quote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
quote:BlueSky is een nieuw social media platform dat als doel heeft om gebruikers meer controle te geven over hun online ervaring. Het is opgericht door Jack Dorsey, een van de oprichters van Twitter, en is bedoeld als een alternatief voor de traditionele sociale media zoals we die kennen.
Wat maakt BlueSky anders?
* Decentralisatie: In tegenstelling tot veel andere platforms, is BlueSky niet afhankelijk van één centrale server. Dit maakt het systeem stabieler en geeft gebruikers meer keuzevrijheid.
* Algoritmes: Bij BlueSky kun je zelf bepalen welke algoritmes je gebruikt om je tijdlijn samen te stellen. Dit betekent dat je meer controle hebt over wat je te zien krijgt.
* Openheid: Het platform is gebouwd op open standaarden, waardoor het makkelijker is om het te integreren met andere diensten en apps.
Game on!quote:Threads is een app die wat wegheeft van de functionaliteiten van Twitter (nu X). Net zoals Mastodon, Bluesky, Post en Spill is het een social media-platform dat inspeelt op het gemis van het oude Twitter.
Sinds Elon Musk aan het roer kwam, zijn er verschillende veranderingen doorgevoerd waar veel gebruikers door zijn afgehaakt. Voorbeelden zijn het kunnen kopen van verificatievinkjes, de toename van nepaccounts en spam en het weer herstellen van eerder verbannen accounts.
Threads laat je tekstberichten plaatsen, waar andere gebruikers op kunnen reageren of deze kunnen delen. Het plaatsen van tekstberichten op deze manier wordt ook wel gezien als microblogging: in compacte vorm bloggen over welk onderwerp dan ook. Op het platform is het mogelijk om berichten van maximaal 500 tekens te posten, waar dit op Twitter maximaal 280 tekens is. Ook kun je er foto's en video's van maximaal vijf minuten delen.
Wow dus jij zat gewoon op Xquote:Op maandag 27 januari 2025 07:05 schreef Wantie het volgende:
Er is een online tool waarmee je eenvoudig kunt migreren van X naar Mastodont en Bluesky.
X-fans zijn viesmad, en de toolmakers zijn meerdere malen online belaagd, inclusief doodsbedreigingen...
https://helloquittex.com/
Dat ligt verder aan jezelf.quote:Op maandag 27 januari 2025 08:13 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Nergens inderdaad. Ik vond het ook al zo'n absurd idee
Hij gaat vol voor de rassenwetten.quote:Musk preaches on the evils of race mixing by selling it as "preserving culture".
Woman on the left gets it right away.
https://bsky.app/profile/jayinkyiv.bsky.social/post/3lgpgsdxzr226
Bijzonder argument. Dus stellen dat Europese landen hun cultuur zouden moeten behouden is inzetten op rassenwetten?quote:
Ze zijn niet woke genoeg!!!!!!!quote:Op maandag 27 januari 2025 12:34 schreef HowardRoark het volgende:
Laten we het eens omdraaien: waarom vinden velen in progressief linkse kringen eigenlijk dat de Westerse/Europese culturen juist wél moeten veranderen?
Tja, je zou natuurlijk ook een onderbouwing kunnen geven voor waarom jullie zo'n groot voorstander van multiculturaliteit zijn, selectief als het om het Westen gaat. In progressief linkse kringen wil men culturen van niet-Westerse volkeren beschermen, waar de Westerse cultuur moet veranderen. Hoe komt dit?quote:
Geen idee. Ik zou er een topic over openen!quote:Op maandag 27 januari 2025 12:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, je zou natuurlijk ook een onderbouwing kunnen geven voor waarom jullie zo'n groot voorstander van multiculturaliteit zijn, selectief als het om het Westen gaat. In progressief linkse kringen wil men culturen van niet-Westerse volkeren beschermen, waar de Westerse cultuur moet veranderen. Hoe komt dit?
Musk moet nu rapporteren aan de stafchef. Hij heeft geen directe lijn met Trump meer. Hij kan niet meer even de Oval Office binnenstappen.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:44 schreef HeatWave het volgende:
Het wensdenken is weer sterk vandaag.
OH noes, hij krijgt slechts een plek in een ander gebouw, het staat nu al allemaal op instorten!!
Mooi dat ik dik geïnvesteerd heb in copium, dat gaat sky high op het moment.
Leuk staaltje gaslighting. Je weet dit natuurlijk wel maar wilt het simpelweg niet bespreken.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Geen idee. Ik zou er een topic over openen!
Wanneer Trump en Musk het aan de stok krijgen, en dat is slechts een kwestie van tijd, wordt me dat een partijtje smullen zegquote:Op maandag 27 januari 2025 13:42 schreef Ulx het volgende:
Trump's Chief of Staff Blocks Elon Musk's Entry into White House's West Wing
"Bedankt voor je hulp, Twitter kopen hielp enorm, en nou oprotten, we willen terug naar benzineauto's. Drill Baby Drill! Yeah!"
Coping wegens wat precies? Ik rapporteer alleen maar feiten.quote:
quote:Op maandag 27 januari 2025 13:42 schreef Ulx het volgende:
"Bedankt voor je hulp, Twitter kopen hielp enorm, en nou oprotten, we willen terug naar benzineauto's. Drill Baby Drill! Yeah!"
Het feit van een alleen in jouw hoofd spelend wensdenken scenario, uhuhquote:Op maandag 27 januari 2025 14:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Coping wegens wat precies? Ik rapporteer alleen maar feiten.
Musk is niet de directe toegang tot de Oval Office ontzegd en Trump roept niet te pas en te onpas dat benzine beter is en drill baby drill en zo? Kun je wat duidelijker zijn wat niet klopt, wat daar wensdenken aan is?quote:Op maandag 27 januari 2025 14:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[..]
Het feit van een alleen in jouw hoofd spelend wensdenken scenario, uhuh.
Hulpeloos desinformatieslachtoffertje gespot.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:42 schreef Ulx het volgende:
De achterbakse stiekemerds die achter de schermen van alles bekonkelen waren voor veel mensen geen enkel probleem, maar een miljardair die geld verliest om de vrijheid van meningsuiting te redden van die censuurpushers en verder gewoon open kaart speel en alleen zijn mening geeft is voor hen een probleem. Wat zegt dat over die mensen zelf?quote:Op maandag 27 januari 2025 09:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik mis de tijden dat de rijkste man ter wereld zich nog inzette voor vaccinaties en wereld gezondheid. Gek genoeg zijn de mensen die daar heel boos over werden nu wel blij met zijn vervanger.
Wat klopt niet?quote:Op maandag 27 januari 2025 14:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hulpeloos desinformatieslachtoffertje gespot.
Voornamelijk dat "en nou oprotten" gedeeltequote:Op maandag 27 januari 2025 14:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Musk is niet de directe toegang tot de Oval Office ontzegd en Trump roept niet te pas en te onpas dat benzine beter is en drill baby drill en zo? Kun je wat duidelijker zijn wat niet klopt, wat daar wensdenken aan is?
Eerst wordt verzonnen dat Musk Trump overschaduwt en dan wordt verzonnen dat Trumps stafchef dat blokkeert. Geen enkele bron, alleen maar stellingen, doorzichtige mediatrucjes om het aan te kleden als een journalistiek artikel wat het niet is. Het is dezelfde formule waarmee voetbaltransfernieuws uit het niets wordt gemaakt. Er staat helemaal geen nieuwsfeit in.quote:
Trump heeft Musk gewoon gebruikt om in het WH te komen en hem daarna gedegradeerd. Afgedankt is hij (nog) niet, maar ik kan me niet voorstellen dat Musk zo'n publieke vernedering na alles wat hij heeft gedaan -en heeft uitgegeven- goed trekt. De kerel heeft nogal een ego. Misschien is het ook een waarschuwing richting de andere techbro's dat ze niet moeten denken dat ze Trump wel even kunnen runnen.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voornamelijk dat "en nou oprotten" gedeelte.
Je wenst, bidt, hoopt dat Elon en Trump ruzie krijgen en daar verzin je allerlei scenario's bij.
Prima hoor, en wie weet krijg je nog gelijk ook, maar tot die tijd is het voornamelijk, wensdenken.
Ik zie alleen weer hetzelfde, verzonnen verhalen over vernederen etc.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Trump heeft Musk gewoon gebruikt om in het WH te komen en hem daarna gedegradeerd. Afgedankt is hij (nog) niet, maar ik kan me niet voorstellen dat Musk zo'n publieke vernedering na alles wat hij heeft gedaan -en heeft uitgegeven- goed trekt. De kerel heeft nogal een ego. Misschien is het ook een waarschuwing richting de andere techbro's dat ze niet moeten denken dat ze Trump wel even kunnen runnen.
Hoe jij Elon omschrijft is hoe hij zichzelf graag neerzet, maar er klopt natuurlijk geen kloot van. Meneertje was zelf vorige maand nog druk met censureren toen mensen erachter kwamen dat hij niet de l33t gamer was zoals hij zichzelf had gepresenteerd. Als hij al censureert over zijn gameprestaties, dan is het nog maar raden hoe progressief linkse mensen benadeeld worden door het heilige algoritme.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hulpeloos desinformatieslachtoffertje gespot.
[..]
De achterbakse stiekemerds die achter de schermen van alles bekonkelen waren voor veel mensen geen enkel probleem, maar een miljardair die geld verliest om de vrijheid van meningsuiting te redden van die censuurpushers en verder gewoon open kaart speel en alleen zijn mening geeft is voor hen een probleem. Wat zegt dat over die mensen zelf?
Ja maar die zitten toch allemaal op PedoSky inmiddelsquote:Op maandag 27 januari 2025 14:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoe jij Elon omschrijft is hoe hij zichzelf graag neerzet, maar er klopt natuurlijk geen kloot van. Meneertje was zelf vorige maand nog druk met censureren toen mensen erachter kwamen dat hij niet de l33t gamer was zoals hij zichzelf had gepresenteerd. Als hij al censureert over zijn gameprestaties, dan is het nog maar raden hoe progressief linkse mensen benadeeld worden door het heilige algoritme.
Kom op, het is toch ook vernederen? De afgelopen maanden stond Musk steeds naast Trump. Nu zit Trump in het Witte Huis en het eerste wat hij doet is zeggen dat Musk moet rapporteren aan de stafchef. En de stafchef filtert wat op het bureau van Trump terechtkomt.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zie alleen weer hetzelfde, verzonnen verhalen over vernederen etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Volgens mij was het Twitter waar de hoeveelheid pedo shit enorm toenam nadat de profeet Elon daar de baas werd.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja maar die zitten toch allemaal op PedoSky inmiddels.
quote:Op maandag 27 januari 2025 14:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kom op, het is toch ook vernederen? De afgelopen maanden stond Musk steeds naast Trump. Nu zit Trump in het Witte Huis en het eerste wat hij doet is zeggen dat Musk moet rapporteren aan de stafchef. En de stafchef filtert wat op het bureau van Trump terechtkomt.
Kortom: Go wait in the lobby.Hoe weet jij dat nou zo precies?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie weet ging het zo, hey Elon, ik heb een ander plekje voor je! Ok Donald prima, het maakt me niet zoveel uit, ik doe alleen tijdelijk DOGE en stap dan uit de politiek!
Je wil dat het gaat zoals jij hebt bedacht, gebaseerd op lucht.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
Daarom vertrekken de Republikeinen ook niet.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens mij was het Twitter waar de hoeveelheid pedo shit enorm toenam nadat de profeet Elon daar de baas werd.
Ja, vast. Musk huurt mensen in om te doen alsof hij een supergamer is maar in dit geval geeft hij niets om zijn ego.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou zo precies?
Wie weet ging het zo, hey Elon, ik heb een ander plekje voor je! Ok Donald prima, het maakt me niet zoveel uit, ik doe alleen tijdelijk DOGE en stap dan uit de politiek!
Je wil dat het gaat zoals jij hebt bedacht, gebaseerd op lucht.
Wederom een verzonnen verband. Sorry, maar ik zie echt niets gebaseerd op feiten, alleen maar op jouw vurige hoop.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, vast. Musk huurt mensen in om te doen alsof hij een supergamer is maar in dit geval geeft hij niets om zijn ego.
quote:Op maandag 27 januari 2025 14:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kom op, het is toch ook vernederen? De afgelopen maanden stond Musk steeds naast Trump. Nu zit Trump in het Witte Huis en het eerste wat hij doet is zeggen dat Musk moet rapporteren aan de stafchef. En de stafchef filtert wat op het bureau van Trump terechtkomt.
Kortom: Go wait in the lobby.Dit zijn van die typische spelletjes die je vaak ziet binnen autoritaire regimes. De grote baas laat de mensen onder hem onderling ruziën zodat hij zelf buiten schot kan blijven. Zie je ook in een zeker erg groot land in het oosten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Vertel dan is hoe, als ik het goed begrijp ligt het algoritme ter inzage. Ik heb weinig verschil gezien sinds de overname behalve dat de censuur en wegdrukking van corona meningen en Biden corruptie verhalen is opgehouden. Linkse mensen worden vooral benadeeld door community notes in de zin dat hun leugens niet meer onweersproken blijven.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoe jij Elon omschrijft is hoe hij zichzelf graag neerzet, maar er klopt natuurlijk geen kloot van. Meneertje was zelf vorige maand nog druk met censureren toen mensen erachter kwamen dat hij niet de l33t gamer was zoals hij zichzelf had gepresenteerd. Als hij al censureert over zijn gameprestaties, dan is het nog maar raden hoe progressief linkse mensen benadeeld worden door het heilige algoritme.
Dat is noodzakelijk. Je moet voorkomen dat lui onder je je gaan verbeteren. Dat tast je gezag aan.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit zijn van die typische spelletjes die je vaak ziet binnen autoritaire regimes. De grote baas laat de mensen onder hem onderling ruziën zodat hij zelf buiten schot kan blijven. Zie je ook in een zeker erg groot land in het oosten.
Exact.quote:Op maandag 27 januari 2025 16:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is noodzakelijk. Je moet voorkomen dat lui onder je je gaan verbeteren. Dat tast je gezag aan.
Ja, dat is de bekende propaganda.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vertel dan is hoe, als ik het goed begrijp ligt het algoritme ter inzage. Ik heb weinig verschil gezien sinds de overname behalve dat de censuur en wegdrukking van corona meningen en Biden corruptie verhalen is opgehouden. Linkse mensen worden vooral benadeeld door community notes in de zin dat hun leugens niet meer onweersproken blijven.
“PedoSky”… Really?quote:Op maandag 27 januari 2025 14:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja maar die zitten toch allemaal op PedoSky inmiddels.
Ter voorkoming van het vertrek van X-gebruikers naar BSky is het noodzaak dat platform zo af te schilderen.quote:
Geen idee. Heb je dit gelezen, dat je daarnaar vraagt?quote:
quote:De omzet van X zit nu in een 'zeer penibele situatie', schrijven The Wall Street Journal en The Verge op basis van interne e-mails van Elon Musk. Volgens de interne e-mail zou het platform moeite hebben met winst maken. Musk ontkent op X de e-mail te hebben verstuurd.
"Onze gebruikersaantallen groeien niet, de omzet is niet indrukwekkend en we spelen nog maar net quitte", zegt X-eigenaar Elon Musk volgens The Verge en The Wall Street Journal. Beide media zeggen de e-mail los van elkaar te hebben ingezien.[..]
Ah, ook wel interessant.quote:This month I'll be working on Roomy, an experimental peer-to-peer group chat for BlueSky.
I just got the first bit of data synced to the PDS.
We've got a public repo and roadmap. I hope to have a public demo app in 2-3 weeks!
https://github.com/muni-town/roomy
https://github.com/orgs/muni-town/projects/8/views/4
#pigeon #roomy
https://bsky.app/profile/(...)p/post/3lgreq62nxs2w
Ik las in dit topic als feit, dat het na de overname snel offline zou gaan. Ik vroeg me af wat de status was.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 02:10 schreef Ulx het volgende:
Geen idee. Heb je dit gelezen, dat je daarnaar vraagt?
Kun je die post even quoten?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 09:45 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik las in dit topic als feit, dat het na de overname snel offline zou gaan. Ik vroeg me af wat de status was.
Post? Ik denk 4 hele topicreeksenquote:
Ik las dat na de overname X snel een "everything app" zou worden met o.a. de mogelijkheid om betalingen te doen. Wat is de status daarvan?quote:Op dinsdag 28 januari 2025 09:45 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik las in dit topic als feit, dat het na de overname snel offline zou gaan. Ik vroeg me af wat de status was.
Nou, die everything app is een ding wat zeker is. Update na update, functionaliteit na functionaliteit, het houdt maar niet op.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 11:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik las dat na de overname X snel een "everything app" zou worden met o.a. de mogelijkheid om betalingen te doen. Wat is de status daarvan?
Hier is niemand verbaasd over. Het gaat met vlagen. Net zoals op x het met vlagen omlaag gaat.quote:Op dinsdag 28 januari 2025 11:12 schreef Rnie het volgende:
De influx aan dagelijkse aanmeldingen op Bluesky nemen weer met 20K a 30K per dag af. Maar nee hoor, het heeft totaal niks met AM politiek te maken.![]()
Terug naar het normaal van 35.000
quote:AMSTERDAM, Jan 27 (Reuters) - The European Medicines Agency (EMA) said on Monday it would no longer post on X and would use rival Bluesky instead, becoming the latest organisation to quit a social media platform that some have criticised for its content.
"EMA will no longer post updates and content on X. We believe the X platform no longer suits our communication needs," the agency said in a statement.
"After careful consideration, the Agency has decided to open an account on Bluesky.[...]
https://tweakers.net/nieu(...)joen-gebruikers.htmlquote:Socialemediaplatform Bluesky heeft meer dan dertig miljoen gebruikers. Die mijlpaal komt zo'n twee maanden nadat het bedrijf vijftien miljoen gebruikers behaalde. Vermoedelijk komt een deel van de nieuwe aanwas door recente ophef rondom X.
Dat is gewoon de realiteit waar links niet tegen kan...quote:Op zaterdag 1 februari 2025 09:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit soort reacties voornamelijk.
ReAliTeiT
Is dat niet de realiteit dan? Dat er staatsmongolen zijn die dit soort dingen posten?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 09:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit soort reacties voornamelijk.
ReAliTeiT
Wat heeft Musk met reacties onder de posts van een Nederlands medium te maken?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 10:18 schreef Rnie het volgende:
[..]
Maargoed, X is bad, X is haat etc. Muskdfjfdv bad.![]()
Waarom wil je dat weten?quote:Op zaterdag 1 februari 2025 10:25 schreef Basp1 het volgende:
Maar beste rnie zou bij het woke twitter zo'n bizarre reactie hebben blijven staan?
Ik zie vooralsnog geen aanleiding om antwoord te geven op een vraag aangaande het verleden van Twitter. Als je me een beetje kan bijbrengen waarom het wel relevant zou zijn en mij dus de richting in duwt waar jij mij wilt hebben, dan kunnen we verder.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 10:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom geef je geen antwoord op de heel simpele vraag?
Het verleden van Twitter is alleen relevant als dat in het voordeel van X is.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 10:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom geef je geen antwoord op de heel simpele vraag?
De NOS is ook vrij normaal gebleven.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 10:18 schreef Rnie het volgende:
[..]
Is dat niet de realiteit dan? Dat er staatsmongolen zijn die dit soort dingen posten?Je doet zo raar met die hoofdletters en kleine letters.
![]()
Daarnaast wordt er over praktisch heel X met afkeur gereageert op de post van die oudere vrouw. Hoe het hoort overigens.
[ x ]
Hierbij een normale reactie tijdlijn met steunbetuigingen. Maargoed, X is bad, X is haat etc. Muskdfjfdv bad.![]()
Whoah....quote:
quote:https://bsky.app/profile/bsky.app/post/3lh5iyaqqos24
30M users 1B posts
🤝
bluesky milestone
achieved this week
In je eigen goal schieten voordat je tegenstander in je goal schiet is zielig @Ulxquote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:20 schreef Ulx het volgende:
Oh, naast de 30 miljoenste gebruiker was er nog een milestone deze week. Komt waarschijnlijk meteen weer gezanik dat er totaal niet in het Nederlands wordt gepost.
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De enige echte.
En dat is precies wat er gebeurtquote:Op zaterdag 1 februari 2025 23:20 schreef Ulx het volgende:
Oh, naast de 30 miljoenste gebruiker was er nog een milestone deze week. Komt waarschijnlijk meteen weer gezanik dat er totaal niet in het Nederlands wordt gepost.
[..]
Klopt, dat aantal staat al drie weken op hetzelfde cijfer. Dus post niemand post dus in het Nederlands. Dat moet dan wel.quote:
Ik zie gewoon een feitelijke beschrijving van gebeurtenissen. Geen idee wat dat met op bandwagons springen te maken heeft...quote:Op maandag 3 februari 2025 15:23 schreef HeatWave het volgende:
Tweakers![]()
Ook al lekker op de X is evil bandwagon gesprongen, niet meer serieus te nemen.
Dan heb je de, uiteraard onder het tapijt gemoffelde, discussie gemist daar. De redactie heeft eenzijdig, zogenaamd zonder politiek motief (uh hu) X afgestoten en elk FB topic waarin dat wordt aangekaart wordt gewoon gesloten.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik zie gewoon een feitelijk bericht. Geen idee wat dat met op bandwagons springen te maken heeft...
Inderdaad niks van meegekregen.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan heb je de, uiteraard onder het tapijt gemoffelde, discussie gemist daar. De redactie heeft eenzijdig, zogenaamd zonder politiek motief (uh hu) X afgestoten en elk FB topic waarin dat wordt aangekaart wordt gewoon gesloten.
Die bandwagon, al ben ik het met je eens dat dit artikel daar niet heel veel mee te maken heeft, fair enough.
Begrijpelijk, snap dat mijn post zo vreemd uit het niets leek te komen.quote:
No worries.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Begrijpelijk, snap dat mijn post zo vreemd uit het niets leek te komen.
My bad.
Als je de inhoud niet kunt bestrijden dan maar de bron?.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:23 schreef HeatWave het volgende:
Tweakers![]()
Ook al lekker op de X is evil bandwagon gesprongen, niet meer serieus te nemen.
Wat ben je bangquote:Op maandag 3 februari 2025 15:33 schreef koemleit het volgende:
[..]
Als je de inhoud niet kunt bestrijden dan maar de bron?.
Een bron die overigens prima betrouwbaar is. Maar die bron heeft het gewaagd om niet meer te willen posten op een het platform van een staatsgreepplannende fascistische gek. Ow Ow Ow dat kan niet! Dan moet die bron kapot.
Als je nu nog steeds Musk en al zn gevaarlijke en o wettelijke strapatsen verdedigd ben je of teringdom, of evil.
jou*quote:Op maandag 3 februari 2025 15:35 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik zet jouw vooralsnog in het hokje teringdom.
Kutquote:Op maandag 3 februari 2025 15:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
jou*
Je doet maar lekker, this is why you lose.
Kansloos elke keer weer, dat anderen dom noemen en dan denken iets gewonnen te hebben, infantiel zelfs.
Zoals welke gevaarlijke en onwettelijke strapatsen? X Blue? Livestreaming?quote:Op maandag 3 februari 2025 15:33 schreef koemleit het volgende:
Als je nu nog steeds Musk en al zn gevaarlijke en onwettelijke strapatsen verdedigd ben je of teringdom, of evil.
Kan gebeuren, maar als iemand dan over dom begint kan ik het niet latenquote:
Wanneer vind jij dat ze "te ver" gaan?quote:Op maandag 3 februari 2025 15:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kan gebeuren, maar als iemand dan over dom begint kan ik het niet laten.
Maar serieus, ik kan me oprecht gewoon niet vinden in die mening, en ik vind jou niet dom omdat je die mening hebt.
Ik zie ook voornamelijk Amerikanen die het allemaal wel prima vinden, een keer een enorme schoonmaak in de overheid, wat ze nu al voor corruptie hebben blootgelegd is echt verbazingwekkend.
Dat hele fake/nep/schijn ministerie,wat ie nu runt. Waarin hij dingen regelt/doet waarvoor hij niet bevoegd is. Die strapatsen.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:40 schreef Rnie het volgende:
[..]
Zoals welke gevaarlijke en onwettelijke strapatsen? X Blue? Livestreaming?
Dat is ook vreemd gedrag ja. Het is hetzelfde als denken dat de stripster je heus echt wel leuk vind.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:46 schreef koemleit het volgende:
[..]
Wanneer vind jij dat ze "te ver" gaan?
Ik zie ook Amerikanen het prima vinden, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het prima is.
Welke corruptie is er tot nu toe blootgelegd? En dan echte corruptie, niet het geschreeuw van Musk of Trump dat er daar en daar geld weglekt.
In den beginne was Musk de man van freedom of speech!!.
Dan moet zo'n man toch af zijn als aantoonbaar wordt gemaakt dat hij enkel alleen zn eigen idee pusht?.
Ik snap niet dat mensen met die man blijven weglopen, de enige reden die ik me kan bedenken is dat ze niet willen/kunnen toegeven dat ze in eerste instantie geen gelijk hadden.
Een misverstand is het zwart/wit denken dat als je niet 100% tegen bent dat je dan wel 100% voor moet zijn.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:46 schreef koemleit het volgende:
[..]
Wanneer vind jij dat ze "te ver" gaan?
Ik zie ook Amerikanen het prima vinden, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het prima is.
Welke corruptie is er tot nu toe blootgelegd? En dan echte corruptie, niet het geschreeuw van Musk of Trump dat er daar en daar geld weglekt.
In den beginne was Musk de man van freedom of speech!!.
Dan moet zo'n man toch af zijn als aantoonbaar wordt gemaakt dat hij enkel alleen zn eigen idee pusht?.
Ik snap niet dat mensen met die man blijven weglopen, de enige reden die ik me kan bedenken is dat ze niet willen/kunnen toegeven dat ze in eerste instantie geen gelijk hadden.
Ja maar daar ging dus dat bericht niet over. Dat bericht ging over het aanklagen van Musk met tot oa lego en neslé, omdat ze niet meer adverteren op x.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Een misverstand is het zwart/wit denken dat als je niet 100% tegen bent dat je dan wel 100% voor moet zijn.
Ik loop niet met hem weg, maar ik ga ook geen eenzijdige actie uitvoeren in een community en de kritiek daarop censureren, daar ging het me voornamelijk om mbt Tweakers.
Er zijn genoeg tweakers die het echt een achterlijke actie vinden, maar die worden gewoon monddood gemaakt, kritiek ist verboten.
Zie mijn posts erna aan isdatzo, ik had het al uitgelegd EN mijn excuses gemaakt voor de ontstane verwarring.quote:Op maandag 3 februari 2025 15:51 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ja maar daar ging dus dat bericht niet over. Dat bericht ging over het aanklagen van Musk met tot oa lego en neslé, omdat ze niet meer adverteren op x.
Daar reageer je niet op?
Waarom kies je ervoor daar niet op te reageren, maar wel de bron aan te vallen?
(Terwijl je weet dat aan het bericht feitelijk niks mis is)
Je zegt echt precies niets. Welk ministerie?quote:Op maandag 3 februari 2025 15:47 schreef koemleit het volgende:
Dat hele fake/nep/schijn ministerie,wat ie nu runt. Waarin hij dingen regelt/doet waarvoor hij niet bevoegd is. Die strapatsen.
Klopt, maar dat hoort wel via de officiële kanalen lijkt mij.quote:Op maandag 3 februari 2025 16:00 schreef HeatWave het volgende:
Ik gok DOGE.
En het lijkt redelijk effectief te zijn voorlopig:"
[ afbeelding ]
Er wordt zoveel geld over de balk gesmeten, het stikt van de strijkstokken, er is nauwelijks controle over waar het geld heengaat etc etc. Er zijn al geldstromen naar terroristen ontdekt etc die klakkeloos werden toegekend
Lijkt me een prima bezem om eens door de oneindige bureaucratie te halen.
Sja, hij is van mening dat dat via de officiële, bureaucratische kanalen niet mogelijk is, die zitten er om hun eigen baantjes en subsidies te beschermen, dus moet er iemand van buiten komen. Als je ambtenaren opdracht geeft om op zichzelf te bezuinigen gaan ze alleen maar manieren verzinnen om dat te omzeilen.quote:Op maandag 3 februari 2025 16:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar dat hoort wel via de officiële kanalen lijkt mij.
Als dit juridisch waterdicht is, dan is het verder prima lijkt me.quote:Op maandag 3 februari 2025 16:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, hij is van mening dat dat via de officiële, bureaucratische kanalen niet mogelijk is, die zitten er om hun eigen baantjes en subsidies te beschermen, dus moet er iemand van buiten komen. Als je ambtenaren opdracht geeft om op zichzelf te bezuinigen gaan ze alleen maar manieren verzinnen om dat te omzeilen.
Gebeurt bij bedrijven toch ook zo vaak, een audit?
Hoe ze het doen, als het maar een keer gebeurt, gok ik.
Lijkt mij ook iddquote:Op maandag 3 februari 2025 16:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als dit juridisch waterdicht is, dan is het verder prima lijkt me.
Het is natuurlijk meer dan een beetje bijzonder dat een burger die niet gekozen is, die niet benoemd is, die zelf niet onder controle staat van welke instantie dan ook zomaar toegang krijgt tot dit soort systemen.quote:Op maandag 3 februari 2025 16:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, hij is van mening dat dat via de officiële, bureaucratische kanalen niet mogelijk is, die zitten er om hun eigen baantjes en subsidies te beschermen, dus moet er iemand van buiten komen. Als je ambtenaren opdracht geeft om op zichzelf te bezuinigen gaan ze alleen maar manieren verzinnen om dat te omzeilen.
Gebeurt bij bedrijven toch ook zo vaak, een audit?
Hoe ze het doen, als het maar een keer gebeurt, gok ik.
Oh het verbaasde me ook wel, maar als het werkt dan werkt het.quote:Op maandag 3 februari 2025 16:50 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het is natuurlijk meer dan een beetje bijzonder dat een burger die niet gekozen is, die niet benoemd is, die zelf niet onder controle staat van welke instantie dan ook zomaar toegang krijgt tot dit soort systemen.
Het is heel goed mogelijk om externe bureau's, bureau's die dan uitgebreide non-disclosure agreements tekeken, bureau's die aan uitgebreide screening doen, dit werk te laten uitvoeren en vervolgens zelf daaruit conclusies te trekken. Het is echt niet noodzakelijk dat deze instellingen zichzelf beoordelen of zelf besluiten over mogelijke bezuinigingen.
Het totaal negeren van regelgeving op dit soort gebieden zou ook de meest fervente Trump-supporter die een beetje gehecht is aan wet- en regelgeving moeten verbazen. Volledige willekeur, regels en wetten gewoon negeren kan toch nooit de bedoeling zijn van weldenkende mensen? Dat lijkt met weinig met links of rechts te maken hebben.
En dat hij gelijk even inzage heeft in de contracten van de concurrentie is dan maar een klein dingetje.quote:Op maandag 3 februari 2025 16:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh het verbaasde me ook wel, maar als het werkt dan werkt het.
We hebben ook in NL te maken met een steeds logger ambtenaren apparaat, die ook nog eens politiek bedrijven ipv uit te voeren wat de regering ze opdraagt.
En dit is blijkbaar zijn manier om dat tegen te gaan, we zullen zien of het werkt of niet. Ik juich alleen het grondig doorlichten van allerlei instanties die lukraak geld uitdelen wel toe.
Als ze voor een deel de kosten van de tariffs kunnen verlichten door interne besparingen, is er wel iets voor te zeggen.
Maar dan moet het inderdaad wel allemaal lukken, dat lijkt me vanzelfsprekend, maar hij krijgt nu de kans om het te laten zien, en hij laat het ook zien, in het openbaar.
De kosten van de tarifs?quote:Op maandag 3 februari 2025 16:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh het verbaasde me ook wel, maar als het werkt dan werkt het.
We hebben ook in NL te maken met een steeds logger ambtenaren apparaat, die ook nog eens politiek bedrijven ipv uit te voeren wat de regering ze opdraagt.
En dit is blijkbaar zijn manier om dat tegen te gaan, we zullen zien of het werkt of niet. Ik juich alleen het grondig doorlichten van allerlei instanties die lukraak geld uitdelen wel toe.
Als ze voor een deel de kosten van de tariffs kunnen verlichten door interne besparingen, is er wel iets voor te zeggen.
Maar dan moet het inderdaad wel allemaal lukken, dat lijkt me vanzelfsprekend, maar hij krijgt nu de kans om het te laten zien, en hij laat het ook zien, in het openbaar.
Kan iemand me even vertellen hoe het inmiddels gaat met dat 'free speech walhalla' van ome Musk?quote:Signal has been an important tool for journalists over the years as really one of the few services that are truly private. All messages are end-to-end encrypted, everything is stored on device, and no content is kept on any Signal servers in the cloud. If a source wants to reach out to a reporter and be sure their communication would be as confidential as possible, Signal is usually one of the primary methods of choice.
Needless to say, Signal has been especially important over these past few weeks as federal employees have reached out to journalists to blow the whistle on what Elon Musk’s DOGE have been doing with access to data within numerous government agencies.
We konden je een paar jaar terug ook al vertellen dat het allemaal totale bullshit was.quote:Op woensdag 19 februari 2025 11:53 schreef Isdatzo het volgende:
Elon Muskâs X blocks links to Signal, the encrypted messaging service
https://www.disruptionist(...)ocks-links-to-signal
Waar het natuurlijk om draait:
[..]
Kan iemand me even vertellen hoe het inmiddels gaat met dat 'free speech walhalla' van ome Musk?
Of iemand dat kan verklaren weet ik niet, maar ik ben wel benieuwd op welke data je je baseert.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:07 schreef Rnie het volgende:
Toch bijzonder dat het aantal dagelijkse posters sinds December min of meer gelijk blijft, maar er elke dag nieuwe Bluesky users bijkomen. Kan iemand dat verklaren?
Twexit en Jaz natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:39 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Of iemand dat kan verklaren weet ik niet, maar ik ben wel benieuwd op welke data je je baseert.
32,038,487quote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:45 schreef Rnie het volgende:
[..]
Twexit en Jaz natuurlijk.
https://twexit.nl/
https://bsky.jazco.dev/stats
bots. En mensen zoals Stephen King.quote:Op zaterdag 22 februari 2025 16:07 schreef Rnie het volgende:
Toch bijzonder dat het aantal dagelijkse posters sinds December min of meer gelijk blijft, maar er elke dag nieuwe Bluesky users bijkomen. Kan iemand dat verklaren?
quote:De Leidse techexpert en rechtenpromovendus Danny Mekic klaagde twee jaar geleden socialemediaplatform X aan, dat zonder toelichting zijn account onvindbaar maakte. De rechter gaf hem gelijk, X zette de hakken in het zand. Voor beide partijen is het een principezaak geworden.
‘Twitter handelt niet te goeder trouw.’ De woorden van Danny Mekic weerspiegelen zijn diepe wantrouwen richting X, zoals het bedrijf na de overname door Elon Musk heet. Dat het juridische team van X bij herhaling zegt dat X ‘naar eer en geweten handelt’, overtuigt hem niet.
De twee partijen zitten woensdagmorgen in de Amsterdamse rechtbank tegenover elkaar. Opnieuw. Mekic , techexpert en onderzoeker aan de Universiteit van Leiden, hoopte dat een eerdere uitspraak van de rechter het einde van zijn strijd met X betekende, maar kwam bedrogen uit.
Het gaat allemaal om toegang tot persoonlijke data. Mekic wil tot in detail zien op basis van welke gegevens X tot geautomatiseerde beslissingen komt, terwijl X daar geen trek in heeft. Het is daarmee niet alleen de klassieke strijd van een individu tegen een machtig bedrijf. De zaak symboliseert tegelijk de al even klassieke kloof tussen de Europese en Amerikaanse benadering van data. Zijn deze van het individu, zoals Europeanen graag zien, of van bedrijven zoals X?
Kindermisbruik
De inmiddels langslepende juridische saga begon twee jaar terug, toen Mekic in de Volkskrant een opiniestuk publiceerde over een beoogde Europese wet ter bestrijding van online kindermisbruik. Een nobel doel, maar Mekic beargumenteerde dat de wet massasurveillance mogelijk zou maken.
Mekic plaatste op X een bericht over zijn stuk. ‘Kort daarop kreeg ik van twitteraars te horen dat ze me niet meer konden vinden’, vertelde Mekic vorig jaar aan de Volkskrant. Mekic was slachtoffer geworden van een zogeheten ‘shadowban’. Hierbij verwijdert een platform een account niet, maar krijgen volgers de berichten van (in dit geval) Mekic niet meer in hun tijdlijnen te zien.
Deuren blijven dicht
Een toelichting krijgt hij niet: X laat Mekic niets weten over de reden van zijn straf. Meerdere keren zoekt hij contact met X, maar een antwoord krijgt hij niet. Zelf vermoedt hij dan al dat zijn bericht over het extreem gevoelige onderwerp (kinderporno) door een algoritme is geoormerkt als problematisch, met de ingreep tot gevolg.
Maar zeker weten doet Mekic niets. Boven alles is het voor hem een principezaak. In 2023 stapt hij daarom naar de rechter. Hij meent dat X de Europese Digital Services Act, een techwet over transparantie en moderatie, schendt. De rechtbank Amsterdam geeft hem een aantal maanden later gelijk en tikt X op de vingers: X mag gebruikers niet zomaar ‘shadowbannen’.
Privacyprijs
Het is een overwinning voor Mekic, die zichzelf nog altijd zonder verdere juridische ondersteuning verdedigt in de rechtbank. Mensenrechtenorganisatie Bits of Freedom beloonde Mekic deze maand met de ‘Felipe Rodriquez Award’, een jaarlijkse prijs voor privacyvoorvechters. ‘Door X voor de rechter te slepen en de rechtszaak te winnen, liet hij zien hoe je tegenmacht kunt bieden aan de machtige bigtechplatformen’, schreef de jury.
Onder een dwangsom van 4.000 euro per dag moet X Mekic inzage geven in de manier waarop X zijn persoonsgegevens verwerkte. De onderzoeker krijgt die gegevens echter niet; een groot deel van de persoonlijke data is door X zwartgelakt.
Die 4.000 euro is de reden dat de partijen nu weer tegenover elkaar zitten. Het socialemediabedrijf vraagt de rechtbank woensdag om de eerder opgelegde dwangsom te stoppen, totdat een hogere rechterlijke instantie heeft beslist over de zaak. De advocaten spreken van ‘disproportionele bedragen’.
Geheimzinnig systeem Guano
Maar waarom dan niet gewoon alle gegevens overhandigen, zoals vorig jaar ook door de rechtbank is geëist? Daarover is X uitgesproken: ‘Ja, er is veel zwartgelakt, maar met goede redenen.’ Centraal in deze zaak staat een systeem van X met de naam Guano. Dat zorgt voor allerlei geautomatiseerde acties die op basis van een bepaald account worden genomen.
Zo zet X Guano naar eigen zeggen in om verspreiding van spam en ongewenste berichten tegen te houden. Maar ook speelt het geheimzinnige systeem een rol bij het plaatsen van advertenties bij berichten. X wil niet dat details van Guano ‘op straat komen te liggen’, zo betogen de juristen.
Sterker nog: X is ‘principieel van mening’ dat ze die gegevens niet hoeft te verstrekken. Het socialemediabedrijf is naar eigen zeggen bang voor ‘precedentwerking’: ‘Straks kan iedere betrokkene onbeperkt inzage vragen in het systeem dat Twitter intern gebruikt om zijn systeem veilig te houden. Ze kunnen dan precies zien hoe dat werkt en hoe Twitter omgaat met spam, illegale informatie en hoe het zijn adverteerders beschermt. Dat gaat Twitter stellig te ver.’
Inderdaad gaat het niet om hem, zegt ook Mekic. ‘Twitter wil niet transparant zijn naar al die andere miljoenen gebruikers en vertelt niet eerlijk dat ze rechten hebben die ze kunnen uitoefenen.’
De rechtbank doet op 26 maart een uitspraak.
https://www.volkskrant.nl(...)gen-voor-x~b5f8bc43/
Ah, een shadowban dus in opdracht van EU's rechterarm.quote:
https://www.bright.nl/nie(...)s-te-veranderen.htmlquote:De Europese Commissie heeft geprobeerd de mening van onder meer Nederlanders te veranderen met een campagne op X. De Europese Commissie hoopte dat mensen anders gingen denken over een wet tegen kindermisbruik.
Om de mening van burgers over dat wetsvoorstel toch positief te krijgen, zette de Europese Commissie een campagne op X op. Dat zegt technologie-onderzoeker Danny Mekic tegen NU.nl. "Ten eerste vond ik de inhoud van die advertentie raar", zegt hij tegen de nieuwssite. "Het was een zwart-witfilmpje met kleine kinderen, en daaronder enge muziek. In de tekst staat dat een meerderheid van de burgers voor het wetsvoorstel is en eindigt met de vraag: 'En jij?'. Dat is een manipulatieve advertentie."
Dat laatste spreekt elkaar tegen.quote:Op donderdag 27 februari 2025 20:08 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ah, een shadowban dus in opdracht van EU's rechterarm.
De Europese Commissie probeerde via X de mening van Nederlanders te veranderen
[..]
https://www.bright.nl/nie(...)s-te-veranderen.html
De EU moet zich eens minder gaan bemoeien met de burgers en eens verkiezingen opzetten om dictators zoals von der Leyen weg te krijgen.
Censuur in EU goodquote:Op donderdag 27 februari 2025 20:08 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ah, een shadowban dus in opdracht van EU's rechterarm.
De Europese Commissie probeerde via X de mening van Nederlanders te veranderen
[..]
https://www.bright.nl/nie(...)s-te-veranderen.html
De EU moet zich eens minder gaan bemoeien met de burgers en eens verkiezingen opzetten om dictators zoals von der Leyen weg te krijgen.
De Russen/Chinezen of Iraniërs zullen vast de schuld krijgenquote:
Nee joh, de democraten en Soros enzo.quote:Op maandag 10 maart 2025 20:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De Russen/Chinezen of Iraniërs zullen vast de schuld krijgen
Net als bij Nord stream, iedereen riep gelijk dat Rusland het gedaan had.quote:Op maandag 10 maart 2025 20:07 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
De Russen/Chinezen of Iraniërs zullen vast de schuld krijgen
Wat niet waar is.quote:Op maandag 10 maart 2025 20:33 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Net als bij Nord stream, iedereen riep gelijk dat Rusland het gedaan had.
quote:@xAI has acquired @X in an all-stock transaction. The combination values xAI at $80 billion and X at $33 billion ($45B less $12B debt).
Since its founding two years ago, xAI has rapidly become one of the leading AI labs in the world, building models and data centers at unprecedented speed and scale.
X is the digital town square where more than 600M active users go to find the real-time source of ground truth and, in the last two years, has been transformed into one of the most efficient companies in the world, positioning it to deliver scalable future growth.
xAI and X’s futures are intertwined. Today, we officially take the step to combine the data, models, compute, distribution and talent. This combination will unlock immense potential by blending xAI’s advanced AI capability and expertise with X’s massive reach. The combined company will deliver smarter, more meaningful experiences to billions of people while staying true to our core mission of seeking truth and advancing knowledge. This will allow us to build a platform that doesn’t just reflect the world but actively accelerates human progress.
I would like to recognize the hardcore dedication of everyone at xAI and X that has brought us to this point. This is just the beginning.
Thank you for your continued partnership and support.
https://x.com/elonmusk/status/1905731750275510312/
Copequote:Op maandag 10 maart 2025 22:22 schreef Rnie het volgende:
[..]
Onzinnig om een site plat te leggen met extreem weinig traffic natuurlijk.
https://tweakers.net/nieu(...)lar-in-aandelen.htmlquote:Elon Musks xAI neemt X over voor 33 miljard dollar in aandelen
Elon Musk voegt zijn platform X samen met zijn AI-bedrijf xAI. De miljardair zegt dat xAI het platform heeft overgenomen voor 33 miljard dollar in aandelen. Met het gecombineerde bedrijf wil Musk een platform bouwen dat onder meer 'de menselijke vooruitgang versnelt'.
Elon Musk maakt de fusie bekend op X en zegt dat xAI wordt gewaardeerd op 80 miljard dollar en X op 33 miljard dollar (45 miljard dollar, waarvan 12 miljard dollar aan schulden). In 2022 betaalde de miljardair 44 miljard dollar voor Twitter, dat werd omgedoopt tot X.
Kortom, de investeerders wilden van hun investering af.quote:Op zondag 30 maart 2025 21:04 schreef Wantie het volgende:
[..]
https://tweakers.net/nieu(...)lar-in-aandelen.html
In Nederland is NOS de nummer 1 nieuwsapp.quote:Op zondag 11 mei 2025 08:17 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ x ]
En ik maar denken dat Bluecry dat was.
Bluesky is enkel en alleen de #1 app voor zeer obscure fetish/porno kringen. Diaper porn, furrie porn, dat soort dingen.quote:Op zondag 11 mei 2025 08:17 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[ x ]
En ik maar denken dat Bluecry dat was.
Want daar vind je nieuws appsquote:Op zondag 11 mei 2025 09:21 schreef Rnie het volgende:
[..]
Enkel en alleen in zeer obscure fetish/porno kringen. Diaper porn, furrie porn, dat soort dingen.
Wie zijn die mensen toch he? Ach, ze hebben tenminste een verzamelplekje op het www.![]()
Wat? Ik zit op bluesky en doe dat gewoon net zoals ik dat op Twitter deed om interessante mensen te volgenquote:Op zondag 11 mei 2025 09:21 schreef Rnie het volgende:
[..]
Bluesky is enkel en alleen de #1 app voor zeer obscure fetish/porno kringen. Diaper porn, furrie porn, dat soort dingen.
Wie zijn die mensen toch he? Ach, ze hebben tenminste een verzamelplekje op het www.![]()
Ja, dat maakt sommige mensen kwaad kennelijk.quote:Op zondag 11 mei 2025 09:28 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat? Ik zit op bluesky en doe dat gewoon net zoals ik dat op Twitter deed om interessante mensen te volgen![]()
![]()
![]()
Kennelijk heeft hij niet door dat op Twitter 80-90% bots zijn, nog maar niet te spreken over hun idiote algoritmes en elke keer de instelling terug zetten van following naar suggested.quote:Op zondag 11 mei 2025 09:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, dat maakt sommige mensen kwaad kennelijk.
'Angst'quote:Op zondag 11 mei 2025 09:19 schreef Wantie het volgende:
[..]
In Nederland is NOS de nummer 1 nieuwsapp.
Bluesky is geen nieuwsapp, dus die vind je niet onder die categorie.
Maar de angst voor Bluesky zit nog steeds diep merk ik.
Yup, angst.quote:
Ik begrijp dat wel, X kan geen nummer 1 Social Media app worden.quote:Op zondag 11 mei 2025 09:40 schreef raptorix het volgende:
Je moet wel een volslagen idioot zijn om Twitter een nieuwsapp te noemen, het is eerder de nummer 1 verzamelplek voor incels en complotwappies.
Nee hoor, zoals Elon aangaf zijn WIJ het nieuws. Niet apps zoals NOS waar gesponsord nieuws of propaganda op komt.quote:Op zondag 11 mei 2025 09:40 schreef raptorix het volgende:
Je moet wel een volslagen idioot zijn om Twitter een nieuwsapp te noemen, het is eerder de nummer 1 verzamelplek voor incels en complotwappies.
Oh bijzonder, het laatste jaar dat ik het gebruikte kreeg ik keer op keer alleen de trump clan in mijn tijdlijn, alle andere interessante mensen die ook goed burgerjournalistiek pleegden kwamen daar niet meer in voor, en nee ik ben geen linkse aap, gelukkig kan ik op bluesky gewoon chronologisch zonder fratsen de mensen die ik volg zien.quote:Op zondag 11 mei 2025 09:49 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee hoor, zoals Elon aangaf zijn WIJ het nieuws. Niet apps zoals NOS waar gesponsord nieuws of propaganda op komt.
Op X heb je altijd realtime het aller laatste nieuws, ongecensureerd zonder enige invloed van enge overheden. Als er aanslagen gepleegd worden heb je nog maar op 1 site daadwerkelijk beelden. X.
Zonder "X" was de EU zo machtig dat ze ons nog meer propaganda voorspiegelde, en zoals velen in dit topic hier niet doorheen kunnen prikken.
Ik bewonder je fantasie.quote:Op zondag 11 mei 2025 09:49 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee hoor, zoals Elon aangaf zijn WIJ het nieuws. Niet apps zoals NOS waar gesponsord nieuws of propaganda op komt.
Op X heb je altijd realtime het aller laatste nieuws, ongecensureerd zonder enige invloed van enge overheden. Als er aanslagen gepleegd worden heb je nog maar op 1 site daadwerkelijk beelden. X.
Zonder "X" was de EU zo machtig dat ze ons nog meer propaganda voorspiegelde, en zoals velen in dit topic hier niet doorheen kunnen prikken.
Je vat het persoonlijk op. Is die website van jou?quote:Op zondag 11 mei 2025 09:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Yup, angst.
Daarom kun je de naam Bluesky niet gewoon typen, en kun je niet een berichtje over X plaatsen zonder Bluesky aan te halen.
Ik vind het een bijzonder fenomeen.
Adoratie maakt blind hè.quote:Op zondag 11 mei 2025 09:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oh bijzonder, het laatste jaar dat ik het gebruikte kreeg ik keer op keer alleen de trump clan in mijn tijdlijn, alle andere interessante mensen die ook goed burgerjournalistiek pleegden kwamen daar niet meer in voor, en nee ik ben geen linkse aap, gelukkig kan ik op bluesky gewoon chronologisch zonder fratsen de mensen die ik volg zien.
En 1 van de grootste levenslessen die ik inmiddels wel begrepen heb is om juist goed te lezen wat mensen schrijven waar je het doorgaans niet zo mee eens bent, doe je dat niet dan zit je al heel snel in je eigen nieuws bubbel, oh wacht misschien is dat precies wat Trump/Musk willen....quote:Op zondag 11 mei 2025 09:55 schreef Wantie het volgende:
[..]
Adoratie maakt blind hè.
Ze hebben niet door dat het algoritme van X hun beleving van nieuws beïnvloedt.
Je gaat met je muis naar het gedeelte BOVEN je tijdlijn. Met de linkermuisknop klik je een keer (dus geen dubbelklik) op het tabblad "following".quote:Op zondag 11 mei 2025 09:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oh bijzonder, het laatste jaar dat ik het gebruikte kreeg ik keer op keer alleen de trump clan in mijn tijdlijn, alle andere interessante mensen die ook goed burgerjournalistiek pleegden kwamen daar niet meer in voor, en nee ik ben geen linkse aap, gelukkig kan ik op bluesky gewoon chronologisch zonder fratsen de mensen die ik volg zien.
Dan nog is het gekke mix waarbij je je nog steeds geen chronologische lijn krijgt, je krijgt er weer allerlei suggesties tussen.quote:Op zondag 11 mei 2025 10:29 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je gaat met je muis naar het gedeelte BOVEN je tijdlijn. Met de linkermuisknop klik je een keer (dus geen dubbelklik) op het tabblad "following".
Ah, nu probeer je het om te draaienquote:Op zondag 11 mei 2025 09:55 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[..]
Je vat het persoonlijk op. Is die website van jou?
Niet waar, het enige wat je tussendoor zal zien zijn ads in de vorm van posts, hetzelfde hoe Reddit het doet.quote:Op zondag 11 mei 2025 10:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan nog is het gekke mix waarbij je je nog steeds geen chronologische lijn krijgt, je krijgt er weer allerlei suggesties tussen.
Het zal allemaal wel, je weet dat ze dat continue veranderen en uittesten?quote:Op zondag 11 mei 2025 10:32 schreef Rnie het volgende:
[..]
Niet waar, het enige wat je tussendoor zal zien zijn ads in de vorm van posts, hetzelfde hoe Reddit het doet.
Dan volg je die mensen toch echt, want ik volg linksgekkies en krijg de meest absurde linkse timeline die je maar kan verzinnen.quote:Op zondag 11 mei 2025 09:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Begrijp het nou, volgens het merendeel van de pessimistische users binnen dit topic maakt het niet uit wie je volgt op X, je krijgt altijd rabiate extreem rechtse content te zien.quote:Op zondag 11 mei 2025 10:43 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dan volg je die mensen toch echt, want ik volg linksgekkies en krijg de meest absurde linkse timeline die je maar kan verzinnen.
Je punt? Je kan daarom posts niet op een chronologische wijze bekijken?quote:Op zondag 11 mei 2025 10:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het zal allemaal wel, je weet dat ze dat continue veranderen en uittesten?
Op dat moment zeker niet, net zoals dat de manier waarop threads weergegeven worden, dan klik je op replies, dan zie je 3 willekeurige replies, en daaronder weer suggested posts.quote:Op zondag 11 mei 2025 10:55 schreef Rnie het volgende:
[..]
Je punt? Je kan daarom posts niet op een chronologische wijze bekijken?![]()
Niet waar. Je kan comments gewoon sorteren op meest recent, meest relevant en meeste likes.quote:Op zondag 11 mei 2025 10:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Op dat moment zeker niet, net zoals dat de manier waarop threads weergegeven worden, dan klik je op replies, dan zie je 3 willekeurige replies, en daaronder weer suggested posts.
Natuurlijk kan dat, neemt niet weg dat ze de berichten eronder weer pushen.quote:Op zondag 11 mei 2025 11:06 schreef Rnie het volgende:
[..]
Niet waar. Je kan comments gewoon sorteren op meest recent, meest relevant en meeste likes.
Ik volg gewoon sport op X...quote:Op zondag 11 mei 2025 10:53 schreef Rnie het volgende:
[..]
Begrijp het nou, volgens het merendeel van de pessimistische users binnen dit topic maakt het niet uit wie je volgt op X, je krijgt altijd rabiate extreem rechtse content te zien.
Hoe kom je hier nou weer bij Wantie.quote:
G'woon, sportnieuwsquote:Op zondag 11 mei 2025 11:41 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Hoe kom je hier nou weer bij Wantie.
quote:NS stopt vanaf 1 juni met X. Het socialemediaplatform wordt steeds minder gebruikt en de verharde toon is volgens het vervoerbedrijf onaangenaam voor de klantenservice. Reizigers kunnen voor reisinformatie en vragen al langer terecht op de website van NS.
NS reageert vanaf juni niet meer op vragen die reizigers stellen via X. De chatfunctie op de site is hiervoor geschikter, stelt het vervoerbedrijf.
Ook is het werk op X voor medewerkers van de klantenservice "veel minder aangenaam geworden doordat de toon op het platform verhard is"
Het is hier geen treinstation, je hoeft niet aan te kondigen wanneer je vertrekt. (In jullie geval vaak met vertraging.)quote:Op maandag 19 mei 2025 14:15 schreef Ulx het volgende:
NS stopt met X vanwege verharde toon en kleiner bereik
[..]
Veel vertraging wordt vooral altijd geroepen door mensen die nauwelijks van het OV gebruik maken, daarnaast ontstaat 90% van de vertragingen door externe factoren.quote:Op woensdag 21 mei 2025 08:22 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Het is hier geen treinstation, je hoeft niet aan te kondigen wanneer je vertrekt. (In jullie geval vaak met vertraging.)
Dat vertragingen vaak door externe factoren ontstaan boeit niet. Er is nog steeds vertraging.quote:Op woensdag 21 mei 2025 08:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Veel vertraging wordt vooral altijd geroepen door mensen die nauwelijks van het OV gebruik maken, daarnaast ontstaat 90% van de vertragingen door externe factoren.
Het aantal vertragingen valt erg mee, daarnaast wat maakt mij een beetje vertraging nou uit, heb je haast ofzo?quote:Op woensdag 21 mei 2025 08:29 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Dat vertragingen vaak door externe factoren ontstaan boeit niet. Er is nog steeds vertraging.
Treinen in Nederland zijn sowieso een gefaald concept, een van de weinige zaken die Nederland slecht op orde heeft. Het beste is om alle spoorwegen om te bouwen naar snelwegen.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:15 schreef Ulx het volgende:
NS stopt met X vanwege verharde toon en kleiner bereik
[..]
Je redeneert hersenloos.quote:Op woensdag 21 mei 2025 09:40 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Treinen in Nederland zijn sowieso een gefaald concept, een van de weinige zaken die Nederland slecht op orde heeft. Het beste is om alle spoorwegen om te bouwen naar snelwegen.
Kijk, ze zijn vast boos op "X" omdat het van Elon is die auto's zonder stuur kan laten rijden op de openbare wegen, terwijl de NS nog niet eens autonoom een trein van A naar B krijgt.
De frustratie over Bluesky is in ieder geval nog niet weg bij Maga merk ik.quote:Op woensdag 21 mei 2025 09:51 schreef Chivaz het volgende:
En is BlueSky X al voorbij geschoten?
Ik zie steeds meer links progressieven terugkeren op X.
Blijkbaar vinden ze het toch niet zo gezellig op BlueSky ondanks het feit dat eXtReEm ReChTs!!11!! daar niet welkom is.
Ik kon vooral heel hard lachen om het commentaar van sommigen dat er geen ruimte was voor debat op BlueCry.
Iemand opperde op X dat ze was teruggekeerd vanwege naar X vanwege het ongebreidelde antisemitisme op BlueCry waar dus blijkbaar totaal niet op gemodereerd word.
Pro Israël maakt je op BlueCry blijkbaar een massamoordenaar die geen plek verdient op zo’n net platform als BlueCry.
Bizar dat mensen er voor kiezen om in een parallelle wereld te leven zodat hun gevoelens niet gekwetst kunnen worden.
Mentaal zwakke mensen zijn het, meer kan ik er niet van maken.
Ja, die denkt dat elke NS reiziger in een Tesla gaat rijden zodra die autonoom kunnen rijdenquote:Op woensdag 21 mei 2025 09:54 schreef Basp1 het volgende:
Ha ha de frustratie druipt eraf bij onze baardmans dat meer bedrijven het zinkende x verlaten vanwege het gebrek moderatie.
Hij zou eens in de vs met de trein moeten gaan dan komt hij er achter dat de trein in Nederland een van de betere geregelde is op wereldschaal. Alleen treinen in Japan en Zwitserland en misschien zelfs nu China zijn nog beter.
Meid wat goed!!!quote:Op woensdag 21 mei 2025 09:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
De frustratie over Bluesky is in ieder geval nog niet weg bij Maga merk ik.
Bluesky stijgt nog steeds, heeft nu 36 miljoen gebruikers.
Dat verzin jij erbij.quote:Op woensdag 21 mei 2025 09:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Meid wat goed!!!
36 miljoen gelijkgestemden waar een ieder het blijkbaar met elkaar eens is.
Ook leuk verzonnen.quote:Geen wonder dat de progressieven langzaam maar zeker terugkeren naar X. Lol
So? Wat heeft dat met X te maken?quote:Op woensdag 21 mei 2025 08:29 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Dat vertragingen vaak door externe factoren ontstaan boeit niet. Er is nog steeds vertraging.
Niets aan verzonnen hoor, het is een progressieve echoput waar pedoseksuelen meer respect genieten dan iemand die aan de rechterflank van het politieke spectrum zit.quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat verzin jij erbij.
[..]
Ook leuk verzonnen.
Maar het zit je kennelijk nogal hoog, dat er naast X meer sociale media platformen bestaan.
Best wel bijzonder.
Mij zou dat geen ruk kunnen schelen.
Ja, Bluesky houdt fans van X nogal bezig.quote:Op woensdag 21 mei 2025 10:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Niets aan verzonnen hoor, het is een progressieve echoput waar pedoseksuelen meer respect genieten dan iemand die aan de rechterflank van het politieke spectrum zit.
De enige reden dat ik hier over post nu is omdat ik toevallig dit topic in mijn feed zag staan.
Nogmaals ik zie de progressieven langzaam terugkeren naar X en volgens Mark Mitchell van Rasmussen daalt de activiteit op BlueSky.
[ x ]
Het is het begin van het einde en meteen ook het bewijs dat een echoput een verdomd saaie plek is om je mening te ventileren.
Je moet mentaal wel erg zwak zijn om daar voldoening uit te halen.
Bullyproof windows, trollsafe doors, in mah safespaaaceeeeeeeeeeee...quote:Op woensdag 21 mei 2025 09:51 schreef Chivaz het volgende:
En is BlueSky X al voorbij geschoten?
Ik zie steeds meer links progressieven terugkeren op X.
Blijkbaar vinden ze het toch niet zo gezellig op BlueSky ondanks het feit dat eXtReEm ReChTs!!11!! daar niet welkom is.
Ik kon vooral heel hard lachen om het commentaar van sommigen dat er geen ruimte was voor debat op BlueCry.
Iemand opperde op X dat ze was teruggekeerd vanwege naar X vanwege het ongebreidelde antisemitisme op BlueCry waar dus blijkbaar totaal niet op gemodereerd word.
Pro Israël maakt je op BlueCry blijkbaar een massamoordenaar die geen plek verdient op zo’n net platform als BlueCry.
Bizar dat mensen er voor kiezen om in een parallelle wereld te leven zodat hun gevoelens niet gekwetst kunnen worden.
Mentaal zwakke mensen zijn het, meer kan ik er niet van maken.
En maar gillen dat BlueSky een echokamer is terwijl 50% van de berichten op X van Elon Musk en twee/drie andere figuren uit de fascistische hoek komen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 11:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, Bluesky houdt fans van X nogal bezig.
Beetje raar als Bluesky een inferieur platform is, vind je niet?
Elon stelt zich weer eens aan.quote:Op donderdag 22 mei 2025 11:06 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Elon stelt weer eens de juiste vragen.
Die dociele bewondering die uit dat neppe 'holy shit' blijkt, spreekt boekdelen. Als het een hondje was zou hij zijn nekje hebben aangeboden om in te laten bijten.quote:
Free in beta, for a limited time..quote:Op donderdag 22 mei 2025 14:48 schreef epicbeardman het volgende:
[ [url= https://twitter.com/elonmusk/status/1925249925874364433 ]x[/url] ]
Grok is echt toppertje, kan ook gewoon lekker gratis gebruiken.
Alle beta versies lopen natuurlijk door richting https://grok.com/ en https://x.com/i/grok natuurlijkquote:Op donderdag 22 mei 2025 17:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Free in beta, for a limited time..
Gratis testversie dus.
De link die je gaf betreft de API.quote:Op donderdag 22 mei 2025 17:33 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Alle beta versies lopen natuurlijk door richting https://grok.com/ en https://x.com/i/grok natuurlijk
Een api die geïmplementeerd zal worden in Grok AI ja. Allemachies.quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
De link die je gaf betreft de API.
Niet de website.
Dat is ook een manier om te zeggen dat je het niet begrijpt.quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:15 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Een api die geïmplementeerd zal worden in Grok AI ja. Allemachies.
Net zoals DeepSearch dat was.
Wat heeft het nut om je zo dom voor te doen op fok? of is het toch niet voordoen? je bent net een klein kind af en toe.quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is ook een manier om te zeggen dat je het niet begrijpt.
Omdat BlueSky een gefaald concept is en zal blijven. Zo simpel is het.quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:20 schreef Rnie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aangezien de usersaantallen op bluesky heel langzaam stijgen en de activiteit op het platform daalt, is dit een zorgwekkende trend voor Bluesky.
Wat zal daar de reden van zijn?
Grok stelt zijn API tijdens de beta periode gratis aan, daarna kun je die regio betaling gebruiken.quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:20 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat heeft het nut om je zo dom voor te doen op fok? of is het toch niet voordoen? je bent net een klein kind af en toe.![]()
En als je compleet uitgelult bent ga je zulke opmerkingen maken
Ondertussen blijft het aantal gebruikers stijgen...quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:21 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Omdat BlueSky een gefaald concept is en zal blijven. Zo simpel is het.
Elon kan Bluesky Social, PBC kopen voor een schamele 700 miljoen, ongeveer 0.16% van zijn vermogen en door het toilet spoelen en niemand zal er wakker om liggen denk ik.quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ondertussen blijft het aantal gebruikers stijgen...
En daar kunnen fans van X slecht tegen...
Waar zou de activiteit dan wel groeien? Misschien wel nergens. Misschien is sociale media over z'n piek heen.quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:20 schreef Rnie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aangezien de usersaantallen op bluesky heel langzaam stijgen en de activiteit op het platform daalt, is dit een zorgwekkende trend voor Bluesky.
Wat zal daar de reden van zijn?![]()
Ja, fans roepen continu dat soort zaken, maar toch raken ze niet uitgepraat over Bluesky.quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:25 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Elon kan Bluesky Social, PBC kopen voor een schamele 700 miljoen, ongeveer 0.16% van zijn vermogen en door het toilet spoelen en niemand zal er wakker om liggen denk ik.
Definieer social media?quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar zou de activiteit dan wel groeien? Misschien wel nergens. Misschien is sociale media over z'n piek heen.
Facebook is nog steeds met kop en schouders groter dan X bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 22 mei 2025 18:58 schreef Rnie het volgende:
[..]
Definieer social media?Videobased social media, in combinatie met commentsecties, maken volgens mij nog steeds significante stappen.
Komt door insta he, plus de diensten van facebook zijn ook vast veel doden bij waarvan familie het account niet meer kan verwijderen. Plus veel bots voor de like-farms en follower farms. Spam/reclame.quote:Op donderdag 22 mei 2025 19:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Facebook is nog steeds met kop en schouders groter dan X bijvoorbeeld.
Ik zei toch al dat BNW verderop is.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 18:55 schreef epicbeardman het volgende:
Lol is mijn post nu echt verwijderd over dat Biden's administratie de youtube dislike knop disabled had omdat je bij de democraten alleen maar zoals in Noord Korea of China de grote leider mag liken?
Wie heeft mij gerapporteerd of welke modje was op zijn/haar/het/them teentjes getrapt.
Insta is geen Facebook.quote:Op donderdag 22 mei 2025 23:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Komt door insta he, plus de diensten van facebook zijn ook vast veel doden bij waarvan familie het account niet meer kan verwijderen. Plus veel bots voor de like-farms en follower farms. Spam/reclame.
We hebben ook wel te maken met een dead internet theory, waar mensen die veel op internet zitten zich inbeelden dat andere mensen ook veel op internet zitten. Terwijl er genoeg zijn die helemaal geen nieuws volgen en ik snap heel goed waarom.
Net zoals op Reddit manipulatie bots werden ingezet, om meningen te laten vormen via diverse propaganda kanalen.
De Twitter ban van Trump, Twitter files censuur, dat is een van de redenen dat Elon nu Dark Maga is. Natuurlijk is het nog niet te bewijzen dat de youtube dislike knop removal uit het Witte Huis kwam, maar het ligt wel in het straatje en retoriek die ze toepaste destijds, gelukkig heeft Elon dan ook Twitter gekocht. Anders was er nog maar 1 geluid.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik zei toch al dat BNW verderop is.
Op dit forumonderdeel is het niet de bedoeling om leugens te verspreiden.
Ok heb zelf geen feesboek dus weet dat allemaal niet zo goed. Maar ik dacht dat je automatisch een insta profiel kreeg als je facebook had of iets, zal wel wettelijk zijn verboden gelukkig.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Insta is geen Facebook.
Insta heeft zijn eigen statistieken.
Wel fijn om te horen dat X gebruikers onsterfelijk zijn.
Het past wel in de post truth politiek van Maga.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:44 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
De Twitter ban van Trump, Twitter files censuur, dat is een van de redenen dat Elon nu Dark Maga is. Natuurlijk is het nog niet te bewijzen dat de youtube dislike knop removal uit het Witte Huis kwam, maar het ligt wel in het straatje en retoriek die ze toepaste destijds, gelukkig heeft Elon dan ook Twitter gekocht. Anders was er nog maar 1 geluid.
Kortom, je kletste uit je nek.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 20:48 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ok heb zelf geen feesboek dus weet dat allemaal niet zo goed. Maar ik dacht dat je automatisch een insta profiel kreeg als je facebook had of iets, zal wel wettelijk zijn verboden gelukkig.
Wat gij wil Wantie. Ondertussen stijgt Elon's followercount sneller dan BlueSky's nieuwe users.quote:
Ik voel je pijnquote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:03 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wat gij wil Wantie. Ondertussen stijgt Elon's followercount sneller dan BlueSky's nieuwe users.
Wederom een strategie die wij kennen vanuit de anti-Trump kliek, projectie.quote:
Yup, de frustratie blijft er vanaf druipen.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 23:15 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Wederom een strategie die wij kennen vanuit de anti-Trump kliek, projectie.
Er is helemaal niets maar dan ook niets waarom een pro-Trump en Elon boy op dit moment pijn zou moeten voelen. Het is elke dag genieten geblazen. 2016 tot aan 2020 was al gruwelijk, maar dit overtreft echt alles en dan zijn we nog net 5 maandjes verder, nog minstens 7.7 jaar meer van dit genot.
X is booming. Daarom zijn die mensen die allemaal X verlieten toch weer teruggekomen, denk aan die huilebalk van Stephan King. https://x.com/StephenKing Elke post gaat weer over Trump.gestoord.
quote:Op zaterdag 24 mei 2025 00:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Yup, de frustratie blijft er vanaf druipen.
Ik voel je pijn
Ik dacht dat je niet lager kon zinken, maar de enige die pijn heeft zit om 4:00 snachts in POL te huilen om Trump. Deze pijn act laat alleen je eigen gevoelens naar boven komen. En dat is inderdaad vrij pijnlijk. Kom dan iig met de reguliere standpunten van Hilter, facist dat soort dingetjes over Elon. De pijn retoriek die je nu gebruikt is aardig voorspelbaar aan het worden als je niet meer weet wat je moet zeggen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 00:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, het is allemaal pijnlijk voor je
Je hoeft je niet te verschuilen.
Ik kijk met belangstelling uit naar je reacties in Pol.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 00:56 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ik dacht dat je niet lager kon zinken, maar de enige die pijn heeft zit om 4:00 snachts in POL te huilen om Trump. Deze pijn act laat alleen je eigen gevoelens naar boven komen. En dat is inderdaad vrij pijnlijk. Kom dan iig met de reguliere standpunten van Hilter, facist dat soort dingetjes over Elon. De pijn retoriek die je nu gebruikt is aardig voorspelbaar aan het worden als je niet meer weet wat je moet zeggen.
De laatste keer dat ik pijn had was namelijk in de kaken van het lachen om de afgang van Kamala in November.
Sluit anders een keer af van het nieuws en FOK forum. Kijk een Elon documentaire, dan zie je wat voor goddelijke man het is.
Nou.. dan kan je lang wachten want ik ben politiek gevangene. Code #57 volgens het juridische FOK rechtssysteem.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 01:02 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik kijk met belangstelling uit naar je reacties in Pol.
Kiek, daar is die frustratie over Bluesky weer.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 01:08 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nou.. dan kan je lang wachten want ik ben politiek gevangene. Code #57 volgens het juridische FOK rechtssysteem.vind het prima hoor want maak toch te veel mensen boos met mijn mening
, ik gun mensen best hen safespace, ben eigenlijk best wel lief hoor.
Maarja als iedereen zoals op BlueSky hihi dezelfde mening heeft wordt het toch ook saai? (inkoppertje dit)
Nee het is een laughing stock, ik type dit allemaal met de grootste glimlach op mijn gezicht. Maar het blijft het Microblogs topic dus daarom haalde ik het naar boven ja.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 01:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kiek, daar is die frustratie over Bluesky weer.
Iedereen weet wat achter die glimlach schuil gaat.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 01:12 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Nee het is een laughing stock, ik type dit allemaal met de grootste glimlach op mijn gezicht. Maar het blijft het Microblogs topic dus daarom haalde ik het naar boven ja.
Even Elon's goddelijke Grok laten beoordelen wie het meeste pijn lijdt op dit moment:quote:Op zaterdag 24 mei 2025 09:47 schreef Wantie het volgende:
[..]
Iedereen weet wat achter die glimlach schuil gaat.
Niet gelezen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 11:26 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Even Elon's goddelijke Grok laten beoordelen wie het meeste pijn lijdt op dit moment:
Jawel hoor, waarom ben je trouwens gestopt met het posten van de BlueSky users aantallen? was je aardig gedreven in afgelopen maanden. Hoe moet ik nu weten dat ze Elon's platform aan het kapot maken zijn?quote:Op zaterdag 24 mei 2025 11:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet gelezen.
Jij bent heus niet zo belangrijk dat Grok jouw pijn gaat duiden.
Dat laatste is inderdaad de kern van je frustratie.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 11:38 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Jawel hoor, waarom ben je trouwens gestopt met het posten van de BlueSky users aantallen? was je aardig gedreven in afgelopen maanden. Hoe moet ik nu weten dat ze Elon's platform aan het kapot maken zijn?
Dat kan Musk prima zelf. Daar is geen Bluesky voor nodig.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 11:38 schreef epicbeardman het volgende:
Hoe moet ik nu weten dat ze Elon's platform aan het kapot maken zijn?
Even een samenvatting van hoe het ging:quote:Op zaterdag 24 mei 2025 13:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat kan Musk prima zelf. Daar is geen Bluesky voor nodig.
Zoekt en gij zult vindenquote:Op zaterdag 24 mei 2025 11:38 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Jawel hoor, waarom ben je trouwens gestopt met het posten van de BlueSky users aantallen? was je aardig gedreven in afgelopen maanden. Hoe moet ik nu weten dat ze Elon's platform aan het kapot maken zijn?
Het is een opsomming die perfect past in Trump zijn post truth ideologie.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 13:16 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Even een samenvatting van hoe het ging:
- Twitter heeft een directe lijn met Biden's administratie die continue vraagt om users te verbannen en censureren (zie twitter files wiki)
- Haha Twitter is een private company het mag Trump verbannen en censuur toepassen, mensen verbannen als ze dat willen, heb je daar wat tegen? koop het dan.
- Haha Elon wil twitter kopen, een dood platform!!
- Elon is een klootzak omdat hij vrijheid van meningsuiting heeft toegepast op social media
- Wij maken wel onze eigen safespace! BlueSky en maken een hype eromheen zodat er misschien enkele luttele miljoenen bots op komen
- Trump wint
- Elon is een klootzak en heeft Trump president gemaakt met zijn enorme machtige platform (EU brussel praatjes)
- Elon moet luisteren naar het dictatoriale EU.
- X moet verbannen worden want Elon luistert niet naar de EU.
- Elon sloopt X zelf wel hoef je niets voor te doen hopium.
![]()
Het probleem is dat ze elkaar op BlueSky ook niet kunnen uitstaan, je ziet het ook terug bij de democraten en linkse partijen op dit moment. Deze partijen splitsten op in meerdere manieren.quote:
Bluesky is toch een echokamer vol gelijkgestemden?quote:Op maandag 26 mei 2025 09:18 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze elkaar op BlueSky ook niet kunnen uitstaan,
Weet ik niet ik zit er niet op, lees en hoor het wel veel ja. Alleen als links iemand moet je altijd iemand te haten hebben. Dus ze vinden altijd wel tijd om ook op elkaar te haten, er is altijd iemand niet extreem genoeg.quote:Op maandag 26 mei 2025 12:41 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bluesky is toch een echokamer vol gelijkgestemden?
Mja, als je nog nooit een website gemaakt heb snap ik wel datje zo enthousiast bentquote:Op maandag 26 mei 2025 20:31 schreef epicbeardman het volgende:
[ x ]
Dat grokAI gaat nog eens heel groot worden.
Het gaat er niet om wat gepresenteerd wordt, maar wat het mogelijk kan in de toekomst. Je kan ai de digitale boeken laten lezen over bijvoorbeeld jouw skills, en hij kan alles binnen luttele seconden maken.quote:Op maandag 26 mei 2025 21:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Mja, als je nog nooit een website gemaakt heb snap ik wel datje zo enthousiast bent
Maar wat hier gedemonstreerd wordt kon in de jaren negentig al met Microsoft Frontpage, Netscape Composer, etc.
Tegenwoordig zijn websites een stuk complexer qua opbouw en kom je er niet met een WYSIWYG van dat kaliber.
Niemand deed daar moeilijk over totdat mensen schreven dat Danny dat dan maar moest gaan doen. Toen werden werden de Musk-fans helemaal gek. Want dat was nou net niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 10:00 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat gepresenteerd wordt, maar wat het mogelijk kan in de toekomst. Je kan ai de digitale boeken laten lezen over bijvoorbeeld jouw skills, en hij kan alles binnen luttele seconden maken.
Ik meen mij te herinneren dat het FB BlueSky topic erg emotioneel werd toen Danny zei van dat hij ook TruthSocial dan wilde implementeren, of dat BlueSky maar een OneDayFly is en niet de uren waard is om te embedden.
Met behulp van Elon's ai zou Danny FOK in te toekomst kunnen uitbreiden met bijvoorbeeld het alom gewilde BlueSky embedding, als het dan al niet dood is tho die website.
Nu al zie je dat programmeurs ChatGPT gebruiken voor programmeerwerk.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 10:00 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat gepresenteerd wordt, maar wat het mogelijk kan in de toekomst. Je kan ai de digitale boeken laten lezen over bijvoorbeeld jouw skills, en hij kan alles binnen luttele seconden maken.
Ik meen mij te herinneren dat het FB BlueSky topic erg emotioneel werd toen Danny zei van dat hij ook TruthSocial dan wilde implementeren, of dat BlueSky maar een OneDayFly is en niet de uren waard is om te embedden.
Met behulp van Elon's ai zou Danny FOK in te toekomst kunnen uitbreiden met bijvoorbeeld het alom gewilde BlueSky embedding, als het dan al niet dood is tho die website.
Dat is het verschil tussen een sociaal platform en een nieuwsplatform.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 16:58 schreef epicbeardman het volgende:
[ [url= https://twitter.com/teslaownersSV/status/1926449126390009972 ]x[/url] ]
Het is op dit moment wel de enige nieuwsoutlet waar mensen direct beelden laten zien van wat er plaatsvindt, ongecensureerd. Denk aan gisteren bij het liverpool incident of destijds bij de kerstmarkt aanslagen.
Of van de oorlogen.
Zie je allemaal niet op NOS of RTL.
Volgens mij is dit trouwens ook gewoon 1 van Elon's alts![]()
![]()
En dat is dus ook iets wat steeds meer aan het uitsterven is, nieuwsplatforms en mensen die lineaire tv kijken.quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is het verschil tussen een sociaal platform en een nieuwsplatform.
quote:Op dinsdag 27 mei 2025 17:33 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
En dat is dus ook iets wat steeds meer aan het uitsterven is, nieuwsplatforms en mensen die lineaire tv kijken.
Hulde daarvoor, het beste is ongefilterd nieuws zonder dat iemand jouw mening alvast invult.
Helemaal van de kaart.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 10:12 schreef Wantie het volgende:
https://x.com/HereLiesBlueDog/status/1928527782033695027
Glitch op X.
[ x ]
Minder bewijs dan voor de gesteldheid van Biden de afgelopen jaren maar dit is wel 100% waar aldus hetzelfde links.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 10:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Helemaal van de kaart.![]()
![]()
Bijzonder dat de conservatieve anti-druggies in de VS er zo stil over zijn. Zal vast niks met hypocrisie te maoen hebben.
Zelfs met drugs op is hij normaler dan de gemiddelde democraat, daarnaast werd er niet cocaine gevonden ten tijde van Biden's termijn? was het zijn zwaar verslaafde crackzoon? of toch van iemand anders.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 10:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Helemaal van de kaart.![]()
![]()
Bijzonder dat de conservatieve anti-druggies in de VS er zo stil over zijn. Zal vast niks met hypocrisie te maoen hebben.
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 12:28 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Zelfs met drugs op is hij normaler dan de gemiddelde democraat, daarnaast werd er niet cocaine gevonden ten tijde van Biden's termijn? was het zijn zwaar verslaafde crackzoon? of toch van iemand anders.
Nee, Elon is gewoon iemand op het spectrum, onze lieve autist die de wereld redt van censuur en ons naar andere planeten brengt.
quote:Op zaterdag 31 mei 2025 12:38 schreef Wantie het volgende:
[..]
[ x ]
Een normaal persoon...
Tja, hij gaat jou niet naar andere planeten brengen.
Wees gerust.
En hij steunt een overheid die flink de bezem door allerlei websites heeft gehaald om verboden onderwerpen te verwijderen.
En leuk hoe je als echte Maga laat zien nog steeds niet over Biden heen te zijn.
Die president blijft je tot het graf achtervolgen
Ja, als een stoned puber de pers pesten.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 12:41 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[ x ]
Hier hebben ze de grootste lol anders.![]()
"Nee joh, Musk is wat autistisch, en die g dragen zich nu eenmaal zo"quote:Musk 'nam ketamine, ecstasy en paddo's' tijdens adviseurschap Trump
Door RTL Nieuws
Elon Musk ging zich de laatste maanden te buiten aan buitensporige hoeveelheden drugs terwijl hij optrad als een van de belangrijkste adviseurs van de Amerikaanse president Donald Trump. Hij zou onder meer ketamine, ecstasy en paddo's hebben gebruikt.
Denk je echt dat een vader van 14, visionair, volgens jullie te veel met Amerika bemoeit en tijd investeert in DOGE, daarnaast meerdere succesvolle bedrijven runt, de grootste memer is, 500 tweets per dag, speeches, top PoE 2 speler zijn, vechten met Lil X ook nog eens tijd heeft om deze drugs te gebruiken.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 13:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, als een stoned puber de pers pesten.
[..]
"Nee joh, Musk is wat autistisch, en die g dragen zich nu eenmaal zo"![]()
Ik lees geen enkel tegenargument.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:22 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Denk je echt dat een vader van 14, visionair, volgens jullie te veel met Amerika bemoeit en tijd investeert in DOGE, daarnaast meerdere succesvolle bedrijven runt, de grootste memer is, 500 tweets per dag, speeches, top PoE 2 speler zijn, vechten met Lil X ook nog eens tijd heeft om deze drugs te gebruiken.
Het domste is dat er ook maar gewoon wat drugs worden geroepen door de kuch journalisten activisten die nog het laatste beetje USAID geld opmaken voor propaganda.
Als hij aan de drugs zit dan is het adderal voor ADHD, of cocaine.
Ecstasypaddo's
hoe verzinnen ze het. Laat mij raden, volgende week gaat het verkrachting en aanranding zijn of mensensmokkel.
Terwijl hij alle vrouwen in de wereld kan krijgen.
En nog erger de mensen die het geloven zoals jij. Wie gelooft er nou in conspiracy's.
Het gaat er niet eens om dat hij drugs gebruikt, ookal is het totaal ongeloofwaardig, zou hij het doen dan is het alsnog beter dan wat de democraten kunnen bieden. In 2019 rookte hij al jonko bij Joe Rogan. Moet ik je die beelden geven?quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik lees geen enkel tegenargument.
Je weet wat dat betekent volgens BNW.
Als Gates zo stond te flippen had je het meteen aangenomen.
Maar niet bij Musk.
Om jouw Big Mike tactiek te gebruiken: laat eens beeldmateriaal van 5 jaar geleden zien waarop Musk zich zo gedraagt.
Ok, om in jouw generatie te spreken. Een toeter, of sticki.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:48 schreef Ludachrist het volgende:
Mensen die in het jaar des Heeres 2025 nog 'jonko' zeggen
Ja, precies.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:47 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het gaat er niet eens om dat hij drugs gebruikt, ookal is het totaal ongeloofwaardig, zou hij het doen dan is het alsnog beter dan wat de democraten kunnen bieden. In 2019 rookte hij al jonko bij Joe Rogan. Moet ik je die beelden geven?
Wat is erger? musk die een beetje afdwaalt in zijn drukke koppie over welke meme hij straks weer gaat posten, of dat hij 6 jaar geleden uit het niets ging blowen bij Joe.
Het zijn gewoon allemaal pogingen tot zwartmaken van Elon en ze worden steeds ongeloofwaardiger. Het is een soort van paniek onder de journalisten en mensen die de grond onder zich vandaan zien verdwijnen. Ze weten dat Elon niet te stoppen is. Dat Elon en Trump de aankomende 4 jaar of zelfs langer de touwtjes in handen hebben. De fake news media blijft het proberen en daar prik je zo doorheen.
Mijn generatie zei jonko, en ik kan me niet voorstellen dat wat wij zeiden nog gangbaar is op de streets tegenwoordig.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:51 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ok, om in jouw generatie te spreken. Een toeter, of sticki.
Kort voor de persconferentie met Trump en Musk was hij nog voor SpaceX een revolutionaire toekomst visie aan het projecteren.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 14:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, precies.
Dan opeens wel
Maar niet als het om Michelle Obama gaat.
Dan werken die hersenen toch anders, en is per se heel specifiek bewijs nodig, anders is het Big Mike, de eerste transgender first lady.
Dus kom maar op met beelden waarop Musk zich 5 jaar geleden ook zo gedroeg.
En dan kom jij aan met drugsgebruik bij Rogan, wat nou niet bepaald Musk vrijpleit.
Dan is het helder, Musk staat stijf van de drugs.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 15:05 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Kort voor de persconferentie met Trump en Musk was hij nog voor SpaceX een revolutionaire toekomst visie aan het projecteren.
Bekijk deze YouTube-video
En nu? nu je denkt dat Elon drugs gebruikt, is er iets in de wereld dat er gaat veranderen? je weet toch net zo goed als ik dat hij al zwaardere stormen heeft overleefd. Zelfs het nazi etiquette blijft niet plakken. Nee er is elke dag wel weer wat nieuws wat jullie foxwild maakt.
Goed dat je trouwens Michelle Obama's zwangerschap foto's aanhaalt, die zijn er inderdaad nog steeds niet. Weet je nog die ene keer dat je een AI foto postte van, kijk hier zijn ze?dat waren nog eens mooie tijden.
Als Obama een beetje man was geweest, was hij ook gewoon de eerste homoseksuele President geweest naast donkere. Ik bedoel, het ergste is het verbergen, zeker als de partij die zo open is voor alle fluids die er zijn.
En er zijn genoeg video's op youtube te vinden van Elon die akward of cringe is voor 2020 hoor.
Beide.quote:Op donderdag 5 juni 2025 22:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar wie heb er nou gelijk in de fittie tussen Trump en Musk?
Hoe kan dat als ze elkaar beschuldigen van liegen?quote:Op donderdag 5 juni 2025 22:26 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Beide.
epicbeardman in NWS / Het grote dagelijkse Trump nieuws topic #19 Met een boze Elon?
Heb je ook een eigen mening?quote:Op donderdag 5 juni 2025 22:26 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Beide.
epicbeardman in NWS / Het grote dagelijkse Trump nieuws topic #19 Met een boze Elon?
Dit is een mooie logische puzzel.quote:Op donderdag 5 juni 2025 22:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe kan dat als ze elkaar beschuldigen van liegen?
Lijkt me niet dat mensen zon flip-flopper opeens vertrouwen. Maar jij bent #teamMusk?quote:Op donderdag 5 juni 2025 22:35 schreef Rnie het volgende:
RIP Bluesky, iedereen die van X afging keert weer terug naar het platform van de democraat Musk.
Only a Sith deals in absolutes.quote:Op donderdag 5 juni 2025 22:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat mensen zon flip-flopper opeens vertrouwen. Maar jij bent #teamMusk?
quote:Op donderdag 5 juni 2025 22:35 schreef Rnie het volgende:
RIP Bluesky, iedereen die van X afging keert weer terug naar het platform van de democraat Musk.
Usual suspects die het steevast Twitter noemde, zullen nu uitsluitend X zeggen.quote:Op donderdag 5 juni 2025 22:52 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De stickers gaan weer van de Tesla's.
Jawel,quote:
Dat is al onjuist...quote:Op donderdag 5 juni 2025 23:05 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Jawel,
Elon oppert het idee om een centrumpolitieke partij te starten. Trump spreekt zich hiertegen uit. De media springen erop en maken er een spektakel van, alsof het de Super Bowl van conflicten is.
En dat is BNW onzin.quote:Maar dit is wat er echt aan de hand is:
Dit is een gecoördineerde afleiding. Een opzet om de Deep State te laten denken dat er verdeeldheid is. En in een informatieoorlog is het verspillen van de munitie van je vijand een grote overwinning. Laat ze zich comfortabel en overmoedig voelen.
Enkele basisprincipes van psychologische oorlogvoering:
• Mensen houden ervan om partij te kiezen. Nepdrama wekt emotie op en houdt mensen vast in hun kampen.
• De vijand ziet twee machtige spelers botsen en denkt dat dit hun moment is.
• Maar achter de schermen is de coördinatie strak.
Elon en Trump voeren een misleiding uit. Ze creëren de illusie van een breuk om de andere kant te lokken tot een te vroege zet. Zodra die laatste poging mislukt, komt de echte tegenaanval hard aan.
Ze zijn niet echt verdeeld. Ze doen alleen alsof.
In echte oorlogvoering laat je je vijanden je niet verdelen. Je creëert de illusie van verdeeldheid op jouw voorwaarden. Je laat ze denken dat je uit balans bent, en slaat dan terug wanneer het ertoe doet.
Dit is geen chaos. Het is schaken. Het nepconflict is de laatste opzet voor de knock-outslag.
quote:Op donderdag 5 juni 2025 22:35 schreef Rnie het volgende:
Ach, hij heeft er nog steeds geen spijt van de twijfelachtige eer te hebben van de eerste rijkste man die verantwoordelijk is voor de dood van honderdduizenden mensen wereldwijd.quote:
Iemand met zo veel vlaggen in zijn naam moet je sowieso niet serieus nemen.quote:
Als de drugs zijn uitgewerkt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |