Hamas is slechts een zoveelste poging van Arabieren om terreur te bedrijven jegens Joden. Dit gebeurde al voordat Israel was opgericht. Kortom, jouw argument slaat dus nergens op.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 08:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jij kunt wel blijven janken en schreeuwen, maar je weet zelf ook wel dat je er totaal naast zit.
Als je kijkt naar wat genocide is dan pleegt Israel zonder enige twijfel genocide. Ze zijn doelbewust bezig om een heel gebied systematisch te bezetten en uit te moorden. En gebruiken daar tactieken voor die iedereen raakt.
En kom niet met niet relevante zaken aan als wat Hamas wil. Hamas is pas ver na alle ellende door Israel ontstaan. Niemand ontkent dat Hamas slechte dingen wil en terroristisch is, dus dat die uit haat voor alles wat Israel doet zo groot geworden is is toch echt het probleem van Israel (door Israel).
Maar dat Hamas eventueel genocide wil plegen is heel erg, maar dat doen ze niet. Israel echter wel.
Misschien je eens bij de feiten houden ipv genocide te gaan verdedigen.
Ga anders even die kant op.
Naama Levy is dat meisje dat onder het bloed uit die jeep gehaald werd. Ongelooflijk dat die er nog is eigenlijkquote:Hamas laat zaterdag vier vrouwelijke gegijzelden vrij. Het gaat om Karina Ariev, Daniella Gilboa, Naama Levy en Liri Albag.
https://nos.nl/artikel/25(...)die-morgen-vrijkomenquote:Volgens The Times of Israel lijkt de keuze die Hamas heeft gemaakt in strijd met de bestandsafspraken. Hamas zou eerst vrouwelijke burgers moeten laten gaan, gevolgd door vrouwelijke militairen en daarna ouderen en gijzelaars die ernstig ziek zijn.
quote:Volgens dezelfde krant heeft de Israëlische regering woensdag van Hamas geëist dat Arbel Yahud bij de groep moet zitten die morgen vrijkomt. Zij is een burger uit kibboets Nir Oz. Ze zou niet door Hamas, maar door terreurgroep Islamitische Jihad worden vastgehouden. Nu zij niet bij de vier zit, beraadt de regering zich op de vraag hoe te reageren, suggereert de krant.
En dan kijkenquote:Op vrijdag 24 januari 2025 19:11 schreef 3rr0r het volgende:
Verrassend, Hamas begint te klooien met de afspraken. Er komen opeens 4 vrouwelijke militairen vrij terwijl was afgesproken dat eerst de vrouwelijke burgers vrij zouden komen.
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)die-morgen-vrijkomen
Hoewel ook Islamitische Jihad blijkbaar niet meewerkt
[..]
Tsja, voor Hamas kunnen we zeggen 'zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten', alleen het zijn zeker bijzondere uitspraken van de Israëlische leiders.quote:1- Finance Minister Bezalel Smotrich on January 20, 2025, stated that he had received a personal promise from Prime Minister Benjamin Netanyahu to resume aggression on Gaza after the first phase of the agreement, considering the ceasefire to be merely a temporary stage, to be followed by a new war to eliminate Hamas.
2- Prime Minister Benjamin Netanyahu on January 18, 2025, indicated that the ceasefire agreement is temporary, asserting that "israel" would return to fighting "in a new way and with great force" if circumstances necessitate it.
3- Minister Dudi Amsalem on January 22, 2025, claimed that the second phase of the ceasefire agreement would not occur, calling for an inevitable return to war.
4- Knesset Member Tally Gotliv on January 22, 2025, demanded the seizure of land in Gaza and the establishment of military bases on it, describing the truce as "unreal."
Inhakende op de poll:quote:Op vrijdag 24 januari 2025 19:17 schreef Tengano het volgende:
[..]
En dan kijkenwat Israel gaat doen. Gewoon uit de tent lokken dus
En als Israel gaat bombarderen dan heeft Israel het bestand geschonden, is Israel weer onbetrouwbaar en gaat Israel dus weer verder met wat ZuH hEt LieFSt DoehN:
GeN0SiEdE!!!1!
En waarom eigenlijk? want wat maakt dat nou helemaal uit wie er komen![]()
En als ze niks doen, laten ze over zich heen lopen.
En natuurlijk gaat dat volk zich er ook weer mee bemoeien, want die willen gewoon die mensen terug, maakt niet uit wie er komt. Dus die gaan weer druk in de andere richting uitoefenen. Hamas verdeelt zo het land dus weer. Bah bah.
En zo speelt Hamas iedere keer het spelletje dat Israel niet in control kan komen.
Lekker hoor
[poll=8380]
Ok, maar dat deradicaliseren kun je dus wel vergeten. Die mensen houden zich momenteel gewoon braaf aan de koran en zij vinden Allah nou eenmaal veel groter dan Trump en het hele westen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 20:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inhakende op de poll:
Israël moet dan samen met de Amerikanen op de grond eens even Hamas gaan uitschakelen. Dat is dan binnen een paar dagen wel gelukt, want zoveel tegenstand op volle kracht gaat men niet lang volhouden. Daarna moet de volledige bevolking jarenlang worden gederadicaliseerd.
En de Bibas kindjes? Waar blijven die?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 19:06 schreef Qarrad het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)kers-vast~a54a75674/
[..]
Naama Levy is dat meisje dat onder het bloed uit die jeep gehaald werd. Ongelooflijk dat die er nog is eigenlijk
Die houden ze nog lang vast want dat zijn pas gijzelaars waar je emoties mee los kunnen trekken en dat brengt hun mss wat extra op nietwaar ? Ze laten nu ook gijzelaars vrij waar ze meer mensen voor terug krijgen immers.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 20:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
En de Bibas kindjes? Waar blijven die?
Volgens Hamas is de familie al in de tweede maand van de oorlog overleden. Hamas liegt veel maar dit verzinnen dient volgens mij geen doelquote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die houden ze nog lang vast want dat zijn pas gijzelaars waar je emoties mee los kunnen trekken en dat brengt hun mss wat extra op nietwaar ? Ze laten nu ook gijzelaars vrij waar ze meer mensen voor terug krijgen immers.
Vuil spel is wat je van hamas mag verwachten.
quote:Israel to UN: Palestinian relief agency UNRWA must leave Jerusalem by Jan. 30
The UN Palestinian relief agency UNRWA must “cease its operations in Jerusalem, and evacuate all premises in which it operates in the city” by Jan. 30, Israel’s UN envoy tells UN Secretary-General Antonio Guterres in a letter.
A law banning UNRWA’s operation on Israeli land and contact with Israeli authorities takes effect on Jan. 30. Israel annexed East Jerusalem in a move not recognized by most of the international community.
Denk dat het feit dat er zoveel huizen plat liggen ligt aan een combinatie van Hamas strijders die daar schuilen en Israel dat woedend minder 'fucks kan geven' om nevenschade.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:53 schreef opgebaarde het volgende:
Vermoeiend hoor dat er geen enkel onderscheid gemaakt kan worden tussen Hamas of burgers. Alles op de grote hoop, even ontmenselijken, dan doen de beelden van bebloede of gedode kleuters en peuters ineens helemaal niks meer met de emotie. Ik zal je maar feliciteren met het behaalde succes, het is gelukt om bijna elke woning in Gaza te slopen met als excuus 'zelfverdediging' door het 'meest morale leger ter wereld'.
Er is zo weinig verschil dat het opvallend is dat we zo te doen hebben met die mensen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:53 schreef opgebaarde het volgende:
Vermoeiend hoor dat er geen enkel onderscheid gemaakt kan worden tussen Hamas of burgers.
Ze hebben het aan zichzelf en alleen aan zichzelf te danken.quote:Alles op de grote hoop, even ontmenselijken, dan doen de beelden van bebloede of gedode kleuters en peuters ineens helemaal niks meer met de emotie. Ik zal je maar feliciteren met het behaalde succes, het is gelukt om bijna elke woning in Gaza te slopen met als excuus 'zelfverdediging' door het 'meest morale leger ter wereld'.
Dat is een begin, maar ze moeten natuurlijk heel Israël en vooral heel Gaza uit.quote:
Watje.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 22:51 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Er is zo weinig verschil dat het opvallend is dat we zo te doen hebben met die mensen.
Het is een vreselijk volk.
[..]
Ze hebben het aan zichzelf en alleen aan zichzelf te danken.
Ik snap hoe het kan dat dit volk sympathie kan opwekken. Dat verdient het niet... dat komt ergens anders door.
Zo'n 1,5 jaar aan genocide laat best een diepe indruk achter kan ik mij voorstellen.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:47 schreef Cuendillar het volgende:
Gaza diep getraumatiseerd: ‘Na de oorlog zorgt zelfs een dichtslaande deur voor extreme paniek’
https://www.ad.nl/buitenl(...)eme-paniek~a1433eca/
Arme Palestijnen
Kunnen nog steeds moeilijk omgaan met de "find out" fase
Maar wat lief dat de Nederlandse media er aandacht aan besteedt
Israël is idd een vreselijk volk.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 22:51 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Er is zo weinig verschil dat het opvallend is dat we zo te doen hebben met die mensen.
[..]
Ik snap hoe het kan dat dit volk sympathie kan opwekken. Dat verdient het niet... dat komt ergens anders door.
De mannen die op 7 oktober beestachtig te keer zijn gegaan zijn ook peuter en kleuter geweest. Ik denk dan dus deze kinderen kunnen iig niet opgroeien tot zulke onmensen. Ik zie ook vaak weinig verschil tussen hamas en het volk. Hamas is het volk, uitzonderingen daargelaten.quote:Op vrijdag 24 januari 2025 21:53 schreef opgebaarde het volgende:
Vermoeiend hoor dat er geen enkel onderscheid gemaakt kan worden tussen Hamas of burgers. Alles op de grote hoop, even ontmenselijken, dan doen de beelden van bebloede of gedode kleuters en peuters ineens helemaal niks meer met de emotie. Ik zal je maar feliciteren met het behaalde succes, het is gelukt om bijna elke woning in Gaza te slopen met als excuus 'zelfverdediging' door het 'meest morale leger ter wereld'.
quote:
Oh, je bent quasi serieus ook nog.quote:Neem een voorbeeld aan howardroark en zeg hardop wat je suggereert. Gedraag je eens als een vent. Ik waardeer eerlijkheid en ik kan wel tegen een directe opmerking maar niet tegen dit soort sneu gedoe
Vreselijk volk? Je windt er echt geen doekjes meer om hé?quote:Op vrijdag 24 januari 2025 22:51 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat je een beetje aan het projecteren bent.quote:Op zaterdag 25 januari 2025 09:59 schreef Nexum het volgende:
[..]
Vreselijk volk? Je windt er echt geen doekjes meer om hé?![]()
Wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je vol met haat zit richting moslims. Zeg het gewoon. Jullie zijn nooit eerlijk tegenover jezelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |