quote:Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.
Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.
Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.
Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.
Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
quote:BlueSky is een nieuw social media platform dat als doel heeft om gebruikers meer controle te geven over hun online ervaring. Het is opgericht door Jack Dorsey, een van de oprichters van Twitter, en is bedoeld als een alternatief voor de traditionele sociale media zoals we die kennen.
Wat maakt BlueSky anders?
* Decentralisatie: In tegenstelling tot veel andere platforms, is BlueSky niet afhankelijk van één centrale server. Dit maakt het systeem stabieler en geeft gebruikers meer keuzevrijheid.
* Algoritmes: Bij BlueSky kun je zelf bepalen welke algoritmes je gebruikt om je tijdlijn samen te stellen. Dit betekent dat je meer controle hebt over wat je te zien krijgt.
* Openheid: Het platform is gebouwd op open standaarden, waardoor het makkelijker is om het te integreren met andere diensten en apps.
Game on!quote:Threads is een app die wat wegheeft van de functionaliteiten van Twitter (nu X). Net zoals Mastodon, Bluesky, Post en Spill is het een social media-platform dat inspeelt op het gemis van het oude Twitter.
Sinds Elon Musk aan het roer kwam, zijn er verschillende veranderingen doorgevoerd waar veel gebruikers door zijn afgehaakt. Voorbeelden zijn het kunnen kopen van verificatievinkjes, de toename van nepaccounts en spam en het weer herstellen van eerder verbannen accounts.
Threads laat je tekstberichten plaatsen, waar andere gebruikers op kunnen reageren of deze kunnen delen. Het plaatsen van tekstberichten op deze manier wordt ook wel gezien als microblogging: in compacte vorm bloggen over welk onderwerp dan ook. Op het platform is het mogelijk om berichten van maximaal 500 tekens te posten, waar dit op Twitter maximaal 280 tekens is. Ook kun je er foto's en video's van maximaal vijf minuten delen.
Wow dus jij zat gewoon op Xquote:Op maandag 27 januari 2025 07:05 schreef Wantie het volgende:
Er is een online tool waarmee je eenvoudig kunt migreren van X naar Mastodont en Bluesky.
X-fans zijn viesmad, en de toolmakers zijn meerdere malen online belaagd, inclusief doodsbedreigingen...
https://helloquittex.com/
Dat ligt verder aan jezelf.quote:Op maandag 27 januari 2025 08:13 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Nergens inderdaad. Ik vond het ook al zo'n absurd idee
Hij gaat vol voor de rassenwetten.quote:Musk preaches on the evils of race mixing by selling it as "preserving culture".
Woman on the left gets it right away.
https://bsky.app/profile/jayinkyiv.bsky.social/post/3lgpgsdxzr226
Bijzonder argument. Dus stellen dat Europese landen hun cultuur zouden moeten behouden is inzetten op rassenwetten?quote:
Ze zijn niet woke genoeg!!!!!!!quote:Op maandag 27 januari 2025 12:34 schreef HowardRoark het volgende:
Laten we het eens omdraaien: waarom vinden velen in progressief linkse kringen eigenlijk dat de Westerse/Europese culturen juist wél moeten veranderen?
Tja, je zou natuurlijk ook een onderbouwing kunnen geven voor waarom jullie zo'n groot voorstander van multiculturaliteit zijn, selectief als het om het Westen gaat. In progressief linkse kringen wil men culturen van niet-Westerse volkeren beschermen, waar de Westerse cultuur moet veranderen. Hoe komt dit?quote:
Geen idee. Ik zou er een topic over openen!quote:Op maandag 27 januari 2025 12:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, je zou natuurlijk ook een onderbouwing kunnen geven voor waarom jullie zo'n groot voorstander van multiculturaliteit zijn, selectief als het om het Westen gaat. In progressief linkse kringen wil men culturen van niet-Westerse volkeren beschermen, waar de Westerse cultuur moet veranderen. Hoe komt dit?
Musk moet nu rapporteren aan de stafchef. Hij heeft geen directe lijn met Trump meer. Hij kan niet meer even de Oval Office binnenstappen.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:44 schreef HeatWave het volgende:
Het wensdenken is weer sterk vandaag.
OH noes, hij krijgt slechts een plek in een ander gebouw, het staat nu al allemaal op instorten!!
Mooi dat ik dik geïnvesteerd heb in copium, dat gaat sky high op het moment.
Leuk staaltje gaslighting. Je weet dit natuurlijk wel maar wilt het simpelweg niet bespreken.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Geen idee. Ik zou er een topic over openen!
Wanneer Trump en Musk het aan de stok krijgen, en dat is slechts een kwestie van tijd, wordt me dat een partijtje smullen zegquote:Op maandag 27 januari 2025 13:42 schreef Ulx het volgende:
Trump's Chief of Staff Blocks Elon Musk's Entry into White House's West Wing
"Bedankt voor je hulp, Twitter kopen hielp enorm, en nou oprotten, we willen terug naar benzineauto's. Drill Baby Drill! Yeah!"
Coping wegens wat precies? Ik rapporteer alleen maar feiten.quote:
quote:Op maandag 27 januari 2025 13:42 schreef Ulx het volgende:
"Bedankt voor je hulp, Twitter kopen hielp enorm, en nou oprotten, we willen terug naar benzineauto's. Drill Baby Drill! Yeah!"
Het feit van een alleen in jouw hoofd spelend wensdenken scenario, uhuhquote:Op maandag 27 januari 2025 14:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Coping wegens wat precies? Ik rapporteer alleen maar feiten.
Musk is niet de directe toegang tot de Oval Office ontzegd en Trump roept niet te pas en te onpas dat benzine beter is en drill baby drill en zo? Kun je wat duidelijker zijn wat niet klopt, wat daar wensdenken aan is?quote:Op maandag 27 januari 2025 14:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
[..]
Het feit van een alleen in jouw hoofd spelend wensdenken scenario, uhuh.
Hulpeloos desinformatieslachtoffertje gespot.quote:Op maandag 27 januari 2025 13:42 schreef Ulx het volgende:
De achterbakse stiekemerds die achter de schermen van alles bekonkelen waren voor veel mensen geen enkel probleem, maar een miljardair die geld verliest om de vrijheid van meningsuiting te redden van die censuurpushers en verder gewoon open kaart speel en alleen zijn mening geeft is voor hen een probleem. Wat zegt dat over die mensen zelf?quote:Op maandag 27 januari 2025 09:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik mis de tijden dat de rijkste man ter wereld zich nog inzette voor vaccinaties en wereld gezondheid. Gek genoeg zijn de mensen die daar heel boos over werden nu wel blij met zijn vervanger.
Wat klopt niet?quote:Op maandag 27 januari 2025 14:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hulpeloos desinformatieslachtoffertje gespot.
Voornamelijk dat "en nou oprotten" gedeeltequote:Op maandag 27 januari 2025 14:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Musk is niet de directe toegang tot de Oval Office ontzegd en Trump roept niet te pas en te onpas dat benzine beter is en drill baby drill en zo? Kun je wat duidelijker zijn wat niet klopt, wat daar wensdenken aan is?
Eerst wordt verzonnen dat Musk Trump overschaduwt en dan wordt verzonnen dat Trumps stafchef dat blokkeert. Geen enkele bron, alleen maar stellingen, doorzichtige mediatrucjes om het aan te kleden als een journalistiek artikel wat het niet is. Het is dezelfde formule waarmee voetbaltransfernieuws uit het niets wordt gemaakt. Er staat helemaal geen nieuwsfeit in.quote:
Trump heeft Musk gewoon gebruikt om in het WH te komen en hem daarna gedegradeerd. Afgedankt is hij (nog) niet, maar ik kan me niet voorstellen dat Musk zo'n publieke vernedering na alles wat hij heeft gedaan -en heeft uitgegeven- goed trekt. De kerel heeft nogal een ego. Misschien is het ook een waarschuwing richting de andere techbro's dat ze niet moeten denken dat ze Trump wel even kunnen runnen.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voornamelijk dat "en nou oprotten" gedeelte.
Je wenst, bidt, hoopt dat Elon en Trump ruzie krijgen en daar verzin je allerlei scenario's bij.
Prima hoor, en wie weet krijg je nog gelijk ook, maar tot die tijd is het voornamelijk, wensdenken.
Ik zie alleen weer hetzelfde, verzonnen verhalen over vernederen etc.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Trump heeft Musk gewoon gebruikt om in het WH te komen en hem daarna gedegradeerd. Afgedankt is hij (nog) niet, maar ik kan me niet voorstellen dat Musk zo'n publieke vernedering na alles wat hij heeft gedaan -en heeft uitgegeven- goed trekt. De kerel heeft nogal een ego. Misschien is het ook een waarschuwing richting de andere techbro's dat ze niet moeten denken dat ze Trump wel even kunnen runnen.
Hoe jij Elon omschrijft is hoe hij zichzelf graag neerzet, maar er klopt natuurlijk geen kloot van. Meneertje was zelf vorige maand nog druk met censureren toen mensen erachter kwamen dat hij niet de l33t gamer was zoals hij zichzelf had gepresenteerd. Als hij al censureert over zijn gameprestaties, dan is het nog maar raden hoe progressief linkse mensen benadeeld worden door het heilige algoritme.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hulpeloos desinformatieslachtoffertje gespot.
[..]
De achterbakse stiekemerds die achter de schermen van alles bekonkelen waren voor veel mensen geen enkel probleem, maar een miljardair die geld verliest om de vrijheid van meningsuiting te redden van die censuurpushers en verder gewoon open kaart speel en alleen zijn mening geeft is voor hen een probleem. Wat zegt dat over die mensen zelf?
Ja maar die zitten toch allemaal op PedoSky inmiddelsquote:Op maandag 27 januari 2025 14:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoe jij Elon omschrijft is hoe hij zichzelf graag neerzet, maar er klopt natuurlijk geen kloot van. Meneertje was zelf vorige maand nog druk met censureren toen mensen erachter kwamen dat hij niet de l33t gamer was zoals hij zichzelf had gepresenteerd. Als hij al censureert over zijn gameprestaties, dan is het nog maar raden hoe progressief linkse mensen benadeeld worden door het heilige algoritme.
Kom op, het is toch ook vernederen? De afgelopen maanden stond Musk steeds naast Trump. Nu zit Trump in het Witte Huis en het eerste wat hij doet is zeggen dat Musk moet rapporteren aan de stafchef. En de stafchef filtert wat op het bureau van Trump terechtkomt.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zie alleen weer hetzelfde, verzonnen verhalen over vernederen etc.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
Volgens mij was het Twitter waar de hoeveelheid pedo shit enorm toenam nadat de profeet Elon daar de baas werd.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja maar die zitten toch allemaal op PedoSky inmiddels.
quote:Op maandag 27 januari 2025 14:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kom op, het is toch ook vernederen? De afgelopen maanden stond Musk steeds naast Trump. Nu zit Trump in het Witte Huis en het eerste wat hij doet is zeggen dat Musk moet rapporteren aan de stafchef. En de stafchef filtert wat op het bureau van Trump terechtkomt.
Kortom: Go wait in the lobby.Hoe weet jij dat nou zo precies?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie weet ging het zo, hey Elon, ik heb een ander plekje voor je! Ok Donald prima, het maakt me niet zoveel uit, ik doe alleen tijdelijk DOGE en stap dan uit de politiek!
Je wil dat het gaat zoals jij hebt bedacht, gebaseerd op lucht.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
Daarom vertrekken de Republikeinen ook niet.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgens mij was het Twitter waar de hoeveelheid pedo shit enorm toenam nadat de profeet Elon daar de baas werd.
Ja, vast. Musk huurt mensen in om te doen alsof hij een supergamer is maar in dit geval geeft hij niets om zijn ego.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou zo precies?
Wie weet ging het zo, hey Elon, ik heb een ander plekje voor je! Ok Donald prima, het maakt me niet zoveel uit, ik doe alleen tijdelijk DOGE en stap dan uit de politiek!
Je wil dat het gaat zoals jij hebt bedacht, gebaseerd op lucht.
Wederom een verzonnen verband. Sorry, maar ik zie echt niets gebaseerd op feiten, alleen maar op jouw vurige hoop.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja, vast. Musk huurt mensen in om te doen alsof hij een supergamer is maar in dit geval geeft hij niets om zijn ego.
quote:Op maandag 27 januari 2025 14:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Kom op, het is toch ook vernederen? De afgelopen maanden stond Musk steeds naast Trump. Nu zit Trump in het Witte Huis en het eerste wat hij doet is zeggen dat Musk moet rapporteren aan de stafchef. En de stafchef filtert wat op het bureau van Trump terechtkomt.
Kortom: Go wait in the lobby.Dit zijn van die typische spelletjes die je vaak ziet binnen autoritaire regimes. De grote baas laat de mensen onder hem onderling ruziën zodat hij zelf buiten schot kan blijven. Zie je ook in een zeker erg groot land in het oosten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Vertel dan is hoe, als ik het goed begrijp ligt het algoritme ter inzage. Ik heb weinig verschil gezien sinds de overname behalve dat de censuur en wegdrukking van corona meningen en Biden corruptie verhalen is opgehouden. Linkse mensen worden vooral benadeeld door community notes in de zin dat hun leugens niet meer onweersproken blijven.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoe jij Elon omschrijft is hoe hij zichzelf graag neerzet, maar er klopt natuurlijk geen kloot van. Meneertje was zelf vorige maand nog druk met censureren toen mensen erachter kwamen dat hij niet de l33t gamer was zoals hij zichzelf had gepresenteerd. Als hij al censureert over zijn gameprestaties, dan is het nog maar raden hoe progressief linkse mensen benadeeld worden door het heilige algoritme.
Dat is noodzakelijk. Je moet voorkomen dat lui onder je je gaan verbeteren. Dat tast je gezag aan.quote:Op maandag 27 januari 2025 14:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit zijn van die typische spelletjes die je vaak ziet binnen autoritaire regimes. De grote baas laat de mensen onder hem onderling ruziën zodat hij zelf buiten schot kan blijven. Zie je ook in een zeker erg groot land in het oosten.
Exact.quote:Op maandag 27 januari 2025 16:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is noodzakelijk. Je moet voorkomen dat lui onder je je gaan verbeteren. Dat tast je gezag aan.
Ja, dat is de bekende propaganda.quote:Op maandag 27 januari 2025 15:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vertel dan is hoe, als ik het goed begrijp ligt het algoritme ter inzage. Ik heb weinig verschil gezien sinds de overname behalve dat de censuur en wegdrukking van corona meningen en Biden corruptie verhalen is opgehouden. Linkse mensen worden vooral benadeeld door community notes in de zin dat hun leugens niet meer onweersproken blijven.
“PedoSky”… Really?quote:Op maandag 27 januari 2025 14:34 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja maar die zitten toch allemaal op PedoSky inmiddels.
Ter voorkoming van het vertrek van X-gebruikers naar BSky is het noodzaak dat platform zo af te schilderen.quote:
Geen idee. Heb je dit gelezen, dat je daarnaar vraagt?quote:
quote:De omzet van X zit nu in een 'zeer penibele situatie', schrijven The Wall Street Journal en The Verge op basis van interne e-mails van Elon Musk. Volgens de interne e-mail zou het platform moeite hebben met winst maken. Musk ontkent op X de e-mail te hebben verstuurd.
"Onze gebruikersaantallen groeien niet, de omzet is niet indrukwekkend en we spelen nog maar net quitte", zegt X-eigenaar Elon Musk volgens The Verge en The Wall Street Journal. Beide media zeggen de e-mail los van elkaar te hebben ingezien.[..]
Ah, ook wel interessant.quote:This month I'll be working on Roomy, an experimental peer-to-peer group chat for BlueSky.
I just got the first bit of data synced to the PDS.
We've got a public repo and roadmap. I hope to have a public demo app in 2-3 weeks!
https://github.com/muni-town/roomy
https://github.com/orgs/muni-town/projects/8/views/4
#pigeon #roomy
https://bsky.app/profile/(...)p/post/3lgreq62nxs2w
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |