abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217018789
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 11:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat zou mij enorm verbazen.

De rode draad in de tien jaar dat Trump actief is in de Amerikaanse politiek is dat Rusland en Poetin weigert te bekritiseren. Zelfs niet een heel klein beetje. Dat is opmerkelijk, aangezien hij iedereen en z'n moeder de maat neemt. Zelfs hondstrouwe loyalisten krijgen de volle laag als zij iets doen wat Trump niet zint. Zijn boterzachte houding richting Poetin en Rusland staat dan ook volledig haaks op diens karakter.

Het lijkt mij daarom heel sterk dat hij Oekraïne plots 'zware wapens' geeft, wat neerkomt op een dikke middelvinger naar Poetin.
Ik zou het breder dan dat willen zien. Trump is altijd al geweest van het schoppen naar en intimideren van bondgenoten en poeslief zijn tegen vijandige regimes. En hij is al helemaal geen voorstander van 'dingen weggeven' zoals hij dat ziet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 12 maart 2025 @ 11:56:05 #102
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217018833
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 11:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat zou mij enorm verbazen.

De rode draad in de tien jaar dat Trump actief is in de Amerikaanse politiek is dat Rusland en Poetin weigert te bekritiseren. Zelfs niet een heel klein beetje. Dat is opmerkelijk, aangezien hij iedereen en z'n moeder de maat neemt. Zelfs hondstrouwe loyalisten krijgen de volle laag als zij iets doen wat Trump niet zint. Zijn boterzachte houding richting Poetin en Rusland staat dan ook volledig haaks op diens karakter.

Het lijkt mij daarom heel sterk dat hij Oekraïne plots 'zware wapens' geeft, wat neerkomt op een dikke middelvinger naar Poetin.
Trumps overwegingen en analyses zijn ondoorgrondelijk voor sommigen. Maar dat betekent niet dat ze niet deugen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_217018902
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2025 11:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Trumps overwegingen en analyses zijn ondoorgrondelijk voor sommigen. Maar dat betekent niet dat ze niet deugen.
precies, ze deugen voor het Kremlin, als je het door de bril van Poetin bekijkt.

Phpmystyle's onderschrift: Man is de baas, vrouw kent haar plaats.

Trump is in jouw wereldbeeld eigenlijk een beetje de vrouw van Poetin.
  woensdag 12 maart 2025 @ 12:06:51 #104
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217018954
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 12:02 schreef Beathoven het volgende:

[..]
precies, ze deugen voor het Kremlin, als je het door de bril van Poetin bekijkt.

Phpmystyle's onderschrift: Man is de baas, vrouw kent haar plaats.

Trump is in jouw wereldbeeld eigenlijk een beetje de vrouw van Poetin.
Het zijn beiden echt mannen ;)
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 12 maart 2025 @ 12:07:05 #105
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217018955
quote:
Het zal me niks verbazen, integendeel zelfs, als de usual suspects hier op Fok daar ook toe behoren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217019012
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Dan snap ik helmaal niet dat ze zo tegen abortus zijn het kost miljoenen en miljoenen malen meer energie om een mens op te laten groeien en daarna tot biodiesel te verwerken.... 8-)
Het is heel simpel: als je de bloem al uit de boom haalt zul je nooit in de fabriek de goede van de rotte appels kunnen scheiden. De grootste bedreiging voor appelmoes: geen appelbloesem meer.

Maar uiteindelijk gaat het om de heersende klasse natuurlijk, vandaar het omzetten van armen in biodiesel. Zoals J.D. Vance het jaren geleden al zo treffend zei:

“If we want a healthy ruling class in this country [..] we should support more people who actually have kids,”

Het is belangrijk goed te luisteren naar dit soort mensen.
pi_217019025
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:50 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Jeetje, wat een hoop tinfoilhat gebrabbel. Je trapt in zijn stelling dat ''Groenland een Amerikaanse staat wil worden'', dat staat er bij Reuters helemaal niet. Groenland wil onafhankelijkheid, dat is iets anders.

Overigens is die onafhankelijkheid al een langgekoesterde Groenlandse wens, waarvoor ze in 2009 al reeds autonomie hebben verworven. De enige vraag die voor hen rest is of ze de snelle uitgang willen, of een geconstrueerde variant. Groenlanders hebben gekozen voor dat laatste, omdat Denemarken voor een groot deel, de helft zelfs, voor de overheidsbegroting zorgt. Tegen de tijd dat iedere vorm van onafhankelijkheid realiteit wordt ligt Trump gelukkig allang 6 feet under en zoekt Amerika hopelijk de randjes van het normaal weer op. Wat dit met verkiezingsbeïnvloeding te maken heeft snap ik niet zo goed.
Wat is dit voor gelul ik trap nergens in. Je doet aannamees die swerkelijk nergens op slaan. Dat verkiezingen beinvloed worden van buitenaf heeft werkelijk niets met tinfoil te maken, ik kan je zo bronnen geven
wat geloof je niet. Camebridge analytica? Dat onze data gebruikt wordt om ons te beïnvloeden?

quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 09:48 schreef Momo het volgende:

[..]
Welk bericht van Reuters neem je met een enorm schep zout? Net als Nober heb je dus geen moeite genomen om het bericht daadwerkelijk te lezen.
Dat over Groenland, ik klikte er op maar ik kan het artikel niet lezen want paywall. Vervolgens stel ik dat er beinvloeding is bij die verkiezing wat een feit is. Of wil je ontkennen dat Trump en co allemaal dingen hebben geroepen over Groenland?
  woensdag 12 maart 2025 @ 12:12:18 #108
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217019026
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 12:07 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Het zal me niks verbazen, integendeel zelfs, als de usual suspects hier op Fok daar ook toe behoren.
Is dit geen propaganda om EU burgers op te zetten tegen Rusland en warm te maken voor een oorlog?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 12 maart 2025 @ 12:14:38 #109
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_217019052
quote:
10s.gif Op woensdag 12 maart 2025 00:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Analyse hoe Joe Rogan de propagandist van het regime werd.
De man die na 6 januari 2021 een podcast hostte waarin hij een vlag van de Amerikaanse burgeroorlog op de achtergrond had.

Misschien willen die wappies gewoon een burgeroorlog.
  woensdag 12 maart 2025 @ 12:15:04 #110
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217019056
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 12:07 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Zeker die mafkees uit Haarlem want kaerel, de schoorsteen moet wel blijven roken heur.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_217019070
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]

Dan ben je economisch journalist - althans, je moet daarvoor doorgaan - en dan verspreid je zulke aantoonbare onzin. Het slaat ook gewoon nergens op. Kudlow weet beter en deed in het verleden uitspraken die hier volledig mee in tegenspraak zijn. Ja, en daarvoor zul je jezelf moeten verloochenen.

Maar je durft geen harde kritiek te uiten omdat je bang bent voor de president en diens aanhangers. Hef jezelf dan gewoon op. Ga iets anders doen, hoepel op.
Hijj werkt bij Fox! Wat wil je nou? Trump/MAGA dwingt alles aan de rechterkant mee te duiken het zwarte gat in, er is geen ruimte voor kritiek of reflectie want dan krijg je met zijn toorn (en die van zijn aanhang) van doen.

Is er aan de rechter zijde nog media te vinden die geen regelrechte leugens verspreiden en fouten nog corrigeren?
  woensdag 12 maart 2025 @ 12:17:53 #112
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_217019093
Ik lees op social media boze Amerikanen die boos zijn omdat hun pensioen (401k) aan het verdampen is.

Als Trump de markt gaat crashen gaat hij dat echt niet figuurlijk of letterlijk overleven. Het congres, zijn (lobby) vrienden en miljardairs gaan hem dan sneller impeachen dan hij China de schuld kan geven.
pi_217019107
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 11:34 schreef Vis1980 het volgende:
Ik zie overigens Trump en Vance nog enorm afgaan als Rusland niet akkoord gaat met de 'vredesonderhandelingen' terwijl het zelf niets hoeft in te leveren.
Een kat in het nauw maakt gekke sprongen en als één van die sprongen onverhoopt succes heeft dan wordt dat achteraf als 5D gevierd.
  woensdag 12 maart 2025 @ 12:19:17 #114
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217019113
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 12:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat is dit voor gelul ik trap nergens in. Je doet aannamees die swerkelijk nergens op slaan. Dat verkiezingen beinvloed worden van buitenaf heeft werkelijk niets met tinfoil te maken, ik kan je zo bronnen geven
wat geloof je niet. Camebridge analytica? Dat onze data gebruikt wordt om ons te beïnvloeden?
[..]
Dat over Groenland, ik klikte er op maar ik kan het artikel niet lezen want paywall. Vervolgens stel ik dat er beinvloeding is bij die verkiezing wat een feit is. Of wil je ontkennen dat Trump en co allemaal dingen hebben geroepen over Groenland?
Maar er zit allemaal geen paywall op Reuters artikel...
https://www.reuters.com/w(...)st-looms-2025-03-11/
Verder snap ik je geratel over beïnvloeding niet gezien de uitslag van de verkiezingen. De Groenlanders hebben juist voor behoudendheid gekozen en zeker niet voor Trump of wat dan ook...
pi_217019125
quote:
[ x ]

Dan ben je economisch journalist - althans, je moet daarvoor doorgaan - en dan verspreid je zulke aantoonbare onzin. Het slaat ook gewoon nergens op. Kudlow weet beter en deed in het verleden uitspraken die hier volledig mee in tegenspraak zijn.

Maar je durft geen harde kritiek te uiten omdat je bang bent voor de president en diens aanhangers. Hef jezelf dan gewoon op. Ga iets anders doen, hoepel op.
Ze zeggen dat dus op meer plekken ik zie Joseph Lavorgna dat ook zeggen op MSNBC. Tja dan weet je ook waarom Amerikanen massaal de MSM wantrouwen. Er slipt nogal vaak propaganda door die dat soort organisaties toch prima moeten kunnen spotten.
pi_217019206
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2025 11:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Welnee.

Trump is juist heel erg duidelijk, alleen suggereren figuren zoals jij alsof er een of andere diepere strategie schuilgaat achter zijn doen en laten.

Ik riep in november al dat hij de importheffingen zou verhogen. Jij wierp toen tegen dat het slechts een onderhandelingstactiek was van The Donald, dat hij niet zover zou laten komen. Ik wees jou er vervolgens op dat Trump simpelweg dol is op 'tariffs', hij ziet ze als een bron van inkomsten. Ze zijn voor hem geen middel, maar een doel op zich.

Zo is het ook met Oekraine. Tijdens de campagne zal je al dat hij zich enorm vijandig opstelde richting Oekraine - vooral Zelensky moest het daarbij ontgelden - terwijl hij geen kwaad woord uitte richting Poetin en Rusland. Die lijn trekt hij nu door. Daarom zal hij de druk op de Russen ook niet opvoeren - hij zal hooguit de indruk wekken dat hij dat doet, terwijl de praktijk anders bewijst.

Nee, Trump is geen heel ingewikkeld wezen.

Wat vind je er trouwens van dat de Amerikaanse economie afstevent op een recessie, terwijl zij eind vorig jaar nog the envy of the world werd genoemd door The Economist?

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 12-03-2025 12:31:07 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 12 maart 2025 @ 12:31:50 #117
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217019292
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 12:15 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Zeker die mafkees uit Haarlem want kaerel, de schoorsteen moet wel blijven roken heur.
Dat is gewoon een act, alsof een bekakt en rijk persoon die op de Zuidas zijn vermogen verdient op Fok zit _O-

Sowieso triest om als volwassene een act op te voeren.
Tenzij je een acteur bent.
A murky, forgotten land.
  woensdag 12 maart 2025 @ 12:40:28 #118
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217019369
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 11:29 schreef Breekfast het volgende:
Elon Musk ziet er trouwens al wel een tijdje uit alsof hij nog max 2 maanden te leven heeft. Deze levensstijl gaat hij toch ook geen jaren meer volhouden? Hoe erg zou zijn drugsverslaving zijn?
Ze schijnen goeie afkickklinieken in Z-Afrika te hebben, misschien moet hij daar 'ns een paar maandjes gaan zitten ipv de levens van andere mensen te verwoesten.
pi_217019418
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 11:34 schreef Vis1980 het volgende:
Ik zie overigens Trump en Vance nog enorm afgaan als Rusland niet akkoord gaat met de 'vredesonderhandelingen' terwijl het zelf niets hoeft in te leveren.
Een kat in het nauw maakt gekke sprongen en als één van die sprongen onverhoopt succes heeft dan wordt dat achteraf als 5D gevierd.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 11:44 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dan zie ik Trump ineens ook wel weer nog zwaardere wapens naar Oekraïne sturen om iets te forceren.
Welke kaarten heeft Trump nog om Poetin tot een staakt-het-vuren of zelfs vrede te dwingen?

Sancties? Nog meer? En welke dan?
Beetje schelden op Truth Social? Poetin is a bad little man, very bad. Zoiets?

Nou, poeh poeh, Poetin zal onder de indruk zijn.

Oekraine kan hij afpersen omdat Oekraiene afhankelijk is van Westerse hulp maar waarin is Rusland afhankelijk van de VS?

Vrijwel het enige wat Trump kan doen, in mijn opinie, is:
- Rusland lokken met afschaffen van sancties (is de doodvonnis van Oekraiene, over een paar jaar wanneer Ruslands leger weer opgebouwd is en geleerd heeft van deze oorlog)
- Dreigen Oekraiene echt volop te gaan steunen

Wat mis ik hier nog?
pi_217019484
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 10:13 schreef Vis1980 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Never forget.
Jammer dat je geen echte plaatjes post van de COVID periode. Compleet met kliklijnen voor mensen die de regels overtraden goed gekeurd door Tim Walz, uitsluiting van burgers als ze niet gevaccineerd waren, kinderen die verplicht een mondmasker op moesten op de kinderopvang etc etc.
Never forget etc etc.
pi_217019498
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2025 12:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het zijn beiden echt mannen ;)
Trump is te ijdel om een echte man te zijn.
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 12 maart 2025 @ 13:02:26 #122
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217019527
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 12:57 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Trump is te ijdel om een echte man te zijn.
Als je ziet hoe hij zich gedraagt naast Mussk en Poetin dan is hij duidelijk het vrouwtje in de relatie.

The First Lady Orange 🍊
A murky, forgotten land.
pi_217019549
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 00:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Mist ook het intellect om goed kritisch te kunnen zijn.
Ik kan niet oordelen over intellect maar wel over de intellectuele luiheid van Rogan.

Wat je als podcaster kunt (hoort te!) doen is zorgen dat je van te voren de standpunten van je gast onderzoekt en wellicht contraire geluiden leest/spreekt.

Dat stelt je in staat om kritisch te luisteren/reageren op wat je gast beweert en een betere podcast te maken. Helaas zijn maar weinig podcasters bereid die inspanning te doen. Rogan doet het helemaal niet, die is elke keer weer helemaal flabbergasted door de uitspraken van zijn gast en waait daardoor telkens met elke wind mee. Ik heb het idee dat hij dit voor corona veel beter deed.
pi_217019581
Bill burr blijft based as fuck takes geven.

quote:
“I’m trying to get regular people to stop yelling at each other and realize that it’s a select few group of nerds eating raw almonds and doing their stupid workouts and competing with each other to have the biggest infinity pool and the rest of us are getting pushed down,” Burr said. “They’ve politicized the whole stupid thing and we’re falling for it.”

When asked who he was talking about, Burr bluntly said: “That idiot Elon Musk!”

Burr then said Musk was “evidently a Nazi,” referring to the controversial hand gestures the X owner made at an inauguration event for Donald Trump. “I just refuse to believe it was an accidental two-time Sieg Heil. And he does it at a presidential inauguration!”

“This is why I hate liberals,” Burr continued. “Liberals have no teeth whatsoever. They just go, ‘Oh my God, can you believe this? I’m getting out of the country!’ I’m just like, you’re gonna leave the country because of one guy with dyed hair plugs and a laminated face? Who makes a bad car and has an obsolete social media platform? Why doesn’t he leave? Why are we so afraid of this guy who can’t fight his way out of a wet paper bag?”
pi_217019604
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 12:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Jammer dat je geen echte plaatjes post van de COVID periode. Compleet met kliklijnen voor mensen die de regels overtraden goed gekeurd door Tim Walz, uitsluiting van burgers als ze niet gevaccineerd waren, kinderen die verplicht een mondmasker op moesten op de kinderopvang etc etc.
Never forget etc etc.
Ach meid, het is wat. Je doet alsof het een onderdrukking was van holocaust-achtige proporties maar we hebben het allemaal meegemaakt en weten hoe het was dus wie wil je hiermee overtuigen? Het nare van die periode was het gebrek aan sociaal contact, de onzekerheid, zorg die op z'n gat lag en natuurlijk de ziekte zelf en de dierbaren die sommige van ons zijn verloren. Niet de verplichte mondmasker of dat je tijdelijk niet in een restaurant kon komen zonder vaccinatie :')
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 12 maart 2025 @ 13:10:43 #126
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_217019606
Trump is ook wel de Walter White van Breaking Bad. Hij kon weglopen als president met miljarden maar nee zijn ego moest gestreeld worden. Nu werd Trump ook wel bedreigd met rechtszaken en strafzaken maar voornamelijk na zijn amateuristische coupe.

Dat hij 2016 won met wat geluk van de Russen, oke dat had niemand verwacht. Maar terugkomen ipv lekker op (ex) presidentieel titel zaken doen na het ambt was wat slimmer geweest.

Nu heeft hij ruzie met de hele wereld en ik denk binnenkort ook in zijn eigen land en eigen partij. Want de democraten de schuld geven lukt maar effe.
pi_217019622
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 12:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
[..]
Volgens mij heeft dat artikel geen paywall. Je kan de letterlijke vertaling hier enkele posts boven lezen. Dus niemand die (ook niet in het artikel) ontkent dat Trump dingen roept.

Handig dat dit al ontkracht is voor ook Chivaz dat als feit dropt en dan niet terugkomt op een van zijn posts als die wordt weerlegd. (Zoals al vele keren). Maar bon, dat stond dan ook zo in zijn Telegram opdracht wellicht.
pi_217019648
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 13:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ach meid, het is wat. Je doet alsof het een onderdrukking was van holocaust-achtige proporties maar we hebben het allemaal meegemaakt en weten hoe het was dus wie wil je hiermee overtuigen? Het nare van die periode was het gebrek aan sociaal contact, de onzekerheid, zorg die op z'n gat lag en natuurlijk de ziekte zelf en de dierbaren die sommige van ons zijn verloren. Niet de verplichte mondmasker of dat je tijdelijk niet in een restaurant kon komen zonder vaccinatie :')
Mooi man hoe je de principes van onze samenleving zo even opzij zet.
Het gedweep met de 2e wereldoorlog als er illegalen worden uitgezet zal ook nooit meer serieus genomen worden dankzij de stuitende hypocrisie.
  woensdag 12 maart 2025 @ 13:27:04 #129
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217019748
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 13:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Mooi man hoe je de principes van onze samenleving zo even opzij zet.
Het gedweep met de 2e wereldoorlog als er illegalen worden uitgezet zal ook nooit meer serieus genomen worden dankzij de stuitende hypocrisie.
Deportaties van ongewensten ten behoeve van een etnische zuivering vergelijken met het zorgen voor de gezondheid van de bevolking. Echt, elke keer als je denkt dat het niet dommer kan komt er een wappie het tegendeel bewijzen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217019751
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_217019762
quote:
18s.gif Op woensdag 12 maart 2025 13:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Deportaties van ongewensten ten behoeve van een etnische zuivering vergelijken met het zorgen voor de gezondheid van de bevolking. Echt, elke keer als je denkt dat het niet dommer kan komt er een wappie het tegendeel bewijzen.
Jeweet, overdrijven is een vak ^O^
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_217019767
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 13:12 schreef BBach het volgende:

[..]
Volgens mij heeft dat artikel geen paywall. Je kan de letterlijke vertaling hier enkele posts boven lezen. Dus niemand die (ook niet in het artikel) ontkent dat Trump dingen roept.

Handig dat dit al ontkracht is voor ook Chivaz dat als feit dropt en dan niet terugkomt op een van zijn posts als die wordt weerlegd. (Zoals al vele keren). Maar bon, dat stond dan ook zo in zijn Telegram opdracht wellicht.
Nouja bij mij heeft het een paywall, ik kan een paar bullet points lezen. Ik ging er meteen al vanuit dat de winnende partij geen absolute meerderheid heeft dus dat er meer context nodig is. Ik heb ook polls gezien dat er weinig interesse is in Groenland om Amerika te joinen. Ik reageerde voornamelijk even op de headline.

Dat er op grote schaal beinvloeding is door techbedrijven en media bij verkiezingen lijkt me in elk geval zeer feitelijk. Zie maar hoe Musk bijvoorbeeld AfD probeerde te boosten, hij deed dat en plein publique. Maar Meta en anderen doen dat in het geniep. Op social media is het een wild west er zijn amper regels. Of denk aan Roegans podcast gigantisch veel beluisterd en Trump en Vance en een hele hoop van die grifters kunnen op zon podcast eindeloos leugens vertellen en narratieven neerzetten die op geen enkele manier kritisch bevraagd worden. Een hoop mensen weten ook wel dat je met zon Roegan podcast bullshit luistert maar als er miljoenen luisteren worden er altijd een paar beinvloed. Uiteindelijk is dat ook hoe je uitkomt op deze post-truth politiek. Er is zo'n eindeloze zee aan bullshit, heel weinig media die betrouwbaar is of vertrouwd wordt zeker als we het hebben over het algemene publiek van links tot rechts, mensen in Amerika zitten meer en meer in echokamers.
Dat willen populisten hier ook vandaar de constante aanval op publieke omroep. NOS zorgt ervoor dat we een gedeelde waarheid kunnen hebben. (niet dat ze nooit een foutje maken) Als je dat loslaat en overlaat aan de markt kun je veel meer Ongehoord Nederland achtig 'nieuws' verwachten. Voor politici die constant liegen ideaal.
pi_217019768
quote:
18s.gif Op woensdag 12 maart 2025 13:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Het moet even over bv Covid gaan om wat tijd te winnen tot er een visie vanuit het Kremlin ontstaat over het steeds wijzigende beleid van Trump. Wat posten om dit te kunnen duiden. Lijkt me nog best een moeilijke taak om zo'n misinformatieverspreider te zijn als de zaken zo snel wijzigen.
pi_217019863
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 12:17 schreef Origami94 het volgende:
Ik lees op social media boze Amerikanen die boos zijn omdat hun pensioen (401k) aan het verdampen is.

Als Trump de markt gaat crashen gaat hij dat echt niet figuurlijk of letterlijk overleven. Het congres, zijn (lobby) vrienden en miljardairs gaan hem dan sneller impeachen dan hij China de schuld kan geven.
Trump doet precies wat hij beloofd heeft en waarvoor hij gekozen is: het krimpen van de federale overheid. Hoezo zijn ze boos?

Meer dan de helft van de Federale uitgaven posten gaan naar: gezondheid (Medicare/Medicaid/CHIP/ACA = 1/4e), pensioenen (1/5e) en defensie (1/8e). Het is veel logischer om die posten aan te pakken dan een paar ambtenaren te ontslaan of USAID te stoppen, dat zijn zichtbare acties en doet het goed bij de achterban maar is slechts een druppel op de gloeiende plaat. Wil Trump echt wat bereiken, en daar heeft hij mandaat voor, dan zal hij met de grote posten aan de slag moeten.

's Werelds rijkste man Elon Musk en baas van DOGE heeft al gezegd (in o.a. de Rogan podcast) dat een pensioen een illegale piramidespel is en dus afgeschaft dient te worden. Betalingen voor Medicaid zijn al gestopt. Er is een plan om met Rusland en China af te spreken dat de defensie-uitgaven gehalveerd worden.

Het gaat dus helemaal de goede kant op :-)
  woensdag 12 maart 2025 @ 13:50:27 #135
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_217019983
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 13:39 schreef cynicus het volgende:

[..]
Trump doet precies wat hij beloofd heeft en waarvoor hij gekozen is: het krimpen van de federale overheid. Hoezo zijn ze boos?

Meer dan de helft van de Federale uitgaven posten gaan naar: gezondheid (Medicare/Medicaid/CHIP/ACA = 1/4e), pensioenen (1/5e) en defensie (1/8e). Het is veel logischer om die posten aan te pakken dan een paar ambtenaren te ontslaan of USAID te stoppen, dat zijn zichtbare acties en doet het goed bij de achterban maar is slechts een druppel op de gloeiende plaat. Wil Trump echt wat bereiken, en daar heeft hij mandaat voor, dan zal hij met de grote posten aan de slag moeten.

's Werelds rijkste man Elon Musk en baas van DOGE heeft al gezegd (in o.a. de Rogan podcast) dat een pensioen een illegale piramidespel is en dus afgeschaft dient te worden. Betalingen voor Medicaid zijn al gestopt. Er is een plan om met Rusland en China af te spreken dat de defensie-uitgaven gehalveerd worden.

Het gaat dus helemaal de goede kant op :-)
:') _O-

Hij is daar helemaal niet om gekozen. Heb je een bron naar deze bewering dat hij libertarisch wou gaan op de overheid als verkiezingsbelofte?
pi_217020019
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 12:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Never forget etc etc.
De covidperiode stelde geen reet voor.

Weet je wat mij bij is gebleven? Dat wappies zoals jij maar niet aan het verstand was te peuteren dat ziekenhuizen volliepen en de IC's tegen hun plafond aanzaten. Als er niet was ingegrepen dan hadden we een tekort gehad aan ziekenhuisbedden, met doden als gevolg.

En dan dringt maar niet tot jou door. Het probleem was niet dat covid op zichzelf nou extreem dodelijk was - dat was het niet - maar dat mensen erdoor in het ziekenhuis belandden. Deze patiënten dreigden de zorgcapaciteit op te slokken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 12-03-2025 16:28:37 ]
pi_217020025
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 13:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nouja bij mij heeft het een paywall, ik kan een paar bullet points lezen. Ik ging er meteen al vanuit dat de winnende partij geen absolute meerderheid heeft dus dat er meer context nodig is. Ik heb ook polls gezien dat er weinig interesse is in Groenland om Amerika te joinen. Ik reageerde voornamelijk even op de headline.
Bij mij niet, maar er is altijd nog archive punt ph voor paywalls tegenwoordig. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 12 maart 2025 @ 13:57:19 #138
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217020049
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 13:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Bij mij niet, maar er is altijd nog archive punt ph voor paywalls tegenwoordig. :P
Of punt is als ph niet werkt O-)
A murky, forgotten land.
  woensdag 12 maart 2025 @ 13:59:29 #139
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217020065
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 13:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De covidperiode stelde gelen reet voor.

Weet je wat mij bij is gebleven? Dat wappies zoals jij maar niet aan het verstand was te peuteren dat ziekenhuizen volliepen en de IC's tegen hun plafond aanzaten. Als er niet was ingegrepen dan hadden we een tekort gehad aan ziekenhuisbedden, met doden als gevolg.

En dan dringt maar niet tot jou door. Het probleem was niet dat covid op zichzelf nou extreem dodelijk was - dat was het niet - maar dat mensen erdoor in het ziekenhuis belandden. Deze patiënten dreigden de zorgcapaciteit op te slokken.
Ik vind het ook niet slim dat er ontkend werd dat ziekenhuizen vol lagen of sterker nog: covid niet bestond.
Het was kiezen uit dilemma's: tijdelijk een surplus in patienten opname (geen bed) of langdurige tirannie jegens de bevolking.

Vergeet ook niet de kwalijke rol en claims: na vaccinatie niet meer besmettelijk kunnen zijn, ziekenhuizen liggen vol door ongevaccineerden, etc etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 12-03-2025 16:29:13 ]
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 12 maart 2025 @ 14:03:20 #140
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217020094
quote:

[..]

Dat.

Niet meer en niet minder.
En vanwege die uitzonderlijke situatie, en om dat te voorkomen, waren er uitzonderlijke maatregelen nodig.

Zeker niet leuk, absoluut, maar wel nodig.
Want als men die maatregelen niet had genomen, dan was de zorg binnen no time volledig vastgelopen waardoor er ook voor slachtoffers van een ongeluk, of mensen met een hartaanval simpelweg geen plek meer was.

Maar dat wilde (en nog steeds blijkbaar 8)7 |:( ) er niet in bij de egoïstische wappies.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 12-03-2025 16:29:22 ]
A murky, forgotten land.
pi_217020104
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2025 13:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik vind het ook niet slim dat er ontkend werd dat ziekenhuizen vol lagen of sterker nog: covid niet bestond.
Het was kiezen uit dilemma's: tijdelijk een surplus in patienten opname (geen bed) of langdurige tirannie jegens de bevolking.
Het probleem was vooral dat dat 'surplus' had geleid tot meer doden. Daarom is gekozen voor lockdowns.

En tirannie? Kom op zeg. De winkels en horeca waren een poosje dicht en de ondernemers werden ruimhartig gecompenseerd. De avondklok was heftig, maar die was van korte duur. Uiteindelijk hebben de meeste NL'ers er gewoon het beste van gemaakt.

Het is alleen een handjevol kutwappies dat blijkbaar voor het leven is getekend en daarover door blijft zeiken. Fuck em.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 12-03-2025 14:11:24 ]
pi_217020115
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 13:55 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja voor Nederlands nieuws gebruik ik die wel eens. Heb ook een krantenabonnement dus daar kan ik eigenlijk veel toch al van lezen. Thanks in elk geval. De Groenlandse politiek laat ik voor nu even schieten.
pi_217020372
quote:
[ x ]

Dan ben je economisch journalist - althans, je moet daarvoor doorgaan - en dan verspreid je zulke aantoonbare onzin. Het slaat ook gewoon nergens op. Kudlow weet beter en deed in het verleden uitspraken die hier volledig mee in tegenspraak zijn.

Beargumenteerd hij ook waarom ze niet inflatie (kosten) verhogend zijn?
pi_217020674
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 13:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Bill burr blijft based as fuck takes geven.
[..]

Bill Burr lult uit zijn nek. :P

Ik eet ook rawe amandelen (notenmix in de yoghurt) en Tesla maakt uitstekende auto's
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 13:50 schreef Origami94 het volgende:

[..]
:') _O-

Hij is daar helemaal niet om gekozen. Heb je een bron naar deze bewering dat hij libertarisch wou gaan op de overheid als verkiezingsbelofte?
Misschien heb je gemist dat Trump en Musk gezamenlijk campagne voerden en het over 'drain the swamp' en dat de nieuwe Department Of Government Efficiency wel even 2000 miljard van de overheidsuitgaven zou snijden?

Nou, 60% van de stemmers waren er enthousiast over:
“Not only are voters optimistic about his second term but they also remain supportive of mass deportations to fix America’s illegal immigration crisis and overwhelmingly support Trump’s DOGE initiative lead by Elon Musk and Vivek Ramaswamy.
Bron

Zelfs veel overheidsmedewerkers vonden het een geweldig plan. Ja, totdat een luipaard hun gezicht at:

pi_217020800
quote:

[..]

Mijn zus werkt op de IC van een groot ziekenhuis en daar lag de hele IC vol met mensen die zonder zuurstofmasker dood zouden gaan of tenminste hersenschade zouden oplopen, die binnenkwamen met een belachelijk lage zuurstofsaturatie van 80% (als ik me niet vergis, tis lang geleden) en daar weken moesten blijven liggen. Complete algemene verpleegafdelingen werden in alle haast ingezet voor IC patienten evenals de inzet van 'gewoon' verpleeg personeel om de gaten op te vullen. Door het hoge ziekte gehalte onder personeel werd ook nog eens van iedereen verwacht meer te werken onder belemerende beperkingen. Er was geen ruimte, fysiek en qua personeel om nog veel meer zorg te verlenen voor een doordraaiende samenleving zonder lockdowns.

En uiteindelijk zei de lul van een minister ook nog dankjewel voor het zware en fantastische werk van het personeel door hun een compensatiebonus door de neus te boren, maar dat terzijde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 12-03-2025 16:31:53 ]
pi_217020948
Tegen Donald Trump en MAGA aanschuren is voor iedereen die ingestapt is slecht afgelopen. En Musk lijkt met zijn Nazigroet, ketamine en een vrije val van zijn marktwaarde de volgende te zijn die Giuliani (ook nog gekker geworden dan hij was) en Lindell achterna gaan in de weg naar het spreekwoordelijke MAGA graf.

Hij stond al bijna op instorten toen men in een interview op de stand van zijn bedrijfsvoering wees.

- Twitter is naar de bliksem

- Tesla is onderweg. Trump heeft nog even "gedaan alsof" hij een Tesla kocht, maar ook dat kan op de lijst van illegale acties.

- SpaceX en de explosies na livetesting dat het luchtvaartverkeer heeft gehinderd (en waar doden bij hadden kunnen vallen).

- Doge dat voor veel hinder (understatement) heeft gezorgd is inmiddels ook bij Republikeinen niet geliefd.
pi_217021164
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 14:53 schreef cynicus het volgende:

[..]
Bill Burr lult uit zijn nek. :P

Ik eet ook rawe amandelen (notenmix in de yoghurt) en Tesla maakt uitstekende auto's
Tuurlijk Tesla maakt zulke geweldige auto's dat ze overal ter wereld in een vrij val zitten qua verkopen. Zo geweldig dat Trump hem niet eens gestart krijgt.

quote:
Misschien heb je gemist dat Trump en Musk gezamenlijk campagne voerden en het over 'drain the swamp' en dat de nieuwe Department Of Government Efficiency wel even 2000 miljard van de overheidsuitgaven zou snijden?
Nee dat heb ik niet gemist. Jij bent er blijkbaar ingetrapt. Trump en Musk zijn de swamp, drain the swamp was 9 jaar terug. 2000 miljard was een belofte van Musk net zoals hij in 2016 beloofde dat volgend jaar er self driving zou zijn. Musk heeft voor die 2000 miljard gewoon een willekeurig groot nummer genoemd. Hij is daar niet serieus over want tot nu toe zat hij alleen maar aan achter vrij kleine uitgaven en voornamelijk achter regulatoren of andere agencies waarmee hij het aan de stok had. Hij is altijd snel op zijn teentjes getrapt dus dat zijn er nogal wat.

quote:
Nou, 60% van de stemmers waren er enthousiast over:
“Not only are voters optimistic about his second term but they also remain supportive of mass deportations to fix America’s illegal immigration crisis and overwhelmingly support Trump’s DOGE initiative lead by Elon Musk and Vivek Ramaswamy.
Bron

Zelfs veel overheidsmedewerkers vonden het een geweldig plan. Ja, totdat een luipaard hun gezicht at:

Ja mensen zijn ook compleet voorgelogen natuurlijk. Trump beweerde dat zijn tarieven iedereen rijk gingen maken en dat het pijnloos zou zijn. Nu liegt hij dat er eerst wat pijn genomen moet worden. Dat een meerderheid ergens voor is of in leugens gelooft maakt dat nog niet een goede oplossing of de waarheid.
pi_217021169
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2025 15:14 schreef Beathoven het volgende:
Tegen Donald Trump en MAGA aanschuren is voor iedereen die ingestapt is slecht afgelopen. En Musk lijkt met zijn Nazigroet, ketamine en een vrije val van zijn marktwaarde de volgende te zijn die Giuliani (ook nog gekker geworden dan hij was) en Lindell achterna gaan in de weg naar het spreekwoordelijke MAGA graf.

Hij stond al bijna op instorten toen men in een interview op de stand van zijn bedrijfsvoering wees.

- Twitter is naar de bliksem

- Tesla is onderweg. Trump heeft nog even "gedaan alsof" hij een Tesla kocht, maar ook dat kan op de lijst van illegale acties.

- SpaceX en de explosies na livetesting dat het luchtvaartverkeer heeft gehinderd (en waar doden bij hadden kunnen vallen).

- Doge dat voor veel hinder (understatement) heeft gezorgd is inmiddels ook bij Republikeinen niet geliefd.
Kennen we hem nog?

Poll:
Hoeveel Scaramucci's denk je dat Musk nog in de Trump-o-sphere blijft (lees: onder de bus gegooid wordt)?

Geef je aantwoord met behulp van de Scaramucci Calculator :p
pi_217021258
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 15:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tuurlijk Tesla maakt zulke geweldige auto's dat ze overal ter wereld in een vrij val zitten qua verkopen. Zo geweldig dat Trump hem niet eens gestart krijgt.
Als je de deur open krijgt is hij gestart. :)

Een Tesla is echt best goed, de Model Y is/was inderdaad niet voor niets de best verkopende auto ter wereld. Dat Tesla nu in een kwaad daglicht staat is vooral aan Musk te danken.

quote:
[..]
Nee dat heb ik niet gemist. Jij bent er blijkbaar ingetrapt. Trump en Musk zijn de swamp, drain the swamp was 9 jaar terug. 2000 miljard was een belofte van Musk net zoals hij in 2016 beloofde dat volgend jaar er self driving zou zijn. Musk heeft voor die 2000 miljard gewoon een willekeurig groot nummer genoemd. Hij is daar niet serieus over want tot nu toe zat hij alleen maar aan achter vrij kleine uitgaven en voornamelijk achter regulatoren of andere agencies waarmee hij het aan de stok had. Hij is altijd snel op zijn teentjes getrapt dus dat zijn er nogal wat.
[..]
Ja mensen zijn ook compleet voorgelogen natuurlijk. Trump beweerde dat zijn tarieven iedereen rijk gingen maken en dat het pijnloos zou zijn. Nu liegt hij dat er eerst wat pijn genomen moet worden. Dat een meerderheid ergens voor is of in leugens gelooft maakt dat nog niet een goede oplossing of de waarheid.
Waar heb je het over? Jij beweerde dat de kiezer niet voor DOGE had gestemd terwijl ik je een link geef waarin staat dat 60% van de kiezer voor Musk's plan was om 2000 miljard te gaan besparen op overheidsuitgaven. Dat ze niet nagedacht hebben over de gevolgen van zo'n bezuiniging of dat ze twee bekende pathologische leugenaars aan de macht hielpen met hun stem is een heel ander verhaal. In het Engels heet dat: gullible: goedgelovig/onnozel, ze kozen er zelf voor om een sprookje te geloven. En dan ben ik nog aardig want persoonlijk denk ik dat ze bewust kozen om "anderen" te kunnen naaien ten bate van zichzelf of uit rancune om de libs te ownen. Collateral dus.
pi_217021282
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 15:28 schreef cynicus het volgende:

[..]
Kennen we hem nog?

Poll:
Hoeveel Scaramucci's denk je dat Musk nog in de Trump-o-sphere blijft (lees: onder de bus gegooid wordt)?

Geef je aantwoord met behulp van de Scaramucci Calculator :p
Scaramucci is er in principe nog goed vanaf gekomen. Is na zijn korte MAGA carriere vol op het orgel tégen Trump gegaan. Heeft Biden nog ge-endorsed ook. De eerste presidentsperiode met Trump kende nog redelijke Republikeinen die de boel wat in het gareel hielden.

Musk heeft helaas geen weg meer terug. Die is veel te ver heen. Hij leek in zn antwoord naar zijn bedrijfsvoeringen na de erkenning een brok in zn keel te krijgen. Toen ging hij verder over dat Doge's missie was om bureaucratie aan te pakken en hij zich daarop aan het toewijden was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')