Maar dus eens dat het Kremlin propaganda is, helder.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als je er psychologisch vatbaar voor bent dan snap ik dat je het liever mijdt.
Ik heb geen illusie dat nieuws gevrijwaard blijft van enige mate van propaganda.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Maar dus eens dat het Kremlin propaganda is, helder.
Heeft een wensenlijstje gekregen en wat over hockey gebrabbeldquote:
Dit is gewoon respectloos en een dikke vinger naar Oekraine dus. Er vallen aan beiden kanten tig doden per week, maar dat boeit blijkbaar niet, dus daar hebben we geen haast mee.quote:
Heb het gevoel dat zelfs Trump doorheeft: 'ja kut, dan kom ik wel erg bipolair over'.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:44 schreef Discombobulate het volgende:
Poetin wil dus dat VS alle steun stopzet voordat hij toekomt. Zou Trump alsnog alle steun gaan stoppen?
Kom je daar nu pas achter?quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:09 schreef theunderdog het volgende:
Trump is by far de zwakste leider die Amerika ooit heeft gehad. Wat een loser.
Donbas is Russisch grondgebied en telt dus niet mee met deze "cease fire" (tenzij Oekrane het doet).quote:
Politici uit andere landen moeten er ook op die manier naar kijken. Trump is een loser, die je moet uitlachen. Niet een waar je 'bang' voor hoeft te zijn.quote:
Dat zou nog hoopvol zijn. Maar denk dat Putin hem in zijn zak heeft.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:23 schreef Tjacka het volgende:
[..]die gaat straks mega boos worden op Putin.
Prima, dan maakt het Russische leger zich geheel onlogisch structureel schuldig aan oorlogsmisdaden.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 19:40 schreef phpmystyle het volgende:
Ik verklaar alleen waarom dit niet logisch
quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:25 schreef Tengano het volgende:
Ik zie al weer wat memes komen die over de ijshockey dialoog gaan. Echt ongehoord dat dat besproken is en zo naar buiten wordt gebracht. Totaal ongepast.
Ja het zijn net mensen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:25 schreef Tengano het volgende:
Ik zie al weer wat memes komen die over de ijshockey dialoog gaan. Echt ongehoord dat dat besproken is en zo naar buiten wordt gebracht. Totaal ongepast.
Snap niet dat er hier mensen met een gezond verstand fan van zijn.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Politici uit andere landen moeten er ook op die manier naar kijken. Trump is een loser, die je moet uitlachen. Niet een waar je 'bang' voor hoeft te zijn.
Onvoorstelbaar wat een kneus. Softpower weg. In een paar maanden tijd.
Mij niet om eerlijk te zijn. We hebben zijn eerste termijn gezien dus had niet verwacht dat het nu beter zou gaan. Het enige wat hij doet is ruzie zoeken met bondgenoten en vijanden te paaien. Mooiste voorbeeld uit zijn eerste termijn is Noord-Korea wat ook een enorme flater geworden is. Die man moet dan vrede gaan brengen in Oekrane. Mensen die dat geloven (en zeg niet jij maar er zitten er genoeg in dit topic) zijn echt kinderlijk naef.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Maar soms blijf je je verbazen.
Dit dus. Voor de eerste termijn kon je nog verrast zijn. Nu hebben ze letterlijk opgeschreven wat ze gaan doen. Het is allemaal voorspeld.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:33 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Mij niet om eerlijk te zijn. We hebben zijn eerste termijn gezien dus had niet verwacht dat het nu beter zou gaan. Het enige wat hij doet is ruzie zoeken met bondgenoten en vijanden te paaien. Mooiste voorbeeld uit zijn eerste termijn is Noord-Korea wat ook een enorme flater geworden is. Die man moet dan vrede gaan brengen in Oekrane. Mensen die dat geloven (en zeg niet jij maar er zitten er genoeg in dit topic) zijn echt kinderlijk naef.
Je snapt nog steeds m'n punt. Lees nou eens goed.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 20:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat jij de macht en zeggenschap en span of control overschat van de generale staf als je 750k man hebt rondlopen in een land duizenden kilometers verderop.
Nogmaals, het is fout fout fout fout fout fout fout fout wat er is gebeurd.
Dat is WO3quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wit-Rusland in trekken en een puppetregering in Minsk zetten.
Laat Europa nou eens lekker niet het primaire slachtveld zijn in een wereldoorlog.quote:
Hier hoop ik op. Al framen ze het als het begin van een afschaling.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:55 schreef RichardHammond het volgende:
Trump oogt ongelofelijk zwak op het moment en wordt keihard gepiepeld door Putin. Heb zo'n voorgevoel dat dit ook niet goed gaat vallen in Amerika.
Om te beginnen is Trump geen politiek handelaar. Vastgoed is toch echt een andere wereld. Als je in het vastgoed een deal misloopt is er geen man overboord, door naar de volgende. Politiek moet hij het allemaal wat voorzichtiger doen en dat kan hij helemaal niet. Komt nog bij dat ik Trump in staat acht om eerst een hamburger naar binnen te werken, te gaan schijten en vervolgens zonder vooroverleg een telefoongesprek gaat voeren met zijn grote vriend.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:55 schreef RichardHammond het volgende:
Trump oogt ongelofelijk zwak op het moment en wordt keihard gepiepeld door Putin. Heb zo'n voorgevoel dat dit ook niet goed gaat vallen in Amerika.
Misschien moet Vance daar eens iets over zeggen...quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:55 schreef RichardHammond het volgende:
Rusland en Wit Rusland mogen niet meer meedoen aan wk's enzoquote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:23 schreef ExTec het volgende:
Maar ik denk dat de wereld ijshockeybond (ofzoiets) rus niet er uit geknikkerd heeft omdat dat van biden moest ofzo. Vuistregel is dat dat soort clubs dat altijd zelf deden. Dus denk niet dat er iemand met die orcs wil spelen.
ikdenk het ook nietquote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:55 schreef RichardHammond het volgende:
quote:Over de eigen ontwikkelde (lees nato landen) wapens beslist Oekrane zelf waarop ze worden ingezet.
quote:Zelensky: nieuwe gevechtsdrone kan doelen in Siberi raken, ook Long Neptune ingezet
Oekrane zegt dat het een gevechtsdrone heeft getest met een bereik van 3.000 kilometer.
"We ontwikkelen een reeks vergaande instrumenten die de veiligheid van onze staat helpen garanderen", zei de Oekraense president Volodymyr Zelensky in een videoboodschap.
Hij is de ontwikkelaars en producenten dankbaar.
De drones met dit bereik zou Kiev zelfs doelen in Siberi kunnen bereiken.
Tijdens een vergadering van de militaire leiding ontving Zelensky een rapport over het gebruik van de 'Long Neptune'-raket.
De aangerichte verwoesting was bevredigend.
De afstand die deze versie kan halen -volgens de vrijgegeven informatie- bedraagt 1000 kilometer.
Zo'n twee keer de afstand die een Taurus of Stormshadow kan halen en ruim drie keer het bereik van een ATACMS.
Waarnemers denken dat vrijdag een olieraffinaderij in Toeapse, in het zuiden van Rusland, met een Long Neptune is aangevallen.
Kort na het begin van de oorlog in april 2022 bracht Oekrane de Russische kruiser Moskva tot zinken met zijn zelfontwikkelde R360 Neptun anti-scheepsraket.
Sindsdien is het wapen voortdurend verbeterd.
"We moeten meer raketten en drones produceren, en deze week gaan we daarover met onze partners praten", aldus Zelensky.
De Oekraense wapenproductie moet, samen met investeringen van partnerlanden, een betrouwbare basis vormen voor de nieuwe veiligheidsarchitectuur van Europa. ".
Er is geen alternatief", aldus het staatshoofd.
Oekrane, dat door Rusland is aangevallen, is afhankelijk van zijn eigen wapens, omdat het slechts over beperkte hoeveelheden westerse wapens met een groter bereik beschikt.
Vaak gelden hiervoor ook beperkingen tot het gebruik.
Over de eigen ontwikkelde wapens beslist Oekrane zelf waarop ze worden ingezet.
Laat Europa maar wel democratie opkomenquote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Laat Europa nou eens lekker niet het primaire slachtveld zijn in een wereldoorlog.
Trump is weer in zijn eigen Happy Meal-wereld: hij belooft een meeting met Poetin in Saudi-Arabi alsof hij een vastgoeddeal sluit. Terwijl hij denkt dat een paar telefoontjes de oorlog in 24 uur kan beindigen, speelt Poetin al jaren schaak. De realiteit is simpel: Trump is een naeve vent zonder geopolitiek inzicht, en Poetin laat hem graag op z'n plaats vallen.quote:Op dinsdag 18 maart 2025 21:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Om te beginnen is Trump geen politiek handelaar. Vastgoed is toch echt een andere wereld. Als je in het vastgoed een deal misloopt is er geen man overboord, door naar de volgende. Politiek moet hij het allemaal wat voorzichtiger doen en dat kan hij helemaal niet. Komt nog bij dat ik Trump in staat acht om eerst een hamburger naar binnen te werken, te gaan schijten en vervolgens zonder vooroverleg een telefoongesprek gaat voeren met zijn grote vriend.
Poetin is daarentegen een keiharde onderhandelaar en heeft veel meer gevoel voor dit soort gesprekken. Ik denk eigenlijk dat het contrast niet groter kan zijn dan die twee over zo'n onderwerp te laten praten met zijn tween.
Als er 1 ding is wat we hebben geleerd van de Koersk inval, is dat het risico op WO3 erg meevalt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |