abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216795838
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 17:05 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ze waren nodig voor de eerste kamer.
Nee. Daar hebben ze nu al geen meerderheid en met rechtse plannen stemt BBB sowieso wel mee. En dan hadden ze nu met PvdAGL, D66, CU heel simpel kunnen doorpakken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 22 februari 2025 @ 17:31:07 #252
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216795897
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 17:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee. Daar hebben ze nu al geen meerderheid en met rechtse plannen stemt BBB sowieso wel mee. En dan hadden ze nu met PvdAGL, D66, CU heel simpel kunnen doorpakken.
Mwah, gezien de vier partijen het niet eens zijn over wat nu precies rechts is, is het geen overbodige luxe.

Verder wel een prima idee om zo snel mogelijk van de BBB verlost te raken.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 17:31:11 #253
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216795898
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 17:18 schreef Hexagon het volgende:
Er zullen een hoop vrouwen die hoofddoek tegen hun zin dragen.

Er zullen er ook een hoop er een dragen als een religieus identiteit dingetje.

Het is allemaal weer eens niet zo zwart-wit als de PVV stelt.
Het is niet zwart/wit wat iemand tot die stelling vermaakt door alleen te focussen op een hoofddoek.

Wat ongewenst is dat in Nederland, een religie kan prediken en gaat voorschrijven hoe/wat mensen zouden moeten.
Laat staan andere amorele zaken zoals op grond van sexe; goedpraten van verminking, misbruik, ongelijkheid en andere schendingen van iemands vrijheden zoals plaatsbepaling in de samenleving en ontzeggen van onderwijs etc.etc. Dat een achterlijke religie dat heel normaal vindt, doen ze maar elders en sws achter hun eigen voordeur.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_216795942
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 17:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
CU misschien, maar PvdaGl en d66 stemmen natuurlijk nooit mee zolang de PVV in het kabinet zit.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 17:52:32 #255
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216796154
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 16:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
90% van de Kamer (alleen BBB, JA21 en FvD niet) willen ook de natuurdoelen halen en vinden dat net zo belangrijk als de ondergrens op stikstof.

Nogmaals: ze hadden BBB uit het kabinet moeten houden, BBB is echt een vergelijkbare partij als FvD en daar ga je toch ook niet mee regeren? En ze waren niet nodig voor een meerderheid...
PVV interesseert de natuur- en klimaatdoelstellingen natuurlijk ook geen reet en BBB uit het kabinet houden was reeel gezien alleen logisch met een centrumcoalitie. (Die centrumcoalitie had er natuurlijk ook moeten komen, maar dat terzijde).
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_216796232
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 14:13 schreef Kickinalfa het volgende:
Maak dan desnoods een gedoog constructie en ga niet handhaven.
Dat is wel de typisch Nederlandse oplossing natuurlijk, maar we hebben gezien wat dat de vorige decennia heeft opgeleverd.
In this present crisis, government is not the solution to our problem; government is the problem. From time to time we've been tempted to believe that society has become too complex to be managed by self-rule, that government by an elite group is superior to government for, by, and of the people.
To regret is to compromise
  zaterdag 22 februari 2025 @ 18:10:44 #257
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216796361
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 17:34 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
CU misschien, maar PvdaGl en d66 stemmen natuurlijk nooit mee zolang de PVV in het kabinet zit.
Kinderachtig van ze.
pi_216796362
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 17:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]
PVV interesseert de natuur- en klimaatdoelstellingen natuurlijk ook geen reet en BBB uit het kabinet houden was reeel gezien alleen logisch met een centrumcoalitie. (Die centrumcoalitie had er natuurlijk ook moeten komen, maar dat terzijde).
Ze zeggen van wel. Zeker de natuurdoelstellingen. Ze weigeren ook al maanden inmiddels elke week een debat over de wolf van BBB (ja, die doen elke week een debataanvraag) te steunen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_216796368
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 18:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze zeggen van wel. Zeker de natuurdoelstellingen. Ze weigeren ook al maanden inmiddels elke week een debat over de wolf van BBB (ja, die doen elke week een debataanvraag) te steunen.
Die steun is er inmiddels wel en volgende week debat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_216796380
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 17:34 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dat is gewoon onwaar. D66 steunde nota bene oa het belastingplan waar nu over gesproken wordt, PvdAGL heeft ook al veel constructief meegedacht met dit kabinet.
pi_216796419
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 18:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die steun is er inmiddels wel en volgende week debat.
Ja, BBB heeft zich boos gemaakt in het wekelijkse overleg.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 18:32:41 #262
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216796663
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 18:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is gewoon onwaar. D66 steunde nota bene oa het belastingplan waar nu over gesproken wordt, PvdAGL heeft ook al veel constructief meegedacht met dit kabinet.
PvdAGL zal alleen voor een stem voor steun aan Oekraine wanneer mocht er verdeeldheid zijn binnen de coalitie steun voor een motie van wantrouwen eisen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 22 februari 2025 @ 18:33:42 #263
201761 phpmystyle
De weg vooruit is de weg terug
pi_216796680
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 17:18 schreef Hexagon het volgende:
Er zullen een hoop vrouwen die hoofddoek tegen hun zin dragen.

Er zullen er ook een hoop er een dragen als een religieus identiteit dingetje.

Het is allemaal weer eens niet zo zwart-wit als de PVV stelt.
O dat zeker. En het is niet te controleren wie ‘m draagt uit eigen wil, en wie geforceerd wordt.

Ik vind het alleen een dingetje als je hele jonge meisjes zo’n ding ziet dragen. Ik heb er geen last van, maar ik vind het geem fijn gezicht bij een klein kind.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_216796880
quote:
18s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 17:31 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het is niet zwart/wit wat iemand tot die stelling vermaakt door alleen te focussen op een hoofddoek.

Wat ongewenst is dat in Nederland, een religie kan prediken en gaat voorschrijven hoe/wat mensen zouden moeten.
Laat staan andere amorele zaken zoals op grond van sexe; goedpraten van verminking, misbruik, ongelijkheid en andere schendingen van iemands vrijheden zoals plaatsbepaling in de samenleving en ontzeggen van onderwijs etc.etc. Dat een achterlijke religie dat heel normaal vindt, doen ze maar elders en sws achter hun eigen voordeur.
Zeg jij nu dat de Islam in Nederland ongewenst is en elders zou moeten worden beleefd, omdat deze godsdienst het voorschrijven hoe/wat mensen zouden moeten?

Doe jij met dit elders niet precies hetzelfde?

[ Bericht 6% gewijzigd door KaheemSaid op 22-02-2025 19:59:38 ]
pi_216796980
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 18:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
PvdAGL zal alleen voor een stem voor steun aan Oekraine wanneer mocht er verdeeldheid zijn binnen de coalitie steun voor een motie van wantrouwen eisen.
Vraag ik me af, zou dat goed vallen bij de achterban als ze Oekraïne laten vallen?
pi_216797011
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 18:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
O dat zeker. En het is niet te controleren wie ‘m draagt uit eigen wil, en wie geforceerd wordt.

Ik vind het alleen een dingetje als je hele jonge meisjes zo’n ding ziet dragen. Ik heb er geen last van, maar ik vind het geem fijn gezicht bij een klein kind.
Mijn dochter van 9 kocht van haar verjaardagsgeld volledig uit eigen vrije wil een armbandje met WWJD en een ketting met geloof, hoop en liefde, is dat nou zo anders dan?
  zaterdag 22 februari 2025 @ 19:01:08 #267
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216797063
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 18:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vraag ik me af, zou dat goed vallen bij de achterban als ze Oekraïne laten vallen?
Ik neem aan dat de VVD dan geen verantwoordelijkheidsvakantie neemt en die MvW gewoon steunt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216797092
quote:
18s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 17:31 schreef Vallon het volgende:

[..]

Gaat dit over de hoofddoek of over de SGP / kerk (en ook wel met stille steun van “de moskee”) die een vinger op abortusredenen willen?
pi_216797101
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 19:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik neem aan dat de VVD dan geen verantwoordelijkheidsvakantie neemt en die MvW gewoon steunt.
Dat is een aanname, maar als ze dat niet doen... dan kan PvdA toch nooit tegen steun aan Oekraïne stemmen? Dat is dus een dreigement van niks.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 19:11:42 #270
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_216797196
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 19:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is een aanname, maar als ze dat niet doen... dan kan PvdA toch nooit tegen steun aan Oekraïne stemmen? Dat is dus een dreigement van niks.
Het is weinig zinvol om een dreigement te uiten als mensen weten dat je er geen opvolging aan geeft dus ik neem aan dat ze dat dan wel doen als het er echt om zou hangen. Ik denk echter dat CDA en D66 niet zover zouden durven gaan dus het scenario zal zich niet voordoen.

Ik zou er persoonlijk moeite mee hebben mocht PvdAGL in die situatie alsnog de poot terugtrekken en zich laten piepelen door een verantwoordlijkheidsvakantievierende VVD.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_216797523
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 16:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Lol. Jij gaat ervanuit dat er keuze is. De doden in Iran, het boek van Lale Gül, de vele door eerwraak door hun eigen familie vermoordde meisjes bewijzen het tegendeel. Dit zijn dan de extremen. Dan is er nog sociale druk, die enorm groot is in de gemeenschappen. Vraag: hadden de kinderen een keuze toen ze werden geïndoctrineerd met het geloof van hun ouders? Welke "vrije" keuze is er na 18 jaar programmering en sociale druk vanuit de omgeving. Ongeveer dezelfde "vrije" keuze als Amish die de wereld in kunnen trekken.
[…]
Ik weet niet zo goed wat ik moet met deze tirade.

Ik vind het verschrikkelijk dat er landen zijn waar vrouwen verplicht een hoofddoek om moeten, ik zou het al ook best verschrikkelijk vinden als dit verboden wordt. Ik stel nergens dat ik een hoofddoek zie als een bejubeld symbool van vrijgevochtenheid. Maar van mij mag iemand als Esmah Lahlah of wie dan ook, er zelf voor kiezen dat ze Moslim is en mag ze dit ook prima uiten met een hoofddoek. Wat zou jij met de hoofddoek willen Riche?
  zaterdag 22 februari 2025 @ 20:07:18 #272
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216797798
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 19:40 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik weet niet zo goed wat ik moet met deze tirade.
Je moet niks.

quote:
Ik vind het verschrikkelijk dat er landen zijn waar vrouwen verplicht een hoofddoek om moeten,
Goedzo.

quote:
ik zou het al ook best verschrikkelijk vinden als dit verboden wordt.
Vraag je eens af waarom in notabene Islamitische landen, startende onder Atatürk, dit (deels) is gebeurd?

quote:
Ik stel nergens dat ik een hoofddoek zie als een bejubeld symbool van vrijgevochtenheid. Maar van mij mag iemand als Esmah Lahlah of wie dan ook, er zelf voor kiezen dat ze Moslim is en mag ze dit ook prima uiten met een hoofddoek. Wat zou jij met de hoofddoek willen Riche?
Ik zou een aantal dingen willen: (en ja ik heb gelezen dat jij het niet stelt, echter in feministische en bepaalde progressieve kringen wel)

-Dat bestreden wordt dat de hoofddoek een symbool van vrijgevochtenheid is. Dat is een trap na naar de doden in Iran n.a.v. het protest van Mahsa
-Dat we begrijpen waarom meer progressieve Islamitische landen het ding (deels) verbieden
-Dat in ieder geval op scholen, net als instituten en voor agenten de hoofddoek verboden wordt. We zijn een seculier land en je moet weten met wie je communiceert (zie punt 2).
-Dat er meldpunten komen voor meisjes die door hun familie worden gedwongen om hem te dragen. Zo krijgen we meer inzicht hierin.
-Dat er beter wordt gehandhaafd op het boerkaverbod. Ik zie het met enige regelmaat en dat past gewoon echt niet bij onze maatschappij.

Een totaalverbod voor een hoofddoek hoeft niet wat mij betreft. Verder: dingen als kopvoddentax vind ik onnodig grievend.
  zaterdag 22 februari 2025 @ 20:23:10 #273
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216798037
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 18:47 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Is wat jij vindt wat zou moeten gebeuren met deze godsdienst het voorschrijven hoe/wat mensen zouden moeten?
tldr; een godsdienst heeft idd geen donder te zeggen over iemands individuele beleving.

Geen idee wat je hier precies probeert te vragen maar denk het volgende in antwoord dat ik vind dat religies niet moeten voorschrijven om iemand als individu - op grond van een "voorkomen" is of zou moeten zijn en laat staan de gemeenschap daarvan - enig recht heeft, als mens te veroordelen.

Laat de keuze wat iemand wel of niet in eigen aanbidding wil doen, wil dragen of wil zijn; over aan de persoon zelf zonder dat die moet vrezen om in afwijking daarmee veroordeeld te gaan worden.

Beschouwelijk gezien is de essentie van geloof niet wat iemand draagt of welke gekunstelde regels die volgt of zich wil (laten) opleggen maar juist de afweging in eigen beleving de (enige) waarde is om te komen tot (een) geloofsovertuiging.
De uiterlijke symboliek en de onderwerping aan hunner leiders zijn geen teken van overtuiging maar die van een afgedwongen overgave op straffe van uitsluiting
Die zinsneden kan je even verwerken met dat ik daarmee ook zeg dat sws kinderen als wilsonbekwamen daarin zeker nog geen aandeel horen te hebben in geloofsbelijdenis. Zij, die kinderen, dus sws niet belast moeten worden of bedreigd door een onderdrukkende religies die uitgaan van premature overgave tot keuzedwang.
pi_216798181
quote:
18s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 20:23 schreef Vallon het volgende:

[..]
tldr; een godsdienst heeft idd geen donder te zeggen over iemands individuele beleving.

Geen idee wat je hier precies probeert te vragen maar denk het volgende in antwoord dat ik vind dat religies niet moeten voorschrijven om iemand als individu - op grond van een "voorkomen" is of zou moeten zijn en laat staan de gemeenschap daarvan - enig recht heeft, als mens te veroordelen.

Laat de keuze wat iemand wel of niet in eigen aanbidding wil doen, wil dragen of wil zijn; over aan de persoon zelf zonder dat die moet vrezen om in afwijking daarmee veroordeeld te gaan worden.

Beschouwelijk gezien is de essentie van geloof niet wat iemand draagt of welke gekunstelde regels die volgt of zich wil (laten) opleggen maar juist de afweging in eigen beleving de (enige) waarde is om te komen tot (een) geloofsovertuiging.
De uiterlijke symboliek en de onderwerping aan hunner leiders zijn geen teken van overtuiging maar die van een afgedwongen overgave op straffe van uitsluiting
Die zinsneden kan je even verwerken met dat ik daarmee ook zeg dat sws kinderen als wilsonbekwamen daarin zeker nog geen aandeel horen te hebben in geloofsbelijdenis. Zij, die kinderen, dus sws niet belast moeten worden of bedreigd door een onderdrukkende religies die uitgaan van premature overgave tot keuzedwang.
Ik had al geëdit:

Zeg jij nu dat de Islam in Nederland ongewenst is en elders zou moeten worden beleefd, omdat deze godsdienst het voorschrijven hoe/wat mensen zouden moeten?

zaterdag 22 februari 2025 @ 20:47:17 #275
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_216798472
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2025 18:47 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Ja, religies zoals Islam in de vorm waar andersdenkenden in de gemeenschap daarvan geen keuze wordt gelaten dan haar (na) te volgen, zijn beslist ongewenst in Nederland.

Zwakke poging om iets gelijk proberen te trekken dat onvergelijkbaar is.
Zelf op elk moment mogen kiezen is niet gelijk aan wat iemand religieus ter verantwoording zou moeten. Vrijheid in die keuze is een ingewikkeld proces tot eigen afweging en het is misplaatst om dat recht in die zelfbeschikking door een ander te laten (af)nemen.

Religies hebben met hun regels, wel zeker hun functie(s) gehad en laten we niet doen of dat anno nu nog van waarde is, anders dat het iemand zelf naar keuze; mogelijk een zingeving kan bieden.

Maar goed, terug naar de essentie, een onderdrukkende religie heeft in Nederland geen plaats wanneer die gaat voorschrijven of zinnenprikkelend oproept wat iemand al of niet, zou zijn of zich zou moeten welgevallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')