ok tijd voor een website voor de BNBquote:Op dinsdag 18 februari 2025 17:30 schreef sigme het volgende:
Oh. Airbnb heeft zich aangesloten bij Musk (nou ja, de eigenaar van airbnb). Ik heb m'n account maar in de shredder gegooid.
Hoe ging het interview?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 17:49 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ok tijd voor een website voor de BNB
ja prima hoor.. m'n partner praat 85 % van de tijd.. en ik ken het hele riedeltje wel..quote:
quote:Op dinsdag 18 februari 2025 18:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Dutje gedaan in de zon op de bank, nog steeds af en aan koud en warm maar de buik is nu al een paar uur rustig gelukkig.
Vanochtend nog fijn nieuws, een van onze tolken heeft een huis toegewezen gekregen. Appartement in een project hier vlak bij uit 2014. Zij heeft ms dus geen trap en gelijkvloers was wel belangrijk. En ze zit nu vlak bij een medisch centrum en een flink winkelcentrum en bij bushaltes.
Nu kan ze eindelijk ook een kat nemen, daar kijkt ze enorm naar uit.
Ik durf niet ver weg van de wc en ben heel blij dat Elin een eigen heeft die ik niet hoef te delenquote:
Dank, maar voel me niet beroerd gelukkig.quote:
Die ziet er ook eng uit (en dan zeg ik het nog best lief)quote:Op dinsdag 18 februari 2025 20:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Techno Mechanicus![]()
Moeder Grimes spoort ook maar matig denk ik.
Kwam men persoonlijk een hand geven? Of een presentatie op een podium in een zaaltje. Met een borrelhap.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 21:46 schreef sigme het volgende:
Ik was vanavond naar een dierenartsbijeenkomst. Veeartsbijeenkomst eigenlijk.
M'n nieuwe veeartsenpraktijk - waar ik warm aan overgedragen word - kwam zich voorstellen aan mij plus nog honderd anderen. Die anderen zijn dan voornamelijk echte boeren met echt vee.
Heel lang. 😇quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Spannend @:annex Hoe lang hebben jullie in het huidige huis gewoond?
Als je niet ziek bent dan ga je toch gewoon naar je werk? Er is meestal toch teveel eten op zo'n samenzijn en voor de zekerheid haal je wat anders, bij de supermarkt. Nobody cares zolang er gratis eten is.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 23:40 schreef Tele6 het volgende:
Ik denk dat ik me morgen ziekmeld voor werk.
Ik ging vandaag de hele dag lesgeven. Had niet verwacht dat het zwaar zou zijn, want ik assisteer een ervaren docent. Maar de docent moest weg voor een noodgeval dus ik stond er met nog een assistent voor. Veel collega's die aanboden om langs te komen en in te springen maar uiteindelijk leverde dat meer chaos op dan hulp.
Ondertussen ongesteld geworden en overal pijn
We hebben morgen een "potluck" vanwege het pensioen van een collega. Ik had ingetekend om filo/spinazie/feta flapjes te maken. Dus ik moest vanavond nog aan de slag. Had de ingrediënten gelukkig wel gisteren al gekocht.
M'n recept was denk ik voor een andere oven. Ze moesten er 35 minuten in maar na 20 minuten ging ik kijken en waren ze zwart
Sinds ik corona had in zomer 2021 () ruik ik sommige geuren niet zo goed. Vooral branderige geuren. Dus ik kan ook niet beoordelen of erbij zitten die alleen "iets te donker" zijn of dat ze allemaal te ver heen zijn.
Vandaag ook nog eens 2x met m'n ouders aan de telefoon geweest omdat m'n moeder een ruzie is begonnen omdat ze vindt dat m'n tantes mij onder druk zetten om oma te helpen. Terwijl ik mijn tijd zou moeten steken in m'n werk en niet oma. (Vindt m'n moeder dan)
Inmiddels beweert m'n moeder dat ze dat nooit gezegd heeft en m'n tantes dat verzonnen hebben.
M'n pa belde vanavond om te vertellen dat hij en m'n moeder komend weekend naar oma gaan zodat m'n tantes niet hoeven, en dan gaan we m'n moeders verjaardag niet vieren. Ik denk inmiddels dat m'n moeder zo moeilijk doet omdat haar verjaardag dan niet doorgaat maar er kwam echt geen redelijk woord uit.
Ik heb vanavond met B gebeld om te proberen te bedenken wat ik nou allemaal moet doen, maar ik kan geen redelijk plan bedenken. Hij vindt het onzin als ik me ziekmeld om een paar aangebrande baksels en dat is waar!
@Tele6 goeiemorgen…zoals vlindertje het verwoordt 😘 lijkt mij ook een prima benadering. Deze collega’s maken er geen halszaak van.quote:Op dinsdag 18 februari 2025 23:41 schreef Tele6 het volgende:
Ik zou allang moeten slapen. En ik zou me niet zo druk moeten maken om wat aangebrand filodeeg.
Wat een mooi en warm mens, die zich inzet!quote:Op woensdag 19 februari 2025 10:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Mooi interview met de overbuurvrouw van de boten. https://archive.ph/tHL0O
Slimme bofkont om verder te neuzen! Klinkt goed!quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hopelijk viel de werkdag mee @:tele6
Soms een bijtankdagje vrij pakken is geen schande hoor. Zo te lezen presenteerde je gisteren voor 200%
Ik heb grote blij![]()
Toen we vorig jaar de cruise boekten ging ik op jacht naar de perfecte cabine qua inrichting, geluidsoverlast en ligging op het schip. Gezien mijn evenwichtsorgaan heb ik altijd veto. Uiteindelijk een leukertje gevonden met als enig nadeel dat hij wat te ver richting boeg lag naar mijn smaak. Helaas niks vergelijkbaars meer te boeken wat gunstiger lag. Zeeziekte is real, maar ik weet inmiddels ook dat het bij zo’n drijvende stad echt meevalt. Maar we gaan wel de oceaan over
Dus dat bleef een beetje knagen maar ik wilde (met medicatie) het risico zeker nemen. Want gratis extra balkonruimte (wat je maar bij een paar cabines kunt krijgen) is tof![]()
Gisteravond kwam ik bij een andere aanbieder uit die mooi overzichtelijk de nu nog boekbare cabines weergaf. En toen was, op ons dek (wat prima was, niet te laag, niet te hoog) opeens een identieke hut vrij! Ook met groter balkon, maar wel midden op het schip![]()
Net gebeld, gratis omgeboektDus nu wonen we nog stabieler. En centraler tov de restaurants. Enige opoffering is dat we verder moeten lopen naar de sauna.
En nu weet ik ook dat het schip op dit moment waarschijnlijk maar voor 2/3 is volgeboekt. Ook fijn. Nog (bijna) twee maanden aftellen.
Ik denk hetquote:Op woensdag 19 februari 2025 11:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat fijn @:cat-astrophe En je gaat wel 3x per dag eten maar niet 3x per dag naar de sauna (neem ik aan)
Ik las het net.quote:Op woensdag 19 februari 2025 05:48 schreef AnneX het volgende:
@:Blues die is ziek.https://www.nu.nl/binnenl(...)nhuis-beverwijk.html
Waar ga je vandaan, waar ga je heen, waar ga je langs? En hoe lang duurt dat dan?quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik denk hetAl geef ik geen garantie voor de zeedagen
![]()
En drankjes halen, om op ons ruimere balkon te nippen, is nu ook makkelijker
Wat zal jij straks kilo’s lichter op de bank zittenquote:Op woensdag 19 februari 2025 13:53 schreef Tele6 het volgende:
De mensen hebben mijn baksels gegeten. Ook al waren de baksels lelijk en te donkerbruin.
Ik had er 10 meegenomen en op het eind lag er nog een halve en die heb ik opgegeten.
Een van mijn collega's ken ik uit mijn vriendengroep en ze staat erom bekend dat ze heel goed kan koken. Ze zit wel in mijn vriendengroep, B is goede vrienden met haar, maar ik kan haar niet goed peilen en ik denk eigenlijk niet dat ik vrienden met haar ben. Al zou ik graag een goede verstandhouding hebben, al is het maar omdat ze een van B z'n beste vrienden is. Maar goed, ik was bang dat ze wat zou vinden van m'n baksels want het is een recept dat we met de vriendengroep vaak koken en ze is zelf een goede kok. Maar niks gehoord, en haar cornbread was helemaal uit elkaar gevallen dus het komt allemaal ook niet zo nauw.
Waar je je allemaal druk om kan maken he![]()
En wekelijkse meeting met begeleiders ging ook goed.
Nu alleen nog die trainer bellen straks.
Nou, vooral slaperig denk ikquote:Op woensdag 19 februari 2025 13:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat zal jij straks kilo’s lichter op de bank zitten
En daar groei je ook niet overheen kan ik je uit ervaring vertellenquote:Op woensdag 19 februari 2025 14:00 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou, vooral slaperig denk ik
Je druk maken is zo vermoeiend
Ons menselijke breinquote:Op woensdag 19 februari 2025 13:53 schreef Tele6 het volgende:
De mensen hebben mijn baksels gegeten. Ook al waren de baksels lelijk en te donkerbruin.
Ik had er 10 meegenomen en op het eind lag er nog een halve en die heb ik opgegeten.
Een van mijn collega's ken ik uit mijn vriendengroep en ze staat erom bekend dat ze heel goed kan koken. Ze zit wel in mijn vriendengroep, B is goede vrienden met haar, maar ik kan haar niet goed peilen en ik denk eigenlijk niet dat ik vrienden met haar ben. Al zou ik graag een goede verstandhouding hebben, al is het maar omdat ze een van B z'n beste vrienden is. Maar goed, ik was bang dat ze wat zou vinden van m'n baksels want het is een recept dat we met de vriendengroep vaak koken en ze is dus zelf een goede kok. Maar niks gehoord, en haar cornbread was helemaal uit elkaar gevallen dus het komt allemaal ook niet zo nauw.
Waar je je allemaal druk om kan maken he![]()
En wekelijkse meeting met begeleiders ging ook goed.
Nu alleen nog die trainer bellen straks.
Alles! En meer!quote:
Eens! Altijd jammer he, zo’n onvolledige pollquote:
Op naar het jankloketquote:
quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Eens! Altijd jammer he, zo’n onvolledige poll
Exact. Eerste cruise hadden we binnenhut. We kwamen er snel achter dat we geen binnenhut mensen zijn.quote:Op woensdag 19 februari 2025 12:23 schreef flipsen het volgende:
Balkon kost (flink) extra en toen mijn vrouw erop stond dat we een balkonhut zouden boeken verklaarde ik haar voor gek, maar beste keuze ever. Zo veel lekkerder om die "privé" extra ruimte te hebben, zonder opgesloten te zitten in je kamer. Have fun!!
Kan Noorwegen dat aan!?quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaan wij ook eens samen naar Noorwegen Catjen?
Zo veel mogelijk kokos idd!quote:Op woensdag 19 februari 2025 14:56 schreef derLudolf het volgende:
Kokosrollen, rest vind ik naar matig
Laatste klanten hadden een zak AH dropmix meegenomen. De eerste dag nog braaf 20 dropjes gegeten, volgende dat iets meer, dag erna was de zak (400gr) leegquote:
Goorlie de poorliequote:Op woensdag 19 februari 2025 15:38 schreef Tele6 het volgende:
Die drie- en vijfdekkers kan je uit elkaar pulken
Wat? Gaat @AnneX verhuizen?quote:Op dinsdag 18 februari 2025 22:15 schreef Kaatje1 het volgende:
Spannend @:annex Hoe lang hebben jullie in het huidige huis gewoond?
Da’s best wel warm. Had je dit gehoopt of verwacht? Ga je hier nu brood en pizza’s in bakken?quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Maar eens kijken hoe mijn antieke broodoven het doet.
quote:Op woensdag 19 februari 2025 17:06 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat? Gaat @:annex verhuizen?Weg uit dat leuke huisje? Naar iets met meer plek voor MnX om dingen te verzamelen?
Gefeliciteerd met de sleuteldag!quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:23 schreef AnneX het volgende:
[..]Daarvoor kom jij dus uit lurkstand 😉
Hoest daaro?
Ja, en vanmiddag de sleutels. Met verhuismateriaal gesleept mn. catering.
Een eigen gordijn proef opgehangen voor de lengte.
De mannen hebben een loeizware tafel naar binnen gesleept .
Nu een pannenkoek buiten de deur.
# kapot
Mw. MM wil ook al een tijdje cruisen richting de Noorse fjorden.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaan wij ook eens samen naar Noorwegen Catjen?
Ja gehoopt op heet heter heetst. Nu vier broden in deze oven gebakken, één goed gelukt en één waarschijnlijk eetbaar.quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s best wel warm. Had je dit gehoopt of verwacht? Ga je hier nu brood en pizza’s in bakken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op woensdag 19 februari 2025 19:23 schreef Kaatje1 het volgende:
Nieuw keukenspeeltje in huis, een tortillapers. Voor de eerste keer ben ik niet ontevreden. T was erg lekker, maar ze mogen nog wat dunnerVoor een eerste keer ziet het er al erg lekker uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net thuis van uiteten met mijn moeder. Een andere gast kreeg een van onze bieren geschonken en toen moest in onverwachts toelichting geven![]()
HURTIGRUTEN HURTIGRUTEN HURTIGRUTEN!quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Mw. MM wil ook al een tijdje cruisen richting de Noorse fjorden.
Ik wilde haar dat dit jaar voor haar verjaardag cadeau doen, maar van het idee dat er 2000 passagiers aan boord zijn, kreeg ik het Spaans benauwd. Een beetje hut kost ook zo ruim ¤4000 per persoon, terwijl je feitelijk aan boord opgesloten zit en je je daar helemaal scheel betaald aan drank, voedsel en activiteiten.
Het wordt nu dus geen cruise meer, maar een fly-drive naar de Noorse fjorden.
Iedereen blij…
Je mag noemen wat je wil, maar het gaat geen cruise worden…quote:Op woensdag 19 februari 2025 19:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
HURTIGRUTEN HURTIGRUTEN HURTIGRUTEN!
Had ik HURTIGRUTEN al genoemd?
Waarom dat onderscheid?quote:Niks tegen (na ja, beetje, want milieu wordt er niet blij van) een drijvend hotel op zee maar in de fjorden misstaan ze echt.
Nou, lurkstand…..meer een “laten we weer eens inloggen”-momentjequote:Op woensdag 19 februari 2025 18:23 schreef AnneX het volgende:
[..]Daarvoor kom jij dus uit lurkstand 😉
Hoest daaro?
Ja, en vanmiddag de sleutels. Met verhuismateriaal gesleept mn. catering.
Een eigen gordijn proef opgehangen voor de lengte.
De mannen hebben een loeizware tafel naar binnen gesleept .
Nu een pannenkoek buiten de deur.
# kapot
Hurtigruten is dan ook geen cruiseschip maar een postboot.quote:Op woensdag 19 februari 2025 20:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je mag noemen wat je wil, maar het gaat geen cruise worden…
[..]
Waarom dat onderscheid?
OK, maar ook dat gaan we niet doen…quote:Op woensdag 19 februari 2025 22:56 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hurtigruten is dan ook geen cruiseschip maar een postboot.
Onderscheid: maximaal 1000 passagiers (en ruimte om je auto mee te nemen) vs minimaal 2000 passagiers en een pretpark op je dak.
Kleine boot neemt niet alle sfeer en uitzicht in het fjord weg. Drijvende stad doet dat wel.
That’s the spirit.quote:Op donderdag 20 februari 2025 07:58 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen
Lekker onrustig geslapen. M'n hoofd zal alles van gisteren wel hebben moeten verwerken.
Vanochtend weer lesgeven. Collega die de docent van het vak is, is nog weg voor z'n noodgeval maar ik denk dat we het prima redden zonder hem
Toe aan weekend
Nu verkenningsrondje met de auto, volgend jaar Hurtiquote:Op donderdag 20 februari 2025 07:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
OK, maar ook dat gaan we niet doen…
Hij heet Bram Knolquote:Op donderdag 20 februari 2025 08:01 schreef AnneX het volgende:
@:Lonaa Adres van de slager? Eind mei zijn wij daar.
Ook weer in land der levenden na 12 uur aan één stuk slaap. Echt!
Een zg. vrije dag nu. Alhoewel inpakken enzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Oh ga je nou met hem?quote:Op donderdag 20 februari 2025 08:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nu verkenningsrondje met de auto, volgend jaar Hurti
quote:Op donderdag 20 februari 2025 09:04 schreef sigme het volgende:
Mogge!
Hier op kantoor beleven we ook avonturen. Kamelenjacht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wie heeft dat bedacht
We have far more in common than that which devides us..
Nieuwsgierig nuquote:Op donderdag 20 februari 2025 10:22 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
(Ongeduldig) aan het wachten op een pakketje dat hopelijk ons leven op de komende festivals nog wat makkelijker maakt.
Daarna boodschappen doen en vanavond naar een Algemene Leden Vergadering.
Wow. Je post heb ik gemist.quote:Op donderdag 20 februari 2025 07:15 schreef Candaasje het volgende:
![]()
Brand de straat, rond 3 uur vannacht ontstaan. We werden wakker van knallen en licht, en ik hoorde/zag nog geen sirenes terwijl de vlammen hoog uitsloegen en een auto ook mee ging, dus gelijk 112 gebeld en snel in m’n kleding geschoten. Gelukkig betrof het een loods en een auto, er zijn geen huizen tot as vergaan en geen gewonden (er wonen wel mensen schuin boven de loods).
Dus met drie brandweerwagens en de hele straat wakker werd het een wat korte nacht. En we zitten zonder stroom, want er elektriciteitshuisje is vergaan. Stedin is al bezig.
Gelukkig niet teveel MRI’s gepland vandaag (neuroloog moet vanmiddag weg).
Dus zo op het werk maar twee bakken koffie achterover gooien vrees ik
De vloer is prima. Nemen wij over.quote:Op donderdag 20 februari 2025 08:59 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Hoe ziet het nieuwe huis er leeg uit? Moet er veel gedaan worden? Schilderen/vloer?
En alle huidige meubels passen? Niet te groot maar ook niet te klein?quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:19 schreef AnneX het volgende:
[..]
De vloer is prima. Nemen wij over.
De schilder begint volgende week dinsdag.
Nu worden stellingen besteld voor in het ‘magazijn’. 😂
En 2 kantoorkasten voor in de werkkamer. 😉
Veels te groot 🙃quote:Op donderdag 20 februari 2025 11:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En alle huidige meubels passen? Niet te groot maar ook niet te klein?
Ja maar...quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:42 schreef MadMaster het volgende:
Het wordt nu dus geen cruise meer, maar een fly-drive naar de Noorse fjorden.
Iedereen blij…
Waar moet ik nu mijn SEO-blik op richtenquote:Op donderdag 2 januari 2025 15:24 schreef flipsen het volgende:
Kijk, altijd handig zo'n SC... men zoekt tegenwoordig dus op "auto rondreis" ipv Fly Drive? Dat neem ik even mee in mijn SEO kladblok
Ik wacht eerst de snack van @Dr_Flash wel af, ik ben nog niet overtuigd van een vaartocht in welke vorm dan ook...quote:Op donderdag 20 februari 2025 08:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nu verkenningsrondje met de auto, volgend jaar Hurti
Aangezien ik eerst naar een bestemming moet vliegen is de 'fly' wel van belang.quote:Op donderdag 20 februari 2025 12:22 schreef flipsen het volgende:
En dan nog even dit...
[..]
Ja maar...
[..]
Waar moet ik nu mijn SEO-blik op richtenFly-drive of auto rondreis?
Ik werk altijd op bipsdagquote:
Wegens geen rijbewijs kregen bij het zoeken naar een rondreis beide opties geen vinkje.quote:Op donderdag 20 februari 2025 12:22 schreef flipsen het volgende:
En dan nog even dit...
[..]
Ja maar...
[..]
Waar moet ik nu mijn SEO-blik op richtenFly-drive of auto rondreis?
Eensquote:Op donderdag 20 februari 2025 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Bootje varen is geweldigOf het nou een pontje over de IJssel is of een cruiseferry over de Noordzee
De kont van het kameel.quote:
En dan wel janken omdat in veel landen mannen en vrouwen niet dezelfde rechten hebben, maar wel stoppen met daarmee helpenquote:Op donderdag 20 februari 2025 12:57 schreef borisz het volgende:
Zit de beleidsbrief van Klever te leze mbt Ontwikkelingshulp. Tis weer om te.
Wist natuurlijk al dat dit eraan zat te komen. Het nieuwe beleid is totaal niet in ons belang...
(overigens ontwikkelingssamenwerking hebben we altijd gedaan 'uit ons belang', daar is in bijna 80 jaar weinig aan veranderd)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja ook dat is om te janken.quote:Op donderdag 20 februari 2025 13:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En dan wel janken omdat in veel landen mannen en vrouwen niet dezelfde rechten hebben, maar wel stoppen met daarmee helpen
Echt wat een kneuzen kabinet. Je weet ondertussen niet meer wie de ergste is. Vandaar staatbook Wiersma bovenaan het lijstje. “Peer reviewed” stuk….door 1 peer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maken jullie wel eens bier opnieuw? Wanneer het enorm populair is?quote:Op donderdag 20 februari 2025 15:24 schreef Sarabi het volgende:
Pakketje is binnen en omdertussen ook eem afvuldatum van ons nieuee bier gekregenOver 3 weken kunnen we weer gaan bezorgen.
En dus ook ruim op tijd voor ons eerste 3 daagse festival van dit jaar. Voor het eerst hebben we 10 verschillende bieren op voorraad om te schenken
Daar beginnen we nu een beetje over na te denkenquote:Op donderdag 20 februari 2025 15:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maken jullie wel eens bier opnieuw? Wanneer het enorm populair is?
De citytrip klinkt prima.quote:Op donderdag 20 februari 2025 16:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Nja. Die citytrip van mij gaat dus niet door. En we hebben een enquête uit gedaan met de vraag wat er niet aan deugde.
En dan krijg je dus een enorme shitbucket over je heen. Ik weet zelf ook niet wat ik ervan verwacht had
En dan alleen maar gezeik krijgen "als we het zelf geregeld hadden was het goedkoper geweest!"quote:Op donderdag 20 februari 2025 16:42 schreef AnneX het volgende:
Je kunt je ook als reisagent laten inhuren. En de programmaboekjes verkopen.
Dat zeggen ze toch ook niet tegen flipsen!?quote:Op donderdag 20 februari 2025 16:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan alleen maar gezeik krijgen "als we het zelf geregeld hadden was het goedkoper geweest!"![]()
Klote mensen
Wedden van welquote:Op donderdag 20 februari 2025 16:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat zeggen ze toch ook niet tegen flipsen!?
quote:Op donderdag 20 februari 2025 16:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Er was er nota bene eentje uit de PV zelf die kwam met "ik heb het uitgezocht en ik kan het voor 25 euro minder met eigen vervoer!"
Ja moet je wel even 2000 km zelf rijden en gratis benzine uit de lucht halen. Mafkees. Ga je schamen.
Weinig, gelukkigquote:
Tsss laat die het dan zelf maar doenquote:Op donderdag 20 februari 2025 16:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Er was er nota bene eentje uit de PV zelf die kwam met "ik heb het uitgezocht en ik kan het voor 25 euro minder met eigen vervoer!"
Ja moet je wel even 2000 km zelf rijden en gratis benzine uit de lucht halen. Mafkees. Ga je schamen.
Iwanius?quote:Op donderdag 20 februari 2025 17:56 schreef yvonne het volgende:
Hé hoi. Ik kwam deze tegen, dat is toch dinges, hoe heet hij ook al weer
https://www.instagram.com/cigarmannl?igsh=bTRkdTBnZWExOXJ0
?
Ja!quote:
Hoi!quote:
Huil 😢 Ooit konden wij wel een bedrag lenen voor een aankoop ( van wat?) tegen een mooie rente.quote:Op donderdag 20 februari 2025 17:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Bedenk me nu (moet het wel nakijken) dat ik bij die werkgever van een tijdje geleden een half jaar heb meebetaald aan de pv, nooit iets gedaan in dat half jaar en ook heb betaald aan een afscheidscadeau die zou vertrekken nadat ik vertrok
Hé, maar dat is Iwanius toch. Ook met die disclaimer over fotografie in het openbaar.quote:
'tuurlijk is dat Iwanusquote:Op donderdag 20 februari 2025 18:01 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hé, maar dat is Iwanius toch. Ook met die disclaimer over fotografie in het openbaar.
Via een beetje voor me uit zitten scrollen op Twitter en linkjes klikken, alles om maar niet aan die kindjes en hun moeder te denken.quote:Op donderdag 20 februari 2025 18:02 schreef sigme het volgende:
[..]
'tuurlijk is dat Iwanus
Hoe liep je die zo tegen 't digitale lijf?
En hoe is het met jouw fysieke lijf?
Of met je eigen bootje op de Friese waterenquote:Op donderdag 20 februari 2025 12:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Bootje varen is geweldigOf het nou een pontje over de IJssel is of een cruiseferry over de Noordzee
Hey MeMoquote:Op donderdag 20 februari 2025 18:13 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Of met je eigen bootje op de Friese wateren
Hallo iedereenhoe gaat het met jullie?
Hier wel goed want onderweg naar Londen momenteel
Maandag weer terugquote:Op donderdag 20 februari 2025 18:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hey MeMo![]()
Londen is altijd goedHoe lang blijf je daar?
Die kindjes en hun moeder zegt me even niks - ik mijd het nieuws ietwat en dat bevalt bestquote:Op donderdag 20 februari 2025 18:10 schreef yvonne het volgende:
[..]
Via een beetje voor me uit zitten scrollen op Twitter en linkjes klikken, alles om maar niet aan die kindjes en hun moeder te denken.
Maar mijn lijf doet het de ene dag prima en de andere dag gewoon niet. Energiemanagement krijg ik niet onder de knie, dus als ik energie heb fik ik dat meteen op.
Na 10 jaar heb ik er wel vrede mee.
Zijn ook leuke dingen te melden hoor, ik heb 10 jaar niet kunnen lezen, boeken dan, ging niet meer, en na 6876544x proberen ging dat opeens weer dus hartstikke blij mee.
En om ontopic te blijven: ik kijk vanavond The Great British Menu en ik eet Nasi van gister. Die is de volgende dag eik pas lekker.
Veel plezier daarquote:Op donderdag 20 februari 2025 18:22 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Maandag weer terug
Thx Borisz
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 20 februari 2025 18:13 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Of met je eigen bootje op de Friese wateren
Hallo iedereenhoe gaat het met jullie?
Hier wel goed want onderweg naar Londen momenteel
Nog makkelijke boeken om het weer goed onder de knie te krijgen, ik heb nu een Harlan Coben, en hiervoor een Stephen King. Bieb is gelukkig dichtbij dus ik haal een stapel en merk vanzelf of het gaat ja of nee.quote:Op donderdag 20 februari 2025 18:30 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Veel plezier daar
En fijn dat lezen weer lukt @:yvonne, wat ben je op dit moment aan het lezen?
Coben ken ik niet. En King is altijd goed. Ik ben op dit moment The Stand aan het lezen.quote:Op donderdag 20 februari 2025 18:57 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nog makkelijke boeken om het weer goed onder de knie te krijgen, ik heb nu een Harlan Coben, en hiervoor een Stephen King. Bieb is gelukkig dichtbij dus ik haal een stapel en merk vanzelf of het gaat ja of nee.
quote:Op donderdag 20 februari 2025 19:00 schreef yvonne het volgende:
@:sigme da's waar en trouwens leven is veel te leuk.
De pret van het project, bijna een boektitel hè
Oh lekker, idd King is altijd goedquote:Op donderdag 20 februari 2025 18:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Coben ken ik niet. En King is altijd goed. Ik ben op dit moment The Stand aan het lezen.
Deze is alleen wel erg dik en ik heb een deadline dus het is even bikkelenquote:Op donderdag 20 februari 2025 19:06 schreef yvonne het volgende:
[..]
Oh lekker, idd King is altijd goed
Sleutelfunctie ook al tegen gekomen?quote:Op donderdag 20 februari 2025 12:29 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik werk altijd op bipsdag![]()
@:sigme naast de burcht, stad en platteland kwam ik in een IT document nu ook de term kroonjuweel tegen
Oh ja, dankzij deze herinnering aan m'n feuilleton vandaag even een mail gestuurd aan de ckf of er misschien iets van een streefdatum genoemd kan worden voor het sluiten van de rokkies/broekies-zaak. Dat loopt inmiddels bijna 2 jaarquote:Op donderdag 20 februari 2025 12:29 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik werk altijd op bipsdag![]()
@:sigme naast de burcht, stad en platteland kwam ik in een IT document nu ook de term kroonjuweel tegen
Ik wilde al een thumbs up geven, maar toch maar niet dus?quote:Op donderdag 20 februari 2025 20:32 schreef Blues het volgende:
Mensen!
Ik heb MINDER SNOT!!!!!!
Wel een buikspier of zo gescheurd van het enorme hoesten
Haha, ik weet alleen dat wij het niet zijnquote:Op donderdag 20 februari 2025 20:08 schreef derLudolf het volgende:
@:morgane89 weet je wie Mes op tafel ondertitelt vandaag. Die mopperende hoogleraar uit Wageningen werd "Maarten van Rossum" genoemd in de ondertitel![]()
Bloedtestje gedaan, tijdje geleden, maar ik vergat steeds op het juiste moment te bellen voor de uitslag.quote:Op donderdag 23 januari 2025 18:42 schreef sigme het volgende:
Morgen belt de dokter mij, omdat ik graag een bloedtestje wil, op Lyme
De samenvatting van vandaag bij Locuta gezien?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 09:53 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Ai @:sigme Hopelijk belt de dokter je snel
quote:Trump dag 32: oa database over wangedrag politie gesloten, Trump hint op derde termijn, Bannon brengt Hitlergroet en al 82 doelstellingen Project 2025 bereikt
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 09:17 schreef sigme het volgende:
Mogge!
[..]
Bloedtestje gedaan, tijdje geleden, maar ik vergat steeds op het juiste moment te bellen voor de uitslag.
Heb ik dan gister eindelijk gedaan. Assistente liet weten dat de dok me persoonlijk wil terugbellen daarover.
Meh.
Iedere ochtend.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 10:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De samenvatting van vandaag bij Locuta gezien?
[..]
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 09:17 schreef sigme het volgende:
Mogge!
[..]
Bloedtestje gedaan, tijdje geleden, maar ik vergat steeds op het juiste moment te bellen voor de uitslag.
Heb ik dan gister eindelijk gedaan. Assistente liet weten dat de dok me persoonlijk wil terugbellen daarover.
Meh.
Goed begin van de dagquote:Op vrijdag 21 februari 2025 08:54 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben vanochtend met zonder jas naar werk gefietst
En zag net dat m'n compensatiegeld voor leenstelsel binnengekomen is van DUO.
En ik had een doekje met allesreiniger meegenomen om m'n toetsenbord op werk te poetsen, want dat is duidelijk nog nooit gebeurd en was echt goor. Nu hebben alle toetsen weer dezelfde kleur
Vandaag?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 09:17 schreef sigme het volgende:
Mogge!
[..]
Meh.
Filmpje van Bannon gezienquote:Op vrijdag 21 februari 2025 10:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De samenvatting van vandaag bij Locuta gezien?
[..]
Hi ha romeinse groetjesquote:Op vrijdag 21 februari 2025 11:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Filmpje van Bannon gezienBen benieuwd wat hier nou weer voor heus-geen-nazi spin aan wordt gegeven.
Hij zwaaide toch?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 11:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Filmpje van Bannon gezienBen benieuwd wat hier nou weer voor heus-geen-nazi spin aan wordt gegeven.
Als het écht heel erg mis zou zijn dan had de dok wellicht zelf al eerder gebeld? Of het is juist erg goed nieuws, zo werd mijn vrouw door het lab zelf gebeld, ze hadden een bepaalde waarde 3x opnieuw getest, want het bestond niet dat die zó laag was voor een vrouw van haar leeftijd. Toen zaten we midden in een erg gezond dieet en vrouwlief beweegt nogal veel, ze waren er echt verbaasd over. Mijn bloed was weer in orde, hoewel ik voor het eerst een wat hoog LDL-cholesterol heb. Zullen we even op letten. Glucose was gelukkig nog binnen de perken, daar ben ik altijd bang voor, zoetekauw die ik benquote:Op vrijdag 21 februari 2025 09:17 schreef sigme het volgende:
Mogge!
[..]
Meh.
Why?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 11:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als het écht heel erg mis zou zijn dan had de dok wellicht zelf al eerder gebeld? Of het is juist erg goed nieuws, zo werd mijn vrouw door het lab zelf gebeld, ze hadden een bepaalde waarde 3x opnieuw getest, want het bestond niet dat die zó laag was voor een vrouw van haar leeftijd. Toen zaten we midden in een erg gezond dieet en vrouwlief beweegt nogal veel, ze waren er echt verbaasd over. Mijn bloed was weer in orde, hoewel ik voor het eerst een wat hoog LDL-cholesterol heb. Zullen we even op letten. Glucose was gelukkig nog binnen de perken, daar ben ik altijd bang voor, zoetekauw die ik ben
En weer geen aids, daar testen ze hier zo´n beetje standaard op iedere keer![]()
Heerlijk!quote:Op vrijdag 21 februari 2025 12:09 schreef Blues het volgende:
Ik zit/hang op balkon in de zon met alleen tshirt![]()
Ik zou in elk geval voor een Amerikaanse pindakaas gaan. Toko of de Jumbo in een wat grotere stad hebben dat wel.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 11:26 schreef junkiesietze het volgende:
Welke pindakaas zouden jullie gebruiken als je zelf reeses penut buttercups ging maken?
Echt geen idee. Het is sowieso verplicht als je gaat trouwenquote:
Hoe hoog was je ldl? Toen die van mij hoog bleek ook volop verbazing dat mijn suiker in orde wasquote:Op vrijdag 21 februari 2025 11:22 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als het écht heel erg mis zou zijn dan had de dok wellicht zelf al eerder gebeld? Of het is juist erg goed nieuws, zo werd mijn vrouw door het lab zelf gebeld, ze hadden een bepaalde waarde 3x opnieuw getest, want het bestond niet dat die zó laag was voor een vrouw van haar leeftijd. Toen zaten we midden in een erg gezond dieet en vrouwlief beweegt nogal veel, ze waren er echt verbaasd over. Mijn bloed was weer in orde, hoewel ik voor het eerst een wat hoog LDL-cholesterol heb. Zullen we even op letten. Glucose was gelukkig nog binnen de perken, daar ben ik altijd bang voor, zoetekauw die ik ben
En weer geen aids, daar testen ze hier zo´n beetje standaard op iedere keer![]()
De waarde moest tussen de 60 en 130 liggen en ik had 136, dus ik maak me nog lang geen zorgen, maar zal er wel wat beter op letten.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hoe hoog was je ldl? Toen die van mij hoog bleek ook volop verbazing dat mijn suiker in orde wasde helft van mijn dieet bestond uit koekjes, chocolade, líters koffie met twee eetlepels suiker per mok, en red bull.
Nu heb ik mijn leven gebeterd en zijn het zakken Haribo en red bull
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 12:09 schreef Blues het volgende:
Ik zit/hang op balkon in de zon met alleen tshirt![]()
Lekker!quote:
Waarom twijfelen?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
[..]
Lekker!
Wij zitten ondertussen te twijfelen of we vanavond naar de bios gaan.
Je had het niet hoeven kopenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:28 schreef fietsie het volgende:
Dat ik er dus echt niets aan kan doen....
[ afbeelding ]
Het zijn best drukke dagen op dit moment dus we blijven liever vanavond even thuis op de bank hangen. Maar we moeten deze wel zien voor de Oscars (2 maart) dus als we vanavond niet gaan moeten we hopen dat hij volgende week nog op tijden draait dat we kunnen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Waarom twijfelen?
Ben nu wel net weer naar binnen gegaan, wind en wegdraaiende zon maakte het meteen een stuk frisser.
Nou ja, je moet geen film kijken voor de oscars toch? Of wat gebeurt er als je het niet doet?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het zijn best drukke dagen op dit moment dus we blijven liever vanavond even thuis op de bank hangen. Maar we moeten deze wel zien voor de Oscars (2 maart) dus als we vanavond niet gaan moeten we hopen dat hij volgende week nog op tijden draait dat we kunnen.
Welke moet je nog zien?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het zijn best drukke dagen op dit moment dus we blijven liever vanavond even thuis op de bank hangen. Maar we moeten deze wel zien voor de Oscars (2 maart) dus als we vanavond niet gaan moeten we hopen dat hij volgende week nog op tijden draait dat we kunnen.
Daar heb je gelijk inquote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou ja, je moet geen film kijken voor de oscars toch? Of wat gebeurt er als je het niet doet?
Maar inderdaad de shorts zijn erg lastig in NL te zien dit jaarquote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:50 schreef drakin het volgende:
[..]
Welke moet je nog zien?
Ik ben zelf op the brutalist en wat shorts na bij.
Oeps, ik moet toch nog een paar en net die jij noemtquote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in
En waarschijnlijk kunnen we ze sowieso niet allemaal zien dus dan maakt 1 meer of minder ook niet uit. Net 1 film missen is wel heel zuur.
[..]
Maar inderdaad de shorts zijn erg lastig in NL te zien dit jaar
We zouden vanavond naar Complete Unknown gaan.
Verder moeten we nog:
No Other Land
Black Box Diaries
A Different Man
Girl with the Needle
The Six Triple Eight
Nickel Boys
Seeds of a Sacred Fig
Maar die komen allemaal nog wel goed komende week.
Wat vond je van Girl with the Needle en Seeds of a Sacred Fig? Daar ben ik heel benieuwd naar.
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:58 schreef drakin het volgende:
[..]
Oeps, ik moet toch nog een paar en net die jij noemt
Net afgezegdquote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:59 schreef drakin het volgende:
A complete unknown ga je niet afzeggen toch? Die zag ik gisteravond.
Die draait hier nog niet, maar daar kijk ik wel naar uit.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:59 schreef Sarabi het volgende:
Paar dagen geleden trouwens Memoirs of Snail gezienecht een aanrader. Zo knap gemaakt maar ook heerlijke humor en een mooi verhaal.
Stiekem mis je er dus nog wel een paarquote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:00 schreef drakin het volgende:
[..]
Die draait hier nog niet, maar daar kijk ik wel naar uit.
Ik heb echt genoten zodra ik Wonka en Dune Dude een beetje uit mijn hoofd had weten te krijgen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Net afgezegdga er vanuit dat hij woensdag of donderdag ook nog wel op een tijd draait dat we kunnen.
Ja maar dat zijn maar een paar gelukkig, andere jaren was ik er veel verder van af.quote:Op [quote]
[b]Op vrijdag 21 februari 2025 16:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Stiekem mis je er dus nog wel een paar
Fijn om te horenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:03 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik heb echt genoten zodra ik Wonka en Dune Dude een beetje uit mijn hoofd had weten te krijgen.
Zaal was helemaal uitverkocht gister en terecht
De mainstream films zijn dan inderdaad wel makkelijk af te strepenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:04 schreef drakin het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn maar een paar gelukkig, andere jaren was ik er veel verder van af.
Zo'n cineville pas helpt wel
Cineville, niet pathe. Dus de documentaires zijn makkelijker dan de mainsteam films.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:07 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Fijn om te horenik vond het jammer om te zien dat hij hier niet in de grote zalen draait.
[..]
De mainstream films zijn dan inderdaad wel makkelijk af te strepen
Het zijn vaak de docus en buitenlandse films die lastiger zijn. Zo zijn we ooit helemaal naar Purmerend gereden voor een Oscarfilm. Kwamen we in een of ander dorpshuis terecht met losse stoelen en zo'n sportkantine. Bijzondere ervaring
Ik kom soms op YouTube, maar ook op streamings wel shorts tegen. Helaas niet de meest recente.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:20 schreef Sarabi het volgende:
Vroeger liet Pathe de Shorts nog wel eens allemaal achter elkaar zien, erg jammer dat dat gestopt is.
Daarna kon je ze ook als pakket kopen en online kijken maar zelfs dat kan niet meer![]()
Wel jammer want het zijn vaak beginnende filmmakers en die zou ik juist graag steunen.
Maar nu niet meer?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:07 schreef sigme het volgende:
Volgens de dok heb ik Lyme gehad. Ik mocht nog wel voor de zekerheid een tiendaagse antibioticakuur krijgen als ik dat graag wou. Maar dat wil ik niet graag.
Ik weet niet zo goed hoe dat nu echt zit met Lyme.quote:
Toch wel een vervelend bericht. Je verhaal over de rode vlek/ring herinner ik mij. Daarmee ging je toch ook op reis.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed hoe dat nu echt zit met Lyme.
Maar als dok het niet per se nodig vindt om antibiotica te slikken vind ik dat ook niet.
Dok zei wel dat hij heel soepel is met Lyme: als ik antibiotica wil dan schrijft hij het zonder mopperen voor.
Ik was dit nog even aan het opzoeken van een vroegere vriendin, ook eerst nergens last van, ook niets in het bloed maar wel eens een rode kring gehad. Vervolgens overal pijn “het zit tussen je oren “ volgens de artsen (tot aan radboud uni). Uiteindelijk naar Duitsland want daar waren/gingen ze een stuk verder en een jaar lang AB, uiteindelijk nog wel wat rest ellende maar veel minder. Dit was wel zo’n 15-20 jaar geledenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:32 schreef vlindertje89 het volgende:
@:sigme wat maakte dat je erop wilde testen? Heb je klachten die erbij passen? Of gehad maar inmiddels niet meer?
Mijn vader heeft lyme gehad en had erg veel last van spier- en gewrichtspijn, maar is daar vrij laat achter gekomen (al een tijdje klachten toen hierop werd getest, niet dat hij zelf een teek gezien had oid). Volgens mij heeft hij toen wel nog antibiotica gehad, een vrij lange kuur (6 weken ofzo?), en dat heeft toen wel goed geholpen uiteindelijk. Maar die had ook wel echt veel klachten dus, heel stijf, moeite met opstaan en lopen etc en veel pijn. Terwijl hij hartstikke fit was daarvoor.
Waarheid.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ebriboddie needs more SIGME in their lives
Sorry hoorquote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Potver Luckz, zijn we het weer eensDat was niet de bedoeling
Ja, het is ook mijn eerste reactie hoor. Ik vind het accepteren van risico's nog steeds best wel moeilijk. En mijn neiging is om zoveel mogelijk informatie te willen om zo zoveel mogelijk "controle" (of realistisch gezien: perceptie van controle) te hebben over de onzekere situatie. Maar meer informatie betekent helemaal niet altijd meer controle, maar wel heel vaak meer stress, realiseer ik me steeds meer. En inderdaad zelfs als er een risico is en je weet dat, is handelen niet altijd de beste optie - op gezondheidsgebied vind ik daar de strijd van Teun Toebes altijd een mooi voorbeeld van. Er is heel lang sprake geweest van gesloten afdelingen voor dementerenden, want gevaarlijk anders etcetera. Terwijl je je ook kunt afvragen: wat is voor 85-jarigen nou belangrijker? Gezien worden als volwaardig persoon die beslissingen mag maken en een wandeling mag maken zonder continue een begeleider als soort 'cipier' achter je aan hebben lopen, en daarmee nog daadwerkelijk enige mate van een fijn leven, of niks kunnen of mogen zonder toezicht en beslissingen die over ipv door/met jou genomen worden, om het kleine risico uit te sluiten dat je niet van je wandeling terugkeert?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:23 schreef sigme het volgende:
Mijn werk is het inschatten en afwegen van risico's en ik heb geleerd dat heel veel mensen maar 1 reactie hebben op het feit dat er ergens een risico is: handelen! Doe iets! Er is een RISICO [ link | afbeelding ]
Daarom zijn mensen als ik nodig, die eindeloos uitleggen dat het BETER is om risico te accepteren wanneer handelen a) het risico niet (erg) verkleint en b) (flinke) kosten met zich meebrengt.
En dat pas ik natuurlijk ook op mijzelf toe
Ach ach LS. Dat van die vriendschap is erg. De rest zakt wel weg in de modder van de vergetelheid.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb nogal een rotweek* dus ik heb mezelf gisteren getrakteerd op een geinig kookprojectje dat ik voor jullie entertainment heb vastgelegd.
*Kapotte (nu gerepareerde) auto, stroomstoring, halfdode moeder, lange en heel goede vriendschap van ons beiden met een grote ruzie verbroken. Niet echt zin om er over te praten maar voel me niet heel top dus.
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb nogal een rotweek* dus ik heb mezelf gisteren getrakteerd op een geinig kookprojectje dat ik voor jullie entertainment heb vastgelegd.
*Kapotte (nu gerepareerde) auto, stroomstoring, halfdode moeder, lange en heel goede vriendschap van ons beiden met een grote ruzie verbroken. Niet echt zin om er over te praten maar voel me niet heel top dus.
Die staat met stip op 1 inderdaad. Het was ook heel onverwacht. J zag het aankomen, die had de laatste tijd meer contact met de vriend dan ik. Het doet echt pijnquote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach ach LS. Dat van die vriendschap is erg. De rest zakt wel weg in de modder van de vergetelheid.
Maar een vriendschap verliezen.
Naww wat kut johquote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die staat met stip op 1 inderdaad. Het was ook heel onverwacht. J zag het aankomen, die had de laatste tijd meer contact met de vriend dan ik. Het doet echt pijn
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die staat met stip op 1 inderdaad. Het was ook heel onverwacht. J zag het aankomen, die had de laatste tijd meer contact met de vriend dan ik. Het doet echt pijn
Het was echt leuk. Ik maakte met angst en beven dat blik open, volledig voorbereid op kokhalzen.quote:
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Kun je nog steeds wel verrassend geweldig zijn hoor @:sigmeJust sayin
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Jawel, direct na een tekenbeet zou ik dat zeker wel doenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:14 schreef derLudolf het volgende:
Nu antibiotica is ook beetje mosterd na de maaltijd volgens mij.
Ik heb toen ik twee jaar terug door een teek was gebeten en een rode kring had, wel telefonisch om antibiotica gevraagd en gekregen zonder bezoek.
Dat was gewoon 1 pil antibiotica. Dat zou je ook niet doen @:sigme als je het op tijd ziet?
Wat ik toen begreep zijn er meerdere mogelijkheden, die vrouw die ik kende had het al jaren chronisch en daarom langdurige AB.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:16 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht trouwens dat lyme iets chronisch was overigens. Dat je binnen 48u antibiotica moet en je anders kans hebt rest van je leven ziekte van Lyme te hebben.
SPOILER: iets totaal anders, maar hiervan raakt mijn hoofd dus in de warOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En in totaal 6 zakken verscheurde brieven, bankafschriften, aanslagen, verslagen in de blauwe kliko.
De archiefkast was groot en geduldig. Morgen met oud papier mee![]()
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:22 schreef sigme het volgende:
En het was lente vandaag![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Lente!SPOILER: iets totaal anders, maar hiervan raakt mijn hoofd dus in de warOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Waar raakt je hoofd precies van in de war?
"Koken op matige temperatuur"quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:41 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Lente!![]()
Waar raakt je hoofd precies van in de war?
Ik heb het ook wel eens in de toko zien staan, maar was niet dapper genoeg om het mee te nemen. Jij welquote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het was echt leuk. Ik maakte met angst en beven dat blik open, volledig voorbereid op kokhalzen.
Jullie zijn lief, dank
Ahhh. Ja, dat is wel wat vreemd jaquote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:45 schreef sigme het volgende:
[..]
"Koken op matige temperatuur"
Maar om even op jouw stuk in te gaan: mijn belangrijkste maatstaf is mentale gezondheid. Die staat bij mij veel hoger dan fysieke gezondheid, of dan geld / energie / rationaliteit / uitlegbaarheid aan derden / ...
Dus als jij veel beter slaapt door kattensnoepjes naast je bed: goed besluit!
Slecht slapen = groot risico; kattensnoepje = kleine moeite; risicovermindering = groot
Prachtig hèquote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:22 schreef sigme het volgende:
En het was lente vandaag![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja hier ook. Waar kwamen die opeens vandaan?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:40 schreef AnneX het volgende:
Van de ene op de andere dag: crocussen in het gras!
👊🏻quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het was echt leuk. Ik maakte met angst en beven dat blik open, volledig voorbereid op kokhalzen.
Jullie zijn lief, dank
Uit een bolquote:Op vrijdag 21 februari 2025 22:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja hier ook. Waar kwamen die opeens vandaan?
Ik heb niet alles bijgelezen, maar veel huisartsen hebben echt enorm weinig kennis over lyme.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed hoe dat nu echt zit met Lyme.
Maar als dok het niet per se nodig vindt om antibiotica te slikken vind ik dat ook niet.
Dok zei wel dat hij heel soepel is met Lyme: als ik antibiotica wil dan schrijft hij het zonder mopperen voor.
Dat bedoelde ik ook te zeggen hierboven.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 22:52 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik heb niet alles bijgelezen, maar veel huisartsen hebben echt enorm weinig kennis over lyme.
Mijn zusje heeft er helaas enorm lang mee rond gelopen en heeft onherstelbare schade.
Dus mocht je wel klachten krijgen ga snel achter een kuur aan, snel actie is echt belangrijk.
Ik zelf zou sowieso nu direct die kuur willen. Maar dat is toch anders als je het van dichtbij kent.
Doe maar nietquote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Knuff @:cat-astrophegewoon profylactisch
Een chef die mijn brood bestelde sprak met mij af -als iemand een glutenallergie had aangegeven- een tijd en dan kwam ik het brood ná die tijd brengen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 23:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn grootste ergernis deze week was een vaag iemand met een overgevoeligheid/allergie.
Ik organiseerde een groepsding (met gezamenlijk eten) en had vooraf diëten etc uitgevraagd.
Nadat ik meldde dat ik had gereserveerd en voorkeuren had doorgegeven kwam er een ‘o, ik had nog niet gemeld dat ik geen brood eet’. Wat wel handige voorkennis was, omdat iedereen wist dat het om een lunch zou gaan.
Dus ik vraag of het om brood of gluten gaat.
Het ging om gluten.
Nadat ik dat had doorgegeven (want glutenvrij brood kan dan wel) kwam er een ‘en sindsdien heb ik dus brood afgezworen’.
![]()
Haar haast gedwongen om voor eens en altijd gewoon duidelijk te zijn in wat ze precies niet mocht.
Restaurant nog een keer gebeld dat het geen brood én geen gluten mocht zijn. Was geen probleem.
En dus werd die persoon bij de lunch glutenvrij brood geserveerdWilde ze zelf geen gedoe over maken maar als een restaurant vooraf aangeeft dat ze er rekening mee kunnen houden en het dan toch niet doen vind ik daar wel wat van. Dus toen kwam de kok even praten en arriveerde heel snel een prima salade.
Fin.
Dus toch.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:07 schreef sigme het volgende:
Volgens de dok heb ik Lyme gehad. Ik mocht nog wel voor de zekerheid een tiendaagse antibioticakuur krijgen als ik dat graag wou. Maar dat wil ik niet graag.
En nu kunnen we niet meer slapen, dus ik ga maar aan het werkquote:
Ouwe knuffelkontquote:
Wat een grote stenenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 08:15 schreef flipsen het volgende:
[..]
En nu kunnen we niet meer slapen, dus ik ga maar aan het werk![]()
Filmpje: https://www.tipica-reizen.be/images/FOK/granizo-21-02-2025.mp4
Ik heb echt een hekel aan mensen die hun camara?s met een andere camara filmen, maar mijn app doet vervelend, dus ik had geen keus![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |