abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216392021
twitter
pi_216392076
Dus gewoon terreur faciliteren.
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:28:54 #183
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216392091
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:25 schreef Qarrad het volgende:
Verrassend gezien blijken de drie dames die dit weekend vrij zijn gelaten vastgehouden te zijn in schuilplaatsen van de VN.

https://www.outono.net/el(...)-the-united-nations/
[..]

De beerput gaat langzaam open. Niet dat blauwharig Palestijns sjaaltje dragend Nederland hier iets mee doet maar goed.
pi_216392100
En als het IDF zo'n kamp/ziekenhuis binnenvalt wel.
  woensdag 22 januari 2025 @ 17:49:14 #185
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216392292
Vanmorgen nog even zitten mijmeren over de totale verwoesting van Gaza en het feit dat daarbij slechts 1,9% slachtoffers zijn gevallen. Dat mag je toch wel als een zeer chirugische ingreep zien want dat is bijna onmogelijk.

Maar wellicht dus, dat het doel (onder andere) is geweest om het zo onbewoonbaar te maken, en dat een flink deel van die vredelievende buren dan hun heil ergens anders gaan zoeken. En waar maakt Israel dan misschien niet zo veel uit als het maar ver weg is.

En de komende jaren gaat er zoveel tijd en effort zitten om deze puinhoop weer een beetje op te bouwen dat je ook nauwelijks meer toekomt om raketjes in elkaar te knutselen. Allemaal gunstig voor Israel dus, en misschien hebben ze dat toch nog een beetje in hun achterhoofd gehad.

Ben dus beniewd of Ter Apel al aanmeldingen heeft gehad van genocide slachtoffers; zou zomaar kunnen. Maar ik kan me dus goed voorstellen dat een deel van dit volk hun bestaan en cultuur graag ergens anders zouden willen opbouwen.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  Overall beste user 2022 woensdag 22 januari 2025 @ 17:57:42 #186
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_216392376
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 13:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hamas had nogal de tijd he. Om die infrastructuur aan te leggen.

Misschien toch niet zo slim om sinds 1980 Hamas als een goed alternatief voor PLO te zien. Ik noem maar wat.
Hamas werd pas opgericht toen eind jaren tachtig de voorzichtige toenadering met Jordanië begon.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 22 januari 2025 @ 18:02:35 #187
3928 Ulx
pi_216392417
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 15:25 schreef Qarrad het volgende:
Verrassend gezien blijken de drie dames die dit weekend vrij zijn gelaten vastgehouden te zijn in schuilplaatsen van de VN.

https://www.outono.net/el(...)-the-united-nations/
[..]

I am Jacob's complete lack of surprise.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_216392882
Hoeveel zegt het dat ze in die gebouwen zaten als nagenoeg het hele gebied actief oorlogsgebied is. Iedereen kan een verlaten gebouw binnenlopen.

Verder is het vooral verwonderlijk dat ze het niet hebben over de tunnels waarmee ze die gebouwen ingelopen zijn. Elk gebouw zat tocb aangesloten op een tunnel?!
  woensdag 22 januari 2025 @ 18:42:32 #189
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216392928
Hoeveel Israëlische gijzelaars zijn nu de afgelopen dagen vrijgelaten? Drie pas?
Hoe zit het met de rest?
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 22 januari 2025 @ 18:44:11 #190
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_216392943
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 18:42 schreef MissButterflyy het volgende:
Hoeveel Israëlische gijzelaars zijn nu de afgelopen dagen vrijgelaten? Drie pas?
Hoe zit het met de rest?
Zaterdag weer 3 als het meezit tenminste.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Overall beste user 2022 woensdag 22 januari 2025 @ 18:52:15 #191
3928 Ulx
pi_216393013
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 18:37 schreef opgebaarde het volgende:
Hoeveel zegt het dat ze in die gebouwen zaten als nagenoeg het hele gebied actief oorlogsgebied is. Iedereen kan een verlaten gebouw binnenlopen.

Verder is het vooral verwonderlijk dat ze het niet hebben over de tunnels waarmee ze die gebouwen ingelopen zijn. Elk gebouw zat tocb aangesloten op een tunnel?!
Ze liegen?
  woensdag 22 januari 2025 @ 18:59:13 #192
438527 MissButterflyy
pi_216393096
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 18:44 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Zaterdag weer 3 als het meezit tenminste.
Ja, 3 of 4 vrouwen wat ik nu zo lees. Het gaat maar langzaam vind ik.
pi_216393149
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 18:59 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, 3 of 4 vrouwen wat ik nu zo lees. Het gaat maar langzaam vind ik.
Hamas weet ook dat zodra alle gijzelaars terug in Israel zijn niets Israel tegenhoudt om hen weer flink aan te pakken, dus spreiden ze de aantallen over een zo lang mogelijke periode. Op het laatst zul je zien dat ze zulke onredelijke/onrealistische eisen gaan stellen dat de laatste groep mannen niet vrij gaat komen.
  woensdag 22 januari 2025 @ 19:12:31 #194
438527 MissButterflyy
pi_216393235
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 19:03 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Hamas weet ook dat zodra alle gijzelaars terug in Israel zijn niets Israel tegenhoudt om hen weer flink aan te pakken, dus spreiden ze de aantallen over een zo lang mogelijke periode. Op het laatst zul je zien dat ze zulke onredelijke/onrealistische eisen gaan stellen dat de laatste groep mannen niet vrij gaat komen.
Hopelijk leeft dat jonge gezinnetje nog.
  woensdag 22 januari 2025 @ 19:15:36 #195
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216393258
Later krijgen we ook nog het ruilen van israelische doden voor tig levende moordenaars.

Bizar
pi_216393380
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 19:15 schreef Tengano het volgende:
Later krijgen we ook nog het ruilen van israelische doden voor tig levende moordenaars.

Bizar
Dat zou zeker bizar zijn.

Hamas wil ook een dood lichaam terug, maar die gaan ze nooit krijgen :D
  woensdag 22 januari 2025 @ 19:32:08 #197
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216393452
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 19:28 schreef opgebaarde het volgende:
Dat zou zeker bizar zijn.

Hamas wil ook een dood lichaam terug, maar die gaan ze nooit krijgen :D
Sinwar bedoel je denk ik? Die zou ik gewoon inzetten voor alle Israelische gijzelaars als ze hem zo graag willen hebben. Have fun with it :{w

Maar hoe absurd moet het zijn om als familie in spanning te zitten om te zien of jouw dode familielid of geliefde wordt overgedragen. En hoe verscheurd ben je dan van binnen. Kun je daar echt een beetje blij van worden. Misschien helpt het voor die mensen dat ze het dan af kunnen sluiten. Je kunt je er bijna niks bij voorstellen, brrrr...

Zeker niet als je dan al die moordenaars lachend en juichend de bus uit ziet stappen dat ze weer vrij zijn. Gatver!
pi_216393482
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hamas werd pas opgericht toen eind jaren tachtig de voorzichtige toenadering met Jordanië begon.
Hamas werd officieel opgericht in 1987. Maar daarvoor waren er al jihadi troepen (voornamelijk is hamas een afsplitsing van de moslimbroederschap), die door Israel als alternatief werden gezien voor de PLO.

Daarna hebben Jarenlang de verschillende regeringen onder leiding van Benjamin Netanyahu een aanpak gevolgd die de macht verdeelde tussen de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever , waardoor de president van de Palestijnse Autoriteit, Abbas, op zijn knieën werd gedwongen terwijl hij stappen zette die de terreurgroep Hamas ondersteunden.
pi_216393531
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 17:49 schreef Tengano het volgende:
Vanmorgen nog even zitten mijmeren over de totale verwoesting van Gaza en het feit dat daarbij slechts 1,9% slachtoffers zijn gevallen. Dat mag je toch wel als een zeer chirugische ingreep zien want dat is bijna onmogelijk.

Maar wellicht dus, dat het doel (onder andere) is geweest om het zo onbewoonbaar te maken, en dat een flink deel van die vredelievende buren dan hun heil ergens anders gaan zoeken. En waar maakt Israel dan misschien niet zo veel uit als het maar ver weg is.

En de komende jaren gaat er zoveel tijd en effort zitten om deze puinhoop weer een beetje op te bouwen dat je ook nauwelijks meer toekomt om raketjes in elkaar te knutselen. Allemaal gunstig voor Israel dus, en misschien hebben ze dat toch nog een beetje in hun achterhoofd gehad.

Ben dus beniewd of Ter Apel al aanmeldingen heeft gehad van genocide slachtoffers; zou zomaar kunnen. Maar ik kan me dus goed voorstellen dat een deel van dit volk hun bestaan en cultuur graag ergens anders zouden willen opbouwen.
Was ik Israel zou ik sterke Palestijnse werknemers inhuren om Gaza weer op te bouwen, met de garantie dat ze daarna hun leven weer kunnen oppakken. Eenmaal opgebouwd, moet Israel het annexeren en er Joodse stelletjes laten wonen.
  woensdag 22 januari 2025 @ 19:42:37 #200
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216393645
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 19:36 schreef theunderdog het volgende:
Was ik Israel zou ik sterke Palestijnse werknemers inhuren om Gaza weer op te bouwen, met de garantie dat ze daarna hun leven weer kunnen oppakken. Eenmaal opgebouwd, moet Israel het annexeren en er Joodse stelletjes laten wonen.
Als Israel Gaza eerst platgooit en het daarna zelf op moet bouwen dan was dit niet zo'n slimme actie lijkt me. Volgens mij is het platgegooid met het doel dat de Gazanen nu een probleem hebben wat ze lekker zelf op mogen lossen.

Play stupid games, etc.

Maar ik ben wel heel erg benieuwd wat er nou met die puinhoop gaat gebeuren nadat de laatste gijzelaars zijn uitgewisseld.

Sigrid Klaag heeft daar wel wat ideeen over denk ik, maar de vraag is wat er echt gaat gebeuren en wie de verantwoordelijkheid echt gaat pakken. Dat wordt nog een hoop getouwtrek met behoorlijk wat slachtofferrollen en lijkt mij interessant om te volgen.

En ik zou het echt knap vinden als hier nog iets positiefs uit komt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 22-01-2025 19:48:56 ]
pi_216393789
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 19:42 schreef Tengano het volgende:

[..]
Als Israel Gaza eerst platgooit en het daarna zelf op moet bouwen dan was dit niet zo'n slimme actie lijkt me. Volgens mij is het platgegooid met het doel dat de Gazanen nu een probleem hebben wat ze lekker zelf op mogen lossen.

Play stupid games, etc.

Maar ik ben wel heel erg benieuwd wat er nou met die puinhoop gaat gebeuren nadat de laatste gijzelaars zijn uitgewisseld.

Sigrid Klaag heeft daar wel wat ideeen over denk ik, maar de vraag is wat er echt gaat gebeuren en wie de verantwoordelijkheid echt gaat pakken. Dat wordt nog een hoop getouwtrek met behoorlijk wat slachtofferrollen en lijkt mij interessant om te volgen.

Het volledig platgooien was dan ook erg dom.
  woensdag 22 januari 2025 @ 19:53:21 #202
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216393871
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 19:49 schreef theunderdog het volgende:
Het volledig platgooien was dan ook erg dom.
Ik weet het niet. We kennen de agenda en de missie van Israel niet precies. Het zou me niet verbazen als je achteraf zegt "Verrek dat is slim, zo heb ik het nooit gezien."

Ik wacht het gewoon af, en blijf het me gewoon afvragen waarom zo, en hoe gaat het verder.

En Duitsland is ook helemaal plat gegooid en werd binnen Europa toch een van de meest succesrijke economieen. Maar goed dat waren geen Palestijnen natuurlijk.
pi_216393902
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 19:53 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ik weet het niet. We kennen de agenda en de missie van Israel niet precies. Het zou me niet verbazen als je achteraf zegt "Verrek dat is slim, zo heb ik het nooit gezien."

Ik wacht het gewoon af, en blijf het me gewoon afvragen waarom zo, en hoe gaat het verder.

En Duitsland is ook helemaal plat gegooid en werd binnen Europa toch een van de meest succesrijke economieen. Maar goed dat waren geen Palestijnen natuurlijk.
Als je alles precies moet weten , dan kunnen wij beter dit hele topic sluiten.
pi_216395050
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 20:08 schreef egayalS het volgende:
No surprises. De Israël lobby heeft hard gewerkt om tot dit resultaat te komen. Immers was het Chinese TikTok niet zo beïnvloedbaar voor de Israel lobby als een Meta of Twitter.

Ter herinnering https://www.timesofisrael(...)ovement-since-nazis/

[ x ]
[ x ]
Die Joden toch!
Intolerant voor intolerantie
pi_216395519
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 19:42 schreef Tengano het volgende:

No worries.

The arc of the moral universe is long, but it bends towards justice.

-martin Luther King

De oude kruisvaarders staten hebben het ook een tijdje volgehouden eer ze uit het gebied zijn geschopt. De meest recente kruisvaarders staat zal vroeg of laat hetzelfde overkomen.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 22 januari 2025 @ 21:50:14 #206
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_216395736
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2025 21:37 schreef egayalS het volgende:

[..]
No worries.

The arc of the moral universe is long, but it bends towards justice.

-martin Luther King

De oude kruisvaarders staten hebben het ook een tijdje volgehouden eer ze uit het gebied zijn geschopt. De meest recente kruisvaarders staat zal vroeg of laat hetzelfde overkomen.

[ x ]
Wat bedoel je, wie zijn de recente kruisvaarders en waar gaan ze naar toe?
pi_216396406
Je grootste vijand ben je toch zelf.

twitter
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 22 januari 2025 @ 23:21:12 #208
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_216397551
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2025 21:50 schreef damsco het volgende:

[..]
Wat bedoel je, wie zijn de recente kruisvaarders en waar gaan ze naar toe?
  woensdag 22 januari 2025 @ 23:38:22 #209
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_216397699
Ah ik snap je, je bedoelt natuurlijk dat Israël “het gebied wordt uit getrapt”. Oftewel je hoopt op een ouderwetse genocide naar goed Turks gebruik.
  Overall beste user 2022 donderdag 23 januari 2025 @ 00:25:51 #210
3928 Ulx
pi_216397894
Iemand is pissed dat er een wapenstilstand is in Gaza. Komen die gijzelaars vrij, met al die verhalen die dan uitkomen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')