SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Vind het altijd zo paradoxaal aan de europese unie enerzijds menen ze dat de papieren europese tijger militair iets teweeg zou moeten brengen terwijl de militaire wapensystemen of godbetert zelfs de communicatiesystemen elke paar honderd kilometer van andere makelij is.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:24 schreef ExTec het volgende: [..] Ik iig sta hier niet negatief tegenover hoor. Ik dacht alleen dat die oranje idioot gewoon niks voor elkaar ging krijgen. En daar heeft het alle schijn van. Itt de vatniks, die dachten dat die het wel ff ging regelen.
Ik vind dit niet grappig.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jaja, volgens Php de Poetincuck zou het kunnen dat de Russen per ongeluk heel Bucha hebben uitgemoord.
De verliezen aan beide kanten zijn enorm, ongeacht de exacte verhouding. Doorbreken is erg lastig, anders was dat al gebeurd.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan hebben wij beide een verschillende kijk op de militaire capaciteiten van de strijdende partijen. ik geloof er geen reet van dat Russen massaal worden uitgeschakeld (800k doden) of dat hun hardware niet deugt. Je moet niet kijken naar de oppervlakte, als je eenmaal door de linies bent kun je echt meters maken. Wat Oekrane doet is gecontroleerde terugtrekking.
Dit vind ik dan wel weer een heerlijke troll richting die oranje drol in het Witte Huisquote:
Wat een gelul inmiddels vier jaar ellende daar over toegang tot de zwarte zee dat bijkans buiten Rusland om voor iedereen deelnemer net zoveel strategische waarde heeft als het IJsselmeer.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zonder Trump zou Rusland al in de touwen hangen zonder enig uitzicht
( wat ook dramatisch kan aflopen bij een kernmacht, maar goed)
Je vergeet dat Rusland de capaciteiten heeft om dit langer uit te houden dan Oekrane in zowel industrieel als "hum resource" opzicht.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
De verliezen aan beide kanten zijn enorm, ongeacht de exacte verhouding. Doorbreken is erg lastig, anders was dat al gebeurd.
Dus alles wat Rusland eigenlijk kan is blijven doorzagen, waarmee de wederzijdse verliezen oplopen. Loose-loose dus.
Daarom zou ik met iedere deal die mijn gezichtsverlies tot een relatief acceptabel niveau beperkt tevreden zijn. Zonder Trump zou Rusland al in de touwen hangen zonder enig uitzicht
( wat ook dramatisch kan aflopen bij een kernmacht, maar goed)
Dus toch niet relevant.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je vergeet dat Rusland de capaciteiten heeft om dit langer uit te houden dan Oekrane in zowel industrieel als "hum resource" opzicht.
Eens zullen de linies breken als deze maar voldoende worden bestookt. Oekrane kan niet jonge jongens blijven rekruteren. Veel zijn al gevlucht of van de radar.
Het vraagstuk of het al dat leed en lijden waard is relevant, maar voor Poetin niet ter zake doende.
Waar kan je iemand blokkeren? Ik vraag dit voor een vriendquote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:44 schreef Parafernalia het volgende:
(Leest echt een stuk fijner zonder die Php-trol. Eerste keer in 24 jaar fok dat ik iemand blokkeer.. Maar echt een aanrader)
Hoeveel verantwoordelijken zijn in Rusland voor de rechter gebracht?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind dit niet grappig.
Lees terug wat ik schrijf. Ik baggetaliseer niks. Ik verklaar alleen waarom dit niet logisch is dat dit orders vanuit de staf zou zijn geweest.
Geen enkel leger heeft jonge gasten in het buitenland niet onder controle. Dat weten de Duitsers, maar dat weten wij ook over onze jongens in Indonesi tijdens de politionele acties. Nogmaals, ik praat niets goed. Dus frame mijn woorden niet.
Dat kan alleen met een abonnement helaas.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:49 schreef 007700 het volgende:
Waar kan je iemand blokkeren? Ik vraag dit voor een vriend
Dat kan als je een betaalabonnement hebtquote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:49 schreef 007700 het volgende:
[..]
Waar kan je iemand blokkeren? Ik vraag dit voor een vriend
Waarschijnlijk heel weinig gezien jou suggestieve vraag.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoeveel verantwoordelijken zijn in Rusland voor de rechter gebracht?
Met het basic abonnement ook al?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat kan alleen met een abonnement helaas.
We hebben het over een leger dat moedwillig burgerdoelen bombardeert, geen excuses maakt voor Bucha en zijn oorlogsmisdadigers niet berispt. Integendeel, de Russen sturen zelfs criminelen naar de frontlinie.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vind dit niet grappig.
Lees terug wat ik schrijf. Ik baggetaliseer niks. Ik verklaar alleen waarom dit niet logisch is dat dit orders vanuit de staf zou zijn geweest.
Geen enkel leger heeft jonge gasten in het buitenland niet onder controle. Dat weten de Duitsers, maar dat weten wij ook over onze jongens in Indonesi tijdens de politionele acties. Nogmaals, ik praat niets goed. Dus frame mijn woorden niet.
Even los van wat hij te melden heeft. Meerdere keren aangeven dat je iemand blokkeert, lekker boeiend voor de rest verder.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:44 schreef Parafernalia het volgende:
(Leest echt een stuk fijner zonder die Php-trol. Eerste keer in 24 jaar fok dat ik iemand blokkeer.. Maar echt een aanrader)
Reclame maken voor een fok abonnement is anders best boeiendquote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:57 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Even los van wat hij te melden heeft. Meerdere keren aangeven dat je iemand blokkeert, lekker boeiend voor de rest verder.
Je leest niet. Laatste keer: fout fout fout foutquote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We hebben het over een leger dat moedwillig burgerdoelen bombardeert, geen excuses maakt voor Bucha en zijn oorlogsmisdadigers niet berispt. Integendeel, de Russen sturen zelfs criminelen naar de frontlinie.
Bovendien staat Bucha niet op zichzelf. Op tal van plekken zijn onschuldigen gemarteld en vermoord. Het is onderdeel van de Russische terreur.
En top dat je verwijst naar de politionele acties en 'de Duitsers'. Toen waren legers ook gewoon fout en misdadig.
Gun mensen toch dat pleziertje. Ik zie eerder bevestigt dat mijn bijdragen anderen niet onberoerd laatquote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:57 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Even los van wat hij te melden heeft. Meerdere keren aangeven dat je iemand blokkeert, lekker boeiend voor de rest verder.
Ja, dat is ook het hele treurige aan iemand negeren hier. Als je binnen de Fok policy al gepikeerd raakt ben je echt een dramaqueen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gun mensen toch dat pleziertje. Ik zie eerder bevestigt dat mijn bijdragen anderen niet onberoerd laat
Als ik kremlin propaganda zou willen lezen dan koop ik wel een russische krantquote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, dat is ook het hele treurige aan iemand negeren hier. Als je binnen de Fok policy al gepikeerd raakt ben je echt een dramaqueen.
quote:19:29
Poetin wil samen met Trump hockeymatchen organiseren
Trump en Poetin benadrukten in hun telefoongesprek "het belang van verbeterde bilaterale betrekkingen" tussen hun landen, staat verder in de verklaring van de VS. Een verbeterde relatie zou enorme voordelen bieden. Het Witte Huis heeft het over onder meer economische deals en geopolitieke stabiliteit bij vrede.
Opvallend: volgens het Kremlin zou Trump ook akkoord gegaan zijn met het voorstel van Poetin om in de VS ijshockeywedstrijden te organiseren tussen Russische en Amerikaanse spelers. Dat laat Rusland weten in een statement.
En wat zegt dat over Rusland?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heel weinig gezien jou suggestieve vraag.
Kun je eindelijk legaal een Rus al zijn tanden uit zijn bek slaan zonder dat het gevolgen heeft.quote:
Daar zijn dan weer andere trucjes voor.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:59 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja (behalve crewleden).
https://fok.nl/shop/new/abo/
Dat is als een kok die blij is dat zijn gasten het diner nooit meer zullen vergeten (dankzij de opgelopen voedselvergiftiging).quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gun mensen toch dat pleziertje. Ik zie eerder bevestigt dat mijn bijdragen anderen niet onberoerd laat
Ik snap heel goed wat je bedoelt, maar mijn punt is dat binnen de context van alles dat is voorgevallen en nog altijd plaatsvindt een directe order van hogerop amper ter zake doet.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je leest niet. Laatste keer: fout fout fout fout
Kwestie is of dit echt beleid vanuit het Kremlin is, wat heeft men daar aan? Een nog veel meer volhardend Westen dat eensgezind Oekrane helpt. Als dit serieus beleid is vanuit de top, dan vind ik dat een tactische blunder.
Maar nogmaals: fout fout fout fout fout fout
Blijkbaar moet je dat bij alles zeggen.
Als je er psychologisch vatbaar voor bent dan snap ik dat je het liever mijdt.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:08 schreef 007700 het volgende:
[..]
Als ik kremlin propaganda zou willen lezen dan koop ik wel een russische krant
Dat ze niet ingrijpen uit angst dat ze sympathie verliezen onder de soldaten.quote:
Whahaha sterke reactie, heel sterkquote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als je er psychologisch vatbaar voor bent dan snap ik dat je het liever mijdt.
Ik denk dat jij de macht en zeggenschap en span of control overschat van de generale staf als je 750k man hebt rondlopen in een land duizenden kilometers verderop.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat je bedoelt, maar mijn punt is dat binnen de context van alles dat is voorgevallen en nog altijd plaatsvindt een directe order van hogerop amper ter zake doet.
Tuurlijk wil Trump datquote:
Neemt niet weg dat hij gewoon vrij zn shit kan spuienquote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:44 schreef Parafernalia het volgende:
Dus Poetin is bang voor zijn eigen soldaten?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat ze niet ingrijpen uit angst dat ze sympathie verliezen onder de soldaten.
Oekrane heeft/had ook een AZOV bataljon met bijzondere kenmerken, maar die deden wel goed werk. Die ga je natuurlijk niet aanpakken zolang ze effectief zijn om in te zetten tegen de vijand.
Jij ookquote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat hij gewoon vrij zn shit kan spuien
Jij ook. Daarbij dat jij lekker achterover kan blijven hangen.quote:
Was het maar zo'n feestquote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:27 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij ook. Daarbij dat jij lekker achterover kan blijven hangen.
Maar dus eens dat het Kremlin propaganda is, helder.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als je er psychologisch vatbaar voor bent dan snap ik dat je het liever mijdt.
Ik heb geen illusie dat nieuws gevrijwaard blijft van enige mate van propaganda.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Maar dus eens dat het Kremlin propaganda is, helder.
Heeft een wensenlijstje gekregen en wat over hockey gebrabbeldquote:
Dit is gewoon respectloos en een dikke vinger naar Oekraine dus. Er vallen aan beiden kanten tig doden per week, maar dat boeit blijkbaar niet, dus daar hebben we geen haast mee.quote:
Heb het gevoel dat zelfs Trump doorheeft: 'ja kut, dan kom ik wel erg bipolair over'.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:44 schreef Discombobulate het volgende:
Poetin wil dus dat VS alle steun stopzet voordat hij toekomt. Zou Trump alsnog alle steun gaan stoppen?
Kom je daar nu pas achter?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:09 schreef theunderdog het volgende:
Trump is by far de zwakste leider die Amerika ooit heeft gehad. Wat een loser.
Donbas is Russisch grondgebied en telt dus niet mee met deze "cease fire" (tenzij Oekrane het doet).quote:
Politici uit andere landen moeten er ook op die manier naar kijken. Trump is een loser, die je moet uitlachen. Niet een waar je 'bang' voor hoeft te zijn.quote:
Dat zou nog hoopvol zijn. Maar denk dat Putin hem in zijn zak heeft.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:23 schreef Tjacka het volgende:
[..]die gaat straks mega boos worden op Putin.
Prima, dan maakt het Russische leger zich geheel onlogisch structureel schuldig aan oorlogsmisdaden.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:40 schreef phpmystyle het volgende:
Ik verklaar alleen waarom dit niet logisch
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:25 schreef Tengano het volgende:
Ik zie al weer wat memes komen die over de ijshockey dialoog gaan. Echt ongehoord dat dat besproken is en zo naar buiten wordt gebracht. Totaal ongepast.
Ja het zijn net mensen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:25 schreef Tengano het volgende:
Ik zie al weer wat memes komen die over de ijshockey dialoog gaan. Echt ongehoord dat dat besproken is en zo naar buiten wordt gebracht. Totaal ongepast.
Snap niet dat er hier mensen met een gezond verstand fan van zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Politici uit andere landen moeten er ook op die manier naar kijken. Trump is een loser, die je moet uitlachen. Niet een waar je 'bang' voor hoeft te zijn.
Onvoorstelbaar wat een kneus. Softpower weg. In een paar maanden tijd.
Mij niet om eerlijk te zijn. We hebben zijn eerste termijn gezien dus had niet verwacht dat het nu beter zou gaan. Het enige wat hij doet is ruzie zoeken met bondgenoten en vijanden te paaien. Mooiste voorbeeld uit zijn eerste termijn is Noord-Korea wat ook een enorme flater geworden is. Die man moet dan vrede gaan brengen in Oekrane. Mensen die dat geloven (en zeg niet jij maar er zitten er genoeg in dit topic) zijn echt kinderlijk naef.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Maar soms blijf je je verbazen.
Dit dus. Voor de eerste termijn kon je nog verrast zijn. Nu hebben ze letterlijk opgeschreven wat ze gaan doen. Het is allemaal voorspeld.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:33 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Mij niet om eerlijk te zijn. We hebben zijn eerste termijn gezien dus had niet verwacht dat het nu beter zou gaan. Het enige wat hij doet is ruzie zoeken met bondgenoten en vijanden te paaien. Mooiste voorbeeld uit zijn eerste termijn is Noord-Korea wat ook een enorme flater geworden is. Die man moet dan vrede gaan brengen in Oekrane. Mensen die dat geloven (en zeg niet jij maar er zitten er genoeg in dit topic) zijn echt kinderlijk naef.
Je snapt nog steeds m'n punt. Lees nou eens goed.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de macht en zeggenschap en span of control overschat van de generale staf als je 750k man hebt rondlopen in een land duizenden kilometers verderop.
Nogmaals, het is fout fout fout fout fout fout fout fout wat er is gebeurd.
Dat is WO3quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wit-Rusland in trekken en een puppetregering in Minsk zetten.
Laat Europa nou eens lekker niet het primaire slachtveld zijn in een wereldoorlog.quote:
Hier hoop ik op. Al framen ze het als het begin van een afschaling.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:55 schreef RichardHammond het volgende:
Trump oogt ongelofelijk zwak op het moment en wordt keihard gepiepeld door Putin. Heb zo'n voorgevoel dat dit ook niet goed gaat vallen in Amerika.
Om te beginnen is Trump geen politiek handelaar. Vastgoed is toch echt een andere wereld. Als je in het vastgoed een deal misloopt is er geen man overboord, door naar de volgende. Politiek moet hij het allemaal wat voorzichtiger doen en dat kan hij helemaal niet. Komt nog bij dat ik Trump in staat acht om eerst een hamburger naar binnen te werken, te gaan schijten en vervolgens zonder vooroverleg een telefoongesprek gaat voeren met zijn grote vriend.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:55 schreef RichardHammond het volgende:
Trump oogt ongelofelijk zwak op het moment en wordt keihard gepiepeld door Putin. Heb zo'n voorgevoel dat dit ook niet goed gaat vallen in Amerika.
Misschien moet Vance daar eens iets over zeggen...quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:55 schreef RichardHammond het volgende:
Rusland en Wit Rusland mogen niet meer meedoen aan wk's enzoquote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:23 schreef ExTec het volgende:
Maar ik denk dat de wereld ijshockeybond (ofzoiets) rus niet er uit geknikkerd heeft omdat dat van biden moest ofzo. Vuistregel is dat dat soort clubs dat altijd zelf deden. Dus denk niet dat er iemand met die orcs wil spelen.
ikdenk het ook nietquote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:55 schreef RichardHammond het volgende:
quote:Over de eigen ontwikkelde (lees nato landen) wapens beslist Oekrane zelf waarop ze worden ingezet.
quote:Zelensky: nieuwe gevechtsdrone kan doelen in Siberi raken, ook Long Neptune ingezet
Oekrane zegt dat het een gevechtsdrone heeft getest met een bereik van 3.000 kilometer.
"We ontwikkelen een reeks vergaande instrumenten die de veiligheid van onze staat helpen garanderen", zei de Oekraense president Volodymyr Zelensky in een videoboodschap.
Hij is de ontwikkelaars en producenten dankbaar.
De drones met dit bereik zou Kiev zelfs doelen in Siberi kunnen bereiken.
Tijdens een vergadering van de militaire leiding ontving Zelensky een rapport over het gebruik van de 'Long Neptune'-raket.
De aangerichte verwoesting was bevredigend.
De afstand die deze versie kan halen -volgens de vrijgegeven informatie- bedraagt 1000 kilometer.
Zo'n twee keer de afstand die een Taurus of Stormshadow kan halen en ruim drie keer het bereik van een ATACMS.
Waarnemers denken dat vrijdag een olieraffinaderij in Toeapse, in het zuiden van Rusland, met een Long Neptune is aangevallen.
Kort na het begin van de oorlog in april 2022 bracht Oekrane de Russische kruiser Moskva tot zinken met zijn zelfontwikkelde R360 Neptun anti-scheepsraket.
Sindsdien is het wapen voortdurend verbeterd.
"We moeten meer raketten en drones produceren, en deze week gaan we daarover met onze partners praten", aldus Zelensky.
De Oekraense wapenproductie moet, samen met investeringen van partnerlanden, een betrouwbare basis vormen voor de nieuwe veiligheidsarchitectuur van Europa. ".
Er is geen alternatief", aldus het staatshoofd.
Oekrane, dat door Rusland is aangevallen, is afhankelijk van zijn eigen wapens, omdat het slechts over beperkte hoeveelheden westerse wapens met een groter bereik beschikt.
Vaak gelden hiervoor ook beperkingen tot het gebruik.
Over de eigen ontwikkelde wapens beslist Oekrane zelf waarop ze worden ingezet.
Laat Europa maar wel democratie opkomenquote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Laat Europa nou eens lekker niet het primaire slachtveld zijn in een wereldoorlog.
Trump is weer in zijn eigen Happy Meal-wereld: hij belooft een meeting met Poetin in Saudi-Arabi alsof hij een vastgoeddeal sluit. Terwijl hij denkt dat een paar telefoontjes de oorlog in 24 uur kan beindigen, speelt Poetin al jaren schaak. De realiteit is simpel: Trump is een naeve vent zonder geopolitiek inzicht, en Poetin laat hem graag op z'n plaats vallen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Om te beginnen is Trump geen politiek handelaar. Vastgoed is toch echt een andere wereld. Als je in het vastgoed een deal misloopt is er geen man overboord, door naar de volgende. Politiek moet hij het allemaal wat voorzichtiger doen en dat kan hij helemaal niet. Komt nog bij dat ik Trump in staat acht om eerst een hamburger naar binnen te werken, te gaan schijten en vervolgens zonder vooroverleg een telefoongesprek gaat voeren met zijn grote vriend.
Poetin is daarentegen een keiharde onderhandelaar en heeft veel meer gevoel voor dit soort gesprekken. Ik denk eigenlijk dat het contrast niet groter kan zijn dan die twee over zo'n onderwerp te laten praten met zijn tween.
Als er 1 ding is wat we hebben geleerd van de Koersk inval, is dat het risico op WO3 erg meevalt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |