Het is me toch een toppertje die Faber!quote:https://www.msn.com/nl-nl(...)-kabinet/ar-AA1xDniG
Een vijfde minder vreemdelingen uitgezet sinds nieuwe kabinet
DEN HAAG (ANP) - In de tweede helft van 2024 zijn minder vreemdelingen van buiten de Europese Unie uitgezet naar hun land van herkomst dan in de eerste zes maanden van dat jaar. Het gaat om een afname van bijna 20 procent, blijkt uit cijfers van de Dienst Terugkeer en Vertrek (DTenV) die zijn afgerond op tientallen.
In de periode tot en met juni, toen het vorige kabinet er nog zat, ging het om 440 uitzettingen. In de tweede jaarhelft, na het aantreden van het kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB op 2 juli, keerden 360 vreemdelingen gedwongen terug naar hun land van herkomst. Een van de verschillen zit in het aantal uitzettingen van Marokkanen. Eerder werd al bekend dat het in de eerste zes maanden ging om 120 gedwongen vertrekken, in de tweede helft van het jaar waren dat er 50.
De daling kan met "een veelheid van factoren te maken hebben", laat een woordvoerder van de verantwoordelijk minister van Asiel en Migratie, Marjolein Faber, weten. Zo kan het volgens hem komen door "de beschikbaarheid van personeel, de beschikbaarheid van detentieplekken en het feit of de vreemdeling definitief uitzetbaar is en niet een nieuwe procedure is gestart die in Nederland afgewacht mag worden".
Marokko
Het vorige kabinet verbeterde de betrekkingen en daarmee de samenwerking met Marokko, waardoor er in 2023 meer Marokkanen werden uitgezet, na een periode waarin er amper uitzettingen naar Marokko waren.
Revijara Oosterhuis, coördinator van het Meldpunt Vreemdelingendetentie van de Stichting Landelijk Ongedocumenteerden Steunpunt liet eerder weten dat een mogelijke verklaring is dat Marokko "niet blij" is met het nieuwe kabinet. Maar volgens de woordvoerder van Faber was de "terugkeersamenwerking met de Marokkaanse autoriteiten" ook in de tweede helft van 2024 "onverminderd goed".
In de tweede helft van 2024 werden wel flink meer Algerijnen uitgezet, namelijk 90, tegenover 30 in de zes maanden daarvoor. Dat is te danken aan "de goede medewerking van Algerije", aldus de woordvoerder van de minister.
We moeten stiekum die overlast gevende vreemdelingen wel hier houden anders heeft onze partij geen bestaansrecht meer.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:28 schreef Starhopper het volgende:
Goed werk Faber!! Wilders zal wel trots zijn op je![]()
Willen jullie meer of minder uitzettingen van Marokkanen?quote:Een van de verschillen zit in het aantal uitzettingen van Marokkanen. Eerder werd al bekend dat het in de eerste zes maanden ging om 120 gedwongen vertrekken, in de tweede helft van het jaar waren dat er 50.
Precies, meer stemmen op PVV en minder naar die andere partijen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 12:10 schreef Beau_ter_Ham het volgende:
Nog een paar weken en dan zijn we van dit nep-kabinet af. Hopelijk hebben de kiezers ervan geleerd en stemmen ze wat verstandiger de volgende keer.
In die jaren dat Rutte regeerde werden er meer uitgezet dan met Marjolein Faler aan de knoppen. Dus het is de PVV zelf die tegenwerkt.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:39 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Precies, meer stemmen op PVV en minder naar die andere partijen.
Zo lang PVV geen 76 zetels heeft zullen ze moeten regeren met andere partijen die de plannen kunnen tegenwerken.
En dan alsnog zal het een hele klus zijn om al die jaren dat Rutte regeerde goed te maken.
Verwachten dat dit in een jaartje is opgelost is gekkenwerk.
PVV zit niet alleen in de regering..quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In die jaren dat Rutte regeerde werden er meer uitgezet dan met Marjolein Faler aan de knoppen. Dus het is de PVV zelf die tegenwerkt.
Ik had nog liever Thomas als premier gehad.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:09 schreef Vostok het volgende:
Het loopt echt als een trein dit nieuwe kabinet.
Een klein treintje dan
Nog een keer. Regeringen zonder de PVV wisten meer mensen uit te zetten dan regeringen met de PVV en mevrouw Faber.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:45 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
PVV zit niet alleen in de regering..
Als de PVV 76 zetels heeft, en er dan minder uitzet kan je het vergelijken.
Tot die tijd zijn ze helaas afhankelijk van de andere partijen.
Een boemeltreintjequote:Op woensdag 22 januari 2025 15:09 schreef Vostok het volgende:
Het loopt echt als een trein dit nieuwe kabinet.
Een klein treintje dan
Nog altijd fijner dan een links kabinet, dat nog net geen gratis tickets zou willen uitdelen in Afrika en andere gebieden waar veel cultuurverrijkers vandaan komen om hen te wijzen op het gratis geld en de woningen die er voor hun te krijgen zijn.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:46 schreef Cupfighter het volgende:
Fijn toch hè, een rechts kabinet
Veel geschreeuw en weinig doen
Tijdens dat onderhandelen, toen het oude kabinet er nog zat, werden er meer ongewenste vreemdelingen uitgezet dan daarvoor. Dus wat hebben ze dan precies uitonderhandelt?quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:27 schreef WheatWaffles het volgende:
Omdat ze eerst een jaar lang moesten onderhandelen met woke en vvd mischien?
Het oplossen van de problemen is inderdaad totaal niet interessant. Cultiveren is electoraal veel gunstiger voor ze.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:41 schreef Hugo862 het volgende:
[..]
We moeten stiekum die overlast gevende vreemdelingen wel hier houden anders heeft onze partij geen bestaansrecht meer.
Als men altijd links gehoorzaamd dan was het onderbrengen van gasten en de eigen bevolking geen probleem. Maar men gehoorzaamd liever de rijken, rijken die veel ruimte in beslag nemen om te wonen en veel ruimte in beslag nemen voor hun hobby's.quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:52 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Nog altijd fijner dan een links kabinet, dat nog net geen gratis tickets zou willen uitdelen in Afrika en andere gebieden waar veel cultuurverrijkers vandaan komen om hen te wijzen op het gratis geld en de woningen die er voor hun te krijgen zijn.
Leuke stelling en ik kan me vast voorstellen dat je dit vanuit je bubbel en ideologie graag wilt geloven.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:40 schreef Confetti het volgende:
De plannen zijn kansloos zolang je niet de aanval opent op de activistische rechterlijke macht. Ze wanen zich als Goden daar, en zijn tot aan de tanden toe bewapend met duizenden vage verdragsbepalingen.
Kom, kom, ze gaan samen oprecht voor het strengste migratiebeleid ooit. Ze hadden zelfs al stoere woorden over het uitzetten van Syriërs (zowel voor als na de val van Assad).quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:45 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
PVV zit niet alleen in de regering..
Als de PVV 76 zetels heeft, en er dan minder uitzet kan je het vergelijken.
Tot die tijd zijn ze helaas afhankelijk van de andere partijen.
Voel je je beter als je dit soort achterlijke leugens uitbraakt?quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:52 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Nog altijd fijner dan een links kabinet, dat nog net geen gratis tickets zou willen uitdelen in Afrika en andere gebieden waar veel cultuurverrijkers vandaan komen om hen te wijzen op het gratis geld en de woningen die er voor hun te krijgen zijn.
Tja, als de PVV minister gewoon faalt in haar werk, en "linkse" ministers er meer uitzetten, dan moeten ze maar wat IQ-loos om zich heen schreeuwen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Voel je je beter als je dit soort achterlijke leugens uitbraakt?
Heb je daar bronvermeldingen met duidelijke cijfers voor? We hebben namelijk nog ongeveer net zoveel illegalen als in 2004 in Nederland, dus dat rijmt niet helemaal met elkaar.quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:42 schreef HowardRoark het volgende:
Het overgrote merendeel van de vreemdelingen worden hier toch niet uitgezet en verdwijnen in de illegaliteit
Geloof je in onze woke regime om eerlijke cijfers te presenteren?quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb je daar bronvermeldingen met duidelijke cijfers voor? We hebben namelijk nog ongeveer net zoveel illegalen als in 2004 in Nederland, dus dat rijmt niet helemaal met elkaar.
Denk je dat Faber liegt en er stiekem meer mensen zijn uitgezet?quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:08 schreef WheatWaffles het volgende:
[..]
Geloof je in onze woke regime om eerlijke cijfers te presenteren?
Sssst, laat mensen zich nou lekker boos maken!quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:49 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb je daar bronvermeldingen met duidelijke cijfers voor? We hebben namelijk nog ongeveer net zoveel illegalen als in 2004 in Nederland, dus dat rijmt niet helemaal met elkaar.
Jij denkt dat HowardRoark niet in staat is om cijfers te vinden?quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:08 schreef WheatWaffles het volgende:
[..]
Geloof je in onze woke regime om eerlijke cijfers te presenteren?
Ja, ik voel me heerlijk erdoor. Nog heerlijker zou ik me voelen als asielzoekers verplicht ondergebracht worden in het gezin van linkse rakkers en andere 'welkom, welkom in mijn land'-zangers en zangeressen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:41 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Voel je je beter als je dit soort achterlijke leugens uitbraakt?
Je kan brullen wat je wilt, maar onder mevrouw Faber worden er minder mensen uitgezet dan bij voorgaande regeringen. Dus kennelijk wil ze zelf onze cultuur verrijken.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:24 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ja, ik voel me heerlijk erdoor. Nog heerlijker zou ik me voelen als asielzoekers verplicht ondergebracht worden in het gezin van linkse rakkers en andere 'welkom, welkom in mijn land'-zangers en zangeressen.
Wat is de leugen precies en wat is er achterlijk aan? Is links werkelijk opeens omgedraaid en voorstander van het aantal asielzoekers te beperken? Spreekt links nu wel schande van de NGO's die asielzoekers oppikken om naar Europa over te brengen?
Of snapt links nu opeens dat het echt niet nodig is onze cultuur verder te verrijken?
Vertel, wanneer is de ommekeer geweest dat links niet langer denkt 'nivelleren is een feestje!' en voorstander is van het werkelijk terug willen dringen van het aantal asielzoekers.
Is dat niet iets wat jaarlijks fluctueert?quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kan brullen wat je wilt, maar onder mevrouw Faber worden er minder mensen uitgezet dan bij voorgaande regeringen. Dus kennelijk wil ze zelf onze cultuur verrijken.
Waarom werkten ze dan gewoon mee met uitzettingen bij de vorige minister?quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:42 schreef AchJa het volgende:
Niet zo gek als een fors deel van het ambtenarenapparaat de boel moedwillig loopt te frustreren en te traineren.
Nah, als je al die vreemdelingen er uit zet of inburgert is er geen asielcrisis meer en hoef je niet meer op Geert te stemmen. Het "kwaad" moet wel blijven bestaan!quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:24 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ja, ik voel me heerlijk erdoor. Nog heerlijker zou ik me voelen als asielzoekers verplicht ondergebracht worden in het gezin van linkse rakkers en andere 'welkom, welkom in mijn land'-zangers en zangeressen.
Wat is de leugen precies en wat is er achterlijk aan? Is links werkelijk opeens omgedraaid en voorstander van het aantal asielzoekers te beperken? Spreekt links nu wel schande van de NGO's die asielzoekers oppikken om naar Europa over te brengen?
Of snapt links nu opeens dat het echt niet nodig is onze cultuur verder te verrijken?
Vertel, wanneer is de ommekeer geweest dat links niet langer denkt 'nivelleren is een feestje!' en voorstander is van het werkelijk terug willen dringen van het aantal asielzoekers.
Ik zou het wel waarderen als er geen reden meer zou zijn om op Wilders te stemmen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nah, als je al die vreemdelingen er uit zet of inburgert is er geen asielcrisis meer en hoef je niet meer op Geert te stemmen. Het "kwaad" moet wel blijven bestaan!
Jij misschien wel, maar hij zeker niet.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:02 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ik zou het wel waarderen als er geen reden meer zou zijn om op Wilders te stemmen.
Ik denk dat ie heel tevreden zou zijn eigenlijkquote:Op woensdag 22 januari 2025 20:03 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Jij misschien wel, maar hij zeker niet.
Aanval op de rechterlijke macht openen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:40 schreef Confetti het volgende:
De plannen zijn kansloos zolang je niet de aanval opent op de activistische rechterlijke macht. Ze wanen zich als Goden daar, en zijn tot aan de tanden toe bewapend met duizenden vage verdragsbepalingen.
Hij wil alle macht. Dat is alles.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:09 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ik denk dat ie heel tevreden zou zijn eigenlijk. Vrees alleen dat goed inburgeren nooit zal gaan gebeuren op korte termijn en dat de maatschappij echt niet een veel rooskleurigere toekomst tegemoet gaat.
Mensen als Wilders vinden altijd een nieuwe zondebok.quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:02 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Ik zou het wel waarderen als er geen reden meer zou zijn om op Wilders te stemmen.
En andere mensen doen dat ook.quote:Op woensdag 22 januari 2025 21:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mensen als Wilders vinden altijd een nieuwe zondebok.
Net als de mensen die niet op m stemmen of hebben gestemd.quote:De mensen die er op stemmen ook.
Deze mag er inderdaad ook nog bijquote:Op woensdag 22 januari 2025 17:52 schreef Kamelenteen het volgende:
[..]
Om het te kunnen vergelijken hebben we percentages nodig ten opzichte van het totaal.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is me toch een toppertje die Faber!
Ach, mensen die afgelopen halfjaar daadwerkelijk zijn uitgezet hebben hun aanvraag gedaan in een periode dat het aantal verzoeken steeg. Het loopt wat dat betreft dus ook niet in de pas.quote:Op woensdag 22 januari 2025 21:37 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Om het te kunnen vergelijken hebben we percentages nodig ten opzichte van het totaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |