Het is me toch een toppertje die Faber!quote:https://www.msn.com/nl-nl(...)-kabinet/ar-AA1xDniG
Een vijfde minder vreemdelingen uitgezet sinds nieuwe kabinet
DEN HAAG (ANP) - In de tweede helft van 2024 zijn minder vreemdelingen van buiten de Europese Unie uitgezet naar hun land van herkomst dan in de eerste zes maanden van dat jaar. Het gaat om een afname van bijna 20 procent, blijkt uit cijfers van de Dienst Terugkeer en Vertrek (DTenV) die zijn afgerond op tientallen.
In de periode tot en met juni, toen het vorige kabinet er nog zat, ging het om 440 uitzettingen. In de tweede jaarhelft, na het aantreden van het kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB op 2 juli, keerden 360 vreemdelingen gedwongen terug naar hun land van herkomst. Een van de verschillen zit in het aantal uitzettingen van Marokkanen. Eerder werd al bekend dat het in de eerste zes maanden ging om 120 gedwongen vertrekken, in de tweede helft van het jaar waren dat er 50.
De daling kan met "een veelheid van factoren te maken hebben", laat een woordvoerder van de verantwoordelijk minister van Asiel en Migratie, Marjolein Faber, weten. Zo kan het volgens hem komen door "de beschikbaarheid van personeel, de beschikbaarheid van detentieplekken en het feit of de vreemdeling definitief uitzetbaar is en niet een nieuwe procedure is gestart die in Nederland afgewacht mag worden".
Marokko
Het vorige kabinet verbeterde de betrekkingen en daarmee de samenwerking met Marokko, waardoor er in 2023 meer Marokkanen werden uitgezet, na een periode waarin er amper uitzettingen naar Marokko waren.
Revijara Oosterhuis, coördinator van het Meldpunt Vreemdelingendetentie van de Stichting Landelijk Ongedocumenteerden Steunpunt liet eerder weten dat een mogelijke verklaring is dat Marokko "niet blij" is met het nieuwe kabinet. Maar volgens de woordvoerder van Faber was de "terugkeersamenwerking met de Marokkaanse autoriteiten" ook in de tweede helft van 2024 "onverminderd goed".
In de tweede helft van 2024 werden wel flink meer Algerijnen uitgezet, namelijk 90, tegenover 30 in de zes maanden daarvoor. Dat is te danken aan "de goede medewerking van Algerije", aldus de woordvoerder van de minister.
We moeten stiekum die overlast gevende vreemdelingen wel hier houden anders heeft onze partij geen bestaansrecht meer.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:28 schreef Starhopper het volgende:
Goed werk Faber!! Wilders zal wel trots zijn op je![]()
Willen jullie meer of minder uitzettingen van Marokkanen?quote:Een van de verschillen zit in het aantal uitzettingen van Marokkanen. Eerder werd al bekend dat het in de eerste zes maanden ging om 120 gedwongen vertrekken, in de tweede helft van het jaar waren dat er 50.
Precies, meer stemmen op PVV en minder naar die andere partijen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 12:10 schreef Beau_ter_Ham het volgende:
Nog een paar weken en dan zijn we van dit nep-kabinet af. Hopelijk hebben de kiezers ervan geleerd en stemmen ze wat verstandiger de volgende keer.
In die jaren dat Rutte regeerde werden er meer uitgezet dan met Marjolein Faler aan de knoppen. Dus het is de PVV zelf die tegenwerkt.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:39 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Precies, meer stemmen op PVV en minder naar die andere partijen.
Zo lang PVV geen 76 zetels heeft zullen ze moeten regeren met andere partijen die de plannen kunnen tegenwerken.
En dan alsnog zal het een hele klus zijn om al die jaren dat Rutte regeerde goed te maken.
Verwachten dat dit in een jaartje is opgelost is gekkenwerk.
PVV zit niet alleen in de regering..quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In die jaren dat Rutte regeerde werden er meer uitgezet dan met Marjolein Faler aan de knoppen. Dus het is de PVV zelf die tegenwerkt.
Ik had nog liever Thomas als premier gehad.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:09 schreef Vostok het volgende:
Het loopt echt als een trein dit nieuwe kabinet.
Een klein treintje dan
Nog een keer. Regeringen zonder de PVV wisten meer mensen uit te zetten dan regeringen met de PVV en mevrouw Faber.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:45 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
PVV zit niet alleen in de regering..
Als de PVV 76 zetels heeft, en er dan minder uitzet kan je het vergelijken.
Tot die tijd zijn ze helaas afhankelijk van de andere partijen.
Een boemeltreintjequote:Op woensdag 22 januari 2025 15:09 schreef Vostok het volgende:
Het loopt echt als een trein dit nieuwe kabinet.
Een klein treintje dan
Nog altijd fijner dan een links kabinet, dat nog net geen gratis tickets zou willen uitdelen in Afrika en andere gebieden waar veel cultuurverrijkers vandaan komen om hen te wijzen op het gratis geld en de woningen die er voor hun te krijgen zijn.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:46 schreef Cupfighter het volgende:
Fijn toch hè, een rechts kabinet
Veel geschreeuw en weinig doen
Tijdens dat onderhandelen, toen het oude kabinet er nog zat, werden er meer ongewenste vreemdelingen uitgezet dan daarvoor. Dus wat hebben ze dan precies uitonderhandelt?quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:27 schreef WheatWaffles het volgende:
Omdat ze eerst een jaar lang moesten onderhandelen met woke en vvd mischien?
Het oplossen van de problemen is inderdaad totaal niet interessant. Cultiveren is electoraal veel gunstiger voor ze.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:41 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
We moeten stiekum die overlast gevende vreemdelingen wel hier houden anders heeft onze partij geen bestaansrecht meer.
Als men altijd links gehoorzaamd dan was het onderbrengen van gasten en de eigen bevolking geen probleem. Maar men gehoorzaamd liever de rijken, rijken die veel ruimte in beslag nemen om te wonen en veel ruimte in beslag nemen voor hun hobby's.quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:52 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Nog altijd fijner dan een links kabinet, dat nog net geen gratis tickets zou willen uitdelen in Afrika en andere gebieden waar veel cultuurverrijkers vandaan komen om hen te wijzen op het gratis geld en de woningen die er voor hun te krijgen zijn.
Leuke stelling en ik kan me vast voorstellen dat je dit vanuit je bubbel en ideologie graag wilt geloven.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:40 schreef Confetti het volgende:
De plannen zijn kansloos zolang je niet de aanval opent op de activistische rechterlijke macht. Ze wanen zich als Goden daar, en zijn tot aan de tanden toe bewapend met duizenden vage verdragsbepalingen.
Kom, kom, ze gaan samen oprecht voor het strengste migratiebeleid ooit. Ze hadden zelfs al stoere woorden over het uitzetten van Syriërs (zowel voor als na de val van Assad).quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:45 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Voel je je beter als je dit soort achterlijke leugens uitbraakt?quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:52 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Nog altijd fijner dan een links kabinet, dat nog net geen gratis tickets zou willen uitdelen in Afrika en andere gebieden waar veel cultuurverrijkers vandaan komen om hen te wijzen op het gratis geld en de woningen die er voor hun te krijgen zijn.
Tja, als de PVV minister gewoon faalt in haar werk, en "linkse" ministers er meer uitzetten, dan moeten ze maar wat IQ-loos om zich heen schreeuwen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Voel je je beter als je dit soort achterlijke leugens uitbraakt?
Heb je daar bronvermeldingen met duidelijke cijfers voor? We hebben namelijk nog ongeveer net zoveel illegalen als in 2004 in Nederland, dus dat rijmt niet helemaal met elkaar.quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:42 schreef HowardRoark het volgende:
Het overgrote merendeel van de vreemdelingen worden hier toch niet uitgezet en verdwijnen in de illegaliteit
Geloof je in onze woke regime om eerlijke cijfers te presenteren?quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb je daar bronvermeldingen met duidelijke cijfers voor? We hebben namelijk nog ongeveer net zoveel illegalen als in 2004 in Nederland, dus dat rijmt niet helemaal met elkaar.
Denk je dat Faber liegt en er stiekem meer mensen zijn uitgezet?quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:08 schreef WheatWaffles het volgende:
[..]
Geloof je in onze woke regime om eerlijke cijfers te presenteren?
Sssst, laat mensen zich nou lekker boos maken!quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb je daar bronvermeldingen met duidelijke cijfers voor? We hebben namelijk nog ongeveer net zoveel illegalen als in 2004 in Nederland, dus dat rijmt niet helemaal met elkaar.
Jij denkt dat HowardRoark niet in staat is om cijfers te vinden?quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:08 schreef WheatWaffles het volgende:
[..]
Geloof je in onze woke regime om eerlijke cijfers te presenteren?
Ja, ik voel me heerlijk erdoor. Nog heerlijker zou ik me voelen als asielzoekers verplicht ondergebracht worden in het gezin van linkse rakkers en andere 'welkom, welkom in mijn land'-zangers en zangeressen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Voel je je beter als je dit soort achterlijke leugens uitbraakt?
Je kan brullen wat je wilt, maar onder mevrouw Faber worden er minder mensen uitgezet dan bij voorgaande regeringen. Dus kennelijk wil ze zelf onze cultuur verrijken.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:24 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ja, ik voel me heerlijk erdoor. Nog heerlijker zou ik me voelen als asielzoekers verplicht ondergebracht worden in het gezin van linkse rakkers en andere 'welkom, welkom in mijn land'-zangers en zangeressen.
Wat is de leugen precies en wat is er achterlijk aan? Is links werkelijk opeens omgedraaid en voorstander van het aantal asielzoekers te beperken? Spreekt links nu wel schande van de NGO's die asielzoekers oppikken om naar Europa over te brengen?
Of snapt links nu opeens dat het echt niet nodig is onze cultuur verder te verrijken?
Vertel, wanneer is de ommekeer geweest dat links niet langer denkt 'nivelleren is een feestje!' en voorstander is van het werkelijk terug willen dringen van het aantal asielzoekers.
Is dat niet iets wat jaarlijks fluctueert?quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan brullen wat je wilt, maar onder mevrouw Faber worden er minder mensen uitgezet dan bij voorgaande regeringen. Dus kennelijk wil ze zelf onze cultuur verrijken.
Waarom werkten ze dan gewoon mee met uitzettingen bij de vorige minister?quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:42 schreef AchJa het volgende:
Niet zo gek als een fors deel van het ambtenarenapparaat de boel moedwillig loopt te frustreren en te traineren.
Nah, als je al die vreemdelingen er uit zet of inburgert is er geen asielcrisis meer en hoef je niet meer op Geert te stemmen. Het "kwaad" moet wel blijven bestaan!quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:24 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ja, ik voel me heerlijk erdoor. Nog heerlijker zou ik me voelen als asielzoekers verplicht ondergebracht worden in het gezin van linkse rakkers en andere 'welkom, welkom in mijn land'-zangers en zangeressen.
Wat is de leugen precies en wat is er achterlijk aan? Is links werkelijk opeens omgedraaid en voorstander van het aantal asielzoekers te beperken? Spreekt links nu wel schande van de NGO's die asielzoekers oppikken om naar Europa over te brengen?
Of snapt links nu opeens dat het echt niet nodig is onze cultuur verder te verrijken?
Vertel, wanneer is de ommekeer geweest dat links niet langer denkt 'nivelleren is een feestje!' en voorstander is van het werkelijk terug willen dringen van het aantal asielzoekers.
Ik zou het wel waarderen als er geen reden meer zou zijn om op Wilders te stemmen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nah, als je al die vreemdelingen er uit zet of inburgert is er geen asielcrisis meer en hoef je niet meer op Geert te stemmen. Het "kwaad" moet wel blijven bestaan!
Jij misschien wel, maar hij zeker niet.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:02 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ik zou het wel waarderen als er geen reden meer zou zijn om op Wilders te stemmen.
Ik denk dat ie heel tevreden zou zijn eigenlijkquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij misschien wel, maar hij zeker niet.
Aanval op de rechterlijke macht openen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:40 schreef Confetti het volgende:
De plannen zijn kansloos zolang je niet de aanval opent op de activistische rechterlijke macht. Ze wanen zich als Goden daar, en zijn tot aan de tanden toe bewapend met duizenden vage verdragsbepalingen.
Hij wil alle macht. Dat is alles.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:09 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ik denk dat ie heel tevreden zou zijn eigenlijk. Vrees alleen dat goed inburgeren nooit zal gaan gebeuren op korte termijn en dat de maatschappij echt niet een veel rooskleurigere toekomst tegemoet gaat.
Mensen als Wilders vinden altijd een nieuwe zondebok.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:02 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ik zou het wel waarderen als er geen reden meer zou zijn om op Wilders te stemmen.
En andere mensen doen dat ook.quote:Op woensdag 22 januari 2025 21:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mensen als Wilders vinden altijd een nieuwe zondebok.
Net als de mensen die niet op m stemmen of hebben gestemd.quote:De mensen die er op stemmen ook.
Deze mag er inderdaad ook nog bijquote:Op woensdag 22 januari 2025 17:52 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Om het te kunnen vergelijken hebben we percentages nodig ten opzichte van het totaal.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is me toch een toppertje die Faber!
Ach, mensen die afgelopen halfjaar daadwerkelijk zijn uitgezet hebben hun aanvraag gedaan in een periode dat het aantal verzoeken steeg. Het loopt wat dat betreft dus ook niet in de pas.quote:Op woensdag 22 januari 2025 21:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Om het te kunnen vergelijken hebben we percentages nodig ten opzichte van het totaal.
Waarbij?quote:Op woensdag 22 januari 2025 21:36 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Deze mag er inderdaad ook nog bij
Dat kan allemaal wel de data moet wel correct zijn om conclusies te kunnen trekken.quote:Op woensdag 22 januari 2025 23:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, mensen die afgelopen halfjaar daadwerkelijk zijn uitgezet hebben hun aanvraag gedaan in een periode dat het aantal verzoeken steeg. Het loopt wat dat betreft dus ook niet in de pas.
Het uitzetten lukt gewoon minder goed met Faber als minister.
Wat verder ook niet gek is. Grote woorden, weinig daden is niet iets nieuws als het over asielzoekers en rechtse politici gaat…
Tja, kom dan met een eigen analyse in plaats van dit soort vage praat.quote:Op donderdag 23 januari 2025 04:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat kan allemaal wel de data moet wel correct zijn om conclusies te kunnen trekken.
Dat is niet nodig, deze cijfers zijn gewoon beschikbaar:quote:Op donderdag 23 januari 2025 07:42 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, kom dan met een eigen analyse in plaats van dit soort vage praat.
Wat is het totaal aantal uitzettingen vorig jaar t.a.v. de voorgaande jaren? Daaronder valt dus niet zelfstandig vertrek.quote:Op donderdag 23 januari 2025 08:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is niet nodig, deze cijfers zijn gewoon beschikbaar:
https://www.dienstterugkeerenvertrek.nl/over-dtv/cijfers
De gebruikte cijfers voor het artikel zijn nogal selectief denk ik. De truc is dat er in de tweede helft vooral vele Moldaviërs zijn uitgezet die niet onder niet-westers vallen.
Wat kan t jou een bal jeuken wat 'links' vindt?quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:24 schreef Kamelenteen het volgende:
Zeker, zie bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
quote:Van alle migranten die Nederland moesten verlaten, vertrok maar een derde echt
Nederland wil de asielinstroom in Europa beperken door vaker afgewezen asielzoekers terug te sturen. Het is een van de speerpunten op het lijstje met de inbreng voor de EU-top over migratie die donderdag begint.
Maar het terugsturen van mensen die niet in Nederland mogen blijven, blijkt nog steeds lastig. Dat laten de jaarcijfers zien van de Dienst Terugkeer & Vertrek, die mensen begeleidt die Nederland moeten verlaten.
...
quote:'Uitzetten illegale migranten met hulp herkomstland mislukt vaak'
Migranten die niet langer in Nederland mogen verblijven ontlopen vaak hun uitzetting omdat de landen van herkomst niet meewerken aan terugkeer, wanneer die hulp noodzakelijk is. In de afgelopen zeven jaar gebeurde dat bij ruim 13.000 van de 24.000 pogingen, schrijft De Telegraaf op basis van cijfers van het ministerie van Justitie en Veiligheid.
Hulp van landen van herkomst is nodig als een migrant niet meer over officiële reisdocumenten beschikt. Vaak is dat het geval als een migrant zelf zijn paspoort heeft vernietigd of kwijtgemaakt, om zo uitzetting te voorkomen. Dan moet het land van herkomst een vervangend reisdocument verzorgen.
...
ah, het enorm grote probleem van de Moldaviers..quote:Op donderdag 23 januari 2025 08:06 schreef BlaZ het volgende:
De gebruikte cijfers voor het artikel zijn nogal selectief denk ik. De truc is dat er in de tweede helft vooral vele Moldaviërs zijn uitgezet die niet onder niet-westers vallen.
waarom al die kiezers de PVV gingen stemmenquote:Willen jullie meer of minder Moldaviers?
Dat ze niet uitgezet kunnen worden betekent nog niet dat ze in de illegaliteit "verdwijnen".quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker, zie bijvoorbeeld:
[..]
[..]
Je kan veel van links zeggen, maar ze hebben niet onze grensbescherming opgeheven om een gratis taxidienst naar Ter Apel te starten voor asielzoekers. Ene mevrouw Faber wel met steun van de grote leider.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:24 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
De zogenaamd rechtse VVD voerde gewoon woke immigratie beleid terwijl ze voor de camera altijd vertelden tegen te zijn. In mijn ogen zijn ze dus gewoon woke-links.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je kan veel van links zeggen, maar ze hebben niet onze grensbescherming opgeheven om een gratis taxidienst naar Ter Apel te starten voor asielzoekers. Ene mevrouw Faber wel met steun van de grote leider.
De VVD heeft de PVV niet gedwongen om een taxidienst voor asielzoekers te starten ten koste van jouw veiligheid. "Ja maar hunnie zijn ook niet perfect!" is geen verdediging. Alleen al het feit dat je het doet geeft al aan hoe kut je logische brein de PVV ook vindt, maar het moet nog even doordringen tot je onderbuikje.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:57 schreef Jeo_Boden het volgende:
[..]
De zogenaamd rechtse VVD voerde gewoon woke immigratie beleid terwijl ze voor de camera altijd vertelden tegen te zijn. In mijn ogen zijn ze dus gewoon woke-links.
Grensbescherming is hartstikke leuk, maar volgens mij kun je bij de grensovergang al asiel aanvragen. Daarnaast werd voorheen ook niet iedereen gecontroleerd, toch en anders pakken ze kleine grensovergangen waar geen controle is. Simpel zat, zeker gezien er veel mensen mensensmokkelaars betalen die de routes echt wel weten.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je kan veel van links zeggen, maar ze hebben niet onze grensbescherming opgeheven om een gratis taxidienst naar Ter Apel te starten voor asielzoekers. Ene mevrouw Faber wel met steun van de grote leider.
Ik snap niet hoe je dit allemaal kan begrijpen en nog steeds voor Faber staat te fanboyen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:30 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Grensbescherming is hartstikke leuk, maar volgens mij kun je bij de grensovergang al asiel aanvragen. Daarnaast werd voorheen ook niet iedereen gecontroleerd, toch en anders pakken ze kleine grensovergangen waar geen controle is. Simpel zat, zeker gezien er veel mensen mensensmokkelaars betalen die de routes echt wel weten.
Als je wil dat het IND sneller mensen afwijst (en dus ook de deur wijst) dan lijkt het me een heel stom plan om op die dienst te bezuinigen. Als je wil dat DTenV meer mensen uitzet, lijkt het me een heel stom plan om op die dienst te bezuinigen.quote:https://www.rijksfinancien.nl/miljoenennota/2025/bijlage/3096579
In het hoofdlijnenakkoord is afgesproken dat de asielbegroting van JenV in samenhang met het asielmaatregelenpakket in 2027 met 500 miljoen euro en per 2028 structureel met 1 miljard euro wordt verlaagd. De verdeling van de structurele verlaging per 2028 over de verschillende organisaties in de asielketen is als volgt: Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) circa 580 miljoen euro, Immigratie- en Naturalisatie Dienst (IND) circa 270 miljoen euro, Nidos circa 70 miljoen euro, Raad voor de Rechtsbijstand circa 43 miljoen euro, Raad voor de rechtspraak circa 22 miljoen euro en Dienst Terugkeer en Vertrek circa 15 miljoen euro.
quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker, zie bijvoorbeeld:
[..]
[..]
Rare kop van de NOSquote:Van alle migranten die Nederland moesten verlaten, vertrok maar een derde echt
1/3e vertrok met toezicht (zelfstandig of gedwongen), 1/3e vertrok zelfstandig zonder toezicht, 1/3e is nog in Nederland.quote:In 2022 werden 12.620 mensen aangemeld bij de dienst die Nederland moesten verlaten. In datzelfde jaar vertrokken er 4300. Een deel van hen vertrok zelfstandig (2450), een deel gedwongen (1850). Van nog eens 4100 mensen is niet duidelijk waar ze naartoe zijn gegaan, zij vertrokken 'zelfstandig zonder toezicht'. De rest is nog in Nederland.
Er is niks links aan mensen die de snellere weggebruikers toestaan om met automobielen en motoren voorbij te razen bij de tragere weggebruikers.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:57 schreef Jeo_Boden het volgende:
[..]
De zogenaamd rechtse VVD voerde gewoon woke immigratie beleid terwijl ze voor de camera altijd vertelden tegen te zijn. In mijn ogen zijn ze dus gewoon woke-links.
Staat in de bron, maar die data komt niet echt overeen met die uit het artikel.quote:Op donderdag 23 januari 2025 08:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is het totaal aantal uitzettingen vorig jaar t.a.v. de voorgaande jaren? Daaronder valt dus niet zelfstandig vertrek.
Dit staat nota bene in het artikel:quote:Op donderdag 23 januari 2025 11:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat ze niet uitgezet kunnen worden betekent nog niet dat ze in de illegaliteit "verdwijnen".
Het aantal illegalen in Nederland is sinds 2004 niet noemenswaardig toegenomen, dus de cijfers onderbouwen dat gewoon niet.
Maar we hebben nu de PVV aan de macht, dus al die problemen zijn verleden tijd, toch?
Of is na 16 jaar PVV nog alles de schuld van Timmermans, Rutte en "D666"?
quote:'Zelfstandig vertrokken zonder toezicht' betekent in praktijk vaak dat mensen niet meer komen opdagen als ze een meldplicht hebben of niet meer worden gevonden op de plek waar ze eerder verbleven. "Vroeger gebruikten ze daarvoor de term 'vertrek met onbekende bestemming'", zegt jurist Mark Klaassen. Hij deed onderzoek naar vreemdelingendetentie. "Zij belanden in de illegaliteit of reizen door naar een ander land. Soms proberen ze na een tijdje opnieuw asiel aan te vragen in Nederland."
quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:40 schreef Confetti het volgende:
Maar PVV'ers zijn geen fascisten hoor!quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:45 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
En nog eentjequote:Op woensdag 22 januari 2025 19:42 schreef AchJa het volgende:
Niet zo gek als een fors deel van het ambtenarenapparaat de boel moedwillig loopt te frustreren en te traineren. Dat hele stel insubordinanten zou op staande voet ontslagen moeten worden.
Probeer eens in te haken op het argument, dat activisme bij ambtenaren een probleem is mag inmiddels duidelijk zijn.quote:
Als je een fascist bent is dat een probleem ja.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 14:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Probeer eens in te haken op het argument, dat activisme bij ambtenaren een probleem is mag inmiddels duidelijk zijn.
Nee, activisme onder ambtenaren is het actief ondermijnen van de democratie. Maar klaarblijkelijk steun jij dit, wat de vraag opwekt of je niet simpelweg aan het projecteren bent met de aantijgingen over 'fascisme'.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 14:56 schreef viagraap het volgende:
[..]
Als je een fascist bent is dat een probleem ja.
Als ambtenaren aantoonbaar werk weigeren kun je ze gewoon ontslaan. Zolang dat niet gebeurt zie ik dit soort vergezochte aantijgingen als fascisme. Ambtenaren leggen een eed af aan het algemeen belang van de samenleving, op basis van gelijkwaardigheid, rechtvaardigheid en respect. Dat er nu een regering is die dat soort zaken met een korreltje zout neemt betekent niet dat de ambtenaren hier degenen zijn die de democratie ondermijnen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 14:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, activisme onder ambtenaren is het actief ondermijnen van de democratie. Maar klaarblijkelijk steun jij dit, wat de vraag opwekt of je niet simpelweg aan het projecteren bent met de aantijgingen over 'fascisme'.
Probeer dit eens verder te onderbouwen, waar zit de link met facisme? En je mag die term ook wel even definiëren.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:04 schreef viagraap het volgende:
[..]
Als ambtenaren aantoonbaar werk weigeren kun je ze gewoon ontslaan. Zolang dat niet gebeurt zie ik dit soort vergezochte aantijgingen als fascisme. Ambtenaren leggen een eed af aan het algemeen belang van de samenleving, op basis van gelijkwaardigheid, rechtvaardigheid en respect. Dat er nu een regering is die dat soort zaken met een korreltje zout neemt betekent niet dat de ambtenaren hier degenen zijn die de democratie ondermijnen.
[url= https://www.rijksoverheid(...)aatschappij-centraal[/url]
Fascisten, zoals Wilders, maken iedereen die het niet met ze eens is tot vijand. Dus rechters, journalisten, en ambtenaren die niet in de pas lopen worden juist vanwege hun gezaghebbende positie aangevallen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Probeer dit eens verder te onderbouwen, waar zit de link met facisme? En je mag die term ook wel even definiëren.
Kortom, je kunt de term niet eens definiëren en gebruikt het slechts als een manier om te demoniseren.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:09 schreef viagraap het volgende:
[..]
Fascisten, zoals Wilders, maken iedereen die het niet met ze eens is tot vijand. Dus rechters, journalisten, en ambtenaren die niet in de pas lopen worden juist vanwege hun gezaghebbende positie aangevallen.
Deze lezing van de taak van ambtenaren noem ik fascistisch. Als een ambtenaar vindt dat maatregelen antidemocratisch en/of autoritair zijn en indruisen tegen zijn/haar ambtseed, mag ik hopen dat diegene ze niet zomaar wilt uitvoeren. Dat een democratie door slecht functioneren een fascistische partij in het kabinet brengt doet daar niets aan af.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, je kunt de term niet eens definiëren en gebruikt het slechts als een manier om te demoniseren.
Fascisme, een term voor een antidemocratisch en autoriteit politiek stelsel, waarbij één leider of één politieke partij alle macht bezit, heeft niets te maken met het uitspreken tegen activisme van ambtenaren wat de democratie an sich afbreekt.
Het is namelijk de taak van ambtenaren om uit te voeren wat de politiek beslist, die is verkozen door de burgers. Als de politiek A en B beslist, is het aan ambtenaren om dit netjes uit te voeren en niet om tegen te stribbelen omdat men persoonlijk liever C en D wilt en het eigenlijk helemaal niet eens is met A en B. Het vak van ambtenaar zijn vraagt dus neutraliteit en de kunde om je eigen politieke voorkeuren aan de kant te schuiven en beleid te implementeren waar jij het wellicht niet mee eens bent.
Het blijkt dat er te veel ambtenaren zijn die dit niet kunnen en dat moet hard worden aangepakt en dat heeft niets met fascisme te maken. Sterker nog, fascisme is ondemocratisch en mensen die activisme bij ambtenaren proberen aan te pakken willen de democratie beschermen.
Weinig verschil met een XR eigenlijk.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:09 schreef viagraap het volgende:
[..]
Fascisten, zoals Wilders, maken iedereen die het niet met ze eens is tot vijand. Dus rechters, journalisten, en ambtenaren die niet in de pas lopen worden juist vanwege hun gezaghebbende positie aangevallen.
Laat mij eens een voorbeeld zien daarvan.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:35 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Weinig verschil met een XR eigenlijk.
Dan neemt een principiële ambtenaar maar gewoon ontslag.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:28 schreef viagraap het volgende:
[..]
Deze lezing van de taak van ambtenaren noem ik fascistisch. Als een ambtenaar vindt dat maatregelen antidemocratisch en/of autoritair zijn en indruisen tegen zijn/haar ambtseed, mag ik hopen dat diegene ze niet zomaar wilt uitvoeren. Dat een democratie door slecht functioneren een fascistische partij in het kabinet brengt doet daar niets aan af.
Waarom worden gewone burgers dan lastig gevallen?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:35 schreef viagraap het volgende:
[..]
Laat mij eens een voorbeeld zien daarvan.
Door ze in beeld te houden. En dat kan door voorzieningen te bieden waar registratie voor nodig is.quote:Op donderdag 23 januari 2025 13:07 schreef Jeo_Boden het volgende:
Hoe tel je betrouwbaar het aantal illegalen?
"Bed, bad en brood" voorzieningen sluiten is daar mede oorzaak van.quote:Het liep toch uit de hand met illegalen die kantoorpanden kraakten in grote steden.
Dat gebeurt al, maar ambtenaren die blijven zitten beschuldigen van werkweigering vanwege activisme blijft iets wat pas waarde heeft als je die ambtenaren ook ontslaat.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:37 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dan neemt een principiële ambtenaar maar gewoon ontslag.
quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:38 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Waarom worden gewone burgers dan lastig gevallen?
Het enige wat XR bereikt is haatzaaien. Zoveel mensen hebben een teringhekel gekregen aan die asocialen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:45 schreef viagraap het volgende:
[..]matige trollpoging dit. Wat XR doet is totaal niet te vergelijken met het zwartmaken van peilers van de rechtsstaat.
Dat kun je vinden, maakt ze nog geen fascisten.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:49 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het enige wat XR bereikt is haatzaaien. Zoveel mensen hebben een teringhekel gekregen aan die asocialen.
Het ging me hier om;quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:52 schreef viagraap het volgende:
[..]
Dat kun je vinden, maakt ze nog geen fascisten.
quote:Fascisten, zoals Wilders, maken iedereen die het niet met ze eens is tot vijand
Ik wist niet dat het kabinet mensen uitzette, dacht dat dit ambtenaren waren. Regering maakt beleid, dat vervolgens uitgevoerd word door ambtenaren. Zou jij toch moeten weten.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is me toch een toppertje die Faber!
Ze is wel verantwoordelijk voor hoe dat apparaat functioneert.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 16:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het kabinet mensen uitzette, dacht dat dit ambtenaren waren. Regering maakt beleid, dat vervolgens uitgevoerd word door ambtenaren. Zou jij toch moeten weten.
XR komt ook op voor jou en mij. Dat jij dat niet gelooft moet jij weten. Fascisten zeggen niet eens dat ze opkomen voor journalisten, rechters, en ambtenaren als die het niet met ze eens zijn.quote:
Denk dat het eigen is aan (semi)overheid dat er altijd een wildgroei ontstaat aan voetjes onder het bureau die in Excel de handjes die het daadwerkelijk moeten doen wegbezuinigen. Ik kan me een tijd herinneren dat Nederland meer generaals had dan Rusland,quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:42 schreef AchJa het volgende:
Niet zo gek als een fors deel van het ambtenarenapparaat de boel moedwillig loopt te frustreren en te traineren. Dat hele stel insubordinanten zou op staande voet ontslagen moeten worden.
FTFYquote:Op vrijdag 24 januari 2025 17:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze is wel eindverantwoordelijk voor hoe dat apparaat functioneert.
Nederland heeft nog nooit meer generaals dan Rusland gehad, hoe kom je daar nou bij?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 17:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Denk dat het eigen is aan (semi)overheid dat er altijd een wildgroei ontstaat aan voetjes onder het bureau die in Excel de handjes die het daadwerkelijk moeten doen wegbezuinigen. Ik kan me een tijd herinneren dat Nederland meer generaals had dan Rusland,
Ach, van Vuren deed wel vaker bijzondere uitspraken...quote:Zo had Nederland in 2003 ruim 100 generaals.
Generaal BD A.J. van Vuren had het destijds over een waterhoofd
quote:
Dus eigenlijk geef je gewoon toe dat het gebeurt?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 14:56 schreef viagraap het volgende:
Als je een fascist bent is dat een probleem ja.
Leuk en aardig, we weten allemaal hoe hard ze aan het huilen waren en van plan waren om het opgedragen beleid vooral niet uit te voeren toen de PVV de grootste werd en openlijk tegen het Israel beleid zijn, voor XR etc...quote:Op vrijdag 24 januari 2025 15:04 schreef viagraap het volgende:
Als ambtenaren aantoonbaar werk weigeren kun je ze gewoon ontslaan. Zolang dat niet gebeurt zie ik dit soort vergezochte aantijgingen als fascisme. Ambtenaren leggen een eed af aan het algemeen belang van de samenleving, op basis van gelijkwaardigheid, rechtvaardigheid en respect. Dat er nu een regering is die dat soort zaken met een korreltje zout neemt betekent niet dat de ambtenaren hier degenen zijn die de democratie ondermijnen.
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2024/12/19/nieuwe-ambtseed-voor-rijksambtenaren-mens-en-maatschappij-centraal
Dit is ook een groot gevaar op de langere termijn. Als ambtenaren niet simpelweg hun werk uitvoeren maar ook politiek geëngageerd zijn krijg je op termijn een systeem waar de winnaars van de verkiezingen simpelweg ook een groot deel van de ambtenaren moeten vervangen voor personen met eenzelfde politieke visie.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 18:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Dus eigenlijk geef je gewoon toe dat het gebeurt?
[..]
Leuk en aardig, we weten allemaal hoe hard ze aan het huilen waren en van plan waren om het opgedragen beleid vooral niet uit te voeren toen de PVV de grootste werd en openlijk tegen het Israel beleid zijn, voor XR etc...
Rijksambtenaren op verschillende ministeries spreken hun afschuw uit over het werken onder PVV-bewindspersonen.
Koning: wie niet voor PVV-bewindslieden wil werken kan andere baan gaan zoeken
"Waarom zouden we zin hebben om voor ze te werken?"
En als ze zo in de wedstrijd staan weet ik zeker dat op hun eigen postzegeltje het beleid actief wordt getraineerd. Leer mij dat soort raamstaarders kennen, die gaan hun luizenbaantje echt niet vrijwillig opgeven omdat ze het niet met de regering eens zijn.
Inderdaad, je hebt als ambtenaar je opgedragen taken gewoon uit te voeren zolang het binnen de wettelijke kaders is natuurlijk. Je kunt het persoonlijk niet met het beleid eens zijn dat mag maar dat geeft je geen permissie om de opgedragen taken niet uit te voeren. Ik als militair sta soms ook niet achter bepaalde opdrachten maar ik ben professioneel genoeg om ze naar eer en geweten uit te voeren en zo hoort dat nmm ook.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 19:08 schreef BlaZ het volgende:
Dit is ook een groot gevaar op de langere termijn. Als ambtenaren niet simpelweg hun werk uitvoeren maar ook politiek geëngageerd zijn krijg je op termijn een systeem waar de winnaars van de verkiezingen simpelweg ook een groot deel van de ambtenaren moeten vervangen voor personen met eenzelfde politieke visie.
Oh nu moeten we ineens naar de lange termijn kijken. Zo kennen we er nog wel meer.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 17:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
FTFY
En jij weet ook dat je naar langere termijn moet kijken. In het artikel in je OP staat het een stuk beter dan wat jij er van maakt.
Niet?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 19:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh nu moeten we ineens naar de lange termijn kijken.
Die dienen dan ook direct ontslagen te worden. Juist dit soort extremiteiten niet aanpakken zorgt op termijn voor veel problematiek.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 19:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Inderdaad, je hebt als ambtenaar je opgedragen taken gewoon uit te voeren zolang het binnen de wettelijke kaders is natuurlijk. Je kunt het persoonlijk niet met het beleid eens zijn dat mag maar dat geeft je geen permissie om de opgedragen taken niet uit te voeren. Ik als militair sta soms ook niet achter bepaalde opdrachten maar ik ben professioneel genoeg om ze naar eer en geweten uit te voeren en zo hoort dat nmm ook.
Daarbij kan ik me de hele "weigerambtenaar" ophef nog wel herinneren toen progressief Nederland volledig in de vlekken schoot dat een aantal trouwambtenaren weigerden om homohuwelijken af te sluiten. Toen was "weigeren" natuurlijk weer eens niet best en moest dat volk per direct maar ontslagen worden. Datzelfde progressieve clubje zit nu met Hamas vlaggen te staken...
Truequote:Op vrijdag 24 januari 2025 19:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Inderdaad, je hebt als ambtenaar je opgedragen taken gewoon uit te voeren zolang het binnen de wettelijke kaders is natuurlijk. Je kunt het persoonlijk niet met het beleid eens zijn dat mag maar dat geeft je geen permissie om de opgedragen taken niet uit te voeren. Ik als militair sta soms ook niet achter bepaalde opdrachten maar ik ben professioneel genoeg om ze naar eer en geweten uit te voeren en zo hoort dat nmm ook.
Daarbij kan ik me de hele "weigerambtenaar" ophef nog wel herinneren toen progressief Nederland volledig in de vlekken schoot dat een aantal trouwambtenaren weigerden om homohuwelijken af te sluiten. Toen was "weigeren" natuurlijk weer eens niet best en moest dat volk per direct maar ontslagen worden. Datzelfde progressieve clubje zit nu met Hamas vlaggen te staken...
dat doen ze om jou te tartenquote:Op vrijdag 24 januari 2025 19:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou vooruitquote:
Jammer dat je een verder goede post moet afsluiten met een walgelijke stemmingsmakende leugen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 19:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is correct, maar dat is geen reden zo hysterisch te worden.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 19:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou vooruit
Maar ook op lange termijn heeft deze minister nog niet echt uitzicht op verbetering.
Wel op topics te openen om te vertellen dat dit geen goede minister is.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 19:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat is correct, maar dat is geen reden zo hysterisch te worden.
DIe je vervolgens verpest door het niet inhoudelijk en feitelijk te doen,quote:Op vrijdag 24 januari 2025 19:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wel op topics te openen om te vertellen dat dit geen goede minister is.
Ambtenaren zijn gelukkig geen robots. Dat moeten ze ook zeker niet worden. De uitvoerende macht hoeft niet geblinddoekt en gekneveld als een soort van slaaf alle opdrachten rucksichtslos uit te voeren. Zeker als ze zien dat het maatschappelijk ontwrichtend gaat werken of gewoonweg niet in lijn is met bepaalde grondrechten.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 19:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is ook een groot gevaar op de langere termijn. Als ambtenaren niet simpelweg hun werk uitvoeren maar ook politiek geëngageerd zijn krijg je op termijn een systeem waar de winnaars van de verkiezingen simpelweg ook een groot deel van de ambtenaren moeten vervangen voor personen met eenzelfde politieke visie.
Dat lijkt me duidelijk de uitzondering op de regel, akkoord. Dit is ook in lijn met de casus Eichmann zoals beschreven door Arendt.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 20:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ambtenaren zijn gelukkig geen robots. Dat moeten ze ook zeker niet worden. De uitvoerende macht hoeft niet geblinddoekt en gekneveld als een soort van slaaf alle opdrachten rucksichtslos uit te voeren. Zeker als ze zien dat het maatschappelijk ontwrichtend gaat werken of gewoonweg niet in lijn is met bepaalde grondrechten.
Wil je hiermee het Nederlandse asielbeleid handhaven op gelijke voet zetten als het Nazi regime? Mensen die hier volgens wet en rechter geen aanspraak kunnen maken om te blijven is voor jouw hetzelfde als ze op transport naar Polen te zetten?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 20:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ambtenaren zijn gelukkig geen robots. Dat moeten ze ook zeker niet worden. De uitvoerende macht hoeft niet geblinddoekt en gekneveld als een soort van slaaf alle opdrachten rucksichtslos uit te voeren. Zeker als ze zien dat het maatschappelijk ontwrichtend gaat werken of gewoonweg niet in lijn is met bepaalde grondrechten.
Idemquote:Op vrijdag 24 januari 2025 20:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat lijkt me duidelijk de uitzondering op de regel, akkoord. Dit is ook in lijn met de casus Eichmann zoals beschreven door Arendt.
Staat dat er ja? Nou, wel knap dat je dat erin leest.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 20:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wil je hiermee het Nederlandse asielbeleid handhaven op gelijke voet zetten als het Nazi regime? Mensen die hier volgens wet en rechter geen aanspraak kunnen maken om te blijven is voor jouw hetzelfde als ze op transport naar Polen te zetten?
Ik stelde je een concrete vraag, omdat je er zo duidelijk naar hint, en nu op duikt.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 20:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Staat dat er ja? Nou, wel knap dat je dat erin leest.
Los daarvan geldt natuurlijk wel in zijn algemeenheid dat veel van de de PVV wensen zoals geformuleerd in eerdere partijprogramma's rechtstreeks tegen de grondwet indruisen en daarmee ook grondrechten.
Ja, op een wijze die recht doet aan mensenrechten/grondrechten. Zo ingewikkeld is dat niet.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 20:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik stelde je een concrete vraag, omdat je er zo duidelijk naar hint, en nu op duikt.
Anders geformuleerd, als men uitgeprocedeerd is, vind je dan dat mensen moeten worden uitgezet?
En dat doet het volgens jou niet in NL?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 20:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, op een wijze die recht doet aan mensenrechten/grondrechten. Zo ingewikkeld is dat niet.
Dat heb ik nog niet kunnen ontdekken.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 20:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En dat doet het volgens jou niet in NL?
Waarom begin je er dan over?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 20:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Het ging over de positie/houding van ambtenaren t.o.v. politiek. Daar haakte ik op aan. Even die inlegkruis van je ogen af halen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 20:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waarom begin je er dan over?
Als reactie op een post van Blaz, die in een antwoord naar jou er Eichman bij haalt waar je hem verder niet op corrigeerde.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 20:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het ging over de positie/houding van ambtenaren t.o.v. politiek. Daar haakte ik op aan.
Waarom moet ik hem daarop corrigeren? Weet niet waar je heen wilt gaan, maar je ziet een beetje veel spoken.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 20:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als reactie op een post van Blaz, die in een antwoord naar jou er Eichman bij haalt waar je hem verder niet op corrigeerde.
En als ze 76 zetels hebben, voer je het excuus aan dat ze geen 150 hebben. Maar als je dan dit excuus gebruikt voor de PVV kan je dat excuus wel voor alle partijen gebruiken van de afgelopen 100 jaar.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:39 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Precies, meer stemmen op PVV en minder naar die andere partijen.
Zo lang PVV geen 76 zetels heeft zullen ze moeten regeren met andere partijen die de plannen kunnen tegenwerken.
En dan alsnog zal het een hele klus zijn om al die jaren dat Rutte regeerde goed te maken.
Verwachten dat dit in een jaartje is opgelost is gekkenwerk.
Ik zie jou erg veel suggereren en hinten, maar duiken als je daar op aangesproken wordt.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 20:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom moet ik hem daarop corrigeren? Weet niet waar je heen wilt gaan, maar je ziet een beetje veel spoken.
Daar doel ik op de filosofische theorie van de banaliteit van het kwaad van Arendt. Eichmann beweerde tijdens zijn proces immers dat hij enkel orders opvolgde en dus als goede ambtenaar niet vervolgd zou kunnen worden.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 20:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als reactie op een post van Blaz, die in een antwoord naar jou er Eichman bij haalt waar je hem verder niet op corrigeerde.
En Eichman vergelijkbaar met de ambtenaren in Nederland?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 20:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daar doel ik op de filosofische theorie van de banaliteit van het kwaad van Arendt. Eichmann beweerde tijdens zijn proces immers dat hij enkel orders opvolgde en dus als goede ambtenaar niet vervolgd zou kunnen worden.
Nou vooruit, met de keffiyeh dan...quote:Op vrijdag 24 januari 2025 19:38 schreef Glazenmaker het volgende:
Jammer dat je een verder goede post moet afsluiten met een walgelijke stemmingsmakende leugen.
Nee. Als ze 76 zetels hebben hebben ze de meerderheid in de kamer.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 20:48 schreef Chadi het volgende:
[..]
En als ze 76 zetels hebben, voer je het excuus aan dat ze geen 150 hebben. Maar als je dan dit excuus gebruikt voor de PVV kan je dat excuus wel voor alle partijen gebruiken van de afgelopen 100 jaar.
Instroom verminderen bestaat deels uit mensen die je hier niet wilt terugsturen.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 09:27 schreef franske19 het volgende:
Uitzetten is sowieso een illusie. Instroom beperken is belangrijker. Hoe gaat het daar mee?
Zoek eerst even uit hoe dat werktquote:Op vrijdag 24 januari 2025 20:48 schreef Chadi het volgende:
[..]
En als ze 76 zetels hebben, voer je het excuus aan dat ze geen 150 hebben. Maar als je dan dit excuus gebruikt voor de PVV kan je dat excuus wel voor alle partijen gebruiken van de afgelopen 100 jaar.
Twee claims en twee leugens of verdraaiingen van de realiteit. Toch knap.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:14 schreef Jeo_Boden het volgende:
Arbeidsmigranten gaan ook weer weg. De meerderheid vd gelukzoekers of zogenaamde vluchtelingen however. Die worden een blijvende last voor de verzorgingsstaat.
Verdraaien vd realiteit is links zelf zeer bedreven in. Steevast de arbeidsmigratie met gelukzoekers op een hoop gooien bijvoorbeeld. Of die zogenaamd 2001 verschillende geslachten.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Twee claims en twee leugens of verdraaiingen van de realiteit. Toch knap.
Het is in Nederland al eeuwen een illusie dat al die arbeidsmigranten of zelfs maar een meerderheid daadwerkelijk weer vertrekt.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 10:17 schreef Jeo_Boden het volgende:
[..]
Verdraaien vd realiteit is links zelf zeer bedreven in. Steevast de arbeidsmigratie met gelukzoekers op een hoop gooien bijvoorbeeld. Of die zogenaamd 2001 verschillende geslachten.
PVV wordt flink tegengewerkt. En ze hebben eerst een jaar lang moeten onderhandelen met die kinderachtige coalitie-zeikerds. Hoeveel resultaat verwachten we van ze binnen amper 3 maanden tijd?
Waarom geven PVV aanhangers dan af op andere partijen als die ook nooit 76 zetels hebben gehad.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 08:53 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Nee. Als ze 76 zetels hebben hebben ze de meerderheid in de kamer.
Dan hoeven ze niet samen te werken met andere partijen en kunnen ze de gewenste plannen invoeren.
Ze hadden er 37 dus net iets minder dan de helft die ze nodig hebben.
Omdat de meeste mensen niet snappen hoe het werkt maar wel graag hun onderbuik laten spreken.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 12:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
Waarom geven PVV aanhangers dan af op andere partijen als die ook nooit 76 zetels hebben gehad.
In de basis is de PVV toch gewoon een volkse populistische afsplitsing van de VVD? Dan zou samenwerken juist vrij simpel moeten zijn…quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:15 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Omdat de meeste mensen niet snappen hoe het werkt maar wel graag hun onderbuik laten spreken.
Hoe dan ook kan de PVV niet in een korte tijd de troep die o.a de VVD heeft gemaakt opruimen.
Dit kost tijd en geld. En vooral omdat ze vrijwel verplicht zijn met de VVD samen te werken word dit lastig.
Het is een voorbeeld van het tegenovergestelde, befehl ist befehl tegenover het in protest zijn tegen kabinetsbeleid.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En Eichman vergelijkbaar met de ambtenaren in Nederland?
Het kabinetsbeleid is volgens jou die van de Wannsee conferentie?quote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is een voorbeeld van het tegenovergestelde, befehl ist befehl tegenover het in protest zijn tegen kabinetsbeleid.
Wat heeft dat er mee te maken? Het gaat om twee uiterste denkbeelden. Alles simpelweg uitvoeren zonder vragen te stellen ten opzichte van een gebrek aan onderdanigheid. Het is aan de ambtenaren om kabinetsbeleid uit te voeren behalve als daarmee bijvoorbeeld mensenrechten overschreden worden.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het kabinetsbeleid is volgens jou die van de Wannsee conferentie?
Op het moment dat je populistische hersenscheten onuitvoerbaar blijken, dan ligt het ineens aan de ander. Stel amateurs.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 14:15 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Omdat de meeste mensen niet snappen hoe het werkt maar wel graag hun onderbuik laten spreken.
Hoe dan ook kan de PVV niet in een korte tijd de troep die o.a de VVD heeft gemaakt opruimen.
Dat is toch altijd bij dit soort lui, schijtziek word je ervanquote:Op zaterdag 25 januari 2025 18:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Op het moment dat je populistische hersenscheten onuitvoerbaar blijken, dan ligt het ineens aan de ander. Stel amateurs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |