SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
quote:Meahwhile, in Russia...
... advances in "Self-fuelling Transport"!
(yes, that is a camel)
(only the best for the world's 2nd army)
quote:What a time to be alive.
Robot Dog being tested in Ukraine:
Photograph: Tetiana Dzhafarova/AFP/Getty Images
Die ontspant een beetje in zijn paleis van 50 miljoen euro en laat Fico het werk voor Poetin even doen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 11:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik mis Hongarije een beetje in dit topic. Heeft Orban een sabattical?
Dat Trump het wel even zou gaan oplossen is dus niet waar. Het is jammer dat een hele grote groep Amerikanen weer in de grootspraak van idioot is getrapt. Ondertussen gaat de VS voor het eerst geen wapenleveringen aankondigen op een Ramsteinconferentie. Hegseth heeft het te druk met militaire basissen vernoemen naar landverraders uit de burgeroorlog en zijn huis laten schilderen voor 50.000 dollar aan belastinggeld.quote:🇺🇦🇺🇸 Marco Rubio said he did not consider it possible to predict the timing of the end of the war in Ukraine.
This is a complex war and "Washington wants to achieve its conclusion, as a result of which Ukraine will remain a sovereign and independent country, and the conflict will not resume later."
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lhxvcgafys2p
quote:During his visit to a US base in Germany, Def Secretary and rapist racist, Pete Hegseth, was booed by military families. #3E
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lhwmzhb4q22e
Ja dat weet ik, maar in het nieuws van afgelopen week hieromtrent sprak men over de grondstoffen die in gebied liggen die onder Oekrainse controle zijn. Dus niet Donbas en Krim. Terwijl als men Trump duidelijk maakt dat wat hij wil vooral daar ligt hij zich anders zou opstellen richting Rusland wellicht.quote:Op woensdag 12 februari 2025 09:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Volgens mij is dat al een tijdje bekend.
https://www.vpro.nl/progr(...)-de-nieuwe-olie.html
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)devolle-grondstoffenquote:"We hebben er veel van in het gebied dat onder onze controle staat", zegt een adviseur van Zelensky tegen persbureau AP. "We zijn genteresseerd in samenwerking met onze partners en in de eerste plaats met de VS." Maar ook voor een akkoord over andere grondstoffen kan gepraat worden. "Het kan over lithium gaan, titanium, uranium en ook veel andere", aldus de adviseur.
Die is zijn bubbelbad aan het vullen voor Alice.quote:Op woensdag 12 februari 2025 11:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik mis Hongarije een beetje in dit topic. Heeft Orban een sabattical?
quote:⚡️ Kremlin rejects territorial exchange in potential Ukraine peace talks.
Russia has ruled out any discussion of exchanging territories in potential negotiations with Ukraine, Kremlin spokesperson Dmitry Peskov said on Feb. 12, according to the state news agency TASS.
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lhy673ixnk25
Wat wel en niet "moet" is niet echt relevant. Rusland mocht het land niet binnenvallen en zoveel leed veroorzaken. Maar toch deed het land dat.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:01 schreef Ulx het volgende:
Rusland wil geen land opgeven voor vrede. Waarom zou Oekrane het dan wel moeten?
[..]
Is dit geen uitnodiging dan om het over een jaar of drie nog eens te proberen?quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:15 schreef Scjvb het volgende:
Inderdaad geen fijne oplossing voor Oekrane misschien, maar uiteindelijk moeten spijkers met koppen geslagen worden!
Dus Koersk niet terug naar Rusland. Dat is dan de consequentie.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:15 schreef Scjvb het volgende:
Inderdaad geen fijne oplossing voor Oekrane misschien, maar uiteindelijk moeten spijkers met koppen geslagen worden!
Dit hadden we toch ook al wel verwacht?quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:10 schreef Tengano het volgende:
Amerikaanse Defensieminister boort hoop Oekrane grond in: geen NAVO-lidmaatschap en bevrijden al het door Rusland bezet gebied ‘onrealistisch’
Oekraine moet bezet gebied en NAVO wens opgeven, VS leveren geen vredestroepen
Met de botte bijl... misdaad loont
#Trump
Ik persoonlijk had gehoopt dat hij iets redelijker zou zijn.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:20 schreef Discombobulate het volgende:
Dit hadden we toch ook al wel verwacht?
Ja er kan heel hoog spel worden gespeeld door te zeggen dat ze hun zooi maar uit Europa weg moeten halen, gevoelsmatig niet zo raar maar daarmee zet je dus echt de deur wagenwijd open voor Putin.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:25 schreef Ulx het volgende:
Als de VS de kant van Tusland kiest, wat ze hier dus min of meer doen, kunnen ze beter opdonderen uit Ramstein. Mochten ze toch nog relevantie willen behouden op dit continent laten ze Oekraine maar gewoon wapens kopen en inzetten. En en deals voor wederopbouw en bodemschatten kunnen ze vergeten. Zeker dat uranium kan voor wat landen in Europa handig zijn.
De nieuwe Amerikaanse regering heeft het strategisch vermogen van een amoebe. Zo krijgen ze de partijen niet eens aan tafelquote:Op woensdag 12 februari 2025 15:10 schreef Tengano het volgende:
Amerikaanse Defensieminister boort hoop Oekrane grond in: geen NAVO-lidmaatschap en bevrijden al het door Rusland bezet gebied ‘onrealistisch’
#Trump
Amoebes stemmen op amoebes die amoebe dingen doen/doet.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:27 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De nieuwe Amerikaanse regering heeft het strategisch vermogen van een amoebe. Zo krijgen ze de partijen niet eens aan tafel
Het is niet leuk om te horen maar iedereen begon zichzelf een beetje voor de gek te houden.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:10 schreef Tengano het volgende:
#Trump
Zag daarstraks nog een filmpje vanaf Rammstein waarin die dronken aanrandende defensieminster werd uitgejouwd door Amerikaans luchtmachtpersoneel.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:25 schreef Ulx het volgende:
Als de VS de kant van Rusland kiest, wat ze hier dus min of meer doen, kunnen ze beter opdonderen uit Ramstein. Mochten ze toch nog relevantie willen behouden op dit continent laten ze Oekraine maar gewoon wapens kopen en inzetten. En en deals voor wederopbouw en bodemschatten kunnen ze vergeten. Zeker dat uranium kan voor wat landen in Europa handig zijn.
Dit "geen fijne oplossing" noemen? Ben je wel helemaal goed in je pepernoot?quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:15 schreef Scjvb het volgende:
Maar straks niet schuimbekkend PVV stemmen he, wanneer we massa's oorlogsvluchtelingen mogen verwelkomen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:15 schreef Scjvb het volgende:
Lijkt me niet dat Oekrane hiermee akkoord gaat. De oorlog gaat dus gewoon door en dan wellicht zonder Amerikaanse steun.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:15 schreef Scjvb het volgende:
Ik mis nog even wat Oekrane nou eigenlijk krijgt in dit plan en welke concessies Rusland moet doen. Waardeloos dit.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:10 schreef Tengano het volgende:
#Trump
Makkelijk dom lullen als je zelf geen spijker bent.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:15 schreef Scjvb het volgende:
Dan help je de hele EU naar de klote; is geen optie.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:38 schreef RotatoR het volgende:
Lijkt me niet dat Oekrane hiermee akkoord gaat. De oorlog gaat dus gewoon door en dan wellicht zonder Amerikaanse steun.
Denk je dat Trump wel een fuck geeft om de EU?quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dan help je de hele EU naar de klote; is geen optie.
In ruil voor acties in Gaza en Iranquote:Op woensdag 12 februari 2025 15:42 schreef Tengano het volgende:
Je zou ook kunnen zeggen dat Trump de goede band met Poetin wil aanhalen en daarvoor Oekraine offert en de EU even op zijn plaats zet.
Vooral Trump en Poetin halen hier voordeel uit, de rest niet.
Nee dat gebeurt als je Poetin laat winnen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dit gaat Oekrane inderdaad niet accepteren, dus dan sta je nergens met je spijkers en koppen. Ach.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:15 schreef Scjvb het volgende:
1) hoedatzo? 2) maak je borst maar nat, oekraine heeft andere dingen aan haar hoofd dan zorgen dat 'de eu niet naar de klote gaat'.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:40 schreef Tengano het volgende:
[..]
Oh, zeker wel!quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:34 schreef recursief het volgende:
[..]
Dit "geen fijne oplossing" noemen? Ben je wel helemaal goed in je pepernoot?
quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:38 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat Oekrane hiermee akkoord gaat. De oorlog gaat dus gewoon door en dan wellicht zonder Amerikaanse steun.
Zit er dik in.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit gaat Oekrane inderdaad niet accepteren, dus dan sta je nergens met je spijkers en koppen. Ach.
quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:36 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Maar straks niet schuimbekkend PVV stemmen he, wanneer we massa's oorlogsvluchtelingen mogen verwelkomen.
quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Makkelijk dom lullen als je zelf geen spijker bent.
Ok mensen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:36 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Maar straks niet schuimbekkend PVV stemmen he, wanneer we massa's oorlogsvluchtelingen mogen verwelkomen.
Je kunt een heleboel niet willen accepteren maar zult uiteindelijk misschien wel moeten. Voor emoties zijn bij dergelijke onderhandelingen geen ruimte.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit gaat Oekrane inderdaad niet accepteren, dus dan sta je nergens met je spijkers en koppen. Ach.
Oh,quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja er kan heel hoog spel worden gespeeld door te zeggen dat ze hun zooi maar uit Europa weg moeten halen, gevoelsmatig niet zo raar maar daarmee zet je dus echt de deur wagenwijd open voor Putin.
We moet eerst iets in de plaats hebben voor die twintig dingen op Volkel. Tot dan mogen ze best blijven. Daarna ook wel, maar of dat zin heeft....quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja er kan heel hoog spel worden gespeeld door te zeggen dat ze hun zooi maar uit Europa weg moeten halen, gevoelsmatig niet zo raar maar daarmee zet je dus echt de deur wagenwijd open voor Putin.
Ik zie rus niet voor kyiv staan. Met dit bagger tempo van rus houd oekraine dit nog rustig jaren vol.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:53 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Je kunt een heleboel niet willen accepteren maar zult uiteindelijk misschien wel moeten. Voor emoties zijn bij dergelijke onderhandelingen geen ruimte.
Maar Oekrane zal die onderhandelingen onder deze voorwaarden niet in gaan. Want dan hadden ze zich ook in 2022 kunnen laten piepelen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:53 schreef Mr.Crow het volgende:
[..]
Je kunt een heleboel niet willen accepteren maar zult uiteindelijk misschien wel moeten. Voor emoties zijn bij dergelijke onderhandelingen geen ruimte.
Ik had die vanmorgen al in de submit gegooid.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zag daarstraks nog een filmpje vanaf Rammstein waarin die dronken aanrandende defensieminster werd uitgejouwd door Amerikaans luchtmachtpersoneel.
Omdat ik vermoed dat de EU na een hoop gesputter Trump zijn gang laat gaan.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
1) hoedatzo? 2) maak je borst maar nat, oekraine heeft andere dingen aan haar hoofd dan zorgen dat 'de eu niet naar de klote gaat'.
quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik had die vanmorgen al in de submit gegooid.
quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie rus niet voor kyiv staan. Met dit bagger tempo van rus houd oekraine dit nog rustig jaren vol.
Zolang er ruimte is onderhandelingen af te wachten onder meer gunstige omstandigheden moeten ze dat doen natuurlijk, met of zonder steun. Liever met uiteraard.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar Oekrane zal die onderhandelingen onder deze voorwaarden niet in gaan. Want dan hadden ze zich ook in 2022 kunnen laten piepelen.
Het enige wat een dergelijke onderhandeling veroorzaakt is een breuk in de NAVO (die toch al een wassen neus is met Trump aan de macht)
Overigens heeft Kaja Kallas al duidelijk gemaakt dat de EU de leiding zal overnemen mocht de VS zich terugtrekken. Dan staat Trump straks langs de zijlijn zonder iets bereikt te hebben.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar Oekrane zal die onderhandelingen onder deze voorwaarden niet in gaan. Want dan hadden ze zich ook in 2022 kunnen laten piepelen.
Het enige wat een dergelijke onderhandeling veroorzaakt is een breuk in de NAVO (die toch al een wassen neus is met Trump aan de macht)
Je moet niet de fout maken te denken dat de belangen van de VS dezelfde zijn als de belangen van Trump.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
Omdat ik vermoed dat de EU na een hoop gesputter Trump zijn gang laat gaan.
In dat geval keert de vrede terug en hoeft de EU niet de portemonaie te trekken om de nog jarenlange oorlog in Oekraine te bekostigen.
En als we als EU wel stoer gaan doen kunnen is dat financieel niet zo'n slimme keuze want dan mogen we dit keer zelf moeder Theresa gaan spelen zonder dat de VS betaalt.
Dus denk ik dat de EU uiteindelijk! (na veel gesputter voor de buhne) eieren voor zijn geld gaat kiezen.
Dan zijn wij op onze plaats gezet en komt Trump er als winnaar uit; hij heeft vrede in de wereld gerealiseerd en hij heeft de band met Rusland opnieuw hersteld.
En ik zeg dit niet om Trump te verdedigen, maar die man gaan gewoon voor zijn eigen belangen; America first. En dan hebben wij in dit geval gewoon pech gehad.
Maar europa betaalt al een lange tijd nu meer dan dat de VS doet?quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:01 schreef Tengano het volgende:
En als we als EU wel stoer gaan doen, dan is dat financieel niet zo'n slimme keuze want dan mogen we dit keer zelf moeder Theresa gaan spelen zonder dat de VS betaalt.
Op langere termijn zal dit soort zaken de VS meer kosten. Als je je vervreemd van de rest van de Westerse wereld moet je niet verbaasd zijn als Europese landen en een Canada straks deals gaan sluiten met China.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar europa betaalt al een lange tijd nu meer dan dat de VS doet?
Het is een belachelijk idee dat er nu vrede zou komen. Zowel Rusland als Oekrane hebben onverenigbare doelen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
Omdat ik vermoed dat de EU na een hoop gesputter Trump zijn gang laat gaan.
In dat geval keert de vrede terug en hoeft de EU niet de portemonaie te trekken om de nog jarenlange oorlog in Oekraine te bekostigen.
En als we als EU wel stoer gaan doen, dan is dat financieel niet zo'n slimme keuze want dan mogen we dit keer zelf moeder Theresa gaan spelen zonder dat de VS betaalt.
Dus denk ik dat de EU uiteindelijk! (na veel gesputter voor de buhne) eieren voor zijn geld gaat kiezen.
Dan zijn wij op onze plaats gezet en komt Trump er als winnaar uit; hij heeft vrede in de wereld gerealiseerd en hij heeft de band met Rusland opnieuw hersteld.
En ik zeg dit niet om Trump te verdedigen, maar die man gaat gewoon voor zijn eigen belangen; America first. En dan hebben wij in dit geval gewoon pech gehad.
Je weet toch 2 miljoen Palestijnen weg zodat er luxe resorts kunnen komen?quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is een belachelijk idee dat er nu vrede zou komen. Zowel Rusland als Oekrane hebben onverenigbare doelen.
Als Trump klaar is met vrede tussen Rusland en Oekrane, gaat hij zeker ook gelijk eventjes door om even vrede te stichten tussen Isral en Palestina.
Zeg maar dag tegen Groenlandquote:Op woensdag 12 februari 2025 16:08 schreef MissButterflyy het volgende:
Dus eigenlijk keurt de VS de aanval en annexatie helemaal goed….
Iets zegt me nu meer dat ze het zelf straks ook nog gaan doen.
Ik geloof je; ik heb het zelf al een tijd niet meer gevolgd.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:05 schreef ExTec het volgende:
Maar europa betaalt al een lange tijd nu meer dan dat de VS doet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
En dan is het ook nog eens einde Navo.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Als dat echt gebeurt staan we aan de vooravond van wo3. En nee, niet tussen de vs en haar (voormalig) bondgenoten.
Wat gebeurd?quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Als dat echt gebeurt staan we aan de vooravond van wo3. En nee, niet tussen de vs en haar (voormalig) bondgenoten.
Maar de VS komt even bepalen hoe iedereen zich moet gedragen, alsof ze de scheidsrechter en CEO van de NAVO zijn.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En dan is het ook nog eens einde Navo.
Tjaquote:Op woensdag 12 februari 2025 16:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar de VS komt even bepalen hoe iedereen zich moet gedragen, alsof ze de scheidsrechter en CEO van de NAVO zijn.
Dit klopt toch niet?
quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik geloof je; ik heb het zelf al een tijd niet meer gevolgd.
Maar die oorlog kost ons gewoon veel geld. En als 'wij' als EU een stuk van Oekraine opofferen om van die rekening af te zijn dan doen we dat. - geld vs moraal -
En dat geld wat we dan overhouden steken we in defensie, om een volgende coupe van Rusland dan voor te zijn. Dat is veel verstandiger en meer gericht op lange termijn.
Gewoon 1 keer je verlies pakken, je les leren, en je voorbereiden op de volgende ronde die hopelijk dan niet meer gaat komen.
Dat is veel slimmer dan eindeloos aan te modderen met geld, mensenlevens en dat allemaal om een stukje grond wat niet eens van ons is![]()
Ook wij als EU gaan Oekraine offeren dus
Zodat we peace in our time hebben?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
En Rusland gebruikt die tijd ook om haar leger te versterken.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:21 schreef Tengano het volgende:
En dat geld wat we dan overhouden steken we in defensie, om een volgende coupe van Rusland dan voor te zijn. Dat is veel verstandiger en meer gericht op lange termijn.
Trump speelt heel goed in op wat zijn achterlijke achterban geweldig vindt. De VS is het beste wat de wereld is overkomen, Europa is het vervelende half broertje die hij uit het testament wil hebben en voor de rest .. kennen we het welquote:Op woensdag 12 februari 2025 16:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Echt, waarom Trump c.s. zo'n hekel hebben aan Europa is me een raadsel. Waarschijnlijk doen we het in de ogen van de dictators te goed ofzo. Iets beters kan ik niet bedenken.
Dat heb ik al zo vaak gezegd ook.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:26 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik weet gewoon zeker dat dit bekokstoofd is met Putin.
De dictator miljardairs bepalen wel wat goed is voor de wereld.
Waar doel je precies op? Als wat gebeurt? En oorlog tussen wie?quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik snap wat je bedoeld, maar daarvoor hebben wij landen zoals polen en de baltische staten. Voor hun is het geld vs blijven bestaan, ipv geld vs moraal.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:21 schreef Tengano het volgende:
Maar die oorlog kost ons gewoon veel geld. En als 'wij' als EU een stuk van Oekraine opofferen om van die rekening af te zijn dan doen we dat. - geld vs moraal -
Trump had wel al heel wat keren telefonisch contact gehad met Putin heb ik afgelopen weken meerdere keren gelezen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat heb ik al zo vaak gezegd ook.
Terwijl volk als Poetin, Trump, Xi en Musk onderling gezellig de wereld aan het verdelen zijn mag het gepeupel zich druk maken om wat immigranten.
Die wereldoorlog komt er sowieso. Daar ben ik al een tijdje van overtuigd. Het is even wachten tot China gaat lopen kloten in Taiwan en wanneer Rusland de baltische staten gaat aanvallen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Als de VS Groenland/Panama kanaal/gaza gaat bestieren.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar doel je precies op? Als wat gebeurt? En oorlog tussen wie?
quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:21 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik geloof je; ik heb het zelf al een tijd niet meer gevolgd.
Gewoon 1 keer je verlies pakken, je les leren, en je voorbereiden op de volgende ronde die hopelijk dan niet meer gaat komen.
Dat is veel slimmer dan eindeloos aan te modderen met geld, mensenlevens en dat allemaal om een stukje grond wat niet eens van ons is![]()
Ook wij als EU gaan Oekraine offeren dus
Het is goedkoper om geld in Oekrane te stoppen zodat Rusland helemaal naar de tyfus gaat, dan dat we Oekrane nu opgeven en een wapenwedloop met Rusland aan gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met welk materieel?quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:30 schreef Haags het volgende:
[..]
Die wereldoorlog komt er sowieso. Daar ben ik al een tijdje van overtuigd. Het is even wachten tot China gaat lopen kloten in Taiwan en wanneer Rusland de baltische staten gaat aanvallen.
Hij heeft waarschijnlijk wel respect voor wat Putin nu heeft, er is geen oppositie en je hoeft met niks of niemand rekening te houden als je iets wilt doen of het nou in je eigen land is of het buitenland.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:29 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Trump had wel al heel wat keren telefonisch contact gehad met Putin heb ik afgelopen weken meerdere keren gelezen.
Bezetten bedoel je? En de 3e wereldoorlog is dan tussen welke landen wl?quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als de VS Groenland/Panama kanaal/gaza gaat bestieren.
Vrede in Oekrane is, hoe slecht dat ook mag klinken het slechts denkbare scenario voor de baltische staten. Rusland met een oorlogseconomie gaat even in rust stand om vervolgens over een X aantal jaren daar toe te slaan.quote:
Ik waardeer je tegengeluid en misschien heb je wel gelijk.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:30 schreef Wantie het volgende:
Het is goedkoper om geld in Oekrane te stoppen zodat Rusland helemaal naar de tyfus gaat, dan dat we Oekrane nu opgeven en een wapenwedloop met Rusland aan gaan.
EU + Canada + Australi + Japan/Korea versus VS + Rusland + China zou geen eerlijke match zijn.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bezetten bedoel je? En de 3e wereldoorlog is dan tussen welke landen wl?
Dat zeker niet, dat is voor de VS en China helemaal niet interessant.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:
Waarom zouden ze?quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:24 schreef Haags het volgende:
Tyfus Amerika. Ze hoeven maar 1 ding te doen en dat is dat hele aanwezige Russische schrootzooitje in Oost-Oekraine te reduceren tot as.
quote:UK Defence Secretary John Healey, at the Ramstein-format meeting, announced a new aid package for Ukraine worth 150 million. The package will include tanks, artillery systems, and surface-to-air missiles.
"Because Ukraine's security is global security." - Healey said.
Maar dat is dan toch wel tussen de VS en de voormalig bondgenoten vd VS? En @Straatcommando. zei dat het dat NIET zou zijn..quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:32 schreef Momo het volgende:
[..]
EU + Canada + Australi + Japan/Korea versus VS + Rusland + China zou geen eerlijke match zijn.
Waarom zouden ze?quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:24 schreef Haags het volgende:
Tyfus Amerika. Ze hoeven maar 1 ding te doen en dat is dat hele aanwezige Russische schrootzooitje in Oost-Oekraine te reduceren tot as.
Dat dit topic denkt dat Oekraine ook maar 1 kans heeft om die gebieden terug te krijgen is gewoon kop ik 't zand steken.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:32 schreef RotatoR het volgende:
Maar goed, als dit de openingszet is van Trump dan lachen ze zich rot daar in Moskou.
Niet per definitiequote:Op woensdag 12 februari 2025 16:36 schreef Tengano het volgende:
En als de EU wel doorzet wordt Trump er ook beter van, want dan moeten we bij hem wapens kopen.
[ afbeelding ]
Voor betere handelsbetrekkingen met Oekrane, en een sterker machtsblok tegen Rusland/China.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:35 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom zouden ze?
Echt serieus... waarom?
Hoezo moeten we dat? Dat doen we in Europa amper. Eigenlijk alleen vliegtuigen, maar de rest bouwen we zelf.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:36 schreef Tengano het volgende:
En als de EU wel doorzet wordt Trump er ook beter van, want dan moeten we bij hem wapens kopen.
[ afbeelding ]
Waarom zou je dat willen als je die ook kan hebben met Rusland en China?quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:37 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Voor betere handelsbetrekkingen met Oekrane, en een sterker machtsblok tegen Rusland/China.
Dit 'vredesplan' is kop in 't zand steken.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:37 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom zouden ze?
Echt serieus... waarom?
[..]
Dat dit topic denkt dat Oekraine ook maar 1 kans heeft om die gebieden terug te krijgen is gewoon kop ik 't zand steken.
Maar dat mag zeker niet gezegd worden anders ben je een Rusland aanhanger en een Nazi.
Een stevig woordje bij een of andere bijeenkomst misschien;.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar waarom denkt de VS wel even te kunnen dicteren wat dat NAVO wil en doet?
Neem aan dat hier nog een reactie op volgt vd rest vd lidstaten? En i.i.g. door de secretaris-generaal?
En wat/wie zou de VS dat recht geven eigenlijk?quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:38 schreef capricia het volgende:
Van alles al weggeven voor de onderhandelingen begonnen zijn.
Echt volkomen bizar. Wat een bezopen idioot.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:38 schreef capricia het volgende:
Wat gaan ze doen dan? Als VS het niet wilt, dan houd het op....quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar waarom denkt de VS wel even te kunnen dicteren wat dat NAVO wil en doet?
Neem aan dat hier nog een reactie op volgt vd rest vd lidstaten? En i.i.g. door de secretaris-generaal?
Laatste keer dat ik keek waren audi's en bmw's mateloos populair in de VS, en lada's totaal niet.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:39 schreef xzaz het volgende:
Waarom zou je dat willen als je die ook kan hebben met Rusland en China?
betrouwbaarheid. Oekraine is beter in toom te houden dan Rusland/Chinaquote:Op woensdag 12 februari 2025 16:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
Niet bepaald. Je herdefinieert gewoon de grenzen. Dan kan Oekraine bij de EU; en dan kan de EU daar hun leger plaatsen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:39 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dit 'vredesplan' is kop in 't zand steken.
We hebben het over handel niet over 'in toom houden'.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:41 schreef zuchtje het volgende:
[..]
betrouwbaarheid. Oekraine is beter in toom te houden dan Rusland/China
Trump wil blijkbaar de uitkomst al bepalen. Heeft hij ook met Gaza gedaan. Gaza wordt van de VS,.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:40 schreef Ulx het volgende:
Echt volkomen bizar. Wat een bezopen idioot.
"Laten we gaan pokeren! Ik heb deze kaarten!"
Ok.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik keek waren audi's en bmw's mateloos populair in de VS, en lada's totaal niet.
Je doet net alsof het al gebeurd is. Iedereen kan wat roepen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Trump wil blijkbaar de uitkomst al bepalen. Heeft hij ook met Gaza gedaan. Gaza wordt van de VS,.
Hij dicteert en bepaalt inderdaad zaken.
Heel hard roepen op FOK! dat de VS het niet mag doen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:40 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Wat gaan ze doen dan? Als VS het niet wilt, dan houd het op....
Want? Hoezo kan de VS eenzijdig bepalen om bijv. art. 5 buiten werking te stellen?quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:40 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Nee hoor. Dan gaan Europese landen het gat dat de VS achterlaat zelf vullen. We zullen misschien wat verdragen over bepaalde wapens moeten opzeggen, maar soit.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:40 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
[..]
Correctie: dat probeert hij.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Trump wil blijkbaar de uitkomst al bepalen. Heeft hij ook met Gaza gedaan. Gaza wordt van de VS,.
Hij dicteert en bepaalt inderdaad zaken.
Ze kunnen als er een beroep wordt gedaan hun reet afvegen met het NAVO verdrag. Die mogelijkheid heeft elk lid.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Want? Hoezo kan de VS eenzijdig bepalen om bijv. art. 5 buiten werking te stellen?
Eens, maar dat is zijn management/leiderschap stijl blijkbaar.quote:
Dat kan. Maar ze kunnen niet voor de rest vd lidstaten bepalen wat die doen. En dat proberen ze nu wel te doenquote:Op woensdag 12 februari 2025 16:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze kunnen als er een beroep wordt gedaan hun reet afvegen met het NAVO verdrag. Die mogelijkheid heeft elk lid.
Dat nu groen licht ziet om Taiwan in te nemen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:45 schreef Discombobulate het volgende:
Sowieso is Europa niet heel belangrijk meer voor de VS op gebied van veiligheid. De komende 10-20 jaar wordt alles verschoven naar China.
Gewoon capitulatie dus. Lijkt me vrij onzinnig om te denken dat Oekrane daarmee akkoord gaat.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:41 schreef xzaz het volgende:
[..]
Niet bepaald. Je herdefinieert gewoon de grenzen. Dan kan Oekraine bij de EU; en dan kan de EU daar hun leger plaatsen.
Ja gewoon capitulatie; soms heb je verloren en moet je verder.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:46 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Gewoon capitulatie dus. Lijkt me vrij onzinnig om te denken dat Oekrane daarmee akkoord gaat.
Dat gaat een keer gebeuren, maar of ze nu groen licht zien kun je totaal niet zeggen. De VS heeft al toegegeven dat ze dan all out war gaan. Oekraine is niet een dusdanig belang voor de VS, dat wisten we voor de oorlog ook al wel.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:46 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat nu groen licht ziet om Taiwan in te nemen.
Oekraine kan dan alleen nog maar wat met ons (financieel) goedvinden.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:46 schreef RotatoR het volgende:
Gewoon capitulatie dus. Lijkt me vrij onzinnig om te denken dat Oekrane daarmee akkoord gaat.
en dat gaat amerika doen zonder europa. echt leuk zijn de bekende rusland trollen weer bezigquote:Op woensdag 12 februari 2025 16:45 schreef Discombobulate het volgende:
Sowieso is Europa niet heel belangrijk meer voor de VS op gebied van veiligheid. De komende 10-20 jaar wordt alles verschoven naar China.
Over kop in 't zand steken gesproken.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:46 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ja gewoon capitulatie; soms heb je verloren en moet je verder.
ps: Eigenlijk is het geen capitulatie maar een nieuw verdrag. Capitulatie is dacht ik volledige overgave.
We kunnen prima wat zonder de VS maar we moeten de koppen bij elkaar steken.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:49 schreef Discombobulate het volgende:
Maar wij kunnen zonder de VS ook niks, dus het wordt straks een chaos in die gedemilitariseerde zone.
We kunnen genoegquote:Op woensdag 12 februari 2025 16:49 schreef Discombobulate het volgende:
Maar wij kunnen zonder de VS ook niks, dus het wordt straks een chaos in die gedemilitariseerde zone.
1 augustus verdrag van huidige gebieden naar Ruslandquote:Op woensdag 12 februari 2025 16:50 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Over kop in 't zand steken gesproken.
Ja dat is dus nu net waar het niet lukt omdat "we" ond druk maken om bullshit die er nu even niet toe doetquote:
We hebben minimaal 200.000 soldaten nodig h. Minimaal. Heb je de prognose gezien van wat we eventueel kwijt kunnen?quote:
En als er Nederlanders, Britten of Fransen door de Russen worden kapot geschoten valt dit niet onder NAVO artikelquote:Op woensdag 12 februari 2025 16:49 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ga je nu al vertellen: gaat niet gebeuren.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:54 schreef Tengano het volgende:
Willen we dat? Is dat het ons waard?
Hoe kom je erbij dat wij niks kunnen?quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:49 schreef Discombobulate het volgende:
Boekestijn en de Wijk van de afgelopen drie jaar. En het is gewoon een feit dat we defensie kapot bezuinigd hebben.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat wij niks kunnen?
Ja, sad but true.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En als er Nederlanders, Britten of Fransen door de Russen worden kapot geschoten valt dit niet onder NAVO artikel
5. Dat hebben onze Amerikaanse 'vrienden' nog wel even benadrukt.
Eh, wat?quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:54 schreef Tengano het volgende:
Als de EU wel doorzet en wij worden initiatiefnemer, dan gaat dat ook consequenties hebben voor allerlei leidingen in de onze terretoriale wateren die het dan ineens niet meer doen. Of banksystemen, enrgiecentrales of watervoorzieningen die ineens uitvallen, etc.
Dat kunnen ze helemaal niet eenzijdig bepalen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
En als er Nederlanders, Britten of Fransen door de Russen worden kapot geschoten valt dit niet onder NAVO artikel
5. Dat hebben onze Amerikaanse 'vrienden' nog wel even benadrukt.
Waar moet men mee akkoord gaan?quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:57 schreef havanagila het volgende:
Mag toch hopen dat EU leiders en Oekrane hier niet meer akkoord gaan, wat een bullshit.
Hopen dat dit weer zo'n move van Trump is om elders z'n zin te krijgen.
Ik vind de miljardenrekening van nu te prefereren boven de morele en nog meer miljardenrekening in de toekomst.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Oekraine kan dan alleen nog maar wat met ons (financieel) goedvinden.
Het gaat nu dus van de EU afhangen hoe dit afloopt. Laten we dit gebeuren of niet.
Maar de rekening komt dus wel bij ons te liggen en dat zal bepalend worden voor het besluit wat genomen zal worden.
Jawel, want we zitten daar niet in NAVO verband, maar juist als aparte EU landen met een coalition of the willing. Juridisch gaat dat allemaal nog wel vastgezet worden. Geen artikel 5.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kunnen ze helemaal niet eenzijdig bepalen.
We hebben allang gentervenieerd. En terecht.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:54 schreef Tengano het volgende:
Als de EU wel doorzet en wij worden initiatiefnemer, dan gaat dat ook consequenties hebben voor allerlei leidingen in de onze terretoriale wateren die het dan ineens niet meer doen. Of banksystemen, enrgiecentrales of watervoorzieningen die ineens uitvallen, etc.
Willen we dat? Is dat het ons waard?
Zijn we uberhaupt al bereid om te intervenieren in een vechtpartij die zich voordoet op straat. Spring jij er dan tussen als iemand door een groepje jongelingen in elkaar getrapt wordt?
The best war is the war that never happened.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
We hebben allang gentervenieerd. En terecht.
En verder: whut?
De VS kan dat niet eenzijdig bepalen. En wel meer dingen die ze vandaag roepen niet.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jawel, want we zitten daar niet in NAVO verband, maar juist als aparte EU landen met een coalition of the willing. Juridisch gaat dat allemaal nog wel vastgezet worden. Geen artikel 5.
Oneens.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
The best war is the war that never happened.
We gaan daar niet in NAVO verband zitten.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De VS kan dat niet eenzijdig bepalen. En wel meer dingen die ze vandaag roepen niet.
Het was allang voorzien dat dit het standpunt was van de, destijds, toekomstige regering Trump. Niks verrassends aan. Wel achterlijk natuurlijk om Putin een cadeautje met een strik erom te geven en tijd om te hergroeperen om zijn grenzen over een tijdje nog wat verder uit te breiden, onder het mom van "diplomatieke oplossing", wat het in zijn geheel niet is.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:57 schreef havanagila het volgende:
Mag toch hopen dat EU leiders en Oekrane hier niet meer akkoord gaan, wat een bullshit.
Hopen dat dit weer zo'n move van Trump is om elders z'n zin te krijgen.
Waarvoor zijn die 200k soldaten nodig?quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:54 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
We hebben minimaal 200.000 soldaten nodig h. Minimaal. Heb je de prognose gezien van wat we eventueel kwijt kunnen?
Ja, we kunnen de boel radicaal omgooien, maar denk je dat dat realistisch is met al die bureaucratie en democratische rompslomp in EU landen?
quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat is de reactie van Rusland hierop?
Wie gaat waar niet in NAVO-verband zitten?quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
We gaan daar niet in NAVO verband zitten.
quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Lijkt me ook. Consequentie is dat een aantal landen dan iets ter vervanging van de B61 zal willen. Dus of Frankrijk neemt dat over, of die landen bouwen zelf zo'n wapen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar goed, dan stap de VS toch lekker uit de NAVO? Dat is wat Trump en Hegseth al tijden willen (of i.i.g. roepen)..
Doe eens een gokje...quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Stellen dat het e.e.a. niet realistisch is, is niet hetzelfde als dat oekraine nu ineens moet erkennen dat die gebieden van rus zijn.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:04 schreef Knipoogje het volgende:
Het enige lichtpuntje is dat de afgezant expliciet zegt 'niet terug naar de grenzen van voor 2014'. Dat kan ook zomaar betekenen dat Oekraine de Krim definitief moet opgeven, maar de Donbass terug zou kunnen krijgen.
Ik zie geen lichtpuntjes.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:04 schreef Knipoogje het volgende:
Het enige lichtpuntje is dat de afgezant expliciet zegt 'niet terug naar de grenzen van voor 2014'. Dat kan ook zomaar betekenen dat Oekraine de Krim definitief moet opgeven, maar de Donbass terug zou kunnen krijgen.
Om de potentile gedemilitariseerde zone van 1400 kilometer te bewaken die mogelijkerwijs gaat komen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarvoor zijn die 200k soldaten nodig?
Laten we even NIET doen alsof wat de VS wil een voldongen feit is. Dank u.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Om de potentile gedemilitariseerde zone van 1400 kilometer te bewaken die mogelijkerwijs gaat komen.
Dit dacht oik ook. krimm naar rusland, Oekraine de rest en straks wordt oekraine na isreal de hoogste militaire zone in de wereld en volledig anti rusland. Nee dit is efht een win win voor rusland.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:04 schreef Knipoogje het volgende:
Wat wil je dan, hoe zie je het voor je? Een DMZ bewaakt door Europese troepen lijkt me het minst nadelig.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Laten we even NIET doen alsof wat de VS wil een voldongen feit is. Dank u.
Voor wie? En waarom?quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat wil je dan, hoe zie je het voor je? Een DMZ bewaakt door Europese troepen lijkt me het minst nadelig.
Als je grootaandeelhouder bent en je jezelf al die jaren wel aan je verplichtingen hebt gehouden itt de rest dan heb je idd net wat meer in de melk te brokkelen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar de VS komt even bepalen hoe iedereen zich moet gedragen, alsof ze de scheidsrechter en CEO van de NAVO zijn.
Dit klopt toch niet?
Dan blijft er van de NAVO weinig over. De kracht van de NAVO is vooral het Amerikaanse leger.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar goed, dan stapt de VS toch lekker uit de NAVO? Dat is wat Trump en Hegseth al tijden willen (of i.i.g. roepen)..
Deze oorlog is voor Rusland een gigantische afgang geweest. Men heeft enorme verliezen geleden, het leger bleek het met allerlei oud materiaal te moeten en gaat bovendien hele vervelende gevolgen voor de Russische economie hebben.quote:
Dat kunnen zij wel denken, maar zo werkt het dus niet.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je grootaandeelhouder bent en je jezelf al die jaren wel aan je verplichtingen hebt gehouden itt de rest dan heb je idd net wat meer in de melk te brokkelen.
Denk dat dat relatief meevalt. Anyway: ze willen toch al niet meer (roepen Trump en Hegseth al even), stap er dan gewoon uit.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dan blijft er van de NAVO weinig over. De kracht van de NAVO is vooral het Amerikaanse leger.
[..]
Deze oorlog is voor Rusland een gigantische afgang geweest. Men heeft enorme verliezen geleden, het leger bleek het met allerlei oud materiaal te moeten en gaat bovendien hele vervelende gevolgen voor de Russische economie hebben.
NAVO betekent niet dat je buiten NAVO gebied militair mag opereren en dan nog steeds op dezelfde vangnetten kunt rekenen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kunnen zij wel denken, maar zo werkt het dus niet.
Dat vind ik te makkelijk gesteld.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je grootaandeelhouder bent en je jezelf al die jaren wel aan je verplichtingen hebt gehouden itt de rest dan heb je idd net wat meer in de melk te brokkelen.
Heb je de post waar ik op reageerde wel gelezen?quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
NAVO betekent niet dat je buiten NAVO gebied militair mag opereren en dan nog steeds op dezelfde vangnetten kunt rekenen.
Als ik het goed heb, deze. Maar daar is toch helemaal geen sprake van?quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb je de post waar ik op reageerde wel gelezen?
quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit klopt toch niet?
Nee, ik reageerde hier op:quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als ik het goed heb, deze. Maar daar is toch helemaal geen sprake van?
[..]
quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat betreft het Oekrane dossier heeft Europa anders gewoon geleverd en meer dan Amerika.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom hadden mensen gedacht dat Trump wel troepen gaaat sturen als zelf Biden dit niet wilde?quote:
Die analogie ga ik niet op in, maar NAVO garanties strekken zich niet uit tot overal waar je militair opereert. Dat mogen individuele landen doen, die garanties in zo'n geval erkennen, maar dat hoeven ze niet.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, ik reageerde hier op:
[..]
Zelfs Biden? Die gozer blonk uit in terughoudendheid, weifelen en angstig zijn. Joh, die had nog gedacht dat het een escalatie zou zijn om een Amerikaanse Hotdogstand naar het front te sturen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:56 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Waarom hadden mensen gedacht dat Trump wel troepen gaaat sturen als zelf Biden dit niet wilde?
En daarom moet er dus een oplossing voor het Europese Russenprobleem te komen; de Europese veiligheid is alleen gegarandeerd wanneer Europa gederussificeerd wordt. Deporteren naar hun geliefde moederland dus.quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:36 schreef Frutsel het volgende:
Hopelijk gaan de Fransen en Engelsen wat nukes geven aan de Oekraine om de veiligheidsgaranties te kunnen geven.
Dit gaat anders nooit goed eindigen... ook niet voor de Baltische Staten, Transnistrie. Moldavi... daar begint het gesteggel gewoon opnieuw en binnen tien jaar zit daar ook een zogenaamde "Russische meerderheid die door Rusland beschermd moet worden"
Handelsboycot komende 10 jaar in stand houden en verder uitbreiden. Oprotten met alles wat Russisch is.
Tenzij gebieden teruggegeven worden.
Je kon ook wel aan je water aanvoelen dat Trump Oekrane zou laten stikken zodra hij de kans had.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:56 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Waarom hadden mensen gedacht dat Trump wel troepen gaaat sturen als zelf Biden dit niet wilde?
Landen moeten sowieso zorgen dat ze kernwapens hebben want als je in conflict komt met een nucleaire macht ben je min of meer op jezelf aangewezen. Dat toont deze oorlog goed aan.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:55 schreef skysherrif het volgende:
Ik hoop dat Oekraine in het geheim bezig is met haar eigen nucleaire arsenaal.
Zou me eigenlijk verbazen als dat niet zo is.
Met die sabotage van dat gloednieuwe duitse schip, lijkt me dat idd meer dan ooit een ding.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:00 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
En daarom moet er dus een oplossing voor het Europese Russenprobleem te komen; de Europese veiligheid is alleen gegarandeerd wanneer Europa gederussificeerd wordt. Deporteren naar hun geliefde moederland dus.
En Poetin dus ook. Ik zie toch liever dat Poetin nu definitief tegen de vlakte gaat. Scheelt later toch heel veel doden.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:39 schreef Nexum het volgende:
Ja dit is ruk voor Oekrane maar een lichtpuntje is dat als de oorlog beindigd wordt, er meer tijd is voor Europese landen om zich voor te bereiden op een eventuele tweede dreiging van Putin.
Dit.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:24 schreef Haags het volgende:
Nu is de godwin wel terecht.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:33 schreef TweedeKlum het volgende:
Dus de VS willen Mnchen 1938 gewoon over doen...
Wat een idioten, een agressor belonen is oliedom.
Mijn zelfs Biden sloeg op het feit, dat er constant geroepen werd, Trump gooit Oekriane onder de bus, maar dit gebeurt nog steeds niet sterker nog. Ze lijken meer te willen gaan steunen om de soevereiniteit van langdurig te creeren. Dit betekend dus dat Rusland zijn eis tot demilitairizeren van Oekraine, niet gaat gebeuren. Sterker nog ze stellen een leger macht voor te mobiliseren, zonder de amerikanen, dat dan wel.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:59 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zelfs Biden? Die gozer blonk uit in terughoudendheid, weifelen en angstig zijn. Joh, die had nog gedacht dat het een escalatie zou zijn om een Amerikaanse Hotdogstand naar het front te sturen.
Ik denk dat niemand dacht dat Trump troepen zou sturen? Volgens mij was het wel algemeen bekend dat Trump wilde dat Rusland de oorlog zou "winnen" gezien zijn uitlatingen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:56 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Alllllllemaaaal met het verhaal 'vs helpt ons wel'quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Boekestijn en de Wijk van de afgelopen drie jaar. En het is gewoon een feit dat we defensie kapot bezuinigd hebben.
De dood of de gladiolen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:55 schreef skysherrif het volgende:
Ik hoop dat Oekraine in het geheim bezig is met haar eigen nucleaire arsenaal.
Zou me eigenlijk verbazen als dat niet zo is.
Hij werd uitgelachen maar kaartte wel aan dat we met allemaal inferieure shit zitten bij defensie.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Kom op, laten we allemaal naar de russische grens toe gaan en allemaal PANG!! PANG!! roepen!!!!
[ afbeelding ]
Als Poetin zo graag vrede wil kan Poetin dat toch binnen een minuut regelen? Of snapt trumpkneus dat niet?quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:02 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
man man man man man
Door op te rotten uit ukraine.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als Poetin zo graag vrede wil kan Poetin dat toch binnen een minuut regelen? Of snapt trumpkneus dat niet?
Lastige is trump wil niet, maar Oekraine heeft een deel van rusland in handen en zoals nu eruit ziet kan Rusland dit niet zelfstandig terug winnen, als ze niet hun oekraine front opofferen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand dacht dat Trump troepen zou sturen? Volgens mij was het wel algemeen bekend dat Trump wilde dat Rusland de oorlog zou "winnen" gezien zijn uitlatingen.
Het aantal knikkers bepaalt de macht, simpel zat. En laten we wel wezen, Nederland dook in 1993 al onder de twee procent, pas dik 30 jaar later hebben we ons been bijgetrokken...quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:55 schreef Richestorags het volgende:
Wat betreft het Oekrane dossier heeft Europa anders gewoon geleverd en meer dan Amerika.
Oekraine is geen NATO lid dus de inval ansich was per definitie geen NATO feestje als in artikel 5 oid. Het gaat erom wat de NATO gaat doen als er wel een NATO lid wordt aangevallen, 1 van de baltische staten bv. En dan is het europese NATO smaldeel wel degelijk van belang, dan telt de slagkracht wel.quote:Laten we het zo zeggen: als Europa na Georgi weer was begonnen met de 2% norm aan te houden, had dat de calculus van Rusland veranderd? Dat is echt te betwijfelen.
Poetin heeft erop gegokt dat niemand troepen zou sturen (correct) en dat men Oekrane zou laten vallen (incorrect). Daarnaast heeft hij erop gegokt dat hij met een Blitzkrieg Kiev kon overnemen of belegeren en er een regeringswissel zou komen nog voordat er hulp komen (gefaald). Als men Oekrane toch al zou laten vallen en hij Kiev al had ingenomen / belegerd voordat er hulp kwam, had een groter leger van Europa ook niet uitgemaakt.
Iedereen die de afgelopen 15 jaar een beetje had opgelet had kunnen zien dat de VS hun aandacht naar China aan het verleggen is.quote:Wat niet wegneemt dat er 500 andere redenen zijn waarom de bezuinigingen WEL dom zijn maar ik betwijfel nu net of dat hier nou wel helemaal op gaat.
quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:02 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
man man man man man
Valt wel mee hoor. Wat defensie heeft is helemaal geen “inferieure shit”. Het is meer zo dat bepaalde wapensystemen wegbezuinigd zijn, juist die systemen die vuurkracht opleverden.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hij werd uitgelachen maar kaartte wel aan dat we met allemaal inferieure shit zitten bij defensie.
Zie nu hoe terecht het is.
Maarja, hem uitlachen om zn pakkie is belangrijker dan op de inhoud ingaan natuurlijk. Staat leuk bij je vriendjes enzo.
tuurlijk wel (hoop ik) maar lijkt dus dat Poetin steeds meer begint in te dammen.....quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als Poetin zo graag vrede wil kan Poetin dat toch binnen een minuut regelen? Of snapt trumpkneus dat niet?
quote:Op woensdag 12 februari 2025 15:42 schreef Tengano het volgende:
Je zou ook kunnen zeggen dat Trump de goede band met Poetin wil aanhalen en daarvoor Oekraine offert en de EU en de NAVO even op zijn plaats zet.
Vooral Trump en Poetin halen hier voordeel uit, de rest niet.
Lijkt me dat de VS daar vanaf nu alleen in staat. Nederland moet gewoon weer chipmachines aan China gaan leveren.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Iedereen die de afgelopen 15 jaar een beetje had opgelet had kunnen zien dat de VS hun aandacht naar China aan het verleggen is.
Dit laatste geloof je zelf niet eens.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:17 schreef Ulx het volgende:
Alleen gaat Oekraine niet weg uit Koersk, ik zie ze eerder meer stukken Rusland innemen.
Dat is wel een ding.
Vooralsnog roept hij slechts vanalles. Dus dat kun je prima zeggen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:18 schreef Tengano het volgende:
Je kan zeggen wat je wil, maar die man zit niet stil.
#Trump
Trump heeeft niks te willen in dit. want eu geeft meer steun. Hij kan alleen de steun uit de vs terug trekken, en dat hij niet.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:15 schreef Tengano het volgende:
Volgens mij klopt dit dus gewoon.
[..]
Wanneer schoppen die Russische kameelrijders ze dan uit Koersk?quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:19 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Dit laatste geloof je zelf niet eens.
Zonder de VS stelt het europese deel van de NATO militair gezien niet heel veel voor. Dat kunnen we niet leuk vinden maar zo liggen de kaarten nou eenmaal op tafel en dat heeft vnl te maken met de defensie industrie.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:20 schreef Korenfok het volgende:
Trump heeeft niks te willen in dit. want eu geeft meer steun. Hij kan alleen de steun uit de vs terug trekken, en dat hij niet.
De Amerikanen schijnen vooral een probleem met de houding van Duitsland te hebben en daar is wel wat voor te zeggen; het land heeft zijn verdediging vrijwel volledig aan de VS uitbesteed, heeft decennialang tegen alle waarschuwingen in massaal Russisch gas afgenomen en daar zijn hele economie op gebaseerd. Nu staat het land door zijn eigen domme beslissingen dan ook op instorten.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:22 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Echt, waarom Trump c.s. zo'n hekel hebben aan Europa is me een raadsel. Waarschijnlijk doen we het in de ogen van de dictators te goed ofzo. Iets beters kan ik niet bedenken.
Die wacht op nieuwe orders van Trump.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:26 schreef Tengano het volgende:
Iemand nog iets van ene Mark Rutte gehoord?
[ afbeelding ]
Mijn punt. Dus als VS wil dat Europa legers gaat installeren in Oekraine, vervolgens VS trekt uit dit contentent is geweeon een zeer domme move. En gaat dus niet gebeuren.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zonder de VS stelt het europese deel van de NATO militair gezien niet heel veel voor. Dat kunnen we niet leuk vinden maar zo liggen de kaarten nou eenmaal op tafel en dat heeft vnl te maken met de defensie industrie.
Je verwacht niet dat de secgen eerst gaat bekijken wat de mogelijke implicaties zijn om daar zijn woorden aan te wegen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:26 schreef Tengano het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom denk je dat hij 2% van het BNP niet genoeg vond?quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:26 schreef Tengano het volgende:
Vergeleken met Rusland's leger anno nu?quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zonder de VS stelt het europese deel van de NATO militair gezien niet heel veel voor. Dat kunnen we niet leuk vinden maar zo liggen de kaarten nou eenmaal op tafel en dat heeft vnl te maken met de defensie industrie.
Ahhhh, je was me voor.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:26 schreef Tengano het volgende:
[ afbeelding ]
Misschien maar beter ook. Laat het stof maar even neer dwarrelen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:29 schreef MissButterflyy het volgende:
En de reactie van Marc Rutte???
Hij is zo stil…
Schreeuwen dat er meer geld naar defensie moet en we ons moeten voorbereiden op oorlog.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien maar beter ook.
Toch is Mark wel een strateeg en zal hij de tijd nemen om met de middelen die hij heeft toch nog een slimme move te maken. Eigenlijk mag je nu best blij zijn dat hij daar zit.
Omdat die landen niet in handelsbetrekkingen, maar in geopolitieke macht en invloedssferen, genteresseerd zijn. Iedereen mag zijn eigen mening hebben, maar ik persoonlijk heb niet zo'n zin om binnen de invloedssfeer van 140 miljoen onderontwikkelde en misdadige zuiplappen te leven.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
De NATO minus de VS (en Canada zie ik ook geen troepen leveren) zal er nog een zware dobber aan hebben. Het komt vnl op voortzettingsvermogen aan. Waarom dacht je dat Tuinman minstens 100.000 pax wil? Niet omdat het een mooi afgerond aantal is maar omdat er na een tegenstoot geconsolideerd moet worden.quote:
Kijkquote:
Hoe zit het zonder de VS eigenlijk met inlichtingen? Ze hebben bij mijn weten ook veruit de meeste satellieten e.d. Hebben Nederland en/of andere bondgenoten ook zulke zaken?quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
De NATO minus de VS (en Canada zie ik ook geen troepen leveren) zal er nog een zware dobber aan hebben. Het komt vnl op voortzettingsvermogen aan. Waarom dacht je dat Tuinman minstens 100.000 pax wil? Niet omdat het een mooi afgerond aantal is maar omdat er na een tegenstoot geconsolideerd moet worden.
Als we Oekrane niet laten vallen hebben die een paar honderdduizend battle-hardened soldaten die je bij het NAVO totaal mag telken.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
De NATO zal er nog een zware dobber aan hebben. En dan komt het vnl op voortzettingsvermogen aan. Waarom dacht je dat Tuinman minstens 100.000 pax wil? Niet omdat het een mooi afgerond aantal is maar omdat er na een tegenstoot geconsolideerd moet worden.
Die vechten daar al.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:41 schreef DrDentz het volgende:
Mensen met Oekrane vlaggetjes in hun BlueSky bio naar het front sturen om de bezette gebieden terug te veroveren, is dat een goed idee?
Ik begin het wel steeds serieuzer te overwegenquote:Op woensdag 12 februari 2025 18:41 schreef DrDentz het volgende:
Mensen met Oekrane vlaggetjes in hun BlueSky bio naar het front sturen om de bezette gebieden terug te veroveren, is dat een goed idee?
Ik ben groot voorstander van zelfstandige kernwapenarsenalen van o.a. Nederland, Duitsland, Spanje, Itali en de Scandinavische landen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Consequentie is dat een aantal landen dan iets ter vervanging van de B61 zal willen. Dus of Frankrijk neemt dat over, of die landen bouwen zelf zo'n wapen.
How about sending our own Fok! Knokploegquote:Op woensdag 12 februari 2025 18:39 schreef Ulx het volgende:
Als we Oekrane niet laten vallen hebben die een paar honderdduizend battle-hardened soldaten die je bij het NAVO totaal mag telken.
(En laten we ze vallen dwingt Rusland ze gewoon hun leger in. Standaard procedure in dat land. Dus dat is een slecht idee.)
Dus ik denk dat je te negatief bent.
Je zit alleen wel met een regering die niet regeert.
In dat kader, moeten we Trumpaanhangers naar het front sturen als Rusland hergroepeert en over een paar jaar de klus afmaakt?quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:41 schreef DrDentz het volgende:
Hoi. Waarom wekt dat zoveel afkeer op bij je?quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:41 schreef DrDentz het volgende:
We kunnen concluderen dat Rusland heeft gewonnen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:05 schreef Perrin het volgende:
Aan Amerikanen heb je helaas niks meer als bondgenoten.
Nee joh, maar dit is wel even een meevaller voor ze.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We kunnen concluderen dat Rusland heeft gewonnen.
Ja, dikke win inderdaad. Van 3 daagse SMO naar een vredesakkoord die er zonder malloot als Trump nooit was gekomen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
juist niet.....quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee want Trump aanhangers verdedigen alleen de grens van Amerika en Oekrane interesseert ze nietquote:Op woensdag 12 februari 2025 18:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
In dat kader, moeten we Trumpaanhangers naar het front sturen als Rusland hergroepeert en over een paar jaar de klus afmaakt?
NRCquote:Trump na belgesprek met Poetin: ‘Onderhandelingen over vrede Oekrane beginnen onmiddellijk’
De Amerikaanse president Donald Trump heeft woensdag „bijna anderhalf uur” gebeld met de Russische president Vladimir Poetin. In die tijd hebben ze afgesproken dat „onze respectievelijke delegaties onmiddellijk de onderhandelingen zullen starten” over een einde aan de oorlog in Oekrane, meldt Trump op zijn eigen sociale media-platform Truth Social.
Het Kremlin heeft het plaatsvinden van het gesprek bevestigd via Russisch staatspersbureau TASS.
Trump en Poetin willen „nauw samenwerken” en zullen elkaar bezoeken, schrijft Trump. Het Kremlin schrijft dat Poetin zijn ambtsgenoot heeft uitgenodigd in Moskou. Maar, schrijft Trump, „we beginnen met het bellen van president Zelenskiy van Oekrane om hem op de hoogte te stellen van het gesprek, iets wat ik nu ga doen”.
Wanneer Zelensky het vliegtuig pakt richting Polen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wanneer schoppen die Russische kameelrijders ze dan uit Koersk?
Trump staat er om bekend dat ie geen rapporten leest, geen inhoudelijke kennis heeft, jammer genoeg. Anders had ie misschien even nagedacht.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
NRC
Trump benaderd dit echt te veel als een zakenman…
Te veel ten opzichte van wat?quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:57 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
NRC
Trump benaderd dit echt te veel als een zakenman…
Ja dat eindeloze 'nadenken' en niet handelen van de Europeanen, dat kennen we ja.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:59 schreef havanagila het volgende:
[..]
Trump staat er om bekend dat ie geen rapporten leest, geen inhoudelijke kennis heeft, jammer genoeg. Anders had ie misschien even nagedacht.
Wanneer het Russische ambassadepersoneel een kogel door hun kankerkop krijgt.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:58 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Wanneer Zelensky het vliegtuig pakt richting Polen.
Als pasen en Pinksteren op 1 dag vallen dus.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:58 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Wanneer Zelensky het vliegtuig pakt richting Polen.
We mogen vooral de Duitsers - en dan vooral de pro-Russische Schrder en de zich nog altijd van geen kwaad bewuste Merkel - met hun profiteursmentaliteit danken voor de anti-Europese houding van de Amerikanen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 17:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zeg, doe eens normaal.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:01 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Wanneer het Russische ambassadepersoneel een kogel door hun kankerkop krijgt.
Jawel, alleen niet zoveel als de VS natuurlijk. En gelukkig zitten het VK en CAN in de FVEYs maar als de VS het niet REL to NATO oid maakt kan FVEY intel niet gedeeld worden met ons/NATO.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe zit het zonder de VS eigenlijk met inlichtingen? Ze hebben bij mijn weten ook veruit de meeste satellieten e.d. Hebben Nederland en/of andere bondgenoten ook zulke zaken?
Wij Javanen hebben onze 'kolonies' nog hoorquote:Op woensdag 12 februari 2025 18:38 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Daar hebben we onze derdewereldlander weer, nog altijd zuur vanwege de koloniale tijd.
Dat is the art of the deal.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:38 schreef capricia het volgende:
Dat is the art of the deal.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:38 schreef capricia het volgende:
Omdat dat waardeloze ondemocratische kut landen zijn.quote:Op woensdag 12 februari 2025 16:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
Duh. Hopen dat die MAGA/Socialmediabubbel mongooltjes doorkrijgen wie ze op de troon gehesen hebben..quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:04 schreef Tengano het volgende:
De hele wereld staat op z'n kop sinds die man weer terug is
Ik verwacht het eerlijk gezegd juist wel, daar zorgen X en Meta wel voor.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:04 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd wat dit voor gevolgen gaat hebben voor de verkiezingen in Duitsland binnenkort.
Misschien toch niet zo’n monsterzege voor FVD.
Je bedoelt denk ik AfD?quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:04 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd wat dit voor gevolgen gaat hebben voor de verkiezingen in Duitsland binnenkort.
Oekraine zal zijn krijgsmacht harder nodig hebben in eigen land. Of denk je dat Rusland op magische wijze verdwijnt?quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als we Oekrane niet laten vallen hebben die een paar honderdduizend battle-hardened soldaten die je bij het NAVO totaal mag telken.
(En laten we ze vallen dwingt Rusland ze gewoon hun leger in. Standaard procedure in dat land. Dus dat is een slecht idee.)
Dus ik denk dat je te negatief bent.
Je zit alleen wel met een regering die niet regeert.
Heeft Thierry ook een Duitse tak tegenwoordig?quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:04 schreef MissButterflyy het volgende:
Haha wat? De Amerikanen haalden ons rond 40-45 ook maar al te graag uit de smeulende hopen Europa om ons lekker voor eigen financile gewin aan de borst te nemen.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:02 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
We mogen vooral de Duitsers - en dan vooral de pro-Russische Schrder en de zich nog altijd van geen kwaad bewuste Merkel - met hun profiteursmentaliteit danken voor de anti-Europese houding van de Amerikanen.
Het is de hoogste tijd om op te rotten ui Papua inderdaad. Indonesi heeft daar echt helemaal niks te zoeken.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:04 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Wij Javanen hebben onze 'kolonies' nog hoor
Dat zijn neven van hem.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:07 schreef DrDentz het volgende:
Heeft Thierry ook een Duitse tak tegenwoordig?
Start er een draadje over. Best een interessante discussie.quote:Op woensdag 12 februari 2025 19:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is de hoogste tijd om op te rotten ui Papua inderdaad. Indonesi heeft daar echt helemaal niks te zoeken.
Meh, zal wel los lopen. ~20% is een hoop, maar kun je wel omheen als je wilt.quote:
Sad but true. Zelfs als Oekrane niet het grondgebied officieel afstaat en er een wapenstilstand wordt afgekondigd, met de huidige linies bevroren, dan nog hebben de Russen na 2014, dus weer met deze oorlog stukken van Oekrane afgesnoept.quote:Op woensdag 12 februari 2025 18:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oei hier valt even veel op zijn plaats zegquote:Op woensdag 12 februari 2025 19:04 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Wij Javanen hebben onze 'kolonies' nog hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |