abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217056090
quote:
82s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 07:36 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dat McCarthy in het Huis weggestemd werd had Schumer weinig over te vertellen en die actie is natuurlijk niet te vergelijken met de gevolgen van een shutdown met Trump als president.
De Democraten hadden McCarthy niet weg hoeven te stemmen. Dachten ze soms dat een RINO zijn plaats in zou nemen?

Het geeft allemaal aan dat veel Democraten zichzelf in de voet blijven schieten door steeds - bewust of onbewust, naïef of ronduit dom - geheel of gedeeltelijk mee te gaan in de plannen van MAGA. Met een fraaie verstandelijke motivering als excuus.
Als zij al niet in de gaten (wensen te) hebben wat er aan het gebeuren is, op wie moeten bezorgde Amerikanen hun hoop dan richten?
Ik doe het ff rustig aan.
pi_217056098
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 07:09 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Die vergelijking gaat in het geval van Schumer c.s. niet op.
Eigen gewin is er voor hen namelijk niet. Dit gaat vooral woede en stemmenverlies opleveren. Tegenstanders van het Trump-regime verliezen hier hun vertrouwen door.
Ook praten ze Trump niet na en is Trump hun grote leider niet.

Het is een beslissing die is gebaseerd op een 100% naïeve hoop dat zaken door hun stemgedrag net iets minder beroerd zullen worden. Ze hadden, om aan te tonen dat ze voor dit beleid niet zullen buigen, door de zure appel moeten heenbijten. Omdat ze, na 10 jaar Trump, inmiddels wel kunnen weten dat het geen donder uitmaakt wanneer je hem een klein beetje tegemoet komt. Hij neemt die winst, bedankt je voor je medewerking en daarna krijg je helemaal niets van hem terug. Zo is hij eigenlijk zijn hele leven al.

Schumer is wijs en naïef, en in dit geval dus oliedom. Die combinatie bestaat.
Er zijn verschillende standpunten, je hebt de papegaaien binnen de partij. En je hebt ook buiten de partij om personen die denken door niet teveel tegenstand te bieden, ze er uiteindelijk beter vanaf komen.

Dit vooral doet me toch wel sterk denken aan bijv. de stemming voor de "Enabling Act" waarbij sommige personen toch meestemden (niet Nazi) omdat ze dan zelf gespaard zouden worden,of dachten dat het dan uitendelijk beter zou verlopen (voor hun) dan in de weg blijven zitten.
pi_217056110
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 07:43 schreef Toby56 het volgende:

[..]
De Democraten hadden McCarthy niet weg hoeven te stemmen. Dachten ze soms dat een RINO zijn plaats in zou nemen?

Het geeft allemaal aan dat veel Democraten zichzelf in de voet blijven schieten door steeds - bewust of onbewust, naïef of ronduit dom - geheel of gedeeltelijk mee te gaan in de plannen van MAGA. Met een fraaie verstandelijke motivering als excuus.
Als zij al niet in de gaten (wensen te) hebben wat er aan het gebeuren is, op wie moeten bezorgde Amerikanen hun hoop dan richten?
Nee natuurlijk dachten ze dat niet maar wel eentje die nog minder voor elkaar zou krijgen dan McCarthy en dat klopte ook.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_217056121
quote:
85s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 07:53 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nee natuurlijk dachten ze dat niet maar wel eentje die nog minder voor elkaar zou krijgen dan McCarthy en dat klopte ook.
Een gristelijke Trump-papegaai.
Die hoeft helemaal niets voor elkaar te krijgen van zijn baas.

McCarthy durfde tenminste af en toe zijn muil nog open te doen.
Het was niet voor niets dat de MAGA-clan hem weg wilde hebben.
pi_217056142
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 07:48 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Er zijn verschillende standpunten, je hebt de papegaaien binnen de partij. En je hebt ook buiten de partij om personen die denken door niet teveel tegenstand te bieden, ze er uiteindelijk beter vanaf komen.

Dit vooral doet me toch wel sterk denken aan bijv. de stemming voor de "Enabling Act" waarbij sommige personen toch meestemden (niet Nazi) omdat ze dan zelf gespaard zouden worden,of dachten dat het dan uitendelijk beter zou verlopen (voor hun) dan in de weg blijven zitten.
Nogmaals, ik geloof niet dat Schumer c.s. dit stemgedrag vertonen omdat ze hopen dat 'enabling' tot een voor hun persoonlijk fijnere toekomst zal leiden.
Het is vooral omdat ze nog steeds niet in (willen/kunnen) zien dat het al lang oorlog is in de Amerikaanse politiek. En dat het komen met zinvolle argumenten of het zwaaien met een witte vlag voor een figuur als Trump helemaal niets uitmaakt. Met of zonder argumenten of witte vlag, hij koestert toch een diepe minachting voor ze.
pi_217056149
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 07:56 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Een gristelijke Trump-papegaai.
Die hoeft helemaal niets voor elkaar te krijgen van zijn baas.

McCarthy durfde tenminste af en toe zijn muil nog open te doen.
Het was niet voor niets dat de MAGA-clan hem weg wilde hebben.
Daarom slaat het nergens op dat er met McCarthy te onderhandelen viel. Iedere samenwerking met de Democraten liep daarop stuk.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_217056255
quote:
81s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 08:03 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Daarom slaat het nergens op dat er met McCarthy te onderhandelen viel. Iedere samenwerking met de Democraten liep daarop stuk.
Van slecht naar nog slechter.
Ook toen wilden de Democraten niet begrijpen dat achter de retoriek van Gaetz een doordacht plan zat.

Maar goed. Dit is allemaal destijds al aan de orde geweest.
De Democraten hebben helaas momenteel geen leider die het mes tussen de tanden heeft of durft te nemen. Behalve Bernie Sanders, een hoogbejaarde (maar nog vitale) man die eigenlijk independent is. Uit zijn publieke optredens blijkt dat hij de situatie heeft begrepen.
Net zoals de Franse senator Claude Malhuret het heeft begrepen.

Maar wijze intelligente enablers als Schumer (op nationaal niveau) en Rutte (op internationaal niveau) blijven liever naïef.
Intussen rolt Project 2025 rustig door.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 08:40:29 #208
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_217056300
quote:
84s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 05:28 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Precies! In feite worden de Democraten door een shutdown juist beperkt in hun mogelijkheden om deze aanval op de overheid door Trump & Co te bestrijden. Niet alleen omdat ze al hun tijd in de Senaat opgeslokt gaat worden aan het discussieren over ieder apart onderdeel van een berg aan financieringen die de Republikeinen sws in hun voordeel kunnen beslissen door hun meerderheid (nog veel meer dan die er in de huidige CR opgenomen zijn) maar ook omdat ze niet meer naar de rechter kunnen stappen omdat rechtbanken niet meer kunnen functioneren door die shutdown.

Schumer legt het echt goed uit:

Bekijk deze YouTube-video

Ik geloof niet in de beschuldiging dat Schumer 'niet wil vechten', hij wil dat juist wel geeft hij aan maar een shutdown gaat dat alleen maar moeilijker maken. En dat afgezien van het feit dat een heleboel mensen geen inkomen meer hebben, de Republikeinen de shutdown zo lang als ze willen in stand kunnen houden en het Trump ook meer bevoegdheden geeft.

Het valt me ook op dat Dick Durbin bij de voorstemmers zit, die heb ik toch echt wel hoog zitten.

Maar voor de beeldvorming is het natuurlijk wel een totaal verkeerde actie en je mist daardoor mss wel de kans om veel mensen op de been te krijgen voor grootschalige (uiteraard vreedzame!) protesten maar de kans is ook groot dat die dan weer uit de hand gaan lopen en dat komt Trump vast ook heel goed uit.

Weet je, je hebt natuurlijk gelijk en ik had de uitleg van Schumer ook gehoord.
Alleen die uitleg is totaal niet krachtig, komt niet aan en is "a little too late".

Schumer is amper boos door deze chantage politiek. Ze leggen wel uit..dat klopt..ze leggen heel veel uit.
Maar ik zie maar een handjevol Dems met fighting spirit. Die zich boos maken omdat ze überhaupt niet betrokken worden en dat ze weggelachen worden...
Wat dit blootlegt is het messaging-probleem bij de Dems..veel te passief en veel te inhoudelijk.

Schumer is daar wel de "lijder" van momenteel. Ze moeten echt wel uit een ander vaatje tappen.

Als ze nou vanaf het stem moment in het Congress massaal de aanval hadden gekozen met deze uitleg, hadden mensen het beter begrepen. "Als we ja stemmen, breken Trump en Musk ons land verder af, krijgen jullie je geld en zorg waarschijnlijk niet. Als we nee stemmen, gebeurt hetzelfde maar dan alleen sneller".

Dan waren ze tenminste strijdend voor het land ten onder gegaan...nu komen ze "een dag vantevoren" met een ander plannetje en een "ja" wat die suffe Schumer dan heel vriendelijk als een mak lammetje mag gaan uitleggen. De GOP lacht zich werkelijk helemaal een breuk...

Nee, ze mogen wmb betreft een hele andere toon gaan aanslaan en daar de juiste mensen bij zoeken voor nieuw leiderschap...m.i. hebben ze anders echt een probleem.
pi_217056334
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 08:29 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Van slecht naar nog slechter.
Ook toen wilden de Democraten niet begrijpen dat achter de retoriek van Gaetz een doordacht plan zat.

Maar goed. Dit is allemaal destijds al aan de orde geweest.
De Democraten hebben helaas momenteel geen leider die het mes tussen de tanden heeft of durft te nemen. Behalve Bernie Sanders, een hoogbejaarde (maar nog vitale) man die eigenlijk independent is. Uit zijn publieke optredens blijkt dat hij de situatie heeft begrepen.
Net zoals de Franse senator Claude Malhuret het heeft begrepen.

Maar wijze intelligente enablers als Schumer (op nationaal niveau) en Rutte (op internationaal niveau) blijven liever naïef.
Intussen rolt Project 2025 rustig door.
Gaetz' vete met McCarthy had niets te maken met een doordacht plan.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3kjwkoil56k2w

pi_217056405
quote:
85s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 08:44 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Gaetz' vete met McCarthy had niets te maken met een doordacht plan.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3kjwkoil56k2w

[ afbeelding ]
Dat soort links boeit me eerlijk gezegd niet.
Wat echter wel duidelijk wordt, ook in dat verhaal, is dat Gaetz en MAGA de heer McCarthy spuugzat waren. Omdat hij een bedreiging voor ze kon zijn. Het maakt Gaetz' sluwe optreden alleen maar doordachter.
En de Democraten stemden graag met hem mee.
Wie zich graag zand in de ogen laat strooien, is daar wat mij betreft vrij in.

Ik heb meer met het verhaal uit deze link:

[ Bericht 3% gewijzigd door Toby56 op 15-03-2025 09:01:39 ]
pi_217056463
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 08:54 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dat soort links boeit me eerlijk gezegd niet.
Wat echter wel duidelijk wordt, ook in dat verhaal, is dat Gaetz en MAGA de heer McCarthy spuugzat waren. Omdat hij een bedreiging voor ze kon zijn.
En de Democraten stemden graag met ze mee.
Wie zich graag zand in de ogen laat strooien, is daar wat mij betreft vrij in.

Ik heb meer met het verhaal uit deze link:

Ja ik ken zijn argumenten. Hij vertelt er alleen niet bij dat een shutdown hetzelfde gevolg heeft met nog veel meer nadelen. Nogmaals:

pi_217056500
quote:
82s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:02 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ja ik ken zijn argumenten. Hij vertelt er alleen niet bij dat een shutdown hetzelfde gevolg heeft met nog veel meer nadelen. Nogmaals:

Dat is de zure appel waar ze doorheen moeten bijten.
Er is een zware en zeer gevaarlijke brand gaande, maar Schumer is bang om zich aan een lucifer te branden.
In dat opzicht is hij te vergelijken met Pieter Omtzigt. Ze kunnen goed hun vingers op de wonde plek leggen, maar komen, als er echt verzet wordt gevraagd, uiteindelijk niet verder dan "ja, maar..."

Dit gaat hem zwaar opbreken. Trump c.s. gaan dit slappe gedrag volledig uitbuiten. Onze fascistische plannen, met instemming van de heer Schumer, kunnen gewoon doorgang vinden.
pi_217056538
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:04 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dat is de zure appel waar ze doorheen moeten bijten.
Er is een zware en zeer gevaarlijke brand gaande, maar Schumer is bang om zich aan een lucifer te branden.

Dit gaat hem zwaar opbreken. Trump c.s. gaan dit slappe gedrag volledig uitbuiten. Sowieso verbaal.
Net klaagde je nog dat de Democraten meer voor elkaar kregen met McCarthy. Zonder shutdown kunnen ze tenminste een hoop via de rechtbank realiseren. Daar heeft het werkvolk veel meer aan.
pi_217056599
quote:
81s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:08 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Net klaagde je nog dat de Democraten meer voor elkaar kregen met McCarthy.
Ik klaag helemaal niet.
Ik constateer slechts.

quote:
Zonder shutdown kunnen ze tenminste een hoop via de rechtbank realiseren. Daar heeft het werkvolk veel meer aan.
Het 'werkvolk'?
Het 'werkvolk' heeft grotendeels voor MAGA gestemd.
En heeft sowieso weinig vertrouwen in de rechterlijke macht.

De laatste resten 'werkvolk' (sic) die nog hoop hadden op verzet vanuit de Democratische partij, zitten helemaal niet op de wijsheden van Schumer te wachten. Ze eisen hard verzet. En terecht.
pi_217056639
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:14 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik klaag helemaal niet.
Ik constateer slechts.
[..]
Het 'werkvolk'?
Het 'werkvolk' heeft grotendeels voor MAGA gestemd.
En heeft sowieso weinig vertrouwen in de rechterlijke macht.

De laatste resten 'werkvolk' (sic) die nog hoop hadden op verzet vanuit de Democratische partij, zitten helemaal niet op de wijsheden van Schumer te wachten. Ze eisen hard verzet. En terecht.
Hard verzet is gewoon mogelijk. Met een shutdown heb je alleen maar minder middelen om verzet te bieden.
pi_217056674
quote:
82s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:19 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Hard verzet is gewoon mogelijk. Met een shutdown heb je alleen maar minder middelen om verzet te bieden.
Schumer heeft Trump een blanco cheque gegeven, en een wig gedreven in zijn eigen partij. Hij vertegenwoordigt nu nota bene de minderheid bij de Dems. Trump gaat lachend met de winst aan de haal, en de Democraten zitten intern met een groot probleem.
Moet daar nu het harde verzet vandaan komen?
pi_217057183
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:04 schreef Toby56 het volgende:
Dit gaat hem zwaar opbreken. Trump c.s. gaan dit slappe gedrag volledig uitbuiten. Onze fascistische plannen, met instemming van de heer Schumer, kunnen gewoon doorgang vinden.
In de VS draait alles om beeldvorming. Schumer heeft hier totaal in gefaald. Laat de republikeinen dan maar alles (sneller) afbreken dan met een JA. Nu zijn ze volledig medeplichtig. Niet echt natuurlijk, maar wel volgens de beeldvorming. En de beeldvorming is wat telt. De beeldvorming en het narratief leveren de stemmen op en kosten de stemmen, niet de daadwerkelijke acties.

Ik hoorde ook genoeg argumenten van anderen om NEE te stemmen. Het is dan toch echt een kwestie van wat je zelf vindt wat er moet gebeuren.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_217057203
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:22 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Schumer heeft Trump een blanco cheque gegeven, en een wig gedreven in zijn eigen partij. Hij vertegenwoordigt nu nota bene de minderheid bij de Dems. Trump gaat lachend met de winst aan de haal, en de Democraten zitten intern met een groot probleem.
Moet daar nu het harde verzet vandaan komen?
Nogmaals: die blanco cheque hebben ze met een shutdown ook, dat is het gevolg van meerderheid in het Congres. Wat ze dan niet meer hebben is de mogelijkheid besluiten aan te vechten bij de rechter en je geeft Trump meer bevoegdheden om zijn beleid te realiseren.
pi_217057232
quote:
81s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 10:12 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nogmaals: die blanco cheque hebben ze met een shutdown ook, dat is het gevolg van meerderheid in het Congres. Wat ze dan niet meer hebben is de mogelijkheid besluiten aan te vechten bij de rechter en ke geeft Trump meer bevoegdheden om zijn beleid te realiseren.
Republikeinen vegen hun reet af met de rechter. Vandaag iets voor de rechter? Morgen tien andere rechter-waardige zaken. Laat ze neergang van de VS maar ownen zonder democratische hulp.
pi_217057521
Roos Vonk:
quote:
Wat Rutte deed bij Trump is hem een heldenrol in de NAVO toebedelen. Goed voor zijn ego, het past bij zijn zelfbeeld en zijn idee dat de wereld hem nodig heeft, en het sluit naadloos aan bij Ruttes doel: de VS bij de NAVO houden.
Waarom dat slijmen ? Is Trump nodig om Rusland te bedreigen met kernbommen ?
Is dat niet een koude-oorlog strategie ? Obsoleet ! Terwijl Trump een bondgenoot is van Poetin.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bluesdude op 15-03-2025 10:50:13 ]
pi_217057704
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 07:43 schreef Toby56 het volgende:

[..]

We hoeven echt niet te doen alsof er een fraaie verstandelijke motivering bij zat. Schumer liegt de boel bij elkaar om non-argumenten te geven waarvan hij zelf ook weet dat ze niet op gaan.

Trump had hier voor de eerste keer sinds de verkiezing niet direct de benodigde meerderheid. Geen probleem voor Schumer en de Democraten die met hem meestemden. Ze hebben hem direct geholpen die meerderheid te bereiken in ruil voor niets. Nouja hij zal vast betaald zijn. Zijn argument dat het anders erger zou zijn is ook een leugen want Trump gaat al sinds zijn verkiezing volledig tegen wetten of regels in en dat zal nu niet anders zijn.
Behalve dat Trump nu kan zeggen dat zelfs de Democraten zijn plannen steunen.

De journalist die hem interviewde zoals we hierboven kunnen zien kon zijn verbazing niet op. Dat Schumer op al zijn uitspraken over terugvechten een 180 maakt met een uitleg die nergens op slaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 15-03-2025 10:59:25 ]
pi_217057783
Ik adviseer de Groenlanders zich niet los te maken van Denemarken. Veel autonomie is ok, maar Denenarken is navolid en sommige navolanden accepteren niet zondermeer dat een navolid als Amerika een ander navolid aanvalt, verovert, bezet, annexeert.
Dat zal verdeeldheid zijn in het atlantisch bondgenootschap, maar ook binnen Amerika zelf en mogelijk leidt dit tot een veto van het Congress op de roofzucht van Trump.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 11:16:29 #223
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217058008
And the winning continues:

quote:
Vertrouwen van Amerikaanse consumenten daalt naar laagste niveau in twee jaar

Het consumentenvertrouwen in de Verenigde Staten is in maart naar het laagste niveau in ruim twee jaar gedaald.
Consumenten zijn bang dat de importheffingen die president Donald Trump heeft ingevoerd de inflatie in de VS aanjagen, meldt de universiteit van Michigan op basis van een voorlopige raming. Een stijgende inflatie zorgt ervoor dat de koopkracht van huishoudens verder onder druk komt te staan.
De maandelijkse index die het vertrouwen meet, is voor maart naar een voorlopige stand van 57,9 gezakt. In februari, toen de graadmeter ook daalde door zorgen over de inflatie, was die nog 64,7.
Volgens de onderzoekers zijn de inflatieverwachtingen voor het komende jaar duidelijk gestegen. Ook de inflatieprognoses voor de langere termijn zijn behoorlijk toegenomen. Tegelijkertijd zijn huishoudens nog somberder over de eigen financiën.
De VS heeft een importheffing van 25 procent op staal en aluminium ingevoerd. De heffing geldt voor alle landen waarmee de VS handel drijft, zonder uitzonderingen.
Trump heeft verder gedreigd met hoge heffingen op wijn, champagne, cognac en andere alcoholische producten uit de Europese Unie. Volgens de Amerikaanse president kan er een invoerheffing van 200 procent op drank uit de EU komen als Brussel de heffing op Amerikaanse whisky niet intrekt.
https://www.nu.nl/economi(...)au-in-twee-jaar.html

Want het was zo slecht onder Biden, he?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217058116
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 10:11 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
In de VS draait alles om beeldvorming. Schumer heeft hier totaal in gefaald. Laat de republikeinen dan maar alles (sneller) afbreken dan met een JA. Nu zijn ze volledig medeplichtig. Niet echt natuurlijk, maar wel volgens de beeldvorming. En de beeldvorming is wat telt. De beeldvorming en het narratief leveren de stemmen op en kosten de stemmen, niet de daadwerkelijke acties.

Ik hoorde ook genoeg argumenten van anderen om NEE te stemmen. Het is dan toch echt een kwestie van wat je zelf vindt wat er moet gebeuren.
Heerlijk hoe teksten die ik 2 jaar geleden hier deponeerde nu breed worden geaccepteerd hier.
Perceptie is alles en is ondergeschikt aan de waarheid in de politiek.
Zijn de mensen hier al ver genoeg om te erkennen dat alle politici liegen voor politiek gewin of is dat vooralsnog een brug te ver?
pi_217058168
Waarom was er überhaupt Democratische steun nodig voor die begroting terwijl er een Republikeinse meerderheid in de Senaat zit?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator zaterdag 15 maart 2025 @ 11:48:23 #226
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_217058302
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:34 schreef TheVulture het volgende:
Waarom was er überhaupt Democratische steun nodig voor die begroting terwijl er een Republikeinse meerderheid in de Senaat zit?
Je hebt 60 stemmen nodig om een filibuster te voorkomen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_217058895
Zouden ze bij Lockheed Martin al zenuwachtig worden? Na Portugal overweegt Canada nu ook de rest van de straaljagers (na de eerste batch) ergens anders te bestellen.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 13:18:17 #228
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217058942
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 13:13 schreef Faraday01 het volgende:
Zouden ze bij Lockheed Martin al zenuwachtig worden? Na Portugal overweegt Canada nu ook de rest van de straaljagers (na de eerste batch) ergens anders te bestellen.
Wat mij betreft doen wij hetzelfde voor wat betreft de rest van onze F35's.

Van de 52 of 58 bestelde toestellen hebben we er nu 40 (inclusief de 8 die permanente in de VS staan voor opleiding).

De overige 12 of 18 annuleren en elders bestellen.
De Saab zit een Amerikaanse motor in begreep ik, maar in de Franse toestellen naar ik begreep niet.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Graag verwijderen
pi_217058963
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 13:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Wat mij betreft doen wij hetzelfde voor wat betreft de rest van onze F35's.

Van de 52 of 58 bestelde toestellen hebben we er nu 40 (inclusief de 8 die permanente in de VS staan voor opleiding).

De overige 12 of 18 annuleren en elders bestellen.
De Saab zit een Amerikaanse motor in begreep ik, maar in de Franse toestellen naar ik begreep niet.
2 verschillende straaljagers is helemaal beroerd met beperkte aantallen zoals Nederland heeft. In het algemeen ben ik wel voor zo veel mogelijk in Europa aanschaffen
  zaterdag 15 maart 2025 @ 13:23:12 #230
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217058981
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 13:20 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
2 verschillende straaljagers is helemaal beroerd met beperkte aantallen zoals Nederland heeft. In het algemeen ben ik wel voor zo veel mogelijk in Europa aanschaffen
Rommel op Marktplaats dumpen dan maar.

Saab, Rafale en de Eurofighter hebben we in Europa.
A murky, forgotten land.
Graag verwijderen
  zaterdag 15 maart 2025 @ 13:24:25 #231
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217058991
En we moeten natuurlijk Fokker weer tot leven brengen _O_

Onze eigen polder straaljagers, de Modder Fokkers *O* *O* *O*
A murky, forgotten land.
Graag verwijderen
pi_217059158
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 13:23 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Rommel op Marktplaats dumpen dan maar.

Saab, Rafale en de Eurofighter hebben we in Europa.
Zou China ze niet willen hebben laten we ze aan hun verkopen. Benieuwd wat Rutte daarvan zou zeggen. Iran is misschien zenuwachtig over Israel.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 13:43:32 #233
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_217059216
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 13:20 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Eens, kijkend naar het boodschappenlijstje van Von der Leyen zijn straaljagers het laatste waar wij ons als Nederland druk om moeten maken. Of we moeten het accepteren dat we andere strategisch belangrijke capaciteiten volledig gaan overslaan om maar een tweede type vliegtuig op te kunnen gaan nemen in de Luchtmacht. Dat betekent een compleet nieuwe infrastructuur op gaan tuigen en het aanschaffen van meer toestellen, want 1 op 1 resterende F35 orders vervangen werkt niet. Je hebt een minimaal aantal toestellen nodig om tot een operationele eenheid te komen.

Nee, laten we ons vooral richten op de andere zaken die op het lijstje staan.
En tegen de tijd dat er extra F-35's aangeschaft moeten gaan worden kijken hoe de vlag erbij hangt in de VS en wat de EU tegen die tijd zelf kan produceren.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 13:49:39 #234
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_217059265
Franse Marine Nationale Rafale (porno)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 15 maart 2025 @ 14:06:35 #235
66444 Lord_Vetinari
pi_217059414
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 13:24 schreef StateOfMind het volgende:
En we moeten natuurlijk Fokker weer tot leven brengen _O_

Onze eigen polder straaljagers, de Modder Fokkers *O* *O* *O*
:N Koolhoven.
pi_217059813
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 13:43 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Eens, kijkend naar het boodschappenlijstje van Von der Leyen zijn straaljagers het laatste waar wij ons als Nederland druk om moeten maken. Of we moeten het accepteren dat we andere strategisch belangrijke capaciteiten volledig gaan overslaan om maar een tweede type vliegtuig op te kunnen gaan nemen in de Luchtmacht. Dat betekent een compleet nieuwe infrastructuur op gaan tuigen en het aanschaffen van meer toestellen, want 1 op 1 resterende F35 orders vervangen werkt niet. Je hebt een minimaal aantal toestellen nodig om tot een operationele eenheid te komen.

Nee, laten we ons vooral richten op de andere zaken die op het lijstje staan.
En tegen de tijd dat er extra F-35's aangeschaft moeten gaan worden kijken hoe de vlag erbij hangt in de VS en wat de EU tegen die tijd zelf kan produceren.
Het is wel één van de belangrijkste onderdelen van je defensie, en het gerucht dat de Amerikanen een 'kill switch' hebben ingebouwd geloof ik wel.

Tegen welke praktische problemen loop je aan als je met 2 verschillende vliegtuigen werkt? Buiten dat je voor 2 type vliegtuigen reserveonderdelen en de kennis voor technisch onderhoud in huis moeten halen.
pi_217059904
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 14:42 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Het is wel één van de belangrijkste onderdelen van je defensie, en het gerucht dat de Amerikanen een 'kill switch' hebben ingebouwd geloof ik wel.

Tegen welke praktische problemen loop je aan als je met 2 verschillende vliegtuigen werkt? Buiten dat je voor 2 type vliegtuigen reserveonderdelen en de kennis voor technisch onderhoud in huis moeten halen.
Dat geloof ik helaas ook wel en sowieso niet helemaal te voorkomen ben ik bang (of moet je het specifiek in het contract laten opnemen en erop vertrouwen?)

Denk dat het voor een piloot weer anders is dus zullen opnieuw piloten moeten worden opgeleid?
pi_217061403
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 11:28 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Heerlijk hoe teksten die ik 2 jaar geleden hier deponeerde nu breed worden geaccepteerd hier.
Perceptie is alles en is ondergeschikt aan de waarheid in de politiek.
Zijn de mensen hier al ver genoeg om te erkennen dat alle politici liegen voor politiek gewin of is dat vooralsnog een brug te ver?
Dat was altijd al zo. Hoe vaak we niet klaagden dat republikeinen tegen hun interesses instemden omdat ze de perceptie hadden dat de GOP het beste met ze voor had.
Bij jou ook. Je bent libertarisch ingesteld ffs. Als er een ideologie is dat een perceptie heeft dat het zou kunnen werken voor adepten is dat het wel :')
pi_217061482
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:07 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Dat was altijd al zo. Hoe vaak we niet klaagden dat republikeinen tegen hun interesses instemden omdat ze de perceptie hadden dat de GOP het beste met ze voor had.
Bij jou ook. Je bent libertarisch ingesteld ffs. Als er een ideologie is dat een perceptie heeft dat het zou kunnen werken voor adepten is dat het wel :')
Nee dat was helemaal niet zo hier, ik deponeerde deze stelling 2 jaar geleden en het halve topic ontplofte zoals gewoonlijk. De mening van velen was hier dat waarheid belangrijker was dan perceptie en dat de mensen daarop doorgaans hun stem baseerden. Het valt mij erg op dat je dezelfde stelling hier deponeert en diezelfde vijandigheid niet ervaart.
Ik kan alleen maar concluderen dat de meningen hier zijn bijgedraaid.
pi_217061724
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:11 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee dat was helemaal niet zo hier, ik deponeerde deze stelling 2 jaar geleden en het halve topic ontplofte zoals gewoonlijk. De mening van velen was hier dat waarheid belangrijker was dan perceptie en dat de mensen daarop doorgaans hun stem baseerden. Het valt mij erg op dat je dezelfde stelling hier deponeert en diezelfde vijandigheid niet ervaart.
Ik kan alleen maar concluderen dat de meningen hier zijn bijgedraaid.
Ik wacht wel op bronnen van een paar jaar terug dan. Anders kan ik ook wel zeggen dat jullie 2 jaar geleden zeiden dat het allemaal zo vaart niet zou lopen, maar nu een nog veel extremere Trump ook blijft goedpraten en verdedigen. En toen zeiden wij ook al dat het met met kleine stapjes gaat en dat elke stapje genormaliseerd wordt. En dat blijkt. Wat zelfs jullie ondenkbaar vonden indertijd verdedig je nu.
pi_217061731
Inmiddels heeft Musk zijn infantiele tweet weer ingetrokken.

Elon Musk Shared, Then Removed a Post Absolving Dictators for Genocide

The post falsely claimed that Joseph Stalin, Adolf Hitler and Mao Zedong were not responsible for the murders of millions of people, but rather public sector workers were.

pi_217061821
Musk heeft niet de leiding over DOGE dus hoeft hij ook niet aan FOIA-verzoeken te voldoen geen verantwoording af te leggen:

Who's Running the DOGE Wrecking Machine: The World's Richest Man or a Little-Known Bureaucrat?

Elon Musk's Demolition Crew

[ Bericht 20% gewijzigd door Kijkertje op 15-03-2025 17:55:22 ]
pi_217062295
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 17:25 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ik wacht wel op bronnen van een paar jaar terug dan. Anders kan ik ook wel zeggen dat jullie 2 jaar geleden zeiden dat het allemaal zo vaart niet zou lopen, maar nu een nog veel extremere Trump ook blijft goedpraten en verdedigen. En toen zeiden wij ook al dat het met met kleine stapjes gaat en dat elke stapje genormaliseerd wordt. En dat blijkt. Wat zelfs jullie ondenkbaar vonden indertijd verdedig je nu.
True, ik had niet verwacht dat hij op elk punt woord zou houden. Ik ben namelijk Nederlandse politiek gewend waar een belofte evenveel waard is als het vuil onder mijn voeten.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 18:42:29 #244
66444 Lord_Vetinari
pi_217062410
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 18:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
True, ik had niet verwacht dat hij op elk punt woord zou houden. Ik ben namelijk Nederlandse politiek gewend waar een belofte evenveel waard is als het vuil onder mijn voeten.
In tegenstelling tot die van Trump als “binnen 24 uur vrede” of “alles wordt goedkoper en de inflatie verdwijnt”?
  zaterdag 15 maart 2025 @ 18:48:22 #245
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217062468
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 14:42 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Is al debunked, ga maar op NWS kijken, loopt een interessant topic over.

tldr; er is dus geen 'kill switch'. Het probleem met afhankelijkheid van de VS zit hem in de software, die is nodig voor het besturingssysteem van de boordcomputer die allerlei geavanceerde functies van het toestel regelt. Deze software krijgt regelmatig updates en als ze (de VS dus) dat in de toekomst gaan weigeren zullen die F-35's dus niet langer up to date zijn. Hoe erg dat is zal natuurlijk nog in de praktijk moeten blijken, maar het is voor een aantal landen iig een reden om van de koop af te zien.
pi_217062620
  zaterdag 15 maart 2025 @ 19:19:30 #248
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217062681
A murky, forgotten land.
Graag verwijderen
pi_217062722
Zal je toch wel balen als reporter dat je daar antwoord op gegeven hebt.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217062764
pi_217062860
Canada heroverweegt de aanschaf van 88 F35 toestellen.

https://theaviationist.com/2025/03/15/canada-reconsidering-f-35/

Portugal heeft ze al geannuleerd.

Trump is lekker bezig voor Lockheed Martin.
pi_217063407
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 09:22 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Schumer heeft Trump een blanco cheque gegeven, en een wig gedreven in zijn eigen partij. Hij vertegenwoordigt nu nota bene de minderheid bij de Dems.
Dat is niet waar.

Soms is het moeilijk om de werkelijkheid onder ogen te zien en heb je alleen maar keuze uit twee hele slechte opties. Mensen die heel zeker weten dat Schumer voor het één of ander had moeten kiezen zijn simpelweg niet te vertrouwen.
pi_217063449
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 10:11 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
In de VS draait alles om beeldvorming. Schumer heeft hier totaal in gefaald.
Ten eerste kun je dat helemaal niet weten, ten tweede is de beeldvorming bij de gemiddelde kiezer heel anders dan bij politieke junkies die hier in dit topic posten. Ja, die CR die nu aangenomen is is kut voor de Democraten, maar over de inhoud daarvan weet de gemiddelde kiezer helemaal niets. Bij een shutdown hadden de Democraten de schuld kunnen krijgen, en aan het einde van de rit was dezelfde CR aangenomen. Dit is gewoon een zure appel, en ja dat is kut en ja het zou lekker voelen om verzetsheld te spelen bla bla bla. Maar Schumer is een uiteindelijk een politicus en geen circusaapje.

Over een paar weken herinnert niemand zich dit meer. De weg naar de midterms is een marathon, geen sprint. De beste strategie voor de Democraten is om eerst maar eens een gezamenlijk front proberen te presenteren.

Dit is de beste uitleg die ik kan vinden:

quote:
I understand why this situation is so dispiriting, and I also get why it is disorienting for Democratic voters and even some Democratic lawmakers, who are used to having more leverage in fights over government funding than they have right now. It used to be the case that Republicans needed to negotiate with Democrats to keep the government open. But some facts on the ground have changed. First, Republicans won the presidency. A shutdown is more attractive to Republican lawmakers because a Republican president would make the decisions about how to run the government during the shutdown. Second, and very closely related, Republicans now have a working majority in the House of Representatives. They used to need to rely on Democratic votes to pass funding bills, and Democrats hoped that Republicans would once again fail to pass their own bill and then need to come to Democrats for help. But President Trump has been able to knock heads together and bring the right wing of the House Republican Conference into line. And third, Trump has different policy objectives than he did in his first term. Last time around, he was trying to repeal Obamacare and cut taxes, and had no particular interest in otherwise shrinking the federal government. Now, he wants to slash and burn, which makes him less fazed by any problems a shutdown might cause and more keen on the kinds of spending-control powers that a shutdown gives him.

Those changes have taken away Democrats' leverage and made their ability to force a shutdown -- which I will again grant that they have -- not useful for producing their preferred policy outcomes.
https://www.joshbarro.com(...)umers-job-to-satisfy
pi_217063477
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 01:15 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]
Ja, die gaan het zwaar krijgen in de mid-terms.
Het getuigt wel van een stuitend gebrek aan politiek inzicht om zoiets te roepen.
pi_217063851
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ten eerste kun je dat helemaal niet weten, ten tweede is de beeldvorming bij de gemiddelde kiezer heel anders dan bij politieke junkies die hier in dit topic posten. Ja, die CR die nu aangenomen is is kut voor de Democraten, maar over de inhoud daarvan weet de gemiddelde kiezer helemaal niets. Bij een shutdown hadden de Democraten de schuld kunnen krijgen, en aan het einde van de rit was dezelfde CR aangenomen. Dit is gewoon een zure appel, en ja dat is kut en ja het zou lekker voelen om verzetsheld te spelen bla bla bla. Maar Schumer is een uiteindelijk een politicus en geen circusaapje.

Over een paar weken herinnert niemand zich dit meer. De weg naar de midterms is een marathon, geen sprint. De beste strategie voor de Democraten is om eerst maar eens een gezamenlijk front proberen te presenteren.

Dit is de beste uitleg die ik kan vinden:
[..]
https://www.joshbarro.com(...)umers-job-to-satisfy
Dit is weer totale kletspraat. Nee de Democraten zouden geen schuld krijgen van een shutdown ze hebben geen meerderheid. Nu hebben ze wel schuld aan wat er gaat komen want ze hebben bij het kruisje getekend. Ze hebben niet onderhandeld om er het beste mogelijk van te maken ze hebben Trump een blanco cheque gegeven.
Schumer heeft laten zien geen politicus te zijn maar een circusaapje.
Er zit ook geen logica in wat je zegt. Want je spreekt over een gezamelijk front maar neemt het vervolgens op voor een minderheid. De overgrote meerderheid van de Democraten hebben tegen gestemd. Je naieve idee dat de Democraten met deze Trump regering kunnen samen werken is wel weer volledig on brand voor je.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 22:13:58 #256
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_217065137
Nou de US is in een soort van oorlog nu..
Gefeliciteerd Donald!
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zaterdag 15 maart 2025 @ 22:17:39 #257
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217065170
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 22:13 schreef nils7 het volgende:
Gefeliciteerd Donald!
Nee joh, Trump is de minst oorloggeile man ooit, begrijp dat dan.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 15 maart 2025 @ 22:49:46 #258
66444 Lord_Vetinari
pi_217065475
quote:
Gefeliciteerd Donald!
Nee, Donald is vrede. Daar gaan ze hem tenslotte de Nobelprijs voor geven.

Gr gr,
Chivaz.
  zaterdag 15 maart 2025 @ 23:02:08 #259
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_217065597
quote:
18s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 22:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nee, Donald is vrede. Daar gaan ze hem tenslotte de Nobelprijs voor geven.

Gr gr,
Chivaz.
En als hij die Nobelprijs niet krijgt, gaat hij heel Scandinavië de oorlog verklaren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_217065604
quote:
Gefeliciteerd Donald!
Nee joh eensgezindheid tot en met. Democraten die Trump even een handje helpen bij het in stand brengen van de autoritaire kleptocratie. De top van de Demcraten kreeg opeens het lumineuze idee dat ze het beste Trumps plan kunnen steunen want dan is hij straks lie voor ze en gaat met ze samenwerken. Zal vast niet in hun oor gefluisterd zijn door grote donors. Het zal vast zo uitpakken dat Democraten iets voor Trump doen en dat hij zich nu in gaat houden omdat ze lief voor hem waren.
pi_217068795
een shutdown had betekend dat de overheid geen geld meer krijgt. en dan is het nog makkelijker de overheid te ontmantelen. wat Chuck ook had gedaan, hij was afgefakkeld. of zoals nu omdat hij meewerkte of later omdat hij het voor de kleptocratie nog makkelijker had gemaakt alles af te breken
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_217069341
quote:
Nederlandse wetenschappers ontvangen per e-mail indringende vragenlijst van Amerikaanse overheid

Twee Wageningse wetenschappers ontvingen van de Amerikaanse Geologische dienst een lijst met 36 politieke vragen. Medewerkers van de universiteit is geadviseerd de vragenlijst niet in te vullen.

(.......)
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ky&utm_term=20250314
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  zondag 16 maart 2025 @ 10:32:20 #263
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_217069672
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 08:54 schreef Sabata het volgende:
een shutdown had betekend dat de overheid geen geld meer krijgt. en dan is het nog makkelijker de overheid te ontmantelen. wat Chuck ook had gedaan, hij was afgefakkeld. of zoals nu omdat hij meewerkte of later omdat hij het voor de kleptocratie nog makkelijker had gemaakt alles af te breken
De redenering van Schumer kan ik volgen, maar het gaat niet (alleen) om logica. De fout die hij volgens mij maakt is, dat hij al voorsorteert op de uitkomst en vervolgens alle tussenstappen overslaat. Hij vermijdt het gevecht omdat hij weet dat hij toch gaat verliezen, maar gaat er daarmee aan voorbij dat het gevecht zelf ook een doel heeft. Voor het oog heeft hij niet eens een poging gedaan om te onderhandelen. En er zijn vaker shutdowns geweest waarbij er dan na een week ofzo, als duidelijk werd wat de gevolgen waren, alsnog het schuldenplafond werd verhoogd volgens het oorspronkelijke wetsvoorstel. Hij had, kortom, wat opzichtiger moeten spartelen en wat blauwe plekken op moeten lopen voor hij akkoord ging. Een beetje zoals die democraat die bij de State of the Union uit de zaal werd gezet. Dan is in elk geval duidelijk waar je staat, ook voor de niet-intellectuelen.
Never explain, never apologize.
pi_217069737
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 10:32 schreef Lurf het volgende:

[..]
De redenering van Schumer kan ik volgen, maar het gaat niet (alleen) om logica. De fout die hij volgens mij maakt is, dat hij al voorsorteert op de uitkomst en vervolgens alle tussenstappen overslaat. Hij vermijdt het gevecht omdat hij weet dat hij toch gaat verliezen, maar gaat er daarmee aan voorbij dat het gevecht zelf ook een doel heeft. Voor het oog heeft hij niet eens een poging gedaan om te onderhandelen. En er zijn vaker shutdowns geweest waarbij er dan na een week ofzo, als duidelijk werd wat de gevolgen waren, alsnog het schuldenplafond werd verhoogd volgens het oorspronkelijke wetsvoorstel. Hij had, kortom, wat opzichtiger moeten spartelen en wat blauwe plekken op moeten lopen voor hij akkoord ging. Een beetje zoals die democraat die bij de State of the Union uit de zaal werd gezet. Dan is in elk geval duidelijk waar je staat, ook voor de niet-intellectuelen.
Ik ben het hier meer mee eens dan met MoreDakka's uitleg. Er had gewoon meer gesparteld moeten worden. Misschien nog iets binnenhalen. Nu is de beeldvorming gewoon die van medeplichtigheid. Democraten zijn nog steeds het 'normale' spel aan het spelen tegen notoire cheaters die eigenlijk een heel ander spel spelen.
pi_217069960
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 10:32 schreef Lurf het volgende:

[..]
Maar er zit geen logica in wat Schumer zei. Hij zegt te vechten maar hij geeft op voor de eerste ronde start. Wat is de logica van je partij en stemmers verraden door meteen over te lopen naar de vijand. Met Trump weet je toch dat hij zich uberhaupt niet aan de regels houdt dus waarom hem maximaal enablen. Als ze op zijn minst onderhandeld hadden om de scherpe randjes eraf te halen dan zou er misschien logica in zitten maar gewoon tekenen bij het kruisje om een blanco cheque te geven?

Hier heb je bijvoorbeeld Chris Murphy een democratische senator die precies uitlegt waarom hij het idee niet steunt om Trump te helpen zijn plannen makkelijker in te voeren. Dat de bill volledig volstaat met Republikeinse wensen en dat er niet eens over onderhandeld is. Dat Trump ermee macht krijgt om bijvoorbeeld militaire programmas te funden etcetera.
https://www.instagram.com/p/DHJkCUeN5xd/

.
  zondag 16 maart 2025 @ 11:23:14 #266
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_217070141
Het Trump effect (in Canada)

🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
  zondag 16 maart 2025 @ 12:55:18 #267
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217071133
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 11:23 schreef Mikeytt het volgende:
Het Trump effect (in Canada)

[ afbeelding ]
Dat lijkt me niet zo gek. Voor serieuze conservatieven met een iq >110 is Trump een parodie op een politicus die hun beweging kaapt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217071318
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 12:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat lijkt me niet zo gek. Voor serieuze conservatieven met een iq >110 is Trump een parodie op een politicus die hun beweging kaapt.
Oh ik dacht dat dat gold voor iedereen met een IQ > 90 Je hoeft toch niet boven gemiddeld slim te zijn daarvoor. Serieuze conservatieven is een contradictio in terminis.
  zondag 16 maart 2025 @ 14:04:02 #269
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217072021
Ach de VS wil nu wel de eieren voor een koopje hebben van onder andere Denemarken en Nederland

https://www.tagesschau.de(...)appheit-usa-100.html
pi_217072060
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 14:04 schreef Momo het volgende:
Ach de VS wil nu wel de eieren voor een koopje hebben van onder andere Denemarken en Nederland

Ja, doei.
Dan worden eieren hier duurder :{w
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  zondag 16 maart 2025 @ 14:10:13 #271
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217072077
quote:

Ontwikkelingshulp is woke, gaan we dus niet doen he
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zondag 16 maart 2025 @ 14:11:11 #272
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_217072089
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 14:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, doei.
Dan worden eieren hier duurder :{w
Die zijn al flink duurder dan vorig jaar
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 16 maart 2025 @ 14:20:09 #273
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217072206
quote:

Waar haalt ie het gore lef vandaan :')
A murky, forgotten land.
Graag verwijderen
  zondag 16 maart 2025 @ 14:23:37 #274
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217072260
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 14:10 schreef Szura het volgende:

[..]
Ontwikkelingshulp is woke, gaan we dus niet doen he
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 14:20 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Waar haalt ie het gore lef vandaan :')

Zag dit AI plaatje al online _O-
  zondag 16 maart 2025 @ 14:27:54 #275
66444 Lord_Vetinari
pi_217072308
quote:

Gewoon verkopen met Amerika-toeslag van 125% op de prijs die andere landen betalen.
  zondag 16 maart 2025 @ 14:29:24 #276
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217072324
MECA *O*

Make Eggs Cheap Again *O*
A murky, forgotten land.
Graag verwijderen
pi_217072909
quote:

Dat de eieren duur zijn hebben ze aan de markt te danken. Gemonopoliseerd door een paar bedrijven.
Artikeltje daarover
https://pluralistic.net/2025/03/10/demand-and-supply/

quote:
The upshot is the story about eggflation arising from bird flu doesn't withstand even cursory scrutiny. The industry claims it's raising prices to cope with a shortage that just doesn't exist. It's an excuse. It's excuseflation.

But – as our neoclassical econ friends will hasten to remind us – raising prices like this just invites competitors to flood into the market with cheaper options. The only way excuseflation can work is if the supply-chain is sewn up by a few dominant firms that can collude to rig markets and block new market entrants, and that is exactly what's happening here.

Start with the grocer's fridge, festooned today with signs warning you that you are limited to purchasing one dozen eggs per customer. At first blush, it may seem like that fridge's dwindling supply of eggs comes from a whole bunch of companies, but closer inspection reveals that nearly every egg for sale in America comes from a single company. Cal-Maine Foods is an obscure conglomerate that bought dozens of egg brands, including Farmhouse Eggs, Sunups, Sunny Meadow, Egg-Land’s Best and Land O’ Lakes eggs:

Cal-Maine CFO Max Bowman has done a series of investor calls trumpeting the company's rising profits, and attributing them to "significantly higher selling prices" and "our ability to adapt to inflationary market pressures." Investors responded with a buying frenzy, driving Cal-Maine's stock to record highs.

Since the start of the bird flu epidemic, Cal-Maine's profits have averaged between 300% and 600% of their pre-bird flu levels. But Cal-Maine's plague profiteering playbook didn't spring up out of nowhere in 2021. During the bird flu outbreaks of the 2000s, Cal-Maine observed that bird flus were good for big egg brands, increasing the price of eggs, but that these increases were transient, fading quickly as flock sizes recovered. During the 2015 bird flu pandemic, producers quickly raised layers to maturity and replaced their flocks, and saw only modest rises in egg prices (and profits).

This time, it's different. The 2021 bird flu outbreak sparked immediate, substantial, ongoing and durable increases in the price of eggs. The number of layers has plunged, driven by a dramatic decrease in the size of the "parent" flock, from whose fertilized eggs we get out supply of layers – from 3.1m hens in 2021 to 2.5m in 2025. The numbers don't tell the whole story, either – the parent flock is, on average, much older than historical norms, meaning that it produces fewer eggs.

That shortage can be seen in the number of pullets – immature hens – being added to farms since the bird flu outbreak. Despite record egg prices, farmers are not increasing the number of egg-laying birds on hand. As Musharbash writes, the only thing that's increased since the start of bird flu is profits. Parent flocks, fertilized eggs and pullets have all seen steady, deliberate decline. That has only worsened over three years. This isn't a bottleneck in the supply-chain – it's a monopoly at play.
  zondag 16 maart 2025 @ 15:08:21 #278
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_217072984
Ze zijn ineens niet zo’n voorstander meer van vrijheid van meningsuiting…

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lkis5doawc2c

People like this fiery veteran are why MAGA Republicans have stopped having town halls.

Last night, he continued to shred Rep. Chuck Edwards (R-NC) as police officers were dragging him out.

The MAGAs are not so fond of free speech now.

Never stop speaking up, America; this is our right!
  zondag 16 maart 2025 @ 15:47:43 #279
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217073665
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 15:08 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ze zijn ineens niet zo’n voorstander meer van vrijheid van meningsuiting…

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lkis5doawc2c

People like this fiery veteran are why MAGA Republicans have stopped having town halls.

Last night, he continued to shred Rep. Chuck Edwards (R-NC) as police officers were dragging him out.

The MAGAs are not so fond of free speech now.

Never stop speaking up, America; this is our right!
Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je ongelimiteerd bijeenkomsten kunt verstoren of door een spreker heen kunt schreeuwen. Maar dat snap je zelf ook wel, neem ik aan.
pi_217074410
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 15:47 schreef Repentless het volgende:

[..]
Vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je ongelimiteerd bijeenkomsten kunt verstoren of door een spreker heen kunt schreeuwen. Maar dat snap je zelf ook wel, neem ik aan.
Dit gaat ook niet om de vrijheid van meningsuiting, maar om vrijheden die veel fundamentaler en essentiëler zijn. Daar wordt aan getornd door Musk en DOGE, met goedkeuring van Trump en de Reps.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 16 maart 2025 @ 16:38:33 #281
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_217074472
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 16:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dit gaat ook niet om de vrijheid van meningsuiting, maar om vrijheden die veel fundamentaler en essentiëler zijn. Daar wordt aan getornd door Musk en DOGE, met goedkeuring van Trump en de Reps.
Ja, maar ik reageer op de opmerking dat ze ineens niet meer zo'n fan zijn van vrijheid van meningsuiting n.a.v. dit filmpje.
  zondag 16 maart 2025 @ 16:49:06 #282
323401 Kijkertje
met filter
pi_217074633
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 11:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar er zit geen logica in wat Schumer zei. Hij zegt te vechten maar hij geeft op voor de eerste ronde start. Wat is de logica van je partij en stemmers verraden door meteen over te lopen naar de vijand. Met Trump weet je toch dat hij zich uberhaupt niet aan de regels houdt dus waarom hem maximaal enablen. Als ze op zijn minst onderhandeld hadden om de scherpe randjes eraf te halen dan zou er misschien logica in zitten maar gewoon tekenen bij het kruisje om een blanco cheque te geven?

Hier heb je bijvoorbeeld Chris Murphy een democratische senator die precies uitlegt waarom hij het idee niet steunt om Trump te helpen zijn plannen makkelijker in te voeren. Dat de bill volledig volstaat met Republikeinse wensen en dat er niet eens over onderhandeld is. Dat Trump ermee macht krijgt om bijvoorbeeld militaire programmas te funden etcetera.
https://www.instagram.com/p/DHJkCUeN5xd/

.
Je begrijpt volgens mij nog steeds het dilemma niet. Bij een shutdown krijgt Trump verregaande bevoegdheden om allerlei uitgaven van de overheid versneld te stoppen.

Oftewel: terwijl de Democraten 'aan het vechten' zijn en de rechtsspraak niet meer functioneert kan Trump lekker zijn gang gaan en daar heeft Russell Vought (de architect van Project 2025) al lang een scenario voor klaarliggen.

The Democratic Divide: Would a Shutdown Have Helped or Hurt Trump?

The party’s split over supporting a spending extension to avert a lapse in government funding boiled down to a practical question of how much power the president has in a shutdown.

quote:
What happens in a government shutdown?

When the government shuts down, agencies continue essential work, but federal employees and contractors are not paid. Many employees are furloughed until Congress acts to extend new funding.

Federal agencies typically make contingency plans that lay out who should keep working and what programs need to operate during a shutdown. But spending experts said the decisions about what is deemed “necessary” or “essential” ultimately rest with the White House Office of Management and Budget, currently run by Russell T. Vought.

During a shutdown in Mr. Trump’s first term, Mr. Vought worked to expand the number of federal employees required to work. But he has also made clear his desire to vastly shrink the federal government, culling its work force and trying to claw back congressionally approved funding for government agencies.

Laura Blessing, a fellow at Georgetown University’s Government Affairs Institute, said that given the Trump administration’s approach to government, it is not clear what might happen under a shutdown.

What powers does a president have during a shutdown?

Shutdowns give the executive branch wide authority to decide how government should work while it lacks spending authority.

Mr. Trump and Mr. Musk have already moved unilaterally to shut off programs and in some cases whole agencies they dislike, such as the U.S. Agency for International Development. But doing so can be a cumbersome and time-consuming process, as the Trump administration has learned from the array of lawsuits it has faced in recent weeks.

In a shutdown, the paradigm would shift toward shuttering every federal department, potentially easing the path for the president and his team to decide which programs to prioritize and which to leave languishing without money to operate.

David Super, a professor who researches administrative law at Georgetown University, said Mr. Trump and Mr. Vought might be able to “effectively dictate the sequence of restarting the government” to favor their agenda, leaving federal employees on prolonged furlough in agencies that they oppose.

What happens under the funding extension?

Senator Patty Murray of Washington, who had been pushing for a shorter-term funding extension to leave time for Congress to agree on regular spending bills, said on Friday that Republicans’ bill “hands a blank check to Elon Musk and Donald Trump to decide how our constituents’ taxpayer dollars get spent — all while they cut funding working people count on each and every day.”

In regular spending bills, members of Congress give specific directions about how they want federal money to be spent for the year. But temporary extensions, like the one that passed on Friday, only continue current funding levels without including any cuts, increases or limitations on their use.

Many Democrats argued that would give the Trump administration more discretion over federal funds even as it has taken steps to stop the spending of money authorized by Congress.

But Ms. Riedl said that under a temporary extension, presidents were generally expected to stick to the funding levels allocated by Congress, except where they had been explicitly modified.

“The president can’t just eliminate the Department of Education or send all the employees of a certain department home,” Ms. Riedl said. “He still must carry out the program and maintain spending at the required rates.”

Still, the Trump administration has made clear that it does not consider itself bound by Congress’s spending dictates.

“Trump and Musk are going to continue acting illegally no matter what this funding bill says," Senator Christopher S. Murphy, Democrat of Connecticut, said in a video explaining his opposition. But by extending funding, he added, “Democrats risk putting a kind of bipartisan veneer of endorsement on their campaign to give our government to the billionaires and destroy the rule of law.”

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 16-03-2025 16:58:08 ]
  zondag 16 maart 2025 @ 17:19:30 #283
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_217075118
https://x.com/mkraju/stat(...)HmtRPra-LMwafhc3Aigg

(Tweet met peilingen over de Dems)

Conclusie: hoog tijd om de boel op te doeken
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_217075332
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2025 20:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is niet waar.

Soms is het moeilijk om de werkelijkheid onder ogen te zien en heb je alleen maar keuze uit twee hele slechte opties. Mensen die heel zeker weten dat Schumer voor het één of ander had moeten kiezen zijn simpelweg niet te vertrouwen.
Hij moest voor het één of het ander moeten kiezen, want meer keuzes waren er niet.
En ik ben het gewoon niet eens met de keuze die hij heeft gemaakt.

Dat ik simpelweg niet te vertrouwen ben, dat wist ik trouwens al. Samen met iedereen die mij kent. Of denkt te kennen. ;)
  zondag 16 maart 2025 @ 17:44:57 #285
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217075501
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 17:19 schreef Szura het volgende:
https://x.com/mkraju/stat(...)HmtRPra-LMwafhc3Aigg

(Tweet met peilingen over de Dems)

Conclusie: hoog tijd om de boel op te doeken
Eerste reactie is gelijk raak:
twitter

Voor het geval die tweet weer eens niet doorkomt dit is wat hij zegt:
quote:
Democrats have embraced few issues beyond the concept of MAGA and Trump being bad for the country (which is true) and that they need to be stopped.

Only to then turn around and do a terrible job at stopping Trump and MAGA.

That tends to hurt your favorability.
waarheid als een koe natuurlijk.
pi_217075889
Het electoraat is grillig. Op het moment dat de Dems weer een aansprekende leider hebben, kan de stemming in minder dan een maand volledig omslaan.

Laat de Republikeinen vooral zo doorgaan.

Chaos, rampzalige economische vooruitzichten, en dan straks nog even het mes in de sociale zekerheid zetten ten behoeve van tax cuts waar vooral de rijken van profiteren.

De emmer stroomt vanzelf over.
  zondag 16 maart 2025 @ 18:26:29 #287
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217076032
Ja, dat kan. Vooralsnog is het op zich best een prestatie van ze om gedurende het afbraakbeleid van Trump, alsnog lager te scoren dan de Republikeinen.
pi_217076093
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2025 18:26 schreef kladderadatsch het volgende:
Ja, dat kan. Vooralsnog is het op zich best een prestatie van ze om gedurende het afbraakbeleid van Trump, alsnog lager te scoren dan de Republikeinen.
Zo werkt dat bij ons toch ook? Rechts regeert maar alles wat er misgaat is de schuld van links.
  zondag 16 maart 2025 @ 18:36:06 #289
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_217076184
Democraten lijken bijna onzichtbaar. Bernie doet het in zijn ééntje nog beter.
Biden en Harris zijn gevlucht naar Wokeland ofzo?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_217076625
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2025 18:36 schreef Hyperdude het volgende:
Democraten lijken bijna onzichtbaar. Bernie doet het in zijn ééntje nog beter.
Biden en Harris zijn gevlucht naar Wokeland ofzo?
Biden was er sowieso wel klaar mee natuurlijk. Wat Harris betreft, die heeft op het moment geen politieke rol.

Las laatst wel de Buttegieg zich op lijkt te maken voor een mogelijke kandidatuur in 2028. Verder zal het voor de Democraten zaak zijn om te zorgen dat ze goed uit de verf komen bij de midterms in 2026. Een echt duidelijke leider is er op het moment niet, mocht je die zoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monolith op 16-03-2025 20:58:21 ]
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 16 maart 2025 @ 19:10:36 #291
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217076800
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 18:17 schreef KoosVogels het volgende:
Het electoraat is grillig. Op het moment dat de Dems weer een aansprekende leider hebben, kan de stemming in minder dan een maand volledig omslaan.

Chaos, rampzalige economische vooruitzichten, en dan straks nog even het mes in de sociale zekerheid zetten ten behoeve van tax cuts waar vooral de rijken van profiteren.

Moeten er nog vrij genoege verkiezingen zijn op dat moment.
Antifa
pi_217077498
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 18:32 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]
Zo werkt dat bij ons toch ook? Rechts regeert maar alles wat er misgaat is de schuld van links.
Dat is niet wat ik uit deze peiling haal.

Als jij (als kiezer) naar de Dems neigt en baalt van de huidige Trump-regering, dan baal je van de inactiviteit van de Democraten. Je vindt dat ze meer zouden moeten doen om de huidige shitzooi te voorkomen. Dus baal je van de partij, terwijl je er wel op gewoon op zou stemmen.

Dat de cijfers nu zo laag zijn heeft volgens mij te maken met die groep gedesillusioneerde kiezers.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 maart 2025 @ 20:26:38 #293
862 Arcee
Look closer
pi_217078059
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 19:00 schreef Monolith het volgende:
Buttegieg zich op lijkt te maken voor een moeilijk kandidatuur in 2028.
^O^
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_217078574
Zover we het nog niet doorhadden, de architect ziet het ook alleen dan met genoegen

https://x.com/politico/st(...)Hl_-hsej9WeUwlVWJ8fg

twitter
pi_217078646
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2025 18:17 schreef KoosVogels het volgende:

Ik zie de Democraten pas weer iets op de rails krijgen als ze een grondige herbezinning uitvoeren en een jongere Bernie Sanders inclusief agenda weten te vinden. Die emmer zou tijdens Bush jr allang overstroomd moeten zijn, we zijn nu twee decennia verder.
What Would Goku Do
  zondag 16 maart 2025 @ 21:56:54 #296
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217079398
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 16 maart 2025 @ 21:59:51 #297
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217079567
quote:
En domrechts maar blijven roeptoeteren dat Trump en Musk voor vrijheid van meningsuiting zijn...
Ja, als het hun eigen mening is, anders zijn het de grootste fans van censuur.
pi_217079585
quote:
Denk dat @HowardRoark wel kan beredeneren waarom er niks aan de hand is. Dit is vooral geen patroon
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 16 maart 2025 @ 22:21:48 #300
862 Arcee
Look closer
pi_217079758
En?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')