De oorlog tussen Hamas en Isral is een escalatie van het Isralisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een Isralische invasie in de Gazastrook.
De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecordineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op Isral, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op Isralische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met Isral doorbraken en aanslagen pleegden op Isralische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van Isralische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van Isralische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.
In reactie op de aanval voerden de Isralische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de Isralische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig Isralisch grondoffensief gestart.
IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen Isral en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op Isral, reageerde Isral met luchtaanvallen op Libanon.
Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel Isral als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.
Isral spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israli's werden gevacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Isral ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Isral. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.
Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Isral [af]. Het Hof zag het potentile risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Isral aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Isral binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.
SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier verder.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
[..] Zo he, ook segmenten van de westerse academische wereld
Ach, er zijn ook mensen die het vredelievend en humaan vinden om de bevolking die er al honderden jaren of langer woont te verdrijven
Inderdaad, zo heeft men in Azerbeidzjan honderduizenden etnische Armenen verdreven uit Nagorno-Karabach, waar we eigenlijk niemand over horen. Hoe komt dat eigenlijk?
Tja, veel bedrijven en organisaties selecteren helaas actief op ‘diversiteit’ en dus komt men in Nederland veelal uit bij mensen met een migratieachtergrond die moslim zijn.
Kortom, zulke plekken (zoals die van veel grote media) worden inmiddels in meer of mindere mate gerund door een coalitie van Westerse progressieven met pro-Palestijnse sympathien en moslims waar het anti-Isral sentiment welig tiert.
quote:
Op zondag 19 januari 2025 16:09 schreef oblo het volgende: Voor de users die live mee willen kijken hoe hamas straks de gegijzelden doorgeeft aan het rode kruis: https://m.n12.co.il/ klik op het filmpje bovenaan
Het Rode Kruis . De organisatie die zich structureel drukmaakt over de Palestijnen en niets heeft gedaan voor de gijzelaars.
quote:
Op zondag 19 januari 2025 16:37 schreef Confetti het volgende: Waarom is er zoveel gewoon volk op de been? Er is iets goed mis met de pscyche van de gewone Palestijn.
Dit zijn lieve en onschuldige mensen volgens sommigen in het Westen, die echt het gedachtegoed van Hamas niet delen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
En ook hier correct. Er is weinig tot geen verschil tussen de Palestijnen en Hamas.
Het is trouwens ook bizar en schrikbarend je te bedenken dat als je deze beelden ziet, dat deze groep barbaren de mensen zijn waar velen mee in het Westen zich diep verbonden voelen en denken dat dit de 'goede kant' in de oorlog is.
twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
[..] Inderdaad, zo heeft men in Azerbeidzjan honderduizenden etnische Armenen verdreven uit Nagorno-Karabach, waar we eigenlijk niemand over horen. Hoe komt dat eigenlijk?
[..] Het is gewoon een patroon bij de NOS om Israel in een zo slecht mogelijk daglicht te zetten. Zie bijvoorbeeld deze kop van vanmorgen: https://nos.nl/collectie/(...)elaarslijst-onderweg hele vage titel, terwijl de situatie heel simpel en objectief samengevat kon worden met iets als: “hamas vertraagt het bestand, Israel gaat ondertussen door met aanvallen”
Ik dacht eerst dat de users hier zich aanstelden wat betreft de NOS, maar een jaar verder en nog steeds zie ik dezelfde dubieuze titels en inhoud.
Nou ja eh ik open de NOS een paar keer per week en soms een week niet, maar ik moet toegeven dat ik ook de indruk heb dat Isral niet helemaal evenwichtig en/of objectief belicht wordt. Zoals dat er vorige week natuurlijk een video van 2 minuten geplaatst is met oud beeldmateriaal van IDF militairen.
Ik weet niet of de NOS een gekleurde hoofdredacteur heeft of de zogenaamde 'balance' zoekt die er niet is. Het stoort me en niet alleen bij de NOS nieuwssite. Ik vond het mislukte zoeken naar balans heel duidelijk bij de praatprogramma's waar voor een onderwerp een deskundige tegenover een ongeinformeerd mongool wordt gezet alsof hun mening even veel waard is of er een informatieve discussie uitkomt.
Misschien zoekt de NOS een koers die past bij de andere omroepen, het lijkt me niet correct.
Bij haar gijzeling op 7 oktober is ze in haar hand geschoten en raakte ze gewond door een granaatscherf in haar been. Met als gevolg dat ze nu 15 maanden later nog steeds verband nodig heeft
In Gaza zijn tig ziekenhuizen en klinieken met oneindig veel (internationale) artsen, maar een hand verzorgen dat lukt Hamas niet. Dan is het ineens een stuk begrijpelijker dat zoveel gijzelaars overleden zijn
Op zondag 19 januari 2025 19:55 schreef Tengano het volgende: Maar gelukkig is Gaza nu weer veilig en krijgt het toch weer ruimte voor meer mogelijkheden.
SPOILER
Peace broer
SPOILER
Als ik de beelden zo zie bekruipt mij steeds meer het gevoel dat de Palestijnen niet feestvieren om het stoppen van de bommen en de oorlog, maar een soort 'overwinning' op Isral. Knettergek.
Op zondag 19 januari 2025 20:47 schreef bianconeri het volgende: Eens kijken hoe snel Hamas de gijzelaars laat gaan. Hoe langzaam Israel dat gaat doen en hoe snel Israel daarna weer met de genocide gaat beginnen.
Ik vind het nog steeds heel vreemd waarom Isral met een staakt het vuren instemt. Kan me alleen bedenken uit goede (internationale) wil, om later door te zetten en het karwei af te maken.
Je zit nu nog steeds met een broeinest, waarschijnlijk groter dan ooit, aan terroristen naast je..
Op zondag 19 januari 2025 20:53 schreef Joppiez het volgende: Ik vind het nog steeds heel vreemd waarom Isral met een staakt het vuren instemt. Kan me alleen bedenken uit goede (internationale) wil, om later door te zetten en het karwei af te maken.
Je zit nu nog steeds met een broeinest, waarschijnlijk groter dan ooit, aan terroristen naast je..
Even wachten tot alle gijzelaars terug zijn, een raket vanuit Gaza en het IDF keert terecht terug en dan zonder genade.
Op zondag 19 januari 2025 20:53 schreef Joppiez het volgende: Ik vind het nog steeds heel vreemd waarom Isral met een staakt het vuren instemt. Kan me alleen bedenken uit goede (internationale) wil, om later door te zetten en het karwei af te maken.
Dat was al zo vr 7 oktober 2023. Ze weten dit. Toch hebben ze ingestemd...
Ik snap het ook niet. Misschien is het omdat ze nu nog wat gijzelaars vrij kunnen krijgen en gaan ze er na "fase 1" weer gewoon op los. Internationale kritiek krijgen ze toch wel, maar dat zou ze niet meer moeten kunnen schelen.
Op zondag 19 januari 2025 20:47 schreef bianconeri het volgende: Eens kijken hoe snel Hamas de gijzelaars laat gaan. Hoe langzaam Israel dat gaat doen en hoe snel Israel daarna weer met de genocide gaat beginnen.
Kijkt jouw begeleider wel eens mee als je aan het internetten bent?
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Veel mensen begrijpen helemaal niks van deze deal; vanuit Israel gezien dan. En misschien is dat wel wat er acher zit. Misschien is dat juist wel de bedoeling, inclusief die Palestijnen het euforische gevoel te geven dat ze gewonnen hebben, dat ze de grote boze vijand klein gekregen hebben, wat heel de wereld kan zien. Inclusief hun lust om gewoon weer verder te moorden en 7 Oktober te blijven verheerlijken.
Ik denk nog even terug aan de actie met die pagers en daarna die walkie talkies; gewoon een briljante actie. Ik vertrouw erop dat Israel mogelijk nog zo'n konijn uit de hoed tovert en dat het huidige onbegrip en deze verwarring slechts het voorspel is voor wat hierna nog gaat komen.
SPOILER
SPOILER
[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 19-01-2025 21:31:05 ]
Wat dacht je van dat de hele wereld wel klaar is met die genocide?
Op zondag 19 januari 2025 21:11 schreef Tengano het volgende: Veel mensen begrijpen helemaal niks van deze deal; vanuit Israel gezien dan. En misschien is dat wel wat er acher zit. Misschien is dat juist wel de bedoeling, inclusief die Palestijnen het euforische gevoel te geven dat ze gewonnen hebben, dat ze de grote boze vijand klein gekregen hebben, wat heel de wereld kan zien. Inclusief hun lust om gewoon weer verder te moorden en 7 Oktober te blijven verheerlijken.
Hoezo?
Iedereen snapt dit. Genocide is wel eens mooi geweest, anders is de hele wereld klaar met je. Israel gaat wel weer door met moorden, dat is het hele probleem.
Ik begrijp het best: de gijzelaars terughalen heeft nu ff prioriteit en daarna zien ze wel verder. Logisch toch want het volk wil gewoon dat de gijzelaars op de 1ste plaats komen.
Dat hamas gaat stoppen is ook niet te verwachten. Die lui kunnen gewoon niks anders.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Op zondag 19 januari 2025 21:29 schreef deedeetee het volgende: Ik begrijp het best: de gijzelaars terughalen heeft nu ff prioriteit en daarna zien ze wel verder. Logisch toch want het volk wil gewoon dat de gijzelaars op de 1ste plaats komen.
Dat hamas gaat stoppen is ook niet te verwachten. Die lui kunnen gewoon niks anders.
Dit lijkt mij ook de meest logische verklaring. Daarom ook een tijdelijk bestand. Wellicht heeft de inauguratie van Trump, een onberekenbare speler, er ook wat mee te maken waarom ze het nu doen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem. -Rabia Al-Basri
Op zondag 19 januari 2025 20:50 schreef Confetti het volgende: Als ik de beelden zo zie bekruipt mij steeds meer het gevoel dat de Palestijnen niet feestvieren om het stoppen van de bommen en de oorlog, maar een soort 'overwinning' op Isral. Knettergek.
Voor dat volk lopen de linkse gekkies al meer dan een jaar te protesteren. Dat is ook best gek. Waarom zou je sympathie moeten hebben voor die halve wilden
[..] Nou ja eh ik open de NOS een paar keer per week en soms een week niet, maar ik moet toegeven dat ik ook de indruk heb dat Isral niet helemaal evenwichtig en/of objectief belicht wordt. Zoals dat er vorige week natuurlijk een video van 2 minuten geplaatst is met oud beeldmateriaal van IDF militairen.
Ik weet niet of de NOS een gekleurde hoofdredacteur heeft of de zogenaamde 'balance' zoekt die er niet is. Het stoort me en niet alleen bij de NOS nieuwssite. Ik vond het mislukte zoeken naar balans heel duidelijk bij de praatprogramma's waar voor een onderwerp een deskundige tegenover een ongeinformeerd mongool wordt gezet alsof hun mening even veel waard is of er een informatieve discussie uitkomt.
Misschien zoekt de NOS een koers die past bij de andere omroepen, het lijkt me niet correct.
De hoofdredacteur is Giselle van Cann. Die zei vorig jaar nog ze bij de NOS een dilemma hadden om hamas “terroristen of vrijheidsstrijders” te noemen, of dat de Israelis in Gaza “gegijzelden zijn of gevangenen” zijn.
Op zondag 19 januari 2025 17:55 schreef HowardRoark het volgende: Correct. Maar hiertussen is zogenaamd een morele equivalentie zo wil men in sommige kringen beweren.
Om Netanyahu weer eens te citeren: " wij moeten nooit een grootschalige inval doen in Gaza, want vroeg of laat wanneer de gevechten stoppen, zullen de Hamas militanten uit hun holen kruipen en de overwinning uitroepen".
🚨🇮🇱 Commentator on the Hebrew channel i24News Zvi Yehezkali:
“There are already joyful celebrations in Gaza. The hardest thing for me this morning is to see these scenes. The elite are back in the vehicles, the vehicles that slaughtered us, the people who slaughtered us.
15 months of fighting and we have not succeeded in changing the equations of war in Gaza.
Actually I ask myself, what have we done here in a year and five months? We destroyed many homes, and offered our best sons, and in the end the result is the same formulas. Hamas is happy, aid enters, and the elite returns.”
twitter
Op zondag 19 januari 2025 23:20 schreef egayalS het volgende: Om Netanyahu weer eens te citeren: " wij moeten nooit een grootschalige inval doen in Gaza, want vroeg of laat wanneer de gevechten stoppen, zullen de Hamas militanten uit hun holen kruipen en de overwinning uitroepen".
“There are already joyful celebrations in Gaza. The hardest thing for me this morning is to see these scenes. The elite are back in the vehicles, the vehicles that slaughtered us, the people who slaughtered us.
15 months of fighting and we have not succeeded in changing the equations of war in Gaza.
Actually I ask myself, what have we done here in a year and five months? We destroyed many homes, and offered our best sons, and in the end the result is the same formulas. Hamas is happy, aid enters, and the elite returns.”
Op zondag 19 januari 2025 23:20 schreef egayalS het volgende: Om Netanyahu weer eens te citeren: " wij moeten nooit een grootschalige inval doen in Gaza, want vroeg of laat wanneer de gevechten stoppen, zullen de Hamas militanten uit hun holen kruipen en de overwinning uitroepen".
Dit kon een blinde nog zien aankomen. Als je een vijand wilt elimineren moet je bereid zijn om het grondgebied zelf te regeren totdat je je vijanden kunt zuiveren en de bevolking kunt heropvoeden. De nazi's waren ook zo weer terug als je je na de capitulatie had teruggetrokken.
Isral heeft alleen maar op veilige afstand bommen afgegooid zonder plan om de Palestijnen te onderwerpen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2025 23:41:14 ]
Op zondag 19 januari 2025 20:50 schreef Confetti het volgende: Als ik de beelden zo zie bekruipt mij steeds meer het gevoel dat de Palestijnen niet feestvieren om het stoppen van de bommen en de oorlog, maar een soort 'overwinning' op Isral. Knettergek.
Hamas is springlevend, Israel is teruggetrokken. zelfs die grensposten die ze innamen zijn ze in de officiele deal akkoord mee om te verlaten uiteindelijk. verlies voor israel? ga maar vragen in israel zelf dan heb je je antwoord. dus een overwinning in ieder geval voor hamas. en voor die hostages die worden vrijgelaten en hun families. verlies voor Israel en de dode gazanen.
hamas vernietigen of uitroeien lukt alleen als je alle gazanen afmaakt. en erna is Westbank aan de beurt want daar begint het ook al. lekkere toxic environment met hamas hier en daar en flink wat kolonistische wappies eromheen met pijpenkrullen. uiteindelijk is de US de eindbaas en in 2025 krijg je daar niet verkocht dat je alle gazanen moet afmaken om hamas echt te vernietigen. aangezien de steun van de US militair van essentieel belang is voor israel zal de US dus ergens een grens afdwingen naar israel toe. met deze ceasefire is dat gebeurd maar misschien alleen tijdelijk. en moest netanyahu dus buigen en dit verlies nemen. hij moet nog 4 jaar met trump door een deur dus dan kan je beter je verlies pakken nu even ja.
Ik denk dat er gewoon geen oplossing is, en als de wereld zoals hij nu is niet door het klimaat is vernietigd, dat gebied er over 100 jaar hetzelfde uitziet.
Pech voor de joden dat ze omringd zijn door Arabieren.
Isral bestaat nog, je eigen "staat" is compleet naar de gallemiezen, duizenden doden, en dan staan ze met z'n allen allahuhakbar te brullen
Alsof ze ook maar iets bereikt hebben.
Ze hebben het overleefd, ze zijn nog aan de macht (wat er ook wordt beweerd, of wat er ook is "afgesproken", de bevolking staat nog steeds achter ze en het westen steunt ze.
De offers die zijn gebracht, in mensenlevens en vernietiging, zijn ze bereid te brengen. Ze bouwen wel weer op.
Isral bestaat nog, je eigen "staat" is compleet naar de gallemiezen, duizenden doden, en dan staan ze met z'n allen allahuhakbar te brullen
Alsof ze ook maar iets bereikt hebben.
Vanuit Hamas gezien hebben ze zeker gewonnen. Succesvolle pogrom, gijzelaars vermoord, halve wereld achter je via misleiding en propaganda, miljarden hulpgeld dat ze weer in eigen zak kunnen stoppen en Hamas bestaat nog.
When the student is ready, the teacher will appear. When the student is truly ready, the teacher will disappear.
[..] Ze hebben het overleefd, ze zijn nog aan de macht (wat er ook wordt beweerd, of wat er ook is "afgesproken", de bevolking staat nog steeds achter ze en het westen steunt ze.
De offers die zijn gebracht, in mensenlevens en vernietiging, zijn ze bereid te brengen. Ze bouwen wel weer op.
Dikke win. Echt, heel dikke win.
Het is natuurlijk ook wel handig dat ze de wederopbouw niet zelf hoeven te betalen. Het westen betaald toch wel. Sigrid Kaag heeft van de week alvast de rekening bekent gemaakt.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
Dat is het natuurlijk ook, want het "ruilen" van onschuldige burgers tegen terroristen in een verhouding van 1 op 30 is natuurlijk een geweldig succes voor Hamas. De weinige Palestijnen die nog niet achter Hamas stonden zullen nu ook wel overtuigd zijn. Bovendien is het een vrijbrief voor toekomstige gijzelingen, want het loont.
Exaudi orationem meam Requiem aeternam dona eis, Domine. Et lux perpetua luceat eis.
[..] Vanuit Hamas gezien hebben ze zeker gewonnen. Succesvolle pogrom, gijzelaars vermoord, halve wereld achter je via misleiding en propaganda, miljarden hulpgeld dat ze weer in eigen zak kunnen stoppen en Hamas bestaat nog.
Tja, het betreft natuurlijk vooral de Islamtische wereld een aanzienlijke groep vanuit het Westen. Hilarisch genoeg de mensen die iedereen uitmaken voor 'nazi' die het niet met hen eens is, maar vervolgens zelf doodleuk flirten met de groep Arabieren wiens cultuur en gedachtegoed de nodige raakvlakken heeft met nazisme.
Wat er natuurlijk eigenlijk zou moeten gebeuren is militaire steun voor Isral en zo de Palestijnse terreurgroeperingen tot de laatste strijder verslaan. Ik gaf het al eerder aan, als de VS hierbij zou komen helpen, is dit binnen een week gedaan.
[..] Dat is het natuurlijk ook, want het "ruilen" van onschuldige burgers tegen terroristen in een verhouding van 1 op 30 is natuurlijk een geweldig succes voor Hamas. De weinige Palestijnen die nog niet achter Hamas stonden zullen nu ook wel overtuigd zijn. Bovendien is het een vrijbrief voor toekomstige gijzelingen, want het loont.
Tja, en dan ook nog te bedenken dat sommigen (waaronder helaas ook users hier) van mening waren dat Isral maar niets had moeten terugdoen na 7 oktober en meteen concessies doen richting de Palestijnen.
[..] Dat is het natuurlijk ook, want het "ruilen" van onschuldige burgers tegen terroristen in een verhouding van 1 op 30 is natuurlijk een geweldig succes voor Hamas. De weinige Palestijnen die nog niet achter Hamas stonden zullen nu ook wel overtuigd zijn. Bovendien is het een vrijbrief voor toekomstige gijzelingen, want het loont.
Misschien is er nog een beetje hoop. Hamas wil de wereld graag doen geloven dat ze nog massaal leven en sterk zijn, dat valt misschien wel mee als een foto, van de overdracht aan het rode kruis, een reeeler beeld schetst
twitter
En in de uitwisseling van gisteren zaten geen grote terroristen. Als elke palestijn een terrorist is. Het waren 69 volwassen vrouwen en 12 mannen. Veel zaten zonder aanklacht in administratieve detentie. De mannen zaten gevangen voor relatief onschuldige straffen zoals opruiing. Een van de vrouwen is Khalida Jarrar (Wikipedia) die sinds 8 oktober zonder aanklacht in administratieve detentie zat en fysiek niet echt gevaarlijk lijkt
Op maandag 20 januari 2025 10:08 schreef opgebaarde het volgende: En in de uitwisseling van gisteren zaten geen grote terroristen. Als elke palestijn een terrorist is. Het waren 69 volwassen vrouwen en 12 mannen. Veel zaten zonder aanklacht in administratieve detentie. De mannen zaten gevangen voor relatief onschuldige straffen zoals opruiing. Een van de vrouwen is Khalida Jarrar (Wikipedia) die sinds 8 oktober zonder aanklacht in administratieve detentie zat en fysiek niet echt gevaarlijk lijkt
Dit zijn terroristen tussen of mensen die banden hebben met terreurorganisaties. Zo is de vrouw die jij hier noemt lid van de PFLP. De bekende Palestijnse terreurorganisatie die in verleden betrokken was bij talloze aanslagen, vliegtuigkapingen en ook nauwe banden heeft met Hamas en ook met Hamas meevecht in de huidige oorlog.
Kortom, je kunt het dus wel allemaal bagatelliseren zoals Westerse media ook doen, waar nu het beeld wordt geschetst alsof al deze mensen onschuldig zijn, maar dat is wederom iets dat mensen zichzelf voor willen houden omdat men op die manier de zogenaamde morele equivalentie in stand kan houden. Met de realiteit heeft het verder niets te maken. Dit zijn terroristen.
[..] Dit zijn terroristen tussen of mensen die banden hebben met terreurorganisaties. Zo is de vrouw die jij hier noemt lid van de PFLP. De bekende Palestijnse terreurorganisatie die in verleden betrokken was bij talloze aanslagen, vliegtuigkapingen en ook nauwe banden heeft met Hamas en ook met Hamas meevecht in de huidige oorlog.
Kortom, je kunt het dus wel allemaal bagatelliseren zoals Westerse media ook doen, waar nu het beeld wordt geschetst alsof al deze mensen onschuldig zijn, maar dat is wederom iets dat mensen zichzelf voor willen houden omdat men op die manier de zogenaamde morele equivalentie in stand kan houden. Met de realiteit heeft het verder niets te maken. Dit zijn terroristen.
Als het zo klip en klaar is dan begrijp ik niet dat deze terrorist zeker zes keer opgepakt is en drie keer naar buiten is gelopen zonder veroordeling.
Alle vrijgelaten gevangenen worden weggezet als terroristen alleen als gekeken wordt waarvoor ze vastzitten dan past dat niet bij dat verhaal. Dat benoemen is niet bagatelliseren, het is dichter bij de feiten dan het narratief dat elke Palestijn een terrorist is.
We hebben afgelopen jaren meerdere malen gezien dat een terrorist na 12, 15 of 24 maanden administratieve detentie zonder veroordeling vrijgelaten wordt. Dan vraag ik mij af of die persoon wel een terrorist is. De militaire rechtbank wil die terroristen toch niet vrij over straat laten lopen?
Wat er natuurlijk eigenlijk zou moeten gebeuren is militaire steun voor Isral en zo de Palestijnse terreurgroeperingen tot de laatste strijder verslaan. Ik gaf het al eerder aan, als de VS hierbij zou komen helpen, is dit binnen een week gedaan.
Waarom denk je dat eigenlijk? De VS kan niet veel meer doen dan wat Israel nu al doet, inlichtingen zullen al gedeeld worden en daarbij zal Israel betere inlichtingen hebben dan de VS.
Het is nu meer kijken naar informatie waar Hamas strijders zich bevinden en daarop reageren met een bom of twee, daar kan de VS niet echt veel aan toevoegen lijkt me.
Hamas is een terroristische organisatie. Het grootste deel van het Palestijnse volk staat achter hamas en hun terrorisme. Logische conclusie is dan dat een groot deel van dit volk van het zelfde laken een pak is. Het is dweilen met de kraan open bij t oppakken van die mensen.
[..] Dit zijn terroristen tussen of mensen die banden hebben met terreurorganisaties. Zo is de vrouw die jij hier noemt lid van de PFLP. De bekende Palestijnse terreurorganisatie die in verleden betrokken was bij talloze aanslagen, vliegtuigkapingen en ook nauwe banden heeft met Hamas en ook met Hamas meevecht in de huidige oorlog.
Jij wil mensen oppakken en vastzetten op basis van associatie i.p.v. op basis van daden (of het aantoonbaar beramen van daden). Heel eng en het verklaart een hoop.
Op maandag 20 januari 2025 11:03 schreef deedeetee het volgende: Hamas is een terroristische organisatie. Het grootste deel van het Palestijnse volk staat achter hamas en hun terrorisme. Logische conclusie is dan dat een groot deel van dit volk van het zelfde laken een pak is. Het is dweilen met de kraan open bij t oppakken van die mensen.
Je kan ook gewoon weer 1 of andere gekke aanslag verwachten in Isral, is een kwestie van tijd. En als Isral dan weer terug slaat, zijn het weer genocide plegers.
[..] Jij wil mensen oppakken en vastzetten op basis van associatie i.p.v. op basis van daden (of het aantoonbaar beramen van daden). Heel eng en het verklaart een hoop.
Zoals met alles is dit context afhankelijk. Als Nederland dit zou doen, dan zou dat hoogst onwenselijk zijn. Maar voor een land in conflict is dit volstrekt logisch.
Die kolonisten moeten bruut worden neergeslagen. Isral doet niet genoeg om die barbaren aan te pakken, je hebt je gewoon aan internationaal recht te houden. Helemaal gezien Isral’s hooggerechthof ook meerdere malen heeft uitgesproken dat ze daar niks te zoeken hebben. Dat geweld is misselijkmakend.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
Op maandag 20 januari 2025 13:45 schreef Nexum het volgende: Die kolonisten moeten bruut worden neergeslagen. Isral doet niet genoeg om die barbaren aan te pakken, je hebt je gewoon aan internationaal recht te houden. Helemaal gezien Isral’s hooggerechthof ook meerdere malen heeft uitgesproken dat ze daar niks te zoeken hebben. Dat geweld is misselijkmakend.
Beetje gek wat je hier zegt. Waarom een land gewelddadige kolonisten aanpakken, als die kolonisten onderdeel zijn van het beleid?
Wat is dat voor een flut krant. Nederland koopt hier een wapensysteem van Israel. Die F-35-onderdelen mochten niet naar Israel uitgevoerd worden omdat ze ingezet konden worden in Gaza. Als je dat verschil niet begrijpt moet je geen krantenartikeltjes gaan schrijven.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
Niet gek toch? Zelf geen onderdelen willen verkopen die gebruikt gaan worden voor een genocide vs zelf wapensystemen kopen bij een Isralisch bedrijf. Zijn twee hele verschillende dingen. Nederland voert geen BDS beleid tegen Isral.
[..] Jij wil mensen oppakken en vastzetten op basis van associatie i.p.v. op basis van daden (of het aantoonbaar beramen van daden). Heel eng en het verklaart een hoop.
Mensen die onderdeel zijn van of banden hebben met een terreurgroepering moeten worden inderdaad opgepakt. En mocht het je ontgaan zijn, zo werkt het in Nederland ook. Jij wil echter voor dit soort totaalidioten vrij spel geven, vandaar ook dat je deze hele oorlog al in de bres springt voor zulke mensen.
quote:
Op maandag 20 januari 2025 13:45 schreef Nexum het volgende: Die kolonisten moeten bruut worden neergeslagen. Isral doet niet genoeg om die barbaren aan te pakken, je hebt je gewoon aan internationaal recht te houden. Helemaal gezien Isral’s hooggerechthof ook meerdere malen heeft uitgesproken dat ze daar niks te zoeken hebben. Dat geweld is misselijkmakend.
Joden hebben alle recht om op de Westelijke Jordaanoever te wonen. Er is geen reden dat dit gebied 'Judenfrei' moet blijven. Waarom jij dus wil dat deze mensen 'bruut neerslagen' worden is niet onduidelijk, waarschijnlijk spelen hier weer gevoelens van Islamitische suprematie een rol.
[..] Wat is dat voor een flut krant. Nederland koopt hier een wapensysteem van Israel. Die F-35-onderdelen mochten niet naar Israel uitgevoerd worden omdat ze ingezet konden worden in Gaza. Als je dat verschil niet begrijpt moet je geen krantenartikeltjes gaan schrijven.
Haaretz is een radicaal linkse en antizionistische krant.
[..] Niet gek toch? Zelf geen onderdelen willen verkopen die gebruikt gaan worden voor een genocide vs zelf wapensystemen kopen bij een Isralisch bedrijf. Zijn twee hele verschillende dingen. Nederland voert geen BDS beleid tegen Isral.
Er is geen genocide.
[..] Niet gek toch? Zelf geen onderdelen willen verkopen die gebruikt gaan worden voor een genocide vs zelf wapensystemen kopen bij een Isralisch bedrijf. Zijn twee hele verschillende dingen. Nederland voert geen BDS beleid tegen Isral.
Neuh. We willen prima spul verkopen aan Israel. Maar dat mag niet van de rechter. Toch willen we de militaire band goed houden, dus dan doen wij het maar op deze manier.
Hopelijk gaat de nieuwe Amerikaanse regering de nodige studenten flink aanpakken. Vooral als deze uit het buitenland komen, meteen visa afnemen en uit het land zetten. De verheerlijking van Islamitisch en antisemitisch terrorisme moet stoppen.
twitter
[..] Mensen die onderdeel zijn van of banden hebben met een terreurgroepering moeten worden inderdaad opgepakt. En mocht het je ontgaan zijn, zo werkt het in Nederland ook. Jij wil echter voor dit soort totaalidioten vrij spel geven, vandaar ook dat je deze hele oorlog al in de bres springt voor zulke mensen. [..] Joden hebben alle recht om op de Westelijke Jordaanoever te wonen. Er is geen reden dat dit gebied 'Judenfrei' moet blijven. Waarom jij dus wil dat deze mensen 'bruut neerslagen' worden is niet onduidelijk, waarschijnlijk spelen hier weer gevoelens van Islamitische suprematie een rol. [..]
Dat recht hebben ze dus niet. Letterlijk niet. Helaas, hier heb je geen enkel goed argument voor. Hierin hebben Palestijnen zelfs het recht zichzelf te beschermen. Dat hebben de Joodse kolonisten natuurlijk over zichzelf afgeroepen.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
[..] Dat recht hebben ze dus niet. Letterlijk niet. Helaas, hier heb je geen enkel goed argument voor. Hierin hebben Palestijnen zelfs het recht zichzelf te beschermen. Dat hebben de Joodse kolonisten natuurlijk over zichzelf afgeroepen.
Jawel hoor, dat recht hebben ze wel. Net zoals dat er Arabieren in Isral mogen wonen. En Palestijnen beschermen zichzelf niet, men is bezig met antisemitisch terrorisme, dat is iets heel anders. Iets dat jij waarschijnlijk steunt, anders zou je het niet hebben over het 'bruut neerslaan' van Joden.
[..] Jawel hoor, dat recht hebben ze wel. Net zoals dat er Arabieren in Isral mogen wonen. En Palestijnen beschermen zichzelf niet, men is bezig met antisemitisch terrorisme, dat is iets heel anders. Iets dat jij waarschijnlijk steunt, anders zou je het niet hebben over het 'bruut neerslaan' van Joden.
Arabieren wonen in Isral omdat ze het Isralisch staatsburgerschap hebben. Kolonisten hebben dat niet, dus nogmaals: geen recht. Ik weet dat je Joden ziet als een volk dat alles mag maken zonder daar bestraft voor te worden, omdat ze dat nou eenmaal verdient hebben gezien het het zieligste volk op aarde is, maar helaas. Krokodillentranen werken hier niet.
[..] Arabieren wonen in Isral omdat ze het Isralisch staatsburgerschap hebben. Kolonisten hebben dat niet, dus nogmaals: geen recht. Ik weet dat je Joden ziet als een volk dat alles mag maken zonder daar bestraft voor te worden, omdat ze dat nou eenmaal verdient hebben gezien het het zieligste volk op aarde is, maar helaas. Krokodillentranen werken hier niet.
Joden die daar wonen hebben ook een Isralisch paspoort en geen paspoort van dat gebied daar omdat er daar ook geen staat is. Het betreft betwist grondgebied en Joden hebben wl het recht om daar te wonen.
Waar actiegroepen en delen van de internationale gemeenschap zich druk over maken is dat zij vinden dat Isral daar geen controle mag uitoefenen over die gebieden omdat men denkt en vindt dat dit onderdeel is van een zogenaamde Palestijnse staat. Wat erg apart blijft natuurlijk, want toen Jordani daar de controle had, hoorde je er niemand over en was er ook geen roep voor een 'Palestijnse staat'.
Een snelle blik op de sociale media van deze vrouw laat meteen zien dat deze boordevol pro-Palestijnse propaganda staat.
Zo juicht ze het onder meer toe dat de PLFP terroriste Khaleda Jarrar vrij is gekomen en blijft maar spreken over een genocide en roept op aan universiteiten de samenwerking met Isralische universiteiten te stoppen.
En ook retweet mevrouw posts van de zogeheten 'The Hind Rajab Foundation', een anti-Isralische actiegroep geleid door een voormalig Hezbollah terrorist, waar men probeert Joodse Isralirs die ooit in het leger hebben gediend gearresteerd te krijgen in het buitenland.
Kortom, dit zijn dan de vermeende "experts" die de NOS, gefinancierd met het belastinggeld van de Nederlandse burger, aan het woord laat. Het toont zowel weer eens het rot aan in de Westerse academische wereld als bij de NOS.
En bovendien noemt men deze video dan 'Gaza in ruins' maar dit is natuurlijk van slechts een deel van een wijk. We hebben gezien dat er in andere delen nog genoeg gebouw overeind staan.
En is verder ook niet belangrijk trouwens, zolang men de wapens niet neerlegt en door blijft gaan met het walgelijke terrorisme is Isral hier nog niet klaar. De Palestijnen roepen het keer en keer over zichzelf af.
Isralische en Palestijnse media eenstemmig: oorlog heeft niet veel opgeleverd https://www.volkskrant.nl(...)opgeleverd~b700b9c0/ Hamas is niet verslagen, concludeert The Jerusalem Post. En de Palestijnse krant Al Quds schrijft dat Gazanen zowel blij zijn met ‘het einde van de genocide’ als verdrietig over ‘wat zij verloren hebben’. Hoe is verder het staakt-het-vuren ontvangen in Isralische en (pro-)Palestijnse media?
[..] Mensen die onderdeel zijn van of banden hebben met een terreurgroepering moeten worden inderdaad opgepakt. En mocht het je ontgaan zijn, zo werkt het in Nederland ook. Jij wil echter voor dit soort totaalidioten vrij spel geven, vandaar ook dat je deze hele oorlog al in de bres springt voor zulke mensen.
Al sinds de nieuwe fase van de oorlog is uitgebroken (de genocide volgende op 7 okt) sta jij te juichen om de terroristen en de genocide die deze terroristen plegen op Palestijnen.
En bovendien noemt men deze video dan 'Gaza in ruins' maar dit is natuurlijk van slechts een deel van een wijk. We hebben gezien dat er in andere delen nog genoeg gebouw overeind staan.
En is verder ook niet belangrijk trouwens, zolang men de wapens niet neerlegt en door blijft gaan met het walgelijke terrorisme is Isral hier nog niet klaar. De Palestijnen roepen het keer en keer over zichzelf af.
Het walgelijke terrorisme van Israel bedoel je? Door een heel land in puin te leggen. Ja, dood normaal in jouw boekje natuurlijk.
[..] Als Hamas nou gewoon de handjes had thuisgehouden. Maja, prioriteiten en zo.
Echt ongelofelijk.... Typische genocide promotor.
Hoe vaak moet er nog tegen jou vertelt worden dat deze oorlog niet op 7 oktober begonnen is? Of heeft je brein geen ruimte meer voor feiten, na alle leugens die je erin gestopt hebt.
Israel is de agressor, Israel is begonnen. 7 oktober is een reactie op Israel. Als Israel de handjes thuis gehouden had dan was 7 oktober nooit gebeurt.
"Isral wil geen vrede", zegt onderzoeker Herremans. "Het onleefbaar maken van Gaza is een fundamentele doelstelling van een deel van de huidige regering. De reden dat Netanyahu nu akkoord ging met een bestand is omdat hij zich onder druk heeft laten zetten door Trump."
Maar nee, geen genocide hoor volgens de genocide juichers hier.
"Isral wil geen vrede", zegt onderzoeker Herremans. "Het onleefbaar maken van Gaza is een fundamentele doelstelling van een deel van de huidige regering. De reden dat Netanyahu nu akkoord ging met een bestand is omdat hij zich onder druk heeft laten zetten door Trump."
Maar nee, geen genocide hoor volgens de genocide juichers hier.
Hamas heeft de drie vrouwelijke gijzelaars die de beweging gisteren liet gaan 'cadeautasjes' meegegeven. Daarin zaten foto's van hen, gemaakt tijdens de 471 dagen van gijzeling, sleutelkoorden en een document waarop staat dat ze uit gevangenschap zijn ontslagen.
In de propagandavideo waarop de overhandiging van de tasjes wordt getoond, is te zien dat op de tasjes het logo van de Qassam-brigades is afgedrukt, de gewapende tak van Hamas. De video is gemaakt op het moment dat de vrouwen aan het Rode Kruis werden overgedragen.
Hoe vaak moet er nog tegen jou vertelt worden dat deze oorlog niet op 7 oktober begonnen is? Of heeft je brein geen ruimte meer voor feiten, na alle leugens die je erin gestopt hebt.
Israel is de agressor, Israel is begonnen. 7 oktober is een reactie op Israel. Als Israel de handjes thuis gehouden had dan was 7 oktober nooit gebeurt.
Ja ja, 7 oktober was verzet tegen het boze Isral, die keer op keer de Palestijnen aanvalt, waarop Hamas ze wel moet verdedigen. Ze willen gewoon vrede. Maar Isral voert dan iedere keer een aanval uit. Net als op 7 oktober toen ze op het punt stonden gesprekken te voeren met de Saudi's en Hamas er een stokje voor stak met een zieke barbaarse aanval. Want stel je voor dat een terreurgroep de macht kwijtraakt in Gaza, en Palestijnen veilig in vrede kunnen leven, Ipv opgeofferd te worden door/voor een stel haatbaarden. Maar nee, de Israli's moeten maar op hun rug gaan liggen en zich laten uitroeien.
Jammer dat ze niet doen, heh? Schijnt best te steken.
Tja, zoals al vaker aangegeven: dit krijg je dus als zulke redacties worden gerund door jonge activisten, vaak van progressief linkse signatuur tezamen met moslims. Men probeert terroristen nu op dezelfde voet te zetten als gijzelaars.
Deze terreurzuchtige Arabieren zijn weliswaar opgepakt na het plegen (of het beraden) van een aanslag of het banden hebben met n van de vele Palestijnse terreurgroeperingen.
En waarschijnlijk gelooft men dit nog echt ook, omdat de onderliggende overtuiging is bij velen dat dit soort terrorisme slechts legitiem "verzet" is, Isral geen bestaansrecht heeft en dus dit ongestraft zou moeten blijven. Dit maakt het ook zo fnuikend.
Maar goed, dit zijn deze mensen die Yahya Sinwar slechts een slechts iets te passionele strijder vonden, Hassan Nasrallah een vurig leider en Walid Daqqa een vernuftige Palestijnse schrijver.
[..] Ja ja, 7 oktober was verzet tegen het boze Isral, die keer op keer de Palestijnen aanvalt, waarop Hamas ze wel moet verdedigen. Ze willen gewoon vrede. Maar Isral voert dan iedere keer een aanval uit. Net als op 7 oktober toen ze op het punt stonden gesprekken te voeren met de Saudi's en Hamas er een stokje voor stak met een zieke barbaarse aanval. Want stel je voor dat een terreurgroep de macht kwijtraakt in Gaza, en Palestijnen veilig in vrede kunnen leven, Ipv opgeofferd te worden door/voor een stel haatbaarden. Maar nee, de Israli's moeten maar op hun rug gaan liggen en zich laten uitroeien.
Jammer dat ze niet doen, heh? Schijnt best te steken.
Israel is de agressor en voert als eerste aanvallen uit, waarom zou Israel dan ineens vernietigd worden? Ze mogen zichzelf best verdedigen, maar ze vallen aan zonder provocatie.
[..] Tja, zoals al vaker aangegeven: dit krijg je dus als zulke redacties worden gerund door jonge activisten, vaak van progressief linkse signatuur tezamen met moslims. Men probeert terroristen nu op dezelfde voet te zetten als gijzelaars.
Deze terreurzuchtige Arabieren zijn weliswaar opgepakt na het plegen (of het beraden) van een aanslag of het banden hebben met n van de vele Palestijnse terreurgroeperingen.
En waarschijnlijk gelooft men dit nog echt ook, omdat de onderliggende overtuiging is bij velen dat dit soort terrorisme slechts legitiem "verzet" is, Isral geen bestaansrecht heeft en dus dit ongestraft zou moeten blijven. Dit maakt het ook zo fnuikend.
Maar goed, dit zijn deze mensen die Yahya Sinwar slechts een slechts iets te passionele strijder vonden, Hassan Nasrallah een vurig leider en Walid Daqqa een vernuftige Palestijnse schrijver.
Of misschien omdat redacties grondig onderzoek doen en jij alleen praat uit je diepe diepe haat tegen moslims?
Op maandag 20 januari 2025 21:27 schreef 3rr0r het volgende: Hamas heeft de drie vrouwelijke gijzelaars die de beweging gisteren liet gaan 'cadeautasjes' meegegeven. Daarin zaten foto's van hen, gemaakt tijdens de 471 dagen van gijzeling, sleutelkoorden en een document waarop staat dat ze uit gevangenschap zijn ontslagen.
Het woord gevangenschap had hier wel tussen aanhalingstekens kunnen worden geplaatst beste activistische stagiair.
Kan iemand mij uitleggen hoe je na een jaar + hongersnood (of risico op..) het kan dat je nu allemaal filmpjes ziet van Gazanen die mollig tot zelfs dik zijn?
Op dinsdag 21 januari 2025 12:35 schreef theunderdog het volgende: Kan iemand mij uitleggen hoe je na een jaar + hongersnood (of risico op..) het kan dat je nu allemaal filmpjes ziet van Gazanen die mollig tot zelfs dik zijn?
Misschien belazert dat volk de boel?
Er is propaganda, absoluut. Maar als je ziet hoe Gaza eruit ziet, laat dat geen twijfel open voor het gegeven dat het daar geen pretje is om te leven.
Dus 'de boel belazeren' is te zwart/wit en geen goed antwoord. Iemand met verstand van zaken die wel een valide antwoord weet te geven? was er voor 7 oktober heel veel uber-obesitas in Gaza?
[..] Er is propaganda, absoluut. Maar als je ziet hoe Gaza eruit ziet, laat dat geen twijfel open voor het gegeven dat het daar geen pretje is om te leven.
Dus 'de boel belazeren' is te zwart/wit en geen goed antwoord. Iemand met verstand van zaken die wel een valide antwoord weet te geven? was er voor 7 oktober heel veel uber-obesitas in Gaza?
volgens mij had niemand zorgen of Hamas en haar directe aanhangers voldoende voedsel tot hun beschikking kregen of hadden toegeeindigd. Uber-obesitas weet ik niet, voor 7 oktober was het percentage volwassenen met obesitas iets kleiner dan in Nederland.
De zorgen over de hoeveelheid voedsel in Gaza had vooral betrekking op het noorden. Dat was het afgesloten gebied waar aanvullende toestemming aangevraagd moest worden om het gebied te bereiken. Die toestemming kwam er vaak niet. Zo heeft de VN in de laatste drie maanden 165 keer toestemming gevraagd en 149 afwijzingen ontvangen.
De hoeveelheid voedsel wat de Gazastrook heeft bereikt is bekend. Dat is inclusief de hoeveelheid die bij de grens ligt te wachten op transport. De hoeveelheid dagen is bekend en het totaal aantal inwoners van Gaza kennen we ook. Bijna de helft van de inwoners is onder de 18 jaar en kinderen eten een stuk minder dan volwassenen. Onbekend is hoeveel calorien in het voedsel zit maar iedereen kan zelf een aantal aannames doen en daarna uitrekenen of al die NGO's racisten zijn die uit de duim zuigen.
[..] volgens mij had niemand zorgen of Hamas en haar directe aanhangers voldoende voedsel tot hun beschikking kregen of hadden toegeeindigd. Uber-obesitas weet ik niet, voor 7 oktober was het percentage volwassenen met obesitas iets kleiner dan in Nederland.
De zorgen over de hoeveelheid voedsel in Gaza had vooral betrekking op het noorden. Dat was het afgesloten gebied waar aanvullende toestemming aangevraagd moest worden om het gebied te bereiken. Die toestemming kwam er vaak niet. Zo heeft de VN in de laatste drie maanden 165 keer toestemming gevraagd en 149 afwijzingen ontvangen.
De hoeveelheid voedsel wat de Gazastrook heeft bereikt is bekend. Dat is inclusief de hoeveelheid die bij de grens ligt te wachten op transport. De hoeveelheid dagen is bekend en het totaal aantal inwoners van Gaza kennen we ook. Bijna de helft van de inwoners is onder de 18 jaar en kinderen eten een stuk minder dan volwassenen. Onbekend is hoeveel calorien in het voedsel zit maar iedereen kan zelf een aantal aannames doen en daarna uitrekenen of al die NGO's racisten zijn die uit de duim zuigen.
Maar dit kan voor mij nog steeds niet echt verklaren waarom ik meerdere filmpjes zie van oprecht dikke Gazanen. En ik bedoel dit zonder enige vorm van cynisme (zo kan dit wel gelezen worden, namelijk). Ik vraag het mij gewoon af. De lichamen van mensen bij andere hongersnoden zagen er toch anders uit, naar mijn inziens.
Bedoel: je kan met nog zoveel propaganda, ellendige verhalen komen, het doet niets aan de wet van energie.
[..] Maar dit kan voor mij nog steeds niet echt verklaren waarom ik meerdere filmpjes zie van oprecht dikke Gazanen. En ik bedoel dit zonder enige vorm van cynisme (zo kan dit wel gelezen worden, namelijk). Ik vraag het mij gewoon af. De lichamen van mensen bij andere hongersnoden zagen er toch anders uit, naar mijn inziens.
Bedoel: je kan met nog zoveel propaganda, ellendige verhalen komen, het doet niets aan de wet van energie.
UNRWA telt alleen de eigen transporten, niet die van andere organisaties en Isral zelf.
When the student is ready, the teacher will appear. When the student is truly ready, the teacher will disappear.
[..] Maar dit kan voor mij nog steeds niet echt verklaren waarom ik meerdere filmpjes zie van oprecht dikke Gazanen. En ik bedoel dit zonder enige vorm van cynisme (zo kan dit wel gelezen worden, namelijk). Ik vraag het mij gewoon af. De lichamen van mensen bij andere hongersnoden zagen er toch anders uit, naar mijn inziens.
Ow dat ben ik met je eens. En als mensen van de honger sterven of de ribben zijn te tellen dan is er ter wereld geen betere propaganda club te vinden dan een Hamas. We zien maar weinig beelden dus die boude bewering 'mensen hebben maar 265 calorien per dag tot hun beschikking' lijkt enorm overdreven, ronduit fakenews of overkomt het maar een zeer beperkt groepje mensen.
[..] Ow dat ben ik met je eens. En als mensen van de honger sterven of de ribben zijn te tellen dan is er ter wereld geen betere propaganda club te vinden dan een Hamas. We zien maar weinig beelden dus die boude bewering 'mensen hebben maar 265 calorien per dag tot hun beschikking' lijkt enorm overdreven, ronduit fakenews of overkomt het maar een zeer beperkt groepje mensen.
Dat dacht ik ook al die tijd, als er echt hongersnood was zou social media vol zitten met filmpjes en foto's van magere kinderen en volwassenen. Maar nee niets, alleen wat videos dat men met een pan smekend bij een voedeluitgifte kraam staan. Dat is makkelijk in scene te zetten, graatmagere mensen niet.
[..] Dat dacht ik ook al die tijd, als er echt hongersnood was zou social media vol zitten met filmpjes en foto's van magere kinderen en volwassenen. Maar nee niets, alleen wat videos dat men met een pan smekend bij een voedeluitgifte kraam staan. Dat is makkelijk in scene te zetten, graatmagere mensen niet.
Hamas is erg begaafd in het voeren van de propagandaoorlog.
[..] Ow dat ben ik met je eens. En als mensen van de honger sterven of de ribben zijn te tellen dan is er ter wereld geen betere propaganda club te vinden dan een Hamas. We zien maar weinig beelden dus die boude bewering 'mensen hebben maar 265 calorien per dag tot hun beschikking' lijkt enorm overdreven, ronduit fakenews of overkomt het maar een zeer beperkt groepje mensen.
Dus jij zegt ook dat er waarschijnlijk niet een groot tekort aan voedsel is geweest?
De opperbevelhebber van de Isralische krijgsmacht (IDF) Herzi Halevi legt vanaf 6 maart zijn functie neer vanwege het "falen" van de IDF bij de door Hamas geleide aanvallen van 7 oktober 2023. Dat schrijft hij in een verklaring. "Onder mijn bevel is de missie van de IDF om de burgers van Isral te beschermen gefaald", schrijft Halevi volgens Haaretz in zijn ontslagbrief aan minister van Defensie Israel Katz. "De verantwoordelijkheid voor dit vreselijke falen draag ik iedere dag, ieder uur, bij mij en zal de rest van mijn leven bij me blijven."
Na de aanslagen van 7 oktober verklaarde Isral de oorlog aan Hamas. Sindsdien heeft de krijgsmacht volgens Halevi "grote successen" geboekt. Hij verwijst specifiek naar het militaire optreden in Libanon, tegen het regime van Bashar Al Assad in Syri en tegen Iran. Ook verwijst hij naar de Isralische gijzelaars die moeten vrijkomen als onderdeel van het bestand voor een staakt-het-vuren met Hamas.
Verschillende Isralische media, waaronder Haaretz, Times of Israel en de Jeruzalem Post, melden het vertrek van Halevi. De laatste weken zegt hij te gebruiken om het onderzoek naar 7 oktober te begeleiden, het staakt-het-vuren te bewaken en het bevel goed over te dragen aan zijn opvolger.
Hij of zij verkoopt reinste bullshit. En jouw post wat een reactie op mij was, nergens is het over een UNRWA of iets dergelijks gegaan en toch wordt het erbij gehaald.
We werden vanaf 8 oktober 2023, het moment dat alle grensovergangen volledig gesloten werden, doodgegooid met het zogenaamde argument dat Isral niet verantwoordelijk is voor voldoende voedsel. Ook zou geen enkel land ooit de vijand hebben gevoed.
Na bijna een maand werd n grensovergang geopenend en dit geframed als een geste. Op berichten vanaf dat moment tot ongeveer vorige week dat er te weinig water en voedsel het gebied bereikt is het excuus elke keer weer dat Isral daar niet over gaat. Israel laat zonder restricties (...) alles toe en werkt met alles mee. Er wordt gewezen naar UNRWA dat haar leraren en verpleegkundigen verantwoordelijk zijn dat het voedsel de mensen niet bereikt n het is de alliantie UNRWA Hamas (wat dezelfde organisatie zou zijn) die het voedsel stelen. IDF die het gebied militair controleert zou geen enkele rol spelen. Wat volledig in strijdt met humanitair oorlogsrecht is. Dat iemand de ene keer wel en in dit geval geen kut om dat HOR geeft dat kan, raar maar het kan.
Nog nooit was het welbevinden van de Gaza burgers de taak van Isral en Isral kon er allemaal niks aan doen. Hier eindeloos besproken en herhaalt. En dan gaat Aether nu ook nog eens verzinnen dat Isral vrachtwagens in Gaza rondrijdt
[..] Hij of zij verkoopt reinste bullshit. En jouw post wat een reactie op mij was, nergens is het over een UNRWA of iets dergelijks gegaan en toch wordt het erbij gehaald.
We werden vanaf 8 oktober 2023, het moment dat alle grensovergangen volledig gesloten werden, doodgegooid met het zogenaamde argument dat Isral niet verantwoordelijk is voor voldoende voedsel. Ook zou geen enkel land ooit de vijand hebben gevoed.
Na bijna een maand werd n grensovergang geopenend en dit geframed als een geste. Op berichten vanaf dat moment tot ongeveer vorige week dat er te weinig water en voedsel het gebied bereikt is het excuus elke keer weer dat Isral daar niet over gaat. Israel laat zonder restricties (...) alles toe en werkt met alles mee. Er wordt gewezen naar UNRWA dat haar leraren en verpleegkundigen verantwoordelijk zijn dat het voedsel de mensen niet bereikt n het is de alliantie UNRWA Hamas (wat dezelfde organisatie zou zijn) die het voedsel stelen. IDF die het gebied militair controleert zou geen enkele rol spelen. Wat volledig in strijdt met humanitair oorlogsrecht is. Dat iemand de ene keer wel en in dit geval geen kut om dat HOR geeft dat kan, raar maar het kan.
Nog nooit was het welbevinden van de Gaza burgers de taak van Isral en Isral kon er allemaal niks aan doen. Hier eindeloos besproken en herhaalt. En dan gaat Aether nu ook nog eens verzinnen dat Isral vrachtwagens in Gaza rondrijdt
Die combinatie vond ik grappig
Ah zo. Maar wat is nu uiteindelijk jouw visie dan? want die is mij nog niet geheel duidelijk.
Hebben de Gazanen nu wel of niet genoeg voedsel gehad?
Heb zo eens wat filmpjes gezien van de stemming in Gaza en dat ze daar nog even duidelijk laten weten hoe ze denken. En dan kun je tot geen andere conclusie komen dat die Gazanen of Palesteinen toch wel een fantastisch mooie toevoeging aan deze wereld zijn hoor.
/s
[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 22-01-2025 09:45:46 ]
Op dinsdag 21 januari 2025 12:35 schreef theunderdog het volgende: Kan iemand mij uitleggen hoe je na een jaar + hongersnood (of risico op..) het kan dat je nu allemaal filmpjes ziet van Gazanen die mollig tot zelfs dik zijn?
Er is natuurlijk nooit een hongersnood geweest. Daarnaast is bijna een kwart van de Palestijnen in de Gazastrook obees.
Op dinsdag 21 januari 2025 17:49 schreef Tengano het volgende: Heb zo eens wat filmpjes gezien van de stemming in Gaza en dat ze daar nog even duidelijk laten weten hoe ze denken. En dan kun je tot geen andere conclusie komen dat die Gazanen of Palesteinen tot wel een fantastisch mooie toevoeging aan deze wereld zijn hoor.
/s
Er zijn geweldig leuke Palestijnen. Ze bestaan echt, Palestijnen en ik vind die terugkerende non-discussie of ze er echt zijn de communicatie niet ten goede komen. Het is een hardnekkige en irritante zijstap.
Het maakt namelijk geen reet uit of jij of ik vinden dat ze zichzelf zo terecht identificeren, feit is dat je ze serieus te nemen hebt als entiteit in dit conflict dus dat hele gedoetje steeds is niet interessant.
[..] Er zijn geweldig leuke Palestijnen. Ze bestaan echt, Palestijnen en ik vind die terugkerende non-discussie of ze er echt zijn de communicatie niet ten goede komen. Het is een hardnekkige en irritante zijstap.
Het maakt namelijk geen reet uit of jij of ik vinden dat ze zichzelf zo terecht identificeren, feit is dat je ze serieus te nemen hebt als entiteit in dit conflict dus dat hele gedoetje steeds is niet interessant.
Feit is ook dat niemand ze serieus neemt. Mensen bemoeien zich of vanuit haat, of vanuit PR, of om electorale redenen met ze maar niemand neemt ze serieus. Ze zijn of een means to an end of ze worden genegeerd.
Op dinsdag 21 januari 2025 19:15 schreef Qarrad het volgende: Het maakt namelijk geen reet uit of jij of ik vinden dat ze zichzelf zo terecht identificeren, feit is dat je ze serieus te nemen hebt als entiteit in dit conflict dus dat hele gedoetje steeds is niet interessant.
Dus als ik mezelf vanaf vandaag een sneeuwkabouter noem uit Winterland dan moet iedereen mij respecteren en als zodanig serieus nemen begrijp ik.
Als iemand anders mij wil misleiden dan heeft hij vanuit zijn eigen wil daar de keuze en de vrijheid in. Aan de andere kant blijf ik vrij om in de waarheid te blijven en het ook te benoemen.
[..] Dus als ik mezelf vanaf vandaag een sneeuwkabouter noem uit Winterland dan moet iedereen mij respecteren en als zodanig serieus nemen begrijp ik.
Als iemand anders mij wil misleiden dan heeft hij vanuit zijn eigen wil daar de keuze en de vrijheid in. Aan de andere kant blijf ik vrij om in de waarheid te blijven en het ook te benoemen.
Ja, jou in je eentje serieus moeten nemen als kabouter is 1 op 1 vergelijkbaar met een paar miljoen mensen die een regio bewonen met een gemeenschappelijke taal, cultuur en geschiedenis. Goed voorbeeld!
Op dinsdag 21 januari 2025 19:28 schreef Qarrad het volgende: Ja, jou in je eentje serieus moeten nemen als kabouter is 1 op 1 vergelijkbaar met een paar miljoen mensen die een regio bewonen met een gemeenschappelijke taal, cultuur en geschiedenis. Goed voorbeeld!
Het is een fantasieverhaal. Punt. Heel internet staat vol met de ontmaskering ervan en de historische feiten hoe deze fabel is ontstaan. Alleen een hardnekkig deel van de wereld wil heel graag aan die fabel vasthouden. De grote drijvende kracht daarin is manipulatie van de kant waar deze leugen is verzonnen.
Het werkelijke doel wordt onder tafel gehouden en zoals de missie wordt gepresenteerd is een regelrechte leugen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die leugen geloven zonder je te verdiepen is onverstandig, naef en een belediging naar ieders eigen intellentie indien je de waarheid lief hebt. Daarnaast is er een groot verschil in iemand die jou misleidt of dat jij jezelf laat misleiden. In die laatste situatie ben je namelijk zelf verantwoordelijk*.
(*) Vergelijkbaar met geld dat je naar Brad Pitt overmaakt omdat hij vertelt dat hij in het ziekenhuis ligt. Als je dat gelooft terwijl anderen je vertellen dat dat onzin is en je doet het toch, dan ben je zelf verantwoordelijk voor het feit dat je in een leugen gelooft en de gevolgen daar van draagt.
[..] Er zijn geweldig leuke Palestijnen. Ze bestaan echt, Palestijnen en ik vind die terugkerende non-discussie of ze er echt zijn de communicatie niet ten goede komen. Het is een hardnekkige en irritante zijstap.
Dit zal best, overal zijn uitzonderingen op de norm. Het overgrote deel van de Palestijnen zijn helaas totaal geradicaliseerd, moslimfundamentalist, ongebreideld antisemiet met een zeer grote bereidheid tot terrorisme en martelaarschap. En van zulk verwerpelijk gedachtegoed en gedrag wordt de wereld geen betere plek.
Dit maakt het ook zo lastig te begrijpen dat een groep mensen in het Westen zich zo verbonden voelt met dit volk en zich zo om hen bekommert, het lijkt een doelbewuste keus voor een slechte en totaal verwerpelijke cultuur.
[..] Ah zo. Maar wat is nu uiteindelijk jouw visie dan? want die is mij nog niet geheel duidelijk.
Hebben de Gazanen nu wel of niet genoeg voedsel gehad?
Volgens mij was er net genoeg en dat blijkt ook uit het israelische cogat dashboard. Probleem met net voldoende is dat Hamas het doelwit was maar de burger dus te weinig krijgt. https://gaza-aid-data.gov.il/main/
Er waren twee kritieke periodes, zoals begin vorig jaar en na de zomer maar deze laatste was in noord gaza. Het is storend dat clubjes of prominenten doen/deden alsof alle inwoners moeten overleven op 265 calorien per dag ipv de benodigde 2.000. Met 'net genoeg' of 'eigenlijk te weinig' is dat mensen wel lijden maar het aan de buitenkant niet te zien is. Het levert geen iconische foto's op met uitgemergelde mannen achter prikkeldraad
We krijgen een steeds duidelijker en completer beeld van de totale verwoesting. Ondertussen blijft de andere partij de wereld wijs maken dat alleen Hamas het doelwit was en er alles aan is gedaan om burgers te sparen. De burgers hebben alleen geen plek meer om te wonen, werken, recreren, bidden, hangen met matties of snode aanvalsplannen op Israel te bekokstoven
(werken deden ze voor 7 oktober ook al niet dus wat dat betreft niks aan de hand)
Ik hoop maar dat dit plan om hard te slaan werkt. Dat dit voorkomt dat een terroristische organisatie weer wil en durft te vechten of dat tienduizenden jongeren vatbaar zijn om zich bij een van die tig levensgevaarlijke kutclubs aan te sluiten. Artikel 48 van de Geneefse confentie overtreden wordt wereldwijd niet in dank afgenomen, het moet Isral wel iets meer opleveren dan alleen voldoening
[..] Er zijn geweldig leuke Palestijnen. Ze bestaan echt
Ongetwijfeld!
Het is altijd een verhaal van percentages. De bittere waarheid is echter dat het percentage leuke Palestijnen veel te laag is om zinvolle betekenis te hebben. Zij gaan het tij niet keren. Maar ze zijn er, absoluut.
quote:
Palestijnen en ik vind die terugkerende non-discussie of ze er echt zijn de communicatie niet ten goede komen. Het is een hardnekkige en irritante zijstap. Het maakt namelijk geen reet uit of jij of ik vinden dat ze zichzelf zo terecht identificeren, feit is dat je ze serieus te nemen hebt als entiteit in dit conflict dus dat hele gedoetje steeds is niet interessant.
Vind ik ook. Daarentegen is het wel een grappige omdraaiing van het aloude "het experiment Isral is mislukt"-haatargument.
Ik ben voetbal aan het kijken, maar zag deze net voorbijkomen Past vast wel prima hierzo
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
[..] Volgens mij was er net genoeg en dat blijkt ook uit het israelische cogat dashboard. Probleem met net voldoende is dat Hamas het doelwit was maar de burger dus te weinig krijgt. https://gaza-aid-data.gov.il/main/
Er waren twee kritieke periodes, zoals begin vorig jaar en na de zomer maar deze laatste was in noord gaza. Het is storend dat clubjes of prominenten doen/deden alsof alle inwoners moeten overleven op 265 calorien per dag ipv de benodigde 2.000. Met 'net genoeg' of 'eigenlijk te weinig' is dat mensen wel lijden maar het aan de buitenkant niet te zien is. Het levert geen iconische foto's op met uitgemergelde mannen achter prikkeldraad
Bizar tactiek dat men er dan toch voor kiest om te doen alsof daar wel sprake van was. Vooral omdat je de pro-Israel fanaten nu gereedschap hebt gegeven om dit te counteren.
Terwijl de pro-Israel propaganda al een tijdje het niet meer al te best doet. Als de tegenpartij het gewoon bij de feiten had gehouden, dan was dat er qua optics veel beter uit gekomen.
We krijgen een steeds duidelijker en completer beeld van de totale verwoesting. Ondertussen blijft de andere partij de wereld wijs maken dat alleen Hamas het doelwit was en er alles aan is gedaan om burgers te sparen. De burgers hebben alleen geen plek meer om te wonen, werken, recreren, bidden, hangen met matties of snode aanvalsplannen op Israel te bekokstoven
(werken deden ze voor 7 oktober ook al niet dus wat dat betreft niks aan de hand)
Ik hoop maar dat dit plan om hard te slaan werkt. Dat dit voorkomt dat een terroristische organisatie weer wil en durft te vechten of dat tienduizenden jongeren vatbaar zijn om zich bij een van die tig levensgevaarlijke kutclubs aan te sluiten. Artikel 48 van de Geneefse confentie overtreden wordt wereldwijd niet in dank afgenomen, het moet Isral wel iets meer opleveren dan alleen voldoening
Nee. Natuurlijk 'werkt' dit plan niet. Israel heeft na 7 oktober duidelijk gehandeld uit blinde wraak. Zonder concrete strategie. Gaza is plat, Hamas heeft meer leden dan voor 7 oktober. Had van Israel echt meer verwacht. Zoiets als een goed georganiseerde deportatie, zodat er Joods-Israelische stelletjes kunnen gaan wonen.
Ziet er prima uit om daar een film te schieten met een apocalyptische setting. Die Israeli's kunnen wel wat hoor.
[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 21-01-2025 22:52:53 ]
[..] Waarom begon die te steken? Hij woont toch niet in Gaza of op de Westoever?
Lijkt me een wraakactie voor zijn Palestijnse 'broeders en zusters'. Kijk morgen wel waar de media mee komt
[..] Waarom begon die te steken? Hij woont toch niet in Gaza of op de Westoever?
Tja, het is een Arabische moslim. Het zwaaien met zwaarden en andere steekwapens zit al vele eeuwen daar in de culturen. Trouwens wel uitstekend dat ze in Isral zo'n terrorist gewoon meteen neutraliseren.
In Europa zouden ze dan eerst zo'n individu proberen op te pakken en dan misschien vijf of wellicht tien jaar celstraf geven of zo. Immers, 'Mohamed heeft een hartstikke moeilijke jeugd gehad, met Islamofobie te maken gehad n kwam uit een lastige sociaal-economische situatie'. 'Hij bedoelde het niet zo'.
Op dinsdag 21 januari 2025 17:49 schreef Tengano het volgende: Heb zo eens wat filmpjes gezien van de stemming in Gaza en dat ze daar nog even duidelijk laten weten hoe ze denken. En dan kun je tot geen andere conclusie komen dat die Gazanen of Palesteinen tot wel een fantastisch mooie toevoeging aan deze wereld zijn hoor.
/s
Wat over Isral dan? Waar ze al tientallen jaren bezig zijn met moorden, verkrachten en bezetten van Palestijnen.
Op woensdag 22 januari 2025 07:54 schreef bianconeri het volgende: Zoals te verwachten zijn we 3 dagen verder en Isral gaat al weer helemaal los in door hun bezet gebied.
Maar nee hoor de moslims zijn het grote kwaad
Dat heb in dit geval goed gezien. Moslimfundamentalisten zijn in dit gebied inderdaad het grote probleem. En trouwens ook wel in andere gebieden helaas.
[..] Dat heb in dit geval goed gezien. Moslimfundamentalisten zijn in dit gebied inderdaad het grote probleem. En trouwens ook wel in andere gebieden helaas.
In die regio is het juist Israel dat constant voor het grote kwaad zorgt, niet moslimfundamentalisten. Elke agressie wordt altijd gestart door Israel, tegen meerdere landen.
الله يرحمو و يوسع عليه (May Allah have mercy on him and grant him a spacious place)
19 likes
quote:
And ? Did you do a breaking news when Israeli settlers set fire to palestinians houses ?
43 likes
quote:
Settlers are not regular civilians
14 likes
quote:
living on a stolen land makes you an invader, not innocent !
10 likes
quote:
He had the green card, he was young. And he didn't have anything to do in his life other than Crime and terrorism. That tells you that anti-jew propaganda is fierce and need to be stoped in the arabic world.
-2 likes
Het zegt weer genoeg over de Islamtische en Arabische culturen. Maar volgens sommigen in het Westen is dit de religie van de vrede en zijn de miljoenen mensen in het Westen met een migratieachtergrond uit zulke landen hartstikke welkom en een prachtige culturele verrijking.
[..] In die regio is het juist Israel dat constant voor het grote kwaad zorgt, niet moslimfundamentalisten. Elke agressie wordt altijd gestart door Israel, tegen meerdere landen.
En dit is wat men geschiedvervalsing noemt.
Het zegt weer genoeg over de Islamtische en Arabische culturen. Maar volgens sommigen in het Westen is dit de religie van de vrede en zijn de miljoenen mensen in het Westen met een migratieachtergrond uit zulke landen hartstikke welkom en een prachtige culturele verrijking.
[..] En jouw haat, gaan we die wel kunnen veranderen?
Tegen wie heb ik een haat dan? Ben wel benieuwd.
Omalvast antwoord te geven: Niemand. Hoewel ik natuurlijk wel anti-Hamas ben en anti-Israel, oftewel anti-terroristen. (En voor jij of de anderen begint die niet kunnen lezen of anderen dingen in de mond leggen: Met anti-Israel bedoel ik dus het gedrag van het land, de instelling van het land, de terroristische daden van het land en NIET iedereen daar en niets tegen het land an sich en al helemaal niets tegen joden).
De luchtfoto's van Gaza laten twee dingen zien: 1: Israel had geen strategisch plan. 2: Maak geen ruzie met iemand die sterker is dan jij. Want je bent hoe dan ook fucked. Of diegene die sterker is nou wel of geen strategisch plan heeft.
Op woensdag 22 januari 2025 10:27 schreef theunderdog het volgende: De luchtfoto's van Gaza laten twee dingen zien: 1: Israel had geen strategisch plan. 2: Maak geen ruzie met iemand die sterker is dan jij. Want je bent hoe dan ook fucked. Of diegene die sterker is nou wel of geen strategisch plan heeft.
Maar wat als die sterkere partij, Israel in dit geval, degene is die de agressor is en alles en iedereen aanvalt? Dan kun je als zwakkere partij niets.
[..] Maar wat als die sterkere partij, Israel in dit geval, degene is die de agressor is en alles en iedereen aanvalt? Dan kun je als zwakkere partij niets.
Op woensdag 22 januari 2025 10:27 schreef theunderdog het volgende: De luchtfoto's van Gaza laten twee dingen zien: 1: Israel had geen strategisch plan. 2: Maak geen ruzie met iemand die sterker is dan jij. Want je bent hoe dan ook fucked. Of diegene die sterker is nou wel of geen strategisch plan heeft.
3 Hamas had een heel uitgebreide infrastructuur aangelegd en vocht vooral vanuit huizen en andere civiele gebouwen
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
En ja. Natuurlijk kan je zeggen dat het algehele conflict niet is begonnen op 7 oktober. Maar als je helemaal terug gaat, is het nog steeds begonnen met een foute gok van de Arabieren. Zij dachten die 'Joodjes' wel even aan te pakken. Verkeerd gedacht. Kan gebeuren, maar men blijft die fout maar maken.
90% van Gaza is in puin, gaat jaren duren tot het weer beetje is opgebouwd. Het is wachten tot Hamas weer iets flikt, en Israel wel een strategie heeft. Bijvoorbeeld het annexeren en er geliefde Joodse stelletjes laten wonen.
"Conversations with the returnees show that during their time in Hamas captivity, they were hidden for part of the time in UN shelters, in the camps intended for the civilian population that the UN established during the war and which are supposed to be areas where people stay and are provided with food and water. The terrorists took advantage of the UN camps to house the hostages there, knowing that the IDF would not attack the compound, thus also providing themselves with security."
Op woensdag 22 januari 2025 15:25 schreef Qarrad het volgende: Verrassend gezien blijken de drie dames die dit weekend vrij zijn gelaten vastgehouden te zijn in schuilplaatsen van de VN.
Vanmorgen nog even zitten mijmeren over de totale verwoesting van Gaza en het feit dat daarbij slechts 1,9% slachtoffers zijn gevallen. Dat mag je toch wel als een zeer chirugische ingreep zien want dat is bijna onmogelijk.
Maar wellicht dus, dat het doel (onder andere) is geweest om het zo onbewoonbaar te maken, en dat een flink deel van die vredelievende buren dan hun heil ergens anders gaan zoeken. En waar maakt Israel dan misschien niet zo veel uit als het maar ver weg is.
En de komende jaren gaat er zoveel tijd en effort zitten om deze puinhoop weer een beetje op te bouwen dat je ook nauwelijks meer toekomt om raketjes in elkaar te knutselen. Allemaal gunstig voor Israel dus, en misschien hebben ze dat toch nog een beetje in hun achterhoofd gehad.
Ben dus beniewd of Ter Apel al aanmeldingen heeft gehad van genocide slachtoffers; zou zomaar kunnen. Maar ik kan me dus goed voorstellen dat een deel van dit volk hun bestaan en cultuur graag ergens anders zouden willen opbouwen.
Op woensdag 22 januari 2025 15:25 schreef Qarrad het volgende: Verrassend gezien blijken de drie dames die dit weekend vrij zijn gelaten vastgehouden te zijn in schuilplaatsen van de VN.
Hoeveel zegt het dat ze in die gebouwen zaten als nagenoeg het hele gebied actief oorlogsgebied is. Iedereen kan een verlaten gebouw binnenlopen.
Verder is het vooral verwonderlijk dat ze het niet hebben over de tunnels waarmee ze die gebouwen ingelopen zijn. Elk gebouw zat tocb aangesloten op een tunnel?!
Op woensdag 22 januari 2025 18:37 schreef opgebaarde het volgende: Hoeveel zegt het dat ze in die gebouwen zaten als nagenoeg het hele gebied actief oorlogsgebied is. Iedereen kan een verlaten gebouw binnenlopen.
Verder is het vooral verwonderlijk dat ze het niet hebben over de tunnels waarmee ze die gebouwen ingelopen zijn. Elk gebouw zat tocb aangesloten op een tunnel?!
Ze liegen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
[..] Ja, 3 of 4 vrouwen wat ik nu zo lees. Het gaat maar langzaam vind ik.
Hamas weet ook dat zodra alle gijzelaars terug in Israel zijn niets Israel tegenhoudt om hen weer flink aan te pakken, dus spreiden ze de aantallen over een zo lang mogelijke periode. Op het laatst zul je zien dat ze zulke onredelijke/onrealistische eisen gaan stellen dat de laatste groep mannen niet vrij gaat komen.
[..] Hamas weet ook dat zodra alle gijzelaars terug in Israel zijn niets Israel tegenhoudt om hen weer flink aan te pakken, dus spreiden ze de aantallen over een zo lang mogelijke periode. Op het laatst zul je zien dat ze zulke onredelijke/onrealistische eisen gaan stellen dat de laatste groep mannen niet vrij gaat komen.
Op woensdag 22 januari 2025 19:15 schreef Tengano het volgende: Later krijgen we ook nog het ruilen van israelische doden voor tig levende moordenaars.
Bizar
Dat zou zeker bizar zijn.
Hamas wil ook een dood lichaam terug, maar die gaan ze nooit krijgen
Hamas wil ook een dood lichaam terug, maar die gaan ze nooit krijgen
Sinwar bedoel je denk ik? Die zou ik gewoon inzetten voor alle Israelische gijzelaars als ze hem zo graag willen hebben. Have fun with it
Maar hoe absurd moet het zijn om als familie in spanning te zitten om te zien of jouw dode familielid of geliefde wordt overgedragen. En hoe verscheurd ben je dan van binnen. Kun je daar echt een beetje blij van worden. Misschien helpt het voor die mensen dat ze het dan af kunnen sluiten. Je kunt je er bijna niks bij voorstellen, brrrr...
Zeker niet als je dan al die moordenaars lachend en juichend de bus uit ziet stappen dat ze weer vrij zijn. Gatver!
[..] Hamas werd pas opgericht toen eind jaren tachtig de voorzichtige toenadering met Jordani begon.
Hamas werd officieel opgericht in 1987. Maar daarvoor waren er al jihadi troepen (voornamelijk is hamas een afsplitsing van de moslimbroederschap), die door Israel als alternatief werden gezien voor de PLO.
Daarna hebben Jarenlang de verschillende regeringen onder leiding van Benjamin Netanyahu een aanpak gevolgd die de macht verdeelde tussen de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever , waardoor de president van de Palestijnse Autoriteit, Abbas, op zijn knien werd gedwongen terwijl hij stappen zette die de terreurgroep Hamas ondersteunden.
Op woensdag 22 januari 2025 17:49 schreef Tengano het volgende: Vanmorgen nog even zitten mijmeren over de totale verwoesting van Gaza en het feit dat daarbij slechts 1,9% slachtoffers zijn gevallen. Dat mag je toch wel als een zeer chirugische ingreep zien want dat is bijna onmogelijk.
Maar wellicht dus, dat het doel (onder andere) is geweest om het zo onbewoonbaar te maken, en dat een flink deel van die vredelievende buren dan hun heil ergens anders gaan zoeken. En waar maakt Israel dan misschien niet zo veel uit als het maar ver weg is.
En de komende jaren gaat er zoveel tijd en effort zitten om deze puinhoop weer een beetje op te bouwen dat je ook nauwelijks meer toekomt om raketjes in elkaar te knutselen. Allemaal gunstig voor Israel dus, en misschien hebben ze dat toch nog een beetje in hun achterhoofd gehad.
Ben dus beniewd of Ter Apel al aanmeldingen heeft gehad van genocide slachtoffers; zou zomaar kunnen. Maar ik kan me dus goed voorstellen dat een deel van dit volk hun bestaan en cultuur graag ergens anders zouden willen opbouwen.
Was ik Israel zou ik sterke Palestijnse werknemers inhuren om Gaza weer op te bouwen, met de garantie dat ze daarna hun leven weer kunnen oppakken. Eenmaal opgebouwd, moet Israel het annexeren en er Joodse stelletjes laten wonen.
Op woensdag 22 januari 2025 19:36 schreef theunderdog het volgende: Was ik Israel zou ik sterke Palestijnse werknemers inhuren om Gaza weer op te bouwen, met de garantie dat ze daarna hun leven weer kunnen oppakken. Eenmaal opgebouwd, moet Israel het annexeren en er Joodse stelletjes laten wonen.
Als Israel Gaza eerst platgooit en het daarna zelf op moet bouwen dan was dit niet zo'n slimme actie lijkt me. Volgens mij is het platgegooid met het doel dat de Gazanen nu een probleem hebben wat ze lekker zelf op mogen lossen.
Play stupid games, etc.
Maar ik ben wel heel erg benieuwd wat er nou met die puinhoop gaat gebeuren nadat de laatste gijzelaars zijn uitgewisseld.
Sigrid Klaag heeft daar wel wat ideeen over denk ik, maar de vraag is wat er echt gaat gebeuren en wie de verantwoordelijkheid echt gaat pakken. Dat wordt nog een hoop getouwtrek met behoorlijk wat slachtofferrollen en lijkt mij interessant om te volgen.
En ik zou het echt knap vinden als hier nog iets positiefs uit komt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 22-01-2025 19:48:56 ]
[..] Als Israel Gaza eerst platgooit en het daarna zelf op moet bouwen dan was dit niet zo'n slimme actie lijkt me. Volgens mij is het platgegooid met het doel dat de Gazanen nu een probleem hebben wat ze lekker zelf op mogen lossen.
Play stupid games, etc.
Maar ik ben wel heel erg benieuwd wat er nou met die puinhoop gaat gebeuren nadat de laatste gijzelaars zijn uitgewisseld.
Sigrid Klaag heeft daar wel wat ideeen over denk ik, maar de vraag is wat er echt gaat gebeuren en wie de verantwoordelijkheid echt gaat pakken. Dat wordt nog een hoop getouwtrek met behoorlijk wat slachtofferrollen en lijkt mij interessant om te volgen.
Ik weet het niet. We kennen de agenda en de missie van Israel niet precies. Het zou me niet verbazen als je achteraf zegt "Verrek dat is slim, zo heb ik het nooit gezien."
Ik wacht het gewoon af, en blijf het me gewoon afvragen waarom zo, en hoe gaat het verder.
En Duitsland is ook helemaal plat gegooid en werd binnen Europa toch een van de meest succesrijke economieen. Maar goed dat waren geen Palestijnen natuurlijk.
[..] Ik weet het niet. We kennen de agenda en de missie van Israel niet precies. Het zou me niet verbazen als je achteraf zegt "Verrek dat is slim, zo heb ik het nooit gezien."
Ik wacht het gewoon af, en blijf het me gewoon afvragen waarom zo, en hoe gaat het verder.
En Duitsland is ook helemaal plat gegooid en werd binnen Europa toch een van de meest succesrijke economieen. Maar goed dat waren geen Palestijnen natuurlijk.
Als je alles precies moet weten , dan kunnen wij beter dit hele topic sluiten.
Op woensdag 22 januari 2025 20:08 schreef egayalS het volgende: No surprises. De Isral lobby heeft hard gewerkt om tot dit resultaat te komen. Immers was het Chinese TikTok niet zo benvloedbaar voor de Israel lobby als een Meta of Twitter.
No worries.
The arc of the moral universe is long, but it bends towards justice.
-martin Luther King
De oude kruisvaarders staten hebben het ook een tijdje volgehouden eer ze uit het gebied zijn geschopt. De meest recente kruisvaarders staat zal vroeg of laat hetzelfde overkomen.
twitter
The arc of the moral universe is long, but it bends towards justice.
-martin Luther King
De oude kruisvaarders staten hebben het ook een tijdje volgehouden eer ze uit het gebied zijn geschopt. De meest recente kruisvaarders staat zal vroeg of laat hetzelfde overkomen.
[..] Als Israel Gaza eerst platgooit en het daarna zelf op moet bouwen dan was dit niet zo'n slimme actie lijkt me. Volgens mij is het platgegooid met het doel dat de Gazanen nu een probleem hebben wat ze lekker zelf op mogen lossen.
Isral zou alles weer moeten opbouwen en betalen. Niet wij uit de EU met belastingen bv.
Isral heeft terreur gepleegd en alles platgewalst. Isral moet de pijn maar eens voelen van zijn eigdn daden.
Op donderdag 23 januari 2025 00:25 schreef Ulx het volgende: Iemand is pissed dat er een wapenstilstand is in Gaza. Komen die gijzelaars vrij, met al die verhalen die dan uitkomen....
Dat is zo storend voor de propagandaflow. Die gaat net zo lekker.
[..] Dat is zo storend voor de propagandaflow. Die gaat net zo lekker.
Toont ook vooral aan dat het een religieuze oorlog is waarbij het bestaan van de staat Isral wordt verafschuwd. Isral moet en zal worden vernietigd. Er wordt dus heel bewust naar een stok om mee te slaan gezocht om de publieke opinie te benvloeden. En het werkt want een gedeelte van de mensen gaat mee in de propaganda.
Zolang Isral bestaat zal deze propaganda de ronde blijven doen, want de haat tegen Isral komt niet voort vanuit haar daden maar haar bestaan.
Niet super verrassend, maar toch bizar.. het falen van de VN en alle aanverwante organisaties is toch wel compleet in dit conflict en dit gebied.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
[..] Toont ook vooral aan dat het een religieuze oorlog is waarbij het bestaan van de staat Isral wordt verafschuwd. Isral moet en zal worden vernietigd. Er wordt dus heel bewust naar een stok om mee te slaan gezocht om de publieke opinie te benvloeden. En het werkt want een gedeelte van de mensen gaat mee in de propaganda.
Zolang Isral bestaat zal deze propaganda de ronde blijven doen, want de haat tegen Isral komt niet voort vanuit haar daden maar haar bestaan.
Lijkt mij een prima samenvatting.
Wat zo storend is, is dat de propaganda z succesvol is dat sommige figuren te vuur en te zwaard Hamas-standpunten verdedigen, terwijl ze die terreurclub wel verafschuwen.
En ik had gehoopt met dit kabinet, dat er nou eens schoon schip zou worden gemaakt bij de NOS en het ANP. Dat zij gedwongen zouden worden om evenwichtig te rapporteren. Dus niet klakkeloos Hamas-propaganda napraten ("er kwamen zeker veertig mensen om het leven") maar Isralische bronnen wl nuanceren ("Het Isralische leger beweert dat het getroffen gebouw een Hamas-commandopost bevatte"). Want zo blijft die propaganda namelijk succesvol.
[..] Toont ook vooral aan dat het een religieuze oorlog is waarbij het bestaan van de staat Isral wordt verafschuwd. Isral moet en zal worden vernietigd. Er wordt dus heel bewust naar een stok om mee te slaan gezocht om de publieke opinie te benvloeden. En het werkt want een gedeelte van de mensen gaat mee in de propaganda.
Hoe zou je de situatie in de West Bank willen typeren en dan ook het gedeelte van de West Bank waar in de Oslo akkoorden afgesproken is dat Isral verantwoordelijk is voor het bestuur en de veiligheid. Is daar ook sprake van een religieuze oorlog want dat is een controversieel standpunt
68.000 baby's geboren. In een tijd van genocide en hongersnood. Op een oppervlakte zo groot als Texel. Ik heb altijd beetje aversie tegenover mensen die cynisch reageren op zulke dingen, want Gazanen hebben geleden. Hoe dan ook. Maar dit nieuws gaat toch niet samen met de berichten dat Israel er een genocide heeft uitgevoerd? of honger consequent als wapen heeft gebruikt? (Want onder bepaalde lichaamsvet/ondervoeding ga jij als vrouw niet meer kunnen baren)
[..] Hoe zou je de situatie in de West Bank willen typeren en dan ook het gedeelte van de West Bank waar in de Oslo akkoorden afgesproken is dat Isral verantwoordelijk is voor het bestuur en de veiligheid. Is daar ook sprake van een religieuze oorlog want dat is een controversieel standpunt
WestBank is vooralsnog het toonbeeld van een conflict willen rekken. Al ziet het er langzaam naar uit dat Israel de status quo zat is, en het op een gegeven moment wil annexeren.
Dit is hoe je als journalist genocide propagandisten interviewt, die nog net niet "IDF is the most moral army in the world" zegt
twitter
[..] WestBank is vooralsnog het toonbeeld van een conflict willen rekken. Al ziet het er langzaam naar uit dat Israel de status quo zat is, en het op een gegeven moment wil annexeren.
Waarschijnlijk is dat de beste 'oplossing', dat Isral in ieder geval gebied C annexeert met goedkeuring van de VN. Alleen dan zal Isral op een fatsoenlijke manier met alle bewoners om moeten gaan. Dat betekent dus inclusief de huidige Arabieren.
En dat laatste is een probleem, daar zit Isral niet op te wachten. Isral probeert die mensen al decennia te weg te jagen met dat militaire gezag en op alle mogelijke manieren perspectief te onmogelijk te maken.
Een conflict zonder eind. Totdat de zwakste opgeeft en hoewel Isral de sterkste is zijn die idiote Arabieren bereid om alles op te geven. Ik begrijp niet dat ze niet gewoon weggaan. Ook al is het onrecht, je hebt maar n leven, ga ergens heen waar je met je kinderen wel een toekomst hebt.
68.000 baby's geboren. In een tijd van genocide en hongersnood. Op een oppervlakte zo groot als Texel. Ik heb altijd beetje aversie tegenover mensen die cynisch reageren op zulke dingen, want Gazanen hebben geleden. Hoe dan ook. Maar dit nieuws gaat toch niet samen met de berichten dat Israel er een genocide heeft uitgevoerd? of honger consequent als wapen heeft gebruikt? (Want onder bepaalde lichaamsvet/ondervoeding ga jij als vrouw niet meer kunnen baren)
Genocide staat los van kinderen die worden verwekt. Dat gaat altijd gewoon door, ondanks de omstandigheden, hooguit op een lager pitje. Beetje flauw ook om te beginnen met tellen vanaf oktober 2023... hoeveel van die 68.000 waren in de eerste 9 maanden?
[..] Genocide staat los van kinderen die worden verwekt. Dat gaat altijd gewoon door, ondanks de omstandigheden, hooguit op een lager pitje. Beetje flauw ook om te beginnen met tellen vanaf oktober 2023... hoeveel van die 68.000 waren in de eerste 9 maanden?
Het gaat niet om dat er kinderen worden verwekt. Maar de hoeveelheid. Als deze aantallen kloppen dan zijn er dus meer Gazanen geboren, dan gedood door bombardementen.
Verder is het ook van belang de context mee te nemen. Het is niet alsof Israel grote oppervlaktes doormoest, om te jagen op een bepaalde groep. Nee, Gaza is zo ongeveer zo groot als Texel, 2, 5 miljoen mensen bij elkaar gepropt. Daarop genocide plegen is toch het makkelijkste dat er is?
[..] Waarschijnlijk is dat de beste 'oplossing', dat Isral in ieder geval gebied C annexeert met goedkeuring van de VN. Alleen dan zal Isral op een fatsoenlijke manier met alle bewoners om moeten gaan. Dat betekent dus inclusief de huidige Arabieren.
En dat laatste is een probleem, daar zit Isral niet op te wachten. Isral probeert die mensen al decennia te weg te jagen met dat militaire gezag en op alle mogelijke manieren perspectief te onmogelijk te maken.
Een conflict zonder eind. Totdat de zwakste opgeeft en hoewel Isral de sterkste is zijn die idiote Arabieren bereid om alles op te geven. Ik begrijp niet dat ze niet gewoon weggaan. Ook al is het onrecht, je hebt maar n leven, ga ergens heen waar je met je kinderen wel een toekomst hebt.
1: Waarom zou dat moeten?
2: Dat kan ook nog perfect als je de boel gaat annexeren.
Trump wil dat Benny Ganz onderdeel van het kabinet gaat worden, om zo types als Smotrich te marginaliseren. Trump is duidelijk iets anders van plan dan dat fanatici aan beide kampen voor ogen hebben. Ik ben benieuwd.
Waarschijnlijk ziet Trump echt meer in het handhaven van de status quo, en wil een goede relatie met SA. Of Trump wil dat Israel zich gaat focussen op de annexatie van de WestBank, zoals hij Mirian Adelson heeft beloofd.
[..] Het gaat niet om dat er kinderen worden verwekt. Maar de hoeveelheid. Als deze aantallen kloppen dan zijn er dus meer Gazanen geboren, dan gedood door bombardementen.
Verder is het ook van belang de context mee te nemen. Het is niet alsof Israel grote oppervlaktes doormoest, om te jagen op een bepaalde groep. Nee, Gaza is zo ongeveer zo groot als Texel, 2, 5 miljoen mensen bij elkaar gepropt. Daarop genocide plegen is toch het makkelijkste dat er is?
Lees je even in wat genocide allemaal omvat. Is wel wat uitgebreider en genuanceerder dan puur afname van het bevolkingsaantal of letterlijk uitroeien zoals jij dat doet voorkomen.
Op donderdag 23 januari 2025 13:32 schreef egayalS het volgende: Dit is hoe je als journalist genocide propagandisten interviewt, die nog net niet "IDF is the most moral army in the world" zegt
Terrorist besteld een pizza om op krachten te komen
twitter
[..] Lees je even in wat genocide allemaal omvat. Is wel wat uitgebreider en genuanceerder dan puur afname van het bevolkingsaantal of letterlijk uitroeien zoals jij dat doet voorkomen.
Je gaat er aardig ongenuanceerd mee om, want hoe is het genocide dan?
[..] Lees je even in wat genocide allemaal omvat. Is wel wat uitgebreider en genuanceerder dan puur afname van het bevolkingsaantal of letterlijk uitroeien zoals jij dat doet voorkomen.
Volgens mij ben jij degene die zich moet inlezen. Want een genocide is inderdaad niet ENKEL de afname van de bevolking, maar het is wel een essentieel onderdeel. Al helemaal in de context van Gaza, waar het uitvoeren van een genocide nou juist zo gemakkelijk is.
Er was, is en komt geen genocide in Gaza. Dat is projectie van Hamas en hun steuners, niet de realiteit.
Ga nou eens na. Wat is het doel van Hamas, een terroristenbeweging? Genocide op Isralirs. Wat is het doel van Isral? Het voortbestaan van het land.
Dan wordt het oorlog. En dan wordt Isral beschuldigd van genocide op de Palestijnen. Komt je die uitspraak bekend voor? Inderdaad! Dat is het doel van Hamas! De feiten op de grond ondersteunen dat helemaal niet, maar de propagandamachine van Hamas pompt constant genocide, genocide, genocide in de hoofden van het westen. Maar vinden ze het zelf erg? Welnee, zij bestaan voor genocide. Isral niet, het Joodse gedeelte heeft er niet lang geleden zelf een ondergaan.
Dus als de feiten op de grond n logica al niet aan de kant van de propagandisten staan...
... waarom wil je het dan toch zo graag geloven? Waarom luisteren naar die propaganda?
'Isral bouwt in bufferzone met Syri' Isral is bezig met bouwwerkzaamheden in de bufferzone met Syri, schrijft de BBC op basis van satellietbeelden. Op de foto's zijn nieuwe infrastructuur, gebouwtjes en bouwverkeer te zien.
Het gaat om activiteiten in de gedemilitariseerde zone die sinds 1974 tussen Syri en Isral geldt sinds de bezetting van de Golanhoogtes. Isral trok dat gebied binnen toen de Syrische leider Assad ten val werd gebracht, volgens eigen zeggen om te voorkomen dat vijanden van het land er de macht krijgen.
Op de beelden is te zien dat er enkele wachtposten zijn opgebouwd en een bestaande weg is uitgebreid. In een reactie zegt Isral alleen er alles aan te doen om de veiligheid van burgers in het noorden van het land te garanderen.''
Wat verbazingwekkend blijft dat land toch. De ene na de andere misdaad. Verbreken van alles wat maar valt te verbreken. En dan komen ze met zo'n reactie Echt een reactie die Rusland ook gebruikt en letterlijk elke genocide plegende land.
Maar he de pro-genocide groep hier op FOK! is het er vast helemaal mee eens. Misschien moeten we ook even een stukje van Duitsland gaan bezetten en volbouwen, hebben we direct meer ruimte en een bufferzone tegen de slechte Duitsers! Goed plan.
Op vrijdag 24 januari 2025 08:48 schreef bianconeri het volgende: Van de NOS: [..] Wat verbazingwekkend blijft dat land toch. De ene na de andere misdaad. Verbreken van alles wat maar valt te verbreken. En dan komen ze met zo'n reactie Echt een reactie die Rusland ook gebruikt en letterlijk elke genocide plegende land.
Maar he de pro-genocide groep hier op FOK! is het er vast helemaal mee eens. Misschien moeten we ook even een stukje van Duitsland gaan bezetten en volbouwen, hebben we direct meer ruimte en een bufferzone tegen de slechte Duitsers! Goed plan.
Dat het een goed plan van Isral is wil nog niet zeggen dat het hier ook gaat werken.
[..] Er was, is en komt geen genocide in Gaza. Dat is projectie van Hamas en hun steuners, niet de realiteit.
Ga nou eens na. Wat is het doel van Hamas, een terroristenbeweging? Genocide op Isralirs. Wat is het doel van Isral? Het voortbestaan van het land.
Dan wordt het oorlog. En dan wordt Isral beschuldigd van genocide op de Palestijnen. Komt je die uitspraak bekend voor? Inderdaad! Dat is het doel van Hamas! De feiten op de grond ondersteunen dat helemaal niet, maar de propagandamachine van Hamas pompt constant genocide, genocide, genocide in de hoofden van het westen. Maar vinden ze het zelf erg? Welnee, zij bestaan voor genocide. Isral niet, het Joodse gedeelte heeft er niet lang geleden zelf een ondergaan.
Dus als de feiten op de grond n logica al niet aan de kant van de propagandisten staan...
... waarom wil je het dan toch zo graag geloven? Waarom luisteren naar die propaganda?
Jij kunt wel blijven janken en schreeuwen, maar je weet zelf ook wel dat je er totaal naast zit.
Als je kijkt naar wat genocide is dan pleegt Israel zonder enige twijfel genocide. Ze zijn doelbewust bezig om een heel gebied systematisch te bezetten en uit te moorden. En gebruiken daar tactieken voor die iedereen raakt.
En kom niet met niet relevante zaken aan als wat Hamas wil. Hamas is pas ver na alle ellende door Israel ontstaan. Niemand ontkent dat Hamas slechte dingen wil en terroristisch is, dus dat die uit haat voor alles wat Israel doet zo groot geworden is is toch echt het probleem van Israel (door Israel). Maar dat Hamas eventueel genocide wil plegen is heel erg, maar dat doen ze niet. Israel echter wel.
Misschien je eens bij de feiten houden ipv genocide te gaan verdedigen. Ga anders even die kant op.
Op vrijdag 24 januari 2025 08:48 schreef bianconeri het volgende: Van de NOS: [..] Wat verbazingwekkend blijft dat land toch. De ene na de andere misdaad. Verbreken van alles wat maar valt te verbreken. En dan komen ze met zo'n reactie Echt een reactie die Rusland ook gebruikt en letterlijk elke genocide plegende land.
Ja, inderdaad. Want de Duitsers vuren ook raketten op ons af.
[..] Jij kunt wel blijven janken en schreeuwen, maar je weet zelf ook wel dat je er totaal naast zit.
Als je kijkt naar wat genocide is dan pleegt Israel zonder enige twijfel genocide. Ze zijn doelbewust bezig om een heel gebied systematisch te bezetten en uit te moorden. En gebruiken daar tactieken voor die iedereen raakt.
En kom niet met niet relevante zaken aan als wat Hamas wil. Hamas is pas ver na alle ellende door Israel ontstaan. Niemand ontkent dat Hamas slechte dingen wil en terroristisch is, dus dat die uit haat voor alles wat Israel doet zo groot geworden is is toch echt het probleem van Israel (door Israel). Maar dat Hamas eventueel genocide wil plegen is heel erg, maar dat doen ze niet. Israel echter wel.
Misschien je eens bij de feiten houden ipv genocide te gaan verdedigen. Ga anders even die kant op.
Waarom zijn er dan zo weinig doden? relatief gezien, in de context van Gaza (bevolking dat nergens heen kon, 2 miljoen mensen op een klein oppervlakte).
[..] Jij kunt wel blijven janken en schreeuwen, maar je weet zelf ook wel dat je er totaal naast zit.
Hamas is slechts een zoveelste poging van Arabieren om terreur te bedrijven jegens Joden. Dit gebeurde al voordat Israel was opgericht. Kortom, jouw argument slaat dus nergens op.
Verrassend, Hamas begint te klooien met de afspraken. Er komen opeens 4 vrouwelijke militairen vrij terwijl was afgesproken dat eerst de vrouwelijke burgers vrij zouden komen.
quote:
Volgens The Times of Israel lijkt de keuze die Hamas heeft gemaakt in strijd met de bestandsafspraken. Hamas zou eerst vrouwelijke burgers moeten laten gaan, gevolgd door vrouwelijke militairen en daarna ouderen en gijzelaars die ernstig ziek zijn.
Hoewel ook Islamitische Jihad blijkbaar niet meewerkt
quote:
Volgens dezelfde krant heeft de Isralische regering woensdag van Hamas geist dat Arbel Yahud bij de groep moet zitten die morgen vrijkomt. Zij is een burger uit kibboets Nir Oz. Ze zou niet door Hamas, maar door terreurgroep Islamitische Jihad worden vastgehouden. Nu zij niet bij de vier zit, beraadt de regering zich op de vraag hoe te reageren, suggereert de krant.
Hoewel ook Islamitische Jihad blijkbaar niet meewerkt [..]
En dan kijken wat Israel gaat doen. Gewoon uit de tent lokken dus En als Israel gaat bombarderen dan heeft Israel het bestand geschonden, is Israel weer onbetrouwbaar en gaat Israel dus weer verder met wat ZuH hEt LieFSt DoehN:
GeN0SiEdE!!!1!
En waarom eigenlijk? want wat maakt dat nou helemaal uit wie er komen
En als ze niks doen, laten ze over zich heen lopen.
En natuurlijk gaat dat volk zich er ook weer mee bemoeien, want die willen gewoon die mensen terug, maakt niet uit wie er komt. Dus die gaan weer druk in de andere richting uitoefenen. Hamas verdeelt zo het land dus weer. Bah bah.
En zo speelt Hamas iedere keer het spelletje dat Israel niet in control kan komen.
Lekker hoor
POLL
[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 24-01-2025 19:38:57 ]
1- Finance Minister Bezalel Smotrich on January 20, 2025, stated that he had received a personal promise from Prime Minister Benjamin Netanyahu to resume aggression on Gaza after the first phase of the agreement, considering the ceasefire to be merely a temporary stage, to be followed by a new war to eliminate Hamas. 2- Prime Minister Benjamin Netanyahu on January 18, 2025, indicated that the ceasefire agreement is temporary, asserting that "israel" would return to fighting "in a new way and with great force" if circumstances necessitate it. 3- Minister Dudi Amsalem on January 22, 2025, claimed that the second phase of the ceasefire agreement would not occur, calling for an inevitable return to war. 4- Knesset Member Tally Gotliv on January 22, 2025, demanded the seizure of land in Gaza and the establishment of military bases on it, describing the truce as "unreal."
Tsja, voor Hamas kunnen we zeggen 'zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten', alleen het zijn zeker bijzondere uitspraken van de Isralische leiders. Ik vond Netanyahu krachtig overkomen in zijn videoboodschap en zijn belofte dat alle doelen van de oorlog nog gehaald gaan worden.
[..] En dan kijken wat Israel gaat doen. Gewoon uit de tent lokken dus En als Israel gaat bombarderen dan heeft Israel het bestand geschonden, is Israel weer onbetrouwbaar en gaat Israel dus weer verder met wat ZuH hEt LieFSt DoehN:
GeN0SiEdE!!!1!
En waarom eigenlijk? want wat maakt dat nou helemaal uit wie er komen
En als ze niks doen, laten ze over zich heen lopen.
En natuurlijk gaat dat volk zich er ook weer mee bemoeien, want die willen gewoon die mensen terug, maakt niet uit wie er komt. Dus die gaan weer druk in de andere richting uitoefenen. Hamas verdeelt zo het land dus weer. Bah bah.
En zo speelt Hamas iedere keer het spelletje dat Israel niet in control kan komen.
Lekker hoor
[poll=8380]
Inhakende op de poll:
Isral moet dan samen met de Amerikanen op de grond eens even Hamas gaan uitschakelen. Dat is dan binnen een paar dagen wel gelukt, want zoveel tegenstand op volle kracht gaat men niet lang volhouden. Daarna moet de volledige bevolking jarenlang worden gederadicaliseerd.
Isral moet dan samen met de Amerikanen op de grond eens even Hamas gaan uitschakelen. Dat is dan binnen een paar dagen wel gelukt, want zoveel tegenstand op volle kracht gaat men niet lang volhouden. Daarna moet de volledige bevolking jarenlang worden gederadicaliseerd.
Ok, maar dat deradicaliseren kun je dus wel vergeten. Die mensen houden zich momenteel gewoon braaf aan de koran en zij vinden Allah nou eenmaal veel groter dan Trump en het hele westen.
Ze hebben van zichzelf dus het idee dat ze op het goede spoor zitten, vandaar dat je na die wapenstilstand allemaal van die euforische filmpjes zag. Ze geloven echt dat ze aan de winnende hand zijn, dat Allah met hun is, en dat ze met Allah iedere vijand zullen verslaan. Jammergenoeg krijg je dat er gewoon niet uit. Zeker niet omdat dat al zit ingeprent vanaf het moment dat ze bewustzijn krijgen en zich langzaam gaan ontwikkelen.
Het zit zo ontzettend diep en wordt in stand gehouden door de hele omgeving omdat iedereen waar ze mee omgaan er in gelooft.
Kijk maar naar hoe het er hier en in de wereld aan toe gaat als je probeert uit te leggen dat Israel niet met een genosiede bezig is en dat Hamas de initiator van het kwaad is. Dat gaat er gewoon niet in. En dat zijn dan nota bene nog mensen die later in de trein zijn ingestapt. Dan krijg je een beetje een idee hoe het is om dit volk te herprogrammeren. Mission impossible dus.
[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 24-01-2025 20:25:47 ]
Die houden ze nog lang vast want dat zijn pas gijzelaars waar je emoties mee los kunnen trekken en dat brengt hun mss wat extra op nietwaar ? Ze laten nu ook gijzelaars vrij waar ze meer mensen voor terug krijgen immers. Vuil spel is wat je van hamas mag verwachten.
[..] Die houden ze nog lang vast want dat zijn pas gijzelaars waar je emoties mee los kunnen trekken en dat brengt hun mss wat extra op nietwaar ? Ze laten nu ook gijzelaars vrij waar ze meer mensen voor terug krijgen immers. Vuil spel is wat je van hamas mag verwachten.
Volgens Hamas is de familie al in de tweede maand van de oorlog overleden. Hamas liegt veel maar dit verzinnen dient volgens mij geen doel
Vermoeiend hoor dat er geen enkel onderscheid gemaakt kan worden tussen Hamas of burgers. Alles op de grote hoop, even ontmenselijken, dan doen de beelden van bebloede of gedode kleuters en peuters ineens helemaal niks meer met de emotie. Ik zal je maar feliciteren met het behaalde succes, het is gelukt om bijna elke woning in Gaza te slopen met als excuus 'zelfverdediging' door het 'meest morale leger ter wereld'.
The UN Palestinian relief agency UNRWA must “cease its operations in Jerusalem, and evacuate all premises in which it operates in the city” by Jan. 30, Israel’s UN envoy tells UN Secretary-General Antonio Guterres in a letter.
A law banning UNRWA’s operation on Israeli land and contact with Israeli authorities takes effect on Jan. 30. Israel annexed East Jerusalem in a move not recognized by most of the international community.
Op vrijdag 24 januari 2025 21:53 schreef opgebaarde het volgende: Vermoeiend hoor dat er geen enkel onderscheid gemaakt kan worden tussen Hamas of burgers. Alles op de grote hoop, even ontmenselijken, dan doen de beelden van bebloede of gedode kleuters en peuters ineens helemaal niks meer met de emotie. Ik zal je maar feliciteren met het behaalde succes, het is gelukt om bijna elke woning in Gaza te slopen met als excuus 'zelfverdediging' door het 'meest morale leger ter wereld'.
Denk dat het feit dat er zoveel huizen plat liggen ligt aan een combinatie van Hamas strijders die daar schuilen en Israel dat woedend minder 'fucks kan geven' om nevenschade.
Er is zo weinig verschil dat het opvallend is dat we zo te doen hebben met die mensen.
Het is een vreselijk volk.
quote:
Alles op de grote hoop, even ontmenselijken, dan doen de beelden van bebloede of gedode kleuters en peuters ineens helemaal niks meer met de emotie. Ik zal je maar feliciteren met het behaalde succes, het is gelukt om bijna elke woning in Gaza te slopen met als excuus 'zelfverdediging' door het 'meest morale leger ter wereld'.
Ze hebben het aan zichzelf en alleen aan zichzelf te danken.
Ik snap hoe het kan dat dit volk sympathie kan opwekken. Dat verdient het niet... dat komt ergens anders door.
[..] Er is zo weinig verschil dat het opvallend is dat we zo te doen hebben met die mensen.
Het is een vreselijk volk. [..] Ze hebben het aan zichzelf en alleen aan zichzelf te danken.
Ik snap hoe het kan dat dit volk sympathie kan opwekken. Dat verdient het niet... dat komt ergens anders door.
Watje. Neem een voorbeeld aan howardroark en zeg hardop wat je suggereert. Gedraag je eens als een vent. Ik waardeer eerlijkheid en ik kan wel tegen een directe opmerking maar niet tegen dit soort sneu gedoe
De hasbara was dat sinwar onderdook ergens in een tunnel, omringd was met Isralische gijzelaars
twitter
Op vrijdag 24 januari 2025 21:47 schreef Cuendillar het volgende: Gaza diep getraumatiseerd: ‘Na de oorlog zorgt zelfs een dichtslaande deur voor extreme paniek’
Arme Palestijnen Kunnen nog steeds moeilijk omgaan met de "find out" fase
Maar wat lief dat de Nederlandse media er aandacht aan besteedt
Zo'n 1,5 jaar aan genocide laat best een diepe indruk achter kan ik mij voorstellen. En dat naast al tientallen jaren van terreur moeten ervaren. Gaat je niet in de koude kleren zitten.
Buiten dat Isral nog steeds door blijft gaan.
Maar h jij wilt vast dolgraag ruilen! Kun je lekker midden in Gaza juichen om de genocide.
Op vrijdag 24 januari 2025 21:53 schreef opgebaarde het volgende: Vermoeiend hoor dat er geen enkel onderscheid gemaakt kan worden tussen Hamas of burgers. Alles op de grote hoop, even ontmenselijken, dan doen de beelden van bebloede of gedode kleuters en peuters ineens helemaal niks meer met de emotie. Ik zal je maar feliciteren met het behaalde succes, het is gelukt om bijna elke woning in Gaza te slopen met als excuus 'zelfverdediging' door het 'meest morale leger ter wereld'.
De mannen die op 7 oktober beestachtig te keer zijn gegaan zijn ook peuter en kleuter geweest. Ik denk dan dus deze kinderen kunnen iig niet opgroeien tot zulke onmensen. Ik zie ook vaak weinig verschil tussen hamas en het volk. Hamas is het volk, uitzonderingen daargelaten.
[ Bericht 14% gewijzigd door deedeetee op 25-01-2025 10:02:41 ]
Neem een voorbeeld aan howardroark en zeg hardop wat je suggereert. Gedraag je eens als een vent. Ik waardeer eerlijkheid en ik kan wel tegen een directe opmerking maar niet tegen dit soort sneu gedoe
[..] Vreselijk volk? Je windt er echt geen doekjes meer om h?
Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je vol met haat zit richting moslims. Zeg het gewoon. Jullie zijn nooit eerlijk tegenover jezelf.
Een volk dat zich al decennialang misdraagt tegen over de Joden laat inderdaad vreselijk en verwerpelijk gedrag zien. En dit is natuurlijk al veel langer het geval. Want ook voordat Isral was heropgericht, waren de Joodse gemeenschappen in de regio het regelmatig het slachtoffer van bruut geweld door Arabische moslims.
En dat roept de vraag op waarom toch? En de reden is dat in de Islamtische en Arabische wereld er overtuigingen heersen van Arabische en Islamtische suprematie. En helemaal als het Joden betreft werkt dit als een rode lap op een stier bij velen binnen deze contreien omdat er binnen de Islam, Joden ook vaak als de grote vijand worden gezien.
Je kunt dus wel gaan jammeren over 'haat' jegens moslims, maar dat is natuurlijk niet meer dan projectie en geeft blijk van een gebrek aan zelfreflectie. Waarom vertonen Arabische moslims in deze regio zo vaak slecht en gewelddadig gedrag?
Waar komen die gevoelens van religieuze en etnische suprematie vandaan en waarom denkt men dat dit hun land is terwijl zij het ooit hebben veroverd op andere volkeren die daarna werpen onderworpen aan Islamisering en Arabisering?
Niemand haat namelijk moslims, mensen hekelen het gedrag en het verwerpelijke gedachtegoed van een te groot deel van de Islamtische en Arabische wereld.
[..] De mannen die op 7 oktober beestachtig te keer zijn gegaan zijn ook peuter en kleuter geweest. Ik denk dan dus deze kinderen kunnen iig niet opgroeien tot zulke onmensen. Ik zie ook vaak weinig verschil tussen hamas en het volk. Hamas is het volk, uitzonderingen daargelaten.
Precies! Mensen denken soms dat Hamas uit gaten in de grond opspringen of zo. Het idee!
[..] De mannen die op 7 oktober beestachtig te keer zijn gegaan zijn ook peuter en kleuter geweest. Ik denk dan dus deze kinderen kunnen iig niet opgroeien tot zulke onmensen. Ik zie ook vaak weinig verschil tussen hamas en het volk. Hamas is het volk, uitzonderingen daargelaten.
Dat Hamas en PIJ zo groot zijn in Gaza of de West Bank is denk ik inderdaad geen toeval. Dat alle 2,3 miljoen inwoners nagenoeg (hetzelfde als) Hamas zijn lijkt me enorm overdreven aangezien Hamas maar 30.000 man groot is en geen 1 miljoen
Dat een baby met persoonlijke voorkeuren of diepgewortelde racisme geboren wordt daar gelooft denk ik niemand in. Om baby's bij voorbaat uit te sluiten is dan ook bs
Het is bijzonder om te zien wat een show de Palestijnse terroristen er weer van maakt en genoeg Westerse media met hun pathologische empathie voor Arabieren en moslims zullen dit als zoete koek slikken.
[..] Dat Hamas en PIJ zo groot zijn in Gaza of de West Bank is denk ik inderdaad geen toeval. Dat alle 2,3 miljoen inwoners nagenoeg (hetzelfde als) Hamas zijn lijkt me enorm overdreven aangezien Hamas maar 30.000 man groot is en geen 1 miljoen
Dat een baby met persoonlijke voorkeuren of diepgewortelde racisme geboren wordt daar gelooft denk ik niemand in. Om baby's bij voorbaat uit te sluiten is dan ook bs
Het spreekt voor zich dat mensen niet zo worden geboren maar helaas wel zo opgevoed. Daarom kan ook de Palestijnse bevolking worden geradicaliseerd als de terreurgroeperingen verslagen zijn. Dat is een lang proces, maar het is mogelijk.
De militanten hebben een podium opgetuigd met daarop in het Hebreeuws de tekst "Zionisme zal niet zegevieren". De verwachting is dat Hamas van de gelegenheid gebruik zal maken om vanaf dat podium een boodschap over te brengen. Op wat voor manier dat gebeurt, is niet duidelijk.
Het Rode Kruis heeft in de afgelopen anderhalf jaar van oorlog niets anders gedaan dan jammeren en janken over hoe erg de Palestijnen het wel niet zouden hebben. Het volk dat euforisch van haat door de straten ging tijdens 7 oktober en ook weer vandaag toen de vier vrouwelijke gijzelaars werden bedrijven.
Men heeft geen moment omgekeken naar de Isralische gijzelaars, maar nu deze worden vrijgelaten is men er ineens wl bij te vinden en wordt probeert men te veinzen ook maar iets om deze mensen te geven.
twitter
twitter
[..] Het spreekt voor zich dat mensen niet zo worden geboren maar helaas wel zo opgevoed. Daarom kan ook de Palestijnse bevolking worden geradicaliseerd als de terreurgroeperingen verslagen zijn. Dat is een lang proces, maar het is mogelijk.
Het is de enige kans op duurzame vrede (of in ieder geval rust). Helaas is er na zestien maanden nog steeds geen enkel plan of idee voor een fase vier, laat staan fase vijf.
[..] Dat Hamas en PIJ zo groot zijn in Gaza of de West Bank is denk ik inderdaad geen toeval. Dat alle 2,3 miljoen inwoners nagenoeg (hetzelfde als) Hamas zijn lijkt me enorm overdreven aangezien Hamas maar 30.000 man groot is en geen 1 miljoen
Je telt de mensen die hamas helemaal prima vinden niet mee en dat doe ik wel. Kleine kinderen groeien op met het gedachtegoed van hamas. Dus je opmerking dat ze niet z geboren worden slaat nergens op in reactie op mijn post.
Op zaterdag 25 januari 2025 11:36 schreef Tengano het volgende: Ze hebben er dit keer een hele circusvoorstelling van gemaakt zie ik. Wat zijn ze toch fantastisch he
In bepaalde wijken vindt men van wel:
twitter
Op zaterdag 25 januari 2025 11:29 schreef HowardRoark het volgende: Het Rode Kruis heeft in de afgelopen anderhalf jaar van oorlog niets anders gedaan dan jammeren en janken over hoe erg de Palestijnen het wel niet zouden hebben. Het volk dat euforisch van haat door de straten ging tijdens 7 oktober en ook weer vandaag toen de vier vrouwelijke gijzelaars werden bedrijven.
Men heeft geen moment omgekeken naar de Isralische gijzelaars, maar nu deze worden vrijgelaten is men er ineens wl bij te vinden en wordt probeert men te veinzen ook maar iets om deze mensen te geven.
Zionisten zijn altijd het slachtoffer. Maar dan ook altijd.
Maarten van Rossum over jouw geliefde zionistsche project, dat gedoemd is te mislukken zoals de oude kruisvaarders staten, die uiteindelijk na een tijd uit het gebied zijn geschopt door de locals.
quote:
Als ik nou op n punt een soort vertrouwen heb in Trump, dan is het dat hij geen oorlog gaat voerenDat is het belangrijkste verschil met al zijn voorgangers. Over Syri zei hij: ‘Bemoei je er niet mee.’ En terecht. Bemoei je ook vooral niet met het Midden-Oosten, want je brandt je fikken. Isral werkt aan zijn eigen ondergang. Niet volgende week, maar wel op de lange termijn.’ https://www.volkskrant.nl(...)ndaan-halen~b6348a33
Op zaterdag 25 januari 2025 11:29 schreef HowardRoark het volgende: Het Rode Kruis heeft in de afgelopen anderhalf jaar van oorlog niets anders gedaan dan jammeren en janken over hoe erg de Palestijnen het wel niet zouden hebben. Het volk dat euforisch van haat door de straten ging tijdens 7 oktober en ook weer vandaag toen de vier vrouwelijke gijzelaars werden bedrijven.
[..] Het rode kruis dat weigerde de gijzelaars van medicijnen te voorzien. Is dat echt waar?
Het Rode Kruis heeft geen enkel contact met de Isralische gijzelaars gehad en zich er ook niet om bekommert. Immers is helaas het Rode Kruis ook een organisatie waar men pro-Palestijnse standpunten in lijkt te nemen.
Opmerkelijk. Bij de NOS verwijst men nu naar Palestijnse terroristen als 'Palestijnse gijzelaars'.
quote:
Correspondent Nasrah Habiballah:
"Na een medische check in het ziekenhuis lijkt het in eerste instantie goed met de vier Isralische vrouwen te gaan. Maar zoals het bij alle andere gijzelaars ook gebeurt, zullen ze de komende periode nog wel gemonitord worden. En dan niet alleen om te kijken hoe het fysiek met ze gaat, maar ook om in de gaten te houden hoe het mentaal met ze gaat.
Ik sta nu in Ramallah, waar de Palestijnse gijzelaars worden vrijgelaten. Het gaat om 200 mensen. Hiervoor zijn de bussen onderweg, maar niet al die 200 mensen worden hier vrijgelaten. Wat we weten is dat een deel van hen naar Gaza wordt gebracht en een deel naar Egypte om vervolgens naar andere landen gestuurd te worden, zoals Qatar.
Dat heeft er vooral mee te maken dat het mensen zijn met een hoge gevangenisstraf. Daarvan heeft Isral in de onderhandelingen gezegd dat ze mogen vrijkomen, maar dat ze wel gedeporteerd moeten worden.
Ook in Ramalla blijft het spannend. Het is natuurlijk een zenuwslopend proces. Elke week is het weer afwachten of het bestand standhoudt en of de mensen op wie gewacht wordt ook daadwerkelijk vrijkomen."
Op zaterdag 25 januari 2025 14:12 schreef HowardRoark het volgende: Opmerkelijk. Bij de NOS verwijst men nu naar Palestijnse terroristen als 'Palestijnse gijzelaars'. [..]
Die vrouw heeft al langer moeite om haar vooringenomenheid uit te schakelen bij haar werk. Als je je dan ook steeds bevindt tussen burgerslachtoffers dan wordt dat alleen maar versterkt, dat gevoel dat ze al had.
Misschien heeft de NOS besloten ze gijzelaars te gaan noemen omdat ze in administratieve detentie zaten.
Op zaterdag 25 januari 2025 14:21 schreef Glazenmaker het volgende: Fascinerend om te zien hoe Hamas kracht probeert uit te stralen met mediashows waar met een beetje mazzel 100 man bij aanwezig zijn.
De Amerikaanse inlichtingendiensten geven aan dat Hamas nagenoeg alle verliezen in manschappen weer hebben goedgemaakt met nieuwe leden, maar hey als jij kracht put uit je simplistische observatie. Be my guest.
[..] Het Rode Kruis heeft geen enkel contact met de Isralische gijzelaars gehad en zich er ook niet om bekommert. Immers is helaas het Rode Kruis ook een organisatie waar men pro-Palestijnse standpunten in lijkt te nemen.
de stelling was dat het rode kruis weigert gijzelaars van medicijnen te voorzien. Jij kende dit gegeven blijkbaar ook niet.
Hamas weigert het rode kruis toegang tot de gijzelaars. Dan kan je dit het rode kruis toch niet verwijten?
Een stukje over de grens weigert Isral het rode kruis toegang tot de Palestijnse gevangenen. Als het rode kruis zoals jij stelt dus pro Hamas is, dan bewijst dit dat het rode kruis ondertussen ook pro-Israel is?