De waarde moest tussen de 60 en 130 liggen en ik had 136, dus ik maak me nog lang geen zorgen, maar zal er wel wat beter op letten.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 13:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Hoe hoog was je ldl? Toen die van mij hoog bleek ook volop verbazing dat mijn suiker in orde wasde helft van mijn dieet bestond uit koekjes, chocolade, líters koffie met twee eetlepels suiker per mok, en red bull.
Nu heb ik mijn leven gebeterd en zijn het zakken Haribo en red bull
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 12:09 schreef Blues het volgende:
Ik zit/hang op balkon in de zon met alleen tshirt![]()
Lekker!quote:
Waarom twijfelen?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
[..]
Lekker!
Wij zitten ondertussen te twijfelen of we vanavond naar de bios gaan.
Je had het niet hoeven kopenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:28 schreef fietsie het volgende:
Dat ik er dus echt niets aan kan doen....
[ afbeelding ]
Het zijn best drukke dagen op dit moment dus we blijven liever vanavond even thuis op de bank hangen. Maar we moeten deze wel zien voor de Oscars (2 maart) dus als we vanavond niet gaan moeten we hopen dat hij volgende week nog op tijden draait dat we kunnen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Waarom twijfelen?
Ben nu wel net weer naar binnen gegaan, wind en wegdraaiende zon maakte het meteen een stuk frisser.
Nou ja, je moet geen film kijken voor de oscars toch? Of wat gebeurt er als je het niet doet?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het zijn best drukke dagen op dit moment dus we blijven liever vanavond even thuis op de bank hangen. Maar we moeten deze wel zien voor de Oscars (2 maart) dus als we vanavond niet gaan moeten we hopen dat hij volgende week nog op tijden draait dat we kunnen.
Welke moet je nog zien?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:47 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het zijn best drukke dagen op dit moment dus we blijven liever vanavond even thuis op de bank hangen. Maar we moeten deze wel zien voor de Oscars (2 maart) dus als we vanavond niet gaan moeten we hopen dat hij volgende week nog op tijden draait dat we kunnen.
Daar heb je gelijk inquote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nou ja, je moet geen film kijken voor de oscars toch? Of wat gebeurt er als je het niet doet?
Maar inderdaad de shorts zijn erg lastig in NL te zien dit jaarquote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:50 schreef drakin het volgende:
[..]
Welke moet je nog zien?
Ik ben zelf op the brutalist en wat shorts na bij.
Oeps, ik moet toch nog een paar en net die jij noemtquote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in
En waarschijnlijk kunnen we ze sowieso niet allemaal zien dus dan maakt 1 meer of minder ook niet uit. Net 1 film missen is wel heel zuur.
[..]
Maar inderdaad de shorts zijn erg lastig in NL te zien dit jaar
We zouden vanavond naar Complete Unknown gaan.
Verder moeten we nog:
No Other Land
Black Box Diaries
A Different Man
Girl with the Needle
The Six Triple Eight
Nickel Boys
Seeds of a Sacred Fig
Maar die komen allemaal nog wel goed komende week.
Wat vond je van Girl with the Needle en Seeds of a Sacred Fig? Daar ben ik heel benieuwd naar.
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:58 schreef drakin het volgende:
[..]
Oeps, ik moet toch nog een paar en net die jij noemt
Net afgezegdquote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:59 schreef drakin het volgende:
A complete unknown ga je niet afzeggen toch? Die zag ik gisteravond.
Die draait hier nog niet, maar daar kijk ik wel naar uit.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 15:59 schreef Sarabi het volgende:
Paar dagen geleden trouwens Memoirs of Snail gezienecht een aanrader. Zo knap gemaakt maar ook heerlijke humor en een mooi verhaal.
Stiekem mis je er dus nog wel een paarquote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:00 schreef drakin het volgende:
[..]
Die draait hier nog niet, maar daar kijk ik wel naar uit.
Ik heb echt genoten zodra ik Wonka en Dune Dude een beetje uit mijn hoofd had weten te krijgen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Net afgezegdga er vanuit dat hij woensdag of donderdag ook nog wel op een tijd draait dat we kunnen.
Ja maar dat zijn maar een paar gelukkig, andere jaren was ik er veel verder van af.quote:Op [quote]
[b]Op vrijdag 21 februari 2025 16:01 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Stiekem mis je er dus nog wel een paar
Fijn om te horenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:03 schreef drakin het volgende:
[..]
Ik heb echt genoten zodra ik Wonka en Dune Dude een beetje uit mijn hoofd had weten te krijgen.
Zaal was helemaal uitverkocht gister en terecht
De mainstream films zijn dan inderdaad wel makkelijk af te strepenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:04 schreef drakin het volgende:
[..]
Ja maar dat zijn maar een paar gelukkig, andere jaren was ik er veel verder van af.
Zo'n cineville pas helpt wel
Cineville, niet pathe. Dus de documentaires zijn makkelijker dan de mainsteam films.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:07 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Fijn om te horenik vond het jammer om te zien dat hij hier niet in de grote zalen draait.
[..]
De mainstream films zijn dan inderdaad wel makkelijk af te strepen
Het zijn vaak de docus en buitenlandse films die lastiger zijn. Zo zijn we ooit helemaal naar Purmerend gereden voor een Oscarfilm. Kwamen we in een of ander dorpshuis terecht met losse stoelen en zo'n sportkantine. Bijzondere ervaring
Ik kom soms op YouTube, maar ook op streamings wel shorts tegen. Helaas niet de meest recente.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 16:20 schreef Sarabi het volgende:
Vroeger liet Pathe de Shorts nog wel eens allemaal achter elkaar zien, erg jammer dat dat gestopt is.
Daarna kon je ze ook als pakket kopen en online kijken maar zelfs dat kan niet meer![]()
Wel jammer want het zijn vaak beginnende filmmakers en die zou ik juist graag steunen.
Maar nu niet meer?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:07 schreef sigme het volgende:
Volgens de dok heb ik Lyme gehad. Ik mocht nog wel voor de zekerheid een tiendaagse antibioticakuur krijgen als ik dat graag wou. Maar dat wil ik niet graag.
Ik weet niet zo goed hoe dat nu echt zit met Lyme.quote:
Toch wel een vervelend bericht. Je verhaal over de rode vlek/ring herinner ik mij. Daarmee ging je toch ook op reis.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed hoe dat nu echt zit met Lyme.
Maar als dok het niet per se nodig vindt om antibiotica te slikken vind ik dat ook niet.
Dok zei wel dat hij heel soepel is met Lyme: als ik antibiotica wil dan schrijft hij het zonder mopperen voor.
Ik was dit nog even aan het opzoeken van een vroegere vriendin, ook eerst nergens last van, ook niets in het bloed maar wel eens een rode kring gehad. Vervolgens overal pijn “het zit tussen je oren “ volgens de artsen (tot aan radboud uni). Uiteindelijk naar Duitsland want daar waren/gingen ze een stuk verder en een jaar lang AB, uiteindelijk nog wel wat rest ellende maar veel minder. Dit was wel zo’n 15-20 jaar geledenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:32 schreef vlindertje89 het volgende:
@:sigme wat maakte dat je erop wilde testen? Heb je klachten die erbij passen? Of gehad maar inmiddels niet meer?
Mijn vader heeft lyme gehad en had erg veel last van spier- en gewrichtspijn, maar is daar vrij laat achter gekomen (al een tijdje klachten toen hierop werd getest, niet dat hij zelf een teek gezien had oid). Volgens mij heeft hij toen wel nog antibiotica gehad, een vrij lange kuur (6 weken ofzo?), en dat heeft toen wel goed geholpen uiteindelijk. Maar die had ook wel echt veel klachten dus, heel stijf, moeite met opstaan en lopen etc en veel pijn. Terwijl hij hartstikke fit was daarvoor.
Waarheid.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ebriboddie needs more SIGME in their lives
Sorry hoorquote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Potver Luckz, zijn we het weer eensDat was niet de bedoeling
Ja, het is ook mijn eerste reactie hoor. Ik vind het accepteren van risico's nog steeds best wel moeilijk. En mijn neiging is om zoveel mogelijk informatie te willen om zo zoveel mogelijk "controle" (of realistisch gezien: perceptie van controle) te hebben over de onzekere situatie. Maar meer informatie betekent helemaal niet altijd meer controle, maar wel heel vaak meer stress, realiseer ik me steeds meer. En inderdaad zelfs als er een risico is en je weet dat, is handelen niet altijd de beste optie - op gezondheidsgebied vind ik daar de strijd van Teun Toebes altijd een mooi voorbeeld van. Er is heel lang sprake geweest van gesloten afdelingen voor dementerenden, want gevaarlijk anders etcetera. Terwijl je je ook kunt afvragen: wat is voor 85-jarigen nou belangrijker? Gezien worden als volwaardig persoon die beslissingen mag maken en een wandeling mag maken zonder continue een begeleider als soort 'cipier' achter je aan hebben lopen, en daarmee nog daadwerkelijk enige mate van een fijn leven, of niks kunnen of mogen zonder toezicht en beslissingen die over ipv door/met jou genomen worden, om het kleine risico uit te sluiten dat je niet van je wandeling terugkeert?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:23 schreef sigme het volgende:
Mijn werk is het inschatten en afwegen van risico's en ik heb geleerd dat heel veel mensen maar 1 reactie hebben op het feit dat er ergens een risico is: handelen! Doe iets! Er is een RISICO [ link | afbeelding ]
Daarom zijn mensen als ik nodig, die eindeloos uitleggen dat het BETER is om risico te accepteren wanneer handelen a) het risico niet (erg) verkleint en b) (flinke) kosten met zich meebrengt.
En dat pas ik natuurlijk ook op mijzelf toe
Ach ach LS. Dat van die vriendschap is erg. De rest zakt wel weg in de modder van de vergetelheid.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb nogal een rotweek* dus ik heb mezelf gisteren getrakteerd op een geinig kookprojectje dat ik voor jullie entertainment heb vastgelegd.
*Kapotte (nu gerepareerde) auto, stroomstoring, halfdode moeder, lange en heel goede vriendschap van ons beiden met een grote ruzie verbroken. Niet echt zin om er over te praten maar voel me niet heel top dus.
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb nogal een rotweek* dus ik heb mezelf gisteren getrakteerd op een geinig kookprojectje dat ik voor jullie entertainment heb vastgelegd.
*Kapotte (nu gerepareerde) auto, stroomstoring, halfdode moeder, lange en heel goede vriendschap van ons beiden met een grote ruzie verbroken. Niet echt zin om er over te praten maar voel me niet heel top dus.
Die staat met stip op 1 inderdaad. Het was ook heel onverwacht. J zag het aankomen, die had de laatste tijd meer contact met de vriend dan ik. Het doet echt pijnquote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:53 schreef sigme het volgende:
[..]
Ach ach LS. Dat van die vriendschap is erg. De rest zakt wel weg in de modder van de vergetelheid.
Maar een vriendschap verliezen.
Naww wat kut johquote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die staat met stip op 1 inderdaad. Het was ook heel onverwacht. J zag het aankomen, die had de laatste tijd meer contact met de vriend dan ik. Het doet echt pijn
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die staat met stip op 1 inderdaad. Het was ook heel onverwacht. J zag het aankomen, die had de laatste tijd meer contact met de vriend dan ik. Het doet echt pijn
Het was echt leuk. Ik maakte met angst en beven dat blik open, volledig voorbereid op kokhalzen.quote:
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Kun je nog steeds wel verrassend geweldig zijn hoor @:sigmeJust sayin
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Jawel, direct na een tekenbeet zou ik dat zeker wel doenquote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:14 schreef derLudolf het volgende:
Nu antibiotica is ook beetje mosterd na de maaltijd volgens mij.
Ik heb toen ik twee jaar terug door een teek was gebeten en een rode kring had, wel telefonisch om antibiotica gevraagd en gekregen zonder bezoek.
Dat was gewoon 1 pil antibiotica. Dat zou je ook niet doen @:sigme als je het op tijd ziet?
Wat ik toen begreep zijn er meerdere mogelijkheden, die vrouw die ik kende had het al jaren chronisch en daarom langdurige AB.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:16 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht trouwens dat lyme iets chronisch was overigens. Dat je binnen 48u antibiotica moet en je anders kans hebt rest van je leven ziekte van Lyme te hebben.
SPOILER: iets totaal anders, maar hiervan raakt mijn hoofd dus in de warOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En in totaal 6 zakken verscheurde brieven, bankafschriften, aanslagen, verslagen in de blauwe kliko.
De archiefkast was groot en geduldig. Morgen met oud papier mee![]()
quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:22 schreef sigme het volgende:
En het was lente vandaag![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Lente!SPOILER: iets totaal anders, maar hiervan raakt mijn hoofd dus in de warOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Waar raakt je hoofd precies van in de war?
"Koken op matige temperatuur"quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:41 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Lente!![]()
Waar raakt je hoofd precies van in de war?
Ik heb het ook wel eens in de toko zien staan, maar was niet dapper genoeg om het mee te nemen. Jij welquote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het was echt leuk. Ik maakte met angst en beven dat blik open, volledig voorbereid op kokhalzen.
Jullie zijn lief, dank
Ahhh. Ja, dat is wel wat vreemd jaquote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:45 schreef sigme het volgende:
[..]
"Koken op matige temperatuur"
Maar om even op jouw stuk in te gaan: mijn belangrijkste maatstaf is mentale gezondheid. Die staat bij mij veel hoger dan fysieke gezondheid, of dan geld / energie / rationaliteit / uitlegbaarheid aan derden / ...
Dus als jij veel beter slaapt door kattensnoepjes naast je bed: goed besluit!
Slecht slapen = groot risico; kattensnoepje = kleine moeite; risicovermindering = groot
Prachtig hèquote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:22 schreef sigme het volgende:
En het was lente vandaag![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja hier ook. Waar kwamen die opeens vandaan?quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:40 schreef AnneX het volgende:
Van de ene op de andere dag: crocussen in het gras!
👊🏻quote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het was echt leuk. Ik maakte met angst en beven dat blik open, volledig voorbereid op kokhalzen.
Jullie zijn lief, dank
Uit een bolquote:Op vrijdag 21 februari 2025 22:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja hier ook. Waar kwamen die opeens vandaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb niet alles bijgelezen, maar veel huisartsen hebben echt enorm weinig kennis over lyme.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed hoe dat nu echt zit met Lyme.
Maar als dok het niet per se nodig vindt om antibiotica te slikken vind ik dat ook niet.
Dok zei wel dat hij heel soepel is met Lyme: als ik antibiotica wil dan schrijft hij het zonder mopperen voor.
Dat bedoelde ik ook te zeggen hierboven.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 22:52 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik heb niet alles bijgelezen, maar veel huisartsen hebben echt enorm weinig kennis over lyme.
Mijn zusje heeft er helaas enorm lang mee rond gelopen en heeft onherstelbare schade.
Dus mocht je wel klachten krijgen ga snel achter een kuur aan, snel actie is echt belangrijk.
Ik zelf zou sowieso nu direct die kuur willen. Maar dat is toch anders als je het van dichtbij kent.
Doe maar nietquote:Op vrijdag 21 februari 2025 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Knuff @:cat-astrophegewoon profylactisch
Een chef die mijn brood bestelde sprak met mij af -als iemand een glutenallergie had aangegeven- een tijd en dan kwam ik het brood ná die tijd brengen.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 23:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn grootste ergernis deze week was een vaag iemand met een overgevoeligheid/allergie.
Ik organiseerde een groepsding (met gezamenlijk eten) en had vooraf diëten etc uitgevraagd.
Nadat ik meldde dat ik had gereserveerd en voorkeuren had doorgegeven kwam er een ‘o, ik had nog niet gemeld dat ik geen brood eet’. Wat wel handige voorkennis was, omdat iedereen wist dat het om een lunch zou gaan.
Dus ik vraag of het om brood of gluten gaat.
Het ging om gluten.
Nadat ik dat had doorgegeven (want glutenvrij brood kan dan wel) kwam er een ‘en sindsdien heb ik dus brood afgezworen’.
![]()
Haar haast gedwongen om voor eens en altijd gewoon duidelijk te zijn in wat ze precies niet mocht.
Restaurant nog een keer gebeld dat het geen brood én geen gluten mocht zijn. Was geen probleem.
En dus werd die persoon bij de lunch glutenvrij brood geserveerdWilde ze zelf geen gedoe over maken maar als een restaurant vooraf aangeeft dat ze er rekening mee kunnen houden en het dan toch niet doen vind ik daar wel wat van. Dus toen kwam de kok even praten en arriveerde heel snel een prima salade.
Fin.
Dus toch.quote:Op vrijdag 21 februari 2025 17:07 schreef sigme het volgende:
Volgens de dok heb ik Lyme gehad. Ik mocht nog wel voor de zekerheid een tiendaagse antibioticakuur krijgen als ik dat graag wou. Maar dat wil ik niet graag.
En nu kunnen we niet meer slapen, dus ik ga maar aan het werkquote:
Ouwe knuffelkontquote:
Wat een grote stenenquote:Op zaterdag 22 februari 2025 08:15 schreef flipsen het volgende:
[..]
En nu kunnen we niet meer slapen, dus ik ga maar aan het werk![]()
Filmpje: https://www.tipica-reizen.be/images/FOK/granizo-21-02-2025.mp4
Ik heb echt een hekel aan mensen die hun camara?s met een andere camara filmen, maar mijn app doet vervelend, dus ik had geen keus![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |