abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216241069
Nederland wil Syriërs op termijn gedwongen laten terugkeren
Nederland wil asielzoekers uit Syrië op termijn gedwongen laten terugkeren. Dat laat het ministerie van Asiel en Migratie weten in antwoord op vragen van RTL Nieuws. Nederland wil andere landen, zoals Duitsland en Oostenrijk, volgen. In Duitsland en Oostenrijk is aangekondigd dat de asielstatus van Syriërs opnieuw wordt beoordeeld. Dat gaat ook in Nederland gebeuren.

Vrijwillig én gedwongen
"Voor alle duidelijkheid: we zullen inzetten op terugkeer", laat het ministerie van asielminister Faber weten. Het ministerie kijkt naar vrijwillige terugkeer. "Syriërs die nu willen vertrekken zullen we, waar mogelijk, helpen terug te keren." Maar ook gedwongen terugkeer is een optie. "Ook zorgen we, net als Duitsland en andere landen, dat zodra gedwongen terugkeer mogelijk is wij hiertoe over gaan."

"Op dit moment is het herbeoordelen en vervolgens intrekken van vergunningen in Nederland nog niet aan de orde", aldus het ministerie. "Herbeoordelen is pas aan de orde wanneer er een voldoende beeld is van de nieuwe situatie."

Op dit moment geldt een 'moratorium'. Er worden geen nieuwe asielaanvragen behandeld, maar afgewezen asielzoekers hoeven ook niet te vertrekken. De afgelopen jaren werden geen Syriërs teruggestuurd, omdat het land niet veilig was en Nederland alle diplomatieke banden met het Assad-regime had verbroken.

Verschillende voorwaarden
Pas als aan verschillende voorwaarden is voldaan, kunnen verblijfsvergunningen van Syriërs opnieuw worden beoordeeld.

Zo moet Syrië - of delen van Syrië – eerst veilig worden verklaard door het ministerie van Buitenlandse Zaken. Dat wordt vastgesteld in een ambtsbericht van Buitenlandse Zaken. Wanneer het eerstvolgende ambtsbericht over Syrië verschijnt, is nog niet duidelijk.

Daarnaast moeten afspraken worden gemaakt met de machthebbers in Syrië, zodat het land ook teruggestuurde migranten accepteert.

Zo reisden de Franse en Duitse ministers van Buitenlandse Zaken onlangs al naar Syrië. Nederland stuurde een speciaal gezant. Diplomaat Gijs Gerlag bezocht het land op 2 en 4 januari. Gerlag sprak ook over 'duurzame stabiliteit', de positie van christenen en Koerden en over 'de terugkeer van vluchtelingen', aldus een schriftelijke verklaring Buitenlandse Zaken.

Of de Nederlandse ambassade in Damascus wordt heropend, is nog niet zeker. "Het is echt te vroeg om daar nu op vooruit te lopen", aldus het ministerie van Asiel en Migratie.

In de Tweede Kamer vinden rechtse coalitiepartijen allemaal dat Syriërs terug moeten, al verschilt de toonhoogte.
PVV-leider Wilders is het felst. Hij twittert al verschillende keren dat hij wil dat 'zoveel mogelijk Syriërs' teruggaan. "Laat ze hun eigen land helpen heropbouwen", aldus Wilders.

"Als het land veilig en stabiel genoeg is, kunnen en moeten Syriërs die tijdelijk asiel is verleend weer terug", zegt NSC-Kamerlid Diederik Boomsma. "Maar of dat zo is, moet feitelijk en zorgvuldig worden vastgesteld op basis van een ambtsbericht."

Ook de VVD laat weten: als het land veilig is, dan moeten mensen terug, maar dat moet eerst worden vastgesteld door Buitenlandse Zaken.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)-verblijfsvergunning
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_216241176
Prima standpunt. Hoe meer er worden teruggestuurd, hoe beter.

Deze mensen hadden hier immers ook nooit moeten worden toegelaten. Het Westen heeft niet de taak om als NGO voor de rest van de wereld te fungeren. Als mensen in andere delen hun eigen landen kapotmaken is dat iets wat men zelf zien op te lossen. Eventueel kan er (tijdelijk) in een buurland onderdak worden aangevraagd, maar niet twaalf of dertien landen verder.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216241221
Prima plan.

Oorlog voorbij, terug naar Syrië dan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_216241234
Erg bijzonder als je de Nederlandse ambassade dicht zou laten als het land veilig zou zijn
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_216241242
Waarom wordt de uitgifte van het Nederlanderschap ook niet opgeschort? Dat sluwe volk zal nu alles uit de kast trekken om Nederlander te worden, met pseudo-arbeidsovereenkomsten etc.
pi_216241258
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:29 schreef Confetti het volgende:
Waarom wordt de uitgifte van het Nederlanderschap ook niet opgeschort? Dat sluwe volk zal nu alles uit de kast trekken om Nederlander te worden, met pseudo-arbeidsovereenkomsten etc.
Nou.........
quote:
Op dit moment geldt een 'moratorium'. Er worden geen nieuwe asielaanvragen behandeld, maar afgewezen asielzoekers hoeven ook niet te vertrekken. De afgelopen jaren werden geen Syriërs teruggestuurd, omdat het land niet veilig was en Nederland alle diplomatieke banden met het Assad-regime had verbroken.
pi_216241270
quote:
Dat moet sowieso gescheiden worden. Je kunt het Nederlanderschap aanvragen omdat je hier wortel hebt geschoten, dat geldt ook voor mensen die ooit als vluchteling zijn gekomen. Maar als je hier alleen maar bent omdat het in eigen land niet veilig was of er in Zuid Europa te weinig gratis geld was, dan moet je terug.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_216241372
quote:
PVV-leider Wilders is het felst. Hij twittert al verschillende keren dat hij wil dat 'zoveel mogelijk Syriërs' teruggaan. "Laat ze hun eigen land helpen heropbouwen", aldus Wilders.
Wilders wil het eten en drinken en warmte niet delen met anderstaligen, bang dat hij dan op sommige dagen geen rijkgevulde dis meer krijgt.
pi_216241946
wij zullen / wij willen ...

Ok cool. Laat maar weten wanneer ze ooit eens iets voor elkaar gekregen hebben.
"Pools are perfect for holding water"
pi_216241949
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:43 schreef torentje het volgende:

[..]
Wilders wil het eten en drinken en warmte niet delen met anderstaligen, bang dat hij dan op sommige dagen geen rijkgevulde dis meer krijgt.
Caroline heeft vast een extra hardgekookt ei in haar BH over voor Geert.
  Moderator vrijdag 10 januari 2025 @ 16:43:50 #11
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_216242002
Nederland wil asielzoekers uit Syrië op termijn gedwongen laten terugkeren. Dat laat het ministerie van Asiel en Migratie weten.

Met Faler aan het roer zal dat wel een enorm succes worden ja.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 10 januari 2025 @ 16:45:28 #12
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_216242019
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 16:43 schreef xpompompomx het volgende:
Nederland wil asielzoekers uit Syrië op termijn gedwongen laten terugkeren. Dat laat het ministerie van Asiel en Migratie weten.

Met Faler aan het roer zal dat wel een enorm succes worden ja.
Weer veel geblaat en weinig wol, gelukkig.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_216242022
29 wetsvoorstellen van Schoof-1 in voorbereiding, 1 behandeld in debat (begroting onderwijs). Ik ben benieuwd hoeveel er een stemming halen voordat het 1e jaar er op zit.

Tot zo ver de verdiensten van Schoof-1.

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/wetsvoorstellen
  vrijdag 10 januari 2025 @ 16:54:57 #14
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_216242113
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:43 schreef torentje het volgende:

[..]
Want Torentje zelf in hoogsteigen persoon zal bv gaarne z'n huis en overige voorzieningen :Y) :9 beschikbaar stellen voor deze groepen. ;)

Overigens hartverwarmend, kan niet anders zeggen! :S___D
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  vrijdag 10 januari 2025 @ 17:08:03 #15
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216242254
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 15:17 schreef HowardRoark het volgende:
Prima standpunt. Hoe meer er worden teruggestuurd, hoe beter.

Deze mensen hadden hier immers ook nooit moeten worden toegelaten. Het Westen heeft niet de taak om als NGO voor de rest van de wereld te fungeren. Als mensen in andere delen hun eigen landen kapotmaken is dat iets wat men zelf zien op te lossen. Eventueel kan er (tijdelijk) in een buurland onderdak worden aangevraagd, maar niet twaalf of dertien landen verder.
Tijdelijke opvang aan de periferie vind ik nog wel kunnen.

Syrië is wel een moreel dilemma. Nederland had Irak niet politiek en later militair moeten steunen. Dan hadden we dit echt voluit kunnen zeggen.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 17:15:19 #16
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_216242331
Perfect! Let's Make Holland Greet Again ^O^
  vrijdag 10 januari 2025 @ 17:20:19 #17
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_216242366
Assad is weg, dus ze kunnen weer terug. Prima, doei. Maar er zal ongetwijfeld weer zo'n flop rechter in de weg gaan liggen.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  vrijdag 10 januari 2025 @ 17:31:56 #18
503714 SebbeSwensje
pi_216242506
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:20 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Assad is weg, dus ze kunnen weer terug. Prima, doei. Maar er zal ongetwijfeld weer zo'n flop rechter in de weg gaan liggen.
Voor het eerst (en hopelijk het laatst) dat wij het ergens over eens zijn. Hoe dan ook heeft de Europese commissie al aangegeven dat dit tegen de regels van de EU is.
Appears.
pi_216243073
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 16:54 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Want Torentje zelf in hoogsteigen persoon zal bv gaarne z'n huis en overige voorzieningen :Y) :9 beschikbaar stellen voor deze groepen. ;)

Overigens hartverwarmend, kan niet anders zeggen! :S___D
Ik heb geen heel land om voor mezelf en gasten voedsel op te verbouwen. Hier staat namelijk al het land vol met infrastructuur voor de rijken en hogere inkomens.
Ik heb dus niets aan mijn groene vingers.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 18:26:05 #20
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_216243198
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:18 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik heb geen heel land om voor mezelf en gasten voedsel op te verbouwen. Hier staat namelijk al het land vol met infrastructuur voor de rijken en hogere inkomens.
Ik heb dus niets aan mijn groene vingers.
Wellicht biedt Syrie jou nieuwe kansen?
pi_216243326
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:31 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Voor het eerst (en hopelijk het laatst) dat wij het ergens over eens zijn. Hoe dan ook heeft de Europese commissie al aangegeven dat dit tegen de regels van de EU is.
En toch gaat half Europa binnenkort Syriërs terugsturen.
pi_216243346
Een flink aantal is inmiddels al genaturaliseerd tot Nederlander dus die kun je niet meer uitzetten. Ik verwacht dat Syriërs die willen blijven ook gaan proberen om zich te laten naturaliseren.
pi_216243401
quote:
Pseudo arbeidsovereenkomsten? Hoezo? Het hebben van werk is geen vereiste voor naturalisatie.
pi_216243431
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:39 schreef Jaeger85 het volgende:
Een flink aantal is inmiddels al genaturaliseerd tot Nederlander dus die kun je niet meer uitzetten. Ik verwacht dat Syriërs die willen blijven ook gaan proberen om zich te laten naturaliseren.
Klopt, in 2023 hebben minimaal 44.000 Syriërs een Nederlands paspoort gekregen.
Daarvoor waren er al zo'n 65.000 Syriërs met een Nederlands paspoort.

Dus ik schat ruwweg in dat er minimaal 114.000 van de 145.000 Syriërs in Nederland al genaturaliseerd is.

Het is een heel ruwe schatting, als iemand nauwkeurigere cijfers heeft hoor ik het.
pi_216243502
Ze gaan al vrijwillig
pi_216243730
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Klopt, in 2023 hebben minimaal 44.000 Syriërs een Nederlands paspoort gekregen.
Daarvoor waren er al zo'n 65.000 Syriërs met een Nederlands paspoort.

Dus ik schat ruwweg in dat er minimaal 114.000 van de 145.000 Syriërs in Nederland al genaturaliseerd is.

Het is een heel ruwe schatting, als iemand nauwkeurigere cijfers heeft hoor ik het.
Poeh, dat gaat wel weer heel erg snel zeg. Wat jammer. Die mensen gaat men dus amper meer het land uit kunnen krijgen. Het blijkt dus tevens naturalisatie voor zulke 'gelukszoekers' ook veel te makkelijk gaat hier.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_216243806
Gelukkig gaat dit er bij de aanhang in als Gods woord bij een ouderling.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 19:13:05 #28
503714 SebbeSwensje
pi_216243815
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 18:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
En toch gaat half Europa binnenkort Syriërs terugsturen.
Ik zie het nog niet zo snel gebeuren.
Appears.
pi_216243844
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:13 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Ik zie het nog niet zo snel gebeuren.
Ach, tuurlijk niet. Maar het idee windt ze nogal op.

Feiten of realiteit doen er dan niet meer zo toe.
pi_216244012
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ach, tuurlijk niet. Maar het idee windt ze nogal op.

Feiten of realiteit doen er dan niet meer zo toe.
Wie is 'ze' in deze precies?
pi_216244036
Gaat HTS dan van de terreurlijst af?
pi_216244157
Zijn ze al weg?

Of heeft Faber gewoon 6 maanden uit haar neus (of Carolines BH) lopen vreten?

Hoe is het eigenlijk met die nieuwe asielwetgeving van d'r? Al uitgewerkt?

Of toch allemaal weer keer op keer op keer, loze woorden?
  vrijdag 10 januari 2025 @ 19:33:13 #33
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_216244188
Volledig voorstander van terugsturen.

In de praktijk zal het wel weer lastig worden. En ons rechtssysteem kennende zal men wel 30 jaar kunnen doorprocederen. Om aan het eind ook nog een financiele tegemoetkoming toegestopt te krijgen.

Wellicht dat al deze "slecht" nieuws berichten asielzoekers afschrikt om uberhaupt hier te komen.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 19:34:16 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_216244200
Op termijn? Die termijn kan dus ook Sint-Juttemis gaan zijn met mevrouw Faber. :')
pi_216244208
Alweer leeg geroep, het wordt wel een farce deze regering.
pi_216244284
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wie is 'ze' in deze precies?
Al die types die staan te kwijlen bij de gedachte.
pi_216244382
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wat zou er eigenlijk mis mee zijn om mensen terug te laten keren? Als Syrië over een tijdje weer "normaal" is zie ik het probleem niet.

Mensen opgevangen ten tijde van oorlog, oorlog voorbij en weer terug.
pi_216244457
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:48 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Wat zou er eigenlijk mis mee zijn om mensen terug te laten keren? Als Syrië over een tijdje weer "normaal" is zie ik het probleem niet.

Mensen opgevangen ten tijde van oorlog, oorlog voorbij en weer terug.
Ik ook niet.

Is ook gewoon het beleid wat we toch al jarenlang hanteren? Veilig thuisland -> statushouders moeten terug?

Lijkt er echter gewoon op dat Schoof-1 weer even daadkrachtig wil lijken, met de nadruk op lijken. Door flink voor te sorteren op de vermeende veiligheid in Syrië, terwijl daar momenteel nog weinig sluitend over te zeggen lijkt.
pi_216244525
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:34 schreef Managarm het volgende:
Alweer leeg geroep, het wordt wel een farce deze regering.
Net zoals de vorige regering, en die daarvoor, etc etc.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 20:01:08 #40
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_216244536
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:53 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik ook niet.

Is ook gewoon het beleid wat we toch al jarenlang hanteren? Veilig thuisland -> statushouders moeten terug?

Lijkt er echter gewoon op dat Schoof-1 weer even daadkrachtig wil lijken, met de nadruk op lijken. Door flink voor te sorteren op de vermeende veiligheid in Syrië, terwijl daar momenteel nog weinig sluitend over te zeggen lijkt.
Sinds wanneer hanteren we dat beleid dan?
pi_216244618
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Sinds wanneer hanteren we dat beleid dan?
Nooit volgens mij, na 5 jaar krijg je een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd dus... tsja.

Misschien dat je wat kunt afdwingen voor de mensen die hier nog geen 5 jaar zijn.
pi_216245082
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 19:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Met 'kwijlen' heeft het weinig te maken. Het zou simpelweg uitstekend beleid zijn om deze gelukszoekers, die in de meeste gevallen hier helemaal niets te zoeken hadden, terug te sturen naar hun eigen land.

Ik denk dat het een interessanter vraagstuk is waarom sommige mensen dit plan afschieten, waarom zijn er mensen die graag grote groepen Syriërs hier houden (en er misschien ook nog graag meer hier zouden willen onthalen)?
pi_216245130
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:08 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Nooit volgens mij, na 5 jaar krijg je een verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd dus... tsja.

Misschien dat je wat kunt afdwingen voor de mensen die hier nog geen 5 jaar zijn.
En dan zijn ze geen statushouders meer.

Statushouders terugsturen wanneer de reden voor het asiel verdwenen is, is volgens mij al jaar en dag beleid.
  vrijdag 10 januari 2025 @ 20:50:48 #44
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216245290
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 17:20 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Assad weg is misschien niet zo'n goed idee. Er is nu letterlijk een voorheen IS strijder aan de macht.

Alhoewel volgens de docu van Danny Ghosen was Assad ook geen lieverdje. Mensen die werden opgepakt waarvan de organen werden uitgesneden en verkocht, in een cel van nog geen vierkante meter zaten of werden vermoord.

Anyway het kabinet bruin zal het niet uitmaken. Christelijk en op de vlucht voor IS? Terug naar Syrie! Als Omtzigt ballen heeft en zijn geloofsgenoten echt lief hebt trekt hij de stekker er vandaag nog uit.

Uit de docu van Danny bleek dat de voorheen IS strijders het niet het beste voor hebben met de christenen in het land. Maar dat zal Faber en de aanhang van Wilders niet deren.
pi_216245354
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:50 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Assad weg is misschien niet zo'n goed idee. Er is nu letterlijk een voorheen IS strijder aan de macht.

Alhoewel volgens de docu van Danny Ghosen was Assad ook geen lieverdje. Mensen die werden opgepakt waarvan de organen werden uitgesneden en verkocht, in een cel van nog geen vierkante meter zaten of werden vermoord.

Anyway het kabinet bruin zal het niet uitmaken. Christelijk en op de vlucht voor IS? Terug naar Syrie! Als Omtzigt ballen heeft en zijn geloofsgenoten echt lief hebt trekt hij de stekker er vandaag nog uit.

Uit de docu van Danny bleek dat de voorheen IS strijders het niet het beste voor hebben met de christenen in het land. Maar dat zal Faber en de aanhang van Wilders niet deren.
Dat zijn die Joods-Christelijk-humanistische waarden he
  vrijdag 10 januari 2025 @ 21:03:56 #46
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_216245515
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:54 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat zijn die Joods-Christelijk-humanistische waarden he
Bekijk deze YouTube-video
pi_216246549
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Met 'kwijlen' heeft het weinig te maken. Het zou simpelweg uitstekend beleid zijn om deze gelukszoekers, die in de meeste gevallen hier helemaal niets te zoeken hadden, terug te sturen naar hun eigen land.

Ik denk dat het een interessanter vraagstuk is waarom sommige mensen dit plan afschieten, waarom zijn er mensen die graag grote groepen Syriërs hier houden (en er misschien ook nog graag meer hier zouden willen onthalen)?
Uitstekend beleid zelfs :D. Op dit moment is het vooral als een ware Don Quichot strijden tegen de windmolens. Het is er vooralsnog vooral gewoon een grote bende.
pi_216246595
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 20:41 schreef probeer het volgende:

[..]
En dan zijn ze geen statushouders meer.

Statushouders terugsturen wanneer de reden voor het asiel verdwenen is, is volgens mij al jaar en dag beleid.
Ik kan er geen cijfers over vinden, maar volgens mij stranden die uitzettingen op de bekende "kan niet", geworteld, land van herkomst neemt ze niet terug etc of ze verdwijnen in de illegaliteit.
pi_216248158
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2025 21:59 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Ik kan er geen cijfers over vinden, maar volgens mij stranden die uitzettingen op de bekende "kan niet", geworteld, land van herkomst neemt ze niet terug etc of ze verdwijnen in de illegaliteit.
https://www.dienstterugkeerenvertrek.nl/over-dtv/cijfers

https://www.rijksoverheid(...)rs-asiel-en-migratie
pi_216248247
Prima voornemen. Maar eerst zien dan geloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')