abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216652429
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 15:36 schreef Frutsel het volgende:
Hopelijk gaan de Fransen en Engelsen wat nukes geven aan de Oekraine om de veiligheidsgaranties te kunnen geven.

Dit gaat anders nooit goed eindigen... ook niet voor de Baltische Staten, Transnistrie. Moldavië... daar begint het gesteggel gewoon opnieuw en binnen tien jaar zit daar ook een zogenaamde "Russische meerderheid die door Rusland beschermd moet worden"

Handelsboycot komende 10 jaar in stand houden en verder uitbreiden. Oprotten met alles wat Russisch is.

Tenzij gebieden teruggegeven worden.
En daarom moet er dus een oplossing voor het Europese Russenprobleem te komen; de Europese veiligheid is alleen gegarandeerd wanneer Europa gederussificeerd wordt. Deporteren naar hun geliefde moederland dus.
  Moderator woensdag 12 februari 2025 @ 18:00:30 #202
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216652430
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 17:56 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Waarom hadden mensen gedacht dat Trump wel troepen gaaat sturen als zelf Biden dit niet wilde?
Je kon ook wel aan je water aanvoelen dat Trump Oekraïne zou laten stikken zodra hij de kans had.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_216652442
quote:
7s.gif Op woensdag 12 februari 2025 17:55 schreef skysherrif het volgende:
Ik hoop dat Oekraine in het geheim bezig is met haar eigen nucleaire arsenaal.

Zou me eigenlijk verbazen als dat niet zo is.
Landen moeten sowieso zorgen dat ze kernwapens hebben want als je in conflict komt met een nucleaire macht ben je min of meer op jezelf aangewezen. Dat toont deze oorlog goed aan.

Is wel even andere koek dan tegenover wat haatbaarden in het midden oosten staan.
pi_216652457
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 18:00 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
En daarom moet er dus een oplossing voor het Europese Russenprobleem te komen; de Europese veiligheid is alleen gegarandeerd wanneer Europa gederussificeerd wordt. Deporteren naar hun geliefde moederland dus.
Met die sabotage van dat gloednieuwe duitse schip, lijkt me dat idd meer dan ooit een ding.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_216652465

man man man man man
pi_216652491
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 17:39 schreef Nexum het volgende:
Ja dit is ruk voor Oekraïne maar een lichtpuntje is dat als de oorlog beëindigd wordt, er meer tijd is voor Europese landen om zich voor te bereiden op een eventuele tweede dreiging van Putin.
En Poetin dus ook. Ik zie toch liever dat Poetin nu definitief tegen de vlakte gaat. Scheelt later toch heel veel doden.
pi_216652508
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 16:24 schreef Haags het volgende:
Tyfus Amerika. Ze hoeven maar 1 ding te doen en dat is dat hele aanwezige Russische schrootzooitje in Oost-Oekraine te reduceren tot as.
Dit.

Nu geven ze putin een complete hand en indirect een vrijbrief om hetzelfde te gaan doen in alle landen om hun heen. Ze zien dat het werkt immers.

En ukraine is ten dode opgeschreven. Garanties van rusland zijn geen moer waard. Dit gaat tot nog meer instabiliteit leiden in de wereld.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 12 februari 2025 @ 18:05:19 #208
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_216652511
Aan Amerikanen heb je helaas niks meer als bondgenoten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_216652512
Die Ab Gietelink is een volslagen Poetinpijper. https://www.bing.com/vide(...)11efa8f5bfff94af4e05
pi_216652518
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 16:33 schreef TweedeKlum het volgende:
Dus de VS willen München 1938 gewoon over doen...

Wat een idioten, een agressor belonen is oliedom.
Nu is de godwin wel terecht.
1947-2016
pi_216652533
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 17:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Zelfs Biden? Die gozer blonk uit in terughoudendheid, weifelen en angstig zijn. Joh, die had nog gedacht dat het een escalatie zou zijn om een Amerikaanse Hotdogstand naar het front te sturen.
Mijn zelfs Biden sloeg op het feit, dat er constant geroepen werd, Trump gooit Oekriane onder de bus, maar dit gebeurt nog steeds niet sterker nog. Ze lijken meer te willen gaan steunen om de soevereiniteit van langdurig te creeren. Dit betekend dus dat Rusland zijn eis tot demilitairizeren van Oekraine, niet gaat gebeuren. Sterker nog ze stellen een leger macht voor te mobiliseren, zonder de amerikanen, dat dan wel.
pi_216652537
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 17:56 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Waarom hadden mensen gedacht dat Trump wel troepen gaaat sturen als zelf Biden dit niet wilde?
Ik denk dat niemand dacht dat Trump troepen zou sturen? Volgens mij was het wel algemeen bekend dat Trump wilde dat Rusland de oorlog zou "winnen" gezien zijn uitlatingen.
pi_216652559
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 16:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Boekestijn en de Wijk van de afgelopen drie jaar. En het is gewoon een feit dat we defensie kapot bezuinigd hebben.
Alllllllemaaaal met het verhaal 'vs helpt ons wel'

Yeah, right.
1947-2016
  woensdag 12 februari 2025 @ 18:08:53 #214
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216652563
quote:
7s.gif Op woensdag 12 februari 2025 17:55 schreef skysherrif het volgende:
Ik hoop dat Oekraine in het geheim bezig is met haar eigen nucleaire arsenaal.

Zou me eigenlijk verbazen als dat niet zo is.
De dood of de gladiolen.
pi_216652570
quote:
99s.gif Op woensdag 12 februari 2025 17:00 schreef Tengano het volgende:

[..]
Kom op, laten we allemaal naar de russische grens toe gaan en allemaal PANG!! PANG!! roepen!!!!

[ afbeelding ]
Hij werd uitgelachen maar kaartte wel aan dat we met allemaal inferieure shit zitten bij defensie.
Zie nu hoe terecht het is.

Maarja, hem uitlachen om zn pakkie is belangrijker dan op de inhoud ingaan natuurlijk. Staat leuk bij je vriendjes enzo.
1947-2016
  Moderator woensdag 12 februari 2025 @ 18:09:27 #216
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216652571
quote:
7s.gif Op woensdag 12 februari 2025 18:02 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

man man man man man
Als Poetin zo graag vrede wil kan Poetin dat toch binnen een minuut regelen? Of snapt trumpkneus dat niet?
pi_216652578
quote:
15s.gif Op woensdag 12 februari 2025 18:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Als Poetin zo graag vrede wil kan Poetin dat toch binnen een minuut regelen? Of snapt trumpkneus dat niet?
Door op te rotten uit ukraine.
1947-2016
pi_216652581
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 18:06 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ik denk dat niemand dacht dat Trump troepen zou sturen? Volgens mij was het wel algemeen bekend dat Trump wilde dat Rusland de oorlog zou "winnen" gezien zijn uitlatingen.
Lastige is trump wil niet, maar Oekraine heeft een deel van rusland in handen en zoals nu eruit ziet kan Rusland dit niet zelfstandig terug winnen, als ze niet hun oekraine front opofferen.
pi_216652588
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2025 17:55 schreef Richestorags het volgende:

Wat betreft het Oekraïne dossier heeft Europa anders gewoon geleverd en meer dan Amerika.
Het aantal knikkers bepaalt de macht, simpel zat. En laten we wel wezen, Nederland dook in 1993 al onder de twee procent, pas dik 30 jaar later hebben we ons been bijgetrokken...

quote:
Laten we het zo zeggen: als Europa na Georgië weer was begonnen met de 2% norm aan te houden, had dat de calculus van Rusland veranderd? Dat is echt te betwijfelen.

Poetin heeft erop gegokt dat niemand troepen zou sturen (correct) en dat men Oekraïne zou laten vallen (incorrect). Daarnaast heeft hij erop gegokt dat hij met een Blitzkrieg Kiev kon overnemen of belegeren en er een regeringswissel zou komen nog voordat er hulp komen (gefaald). Als men Oekraïne toch al zou laten vallen en hij Kiev al had ingenomen / belegerd voordat er hulp kwam, had een groter leger van Europa ook niet uitgemaakt.
Oekraine is geen NATO lid dus de inval ansich was per definitie geen NATO feestje als in artikel 5 oid. Het gaat erom wat de NATO gaat doen als er wel een NATO lid wordt aangevallen, 1 van de baltische staten bv. En dan is het europese NATO smaldeel wel degelijk van belang, dan telt de slagkracht wel.

quote:
Wat niet wegneemt dat er 500 andere redenen zijn waarom de bezuinigingen WEL dom zijn maar ik betwijfel nu net of dat hier nou wel helemaal op gaat.
Iedereen die de afgelopen 15 jaar een beetje had opgelet had kunnen zien dat de VS hun aandacht naar China aan het verleggen is.
  woensdag 12 februari 2025 @ 18:12:10 #220
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_216652597
quote:
7s.gif Op woensdag 12 februari 2025 18:02 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

man man man man man
:') |:( :') |:(
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 12 februari 2025 @ 18:12:16 #221
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216652599
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 18:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hij werd uitgelachen maar kaartte wel aan dat we met allemaal inferieure shit zitten bij defensie.
Zie nu hoe terecht het is.

Maarja, hem uitlachen om zn pakkie is belangrijker dan op de inhoud ingaan natuurlijk. Staat leuk bij je vriendjes enzo.
Valt wel mee hoor. Wat defensie heeft is helemaal geen “inferieure shit”. Het is meer zo dat bepaalde wapensystemen wegbezuinigd zijn, juist die systemen die vuurkracht opleverden.
The End Times are wild
  Moderator woensdag 12 februari 2025 @ 18:12:24 #222
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216652601
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 18:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Door op te rotten uit ukraine.
Precies.
pi_216652633
quote:
15s.gif Op woensdag 12 februari 2025 18:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
tuurlijk wel (hoop ik) maar lijkt dus dat Poetin steeds meer begint in te dammen.....

Want VS kan prima vorige week al de stekker eruit trekken, van hun steun, maar dan heeft rusland dus helemaal niks.

Plus zal De VS alle troepen uit europa moeten halen, maar daarvoor moeten ze ook afstemmen met europese partners.

Dus als trump echt denk dat half europa zijn manschappen naar oekraine verschuift, en de vs hun troepen terug trekt, dan heb je letterlijk een open gat voor rusland. Landen als polen gaan hier nooit mee akkoord. Nu probeert Trump poetin te pijpen op zijn manier.
  woensdag 12 februari 2025 @ 18:15:18 #224
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216652643
Volgens mij klopt dit dus gewoon.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2025 15:42 schreef Tengano het volgende:
Je zou ook kunnen zeggen dat Trump de goede band met Poetin wil aanhalen en daarvoor Oekraine offert en de EU en de NAVO even op zijn plaats zet.

Vooral Trump en Poetin halen hier voordeel uit, de rest niet.
pi_216652650
Ook hier weer trouwens unilateraal "onderhandelen". Net als met Israel. Of in zijn eerste termijn met de Taliban. Of destijds met Israel. Da's makkelijk he, als je niet met onderhandelingspartners rekening hoeft te houden door ze gewoon niet uit te nodigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')