Inderdaad. Italië liet het al zien. Ik denk dat voor die tijd best goed ad-hoc gemanaged is.quote:Op woensdag 12 maart 2025 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De covidperiode stelde gelen reet voor.
Weet je wat mij bij is gebleven? Dat wappies zoals jij maar niet aan het verstand was te peuteren dat ziekenhuizen volliepen en de IC's tegen hun plafond aanzaten. Als er niet was ingegrepen dan hadden we een tekort gehad aan ziekenhuisbedden, met doden als gevolg.
En dan dringt maar niet tot jou door. Het probleem was niet dat covid op zichzelf nou extreem dodelijk was - dat was het niet - maar dat mensen erdoor in het ziekenhuis belandden. Deze patiënten dreigden de zorgcapaciteit op te slokken.
Dat Musk beweerde fraude te gaan bestrijden, onnodige uitgaven weg te snijden. Hij zei niet we gaan medicare afschaffen en social security gutten en agentschappen die mijn bedrijven reguleren en die consumenten beschermen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 15:38 schreef cynicus het volgende:
Waar heb je het over? Jij beweerde dat de kiezer niet voor DOGE had gestemd terwijl ik je een link geef waarin staat dat 60% van de kiezer voor Musk's plan was om 2000 miljard te gaan besparen op overheidsuitgaven. Dat ze niet nagedacht hebben over de gevolgen van zo'n bezuiniging of dat ze twee bekende pathologische leugenaars aan de macht hielpen met hun stem is een heel ander verhaal. In het Engels heet dat: gullible: goedgelovig/onnozel, ze kozen er zelf voor om een sprookje te geloven. En dan ben ik nog aardig want persoonlijk denk ik dat ze bewust kozen om "anderen" te kunnen naaien ten bate van zichzelf of uit rancune om de libs te ownen. Collateral dus.
Er is echt wel veel meer gebeurd dan dat hoor, dat weet je zelf natuurlijk ook wel. We hebben in Nederland nog geluk gehad dat de scholen hier niet om de haverklap gesloten zijn, maar de achterstand die daar is opgelopen moet nog worden ingehaald.quote:Op woensdag 12 maart 2025 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En tirannie? Kom op zeg. De winkels en horeca waren een poosje dicht en de ondernemers werden ruimhartig gecompenseerd. De avondklok was heftig, maar die was van korte duur. Uiteindelijk hebben de meeste NL'ers er gewoon het beste van gemaakt.
Trump is gekozen voor minder immigranten. Tenzij ze een doosje goedkope eieren meenamen, dan waren ze welkom.quote:Op woensdag 12 maart 2025 13:39 schreef cynicus het volgende:
Trump doet precies wat hij beloofd heeft en waarvoor hij gekozen is: het krimpen van de federale overheid.
Het was totaal onnodig zoals Zweden en later Florida hebben bewezen.quote:Op woensdag 12 maart 2025 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De covidperiode stelde geen reet voor.
Weet je wat mij bij is gebleven? Dat wappies zoals jij maar niet aan het verstand was te peuteren dat ziekenhuizen volliepen en de IC's tegen hun plafond aanzaten. Als er niet was ingegrepen dan hadden we een tekort gehad aan ziekenhuisbedden, met doden als gevolg.
En dan dringt maar niet tot jou door. Het probleem was niet dat covid op zichzelf nou extreem dodelijk was - dat was het niet - maar dat mensen erdoor in het ziekenhuis belandden. Deze patiënten dreigden de zorgcapaciteit op te slokken.
Lol als dat het geval was dan had ik wel met de wolven meegehuild in het bos.quote:Op woensdag 12 maart 2025 18:43 schreef Vis1980 het volgende:
Hierbij even een herinnering Chivaz (e.d.) te negeren, die leeft op reacties en voor je het weet zijn er weer twee topics vol met tenenkrommende leugens.
Uh huh en uh huhquote:Op woensdag 12 maart 2025 18:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het was totaal onnodig zoals Zweden en later Florida hebben bewezen.
budget deficitquote:Op woensdag 12 maart 2025 18:02 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/atrupar.com/post/3lk72honlqr2q
[ afbeelding ]
"... so religious crackpots and fellow fascists can start banning and burning books that teach proper science like evolution, history about slavery and physics."quote:Op woensdag 12 maart 2025 18:02 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Dat de overheid haar spending naar beneden moet brengen omdat ze elk jaar meer uitgeven dan dat er binnenkomt. Nu financieren ze dat met de petro dollar, maar dat is geen zekerheid naar de toekomst.quote:
LOL, degenen met een grenzeloos vertrouwen in de overheid (Trump) zijn jij en je bro's, normies zoals ik vertrouwen op de wetenschap, wetende dat die ook niet feilloos is.quote:Op woensdag 12 maart 2025 18:40 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het was totaal onnodig zoals Zweden en later Florida hebben bewezen.
Het punt is dat angst plaats heeft gemaakt voor een controledrift dat als gevolg had dat rechten worden geschonden.
Dat jij en je fellow travelers daar geen problemen mee hebben verbaast mij dan ook niet. Dat is een logisch gevolg van een grenzeloos vertrouwen in de overheid.
Ik ben best wel van de kleine overheden, maar jij weet even goed als ik dat dat absoluut niet de reden van het afschaffen van het DoE is.quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat de overheid haar spending naar beneden moet brengen omdat ze elk jaar meer uitgeven dan dat er binnenkomt. Nu financieren ze dat met de petro dollar, maar dat is geen zekerheid naar de toekomst.
Klopt, de reden is tweeledig. Maar dat de overheid aldaar naar besparingen moet zoeken, daar is bijna niemand het mee oneens. Natuurlijk gaan ze snijden in zaken die zelf onzin vinden.quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik ben best wel van de kleine overheden, maar jij weet even goed als ik dat dat absoluut niet de reden van het afschaffen van het DoE is.
Waar het nu in de VS al belangrijk is om in "a good school district" te wonen, wordt het straks belangrijk om in "a good school state" te wonen, als ze DoE opheffen en het aan de staten over gaan laten...quote:Op woensdag 12 maart 2025 18:02 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus de overheid leidt verlies, maar financiert dat met de petrodollar. Hoe werkt dat?quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat de overheid haar spending naar beneden moet brengen omdat ze elk jaar meer uitgeven dan dat er binnenkomt. Nu financieren ze dat met de petro dollar, maar dat is geen zekerheid naar de toekomst.
Dit dus. Als je echt wat aan het budget tekort wil doen ga je natuurlijk niet forse belastingverlagingen doorvoeren (waar vooral de rijken van profiteren) en de IRS zodanig korten dat het opsporen van belastingfraude op een laag pitje wordt gezet.quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:08 schreef bedachtzaam het volgende:
Dat met de beoogde begroting en belasting verlaging voor rijken het tekort met 300 miljard gaat toenemen laten we dan maar even buiten beschouwing.
quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar het nu in de VS al belangrijk is om in "a good school district" te wonen, wordt het straks belangrijk om in "a good school state" te wonen, als ze DoE opheffen en het aan de staten over gaan laten...
En dan kun je er op rekenen dat de staten die tekorten hebben niet de beste scholen gaan hebben.Gaan er zoveel meer kinderen geboren worden ja als je abortus verbied? Lijkt me dat de meesten dan alternatieve manieren gebruiken. DIY abortus.Ook zeker als je geld hebt ga je dan toch even over de grens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen pakt DOGE juist dat niet aan.quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat de overheid haar spending naar beneden moet brengen omdat ze elk jaar meer uitgeven dan dat er binnenkomt.
Idd een daarom gooien ze de helft van de onzinnige belastingdienst eruit. Een dienst die juist al een tekort aan mensen had en geld voor de overheid oplevert.quote:Op woensdag 12 maart 2025 19:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, de reden is tweeledig. Maar dat de overheid aldaar naar besparingen moet zoeken, daar is bijna niemand het mee oneens. Natuurlijk gaan ze snijden in zaken die zelf onzin vinden.
Hij ziet ze vast niet zovaak golfen als hij zelf doet.quote:Op woensdag 12 maart 2025 18:02 schreef Kijkertje het volgende:
[ afbeelding ]
Ze voegen gewoon een beetje waarheid toe om de leugen te verkopen. Ja Amerika heeft een hoge schuld en daar moeten ze wat mee. Maar wat ze doen belastingverlaging voor de rijken en belastingverhoging voor de armen is geen goede oplossing. Dat de gewone man het niet gaat betalen die tarieven die leugen houden ze bij hoog en laag vol. Net als de leugen dat ze de overheidsschuld gaan beperken.quote:Op woensdag 12 maart 2025 20:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Idd een daarom gooien ze de helft van de onzinnige belastingdienst eruit. Een dienst die juist al een tekort aan mensen had en geld voor de overheid oplevert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |