Er is al 15 jaar geen links bewind geweest schatje. Snap je nog steeds het verschil niet?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 15:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat een puinhoop zou Nederland (of wat er dan van overgebleven was) dan zijn zeg. Tegen een instroom van ruim 50.000 per jaar is niet op te bouwen, laat staan als die instroom onder links bewind vermenigvuldigd wordt dankzij een ruimhartiger beleid en simpele consequenties.
Hij praat toch niet over het vorige kabinet? Hij doelt op het feit dat als linkse partijen aan de macht komen (Timmermans met ze kliek bijvoorbeeld), dat het dan een helemaal een zooitje wordt.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 15:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Er is al 15 jaar geen links bewind geweest schatje. Snap je nog steeds het verschil niet?
Dat weet ik ook wel, ik geef nergens de schuld aan links. Ik stel alleen dat onder progressief links het allemaal nog veel erger zal worden. Lees die verschrikkelijke verkiezingsprogramma's maar eens na en wat voor gevolgen het allemaal zou hebben voor de samenleving. Hogere prijzen, hogere belastingen, meer klimaatonzin, meer regels/gedram, meer asielzoekers, meer inwoners en een drukker Nederland en ga zo maar door.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 15:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Er is al 15 jaar geen links bewind geweest schatje. Snap je nog steeds het verschil niet?
Amsterdam is daar een goede indicator voor. Die waanzin maar dan op landelijk niveau.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 15:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat een puinhoop zou Nederland (of wat er dan van overgebleven was) dan zijn zeg. Tegen een instroom van ruim 50.000 per jaar is niet op te bouwen, laat staan als die instroom onder links bewind vermenigvuldigd wordt dankzij een ruimhartiger beleid en simpele consequenties.
Nou over klimaat in de verkiezingsprogramma's kun je discussiėren maar volgens mij heeft geen enkele partij in hun programma staan dat ze meer asielzoekers als doel hebben. Ze hanteren alleen een andere immigratie-aanpakquote:Op zaterdag 11 januari 2025 16:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel, ik geef nergens de schuld aan links. Ik stel alleen dat onder progressief links het allemaal nog veel erger zal worden. Lees die verschrikkelijke verkiezingsprogramma's maar eens na en wat voor gevolgen het allemaal zou hebben voor de samenleving. Hogere prijzen, hogere belastingen, meer klimaatonzin, meer regels/gedram, meer asielzoekers, meer inwoners en een drukker Nederland en ga zo maar door.
Jij bent niet in staat gevolgen in te zien van voorgesteld beleid?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 16:29 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou over klimaat in de verkiezingsprogramma's kun je discussiėren maar volgens mij heeft geen enkele partij in hun programma staan dat ze meer asielzoekers als doel hebben. Ze hanteren alleen een andere immigratie-aanpak
Naar mijn weten hebben alle partijen nu inmiddels wel aangegeven dat de huidige aanpak niet werkt. Dus het terugdringen van asielzoekers is gewoon een gemeenschappelijk streven.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 16:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Jij bent niet in staat gevolgen in te zien van voorgesteld beleid?
Het westen heeft Al-Jolani salonfähig gemaakt, het is verder niet ons pakkie an meer. Ik had ook liever gezien dat Assad stand gehouden had.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 11:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
Vreemd dat terwijl het nergens over ras gaat, bepaalde lieden er toch weer een 'racisten- en buitenlanderhaat'-verhaal van willen maken. Tip: stop daar eens mee. Het is goedkoop en vermoeiend.
Affijn... er staat een doodenge salafist aan het hoofd van een nieuw Syriė... Dat land lijkt me allesbehalve veilig, al helemaal voor mensen die al niet aan de 'standaard' voldeden nog onder Assad. Een ex-IS'er aan het roer is geen verbetering. Dus eerst maar eens afwachten wat voor beleid in Syriė gevoerd gaat worden. Ik zie het persoonlijk donker in, vooral voor Syrische christenen, vrouwen en homo's.
Syriėrs a priori wegzetten als "mensen met achterlijke middeleeuwse denkbeelden, [met, red.] giftig gedachtengoed" is discriminatie op basis van afkomst; racisme dus.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 15:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Door de racistenkaart te trekken?
Meh.
quote:Op zaterdag 11 januari 2025 16:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Naar mijn weten hebben alle partijen nu inmiddels wel aangegeven dat de huidige aanpak niet werkt. Dus het terugdringen van asielzoekers is gewoon een gemeenschappelijk streven.
https://groenlinkspvda.nl/standpunten/migratie/quote:Menswaardige en eerlijke opvang
De asielopvang in Europa is vastgelopen, met alle gevolgen van dien. Wij vergroten de capaciteit, versnellen de procedures en verbeteren de spreiding over Nederland en Europa. Dat betekent ook dat mensen die geen asiel krijgen, écht terugkeren.
4
Veilige routes verbeteren
Mensen wagen niet zomaar de levensgevaarlijke oversteek naar Europa. Ze kunnen niet anders. In plaats van pushbacks bieden we vluchtelingen een humane en rechtvaardige manier om in Europa asiel aan te vragen.
5
Geen schending mensenrechten
We respecteren altijd de mensenrechten, in Europa én aan de buitengrenzen. We scheiden geen ouders van hun kinderen, en we sluiten kinderen nooit op.
Hier heb je vast cijfers vanquote:Op zaterdag 11 januari 2025 16:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
[..]
als je 85-90% van de mensen die binnen komen een status geeft
quote:Meer en meer Amsterdammers haken af: de lokale democratie veranderd in een feestje voor de elitequote:Op zaterdag 11 januari 2025 16:24 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Amsterdam is daar een goede indicator voor. Die waanzin maar dan op landelijk niveau.
Amsterdam dreigt een stad te worden waar hoogopgeleide, welvarende binnenstadbewoners alles voor het zeggen hebben. Andere groepen haken af en zijn ondervertegenwoordigd in de democratie. Dat blijkt uit een groot onderzoek van de gemeente.
De ongelijkheid in de stad is structureel. ’Winnaars’ maken de dienst uit. Amsterdammers zonder theoretische opleiding, met een lager inkomen of een mindere gezondheid zijn ondervertegenwoordigd in de democratie. Het vertrouwen in de politiek en overheid, zijn zij kwijt. Ze stemmen minder vaak en als ze dat wel doen is dat vaker op een protestpartij die niet snel aan de knoppen zal zitten.
„Met name Amsterdammers in kwetsbare posities, die vaker dan gemiddeld afhankelijk zijn van de overheid voor steun, hebben hierdoor minder invloed op de koers van de stad”, schrijven de onderzoekers. Amsterdam wordt ingericht voor een bepaalde groep. Dat is terug te zien op de woningmarkt, maar bijvoorbeeld ook bij de keuze voor meer fietspaden en minder autowegen.
Meer problemen met armoede in buitenwijken Amsterdam
De afgehaakte Amsterdammers wonen vaker in buitenwijken, waar meer problemen zijn met armoede en eenzaamheid. De verschillen namen de afgelopen tien jaar alleen maar toe. Andere groepen die zich ondervertegenwoordigd voelen zijn jongeren en mensen met een migratieachtergrond, die zich vaker tweederangsburger voelen.
Ook gebruiken deze Amsterdammers zelden andere democratische middelen, denk aan demonstraties of vormen van inspraak en participatie. Ook hier laten vooral Amsterdammers met een theoretische opleiding en veel tijd van zich horen. Andere groepen zijn uitgesloten. „Je kunt je mening geven, maar als het puntje bij het paaltje komt, doen ze toch wat ze zelf willen”, zegt een respondent uit stadsdeel Zuidoost. „Ze liegen alles bij elkaar”, aldus een ander.
Gevoel bij inwoners dat stemmen geen zin heeft
Het kan leiden tot een vicieuze cirkel, stellen de onderzoekers. Het risico is dat politici en ambtenaren minder rekening houden met deze burgers, omdat hun wensen en behoeften onbekend zijn. Dat sterkt deze bewoners weer in het gevoel dat het sowieso geen zin heeft om te stemmen. „Bovendien vormt dit een risico voor de werking van de democratie”, aldus de onderzoekers.
Bij verkiezingen is de kloof goed te zien. De opkomst in de binnenstad is veel hoger dan daar buiten en in de wijken binnen de ring kiezen Amsterdammers veel vaker op progressieve en kosmopolitische partijen. Politicoloog Floris Vermeulen (UvA) deed eerder onderzoek naar de ongelijke opkomst en sprak in 2023 al van een ’acute bedreiging voor de lokale democratie’. Hij waarschuwde toen al dat partijen zich vooral richten op de eigen, wereldse achterban en andere bewoners afhaken omdat het toch niet uitmaakt.
Veel Amsterdammers leven in hun eigen bubbels
Aanleiding van het nieuwe, verkennende onderzoek is De Atlas van Afgehaakt Nederland (2021) van auteurs René Cuperus en Josse de Voogd. Amsterdam wilde inzicht in groepen die steeds meer onvrede ervaren en minder vertrouwen hebben in de overheid. Terwijl landelijk verschillen bestaan tussen stad en platteland, of Randstad versus ’de rest’, zijn er in Amsterdam net zo goed grote verschillen.
In Ondervertegenwoordigd Amsterdam (van de term ’afgehaakt’ is bij nader inzien afscheid genomen) komt goed naar voren dat veel bewoners in een eigen bubbel leven. Met name juist de progressieve hoogopgeleiden.
Rijke Amsterdammers hebben bijvoorbeeld minder behoefte aan buurthuizen en andere maatschappelijke voorzieningen, waardoor die verdwijnen voor burgers die er wel afhankelijk van zijn.
Met name GroenLinks is populair bij hoogopgeleiden, terwijl de rijkste Amsterdammers vaker voor D66 en VVD gaan. Ouderen, die trouwer naar de stembus gaan dan jongeren, geven de PvdA bovengemiddeld de voorkeur.
Gevraagd naar hun zorgen, geven niet-stemmende Amsterdammers een heel ander beeld van de stad dan de gemiddelde kiezer. De zorgen over de woningmarkt zijn aanzienlijk groter, maar vooral de kosten van het levensonderhoud zijn een veel urgenter thema dan bij andere groepen. Ook blijkt dat onder hen wel degelijk zorgen bestaan over de lokale belastingen, terwijl het college altijd vrij laconiek over weer een verhoging doet. Ook noemen zij vaker afvaloverlast en verloedering van het straatbeeld. De zorgen over toerisme en het verkeer zijn juist een stuk minder groot bij niet-stemmers.
Expats en yuppen
Het afhaken staat in schril contrast met de toestroom van internationale kennismigranten in de stad. Amsterdam groeit uit tot kosmopolitische metropool, waar het steeds duurder is om te wonen en leven. Terwijl de allerrijksten de wind mee hebben, profiteren anderen niet. „Waar voor sommigen nieuwe kansen ontstonden, werden anderen verder uitgesloten. De stad vormt zich steeds meer rond een groeiende groep kapitaalkrachtige hbo- en wo-opgeleiden”, aldus de onderzoekers.
Bewoners die al langer in Amsterdam wonen, ervaren dat er steeds minder plek voor hen is in de stad. Ze zien het winkelaanbod veranderen. De bakker en slager verdwijnen, hippe horecatenten en conceptstores komen ervoor in de plaats. „Er komen steeds meer expats in deze buurt wonen, en alles is zo ontzettend duur geworden”, zegt een respondent. „Het is een gekke gedachte. Ik ben hier geboren en opgegroeid, maar ik zal hier waarschijnlijk nooit kunnen wonen”, merkt een achttienjarige op.
Middenklasse in Amsterdam onder druk
De stad verandert niet alleen door de toename van expats. Er wonen sowieso steeds meer mensen met een universitaire opleiding in de stad. Een op de drie Amsterdammers heeft een wo-opleiding en dat is nog exclusief studenten. Deze hoogopgeleiden komen doorgaans uit andere delen van Nederland naar de stad toe. Dat andere bewoners zich minder thuisvoelen in de stad, heeft net zo goed met yuppen als met de expats te maken.
Ook middeninkomens zijn economisch steeds kwetsbaarder, terwijl zij niet worden ontzien met speciale regels zoals wel het geval is bij minima. „Dit wakkert een fear of falling aan: de angst dat ze hun maatschappelijke positie verliezen”, schrijven de onderzoekers.
Het maatschappelijk onbehagen bij middeninkomens is zelfs groter dan bij de laagste inkomens. De doorsnee burger begint in gedrag, waarden en opvattingen ook steeds meer te lijken op mensen met weinig geld.
https://www.telegraaf.nl/(...)eestje-voor-de-elite
Het is aan de minister van Buitenlandse Zaken van Schoof-1 om te beoordelen of Syriė al dan niet veilig is. Het is aan de minister van Asiel en Migratie en/of ook de minister BuZa om bindende afspraken mbt terugkeer met de Syrische overheid te maken. Als dat geregeld is, kunnen de Syriėrs met een tijdelijke verblijfsstatus op basis van 'een onveilig thuisland' volgens het al lang en breed geldende terugkeerbeleid, teruggestuurd worden.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 16:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
https://groenlinkspvda.nl/standpunten/migratie/
Vertaald: meer asielzoekers naar Nederland en nergens iets over een strenger asielbeleid. Vooral ruimhartiger, humaner en meer veilige routes. Gevolg: meer asielzoekers.
Dat ze stellen dat asielzoekers die geen asiel krijgen weer terug moeten keren slaat geen deuk in een pakje boter als je 85-90% van de mensen die binnen komen een status geeft en illegaliteit niet strafbaar stelt.
bron?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 16:45 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Ik heb een grafiekje voor je.
[ afbeelding ]
quote:
https://www.vluchtelingen(...)an%20een%20land%20is.quote:Nederland heeft een relatief hoog inwilligingspercentage. Tegenover de 85% in Nederland, werd in 2022 in andere EU-landen gemiddeld 48% van de asielverzoeken ingewilligd.
Dat 80-90% van de Syriėrs een tijdelijke verblijfsvergunning kreeg zegt alleen maar dat Syriė daadwerkelijk onveilig was. Anders was dat percentage lang niet zo hoog geweest, want dan zou het louter om vervolgde minderheidsgroepen gaan (lhbtqi+, christenen, dat werk).quote:Op zaterdag 11 januari 2025 16:47 schreef Fok-it het volgende:
https://www.vluchtelingen(...)gen%20in%20Nederland.
Ik zie het al
Dat zijn hoge cijfers inderdaad
Als je verder leest zijn er ook daadwerkelijk gewoon gegronde argumenten te geven waarom dat percentage hoger ligt dan andere EU-landen.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 16:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
[..]
https://www.vluchtelingen(...)an%20een%20land%20is.
Even snel gegoogled, dat kan jij vast ook. Het staat buiten kijf dat de inwilligingscijfers in Nederland t.o.v. de rest torenhoog waren en nog steeds zijn. Schommelt al jaren rond de 80-85-90%
Het zal mij een worst wezen wat die legitieme argumenten zullen zijn. Die mensen horen hier niet en hun motieven zijn ongegrond.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 16:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als je verder leest zijn er ook daadwerkelijk gewoon gegronde argumenten te geven waarom dat percentage hoger ligt dan andere EU-landen.
Is het natuurlijk wel een kwestie of je dat voor lief neemt of dat je dat linkse leugens noemt
Uhm jawel. Want je leest dat mensen voornamelijk asiel aanvragen als ze een hoge kans hebben dat dit gegrond isquote:Op zaterdag 11 januari 2025 16:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het zal mij een worst wezen wat die legitieme argumenten zullen zijn. Die mensen horen hier niet en hun motieven zijn ongegrond.
De rijken en de hogere inkomens gunnen de gewone mensen niet het gemak van een ruime woonruimte en veel koopkracht.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 15:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het onderliggende systeem deugt dus niet en ik interpreteer de maatstaven die het IND hanteert dus anders waardoor ik van mening ben dat ze hier niet horen en hun motieven ongegrond zijn.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 17:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Uhm jawel. Want je leest dat mensen voornamelijk asiel aanvragen als ze een hoge kans hebben dat dit gegrond is
Dat andere landen verzaken de richtlijnen aan te houden wil niet zeggen dat het hele systeem niet deugt natuurlijkquote:Op zaterdag 11 januari 2025 17:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het onderliggende systeem deugt dus niet en ik interpreteer de maatstaven die het IND hanteert dus anders waardoor ik van mening ben dat ze hier niet horen en hun motieven ongegrond zijn.
Als je als 'vluchteling' 7 veilige landen doorreist en effectief gaat lopen windowshoppen waar je het meeste kans hebt ben je geen legitieme vluchteling maar een profiteur die hier geen opvang verdient. Ze vluchten niet meer voor hun leven en waren al veilig en dus vervalt de hele grondslag op het in aanmerking komen van bescherming.
Zou Nederland ook mee kunnen beginnen, in feite hebben landen als Polen, Portugal en Hongarije dezelfde plichten als wij maar zij verzaken hier ook in zonder enige noemenswaardige consequenties. Zij interpreteren verdagen op een andere manier en dit kan dus schijnbaar gewoon. Valt nog erg veel winst in te behalen hier. Het beste jongetje van de klas willen spelen luidt onze eigen ondergang in.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 17:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat andere landen verzaken de richtlijnen aan te houden wil niet zeggen dat het hele systeem niet deugt natuurlijk
De user die ik aanhaal die constateert gewoon een etterige kutsfeer van de usual suspects hier, en die onderschrijf ik. Zie ik het dan niet?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 15:31 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Iets wat de user waar je op reageert ook doet, of zie je het dan niet?
Nee dat heeft met personeelstekorten bij de IND te maken. Verklaart ook waarom het in NL zoveel hoger is dan in de rest van Europa. Of dacht je dat Nederland soms anders was dan de rest van Europa qua mensen die hier komen?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 16:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat 80-90% van de Syriėrs een tijdelijke verblijfsvergunning kreeg zegt alleen maar dat Syriė daadwerkelijk onveilig was. Anders was dat percentage lang niet zo hoog geweest, want dan zou het louter om vervolgde minderheidsgroepen gaan (lhbtqi+, christenen, dat werk).
Het is een beetje als drammen over het enorm hoge percentage verblijfsvergunningen voor Oekraļners. Ja, duh; het is er onveilig door de oorlog.
Relevant voor dit topic zijn cijfers over het terugkeerbeleid wanneer een status ingetrokken wordt.
Cijfers over het terugkeerbeleid door de DTV (Dienst Terugkeer en Vertrek):
https://www.dienstterugkeerenvertrek.nl/over-dtv/cijfers
https://www.dienstterugke(...)tvoering_TG-PDFA.pdf
Maar ook dat blijkt weer te moeilijk voor de giftig boze radicaal-rechtse roeptoeters.
Het blijkt inderdaad dat de groep asielzoekers qua afkomst niet direct evenredig is verdeeld over Europa. Hier komen relatief veel mensen uit daadwerkelijke conflictgebieden, juist omdat je met een ander verhaal hier weinig kans maakt. Daardoor ook dat hoge inwilligingspercentage.quote:Op zondag 12 januari 2025 09:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nee dat heeft met personeelstekorten bij de IND te maken. Verklaart ook waarom het in NL zoveel hoger is dan in de rest van Europa. Of dacht je dat Nederland soms anders was dan de rest van Europa qua mensen die hier komen?
En dat geldt niet voor Belgiė, Duitsland, Zweden etc.?quote:Op zondag 12 januari 2025 10:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het blijkt inderdaad dat de groep asielzoekers qua afkomst niet direct evenredig is verdeeld over Europa. Hier komen relatief veel mensen uit daadwerkelijke conflictgebieden, juist omdat je met een ander verhaal hier weinig kans maakt. Daardoor ook dat hoge inwilligingspercentage.
Maar deze discussie is toch vaker gevoerd? Heb je dat toen allemaal nooit willen lezen?
En in het grijs lopen met de keuze uit 5 kapsels?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 15:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Er zouden voldoende huizen zijn als men de linkse partijen geholpen had, dan zou ieder mens evenveel woonruimte en evenveel koopkracht hebben.
Dat is ook de reden dat de gemiddelde Nederlander en politicus die roept dat we afgewezen asielzoekers moeten terugsturen zodat de 'echte vluchteling' kan worden opgevangen volstrekt achterlijk is.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het blijkt inderdaad dat de groep asielzoekers qua afkomst niet direct evenredig is verdeeld over Europa. Hier komen relatief veel mensen uit daadwerkelijke conflictgebieden, juist omdat je met een ander verhaal hier weinig kans maakt. Daardoor ook dat hoge inwilligingspercentage.
Maar deze discussie is toch vaker gevoerd? Heb je dat toen allemaal nooit willen lezen?
Nee, wij hebben binnen Europa al jaren één van de strengste regelgeving wat dat betreft.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En dat geldt niet voor Belgiė, Duitsland, Zweden etc.?
Ik heb het niet gelezen. Niet omdat ik het niet wilde maar omdat ik niet alles lees wat hier voorbij komt.
Beschaving is een keuze inderdaad.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:29 schreef Confetti het volgende:
[..] aan hun lot over te laten. Niet leuk, wel noodzakelijk.
Als men jou niet zou helpen, dan had jij toch ook onvoldoende koopkracht om jezelf elke dag te verwennen en waarschijnlijk ook een te krappe ruimte hebben om in te wonen? Of niet soms?quote:Op zondag 12 januari 2025 10:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En in het grijs lopen met de keuze uit 5 kapsels?
Iedereen zou evenveel koopkracht hebben inderdaad. Van ongeveer 2 appels en een ei per week.
Communisme werkt ook niet. Te vaak bewezen nu.
De frame van “mag niet van Brussel want anders” is een leugen. A het mag vaak wel en B er gebeurt toch niks.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 17:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zou Nederland ook mee kunnen beginnen, in feite hebben landen als Polen, Portugal en Hongarije dezelfde plichten als wij maar zij verzaken hier ook in zonder enige noemenswaardige consequenties. Zij interpreteren verdagen op een andere manier en dit kan dus schijnbaar gewoon. Valt nog erg veel winst in te behalen hier. Het beste jongetje van de klas willen spelen luidt onze eigen ondergang in.
Wat jij zegt wordt in dit artikel beaamd, net als wat ik zeg:quote:Op zondag 12 januari 2025 10:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, wij hebben binnen Europa al jaren één van de strengste regelgeving wat dat betreft.
Dit geeft wel wat toelichting https://nos.nl/artikel/24(...)rs-zeggen-niet-alles
https://wnl.tv/2024/04/29(...)etaris-wil-ingrijpenquote:Voordeel van de twijfel
Een belangrijke reden is dat Nederland veel oorlogsvluchtelingen opvangt, zoals mensen die zijn gevlucht uit Syriė. Zij gelden als "verzoekers uit landen van herkomst met een hoog inwilligingspercentage", schreef het ministerie van Justitie in het jaarverslag 'De Staat van Migratie'.
Maar er is ook een andere oorzaak. Vanwege groeiende achterstanden geven IND-medewerkers de laatste jaren steeds vaker het voordeel van de twijfel aan asielzoekers in plaats van dat ze eerst onderzoek doen, schrijft de krant. Demissionair staatssecretaris Van der Burg wil daar verandering in brengen.
Hij wil dat de IND een voorbeeld neemt aan instanties in andere EU-lidstaten, schrijft hij in een brief aan de Tweede Kamer. De bewindsman wil dat de bewijslast "zoveel mogelijk" bij de asielzoeker komt te liggen
Het frame wordt toch ook vooral veel gebruikt door de anti-migratie figuren als excuus om maar niet met haalbare plannen te komen om migratie terug te dringen?quote:Op zondag 12 januari 2025 11:02 schreef Homey het volgende:
[..]
De frame van “mag niet van Brussel want anders” is een leugen. A het mag vaak wel en B er gebeurt toch niks.
Maar de media voerde dat graag op want veel mensen gaan er toch in mee. Zo krachtig kan zo’n valse frame zijn.
Je kunt veel zeggen over Rutte, maar in dergelijke zaken was het echt een vakman.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:02 schreef Homey het volgende:
[..]
De frame van “mag niet van Brussel want anders” is een leugen. A het mag vaak wel en B er gebeurt toch niks.
Maar de media voerde dat graag op want veel mensen gaan er toch in mee. Zo krachtig kan zo’n valse frame zijn.
Wat dat betreft is het jammer dat de PVV de asielminister heeft geleverd. Maar goed, onder GL-PvdA was er niet wel iets gebeurd dat haalbaar was om de reden dat ze er niks aan willen doen. Zelfde resultaat. Slechter nog, gezien hun voorgestelde "maatregelen" alleen maar een aanzuigende werking hebben.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het frame wordt toch ook vooral veel gebruikt door de anti-migratie figuren als excuus om maar niet met haalbare plannen te komen om migratie terug te dringen?
Dat Faber of Van Hijum niet met fatsoenlijke plannen komen om asielmigratie of uitbuiting van arbeidsmigranten terug te dringen ligt toch echt aan hun eigen incompetentie en niet aan Brussel…
Met nog een nuance iets verderop in het artikel.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat jij zegt wordt in dit artikel beaamd, net als wat ik zeg:
[..]
https://wnl.tv/2024/04/29(...)etaris-wil-ingrijpen
In ieder geval kunnen we wel concluderen dat die focus elke keer op dat percentage niet zo heel nuttig is. Het geheel is gewoon complexer dan dat.quote:D66-Tweede Kamerlid Jan Paternotte vraagt zich af of de cijfers wel te vergelijken zijn met onze buurlanden. "Nederland krijgt veel minder asielaanvragen dan Duitsland en Belgiė. Die landen zijn populairder bij asielzoekers dan Nederland", zegt hij in Goedemorgen Nederland op NPO 1.
Bovendien, zegt Paternotte: "Ik denk dat dit komt omdat ze in Duitsland in tweede instantie vaak meer asielverzoeken goedkeuren. Eerst wordt het afgewezen, maar in latere instantie krijgen mensen alsnog een asielstatus."
We moeten deze mensen dan ook niet evenredig verdelen over Europa, deze mensen zijn niet de verantwoordelijkheid van Europa. Te veel Westerlingen, vooral van een bepaalde politieke affiliatie, lijken te denken dat het Westen een unieke taak heeft in het opvangen van de rest van de wereld. Daar gaat het mis want dat is niet zo. Mensen moet in hun eigen land de problemen oplossen en eventueel tijdelijk onderdak krijgen in een buurland. Niet 10 veilige landen doorkruisen en vervolgens hier als vermeende vluchteling aankloppen en vervolgens nooit meer vertrekken.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Willen dat het Westen dient als een soort NGO/opvanghuis voor de rest van de wereld heeft niets met een beschaving te maken, het is simpelweg aan de hand van een drogredenering insteken op meer multiculturaliteit.quote:Op zondag 12 januari 2025 10:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Beschaving is een keuze inderdaad.
Ik ben gestopt met lezen toen Paternotte werd geparafraseerd.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:14 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Met nog een nuance iets verderop in het artikel.
[..]
In ieder geval kunnen we wel concluderen dat die focus elke keer op dat percentage niet zo heel nuttig is. Het geheel is gewoon complexer dan dat.
Oh en dat zeer fors op de IND bezuinigen, zoals dit kabinet van plan is, ook een vrij stupide idee is…
PvdA-GL zou ook een coalitie moeten vormen met de VVD, D66 en NSC. Dan was het pakket wat het vorige kabinet overeenkwam, vlak voor Rutte het liet vallen om niks, vermoedelijk gewoon de basis geweest. Dat was een stuk concreter dan wat Faber c.s. nu leveren…quote:Op zondag 12 januari 2025 11:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat dat betreft is het jammer dat de PVV de asielminister heeft geleverd. Maar goed, onder GL-PvdA was er niet wel iets gebeurd dat haalbaar was om de reden dat ze er niks aan willen doen. Zelfde resultaat. Slechter nog, gezien hun voorgestelde "maatregelen" alleen maar een aanzuigende werking hebben.
Desondanks zitten we met een farēe dit kabinet want voor de PVV is het hun speerpunt terwijl GL-PvdA dat niet claimt.
Dat mag, dan heb je de inhoud gemist.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik ben gestopt met lezen toen Paternotte werd geparafraseerd.
Een paar maand terug riep het kabinet nog dat de vluchtelingen terug konden omdat het zo lekker stabiel was onder Assad.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:19 schreef theunderdog het volgende:
Prima plan. Het misdadige regime van Assad is verslagen, men kan terug.
Paternotte en inhoud zijn niet twee woorden die ik doorgaans met elkaar associeer.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat mag, dan heb je de inhoud gemist.
Probeer eens verder te onderbouwen, wįįrom het volgens jou een stupide idee zou zijn?quote:Op zondag 12 januari 2025 11:14 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Met nog een nuance iets verderop in het artikel.
[..]
In ieder geval kunnen we wel concluderen dat die focus elke keer op dat percentage niet zo heel nuttig is. Het geheel is gewoon complexer dan dat.
Oh en dat zeer fors op de IND bezuinigen, zoals dit kabinet van plan is, ook een vrij stupide idee is…
Wat een geleuter vol drogredenen dit.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We moeten deze mensen dan ook niet evenredig verdelen over Europa, deze mensen zijn niet de verantwoordelijkheid van Europa. Te veel Westerlingen, vooral van een bepaalde politieke affiliatie, lijken te denken dat het Westen een unieke taak heeft in het opvangen van de rest van de wereld. Daar gaat het mis want dat is niet zo. Mensen moet in hun eigen land de problemen oplossen en eventueel tijdelijk onderdak krijgen in een buurland. Niet 10 veilige landen doorkruisen en vervolgens hier als vermeende vluchteling aankloppen en vervolgens nooit meer vertrekken.
[..]
Willen dat het Westen dient als een soort NGO/opvanghuis voor de rest van de wereld heeft niets met een beschaving te maken, het is simpelweg aan de hand van een drogredenering insteken op meer multiculturaliteit.
Ook dat mag. Is wel vrij onzinnig. Ik vind het ook een irritant figuur maar dat is geen reden om de inhoud te negeren.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Paternotte en inhoud zijn niet twee woorden die ik doorgaans met elkaar associeer.
Ah, een inhoudelijke reactie lukt niet. Ik merk het al.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:22 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat een geleuter vol drogredenen dit.
Dat was de PvdA voor de merge met Groenlinks. De huidige "voorstellen" hebben een aanzuigende werking. D66 dat wat aan asielmigratie wil doen is ook een interessante suggestie.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
PvdA-GL zou ook een coalitie moeten vormen met de VVD, D66 en NSC. Dan was het pakket wat het vorige kabinet overeenkwam, vlak voor Rutte het liet vallen om niks, vermoedelijk gewoon de basis geweest. Dat was een stuk concreter dan wat Faber c.s. nu leveren…
Dat frame dat er onder de PvdA niets aan asielmigratie gedaan kan worden is overigens ook vrij onzinnig. Voor de grote acties op dat vlak was tot nu toe altijd de PvdA nodig. Eerst Cohen met zijn Vreemdelingenwet en daarna Diederik Samsom die een hele belangrijke rol speelde rond de Turkijedeal, waardoor de instroom in Europa flink terugviel.
De zogenaamd strenge en daadkrachtige figuren van VVD en PVV krijgen eigenlijk geen klap voor elkaar.
Iets met een pot en een ketel.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ook dat mag. Is wel vrij onzinnig. Ik vind het ook een irritant figuur maar dat is geen reden om de inhoud te negeren.
Nou ja, uiteindelijk heb ik het via jouw reactie alsnog gelezen dus eind goed al goed.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ook dat mag. Is wel vrij onzinnig. Ik vind het ook een irritant figuur maar dat is geen reden om de inhoud te negeren.
Je hebt mensen en geld nodig om aanvragen te beoordelen en mensen uit te zetten die je niet wilt hebben. Bezuinig je daarop, dan loopt de boel vast, worden de regels in de praktijk versoepeld en komt er nog minder van uitzetten.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Probeer eens verder te onderbouwen, wįįrom het volgens jou een stupide idee zou zijn?
Tja, dit is mij allemaal iets te kortzichtig. Vestig je hoop dan maar lekker op Faber zou ik zeggen…quote:Op zondag 12 januari 2025 11:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat was de PvdA voor de merge met Groenlinks. De huidige "voorstellen" hebben een aanzuigende werking. D66 dat wat aan asielmigratie wil doen is ook een interessante suggestie.
Mooi, hopelijk durf je dan iets vaker je bubbel te doorbrekenquote:Op zondag 12 januari 2025 11:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou ja, uiteindelijk heb ik het via jouw reactie alsnog gelezen dus eind goed al goed.
Dan moet jij ook iets beter lezen want ik had Faber en dit kabinet al een farēe genoemd. Voor een partij van wie het hun speerpunt is om asielmigratie te stoppen zijn ze met een behoorlijk incompetent persoon gekomen.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:26 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, dit is mij allemaal iets te kortzichtig. Vestig je hoop dan maar lekker op Faber zou ik zeggen…
Correct. En dat niet alleen, het is ook van 25 jaar geleden en die Vreemdelingenwet heeft er juist voor gezorgd dat alle vermeende vluchtelingen op één hoop werden geveegd.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat was de PvdA voor de merge met Groenlinks. De huidige "voorstellen" hebben een aanzuigende werking. D66 dat wat aan asielmigratie wil doen is ook een interessante suggestie.
Ik zou zeggen geef eens het goede voorbeeld. De huidige progressief linkse bubbel doet geen goed zo blijkt.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Mooi, hopelijk durf je dan iets vaker je bubbel te doorbreken.
Dat las ik wel. Maar als de huidige overlevering aan extreemrechts al tot niets leidt, dan vraag ik me af hoe je de problemen dan wel opgelost ziet worden. Iets nog extremers of toch maar door het midden?quote:Op zondag 12 januari 2025 11:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dan moet jij ook iets beter lezen want ik had Faber en dit kabinet al een farēe genoemd. Voor een partij van wie het hun speerpunt is om asielmigratie te stoppen zijn ze met een behoorlijk incompetent persoon gekomen.
Het huidige kabinet is centrumrechts tot rechts, niet extreemrechts. En het blijkt dat dit nog niet goed genoeg is, vooral NSC ligt nogal vaak dwars.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat las ik wel. Maar als de huidige overlevering aan extreemrechts al tot niets leidt, dan vraag ik me af hoe je de problemen dan wel opgelost ziet worden. Iets nog extremers of toch maar door het midden?
Maakt niet uit hoe je het noemt, ze lossen de problemen niet op, ze schreeuwen alleen wat de mensen willen horenquote:Op zondag 12 januari 2025 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het huidige kabinet is centrumrechts tot rechts, niet extreemrechts. En het blijkt dat dit nog niet goed genoeg is, vooral NSC ligt nogal vaak dwars.
De oplossing ligt niet in nog meer rechts want dat is niet nodig.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat las ik wel. Maar als de huidige overlevering aan extreemrechts al tot niets leidt, dan vraag ik me af hoe je de problemen dan wel opgelost ziet worden. Iets nog extremers of toch maar door het midden?
Aha, dat soort zaken, complex en met een lage slagingskans. Dan heb je wel echt competente bewindslieden nodig om het te realiseren. Dat gaat met PVV en VVD in elk geval niet lukken.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De oplossing ligt niet in nog meer rechts want dat is niet nodig.
De oplossing ligt in het herzien van de verdragen, Nederland totaal onaantrekkelijk te maken voor mensen die voor het sociale stelsel komen, het slechts verstrekken van tijdelijke vergunningen met terugkeerverplichting en geld in regionale opvang investeren. Deals maken met landen zoals bij Tunesiė. Verder het strafbaar maken van verkapte mensensmokkel door NGO's.
Gewoon Nederland een verrot land maken. Als je zorgt dat het voor de Nederlander al niet te doen is, is er ook geen buitenlander die hier meer naar toe wil.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De oplossing ligt in het herzien van de verdragen, Nederland totaal onaantrekkelijk te maken voor mensen die voor het sociale stelsel komen, het slechts verstrekken van tijdelijke vergunningen met terugkeerverplichting en geld in regionale opvang investeren. Deals maken met landen zoals bij Tunesiė. Verder het strafbaar maken van verkapte mensensmokkel door NGO's.
Denemarken is het ook gelukt met slechts één van de door mij aangedragen oplossingen.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Aha, dat soort zaken, complex en met een lage slagingskans. Dan heb je wel echt competente bewindslieden nodig om het te realiseren. Dat gaat met PVV en VVD in elk geval niet lukken.
Als NSC zou meewerken en andere partijen ook niet zo hysterisch zouden doen, dan zou er prima beleid geļmplementeerd kunnen worden. Het ligt niet aan de plannen, wel aan de tegenstand en zeker ook de uitvoering.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:35 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Maakt niet uit hoe je het noemt, ze lossen de problemen niet op, ze schreeuwen alleen wat de mensen willen horen
Kan ook. Dat is nogal fatalistisch echter.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gewoon Nederland een verrot land maken. Als je zorgt dat het voor de Nederlander al niet te doen is, is er ook geen buitenlander die hier meer naar toe wil.
Armoede en ellende, maar zonder butenlanders.
Hoe kun je goed een grenscontrole uitvoeren als er onvoldoende mankracht is, daar is duidelijk niet over nagedacht en dat is typerend van het beleid van dit kabinetquote:Op zondag 12 januari 2025 11:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als NSC zou meewerken en andere partijen ook niet zo hysterisch zouden doen, dan zou er prima beleid geļmplementeerd kunnen worden. Het ligt niet aan de plannen, wel aan de tegenstand en zeker ook de uitvoering.
Een goed voorbeeld hiervan is de grenscontroles. Dit zou niet werken aldus velen, de realiteit is natuurlijk dat zulke mensen simpelweg de migratie niet willen beperken en daarom gefrustreerd en boos worden van zulke beleidsvoorstellen.
In Duitsland liet men vervolgens zien dat dit heel goed werkt als het goed wordt uitgevoerd maar in Nederland slaat men tot op heden de plank wat dat betreft nog mis. Dit natuurlijk tot genoegen van degenen die tegen deze maatregel zijn.
Deals met zulke landen gaan helaas niet werken. De realiteit is dat de grenzen simpelweg goed moeten worden beschermd (zie bijvoorbeeld Polen en Hongarije) en er moet ook geen medelijden meer zijn voor mensen die gevaarlijke capriolen uithalen op bootjes. Daar kiest men immers zelf voor.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je zegt het hier zelf al: onvoldoende mankracht. Daar zou men dus moeten beginnen.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hoe kun je goed een grenscontrole uitvoeren als er onvoldoende mankracht is, daar is duidelijk niet over nagedacht en dat is typerend van het beleid van dit kabinet
Die gedachte van Denemarken als grote heilstaat kan ik niet zoveel mee.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Denemarken is het ook gelukt met slechts één van de door mij aangedragen oplossingen.
Misschien kunnen we wat Wit-Russische grenswachten als arbeidsmigranten hiervoor aantrekken. Die kijken van nature boos, hebben een grote pet en vinden etnisch profileren gewoon tof.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hoe kun je goed een grenscontrole uitvoeren als er onvoldoende mankracht is, daar is duidelijk niet over nagedacht en dat is typerend van het beleid van dit kabinet
Klopt het zou handig zijn als men dat eerst doetquote:Op zondag 12 januari 2025 11:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Deals met zulke landen gaan helaas niet werken. De realiteit is dat de grenzen simpelweg goed moeten worden beschermd (zie bijvoorbeeld Polen en Hongarije) en er moet ook geen medelijden meer zijn voor mensen die gevaarlijke capriolen uithalen op bootjes. Daar kiest men immers zelf voor.
[..]
Je zegt het hier zelf al: onvoldoende mankracht. Daar zou men dus moeten beginnen.
Het eten en drinken op deze aarde is van ieder mens die er als eerste bij was, ook heeft ieder mens het recht om goed te zoeken.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
Paar voorbeelden uit Polen. Zo bescherm je een grens:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kansarme gelukszoekers aan de ene kant, een dik hekwerk en genoeg bewapende manschappen aan de andere kant. Ergens is het natuurlijk tragisch dat dit nodig is, maar het inmiddels wel een realiteit in Europa.
Omdat je dan moet toegeven dat het kan zonder dat we meteen Duitse uniformen uit de kast halen?quote:Op zondag 12 januari 2025 11:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die gedachte van Denemarken als grote heilstaat kan ik niet zoveel mee.
Die gebruikt Rusland als wapen om de EU te verzwakken en te ondermijnen, aan de andere kant halen we diezelfde mensen binnen door ze gratis onderdak, eten en later een huis en staatsburgerschap in het vooruitzicht te stellen. Beide zijn even vijandig.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
Kansarme gelukszoekers aan de ene kant, een dik hekwerk en genoeg bewapende manschappen aan de andere kant. Ergens is het natuurlijk tragisch dat dit nodig is, maar het inmiddels wel een realiteit in Europa.
Dit is niet nodig. Gewoon geen toeslagen verstrekken en vergunningen conditioneel maken. Heb je ook al die stoere boys niet nodig.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, omdat de situatie er toch behoorlijk anders is.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Omdat je dan moet toegeven dat het kan zonder dat we meteen Duitse uniformen uit de kast halen?
Niemand zei dat het makkelijk was. Denemarken is echter niet grootser en beter dan wij. We praten hier niet over de vergelijking tussen Ronaldo en een bierelftal. Wat Denemarken kan, kunnen wij ook bereiken.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nee, omdat de situatie er toch behoorlijk anders is.
Hier is geen linkse partij die een dergelijk standpunt heeft. Alleen domrechts.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Niemand zei dat het makkelijk was. Denemarken is echter niet grootser en beter dan wij. We praten hier niet over de vergelijking tussen Ronaldo en een bierelftal. Wat Denemarken kan, kunnen wij ook bereiken.
Zij hebben het nog wel vanuit links bereikt.
Bezuinigen op het IND zal waarschijnlijk leiden tot een kleiner personeelsbestand, zoals bij de meeste bedrijven. Dat verhoogt de werkdruk. Een verhoogde werkdruk leidt vaak tot slechter werk. Slechter werk betekent een kwalitatief mindere onderbouwing van de beoordelingen. Mensen die daarmee naar de rechter stappen zullen dan vaker gelijk krijgen.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Probeer eens verder te onderbouwen, wįįrom het volgens jou een stupide idee zou zijn?
Welke plannen? Heb ik een debat over de door Faber aan de kamer voorgelegde nieuwe wet- en regelgeving gemist?quote:Op zondag 12 januari 2025 11:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als NSC zou meewerken en andere partijen ook niet zo hysterisch zouden doen, dan zou er prima beleid geļmplementeerd kunnen worden. Het ligt niet aan de plannen, wel aan de tegenstand en zeker ook de uitvoering.
De grenscontroleurs willen migratie niet beperken en komen daarom niet meer opdagen voor hun werk, waardoor we dus te weinig controleurs hebben om de grens volledig af te schermen? Of hoe moet ik dit rijmen?quote:Een goed voorbeeld hiervan is de grenscontroles. Dit zou niet werken aldus velen, de realiteit is natuurlijk dat zulke mensen simpelweg de migratie niet willen beperken en daarom gefrustreerd en boos worden van zulke beleidsvoorstellen.
En wie is er verantwoordelijk voor die uitvoering? Niet 'degenen die tegen deze maatregel zijn'.quote:In Duitsland liet men vervolgens zien dat dit heel goed werkt als het goed wordt uitgevoerd maar in Nederland slaat men tot op heden de plank wat dat betreft nog mis. Dit natuurlijk tot genoegen van degenen die tegen deze maatregel zijn.
Sociale premies zijn doorgaans wat men afdraagt.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit is niet nodig. Gewoon geen sociale premies verstrekken en vergunningen conditioneel maken. Heb je ook al die stoere boys niet nodig.
Ik heb het gewijzigd en ja dat bedoelde ik. Weet niet waarom ik premies in mijn hoofd had.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Sociale premies zijn doorgaans wat men afdraagt.
Ik neem aan dat je sociale uitkeringen bedoelt? En dan dus specifiek een bijstandsuitkering voor statushouders die een woning hebben? (Zonder woning komen ze daar niet voor in aanmerking, net als Nederlandse daklozen).
Dan wordt het voor statushouders dus 'werken of dakloos raken'? Lijkt je dat wenselijk?
Dat gelijkheidsbeginsel wordt nu al niet echt hoog in het vaandel gehouden met het preferente verstrekken van woningen. Verder zie ik geen enkele reden om daar niet aan te sleutelen. De grondwet is niet specifiek bedacht met de condities van 2025 in gedachten. Net als de Amerikaanse 2nd Amandment in een tijd was opgesteld dat het afvuren van een wapen ongeveer een minuut per kogel koste.quote:Bovendien moeten we dan ook nog even sleutelen aan het gelijkheidsbeginsel; daar een onderscheid in gaan maken tussen statushouders en Nederlanders. Heeft denk ik consequenties voor de grondwet.
Absoluut. Hij 'lult' zich overal uit en overal in. Daar wordt later nog een boek over geschreven, zijn manier van redevoering en 'liegen'. En overal mee wegkomen.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:09 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je kunt veel zeggen over Rutte, maar in dergelijke zaken was het echt een vakman.
Als je het gelijkheidsbeginsel op statushouders toepast betekent dat ze geen voorrang meer krijgen op een woning omdat daarbij oneigenlijk wordt gediscrimineerd op afkomst, maar nu in het voordeel van buitenlanders.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Sociale premies zijn doorgaans wat men afdraagt.
Ik neem aan dat je sociale uitkeringen bedoelt? En dan dus specifiek een bijstandsuitkering voor statushouders die een woning hebben? (Zonder woning komen ze daar niet voor in aanmerking, net als Nederlandse daklozen).
Dan wordt het voor statushouders dus 'werken of dakloos raken'? Lijkt je dat wenselijk?
Bovendien moeten we dan ook nog even sleutelen aan het gelijkheidsbeginsel; een onderscheid gaan maken tussen statushouders en Nederlanders. Heeft denk ik consequenties voor de grondwet.
Het is waarschijnlijk dat zo'n beperking op den duur gerealiseerd zal worden. Het is makkelijker om de prikkels voor migratie weg te nemen dan mensen tegen te houden.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dit is niet nodig. Gewoon geen toeslagen verstrekken en vergunningen conditioneel maken. Heb je ook al die stoere boys niet nodig.
Een vakman in het verkopen van eigen-volk-laatst beleid.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:09 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je kunt veel zeggen over Rutte, maar in dergelijke zaken was het echt een vakman.
Als autochtoon kun je ook voorrang krijgen. De criteria zijn hetzelfde.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:31 schreef Homey het volgende:
[..]
Als je het gelijkheidsbeginsel op statushouders toepast betekent dat ze geen voorrang meer krijgen op een woning omdat daarbij oneigenlijk wordt gediscrimineerd op afkomst, maar nu in het voordeel van buitenlanders.
Wat mij verbaast is dat groepen kansloze Nederlandse woningzoekers op de eeuwige wachtlijsten die elke keer weer statushouders zien worden voorgetrokken, niet een keer een rechtszaak beginnen precies op dit punt: rassendiscriminatie. Of gewoon een keer massaal demonstreren om ook voorrang te krijgen. Je demonstreert dan VOOR gelijkheid.
Dit ja.quote:
Dat het kabinet zelf faalt om de uitvoering goed te regelen ben ik helemaal met je eens. Ik heb dan ook nergens gesteld dat de oppositie hier verantwoordelijk voor zou zijn. Het punt blijft dat een gebrekkige uitvoering of worden tegengewerkt wil zeggen dat de plannen an sich niet goed zouden zijn. Ik ben dus van mening dat veel beleidsplannen van dit kabinet best goed zijn, alleen men of te veel en onnodig wordt tegengewerkt of/en men voert de plannen zelf niet op een goede manier uit.quote:Op zondag 12 januari 2025 12:35 schreef probeer het volgende:
[..]
Welke plannen? Heb ik een debat over de door Faber aan de kamer voorgelegde nieuwe wet- en regelgeving gemist?
Hoe kan je het überhaupt hebben over tegenstand door andere partijen, terwijl er nog niets is gepresenteerd?
[..]
De grenscontroleurs willen migratie niet beperken en komen daarom niet meer opdagen voor hun werk, waardoor we dus te weinig controleurs hebben om de grens volledig af te schermen? Of hoe moet ik dit rijmen?
[..]
En wie is er verantwoordelijk voor die uitvoering? Niet 'degenen die tegen deze maatregel zijn'.
Of is dit gewoon weer een jammerlijke poging om tegenstanders de schuld te geven van het gebrek aan uitvoering, terwijl die tegenstanders daar helemaal niets mee van doen hebben?
Als jij betere en completere grenscontroles wil, dan mail je Faber maar.
Dit zijn uitstekende teksten, laten we het dus inderdaad hopen. .quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |