof het nog steeds 2015 is en je in de kroeg de beste mop vertelt als je zegt "over 10 jaar zijn Donald Trump en Elon Musk de baas".
Het politieke verzet, zowel nationaal als internationaal, is er eigenlijk nog steeds nauwelijks.
De Democraten zijn verward en zeer verdeeld, en meneer Rutte wil de boel zoveel mogelijk bij mekaar houden. Want de neo-fascisten uit de VS en Europa horen blijkbaar bij elkaar.
De eventuele vertragingen in Project 2025 zijn niet te 'danken' aan de 'domheid' van Trump en Musk, of van een paar anderren.
Eigenlijk zijn ze alleen te danken aan het feit dat de rechterlijke macht in de VS en de president van een land in oorlog niet zomaar wensen te buigen.
Maar voor het grootste gedeelte loopt Project 2025 als een trein.
Ik vermoed dat we in de praktijk inmiddels al aardig onafhankelijk zijn van de grootste NAVO-partner. Of we nu willen of niet.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:14 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, 'meneer Rutte' is natuurlijk secretaris generaal van de NAVO en in die hoedanigheid sterk afhankelijk van de VS. Het tegenwicht bieden is daar meer aan de leiders van Europese landen en ook aan de EU. De 'strategische onafhankelijkheid' die Frankrijk al decennia hartstochtelijk bepleit is lang weggehoond en men is zich ook veel te laat gaan realiseren hoe noodzakelijk dat is. De echte daadkracht lijkt bij veel landen nu pas te komen, maar je bent nog niet van de ene op dag volledig onafhankelijk van de partner waar je voor defensie decennialang op hebt geleund natuurlijk.
Het feit dat een democraat een verkiezing in een district van Pennsylvania heeft gewonnen dat al 136 jaar Republikeins was is toch wel een teken dat de kiezers toch echt niet tevreden zijn en dat kan serieuze gevolgen hebben voor de implementatie van Project 2025. En dat de kiezers afstand nemen komt denk ik grotendeels niet omdat ze het ideologisch niet met de Republikeinen eens zijn, maar vanwege de economie. Ik blijf erbij dat een Trump die minder wappert met tariffs en de bijbehorende onrust en een Musk die wat minder rigoureus te werk zou gaan veel en veel gevaarlijker zou zijn als het gaat om fascisme en Project 2025. En ja, dat vind ik dom, maar in dit geval komt dat goed uit.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:03 schreef Toby56 het volgende:
Je kunt het blijven proberen, de rijkste (en inmiddels zeer invloedrijke) man ter wereld en de man die al 10 jaar de Amerikaanse- en wereldpolitiek beheerst 'dom' noemen.
Alsof het nog steeds 2015 is en je in de kroeg de beste mop vertelt als je zegt "over 10 jaar zijn Donald Trump en Elon Musk de baas".
Het politieke verzet, zowel nationaal als internationaal, is er eigenlijk nog steeds nauwelijks.
De Democraten zijn verward en zeer verdeeld, en meneer Rutte wil de boel zoveel mogelijk bij mekaar houden. Want de neo-fascisten uit de VS en Europa horen blijkbaar bij elkaar.
De eventuele vertragingen in Project 2025 zijn niet te 'danken' aan de 'domheid' van Trump en Musk, of van een paar anderren.
Eigenlijk zijn ze alleen te danken aan het feit dat de rechterlijke macht in de VS en de president van een land in oorlog niet zomaar wensen te buigen.
Maar voor het grootste gedeelte loopt Project 2025 als een trein.
De portemonnee is inderdaad een belangrijke factor voor de meeste kiezers.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:48 schreef livelink het volgende:
[..]
Het feit dat een democraat een verkiezing in een district van Pennsylvania heeft gewonnen dat al 136 jaar Republikeins was is toch wel een teken dat de kiezers toch echt niet tevreden zijn en dat kan serieuze gevolgen hebben voor de implementatie van Project 2025. En dat de kiezers afstand nemen komt denk ik grotendeels niet omdat ze het ideologisch niet met de Republikeinen eens zijn, maar vanwege de economie. Ik blijf erbij dat een Trump die minder wappert met tariffs en de bijbehorende onrust en een Musk die wat minder rigoureus te werk zou gaan veel en veel gevaarlijker zou zijn als het gaat om fascisme en Project 2025. En ja, dat vind ik dom, maar in dit geval komt dat goed uit.
Trump en Vance zitten er niet voor altijd, dus ik zou eerder willen stellen dat de NAVO in coma ligt.quote:Op donderdag 27 maart 2025 14:19 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat we in de praktijk inmiddels al aardig onafhankelijk zijn van de grootste NAVO-partner. Of we nu willen of niet.
Ik denk niet dat Trump ook maar enig Europees land zou willen verdedigen als een kwaadwillende rivaal oorlogszuchtige acties gaat ondernemen. In ieder geval zal Vance het hem zeer sterk ontraden.
Hun uitlatingen maken duidelijk dat wat hun betreft nagenoeg alle 'shit' die de USA de laatste decennia is overkomen, de schuld is van Europa.
In feite is de NAVO, in de huidige samenstelling, klinisch dood.
Als hij zo boos wordt weet je dat een handelsdeal tussen EU en Canada een goed idee is.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]![]()
Beste vriend? Eerder jaloerse en rancuneuze borderline ex.
je zou hier zo Paolo Nutini en Iron Sky onder kunnen zetten, inclusief dat Chaplin citaatquote:Op donderdag 27 maart 2025 15:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Trump en Vance zitten er niet voor altijd, dus ik zou eerder willen stellen dat de NAVO in coma ligt.
De situatie kan er over vier jaar zo maar anders uitzien. Het is wel zaak voor Europa om te zorgen dat ze in defensieopzicht, maar ook op andere vlakken echt op eigen benen kunnen staan.
Het totale gebrek aan zelfreflectie en wat nu oorzaak en gevolg is daar ontbreekt het totaal aan bij het maga circus.quote:Op donderdag 27 maart 2025 15:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]![]()
Beste vriend? Eerder jaloerse en rancuneuze borderline ex.
Ik kan me wel scharen achter een dergelijk citaat.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:13 schreef Sabata het volgende:
[..]
je zou hier zo Paolo Nutini en Iron Sky onder kunnen zetten, inclusief dat Chaplin citaat
"To those who can hear me, I say - do not despair. The misery that is now upon us is but the passing of greed. The bitterness of men who fear the way of human progress.
The hate of men will pass, and dictators die, and the power they took from the people will return to the people. And so long as men die, liberty will never perish...
Don't give yourselves to these unnatural men! Machine men with machine minds and machine hearts!
You are not machines! You are not cattle!You are men!
You, the people, have the power to make this life free and beautiful
To make this life a wonderful adventure. Let us use that power - let us all unite."
Maar wat we wel - voor de zoveelste keer - kunnen concluderen is dat de huidige bondgenoten helemaal NIETS positiefs van de Verenigde Staten te verwachten hebben. (Op Israël na uiteraard.)quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het totale gebrek aan zelfreflectie en wat nu oorzaak en gevolg is daar ontbreekt het totaal aan bij het maga circus.
Hoe meer tarieven Trump en zijn clowns invoeren hoe meer andere landen gaan samenwerken om hier zo min mogelijk last van te hebben.
De VS is als een vriend die verslaafd raakt aan de drank en drugs en dan steeds maffer gedrag gaat vertonen, waardoor de vriendschap bijna onhoudbaar wordt.quote:
3e termijn, 4e eventueel Ivanka.quote:Op donderdag 27 maart 2025 16:33 schreef Evenstar het volgende:
Ik vraag mij toch wel af hoe hij denkt met veel dingen weg te komen als hij over minder dan 4 jaar niet meer aan de macht is en ook niet meer aan de macht kan komen. Of is hij van plan een Erdoganetje te doen? Nou heb ik de Amerikanen niet heel hoog zitten, maar dat zou knap zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |