Misschien kunnen we wat Wit-Russische grenswachten als arbeidsmigranten hiervoor aantrekken. Die kijken van nature boos, hebben een grote pet en vinden etnisch profileren gewoon tof.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hoe kun je goed een grenscontrole uitvoeren als er onvoldoende mankracht is, daar is duidelijk niet over nagedacht en dat is typerend van het beleid van dit kabinet
Klopt het zou handig zijn als men dat eerst doetquote:Op zondag 12 januari 2025 11:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Deals met zulke landen gaan helaas niet werken. De realiteit is dat de grenzen simpelweg goed moeten worden beschermd (zie bijvoorbeeld Polen en Hongarije) en er moet ook geen medelijden meer zijn voor mensen die gevaarlijke capriolen uithalen op bootjes. Daar kiest men immers zelf voor.
[..]
Je zegt het hier zelf al: onvoldoende mankracht. Daar zou men dus moeten beginnen.
Het eten en drinken op deze aarde is van ieder mens die er als eerste bij was, ook heeft ieder mens het recht om goed te zoeken.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
Paar voorbeelden uit Polen. Zo bescherm je een grens:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kansarme gelukszoekers aan de ene kant, een dik hekwerk en genoeg bewapende manschappen aan de andere kant. Ergens is het natuurlijk tragisch dat dit nodig is, maar het inmiddels wel een realiteit in Europa.
Omdat je dan moet toegeven dat het kan zonder dat we meteen Duitse uniformen uit de kast halen?quote:Op zondag 12 januari 2025 11:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die gedachte van Denemarken als grote heilstaat kan ik niet zoveel mee.
Die gebruikt Rusland als wapen om de EU te verzwakken en te ondermijnen, aan de andere kant halen we diezelfde mensen binnen door ze gratis onderdak, eten en later een huis en staatsburgerschap in het vooruitzicht te stellen. Beide zijn even vijandig.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
Kansarme gelukszoekers aan de ene kant, een dik hekwerk en genoeg bewapende manschappen aan de andere kant. Ergens is het natuurlijk tragisch dat dit nodig is, maar het inmiddels wel een realiteit in Europa.
Dit is niet nodig. Gewoon geen toeslagen verstrekken en vergunningen conditioneel maken. Heb je ook al die stoere boys niet nodig.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, omdat de situatie er toch behoorlijk anders is.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Omdat je dan moet toegeven dat het kan zonder dat we meteen Duitse uniformen uit de kast halen?
Niemand zei dat het makkelijk was. Denemarken is echter niet grootser en beter dan wij. We praten hier niet over de vergelijking tussen Ronaldo en een bierelftal. Wat Denemarken kan, kunnen wij ook bereiken.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, omdat de situatie er toch behoorlijk anders is.
Hier is geen linkse partij die een dergelijk standpunt heeft. Alleen domrechts.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niemand zei dat het makkelijk was. Denemarken is echter niet grootser en beter dan wij. We praten hier niet over de vergelijking tussen Ronaldo en een bierelftal. Wat Denemarken kan, kunnen wij ook bereiken.
Zij hebben het nog wel vanuit links bereikt.
Bezuinigen op het IND zal waarschijnlijk leiden tot een kleiner personeelsbestand, zoals bij de meeste bedrijven. Dat verhoogt de werkdruk. Een verhoogde werkdruk leidt vaak tot slechter werk. Slechter werk betekent een kwalitatief mindere onderbouwing van de beoordelingen. Mensen die daarmee naar de rechter stappen zullen dan vaker gelijk krijgen.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Probeer eens verder te onderbouwen, wįįrom het volgens jou een stupide idee zou zijn?
Welke plannen? Heb ik een debat over de door Faber aan de kamer voorgelegde nieuwe wet- en regelgeving gemist?quote:Op zondag 12 januari 2025 11:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als NSC zou meewerken en andere partijen ook niet zo hysterisch zouden doen, dan zou er prima beleid geļmplementeerd kunnen worden. Het ligt niet aan de plannen, wel aan de tegenstand en zeker ook de uitvoering.
De grenscontroleurs willen migratie niet beperken en komen daarom niet meer opdagen voor hun werk, waardoor we dus te weinig controleurs hebben om de grens volledig af te schermen? Of hoe moet ik dit rijmen?quote:Een goed voorbeeld hiervan is de grenscontroles. Dit zou niet werken aldus velen, de realiteit is natuurlijk dat zulke mensen simpelweg de migratie niet willen beperken en daarom gefrustreerd en boos worden van zulke beleidsvoorstellen.
En wie is er verantwoordelijk voor die uitvoering? Niet 'degenen die tegen deze maatregel zijn'.quote:In Duitsland liet men vervolgens zien dat dit heel goed werkt als het goed wordt uitgevoerd maar in Nederland slaat men tot op heden de plank wat dat betreft nog mis. Dit natuurlijk tot genoegen van degenen die tegen deze maatregel zijn.
Sociale premies zijn doorgaans wat men afdraagt.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit is niet nodig. Gewoon geen sociale premies verstrekken en vergunningen conditioneel maken. Heb je ook al die stoere boys niet nodig.
Ik heb het gewijzigd en ja dat bedoelde ik. Weet niet waarom ik premies in mijn hoofd had.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Sociale premies zijn doorgaans wat men afdraagt.
Ik neem aan dat je sociale uitkeringen bedoelt? En dan dus specifiek een bijstandsuitkering voor statushouders die een woning hebben? (Zonder woning komen ze daar niet voor in aanmerking, net als Nederlandse daklozen).
Dan wordt het voor statushouders dus 'werken of dakloos raken'? Lijkt je dat wenselijk?
Dat gelijkheidsbeginsel wordt nu al niet echt hoog in het vaandel gehouden met het preferente verstrekken van woningen. Verder zie ik geen enkele reden om daar niet aan te sleutelen. De grondwet is niet specifiek bedacht met de condities van 2025 in gedachten. Net als de Amerikaanse 2nd Amandment in een tijd was opgesteld dat het afvuren van een wapen ongeveer een minuut per kogel koste.quote:Bovendien moeten we dan ook nog even sleutelen aan het gelijkheidsbeginsel; daar een onderscheid in gaan maken tussen statushouders en Nederlanders. Heeft denk ik consequenties voor de grondwet.
Absoluut. Hij 'lult' zich overal uit en overal in. Daar wordt later nog een boek over geschreven, zijn manier van redevoering en 'liegen'. En overal mee wegkomen.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:09 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je kunt veel zeggen over Rutte, maar in dergelijke zaken was het echt een vakman.
Als je het gelijkheidsbeginsel op statushouders toepast betekent dat ze geen voorrang meer krijgen op een woning omdat daarbij oneigenlijk wordt gediscrimineerd op afkomst, maar nu in het voordeel van buitenlanders.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Sociale premies zijn doorgaans wat men afdraagt.
Ik neem aan dat je sociale uitkeringen bedoelt? En dan dus specifiek een bijstandsuitkering voor statushouders die een woning hebben? (Zonder woning komen ze daar niet voor in aanmerking, net als Nederlandse daklozen).
Dan wordt het voor statushouders dus 'werken of dakloos raken'? Lijkt je dat wenselijk?
Bovendien moeten we dan ook nog even sleutelen aan het gelijkheidsbeginsel; een onderscheid gaan maken tussen statushouders en Nederlanders. Heeft denk ik consequenties voor de grondwet.
Het is waarschijnlijk dat zo'n beperking op den duur gerealiseerd zal worden. Het is makkelijker om de prikkels voor migratie weg te nemen dan mensen tegen te houden.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit is niet nodig. Gewoon geen toeslagen verstrekken en vergunningen conditioneel maken. Heb je ook al die stoere boys niet nodig.
Een vakman in het verkopen van eigen-volk-laatst beleid.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:09 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je kunt veel zeggen over Rutte, maar in dergelijke zaken was het echt een vakman.
Als autochtoon kun je ook voorrang krijgen. De criteria zijn hetzelfde.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:31 schreef Homey het volgende:
[..]
Als je het gelijkheidsbeginsel op statushouders toepast betekent dat ze geen voorrang meer krijgen op een woning omdat daarbij oneigenlijk wordt gediscrimineerd op afkomst, maar nu in het voordeel van buitenlanders.
Wat mij verbaast is dat groepen kansloze Nederlandse woningzoekers op de eeuwige wachtlijsten die elke keer weer statushouders zien worden voorgetrokken, niet een keer een rechtszaak beginnen precies op dit punt: rassendiscriminatie. Of gewoon een keer massaal demonstreren om ook voorrang te krijgen. Je demonstreert dan VOOR gelijkheid.
Dit ja.quote:
Dat het kabinet zelf faalt om de uitvoering goed te regelen ben ik helemaal met je eens. Ik heb dan ook nergens gesteld dat de oppositie hier verantwoordelijk voor zou zijn. Het punt blijft dat een gebrekkige uitvoering of worden tegengewerkt wil zeggen dat de plannen an sich niet goed zouden zijn. Ik ben dus van mening dat veel beleidsplannen van dit kabinet best goed zijn, alleen men of te veel en onnodig wordt tegengewerkt of/en men voert de plannen zelf niet op een goede manier uit.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Welke plannen? Heb ik een debat over de door Faber aan de kamer voorgelegde nieuwe wet- en regelgeving gemist?
Hoe kan je het überhaupt hebben over tegenstand door andere partijen, terwijl er nog niets is gepresenteerd?
[..]
De grenscontroleurs willen migratie niet beperken en komen daarom niet meer opdagen voor hun werk, waardoor we dus te weinig controleurs hebben om de grens volledig af te schermen? Of hoe moet ik dit rijmen?
[..]
En wie is er verantwoordelijk voor die uitvoering? Niet 'degenen die tegen deze maatregel zijn'.
Of is dit gewoon weer een jammerlijke poging om tegenstanders de schuld te geven van het gebrek aan uitvoering, terwijl die tegenstanders daar helemaal niets mee van doen hebben?
Als jij betere en completere grenscontroles wil, dan mail je Faber maar.
Dit zijn uitstekende teksten, laten we het dus inderdaad hopen. .quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |