abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216787041
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 21:33 schreef Richestorags het volgende:
Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat hij niet oproept tot oorlog tegen Judeo-Christelijke landen en daarom geen gevaar is voor onze beschaving.
Doet er gewoonweg niet toe. Het oproepen tot genocide is contra beginselen waar wij voor staan. Wees eens consequent man. Het is gewoonweg treurig hoe je aan het Judeo-Christelijke beeld blijft hangen om een soort van tegenstelling te schetsen met de Islamitische wereld. Het begint gewoon zielig te worden.

quote:
Hij komt als vertegenwoordiger van een bevriende natie voor de Holocaustherdenking, een specifiek doel. We weten dus wat de thematiek van de speech gaat zijn.
De thematiek van de speeches bij de Ramadanexpo zijn eveneens op voorhand duidelijk. En als ze al nog niet duidelijk waren, had daarom verzocht kunnen worden. Dat hebben 'we' niet gedaan. Verder ziet het NCTV geen dreiging.

quote:
Je stelt je leuk als een slachtoffer op maar ik pleit nergens voor Islamitisch = oprotten. Ik pleit voor Mohammed Hijab = oprotten.

Je probeert wanhopig om mij een scope in te framen die er niet is.
Je zet jezelf in een frame, door constant te hameren op 'bevriend' 'Judeo-Christelijk' om een soort van tegenstelling te creeren die er niet is. Zowel Herzog als Hijab zijn bekend om uiterst verwerpelijke uitspraken. Dan moet je kiezen. We laten dit soort figuren wel toe of niet toe. Termen als 'bevriend' of 'Judeo-Christelijk' houden geen stand in een rechtsstaat waarin eenieder, ongeacht achtergrond, hetzelfde wordt behandeld.
Allah Al Watan Al Malik
pi_216787106
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 21:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Veel te populair. Het gematigde en vredelievende verhaal is zo niet meer vol te houden.
Ja klopt, iedereen die nu de Expo bezoekt is een potentiële terrorist. Je gaat wel lekker met je frames he? Je zou maar lekker met je kinderen en gezin daar over de Bazaar willen struinen.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 21 februari 2025 @ 21:48:54 #203
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216787230
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 21:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Doet er gewoonweg niet toe. Het oproepen tot genocide is contra beginselen waar wij voor staan. Wees eens consequent man. Het is gewoonweg treurig hoe je aan het Judeo-Christelijke beeld blijft hangen om een soort van tegenstelling te schetsen met de Islamitische wereld. Het begint gewoon zielig te worden.
Is Mohammed Hijab de Islamitische wereld? Heb ik voor inreisverboden van moslims gepleit?

Kowed.

quote:
Je zet jezelf in een frame, door constant te hameren op 'bevriend' 'Judeo-Christelijk' om een soort van tegenstelling te creeren die er niet is. Zowel Herzog als Hijab zijn bekend om uiterst verwerpelijke uitspraken. Dan moet je kiezen. We laten dit soort figuren wel toe of niet toe. Termen als 'bevriend' of 'Judeo-Christelijk' houden geen stand in een rechtsstaat waarin eenieder, ongeacht achtergrond, hetzelfde wordt behandeld.
Euhm jawel pik. In de wereld van diplomatieke vertegenwoordiging uiteraard wel.

Mohammed Hijab vertegenwoordigt geen bevriende staat op diplomatiek niveau en valt in woord onze gehele beschaving aan.

Herzog is een diplomatieke vertegenwoordiger van een bevriende natie die komt spreken over WO2.

Hmmmm....wat is het verschil?
  vrijdag 21 februari 2025 @ 21:49:54 #204
396550 Richestorags
pi_216787268
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 21:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ja klopt, iedereen die nu de Expo bezoekt is een potentiële terrorist. Je gaat wel lekker met je frames he? Je zou maar lekker met je kinderen en gezin daar over de Bazaar willen struinen.
Ik vind dat wel heel extreem, wat je nu zegt over de bezoekers. Je scheert ze allemaal over één kam.
pi_216788460
Kwam dit artikel net tegen. Interview met meneer Petersen, Wiersma haar favoriete wetenschapper.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)aar-beneden-a4883835

Met dit als belangrijkste stukje:

quote:
„Eigenlijk zou de Tweede Kamer helemaal niet over de rekengrens moeten debatteren. Het is een wetenschappelijke discussie, het is helemaal niet aan de politiek om daarover te beslissen. Het debat zou moeten gaan over hoe je zo snel mogelijk de stikstofuitstoot gaat reduceren.

„Er is beleid nodig om tot hele drastische emissiereducties te komen én tegelijkertijd niet met schijnzekerheid te rekenen. Als je het ene, de rekengrens, benadrukt, benadruk je het andere, stikstofemissies reduceren, minder. En dat is de grootste opgave.”
Of hij dat stukje ingelijst aan minister Wiersma wil geven...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 21 februari 2025 @ 23:19:48 #206
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216788810
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 22:56 schreef Hanca het volgende:
Kwam dit artikel net tegen. Interview met meneer Petersen, Wiersma haar favoriete wetenschapper.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)aar-beneden-a4883835

Met dit als belangrijkste stukje:
[..]
Of hij dat stukje ingelijst aan minister Wiersma wil geven...
ik lees dit

quote:
Nu Petersens advies alsnog is gepubliceerd door het ministerie, geeft hij een interview aan NRC. Om uit te leggen hoe simpel het eigenlijk is om de rekengrens op te hogen.

Het had bovendien al veel eerder moeten gebeuren én het geniet ,,brede wetenschappelijke steun".

U stelt voor de rekengrens tweehonderd keer zo hoog te maken als de huidige grens. Waarom?

„Het model rekent nu tot op heel kleine eenheden – 0,005 mol – uit hoeveel stikstof op een hectare natuur valt. Die kleine getallen zijn aan een heel grote onzekerheid onderhevig.
Dat weten we al jaren.
De vraag is dan: kan een ondernemer wel verantwoordelijk worden gehouden voor zulke kleine hoeveelheden stikstofbelasting?

„Ik baseer de rekengrens op de hoeveelheid stikstof die we kunnen meten: 10 mol.
Een grens van 1 mol is dan een veilige marge.
Als wetenschapper moet ik voldoende zeker weten dat ik depositie kan toeschrijven aan een bedrijf.
Dan moet je eerlijk zeggen: dat kan dit model niet onder de 1 mol, sorry.
Rekenen met schijnzekerheid mag niet. Daarom moet de rekengrens omhoog.”

Dan wordt ineens heel veel meer mogelijk.
Volgens het Interprovinciaal Overleg wordt 92 procent van de vergunningsaanvragen direct goedgekeurd bij een rekengrens van 1 mol.

Dan wordt ineens heel veel meer mogelijk.
Volgens het Interprovinciaal Overleg wordt 92 procent van de vergunningsaanvragen direct goedgekeurd bij een rekengrens van 1 mol.
.
0,005 mol is dus niet meetbaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216788897
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 23:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik lees dit
[..]
0,005 mol is dus niet meetbaar
Klopt, dat is de hele reden dat 0,005 mol de huidige grens is, vanaf 0,01 mol kunnen ze namelijk het wel meten (ook al zegt Petersen nu van niet, ik heb de metingen gezien in kamerbrieven). Dat lijkt me toch wel algemeen bekend.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 21 februari 2025 @ 23:32:41 #208
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_216788982
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 23:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, dat is de hele reden dat 0,005 mol de huidige grens is, vanaf 0,01 mol kunnen ze namelijk het wel meten (ook al zegt Petersen nu van niet, ik heb de metingen gezien in kamerbrieven). Dat lijkt me toch wel algemeen bekend.
ik lees dit
quote:
„Ik baseer de rekengrens op de hoeveelheid stikstof die we kunnen meten: 10 mol.
Een grens van 1 mol is dan een veilige marge.
Als wetenschapper moet ik voldoende zeker weten dat ik depositie kan toeschrijven aan een bedrijf.
Dan moet je eerlijk zeggen: dat kan dit model niet onder de 1 mol, sorry.
Rekenen met schijnzekerheid mag niet. Daarom moet de rekengrens omhoog.”
https://www.veld-post.nl/(...)p-beschermde-natuur/
quote:
Ondergrens
TNO heeft in opdracht van het kabinet onderzocht of aan de hand van fysische- of model-technische overwegingen een rekenkundige ondergrens is af te leiden.

Uit de resultaten van dit onderzoek[1] blijkt dat - op basis van 'ruis' - de rekenkundige ondergrens voor stikstofdepositie tussen de 1 en 10 mol per hectare per jaar ligt.

Dit betekent dat een met AERIUS berekende depositie niet te onderscheiden is van nul als deze ergens tussen de 1 en de 10 mol per hectare ligt.

In Duitsland is er wel sprake van een wetenschappelijk onderbouwde drempelwaarde van maar liefst 0,3 kg (21,4 mol) per hectare per jaar, welke overeenkomt met de ondergrens van TNO.

In het TNO-rapport staat namelijk niet dat de huidige ondergrens van 0,005 mol zou kunnen worden gecontinueerd. Integendeel.

TNO wijst op het feit dat de ondergrens van 0,005 mol een willekeurige en niet wetenschappelijk onderbouwde rekengrens is.

[ Bericht 21% gewijzigd door michaelmoore op 21-02-2025 23:39:11 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_216789117
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 23:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Los van of het meetbaar is is de vraag of die zeer kleine hoeveelheden nu de significante verslechtering veroorzaken. Een grens voor activiteiten die nauwelijks uitstoten is gewoon erg wenselijk zodat niet activiteiten die nauwelijks uitstoten in een vergunningencircus belanden.

Alleen: de verslechtering tegengaan is ook noodzakelijk, te meer omdat het anders ook juridisch kwetsbaar wordt. Dus de minister moet eindelijk wat doen aan de uitstoot en die komt gewoon van de veehouderij. Het heeft ook geen zin alle andere sectoren erbij te trekken waar veel grotere inspanningen nodig zijn voor een veel kleinere reductie terwijl overduidelijk is dat meer dan de helft van de landbouw alleen komt.

Wat hier gebeurt is dat de BBB er alles aan doet om de olifant in de kamer weg te denken en alle andere projecten en het land als geheel daar voor opdraaien.
pi_216790707
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 23:42 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Los van of het meetbaar is is de vraag of die zeer kleine hoeveelheden nu de significante verslechtering veroorzaken. Een grens voor activiteiten die nauwelijks uitstoten is gewoon erg wenselijk zodat niet activiteiten die nauwelijks uitstoten in een vergunningencircus belanden.
Eens, die ondergrens willen ook letterlijk alle partijen in de kamer, van PvdD tot BBB, van SP tot PVV. Maar de meeste partijen willen geen extra PAS melders, dus alleen vergunningen afgeven die bij de rechter standhouden. En dan is dus eerst fors snijden in de stikstofuitstoot nodig. Dat is namelijk de opdracht die de rechter meermaals heeft gegeven, recent ook nog in de GreenPeace zaak. En zelfs Petersen is het daar dus mee eens. De Kamer ook. Alleen onze boer-zoekt-vrouw minister niet.
pi_216791233
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 08:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens, die ondergrens willen ook letterlijk alle partijen in de kamer, van PvdD tot BBB, van SP tot PVV. Maar de meeste partijen willen geen extra PAS melders, dus alleen vergunningen afgeven die bij de rechter standhouden. En dan is dus eerst fors snijden in de stikstofuitstoot nodig. Dat is namelijk de opdracht die de rechter meermaals heeft gegeven, recent ook nog in de GreenPeace zaak. En zelfs Petersen is het daar dus mee eens. De Kamer ook. Alleen onze boer-zoekt-vrouw minister niet.
Was het gebrekkig snijden in de stikstofuitstoot ook niet de reden dat we de PAS uitspraak hebben?

Ohja en het feit dat we activistische rechters hebben natuurlijk, van die rechters die de uitvoering van de regering toetst aan de wetten die deze zelfde regering in het leven geroepen heeft.
pi_216791720
Fijn dat ze het eens zijn.

twitter
  zaterdag 22 februari 2025 @ 10:33:18 #213
396550 Richestorags
pi_216791786
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 10:27 schreef Nober het volgende:
Fijn dat ze het eens zijn.

[ x ]
Op dit punt kan je het natuurlijk ook alleen maar eens zijn met Wilders.
pi_216792029
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 10:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Op dit punt kan je het natuurlijk ook alleen maar eens zijn met Wilders.
Het is dus vreselijk als mannen bepalen wat vrouwen aanmoeten, behalve als die man Wilders is?
  zaterdag 22 februari 2025 @ 11:00:32 #215
396550 Richestorags
pi_216792119
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 10:53 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Het is dus vreselijk als mannen bepalen wat vrouwen aanmoeten, behalve als die man Wilders is?
Hij bepaalt het toch niet?

Als ik zeg: "als jij die etenresten op de grond opruimt, is je huis weer schoon" dan bepaal ik toch niet dat jij het moet doen? Ik leg je er het voordeel van uit, net als Wilders dat hier aangeeft.

Ik lees nergens een dwingende toon, enkel een goede tip. Gebeurt niet standaard bij Wilders.
pi_216792233
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hij bepaalt het toch niet?

Als ik zeg: "als jij die etenresten op de grond opruimt, is je huis weer schoon" dan bepaal ik toch niet dat jij het moet doen? Ik leg je er het voordeel van uit, net als Wilders dat hier aangeeft.

Ik lees nergens een dwingende toon, enkel een goede tip. Gebeurt niet standaard bij Wilders.
Dus als een man vrouwen vertelt dat ze een hoofddoek moeten dragen, is dat onderdrukking. Maar als een man (Wilders) vrouwen vertelt dat ze hun hoofddoek moeten afdoen, is dat een ‘goede tip’? Vrouwenrechten gaan over zelfbeschikking.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 11:11:15 #217
396550 Richestorags
pi_216792254
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:08 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dus als een man vrouwen vertelt dat ze een hoofddoek moeten dragen, is dat onderdrukking. Maar als een man (Wilders) vrouwen vertelt dat ze hun hoofddoek moeten afdoen, is dat een ‘goede tip’? Vrouwenrechten gaan over zelfbeschikking.
Nogmaals, waar is de "moeten"?

De moeten zit bij de man die zijn zus/vrouw/moeder whatever dwingt een hoofddoek te dragen op straffe van geweld of sociale uitsluiting.

Daar is hier geen sprake van. Hij vertelt haar hoe ze meer voor vrouwenrechten kan betekenen: door een symbool van vrouwenonderdrukking af te doen, waar bijvoorbeeld in Iran vele vrouwen (en mannen) voor gestorven zijn.

Moeten zou sprake van zijn als er een wetsvoorstel komt.
pi_216792302
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De moeten zit bij de man die zijn zus/vrouw/moeder whatever dwingt een hoofddoek te dragen op straffe van geweld of sociale uitsluiting.

Daar is hier geen sprake van. Hij vertelt haar hoe ze meer voor vrouwenrechten kan betekenen: door een symbool van vrouwenonderdrukking af te doen, waar bijvoorbeeld in Iran vele vrouwen (en mannen) voor gestorven zijn.

Moeten zou sprake van zijn als er een wetsvoorstel komt.
Wat betreft moeten heb je natuurlijk een punt.

En als ‘woke’ mensen anderen vertellen hoe ze beter kunnen zijn, heet dat indoctrinatie en moeten ze stoppen met hun wereldbeeld opdringen. Maar als Wilders vrouwen vertelt hoe ze beter kunnen zijn, heet dat ‘gewoon een goede tip’? Als jij pleit tegen dwang en sociale druk, waarom steun je dan morele druk vanuit de andere hoek?

[ Bericht 2% gewijzigd door KaheemSaid op 22-02-2025 11:21:56 ]
pi_216792314
Is Faber er nog niet uitgezet?
  zaterdag 22 februari 2025 @ 11:21:25 #220
396550 Richestorags
pi_216792385
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:16 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dus als ‘woke’ mensen anderen vertellen hoe ze beter kunnen zijn, heet dat indoctrinatie en moeten ze stoppen met hun wereldbeeld opdringen. Maar als Wilders vrouwen vertelt hoe ze beter kunnen zijn, heet dat ‘gewoon een goede tip’? Als jij pleit tegen dwang en sociale druk, waarom steun je dan morele druk vanuit de andere hoek?
Even a broken clock is right twice a day. Ik sluit niet uit dat een 'woke' iemand ook in een bijzonder geval wel eens een nuttige tip kan geven.

Zo hier ook Wilders. Daarom zei ik ook: gebeurt niet standaard bij Wilders.

Wilders zijn tip sluit aan bij vrouwen die zelf deze onderdrukking hebben ervaren in Iran, maar ook hier ex-moslima's zoals Lale Gül en vele andere anoniemen.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 11:30:45 #221
396550 Richestorags
pi_216792499
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:16 schreef Cupfighter het volgende:
Is Faber er nog niet uitgezet?
Wordt het wel eens tijd voor.
pi_216792506
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wordt het wel eens tijd voor.
Nou dan zijn we het daar in ieder geval wel over eens
  zaterdag 22 februari 2025 @ 12:13:40 #223
396550 Richestorags
pi_216792896
twitter

Goede tweet van iemand met praktijkervaring met politiek Islamisme, in plaats van de "het valt wel mee" roepers.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 12:14:13 #224
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_216792903
Grappig dat Faber bij de ministerraad tegen de journalisten zegt dat ze voldoende grond had, terwijl ze in het debat nog ontraadde hiermee door te gaan, en bijna gedwongen werd door Rajkowski en Eerdmans _O-

Wat een farce
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  zaterdag 22 februari 2025 @ 12:17:16 #225
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216792929
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 12:13 schreef Richestorags het volgende:
[ x ]

Goede tweet van iemand met praktijkervaring met politiek Islamisme, in plaats van de "het valt wel mee" roepers.
Hoe beschermen we ons land tegen autoritaire partijen als de PVV? Uitstekende vraag. Heb je voorstellen?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 22 februari 2025 @ 12:20:56 #226
396550 Richestorags
pi_216792960
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 12:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hoe beschermen we ons land tegen autoritaire partijen als de PVV? Uitstekende vraag. Heb je voorstellen?
Je gaat aan de haal met het onderwerp van de tweet en maakt er ineens iets heel anders van. Daar ga ik je niet voor belonen, de tweet ging over het gevaar van de politieke Islam.
pi_216792965
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wilders is toch de man van de kopvoddentax? Die zit er vrij radicaal in hoor.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 12:26:23 #228
396550 Richestorags
pi_216793012
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 12:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wilders is toch de man van de kopvoddentax? Die zit er vrij radicaal in hoor.
Dat klopt. Vrij smakeloos als je het mij vraagt. Maar inmiddels ingetrokken en nu geeft hij een goed advies. Laten we er één keer van genieten, doorgaans heeft de beste man niet zoveel nuttigs te melden.
pi_216793756
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 12:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je gaat aan de haal met het onderwerp van de tweet en maakt er ineens iets heel anders van. Daar ga ik je niet voor belonen, de tweet ging over het gevaar van de politieke Islam.
Er staat letterlijk “Hoe beschermen we ons vrijheid tegen zij die haar verwerpen?” Kun je dit enkel projecteren op de politieke Islam met amper zetels?
  zaterdag 22 februari 2025 @ 13:42:33 #230
396550 Richestorags
pi_216793839
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 13:35 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Er staat letterlijk “Hoe beschermen we ons vrijheid tegen zij die haar verwerpen?” Kun je dit enkel projecteren op de politieke Islam met amper zetels?
De auteur schrijft dit met de 3 Islamisten in de tweet en schrijft vanuit zijn ervaringen in Iran. In zijn eigen bio staat: focus on Iran and the Middle East. Goh waar zou hij dan naar verwijzen?

Je wil je gewoon niet verdiepen in het standpunt van de auteur. Prima, zeg dat dan in plaats van met die troep met een geforceerde focus op de PVV aan te komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Richestorags op 22-02-2025 13:49:13 ]
  zaterdag 22 februari 2025 @ 13:51:09 #231
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_216793931
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 12:13 schreef Richestorags het volgende:
Met extreem links ga je qua vrijheid in elk geval niet de oorlog winnen. Die hebben al besloten wat het belangrijkst is en de rest is daar ondergeschikt aan.

Als 'allochtoon' vind ik het ergens wel amusant.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 22 februari 2025 @ 13:58:09 #232
396550 Richestorags
pi_216793998
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 13:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Met extreem links ga je qua vrijheid in elk geval niet de oorlog winnen. Die hebben al besloten wat het belangrijkst is en de rest is daar ondergeschikt aan.

Het is best interessant om hier te posten, een soort bastion van realiteitsontkenning. Maar goed, ze zullen het vanzelf zien als het te laat is.

Waar kom je vandaan?
pi_216794146
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 08:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar hier klopt het dan toch ook niet meer.
De hele tweede kamer wilt de ondergrens omhoog hebben/een deel vergunningsvrij hebben, 90% van de (cruciale) bouwprojecten kunnen nu niet doorgaan maar de rechter maakt de afweging dat een arbitraire grens boven basale zaken als een woning gaat.

Maak dan desnoods een gedoog constructie en ga niet handhaven.
  Moderator zaterdag 22 februari 2025 @ 14:16:40 #234
375570 crew  Cyan9
pi_216794182
quote:

[..]

Ik denk niet dat we van extreem links veel te vrezen hebben, daar valt namelijk alleen Bij1 onder. :s)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 14:19:12 #235
319979 Fok-it
All is well
pi_216794201
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 13:58 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het is best interessant om hier te posten, een soort bastion van realiteitsontkenning. Maar goed, ze zullen het vanzelf zien als het te laat is.

Waar kom je vandaan?
Haha ja? Wat gaan we dan precies zien?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_216794280
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 14:16 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat we van extreem links veel te vrezen hebben, daar valt namelijk alleen Bij1 onder. :s)
BIJ 1 is niet extreem.... gewoon radikaal.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 14:35:03 #237
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216794363
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 11:08 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Hmmm...... je haalt de semantische truc uit door de reden voor het wel/niet dragen met elkaar te mixen.
Wat vrouwen dragen moeten zij wmb helemaal zelf weten onder de voorwaarde dat zij daartoe niet worden gedwongen vanwege een religie of anderzins opgedrongen onwenselijkheid.

Kern is dat een hoofddoek, religieus onderdeel is om de onderdanig gemaakte positie van de vrouw in dat bestel tot uitdrukking te brengen en zo haar eigen zelfbeschikking als keuze, daarmee onderdrukt.
Het niet dragen van een hoofddoek waar dat wordt verwacht, roept juist op om zich als eigen keuze tegen die onderdukking te verzetten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_216794456
Laat iemand lekker zelf bepalen of ze een hoofddoek opdoet ja of nee, dat zijn jouw zaken toch niet.
pi_216794519
quote:
18s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 14:35 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hmmm...... je haalt de semantische truc uit door de reden voor het wel/niet dragen met elkaar te mixen.
Wat vrouwen dragen moeten zij wmb helemaal zelf weten onder de voorwaarde dat zij daartoe niet worden gedwongen vanwege een religie of anderzins opgedrongen onwenselijkheid.
Dus vrouwen mogen niet zelf weten wat te geloven en daarmee zelf kiezen voor een eventuele hoofddoek?
pi_216794888
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2025 16:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Onzin. Terroristen worden opgepakt omdat ze of iets strafbaars hebben gedaan of iets strafbaars aan het voorbereiden zijn. Mensen die niets anders doen dan hun mening verkondigen bestempelen als terroristen is een weg naar tyrannie.
Deze ben ik het wel mee eens trouwens. Om aan een institutie over te laten om de mening goed- of af te keuren is wat dubieus.

Mogelijk spelen er nog andere zaken dan enkel een mening. Dat moet haast wel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_216795166
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 15:28 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Deze ben ik het wel mee eens trouwens. Om aan een institutie over te laten om de mening goed- of af te keuren is wat dubieus.

Mogelijk spelen er nog andere zaken dan enkel een mening. Dat moet haast wel.
Wie moet dit dan bepalen Bart?
pi_216795181
quote:

[..]

Met radicalen en extremen win je sowieso niets. De redelijkheid heeft altijd de minst slechte papieren
pi_216795217
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 15:54 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Wie moet dit dan bepalen Bart?
Niemand in principe. Een mening is vrij toch? Er moet geen instantie zijn die bepaalt of jouw mening wel de juiste is en daarom wel of niet toegestaan moet zijn.

Ik reageerde op iemand die beweerde:

quote:
Mensen die niets anders doen dan hun mening verkondigen bestempelen als terroristen is een weg naar tirannie.
En dat klopt natuurlijk als een bus. Er zijn ook geen wetten overtreden en er is ook geen aanleiding om te denken dat men dat van plan is.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 16:33:55 #244
396550 Richestorags
pi_216795402
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 14:50 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Dus vrouwen mogen niet zelf weten wat te geloven en daarmee zelf kiezen voor een eventuele hoofddoek?
Lol. Jij gaat ervanuit dat er keuze is. De doden in Iran, het boek van Lale Gül, de vele door eerwraak door hun eigen familie vermoordde meisjes bewijzen het tegendeel. Dit zijn dan de extremen. Dan is er nog sociale druk, die enorm groot is in de gemeenschappen. Vraag: hadden de kinderen een keuze toen ze werden geïndoctrineerd met het geloof van hun ouders? Welke "vrije" keuze is er na 18 jaar programmering en sociale druk vanuit de omgeving. Ongeveer dezelfde "vrije" keuze als Amish die de wereld in kunnen trekken.

Het niet dragen van een hoofddoek tegen deze stroom in is oneindig veel moediger dan het dragen van een hoofddoek als symbool voor vrijgevochtenheid, wetende dat er vele vrouwen worden vermoord omdat ze niet willen conformeren hieraan. Het is een trap na naar deze vrouwen. Dus, leuk semantisch trucje zoals gesteld.

Neem nou dit
quote:
Wearing the hijab is mandatory in conservative countries like Iran and Afghanistan. In Gaza, Palestine, school officials have also voted to require young girls to wear hijab
quote:
In some Muslim majority countries (like Morocco and Tunisia)[4] there have been complaints of restriction or discrimination against women who wear the hijab, which can be seen as a sign of Islamism.
https://en.wikipedia.org/(...)0is%20mandatory,1990)%20considered%20the%20hijab%20optional.

Dus het wordt OPGELEGD in bepaalde Islamitische landen en in progressievere Islamitische landen wordt het geassocieerd met Islamisme (en negatief) maar in het Vrije Westen zou het bejubeld moeten worden als symbool van vrijgevochtenheid? GTFO. We zouden naar de lijn moeten kijken die progressievere Islamitische landen volgen:

quote:
Several Muslim-majority countries have banned the burqa and hijab in public schools and universities or government buildings, including Tunisia (since 1981,[7] partially lifted in 2011), Turkey (gradually and partially lifted),[8][9] Kosovo (since 2009),[10] Azerbaijan (since 2010[11]), Kazakhstan, and [12] Kyrgyzstan.[13] Muslim-majority Tajikistan banned the hijab completely on 20 June 2024.[14]
Alleen al het stellen dat er een vrij speelveld is in in deze kwestie is al lachwekkend. Het pleiten voor het volgen van de lijn van middeleeuws Barbarisme terwijl er in progressievere Islamitische landen (en onder de oppervlakte in Iran) een enorme weerstand ertegen bestaat omdat ze weten waar het mee gepaard gaat. Islamisme, onderdrukking en barbaarsheid. Zelfs in Saudi-Arabië worden ze steeds progressiever op dat vlak, wij gaan een regressie in met L@@T het zuh lekker zelf bep@LUH, de ogen sluitende voor het feit dat er geen vrije keuze is.

Ik haal nog even de minister van buitenlandse zaken van VAE aan:

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 13% gewijzigd door Richestorags op 22-02-2025 16:49:15 ]
  zaterdag 22 februari 2025 @ 16:40:03 #245
396550 Richestorags
pi_216795448
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 14:44 schreef Kickinalfa het volgende:
Laat iemand lekker zelf bepalen of ze een hoofddoek opdoet ja of nee, dat zijn jouw zaken toch niet.
Je geeft geen reet om die vrouwen. Er worden niet vrijwillig hoofddoeken gedragen.

Als dat het geval was zouden vrouwen die in een vrije setting zijn geboren, zich natuurlijk daartoe aangetrokken voelen. Toch zien we dat niet. We zien het wel andersom: dat vrouwen van dat juk af willen en dat met de hoogste prijs (hun eigen leven) moeten betalen.
pi_216795516
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 14:13 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Maar hier klopt het dan toch ook niet meer.
De hele tweede kamer wilt de ondergrens omhoog hebben/een deel vergunningsvrij hebben, 90% van de (cruciale) bouwprojecten kunnen nu niet doorgaan maar de rechter maakt de afweging dat een arbitraire grens boven basale zaken als een woning gaat.

90% van de Kamer (alleen BBB, JA21 en FvD niet) willen ook de natuurdoelen halen en vinden dat net zo belangrijk als de ondergrens op stikstof.

Nogmaals: ze hadden BBB uit het kabinet moeten houden, BBB is echt een vergelijkbare partij als FvD en daar ga je toch ook niet mee regeren? En ze waren niet nodig voor een meerderheid...
  zaterdag 22 februari 2025 @ 16:54:25 #247
396550 Richestorags
pi_216795546
In dit topic komt men voorbij met huh maar er zijn toch geen zetels in het parlement, hoe kan politiek Islamisme dan een gevaar zijn? Huh, er worden toch geen wetten overtreden?

Één van de successen van het politieke Islamisme in het Westen is dat er door geldstromen richting moskeeën van organisaties die in het MO verboden zijn, influencers en wat dies meer zij MEER hoofddoeken worden gedragen in plaats van MINDER. De hoofddoek mede als symbool van afzetting.

Dit in tegenstelling tot landen waar ze de politieke Islam netjes buiten de deur houden en je gewoon in een martelcel verdwijnt als je iets te gekke ideeën krijgt.

Je hoeft niet in het parlement te zitten om je ideeën genesteld te krijgen in een samenleving en tweespalt te zaaien.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 17:05:33 #248
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216795611
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 14:50 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Die truc tot discussie van zg. keuze gaat bij mij niet werken.
De vraag is waarom een religie de vrouwen daarin aan andere regels bindt dan mannen met bv dat zij een hoofddoek behoren te dragen. De vrouw daarin heeft op straffe van uitsluiting, geen andere keuze en wat het dus tot middel maakt om haar te onderdrukken.
pi_216795618
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 16:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
90% van de Kamer (alleen BBB, JA21 en FvD niet) willen ook de natuurdoelen halen en vinden dat net zo belangrijk als de ondergrens op stikstof.

Nogmaals: ze hadden BBB uit het kabinet moeten houden, BBB is echt een vergelijkbare partij als FvD en daar ga je toch ook niet mee regeren? En ze waren niet nodig voor een meerderheid...
Ze waren nodig voor de eerste kamer.

BBB gelijk stellen aan Thierry lijkt me wel enigzins overdreven.

En prima als je de natuurdoelen wilt halen, maar om dan maar iedere voor iedere scheet/huis was gebouwd moet worden een stikstof vergunning aan te moeten vragen is ook schromelijk overdreven.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 17:18:24 #250
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216795723
Er zullen een hoop vrouwen die hoofddoek tegen hun zin dragen.

Er zullen er ook een hoop er een dragen als een religieus identiteit dingetje.

Het is allemaal weer eens niet zo zwart-wit als de PVV stelt.
pi_216795838
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 17:05 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ze waren nodig voor de eerste kamer.
Nee. Daar hebben ze nu al geen meerderheid en met rechtse plannen stemt BBB sowieso wel mee. En dan hadden ze nu met PvdAGL, D66, CU heel simpel kunnen doorpakken.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 17:31:07 #252
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216795897
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 17:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee. Daar hebben ze nu al geen meerderheid en met rechtse plannen stemt BBB sowieso wel mee. En dan hadden ze nu met PvdAGL, D66, CU heel simpel kunnen doorpakken.
Mwah, gezien de vier partijen het niet eens zijn over wat nu precies rechts is, is het geen overbodige luxe.

Verder wel een prima idee om zo snel mogelijk van de BBB verlost te raken.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 17:31:11 #253
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216795898
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 17:18 schreef Hexagon het volgende:

Het is niet zwart/wit wat iemand tot die stelling vermaakt door alleen te focussen op een hoofddoek.

Wat ongewenst is dat in Nederland, een religie kan prediken en gaat voorschrijven hoe/wat mensen zouden moeten.
Laat staan andere amorele zaken zoals op grond van sexe; goedpraten van verminking, misbruik, ongelijkheid en andere schendingen van iemands vrijheden zoals plaatsbepaling in de samenleving en ontzeggen van onderwijs etc.etc. Dat een achterlijke religie dat heel normaal vindt, doen ze maar elders en sws achter hun eigen voordeur.
pi_216795942
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 17:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
CU misschien, maar PvdaGl en d66 stemmen natuurlijk nooit mee zolang de PVV in het kabinet zit.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 17:52:32 #255
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216796154
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 16:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

PVV interesseert de natuur- en klimaatdoelstellingen natuurlijk ook geen reet en BBB uit het kabinet houden was reeel gezien alleen logisch met een centrumcoalitie. (Die centrumcoalitie had er natuurlijk ook moeten komen, maar dat terzijde).
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216796232
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 14:13 schreef Kickinalfa het volgende:
Dat is wel de typisch Nederlandse oplossing natuurlijk, maar we hebben gezien wat dat de vorige decennia heeft opgeleverd.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
  zaterdag 22 februari 2025 @ 18:10:44 #257
396550 Richestorags
pi_216796361
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 17:34 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
CU misschien, maar PvdaGl en d66 stemmen natuurlijk nooit mee zolang de PVV in het kabinet zit.
Kinderachtig van ze.
pi_216796362
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 17:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
PVV interesseert de natuur- en klimaatdoelstellingen natuurlijk ook geen reet en BBB uit het kabinet houden was reeel gezien alleen logisch met een centrumcoalitie. (Die centrumcoalitie had er natuurlijk ook moeten komen, maar dat terzijde).
Ze zeggen van wel. Zeker de natuurdoelstellingen. Ze weigeren ook al maanden inmiddels elke week een debat over de wolf van BBB (ja, die doen elke week een debataanvraag) te steunen.
pi_216796368
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 18:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze zeggen van wel. Zeker de natuurdoelstellingen. Ze weigeren ook al maanden inmiddels elke week een debat over de wolf van BBB (ja, die doen elke week een debataanvraag) te steunen.
Die steun is er inmiddels wel en volgende week debat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_216796380
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 17:34 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat is gewoon onwaar. D66 steunde nota bene oa het belastingplan waar nu over gesproken wordt, PvdAGL heeft ook al veel constructief meegedacht met dit kabinet.
pi_216796419
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 18:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die steun is er inmiddels wel en volgende week debat.
Ja, BBB heeft zich boos gemaakt in het wekelijkse overleg.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 18:32:41 #262
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216796663
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 18:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is gewoon onwaar. D66 steunde nota bene oa het belastingplan waar nu over gesproken wordt, PvdAGL heeft ook al veel constructief meegedacht met dit kabinet.
PvdAGL zal alleen voor een stem voor steun aan Oekraine wanneer mocht er verdeeldheid zijn binnen de coalitie steun voor een motie van wantrouwen eisen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 22 februari 2025 @ 18:33:42 #263
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_216796680
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 17:18 schreef Hexagon het volgende:

O dat zeker. En het is niet te controleren wie ‘m draagt uit eigen wil, en wie geforceerd wordt.

Ik vind het alleen een dingetje als je hele jonge meisjes zo’n ding ziet dragen. Ik heb er geen last van, maar ik vind het geem fijn gezicht bij een klein kind.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_216796880
quote:
18s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 17:31 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het is niet zwart/wit wat iemand tot die stelling vermaakt door alleen te focussen op een hoofddoek.

Wat ongewenst is dat in Nederland, een religie kan prediken en gaat voorschrijven hoe/wat mensen zouden moeten.
Laat staan andere amorele zaken zoals op grond van sexe; goedpraten van verminking, misbruik, ongelijkheid en andere schendingen van iemands vrijheden zoals plaatsbepaling in de samenleving en ontzeggen van onderwijs etc.etc. Dat een achterlijke religie dat heel normaal vindt, doen ze maar elders en sws achter hun eigen voordeur.
Zeg jij nu dat de Islam in Nederland ongewenst is en elders zou moeten worden beleefd, omdat deze godsdienst het voorschrijven hoe/wat mensen zouden moeten?

Doe jij met dit elders niet precies hetzelfde?

[ Bericht 6% gewijzigd door KaheemSaid op 22-02-2025 19:59:38 ]
pi_216796980
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 18:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
PvdAGL zal alleen voor een stem voor steun aan Oekraine wanneer mocht er verdeeldheid zijn binnen de coalitie steun voor een motie van wantrouwen eisen.
Vraag ik me af, zou dat goed vallen bij de achterban als ze Oekraïne laten vallen?
pi_216797011
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 18:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
O dat zeker. En het is niet te controleren wie ‘m draagt uit eigen wil, en wie geforceerd wordt.

Ik vind het alleen een dingetje als je hele jonge meisjes zo’n ding ziet dragen. Ik heb er geen last van, maar ik vind het geem fijn gezicht bij een klein kind.
Mijn dochter van 9 kocht van haar verjaardagsgeld volledig uit eigen vrije wil een armbandje met WWJD en een ketting met geloof, hoop en liefde, is dat nou zo anders dan?
  zaterdag 22 februari 2025 @ 19:01:08 #267
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216797063
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 18:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vraag ik me af, zou dat goed vallen bij de achterban als ze Oekraïne laten vallen?
Ik neem aan dat de VVD dan geen verantwoordelijkheidsvakantie neemt en die MvW gewoon steunt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216797092
quote:

[..]

Gaat dit over de hoofddoek of over de SGP / kerk (en ook wel met stille steun van “de moskee”) die een vinger op abortusredenen willen?
pi_216797101
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 19:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik neem aan dat de VVD dan geen verantwoordelijkheidsvakantie neemt en die MvW gewoon steunt.
Dat is een aanname, maar als ze dat niet doen... dan kan PvdA toch nooit tegen steun aan Oekraïne stemmen? Dat is dus een dreigement van niks.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 19:11:42 #270
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216797196
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 19:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is een aanname, maar als ze dat niet doen... dan kan PvdA toch nooit tegen steun aan Oekraïne stemmen? Dat is dus een dreigement van niks.
Het is weinig zinvol om een dreigement te uiten als mensen weten dat je er geen opvolging aan geeft dus ik neem aan dat ze dat dan wel doen als het er echt om zou hangen. Ik denk echter dat CDA en D66 niet zover zouden durven gaan dus het scenario zal zich niet voordoen.

Ik zou er persoonlijk moeite mee hebben mocht PvdAGL in die situatie alsnog de poot terugtrekken en zich laten piepelen door een verantwoordlijkheidsvakantievierende VVD.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216797523
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 16:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Lol. Jij gaat ervanuit dat er keuze is. De doden in Iran, het boek van Lale Gül, de vele door eerwraak door hun eigen familie vermoordde meisjes bewijzen het tegendeel. Dit zijn dan de extremen. Dan is er nog sociale druk, die enorm groot is in de gemeenschappen. Vraag: hadden de kinderen een keuze toen ze werden geïndoctrineerd met het geloof van hun ouders? Welke "vrije" keuze is er na 18 jaar programmering en sociale druk vanuit de omgeving. Ongeveer dezelfde "vrije" keuze als Amish die de wereld in kunnen trekken.
[…]
Ik weet niet zo goed wat ik moet met deze tirade.

Ik vind het verschrikkelijk dat er landen zijn waar vrouwen verplicht een hoofddoek om moeten, ik zou het al ook best verschrikkelijk vinden als dit verboden wordt. Ik stel nergens dat ik een hoofddoek zie als een bejubeld symbool van vrijgevochtenheid. Maar van mij mag iemand als Esmah Lahlah of wie dan ook, er zelf voor kiezen dat ze Moslim is en mag ze dit ook prima uiten met een hoofddoek. Wat zou jij met de hoofddoek willen Riche?
  zaterdag 22 februari 2025 @ 20:07:18 #272
396550 Richestorags
pi_216797798
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 19:40 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik weet niet zo goed wat ik moet met deze tirade.
Je moet niks.

quote:
Ik vind het verschrikkelijk dat er landen zijn waar vrouwen verplicht een hoofddoek om moeten,
Goedzo.

quote:
ik zou het al ook best verschrikkelijk vinden als dit verboden wordt.
Vraag je eens af waarom in notabene Islamitische landen, startende onder Atatürk, dit (deels) is gebeurd?

quote:
Ik stel nergens dat ik een hoofddoek zie als een bejubeld symbool van vrijgevochtenheid. Maar van mij mag iemand als Esmah Lahlah of wie dan ook, er zelf voor kiezen dat ze Moslim is en mag ze dit ook prima uiten met een hoofddoek. Wat zou jij met de hoofddoek willen Riche?
Ik zou een aantal dingen willen: (en ja ik heb gelezen dat jij het niet stelt, echter in feministische en bepaalde progressieve kringen wel)

-Dat bestreden wordt dat de hoofddoek een symbool van vrijgevochtenheid is. Dat is een trap na naar de doden in Iran n.a.v. het protest van Mahsa
-Dat we begrijpen waarom meer progressieve Islamitische landen het ding (deels) verbieden
-Dat in ieder geval op scholen, net als instituten en voor agenten de hoofddoek verboden wordt. We zijn een seculier land en je moet weten met wie je communiceert (zie punt 2).
-Dat er meldpunten komen voor meisjes die door hun familie worden gedwongen om hem te dragen. Zo krijgen we meer inzicht hierin.
-Dat er beter wordt gehandhaafd op het boerkaverbod. Ik zie het met enige regelmaat en dat past gewoon echt niet bij onze maatschappij.

Een totaalverbod voor een hoofddoek hoeft niet wat mij betreft. Verder: dingen als kopvoddentax vind ik onnodig grievend.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 20:23:10 #273
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216798037
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 18:47 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Is wat jij vindt wat zou moeten gebeuren met deze godsdienst het voorschrijven hoe/wat mensen zouden moeten?
tldr; een godsdienst heeft idd geen donder te zeggen over iemands individuele beleving.

Geen idee wat je hier precies probeert te vragen maar denk het volgende in antwoord dat ik vind dat religies niet moeten voorschrijven om iemand als individu - op grond van een "voorkomen" is of zou moeten zijn en laat staan de gemeenschap daarvan - enig recht heeft, als mens te veroordelen.

Laat de keuze wat iemand wel of niet in eigen aanbidding wil doen, wil dragen of wil zijn; over aan de persoon zelf zonder dat die moet vrezen om in afwijking daarmee veroordeeld te gaan worden.

Beschouwelijk gezien is de essentie van geloof niet wat iemand draagt of welke gekunstelde regels die volgt of zich wil (laten) opleggen maar juist de afweging in eigen beleving de (enige) waarde is om te komen tot (een) geloofsovertuiging.
De uiterlijke symboliek en de onderwerping aan hunner leiders zijn geen teken van overtuiging maar die van een afgedwongen overgave op straffe van uitsluiting
Die zinsneden kan je even verwerken met dat ik daarmee ook zeg dat sws kinderen als wilsonbekwamen daarin zeker nog geen aandeel horen te hebben in geloofsbelijdenis. Zij, die kinderen, dus sws niet belast moeten worden of bedreigd door een onderdrukkende religies die uitgaan van premature overgave tot keuzedwang.
pi_216798181
quote:
18s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 20:23 schreef Vallon het volgende:

[..]
tldr; een godsdienst heeft idd geen donder te zeggen over iemands individuele beleving.

Geen idee wat je hier precies probeert te vragen maar denk het volgende in antwoord dat ik vind dat religies niet moeten voorschrijven om iemand als individu - op grond van een "voorkomen" is of zou moeten zijn en laat staan de gemeenschap daarvan - enig recht heeft, als mens te veroordelen.

Laat de keuze wat iemand wel of niet in eigen aanbidding wil doen, wil dragen of wil zijn; over aan de persoon zelf zonder dat die moet vrezen om in afwijking daarmee veroordeeld te gaan worden.

Beschouwelijk gezien is de essentie van geloof niet wat iemand draagt of welke gekunstelde regels die volgt of zich wil (laten) opleggen maar juist de afweging in eigen beleving de (enige) waarde is om te komen tot (een) geloofsovertuiging.
De uiterlijke symboliek en de onderwerping aan hunner leiders zijn geen teken van overtuiging maar die van een afgedwongen overgave op straffe van uitsluiting
Die zinsneden kan je even verwerken met dat ik daarmee ook zeg dat sws kinderen als wilsonbekwamen daarin zeker nog geen aandeel horen te hebben in geloofsbelijdenis. Zij, die kinderen, dus sws niet belast moeten worden of bedreigd door een onderdrukkende religies die uitgaan van premature overgave tot keuzedwang.
Ik had al geëdit:

Zeg jij nu dat de Islam in Nederland ongewenst is en elders zou moeten worden beleefd, omdat deze godsdienst het voorschrijven hoe/wat mensen zouden moeten?

zaterdag 22 februari 2025 @ 20:47:17 #275
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216798472
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 18:47 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Ja, religies zoals Islam in de vorm waar andersdenkenden in de gemeenschap daarvan geen keuze wordt gelaten dan haar (na) te volgen, zijn beslist ongewenst in Nederland.

Zwakke poging om iets gelijk proberen te trekken dat onvergelijkbaar is.
Zelf op elk moment mogen kiezen is niet gelijk aan wat iemand religieus ter verantwoording zou moeten. Vrijheid in die keuze is een ingewikkeld proces tot eigen afweging en het is misplaatst om dat recht in die zelfbeschikking door een ander te laten (af)nemen.

Religies hebben met hun regels, wel zeker hun functie(s) gehad en laten we niet doen of dat anno nu nog van waarde is, anders dat het iemand zelf naar keuze; mogelijk een zingeving kan bieden.

Maar goed, terug naar de essentie, een onderdrukkende religie heeft in Nederland geen plaats wanneer die gaat voorschrijven of zinnenprikkelend oproept wat iemand al of niet, zou zijn of zich zou moeten welgevallen.
pi_216798628
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 20:47 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ja, religies zoals Islam in de vorm waar andersdenkenden in de gemeenschap daarvan geen keuze wordt gelaten dan haar (na) te volgen, zijn beslist ongewenst in Nederland.

Zwakke poging om iets gelijk proberen te trekken dat onvergelijkbaar is.
Zelf op elk moment mogen kiezen is niet gelijk aan wat iemand religieus ter verantwoording zou moeten. Vrijheid in die keuze is een ingewikkeld proces tot eigen afweging en het is misplaatst om dat recht in die zelfbeschikking door een ander te laten (af)nemen.

Religies hebben met hun regels, wel zeker hun functie(s) gehad en laten we niet doen of dat anno nu nog van waarde is, anders dat het iemand zelf naar keuze; mogelijk een zingeving kan bieden.

Maar goed, terug naar de essentie, een onderdrukkende religie heeft in Nederland geen plaats wanneer die gaat voorschrijven of zinnenprikkelend oproept wat iemand al of niet, zou zijn of zich zou moeten welgevallen.
Je zegt dat religie een plek kan hebben als iemand daar zelf voor kiest, maar tegelijkertijd dat een bepaalde vorm van religie ‘elders’ thuishoort. Wie bepaalt dan wat nog acceptabel is en wat niet? Is dat niet alsnog een vorm van voorschrijven?
  zaterdag 22 februari 2025 @ 21:04:37 #277
396550 Richestorags
pi_216798741
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 20:57 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Je zegt dat religie een plek kan hebben als iemand daar zelf voor kiest, maar tegelijkertijd dat een bepaalde vorm van religie ‘elders’ thuishoort. Wie bepaalt dan wat nog acceptabel is en wat niet? Is dat niet alsnog een vorm van voorschrijven?
Daar lijkt me niks mis mee. Ons wetboek schrijft in wezen ook gewenst gedrag voor. Of beter gezegd: het definieert ongewenst gedrag op straffe van.

We kunnen toch als samenleving vinden dat Islam moet moderniseren op bepaalde vlakken omdat er een gat is met onze eigen waarden?

Dit hebben we bij het Christendom eeuwenlang ook afgedwongen en SGP hebben we onlangs nog gedwongen vrouwen in de kandidatuur te laten opnemen (in theorie).
pi_216799314
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 21:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Daar lijkt me niks mis mee. Ons wetboek schrijft in wezen ook gewenst gedrag voor. Of beter gezegd: het definieert ongewenst gedrag op straffe van.

We kunnen toch als samenleving vinden dat Islam moet moderniseren op bepaalde vlakken omdat er een gat is met onze eigen waarden?

Dit hebben we bij het Christendom eeuwenlang ook afgedwongen en SGP hebben we onlangs nog gedwongen vrouwen in de kandidatuur te laten opnemen (in theorie).
Dat een religie zich aanpast aan de samenleving is voor mij nog wel echt iets anders dan dat een samenleving elders thuishoort, in dit laatste geval zou het in mijn ogen hier niet moeten kunnen en mogen bestaan en daar ben ik het pertinent mee oneens.

Verder denk ik dat we als samenleving best bepaalde moderniseringen kunnen verwachten binnen religies, dus ook binnen de Islam. Bijvoorbeeld de, zoals al bij SGP aangehaalde, absolute gelijkheid man / vrouw, wat overigens niet direct een einde van de hoofddoek betekent. De gereformeerde dames dragen ook veelal lange rokken.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 21:59:44 #279
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216799631
Los va onderdrukte vrouwen, die steun kunnen gebruiken. Er is zichtbaar ook een generatie aan moslimvrouwen ontstaan die aan de ene kant erg traditioneel en gelovig is, maar aan de andere kant daar blijkbaar ook wel senang bij is, en vrij goed in de samenleving functioneert. Ik zie ze geregeld als ik voor het werk met de trein reis. Het is niet de levensstijl bij mijn visie aansluit, maar ze vormen niet echt een probleem.

Laten we die dan ook niet problematiseren. Of pesten door bepaalde beroepen te verbieden. Lekker boeiend of een agente of lerares, een hoofddoek draagt. Ik vind het vooral prima dat dat soort vrouwen aan het werk gaan en meedraaien met de maatschappij. Dat werkt een stuk beter dan ze gaan marginaliseren.

Beter richt je dan je aandacht op thuissituaties die wel problematisch zijn en richt je daar hulp voor in.
pi_216799808
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 21:59 schreef Hexagon het volgende:
Los va onderdrukte vrouwen, die steun kunnen gebruiken. Er is zichtbaar ook een generatie aan moslimvrouwen ontstaan die aan de ene kant erg traditioneel en gelovig is, maar aan de andere kant daar blijkbaar ook wel senang bij is, en vrij goed in de samenleving functioneert. Ik zie ze geregeld als ik voor het werk met de trein reis. Het is niet de levensstijl bij mijn visie aansluit, maar ze vormen niet echt een probleem.

Laten we die dan ook niet problematiseren. Of pesten door bepaalde beroepen te verbieden. Lekker boeiend of een agente of lerares, een hoofddoek draagt. Ik vind het vooral prima dat dat soort vrouwen aan het werk gaan en meedraaien met de maatschappij. Dat werkt een stuk beter dan ze gaan marginaliseren.

Beter richt je dan je aandacht op thuissituaties die wel problematisch zijn en richt je daar hulp voor in.
Inderdaad, de hoofddoek is irrelevant. Als je signalen krijgt van onderdrukking moet je ingrijpen, of dat nu bij Hassan en Mirjam is of Henk en Ingrid. Verder mag iedereen dragen wat ze willen. Een hoofddoek is geen signaal van onderdrukking. En een hoofddoekverbod is tegen de grondwet (en wat dan met keppeltjes, ook verbieden?).

En trouwens: mijn oer-Groningse oma droeg haar hele leven trouwens een 'hoofddoek' tegen nat worden van haar haar, heb geen enkele buitenfoto gezien dat ze dat niet droeg en die foto's gaan minstens terug tot begin jaren 70. Had nooit iemand een probleem mee. Waarom is het bij anderen dan wel een probleem? Meisjes met een hoofddoek kleden zich tenminste over het algemeen fatsoenlijk en zijn niet volgetatoeerd...
  zaterdag 22 februari 2025 @ 22:30:01 #281
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216799994
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 20:57 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Onderdrukking en laat staan daartoe oproepen via bv religie, heeft hier in Nederland geen plek.
Wat acceptabel is, mag iemand in de eigen beleving daarvan bepalen en mits dat verder een ander daarmee niet en noch als doel (sws onrechtmatig) gaat bedreigen of discrimineren.
//--//
Je (snaakse) dilemma die stelt dat moeten (of kunnen) kiezen ook een soort van "voorschrijven" zou zijn is echter ongelijk is aan dan voorschrijven wat iemand aan levensovertuiging moet kiezen.
Iemand die hier niet kiest, mag zeker zijn dat die in Nederland daarvan geen specifiek nadeel ondervindt anders dan dat die zelf geen keuze (heef ge)maakt.

Ik snap de ingesleten "behoefte" aan voorschriften, bedachte regels of veronderstelde rechten waar dat als belang stopt bij waar dit voor de samenleving wenselijk en noodzakelijk is.
Dat men elder het "wenselijk" vindt om iedereen volgens islamitische regels of in walgelijke "tolerantie" daarvan te leven, is dan voor rekening van die elders.

Terug in de simpelheid, (g)een hoofddoekje kan voor iemand zelf wenselijk zijn maar dient geen enkel belang dit anderen als symbool van overtuiging op te leggen.
Een hoofddoekje dragen om daarmee als doel dat onderscheid te (kunnen) maken naar -of met anderen, is net zo onwenselijk als het tonen van een (haken)kruis als symbool van eigen verhevenheid.

Religie vormt overwegend NIET de basis in Nederland en heeft daarmee ook grondwettelijk geen plek om vanwege haar overtuiging(en), daarin haar (rand)voorwaarden te gaan stellen.
Vrijheid van bv onderwijs wordt misbruikt wanneer het door ouders wordt aangegrepen om zo hun overtuigingen aan hun kinderen onderwijzen.
Net zoals haatpredikers hun een 'recht' tot meningsuiting misbruiken om gelijkgestemden te bevestigen in volstrekt abjecte denkbeelden die hier geen plaats hebben.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 22:37:06 #282
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216800059
quote:

[..]

Maar dat praat ook nagenoeg niemand goed.

Maar religies zijn een gegeven, dus er zullen mensen zijn die zichzelf religieuze regels opleggen. Dat ga je niet uitbannen.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 22:40:42 #283
396550 Richestorags
pi_216800093
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 22:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Inderdaad, de hoofddoek is irrelevant. Als je signalen krijgt van onderdrukking moet je ingrijpen, of dat nu bij Hassan en Mirjam is of Henk en Ingrid. Verder mag iedereen dragen wat ze willen. Een hoofddoek is geen signaal van onderdrukking. En een hoofddoekverbod is tegen de grondwet (en wat dan met keppeltjes, ook verbieden?).

En trouwens: mijn oer-Groningse oma droeg haar hele leven trouwens een 'hoofddoek' tegen nat worden van haar haar, heb geen enkele buitenfoto gezien dat ze dat niet droeg en die foto's gaan minstens terug tot begin jaren 70. Had nooit iemand een probleem mee. Waarom is het bij anderen dan wel een probleem? Meisjes met een hoofddoek kleden zich tenminste over het algemeen fatsoenlijk en zijn niet volgetatoeerd...
Waarom is het bij anderen dan wel een probleem?

Voor het geval je het hebt gemist: er zijn na Mahsa vele, vele mannen en vrouwen in Iran gestorven of in de gevangenis beland omdat ze of geen hoofddoek wilden dragen (vrouwen dan) of in opstand kwamen ertegen.

Er zijn landen (waaronder dus Iran) waar het vrouwen wordt verplicht de hoofddoek om te doen met extreem veel geweld en er zijn Islamitische landen waar het vrouwen (deels) verboden is de hoofddoek te dragen omdat ze een seculiere samenleving willen.

Het is een veel groter topic dan jouw oma uit Groningen. Dat je die erbij haalt als vergelijking is van een niveau om te huilen.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 22:43:35 #284
396550 Richestorags
pi_216800119
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 22:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar religies zijn een gegeven, dus er zullen mensen zijn die zichzelf religieuze regels opleggen. Dat ga je niet uitbannen.
Er zijn landen waar ze dat wel hebben gedaan. Turkije kwam net uit een kalifaat en had niet zo'n zin meer in een religie die de maatschappelijke regels oplegde.

Religie is een gegeven maar in een seculiere staat kan je ervoor kiezen te zeggen dat religie een privéaangelegenheid is. Het is niet meer van deze tijd om religie speciale rechten te geven.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 22:48:12 #285
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216800158
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 22:43 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Er zijn landen waar ze dat wel hebben gedaan. Turkije kwam net uit een kalifaat en had niet zo'n zin meer in een religie die de maatschappelijke regels oplegde.

Religie is een gegeven maar in een seculiere staat kan je ervoor kiezen te zeggen dat religie een privéaangelegenheid is. Het is niet meer van deze tijd om religie speciale rechten te geven.
Religie hoeft geen speciale rechten te krijgen. Maar dat is wat anders dan dat je problemen gaat maken van dingen die geen probleem zijn, zoals een agente die een hoofddoek draagt.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 22:48:54 #286
396550 Richestorags
pi_216800167
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 21:59 schreef Hexagon het volgende:
Laten we die dan ook niet problematiseren. Of pesten door bepaalde beroepen te verbieden. Lekker boeiend of een agente of lerares, een hoofddoek draagt.
Typisch dat jij dit pesten noemt. Als overheidsdienaar moet je neutraliteit uitstralen en mensen moeten je gezicht kunnen zien voor communicatie. Een hoofddoek werkt voor dit alles belemmerend. We zijn een seculier land. Als je dat niet begrijpt, ben je niet geschikt voor die functie. Gek genoeg begrepen ze dit zelfs 100 jaar geleden in Turkije al maar noem jij het "pesten". Typisch dat je alleen vanuit hun perspectief denkt maar niet aan onze samenleving als geheel, wat onze waarden zijn.

quote:
Dat was ook mijn voorstel.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 22:52:00 #287
396550 Richestorags
pi_216800218
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 22:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Religie hoeft geen speciale rechten te krijgen. Maar dat is wat anders dan dat je problemen gaat maken van dingen die geen probleem zijn, zoals een agente die een hoofddoek draagt.
Dat is wel een probleem omdat het geen neutraliteit uitstraalt en transparante communicatie verhindert, wat belangrijk is met iemand die een pistool draagt.

Religie is iets voor achter de voordeur, niet voor op straat en al helemaal niet iets wat de overheid dient te promoten.

Wat vreemd dat ik dit aan een progressief iemand moet uitleggen en ze dit in vele Islamitische landen notabene wel begrijpen. Is dat ook pesten?
  zaterdag 22 februari 2025 @ 22:56:35 #288
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216800275
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 22:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Typisch dat jij dit pesten noemt. Als overheidsdienaar moet je neutraliteit uitstralen en mensen moeten je gezicht kunnen zien voor communicatie. Een hoofddoek werkt voor dit alles belemmerend. We zijn een seculier land. Als je dat niet begrijpt, ben je niet geschikt voor die functie. Gek genoeg begrepen ze dit zelfs 100 jaar geleden in Turkije al maar noem jij het "pesten". Typisch dat je alleen vanuit hun perspectief denkt maar niet aan onze samenleving als geheel, wat onze waarden zijn.

Ik zie niet zo wat er niet "neutraal" aan is. Criminaliteit mag in de islam ook niet, dus het is niet zo relevant of zichtbaar is dat een agente daar in gelooft.

En ik zie het ook als waarde om elkaar een beetje de ruimte te geven en niet op iedere slak zout te gaan leggen. Los daarvan is het ook een stuk beter als vrouwen met hoofddoek gewoon aan het werk zijn in plaats van alleen thuis zitten te zitten.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 22:57:40 #289
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216800288
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 21:41 schreef KaheemSaid het volgende:
Dat een religie zich aanpast aan de samenleving.......
Nope, Islam past zich niet aan de samenleving maar past zich methodisch zodanig aan, dat die samenleving door haar in de waarden daarvan ter discussie te stellen, naar haar vorm kan worden opgeschoven.
Daarin past ook het gesprek (hier), dat stelselmatig in steeds een wat andere verschijning gehuld, op Fok! blijf terugzien.

Probleem met islam - waar we het hier over hebben - is dat itt oa christelijke gezindten, dat islam zich per definitie niet ter discussie kan (-en mag) stellen en andersdenkenden simpelweg uitsluit.
Slim "geloof" verder, dat beslist "geleerd" heeft van de oudere religies die gaandeweg wel openstaan voor een maatschappelijk wenselijke verandering en aanpassing die het individu in (eigen)waarde mag kiezen.

Nederlandse overheid met haar ministeries en toetsende rechters, weten (of durven?) helaas nauwelijks raad met plaatsing van religies en stellen o.a. de onderdrukkende islam gemakshalve gelijk aan overtuigingen die wel 'inschikkelijk' zijn om andersdenkenden in hun rechten te erkennen.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 23:00:34 #290
396550 Richestorags
pi_216800330
quote:
18s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 22:57 schreef Vallon het volgende:

[..]
Nope, Islam past zich niet aan de samenleving maar past zich methodisch zodanig aan, dat die samenleving door haar in de waarden daarvan ter discussie te stellen, naar haar vorm kan worden opgeschoven.
Daarin past ook het gesprek (hier), dat stelselmatig in steeds een wat andere verschijning gehuld, op Fok! blijf terugzien.

Probleem met islam - waar we het hier over hebben - is dat itt oa christelijke gezindten, dat islam zich per definitie niet ter discussie kan (-en mag) stellen en andersdenkenden simpelweg uitsluit.
Slim "geloof" verder, dat beslist "geleerd" heeft van de oudere religies die gaandeweg wel openstaan voor een maatschappelijk wenselijke verandering en aanpassing die het individu in (eigen)waarde mag kiezen.

Nederlandse overheid met haar ministeries en toetsende rechters, weten (of durven?) helaas nauwelijks raad met plaatsing van religies en stellen o.a. de onderdrukkende islam gemakshalve gelijk aan overtuigingen die wel 'inschikkelijk' zijn om andersdenkenden in hun rechten te erkennen.
Mensen die hier posten hebben geen idee wat de doctrine van de Islam inhoudt. Ze denken dat het een soort variant is op het Joden- en Christendom.
pi_216800394
quote:
18s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 22:57 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wil je nu zeggen dat gematigde Islamitische landen en verschillende Islamitische stromingen niet kunnen bestaan?
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 23:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Mensen die hier posten hebben geen idee wat de doctrine van de Islam inhoudt. Ze denken dat het een soort variant is op het Joden- en Christendom.
Wat mij betreft heb je hier helemaal gelijk in. Ik ken wel wat Moslims die , ondanks dat sommigen zeer vroom zijn, toch aangepast zijn aan ons land. In mijn ogen staat dit haaks op Vallons boodschap.

[ Bericht 19% gewijzigd door KaheemSaid op 22-02-2025 23:11:55 ]
  zaterdag 22 februari 2025 @ 23:09:03 #292
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216800433
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 23:06 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Wil je nu zeggen dat gematigde Islamitische landen en verschillende Islamitische stromingen niet kunnen bestaan?
Welnee, enkele islamgeleerden hier weten veel beter wat de juiste islam is, dan veel moslims zelf. Vooral die islam die in hun politieke straatje valt.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 23:09:38 #293
396550 Richestorags
pi_216800442
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 23:06 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Gematigde Islamitische landen kunnen bestaan omdat ze mensen oppakken die de Koran tot de letter proberen na te leven en politiek Islamisme zeer hard aanpakken.

Denk daar maar eens over na.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 23:23:52 #294
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216800642
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 22:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Behalve dan groepen en aficionado's die zich daarvoor sterk maken of verleid worden hun handelen op te gaan baseren.
Religies of overtuigingen zijn allereerst persoonlijk en hoeven ook niet te worden uitgebannen tenzij ze andersdenkenden daarmee gaan bedreigen, uitsluiten of willen discrimineren.
Wat wel kan is zorgen dat die onderdrukkende denkbeelden geen (be)lijdend onderdeel vormen van onze samenleving hier.

Mijn boeit het ook niet wat een overheidsdienaar of ambtenaar, laat staan onder het uniform, draagt totdat dit het doel heeft om daarmee een vooringenomen (levens)overtuiging kenbaar te (willen) maken.
Los daarvan heeft het dragen van een hoofddoek (of andere symbolen) in een publieke functie, wmb geen ander doel dan daarmee een identiteit te bevestigen welk juist geen enkele rol moet hebben bij handhavers of ambtenaren.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 23:25:54 #295
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216800655
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 23:06 schreef KaheemSaid het volgende:
Er is geen gematigde islam hooguit dat een stroming de gemeenschappelijke overuiging wat anders prioriteert, vorm geeft of uitlegt.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 23:33:30 #296
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216800735
Zullen we anders een keer een Politiek en Islam topic maken? Zoals ook het Israel topic. Dan kan dit weer gewoon over de NL politiek gaan.
pi_216801393
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 23:25 schreef Vallon het volgende:

[..]
Er is geen gematigde islam hooguit dat een stroming de gemeenschappelijke overuiging wat anders prioriteert, vorm geeft of uitlegt.
Jij bent een niet zo'n gematigde islamcriticus, met deze grove generalisatie. Matig je vijandschap eens naar al die gewone gematigde mensen die ook islamitisch zijn of iets in die richting

quote:
Wilfred Kols zit nog met z’n oren te klapperen: Indonesische ministers verlenen hem officieel toestemming voor het werk in 520 gevangenissen. ‘Je hebt geen idee hoeveel pijn en moeite dit heeft gekost.’
Het is christelijk werk... gevangenen bij staan, ev hen richting Jezus stimuleren.
Ik vind die ministers gematigde islamieten. Zeker zijn er in Indonesië ook veel niet gematigden
In Nederland ook ... aanslagen op islamitische gebouwen enzo

[ Bericht 27% gewijzigd door Bluesdude op 23-02-2025 00:29:18 ]
pi_216801405
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 23:33 schreef Hexagon het volgende:
Zullen we anders een keer een Politiek en Islam topic maken?
Mee eens.. dan kunnen de buitenlanderhaters daar onder het mom van islamkritiek zich uitleven
  zondag 23 februari 2025 @ 00:28:01 #299
396550 Richestorags
pi_216801479
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 00:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Mee eens.. dan kunnen de buitenlanderhaters daar onder het mom van islamkritiek zich uitleven
Het doel is niet jou te faciliteren. Er wordt hier een legitieme discussie gevoerd over de rol van religie in het openbare leven n.a.v. een suggestie van Geert Wilders.

Trouwens, put up or shut up. Namen en rugnummers van "buitenlanderhaters". Argumenten, uitspraken.

Zo niet, blijf beschaafd in de discussie.
pi_216801530
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2025 00:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het doel is niet jou te faciliteren. Er wordt hier een legitieme discussie gevoerd over de rol van religie in het openbare leven n.a.v. een suggestie van Geert Wilders.
FOK! faciliteert mijn aanwezigheid hier. Dus wel het doel>
Doe die islamhaat in een apart topic uiten ... is toch leuker ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')