Het volledig platgooien was dan ook erg dom.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als Israel Gaza eerst platgooit en het daarna zelf op moet bouwen dan was dit niet zo'n slimme actie lijkt me. Volgens mij is het platgegooid met het doel dat de Gazanen nu een probleem hebben wat ze lekker zelf op mogen lossen.
Play stupid games, etc.
Maar ik ben wel heel erg benieuwd wat er nou met die puinhoop gaat gebeuren nadat de laatste gijzelaars zijn uitgewisseld.
Sigrid Klaag heeft daar wel wat ideeen over denk ik, maar de vraag is wat er echt gaat gebeuren en wie de verantwoordelijkheid echt gaat pakken. Dat wordt nog een hoop getouwtrek met behoorlijk wat slachtofferrollen en lijkt mij interessant om te volgen.
En ik zou het echt knap vinden als hier nog iets positiefs uit komt.
Ik weet het niet. We kennen de agenda en de missie van Israel niet precies. Het zou me niet verbazen als je achteraf zegt "Verrek dat is slim, zo heb ik het nooit gezien."quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:49 schreef theunderdog het volgende:
Het volledig platgooien was dan ook erg dom.
Als je alles precies moet weten , dan kunnen wij beter dit hele topic sluiten.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik weet het niet. We kennen de agenda en de missie van Israel niet precies. Het zou me niet verbazen als je achteraf zegt "Verrek dat is slim, zo heb ik het nooit gezien."
Ik wacht het gewoon af, en blijf het me gewoon afvragen waarom zo, en hoe gaat het verder.
En Duitsland is ook helemaal plat gegooid en werd binnen Europa toch een van de meest succesrijke economieen. Maar goed dat waren geen Palestijnen natuurlijk.
Die Joden toch!quote:Op woensdag 22 januari 2025 20:08 schreef egayalS het volgende:
No surprises. De Israël lobby heeft hard gewerkt om tot dit resultaat te komen. Immers was het Chinese TikTok niet zo beïnvloedbaar voor de Israel lobby als een Meta of Twitter.
Ter herinnering https://www.timesofisrael(...)ovement-since-nazis/
[ x ]
[ x ]
No worries.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:42 schreef Tengano het volgende:
En ik zou het echt knap vinden als hier nog iets positiefs uit komt.
Wat bedoel je, wie zijn de recente kruisvaarders en waar gaan ze naar toe?quote:Op woensdag 22 januari 2025 21:37 schreef egayalS het volgende:
[..]
No worries.
The arc of the moral universe is long, but it bends towards justice.
-martin Luther King
De oude kruisvaarders staten hebben het ook een tijdje volgehouden eer ze uit het gebied zijn geschopt. De meest recente kruisvaarders staat zal vroeg of laat hetzelfde overkomen.
[ x ]
quote:Op woensdag 22 januari 2025 21:50 schreef damsco het volgende:
[..]
Wat bedoel je, wie zijn de recente kruisvaarders en waar gaan ze naar toe?
Israël zou alles weer moeten opbouwen en betalen.quote:Op woensdag 22 januari 2025 19:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als Israel Gaza eerst platgooit en het daarna zelf op moet bouwen dan was dit niet zo'n slimme actie lijkt me. Volgens mij is het platgegooid met het doel dat de Gazanen nu een probleem hebben wat ze lekker zelf op mogen lossen.
Dat is zo storend voor de propagandaflow. Die gaat net zo lekker.quote:Op donderdag 23 januari 2025 00:25 schreef Ulx het volgende:
Iemand is pissed dat er een wapenstilstand is in Gaza. Komen die gijzelaars vrij, met al die verhalen die dan uitkomen....
Propaganda hebben ze niet nodig.quote:Op donderdag 23 januari 2025 08:32 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dat is zo storend voor de propagandaflow. Die gaat net zo lekker.
Toont ook vooral aan dat het een religieuze oorlog is waarbij het bestaan van de staat Israël wordt verafschuwd. Israël moet en zal worden vernietigd. Er wordt dus heel bewust naar een stok om mee te slaan gezocht om de publieke opinie te beïnvloeden. En het werkt want een gedeelte van de mensen gaat mee in de propaganda.quote:Op donderdag 23 januari 2025 08:32 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dat is zo storend voor de propagandaflow. Die gaat net zo lekker.
Niet super verrassend, maar toch bizar.. het falen van de VN en alle aanverwante organisaties is toch wel compleet in dit conflict en dit gebied.quote:Op woensdag 22 januari 2025 15:25 schreef Qarrad het volgende:
Verrassend gezien blijken de drie dames die dit weekend vrij zijn gelaten vastgehouden te zijn in schuilplaatsen van de VN.
https://www.outono.net/el(...)-the-united-nations/
[..]
Lijkt mij een prima samenvatting.quote:Op donderdag 23 januari 2025 09:06 schreef damsco het volgende:
[..]
Toont ook vooral aan dat het een religieuze oorlog is waarbij het bestaan van de staat Israël wordt verafschuwd. Israël moet en zal worden vernietigd. Er wordt dus heel bewust naar een stok om mee te slaan gezocht om de publieke opinie te beïnvloeden. En het werkt want een gedeelte van de mensen gaat mee in de propaganda.
Zolang Israël bestaat zal deze propaganda de ronde blijven doen, want de haat tegen Israël komt niet voort vanuit haar daden maar haar bestaan.
Hoe zou je de situatie in de West Bank willen typeren en dan ook het gedeelte van de West Bank waar in de Oslo akkoorden afgesproken is dat Israël verantwoordelijk is voor het bestuur en de veiligheid. Is daar ook sprake van een religieuze oorlog want dat is een controversieel standpuntquote:Op donderdag 23 januari 2025 09:06 schreef damsco het volgende:
[..]
Toont ook vooral aan dat het een religieuze oorlog is waarbij het bestaan van de staat Israël wordt verafschuwd. Israël moet en zal worden vernietigd. Er wordt dus heel bewust naar een stok om mee te slaan gezocht om de publieke opinie te beïnvloeden. En het werkt want een gedeelte van de mensen gaat mee in de propaganda.
Zolang Israël bestaat zal deze propaganda de ronde blijven doen, want de haat tegen Israël komt niet voort vanuit haar daden maar haar bestaan.
WestBank is vooralsnog het toonbeeld van een conflict willen rekken. Al ziet het er langzaam naar uit dat Israel de status quo zat is, en het op een gegeven moment wil annexeren.quote:Op donderdag 23 januari 2025 10:01 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe zou je de situatie in de West Bank willen typeren en dan ook het gedeelte van de West Bank waar in de Oslo akkoorden afgesproken is dat Israël verantwoordelijk is voor het bestuur en de veiligheid. Is daar ook sprake van een religieuze oorlog want dat is een controversieel standpunt
Waarschijnlijk is dat de beste 'oplossing', dat Israël in ieder geval gebied C annexeert met goedkeuring van de VN. Alleen dan zal Israël op een fatsoenlijke manier met alle bewoners om moeten gaan. Dat betekent dus inclusief de huidige Arabieren.quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
WestBank is vooralsnog het toonbeeld van een conflict willen rekken. Al ziet het er langzaam naar uit dat Israel de status quo zat is, en het op een gegeven moment wil annexeren.
Genocide staat los van kinderen die worden verwekt. Dat gaat altijd gewoon door, ondanks de omstandigheden, hooguit op een lager pitje. Beetje flauw ook om te beginnen met tellen vanaf oktober 2023... hoeveel van die 68.000 waren in de eerste 9 maanden?quote:Op donderdag 23 januari 2025 12:54 schreef theunderdog het volgende:
https://x.com/dn_osama_rabee/status/1882007848814801362
68.000 baby's geboren. In een tijd van genocide en hongersnood. Op een oppervlakte zo groot als Texel. Ik heb altijd beetje aversie tegenover mensen die cynisch reageren op zulke dingen, want Gazanen hebben geleden. Hoe dan ook. Maar dit nieuws gaat toch niet samen met de berichten dat Israel er een genocide heeft uitgevoerd? of honger consequent als wapen heeft gebruikt? (Want onder bepaalde lichaamsvet/ondervoeding ga jij als vrouw niet meer kunnen baren)
Het gaat niet om dat er kinderen worden verwekt. Maar de hoeveelheid. Als deze aantallen kloppen dan zijn er dus meer Gazanen geboren, dan gedood door bombardementen.quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:36 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Genocide staat los van kinderen die worden verwekt. Dat gaat altijd gewoon door, ondanks de omstandigheden, hooguit op een lager pitje. Beetje flauw ook om te beginnen met tellen vanaf oktober 2023... hoeveel van die 68.000 waren in de eerste 9 maanden?
1: Waarom zou dat moeten?quote:Op donderdag 23 januari 2025 14:28 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dat de beste 'oplossing', dat Israël in ieder geval gebied C annexeert met goedkeuring van de VN. Alleen dan zal Israël op een fatsoenlijke manier met alle bewoners om moeten gaan. Dat betekent dus inclusief de huidige Arabieren.
En dat laatste is een probleem, daar zit Israël niet op te wachten. Israël probeert die mensen al decennia te weg te jagen met dat militaire gezag en op alle mogelijke manieren perspectief te onmogelijk te maken.
Een conflict zonder eind. Totdat de zwakste opgeeft en hoewel Israël de sterkste is zijn die idiote Arabieren bereid om alles op te geven. Ik begrijp niet dat ze niet gewoon weggaan. Ook al is het onrecht, je hebt maar één leven, ga ergens heen waar je met je kinderen wel een toekomst hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |