abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217021396
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 13:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De covidperiode stelde gelen reet voor.

Weet je wat mij bij is gebleven? Dat wappies zoals jij maar niet aan het verstand was te peuteren dat ziekenhuizen volliepen en de IC's tegen hun plafond aanzaten. Als er niet was ingegrepen dan hadden we een tekort gehad aan ziekenhuisbedden, met doden als gevolg.

En dan dringt maar niet tot jou door. Het probleem was niet dat covid op zichzelf nou extreem dodelijk was - dat was het niet - maar dat mensen erdoor in het ziekenhuis belandden. Deze patiënten dreigden de zorgcapaciteit op te slokken.
Inderdaad. Italië liet het al zien. Ik denk dat voor die tijd best goed ad-hoc gemanaged is.

Achteraf managen kunnen we allemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 12-03-2025 16:33:12 ]
pi_217022622
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 15:38 schreef cynicus het volgende:

Waar heb je het over? Jij beweerde dat de kiezer niet voor DOGE had gestemd terwijl ik je een link geef waarin staat dat 60% van de kiezer voor Musk's plan was om 2000 miljard te gaan besparen op overheidsuitgaven. Dat ze niet nagedacht hebben over de gevolgen van zo'n bezuiniging of dat ze twee bekende pathologische leugenaars aan de macht hielpen met hun stem is een heel ander verhaal. In het Engels heet dat: gullible: goedgelovig/onnozel, ze kozen er zelf voor om een sprookje te geloven. En dan ben ik nog aardig want persoonlijk denk ik dat ze bewust kozen om "anderen" te kunnen naaien ten bate van zichzelf of uit rancune om de libs te ownen. Collateral dus.
Dat Musk beweerde fraude te gaan bestrijden, onnodige uitgaven weg te snijden. Hij zei niet we gaan medicare afschaffen en social security gutten en agentschappen die mijn bedrijven reguleren en die consumenten beschermen.

Nouja prima je mag van mij aannemen dat al die Trump stemmers helemaal achter project 2025 stonden. Toch snap ik dan niet dat bijvoorbeeld op de frontpage Danny en andere mensen die ik niet zou omschrijven als trolls je uitlachten en zeiden project 2025 is een hoax. Misschien dat Amerikanen het allemaal beter doorgronden dan mensen in Nederland maar mij lijkt het sterk. Ja met een beetje research kon je weten wat er ging gebeuren maar Trump ontkende niet voor niks project 2025 tijdens de verkiezingen. Waarom zou Trump duiken om zich te verbinden aan project 2025 als zoals jij zegt 60% van de Amerikanen daar achter staan, dan zou hij zich toch op de borst kloppen en zeggen kijk ik heb een geweldig plan project 2025? Daar lijkt me toch weinig andere uitleg voor mogelijk dan dat Trump wist project 2025 is niet populair maar ik wel.

Ik vind je argumentatie van in het sprookje geloven best goed trouwens daar zie ik zeker een kern van waarheid in, maar het sprookje dat werd geschetst was toch niet wat er nu uit komt rollen. Met al die leugens zijn er ook meerdere verschillende sprookjes voor de cult tegelijk. De ene slaat aan op crypto omarmen en naar de mainstream pushen voor meer suckers om op te lichten. De andere slaat aan op tarieven want fuck taxes. Weer een ander wil deportaties want buitenlanders eten katten en honden.

Daarbij ook hoe zou iemand kunnen weten wat er uit de koker komt het is de hele dag bizarre uitspraken tegenstrijdige uitspraken. Tarieven erop en eraf, handelscontracten die het beste ooit waren zijn nu opeens slecht.
pi_217022660
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 14:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En tirannie? Kom op zeg. De winkels en horeca waren een poosje dicht en de ondernemers werden ruimhartig gecompenseerd. De avondklok was heftig, maar die was van korte duur. Uiteindelijk hebben de meeste NL'ers er gewoon het beste van gemaakt.
Er is echt wel veel meer gebeurd dan dat hoor, dat weet je zelf natuurlijk ook wel. We hebben in Nederland nog geluk gehad dat de scholen hier niet om de haverklap gesloten zijn, maar de achterstand die daar is opgelopen moet nog worden ingehaald.

En ja, ook in Nederland is het vertrouwen in de overheid gedaald naar aanleiding van de maatregelen en dat zal gedeeltelijk onterecht zijn, maar heel veel beslissingen waren gewoon eigen doelpunten die dat verlies van vertrouwen veel erger hebben gemaakt. Dat is in de VS niet anders, maar zoals gebruikelijk nog wat extremer. Daar waren scholen in sommige staten een heel jaar dicht, bijvoorbeeld in California. Daar plukt men nu nog de rotte vruchten van.
pi_217022765
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 maart 2025 @ 18:33:49 #155
862 Arcee
Look closer
pi_217023077
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 13:39 schreef cynicus het volgende:
Trump doet precies wat hij beloofd heeft en waarvoor hij gekozen is: het krimpen van de federale overheid.
Trump is gekozen voor minder immigranten. Tenzij ze een doosje goedkope eieren meenamen, dan waren ze welkom.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_217023131
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 13:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De covidperiode stelde geen reet voor.

Weet je wat mij bij is gebleven? Dat wappies zoals jij maar niet aan het verstand was te peuteren dat ziekenhuizen volliepen en de IC's tegen hun plafond aanzaten. Als er niet was ingegrepen dan hadden we een tekort gehad aan ziekenhuisbedden, met doden als gevolg.

En dan dringt maar niet tot jou door. Het probleem was niet dat covid op zichzelf nou extreem dodelijk was - dat was het niet - maar dat mensen erdoor in het ziekenhuis belandden. Deze patiënten dreigden de zorgcapaciteit op te slokken.
Het was totaal onnodig zoals Zweden en later Florida hebben bewezen.
Het punt is dat angst plaats heeft gemaakt voor een controledrift dat als gevolg had dat rechten worden geschonden.
Dat jij en je fellow travelers daar geen problemen mee hebben verbaast mij dan ook niet. Dat is een logisch gevolg van een grenzeloos vertrouwen in de overheid.
  woensdag 12 maart 2025 @ 18:43:21 #157
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_217023150
Hierbij even een herinnering Chivaz (e.d.) te negeren, die leeft op reacties en voor je het weet zijn er weer twee topics vol met tenenkrommende leugens.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_217023168
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 18:43 schreef Vis1980 het volgende:
Hierbij even een herinnering Chivaz (e.d.) te negeren, die leeft op reacties en voor je het weet zijn er weer twee topics vol met tenenkrommende leugens.
Lol als dat het geval was dan had ik wel met de wolven meegehuild in het bos.
  woensdag 12 maart 2025 @ 18:51:20 #159
136 V.
Like tears in rain...
pi_217023202
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 18:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Uh huh en uh huh

:') :') :')
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 12 maart 2025 @ 18:54:56 #160
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217023238
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 12 maart 2025 @ 18:57:53 #161
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_217023274
quote:
"... so religious crackpots and fellow fascists can start banning and burning books that teach proper science like evolution, history about slavery and physics."
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_217023292
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2025 18:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
budget deficit
Wat bedoel je hiermee.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 12 maart 2025 @ 19:00:35 #163
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217023320
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 18:59 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Wat bedoel je hiermee.
Dat de overheid haar spending naar beneden moet brengen omdat ze elk jaar meer uitgeven dan dat er binnenkomt. Nu financieren ze dat met de petro dollar, maar dat is geen zekerheid naar de toekomst.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 12 maart 2025 @ 19:01:08 #164
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_217023331
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 18:40 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het punt is dat angst plaats heeft gemaakt voor een controledrift dat als gevolg had dat rechten worden geschonden.
Dat jij en je fellow travelers daar geen problemen mee hebben verbaast mij dan ook niet. Dat is een logisch gevolg van een grenzeloos vertrouwen in de overheid.
LOL, degenen met een grenzeloos vertrouwen in de overheid (Trump) zijn jij en je bro's, normies zoals ik vertrouwen op de wetenschap, wetende dat die ook niet feilloos is.

[ Bericht 0% gewijzigd door kladderadatsch op 12-03-2025 19:06:33 ]
  woensdag 12 maart 2025 @ 19:02:54 #165
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217023375
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2025 19:00 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat de overheid haar spending naar beneden moet brengen omdat ze elk jaar meer uitgeven dan dat er binnenkomt. Nu financieren ze dat met de petro dollar, maar dat is geen zekerheid naar de toekomst.
Ik ben best wel van de kleine overheden, maar jij weet even goed als ik dat dat absoluut niet de reden van het afschaffen van het DoE is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 12 maart 2025 @ 19:04:46 #166
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_217023422
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 19:02 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik ben best wel van de kleine overheden, maar jij weet even goed als ik dat dat absoluut niet de reden van het afschaffen van het DoE is.
Klopt, de reden is tweeledig. Maar dat de overheid aldaar naar besparingen moet zoeken, daar is bijna niemand het mee oneens. Natuurlijk gaan ze snijden in zaken die zelf onzin vinden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 12 maart 2025 @ 19:07:44 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_217023465
quote:
Waar het nu in de VS al belangrijk is om in "a good school district" te wonen, wordt het straks belangrijk om in "a good school state" te wonen, als ze DoE opheffen en het aan de staten over gaan laten...
En dan kun je er op rekenen dat de staten die tekorten hebben niet de beste scholen gaan hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_217023473
Dat met de beoogde begroting en belasting verlaging voor rijken het tekort met 300 miljard gaat toenemen laten we dan maar even buiten beschouwing.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_217023748
quote:

[..]
Dus de overheid leidt verlies, maar financiert dat met de petrodollar. Hoe werkt dat?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_217023815
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2025 19:08 schreef bedachtzaam het volgende:
Dat met de beoogde begroting en belasting verlaging voor rijken het tekort met 300 miljard gaat toenemen laten we dan maar even buiten beschouwing.
Dit dus. Als je echt wat aan het budget tekort wil doen ga je natuurlijk niet forse belastingverlagingen doorvoeren (waar vooral de rijken van profiteren) en de IRS zodanig korten dat het opsporen van belastingfraude op een laag pitje wordt gezet.

Nog maar weer eens Chris Murphy:

Trump's Billionaire Tax Cut is a Scam to Take Money From Regular People

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 3% gewijzigd door Kijkertje op 12-03-2025 20:03:01 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_217024174
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 19:07 schreef Leandra het volgende:

[..]
Waar het nu in de VS al belangrijk is om in "a good school district" te wonen, wordt het straks belangrijk om in "a good school state" te wonen, als ze DoE opheffen en het aan de staten over gaan laten...
En dan kun je er op rekenen dat de staten die tekorten hebben niet de beste scholen gaan hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaan er zoveel meer kinderen geboren worden ja als je abortus verbied? Lijkt me dat de meesten dan alternatieve manieren gebruiken. DIY abortus.Ook zeker als je geld hebt ga je dan toch even over de grens.
pi_217024257
quote:

[..]
Dat de overheid haar spending naar beneden moet brengen omdat ze elk jaar meer uitgeven dan dat er binnenkomt.
Alleen pakt DOGE juist dat niet aan.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217024436
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2025 19:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt, de reden is tweeledig. Maar dat de overheid aldaar naar besparingen moet zoeken, daar is bijna niemand het mee oneens. Natuurlijk gaan ze snijden in zaken die zelf onzin vinden.
Idd een daarom gooien ze de helft van de onzinnige belastingdienst eruit. Een dienst die juist al een tekort aan mensen had en geld voor de overheid oplevert. :')
pi_217024717
quote:
Hij ziet ze vast niet zovaak golfen als hij zelf doet.
pi_217024824
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2025 20:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Idd een daarom gooien ze de helft van de onzinnige belastingdienst eruit. Een dienst die juist al een tekort aan mensen had en geld voor de overheid oplevert. :')
Ze voegen gewoon een beetje waarheid toe om de leugen te verkopen. Ja Amerika heeft een hoge schuld en daar moeten ze wat mee. Maar wat ze doen belastingverlaging voor de rijken en belastingverhoging voor de armen is geen goede oplossing. Dat de gewone man het niet gaat betalen die tarieven die leugen houden ze bij hoog en laag vol. Net als de leugen dat ze de overheidsschuld gaan beperken.

Ach ze hebben in ieder geval hun fall guy alvast. Als de economie op deze manier naar de tering gaat geven ze die keta junk de schuld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')