abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216379618
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 15:07 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Hamas is erg begaafd in het voeren van de propagandaoorlog.
De term 'Pallywood' kwam ik 15 jaar geleden al tegen.
pi_216379897
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 14:41 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ow dat ben ik met je eens. En als mensen van de honger sterven of de ribben zijn te tellen dan is er ter wereld geen betere propaganda club te vinden dan een Hamas. We zien maar weinig beelden dus die boude bewering 'mensen hebben maar 265 calorieën per dag tot hun beschikking' lijkt enorm overdreven, ronduit fakenews of overkomt het maar een zeer beperkt groepje mensen.
Dus jij zegt ook dat er waarschijnlijk niet een groot tekort aan voedsel is geweest?
pi_216379904
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 14:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Transporten van Israël zelf :')
???
  Moderator dinsdag 21 januari 2025 @ 15:44:09 #129
8781 crew  Frutsel
pi_216380057
quote:
Opperbevelhebber Israëlische leger stapt op wegens 'falen' rond 7 oktober

De opperbevelhebber van de Israëlische krijgsmacht (IDF) Herzi Halevi legt vanaf 6 maart zijn functie neer vanwege het "falen" van de IDF bij de door Hamas geleide aanvallen van 7 oktober 2023. Dat schrijft hij in een verklaring.
"Onder mijn bevel is de missie van de IDF om de burgers van Israël te beschermen gefaald", schrijft Halevi volgens Haaretz in zijn ontslagbrief aan minister van Defensie Israel Katz. "De verantwoordelijkheid voor dit vreselijke falen draag ik iedere dag, ieder uur, bij mij en zal de rest van mijn leven bij me blijven."

Na de aanslagen van 7 oktober verklaarde Israël de oorlog aan Hamas. Sindsdien heeft de krijgsmacht volgens Halevi "grote successen" geboekt. Hij verwijst specifiek naar het militaire optreden in Libanon, tegen het regime van Bashar Al Assad in Syrië en tegen Iran. Ook verwijst hij naar de Israëlische gijzelaars die moeten vrijkomen als onderdeel van het bestand voor een staakt-het-vuren met Hamas.

Verschillende Israëlische media, waaronder Haaretz, Times of Israel en de Jeruzalem Post, melden het vertrek van Halevi. De laatste weken zegt hij te gebruiken om het onderzoek naar 7 oktober te begeleiden, het staakt-het-vuren te bewaken en het bevel goed over te dragen aan zijn opvolger.
pi_216380357
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 15:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]
???
Hij of zij verkoopt reinste bullshit. En jouw post wat een reactie op mij was, nergens is het over een UNRWA of iets dergelijks gegaan en toch wordt het erbij gehaald.

We werden vanaf 8 oktober 2023, het moment dat alle grensovergangen volledig gesloten werden, doodgegooid met het zogenaamde argument dat Israël niet verantwoordelijk is voor voldoende voedsel. Ook zou geen enkel land ooit de vijand hebben gevoed.

Na bijna een maand werd één grensovergang geopenend en dit geframed als een geste. Op berichten vanaf dat moment tot ongeveer vorige week dat er te weinig water en voedsel het gebied bereikt is het excuus elke keer weer dat Israël daar niet over gaat. Israel laat zonder restricties (...) alles toe en werkt met alles mee. Er wordt gewezen naar UNRWA dat haar leraren en verpleegkundigen verantwoordelijk zijn dat het voedsel de mensen niet bereikt én het is de alliantie UNRWA Hamas (wat dezelfde organisatie zou zijn) die het voedsel stelen. IDF die het gebied militair controleert zou geen enkele rol spelen. Wat volledig in strijdt met humanitair oorlogsrecht is. Dat iemand de ene keer wel en in dit geval geen kut om dat HOR geeft dat kan, raar maar het kan.

Nog nooit was het welbevinden van de Gaza burgers de taak van Israël en Israël kon er allemaal niks aan doen. Hier eindeloos besproken en herhaalt. En dan gaat Aether nu ook nog eens verzinnen dat Israël vrachtwagens in Gaza rondrijdt

Die combinatie vond ik grappig
pi_216380455
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 16:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hij of zij verkoopt reinste bullshit. En jouw post wat een reactie op mij was, nergens is het over een UNRWA of iets dergelijks gegaan en toch wordt het erbij gehaald.

We werden vanaf 8 oktober 2023, het moment dat alle grensovergangen volledig gesloten werden, doodgegooid met het zogenaamde argument dat Israël niet verantwoordelijk is voor voldoende voedsel. Ook zou geen enkel land ooit de vijand hebben gevoed.

Na bijna een maand werd één grensovergang geopenend en dit geframed als een geste. Op berichten vanaf dat moment tot ongeveer vorige week dat er te weinig water en voedsel het gebied bereikt is het excuus elke keer weer dat Israël daar niet over gaat. Israel laat zonder restricties (...) alles toe en werkt met alles mee. Er wordt gewezen naar UNRWA dat haar leraren en verpleegkundigen verantwoordelijk zijn dat het voedsel de mensen niet bereikt én het is de alliantie UNRWA Hamas (wat dezelfde organisatie zou zijn) die het voedsel stelen. IDF die het gebied militair controleert zou geen enkele rol spelen. Wat volledig in strijdt met humanitair oorlogsrecht is. Dat iemand de ene keer wel en in dit geval geen kut om dat HOR geeft dat kan, raar maar het kan.

Nog nooit was het welbevinden van de Gaza burgers de taak van Israël en Israël kon er allemaal niks aan doen. Hier eindeloos besproken en herhaalt. En dan gaat Aether nu ook nog eens verzinnen dat Israël vrachtwagens in Gaza rondrijdt

Die combinatie vond ik grappig
Ah zo. Maar wat is nu uiteindelijk jouw visie dan? want die is mij nog niet geheel duidelijk.

Hebben de Gazanen nu wel of niet genoeg voedsel gehad?
pi_216381194
quote:
Maak je zorgen, ze gaan gesprekken voeren om de polerisatie tegen te gaan... :')

Net als de jodenjacht opstand tegen nare opmerkingen van maccabi supporters.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 17:49:22 #133
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216381319
Heb zo eens wat filmpjes gezien van de stemming in Gaza en dat ze daar nog even duidelijk laten weten hoe ze denken. En dan kun je tot geen andere conclusie komen dat die Gazanen of Palesteinen toch wel een fantastisch mooie toevoeging aan deze wereld zijn hoor.

/s

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 22-01-2025 09:45:46 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 17:57:48 #134
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216381399
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 12:35 schreef theunderdog het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe je na een jaar + hongersnood (of risico op..) het kan dat je nu allemaal filmpjes ziet van Gazanen die mollig tot zelfs dik zijn?
Er is natuurlijk nooit een hongersnood geweest. Daarnaast is bijna een kwart van de Palestijnen in de Gazastrook obees.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216381459
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 17:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is natuurlijk nooit een hongersnood geweest. Daarnaast is bijna een kwart van de Palestijnen in de Gazastrook obees.
Ja nee. Dit is ook niet het antwoord waarop ik zat te wachten.
pi_216381499
Is de UNRWA nog niet opgeheven?
Intolerant voor intolerantie
  dinsdag 21 januari 2025 @ 18:47:18 #137
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216381909
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 18:03 schreef theunderdog het volgende:
Ja nee. Dit is ook niet het antwoord waarop ik zat te wachten.
Je kunt ook zelf iets verzinnen. Dat doen die Palestijnen ook.
pi_216382033
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 18:47 schreef Tengano het volgende:

[..]
Je kunt ook zelf iets verzinnen. Dat doen die Palestijnen ook.
Maar ik ben geen Palestijn ?
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:08:13 #139
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216382144
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 18:58 schreef theunderdog het volgende:
Maar ik ben geen Palestijn ?
Niemand is Palestijn; dat is ook maar gewoon verzonnen.

Deze hele strijd is gebaseerd op alleen maar leugens en manipulatie.
pi_216382165
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:08 schreef Tengano het volgende:

[..]
Niemand is Palestijn; dat is ook maar gewoon verzonnen.

Deze hele strijd is gebaseerd op alleen maar leugens.
Yup. Van beide kanten.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:15:38 #141
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216382223
quote:
8s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 17:49 schreef Tengano het volgende:
Heb zo eens wat filmpjes gezien van de stemming in Gaza en dat ze daar nog even duidelijk laten weten hoe ze denken. En dan kun je tot geen andere conclusie komen dat die Gazanen of Palesteinen tot wel een fantastisch mooie toevoeging aan deze wereld zijn hoor.

/s
Er zijn geweldig leuke Palestijnen. Ze bestaan echt, Palestijnen en ik vind die terugkerende non-discussie of ze er echt zijn de communicatie niet ten goede komen. Het is een hardnekkige en irritante zijstap.

Het maakt namelijk geen reet uit of jij of ik vinden dat ze zichzelf zo terecht identificeren, feit is dat je ze serieus te nemen hebt als entiteit in dit conflict dus dat hele gedoetje steeds is niet interessant.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:20:35 #142
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216382266
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Er zijn geweldig leuke Palestijnen. Ze bestaan echt, Palestijnen en ik vind die terugkerende non-discussie of ze er echt zijn de communicatie niet ten goede komen. Het is een hardnekkige en irritante zijstap.

Het maakt namelijk geen reet uit of jij of ik vinden dat ze zichzelf zo terecht identificeren, feit is dat je ze serieus te nemen hebt als entiteit in dit conflict dus dat hele gedoetje steeds is niet interessant.
Feit is ook dat niemand ze serieus neemt. Mensen bemoeien zich of vanuit haat, of vanuit PR, of om electorale redenen met ze maar niemand neemt ze serieus. Ze zijn of een means to an end of ze worden genegeerd.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:23:23 #143
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216382295
quote:
Dus als ik mezelf vanaf vandaag een sneeuwkabouter noem uit Winterland dan moet iedereen mij respecteren en als zodanig serieus nemen begrijp ik.

Als iemand anders mij wil misleiden dan heeft hij vanuit zijn eigen wil daar de keuze en de vrijheid in. Aan de andere kant blijf ik vrij om in de waarheid te blijven en het ook te benoemen.
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:28:32 #144
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_216382360
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:23 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dus als ik mezelf vanaf vandaag een sneeuwkabouter noem uit Winterland dan moet iedereen mij respecteren en als zodanig serieus nemen begrijp ik.

Als iemand anders mij wil misleiden dan heeft hij vanuit zijn eigen wil daar de keuze en de vrijheid in. Aan de andere kant blijf ik vrij om in de waarheid te blijven en het ook te benoemen.
Ja, jou in je eentje serieus moeten nemen als kabouter is 1 op 1 vergelijkbaar met een paar miljoen mensen die een regio bewonen met een gemeenschappelijke taal, cultuur en geschiedenis. Goed voorbeeld!
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:43:01 #145
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216382625
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 19:28 schreef Qarrad het volgende:
Ja, jou in je eentje serieus moeten nemen als kabouter is 1 op 1 vergelijkbaar met een paar miljoen mensen die een regio bewonen met een gemeenschappelijke taal, cultuur en geschiedenis. Goed voorbeeld!
Het is een fantasieverhaal. Punt. Heel internet staat vol met de ontmaskering ervan en de historische feiten hoe deze fabel is ontstaan. Alleen een hardnekkig deel van de wereld wil heel graag aan die fabel vasthouden. De grote drijvende kracht daarin is manipulatie van de kant waar deze leugen is verzonnen.

Het werkelijke doel wordt onder tafel gehouden en zoals de missie wordt gepresenteerd is een regelrechte leugen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die leugen geloven zonder je te verdiepen is onverstandig, naïef en een belediging naar ieders eigen intellentie indien je de waarheid lief hebt. Daarnaast is er een groot verschil in iemand die jou misleidt of dat jij jezelf laat misleiden. In die laatste situatie ben je namelijk zelf verantwoordelijk*.

(*) Vergelijkbaar met geld dat je naar Brad Pitt overmaakt omdat hij vertelt dat hij in het ziekenhuis ligt. Als je dat gelooft terwijl anderen je vertellen dat dat onzin is en je doet het toch, dan ben je zelf verantwoordelijk voor het feit dat je in een leugen gelooft en de gevolgen daar van draagt.

NWS / Vrouw verliet haar man voor Brad Pitt en werd opgelicht voor 830K

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 21-01-2025 20:10:28 ]
  dinsdag 21 januari 2025 @ 19:58:21 #146
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216382906
quote:

[..]

Dit zal best, overal zijn uitzonderingen op de norm. Het overgrote deel van de Palestijnen zijn helaas totaal geradicaliseerd, moslimfundamentalist, ongebreideld antisemiet met een zeer grote bereidheid tot terrorisme en martelaarschap. En van zulk verwerpelijk gedachtegoed en gedrag wordt de wereld geen betere plek.

Dit maakt het ook zo lastig te begrijpen dat een groep mensen in het Westen zich zo verbonden voelt met dit volk en zich zo om hen bekommert, het lijkt een doelbewuste keus voor een slechte en totaal verwerpelijke cultuur.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216383407
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 16:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ah zo. Maar wat is nu uiteindelijk jouw visie dan? want die is mij nog niet geheel duidelijk.

Hebben de Gazanen nu wel of niet genoeg voedsel gehad?
Volgens mij was er net genoeg en dat blijkt ook uit het israelische cogat dashboard. Probleem met net voldoende is dat Hamas het doelwit was maar de burger dus te weinig krijgt.
https://gaza-aid-data.gov.il/main/

Er waren twee kritieke periodes, zoals begin vorig jaar en na de zomer maar deze laatste was in noord gaza. Het is storend dat clubjes of prominenten doen/deden alsof alle inwoners moeten overleven op 265 calorieën per dag ipv de benodigde 2.000. Met 'net genoeg' of 'eigenlijk te weinig' is dat mensen wel lijden maar het aan de buitenkant niet te zien is. Het levert geen iconische foto's op met uitgemergelde mannen achter prikkeldraad
pi_216383754
twitter

We krijgen een steeds duidelijker en completer beeld van de totale verwoesting. Ondertussen blijft de andere partij de wereld wijs maken dat alleen Hamas het doelwit was en er alles aan is gedaan om burgers te sparen. De burgers hebben alleen geen plek meer om te wonen, werken, recreëren, bidden, hangen met matties of snode aanvalsplannen op Israel te bekokstoven

(werken deden ze voor 7 oktober ook al niet dus wat dat betreft niks aan de hand)

Ik hoop maar dat dit plan om hard te slaan werkt. Dat dit voorkomt dat een terroristische organisatie weer wil en durft te vechten of dat tienduizenden jongeren vatbaar zijn om zich bij een van die tig levensgevaarlijke kutclubs aan te sluiten. Artikel 48 van de Geneefse confentie overtreden wordt wereldwijd niet in dank afgenomen, het moet Israël wel iets meer opleveren dan alleen voldoening
pi_216383848
quote:

[..]
Er zijn geweldig leuke Palestijnen. Ze bestaan echt
Ongetwijfeld!

Het is altijd een verhaal van percentages. De bittere waarheid is echter dat het percentage leuke Palestijnen veel te laag is om zinvolle betekenis te hebben. Zij gaan het tij niet keren. Maar ze zijn er, absoluut.

quote:
Palestijnen en ik vind die terugkerende non-discussie of ze er echt zijn de communicatie niet ten goede komen. Het is een hardnekkige en irritante zijstap. Het maakt namelijk geen reet uit of jij of ik vinden dat ze zichzelf zo terecht identificeren, feit is dat je ze serieus te nemen hebt als entiteit in dit conflict dus dat hele gedoetje steeds is niet interessant.
Vind ik ook. Daarentegen is het wel een grappige omdraaiing van het aloude "het experiment Israël is mislukt"-haatargument.
Intolerant voor intolerantie
pi_216384350
Ik ben voetbal aan het kijken, maar zag deze net voorbijkomen
Past vast wel prima hierzo

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')