SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
Nee. Maar wel voor doelbewust en weloverwogen handelen van beide kanten!quote:Op vrijdag 28 februari 2025 15:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ok, je bent dus tegen jezelf verdedigen. Helder.
Dat is voor Oekraïne simpel; Hun doel is de Russen uit hun land te krijgen. Het liefst goedschiks, maar desnoods door ze dood te schieten.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 15:19 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Nee. Maar wel voor doelbewust en weloverwogen handelen van beide kanten!
quote:Debates over Ukraine’s occupied territories risk forgetting those who paid the highest price.
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3ljalc67pck2n
Dit is de grote vraag: Moet Oekraíne de levens van hun burgers in de bezette gebieden onder de levens van de Russische bezetter plaatsen?quote:Among its many methods of warfare, Russia chooses the most ruthless. As it captures Ukrainian cities and villages, it shows no regard for civilians. Human rights investigators who examined the dam explosion found the same patterns of violations and crimes that the Russian military committed in Mariupol, Bucha, and other occupied cities. People were denied safe evacuation, subjected to filtration procedures, and left without access to drinking water and food.
Ok, en de minpunten zijn?quote:😁 Orbán: Ukraine's accession to EU "here and now" unthinkable, it will destroy Hungary
https://bsky.app/profile/pravda.ua/post/3ljalogv7yc2j
Wat mij betreft wordt de hulp ook opgevoerd. Maar ik kan moeilijk beoordelen of iets 'genoeg' is. Dat laat ik graag over aan militaire deskundigen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 14:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Even los van het hele verhaal eromheen. Maar even de ethnische benadering.
Vind jij het eerlijk naar Oekraine toe dat wij hen welliswaar helpen, maar dat onze leveranties er ook niet toe zullen leiden dat Rusland verslagen wordt.
Ik sla hem alvast helemaal plat zodat je mijn worden niet bewust verdraait: zijn wij niet bezig een patiënt net genoeg antibiotica te geven zodat de ontsteking niet de overhand krijgt, maar bewust ook niet teveel omdat anders de ontsteking geneest? En met genezing bedoel ik natuurlijk Rusland verslaan met het risico op een nucleair treffen.
Mogen? Dat zeker wel!quote:Op vrijdag 28 februari 2025 15:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is voor Oekraïne simpel; Hun doel is de Russen uit hun land te krijgen. Het liefst goedschiks, maar desnoods door ze dood te schieten.
Mogen ze dat of mogen ze dat niet van je?
Is het nog realistisch voor de Russen om te blijven aanvallen? Hun doelen halen ze toch nooit meer.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 15:41 schreef Scjvb het volgende:
Mogen? Dat zeker wel!
Alleen blijft dan de prangende vraag nog of dit wel realistisch is
Vandaar ook het beste nu snel naar een eind van deze oorlog toe te werken.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 15:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Is het nog realistisch voor de Russen om te blijven aanvallen? Hun doelen halen ze toch nooit meer.
De Ukrainers hebben het grootste deel van hun land nog in handen en ze hebben het grootste deel van het Russische leger kapot gemaakt. Is dat realistisch genoeg voor je?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 15:41 schreef Scjvb het volgende:
Alleen blijft dan de prangende vraag nog of dit wel realistisch is.
Goeie klapper. En ik ben benieuwd of de Oekraíense luchtmacht nu ook in Rusland te zien is of dat ze het van een afstand hebben gedaan.quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ljaodf6wxc23
✈️💣 Ukrainian Air Force Delivers Devastating Strike on FSB Positions in Bryansk Region, - General Staff
❗️As a result of the precise strike, critical enemy military infrastructure was destroyed, including communication systems, signal amplifiers, satellite communication equipment, and other assets.
Rusland platbombarderen tot ze terugtrekken lijkt me de meest efficiënte methode. Ik acht het niet realistisch dat de Ukrainers stoppen met vechten.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 15:52 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Vandaar ook het beste nu snel naar een eind van deze oorlog toe te werken.
Dat eerste, dat de russen het grootste deel nog niet in handen hebben, valt inderdaad te onderschrijven als een voldongen feit.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Ukrainers hebben het grootste deel van hun land nog in handen en ze hebben het grootste deel van het Russische leger kapot gemaakt. Is dat realistisch genoeg voor je?
Levensgevaarlijk.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat mij betreft wordt de hulp ook opgevoerd. Maar ik kan moeilijk beoordelen of iets 'genoeg' is. Dat laat ik graag over aan militaire deskundigen.
Risico op een conflict met kernwapens zie ik niet zo snel gebeuren. Poetin dreigt daar bijna elke maand, het begint slapstick te worden.
O jee, heb je slecht nieuws van of voor de Russen gehoord? Hebben de Russen in Toretsk zich moeten overgeven?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk.
Nee jij en ik kunnen niet beoordelen of iets genoeg is. Wij kunnen wel beoordelen dat het de afgelopen jaren te weinig was. En gezien de vlekken in de nek bij eu apperatsjiek als het gaat om als eu de oorlog zelf voort te zetten spreekt boekdelen l.
Je keurt het goed dat de Oekraïners het grootste deel van hun land hebben?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 16:26 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dat eerste, dat de russen het grootste deel nog niet in handen hebben, valt inderdaad te onderschrijven als een voldongen feit.
Velen, waaronder ik, zouden het ook niet anders willen en keuren dat goed. En met de vraag of iets 'realistisch' (#7) is werd gewenste bevrijding van het thans door de russen bezette gebied bedoeld.
Nou, dat laatste gaat best wel!quote:Op vrijdag 28 februari 2025 17:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Je keurt het goed dat de Oekraïners het grootste deel van hun land hebben?
Fijne denkbeelden heb jij.
quote:Aangepast: 14 min geleden 15 min geleden in Buitenland© ANP / ASSOCIATED PRESS
De Oekraïense president Volodimir Zelenski is aangekomen bij het Witte Huis, waar hij opgewacht werd door zijn Amerikaanse ambtgenoot Donald Trump.
De Oekraïense president Volodimir Zelenski is aangekomen bij het Witte Huis, waar hij opgewacht werd door zijn Amerikaanse ambtgenoot Donald Trump. "Hij heeft zich helemaal uitgedost", zei Trump terwijl hij naar Zelenski wees.
Terwijl Trump vrijdag en ook de afgelopen dagen heel zeker leek over de veiligheid die de grondstoffendeal zou garanderen, stelt Zelenski dat het akkoord "niet volstaat". Hij benadrukt dat de Russische president Vladimir Poetin de oorlog begonnen is en dus ook "moet betalen" voor wat hij gedaan heeft.
Trump kiest geen partij. "Ik sta in het midden", aldus de Amerikaanse president. "Ik ben zowel voor Oekraïne als voor Rusland." Het belangrijkste vindt hij dat het conflict tussen Oekraïne en Rusland opgelost wordt.
Zelenski bezoekt Washington en spreekt Trump onder meer over de mogelijkheid van Amerikaanse veiligheidsgaranties voor zijn land. Daarvoor zou Oekraïne onder druk van Trump een overeenkomst met de VS moeten sluiten waarbij de Verenigde Staten toegang krijgen tot waardevolle Oekraïense delfstoffen.
Oekraïne is rijk aan bodemschatten, maar vele zijn nog niet precies getraceerd. Ze moeten nog in kaart gebracht worden en voor de exploitatie ervan zijn veel voorbereidingen, veel tijd en investeringen nodig.
De relatie tussen Kiev en Washington staat onder druk. Trump zocht onlangs toenadering tot Rusland en noemde Zelenski een "dictator", iets wat hij donderdagavond "niet meer herinnerde ooit te hebben gezegd".
© https://www.telegraaf.nl/(...)h-helemaal-uitgedost
Poetin en Trump kunnen bekokstoven wat ze willen. Maar daar hoeft buiten de VS en Rusland niemand zich wat van aan te trekken.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 18:10 schreef Vallon het volgende:
Mooie deal van Zelensky dat USA aanspraak mag maken op grondstoffen van Oekraïne....
Ik ga er vanuit dat Trump behept met weinig geografische en geen historische kennis, nog niet begrepen heeft dat dit dan gaat om de locaties en elementen die gelegen zijn in de door de Russische bezette Donetsh, Luhansk en Krim.
Of zou het toch win-win voor Putin en Trump zijn waar Zelensky van moet betalen ?
Zelensky heeft alleen geen oranje make-up.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 18:25 schreef Scjvb het volgende:
Donald Trump:
Trump grapt met Zelenski na aankomst bij Witte Huis: 'Hij heeft zich helemaal uitgedost'
[..]
Terwijl Trump vrijdag en ook de afgelopen dagen heel zeker leek over de veiligheid die de grondstoffendeal zou garanderen, stelt Zelenski dat het akkoord "niet volstaat". Hij benadrukt dat de Russische president Vladimir Poetin de oorlog begonnen is en dus ook "moet betalen" voor wat hij gedaan heeft.
Trump kiest geen partij. "Ik sta in het midden", aldus de Amerikaanse president. "Ik ben zowel voor Oekraïne als voor Rusland." Het belangrijkste vindt hij dat het conflict tussen Oekraïne en Rusland opgelost wordt.
Zelenski bezoekt Washington en spreekt Trump onder meer over de mogelijkheid van Amerikaanse veiligheidsgaranties voor zijn land. Daarvoor zou Oekraïne onder druk van Trump een overeenkomst met de VS moeten sluiten waarbij de Verenigde Staten toegang krijgen tot waardevolle Oekraïense delfstoffen.
Oekraïne is rijk aan bodemschatten, maar vele zijn nog niet precies getraceerd. Ze moeten nog in kaart gebracht worden en voor de exploitatie ervan zijn veel voorbereidingen, veel tijd en investeringen nodig.
De relatie tussen Kiev en Washington staat onder druk. Trump zocht onlangs toenadering tot Rusland en noemde Zelenski een "dictator", iets wat hij donderdagavond "niet meer herinnerde ooit te hebben gezegd".
© https://www.telegraaf.nl/(...)h-helemaal-uitgedost
Trump ziet er inderdaad niet uit. Maar hij kan weer een paar weken wapperen met zijn deal. Whatever.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 18:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zelensky heeft alleen geen oranje make-up.
Maar goed dat Musk er niet bij was, als het over pakken moet gaan. Wat een arrogant naargeestig klein mannetje is Trump toch. Maar goed, de VS wordt per dag irrelevanter.quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ljawrajtt22l
❗️Trump to Zelensky: Do you even have a suit?
Zelensky: Yes, I do.
Trump: Some Americans are unhappy that you don't respect the official style.
❗️I didn't come here to play cards, — Zelensky in response to Trump's statement that Ukraine has no strong cards
Wat een klootzak. Vergeet de VS maar. Zo snel mogelijk ontkoppelen. Ze willen geïsoleerd op hun continent zitten? Prima. We gaan er niets meer aan hebben met die lui in het WH. Het is over. Wat een klootzak. Vergeet de VS maar. Zo snel mogelijk ontkoppelen. Ze willen geïsoleerd op hun continent zitten? Prima. We gaan er niets meer aan hebben met die lui in het WH. Het is over.quote:https://bsky.app/profile/kevinrothrock.me/post/3ljawnlsx7s2b
Trump and Vance just got into a literal shouting match with Zelensky in full view of the press. Wow. Trump says, “You have NO right to dictate what we should feel. You are gambling with World War III.”
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 28 februari 2025 18:40 schreef Ulx het volgende:
WTF
[..]
Wat een klootzak. Vergeet de VS maar. Zo snel mogelijk ontkoppelen. Ze willen geïsoleerd op hun continent zitten? Prima. We gaan er niets meer aan hebben met die lui in het WH. Het is over. Wat een klootzak. Vergeet de VS maar. Zo snel mogelijk ontkoppelen. Ze willen geïsoleerd op hun continent zitten? Prima. We gaan er niets meer aan hebben met die lui in het WH. Het is over.
Je lijkt er geëmotioneerd. Het is beter gewoon even af te wachten wat er uitrolt, er worden wel vaker harde woorden gesproken in het diplomatieke verkeer terwijl het later allemaal wel meevalt.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 18:40 schreef Ulx het volgende:
WTF
[..]
Wat een klootzak. Vergeet de VS maar. Zo snel mogelijk ontkoppelen. Ze willen geïsoleerd op hun continent zitten? Prima. We gaan er niets meer aan hebben met die lui in het WH. Het is over. Wat een klootzak. Vergeet de VS maar. Zo snel mogelijk ontkoppelen. Ze willen geïsoleerd op hun continent zitten? Prima. We gaan er niets meer aan hebben met die lui in het WH. Het is over.
Dus als je buurman je huis binnen valt en je vrouw doodschiet, dan kun je hem het beste snel het eigendomsbewijs geven en zijn slaaf worden, voordat hij ook je dochter doodschiet? En wat als hij ze nu alleen door een peloton soldaten laat verkrachten?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 15:52 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Vandaar ook het beste nu snel naar een eind van deze oorlog toe te werken.
Ja, Trump gedraagt zich als een ontzettende klootzak en beveelt Zelenskyy gewoon op televisie om te stoppen met vechten en te doen wat hij en Poetin willen. Trump is de baas, Zelenskyy moet even een handtekening zetten dat hij alles overdraagt en dan moet hij oprotten.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 18:40 schreef Ulx het volgende:
WTF
[..]
Dan doen ze dat maar.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 18:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zie dit niet tot een deal komen zo en dan trekken de Amerikanen zich terug..
Dit.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 18:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Zelensky had gewoon moeten weglopen en Europa kan de oorlogs productie gaan opstarten
Hij moet nog veilig terugkeren met het vliegtuig.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 18:56 schreef Rodgrod het volgende:
Hou hier in godsnaam mee op. Ga terug naar Oekraïne. Laat Trump de deal mislukken.
Jammer dat Europa (nu, op dit moment) weinig te bieden heeft, Zelensky heeft waarschijnlijk geen andere keuze.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 18:51 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Zelensky had gewoon moeten weglopen en Europa kan de oorlogs productie gaan opstarten
Fixedquote:Op vrijdag 28 februari 2025 18:48 schreef Haags het volgende:
Trump moet echt dood, net als Poetin, Vance en Musk.
Hij is bang dat Trump het dan via sancties af probeert te pakken, terwijl de sancties tegen Rusland worden afgeschaft en Poetin een mooi hulppakket krijgt. Dan is Oekraïne ook genaaid.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 18:58 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Jammer dat Europa (nu, op dit moment) weinig te bieden heeft, Zelensky heeft waarschijnlijk geen andere keuze.
Navo-chef Rutte heeft Zelensky nog lachend medegedeeld dat hij het defensie budget van NL de afgelopen 20 jaar geminimaliseerd heeft.
Maar Zelensky heeft ook amper iets aan Trump te bieden. Of hij moet de tough guy gaan uithangen, dat werkt wel, maar zo'n type is het niet. Poetin kan weer wel goed het grote mannetje spelen, waar Trump door gevleid is.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 18:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
Hij maakt wel de fout om op Trump zijn empathie proberen te spelen. Die heeft hij niet.
Washington has fallen...quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Echt duidelijker kan het niet worden dat de Amerikanen volledig aan de kant van de Russen staan.
Je kan zeggen van Trump wat je wil, maar hij werkt wel voor zijn roebels.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:00 schreef Jor_Dii het volgende:
Echt duidelijker kan het niet worden dat de Amerikanen volledig aan de kant van de Russen staan.
Europa is aan zet...quote:Op vrijdag 28 februari 2025 18:59 schreef Discombobulate het volgende:
Zelensky wordt gewoon onder de bus gegooid, dat is nu wel duidelijk.
Ik ben heel benieuwd wat voor toon Trump bij Poetin gaat aanslaan.
quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:04 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Vance de holbewoner van Trump, wat een idioten.
Vance de holbewoner van Trump, wat een idioten. Volgende aflevering gaan ze nog met stoelen smijten.quote:
quote:Op vrijdag 28 februari 2025 18:59 schreef Discombobulate het volgende:
Zelensky wordt gewoon onder de bus gegooid, dat is nu wel duidelijk.
Ik ben heel benieuwd wat voor toon Trump bij Poetin gaat aanslaan.
quote:Bezoek Zelenski aan Trump ontaardt in knallende ruzie: ’Dit is respectloos!’
onze correspondent
Aangepast: 1 min geleden3 min geledenin Buitenland
WASHINGTON - Het bezoek van de Oekraïense president Volodimir Zelenski aan het Witte Huis is uitgelopen op een knallende ruzie. Tijdens het persmoment in de Oval Office ontstond een schreeuwpartij met gastheer Donald Trump en vice-president JD Vance.
Het bezoek van de Oekraïense president Volodimir Zelenski aan het Witte Huis is uitgelopen op een knallende ruzie. „Ik heb dit in mijn hele carrière nog nooit meegemaakt.”
© ANP / AFP
Het bezoek van de Oekraïense president Volodimir Zelenski aan het Witte Huis is uitgelopen op een knallende ruzie. „Ik heb dit in mijn hele carrière nog nooit meegemaakt.”
De ruzie ontstond over de betrouwbaarheid van Moskou bij vredesonderhandelingen en over vermeende ondankbaarheid van Zelenski tegenover het Amerikaanse volk. „Je valt de regering aan die je helpt”, riep Trump. „Dit is erg respectloos. Je hebt de kaarten niet in handen.”
ADVERTENTIE
De Oekraïense president was ongebruikelijk confronterend geweest en had de Amerikanen duidelijk gemaakt dat ze teveel vertrouwen hebben in Moskou en dat president Vladimir Poetin vaker beloften heeft gebroken. Die kritiek viel zeer slecht. Trump dreigde zelfs uit de vredesdialoog te stappen.
Aanwezige media waren geschokt door de verbale agressie. „Ik heb dit in mijn hele carrière nog nooit meegemaakt”, stamelde een CNN-verslaggeefster.
Zelenski maakt met zijn houding en verwijten ogenschijnlijk meer kapot dan de Britse premier Keir Starmer en de Franse president Emmanuel Macron eerder in de week probeerden los te masseren. Wat de gevolgen van de schreeuwpartij zijn voor de veiligheidsgaranties die Oekraïne hoopt te krijgen, is onduidelijk.
Ik kreeg plaatsvervangende schaamte toen ik erover las. Ik bespaar mezelf verdere marteling door de video te kijken.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:04 schreef Mortaxx het volgende:
Heb het net gezien. Iedere keer als je denkt dat deze simulatie niet gekker kan worden lukt het toch
Dan doen ze dat maar. Je hebt niets aan ze als ze zo doen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 18:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zie dit niet tot een deal komen zo en dan trekken de Amerikanen zich terug..
Dit is serieus wat ze zouden moeten doen. We hebben niets aan de VS op deze manier.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ursula meteen tegen Washington laten zeggen dat de EU over 4 jaar nog wel eens komt kijken of er weer met de VS te praten valt en het contact verbreken. En meteen een EU leger op gaan richten.
En wie bepaalt dan of we in oorlog zijn met een land? Een EU-leger betekent dat je alle soevereiniteit opgeeft als individueel EU-land.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
Ursula meteen tegen Washington laten zeggen dat de EU over 4 jaar nog wel eens komt kijken of er weer met de VS te praten valt en het contact verbreken. En meteen een EU leger op gaan richten.
Hij heeft een oorlog te winnen, dus zorgen dat de VS niet vol Rusland gaat helpen is altijd het proberen waard.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Maar wat was nou het doel van Zelensky? Ruzie gaan maken met Trump lijkt me nou niet het handigst, ondanks dat je met een idioot van doen hebt.
Wijzelf.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
En wie bepaalt dan of we in oorlog zijn met een land?
komt dit uit de Moscow Times? Als je dit draait alsof Zelensky fout zit mag je echt tegen de muurquote:
Dat zijn we toch al.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
En wie bepaalt dan of we in oorlog zijn met een land? Een EU-leger betekent dat je alle soevereiniteit opgeeft als individueel EU-land.
Lol, ruzie maken met Trump... Heb je de video wel bekeken? Of ga je straks nog net als Trump beweren dat Zelensky begonnen was?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Maar wat was nou het doel van Zelensky? Ruzie gaan maken met Trump lijkt me nou niet het handigst, ondanks dat je met een idioot van doen hebt.
Je bloed gaat er van koken. Gatverdamme. Doodsverwensingen mogen niet dus daarom gun ik Trump en Vance een gezellig autoritje door laten we zeggen Dallas of zo.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:06 schreef egayalS het volgende:
[..]
Ik kreeg plaatsvervangende schaamte toen ik erover las. Ik bespaar mezelf verdere marteling door de video te kijken.
quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
quote:Trump waarschuwt Zelenski: 'Jullie moeten niet terug gaan vechten'
De Amerikaanse president Donald Trump is stellig in het gesprek met zijn Oekraïense ambtgenoot Volodimir Zelenski. "
Jullie moeten niet terug gaan vechten", zei hij tegen Zelenski.
En dat zou volgens Trump te danken zijn aan de grondstoffendeal:
"Dit zou een goede afspraak zijn als we daarmee de oorlog kunnen stoppen."
Over de grondstoffen en mineralen zei Trump dat ze "gebruikt zullen worden voor alles wat we doen".
Daarbij haalde hij onder meer de ontwikkeling van AI en wapens aan.
De EU? Dat die nationale kopstukken nu de dienst uitmaken levert veel te veel problemen op.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en wie is dan 'wij' met een EU-leger?
Dat doe ik helemaal niet, maar vanuit Zelensky bekeken is dit het worst case scenario wat je altijd moet zien te voorkomen, nogmaals wat je andere leiders ziet doen is Trump paaien en of je het nu leuk vindt of niet dat is wel de manier, gaan discussiëren met die idioot is zeker niet de manier.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Lol, ruzie maken met Trump... Heb je de video wel bekeken? Of ga je straks nog net als Trump beweren dat Zelensky begonnen was?
Doel is geld en wapens, Europa wacht teveel af, heb je op dit moment weinig aan. VS kan leveren maar aan de andere kant wordt je als stront behandeld, dus je moet echt sterk in je schoenen staan om er boven te blijven.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dus je wilt dat we even alle soevereiniteit opgeven om de soevereiniteit van Oekraïne te redden, nee heel logisch allemaal.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:11 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
De EU? Dat die nationale kopstukken nu de dienst uitmaken levert veel te veel problemen op.
Veiligheidsgaranties krijgen. Niet direct een gek verzoek ofzo.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:08 schreef Wienerschnitzels het volgende:
quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:12 schreef Twiitch het volgende:
Eindelijk zet iemand die respectloze dwerg op z'n plaats. Beggars can't be choosers.
heel europa moet niet vechten tegen poetin,. we moeten poetin alle ruimte geven , ook finland en de baltisch staten en polen, niet terug vechtenquote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dus je wilt dat we even alle soevereiniteit opgeven om de soevereiniteit van Oekraïne te redden, nee heel logisch allemaal.
quote:Washington akkoord met Russische ambassadeur Dartsjev
De Amerikaanse regering heeft ingestemd met de benoeming van een nieuwe Russische ambassadeur, Aleksander Dartsjev.
Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken meldde dat Dartsjev snel naar Washington komt.
Met zo'n houding hadden we hier nu Duits gesproken.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Maar Zelensky heeft ook amper iets aan Trump te bieden. Of hij moet de tough guy gaan uithangen, dat werkt wel, maar zo'n type is het niet. Poetin kan weer wel goed het grote mannetje spelen, waar Trump door gevleid is.
Zo klein is Trump toch niet?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:12 schreef Twiitch het volgende:
Eindelijk zet iemand die respectloze dwerg op z'n plaats. Beggars can't be choosers.
Ah, jij wil snel nog even een Nexit en Trump smeken of we ook lid van de VS mogen worden, voordat hij samen met Poetin ook in de rest van Europa de bevelen uit gaat delen? Het is een bullebak, die stopt pas als je hem een paar tanden uit zijn mond slaat.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dus je wilt dat we even alle soevereiniteit opgeven om de soevereiniteit van Oekraïne te redden, nee heel logisch allemaal.
Maar welk nut is het dan om Trump niet die instant pijpbeurt te geven, die grondstoffen zijn leuk maar Zelensky heeft veel meer te verliezen met dit bezoek dan Trump te winnen heeft. En ja Trump lokt het uit, maar dan hoef je er nog niet op in te gaan.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:13 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Doel is geld en wapens, Europa wacht teveel af, heb je op dit moment weinig aan. VS kan leveren maar aan de andere kant wordt je als stront behandeld, dus je moet echt sterk in je schoenen staan om er boven te blijven.
Trump is gewend dat iedereen hem een instant pijpbeurt geeft als hij wat zegt, zoals schoothond Vance. Hij kan er slecht tegen als iemand neutraal, zonder slijm gedrag reageert.
Ik blijf me ergens verbazen over de ongecontroleerde bloeddorstigheid die dit conflict bij mensen uitlokt. Compleet van het pad af.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Je kan alleen maar hopen dat mensen als jij en @:lospedrosa ooit uitvinden wat een iskander met het huis van jou en je familie doet.
Insha Allahquote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Hopelijk gaat Europa echt in de zesde versnelling nu.
Een volk dat voor tirannen zwicht,quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat doe ik helemaal niet, maar vanuit Zelensky bekeken is dit het worst case scenario wat je altijd moet zien te voorkomen, nogmaals wat je andere leiders ziet doen is Trump paaien en of je het nu leuk vindt of niet dat is wel de manier, gaan discussiëren met die idioot is zeker niet de manier.
Jij bent degene die een president die alles wil doen om zijn burgers te beschermen, een respectloze dwerg noemt. Misschien als je het zelf meemaakt piep je wel anders.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:16 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik blijf me verbazen over de ongecontroleerde bloeddorstigheid die dit conflict bij mensen uitlokt. Compleet van het pad af.
Ja, als je weggezet wordt als dictator en degene die de oorlog start, constant vernederd wordt door die lafaard die achter Putin staan. Als buitenstaander kan je je eigen trots nog wel op zij zetten, als leider van een ander land, maar als je zelf, en jou land elke keer afgezeken wordt, terwijl er duizenden van je mensen afgeslacht worden.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:12 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat doe ik helemaal niet, maar vanuit Zelensky bekeken is dit het worst case scenario wat je altijd moet zien te voorkomen, nogmaals wat je andere leiders ziet doen is Trump paaien en of je het nu leuk vindt of niet dat is wel de manier, gaan discussiëren met die idioot is zeker niet de manier.
Dat zal indruk maken.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
Wie heeft Poetin op zijn plek gezet dan?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:12 schreef Twiitch het volgende:
Dus omdat ik het niet eens ben met het gedrag van die president moeten mijn familie en ik dood. Je bent loco.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Jij bent degene die een president die alles wil doen om zijn burgers te beschermen, een respectloze dwerg noemt. Misschien als je het zelf meemaakt piep je wel anders.
Als de VS niet levert, waarom zou Oekraíne dan rekening houden met Trump's deal met Poetin? Gewoon een paar bommen in die mijnen in de bezette gebieden mikken en klaar.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:12 schreef Twiitch het volgende:
Dat is wat Russische propaganda doet.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:16 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik blijf me ergens verbazen over de ongecontroleerde bloeddorstigheid die dit conflict bij mensen uitlokt. Compleet van het pad af.
Zeer onprofessioneel, Zelensky is niet een of andere tiener wiens reputatie het belangrijkst is. Trump is de tiener en dan moet je je als Zelensky gewoon als de ouder gedragen en niet je verlagen tot hetzelfde erbarmelijke niveau.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:19 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja, als je weggezet wordt als dictator en degene die de oorlog start, constant vernederd wordt door die lafaard die achter Putin staan. Als buitenstaander kan je je eigen trots nog wel op zij zetten, als leider van een ander land, maar als je zelf, en jou land elke keer afgezeken wordt, terwijl er duizenden van je mensen afgeslacht worden.![]()
Die is al begonnen. En de VS staat aan de kant van Rusland.quote:
Je schijt zelf op de Oekraïense slachtoffers van deze oorlog.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:21 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dus omdat ik het niet eens ben met het gedrag van die president moeten mijn familie en ik dood. Je bent loco.
F U. 🖕quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:12 schreef Twiitch het volgende:
quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:22 schreef Jor_Dii het volgende:
BREAKING: Trump tells Zelensky to 'come back when he's ready for peace'
Bijzonder.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Zeer onprofessioneel, Zelensky is niet een of andere tiener wiens reputatie het belangrijkst is. Trump is de tiener en dan moet je je als Zelensky gewoon als de ouder gedragen en niet je verlagen tot hetzelfde erbarmelijke niveau.
Dan zijn we de lulquote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die is al begonnen. En de VS staat aan de kant van Rusland.
Wat mankeert jou dan?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Je kan alleen maar hopen dat mensen als jij en @:lospedrosa ooit uitvinden wat een iskander met het huis van jou en je familie doet.
God wat een domheid. Of is het slechtheid? Mensen schijnen goed niet meer van kwaad te kunnen onderscheiden. Het gaat hard bergafwaarts met sommige mensen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:12 schreef Twiitch het volgende:
Like hell we are.quote:
Klopt inderdaad.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Zelensky krijgt nu min of meer de schuld van het niet doorgaan van deze deal, terwijl ik het idee heb dat dit al die tijd het plan is geweest van Trump en Vance.
Er was geen plan anders dan "stoppen met schieten allebei nu". Dus wat Putin wil, op adem komen en weer aanvallen. Geen veiligheidsgaranties niets.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Zelensky krijgt nu min of meer de schuld van het niet doorgaan van deze deal, terwijl ik het idee heb dat dit al die tijd het plan is geweest van Trump en Vance.
Die onprofessionaliteit is duidelijk aan de andere kant, bij Vance, die daarmee demente Trump ook opjut. Laagste niveau dat ik ooit in een politieke bijeenkomst gezien heb.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Zeer onprofessioneel, Zelensky is niet een of andere tiener wiens reputatie het belangrijkst is. Trump is de tiener en dan moet je je als Zelensky gewoon als de ouder gedragen en niet je verlagen tot hetzelfde erbarmelijke niveau.
Sad.quote:
Goed vs kwaad. Vent, het is een regionaal conflictje wat is opgeblazen door blijkbaar extreem doeltreffende propaganda aan alle kanten. Probeer de zaken toch eens rationeel te bekijken. Echt waar, sommige mensen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:25 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
God wat een domheid. Of is het slechtheid? Mensen schijnen goed niet meer van kwaad te kunnen onderscheiden. Het gaat hard bergafwaarts met sommige mensen.
Schaam je de pleuris.
He wat? Bedoelt hij niet disadvantage?quote:
Ik zou deze gek negeren verder.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:25 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
God wat een domheid. Of is het slechtheid? Mensen schijnen goed niet meer van kwaad te kunnen onderscheiden. Het gaat hard bergafwaarts met sommige mensen.
Schaam je de pleuris.
Overdrijf niet zo. Zal allemaal wel los lopen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus, we staan op het randje van een oorlog tegen zowel Rusland als de VS. En als we Oekraïne laten stikken komen ze voor ons.
Dus Poetin kan niet winnen op het slagveld en Trump niet in the oval office.quote:
Regionaal conflictje tegen een kernmachtquote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:28 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Goed vs kwaad. Vent, het is een regionaal conflictje wat is opgeblazen door blijkbaar extreem doeltreffende propaganda aan alle kanten. Probeer de zaken toch eens rationeel te bekijken. Echt waar, sommige mensen.
Nee. Dit is letterlijk lord of the rings. Als we nu niks doen dan wint het kwaad.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:31 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Overdrijf niet zo. Zal allemaal loslopen.
De Europese arrogantie geeft dit bericht mooi weer.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:31 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Overdrijf niet zo. Zal allemaal wel los lopen.
LOTR is een fantasieboekenreeks, niet iets om geopolitiek mee te duiden.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:32 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nee. Dit is letterlijk lord of the rings. Als we nu niks doen dan wint het kwaad.
Onzin. Trump roeptoetert maar wat.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:32 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nee. Dit is letterlijk lord of the rings. Als we nu niks doen dan wint het kwaad.
Ik denk ook dat China op de langere termijn inderdaad de grote winnaar is van dit hele verhaal. Niet Rusland en ook zeker niet de VS.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:32 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dit was Xi niet overkomen. De geopolitieke positie van de VS gaat zo heel hard door het putje
Dat is helaas onmogelijk.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:28 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Goed vs kwaad. Vent, het is een regionaal conflictje wat is opgeblazen door blijkbaar extreem doeltreffende propaganda aan alle kanten. Probeer de zaken toch eens rationeel te bekijken. Echt waar, sommige mensen.
Dat hangt er maar van af. Net zoals Poetin zal Trump doorgaan zolang hij denkt de sterkste man te zijn. En hij heeft duidelijk de smaak te pakken. Je kunt dan twee dingen doen: hem duidelijk vertellen dat we het niet pikken, of hem volledig negeren en ons voorbereiden op oorlog.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:31 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Overdrijf niet zo. Zal allemaal wel los lopen.
China wil gewoon lekker geld verdienen, zouden wij als Europa ook moeten doen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:34 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk ook dat China op de langere termijn inderdaad de grote winnaar is van dit hele verhaal. Niet Rusland en ook zeker niet de VS.
Hoe Europa eruit gaat komen zal moeten blijken. Kan heel positief zijn maar ook heel negatief.
Ben jij het holmaatje van Poetin?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:12 schreef Twiitch het volgende:
Vent..quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:28 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Goed vs kwaad. Vent, het is een regionaal conflictje wat is opgeblazen wordt door propaganda aan alle kanten. Probeer de zaken toch eens rationeel te bekijken. Echt waar, sommige mensen.
Pence? Die is Churchill vergeleken met Vancequote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:31 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Wat een maffia-figuren zijn Trump en Pence. Fuck hen. https://x.com/krassenstein/status/1895532618545823813
Dat kan, de kans is aanwezig. dus daar moeten we rekening mee houden. Je zag/las het: Trump/Vance kozen overduidelijk voor Rusland. Ze probeerden Oekraíne een nekschot te geven namens hun meester in het Kremlin.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus, we staan op het randje van een oorlog tegen zowel Rusland als de VS. En als we Oekraïne laten stikken komen ze voor ons.
Duidelijk.quote:
Uh nee?quote:
Het heeft zo onderhand wel veel weg van een boze vmbo'er die ruzie zoekt met alles en iedereen die hem niet genoeg vermeend "respect" toont. Alleen is dit de leider van een groot land, in gesprek over een belangrijke situatie. Oprotten met die debiel.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:27 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die onprofessionaliteit is duidelijk aan de andere kant, bij Vance, die daarmee demente Trump ook opjut. Laagste niveau dat ik ooit in een politieke bijeenkomst gezien heb.
Wel bedankt zeggen heh, (voor de grondstoffen die we innemen voor extra steun) fucking kinderklasje.
Dat zal moeten. Het gaat immers ook om de toekomst van het Europese continent.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:35 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Duidelijk.
Keiharde machtspolitiek. Willen en kunnen EU-landen in dit gat springen, dat is nu de vraag.
Dan pas.komt Europa eindelijk op gang.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:37 schreef phpmystyle het volgende:
Trump gedraagt zich als een klootzak. Maar het punt is wel dat Oekraine dit op deze manier gewoon verliest, en ze offeren dapper hun mannen op, Maar dat is geen manier van doen meer.
En weer staan we op het randje van oorlogquote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:30 schreef SymbolicFrank het volgende:
De VS als Zwitserland. America First en jullie zoeken het maar uit daar. Dat is de strekking.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Trump heeft het over een derde Wereldoorlog, ik weet alleen even niet wie aan welke kant staat dit keer
Wat deze situatie vooral heeft laten zien is dat Zelensky zeer menselijk reageerde op een waarschijnlijk geplande actie van Trump en Vance. Mijn beeld van Zelensky wordt er alleen maar positiever van.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:37 schreef phpmystyle het volgende:
Trump gedraagt zich als een klootzak. Maar het punt is wel dat Oekraine dit op deze manier gewoon verliest, en ze offeren dapper hun mannen op, Maar dat is geen manier van doen meer.
Die had dit nooit moeten entertainen, meteen afkappen en achter gesloten deuren verder praten. Dit was niet in het belang van Oekraïne dus treft Zelensky ook blaam. Als Trump van de brug springt, hoef je als Zelensky niet ook te springen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:37 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Uh nee?
Zelensky treft geen blaam hoor. Heel simpel
Lul niet zo.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:39 schreef phpmystyle het volgende:
Het eerlijke verhaal is natuurlijk wel dat Oekraine verliest met hulp van Europa.
Waarom zou het dan meteen moeten escaleren naar WW3quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De VS als Zwitserland. America First en jullie zoeken het maar uit daar. Dat is de strekking.
Dat zal tenenkrommend worden. Trump zalft teder de billetjes van Poetin, waarna Poetin hetzelfde doet bij Trump. Vance zorgt dat het zalfje lekker warm is.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:36 schreef Discombobulate het volgende:
Weet niet of een deal nou zo onhandig was, want reken maar dat Trump hem nog even een steek gaat geven.
Ik ben vooral benieuwd naar de ontmoeting met Poetin, is daar als iets meer over bekent? Het contrast zal gigantisch zijn.
Idd beter even de Russen de tijd geven om aan te sterken zodat er straks nog veel meer dappere mannen moeten sterven..quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:37 schreef phpmystyle het volgende:
Kneuzen zoals jij kunnen dat nog 100x zeggen maar dat maakt het nog steeds niet waarquote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:39 schreef phpmystyle het volgende:
Het eerlijke verhaal is natuurlijk wel dat Oekraine verliest met hulp van Europa.
De EU is helemaal niet machteloos. We hebben veel wapens en heel wat soldaten. Het is meer, dat het allemaal nationale legertjes zijn en de coördinatie ontbreekt. Alhoewel de Benelux en Duitsland de meeste dingen samen doen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:38 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
En weer staan we op het randje van oorlogEr gebeurt helemaal niks. Alsof WO III uitbarst door vanwege een corrupte staat als Oekraïne, waar tot een paar jaar geleden echt niemand ooit van gehoord had. Nu is Europa in paniek want als de VS zegt: "jullie staan er alleen voor", dan kunnen we als Europa helemaal niks. Mochten hier onverhoopt toch de Russen aan de poort staan, dan buigt Europa of gaat het bedelen om steun bij de VS.
Europa is verzwakt en heeft bovendien een veel groter intern probleem, namelijk die van de Culturele Verrijking. Alleen dát willen ze dan weer niet zien. Sterker nog, Europa bevordert de eigen ondergang, net als het Romeinse Rijk.
De EU zal waarschijnlijk de volgende zijn die te maken krijgt met deze keiharde machtspolitiek van buigen of barsten.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:38 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dan pas.komt Europa eindelijk op gang.
Jaquote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:27 schreef Strani het volgende:
Is het al oké om Europeanen die Rusland en Trump/Vance hierin steunen verraders van Europa te noemen? Denk het wel toch?
Je bent letterlijk een verspilling van zuurstofquote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:12 schreef Twiitch het volgende:
Ik sta achter deze postquote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:39 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die had dit nooit moeten entertainen, meteen afkappen en achter gesloten deuren verder praten. Dit was niet in het belang van Oekraïne dus treft Zelensky ook blaam. Als Trump van de brug springt, hoef je als Zelensky niet ook te springen.
Oorlogshitser Trump.quote:
Ik denk dat Zelensky moet accepteren dat er niet meer in zit.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Wat deze situatie vooral heeft laten zien is dat Zelensky zeer menselijk reageerde op een waarschijnlijk geplande actie van Trump en Vance. Mijn beeld van Zelensky wordt er alleen maar positiever van.
Europa kon niet eens voorkomen dat in Joegoslavië de boel uit de hand liep. Toen de eerste Amerikaanse F-16's daar wel boven in de lucht hingen, was Europa nog druk bezig met overleggen over hoe en wat. En we hebben gezien wat het Nederlandse leger daar allemaal heeft klaargespeeld, helemaal niks want lekker als naïeve pacifisten een gewelddadige stammenstrijd proberen te bezweren. Zat Nederland daar met zijn plastic pistooltjes tegenover een zwaarbewapende militie Serviërs. Kijk de beelden van Karremans en Mladic nog maar eens, dan zie wat Europa écht voorstelt als krijgsmacht.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De VS als Zwitserland. America First en jullie zoeken het maar uit daar. Dat is de strekking.
Trump wil niets leveren, wil niet helpen na de oorlog. De VS is minder relevant dan ze denkt.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:39 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit het meest handige was van Zelensky
"zalfje"quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:40 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dat zal tenenkrommend worden. Trump zalft teder de billetjes van Poetin, waarna Poetin hetzelfde doet bij Trump. Vance zorgt dat het zalfje lekker warm is.
Als het risico op WW3 veel lager is geworden is het nu wel. En niet een half jaar geleden met Biden.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:40 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Waarom zou het dan meteen moeten escaleren naar WW3
En dan met als extra handicap om het niet in je moedertaal te doen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Wat deze situatie vooral heeft laten zien is dat Zelensky zeer menselijk reageerde op een waarschijnlijk geplande actie van Trump en Vance. Mijn beeld van Zelensky wordt er alleen maar positiever van.
Ook nog ja. Voor Putin zou Trump zelfs nog Russisch leren als het moet.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:44 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
En dan met als extra handicap om het niet in je moedertaal te doen.
Deze oorlog is dan ook niet tegen Oekraïne, maar tegen de westerse wereld. Al vanaf dag 1 was dit ook onze oorlog.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:38 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
En weer staan we op het randje van oorlogEr gebeurt helemaal niks. Alsof WO III uitbarst door vanwege een corrupte staat als Oekraïne, waar tot een paar jaar geleden echt niemand ooit van gehoord had. Nu is Europa in paniek want als de VS zegt: "jullie staan er alleen voor", dan kunnen we als Europa helemaal niks. Mochten hier onverhoopt toch de Russen aan de poort staan, dan buigt Europa of gaat het bedelen om steun bij de VS.
Europa is verzwakt en heeft bovendien een veel groter intern probleem, namelijk die van de Culturele Verrijking. Alleen dát willen ze dan weer niet zien. Sterker nog, Europa bevordert de eigen ondergang, net als het Romeinse Rijk.
Al lang. Wat een misselijke figuren weer hierquote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:27 schreef Strani het volgende:
Is het al oké om Europeanen die Rusland en Trump/Vance hierin steunen verraders van Europa te noemen? Denk het wel toch?
Volgens Trump niet...quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als het risico op WW3 veel lager is geworden is het nu wel. En niet een half jaar geleden met Biden.
Het zit er ook niet meer in, dat ben ik helemaal met je eens. Wat Hegseth klopt ook, die Russen ga je daar niet weg krijgen. En NAVO lidmaatschap is ook gewoon een farce. Sad but true, maar gelijk hebben ze wel.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat Zelensky moet accepteren dat er niet meer in zit.
Zelensky is een prima persoon, hij zit gewoon in een ongelooflijek shit situatie.
quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als het risico op WW3 veel lager is geworden is het nu wel. En niet een half jaar geleden met Biden.
Eh eens, maar bedoel je nou Rusland of Amerika?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
De EU moet gewoon alles op alles zetten om die ultrafascisten uit dat grootste kutland ter wereld hard te pakken!
quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
De EU moet gewoon alles op alles zetten om zijn interne problematiek - die van de Culturele Verrijking - aan te pakken en zich niet blindstaren op Russen die platzak zijn en geen manschappen en materieel hebben.
Schijnbaar voelt Trump zich meer thuis bij dictaturen als Rusland en Noord-Korea dan de "Westerse Wereld".quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:45 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Deze oorlog is dan ook niet tegen Oekraïne, maar tegen de westerse wereld. Al vanaf dag 1 was dit ook onze oorlog.
Navo lidmaatschap kan aanvaardbaar zijn voor Rusland, maar dan een NAVO zonder USA.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:45 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het zit er ook niet meer in, dat ben ik helemaal met je eens. Wat Hegseth klopt ook, die Russen ga je daar niet weg krijgen. En NAVO lidmaatschap is ook gewoon een farce. Sad but true, maar gelijk hebben ze wel.
Enige wat je wél kan doen om dit op te lossen is boots on the ground, maar dat gaat gewoon niet gebeuren.
Hopelijk wordt jij verplicht naar het front gestuurdquote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:47 schreef Twiitch het volgende:
Waar is Ursula? we moet NU jonge blanke west Europese mannen sturen om te STERVEN voor Oekraïne.
En waar is je kritiek op Trump?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:47 schreef Twiitch het volgende:
Waar is Ursula? we moet NU jonge blanke west Europese mannen sturen om te STERVEN voor Oekraïne.
Haha, dit.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Reactie van de Oekraïense ambassadeur is de enige juiste.
[ afbeelding ]
We weten het nu wel ja..quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:47 schreef Twiitch het volgende:
Dat is al jaren zo.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:45 schreef Momo het volgende:
Ik vrees wel voor de veiligheid van Zelenky. Zou Trump en Putin natuurlijk goed uitkomen om hem om te leggen.
Je moet geen mensen naar het front sturen die dan straks dan misschien voor de Russen gaan vechten.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Hopelijk wordt jij verplicht naar het front gestuurd
Dat zou wel iets te doorzichtig zijn.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:45 schreef Momo het volgende:
Ik vrees wel voor de veiligheid van Zelenky. Zou Trump en Putin natuurlijk goed uitkomen om hem om te leggen.
Integendeel, de EU is te verdeeld om een eenheid te vormen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:42 schreef Timwonnacott het volgende:
Dit is wel goed voor de eenheid in het meeste van Europa denk ik. Alleen Hongarije en Slowakije zullen hier blij van worden voor de andere kant.
Alles behalve op zijn tong bijten en bij het kruisje tekenen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Jij bent degene die een president die alles wil doen om zijn burgers te beschermen, een respectloze dwerg noemt. Misschien als je het zelf meemaakt piep je wel anders.
Alleen heeft Rusland daar niks over te zeggen zoals je al 1000000000000000x is verteld.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Navo lidmaatschap kan aanvaardbaar zijn voor Rusland, maar dan een NAVO zonder USA.
Willen wij dat wel?
Hmm.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Trump wil niets leveren, wil niet helpen na de oorlog. De VS is minder relevant dan ze denkt.
Misschien moeten wij als Europa eens wat zelfkritischer worden. Wij hebben Oek ook in deze kut situatie gebracht.quote:
Vance is echt nóg erger.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:47 schreef Glazenmaker het volgende:
We wisten al dat Trump een ranzige aanrander was die over lijken voor zijn fragiele egotje gaat, maar deze show is wederom een moreel dieptepunt die ik niet aan had zien komen. Knettergek die man. En zijn nummer twee is net zo gestoord.
quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:48 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Alles behalve op zijn tong bijten en bij het kruisje tekenen.
Zonder deal terugkeren naar Oekraïne lijkt me geen goed idee voor Zelensky.
Bij vredesonderhandelingen ligt alles op tafel.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Alleen heeft Rusland daar niks over te zeggen zoals je al 1000000000000000x is verteld.
Ik wil persoonlijk heel graag een navo zonder de USA. Wat is een bondgenootschap waard met een onbetrouwbare bondgenoot?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Navo lidmaatschap kan aanvaardbaar zijn voor Rusland, maar dan een NAVO zonder USA.
Willen wij dat wel?
Not my war. Not my problem.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Echt, hoe hard jij trapt in de propaganda. Sinds wanneer behoort Oekraïne tot Europa? Sinds de invasie van Rusland zijn het plots onze bloedbroeders die vechten voor het voortbestaan van Europa, dat zwaar onder vuur licht van de Russen en elk moment kan vallen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:45 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Deze oorlog is dan ook niet tegen Oekraïne, maar tegen de westerse wereld. Al vanaf dag 1 was dit ook onze oorlog.
Gebeurt niet als je hersenschade hebt door langdurig met je hoofd in Putins kont door te brengen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:47 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Weten we in ieder geval wie als troonopvolger deze politieke lijn gaat doorzetten.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:47 schreef Glazenmaker het volgende:
We wisten al dat Trump een ranzige aanrander was die over lijken voor zijn fragiele egotje gaat, maar deze show is wederom een moreel dieptepunt die ik niet aan had zien komen. Knettergek die man. En zijn nummer twee is net zo gestoord.
Wij hebben niet zulke goede kaarten vriend.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Alleen heeft Rusland daar niks over te zeggen zoals je al 1000000000000000x is verteld.
Het lijkt er op dat de VS is uitgetreden.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:47 schreef phpmystyle het volgende:
Willen wij dat wel?
.., behalve voor Rusland.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Bij vredesonderhandelingen ligt alles op tafel.
EU is aanvaardbaar voor Rusland, NAVO absoluut niet, een van de hoofdredenen dat Putin de oorlog begonnen is is de NAVO.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Willen wij dat wel?
Sinds altijd, achterlijke frikandel. Het is een continentquote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:49 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Echt, hoe hard jij trapt in de propaganda. Sinds wanneer behoort Oekraïne tot Europa?
Doe de groeten aan Vladimir op je volgende debriefing in Moskou.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:49 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Echt, hoe hard jij trapt in de propaganda. Sinds wanneer behoort Oekraïne tot Europa? Sinds de invasie van Rusland zijn het plots onze bloedbroeders die vechten voor het voortbestaan van Europa, dat zwaar onder vuur licht van de Russen en elk moment kan vallen.
Stel jezelf eerst eens deze vraag: wie heb je liever als buurman, een Rus of een Syriër?
En wat heb je liever: een AZC vol Russen of een AZC vol Syriërs, Somaliërs, Marokkanen en Algerijnen?
Z'n pakken lijken altijd te groot. Hij moet een betere kleermaker zoeken of slim fit luiers dragen.quote:
Maar een NAVO zonder USA is de facto alleen Europa.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
EU is aanvaardbaar voor Rusland, NAVO absoluut niet, een van de hoofdredenen dat Putin de oorlog begonnen is is de NAVO.
Heb je ooit de definitie van Europa opgezocht?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:49 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Echt, hoe hard jij trapt in de propaganda. Sinds wanneer behoort Oekraïne tot Europa?
Vance is echt zo'n Ben Shapiro, vervelende manier van debatteren.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:50 schreef Zwansen het volgende:
Trump is echt zo bizar slecht in debatteren en discussiëren. Als je vervolgens Vance hoort dan merk je meteen het verschil tussen een normaal functionerend persoon en Trump.
Vance gaat 4 jaar lang op zijn tanden bijten en de onzin van Trump aanhoren en daarna zelf voor het presidentschap gaan.
Het is een Machiavelliaanse tactiek. Trump heeft Zelenski en Oekraïne nu precies waar Trump deze hebben wil.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:44 schreef HiZ het volgende:
Ik heb net die bijeenkomst gezien en het valt me op dat het niet heel slecht ging tot die halvegare Vance plotseling begint te eisen dat Zelenski Trump moet bedanken.
Mooi dat die oranje mongool zijn zin niet krijgt.quote:
Haha ja, natuurlijk. Oekraïne is in alle opzichten Europees en voldoet volop aan de Europese standaarden.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:50 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Sinds altijd, achterlijke frikandel. Het is een continent
Het probleem met Vance is dat hij nog uit ziet als een betrouwbare en sympathieke vent. Trump ziet er uit als een clowntjequote:
Ach schei toch uit. Alsof de expansiedrift zich tot Oekraïne beperkt. Putin is onbetrouwbaar en zal tot het einde gaan om te bereiken wat hij wil. Hij is een groot gevaar voor Polen, Finland en nog vele andere landen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:49 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Echt, hoe hard jij trapt in de propaganda. Sinds wanneer behoort Oekraïne tot Europa? Sinds de invasie van Rusland zijn het plots onze bloedbroeders die vechten voor het voortbestaan van Europa, dat zwaar onder vuur licht van de Russen en elk moment kan vallen.
Stel jezelf eerst eens deze vraag: wie heb je liever als buurman, een Rus of een Syriër?
En wat heb je liever: een AZC vol Russen of een AZC vol Syriërs, Somaliërs, Marokkanen en Algerijnen?
Ik heb ook het gevoel dat hij er teveel alleen voor staat, puur gevoel.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is wel nadelig dat Zelensky alles alleen doet. Hij zou een goede adviseur, vice president moeten hebben die een betere onderhandelaar/spreker is. Ze waren aan het uitlokken en dan is het beter een 1,2tje te doen met een gesprekspartner.
Daarom lijkt me dit ook vooropgezetquote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:52 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het is een Machiavelliaanse tactiek. Trump heeft Zelenski en Oekraïne nu precies waar Trump deze hebben wil.
Denk je niet dat Trump Donald Jr of Ivanka naar voren zal schuiven als troonopvolger?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:50 schreef Zwansen het volgende:
Trump is echt zo bizar slecht in debatteren en discussiëren. Als je vervolgens Vance hoort dan merk je meteen het verschil tussen een normaal functionerend persoon en Trump.
Vance gaat 4 jaar lang op zijn tanden bijten en de onzin van Trump aanhoren en daarna zelf voor het presidentschap gaan.
Ja de uitkomst van Europa kan alle kanten op gaan.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:34 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk ook dat China op de langere termijn inderdaad de grote winnaar is van dit hele verhaal. Niet Rusland en ook zeker niet de VS.
Hoe Europa eruit gaat komen zal moeten blijken. Kan heel positief zijn maar ook heel negatief.
Mwah.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daarom lijkt me dit ook vooropgezet
Ja.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:27 schreef Strani het volgende:
Hopelijk ligt de VS economisch tegen die tijd zo enorm op z'n gat dat mensen toch maar weer op een democraat gaan stemmen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:50 schreef Zwansen het volgende:
Ik kan mij niet voorstellen dat hier veel mensen naar kijken en weglopen met het idee dat Trump en Vance hier goed uitkwamen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is wel nadelig dat Zelensky alles alleen doet. Hij zou een goede adviseur, vice president moeten hebben die een betere onderhandelaar/spreker is. Ze waren aan het uitlokken en dan is het beter een 1,2tje te doen met een gesprekspartner.
Kwam wederom met zijn leugens van 350 miljard enzo terwijl hij eerder deze week al live op tv op zijn plek werd gezet door Macron. Die vent denkt echt wat hij God zelve is.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:53 schreef butz0rs het volgende:
Trump dacht even gratis mineralen te kunnen scoren, die is nu flink op zijn plaats gezet
Je kan alleen maar hopen dat de dems iemand fatsoenlijks naar voren schuiven.quote:
Hier lijkt links en rechts zich gelukkig nog wel in te kunnen vindenquote:
Inderdaad. Zoek voor de grap eens op Zapad- 2025 en je weet precies wat er gepland wordt. Na Zapad 2021 was men nog niet wakker, dat zou men nu wel moeten zijn.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ach schei toch uit. Alsof het de expansiedrift zich tot Oekraïne beperkt. Putin is onbetrouwbaar en zal tot het einde gaan om te bereiken wat hij wil. Hij is een groot gevaar voor Polen, Finland en nog vele andere landen.
Dat heb ik dus helemaal niet met die Vance. Een rotmuil heeft die gast, die is zo gemeen en vals als een giftige spin.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:52 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Het probleem met Vance is dat hij nog uit ziet als een betrouwbare en sympathieke vent. Trump ziet er uit als een clowntje
Misschien toch de theorie van een kinky video met Russische hoeren van Trump die Putin in handen heeftquote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah.
Ik vind dat Trump ook emotioneel reageert. Er speelt meer hoor.
Onzin, zetten Zelensky gewoon het mes op de keel en hij buigt niet. Groot gelijk.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mwah.
Ik vind dat Trump ook emotioneel reageert. Er speelt meer hoor.
Deden ze in 2016 en 2024 ook al, maar dat mocht niet baten.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je kan alleen maar hopen dat de dems iemand fatsoenlijks naar voren schuiven.
Zeker, in de meest brede geografische zin behoort het tot Europa. Maar ja, dan behoort zo'n boevennest als Albanië er natuurlijk ook helemaal bij. En vlak ook Polen niet uit, helemaal Europa door de miljardenstromen richting die dronkaards en kijk eens hoe Oost-Europa, met name Hongarije het Westen uitlacht. Oekraïne is wat mij betreft net zo'n corrupte staat als als die andere voormalig Sovjet-staten waar democratie altijd een beetje een farce is en men graag aan het infuus van West-Europa hangt.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Heb je ooit de definitie van Europa opgezocht?
Zonde, was een goede deal geweest. Hopelijk komt het alsnog rond als beide heren een beetje normaal doen.quote:
Oekraïne behoort natuurlijk tot Europa. Dit is basiskennis.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:49 schreef SemperLibertas het volgende:
[..]
Een Rus of een Syriër? Geen van beide.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:49 schreef SemperLibertas het volgende:
Ook hier: het liefst geen van al deze scenario's. Dit is van de regen in de drup.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:49 schreef SemperLibertas het volgende:
Die eerste zin is wel cruciaal. Tenzij de VS echt actief Rusland gaat helpen houdt Oekraïne het nog wel een jaar vol. Zelenskyy was ook niet superwanhopig. Dus dit kan ook weer de zoveelste miskleun van de Rusland/Noord-Korea/Iran/USA-as zijn als Europa nu vol gas geeft. En dat gaan we geheid doen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:44 schreef nils7 het volgende:
Putin wilde een deal omdat hij dit niet nog een jaar trekt.
Zelensky was nooit van plan een deal te tekenen zonder NAVO uitnodiging.
Dat Trump zich als een kleuter gedraagt omdat hij en z’n mattie Putin niet in hun kaarten wordt gespeeld.
We moeten hun nu zelf doen, prima want als je naar de US kijkt dan kun je daar helemaal niet meer op vertrouwen
Heel belangrijk dat Europa dit nu laat weten.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Tusk (Polen):
Dear @:ZelenskyyUa, dear Ukrainian friends, you are not alone.
Die waren allebei dramatisch.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Deden ze in 2016 en 2024 ook al, maar dat mocht niet baten.
Welke keuzes heeft Oek?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onzin, zetten Zelensky gewoon het mes op de keel en hij buigt niet. Groot gelijk.
Vraag me echt af wat de reps nu er zelf van vinden dat trump een duidelijk hang naar putler heeft.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:54 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Kwam wederom met zijn leugens van 350 miljard enzo terwijl hij eerder deze week al live op tv op zijn plek werd gezet door Macron. Die vent denkt echt wat hij God zelve is.
Gaat gewoon Harris worden.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je kan alleen maar hopen dat de dems iemand fatsoenlijks naar voren schuiven.
Ja man.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:56 schreef Momo het volgende:
Zelensky heeft trouwens wel ballen dat hij niet meegaat in het spelletje van Trump om zijn voeten te kussen als slaafje.
Die vragen zich massaal af waar ze voor gestemd hebbenquote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vraag me echt af wat de reps nu er zelf van vinden dat trump een duidelijk hang naar putler heeft.
Aan de reacties van de bekende users te zien heeft Zelensky het goede gedaan.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Daarna ook twee keer met Starmer naast hem. Starmer trok niet zijn arm omlaag, maar liet alsnog duidelijk merken dat Trump poep aan het verkopen is. Die oranje pisvlek is een nationale schandvlek.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:54 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Kwam wederom met zijn leugens van 350 miljard enzo terwijl hij eerder deze week al live op tv op zijn plek werd gezet door Macron. Die vent denkt echt wat hij God zelve is.
En banken liefhebben.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 19:50 schreef Zwansen het volgende:
...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |