NOSquote:Hamas gaf gijzelaars cadeautasjes mee
Hamas heeft de drie vrouwelijke gijzelaars die de beweging gisteren liet gaan 'cadeautasjes' meegegeven. Daarin zaten foto's van hen, gemaakt tijdens de 471 dagen van gijzeling, sleutelkoorden en een document waarop staat dat ze uit gevangenschap zijn ontslagen.
In de propagandavideo waarop de overhandiging van de tasjes wordt getoond, is te zien dat op de tasjes het logo van de Qassam-brigades is afgedrukt, de gewapende tak van Hamas. De video is gemaakt op het moment dat de vrouwen aan het Rode Kruis werden overgedragen.
Ja ja, 7 oktober was verzet tegen het boze Israël, die keer op keer de Palestijnen aanvalt, waarop Hamas ze wel moet verdedigen. Ze willen gewoon vrede. Maar Israël voert dan iedere keer een aanval uit. Net als op 7 oktober toen ze op het punt stonden gesprekken te voeren met de Saudi's en Hamas er een stokje voor stak met een zieke barbaarse aanval. Want stel je voor dat een terreurgroep de macht kwijtraakt in Gaza, en Palestijnen veilig in vrede kunnen leven, Ipv opgeofferd te worden door/voor een stel haatbaarden. Maar nee, de Israëli's moeten maar op hun rug gaan liggen en zich laten uitroeien.quote:Op maandag 20 januari 2025 21:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Echt ongelofelijk....
Typische genocide promotor.
Hoe vaak moet er nog tegen jou vertelt worden dat deze oorlog niet op 7 oktober begonnen is?
Of heeft je brein geen ruimte meer voor feiten, na alle leugens die je erin gestopt hebt.
Israel is de agressor, Israel is begonnen. 7 oktober is een reactie op Israel.
Als Israel de handjes thuis gehouden had dan was 7 oktober nooit gebeurt.
Tja, zoals al vaker aangegeven: dit krijg je dus als zulke redacties worden gerund door jonge activisten, vaak van progressief linkse signatuur tezamen met moslims. Men probeert terroristen nu op dezelfde voet te zetten als gijzelaars.quote:Op maandag 20 januari 2025 22:39 schreef Nober het volgende:
^rtl doet ook vrolijk mee
[ x ]
Was toch al bekend? [ x ]
Israel is de agressor en voert als eerste aanvallen uit, waarom zou Israel dan ineens vernietigd worden?quote:Op maandag 20 januari 2025 23:06 schreef havanagila het volgende:
[..]
Ja ja, 7 oktober was verzet tegen het boze Israël, die keer op keer de Palestijnen aanvalt, waarop Hamas ze wel moet verdedigen. Ze willen gewoon vrede. Maar Israël voert dan iedere keer een aanval uit. Net als op 7 oktober toen ze op het punt stonden gesprekken te voeren met de Saudi's en Hamas er een stokje voor stak met een zieke barbaarse aanval. Want stel je voor dat een terreurgroep de macht kwijtraakt in Gaza, en Palestijnen veilig in vrede kunnen leven, Ipv opgeofferd te worden door/voor een stel haatbaarden. Maar nee, de Israëli's moeten maar op hun rug gaan liggen en zich laten uitroeien.
Jammer dat ze niet doen, heh? Schijnt best te steken.
Of misschien omdat redacties grondig onderzoek doen en jij alleen praat uit je diepe diepe haat tegen moslims?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 07:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, zoals al vaker aangegeven: dit krijg je dus als zulke redacties worden gerund door jonge activisten, vaak van progressief linkse signatuur tezamen met moslims. Men probeert terroristen nu op dezelfde voet te zetten als gijzelaars.
Deze terreurzuchtige Arabieren zijn weliswaar opgepakt na het plegen (of het beraden) van een aanslag of het banden hebben met één van de vele Palestijnse terreurgroeperingen.
En waarschijnlijk gelooft men dit nog echt ook, omdat de onderliggende overtuiging is bij velen dat dit soort terrorisme slechts legitiem "verzet" is, Israël geen bestaansrecht heeft en dus dit ongestraft zou moeten blijven. Dit maakt het ook zo fnuikend.
Maar goed, dit zijn deze mensen die Yahya Sinwar slechts een slechts iets te passionele strijder vonden, Hassan Nasrallah een vurig leider en Walid Daqqa een vernuftige Palestijnse schrijver.
Die zit nog gevangen toch?quote:
Lmao, net zo'n snoeptasje wat je als kind meekreeg na afloop van een verjaardagsfeestjequote:
Het woord gevangenschap had hier wel tussen aanhalingstekens kunnen worden geplaatst beste activistische stagiair.quote:Op maandag 20 januari 2025 21:27 schreef 3rr0r het volgende:
Hamas heeft de drie vrouwelijke gijzelaars die de beweging gisteren liet gaan 'cadeautasjes' meegegeven. Daarin zaten foto's van hen, gemaakt tijdens de 471 dagen van gijzeling, sleutelkoorden en een document waarop staat dat ze uit gevangenschap zijn ontslagen.
Hoe wil je het dan noemen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 10:41 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Het woord gevangenschap had hier wel tussen aanhalingstekens kunnen worden geplaatst beste activistische stagiair.
De tijd die ze doorbracht als gijzelaar.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 11:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hoe wil je het dan noemen.
quote:Op dinsdag 21 januari 2025 11:09 schreef Kopiko het volgende:
[..]
De tijd die ze doorbracht als gijzelaar.
https://www.vandale.nl/gr(...)/betekenis/gijzelaarquote:gij·ze·laar (de; m/v/x; meervoud: gijzelaars)
1
gevangene die pas wordt vrijgelaten na de vervulling van bep. voorwaarden
Misschien belazert dat volk de boel?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:35 schreef theunderdog het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe je na een jaar + hongersnood (of risico op..) het kan dat je nu allemaal filmpjes ziet van Gazanen die mollig tot zelfs dik zijn?
Er is propaganda, absoluut. Maar als je ziet hoe Gaza eruit ziet, laat dat geen twijfel open voor het gegeven dat het daar geen pretje is om te leven.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien belazert dat volk de boel?
volgens mij had niemand zorgen of Hamas en haar directe aanhangers voldoende voedsel tot hun beschikking kregen of hadden toegeeindigd. Uber-obesitas weet ik niet, voor 7 oktober was het percentage volwassenen met obesitas iets kleiner dan in Nederland.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er is propaganda, absoluut. Maar als je ziet hoe Gaza eruit ziet, laat dat geen twijfel open voor het gegeven dat het daar geen pretje is om te leven.
Dus 'de boel belazeren' is te zwart/wit en geen goed antwoord. Iemand met verstand van zaken die wel een valide antwoord weet te geven? was er voor 7 oktober heel veel uber-obesitas in Gaza?
Maar dit kan voor mij nog steeds niet echt verklaren waarom ik meerdere filmpjes zie van oprecht dikke Gazanen. En ik bedoel dit zonder enige vorm van cynisme (zo kan dit wel gelezen worden, namelijk). Ik vraag het mij gewoon af. De lichamen van mensen bij andere hongersnoden zagen er toch anders uit, naar mijn inziens.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
volgens mij had niemand zorgen of Hamas en haar directe aanhangers voldoende voedsel tot hun beschikking kregen of hadden toegeeindigd. Uber-obesitas weet ik niet, voor 7 oktober was het percentage volwassenen met obesitas iets kleiner dan in Nederland.
De zorgen over de hoeveelheid voedsel in Gaza had vooral betrekking op het noorden. Dat was het afgesloten gebied waar aanvullende toestemming aangevraagd moest worden om het gebied te bereiken. Die toestemming kwam er vaak niet. Zo heeft de VN in de laatste drie maanden 165 keer toestemming gevraagd en 149 afwijzingen ontvangen.
De hoeveelheid voedsel wat de Gazastrook heeft bereikt is bekend. Dat is inclusief de hoeveelheid die bij de grens ligt te wachten op transport. De hoeveelheid dagen is bekend en het totaal aantal inwoners van Gaza kennen we ook. Bijna de helft van de inwoners is onder de 18 jaar en kinderen eten een stuk minder dan volwassenen. Onbekend is hoeveel calorieën in het voedsel zit maar iedereen kan zelf een aantal aannames doen en daarna uitrekenen of al die NGO's racisten zijn die uit de duim zuigen.
UNRWA telt alleen de eigen transporten, niet die van andere organisaties en Israël zelf.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar dit kan voor mij nog steeds niet echt verklaren waarom ik meerdere filmpjes zie van oprecht dikke Gazanen. En ik bedoel dit zonder enige vorm van cynisme (zo kan dit wel gelezen worden, namelijk). Ik vraag het mij gewoon af. De lichamen van mensen bij andere hongersnoden zagen er toch anders uit, naar mijn inziens.
Bedoel: je kan met nog zoveel propaganda, ellendige verhalen komen, het doet niets aan de wet van energie.
Ow dat ben ik met je eens. En als mensen van de honger sterven of de ribben zijn te tellen dan is er ter wereld geen betere propaganda club te vinden dan een Hamas. We zien maar weinig beelden dus die boude bewering 'mensen hebben maar 265 calorieën per dag tot hun beschikking' lijkt enorm overdreven, ronduit fakenews of overkomt het maar een zeer beperkt groepje mensen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar dit kan voor mij nog steeds niet echt verklaren waarom ik meerdere filmpjes zie van oprecht dikke Gazanen. En ik bedoel dit zonder enige vorm van cynisme (zo kan dit wel gelezen worden, namelijk). Ik vraag het mij gewoon af. De lichamen van mensen bij andere hongersnoden zagen er toch anders uit, naar mijn inziens.
Bedoel: je kan met nog zoveel propaganda, ellendige verhalen komen, het doet niets aan de wet van energie.
Transporten van Israël zelfquote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:43 schreef Aether het volgende:
[..]
UNRWA telt alleen de eigen transporten, niet die van andere organisaties en Israël zelf.
Dat dacht ik ook al die tijd, als er echt hongersnood was zou social media vol zitten met filmpjes en foto's van magere kinderen en volwassenen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 14:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ow dat ben ik met je eens. En als mensen van de honger sterven of de ribben zijn te tellen dan is er ter wereld geen betere propaganda club te vinden dan een Hamas. We zien maar weinig beelden dus die boude bewering 'mensen hebben maar 265 calorieën per dag tot hun beschikking' lijkt enorm overdreven, ronduit fakenews of overkomt het maar een zeer beperkt groepje mensen.
Hamas is erg begaafd in het voeren van de propagandaoorlog.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 15:01 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook al die tijd, als er echt hongersnood was zou social media vol zitten met filmpjes en foto's van magere kinderen en volwassenen.
Maar nee niets, alleen wat videos dat men met een pan smekend bij een voedeluitgifte kraam staan.
Dat is makkelijk in scene te zetten, graatmagere mensen niet.
De term 'Pallywood' kwam ik 15 jaar geleden al tegen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 15:07 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hamas is erg begaafd in het voeren van de propagandaoorlog.
Dus jij zegt ook dat er waarschijnlijk niet een groot tekort aan voedsel is geweest?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 14:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ow dat ben ik met je eens. En als mensen van de honger sterven of de ribben zijn te tellen dan is er ter wereld geen betere propaganda club te vinden dan een Hamas. We zien maar weinig beelden dus die boude bewering 'mensen hebben maar 265 calorieën per dag tot hun beschikking' lijkt enorm overdreven, ronduit fakenews of overkomt het maar een zeer beperkt groepje mensen.
quote:Opperbevelhebber Israëlische leger stapt op wegens 'falen' rond 7 oktober
De opperbevelhebber van de Israëlische krijgsmacht (IDF) Herzi Halevi legt vanaf 6 maart zijn functie neer vanwege het "falen" van de IDF bij de door Hamas geleide aanvallen van 7 oktober 2023. Dat schrijft hij in een verklaring.
"Onder mijn bevel is de missie van de IDF om de burgers van Israël te beschermen gefaald", schrijft Halevi volgens Haaretz in zijn ontslagbrief aan minister van Defensie Israel Katz. "De verantwoordelijkheid voor dit vreselijke falen draag ik iedere dag, ieder uur, bij mij en zal de rest van mijn leven bij me blijven."
Na de aanslagen van 7 oktober verklaarde Israël de oorlog aan Hamas. Sindsdien heeft de krijgsmacht volgens Halevi "grote successen" geboekt. Hij verwijst specifiek naar het militaire optreden in Libanon, tegen het regime van Bashar Al Assad in Syrië en tegen Iran. Ook verwijst hij naar de Israëlische gijzelaars die moeten vrijkomen als onderdeel van het bestand voor een staakt-het-vuren met Hamas.
Verschillende Israëlische media, waaronder Haaretz, Times of Israel en de Jeruzalem Post, melden het vertrek van Halevi. De laatste weken zegt hij te gebruiken om het onderzoek naar 7 oktober te begeleiden, het staakt-het-vuren te bewaken en het bevel goed over te dragen aan zijn opvolger.
Hij of zij verkoopt reinste bullshit. En jouw post wat een reactie op mij was, nergens is het over een UNRWA of iets dergelijks gegaan en toch wordt het erbij gehaald.quote:
Ah zo. Maar wat is nu uiteindelijk jouw visie dan? want die is mij nog niet geheel duidelijk.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hij of zij verkoopt reinste bullshit. En jouw post wat een reactie op mij was, nergens is het over een UNRWA of iets dergelijks gegaan en toch wordt het erbij gehaald.
We werden vanaf 8 oktober 2023, het moment dat alle grensovergangen volledig gesloten werden, doodgegooid met het zogenaamde argument dat Israël niet verantwoordelijk is voor voldoende voedsel. Ook zou geen enkel land ooit de vijand hebben gevoed.
Na bijna een maand werd één grensovergang geopenend en dit geframed als een geste. Op berichten vanaf dat moment tot ongeveer vorige week dat er te weinig water en voedsel het gebied bereikt is het excuus elke keer weer dat Israël daar niet over gaat. Israel laat zonder restricties (...) alles toe en werkt met alles mee. Er wordt gewezen naar UNRWA dat haar leraren en verpleegkundigen verantwoordelijk zijn dat het voedsel de mensen niet bereikt én het is de alliantie UNRWA Hamas (wat dezelfde organisatie zou zijn) die het voedsel stelen. IDF die het gebied militair controleert zou geen enkele rol spelen. Wat volledig in strijdt met humanitair oorlogsrecht is. Dat iemand de ene keer wel en in dit geval geen kut om dat HOR geeft dat kan, raar maar het kan.
Nog nooit was het welbevinden van de Gaza burgers de taak van Israël en Israël kon er allemaal niks aan doen. Hier eindeloos besproken en herhaalt. En dan gaat Aether nu ook nog eens verzinnen dat Israël vrachtwagens in Gaza rondrijdt
Die combinatie vond ik grappig
Maak je zorgen, ze gaan gesprekken voeren om de polerisatie tegen te gaan...quote:
Er is natuurlijk nooit een hongersnood geweest. Daarnaast is bijna een kwart van de Palestijnen in de Gazastrook obees.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 12:35 schreef theunderdog het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe je na een jaar + hongersnood (of risico op..) het kan dat je nu allemaal filmpjes ziet van Gazanen die mollig tot zelfs dik zijn?
Ja nee. Dit is ook niet het antwoord waarop ik zat te wachten.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 17:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er is natuurlijk nooit een hongersnood geweest. Daarnaast is bijna een kwart van de Palestijnen in de Gazastrook obees.
Je kunt ook zelf iets verzinnen. Dat doen die Palestijnen ook.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:03 schreef theunderdog het volgende:
Ja nee. Dit is ook niet het antwoord waarop ik zat te wachten.
Maar ik ben geen Palestijn ?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 18:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je kunt ook zelf iets verzinnen. Dat doen die Palestijnen ook.
Niemand is Palestijn; dat is ook maar gewoon verzonnen.quote:
Yup. Van beide kanten.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:08 schreef Tengano het volgende:
[..]
Niemand is Palestijn; dat is ook maar gewoon verzonnen.
Deze hele strijd is gebaseerd op alleen maar leugens.
Er zijn geweldig leuke Palestijnen. Ze bestaan echt, Palestijnen en ik vind die terugkerende non-discussie of ze er echt zijn de communicatie niet ten goede komen. Het is een hardnekkige en irritante zijstap.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 17:49 schreef Tengano het volgende:
Heb zo eens wat filmpjes gezien van de stemming in Gaza en dat ze daar nog even duidelijk laten weten hoe ze denken. En dan kun je tot geen andere conclusie komen dat die Gazanen of Palesteinen tot wel een fantastisch mooie toevoeging aan deze wereld zijn hoor.
/s
Feit is ook dat niemand ze serieus neemt. Mensen bemoeien zich of vanuit haat, of vanuit PR, of om electorale redenen met ze maar niemand neemt ze serieus. Ze zijn of een means to an end of ze worden genegeerd.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er zijn geweldig leuke Palestijnen. Ze bestaan echt, Palestijnen en ik vind die terugkerende non-discussie of ze er echt zijn de communicatie niet ten goede komen. Het is een hardnekkige en irritante zijstap.
Het maakt namelijk geen reet uit of jij of ik vinden dat ze zichzelf zo terecht identificeren, feit is dat je ze serieus te nemen hebt als entiteit in dit conflict dus dat hele gedoetje steeds is niet interessant.
Dus als ik mezelf vanaf vandaag een sneeuwkabouter noem uit Winterland dan moet iedereen mij respecteren en als zodanig serieus nemen begrijp ik.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:15 schreef Qarrad het volgende:
Het maakt namelijk geen reet uit of jij of ik vinden dat ze zichzelf zo terecht identificeren, feit is dat je ze serieus te nemen hebt als entiteit in dit conflict dus dat hele gedoetje steeds is niet interessant.
Ja, jou in je eentje serieus moeten nemen als kabouter is 1 op 1 vergelijkbaar met een paar miljoen mensen die een regio bewonen met een gemeenschappelijke taal, cultuur en geschiedenis. Goed voorbeeld!quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dus als ik mezelf vanaf vandaag een sneeuwkabouter noem uit Winterland dan moet iedereen mij respecteren en als zodanig serieus nemen begrijp ik.
Als iemand anders mij wil misleiden dan heeft hij vanuit zijn eigen wil daar de keuze en de vrijheid in. Aan de andere kant blijf ik vrij om in de waarheid te blijven en het ook te benoemen.
Het is een fantasieverhaal. Punt. Heel internet staat vol met de ontmaskering ervan en de historische feiten hoe deze fabel is ontstaan. Alleen een hardnekkig deel van de wereld wil heel graag aan die fabel vasthouden. De grote drijvende kracht daarin is manipulatie van de kant waar deze leugen is verzonnen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:28 schreef Qarrad het volgende:
Ja, jou in je eentje serieus moeten nemen als kabouter is 1 op 1 vergelijkbaar met een paar miljoen mensen die een regio bewonen met een gemeenschappelijke taal, cultuur en geschiedenis. Goed voorbeeld!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die leugen geloven zonder je te verdiepen is onverstandig, naïef en een belediging naar ieders eigen intellentie indien je de waarheid lief hebt. Daarnaast is er een groot verschil in iemand die jou misleidt of dat jij jezelf laat misleiden. In die laatste situatie ben je namelijk zelf verantwoordelijk*.
(*) Vergelijkbaar met geld dat je naar Brad Pitt overmaakt omdat hij vertelt dat hij in het ziekenhuis ligt. Als je dat gelooft terwijl anderen je vertellen dat dat onzin is en je doet het toch, dan ben je zelf verantwoordelijk voor het feit dat je in een leugen gelooft en de gevolgen daar van draagt.
NWS / Vrouw verliet haar man voor Brad Pitt en werd opgelicht voor 830K
[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 21-01-2025 20:10:28 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Dit zal best, overal zijn uitzonderingen op de norm. Het overgrote deel van de Palestijnen zijn helaas totaal geradicaliseerd, moslimfundamentalist, ongebreideld antisemiet met een zeer grote bereidheid tot terrorisme en martelaarschap. En van zulk verwerpelijk gedachtegoed en gedrag wordt de wereld geen betere plek.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er zijn geweldig leuke Palestijnen. Ze bestaan echt, Palestijnen en ik vind die terugkerende non-discussie of ze er echt zijn de communicatie niet ten goede komen. Het is een hardnekkige en irritante zijstap.
Volgens mij was er net genoeg en dat blijkt ook uit het israelische cogat dashboard. Probleem met net voldoende is dat Hamas het doelwit was maar de burger dus te weinig krijgt.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ah zo. Maar wat is nu uiteindelijk jouw visie dan? want die is mij nog niet geheel duidelijk.
Hebben de Gazanen nu wel of niet genoeg voedsel gehad?
Ongetwijfeld!quote:Op dinsdag 21 januari 2025 19:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er zijn geweldig leuke Palestijnen. Ze bestaan echt
Vind ik ook. Daarentegen is het wel een grappige omdraaiing van het aloude "het experiment Israël is mislukt"-haatargument.quote:Palestijnen en ik vind die terugkerende non-discussie of ze er echt zijn de communicatie niet ten goede komen. Het is een hardnekkige en irritante zijstap. Het maakt namelijk geen reet uit of jij of ik vinden dat ze zichzelf zo terecht identificeren, feit is dat je ze serieus te nemen hebt als entiteit in dit conflict dus dat hele gedoetje steeds is niet interessant.
Bizar tactiek dat men er dan toch voor kiest om te doen alsof daar wel sprake van was. Vooral omdat je de pro-Israel fanaten nu gereedschap hebt gegeven om dit te counteren.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij was er net genoeg en dat blijkt ook uit het israelische cogat dashboard. Probleem met net voldoende is dat Hamas het doelwit was maar de burger dus te weinig krijgt.
https://gaza-aid-data.gov.il/main/
Er waren twee kritieke periodes, zoals begin vorig jaar en na de zomer maar deze laatste was in noord gaza. Het is storend dat clubjes of prominenten doen/deden alsof alle inwoners moeten overleven op 265 calorieën per dag ipv de benodigde 2.000. Met 'net genoeg' of 'eigenlijk te weinig' is dat mensen wel lijden maar het aan de buitenkant niet te zien is. Het levert geen iconische foto's op met uitgemergelde mannen achter prikkeldraad
Nee. Natuurlijk 'werkt' dit plan niet. Israel heeft na 7 oktober duidelijk gehandeld uit blinde wraak. Zonder concrete strategie. Gaza is plat, Hamas heeft meer leden dan voor 7 oktober. Had van Israel echt meer verwacht. Zoiets als een goed georganiseerde deportatie, zodat er Joods-Israelische stelletjes kunnen gaan wonen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:57 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
We krijgen een steeds duidelijker en completer beeld van de totale verwoesting. Ondertussen blijft de andere partij de wereld wijs maken dat alleen Hamas het doelwit was en er alles aan is gedaan om burgers te sparen. De burgers hebben alleen geen plek meer om te wonen, werken, recreëren, bidden, hangen met matties of snode aanvalsplannen op Israel te bekokstoven
(werken deden ze voor 7 oktober ook al niet dus wat dat betreft niks aan de hand)
Ik hoop maar dat dit plan om hard te slaan werkt. Dat dit voorkomt dat een terroristische organisatie weer wil en durft te vechten of dat tienduizenden jongeren vatbaar zijn om zich bij een van die tig levensgevaarlijke kutclubs aan te sluiten. Artikel 48 van de Geneefse confentie overtreden wordt wereldwijd niet in dank afgenomen, het moet Israël wel iets meer opleveren dan alleen voldoening
Ziet er prima uit om daar een film te schieten met een apocalyptische setting. Die Israeli's kunnen wel wat hoor.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 20:57 schreef opgebaarde het volgende:
[ x ]
We krijgen een steeds duidelijker en completer beeld van de totale verwoesting. Ondertussen blijft de andere partij de wereld wijs maken dat alleen Hamas het doelwit was en er alles aan is gedaan om burgers te sparen. De burgers hebben alleen geen plek meer om te wonen, werken, recreëren, bidden, hangen met matties of snode aanvalsplannen op Israel te bekokstoven
(werken deden ze voor 7 oktober ook al niet dus wat dat betreft niks aan de hand)
Ik hoop maar dat dit plan om hard te slaan werkt. Dat dit voorkomt dat een terroristische organisatie weer wil en durft te vechten of dat tienduizenden jongeren vatbaar zijn om zich bij een van die tig levensgevaarlijke kutclubs aan te sluiten. Artikel 48 van de Geneefse confentie overtreden wordt wereldwijd niet in dank afgenomen, het moet Israël wel iets meer opleveren dan alleen voldoening
Waarom begon die te steken? Hij woont toch niet in Gaza of op de Westoever?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:53 schreef Ali_boo het volgende:
Aanslagpleger is een Marokkaan
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Die mensen hebben gewoon iets tegen Joden, Christenen, homo's en ongelovigen en zijn voor vrede. That's all.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 23:15 schreef Ulx het volgende:
Waarom begon die te steken? Hij woont toch niet in Gaza of op de Westoever?
Lijkt me een wraakactie voor zijn Palestijnse 'broeders en zusters'. Kijk morgen wel waar de media mee komtquote:Op dinsdag 21 januari 2025 23:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tja, het is een Arabische moslim. Het zwaaien met zwaarden en andere steekwapens zit al vele eeuwen daar in de culturen. Trouwens wel uitstekend dat ze in Israël zo'n terrorist gewoon meteen neutraliseren.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 23:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Interessante reacties op een Marokkaanse subreddit: https://www.reddit.com/r/Morocco/s/ao0H3oi4j5quote:Op dinsdag 21 januari 2025 21:53 schreef Ali_boo het volgende:
Aanslagpleger is een Marokkaan
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Wat over Israël dan?quote:Op dinsdag 21 januari 2025 17:49 schreef Tengano het volgende:
Heb zo eens wat filmpjes gezien van de stemming in Gaza en dat ze daar nog even duidelijk laten weten hoe ze denken. En dan kun je tot geen andere conclusie komen dat die Gazanen of Palesteinen tot wel een fantastisch mooie toevoeging aan deze wereld zijn hoor.
/s
Dat heb in dit geval goed gezien. Moslimfundamentalisten zijn in dit gebied inderdaad het grote probleem. En trouwens ook wel in andere gebieden helaas.quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:54 schreef bianconeri het volgende:
Zoals te verwachten zijn we 3 dagen verder en Israël gaat al weer helemaal los in door hun bezet gebied.
Maar nee hoor de moslims zijn het grote kwaad
In die regio is het juist Israel dat constant voor het grote kwaad zorgt, niet moslimfundamentalisten.quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat heb in dit geval goed gezien. Moslimfundamentalisten zijn in dit gebied inderdaad het grote probleem. En trouwens ook wel in andere gebieden helaas.
Bijzonder wel dit:quote:Op woensdag 22 januari 2025 07:39 schreef oblo het volgende:
[..]
Interessante reacties op een Marokkaanse subreddit: https://www.reddit.com/r/Morocco/s/ao0H3oi4j5
17 likesquote:العز (Glory)
19 likesquote:الله يرحمو و يوسع عليه (May Allah have mercy on him and grant him a spacious place)
43 likesquote:And ? Did you do a breaking news when Israeli settlers set fire to palestinians houses ?
14 likesquote:Settlers are not regular civilians
10 likesquote:living on a stolen land makes you an invader, not innocent !
-2 likesquote:He had the green card, he was young. And he didn't have anything to do in his life other than Crime and terrorism. That tells you that anti-jew propaganda is fierce and need to be stoped in the arabic world.
En dit is wat men geschiedvervalsing noemt.quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
In die regio is het juist Israel dat constant voor het grote kwaad zorgt, niet moslimfundamentalisten.
Elke agressie wordt altijd gestart door Israel, tegen meerdere landen.
En vergelijk dat met de meest gelikete reacties in deze subreddit: https://www.reddit.com/r/Israel/s/o8ju5TmXEwquote:Op woensdag 22 januari 2025 08:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder wel dit:
[..]
17 likes
[..]
19 likes
[..]
43 likes
[..]
14 likes
[..]
10 likes
[..]
-2 likes
Het zegt weer genoeg over de Islamtische en Arabische culturen. Maar volgens sommigen in het Westen is dit de religie van de vrede en zijn de miljoenen mensen in het Westen met een migratieachtergrond uit zulke landen hartstikke welkom en een prachtige culturele verrijking.
Uhm nee, dat heet feiten. En simpel op te zoeken.quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dit is wat men geschiedvervalsing noemt.
En jouw haat, gaan we die wel kunnen veranderen?quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Uhm nee, dat heet feiten. En simpel op te zoeken.
Maar jouw haat gaan we toch niet veranderen.
Tegen wie heb ik een haat dan? Ben wel benieuwd.quote:Op woensdag 22 januari 2025 09:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En jouw haat, gaan we die wel kunnen veranderen?
Tja, het is ook een verschil tussen beschaving en barbarij. Helaas kiezen sommigen in het Westen voor het laatste.quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:24 schreef oblo het volgende:
[..]
En vergelijk dat met de meest gelikete reacties in deze subreddit: https://www.reddit.com/r/Israel/s/o8ju5TmXEw
Geschiedvervalsing betreft vooral het negeren en/of verdraaien van feiten.quote:Op woensdag 22 januari 2025 08:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Uhm nee, dat heet feiten. En simpel op te zoeken.
Maar jouw haat gaan we toch niet veranderen.
Dit gebeuren is al meer dan een jaar bezig, en dan ga je pas wanneer een wapenstilstand aanstaande is?quote:
Maar wat als die sterkere partij, Israel in dit geval, degene is die de agressor is en alles en iedereen aanvalt?quote:Op woensdag 22 januari 2025 10:27 schreef theunderdog het volgende:
De luchtfoto's van Gaza laten twee dingen zien: 1: Israel had geen strategisch plan. 2: Maak geen ruzie met iemand die sterker is dan jij. Want je bent hoe dan ook fucked. Of diegene die sterker is nou wel of geen strategisch plan heeft.
Er was geen Gaza oorlog voor 7 oktober.quote:Op woensdag 22 januari 2025 12:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Maar wat als die sterkere partij, Israel in dit geval, degene is die de agressor is en alles en iedereen aanvalt?
Dan kun je als zwakkere partij niets.
3 Hamas had een heel uitgebreide infrastructuur aangelegd en vocht vooral vanuit huizen en andere civiele gebouwenquote:Op woensdag 22 januari 2025 10:27 schreef theunderdog het volgende:
De luchtfoto's van Gaza laten twee dingen zien: 1: Israel had geen strategisch plan. 2: Maak geen ruzie met iemand die sterker is dan jij. Want je bent hoe dan ook fucked. Of diegene die sterker is nou wel of geen strategisch plan heeft.
Hamas had nogal de tijd he. Om die infrastructuur aan te leggen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 13:24 schreef nixxx het volgende:
[..]
3 Hamas had een heel uitgebreide infrastructuur aangelegd en vocht vooral vanuit huizen en andere civiele gebouwen
quote:"Conversations with the returnees show that during their time in Hamas captivity, they were hidden for part of the time in UN shelters, in the camps intended for the civilian population that the UN established during the war and which are supposed to be areas where people stay and are provided with food and water. The terrorists took advantage of the UN camps to house the hostages there, knowing that the IDF would not attack the compound, thus also providing themselves with security."
Dan heb jij heel wat gemistquote:Op woensdag 22 januari 2025 12:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er was geen Gaza oorlog voor 7 oktober.
De beerput gaat langzaam open. Niet dat blauwharig Palestijns sjaaltje dragend Nederland hier iets mee doet maar goed.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:25 schreef Qarrad het volgende:
Verrassend gezien blijken de drie dames die dit weekend vrij zijn gelaten vastgehouden te zijn in schuilplaatsen van de VN.
https://www.outono.net/el(...)-the-united-nations/
[..]
Hamas werd pas opgericht toen eind jaren tachtig de voorzichtige toenadering met Jordanië begon.quote:Op woensdag 22 januari 2025 13:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hamas had nogal de tijd he. Om die infrastructuur aan te leggen.
Misschien toch niet zo slim om sinds 1980 Hamas als een goed alternatief voor PLO te zien. Ik noem maar wat.
I am Jacob's complete lack of surprise.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:25 schreef Qarrad het volgende:
Verrassend gezien blijken de drie dames die dit weekend vrij zijn gelaten vastgehouden te zijn in schuilplaatsen van de VN.
https://www.outono.net/el(...)-the-united-nations/
[..]
Zaterdag weer 3 als het meezit tenminste.quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:42 schreef MissButterflyy het volgende:
Hoeveel Israëlische gijzelaars zijn nu de afgelopen dagen vrijgelaten? Drie pas?
Hoe zit het met de rest?
Ze liegen?quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:37 schreef opgebaarde het volgende:
Hoeveel zegt het dat ze in die gebouwen zaten als nagenoeg het hele gebied actief oorlogsgebied is. Iedereen kan een verlaten gebouw binnenlopen.
Verder is het vooral verwonderlijk dat ze het niet hebben over de tunnels waarmee ze die gebouwen ingelopen zijn. Elk gebouw zat tocb aangesloten op een tunnel?!
Ja, 3 of 4 vrouwen wat ik nu zo lees. Het gaat maar langzaam vind ik.quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zaterdag weer 3 als het meezit tenminste.
Hamas weet ook dat zodra alle gijzelaars terug in Israel zijn niets Israel tegenhoudt om hen weer flink aan te pakken, dus spreiden ze de aantallen over een zo lang mogelijke periode. Op het laatst zul je zien dat ze zulke onredelijke/onrealistische eisen gaan stellen dat de laatste groep mannen niet vrij gaat komen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 18:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, 3 of 4 vrouwen wat ik nu zo lees. Het gaat maar langzaam vind ik.
Hopelijk leeft dat jonge gezinnetje nog.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:03 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Hamas weet ook dat zodra alle gijzelaars terug in Israel zijn niets Israel tegenhoudt om hen weer flink aan te pakken, dus spreiden ze de aantallen over een zo lang mogelijke periode. Op het laatst zul je zien dat ze zulke onredelijke/onrealistische eisen gaan stellen dat de laatste groep mannen niet vrij gaat komen.
Dat zou zeker bizar zijn.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:15 schreef Tengano het volgende:
Later krijgen we ook nog het ruilen van israelische doden voor tig levende moordenaars.
Bizar
Sinwar bedoel je denk ik? Die zou ik gewoon inzetten voor alle Israelische gijzelaars als ze hem zo graag willen hebben. Have fun with itquote:Op woensdag 22 januari 2025 19:28 schreef opgebaarde het volgende:
Dat zou zeker bizar zijn.
Hamas wil ook een dood lichaam terug, maar die gaan ze nooit krijgen
Hamas werd officieel opgericht in 1987. Maar daarvoor waren er al jihadi troepen (voornamelijk is hamas een afsplitsing van de moslimbroederschap), die door Israel als alternatief werden gezien voor de PLO.quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hamas werd pas opgericht toen eind jaren tachtig de voorzichtige toenadering met Jordanië begon.
Was ik Israel zou ik sterke Palestijnse werknemers inhuren om Gaza weer op te bouwen, met de garantie dat ze daarna hun leven weer kunnen oppakken. Eenmaal opgebouwd, moet Israel het annexeren en er Joodse stelletjes laten wonen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 17:49 schreef Tengano het volgende:
Vanmorgen nog even zitten mijmeren over de totale verwoesting van Gaza en het feit dat daarbij slechts 1,9% slachtoffers zijn gevallen. Dat mag je toch wel als een zeer chirugische ingreep zien want dat is bijna onmogelijk.
Maar wellicht dus, dat het doel (onder andere) is geweest om het zo onbewoonbaar te maken, en dat een flink deel van die vredelievende buren dan hun heil ergens anders gaan zoeken. En waar maakt Israel dan misschien niet zo veel uit als het maar ver weg is.
En de komende jaren gaat er zoveel tijd en effort zitten om deze puinhoop weer een beetje op te bouwen dat je ook nauwelijks meer toekomt om raketjes in elkaar te knutselen. Allemaal gunstig voor Israel dus, en misschien hebben ze dat toch nog een beetje in hun achterhoofd gehad.
Ben dus beniewd of Ter Apel al aanmeldingen heeft gehad van genocide slachtoffers; zou zomaar kunnen. Maar ik kan me dus goed voorstellen dat een deel van dit volk hun bestaan en cultuur graag ergens anders zouden willen opbouwen.
Als Israel Gaza eerst platgooit en het daarna zelf op moet bouwen dan was dit niet zo'n slimme actie lijkt me. Volgens mij is het platgegooid met het doel dat de Gazanen nu een probleem hebben wat ze lekker zelf op mogen lossen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:36 schreef theunderdog het volgende:
Was ik Israel zou ik sterke Palestijnse werknemers inhuren om Gaza weer op te bouwen, met de garantie dat ze daarna hun leven weer kunnen oppakken. Eenmaal opgebouwd, moet Israel het annexeren en er Joodse stelletjes laten wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |