quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb nogal een rotweek* dus ik heb mezelf gisteren getrakteerd op een geinig kookprojectje dat ik voor jullie entertainment heb vastgelegd.
*Kapotte (nu gerepareerde) auto, stroomstoring, halfdode moeder, lange en heel goede vriendschap van ons beiden met een grote ruzie verbroken. Niet echt zin om er over te praten maar voel me niet heel top dus.
Die staat met stip op 1 inderdaad. Het was ook heel onverwacht. J zag het aankomen, die had de laatste tijd meer contact met de vriend dan ik. Het doet echt pijnquote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach ach LS. Dat van die vriendschap is erg. De rest zakt wel weg in de modder van de vergetelheid.
Maar een vriendschap verliezen.
Naww wat kut johquote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die staat met stip op 1 inderdaad. Het was ook heel onverwacht. J zag het aankomen, die had de laatste tijd meer contact met de vriend dan ik. Het doet echt pijn
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die staat met stip op 1 inderdaad. Het was ook heel onverwacht. J zag het aankomen, die had de laatste tijd meer contact met de vriend dan ik. Het doet echt pijn
Het was echt leuk. Ik maakte met angst en beven dat blik open, volledig voorbereid op kokhalzen.quote:
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Kun je nog steeds wel verrassend geweldig zijn hoor @:sigmeJust sayin
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Jawel, direct na een tekenbeet zou ik dat zeker wel doenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:14 schreef derLudolf het volgende:
Nu antibiotica is ook beetje mosterd na de maaltijd volgens mij.
Ik heb toen ik twee jaar terug door een teek was gebeten en een rode kring had, wel telefonisch om antibiotica gevraagd en gekregen zonder bezoek.
Dat was gewoon 1 pil antibiotica. Dat zou je ook niet doen @:sigme als je het op tijd ziet?
Wat ik toen begreep zijn er meerdere mogelijkheden, die vrouw die ik kende had het al jaren chronisch en daarom langdurige AB.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:16 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht trouwens dat lyme iets chronisch was overigens. Dat je binnen 48u antibiotica moet en je anders kans hebt rest van je leven ziekte van Lyme te hebben.
SPOILER: iets totaal anders, maar hiervan raakt mijn hoofd dus in de warOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En in totaal 6 zakken verscheurde brieven, bankafschriften, aanslagen, verslagen in de blauwe kliko.
De archiefkast was groot en geduldig. Morgen met oud papier mee![]()
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:22 schreef sigme het volgende:
En het was lente vandaag![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Lente!SPOILER: iets totaal anders, maar hiervan raakt mijn hoofd dus in de warOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Waar raakt je hoofd precies van in de war?
"Koken op matige temperatuur"quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:41 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Lente!![]()
Waar raakt je hoofd precies van in de war?
Ik heb het ook wel eens in de toko zien staan, maar was niet dapper genoeg om het mee te nemen. Jij welquote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het was echt leuk. Ik maakte met angst en beven dat blik open, volledig voorbereid op kokhalzen.
Jullie zijn lief, dank
Ahhh. Ja, dat is wel wat vreemd jaquote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:45 schreef sigme het volgende:
[..]
"Koken op matige temperatuur"
Maar om even op jouw stuk in te gaan: mijn belangrijkste maatstaf is mentale gezondheid. Die staat bij mij veel hoger dan fysieke gezondheid, of dan geld / energie / rationaliteit / uitlegbaarheid aan derden / ...
Dus als jij veel beter slaapt door kattensnoepjes naast je bed: goed besluit!
Slecht slapen = groot risico; kattensnoepje = kleine moeite; risicovermindering = groot
Prachtig hčquote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:22 schreef sigme het volgende:
En het was lente vandaag![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja hier ook. Waar kwamen die opeens vandaan?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:40 schreef AnneX het volgende:
Van de ene op de andere dag: crocussen in het gras!
👊🏻quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het was echt leuk. Ik maakte met angst en beven dat blik open, volledig voorbereid op kokhalzen.
Jullie zijn lief, dank
Uit een bolquote:Op vrijdag 21 februari 2025 22:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja hier ook. Waar kwamen die opeens vandaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb niet alles bijgelezen, maar veel huisartsen hebben echt enorm weinig kennis over lyme.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed hoe dat nu echt zit met Lyme.
Maar als dok het niet per se nodig vindt om antibiotica te slikken vind ik dat ook niet.
Dok zei wel dat hij heel soepel is met Lyme: als ik antibiotica wil dan schrijft hij het zonder mopperen voor.
Dat bedoelde ik ook te zeggen hierboven.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 22:52 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik heb niet alles bijgelezen, maar veel huisartsen hebben echt enorm weinig kennis over lyme.
Mijn zusje heeft er helaas enorm lang mee rond gelopen en heeft onherstelbare schade.
Dus mocht je wel klachten krijgen ga snel achter een kuur aan, snel actie is echt belangrijk.
Ik zelf zou sowieso nu direct die kuur willen. Maar dat is toch anders als je het van dichtbij kent.
Doe maar nietquote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Knuff @:cat-astrophegewoon profylactisch
Een chef die mijn brood bestelde sprak met mij af -als iemand een glutenallergie had aangegeven- een tijd en dan kwam ik het brood ná die tijd brengen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 23:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn grootste ergernis deze week was een vaag iemand met een overgevoeligheid/allergie.
Ik organiseerde een groepsding (met gezamenlijk eten) en had vooraf diëten etc uitgevraagd.
Nadat ik meldde dat ik had gereserveerd en voorkeuren had doorgegeven kwam er een ‘o, ik had nog niet gemeld dat ik geen brood eet’. Wat wel handige voorkennis was, omdat iedereen wist dat het om een lunch zou gaan.
Dus ik vraag of het om brood of gluten gaat.
Het ging om gluten.
Nadat ik dat had doorgegeven (want glutenvrij brood kan dan wel) kwam er een ‘en sindsdien heb ik dus brood afgezworen’.
![]()
Haar haast gedwongen om voor eens en altijd gewoon duidelijk te zijn in wat ze precies niet mocht.
Restaurant nog een keer gebeld dat het geen brood én geen gluten mocht zijn. Was geen probleem.
En dus werd die persoon bij de lunch glutenvrij brood geserveerdWilde ze zelf geen gedoe over maken maar als een restaurant vooraf aangeeft dat ze er rekening mee kunnen houden en het dan toch niet doen vind ik daar wel wat van. Dus toen kwam de kok even praten en arriveerde heel snel een prima salade.
Fin.
Dus toch.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:07 schreef sigme het volgende:
Volgens de dok heb ik Lyme gehad. Ik mocht nog wel voor de zekerheid een tiendaagse antibioticakuur krijgen als ik dat graag wou. Maar dat wil ik niet graag.
En nu kunnen we niet meer slapen, dus ik ga maar aan het werkquote:
Ouwe knuffelkontquote:
Wat een grote stenenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 08:15 schreef flipsen het volgende:
[..]
En nu kunnen we niet meer slapen, dus ik ga maar aan het werk![]()
Filmpje: https://www.tipica-reizen.be/images/FOK/granizo-21-02-2025.mp4
Ik heb echt een hekel aan mensen die hun camara?s met een andere camara filmen, maar mijn app doet vervelend, dus ik had geen keus![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |