abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216241069
Nederland wil Syriërs op termijn gedwongen laten terugkeren
Nederland wil asielzoekers uit Syrië op termijn gedwongen laten terugkeren. Dat laat het ministerie van Asiel en Migratie weten in antwoord op vragen van RTL Nieuws. Nederland wil andere landen, zoals Duitsland en Oostenrijk, volgen. In Duitsland en Oostenrijk is aangekondigd dat de asielstatus van Syriërs opnieuw wordt beoordeeld. Dat gaat ook in Nederland gebeuren.

Vrijwillig én gedwongen
"Voor alle duidelijkheid: we zullen inzetten op terugkeer", laat het ministerie van asielminister Faber weten. Het ministerie kijkt naar vrijwillige terugkeer. "Syriërs die nu willen vertrekken zullen we, waar mogelijk, helpen terug te keren." Maar ook gedwongen terugkeer is een optie. "Ook zorgen we, net als Duitsland en andere landen, dat zodra gedwongen terugkeer mogelijk is wij hiertoe over gaan."

"Op dit moment is het herbeoordelen en vervolgens intrekken van vergunningen in Nederland nog niet aan de orde", aldus het ministerie. "Herbeoordelen is pas aan de orde wanneer er een voldoende beeld is van de nieuwe situatie."

Op dit moment geldt een 'moratorium'. Er worden geen nieuwe asielaanvragen behandeld, maar afgewezen asielzoekers hoeven ook niet te vertrekken. De afgelopen jaren werden geen Syriërs teruggestuurd, omdat het land niet veilig was en Nederland alle diplomatieke banden met het Assad-regime had verbroken.

Verschillende voorwaarden
Pas als aan verschillende voorwaarden is voldaan, kunnen verblijfsvergunningen van Syriërs opnieuw worden beoordeeld.

Zo moet Syrië - of delen van Syrië – eerst veilig worden verklaard door het ministerie van Buitenlandse Zaken. Dat wordt vastgesteld in een ambtsbericht van Buitenlandse Zaken. Wanneer het eerstvolgende ambtsbericht over Syrië verschijnt, is nog niet duidelijk.

Daarnaast moeten afspraken worden gemaakt met de machthebbers in Syrië, zodat het land ook teruggestuurde migranten accepteert.

Zo reisden de Franse en Duitse ministers van Buitenlandse Zaken onlangs al naar Syrië. Nederland stuurde een speciaal gezant. Diplomaat Gijs Gerlag bezocht het land op 2 en 4 januari. Gerlag sprak ook over 'duurzame stabiliteit', de positie van christenen en Koerden en over 'de terugkeer van vluchtelingen', aldus een schriftelijke verklaring Buitenlandse Zaken.

Of de Nederlandse ambassade in Damascus wordt heropend, is nog niet zeker. "Het is echt te vroeg om daar nu op vooruit te lopen", aldus het ministerie van Asiel en Migratie.

In de Tweede Kamer vinden rechtse coalitiepartijen allemaal dat Syriërs terug moeten, al verschilt de toonhoogte.
PVV-leider Wilders is het felst. Hij twittert al verschillende keren dat hij wil dat 'zoveel mogelijk Syriërs' teruggaan. "Laat ze hun eigen land helpen heropbouwen", aldus Wilders.

"Als het land veilig en stabiel genoeg is, kunnen en moeten Syriërs die tijdelijk asiel is verleend weer terug", zegt NSC-Kamerlid Diederik Boomsma. "Maar of dat zo is, moet feitelijk en zorgvuldig worden vastgesteld op basis van een ambtsbericht."

Ook de VVD laat weten: als het land veilig is, dan moeten mensen terug, maar dat moet eerst worden vastgesteld door Buitenlandse Zaken.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-verblijfsvergunning
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216241176
Prima standpunt. Hoe meer er worden teruggestuurd, hoe beter.

Deze mensen hadden hier immers ook nooit moeten worden toegelaten. Het Westen heeft niet de taak om als NGO voor de rest van de wereld te fungeren. Als mensen in andere delen hun eigen landen kapotmaken is dat iets wat men zelf zien op te lossen. Eventueel kan er (tijdelijk) in een buurland onderdak worden aangevraagd, maar niet twaalf of dertien landen verder.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216241221
Prima plan.

Oorlog voorbij, terug naar Syrië dan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_216241234
Erg bijzonder als je de Nederlandse ambassade dicht zou laten als het land veilig zou zijn
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_216241242
Waarom wordt de uitgifte van het Nederlanderschap ook niet opgeschort? Dat sluwe volk zal nu alles uit de kast trekken om Nederlander te worden, met pseudo-arbeidsovereenkomsten etc.
pi_216241258
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:29 schreef Confetti het volgende:
Waarom wordt de uitgifte van het Nederlanderschap ook niet opgeschort? Dat sluwe volk zal nu alles uit de kast trekken om Nederlander te worden, met pseudo-arbeidsovereenkomsten etc.
Nou.........
quote:
Op dit moment geldt een 'moratorium'. Er worden geen nieuwe asielaanvragen behandeld, maar afgewezen asielzoekers hoeven ook niet te vertrekken. De afgelopen jaren werden geen Syriërs teruggestuurd, omdat het land niet veilig was en Nederland alle diplomatieke banden met het Assad-regime had verbroken.
pi_216241270
quote:
Dat moet sowieso gescheiden worden. Je kunt het Nederlanderschap aanvragen omdat je hier wortel hebt geschoten, dat geldt ook voor mensen die ooit als vluchteling zijn gekomen. Maar als je hier alleen maar bent omdat het in eigen land niet veilig was of er in Zuid Europa te weinig gratis geld was, dan moet je terug.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_216241372
quote:
PVV-leider Wilders is het felst. Hij twittert al verschillende keren dat hij wil dat 'zoveel mogelijk Syriërs' teruggaan. "Laat ze hun eigen land helpen heropbouwen", aldus Wilders.
Wilders wil het eten en drinken en warmte niet delen met anderstaligen, bang dat hij dan op sommige dagen geen rijkgevulde dis meer krijgt.
pi_216241946
wij zullen / wij willen ...

Ok cool. Laat maar weten wanneer ze ooit eens iets voor elkaar gekregen hebben.
"Pools are perfect for holding water"
pi_216241949
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:43 schreef torentje het volgende:

[..]
Wilders wil het eten en drinken en warmte niet delen met anderstaligen, bang dat hij dan op sommige dagen geen rijkgevulde dis meer krijgt.
Caroline heeft vast een extra hardgekookt ei in haar BH over voor Geert.
  Moderator vrijdag 10 januari 2025 @ 16:43:50 #11
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216242002
Nederland wil asielzoekers uit Syrië op termijn gedwongen laten terugkeren. Dat laat het ministerie van Asiel en Migratie weten.

Met Faler aan het roer zal dat wel een enorm succes worden ja.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 10 januari 2025 @ 16:45:28 #12
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216242019
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 16:43 schreef xpompompomx het volgende:
Nederland wil asielzoekers uit Syrië op termijn gedwongen laten terugkeren. Dat laat het ministerie van Asiel en Migratie weten.

Met Faler aan het roer zal dat wel een enorm succes worden ja.
Weer veel geblaat en weinig wol, gelukkig.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216242022
29 wetsvoorstellen van Schoof-1 in voorbereiding, 1 behandeld in debat (begroting onderwijs). Ik ben benieuwd hoeveel er een stemming halen voordat het 1e jaar er op zit.

Tot zo ver de verdiensten van Schoof-1.

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/wetsvoorstellen
  vrijdag 10 januari 2025 @ 16:54:57 #14
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216242113
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:43 schreef torentje het volgende:

[..]
Want Torentje zelf in hoogsteigen persoon zal bv gaarne z'n huis en overige voorzieningen :Y) :9 beschikbaar stellen voor deze groepen. ;)

Overigens hartverwarmend, kan niet anders zeggen! :S___D
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  vrijdag 10 januari 2025 @ 17:08:03 #15
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216242254
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:17 schreef HowardRoark het volgende:
Prima standpunt. Hoe meer er worden teruggestuurd, hoe beter.

Deze mensen hadden hier immers ook nooit moeten worden toegelaten. Het Westen heeft niet de taak om als NGO voor de rest van de wereld te fungeren. Als mensen in andere delen hun eigen landen kapotmaken is dat iets wat men zelf zien op te lossen. Eventueel kan er (tijdelijk) in een buurland onderdak worden aangevraagd, maar niet twaalf of dertien landen verder.
Tijdelijke opvang aan de periferie vind ik nog wel kunnen.

Syrië is wel een moreel dilemma. Nederland had Irak niet politiek en later militair moeten steunen. Dan hadden we dit echt voluit kunnen zeggen.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 17:15:19 #16
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216242331
Perfect! Let's Make Holland Greet Again ^O^
  vrijdag 10 januari 2025 @ 17:20:19 #17
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_216242366
Assad is weg, dus ze kunnen weer terug. Prima, doei. Maar er zal ongetwijfeld weer zo'n flop rechter in de weg gaan liggen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  vrijdag 10 januari 2025 @ 17:31:56 #18
503714 SebbeSwensje
pi_216242506
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:20 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Assad is weg, dus ze kunnen weer terug. Prima, doei. Maar er zal ongetwijfeld weer zo'n flop rechter in de weg gaan liggen.
Voor het eerst (en hopelijk het laatst) dat wij het ergens over eens zijn. Hoe dan ook heeft de Europese commissie al aangegeven dat dit tegen de regels van de EU is.
Appears.
pi_216243073
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 16:54 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Want Torentje zelf in hoogsteigen persoon zal bv gaarne z'n huis en overige voorzieningen :Y) :9 beschikbaar stellen voor deze groepen. ;)

Overigens hartverwarmend, kan niet anders zeggen! :S___D
Ik heb geen heel land om voor mezelf en gasten voedsel op te verbouwen. Hier staat namelijk al het land vol met infrastructuur voor de rijken en hogere inkomens.
Ik heb dus niets aan mijn groene vingers.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 18:26:05 #20
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_216243198
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:18 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik heb geen heel land om voor mezelf en gasten voedsel op te verbouwen. Hier staat namelijk al het land vol met infrastructuur voor de rijken en hogere inkomens.
Ik heb dus niets aan mijn groene vingers.
Wellicht biedt Syrie jou nieuwe kansen?
pi_216243326
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:31 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Voor het eerst (en hopelijk het laatst) dat wij het ergens over eens zijn. Hoe dan ook heeft de Europese commissie al aangegeven dat dit tegen de regels van de EU is.
En toch gaat half Europa binnenkort Syriërs terugsturen.
pi_216243346
Een flink aantal is inmiddels al genaturaliseerd tot Nederlander dus die kun je niet meer uitzetten. Ik verwacht dat Syriërs die willen blijven ook gaan proberen om zich te laten naturaliseren.
pi_216243401
quote:
Pseudo arbeidsovereenkomsten? Hoezo? Het hebben van werk is geen vereiste voor naturalisatie.
pi_216243431
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:39 schreef Jaeger85 het volgende:
Een flink aantal is inmiddels al genaturaliseerd tot Nederlander dus die kun je niet meer uitzetten. Ik verwacht dat Syriërs die willen blijven ook gaan proberen om zich te laten naturaliseren.
Klopt, in 2023 hebben minimaal 44.000 Syriërs een Nederlands paspoort gekregen.
Daarvoor waren er al zo'n 65.000 Syriërs met een Nederlands paspoort.

Dus ik schat ruwweg in dat er minimaal 114.000 van de 145.000 Syriërs in Nederland al genaturaliseerd is.

Het is een heel ruwe schatting, als iemand nauwkeurigere cijfers heeft hoor ik het.
pi_216243502
Ze gaan al vrijwillig
pi_216243730
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Klopt, in 2023 hebben minimaal 44.000 Syriërs een Nederlands paspoort gekregen.
Daarvoor waren er al zo'n 65.000 Syriërs met een Nederlands paspoort.

Dus ik schat ruwweg in dat er minimaal 114.000 van de 145.000 Syriërs in Nederland al genaturaliseerd is.

Het is een heel ruwe schatting, als iemand nauwkeurigere cijfers heeft hoor ik het.
Poeh, dat gaat wel weer heel erg snel zeg. Wat jammer. Die mensen gaat men dus amper meer het land uit kunnen krijgen. Het blijkt dus tevens naturalisatie voor zulke 'gelukszoekers' ook veel te makkelijk gaat hier.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216243806
Gelukkig gaat dit er bij de aanhang in als Gods woord bij een ouderling.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 19:13:05 #28
503714 SebbeSwensje
pi_216243815
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
En toch gaat half Europa binnenkort Syriërs terugsturen.
Ik zie het nog niet zo snel gebeuren.
Appears.
pi_216243844
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:13 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ik zie het nog niet zo snel gebeuren.
Ach, tuurlijk niet. Maar het idee windt ze nogal op.

Feiten of realiteit doen er dan niet meer zo toe.
pi_216244012
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ach, tuurlijk niet. Maar het idee windt ze nogal op.

Feiten of realiteit doen er dan niet meer zo toe.
Wie is 'ze' in deze precies?
pi_216244036
Gaat HTS dan van de terreurlijst af?
pi_216244157
Zijn ze al weg?

Of heeft Faber gewoon 6 maanden uit haar neus (of Carolines BH) lopen vreten?

Hoe is het eigenlijk met die nieuwe asielwetgeving van d'r? Al uitgewerkt?

Of toch allemaal weer keer op keer op keer, loze woorden?
  vrijdag 10 januari 2025 @ 19:33:13 #33
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216244188
Volledig voorstander van terugsturen.

In de praktijk zal het wel weer lastig worden. En ons rechtssysteem kennende zal men wel 30 jaar kunnen doorprocederen. Om aan het eind ook nog een financiele tegemoetkoming toegestopt te krijgen.

Wellicht dat al deze "slecht" nieuws berichten asielzoekers afschrikt om uberhaupt hier te komen.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 19:34:16 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216244200
Op termijn? Die termijn kan dus ook Sint-Juttemis gaan zijn met mevrouw Faber. :')
pi_216244208
Alweer leeg geroep, het wordt wel een farce deze regering.
pi_216244284
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wie is 'ze' in deze precies?
Al die types die staan te kwijlen bij de gedachte.
pi_216244382
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wat zou er eigenlijk mis mee zijn om mensen terug te laten keren? Als Syrië over een tijdje weer "normaal" is zie ik het probleem niet.

Mensen opgevangen ten tijde van oorlog, oorlog voorbij en weer terug.
pi_216244457
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:48 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Wat zou er eigenlijk mis mee zijn om mensen terug te laten keren? Als Syrië over een tijdje weer "normaal" is zie ik het probleem niet.

Mensen opgevangen ten tijde van oorlog, oorlog voorbij en weer terug.
Ik ook niet.

Is ook gewoon het beleid wat we toch al jarenlang hanteren? Veilig thuisland -> statushouders moeten terug?

Lijkt er echter gewoon op dat Schoof-1 weer even daadkrachtig wil lijken, met de nadruk op lijken. Door flink voor te sorteren op de vermeende veiligheid in Syrië, terwijl daar momenteel nog weinig sluitend over te zeggen lijkt.
pi_216244525
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:34 schreef Managarm het volgende:
Alweer leeg geroep, het wordt wel een farce deze regering.
Net zoals de vorige regering, en die daarvoor, etc etc.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 20:01:08 #40
396550 Richestorags
pi_216244536
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:53 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik ook niet.

Is ook gewoon het beleid wat we toch al jarenlang hanteren? Veilig thuisland -> statushouders moeten terug?

Lijkt er echter gewoon op dat Schoof-1 weer even daadkrachtig wil lijken, met de nadruk op lijken. Door flink voor te sorteren op de vermeende veiligheid in Syrië, terwijl daar momenteel nog weinig sluitend over te zeggen lijkt.
Sinds wanneer hanteren we dat beleid dan?
pi_216244618
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Sinds wanneer hanteren we dat beleid dan?
Nooit volgens mij, na 5 jaar krijg je een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd dus... tsja.

Misschien dat je wat kunt afdwingen voor de mensen die hier nog geen 5 jaar zijn.
pi_216245082
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Met 'kwijlen' heeft het weinig te maken. Het zou simpelweg uitstekend beleid zijn om deze gelukszoekers, die in de meeste gevallen hier helemaal niets te zoeken hadden, terug te sturen naar hun eigen land.

Ik denk dat het een interessanter vraagstuk is waarom sommige mensen dit plan afschieten, waarom zijn er mensen die graag grote groepen Syriërs hier houden (en er misschien ook nog graag meer hier zouden willen onthalen)?
pi_216245130
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:08 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Nooit volgens mij, na 5 jaar krijg je een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd dus... tsja.

Misschien dat je wat kunt afdwingen voor de mensen die hier nog geen 5 jaar zijn.
En dan zijn ze geen statushouders meer.

Statushouders terugsturen wanneer de reden voor het asiel verdwenen is, is volgens mij al jaar en dag beleid.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 20:50:48 #44
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216245290
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:20 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Assad weg is misschien niet zo'n goed idee. Er is nu letterlijk een voorheen IS strijder aan de macht.

Alhoewel volgens de docu van Danny Ghosen was Assad ook geen lieverdje. Mensen die werden opgepakt waarvan de organen werden uitgesneden en verkocht, in een cel van nog geen vierkante meter zaten of werden vermoord.

Anyway het kabinet bruin zal het niet uitmaken. Christelijk en op de vlucht voor IS? Terug naar Syrie! Als Omtzigt ballen heeft en zijn geloofsgenoten echt lief hebt trekt hij de stekker er vandaag nog uit.

Uit de docu van Danny bleek dat de voorheen IS strijders het niet het beste voor hebben met de christenen in het land. Maar dat zal Faber en de aanhang van Wilders niet deren.
pi_216245354
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:50 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Assad weg is misschien niet zo'n goed idee. Er is nu letterlijk een voorheen IS strijder aan de macht.

Alhoewel volgens de docu van Danny Ghosen was Assad ook geen lieverdje. Mensen die werden opgepakt waarvan de organen werden uitgesneden en verkocht, in een cel van nog geen vierkante meter zaten of werden vermoord.

Anyway het kabinet bruin zal het niet uitmaken. Christelijk en op de vlucht voor IS? Terug naar Syrie! Als Omtzigt ballen heeft en zijn geloofsgenoten echt lief hebt trekt hij de stekker er vandaag nog uit.

Uit de docu van Danny bleek dat de voorheen IS strijders het niet het beste voor hebben met de christenen in het land. Maar dat zal Faber en de aanhang van Wilders niet deren.
Dat zijn die Joods-Christelijk-humanistische waarden he
  vrijdag 10 januari 2025 @ 21:03:56 #46
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216245515
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:54 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat zijn die Joods-Christelijk-humanistische waarden he
Bekijk deze YouTube-video
pi_216246549
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Met 'kwijlen' heeft het weinig te maken. Het zou simpelweg uitstekend beleid zijn om deze gelukszoekers, die in de meeste gevallen hier helemaal niets te zoeken hadden, terug te sturen naar hun eigen land.

Ik denk dat het een interessanter vraagstuk is waarom sommige mensen dit plan afschieten, waarom zijn er mensen die graag grote groepen Syriërs hier houden (en er misschien ook nog graag meer hier zouden willen onthalen)?
Uitstekend beleid zelfs :D. Op dit moment is het vooral als een ware Don Quichot strijden tegen de windmolens. Het is er vooralsnog vooral gewoon een grote bende.
pi_216246595
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:41 schreef probeer het volgende:

[..]
En dan zijn ze geen statushouders meer.

Statushouders terugsturen wanneer de reden voor het asiel verdwenen is, is volgens mij al jaar en dag beleid.
Ik kan er geen cijfers over vinden, maar volgens mij stranden die uitzettingen op de bekende "kan niet", geworteld, land van herkomst neemt ze niet terug etc of ze verdwijnen in de illegaliteit.
pi_216248158
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 21:59 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik kan er geen cijfers over vinden, maar volgens mij stranden die uitzettingen op de bekende "kan niet", geworteld, land van herkomst neemt ze niet terug etc of ze verdwijnen in de illegaliteit.
https://www.dienstterugkeerenvertrek.nl/over-dtv/cijfers

https://www.rijksoverheid(...)rs-asiel-en-migratie
pi_216248247
Prima voornemen. Maar eerst zien dan geloven.
pi_216248331
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 00:07 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ik heb nog nooit PVV gestemd, tot voor kort altijd SP. Maar jij bent inderdaad precies 1 van die figuren die zich aangesproken mag voelen. Doet pijn hè met de neus op de feiten gedrukt worden. :')
De rechts-radicale SP-er. Die kunnen we (ja, we, mijn lidmaatschap stamt uit 2006) missen als kiespijn.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 00:16:46 #52
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_216248348
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 00:14 schreef probeer het volgende:

[..]
De rechts-radicale SP-er. Die kunnen we (ja, we, mijn lidmaatschap stamt uit 2006) missen als kiespijn.
Dat de SP met figuren als jou diep gezonken is kan ik me wel voorstellen ja.
pi_216248360
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 00:16 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Dat de SP met figuren als jou diep gezonken is kan ik me wel voorstellen ja.
Brrr, snel, vluchten voor de enge Syriërs die je land en leven komen vernietigen! Socialist en humanist die je bent.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 00:21:06 #54
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_216248376
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 00:11 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat stelt niemand hier. We zeggen alleen maar dat 1) er nog helemaal geen ene fuck gedaan of veranderd is tov eerder uitzetbeleid. Want Faber doet al een half jaar niets. 2) Veilig? Lees het artikel eens zou ik zeggen. Dat is nog helemaal niet vastgesteld. Dat dient BuZa te doen.
[..]
Weer een achterlijke stropop.
[..]
Het zou me verbazen als je ooit een humanist gesproken hebt. Ooit bij een HV bijeenkomst geweest? Human wel eens aan staan? Zegt de naam van Praag je überhaupt iets? We hebben in Nederland zelfs een universiteit voor humanistiek, waar je ook vast nog nooit binnen geweest bent, laat staan een studie gevolgd.
[..]
Nog een achterlijke stropop. Niemand stelt dat.
[..]
Niemand is hier blij. We reageren schamperend op de loze 'wij zullen' woorden van Schoof-1.
[..]
Ok, zal ik doen. Het valt te hopen dat die enge islamisten jou dan eerst komen halen.
Er is inderdaad geen fuck veranderd omdat uitzettingen van alle kanten tegengewerkt worden. Vanuit de asieladvocatuur, vanuit Europa, vanuit vluchtelingenwerk (en ja ik heb zelf als vrijwilliger bij vluchtelingenwerk gewerkt ik weet hoe het daar aan toe gaat). En uit alles blijkt dat jij je daarover verkneukeld. Maar prima joh. Laat het maar lekker gebeuren dat onze vrijheden van alle kanten bedreigd worden. Ik hoop dat je ooit nog een keer wakker wordt maar ik vrees het ergste.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 00:22:25 #55
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_216248382
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 00:18 schreef probeer het volgende:

[..]
Brrr, snel, vluchten voor de enge Syriërs die je land en leven komen vernietigen! Socialist en humanist die je bent.
Lekker blijven bagatelliseren joh. Dan komt het wel goed. :')
pi_216248408
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 00:21 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Er is inderdaad geen fuck veranderd omdat uitzettingen van alle kanten tegengewerkt worden. Vanuit de asieladvocatuur, vanuit Europa, vanuit vluchtelingenwerk
Er is nog niets veranderd omdat onze 'minister tegen asiel' nog geen enkel document aan de TK voorgelegd heeft. Nog niets heeft bewerkstelligd in de EU. Een half jaar lang, niks nada noppes. Maar sure, dat onvermogen is allemaal de schuld van een ander. Nul stemmingen over welk Schoof-1 wetsvoorstel dan ook.

quote:
(en ja ik heb zelf als vrijwilliger bij vluchtelingenwerk gewerkt ik weet hoe het daar aan toe gaat).
Geloof ik helemaal niets van.

quote:
En uit alles blijkt dat jij je daarover verkneukeld. Maar prima joh. Laat het maar lekker gebeuren dat onze vrijheden van alle kanten bedreigd worden. Ik hoop dat je ooit nog een keer wakker wordt maar ik vrees het ergste.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:53 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik ook niet.

Raar, ik geef hier toch duidelijk aan dat ik er geen enkel probleem mee heb om statushouders terug te sturen wanneer de reden voor hun asiel vervallen is.

Wat ook al jarenlang gebeurt.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 11-01-2025 00:34:33 ]
pi_216248412
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 00:22 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Lekker blijven bagatelliseren joh. Dan komt het wel goed. :')
Lekker racistisch angst blijven zaaien.
pi_216251263
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 21:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Uitstekend beleid zelfs :D. Op dit moment is het vooral als een ware Don Quichot strijden tegen de windmolens. Het is er vooralsnog vooral gewoon een grote bende.
Inderdaad, uitstekend beleid. Vind je niet dan?

En van het tweede is natuurlijk geen sprake, Europa is letterlijk overspoelt met migranten vanuit Syrië. We kunnen ons immers allemaal nog de beelden voor de geest halen van pakweg tien jaar geleden van enorme grote groepen Syriërs op de Europese wegen en vooral treinstations, allemaal onderweg naar het Westen.

Alleen landen als Hongarije en Polen zijn slim genoeg geweest deze mensen er allemaal uit te trappen of tegen te houden. Er was op dat moment sprake van een ware massainflux van kansarme gelukszoekers.
pi_216251638
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 10:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad, uitstekend beleid. Vind je niet dan?
Nee, het is op dit moment immers gewoon nog steeds een grote teringzooi in Syrië. Dan zijn gedwongen uitzettingen op korte termijn (daar ging de discussie immers over) een leuke wensdroom en “uitstekend beleid” voor de Don Quichots van deze wereld.
Voor mensen die iets minder verblind zijn door buitenlandershaat, ligt dat toch iets genuanceerder…

quote:
En van het tweede is natuurlijk geen sprake, Europa is letterlijk overspoelt met migranten vanuit Syrië. We kunnen ons immers allemaal nog de beelden voor de geest halen van pakweg tien jaar geleden van enorme grote groepen Syriërs op de Europese wegen en vooral treinstations, allemaal onderweg naar het Westen.

Alleen landen als Hongarije en Polen zijn slim genoeg geweest deze mensen er allemaal uit te trappen of tegen te houden. Er was op dat moment sprake van een ware massainflux van kansarme gelukszoekers.
Met gelukszoekers bedoel je oorlogsvluchtelingen? Of is dat weer een andere groep.

En dat jij Orban en zijn beleid een topper vindt, zal verder ook niemand verbazen.
pi_216251860
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 10:42 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nee, het is op dit moment immers gewoon nog steeds een grote teringzooi in Syrië. Dan zijn gedwongen uitzettingen op korte termijn (daar ging de discussie immers over) een leuke wensdroom en “uitstekend beleid” voor de Don Quichots van deze wereld.
Voor mensen die iets minder verblind zijn door buitenlandershaat, ligt dat toch iets genuanceerder…
Dat kan, Syriërs hebben immers ook zelf van hun eigen land een puinhoop gemaakt. Maar dat is verder niet het probleem van het Westen. Syriërs zijn namelijk niet de verantwoordelijkheid van het Westen. Die mensen hebben hun eigen land en hebben hier verder niets te zoeken. Met 'buitenlandershaat' heeft dat verder ook niets te maken.
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 10:42 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Met gelukszoekers bedoel je oorlogsvluchtelingen? Of is dat weer een andere groep.
Nee, ik bedoel gelukzoekers.

Als mensen vluchten voor een oorlog in een ander land komen, is men daar veilig. Op dat moment is hetgeen waarvoor men vlucht (de oorlog) geen acuut gevaar meer en is men dus zoals gezegd veilig.

Als mensen dan tóch besluiten om door te reizen en meerdere landen te doorkruisen naar een gewenste bestemming heeft dat weinig meer met vluchten te maken maar met het proberen de best mogelijke bestemming uit te zoeken waar men het meest kan graaien uit de verzorgingsstaat.

En als dat niet lukt om het ergens anders weer te gaan proberen, het liefst ook in een land met veel welvaart. Dat is dus een zoektocht naar geluk, of ook wel 'asylum shopping' genoemd. Zelfs de EU heeft dit erkend en ook beleid geïmplementeerd om dit tegen te gaan.

Wat we in 2014 en 2015 zagen, waren hele grote groepen Syriërs die via landen als Turkije, Griekenland, Servië, Roemenië, Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland ergens in West-Europa hun handje wilde komen ophouden. Dat zou nooit de bedoeling moeten zijn.
pi_216251898
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 10:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Als mensen vluchten voor een oorlog in een ander land komen, is men daar veilig. Op dat moment is hetgeen waarvoor men vlucht (de oorlog) geen acuut gevaar meer en is men dus zoals gezegd veilig.

Als mensen dan tóch besluiten om door te reizen en meerdere landen te doorkruisen naar een gewenste bestemming heeft dat weinig meer met vluchten te maken maar met het proberen de best mogelijke bestemming uit te zoeken waar men het meest kan graaien uit de verzorgingsstaat.

En als dat niet lukt om het ergens anders weer te gaan proberen, het liefst ook in een land met veel welvaart. Dat is dus een zoektocht naar geluk, of ook wel 'asylum shopping' genoemd. Zelfs de EU heeft dit erkend en ook beleid geïmplementeerd om dit tegen te gaan.

Wat we in 2014 en 2015 zagen, waren hele grote groepen Syriërs die via landen als Turkije, Griekenland, Servië, Roemenië, Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland ergens in West-Europa hun handje wilde komen ophouden. Dat zou nooit de bedoeling moeten zijn.
En nu ga je maar gewoon je eigen definities verzinnen?

Syrische statushouders hebben een status als vluchteling. Dat erkent zelfs Schoof-1.

En, zoals het artikel gewoon stelt, wat ook al sinds jaar en dag de praktijk is, pas als BuZa Syrië als veilig bestempelt, kunnen die statussen ingetrokken worden en wordt er een terugkeerbeleid gehanteerd.

En zelfs dan moeten de nieuwe machtshebbers in Syrië ook meewerken. Nogmaals, zo gaat het al jaren. Ongeacht wat alle 'zet ze gewoon de grens over' mensen graag schreeuwen.

En fuck .. HR, je bent slim genoeg om te weten dat dat laatste niet zomaar kan. Dat andere landen dat niet zomaar accepteren of laten gebeuren.

[ Bericht 17% gewijzigd door probeer op 11-01-2025 11:09:46 ]
pi_216251928
Dit kabinet moet zichzelf terugsturen
pi_216251930
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 10:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat kan, Syriërs hebben immers ook zelf van hun eigen land een puinhoop gemaakt. Maar dat is verder niet het probleem van het Westen. Syriërs zijn namelijk niet de verantwoordelijkheid van het Westen. Die mensen hebben hun eigen land en hebben hier verder niets te zoeken. Met 'buitenlandershaat' heeft dat verder ook niets te maken.
[..]

Ok, als je er zo extremistisch in zit, dan heeft verdere “discussie” weinig nut.
pi_216251986
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ok, als je er zo extremistisch in zit, dan heeft verdere “discussie” weinig nut.
Wat verwacht je van iemand die jaren VVD stemt en bij de laatste verkiezingen BBB heeft gestemd
pi_216252009
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:09 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Wat verwacht je van iemand die jaren VVD stemt en bij de laatste verkiezingen BBB heeft gestemd
Ah, ja, de 'laten we de boeren helpen door onze kop in het zand te steken en niets te doen' partij. Mjah, dat gaat ook echt fan-tas-tisch aflopen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)we-dat-niet-a4879211
  zaterdag 11 januari 2025 @ 11:16:20 #66
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216252068
Vreemd dat terwijl het nergens over ras gaat, bepaalde lieden er toch weer een 'racisten- en buitenlanderhaat'-verhaal van willen maken. Tip: stop daar eens mee. Het is goedkoop en vermoeiend.

Affijn... er staat een doodenge salafist aan het hoofd van een nieuw Syrië... Dat land lijkt me allesbehalve veilig, al helemaal voor mensen die al niet aan de 'standaard' voldeden nog onder Assad. Een ex-IS'er aan het roer is geen verbetering. Dus eerst maar eens afwachten wat voor beleid in Syrië gevoerd gaat worden. Ik zie het persoonlijk donker in, vooral voor Syrische christenen, vrouwen en homo's.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216252160
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vreemd dat terwijl het nergens over ras gaat, bepaalde lieden er toch weer een 'racisten- en buitenlanderhaat'-verhaal van willen maken. Tip: stop daar eens mee. Het is goedkoop en vermoeiend.

Affijn... er staat een doodenge salafist aan het hoofd van een nieuw Syrië... Dat land lijkt me allesbehalve veilig, al helemaal voor mensen die al niet aan de 'standaard' voldeden nog onder Assad. Een ex-IS'er aan het roer is geen verbetering. Dus eerst maar eens afwachten wat voor beleid in Syrië gevoerd gaat worden. Ik zie het persoonlijk donker in, vooral voor Syrische christenen, vrouwen en homo's.
Er is op zich ook prima gemodereerd. Gisteren stond het vol off-topic geneuzel. Complimenten aan de moderatie
pi_216252195
quote:

Hier kan een uitzondering voor worden gemaakt.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 11:24:45 #69
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216252247
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hier kan een uitzondering voor worden gemaakt.
vrouwen ook; lijkt me een hel onder IS zijn geweest
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216252254
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Probeer eens te onderbouwen welke definitie ik zou verzinnen? Ik geef aan hoe Syriërs in West-Europa terecht zijn gekomen en dat dit niet meer te maken heeft met een zoektocht naar veiligheid. Men was immers als veilig toen men Syrië had verlaten en in het eerste beste buurland was gearriveerd.
Dat Syriërs gelukszoekers zijn. De Nederlandse staat erkent ze als statushouders, met als reden onveiligheid in het thuisland.

quote:
Ten tweede vind ik dat die vermeende inschattingen van veiligheid wel eens mogen worden heroverwogen, Nederland is trouwens ook niet het enige land, ook in Duitsland is men aan het kijken of Syriërs kunnen worden teruggestuurd.
Die inschatting van veiligheid wordt continue overwogen.

quote:
Het blijft geen logische gang van zaken dat men die duizenden kilometers afleggen en talloze veilige landen doorkruisen, hier als vermeende vluchteling hun handje komen ophouden.
Ze zijn oorlogsvluchteling. Hoe graag jij er ook van probeert te maken dat ze dat niet zijn.
Net zoals de Oekraïners in Nederland oorlogsvluchtelingen zijn, terwijl ze meerdere veilige landen doorkruist zijn.
pi_216252295
quote:
https://wetten.overheid.nl/BWBV0002911/1972-01-09#VertalingNL

We erkennen discriminatie op basis van etniciteit ook gewoon als racisme. Al geruime tijd.
pi_216252310
Wanneer gaan die Oekraïners terug.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 11:29:16 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216252321
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:27 schreef probeer het volgende:

[..]
https://wetten.overheid.nl/BWBV0002911/1972-01-09#VertalingNL

We erkennen discriminatie op basis van etniciteit ook gewoon als racisme. Al geruime tijd.
Maar ook daar gaat het niet om.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216252369
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Maar ook daar gaat het niet om.
OK Etto, dat velen alle Syriers het land uit willen heeft heus niets met hun etniciteit te maken. Ik heb echt nog nooit het argument voorbij horen komen dat 'die buitenlanders' op basis van hun sociaal-culturele identiteit niets in Nederland te zoeken hebben.

Kom op zeg.
pi_216252381
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:26 schreef kibo het volgende:

[..]
Wellicht biedt Syrie jou nieuwe kansen?
Dat land heeft toch een streng regime? Volgens mij krijgt een anderstalige zonder leger daar geen kans om iets op te bouwen.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 11:35:52 #76
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216252406
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:33 schreef probeer het volgende:

[..]
OK Etto, dat velen alle Syriers het land uit willen heeft heus niets met hun etniciteit te maken. Ik heb echt nog nooit het argument voorbij horen komen dat 'die buitenlanders' op basis van hun sociaal-culturele identiteit niets in Nederland te zoeken hebben.

Kom op zeg.
Nee, mensen hebben vooral moeite met zwaar conservatieve religieuze opvattingen.

Dat hebben mensen ook wanneer het SGP'ers betreft. Kritiek daarop is echter wat makkelijker, kennelijk

Dat bepaald volk echt niet meer in staat is dat los te zien van huidskleur, etniciteit en ras is buitengewoon schrijnend. En, zoals ik al zei, goedkoop. Label het gewoon weer racisme en buitenlanderhaat wanneer iemand stelt weinig zin te hebben in een toename van gedachtegoed dat we hier eindelijk uitgebannen hadden, ook al heeft het geen rothol met kleur of ras van doen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216252456
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, mensen hebben vooral moeite met zwaar conservatieve religieuze opvattingen.
Dikke prima.

Maar dat doe je dus niet door a priori alle Syriers als ongewenst te verklaren.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 11:39:52 #78
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_216252460
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:39 schreef probeer het volgende:

[..]
Dikke prima.

Maar dat doe je dus niet door a priori alle Syriers als ongewenst te verklaren.
En zelfs dat doet Howard niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_216252477
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En zelfs dat doet Howard niet.
Howard is in dat aspect inderdaad genuanceerder dan een groot stel anderen hier.

De gemiddelde FoK!-PVV-er zal het verschil tussen bv soennieten en sjiieten hun reet roesten. Laat staan dat ze de soennieten onder weten te verdelen in de gebruikelijke 4 substromingen, of weten tot welke van die 4 de salafisten behoren.

Dat onderscheid / die nuance boeit ze allemaal geen ene fuck. Islam is slecht. Overwegend islamitische landen zijn slecht.

Alsof je (imo terecht) een afkeer hebt van de LDS, en dan maar alle christenen op één hoop pleurt. Streng orthodoxe christenen afwijzen, en daar de protestanten op aankijken. Niets moeten hebben van charedische Joden, en daar dan ook maar de liberale joden bij indelen.

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 11-01-2025 11:58:34 ]
  zaterdag 11 januari 2025 @ 11:46:27 #80
3542 Gia
User under construction
pi_216252567
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:51 schreef Vvdjemoeder het volgende:
Ze gaan al vrijwillig
Dit. Er zullen er nu al zijn die graag terug willen en als het straks een goed en veilig land wordt, zullen er meerdere terugkeren. Het blijft toch hun thuisland. Vraag me alleen af hoe dat werkt als je genaturaliseerd bent en dus twee nationaliteiten hebt en teruggaat. Houd je dan voor altijd het recht om je weer in Nederland te vestigen?

Misschien moet men daar een wet voor ontwerpen dat iemand met twee nationaliteiten die terug verhuist naar het land van herkomst, het Nederlanderschap kwijtraakt.
pi_216252735
Nou, dan komen er ieder geval weer wat huizen vrij :')
pi_216253594
Zal aan de omstandigheden liggen. 'Op termijn' is nogal een vage term en dat lijkt me juist prima. Ik zie best wat voorvallen in Syrië waar ik me zorgen over maak, de meeste ontwikkelingen die ik heb gezien vind ik echter vooral positief. Als het duidelijk is dat het de betere kant op gaat met Syrië kan een aanzienlijk deel van de vluchtelingen best terug.
Incelfrikandel
pi_216253597
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 13:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:
'Op termijn' is nogal een vage term en dat lijkt me juist prima. Ik zie best wat voorvallen in Syrië waar ik me zorgen over maak, de meeste ontwikkelingen die ik heb gezien vind ik echter vooral positief. Als het duidelijk is dat het de betere kant op gaat met Syrië kan een aanzienlijk deel van de vluchtelingen best terug.
Welke ontwikkelingen?
pi_216253708
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 13:04 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Welke ontwikkelingen?
Een maand zonder Assad in Syrië

Prioriteit nieuwe Syrische bewind ligt bij Golfstaten: ‘Gunstig voor het Westen’

Jonge Syrische vrouwen zijn hoopvol: ‘Wij zijn niet bang voor deze regering, want niets is erger dan Assad’

Rebellen van HTS in Homs: ‘Dit keer waren we voorbereid. We zijn klaar voor bestuur’

Samengevat ziet men nu grotere politieke vrijheden en lijken de persoonlijke vrijheden overeind te blijven. Maar er zijn wel wraakacties aan de gang en er zijn grote zorgen of HTS zich wel hun mooie praatjes gaan houden.
Incelfrikandel
pi_216253741
Stop gewoon de massamigratie.
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
pi_216253752
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 16:38 schreef probeer het volgende:
wij zullen / wij willen ...

Ok cool. Laat maar weten wanneer ze ooit eens iets voor elkaar gekregen hebben.
Dit, gaat helemaal niks van terecht komen. Sowieso duurt het allemaal veel te lang.
pi_216254422
Het mag niet van Brussel :{w

twitter
pi_216254448
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 14:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[ x ]
Als Duitsland bepaalt dat Syriërs uitgezet moeten worden dan gaat dat gewoon gebeuren.

Grenscontroles mochten zogenaamd ook niet totdat Duitsland het gewoon deed.
pi_216254501
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 14:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[ x ]
Hoe komen dat soort EU regels eigenlijk tot stand? Wie stelt ze op en keurt ze goed? Wie vond het een goed idee om zichzelf zo klem te zetten? Je kunt toch gewoon alle opties open houden ipv alleen vrijwillig?

Is dat het Europees parlement?
  zaterdag 11 januari 2025 @ 14:33:50 #90
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_216254581
quote:

Die hele regio is en blijft een enorme shithole.
pi_216254701
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 00:26 schreef probeer het volgende:

[..]
Lekker racistisch angst blijven zaaien.
Ah, hebben we hem weer als de argumenten op zijn.

:')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_216254726
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 13:15 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Een maand zonder Assad in Syrië

Prioriteit nieuwe Syrische bewind ligt bij Golfstaten: ‘Gunstig voor het Westen’

Jonge Syrische vrouwen zijn hoopvol: ‘Wij zijn niet bang voor deze regering, want niets is erger dan Assad’

Rebellen van HTS in Homs: ‘Dit keer waren we voorbereid. We zijn klaar voor bestuur’

Samengevat ziet men nu grotere politieke vrijheden en lijken de persoonlijke vrijheden overeind te blijven. Maar er zijn wel wraakacties aan de gang en er zijn grote zorgen of HTS zich wel hun mooie praatjes gaan houden.
Je laat je leiden door Westerse media? Nog steeds? 🫠

Dan snap ik je verhaal.
pi_216254731
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 14:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ah, hebben we hem weer als de argumenten op zijn.

:')
Hij slaat de spijker vaak wel op zn kop.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 15:01:56 #94
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_216254912
Syrië is niet veilig.

Daar komt bij dat veel Syriërs hier nu geaard zijn, en hun steentje bijdragen. Dat uitzetten deugt voor geen meter.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_216255236
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 15:01 schreef Harvest89 het volgende:
Syrië is niet veilig.

Daar komt bij dat veel Syriërs hier nu geaard zijn, en hun steentje bijdragen. Dat uitzetten deugt voor geen meter.
Syrië is weer veilig. Vandaar dat er al tienduizenden Syriërs teruggekeerd zijn.
pi_216255328
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 15:02 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Overal maar dom reactief tegenaan schoppen omdat iets je politieke kleur niet heeft.
Iets wat de user waar je op reageert ook doet, of zie je het dan niet?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_216255361
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 14:47 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Hij slaat de spijker vaak wel op zn kop.
Door de racistenkaart te trekken?

Meh.
1947-2016
pi_216255365
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 14:48 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Kalm, gozer. Je spuwt onzin.
Argumenten?
1947-2016
pi_216255599
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 11:57 schreef Fietsenrek het volgende:
Nou, dan komen er ieder geval weer wat huizen vrij :')
Er zouden voldoende huizen zijn als men de linkse partijen geholpen had, dan zou ieder mens evenveel woonruimte en evenveel koopkracht hebben.
pi_216255618
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 15:53 schreef torentje het volgende:

[..]
Er zouden voldoende huizen zijn als men de linkse partijen geholpen had, dan zou ieder mens evenveel woonruimte en evenveel koopkracht hebben.
Wat een puinhoop zou Nederland (of wat er dan van overgebleven was) dan zijn zeg. Tegen een instroom van ruim 50.000 per jaar is niet op te bouwen, laat staan als die instroom onder links bewind vermenigvuldigd wordt dankzij een ruimhartiger beleid en simpele consequenties.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 15:58:57 #101
319979 Fok-it
All is well
pi_216255657
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 15:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Wat een puinhoop zou Nederland (of wat er dan van overgebleven was) dan zijn zeg. Tegen een instroom van ruim 50.000 per jaar is niet op te bouwen, laat staan als die instroom onder links bewind vermenigvuldigd wordt dankzij een ruimhartiger beleid en simpele consequenties.
Er is al 15 jaar geen links bewind geweest schatje. Snap je nog steeds het verschil niet?
pi_216255921
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 15:58 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Er is al 15 jaar geen links bewind geweest schatje. Snap je nog steeds het verschil niet?
Hij praat toch niet over het vorige kabinet? Hij doelt op het feit dat als linkse partijen aan de macht komen (Timmermans met ze kliek bijvoorbeeld), dat het dan een helemaal een zooitje wordt.
pi_216255932
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 15:58 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat weet ik ook wel, ik geef nergens de schuld aan links. Ik stel alleen dat onder progressief links het allemaal nog veel erger zal worden. Lees die verschrikkelijke verkiezingsprogramma's maar eens na en wat voor gevolgen het allemaal zou hebben voor de samenleving. Hogere prijzen, hogere belastingen, meer klimaatonzin, meer regels/gedram, meer asielzoekers, meer inwoners en een drukker Nederland en ga zo maar door.
pi_216256007
quote:

[..]
Amsterdam is daar een goede indicator voor. Die waanzin maar dan op landelijk niveau.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 16:29:07 #105
319979 Fok-it
All is well
pi_216256070
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 16:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Dat weet ik ook wel, ik geef nergens de schuld aan links. Ik stel alleen dat onder progressief links het allemaal nog veel erger zal worden. Lees die verschrikkelijke verkiezingsprogramma's maar eens na en wat voor gevolgen het allemaal zou hebben voor de samenleving. Hogere prijzen, hogere belastingen, meer klimaatonzin, meer regels/gedram, meer asielzoekers, meer inwoners en een drukker Nederland en ga zo maar door.
Nou over klimaat in de verkiezingsprogramma's kun je discussiëren maar volgens mij heeft geen enkele partij in hun programma staan dat ze meer asielzoekers als doel hebben. Ze hanteren alleen een andere immigratie-aanpak
pi_216256084
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 16:29 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nou over klimaat in de verkiezingsprogramma's kun je discussiëren maar volgens mij heeft geen enkele partij in hun programma staan dat ze meer asielzoekers als doel hebben. Ze hanteren alleen een andere immigratie-aanpak
Jij bent niet in staat gevolgen in te zien van voorgesteld beleid?
  zaterdag 11 januari 2025 @ 16:31:58 #107
319979 Fok-it
All is well
pi_216256098
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 16:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Jij bent niet in staat gevolgen in te zien van voorgesteld beleid?
Naar mijn weten hebben alle partijen nu inmiddels wel aangegeven dat de huidige aanpak niet werkt. Dus het terugdringen van asielzoekers is gewoon een gemeenschappelijk streven.
pi_216256127
Goed gedaan dit rechtse kabinet. Al die economische vluchtelingen het land uit! Nu zouden al onze problemen over zijn. Nederland voor de Nederlanders!
Groot fan van User Wotte
  zaterdag 11 januari 2025 @ 16:37:03 #109
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_216256142
quote:

Het westen heeft Al-Jolani salonfähig gemaakt, het is verder niet ons pakkie an meer. Ik had ook liever gezien dat Assad stand gehouden had.
pi_216256143
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 15:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Door de racistenkaart te trekken?

Meh.
Syriërs a priori wegzetten als "mensen met achterlijke middeleeuwse denkbeelden, [met, red.] giftig gedachtengoed" is discriminatie op basis van afkomst; racisme dus.

Is allemaal niet zo moeilijk, behalve blijkbaar voor jou en een zooi andere rechts-radicaaltjes hier.

:W ^p^
pi_216256148
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 16:31 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Naar mijn weten hebben alle partijen nu inmiddels wel aangegeven dat de huidige aanpak niet werkt. Dus het terugdringen van asielzoekers is gewoon een gemeenschappelijk streven.
quote:
Menswaardige en eerlijke opvang

De asielopvang in Europa is vastgelopen, met alle gevolgen van dien. Wij vergroten de capaciteit, versnellen de procedures en verbeteren de spreiding over Nederland en Europa. Dat betekent ook dat mensen die geen asiel krijgen, écht terugkeren.

4
Veilige routes verbeteren

Mensen wagen niet zomaar de levensgevaarlijke oversteek naar Europa. Ze kunnen niet anders. In plaats van pushbacks bieden we vluchtelingen een humane en rechtvaardige manier om in Europa asiel aan te vragen.

5
Geen schending mensenrechten

We respecteren altijd de mensenrechten, in Europa én aan de buitengrenzen. We scheiden geen ouders van hun kinderen, en we sluiten kinderen nooit op.
https://groenlinkspvda.nl/standpunten/migratie/

Vertaald: meer asielzoekers naar Nederland en nergens iets over een strenger asielbeleid. Vooral ruimhartiger, humaner en meer veilige routes. Gevolg: meer asielzoekers.

Dat ze stellen dat asielzoekers die geen asiel krijgen weer terug moeten keren slaat geen deuk in een pakje boter als je 85-90% van de mensen die binnen komen een status geeft en illegaliteit niet strafbaar stelt.

Dat onder links bewind de instroom zou dalen is echt kolder van de bovenste plank.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 16:42:51 #112
319979 Fok-it
All is well
pi_216256208
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 16:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
[..]
als je 85-90% van de mensen die binnen komen een status geeft
Hier heb je vast cijfers van
pi_216256235
quote:
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 16:24 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Amsterdam is daar een goede indicator voor. Die waanzin maar dan op landelijk niveau.
Meer en meer Amsterdammers haken af: de lokale democratie veranderd in een feestje voor de elite
Amsterdam dreigt een stad te worden waar hoogopgeleide, welvarende binnenstadbewoners alles voor het zeggen hebben. Andere groepen haken af en zijn ondervertegenwoordigd in de democratie. Dat blijkt uit een groot onderzoek van de gemeente.

De ongelijkheid in de stad is structureel. ’Winnaars’ maken de dienst uit. Amsterdammers zonder theoretische opleiding, met een lager inkomen of een mindere gezondheid zijn ondervertegenwoordigd in de democratie. Het vertrouwen in de politiek en overheid, zijn zij kwijt. Ze stemmen minder vaak en als ze dat wel doen is dat vaker op een protestpartij die niet snel aan de knoppen zal zitten.

„Met name Amsterdammers in kwetsbare posities, die vaker dan gemiddeld afhankelijk zijn van de overheid voor steun, hebben hierdoor minder invloed op de koers van de stad”, schrijven de onderzoekers. Amsterdam wordt ingericht voor een bepaalde groep. Dat is terug te zien op de woningmarkt, maar bijvoorbeeld ook bij de keuze voor meer fietspaden en minder autowegen.

Meer problemen met armoede in buitenwijken Amsterdam
De afgehaakte Amsterdammers wonen vaker in buitenwijken, waar meer problemen zijn met armoede en eenzaamheid. De verschillen namen de afgelopen tien jaar alleen maar toe. Andere groepen die zich ondervertegenwoordigd voelen zijn jongeren en mensen met een migratieachtergrond, die zich vaker tweederangsburger voelen.

Ook gebruiken deze Amsterdammers zelden andere democratische middelen, denk aan demonstraties of vormen van inspraak en participatie. Ook hier laten vooral Amsterdammers met een theoretische opleiding en veel tijd van zich horen. Andere groepen zijn uitgesloten. „Je kunt je mening geven, maar als het puntje bij het paaltje komt, doen ze toch wat ze zelf willen”, zegt een respondent uit stadsdeel Zuidoost. „Ze liegen alles bij elkaar”, aldus een ander.

Gevoel bij inwoners dat stemmen geen zin heeft
Het kan leiden tot een vicieuze cirkel, stellen de onderzoekers. Het risico is dat politici en ambtenaren minder rekening houden met deze burgers, omdat hun wensen en behoeften onbekend zijn. Dat sterkt deze bewoners weer in het gevoel dat het sowieso geen zin heeft om te stemmen. „Bovendien vormt dit een risico voor de werking van de democratie”, aldus de onderzoekers.

Bij verkiezingen is de kloof goed te zien. De opkomst in de binnenstad is veel hoger dan daar buiten en in de wijken binnen de ring kiezen Amsterdammers veel vaker op progressieve en kosmopolitische partijen. Politicoloog Floris Vermeulen (UvA) deed eerder onderzoek naar de ongelijke opkomst en sprak in 2023 al van een ’acute bedreiging voor de lokale democratie’. Hij waarschuwde toen al dat partijen zich vooral richten op de eigen, wereldse achterban en andere bewoners afhaken omdat het toch niet uitmaakt.

Veel Amsterdammers leven in hun eigen bubbels
Aanleiding van het nieuwe, verkennende onderzoek is De Atlas van Afgehaakt Nederland (2021) van auteurs René Cuperus en Josse de Voogd. Amsterdam wilde inzicht in groepen die steeds meer onvrede ervaren en minder vertrouwen hebben in de overheid. Terwijl landelijk verschillen bestaan tussen stad en platteland, of Randstad versus ’de rest’, zijn er in Amsterdam net zo goed grote verschillen.

In Ondervertegenwoordigd Amsterdam (van de term ’afgehaakt’ is bij nader inzien afscheid genomen) komt goed naar voren dat veel bewoners in een eigen bubbel leven. Met name juist de progressieve hoogopgeleiden.

Rijke Amsterdammers hebben bijvoorbeeld minder behoefte aan buurthuizen en andere maatschappelijke voorzieningen, waardoor die verdwijnen voor burgers die er wel afhankelijk van zijn.

Met name GroenLinks is populair bij hoogopgeleiden, terwijl de rijkste Amsterdammers vaker voor D66 en VVD gaan. Ouderen, die trouwer naar de stembus gaan dan jongeren, geven de PvdA bovengemiddeld de voorkeur.

Gevraagd naar hun zorgen, geven niet-stemmende Amsterdammers een heel ander beeld van de stad dan de gemiddelde kiezer. De zorgen over de woningmarkt zijn aanzienlijk groter, maar vooral de kosten van het levensonderhoud zijn een veel urgenter thema dan bij andere groepen. Ook blijkt dat onder hen wel degelijk zorgen bestaan over de lokale belastingen, terwijl het college altijd vrij laconiek over weer een verhoging doet. Ook noemen zij vaker afvaloverlast en verloedering van het straatbeeld. De zorgen over toerisme en het verkeer zijn juist een stuk minder groot bij niet-stemmers.

Expats en yuppen
Het afhaken staat in schril contrast met de toestroom van internationale kennismigranten in de stad. Amsterdam groeit uit tot kosmopolitische metropool, waar het steeds duurder is om te wonen en leven. Terwijl de allerrijksten de wind mee hebben, profiteren anderen niet. „Waar voor sommigen nieuwe kansen ontstonden, werden anderen verder uitgesloten. De stad vormt zich steeds meer rond een groeiende groep kapitaalkrachtige hbo- en wo-opgeleiden”, aldus de onderzoekers.

Bewoners die al langer in Amsterdam wonen, ervaren dat er steeds minder plek voor hen is in de stad. Ze zien het winkelaanbod veranderen. De bakker en slager verdwijnen, hippe horecatenten en conceptstores komen ervoor in de plaats. „Er komen steeds meer expats in deze buurt wonen, en alles is zo ontzettend duur geworden”, zegt een respondent. „Het is een gekke gedachte. Ik ben hier geboren en opgegroeid, maar ik zal hier waarschijnlijk nooit kunnen wonen”, merkt een achttienjarige op.

Middenklasse in Amsterdam onder druk
De stad verandert niet alleen door de toename van expats. Er wonen sowieso steeds meer mensen met een universitaire opleiding in de stad. Een op de drie Amsterdammers heeft een wo-opleiding en dat is nog exclusief studenten. Deze hoogopgeleiden komen doorgaans uit andere delen van Nederland naar de stad toe. Dat andere bewoners zich minder thuisvoelen in de stad, heeft net zo goed met yuppen als met de expats te maken.

Ook middeninkomens zijn economisch steeds kwetsbaarder, terwijl zij niet worden ontzien met speciale regels zoals wel het geval is bij minima. „Dit wakkert een fear of falling aan: de angst dat ze hun maatschappelijke positie verliezen”, schrijven de onderzoekers.

Het maatschappelijk onbehagen bij middeninkomens is zelfs groter dan bij de laagste inkomens. De doorsnee burger begint in gedrag, waarden en opvattingen ook steeds meer te lijken op mensen met weinig geld.
https://www.telegraaf.nl/(...)eestje-voor-de-elite
  zaterdag 11 januari 2025 @ 16:45:51 #114
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_216256245
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 16:42 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik heb een grafiekje voor je.
pi_216256246
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 16:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
https://groenlinkspvda.nl/standpunten/migratie/

Vertaald: meer asielzoekers naar Nederland en nergens iets over een strenger asielbeleid. Vooral ruimhartiger, humaner en meer veilige routes. Gevolg: meer asielzoekers.

Dat ze stellen dat asielzoekers die geen asiel krijgen weer terug moeten keren slaat geen deuk in een pakje boter als je 85-90% van de mensen die binnen komen een status geeft en illegaliteit niet strafbaar stelt.
Het is aan de minister van Buitenlandse Zaken van Schoof-1 om te beoordelen of Syrië al dan niet veilig is. Het is aan de minister van Asiel en Migratie en/of ook de minister BuZa om bindende afspraken mbt terugkeer met de Syrische overheid te maken. Als dat geregeld is, kunnen de Syriërs met een tijdelijke verblijfsstatus op basis van 'een onveilig thuisland' volgens het al lang en breed geldende terugkeerbeleid, teruggestuurd worden.

Daar hebben de PvdA en GL geen ene fuck mee te maken. Daar hoeft verder niet eens over gestemd te worden in de Kamers, want die wetgeving is er al lang.

:W ^p^
  zaterdag 11 januari 2025 @ 16:46:47 #116
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_216256259
94,2% van alle Syrische asielzoekers kreeg een status in 2023.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 16:47:02 #117
319979 Fok-it
All is well
pi_216256262
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 16:45 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Ik heb een grafiekje voor je.
[ afbeelding ]
bron?
  zaterdag 11 januari 2025 @ 16:47:56 #118
319979 Fok-it
All is well
pi_216256278
https://www.vluchtelingen(...)gen%20in%20Nederland.

Ik zie het al

Dat zijn hoge cijfers inderdaad
pi_216256303
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 16:42 schreef Fok-it het volgende:

[..]
quote:
Nederland heeft een relatief hoog inwilligingspercentage. Tegenover de 85% in Nederland, werd in 2022 in andere EU-landen gemiddeld 48% van de asielverzoeken ingewilligd.
https://www.vluchtelingen(...)an%20een%20land%20is.

Even snel gegoogled, dat kan jij vast ook. Het staat buiten kijf dat de inwilligingscijfers in Nederland t.o.v. de rest torenhoog waren en nog steeds zijn. Schommelt al jaren rond de 80-85-90%
pi_216256375
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 16:47 schreef Fok-it het volgende:
https://www.vluchtelingen(...)gen%20in%20Nederland.

Ik zie het al

Dat zijn hoge cijfers inderdaad
Dat 80-90% van de Syriërs een tijdelijke verblijfsvergunning kreeg zegt alleen maar dat Syrië daadwerkelijk onveilig was. Anders was dat percentage lang niet zo hoog geweest, want dan zou het louter om vervolgde minderheidsgroepen gaan (lhbtqi+, christenen, dat werk).

Het is een beetje als drammen over het enorm hoge percentage verblijfsvergunningen voor Oekraïners. Ja, duh; het is er onveilig door de oorlog.

Relevant voor dit topic zijn cijfers over het terugkeerbeleid wanneer een status ingetrokken wordt.

Cijfers over het terugkeerbeleid door de DTV (Dienst Terugkeer en Vertrek):
https://www.dienstterugke(...)tvoering_TG-PDFA.pdf

Maar ook dat blijkt weer te moeilijk voor de giftig boze radicaal-rechtse roeptoeters.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 11-01-2025 17:00:17 ]
  zaterdag 11 januari 2025 @ 16:56:16 #121
319979 Fok-it
All is well
pi_216256407
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 16:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
[..]
https://www.vluchtelingen(...)an%20een%20land%20is.

Even snel gegoogled, dat kan jij vast ook. Het staat buiten kijf dat de inwilligingscijfers in Nederland t.o.v. de rest torenhoog waren en nog steeds zijn. Schommelt al jaren rond de 80-85-90%
Als je verder leest zijn er ook daadwerkelijk gewoon gegronde argumenten te geven waarom dat percentage hoger ligt dan andere EU-landen.

Is het natuurlijk wel een kwestie of je dat voor lief neemt of dat je dat linkse leugens noemt
pi_216256423
Het enige wat de PvdA-GL voorstelt om de asielzoekerscijfers omlaag te krijgen is het terugsturen van de mensen die hier niet horen te zijn. We hebben geconcludeerd dat dit maar een marginale groep zal zijn als de inwilligingscijfers zo hoog blijven. Met GL-PvdA gaat er helemaal niks gebeuren aan het omlaag krijgen van de instroom, alleen maar meer mensen zullen hier asiel krijgen. Het voorstellen van het optuigen van meer veilige routes, het vergroten van de capaciteit en een ruimhartiger en humaner asielbeleid rijmt totaal niet met wat de linkse usual suspects willen beweren. Je moet toch echt een rare kronkel in je hoofd hebben als je anders beweert. Stiekem weten ze dit zelf allemaal ook wel, ze weten heel goed waar ze mee bezig zijn. Het is een kwaadaardig clubje die het belang van de Nederlandse bevolking ondermijnt.
pi_216256453
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 16:56 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Als je verder leest zijn er ook daadwerkelijk gewoon gegronde argumenten te geven waarom dat percentage hoger ligt dan andere EU-landen.

Is het natuurlijk wel een kwestie of je dat voor lief neemt of dat je dat linkse leugens noemt
Het zal mij een worst wezen wat die legitieme argumenten zullen zijn. Die mensen horen hier niet en hun motieven zijn ongegrond.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 17:00:24 #124
319979 Fok-it
All is well
pi_216256479
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 16:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het zal mij een worst wezen wat die legitieme argumenten zullen zijn. Die mensen horen hier niet en hun motieven zijn ongegrond.
Uhm jawel. Want je leest dat mensen voornamelijk asiel aanvragen als ze een hoge kans hebben dat dit gegrond is
pi_216256516
quote:

[..]
De rijken en de hogere inkomens gunnen de gewone mensen niet het gemak van een ruime woonruimte en veel koopkracht.
Want zij weten dat dan het voedzame voedsel en de fossiele brandstoffen weggekocht zouden worden, zodat de rijken en de hogere inkomens dan zelf zouden moeten gaan werken.
pi_216256572
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 17:00 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Uhm jawel. Want je leest dat mensen voornamelijk asiel aanvragen als ze een hoge kans hebben dat dit gegrond is
Het onderliggende systeem deugt dus niet en ik interpreteer de maatstaven die het IND hanteert dus anders waardoor ik van mening ben dat ze hier niet horen en hun motieven ongegrond zijn.

Als je als 'vluchteling' 7 veilige landen doorreist en effectief gaat lopen windowshoppen waar je het meeste kans hebt ben je geen legitieme vluchteling maar een profiteur die hier geen opvang verdient. Ze vluchten niet meer voor hun leven en waren al veilig en dus vervalt de hele grondslag op het in aanmerking komen van bescherming.
  zaterdag 11 januari 2025 @ 17:06:56 #127
319979 Fok-it
All is well
pi_216256583
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 17:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het onderliggende systeem deugt dus niet en ik interpreteer de maatstaven die het IND hanteert dus anders waardoor ik van mening ben dat ze hier niet horen en hun motieven ongegrond zijn.

Als je als 'vluchteling' 7 veilige landen doorreist en effectief gaat lopen windowshoppen waar je het meeste kans hebt ben je geen legitieme vluchteling maar een profiteur die hier geen opvang verdient. Ze vluchten niet meer voor hun leven en waren al veilig en dus vervalt de hele grondslag op het in aanmerking komen van bescherming.
Dat andere landen verzaken de richtlijnen aan te houden wil niet zeggen dat het hele systeem niet deugt natuurlijk
pi_216256654
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 17:06 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat andere landen verzaken de richtlijnen aan te houden wil niet zeggen dat het hele systeem niet deugt natuurlijk
Zou Nederland ook mee kunnen beginnen, in feite hebben landen als Polen, Portugal en Hongarije dezelfde plichten als wij maar zij verzaken hier ook in zonder enige noemenswaardige consequenties. Zij interpreteren verdagen op een andere manier en dit kan dus schijnbaar gewoon. Valt nog erg veel winst in te behalen hier. Het beste jongetje van de klas willen spelen luidt onze eigen ondergang in.
  zondag 12 januari 2025 @ 01:01:28 #129
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_216262461
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 15:31 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Iets wat de user waar je op reageert ook doet, of zie je het dan niet?
De user die ik aanhaal die constateert gewoon een etterige kutsfeer van de usual suspects hier, en die onderschrijf ik. Zie ik het dan niet?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zondag 12 januari 2025 @ 09:41:47 #130
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_216263455
Nederlandse ambassade in Damascus, Syrië

Vanwege de omstandigheden in Syrië zijn de werkzaamheden van de Nederlandse ambassade in Damascus opgeschort.

Kansloos dus. :*
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zondag 12 januari 2025 @ 09:49:49 #131
396550 Richestorags
pi_216263537
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 16:54 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat 80-90% van de Syriërs een tijdelijke verblijfsvergunning kreeg zegt alleen maar dat Syrië daadwerkelijk onveilig was. Anders was dat percentage lang niet zo hoog geweest, want dan zou het louter om vervolgde minderheidsgroepen gaan (lhbtqi+, christenen, dat werk).

Het is een beetje als drammen over het enorm hoge percentage verblijfsvergunningen voor Oekraïners. Ja, duh; het is er onveilig door de oorlog.

Relevant voor dit topic zijn cijfers over het terugkeerbeleid wanneer een status ingetrokken wordt.

Cijfers over het terugkeerbeleid door de DTV (Dienst Terugkeer en Vertrek):
https://www.dienstterugke(...)tvoering_TG-PDFA.pdf

Maar ook dat blijkt weer te moeilijk voor de giftig boze radicaal-rechtse roeptoeters.
Nee dat heeft met personeelstekorten bij de IND te maken. Verklaart ook waarom het in NL zoveel hoger is dan in de rest van Europa. Of dacht je dat Nederland soms anders was dan de rest van Europa qua mensen die hier komen?
pi_216263826
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 09:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nee dat heeft met personeelstekorten bij de IND te maken. Verklaart ook waarom het in NL zoveel hoger is dan in de rest van Europa. Of dacht je dat Nederland soms anders was dan de rest van Europa qua mensen die hier komen?

Het blijkt inderdaad dat de groep asielzoekers qua afkomst niet direct evenredig is verdeeld over Europa. Hier komen relatief veel mensen uit daadwerkelijke conflictgebieden, juist omdat je met een ander verhaal hier weinig kans maakt. Daardoor ook dat hoge inwilligingspercentage.
Maar deze discussie is toch vaker gevoerd? Heb je dat toen allemaal nooit willen lezen?
  zondag 12 januari 2025 @ 10:21:31 #133
396550 Richestorags
pi_216263847
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het blijkt inderdaad dat de groep asielzoekers qua afkomst niet direct evenredig is verdeeld over Europa. Hier komen relatief veel mensen uit daadwerkelijke conflictgebieden, juist omdat je met een ander verhaal hier weinig kans maakt. Daardoor ook dat hoge inwilligingspercentage.
Maar deze discussie is toch vaker gevoerd? Heb je dat toen allemaal nooit willen lezen?
En dat geldt niet voor België, Duitsland, Zweden etc.?

Ik heb het niet gelezen. Niet omdat ik het niet wilde maar omdat ik niet alles lees wat hier voorbij komt.
  zondag 12 januari 2025 @ 10:23:58 #134
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216263877
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 15:53 schreef torentje het volgende:

[..]
En in het grijs lopen met de keuze uit 5 kapsels?

Iedereen zou evenveel koopkracht hebben inderdaad. Van ongeveer 2 appels en een ei per week.

Communisme werkt ook niet. Te vaak bewezen nu.
1947-2016
pi_216263941
quote:

[..]
Dat is ook de reden dat de gemiddelde Nederlander en politicus die roept dat we afgewezen asielzoekers moeten terugsturen zodat de 'echte vluchteling' kan worden opgevangen volstrekt achterlijk is.

Nederland heeft al een goede procedure om kansloze asielzoekers snel af te wijzen (en vaak terug te sturen).

De enige echte oplossing is de echte vluchtelingen (volgens de verdragen tenminste, want een groot deel loopt geen acuut gevaar) de rug toe te keren en aan hun lot over te laten. Niet leuk, wel noodzakelijk.
pi_216264074
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En dat geldt niet voor België, Duitsland, Zweden etc.?

Ik heb het niet gelezen. Niet omdat ik het niet wilde maar omdat ik niet alles lees wat hier voorbij komt.
Nee, wij hebben binnen Europa al jaren één van de strengste regelgeving wat dat betreft.

Dit geeft wel wat toelichting https://nos.nl/artikel/24(...)rs-zeggen-niet-alles
pi_216264086
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:29 schreef Confetti het volgende:

[..] aan hun lot over te laten. Niet leuk, wel noodzakelijk.
Beschaving is een keuze inderdaad.
pi_216264091
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En in het grijs lopen met de keuze uit 5 kapsels?

Iedereen zou evenveel koopkracht hebben inderdaad. Van ongeveer 2 appels en een ei per week.

Communisme werkt ook niet. Te vaak bewezen nu.
Als men jou niet zou helpen, dan had jij toch ook onvoldoende koopkracht om jezelf elke dag te verwennen en waarschijnlijk ook een te krappe ruimte hebben om in te wonen? Of niet soms?
pi_216264218
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 januari 2025 17:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Zou Nederland ook mee kunnen beginnen, in feite hebben landen als Polen, Portugal en Hongarije dezelfde plichten als wij maar zij verzaken hier ook in zonder enige noemenswaardige consequenties. Zij interpreteren verdagen op een andere manier en dit kan dus schijnbaar gewoon. Valt nog erg veel winst in te behalen hier. Het beste jongetje van de klas willen spelen luidt onze eigen ondergang in.
De frame van “mag niet van Brussel want anders” is een leugen. A het mag vaak wel en B er gebeurt toch niks.

Maar de media voerde dat graag op want veel mensen gaan er toch in mee. Zo krachtig kan zo’n valse frame zijn.
  zondag 12 januari 2025 @ 11:08:27 #140
396550 Richestorags
pi_216264256
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nee, wij hebben binnen Europa al jaren één van de strengste regelgeving wat dat betreft.

Dit geeft wel wat toelichting https://nos.nl/artikel/24(...)rs-zeggen-niet-alles
Wat jij zegt wordt in dit artikel beaamd, net als wat ik zeg:

quote:
Voordeel van de twijfel
Een belangrijke reden is dat Nederland veel oorlogsvluchtelingen opvangt, zoals mensen die zijn gevlucht uit Syrië. Zij gelden als "verzoekers uit landen van herkomst met een hoog inwilligingspercentage", schreef het ministerie van Justitie in het jaarverslag 'De Staat van Migratie'.

Maar er is ook een andere oorzaak. Vanwege groeiende achterstanden geven IND-medewerkers de laatste jaren steeds vaker het voordeel van de twijfel aan asielzoekers in plaats van dat ze eerst onderzoek doen, schrijft de krant. Demissionair staatssecretaris Van der Burg wil daar verandering in brengen.

Hij wil dat de IND een voorbeeld neemt aan instanties in andere EU-lidstaten, schrijft hij in een brief aan de Tweede Kamer. De bewindsman wil dat de bewijslast "zoveel mogelijk" bij de asielzoeker komt te liggen
https://wnl.tv/2024/04/29(...)etaris-wil-ingrijpen
pi_216264258
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:02 schreef Homey het volgende:

[..]
De frame van “mag niet van Brussel want anders” is een leugen. A het mag vaak wel en B er gebeurt toch niks.

Maar de media voerde dat graag op want veel mensen gaan er toch in mee. Zo krachtig kan zo’n valse frame zijn.
Het frame wordt toch ook vooral veel gebruikt door de anti-migratie figuren als excuus om maar niet met haalbare plannen te komen om migratie terug te dringen?
Dat Faber of Van Hijum niet met fatsoenlijke plannen komen om asielmigratie of uitbuiting van arbeidsmigranten terug te dringen ligt toch echt aan hun eigen incompetentie en niet aan Brussel…
  zondag 12 januari 2025 @ 11:09:09 #142
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_216264264
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:02 schreef Homey het volgende:

[..]

Je kunt veel zeggen over Rutte, maar in dergelijke zaken was het echt een vakman.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 12 januari 2025 @ 11:11:27 #143
396550 Richestorags
pi_216264282
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het frame wordt toch ook vooral veel gebruikt door de anti-migratie figuren als excuus om maar niet met haalbare plannen te komen om migratie terug te dringen?
Dat Faber of Van Hijum niet met fatsoenlijke plannen komen om asielmigratie of uitbuiting van arbeidsmigranten terug te dringen ligt toch echt aan hun eigen incompetentie en niet aan Brussel…
Wat dat betreft is het jammer dat de PVV de asielminister heeft geleverd. Maar goed, onder GL-PvdA was er niet wel iets gebeurd dat haalbaar was om de reden dat ze er niks aan willen doen. Zelfde resultaat. Slechter nog, gezien hun voorgestelde "maatregelen" alleen maar een aanzuigende werking hebben.

Desondanks zitten we met een farçe dit kabinet want voor de PVV is het hun speerpunt terwijl GL-PvdA dat niet claimt.
pi_216264298
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat jij zegt wordt in dit artikel beaamd, net als wat ik zeg:
[..]
https://wnl.tv/2024/04/29(...)etaris-wil-ingrijpen
Met nog een nuance iets verderop in het artikel.

quote:
D66-Tweede Kamerlid Jan Paternotte vraagt zich af of de cijfers wel te vergelijken zijn met onze buurlanden. "Nederland krijgt veel minder asielaanvragen dan Duitsland en België. Die landen zijn populairder bij asielzoekers dan Nederland", zegt hij in Goedemorgen Nederland op NPO 1.

Bovendien, zegt Paternotte: "Ik denk dat dit komt omdat ze in Duitsland in tweede instantie vaak meer asielverzoeken goedkeuren. Eerst wordt het afgewezen, maar in latere instantie krijgen mensen alsnog een asielstatus."
In ieder geval kunnen we wel concluderen dat die focus elke keer op dat percentage niet zo heel nuttig is. Het geheel is gewoon complexer dan dat.

Oh en dat zeer fors op de IND bezuinigen, zoals dit kabinet van plan is, ook een vrij stupide idee is…
  zondag 12 januari 2025 @ 11:16:41 #145
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216264319
quote:

[..]
We moeten deze mensen dan ook niet evenredig verdelen over Europa, deze mensen zijn niet de verantwoordelijkheid van Europa. Te veel Westerlingen, vooral van een bepaalde politieke affiliatie, lijken te denken dat het Westen een unieke taak heeft in het opvangen van de rest van de wereld. Daar gaat het mis want dat is niet zo. Mensen moet in hun eigen land de problemen oplossen en eventueel tijdelijk onderdak krijgen in een buurland. Niet 10 veilige landen doorkruisen en vervolgens hier als vermeende vluchteling aankloppen en vervolgens nooit meer vertrekken.
quote:
15s.gif Op zondag 12 januari 2025 10:47 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Beschaving is een keuze inderdaad.
Willen dat het Westen dient als een soort NGO/opvanghuis voor de rest van de wereld heeft niets met een beschaving te maken, het is simpelweg aan de hand van een drogredenering insteken op meer multiculturaliteit.
  zondag 12 januari 2025 @ 11:17:19 #146
396550 Richestorags
pi_216264326
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
[..]
In ieder geval kunnen we wel concluderen dat die focus elke keer op dat percentage niet zo heel nuttig is. Het geheel is gewoon complexer dan dat.

Oh en dat zeer fors op de IND bezuinigen, zoals dit kabinet van plan is, ook een vrij stupide idee is…
Ik ben gestopt met lezen toen Paternotte werd geparafraseerd.
pi_216264339
Prima plan. Het misdadige regime van Assad is verslagen, men kan terug.
pi_216264346
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Wat dat betreft is het jammer dat de PVV de asielminister heeft geleverd. Maar goed, onder GL-PvdA was er niet wel iets gebeurd dat haalbaar was om de reden dat ze er niks aan willen doen. Zelfde resultaat. Slechter nog, gezien hun voorgestelde "maatregelen" alleen maar een aanzuigende werking hebben.

Desondanks zitten we met een farçe dit kabinet want voor de PVV is het hun speerpunt terwijl GL-PvdA dat niet claimt.
PvdA-GL zou ook een coalitie moeten vormen met de VVD, D66 en NSC. Dan was het pakket wat het vorige kabinet overeenkwam, vlak voor Rutte het liet vallen om niks, vermoedelijk gewoon de basis geweest. Dat was een stuk concreter dan wat Faber c.s. nu leveren…

Dat frame dat er onder de PvdA niets aan asielmigratie gedaan kan worden is overigens ook vrij onzinnig. Voor de grote acties op dat vlak was tot nu toe altijd de PvdA nodig. Eerst Cohen met zijn Vreemdelingenwet en daarna Diederik Samsom die een hele belangrijke rol speelde rond de Turkijedeal, waardoor de instroom in Europa flink terugviel.

De zogenaamd strenge en daadkrachtige figuren van VVD en PVV krijgen eigenlijk geen klap voor elkaar.
pi_216264347
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik ben gestopt met lezen toen Paternotte werd geparafraseerd.
Dat mag, dan heb je de inhoud gemist.
pi_216264354
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:19 schreef theunderdog het volgende:
Prima plan. Het misdadige regime van Assad is verslagen, men kan terug.
Een paar maand terug riep het kabinet nog dat de vluchtelingen terug konden omdat het zo lekker stabiel was onder Assad.
Steunde je dat principe toen ook?
  zondag 12 januari 2025 @ 11:22:17 #151
396550 Richestorags
pi_216264355
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat mag, dan heb je de inhoud gemist.
Paternotte en inhoud zijn niet twee woorden die ik doorgaans met elkaar associeer.
  zondag 12 januari 2025 @ 11:22:38 #152
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216264358
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
[..]

Probeer eens verder te onderbouwen, wáárom het volgens jou een stupide idee zou zijn?
pi_216264361
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We moeten deze mensen dan ook niet evenredig verdelen over Europa, deze mensen zijn niet de verantwoordelijkheid van Europa. Te veel Westerlingen, vooral van een bepaalde politieke affiliatie, lijken te denken dat het Westen een unieke taak heeft in het opvangen van de rest van de wereld. Daar gaat het mis want dat is niet zo. Mensen moet in hun eigen land de problemen oplossen en eventueel tijdelijk onderdak krijgen in een buurland. Niet 10 veilige landen doorkruisen en vervolgens hier als vermeende vluchteling aankloppen en vervolgens nooit meer vertrekken.
[..]
Willen dat het Westen dient als een soort NGO/opvanghuis voor de rest van de wereld heeft niets met een beschaving te maken, het is simpelweg aan de hand van een drogredenering insteken op meer multiculturaliteit.
Wat een geleuter vol drogredenen dit.
pi_216264364
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Paternotte en inhoud zijn niet twee woorden die ik doorgaans met elkaar associeer.
Ook dat mag. Is wel vrij onzinnig. Ik vind het ook een irritant figuur maar dat is geen reden om de inhoud te negeren.
  zondag 12 januari 2025 @ 11:23:39 #155
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216264365
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wat een geleuter vol drogredenen dit.
Ah, een inhoudelijke reactie lukt niet. Ik merk het al.
  zondag 12 januari 2025 @ 11:23:42 #156
396550 Richestorags
pi_216264366
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
PvdA-GL zou ook een coalitie moeten vormen met de VVD, D66 en NSC. Dan was het pakket wat het vorige kabinet overeenkwam, vlak voor Rutte het liet vallen om niks, vermoedelijk gewoon de basis geweest. Dat was een stuk concreter dan wat Faber c.s. nu leveren…

Dat frame dat er onder de PvdA niets aan asielmigratie gedaan kan worden is overigens ook vrij onzinnig. Voor de grote acties op dat vlak was tot nu toe altijd de PvdA nodig. Eerst Cohen met zijn Vreemdelingenwet en daarna Diederik Samsom die een hele belangrijke rol speelde rond de Turkijedeal, waardoor de instroom in Europa flink terugviel.

De zogenaamd strenge en daadkrachtige figuren van VVD en PVV krijgen eigenlijk geen klap voor elkaar.
Dat was de PvdA voor de merge met Groenlinks. De huidige "voorstellen" hebben een aanzuigende werking. D66 dat wat aan asielmigratie wil doen is ook een interessante suggestie.
  zondag 12 januari 2025 @ 11:24:24 #157
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216264368
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ook dat mag. Is wel vrij onzinnig. Ik vind het ook een irritant figuur maar dat is geen reden om de inhoud te negeren.
Iets met een pot en een ketel.
  zondag 12 januari 2025 @ 11:24:38 #158
396550 Richestorags
pi_216264370
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nou ja, uiteindelijk heb ik het via jouw reactie alsnog gelezen dus eind goed al goed.
pi_216264374
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Probeer eens verder te onderbouwen, wáárom het volgens jou een stupide idee zou zijn?
Je hebt mensen en geld nodig om aanvragen te beoordelen en mensen uit te zetten die je niet wilt hebben. Bezuinig je daarop, dan loopt de boel vast, worden de regels in de praktijk versoepeld en komt er nog minder van uitzetten.

Het is toch allemaal geen hogere wiskunde?
pi_216264390
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat was de PvdA voor de merge met Groenlinks. De huidige "voorstellen" hebben een aanzuigende werking. D66 dat wat aan asielmigratie wil doen is ook een interessante suggestie.
Tja, dit is mij allemaal iets te kortzichtig. Vestig je hoop dan maar lekker op Faber zou ik zeggen…
pi_216264401
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nou ja, uiteindelijk heb ik het via jouw reactie alsnog gelezen dus eind goed al goed.
Mooi, hopelijk durf je dan iets vaker je bubbel te doorbreken ;).
  zondag 12 januari 2025 @ 11:28:33 #162
396550 Richestorags
pi_216264411
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:26 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, dit is mij allemaal iets te kortzichtig. Vestig je hoop dan maar lekker op Faber zou ik zeggen…
Dan moet jij ook iets beter lezen want ik had Faber en dit kabinet al een farçe genoemd. Voor een partij van wie het hun speerpunt is om asielmigratie te stoppen zijn ze met een behoorlijk incompetent persoon gekomen.

Ik heb er geen vertrouwen in dat er een partij is in Nederland die danwel competent, danwel bereidwillig is om het voorbeeld van een Zweden dat het licht gezien heeft of Denemarken te volgen (ontmoediging en minder aantrekkelijk) of Polen et al. (er niks mee doen).
  zondag 12 januari 2025 @ 11:30:50 #163
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216264434
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Correct. En dat niet alleen, het is ook van 25 jaar geleden en die Vreemdelingenwet heeft er juist voor gezorgd dat alle vermeende vluchtelingen op één hoop werden geveegd.
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Mooi, hopelijk durf je dan iets vaker je bubbel te doorbreken ;).
Ik zou zeggen geef eens het goede voorbeeld. De huidige progressief linkse bubbel doet geen goed zo blijkt.
pi_216264443
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:28 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dan moet jij ook iets beter lezen want ik had Faber en dit kabinet al een farçe genoemd. Voor een partij van wie het hun speerpunt is om asielmigratie te stoppen zijn ze met een behoorlijk incompetent persoon gekomen.
Dat las ik wel. Maar als de huidige overlevering aan extreemrechts al tot niets leidt, dan vraag ik me af hoe je de problemen dan wel opgelost ziet worden. Iets nog extremers of toch maar door het midden?
  zondag 12 januari 2025 @ 11:32:14 #165
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216264455
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat las ik wel. Maar als de huidige overlevering aan extreemrechts al tot niets leidt, dan vraag ik me af hoe je de problemen dan wel opgelost ziet worden. Iets nog extremers of toch maar door het midden?
Het huidige kabinet is centrumrechts tot rechts, niet extreemrechts. En het blijkt dat dit nog niet goed genoeg is, vooral NSC ligt nogal vaak dwars.
pi_216264491
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het huidige kabinet is centrumrechts tot rechts, niet extreemrechts. En het blijkt dat dit nog niet goed genoeg is, vooral NSC ligt nogal vaak dwars.
Maakt niet uit hoe je het noemt, ze lossen de problemen niet op, ze schreeuwen alleen wat de mensen willen horen
  zondag 12 januari 2025 @ 11:35:42 #167
396550 Richestorags
pi_216264492
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De oplossing ligt niet in nog meer rechts want dat is niet nodig.

De oplossing ligt in het herzien van de verdragen, Nederland totaal onaantrekkelijk te maken voor mensen die voor het sociale stelsel komen, het slechts verstrekken van tijdelijke vergunningen met terugkeerverplichting en geld in regionale opvang investeren. Deals maken met landen zoals bij Tunesië. Verder het strafbaar maken van verkapte mensensmokkel door NGO's.
pi_216264509
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:35 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De oplossing ligt in het herzien van de verdragen, Nederland totaal onaantrekkelijk te maken voor mensen die voor het sociale stelsel komen, het slechts verstrekken van tijdelijke vergunningen met terugkeerverplichting en geld in regionale opvang investeren. Deals maken met landen zoals bij Tunesië. Verder het strafbaar maken van verkapte mensensmokkel door NGO's.
Aha, dat soort zaken, complex en met een lage slagingskans. Dan heb je wel echt competente bewindslieden nodig om het te realiseren. Dat gaat met PVV en VVD in elk geval niet lukken.
pi_216264514
quote:

[..]

Gewoon Nederland een verrot land maken. Als je zorgt dat het voor de Nederlander al niet te doen is, is er ook geen buitenlander die hier meer naar toe wil.

Armoede en ellende, maar zonder butenlanders.
  zondag 12 januari 2025 @ 11:38:42 #170
396550 Richestorags
pi_216264515
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Aha, dat soort zaken, complex en met een lage slagingskans. Dan heb je wel echt competente bewindslieden nodig om het te realiseren. Dat gaat met PVV en VVD in elk geval niet lukken.
Denemarken is het ook gelukt met slechts één van de door mij aangedragen oplossingen.
  zondag 12 januari 2025 @ 11:38:54 #171
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216264518
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:35 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Maakt niet uit hoe je het noemt, ze lossen de problemen niet op, ze schreeuwen alleen wat de mensen willen horen
Als NSC zou meewerken en andere partijen ook niet zo hysterisch zouden doen, dan zou er prima beleid geïmplementeerd kunnen worden. Het ligt niet aan de plannen, wel aan de tegenstand en zeker ook de uitvoering.

Een goed voorbeeld hiervan is de grenscontroles. Dit zou niet werken aldus velen, de realiteit is natuurlijk dat zulke mensen simpelweg de migratie niet willen beperken en daarom gefrustreerd en boos worden van zulke beleidsvoorstellen.

In Duitsland liet men vervolgens zien dat dit heel goed werkt als het goed wordt uitgevoerd maar in Nederland slaat men tot op heden de plank wat dat betreft nog mis. Dit natuurlijk tot genoegen van degenen die tegen deze maatregel zijn.
  zondag 12 januari 2025 @ 11:39:46 #172
396550 Richestorags
pi_216264530
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Gewoon Nederland een verrot land maken. Als je zorgt dat het voor de Nederlander al niet te doen is, is er ook geen buitenlander die hier meer naar toe wil.

Armoede en ellende, maar zonder butenlanders.
Kan ook. Dat is nogal fatalistisch echter.
pi_216264551
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als NSC zou meewerken en andere partijen ook niet zo hysterisch zouden doen, dan zou er prima beleid geïmplementeerd kunnen worden. Het ligt niet aan de plannen, wel aan de tegenstand en zeker ook de uitvoering.

Een goed voorbeeld hiervan is de grenscontroles. Dit zou niet werken aldus velen, de realiteit is natuurlijk dat zulke mensen simpelweg de migratie niet willen beperken en daarom gefrustreerd en boos worden van zulke beleidsvoorstellen.

In Duitsland liet men vervolgens zien dat dit heel goed werkt als het goed wordt uitgevoerd maar in Nederland slaat men tot op heden de plank wat dat betreft nog mis. Dit natuurlijk tot genoegen van degenen die tegen deze maatregel zijn.
Hoe kun je goed een grenscontrole uitvoeren als er onvoldoende mankracht is, daar is duidelijk niet over nagedacht en dat is typerend van het beleid van dit kabinet
  zondag 12 januari 2025 @ 11:42:21 #174
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216264560
quote:

[..]

Deals met zulke landen gaan helaas niet werken. De realiteit is dat de grenzen simpelweg goed moeten worden beschermd (zie bijvoorbeeld Polen en Hongarije) en er moet ook geen medelijden meer zijn voor mensen die gevaarlijke capriolen uithalen op bootjes. Daar kiest men immers zelf voor.
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:41 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Hoe kun je goed een grenscontrole uitvoeren als er onvoldoende mankracht is, daar is duidelijk niet over nagedacht en dat is typerend van het beleid van dit kabinet
Je zegt het hier zelf al: onvoldoende mankracht. Daar zou men dus moeten beginnen.
pi_216264591
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Denemarken is het ook gelukt met slechts één van de door mij aangedragen oplossingen.
Die gedachte van Denemarken als grote heilstaat kan ik niet zoveel mee.
  zondag 12 januari 2025 @ 11:46:20 #176
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216264594
Paar voorbeelden uit Polen. Zo bescherm je een grens:

Kansarme gelukszoekers aan de ene kant, een dik hekwerk en genoeg bewapende manschappen aan de andere kant. Ergens is het natuurlijk tragisch dat dit nodig is, maar het inmiddels wel een realiteit in Europa.
  zondag 12 januari 2025 @ 11:46:41 #177
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_216264597
Iedereen weet wel dat dit toch niet gaat gebeuren.
pi_216264614
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:41 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Misschien kunnen we wat Wit-Russische grenswachten als arbeidsmigranten hiervoor aantrekken. Die kijken van nature boos, hebben een grote pet en vinden etnisch profileren gewoon tof.
pi_216264626
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Deals met zulke landen gaan helaas niet werken. De realiteit is dat de grenzen simpelweg goed moeten worden beschermd (zie bijvoorbeeld Polen en Hongarije) en er moet ook geen medelijden meer zijn voor mensen die gevaarlijke capriolen uithalen op bootjes. Daar kiest men immers zelf voor.
[..]
Je zegt het hier zelf al: onvoldoende mankracht. Daar zou men dus moeten beginnen.
Klopt het zou handig zijn als men dat eerst doet
pi_216264678
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:46 schreef HowardRoark het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kansarme gelukszoekers aan de ene kant, een dik hekwerk en genoeg bewapende manschappen aan de andere kant. Ergens is het natuurlijk tragisch dat dit nodig is, maar het inmiddels wel een realiteit in Europa.
Het eten en drinken op deze aarde is van ieder mens die er als eerste bij was, ook heeft ieder mens het recht om goed te zoeken.
Ik weet dat de rovershoofdmannen en hun rovers het daarmee niet eens zijn, toch moeten zij daar maar aan wennen.
pi_216264765
"And now we like to conclude with more stories that never happened."
  zondag 12 januari 2025 @ 12:09:25 #182
396550 Richestorags
pi_216264818
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Die gedachte van Denemarken als grote heilstaat kan ik niet zoveel mee.
Omdat je dan moet toegeven dat het kan zonder dat we meteen Duitse uniformen uit de kast halen?
pi_216264832
quote:

Die gebruikt Rusland als wapen om de EU te verzwakken en te ondermijnen, aan de andere kant halen we diezelfde mensen binnen door ze gratis onderdak, eten en later een huis en staatsburgerschap in het vooruitzicht te stellen. Beide zijn even vijandig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 12 januari 2025 @ 12:11:08 #184
396550 Richestorags
pi_216264834
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is niet nodig. Gewoon geen toeslagen verstrekken en vergunningen conditioneel maken. Heb je ook al die stoere boys niet nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Richestorags op 12-01-2025 13:05:25 ]
pi_216264924
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 12:09 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Omdat je dan moet toegeven dat het kan zonder dat we meteen Duitse uniformen uit de kast halen?
Nee, omdat de situatie er toch behoorlijk anders is.
  zondag 12 januari 2025 @ 12:25:19 #186
396550 Richestorags
pi_216264980
quote:
10s.gif Op zondag 12 januari 2025 12:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nee, omdat de situatie er toch behoorlijk anders is.
Niemand zei dat het makkelijk was. Denemarken is echter niet grootser en beter dan wij. We praten hier niet over de vergelijking tussen Ronaldo en een bierelftal. Wat Denemarken kan, kunnen wij ook bereiken.

Zij hebben het nog wel vanuit links bereikt.
pi_216265049
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 12:25 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Niemand zei dat het makkelijk was. Denemarken is echter niet grootser en beter dan wij. We praten hier niet over de vergelijking tussen Ronaldo en een bierelftal. Wat Denemarken kan, kunnen wij ook bereiken.

Zij hebben het nog wel vanuit links bereikt.
Hier is geen linkse partij die een dergelijk standpunt heeft. Alleen domrechts.
pi_216265052
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bezuinigen op het IND zal waarschijnlijk leiden tot een kleiner personeelsbestand, zoals bij de meeste bedrijven. Dat verhoogt de werkdruk. Een verhoogde werkdruk leidt vaak tot slechter werk. Slechter werk betekent een kwalitatief mindere onderbouwing van de beoordelingen. Mensen die daarmee naar de rechter stappen zullen dan vaker gelijk krijgen.

Je wilt, lijkt mij zo, juist een IND wat genoeg capaciteit heeft om zo snel mogelijk een asielaanvraag zodanig sterk te onderbouwen dat een rechtsgang over die beslissing eigenlijk altijd uitmondt in een 'het IND heeft hun werk prima gedaan, dus de beslissing blijft staan'. Dat kost mensen en geld.

Als je een werkend asielproces wil (of dat nou streng of ruimhartig is) is een sterk IND van vitaal belang.

Het IND wegbezuinigen kan pas wanneer er geen tot amper asielaanvragen meer binnen komen. En daar zijn we nog lang niet.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 12-01-2025 13:32:49 ]
pi_216265067
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke plannen? Heb ik een debat over de door Faber aan de kamer voorgelegde nieuwe wet- en regelgeving gemist?

Hoe kan je het überhaupt hebben over tegenstand door andere partijen, terwijl er nog niets is gepresenteerd?

quote:
De grenscontroleurs willen migratie niet beperken en komen daarom niet meer opdagen voor hun werk, waardoor we dus te weinig controleurs hebben om de grens volledig af te schermen? Of hoe moet ik dit rijmen?

quote:
En wie is er verantwoordelijk voor die uitvoering? Niet 'degenen die tegen deze maatregel zijn'.

Of is dit gewoon weer een jammerlijke poging om tegenstanders de schuld te geven van het gebrek aan uitvoering, terwijl die tegenstanders daar helemaal niets mee van doen hebben?

Als jij betere en completere grenscontroles wil, dan mail je Faber maar.

[ Bericht 11% gewijzigd door probeer op 12-01-2025 12:42:16 ]
pi_216265273
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 12:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dit is niet nodig. Gewoon geen sociale premies verstrekken en vergunningen conditioneel maken. Heb je ook al die stoere boys niet nodig.
Sociale premies zijn doorgaans wat men afdraagt.

Ik neem aan dat je sociale uitkeringen bedoelt? En dan dus specifiek een bijstandsuitkering voor statushouders die een woning hebben? (Zonder woning komen ze daar niet voor in aanmerking, net als Nederlandse daklozen).

Dan wordt het voor statushouders dus 'werken of dakloos raken'? Lijkt je dat wenselijk?

Bovendien moeten we dan ook nog even sleutelen aan het gelijkheidsbeginsel; een onderscheid gaan maken tussen statushouders en Nederlanders. Heeft denk ik consequenties voor de grondwet.

[ Bericht 0% gewijzigd door probeer op 12-01-2025 13:10:51 ]
  zondag 12 januari 2025 @ 13:10:47 #191
396550 Richestorags
pi_216265383
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 12:58 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je sociale uitkeringen bedoelt? En dan dus specifiek een bijstandsuitkering voor statushouders die een woning hebben? (Zonder woning komen ze daar niet voor in aanmerking, net als Nederlandse daklozen).

Dan wordt het voor statushouders dus 'werken of dakloos raken'? Lijkt je dat wenselijk?
Ik heb het gewijzigd en ja dat bedoelde ik. Weet niet waarom ik premies in mijn hoofd had.

Nou, de soep hoef je niet zo heet te eten. Achteraan aansluiten wat betreft het krijgen van een woning daar begint het al mee natuurlijk.

Verder moet je aan het conditioneel hangen van een vergunning een werksituatie binnen een X periode afdwingen. Het hoeft niet meteen zo zwart-wit. En een vergunning moet onderdeel vormen van een zwaardere taaltoets en het niet hebben van enig strafblad in de periode tot verstrekking en eventueel een proeftijd erna.

quote:
Bovendien moeten we dan ook nog even sleutelen aan het gelijkheidsbeginsel; daar een onderscheid in gaan maken tussen statushouders en Nederlanders. Heeft denk ik consequenties voor de grondwet.
Dat gelijkheidsbeginsel wordt nu al niet echt hoog in het vaandel gehouden met het preferente verstrekken van woningen. Verder zie ik geen enkele reden om daar niet aan te sleutelen. De grondwet is niet specifiek bedacht met de condities van 2025 in gedachten. Net als de Amerikaanse 2nd Amandment in een tijd was opgesteld dat het afvuren van een wapen ongeveer een minuut per kogel koste.
pi_216271877
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:09 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Je kunt veel zeggen over Rutte, maar in dergelijke zaken was het echt een vakman.
Absoluut. Hij 'lult' zich overal uit en overal in. Daar wordt later nog een boek over geschreven, zijn manier van redevoering en 'liegen'. En overal mee wegkomen.
pi_216271917
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 12:58 schreef probeer het volgende:

[..]

Bovendien moeten we dan ook nog even sleutelen aan het gelijkheidsbeginsel; een onderscheid gaan maken tussen statushouders en Nederlanders. Heeft denk ik consequenties voor de grondwet.
Als je het gelijkheidsbeginsel op statushouders toepast betekent dat ze geen voorrang meer krijgen op een woning omdat daarbij oneigenlijk wordt gediscrimineerd op afkomst, maar nu in het voordeel van buitenlanders.

Wat mij verbaast is dat groepen kansloze Nederlandse woningzoekers op de eeuwige wachtlijsten die elke keer weer statushouders zien worden voorgetrokken, niet een keer een rechtszaak beginnen precies op dit punt: rassendiscriminatie. Of gewoon een keer massaal demonstreren om ook voorrang te krijgen. Je demonstreert dan VOOR gelijkheid.
pi_216274317
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 12:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dit is niet nodig. Gewoon geen toeslagen verstrekken en vergunningen conditioneel maken. Heb je ook al die stoere boys niet nodig.
Het is waarschijnlijk dat zo'n beperking op den duur gerealiseerd zal worden. Het is makkelijker om de prikkels voor migratie weg te nemen dan mensen tegen te houden.

Vluchtelingenstromen naar Europa zijn verweven met arbeidsmigratie. Op termijn is het noodzakelijk om een lijn te trekken. Dit zou kunnen betekenen dat er tijdelijke opvang voor vluchtelingen komt, specifiek gericht op terugkeer. Tegelijkertijd zou men via werk of opleiding de mogelijkheid moeten krijgen om te voldoen aan de eisen die aan economische migranten worden gesteld.
pi_216274510
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:09 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Een vakman in het verkopen van eigen-volk-laatst beleid.
pi_216274573
twitter
  maandag 13 januari 2025 @ 09:45:33 #197
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_216277199
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:31 schreef Homey het volgende:

[..]
Als je het gelijkheidsbeginsel op statushouders toepast betekent dat ze geen voorrang meer krijgen op een woning omdat daarbij oneigenlijk wordt gediscrimineerd op afkomst, maar nu in het voordeel van buitenlanders.

Wat mij verbaast is dat groepen kansloze Nederlandse woningzoekers op de eeuwige wachtlijsten die elke keer weer statushouders zien worden voorgetrokken, niet een keer een rechtszaak beginnen precies op dit punt: rassendiscriminatie. Of gewoon een keer massaal demonstreren om ook voorrang te krijgen. Je demonstreert dan VOOR gelijkheid.
Als autochtoon kun je ook voorrang krijgen. De criteria zijn hetzelfde.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  maandag 13 januari 2025 @ 10:06:15 #198
168739 Red_85
'echt wel'
pi_216277464
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2025 11:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Iets met een pot en een ketel.
Dit ja.
1947-2016
  maandag 13 januari 2025 @ 10:20:16 #199
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_216277646
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 12:35 schreef probeer het volgende:

[..]
Welke plannen? Heb ik een debat over de door Faber aan de kamer voorgelegde nieuwe wet- en regelgeving gemist?

Hoe kan je het überhaupt hebben over tegenstand door andere partijen, terwijl er nog niets is gepresenteerd?
[..]
De grenscontroleurs willen migratie niet beperken en komen daarom niet meer opdagen voor hun werk, waardoor we dus te weinig controleurs hebben om de grens volledig af te schermen? Of hoe moet ik dit rijmen?
[..]
En wie is er verantwoordelijk voor die uitvoering? Niet 'degenen die tegen deze maatregel zijn'.

Of is dit gewoon weer een jammerlijke poging om tegenstanders de schuld te geven van het gebrek aan uitvoering, terwijl die tegenstanders daar helemaal niets mee van doen hebben?

Als jij betere en completere grenscontroles wil, dan mail je Faber maar.
Dat het kabinet zelf faalt om de uitvoering goed te regelen ben ik helemaal met je eens. Ik heb dan ook nergens gesteld dat de oppositie hier verantwoordelijk voor zou zijn. Het punt blijft dat een gebrekkige uitvoering of worden tegengewerkt wil zeggen dat de plannen an sich niet goed zouden zijn. Ik ben dus van mening dat veel beleidsplannen van dit kabinet best goed zijn, alleen men of te veel en onnodig wordt tegengewerkt of/en men voert de plannen zelf niet op een goede manier uit.
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2025 00:16 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dit zijn uitstekende teksten, laten we het dus inderdaad hopen. .

Maar poeh, wat zouden de woede en frustratie groot zijn in bepaalde Westerse kringen als dit daadwerkelijk zou gebeuren. Krampachtig gaat men dan natuurlijk pogingen doen om dat verlies van culturele verrijking en diversiteit op te vullen.
pi_216281416
Dat is hoe asiel voor vluchtelingen werkt ja.
graag op anoniem
  maandag 13 januari 2025 @ 15:39:35 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_216281776
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 15:09 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dat is hoe asiel voor vluchtelingen werkt ja.
Helmaal niet. Een ruime meerderheid is inmiddels al Nederlander geworden. Die kunnen net zo min naar Syrie gestuurd worden als dat jij dat kan. Die paar die nog niet genaturaliseerd zijn moeten het enkel kort rekken om ook een aanvraag te mogen doen.
Uiteindelijk zullen er nog geen 1000 tegen hun zin aangewezen worden om te worden teruggestuurd, waarvan er nog geen 10 daadwerkelijk in Syrie terechtkomen. Zo werkt asiel voor vluchtelingen.
The End Times are wild
pi_216285040
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 09:45 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Als autochtoon kun je ook voorrang krijgen. De criteria zijn hetzelfde.
Nee hoor, niet op basis van je afkomst.

De gemiddelde wachttijd voor een statushouder is een fractie van de gemiddelde wachttijd van een autochtoon. Daar zit de enorme discrepantie. Als statushouders moeten integreren hoort wachten op een wachtlijst daar ook bij.
pi_216287887
quote:
Duitse politie onderzoekt ’deportatietickets’ op AfD-flyers
De Duitse politie is een onderzoek begonnen naar flyers van de rechts-radicale partij Alternative für Deutschland, melden regionale Duitse media zoals de zender SWR en de krant Badische Neueste Nachrichten. Mensen met een migratieachtergrond in de stad Karlsruhe zouden die pamfletten hebben ontvangen met daarop zogenaamde „deportatietickets.”

De QR-code op het ticket linkt naar de website van de AfD in Karlsruhe. Daar was de flyer ook te zien. Bovendien werden die verspreid op het partijcongres van afgelopen weekend. Het is niet duidelijk hoeveel mensen de flyer in de brievenbus hebben gekregen, maar volgens Duitse media zouden er 30.000 exemplaren zijn gedrukt.

Het gaat om een actie van de lokale tak, laat de landelijke partij weten. Volgens de AfD in Karlsruhe is de flyer niet alleen bedoeld voor mensen met een migratieachtergrond, maar voor alle kiesgerechtigden. De bedoeling was om de aandacht te vestigen op illegale migratie. Een groot deel van de pamfletten zou nog bezorgd moeten worden.
https://www.telegraaf.nl/(...)ckets-op-af-d-flyers
twitter
pi_216387647
Syriërs in NL krijgen ¤900 vertrekpremie, soms zelfs ¤1800 als 'herintegratievergoeding'
https://www.geenstijl.nl/(...)integratievergoeding
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_216391295
En, zijn ze al terug?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')