Wat dacht je van dat de hele wereld wel klaar is met die genocide?quote:Op zondag 19 januari 2025 20:53 schreef Joppiez het volgende:
Ik vind het nog steeds heel vreemd waarom Israël met een staakt het vuren instemt. Kan me alleen bedenken uit goede (internationale) wil, om later door te zetten en het karwei af te maken.
Je zit nu nog steeds met een broeinest, waarschijnlijk groter dan ooit, aan terroristen naast je..
Hoezo?quote:Op zondag 19 januari 2025 21:11 schreef Tengano het volgende:
Veel mensen begrijpen helemaal niks van deze deal; vanuit Israel gezien dan. En misschien is dat wel wat er acher zit. Misschien is dat juist wel de bedoeling, inclusief die Palestijnen het euforische gevoel te geven dat ze gewonnen hebben, dat ze de grote boze vijand klein gekregen hebben, wat heel de wereld kan zien. Inclusief hun lust om gewoon weer verder te moorden en 7 Oktober te blijven verheerlijken.
Precies andersom.quote:Op zondag 19 januari 2025 20:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Even wachten tot alle gijzelaars terug zijn, een raket vanuit Gaza en het IDF keert terecht terug en dan zonder genade.
Goede onderbouwing van iemand die nog nooit een inhoudelijke reactie gegeven heeft en alleen maar staat te juichen om het uit moorden van burgers.quote:Op zondag 19 januari 2025 20:55 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Niet op reageren; het is een kind in zijn vermogen tot redeneren en discussiëren.
Dit lijkt mij ook de meest logische verklaring. Daarom ook een tijdelijk bestand. Wellicht heeft de inauguratie van Trump, een onberekenbare speler, er ook wat mee te maken waarom ze het nu doen.quote:Op zondag 19 januari 2025 21:29 schreef deedeetee het volgende:
Ik begrijp het best: de gijzelaars terughalen heeft nu ff prioriteit en daarna zien ze wel verder. Logisch toch want het volk wil gewoon dat de gijzelaars op de 1ste plaats komen.
Dat hamas gaat stoppen is ook niet te verwachten. Die lui kunnen gewoon niks anders.
Bezuinigen op de zorg is nooit goed.quote:
Misschien is Trump wel de meeste kwaad! Dat weten we immers later pas.quote:Op zondag 19 januari 2025 21:39 schreef egayalS het volgende:
Wie bleek achteraf de mindere kwaad?
[ x ]
Gaat maar om één kwaad. Het soort dat wortel en tak uitgeroeid moet worden.quote:
Voor dat volk lopen de linkse gekkies al meer dan een jaar te protesteren. Dat is ook best gek. Waarom zou je sympathie moeten hebben voor die halve wildenquote:Op zondag 19 januari 2025 20:50 schreef Confetti het volgende:
Als ik de beelden zo zie bekruipt mij steeds meer het gevoel dat de Palestijnen niet feestvieren om het stoppen van de bommen en de oorlog, maar een soort 'overwinning' op Israël. Knettergek.
Curieus hè, dat ze hun uniformen nu wel hebben kunnen vinden maar niet als ze vanuit scholen, moskeeën en ziekenhuizen raketten afschieten?quote:
De hoofdredacteur is Giselle van Cann. Die zei vorig jaar nog ze bij de NOS een dilemma hadden om hamas “terroristen of vrijheidsstrijders” te noemen, of dat de Israelis in Gaza “gegijzelden zijn of gevangenen” zijn.quote:Op zondag 19 januari 2025 19:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou ja eh ik open de NOS een paar keer per week en soms een week niet, maar ik moet toegeven dat ik ook de indruk heb dat Israël niet helemaal evenwichtig en/of objectief belicht wordt. Zoals dat er vorige week natuurlijk een video van 2 minuten geplaatst is met oud beeldmateriaal van IDF militairen.
Ik weet niet of de NOS een gekleurde hoofdredacteur heeft of de zogenaamde 'balance' zoekt die er niet is. Het stoort me en niet alleen bij de NOS nieuwssite. Ik vond het mislukte zoeken naar balans heel duidelijk bij de praatprogramma's waar voor een onderwerp een deskundige tegenover een ongeinformeerd mongool wordt gezet alsof hun mening even veel waard is of er een informatieve discussie uitkomt.
Misschien zoekt de NOS een koers die past bij de andere omroepen, het lijkt me niet correct.
Waarschijnlijk de foto van het jaar.quote:Op zondag 19 januari 2025 17:55 schreef HowardRoark het volgende:
Correct. Maar hiertussen is zogenaamd een morele equivalentie zo wil men in sommige kringen beweren.
[ twitter ]
Resumé:quote:Op zondag 19 januari 2025 23:20 schreef egayalS het volgende:
Om Netanyahu weer eens te citeren: " wij moeten nooit een grootschalige inval doen in Gaza, want vroeg of laat wanneer de gevechten stoppen, zullen de Hamas militanten uit hun holen kruipen en de overwinning uitroepen".
🚨🇮🇱 Commentator on the Hebrew channel i24News Zvi Yehezkali:
“There are already joyful celebrations in Gaza. The hardest thing for me this morning is to see these scenes. The elite are back in the vehicles, the vehicles that slaughtered us, the people who slaughtered us.
15 months of fighting and we have not succeeded in changing the equations of war in Gaza.
Actually I ask myself, what have we done here in a year and five months? We destroyed many homes, and offered our best sons, and in the end the result is the same formulas. Hamas is happy, aid enters, and the elite returns.”
[ x ]
Dit kon een blinde nog zien aankomen. Als je een vijand wilt elimineren moet je bereid zijn om het grondgebied zelf te regeren totdat je je vijanden kunt zuiveren en de bevolking kunt heropvoeden. De nazi's waren ook zo weer terug als je je na de capitulatie had teruggetrokken.quote:Op zondag 19 januari 2025 23:20 schreef egayalS het volgende:
Om Netanyahu weer eens te citeren: " wij moeten nooit een grootschalige inval doen in Gaza, want vroeg of laat wanneer de gevechten stoppen, zullen de Hamas militanten uit hun holen kruipen en de overwinning uitroepen".
🚨🇮🇱 Commentator on the Hebrew channel i24News Zvi Yehezkali:
“There are already joyful celebrations in Gaza. The hardest thing for me this morning is to see these scenes. The elite are back in the vehicles, the vehicles that slaughtered us, the people who slaughtered us.
15 months of fighting and we have not succeeded in changing the equations of war in Gaza.
Actually I ask myself, what have we done here in a year and five months? We destroyed many homes, and offered our best sons, and in the end the result is the same formulas. Hamas is happy, aid enters, and the elite returns.”
[ x ]
Hamas is springlevend, Israel is teruggetrokken. zelfs die grensposten die ze innamen zijn ze in de officiele deal akkoord mee om te verlaten uiteindelijk. verlies voor israel? ga maar vragen in israel zelf dan heb je je antwoord. dus een overwinning in ieder geval voor hamas. en voor die hostages die worden vrijgelaten en hun families. verlies voor Israel en de dode gazanen.quote:Op zondag 19 januari 2025 20:50 schreef Confetti het volgende:
Als ik de beelden zo zie bekruipt mij steeds meer het gevoel dat de Palestijnen niet feestvieren om het stoppen van de bommen en de oorlog, maar een soort 'overwinning' op Israël. Knettergek.
Ze hebben het overleefd, ze zijn nog aan de macht (wat er ook wordt beweerd, of wat er ook is "afgesproken", de bevolking staat nog steeds achter ze en het westen steunt ze.quote:Op maandag 20 januari 2025 07:02 schreef havanagila het volgende:
Denken dat ze "gewonnen" hebben, lol.
Israël bestaat nog, je eigen "staat" is compleet naar de gallemiezen, duizenden doden, en dan staan ze met z'n allen allahuhakbar te brullen
Alsof ze ook maar iets bereikt hebben.
Vanuit Hamas gezien hebben ze zeker gewonnen.quote:Op maandag 20 januari 2025 07:02 schreef havanagila het volgende:
Denken dat ze "gewonnen" hebben, lol.
Israël bestaat nog, je eigen "staat" is compleet naar de gallemiezen, duizenden doden, en dan staan ze met z'n allen allahuhakbar te brullen
Alsof ze ook maar iets bereikt hebben.
Het is natuurlijk ook wel handig dat ze de wederopbouw niet zelf hoeven te betalen. Het westen betaald toch wel. Sigrid Kaag heeft van de week alvast de rekening bekent gemaakt.quote:Op maandag 20 januari 2025 09:15 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ze hebben het overleefd, ze zijn nog aan de macht (wat er ook wordt beweerd, of wat er ook is "afgesproken", de bevolking staat nog steeds achter ze en het westen steunt ze.
De offers die zijn gebracht, in mensenlevens en vernietiging, zijn ze bereid te brengen. Ze bouwen wel weer op.
Dikke win. Echt, heel dikke win.
Dat is het natuurlijk ook, want het "ruilen" van onschuldige burgers tegen terroristen in een verhouding van 1 op 30 is natuurlijk een geweldig succes voor Hamas. De weinige Palestijnen die nog niet achter Hamas stonden zullen nu ook wel overtuigd zijn. Bovendien is het een vrijbrief voor toekomstige gijzelingen, want het loont.quote:Op zondag 19 januari 2025 20:50 schreef Confetti het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |