Wikipediaquote:Kiambe vluchtte in 2013[b] op 9-jarige leeftijd vanuit Congo met zijn moeder, drie broers en drie zussen naar Nederland.Daarna verbleven ze anderhalf jaar in het asielzoekerscentrum in Alkmaar, waar het multicultureel orkest Orchestre Partout indruk op hem maakte; hij ging steeds een beetje meer meedoen. Claude: "Zingen zit in onze familie." Ze verhuisden naar Enkhuizen, waar hij zijn havo-diploma haalde. Hij studeerde hotelmanagement maar is daarmee gestopt.Naast zijn zangcarrière was hij werkzaam in een restaurant.
In 2017 won hij een talentenjacht in Enkhuizen met het nummer Uit elkaar van Yes-R. In het voorjaar van 2019 nam hij deel aan het achtste seizoen van The Voice Kids met het nummer Papaoutai van Stromae. Hij strandde in de tweede ronde, 'The Battles'.In de jaren daarna deed hij onder meer mee aan de ARE YOU NEXT?-talentenjacht waar hij een platencontract bij muzieklabel Cloud 9 Music won.
De jaren daarna deed hij mee aan verschillende audities en zangwedstrijden waar hij in contact kwam met onder andere muziekproducent Arno Krabman en songwriter Joren van der Voort. Samen met hen schreef hij het Nederlands-Franse nummer Ladada (Mon dernier mot), dat eind 2022 uitkwam. Het werd een 538 Favourite en bereikte de nummer 1-positie in de Nederlandse Top 40 en Single Top 100. Hij werd bij de totstandkoming van het nummer geïnspireerd door Stromae.
In 2023 trad Claude op het popmuziekfestival Noorderslag op. In maart van dat jaar kreeg hij de 3FM Award voor Beste nieuwkomer en werd hij uitgeroepen tot 3FM Talent. Diezelfde maand volgde het nummer Layla, dat de Alarmschijf werd bij Qmusic.[14] In april maakte hij zijn festivaldebuut op Paaspop in Schijndel, waar hij het nog niet uitgekomen nummer Écoute-moi ten gehore bracht.
Claude zou in april 2023 in het voorprogramma van de concerten van Stromae staan, maar deze concerten werden afgelast wegens gezondheidsredenen van de Belgische zanger.In plaats daarvan heeft Claude in het voorprogramma van Suzan & Freek in november dat jaar gestaan.
Op 5 mei 2023 trad Claude op tijdens het Bevrijdingsconcert op de Amstel. In datzelfde jaar was hij te gast in het televisieprogramma Ik hou van Holland.
Op 12 oktober 2023 trad Claude op bij de 58e editie van het Gouden Televizier-Ring Gala waarna hij de troffee Televizier-Ring Talent uitreikte aan Noa Vahle. Claude trad op 3 februari 2024 op in Rotterdam tijdens de Qmusic Top 40 Awards. Hij won de Award in de categorie "Beste Artiest" en trad op met Flemming. In maart en april 2024 deed hij zijn eerste clubtour met de naam Je m'appelle Claude.
Op 21 september 2024 was hij de hoofdgast in het programma Beste Zangers. Twee maanden later verscheen zijn debuutalbum Parler français.
In 2025 vertegenwoordigt Claude Nederland bij het Eurovisie Songfestival in Basel, Zwitserland.
Maar de vermoedelijke winnaar van San Marino is leuker dan het liedje van Nederland?quote:Op woensdag 26 februari 2025 19:45 schreef CarloV het volgende:
Ik kan iedereen aanraden om vanavond even naar de halve finale van San Marino te kijken en luister daarna het lied nog eens. Plots is het heel verfrissend en krijg je winner vibes. Ik snap de selectiecommissie in dat op zicht wel
Het is geen hoogvlieger, maar is dat dit jaar nodig? En wat voegt de live uitvoering toe? Ik wacht het lekker af
Leuker zeker! Maar beter is nog de vraagquote:Op woensdag 26 februari 2025 21:15 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Maar de vermoedelijke winnaar van San Marino is leuker dan het liedje van Nederland?
100% kan ik zeggen dat dit niet het geval was. Het lied heeft nooit op streaming diensten gestaan daar.quote:Op woensdag 26 februari 2025 20:33 schreef hole1988 het volgende:
De Nieuw-Zeeland truc laat zich weer gelden.
Met deze tekst was een combi Nederlands/Frans iets minder storend geweest. Nu is er nog nooit een ESF-lied puur op de tekst beoordeeld, maar toch.quote:Op woensdag 26 februari 2025 21:43 schreef Yesse het volgende:
Ik vind het jammer dat het Engels en Frans is en niet gewoon Nederlands en Frans. Had sterker geweest. En j vind het een beetje kabbelen ofzo..
Misschien krijgt een land wel de inzending die het verdient. Ik bedoel, dit liedje is wel heel erg Nederlands, hoewel het in het Frans en het Engels is. Het is alsof de schrijver van Leef van André Hazes een chanson probeert te schrijven... sterker nog, het is de schrijver van Leef die een chanson probeert te schrijvenquote:Op woensdag 26 februari 2025 19:32 schreef d_elise het volgende:
Die zogenaamde songfestivalkenners met hun "echte liedjes" zijn blijkbaar ineens vergeten dat Nederland vrijwel altijd dit soort liedjes stuurt en dat vorig jaar de uitzondering daarop was. En toen vielen veel van hen over elkaar heen door te zeggen 'verfrissend dat Nederland eens een keer wat anders doet'. Nu alweer met m'n ogen rollend voor de tv en het is pas dag 1.
Heeft deze man dan ook de vorige liedjes van Claude geschreven? Want dit is toch gewoon heel erg zijn eigen stijl? (Of ik ken niet genoeg liedjes van Claude.)quote:Op woensdag 26 februari 2025 22:22 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Misschien krijgt een land wel de inzending die het verdient. Ik bedoel, dit liedje is wel heel erg Nederlands, hoewel het in het Frans en het Engels is. Het is alsof de schrijver van Leef van André Hazes een chanson probeert te schrijven... sterker nog, het is de schrijver van Leef die een chanson probeert te schrijven![]()
Lekker meehossen en de polonaise in het café, maar niet te moeilijk Frans, want dan kenne we nie meezinge.
Ja, dat heeft hij. Maar dit probeert wel iets meer een chanson te zijn dan de eerdere liedjes van Claude. Weliswaar een heel erg cliché-chanson, maar toch.quote:Op woensdag 26 februari 2025 22:33 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Heeft deze man dan ook de vorige liedjes van Claude geschreven? Want dit is toch gewoon heel erg zijn eigen stijl? (Of ik ken niet genoeg liedjes van Claude.)
Liedjes die voor het ESF worden geschreven worden nou eenmaal meer bewerkt en ‘het moet passen op het ESF’. En ‘we moeten winnen.’quote:Op woensdag 26 februari 2025 22:34 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, dat heeft hij. Maar dit probeert wel iets meer een chanson te zijn dan de eerdere liedjes van Claude. Weliswaar een heel erg cliché-chanson, maar toch.
Bijna goed… 13,6 jaar…quote:Op woensdag 26 februari 2025 22:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Liedjes die voor het ESF worden geschreven worden nou eenmaal meer bewerkt en ‘het moet passen op het ESF’. En ‘we moeten winnen.’
Als ik zie welk circus Zweden mogelijk gaat sturen, kan ik alleen maar blij zijn met onze prima zending van Claude.Nee het gaat niet winnen, maar dat doen we toch maar eens per miljoen jaar.
Het circus met de papiersnippers en windmachine of die met de sauna en houtblokken?quote:Op woensdag 26 februari 2025 22:59 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Liedjes die voor het ESF worden geschreven worden nou eenmaal meer bewerkt en ‘het moet passen op het ESF’. En ‘we moeten winnen.’
Als ik zie welk circus Zweden mogelijk gaat sturen, kan ik alleen maar blij zijn met onze prima zending van Claude.Nee het gaat niet winnen, maar dat doen we toch maar eens per miljoen jaar.
De sauna.quote:Op woensdag 26 februari 2025 23:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Het circus met de papiersnippers en windmachine of die met de sauna en houtblokken?
Dat is toch geen circus? Gewoon een goed liedje, en met een grappige bijpassende staging. Zweedssprekende Finnen die met het sauna-cliché aan de haal gaan.quote:
Voor mij de categorie Snollebollekes.quote:Op woensdag 26 februari 2025 23:11 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is toch geen circus? Gewoon een goed liedje, en met een grappige bijpassende staging. Zweedssprekende Finnen die met het sauna-cliché aan de haal gaan.
En dan is er ook nog de Khaled versie die hier nog een (heel klein) beetje op lijkt ook nogquote:Op woensdag 26 februari 2025 23:05 schreef TheVulture het volgende:
Chef Special heeft recent ook een C'est la Vie uitgebracht en dat helpt niet mee in mijn hoofd
Maar wat maakt het liedje van Claude dan beter dan Bara Bada Bastu? Beetje zelfde categorie van niet al te diepzinnige popmuziek, en dan vind ik het Fins/Zweedse liedje toch wel een stuk beter geschreven, minder voorspelbaar en minder repetitief.quote:Op woensdag 26 februari 2025 23:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Voor mij de categorie Snollebollekes.
“Grappige staging” en “aan de haal gaan”. Doe mij maar gewoon goeie muziek.
Maar goed, ieder z’n smaak.
Niet per se qua staging, maar Claude komt op het podium wel heel leuk, likeable en levendig over dus dat scheelt ontzettend al denk ikquote:Op woensdag 26 februari 2025 23:24 schreef d_elise het volgende:
Ik merk dat het bij mij heel erg afhangt hoe hij het live gaat brengen. Ik durf er niet te veel op te hopen aangezien NL nou niet bepaald bekend staat om de geweldige stagings, maar wie weet. Een gewoon live-optreden binnenkort (hopelijk) zal waarschijnlijk ook al veel doen.
Uiteindelijk is het vooral wiskunde om het eindresultaat te bepalen:quote:Op woensdag 26 februari 2025 23:24 schreef d_elise het volgende:
Ik merk dat het bij mij heel erg afhangt hoe hij het live gaat brengen. Ik durf er niet te veel op te hopen aangezien NL nou niet bepaald bekend staat om de geweldige stagings, maar wie weet. Een gewoon live-optreden binnenkort (hopelijk) zal waarschijnlijk ook al veel doen.
Reageren mensen daarop dan? Je kunt veel van dit nummer vinden, maar dat het half in het Frans is, is nu niet bepaald een verrassing. Voor zover je dit Frans kunt noemen dan, eerder “hoe stop ik zoveel mogelijk Franse zinnetjes die iedereen kent in een nummer”.quote:Op donderdag 27 februari 2025 09:31 schreef Epistaxiophobia het volgende:
Ik had het persoonlijk wel leuker gevonden als een van de twee talen gewoon Nederlands was, als het dan toch in twee talen gezongen wordt. Maar buiten dat vind ik dat sommige mensen wel heel overdreven reageren op het feit dat het een Franstalig nummer is. Heel eerlijk, waarom zou het ZO veel raarder zijn om iets in het Frans te sturen terwijl we echt talloze Engelse inzendingen hebben gehad?
Eens met dat laatste. Eigenlijk is het gewoon die inzending van Estland 'Espresso Macchiato' maar dan onironisch. soortvan.quote:Op donderdag 27 februari 2025 09:58 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Reageren mensen daarop dan? Je kunt veel van dit nummer vinden, maar dat het half in het Frans is, is nu niet bepaald een verrassing. Voor zover je dit Frans kunt noemen dan, eerder “hoe stop ik zoveel mogelijk Franse zinnetjes die iedereen kent in een nummer”.
Hele artikel op Telegraaf:quote:Platenmaatschappij laat gelekte audio-opname songfestivalnummer Claude offline halen
De woensdag gelekte versie van het lied C’est la vie die zanger Claude op het Eurovisie Songfestival gaat zingen is van X verwijderd. Het lied werd woensdag aan het begin van de middag gedeeld via een vermoedelijk Azerbeidzjaanse account.
„Bij YouTube en TikTok wordt er snel gehoor gegeven aan dit soort verzoeken”, stelt een zegsman van platenmaatschappij Cloud9 tegen het ANP. „Bij X duurt het tegenwoordig bijna een dag.” De platenmaatschappij doet nog steeds onderzoek naar de vraag hoe het lied gelekt is via de betreffende account. „We kijken onder meer of het echt een Azerbeidzjaanse fan is, of dat er een ander verhaal achter de account zit.”
Tijd voor een rechtszaak.quote:Op donderdag 27 februari 2025 12:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Hele artikel op Telegraaf:
https://www.telegraaf.nl/(...)claude-offline-halen
Goed dat je er zo bovenop zit Paul.quote:Op donderdag 27 februari 2025 14:23 schreef Paul het volgende:
Khaganatee zegt sorry voor lekken Songfestivalliedje
ik geloof wel echt dat ze zich kapot geschrokken is van alles, ze zal wel niet hebben geslapenquote:Op donderdag 27 februari 2025 14:30 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Goed dat je er zo bovenop zit Paul.
Boo fucking hooo..quote:Op donderdag 27 februari 2025 14:16 schreef Paul het volgende:
Die arme schat is in paniek, zo zielig voor die lieverd
[ x ]
Am I being target because I'm azerbaijani?quote:Op donderdag 27 februari 2025 14:16 schreef Paul het volgende:
[ x ]
"Am I being targeted just because I'm Azerbaijani"? wtf?quote:Op donderdag 27 februari 2025 14:16 schreef Paul het volgende:
[ x ]
Ik zie geen sorry in zijn post, of lees ik er overheen, ik zie alleen een 'boohoo IK ben hier het slachtoffer geef me nog meer aandacht'.quote:Op donderdag 27 februari 2025 14:23 schreef Paul het volgende:
Khaganatee zegt sorry voor lekken Songfestivalliedje
Die arme schat is in paniekquote:Op donderdag 27 februari 2025 14:57 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
"Am I being targeted just because I'm Azerbaijani"? wtf?Alsof we hier in Nederland een mening hebben over personen uit Azerbeidzjan
je hebt gelijk, ik moet meer in training bij @Jippiequote:Op donderdag 27 februari 2025 14:57 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zie geen sorry in zijn post, of lees ik er overheen, ik zie alleen een 'boohoo IK ben hier het slachtoffer geef me nog meer aandacht'.
Je bent te goedgelovigquote:Op donderdag 27 februari 2025 14:58 schreef Paul het volgende:
[..]
je hebt gelijk, ik moet meer in training bij @:jippie
Dankuwel ik hou ook van u en uwer doggiequote:Op donderdag 27 februari 2025 15:00 schreef Greys het volgende:
[..]
Je bent te goedgelovig
Maar we houden wel van je hoor.
Dit dusquote:Op donderdag 27 februari 2025 14:45 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Am I being target because I'm azerbaijani?
Ja muts, dat zal het zijn
Doe normaalquote:Op donderdag 27 februari 2025 15:50 schreef Greys het volgende:
Paul, je was het al die tijd zelf he?
Want onze azeri spreekt ineens beter Nederlands dan Engels.
[ x ]
Joe, maar stondie al op, weet ook niet waar het straks het grootste los gaat, gok radio 2?quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:05 schreef NailQueen het volgende:
Op welke zender hebben jullie hem staan?
joetoep!quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:05 schreef NailQueen het volgende:
Op welke zender hebben jullie hem staan?
Daar zit Eddy Keur. Die kan ik niet uitstaan.quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:07 schreef Paul het volgende:
[..]
Joe, maar stondie al op, weet ook niet waar het straks het grootste los gaat, gok radio 2?
quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:08 schreef TheVulture het volgende:
Ik zou een enorme trol-actie nu wel waarderen, dat het toch een heel ander liedje is
Ik hoop alleen dat er niet heel veel lalalalalalalala inzit.quote:Op donderdag 27 februari 2025 15:58 schreef NailQueen het volgende:
Nou zijn we er klaar voor? Ik heb geruchten gehoord dat het C'est la vie heet
Helaas heb ik de Nederlandse delegatie nog nooit van enige humor kunnen betichtenquote:Op donderdag 27 februari 2025 16:08 schreef TheVulture het volgende:
Ik zou een enorme trol-actie nu wel waarderen, dat het toch een heel ander liedje is
Degenen die het gisteren al draaide? Wat een fijne beloning zo voor ze.quote:
Interviewtje met Claude.quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:12 schreef Greys het volgende:
[..]
Degenen die het gisteren al draaide? Wat een fijne beloning zo voor ze.
Ja dat snap ik.quote:
Sorry las even verkeerdquote:Op donderdag 27 februari 2025 16:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dat snap ik.
Maar als ik AvroTros was had ik dat dus afgezegd na hun actie van gister.
Het is een prima liedje.quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:17 schreef NailQueen het volgende:
We hoeven ons hier niet voor te schamen.
Geen idee, leek het voor mij op, maar misschien beledig ik nu mensen. Leek ook wel op dat dansen bij Birth of a new agequote:Op donderdag 27 februari 2025 16:19 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Is het krumpen? Betekent dit dat ik gewend ben geraakt aan krumpen?
quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:19 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Ze hebben die man eindelijk gevonden
Ik was dus niet de enigequote:
aaaaaaaaaaaaaaah we gaan winnenquote:Op donderdag 27 februari 2025 16:21 schreef Greys het volgende:
Ik kreeg er met clip wel nogal kippenvel van!
En ik denk live straks nog meer.
Ja. Tevreden. Hup Claude.
wel we winnenquote:Op donderdag 27 februari 2025 16:23 schreef DilanoNirvana het volgende:
Leuk nummer maar niet het winnende lied.
Zal je zien dat uitgerekend hij de boel straks vol gooit met krumpers terwijl Claude en z'n charisma hier echt de hoofdrol moeten gaan spelen jn de act wmb.quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:19 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Doet hij ook de staging, of alleen de videoclip?quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:19 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Jeangu stond ook voor een spiegel.quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:25 schreef Dave het volgende:
Dat shot waarbij hij water in een kom schenkt lijkt ook wel enigszins op de clip van Jeangu, wat ik me er van herinner tenminste.
Het shot voor de spiegel uit de clip van Mahmood & Blanco.
Yup, het lijkt ook iets meer "beat" te hebben dan de versie die we gisteren hoorden voor mijn gevoelquote:Op donderdag 27 februari 2025 16:25 schreef NailQueen het volgende:
Na nog een keer gehoord te hebben blijf ik er bij dat dit een verademing kan zijn tussen alle schijtlollige en hysterische acts dit jaar
Ja hou maar op. Ik zie kansen.quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:19 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Vernieuwend ookquote:
Dat einde is ergens wel weer een potentieel emo-momentje na het feest, dat zou je heel mooi kunnen gebruiken op het podiumquote:Op donderdag 27 februari 2025 16:28 schreef CityPigeon het volgende:
Eerlijk is eerlijk, door de clip wordt het nummer wel sterker!
Als er nou aan het einde nog een climax zat, had het misschien zelfs nog wel een kans gemaakt...
Maar het gaat een beetje als een nachtkaars uit
Metquote:Op donderdag 27 februari 2025 16:29 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat einde is ergens wel weer een potentieel emo-momentje na het feest, dat zou je heel mooi kunnen gebruiken op het podium
quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Zal je zien dat uitgerekend hij de boel straks vol gooit met krumpers terwijl Claude en z'n charisma hier echt de hoofdrol moeten gaan spelen jn de act wmb.
Dit.quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:25 schreef NailQueen het volgende:
Na nog een keer gehoord te hebben blijf ik er bij dat dit een verademing kan zijn tussen alle schijtlollige en hysterische acts dit jaar
Dit is denk ik het beste nieuws van vandaagquote:Op donderdag 27 februari 2025 16:19 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Zo begreep ik die tweet wel!quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:25 schreef Thrts het volgende:
[..]
Doet hij ook de staging, of alleen de videoclip?
Nope, maar daar zou je iets hologrammerigs in een spiegel mee kunnen doenquote:
OG3NE had een fist-"choreo". En Jeangu een paar pasjes voor die transparante led wall.quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:34 schreef Guanabana het volgende:
Wist ook niet dat Claude best kon dansen, hebben we sinds onze resurrection in 2013 nog niet echt gehad toch (ik tel dat van Jeangu niet mee en de krumpers ook niet).
Alles gaat fout aan deze song release, dus ook dat. Die thumbnail + titel had allang moeten worden aangepast, dankjewel Eurovision.quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:40 schreef Dave het volgende:
Waarom heet dat nummer op Youtube nog Netherlands Song Reveal - wordt dat nog hernoemd?
25k views - weet niet meer wat Joost na een half uur deed?
is goe sgatquote:Op donderdag 27 februari 2025 16:42 schreef Greys het volgende:
Even liken ajb als je op X zit want hij verdient liefs na het gedoe van gisteren.
[ x ]
Hoera! Eigenlijk vond ik dat ze nu eens een keer die Sacha Jean Baptiste moesten inhuren, of hoe heet dat mens. Maar dit is ook al een eind in de goede richting.quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:19 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Het is dat vervelende Nederlandje maar dus haast zullen ze niet maken.quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:43 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Alles gaat fout aan deze song release, dus ook dat. Die thumbnail + titel had allang moeten worden aangepast, dankjewel Eurovision.
Absoluut. Meer nog dan ik dacht.quote:Wel een hele mooie videoclip overigens, je ziet dat de uitstraling van Claude wel veel doet bij dit nummer.
Goed gelukt!quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:45 schreef Dave het volgende:
Inspiratie uit 'ne me quitte pas' wat ie bij Beste Zangers deed. Dat gevoel hebben ze in de eerste 30 seconden proberen te vangen.
Het is nu wel aangepastquote:Op donderdag 27 februari 2025 16:43 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Alles gaat fout aan deze song release, dus ook dat. Die thumbnail + titel had allang moeten worden aangepast, dankjewel Eurovision.
quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:49 schreef Dave het volgende:
De eerste keer dat die zo heeft gedanst.
quote:
Paris/merci vorig jaar.quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:51 schreef NailQueen het volgende:
Is dit de eerste keer dat we een gedeeltelijk Frans liedje sturen?
Ik zou dit op het ESF-podium niet zo doen. Het moet uitnodigend zijn voor demense op de bank.quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:49 schreef Dave het volgende:
De eerste keer dat die zo heeft gedanst.
JIj ziet liever de douche cabine van Olly Alexander versiert met wat kunststof klimop struiken en een spiegeltje?quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:53 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik zou dit op het ESF-podium niet zo doen. Het moet uitnodigend zijn voor demense op de bank.
quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:40 schreef Dave het volgende:
Waarom heet dat nummer op Youtube nog Netherlands Song Reveal - wordt dat nog hernoemd?
quote:
Dat vond ik ook niet zo heel uitnodigend, en de televotingscore liet ook nog wat ruimte naar de bovenkant.quote:Op donderdag 27 februari 2025 16:56 schreef Dave het volgende:
[..]
JIj ziet liever de douche cabine van Olly Alexander versiert met wat kunststof klimop struiken en een spiegeltje?
Dan hadden we nu een rode staging gehadquote:Op donderdag 27 februari 2025 16:44 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hoera! Eigenlijk vond ik dat ze nu eens een keer die Sacha Jean Baptiste moesten inhuren, of hoe heet dat mens. Maar dit is ook al een eind in de goede richting.
Het is moderne dans. Ik snap wat je bedoelt maar dit geeft zeker in de video het nummer een bepaalde diepte die het misschien eigenlijk niet heeft. Ik vind het zeker niet storend in elk geval. We moeten nu niet bij alles wat een beetje lijkt op krumpen meteen in een (krumpende) stuip schieten.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat vond ik ook niet zo heel uitnodigend, en de televotingscore liet ook nog wat ruimte naar de bovenkant.
Maar gewoon lekker dansen lijkt me een stuk aanstekelijker voor de kijker dan houterig bewegen.
okquote:Op donderdag 27 februari 2025 17:19 schreef Greys het volgende:
Het lied is nu uit.
Die aandachthoer van het lek hoeft idd verder geen aandacht meer.
Ik weet even niet hóe ze dat moeten meenemen, het jongetje op een led scherm misschien.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:19 schreef usagi414 het volgende:
Met de clip erbij krijgt het nummer wel meer lading.
Mooie interactie tussen de jonge en de huidige Claude. Dat mogen ze meenemen naar het podium.
Dit is een hele fijne inzending
Mijn auto is ook aangeredenquote:
Precies.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:22 schreef Cyan9 het volgende:
Het haalt m'n playlist niet, maar we hoeven ons er zeker niet voor te schamen. Momenteel is het één van de betere nummers van dit jaar.
Dit is eng: ik was hier al over aan het schrijven maar was even afgeleid door de echte engerd hiervoor. Mooie score gelijk al daar!!quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:29 schreef Greys het volgende:
Meteen op 7 in de Eurovision Scoreboard app en daar zitten normaal behoorlijk veel mensen die van de slay bops enzo houden dus het valt me alles mee.Boven België.
Ja, ik begrijp dat mijn commentaar een beetje overkomt als een restaurant binnenstappen, en dan de hippe gerechten op de kaart niets vinden maar gewoon om “een bord warm eten” vragenquote:Op donderdag 27 februari 2025 17:14 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het is moderne dans. Ik snap wat je bedoelt maar dit geeft zeker in de video het nummer een bepaalde diepte die het misschien eigenlijk niet heeft. Ik vind het zeker niet storend in elk geval. We moeten nu niet bij alles wat een beetje lijkt op krumpen meteen in een (krumpende) stuip schieten.
Ja daar wordt aan gewerkt.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:31 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
[..]
Dit is eng: ik was hier al over aan het schrijven maar was even afgeleid door de echte engerd hiervoor. Mooie score gelijk al daar!!
edit: gelukkig snel verwijderd
Het kind zelf zal niet op het podium mogen. Dus inderdaad zoiets.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik weet even niet hóe ze dat moeten meenemen, het jongetje op een led scherm misschien.
Vroeger was er hier altijd iemand die een topic met buitenlandse reacties maakte.quote:
crumpen?quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:32 schreef ChevyCaprice het volgende:
Het crumpen is weer terug zag ik al in de clip.
Toch een leuke erfenis van Waylon!
Het is nationale sport hier in Nederland om negatief te zijn op de inzending voor het Eurovisiesongfestival.quote:
Sorry. Krumping moet het zijn. Dat hakerige dansen.quote:
Hahaha oké oké ik snap de hint.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Vroeger was er hier altijd iemand die een topic met buitenlandse reacties maakte.
Of "ik heb trek in een broodje brie".quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:43 schreef TheVulture het volgende:
Je kunt er ook wel moeiteloos Sieneke inpassen: Sha la la la la la la lie
ESF / [2025] Buitenlandse reacties op C'est La Viequote:Op donderdag 27 februari 2025 17:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha oké oké ik snap de hint.
Komt eraan.
Oui!quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:47 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Of "ik heb trek in een broodje brie".
Wat een leuk initiatiefquote:Op donderdag 27 februari 2025 17:47 schreef Greys het volgende:
[..]
ESF / [2025] Buitenlandse reacties op C'est La Vie
Top tien ga ik voor.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
Denk dat we op zich goed die finale kunnen pakken maar verder niet. Hoeft ook niet, ik vind dat finale moet je doelstelling zijn
Opzouten ermee!quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:56 schreef Paul het volgende:
die rare user van net heeft ook mijn mooie frontpage-artikel onddergekalkt
Kan die niet geband dan wel verwijderd worden?quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:56 schreef Paul het volgende:
En je had er nog zo je best opgedaan.quote:Op donderdag 27 februari 2025 17:56 schreef Paul het volgende:
Claude zelf niet.quote:Op donderdag 27 februari 2025 18:16 schreef d_elise het volgende:
Is al bekend of Claude vanavond bij Eva zit? Dacht namelijk dat dat wel zou gebeuren gezien de AvroTros connectie.
quote:April Darby, Peter van der Veire, Lara Zevenberg & Jaap Reesema
De kranten zijn lovend over Claude zijn songfestivallied: 'C'est la vie'. Vanmiddag was de officiële presentatie van het nummer. De grote vraag is: maakt Nederland, zes jaar nadat Duncan Laurence won, weer kans op de overwinning? April Darby, Peter van de Veire, Lara Zevenberg en Jaap Reesema schuiven aan.
Dit is geen krumpenquote:Op donderdag 27 februari 2025 17:36 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Sorry. Krumping moet het zijn. Dat hakerige dansen.
Lijkt er wel op in ieder geval!quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:18 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dit is geen krumpen
Gewoon moderne choreo zoals je tegenwoordig veel ziet in groepschoreo's in internationale dance events..
Dat is pas echt goed he!quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:35 schreef BillDauterive het volgende:
Waarom kijk ik nu weer naar Eva? Ze bespreken Måns - Revolution
Uiteraard vinden ze dat geweldig…quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:35 schreef BillDauterive het volgende:
Met duiding van Jake Reese.quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:35 schreef BillDauterive het volgende:
Same , het kan mij niet bekoren.quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:21 schreef N.icka het volgende:
Kan er nog steeds niet opgewonden van worden ..
Dat is toch ook een vrij cliche nummer, of ligt dat aan mij?quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:35 schreef BillDauterive het volgende:
Oh man, Zweden gaat met hem nog echt winnen ook hoor.quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:36 schreef Fascination het volgende:
[..]
Uiteraard vinden ze dat geweldig…
Gewoon een safe pop nummer met een tekst ala AI bot. Wel goede performance....quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is toch ook een vrij cliche nummer, of ligt dat aan mij?
Niemand zou een klap om dat nummer geven als het door een matige zanger uit een random ander land was gestuurd.quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat is toch ook een vrij cliche nummer, of ligt dat aan mij?
Eigenlijk dus precies wat de selectiecommissie zou kiezen als het een Nederlandse inzending was. Vrees dat vorig jaar echt een hele grote uitzondering was 🥲quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Gewoon een safe pop nummer met een tekst ala AI bot. Wel goede performance....
Wie zei dit?quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:37 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, "Maar hij moet wel eerst winnen van een sauna act. Dat is een gimmick"
Oh wauw, dat is echt najsquote:Op donderdag 27 februari 2025 16:19 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
April is in mei sowieso oud nieuws.quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:38 schreef BillDauterive het volgende:
April Darby heeft een hekel aan het sauna-lied.
Ik heb nu een hekel aan haar.
Zij kwam vorig jaar optreden bij een festival. Toen ze eenmaal begon te zingen vond ik het een mooie tijd om naar huis te gaanquote:Op donderdag 27 februari 2025 19:38 schreef BillDauterive het volgende:
April Darby heeft een hekel aan het sauna-lied.
Ik heb nu een hekel aan haar.
Het wordt eens keer tijd dat Zweden de finale niet haalt. Ze sturen elke keer dezelfde meuk.quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:35 schreef BillDauterive het volgende:
En ze winnen er ook nog elke keer mee. Tis nu zelfs verpissen voor oud winnaars die nog eens moeten winnen nadat Loreen weer won.quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Het wordt eens keer tijd dat Zweden de finale niet haalt. Ze sturen elke keer dezelfde meuk.
Mag ie al?quote:Op donderdag 27 februari 2025 21:54 schreef Zigsky het volgende:
En toch zie ik groene bolletjes. Verder nog steeds geen verstand ervan.
De coupletten overstijgen het refrein wel jaquote:Op donderdag 27 februari 2025 22:35 schreef Eurochacha het volgende:
Ik vind het echt een mooi nummer! Heel simpel (maar zo klinken al zijn nummers en is niet perse negatief). Vooral de prechorus vind ik prachtig ❤
Zo, ik heb dat stuk even teruggekeken, maar wat een drama joh. Dat is dus het volk dat in de jury’s plaatsneemt. Allemaal geilen op Zweedse songwriters want “die kunnen dat gewoon”. Wat kunnen ze dan? Ze konden het ooit, nu zijn ze alleen maar bezig met half jatwerk en saaie gelikte deuntjes.quote:Op donderdag 27 februari 2025 19:35 schreef BillDauterive het volgende:
Het refrein is wel wat blijft hangen. Bij Ladada is de prechorus ook mooier dan het refrein, maar het is toch het ladada-stuk dat je niet uit je hoofd krijgt. Hetzelfde geldt voor c’est lalalalala vie.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De coupletten overstijgen het refrein wel jaStiekem zou je gehoopt hebben dat ze het refrein net wat meer inhoud hadden gegeven met wat lalala's minder en wat andere woorden die toch rijmen
M'n bloeddruk trekt dat echt niet.quote:Op donderdag 27 februari 2025 22:43 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Zo, ik heb dat stuk even teruggekeken, maar wat een drama joh. Dat is dus het volk dat in de jury’s plaatsneemt. Allemaal geilen op Zweedse songwriters want “die kunnen dat gewoon”. Wat kunnen ze dan? Ze konden het ooit, nu zijn ze alleen maar bezig met half jatwerk en saaie gelikte deuntjes.
Ze moeten jou vragen als deskundigequote:Op donderdag 27 februari 2025 22:59 schreef Greys het volgende:
[..]
M'n bloeddruk trekt dat echt niet.
Snap er níks van hoe 'deskundigen' dat kunnen vinden.
Nee want ik ben ook alles behalve deskundig.quote:Op donderdag 27 februari 2025 23:16 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ze moeten jou vragen als deskundige
Nu al zin in de LALALALA van de zaal bij Eurovision in Concertquote:Op vrijdag 28 februari 2025 09:02 schreef Em31 het volgende:
Wel heel benieuwd hoe het live gaat klinken. Het zou dan best net nog even wat extra’s kunnen krijgen wat je nu eigenlijk alleen in de refreinen wat mist.
Oh daar had ik nog niet eens bij stil gestaan, dat gaat natuurlijk in Basel ook gebeuren.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 09:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Nu al zin in de LALALALA van de zaal bij Eurovision in Concert
Jaaaaa! Tenminste dat mag ik hopen haha. Het is zó lekker mee te zingen.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 09:14 schreef Em31 het volgende:
[..]
Oh daar had ik nog niet eens bij stil gestaan, dat gaat natuurlijk in Basel ook gebeuren.
Stiekem vonden ze zelf die staging van S10 bij DWDD ook beterquote:Op vrijdag 28 februari 2025 09:13 schreef Em31 het volgende:
Echt top dat ze Pim Brassien hebben gevraagd. Als het nu weer matig is weet ik het ook niet meer.
Ja dat kan ik me voorstellen, die blijft gewoon belachelijk goed.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 09:23 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Stiekem vonden ze zelf die staging van S10 bij DWDD ook beter
Heb zin in polonaise.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 09:14 schreef Em31 het volgende:
[..]
Oh daar had ik nog niet eens bij stil gestaan, dat gaat natuurlijk in Basel ook gebeuren.
quote:Op vrijdag 28 februari 2025 09:32 schreef Cee het volgende:
Uitgebreid interview met Cornald, met wat interessante dingen over de selectie procedure!
[ x ]
Dat is in elk geval geruststellend.quote:We hebben de artiesten uit de laatste ronde gevraagd of zij zouden deelnemen aan een Nationaal Songfestival. De meesten zeiden ‘nee’
Weet ik niet, het idee was eigenlijk heel simpel. Die studio van DWDD was ook niet bepaald geschikt voor grote ideeën. Maar dat zijn vaak de beste stagings. Als je kijkt naar bv. Euphoria, of onze eigen Common Linnets, die stagings waren gebaseerd op een simpel idee. Als er maar een idee is, niet zoals bij S10 in Turijn daar gewoon gaan staan met een smoky plinth.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 09:28 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja dat kan ik me voorstellen, die blijft gewoon belachelijk goed.Al ben ik er ook wel van overtuigd dat dat in Italië niet gelukt was.
quote:Op vrijdag 28 februari 2025 09:32 schreef Cee het volgende:
Uitgebreid interview met Cornald, met wat interessante dingen over de selectie procedure!
[ x ]
Gaan we er ooit achter komen wie deze grote naam is?quote:'We hadden goede contacten en uiteindelijk zijn er genoeg liedjes ingediend. Er was zelfs nog een grote naam die een liedje zou insturen, maar dit uiteindelijk nét niet heeft gedaan, omdat die onvoldoende tijd had om een passende en geschikte song in te zenden’, aldus Maas.
Ja maar ik vertrouw er niet op dat de Italianen dat goed in beeld hadden gebracht.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 10:04 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Weet ik niet, het idee was eigenlijk heel simpel. Die studio van DWDD was ook niet bepaald geschikt voor grote ideeën. Maar dat zijn vaak de beste stagings. Als je kijkt naar bv. Euphoria, of onze eigen Common Linnets, die stagings waren gebaseerd op een simpel idee. Als er maar een idee is, niet zoals bij S10 in Turijn daar gewoon gaan staan met een smoky plinth.
De structuur van de song werkt echt prima inderdaad, van langzaam/emotie naar standje feest en weer terug.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 08:44 schreef NailQueen het volgende:
Hoe vaker ik hem hoor hoe mooier ik het vind. Ook net in de auto. Je voelt de passie van Claude. Dat komt wel even binnen. Zoals hij zelf als zei: Je kan er op huilen en op dansen
“Nog een grote naam” kan alles wel zijn. Ook Nielson of iemand uit de Hazes-familie ofzo.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 10:08 schreef NailQueen het volgende:
[..]
[..]
Gaan we er ooit achter komen wie deze grote naam is?
6e zelfs al op Betfair, boven Tsjechië en Israël.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 10:26 schreef TheVulture het volgende:
Zet de polonaise trouwens maar klaar want ik denk dat we zo naar plek 7 gaan stijgen bij de bookies
Ja vooral dat moment rond 2:30 alsof een koor dat laalalaaalaaa zingt en dan boem weer rustig is wel echt een momentje.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 10:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De structuur van de song werkt echt prima inderdaad, van langzaam/emotie naar standje feest en weer terug.
Joost wilde ook dat effect wel bereiken maar die slaagde daar uiteindelijk wat minder in doordat dat einde echt een stijlbreuk was met de rest van Europapa. Hier loopt het allemaal wat natuurlijker in elkaar over en voelt het meer als geheel.
Zei Douwe Bob niet dat hij zijn nummer zou terugtrekken als een artiest als Claude ook meedoet?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 10:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
“Nog een grote naam” kan alles wel zijn. Ook Nielson of iemand uit de Hazes-familie ofzo.
Een 9-jarige Claude die ziet hoe de Common Linnets bestolen worden.quote:Op vrijdag 28 februari 2025 10:15 schreef Rebel- het volgende:
Melkmeisje van Vermeer gespot in de clip.
En op 0.11 de 9-jarige Claude die Conchita ziet winnen.
Mwah ik snapte wel dat Conchita die won hoorquote:Op vrijdag 28 februari 2025 10:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Een 9-jarige Claude die ziet hoe de Common Linnets bestolen worden.
Dat schijtlollig Estland kunnen we ook makkelijk hebben toch?quote:Op vrijdag 28 februari 2025 11:23 schreef Boomboomkoffie het volgende:
Plek 7....nog ff dan plek 6 🥳🥳🥳🥳
En nu weer op 8quote:Op vrijdag 28 februari 2025 11:23 schreef Boomboomkoffie het volgende:
Plek 7....nog ff dan plek 6 🥳🥳🥳🥳
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |