Paternotte en inhoud zijn niet twee woorden die ik doorgaans met elkaar associeer.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat mag, dan heb je de inhoud gemist.
Probeer eens verder te onderbouwen, wáárom het volgens jou een stupide idee zou zijn?quote:Op zondag 12 januari 2025 11:14 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Met nog een nuance iets verderop in het artikel.
[..]
In ieder geval kunnen we wel concluderen dat die focus elke keer op dat percentage niet zo heel nuttig is. Het geheel is gewoon complexer dan dat.
Oh en dat zeer fors op de IND bezuinigen, zoals dit kabinet van plan is, ook een vrij stupide idee is…
Wat een geleuter vol drogredenen dit.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We moeten deze mensen dan ook niet evenredig verdelen over Europa, deze mensen zijn niet de verantwoordelijkheid van Europa. Te veel Westerlingen, vooral van een bepaalde politieke affiliatie, lijken te denken dat het Westen een unieke taak heeft in het opvangen van de rest van de wereld. Daar gaat het mis want dat is niet zo. Mensen moet in hun eigen land de problemen oplossen en eventueel tijdelijk onderdak krijgen in een buurland. Niet 10 veilige landen doorkruisen en vervolgens hier als vermeende vluchteling aankloppen en vervolgens nooit meer vertrekken.
[..]
Willen dat het Westen dient als een soort NGO/opvanghuis voor de rest van de wereld heeft niets met een beschaving te maken, het is simpelweg aan de hand van een drogredenering insteken op meer multiculturaliteit.
Ook dat mag. Is wel vrij onzinnig. Ik vind het ook een irritant figuur maar dat is geen reden om de inhoud te negeren.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Paternotte en inhoud zijn niet twee woorden die ik doorgaans met elkaar associeer.
Ah, een inhoudelijke reactie lukt niet. Ik merk het al.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:22 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat een geleuter vol drogredenen dit.
Dat was de PvdA voor de merge met Groenlinks. De huidige "voorstellen" hebben een aanzuigende werking. D66 dat wat aan asielmigratie wil doen is ook een interessante suggestie.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
PvdA-GL zou ook een coalitie moeten vormen met de VVD, D66 en NSC. Dan was het pakket wat het vorige kabinet overeenkwam, vlak voor Rutte het liet vallen om niks, vermoedelijk gewoon de basis geweest. Dat was een stuk concreter dan wat Faber c.s. nu leveren…
Dat frame dat er onder de PvdA niets aan asielmigratie gedaan kan worden is overigens ook vrij onzinnig. Voor de grote acties op dat vlak was tot nu toe altijd de PvdA nodig. Eerst Cohen met zijn Vreemdelingenwet en daarna Diederik Samsom die een hele belangrijke rol speelde rond de Turkijedeal, waardoor de instroom in Europa flink terugviel.
De zogenaamd strenge en daadkrachtige figuren van VVD en PVV krijgen eigenlijk geen klap voor elkaar.
Iets met een pot en een ketel.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ook dat mag. Is wel vrij onzinnig. Ik vind het ook een irritant figuur maar dat is geen reden om de inhoud te negeren.
Nou ja, uiteindelijk heb ik het via jouw reactie alsnog gelezen dus eind goed al goed.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:23 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ook dat mag. Is wel vrij onzinnig. Ik vind het ook een irritant figuur maar dat is geen reden om de inhoud te negeren.
Je hebt mensen en geld nodig om aanvragen te beoordelen en mensen uit te zetten die je niet wilt hebben. Bezuinig je daarop, dan loopt de boel vast, worden de regels in de praktijk versoepeld en komt er nog minder van uitzetten.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Probeer eens verder te onderbouwen, wáárom het volgens jou een stupide idee zou zijn?
Tja, dit is mij allemaal iets te kortzichtig. Vestig je hoop dan maar lekker op Faber zou ik zeggen…quote:Op zondag 12 januari 2025 11:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat was de PvdA voor de merge met Groenlinks. De huidige "voorstellen" hebben een aanzuigende werking. D66 dat wat aan asielmigratie wil doen is ook een interessante suggestie.
Mooi, hopelijk durf je dan iets vaker je bubbel te doorbrekenquote:Op zondag 12 januari 2025 11:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou ja, uiteindelijk heb ik het via jouw reactie alsnog gelezen dus eind goed al goed.
Dan moet jij ook iets beter lezen want ik had Faber en dit kabinet al een farçe genoemd. Voor een partij van wie het hun speerpunt is om asielmigratie te stoppen zijn ze met een behoorlijk incompetent persoon gekomen.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:26 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, dit is mij allemaal iets te kortzichtig. Vestig je hoop dan maar lekker op Faber zou ik zeggen…
Correct. En dat niet alleen, het is ook van 25 jaar geleden en die Vreemdelingenwet heeft er juist voor gezorgd dat alle vermeende vluchtelingen op één hoop werden geveegd.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat was de PvdA voor de merge met Groenlinks. De huidige "voorstellen" hebben een aanzuigende werking. D66 dat wat aan asielmigratie wil doen is ook een interessante suggestie.
Ik zou zeggen geef eens het goede voorbeeld. De huidige progressief linkse bubbel doet geen goed zo blijkt.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Mooi, hopelijk durf je dan iets vaker je bubbel te doorbreken.
Dat las ik wel. Maar als de huidige overlevering aan extreemrechts al tot niets leidt, dan vraag ik me af hoe je de problemen dan wel opgelost ziet worden. Iets nog extremers of toch maar door het midden?quote:Op zondag 12 januari 2025 11:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dan moet jij ook iets beter lezen want ik had Faber en dit kabinet al een farçe genoemd. Voor een partij van wie het hun speerpunt is om asielmigratie te stoppen zijn ze met een behoorlijk incompetent persoon gekomen.
Het huidige kabinet is centrumrechts tot rechts, niet extreemrechts. En het blijkt dat dit nog niet goed genoeg is, vooral NSC ligt nogal vaak dwars.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat las ik wel. Maar als de huidige overlevering aan extreemrechts al tot niets leidt, dan vraag ik me af hoe je de problemen dan wel opgelost ziet worden. Iets nog extremers of toch maar door het midden?
Maakt niet uit hoe je het noemt, ze lossen de problemen niet op, ze schreeuwen alleen wat de mensen willen horenquote:Op zondag 12 januari 2025 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het huidige kabinet is centrumrechts tot rechts, niet extreemrechts. En het blijkt dat dit nog niet goed genoeg is, vooral NSC ligt nogal vaak dwars.
De oplossing ligt niet in nog meer rechts want dat is niet nodig.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat las ik wel. Maar als de huidige overlevering aan extreemrechts al tot niets leidt, dan vraag ik me af hoe je de problemen dan wel opgelost ziet worden. Iets nog extremers of toch maar door het midden?
Aha, dat soort zaken, complex en met een lage slagingskans. Dan heb je wel echt competente bewindslieden nodig om het te realiseren. Dat gaat met PVV en VVD in elk geval niet lukken.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De oplossing ligt niet in nog meer rechts want dat is niet nodig.
De oplossing ligt in het herzien van de verdragen, Nederland totaal onaantrekkelijk te maken voor mensen die voor het sociale stelsel komen, het slechts verstrekken van tijdelijke vergunningen met terugkeerverplichting en geld in regionale opvang investeren. Deals maken met landen zoals bij Tunesië. Verder het strafbaar maken van verkapte mensensmokkel door NGO's.
Gewoon Nederland een verrot land maken. Als je zorgt dat het voor de Nederlander al niet te doen is, is er ook geen buitenlander die hier meer naar toe wil.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De oplossing ligt in het herzien van de verdragen, Nederland totaal onaantrekkelijk te maken voor mensen die voor het sociale stelsel komen, het slechts verstrekken van tijdelijke vergunningen met terugkeerverplichting en geld in regionale opvang investeren. Deals maken met landen zoals bij Tunesië. Verder het strafbaar maken van verkapte mensensmokkel door NGO's.
Denemarken is het ook gelukt met slechts één van de door mij aangedragen oplossingen.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Aha, dat soort zaken, complex en met een lage slagingskans. Dan heb je wel echt competente bewindslieden nodig om het te realiseren. Dat gaat met PVV en VVD in elk geval niet lukken.
Als NSC zou meewerken en andere partijen ook niet zo hysterisch zouden doen, dan zou er prima beleid geïmplementeerd kunnen worden. Het ligt niet aan de plannen, wel aan de tegenstand en zeker ook de uitvoering.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:35 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Maakt niet uit hoe je het noemt, ze lossen de problemen niet op, ze schreeuwen alleen wat de mensen willen horen
Kan ook. Dat is nogal fatalistisch echter.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gewoon Nederland een verrot land maken. Als je zorgt dat het voor de Nederlander al niet te doen is, is er ook geen buitenlander die hier meer naar toe wil.
Armoede en ellende, maar zonder butenlanders.
Hoe kun je goed een grenscontrole uitvoeren als er onvoldoende mankracht is, daar is duidelijk niet over nagedacht en dat is typerend van het beleid van dit kabinetquote:Op zondag 12 januari 2025 11:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als NSC zou meewerken en andere partijen ook niet zo hysterisch zouden doen, dan zou er prima beleid geïmplementeerd kunnen worden. Het ligt niet aan de plannen, wel aan de tegenstand en zeker ook de uitvoering.
Een goed voorbeeld hiervan is de grenscontroles. Dit zou niet werken aldus velen, de realiteit is natuurlijk dat zulke mensen simpelweg de migratie niet willen beperken en daarom gefrustreerd en boos worden van zulke beleidsvoorstellen.
In Duitsland liet men vervolgens zien dat dit heel goed werkt als het goed wordt uitgevoerd maar in Nederland slaat men tot op heden de plank wat dat betreft nog mis. Dit natuurlijk tot genoegen van degenen die tegen deze maatregel zijn.
Deals met zulke landen gaan helaas niet werken. De realiteit is dat de grenzen simpelweg goed moeten worden beschermd (zie bijvoorbeeld Polen en Hongarije) en er moet ook geen medelijden meer zijn voor mensen die gevaarlijke capriolen uithalen op bootjes. Daar kiest men immers zelf voor.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:35 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je zegt het hier zelf al: onvoldoende mankracht. Daar zou men dus moeten beginnen.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:41 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Hoe kun je goed een grenscontrole uitvoeren als er onvoldoende mankracht is, daar is duidelijk niet over nagedacht en dat is typerend van het beleid van dit kabinet
Die gedachte van Denemarken als grote heilstaat kan ik niet zoveel mee.quote:Op zondag 12 januari 2025 11:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Denemarken is het ook gelukt met slechts één van de door mij aangedragen oplossingen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |